Niets maar is er geen concurrentie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Komt op me over als iemand die heel veel tijd steekt in het zich inlezen in dingen. Verder helaas ook als iemand die nogal statisch en houterig is ... of hoe moet je dat omschrijven ...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende: [..] Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Zij en Wopke durfden niet op 1 april. Dit is hoofdstuk 2.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wil GL/PVDA Timmermans als lijsttrekker/mogelijke MP naar voren schuiven ipv dat het gewoon Kuiken of Klaver wordt?
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.quote:
Ik vraag me af of ze daar de laatste dagen echt bezig zijn geweest met zulke opportunistische scenario's.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoe erg zal het CDA achteraf balen dat zij het kabinet niet hebben opgeblazen om stikstof?
Dan hadden ze wellicht nog enigszins kunnen concurreren met BBB. Nu gaat het echt dramatisch voor ze worden.
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat Rutte weg krijgt is een partij die groter wordt dan de VVD en de gok van Rutte is dus nu dat het hem gaat lukken, want anders was het kabinet niet nu gevallen.
emotioneel flexibel? Emotioneel instabiel bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?
Dan denken ze, wie heeft de werkster binnen gelaten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.
Past eigenlijk niet goed in het Nederlandse systeem natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.
* Moet je wel "termijn" goed definieren.
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.
Met de trekker naar Brusselquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |