Niets maar is er geen concurrentie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Komt op me over als iemand die heel veel tijd steekt in het zich inlezen in dingen. Verder helaas ook als iemand die nogal statisch en houterig is ... of hoe moet je dat omschrijven ...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende: [..] Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Zij en Wopke durfden niet op 1 april. Dit is hoofdstuk 2.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wil GL/PVDA Timmermans als lijsttrekker/mogelijke MP naar voren schuiven ipv dat het gewoon Kuiken of Klaver wordt?
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.quote:
Ik vraag me af of ze daar de laatste dagen echt bezig zijn geweest met zulke opportunistische scenario's.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoe erg zal het CDA achteraf balen dat zij het kabinet niet hebben opgeblazen om stikstof?
Dan hadden ze wellicht nog enigszins kunnen concurreren met BBB. Nu gaat het echt dramatisch voor ze worden.
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat Rutte weg krijgt is een partij die groter wordt dan de VVD en de gok van Rutte is dus nu dat het hem gaat lukken, want anders was het kabinet niet nu gevallen.
emotioneel flexibel? Emotioneel instabiel bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?
Dan denken ze, wie heeft de werkster binnen gelaten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.
Past eigenlijk niet goed in het Nederlandse systeem natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.
* Moet je wel "termijn" goed definieren.
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.
Met de trekker naar Brusselquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekkers voor Zelensky i.p.v. tanks.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat D66 nog een keer met vvd samen trektquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Coalitie van VVD, D66, CDA en BBB zou fantastisch zijn voor Nederland.
Wablief?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.
Het CDA is de enige partij in de coalitie waarvan je ze zulk cynisch opportunisme zou kunnen vergeven. Die partij moet echt vrezen voor zijn voortbestaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze daar de laatste dagen echt bezig zijn geweest met zulke opportunistische scenario's.
Ze zullen groot worden maar wel wat minder dan bij de PS.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat D66 nog een keer met vvd samen trekt
CDA weer ja?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Geweldig Rutte 5quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Zelfs voor een kabinetscrisis moet je bij Wopke niet zijn. 'en nu doorpakken 'quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoe erg zal het CDA achteraf balen dat zij het kabinet niet hebben opgeblazen om stikstof?
Dan hadden ze wellicht nog enigszins kunnen concurreren met BBB. Nu gaat het echt dramatisch voor ze worden.
Ja, flexibel is een mooier woord voor instabiel, sorryquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
emotioneel flexibel? Emotioneel instabiel bedoel je?
Nee zo werkt dat niet. Kijk wat dat heeft gedaan met de zeyels van D66. Die gaan nu gewoon oppositie voeren voor TK 2027quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.quote:
Eerst eens kijken wat dark horse Omtzigt doet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.
Als Kaag een Kuipers of Dijkgraaf kan overhalen om haar op te volgen is het nog wel een game changer, want die staan bekend als vakministers en niet als activisten, Liggen beter bij het bredere publiek dan andere D66-ers.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.
Maar dan moeten ze wel zetels hebben, anders heb je er niet zoveel aanquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.
Ze zullen dat enkel doen als je ze inhoudelijk alles cadeau geeft. D66 gaat never nooit niet in een rechts kabinet met ook nog eens rechts beleid zitten. Dat is politieke zelfmoord.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.
Eens. Het CDA wil altijd regeren. En aangezien de VVD altijd een rechtse partner zal willen maken ze nog kans ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.
Mwoah, CDA kan bij goed gedrag ook weer stemmers winnen natuurlijk he.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA is de enige partij in de coalitie waarvan je ze zulk cynisch opportunisme zou kunnen vergeven. Die partij moet echt vrezen voor zijn voortbestaan.
Dat lijkt me ook wel afhangen van wat Omtzigt gaat doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als die zich bij BBB zou voegen, ze samen net zo'n monsterzege zouden boeken als bij de PS.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst eens kijken wat dark horse Omtzigt doet.
Samen 76 zetelsquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel afhangen van wat Omtzigt gaat doen.
Als ik het cda was, zou ik het wel weten en hem bijna smeken terug te komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens moesten ze zoveel compromissen aan elkaar doen dat het gewoon CDA-beleid werd. Daarom was Rosenmoller ook oppositieleider, Heerma had geen idee.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Was ik ook van overtuigd. Maar na deze chaos en gênante machtspolitiek heb je iemand nodig met een bepaalde politieke assertiviteit. Ik weet niet of die 2 dat hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als Kaag een Kuipers of Dijkgraaf kan overhalen om haar op te volgen is het nog wel een game changer, want die staan bekend als vakministers en niet als activisten, Liggen beter bij het bredere publiek dan andere D66-ers.
heel veel mensen hebben zeer diep respect voor Omtzigtquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
nou hoezo ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
Stemmen op de BBB doe je ook weer niet helemaal voor je lol
Ik denk dat die tijden echt voorbij zijn. Onder de 40 wordt nauwelijks CDA gestemd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, CDA kan bij goed gedrag ook weer stemmers winnen natuurlijk he.
Stemmen op de BBB doe je ook weer niet helemaal voor je lol.
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel veel mensen hebben zeer diep respect voor Omtzigt
de wappies en complot denkers niet ,maar die stemmen toch FVD
Ook middelmaat. Als je de grootste wil worden heb je iets anders nodig. Maar hij zal vast een prima uitslag kunnen halen hoor.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef Breekfast het volgende:
Rob Jetten is denk ik de beste keuze voor D66. Die is wel gegroeid ten opzichte van de tijd dat hij het stokje van Pechtold overnam.
hij haakt aan bij de BBBquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?
De tijd is kort.
In Nederland krijg je toegang tot de universiteit op het moment dat je leert je veters te strikken. Alles en iedereen is tegenwoordig hoogopgeleid, terwijl het niveau een sprint naar beneden trekt. En dan komt Dijkgraaf met het ingenieuze idee de BSA te verlagen naar 30 studiepunten. Weet je hoe ongelooflijk goed je je best moet doen om minder dan dat te halen? Je mag gewoon de helft van je vakken niet halen. En dan krijg je er nog extra vakantie bij ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.
Voor zijn eigen welzijn gun ik hem dat hij ergens burgemeester kan worden of zoquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?
De tijd is kort.
Zeker, net zoals in elk land gaan er dingen goed en fout. In Nederland is er ook genoeg fout gegaan. Maar over het algemeen zijn we een goed welvarend land waar veel mensen gelukkig zijn. Bovendien zijn de alternatieven buitengewoon hypcriet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Geweldig Rutte 5![]()
Je bent tevreden over de afgelopen jaren?
Ik kan me sowieso wel voorstellen dat hij nu andere en belangrijkere zaken aan z'n hoofd heeft dan luisteren naar wat kinderen die door ouders ingefluisterde klaagzangen jodelen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
Hij heeft het niet zo op kinderen. Onze MP.
[ twitter ]
vroeger was je met HBS nog echt helemaal NIKSquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
In Nederland krijg je toegang tot de universiteit op het moment dat je leert je veters te strikken. Alles en iedereen is tegenwoordig hoogopgeleid, terwijl het niveau een sprint naar beneden trekt. En dan komt Dijkgraaf met het idee de BSA te verlagen naar 30 studiepunten. Weet je hoe ongelooflijk goed je je best moet doen om minder dan dat te halen? Je mag gewoon de helft van je vakken niet halen. En dan krijg je er nog extra vakantie bij ook.
De grootste voor D66 is wel lastig. Lijkt me niet haalbaar eigenlijk, zonder compleet alle progressieve partijen op te vreten en in feite links dus niks meer over te hebben. Misschien als de VVD opschuift naar meer conservatief dat er wat ruimte valt, maar ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook middelmaat. Als je de grootste wil worden heb je iets anders nodig. Maar hij zal vast een prima uitslag kunnen halen hoor.
Het lijkt er wel op dat Rutte deze week zoveel kwaad bloed heeft gezet bij het CDA en D66 dat zij wellicht niet meer met een VVD onder leiding van Rutte samen willen regeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Het CDA wil altijd regeren. En aangezien de VVD altijd een rechtse partner zal willen maken ze nog kans ook.
Nee, zo werkt het niet in de politiek.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat Rutte deze week zoveel kwaad bloed heeft gezet bij het CDA en D66 dat zij wellicht niet meer met een VVD onder leiding van Rutte samen willen regeren.
Grappenmaker.quote:
Ja nee, da's helder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Past eigenlijk niet goed in het Nederlandse systeem natuurlijk.
Mee eens. Maar mijn punt was meer dat ik Jetten inschat als ‘gewoon degelijk’. Haalt een oké uitslag, maar zal er niet voor zorgen dat je als partij boven jezelf uitstijgt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De grootste voor D66 is wel lastig. Lijkt me niet haalbaar eigenlijk, zonder compleet alle progressieve partijen op te vreten en in feite links dus niks meer over te hebben. Misschien als de VVD opschuift naar meer conservatief dat er wat ruimte valt, maar ik betwijfel het.
Dat verwacht ik ook niet. Dan moet er achter de schermen al heel wat werk gedaan zijn. Dat zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk. Heb je nog het scenario dat hij alleen of met een hele korte lijst meedoet (dat scenario ging rond), ergens aanhaakt (CDA of BBB). Maar die acht ik beide niet erg waarschijnlijk. Blijft functie elders over.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Pieter Omtzigt gaat niet binnen drie maanden een partij uit de grond stampen.
Ja, dat doe ie binnen een weekquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Ik had de indruk dat dat voor vanavond ook even de bedoeling was.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:50 schreef ipa84 het volgende:
Net op1 zitten kijken. Als ik VVD campagneleider zou zijn zou ik die Sofie Hermans voorlopig een spreek verbod opleggen. De tering wat is dat mens warrig.
Die kans is wel toegenomen door de succesvolle provinciecoalities en een Karolein die recent vrij christendemocratische ideeën verspreiden die achterban misschien niet direct behaagden maar wel Pieter Omtzigt.quote:
Meest overschatte man in den haagquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Kan niet. Zeker op rechts is het altijd enorm uitkijken voor gelukszoekers. Moet je heel goed screenen. Kan niet als je er nu nog aan moet beginnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:50 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ja, dat doe ie binnen een week
Het leek wel strafcorvee, echt een totaal lichtgewicht het was bijna zielig. Maar zou me niks verwonderen als het nog bewust is om later Rutte als de sterke man te profileren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat dat voor vanavond ook even de bedoeling was.
BBB heeft daar wel echt een probleem.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan niet. Zeker op rechts is het altijd enorm uitkijken voor gelukszoekers. Moet je heel goed screenen. Kan niet als je er nu nog aan moet beginnen.
Ik zie dat ook niet gebeuren. Dan had hij er in mijn optiek al aan gewerkt. En ik zie in hem niet iemand die een partij wil of kan leiden, maar iemand die vooral individueel goed is en los wil kunnen gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet. Dan moet er achter de schermen al heel wat werk gedaan zijn. Dat zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk. Heb je nog het scenario dat hij alleen of met een hele korte lijst meedoet (dat scenario ging rond), ergens aanhaakt (CDA of BBB). Maar die acht ik beide niet erg waarschijnlijk. Blijft functie elders over.
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Ik denk dat het voor de PvdA interessant zou zijn om niet met Groen Links samen op te gaan en in plaats van een groene een sociale verkiezingscampagne te voeren. Dan is er nog wel wat mogelijk samen met mensen als Omtzigt en V/d Plas.
Maar dat is niet hetzelfde als er campagne mee voeren. Met GL samen is dat onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.
Moet wel gebeuren maar de enige manier voor de PvdA om nu de grootste te worden is om in de campagne naar het centrum te trekken en Aboutaleb naar voren te schuiven als premier.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.
Dat denk ik ook. Daar is de laatste tijd alle energie naar kandidaten voor de Provinciale Staten gegaan. Hoeveel goede kandidaten hebben die nog achter de hand voor de 2e kamer?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
BBB heeft daar wel echt een probleem.
Wat doe je tegen door en door cynische poging tot machtsgreep?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef TomWaits het volgende:
Voor mij is de conclusie duidelijk: er zal veel meer geld moeten naar burgerschapsvorming in het onderwijs om nog een beetje vertrouwen te houden in de democratie.
We zagen in Drenthe al een voorproefje van de BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar wordt ongetwijfeld allang aan gewerkt. Ik heb de indruk dat ze dat wel op orde hebben, al lijkt het me alsnog een verschrikkelijke opgave om ineens zo'n grote partij vorm te moeten geven. Ik zie het PvdD-scenario nog steeds als het ideaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daar is de laatste tijd alle energie naar kandidaten voor de Provinciale Staten gegaan. Hoeveel goede kandidaten hebben die nog achter de hand voor de 2e kamer?
Proberen uit te leggen aan volgende generaties dat er ook politici zijn die niet zuiver uit opportunistische redenen opereren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat doe je tegen door en door cynische poging tot machtsgreep?
D66 en CDA zullen hoe dan ook niet zo gemakkelijk meer toehappen puur en alleen om op het pluche te kunnen blijven zitten. Waar ze zelf te laf waren om Rutte pootje te lichten op 1 april 2021, doet Rutte dat nu zonder pardon bij hen. Dat zal vast wel wat ogen geopend hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet in de politiek.
Ik denk dat je onderscheid zou moeten maken tussen zijn invulling van de controlerende taak van een volksvertegenwoordiger en zijn politieke ideeën. Over het hele spectrum ben ik van het tweede niet heel erg onder de indruk, hoewel hij als het functioneren van de rechtstaat wel een aantal goede ideeën heeft. En dan doel ik niet op een districtenstelselquote:
Het is misschien een tikje rommelig, maar de democratie functioneert nog steeds in Nederland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef TomWaits het volgende:
Voor mij is de conclusie duidelijk: er zal veel meer geld moeten naar burgerschapsvorming in het onderwijs om nog een beetje vertrouwen te houden in de democratie.
Daar gaan ze dan in elk geval niet de verkiezing daarna mee winnenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
We zagen in Drenthe al een voorproefje van BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.
https://hoogeveenschecour(...)minder-28510078.html
Caroline is dan ook simpelweg een VVD'er op klompenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
We zagen in Drenthe al een voorproefje van de BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.
https://hoogeveenschecour(...)minder-28510078.html
Er zal vast aan gewerkt worden. Maar hun beste/meest loyale mensen zitten daar wel grotendeels vast. Op rechts is het altijd waken voor gelukszoekers. Je moet mensen kennen. Van buiten direct hoog op de lijst is een gigantische gok.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar wordt ongetwijfeld allang aan gewerkt. Ik heb de indruk dat ze dat wel op orde hebben, al lijkt het me alsnog een verschrikkelijke opgave om ineens zo'n grote partij vorm te moeten geven. Ik zie het PvdD-scenario nog steeds als het ideaal.
Een soort van partij van het gewone volk. PvdA voor het linkse volk, Omtzigt voor het midden en Keroline voor het rechtse volkquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Ik denk dat het voor de PvdA interessant zou zijn om niet met Groen Links samen op te gaan en in plaats van een groene een sociale verkiezingscampagne te voeren. Dan is er nog wel wat mogelijk samen met mensen als Omtzigt en V/d Plas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |