SPOILER: UsernamesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal
Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.
Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?
Classes
• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.
Gameplay
In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.
Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.
Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.
De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.
Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.
Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel
Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
-- handige shit --
[ Bericht 0% gewijzigd door Jimbo op 02-07-2023 12:45:46 ]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vanavond even geprobeerd, maar lvl 64 doet niks tegen die baas. Daarna met mijn barb verder gegaan en wel een heel level omhoog: lvl46
Morgen maar weer andere game spelen, erger me de tyfus aan de traagheid
Ja uhm...denk ook dat het wel komt doordat iemand de hele tijd op de grond ging liggen...bij iedere ontploffing, charge of onverwachtse gebeurtenis....Sorry daarvoorquote:Op donderdag 29 juni 2023 23:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.
--
vanavond ff met Frozen en hagelslag wat NM dungeons gedaan. Weet niet wat het is maar de difficulty gaat ff omhoog zeg, damn. Lvl 40-50 is gewoon op farm solo. Maar had nu de hele tijd dat ik dingen niet dood kreeg, en soms gewoon 30+ hits op een normale mob moest doen die ik normaal one shot
wtf is dit.
Probleem is dat als ik in tier 4 ben ik natuurlijk compleet dood ga. Anders maken ze die baas van die capstone niet zo debiel sterk. Dus dat wordt grinden tot ik een ons weeg. En gezien ik 150+kg ben gaat dat wel even durenquote:Op donderdag 29 juni 2023 23:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.
Heb ik ook gehad....en toch kan je wel wat dingen doen op T4 en dropt er loot...en zo kom je echt een stuk verder op de snelste manier. Daarnaast kan je altijd met mij, Frozen en wellicht Jimbo mee lopen en gewoon oppakken wat er dropt. We zijn vaak zat online. Haak gewoon aan in een NM dungeon op Ancestral en je zal zien dat je snel sterker wordtquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Probleem is dat als ik in tier 4 ben ik natuurlijk compleet dood ga. Anders maken ze die baas van die capstone niet zo debiel sterk. Dus dat wordt grinden tot ik een ons weeg. En gezien ik 150+kg ben gaat dat wel even duren![]()
Heuj die is bekendquote:
Paragon boards op zicht ook geen probleem...alleen gold wat je kwijt bent...maar Glyphs is wel naar ja hahaquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Altijd leuk als men online de build aanpast. Net andere skills is geen probleem wel andere paragon boards en glyphs
100 nodes weghalenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:40 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Paragon boards op zicht ook geen probleem...alleen gold wat je kwijt bent...maar Glyphs is wel naar ja haha
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:59 schreef Jimbo het volgende:
glyphs levelen best snel nu ook toch?
Gewoon wat Stiers runnen op lvl 40 (kan je aan zag ik gister) of 35 voor wat extra snelheid.
Klinkt als ik heb gister iets gekocht en vandaag is het in de aanbieding....ja dat is zeker kutquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.
Haha zal je altijd zienquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.
14 dagen respijt periodequote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Klinkt als ik heb gister iets gekocht en vandaag is het in de aanbieding....ja dat is zeker kut
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Haha zal je altijd zien
Moet binnenkort ook maar eens een goeie buildguide volgen maar zelfs daar zie ik de bomen door t bos niet meer bij
D4builds.gg, mobylitics,icey veins,maxxroll, geen idee wat de beste is
Nou, dat gevoel had ik in het begin wel. Maar op een gegeven moment weet je wel waar je naar moet kijken en wat voor jouw van toepassing is en er is niet 1 waarheid. Soms tweak je wat ivm gear en soms gear je wat ivm een tweakquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.
Vaak valt of staat een build met je gear en met de manier van spelen. Vind het allemaal maar lastig. Dat is bij D2 wel een stuk minder ingewikkeld haha. Blizzard sorc is gewoon die en die skills en eventueel kan je meteor toevoegen en dat geldt ook voor de andere builds (wat uiteraard wel minder vrijheid geeft)
Heb nu die van Maxroll.gg en ga misschien over naar die van Kripperian..quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:26 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nou, dat gevoel had ik in het begin wel. Maar op een gegeven moment weet je wel waar je naar moet kijken en wat voor jouw van toepassing is en er is niet 1 waarheid. Soms tweak je wat ivm gear en soms gear je wat ivm een tweak![]()
RageGamingVideos hebben leuke duidelijke build video's. Vaak ook uitgeschreven in de comments eronder.
geloof nooit dat ze heel veel zullen verschillen. Behalve als je van ice naar fire gaatquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Heb nu die van Maxroll.gg en ga misschien over naar die van Kripperian..
https://diablo4.gg/ice-shards-sorcerer-endgame-build-guide/quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.
Vaak valt of staat een build met je gear en met de manier van spelen. Vind het allemaal maar lastig. Dat is bij D2 wel een stuk minder ingewikkeld haha. Blizzard sorc is gewoon die en die skills en eventueel kan je meteor toevoegen en dat geldt ook voor de andere builds (wat uiteraard wel minder vrijheid geeft)
Mja kan je veel van zeggen maar uiteindelijk is er één meta in deze game en die staan online. Zelf kan je wel aankloten maar vaak lack je dan wel met ver komen. Dat had een game als D2 vééél minder.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:59 schreef Coco het volgende:
Jammer dat jullie builds copy pasten online.
(voor mensen nieuw in het genre kan ik mij er wel iets bij voorstellen)
Het leukste is juist dit zelf ontdekken en bouwen. Ik heb nog naar geen enkele guide gekeken qua builds.
Er zijn mensen die dat simpelweg niet kunnen of willen....of geen tijd hebben er voor.. ik zelf heb eerlijk gezegd geen zin en neem er geen tijd voor. Bedoel kan het gewoon van internet halen en dan lekker spelen. Voor mij gaat het daarom. Snap dat anderen het juist erg leuk vinden om alles uit te vinden in de skilltree en zo alles te optimaliseren.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:59 schreef Coco het volgende:
Jammer dat jullie builds copy pasten online.
(voor mensen nieuw in het genre kan ik mij er wel iets bij voorstellen)
Het leukste is juist dit zelf ontdekken en bouwen. Ik heb nog naar geen enkele guide gekeken qua builds.
Ik heb dat juist helemaal andersom. Kan niet wachten om weer opnieuw te beginnen. Ben nu level 72 en mijn necro bone spear corpse tendrils build (zelf bedacht) is af. Ik heb geen zin om 30 levels door te gaan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 07:33 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat simpelweg niet kunnen of willen....of geen tijd hebben er voor.. ik zelf heb eerlijk gezegd geen zin en neem er geen tijd voor. Bedoel kan het gewoon van internet halen en dan lekker spelen. Voor mij gaat het daarom. Snap dat anderen het juist erg leuk vinden om alles uit te vinden in de skilltree en zo alles te optimaliseren.
Overigens twijfel ik heel erg of ik season ga spelen. Tenzij ze er veel in gaan veranderen...dan wellicht wel. Ik heb erg weinig zin om alles weer opnieuw te moeten doen (op altars en gebieden ontdekken na). Merk dat ik nu in e3n soort sweet spot zit in de game. Kan heerlijk zelf spelen op T4, maar ook superleuk om samen (voornamelijk met Frozen) door NM dungeons heen te rammen ...heb daarnaast nog meer dan genoeg om te doen...
Haha prima toch inderdaad... zo speelt en beleefd iedereen het spel anders... wellicht dat het bij mij ook nog komt dat ik zelf er mee ga stoeien... heb tot nu toe sinds release ook alleen sorc gespeeld en die is nu 75. Wellicht dat ik nog een andere class wil gaan spelen...maar nog geen zin in gehad. Het leren van een class en hoe te spelen duurt wat langer bij mij...kost wat meer moeite. Maar wellicht nieuw seizoen nieuwe class....maar voor nu ben ik nog niet uitgekeken op wat ik nu speelquote:Op zaterdag 1 juli 2023 07:57 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik heb dat juist helemaal andersom. Kan niet wachten om weer opnieuw te beginnen. Ben nu level 72 en mijn necro bone spear corpse tendrils build (zelf bedacht) is af. Ik heb geen zin om 30 levels door te gaan.
Het leukste aan het spel vind ik toch wel het begin. Waar je lekker kunt experimenteren met aspects en gear en waarbij je nieuwe combinaties ontdekt.
Maar ieder zo zijn ding. Als mensen builds van internet halen moeten ze dat zelf weten. Er zijn genoeg valide redenen voor om dat te doen. Ik zelf vind het zelf ontdekken van een build juist het leukste.
Congrats! Eerste 100 van FOK hier denk ik?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:49 schreef Perrin het volgende:
Gister 100 gedinged met mijn tornado wolf, denk dat ik nu een HC blood necro ga proberen
Season moet je gewoon eigenlijk een classe spelen die je anders niet pakt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 07:33 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dat simpelweg niet kunnen of willen....of geen tijd hebben er voor.. ik zelf heb eerlijk gezegd geen zin en neem er geen tijd voor. Bedoel kan het gewoon van internet halen en dan lekker spelen. Voor mij gaat het daarom. Snap dat anderen het juist erg leuk vinden om alles uit te vinden in de skilltree en zo alles te optimaliseren.
Overigens twijfel ik heel erg of ik season ga spelen. Tenzij ze er veel in gaan veranderen...dan wellicht wel. Ik heb erg weinig zin om alles weer opnieuw te moeten doen (op altars en gebieden ontdekken na). Merk dat ik nu in e3n soort sweet spot zit in de game. Kan heerlijk zelf spelen op T4, maar ook superleuk om samen (voornamelijk met Frozen) door NM dungeons heen te rammen ...heb daarnaast nog meer dan genoeg om te doen...
Zo kan je het ook doen idd, moet er alleen niet aan denken om over 2-3 weken alweer een nieuwe druid te levelen....quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:27 schreef Document1 het volgende:
Ik gebruik juist nu om te kijken welke class ik wil spelen in het seizoen. Zeer waarschijnlijk Druid. M’n build speelt heel leuk, vind ik zelf. Alleen necro nog niet geprobeerd. 62 Druid 55 sorc 24 Barb en 16 rogue.
Heb er in totaal 3 gevonden op weg naar 100. Lijkt wel iets zeldzamer dan overige Druid uniques ja. Van sommige anderen heb ik er meer dan 5.quote:
Ik heb dat omgekeerd, in D4 kan je juist makkelijk aankloten en spec veranderen. Met uitzondering van paragon board.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 21:48 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Mja kan je veel van zeggen maar uiteindelijk is er één meta in deze game en die staan online. Zelf kan je wel aankloten maar vaak lack je dan wel met ver komen. Dat had een game als D2 vééél minder.
Met paragon board doel ik inderdaad op dat het een heel gedoe is en je niet volledig bord met 1 knop kan resetten of zo.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
Paragon bord is ook niet zo heel duur om te respeccen hoor, alleen een boel gedoe. Veel mogelijk met al die borden en glyphs, daardoor lastig om met trial en error de optimale layout te vinden.
Ik neem aan dat ze dat snel implementeren..quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:46 schreef Coco het volgende:
[..]
Met paragon board doel ik inderdaad op dat het een heel gedoe is en je niet volledig bord met 1 knop kan resetten of zo.
Ik was verrast door Blizzard dat ze die NM dungeons en quality of life features zoals teleport to dungeon zo snel als patch erin deden.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat snel implementeren..
Misschien al sinds de beta-test mee bezig, idd apart dat ze zo rap zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:52 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik was verrast door Blizzard dat ze die NM dungeons en quality of life features zoals teleport to dungeon zo snel als patch erin deden.
Normaal zijn ze mokertraag.
Ja dat heb ik met gibbus en die wolf armor. Hoor veel mensen die hem niet kunnen vinden en ik heb er ook 5 ofzoquote:Op zaterdag 1 juli 2023 13:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb er in totaal 3 gevonden op weg naar 100. Lijkt wel iets zeldzamer dan overige Druid uniques ja. Van sommige anderen heb ik er meer dan 5.
Nadeel is wel dat het bij Tempest Roar ook nog veel uitmaakt of je een goede rol hebtDus als je er een vindt, kan ie ook nog best ruk zijn als het een matige rol is.
iets van 3mln voor alles voor respec toch? en 2.5 ofzo voor alle skillpointsquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
Paragon bord is ook niet zo heel duur om te respeccen hoor, alleen een boel gedoe. Veel mogelijk met al die borden en glyphs, daardoor lastig om met trial en error de optimale layout te vinden.
Ja de truuk van veel builds is idd zorgen dat je core skills kunt spammen door slim te speccen voor resource gain.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:58 schreef Jimbo het volgende:
Volgens mij vroeg iemand hier (of was het op tweakers) hoe je in vredesnaam je spirit omhoog kon houden als druid.
even een klein antwoord erop: Check of je de aspect hebt met restore x prime resource op crowdcontrol. Die icm earthen might is insane.
Ik had ook constant spirit problemen dus nu 30% crit dmg tegen crowd control opgegeven voor die spirit buff. Kan nu vrijwel onbeperkt spammen met pulverize
Ja hoor, pulverize bear en trampleslide druid werken allebei prima.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 20:04 schreef Pheno het volgende:
Eens op hardcore begonnen. Opeens zit je met samengeknepen billen malnok te doen op lvl 19.
Ik zie overal die tempest roar build, maar is er een andere toffe druid build die nog werkt?
Tornado wolf is best saai ja. Alleen erg sterk.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 22:22 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]
Its here !!
Maar weet niet of ik wolf build wil, vind pulverize best chill spelen en vond die tornado wolf op hoge nm tiers er eigenlijk niet zo boeiend uitzien
Wil gewoon eigenlijk een tering snelle build hebben die door alles gaat als warm mes door boterquote:Op zaterdag 1 juli 2023 23:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tornado wolf is best saai ja. Alleen erg sterk.
ik had m voor renown op t1 gezet en met mn sorc gedaan. overal heel snel doorheen en snel klaarquote:Op zondag 2 juli 2023 12:05 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Pff heb nu van 3 van de 5 regio's max renown....nu nog de andere twee..best wat werk....doe expres T3...kan ik gewoon overal heel makkelijk doorheen
Burrows is heerlijk idd.quote:Op zondag 2 juli 2023 13:40 schreef Jimbo het volgende:
[ link | afbeelding ]
chest event in burrows.. fuckers bleven maar komen
Rogue denk ik.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:20 schreef Marsenal het volgende:
Geen monk class![]()
Welke raden jullie dan aan, als ik eigenlijk een monk wilde doen?
wat voor soort monk speelde je ?quote:Op zondag 2 juli 2023 14:20 schreef Marsenal het volgende:
Geen monk class![]()
Welke raden jullie dan aan, als ik eigenlijk een monk wilde doen?
Up closequote:Op zondag 2 juli 2023 19:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
wat voor soort monk speelde je ?
cast of up close
druid is wel leuk up close maar stuk langzamer dan monk was. rogue is wel een leuk alternatief dan, maar speelt wel weer heel anders dan monkquote:Op zondag 2 juli 2023 19:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Up close
Ik ga vanavond beginnen, erg veel zin in
Ik heb een beetje weerstand tegen de rogue gekregen omdat je in heel veel actie-RPGs automatisch naar zo'n class toe kan groeien, ik denk dat ik begin met een druid.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:01 schreef Jimbo het volgende:
[..]
druid is wel leuk up close maar stuk langzamer dan monk was. rogue is wel een leuk alternatief dan, maar speelt wel weer heel anders dan monk
Levelen met een druid is na de campaign wel een beetje een sleur tot je in t4 bent en echt voor goede gear gaat. Dan wordt classe steeds leuker imhoquote:Op zondag 2 juli 2023 21:09 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb een beetje weerstand tegen de rogue gekregen omdat je in heel veel actie-RPGs automatisch naar zo'n class toe kan groeien, ik denk dat ik begin met een druid.
die is er gewoon hoor?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 20:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
https://diablo4.gg/ice-shards-sorcerer-endgame-build-guide/
kwam net deze tegen, mss heb je er wat aan.
Ik hoop ooit weer een diablo te hebben waar een ice orb sorc viable is. Ik is de d2 gameplay style
Dat heb ik ook wel. Vooral het paragon board mist een reset all knop.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:47 schreef Jimbo het volgende:
Vind het jammer dat je niet meerdere builds kan doen, zou graag tornado uitproberen maar geen zin alles opnieuw te respeccen en al die boards weer te doen
Dat zou wel fijn zijn. En een save knop zodat je 'even' wat kunt uitproberen en daarna kunt terugzetten zonder daarna nogmaals RSI te krijgenquote:Op maandag 3 juli 2023 08:23 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Vooral het paragon board mist een reset all knop.
argh. Ja HC blijft een Russische roulette.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:04 schreef Pheno het volgende:
Gisteren ging mijn eerste HC char dood door lag. Het was drie seconde stil in Tul Dorha (or whatever, die stronghold die je moet bevrijden om je druid boons te kunnen krijgen). Helaas was het de boss daar die me net een bbq aan het aansteken was met zijn infernoRIP
daarom zal ik nooit een HC karakter aanmakenquote:Op maandag 3 juli 2023 09:04 schreef Pheno het volgende:
Gisteren ging mijn eerste HC char dood door lag. Het was drie seconde stil in Tul Dorha (or whatever, die stronghold die je moet bevrijden om je druid boons te kunnen krijgen). Helaas was het de boss daar die me net een bbq aan het aansteken was met zijn infernoRIP
Klopt, maar die pusht geen lvl 50/60+ dungeons meerquote:
Als je tijd zat hebt: geen probleem. Met D2LOD had ik twee keys, dus een BoBarb altijd in town om weer ubertrist in te rennen als je er dood lag met een andere buildquote:Op maandag 3 juli 2023 09:23 schreef Tim_G het volgende:
[..]
daarom zal ik nooit een HC karakter aanmaken
dan maak je die 2e gelijk aan je huidige build en dan bouw je je huidige build over.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:05 schreef Jimbo het volgende:
Nu ook aan zitten denken, gewoon een char in elke NM dungeon te flikkeren voor de +xp boost en dan lvl ik die secondair zodat ik niet heel dat pleuris stuk van 0-90 weer hoef te levelen. Kan ik op die manier toch een 2e druid maken voor tornado build.
Maar hier komt het fout in mn plan, die tweede kan ik de unique helm niet gevendus nutteloos
nja niet helemaal want je houd dus dat je gear niet over te zetten is / te traden is met een ander acc (goeie gear / must have unique's dan)quote:Op maandag 3 juli 2023 14:04 schreef Tim_G het volgende:
[..]
dan maak je die 2e gelijk aan je huidige build en dan bouw je je huidige build over.
Maar is er al een boost mogelijk? Hoe werkt dat dan?
Dit, ik mis echt loadouts.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:47 schreef Jimbo het volgende:
Vind het jammer dat je niet meerdere builds kan doen, zou graag tornado uitproberen maar geen zin alles opnieuw te respeccen en al die boards weer te doen
Waarin?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:14 schreef cherrycoke het volgende:
Zullen zo ooit die uniques gaan veranderen ?
pandaberenquote:
Dus eigenlijk zoals boosten voorheen ook ging. Iemand joinen die hogere dungeons doet en zelf bij de ingang blijven staan. Sta je superveilig ook want duurt soms wel ff voordat je de 1e MOB’s tegen komt.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:17 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nja niet helemaal want je houd dus dat je gear niet over te zetten is / te traden is met een ander acc (goeie gear / must have unique's dan)
en ja boosten kan in een vorm.
Cap stone dungeon 1 doen
cap stone dungeon 2 doen
dan T4, capstone dungeons doen en degene die boost gewoon lekker op een flinke afstand laten staan
je kan eerder t4 doen, zolang je de capstone maar haalt.quote:Op zondag 2 juli 2023 14:13 schreef ems. het volgende:
Hmm, ondertussen ben ik level 61 met m'n barb en speel alles op T3 maar ik moet zeggen dat de curve van t2 naar t3 een stuk lager ligt dan dat ik had verwacht. Ik smelt alles door er boos naar te kijken en heb niet echt het gevoel dat er momenteel een uitdaging is. De bijkomstigheid van unique items is leuk maar omdat alles zo makkelijk gaat is er niet echt een reden om uberhaupt van gear te veranderen.
Dus nu moet ik een beetje saai doorgrinden naar 70 voordat ik T4 kan doen
Die heb ik drie keer. Gloves met corpse explosion ding erop en twee keer frostburn. Oh ja, en een of ander armor twee keer (kan niets gebruiken op mijn necro).quote:Op dinsdag 4 juli 2023 06:28 schreef Pheno het volgende:
Enige unique die ik heb is mothers embrace, kortom, die ligt in mijn stash stof te happen
Yes (2x pc kan ook hoor, maar ik zit idd Xbox en PC).quote:Op dinsdag 4 juli 2023 06:37 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zoals boosten voorheen ook ging. Iemand joinen die hogere dungeons doet en zelf bij de ingang blijven staan. Sta je superveilig ook want duurt soms wel ff voordat je de 1e MOB’s tegen komt.
Maar ik snap jouw probleem nu, je hebt 2 x Diablo op verschillende platformen. Was al benieuwd hoe dat zou werken, heb je wel hetzelfde account of gebruik je een ander battleID?
Idd.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:13 schreef Jimbo het volgende:
Bone necro
die gaat zo hard generft worden he![]()
Ik ben alleen niet snel lvl 100quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:49 schreef Leatherneck het volgende:
[..]
Idd.
Snel proberen om Echo of Lilith mee te pakken alvorens dat gebeurt.
Ook prima. Dan toch iemand zoeken om je te boostenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:07 schreef Jimbo het volgende:
Jammer, net geprobeerd met een nieuwe necro in de game te gaan van mn druid. daar naar T3 te gaan (dus de capstone te doen) maar de capstone telt dan niet voor de necro. Andersom is niet mogelijk want de capstone unlocked pas ná de story mode. En precies de story heb ik geen zin in om een 2e keer te doen
Voor nu laat ik het even liggen dat 2e account. Speel wel gewoon op de xbox en pc op mn main.
Ja het boosten is zo gedaan, maar die storymode is gewoon kut om nog een keer te moeten doenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:24 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ook prima. Dan toch iemand zoeken om je te boostenBenieuwd hoe lang dat nu duurt.
Is ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:19 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ja het boosten is zo gedaan, maar die storymode is gewoon kut om nog een keer te moeten doen
Enige wat blijft zijn de ontdekte gebieden en Altars...dus de renown hou je.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:38 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Is ook.
Zou je met Seasons ook weer de story moeten doorlopen of kan je dan ook kiezen om 'gewoon' te beginnen?
Ik krijg die chest maar ook niet te pakken. Iceheart brais droppen om de haverklap maar die chest wil maar niet. Terwijl ik eigenlijk alleen die chest chests open, chests koop bij die dealer en toch pak ik alleen maar unique legs.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister mijn build maar eens omgegooid naar een nieuwe Ice Shard variant
Loopt op zich wel lekker. Mis nog wel wat gear waardoor ik mijn mana nog niet compleet onder controle heb, maar het lukt wel al een heel stuk beter.
Gebruik nu 2 uniques in de build, Frostburn gloves en iceheart brais pants. Mis alleen nog Raimant of the Infinite.
Als ik nu shards op monsters schiet is er grote kans dat ze de effecten door geven aan de andere monsters, daarnaast exploderen ze als ze doodgaan en de iceshards hebben ricochet waardoor ze tussen de monsters blijven gaan. Regelmatig dat ik van grote afstand hele mob kill met 1 of 2x ice shards. Merk alleen dat mijn build iets meer mana nodig heeft (mijn Max is nu 109 en wil naar 150 op z'n minst) en mis nog wat damage. Sowieso is nog niet al mijn gear ancestral dus mis hier en daar wat.
E gbruik nu andere Glyphs....dus moet alles weer levellen haha
Maar de story kan je volgens mij wel overslaan dan? Als ik het me goed kan herinneren bij D3 hoefde je die niet weer te doorlopen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:39 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Enige wat blijft zijn de ontdekte gebieden en Altars...dus de renown hou je.
De rest is weer opnieuw doen
Klopt, wordt netjes gevraagd bij het aanmaken van je nieuwe karakter.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:42 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Maar de story kan je volgens mij wel overslaan dan? Als ik het me goed kan herinneren bij D3 hoefde je die niet weer te doorlopen.
Klopt, maar Jimbo heeft een tweede account, dus die moet op dat account er nog eens doorheenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:42 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Maar de story kan je volgens mij wel overslaan dan? Als ik het me goed kan herinneren bij D3 hoefde je die niet weer te doorlopen.
Ooh fijn....dat had ik nog niet begrepen....dat scheelt wel ontzettend veel!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:47 schreef Managarm het volgende:
[..]
Klopt, wordt netjes gevraagd bij het aanmaken van je nieuwe karakter.
Hoorde van anderen dat het niet via de Obols kon, een unique.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:41 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ik krijg die chest maar ook niet te pakken. Iceheart brais droppen om de haverklap maar die chest wil maar niet. Terwijl ik eigenlijk alleen die chest chests open, chests koop bij die dealer en toch pak ik alleen maar unique legs.
Oh, wat voor nut hebben die Obols dan nog op een gegeven moment?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:29 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Hoorde van anderen dat het niet via de Obols kon, een unique.
Ik zag op youtube dat bepaalde monsters, meer kans hebben op het droppen van een chest armor...en dat je daarom bepaalde dungeons het bese kan farmen....icm met NM omdat die de kans op leg/unique verhogen
Dat is zeker waarquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:41 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Oh, wat voor nut hebben die Obols dan nog op een gegeven moment?
Ja, ik heb een lijstje van welke type mob bepaalde items droppen. Maar zeker met NM dungeons vind ik het een ge-etter om de juiste dungeon te krijgen MET niet al te idiote affixes.
Ah glyphs levelen gaan goed snel nu dat je niet meer naar de dungeons hoeftquote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister mijn build maar eens omgegooid naar een nieuwe Ice Shard variant
Loopt op zich wel lekker. Mis nog wel wat gear waardoor ik mijn mana nog niet compleet onder controle heb, maar het lukt wel al een heel stuk beter.
Gebruik nu 2 uniques in de build, Frostburn gloves en iceheart brais pants. Mis alleen nog Raimant of the Infinite.
Als ik nu shards op monsters schiet is er grote kans dat ze de effecten door geven aan de andere monsters, daarnaast exploderen ze als ze doodgaan en de iceshards hebben ricochet waardoor ze tussen de monsters blijven gaan. Regelmatig dat ik van grote afstand hele mob kill met 1 of 2x ice shards. Merk alleen dat mijn build iets meer mana nodig heeft (mijn Max is nu 109 en wil naar 150 op z'n minst) en mis nog wat damage. Sowieso is nog niet al mijn gear ancestral dus mis hier en daar wat.
E gbruik nu andere Glyphs....dus moet alles weer levellen haha
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:38 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Is ook.
Zou je met Seasons ook weer de story moeten doorlopen of kan je dan ook kiezen om 'gewoon' te beginnen?
Met seasons kan je gelijk door in 'adventure' mode, story hoef je niet opnieuw te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:39 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Enige wat blijft zijn de ontdekte gebieden en Altars...dus de renown hou je.
De rest is weer opnieuw doen
Klopt, helaas.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 13:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, maar Jimbo heeft een tweede account, dus die moet op dat account er nog eens doorheen
Ja die glyphs gaan langzaam bij me. had sowieso andere van een andere build, dus nu weer terug naar start. Heb er 1 op lvl 15 en de ander op lvl 10 nu.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Ah glyphs levelen gaan goed snel nu dat je niet meer naar de dungeons hoeft
Heb er nu 6 op lvl 21 zitten, gaat echt een stuk sneller dan je zou verwachten (gewoon pakken wat je snel runt, beter iets met 2x 50xp wat snel gaat dan lopen kutten voor 1x 60xp)
Met de nieuwe die ik gebruik, lukt het mij aardig moet ik zeggen. Zeker nu ik Luck hit: 10% schance to restore primary resource op mijn offhand heb. Je moet wel idd op letten op je gear. Mana cost Reduction, Cooldown cost reduction, Primary resoucre regeneration, max mana dat soort dingen. Als je de build volgt, werkt het echt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:34 schreef Pheno het volgende:
ice shards is leuk, maar de build guides hebben het allemaal over unlimited mana. Dat heb ik niet, dus ik schiet twee keer en kan weer een minuut of wat rondrennen en cooldowns activeren om die tijd te overleven ::D
Zal binnenkort eens een capstone hulp vragen zodat ik ook eens betere gear kan vinden, was nu bezig met een necro (nu lvl 42).
Gamble weinig...ja soms om de juiste er bij de krijgen...maar over algemeen ishet gewoon alle gele oppakken en goed bekijken. Begin nu ook betere keuzes te maken, door de build te gebruiken. Gister wat Crit DMG opgegeven om die primary resource te gebruiken. Geswitched van offhand...normaal dacht ik ooh crit dmg!! Dat is fijn. Maar ja als je niet kan schieten, kan je geen dmg doen....dus kunnen schieten is wel wat belangrijkerquote:Op woensdag 5 juli 2023 08:40 schreef Pheno het volgende:
Ik gamble me al kapot voor die modifiers, maar ook daar willen ze niet
Obols genoeg gelukkig, events spawnen weer zo snel dat je e rop kunt wachten.
Helltides deed ik alleen om soms de goede imprint te krijgen,echter loop ik nu alleen maar NM dungeons. Doe het ook maar 10 op een avond hoor. Vlieg er niet doorheen en na 10 ben ik het wel zat. Gister toch 2 upgrades gehad. En ja....jij moet gewoon even stukje meelopen op T4quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:47 schreef Pheno het volgende:
Oh, ik bekijk alles, maar er dropt gewoon crap. Zal ook wel te maken hebben dat ik niet zulke hoge nm dungeons kan doen en ik nog op tier 3 zit. En ik geen 20 runs op een avond doe, zo'n nm dungeon kost tijd omdat ik dus steeds op mijn mana moet wachtenIk wissel dan weer af met een helltide, maar legendaries zijn eigenlijk best slecht, zeker omdat met het oog op imprints die je er niet op kunt toepassen. Dus twijfel of ik dat nog steeds moet doen.
Sorc is nu over het algemeen toch 'Bliz casten op groep, TP erin, frost nova, ice shards, volgende groep?quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:28 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ja die glyphs gaan langzaam bij me. had sowieso andere van een andere build, dus nu weer terug naar start. Heb er 1 op lvl 15 en de ander op lvl 10 nu.
Wellicht gaat het heel snel bij jou, maar merk dat een sorc echt squishy is, dus speel voorzichtig. Ik snap dat de dungeons verschillen en heb ook de lijst met S tier en A tier. Dat zijn de enige die ik doe. Maar ik speel sowieso niet gehaast. Heerlijk om gewoon rustig er door heen te gaan. Merk dat ik van deze build ook geniet. Schiet 1x ice shards en zit dan rustig te kijken hoe dat ene schot door de hele groep heen gaatHelpt niet bij de snelheid haha
Komt omdat je niet genoeg tijd erin stopt om de juiste aspects te halen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:34 schreef Pheno het volgende:
ice shards is leuk, maar de build guides hebben het allemaal over unlimited mana. Dat heb ik niet, dus ik schiet twee keer en kan weer een minuut of wat rondrennen en cooldowns activeren om die tijd te overleven ::D
Zal binnenkort eens een capstone hulp vragen zodat ik ook eens betere gear kan vinden, was nu bezig met een necro (nu lvl 42).
avalanche passive, +mana bij gebruik cooldown aspect. Heel veel +skills op je cooldowns als teleport / ice / flame armor / frost nova, CDR, lucky hit met de juiste dingen enz...unlimited is het zeker niet, maar je komt wel een aardig eindje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Komt omdat je niet genoeg tijd erin stopt om de juiste aspects te halen.
Er zijn er wel flink wat die écht een verschil maken (denk aan primary resource op crowd control, ice shards die door enemy's gaan e.d.)
Helemaal unlimited ben ik ook nooit gekomen maar op lvl 65 ofzo kon ik wel al flink meekomen met de meta door goed veel mana over te houden.
Neuh,...ik schiet ice shards en dan worden alle effeten doorgegeven en exploderen ze allemaal...wat weer effecten doorgeeft enz... soms TP ik er in om Nova te doen...maar niet altijd meer...ik speel met Shatter en niet met Avalanche... Blizz gebruik ik helemaal niet. Kijk maar eens naarquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:28 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Sorc is nu over het algemeen toch 'Bliz casten op groep, TP erin, frost nova, ice shards, volgende groep?
Mja, ik heb geen problemen met groepjes, meest zinvolle DPS + mana boost is tegen bosses / single target.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:26 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Neuh,...ik schiet ice shards en dan worden alle effeten doorgegeven en exploderen ze allemaal...wat weer effecten doorgeeft enz... soms TP ik er in om Nova te doen...maar niet altijd meer...ik speel met Shatter en niet met Avalanche... Blizz gebruik ik helemaal niet. Kijk maar eens naar
Speelt heerlijk
Ik heb die piercing in zijn beste vorm iig, voor de rest weet ik het niet uit mijn hoofd. Die uit dungeons zijn de matigste versie van een aspect iigquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Komt omdat je niet genoeg tijd erin stopt om de juiste aspects te halen.
Er zijn er wel flink wat die écht een verschil maken (denk aan primary resource op crowd control, ice shards die door enemy's gaan e.d.)
Helemaal unlimited ben ik ook nooit gekomen maar op lvl 65 ofzo kon ik wel al flink meekomen met de meta door goed veel mana over te houden.
Ja daarom, doorspelen, meer/betere aspects halen en meer ownenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb die piercing in zijn beste vorm iig, voor de rest weet ik het niet uit mijn hoofd. Die uit dungeons zijn de matigste versie van een aspect iig
quote:
kon m ook niet vinden, maar je kan er wel voor uitgenodigd wordenquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:20 schreef Pheno het volgende:
Zijn clans niet crossplatform? Ik zie deze niet:
[..]
scharrel of FrozAss dacht ikquote:
Frozen en ik heb het idee dat hij op vakantie is. Ik zit wel in de clanquote:
Die ik bij de limited edition kreeg. Een rode met blaadjes die eraf vallen. Ik heb nog geen andere mount geloot. (En ook nooit de butcher solo tegengekomen. )quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:41 schreef Leatherneck het volgende:
Na een periode geen luck, vandaag dubbel lucky geweest. Zowel Striped Steppe Steed (Dry Steppes Helltide chests) als de Marsh Roan Steed (Hawezar Helltide chests) geloot.
Welke mount rijden jullie op?
wie is de clan leader dan? ik dacht jij of frozen..quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Frozen en ik heb het idee dat hij op vakantie is. Ik zit wel in de clan
Voeg mij anders maar toe als je mij nog niet hebt
ReMARKable#21914
Ben nog wel anderhalf uur online denk ik...beetje NM dungeons renne. Heb nu beter wapen en betere ring gevonden...maar helaas niet meer de goede legendary affixes beschikbaar
Frozen ja...maar ik ben gewoon recruit zonder extra optiesquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:32 schreef Jimbo het volgende:
[..]
wie is de clan leader dan? ik dacht jij of frozen..
Ik lag alweer te pittenquote:Op woensdag 5 juli 2023 20:38 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Frozen en ik heb het idee dat hij op vakantie is. Ik zit wel in de clan
Voeg mij anders maar toe als je mij nog niet hebt
ReMARKable#21914
Ben nog wel anderhalf uur online denk ik...beetje NM dungeons renne. Heb nu beter wapen en betere ring gevonden...maar helaas niet meer de goede legendary affixes beschikbaar
Ja ik speel vanavond nog even...morgen avond en dan even tijdje nietquote:Op donderdag 6 juli 2023 07:56 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik lag alweer te pittenMaar zal je toevoegen, komt vast ooit goed
Dacht nog, ik kijk even of dit lukt. Wil ook wel eens iets goeds vindenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 07:51 schreef Monolith het volgende:
Deze was even door het QA proces van blizzard heen geslopen. Wel gehotfixed inmiddels helaas (al ben ik nog niet hoog genoeg voor shako drops dacht ik):
Voor welke build is datquote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:56 schreef Managarm het volgende:
Ring of Mendeln gevonden, lage roll maar het scheelt enorm. Ik kwam eerst bijna niet door NM 25 heen en nu gaat het redelijk simpel.
Netjes... ik bijna 83... wel duidelijk dat het ligt aan het type NM dungeon of ik het makkelijk haal of niet...ik kan goed door een T41 dungeon komen....maar ook een T33 totaal niet halen... ligt echt aan de extra's op een sigil...surpressor is kut...poison is kut... alles wat ontploft is kutquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:03 schreef Jimbo het volgende:
Pfoe lvl 96, waar ik eerst dacht geen 100 te halen denk ik dat ik nu wel zeker kan stellen dat die lvl 100 wel gaat lukken, misschien zelfs dit weekend, zo niet iig voor Season 1.
Op naar S1 voor een nieuw character
Komt door NM dungeons op T4...dan gaat het stuk harderquote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:43 schreef Pheno het volgende:
Kom ik aan met mijn hoogste char van 64, de ander is 50
Ik denk dat ik maar Barbie's paardenboerderij ga spelen, ik heb straks een eternal char van 70 als het eerste seizoen is afgelopen
Dat zeker weten!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:16 schreef Marsenal het volgende:
Mijn enige kritiek op deze game is mijn gebrek aan tijd om het goed te spelen, wat een soepele Diablo is dit zeg
volgens mij welquote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:18 schreef Marsenal het volgende:
Kan ik couch coop doen met iemand met een tweede controller en dan iemand online er bij betrekken?
Ik vraag dit voor een vriend. (2 zelfs)
En die had je nog niet zo lang toch?quote:Op zondag 9 juli 2023 21:30 schreef Pheno het volgende:
Ik ga het eerste seizoen missen denk ik: tv stuk
ragequit door je tv?quote:Op zondag 9 juli 2023 21:30 schreef Pheno het volgende:
Ik ga het eerste seizoen missen denk ik: tv stuk
Doet de Polestar het nog wel?quote:Op zondag 9 juli 2023 22:26 schreef Pheno het volgende:
Half jaar, krijg wat rode vlakken te zien (toch nog wat diablo stijl) en dan herstart ie weer. Om weer rode vlakken te laten zien en weer te herstarten.
Ik ga wel weer ouderwets in een lemen hut wonen, zonder al die technologische teringzooi die toch maar kapot gaat
Ik ook niet, terwijl ik 1miljoenmiljard keer Baal heb neergemaaidquote:Op zondag 9 juli 2023 22:04 schreef Pheno het volgende:
Ik vermaakte me met hardcore, dat maakt alles net weer wat spannender. Maar eens met eentonigheid qua dungeons en zo. Respect voor de mensen die met oogkleppen op tot 100 grinden, ik trek het niet
Op een gegeven moment gaf Baal me zijn loot en ging al zelf wegquote:Op zondag 9 juli 2023 22:54 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik ook niet, terwijl ik 1miljoenmiljard keer Baal heb neergemaaid
en @Notorious_Roy even een briefje laten typen voor je retour van de TVquote:Op maandag 10 juli 2023 12:51 schreef Pheno het volgende:
Vanmiddag even een klein *** monitor op mijn werk ophalen en kijken of de xbox daar op wil spelen. Hopelijk wel full hd
Waarom wel? Het speelt gewoon lekker weg. De main questline is mooi maar wel lang.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:36 schreef Dopekoe het volgende:
Ik zit er over te denken om diablo 4 te gaan halen.
Heb nog nooit een diablo gespeeld, ook de beta en server slam niet meegedaan.
Waarom zal ik deze game moeten en halen en waarom niet?
Reviews zien er allemaal goed uit
Nah, al gebeld, die komen langsquote:Op maandag 10 juli 2023 13:30 schreef Jimbo het volgende:
[..]
en @:notorious_roy even een briefje laten typen voor je retour van de TV
Ik las iets over seizoenen, gaat dat het probleem met de herspeelbaarheid aanpassen?quote:Op maandag 10 juli 2023 17:54 schreef Managarm het volgende:
[..]
Waarom wel? Het speelt gewoon lekker weg. De main questline is mooi maar wel lang.
Waarom niet? Het begint saai te worden na een tijdje. Zelfs een nieuwe class spelen is niet leuk meer, ze hebben iets faliekant fout gedaan met de herspeelbaarheid van dit spel naar mijn mening.
Seizoenen bieden per seizoen een andere storyline, ik ga het in ieder geval proberen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:17 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik las iets over seizoenen, gaat dat het probleem met de herspeelbaarheid aanpassen?
En vanaf wanneer begint het saai te worden ongeveer?
Het is natuurlijk allemaal persoonlijk heh. Vorige Diablo had ook seizoenen en hoewel daar een heleboel mensen veel plezier van hebben gehad heeft het mij nooit geīnteresseerd. Diablo 1 en 2 heb ik daarentegen helemaal scheel gespeeld.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:17 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ik las iets over seizoenen, gaat dat het probleem met de herspeelbaarheid aanpassen?
En vanaf wanneer begint het saai te worden ongeveer?
zoiets en dan is er uitrusting in de vorm van loot die dropt als je kills maakt die je skills versterken. Maar dan isometrisch en vooral demonen neermaaien.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:23 schreef Dopekoe het volgende:
Het is een game gebaseerd op builds die je van je karakter maakt.
Is dat vergelijkbaar met bijv een borderlands skilltree?
als je twijfelt zou ik hem lekker disked kopen zodat als je het kut vind, 'ie weer lekker op marktplaats kan.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:23 schreef Dopekoe het volgende:
Het is een game gebaseerd op builds die je van je karakter maakt.
Is dat vergelijkbaar met bijv een borderlands skilltree?
En werkschuw zijn als je dat aantal al er in hebt zittenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:33 schreef Jimbo het volgende:
Zelf heb ik er nu 300~350 uur in zitten, dus kan hem alleen maar aanraden, maar grinden moet je ding zijn
Grinden is niet per definitie mijn ding, maar heb wel jarenlang Fifa gespeeld, das uiteindelijk ook een groot grindfest.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
als je twijfelt zou ik hem lekker disked kopen zodat als je het kut vind, 'ie weer lekker op marktplaats kan.
Vind je d2/3 tof vind je dit ook wel leuk. Als je slim bent koop je hem rond de 20ste pas als seizoen 1 begint. Dan heb je niet het idee dat je tot die tijd alles voor niets zit te doen en zit je gelijk met alle extra items (wel 7)
Tegen die tijd komt er ook een grote balans patch waardoor de kans groot is dat het char wat je nu bouwt over 9 dagen nutteloos is.
Dus ja, kopen of niet? zou m sowieso rond de 18e bestellen en dan op de 20ste spelen. disked zodat je er ook weer van af kan als het niets is.
Zelf heb ik er nu 300~350 uur in zitten, dus kan hem alleen maar aanraden, maar grinden moet je ding zijn
werken is voor arbeiders.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
En werkschuw zijn als je dat aantal al er in hebt zitten
Do it!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:27 schreef Document1 het volgende:
Ik moet nu overal nog die laatste renown pagina doen maar ik mis de motivatie een beetje.
gewoon doen en over 9 dagen pas weer naar kijkenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:27 schreef Document1 het volgende:
Ik moet nu overal nog die laatste renown pagina doen maar ik mis de motivatie een beetje.
Nou, wat dat betreft zit het wel goed. Houd er wel rekening mee dat er altijd topbuilds en klasses zullen zijn en dat jouw eigen favo build wel eens hopeloos underpowered kan zijn (en blijven, ondanks alle balansrondes die een Diablo game altijd doorloopt). Voor de campagne maakt je build dan weer geen reet uit, eigenlijk begint een build maken pas in de endgame.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:20 schreef Dopekoe het volgende:
Wat mij vooral aanspreekt is het maken van builds en de vrijheid daarin.
De gameplay geloof ik wel.
Kan zeker.quote:Is het een game die je ook ff een half uurtje op kan pakken en dan weer kan neerleggen?
Vind het ook een beetje een missertje hoe ze nu zijn ja. Als je gewoon gaat spelen kom je ze nauwelijks tegen (ik kwam er pas achter dat er méér dan één per region waren nadat ik dat ergens lasquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:44 schreef ems. het volgende:
Ik kan echt niet de motivatie opbrengen om die altars allemaal te verzamelen. Vind ik ook echt een nare manier van extra 'content' maken.
Dit ben ik met je eens, ik heb het lijstje afgewerkt maar gamen met een kaart, dan verlies ik mijn aandacht heel snel omdat het voelt als een baan ipv gamen dan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vind het ook een beetje een missertje hoe ze nu zijn ja. Als je gewoon gaat spelen kom je ze nauwelijks tegen (ik kwam er pas achter dat er méér dan één per region waren nadat ik dat ergens las), het zijn er zķ veel dat je al heel snel naar een map op internet grijpt (wat ik altijd vrij dodelijk vind voor de immersion in een game) en de beloning is per shrine erg beperkt.
Dan had ik liever veel minder shrines gehad met veel hogere rewards en een event of iets erbij, wat dan qua moeilijkheidsgraad in verhouding zou moeten staan.
Blizzard:quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:48 schreef Document1 het volgende:
Ik heb dus die altars gebied voor gebied gedaan, dat heeft echt alle motivatie uit me gezogen. Die renown hoef je toch nooit meer te doen hierna? Nog twee dagen dan heb ik vakantie.
quote:Patch notes 1.5:
-Complete rework of renown system. All existing renown rewards will be reset on all existing characters. This is necessary as we are dedicated to improving the game and offering more quality content. Characters with existing renown rewards will be compensated for the time they have put in getting them. We will offer several cosmetic items as compensation.
Dacht je dat even geregeld te hebben voor al je charactersquote:
Waitwhut???quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dacht je dat even geregeld te hebben voor al je characters
Is een garpje hčquote:
Sheesh.quote:
Precies! Achter een unique dungeon oid.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan had ik liever veel minder shrines gehad met veel hogere rewards en een event of iets erbij, wat dan qua moeilijkheidsgraad in verhouding zou moeten staan.
Omdat ze niet bestaan, ik maakte een grapje. Zo ver zullen ze niet gaan bij Blizzard. Al zal het renown system vast de nodige aanpassingen gaan krijgen in de komende jaren.quote:
Hooivorken en fakkels en je wordt nu gecanceld!quote:
Permban.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hooivorken en fakkels en je wordt nu gecanceld!
Beterquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:05 schreef streamjohan het volgende:
Verhaal gaat rond dat diablo 4 op game pass komt
quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:53 schreef Jimbo het volgende:
zou er voorlopig niet op rekenen, tijd terug zeiden ze dat d4 niet op GP zou komen als acti/blizz gekocht wordt. Of iig niet gelijk. Toen hadden ze het over dec ofzo als actiblizz begin 2023 gekocht werd
Mja zijn gok is even goed als die van iedereen (sowieso azmonquote:
Gefeliciteerd, je zal nu wel 100 zijnquote:Op woensdag 12 juli 2023 17:14 schreef Jimbo het volgende:
lvl 99, begon vandaag op 97 vandaag. nog even pushen tot 100 en dan wel klaar tot S1
[ link | afbeelding ]
lAATSTE KWARTJE NOG, SPANNUHHNNND
thnxquote:
Ik was ook wel klaar na level 100quote:Op vrijdag 14 juli 2023 15:50 schreef Jimbo het volgende:
[..]
thnx
Ja al een tijdje. Tevens de laatste keer dat ik de game aangeraakt hebik wacht nu wel op S1 om opnieuw te beginnen.
De hoop blijven we altijd houden...quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik was ook wel klaar na level 100Hopen op een leuke patch.
Respect, juist om dat soort dingen begín ik er niet eens aan.quote:Op zondag 16 juli 2023 17:15 schreef Pheno het volgende:
Level 50 hardcore. Zo, nooit meer naar kijken, echt af en toe bilspleetspierpijn omdat de servers lag hadden (tijdens een legion event en zo)
donderdag opnieuw met S1quote:Op zondag 16 juli 2023 17:15 schreef Pheno het volgende:
Level 50 hardcore. Zo, nooit meer naar kijken, echt af en toe bilspleetspierpijn omdat de servers lag hadden (tijdens een legion event en zo)
dat worden natuurlijk nerfs voor bijna alle classes behalve barbquote:Op zondag 16 juli 2023 20:54 schreef Jimbo het volgende:
[..]
donderdag opnieuw met S1
dinsdag wel al de balans patch, benieuwd naar de notes.
hoop vooral op buffs voor de sorcquote:Op zondag 16 juli 2023 21:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat worden natuurlijk nerfs voor bijna alle classes behalve barb
Nah, achievement binnen, de groeten.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:54 schreef Jimbo het volgende:
[..]
donderdag opnieuw met S1
dinsdag wel al de balans patch, benieuwd naar de notes.
Als jullie het dan allemaal voor mij uitzoeken...dan kan ik als ik terug in NL ben gewoon gelijk spelen hahaquote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:57 schreef Jimbo het volgende:
Vandaag de patch, las net iets over patch rond 1900u onze tijd.
Hopelijk dan ook de patch notes, weten we gelijk hoe fucked we zijn
nee!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:59 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Als jullie het dan allemaal voor mij uitzoeken...dan kan ik als ik terug in NL ben gewoon gelijk spelen haha
nu is WW Barb helemaal dood en begravenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:28 schreef Jimbo het volgende:
lange lap text, vurn en crit nerf...rip pulv druid
had nog steeds hoop dat sorc eens van ver af konden killen..
Sorc is compleet de grond in generfed,quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:29 schreef Perrin het volgende:
Geen nieuwe content behalve een paar flut-uniques die toch nooit droppen. Zeer matig allemaal. Nog even kijken wat ze van die season bakken maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
Ook 0 QoL features in de patch, bijv zoeken/filteren van aspects of gear in je stash.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:35 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Sorc is compleet de grond in generfed,![]()
Helltides zijn niet meer waard om te doen![]()
clownfiesta
of iets simpels als een rode lijn op mijn scherm zonder dat ik naar mijn mini map moet starenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook 0 QoL features in de patch, bijv zoeken/filteren van aspects of gear in je stash.
Ja genoeg andere leuke games, er komt ooit vast nog wel een equivalent van Lord of Destruction patch.quote:
Als ik de patch notes nog een keer lees vind ik het vrij zonde dat ik zoveel geld aan het spel heb uitgegeven.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja genoeg andere leuke games, er komt ooit vast nog wel een equivalent van Lord of Destruction patch.
En zo kan ik er nog wel 100 bedenken als je me ff de tijd geeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook 0 QoL features in de patch, bijv zoeken/filteren van aspects of gear in je stash.
Zeker nadat de patch zo uitgebreid aangekondigd is als een forse patch.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En zo kan ik er nog wel 100 bedenken als je me ff de tijd geeft.![]()
Had eigenlijk ook wel íéts op dat gebied verwacht.
Te druk met stagiaires in de bezemkast denk ikquote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker nadat de patch zo uitgebreid aangekondigd is als een forse patch.
Dat je er dan nauwelijks tot niks in doet wat betreft aantrekkelijke nieuwe features is echt een prestatie.
Er is altijd wel wat te mekkeren natuurlijk en sommige mensen zijn beroepsmekkeraar maar dit is gewoon een hele matige patch.quote:Op woensdag 19 juli 2023 00:45 schreef Document1 het volgende:
Diablo is toch altijd kut roepen, aanpassen en weer door?
Patch notes:quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Jezus, die Helltides zijn nu echt teringtraag.
Wie houdt er nu niet van wachten op cooldowns?quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:20 schreef Pheno het volgende:
“We hebben een uberboss, maar we willen niet dat je haar verslaat, dus nerfen we hoe snel je 100 kan worden en we nerfen de damage die je kunt doen”.
Bedankt Blizzard, we mogen blijkbaar geen demonen slachten, maar een voor een bevechten en dan weer wachten op een cooldown of mana. Had de game dan turnbased gemaakt
Over een paar dagen gaan de devs in een stream de veranderingen uitleggen, ik kan niet wachten op de chat/comments
quote:Op woensdag 19 juli 2023 10:20 schreef Pheno het volgende:
“We hebben een uberboss, maar we willen niet dat je haar verslaat, dus nerfen we hoe snel je 100 kan worden en we nerfen de damage die je kunt doen”.
Bedankt Blizzard, we mogen blijkbaar geen demonen slachten, maar een voor een bevechten en dan weer wachten op een cooldown of mana. Had de game dan turnbased gemaakt
Over een paar dagen gaan de devs in een stream de veranderingen uitleggen, ik kan niet wachten op de chat/comments
Nou...dat is duidelijk...dat is als ik straks terug ben, weer verder met D2R...zal welnweer even wennen zijn....maar zal.weer ouderwets heerlijknworden....daarnaast wachten op hopelijk wen goede patch...moet wel zeggen dat ik het weg zonde vindt...was net lekker bezig met sorc op lvl 84...en met veel plezier bezig de NM dungeons te doen om paragon board compleet te makenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 21:24 schreef cherrycoke het volgende:
All classes are nerfed.
No reduction in enchantment costs.
Helltides are slower.
Boosting is nerfed to the absolute ground.
Doing content other than Nightmare dungeons is nerfed.
Experience bonus for killing monsters of higher levels nerfed by around 90%
Crit and vulnerable damage nerfed 17% and 40% respectively, not counting the nerf to the inherent affixes to certain weapons.
It is not like this game was lightning fast to begin with, but now it is a proper slog.
dit dus, vind de patch notes gewoon kut,
Dat met die cinders schijnt een bug te zijn. Gaat een hotfix voor komen.quote:
Als er iets in S1 zat wat het boeiender maakt dan S0 dan zou ik wel een poging wagen, maar ik vind dat malignant gedoe totaal oninteressant tbh.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:31 schreef Pheno het volgende:
Net even geprobeerd: na de queue sta je in nog een queue. Dan kun je een personage aanmaken en word je weer eruit geflikkerd. Dus weer queue. Even een stuk van het nieuwe verhaal gedaan, waypoint naar maincity, never ending load screen.
Never mind, ze hebben het weer goed voor elkaar
Het gaat sowieso choppy. Ook aanvallen en dergelijke. Te druk, gezien de ranking me niet boeit doe ik het later welquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:44 schreef Karina het volgende:
Ik zat er eindelijk in en was met een campaign quest bezig, helaas is er een onzichtbare muur rond de stad en kan ik niet bij de quest objective komen
Ik heb geen idee wat het inhoud, en wil iig het verhaal efkes doorlopen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als er iets in S1 zat wat het boeiender maakt dan S0 dan zou ik wel een poging wagen, maar ik vind dat malignant gedoe totaal oninteressant tbh.
Nee S1 is uit.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik sta al weer een kwartier in de rij voor de non-seasonal. Hebben ze weer een ddos?
Gewoon die nieuwe uber unique even vinden met een drop van 0.0000001quote:Op vrijdag 21 juli 2023 06:28 schreef Jimbo het volgende:
tering die nerfs zijn legit, heb gewoion moeite met een lvl 50 blinding burrows die eerst met 2 vingers in mn neus te doen was
Ja, ik had liever een personal en een shared stash gehad. Ik heb alleen Necromancer gespeeld en die tabs zitten vol (in POE had ik er 40, ook vol.. zou het dan toch aan mij liggen).quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:14 schreef Jimbo het volgende:
Ja snel klaar met spelen ook weer. Moet je voor die seasonal Qline stap 1 en 2 nu completen.
Daar zit in dat je 3 dungeons in fractured peaks moet doen. Prima doen we ff.... jammer alleen dat ie er geen één telt en 't nu vast zit.
Vind het nu al helemaal kut. Jammer wel, want het is en blijft diablo
Benieuwd wat ze vandaag tijdens de campfire chat gaan vertellen. Hopelijk dat ze alles flink gaan buffen want dit is gewoon kut spelen. (en wat dacht je van die nieuwe items die OOK nog even in je inventory moetenalsof er al plek was
![]()
)
Ik zag al die shit en dacht naaah geen zin in.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 06:28 schreef Jimbo het volgende:
tering die nerfs zijn legit, heb gewoion moeite met een lvl 50 blinding burrows die eerst met 2 vingers in mn neus te doen was
snap ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zag al die shit en dacht naaah geen zin in.
Oh? Ik dacht dat alle altars niet mee komen met seasonal en je dus alles overnieuw moet doen?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:58 schreef Karina het volgende:
Dit wist ik dus niet hedat je moest inloggen met je 'oude' character. Vond het al vreemd dat mijn map zo 'leeg' was.
[ twitter ]
Ik wist wel dat het mee zou komen, maar ik zag het niet, dat kwam dus omdat ik niet was ingelogd met mijn 1e char.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 18:42 schreef Rickocum het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat alle altars niet mee komen met seasonal en je dus alles overnieuw moet doen?
Act 4?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 17:19 schreef Pheno het volgende:
Verhaaltje alweer uitgespeeld. Je hoeft maar tot quests level 4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |