SPOILER: UsernamesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal
Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.
Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?
Classes
• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.
Gameplay
In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.
Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.
Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.
De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.
Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.
Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel
Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
-- handige shit --
[ Bericht 0% gewijzigd door Jimbo op 02-07-2023 12:45:46 ]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.quote:Op donderdag 29 juni 2023 22:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vanavond even geprobeerd, maar lvl 64 doet niks tegen die baas. Daarna met mijn barb verder gegaan en wel een heel level omhoog: lvl46
Morgen maar weer andere game spelen, erger me de tyfus aan de traagheid
Ja uhm...denk ook dat het wel komt doordat iemand de hele tijd op de grond ging liggen...bij iedere ontploffing, charge of onverwachtse gebeurtenis....Sorry daarvoorquote:Op donderdag 29 juni 2023 23:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.
--
vanavond ff met Frozen en hagelslag wat NM dungeons gedaan. Weet niet wat het is maar de difficulty gaat ff omhoog zeg, damn. Lvl 40-50 is gewoon op farm solo. Maar had nu de hele tijd dat ik dingen niet dood kreeg, en soms gewoon 30+ hits op een normale mob moest doen die ik normaal one shot
wtf is dit.
Probleem is dat als ik in tier 4 ben ik natuurlijk compleet dood ga. Anders maken ze die baas van die capstone niet zo debiel sterk. Dus dat wordt grinden tot ik een ons weeg. En gezien ik 150+kg ben gaat dat wel even durenquote:Op donderdag 29 juni 2023 23:33 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Er is vaak zat aangeboden dat we je kunnen helpen, doe ermee wat je wil uiteraard.
Heb ik ook gehad....en toch kan je wel wat dingen doen op T4 en dropt er loot...en zo kom je echt een stuk verder op de snelste manier. Daarnaast kan je altijd met mij, Frozen en wellicht Jimbo mee lopen en gewoon oppakken wat er dropt. We zijn vaak zat online. Haak gewoon aan in een NM dungeon op Ancestral en je zal zien dat je snel sterker wordtquote:Op vrijdag 30 juni 2023 08:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Probleem is dat als ik in tier 4 ben ik natuurlijk compleet dood ga. Anders maken ze die baas van die capstone niet zo debiel sterk. Dus dat wordt grinden tot ik een ons weeg. En gezien ik 150+kg ben gaat dat wel even duren![]()
Heuj die is bekendquote:
Paragon boards op zicht ook geen probleem...alleen gold wat je kwijt bent...maar Glyphs is wel naar ja hahaquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Altijd leuk als men online de build aanpast. Net andere skills is geen probleem wel andere paragon boards en glyphs
100 nodes weghalenquote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:40 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Paragon boards op zicht ook geen probleem...alleen gold wat je kwijt bent...maar Glyphs is wel naar ja haha
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:59 schreef Jimbo het volgende:
glyphs levelen best snel nu ook toch?
Gewoon wat Stiers runnen op lvl 40 (kan je aan zag ik gister) of 35 voor wat extra snelheid.
Klinkt als ik heb gister iets gekocht en vandaag is het in de aanbieding....ja dat is zeker kutquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.
Haha zal je altijd zienquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja gaat wel lukken maar gewoon lullig want gisteren levelde ik een glyph naar level 14. En juist die ene heb ik niet meer nodig.
14 dagen respijt periodequote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Klinkt als ik heb gister iets gekocht en vandaag is het in de aanbieding....ja dat is zeker kut
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Haha zal je altijd zien
Moet binnenkort ook maar eens een goeie buildguide volgen maar zelfs daar zie ik de bomen door t bos niet meer bij
D4builds.gg, mobylitics,icey veins,maxxroll, geen idee wat de beste is
Nou, dat gevoel had ik in het begin wel. Maar op een gegeven moment weet je wel waar je naar moet kijken en wat voor jouw van toepassing is en er is niet 1 waarheid. Soms tweak je wat ivm gear en soms gear je wat ivm een tweakquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.
Vaak valt of staat een build met je gear en met de manier van spelen. Vind het allemaal maar lastig. Dat is bij D2 wel een stuk minder ingewikkeld haha. Blizzard sorc is gewoon die en die skills en eventueel kan je meteor toevoegen en dat geldt ook voor de andere builds (wat uiteraard wel minder vrijheid geeft)
Heb nu die van Maxroll.gg en ga misschien over naar die van Kripperian..quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:26 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nou, dat gevoel had ik in het begin wel. Maar op een gegeven moment weet je wel waar je naar moet kijken en wat voor jouw van toepassing is en er is niet 1 waarheid. Soms tweak je wat ivm gear en soms gear je wat ivm een tweak![]()
RageGamingVideos hebben leuke duidelijke build video's. Vaak ook uitgeschreven in de comments eronder.
geloof nooit dat ze heel veel zullen verschillen. Behalve als je van ice naar fire gaatquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:55 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Heb nu die van Maxroll.gg en ga misschien over naar die van Kripperian..
https://diablo4.gg/ice-shards-sorcerer-endgame-build-guide/quote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:16 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Als ik kijk naar Ice Shard builds...de 1 zegt dit, de ander zegt dat, een derde zegt: nee dit is toch echt beter. Hoe moet ik nou weten wat nou echt best is (waarschijnlijk werken ze alledrie goed). Ik ben ook een te grote noob om m zelf te tweaken zeg maar.
Vaak valt of staat een build met je gear en met de manier van spelen. Vind het allemaal maar lastig. Dat is bij D2 wel een stuk minder ingewikkeld haha. Blizzard sorc is gewoon die en die skills en eventueel kan je meteor toevoegen en dat geldt ook voor de andere builds (wat uiteraard wel minder vrijheid geeft)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |