komen uit afrika ?? Of zijn het joden , of Indiers , das o wat hoor, en vlak die italianen niet uit das raar volkquote:Op zondag 25 juni 2023 08:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als antifa fascistisch zou zijn, dan hadden ze ook op het bootje gezeten.
Ik vind FvD persoonlijk een behoorlijk enge partij waar je veel van kunt zeggen (bijvoorbeeld: fantasierijk, hysterisch, reactionair, complotterig, populistisch, polariserend) maar fascistisch is niet een label dat ik aan hun zou willen geven nee.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is er mis? Je gaat nu met droge ogen beweren dat de Fvd en bijbehorende jongerenjugend niet fascistish is?
Is het dan heel raar dat antifa op dat soort lieden af gaat komen?
Dat mag je vinden, maar als deze individuen een boottochtje willen maken moet dat gewoon kunnen zonder dat ze belaagd worden. Daar hadden we het recent nog over in dat topic mbt Kaag. Het is belangrijk dat alle volksvertegenwoordigers en hun partijen rustig over straat kunnen en evenementen organiseren zonder lastig gevallen te worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 16:59 schreef Harvest89 het volgende:
FvD is niets meer dan een "schijnfatsoenlijkere" versie van de NvU op veel vlakken. Ik vind het niet raar dat ze worden geterroriseerd door linksen.
Haha, dit was toch volgens jou zelfs de VVD voor een deel?quote:Op zondag 25 juni 2023 16:59 schreef Harvest89 het volgende:
FvD is niets meer dan een "schijnfatsoenlijkere" versie van de NvU op veel vlakken. Ik vind het niet raar dat ze worden geterroriseerd door linksen.
Nee jij niet nee...quote:Op zondag 25 juni 2023 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind FvD persoonlijk een behoorlijk enge partij waar je veel van kunt zeggen (bijvoorbeeld: fantasierijk, hysterisch, reactionair, complotterig, populistisch, polariserend) maar fascistisch is niet een label dat ik aan hun zou willen geven nee.
Ik ben er geen fan van Harvest89, maar wij hebben in dit land nog altijd vrijheid van meningsuiting. We kunnen het beiden niet eens zijn met fvd maar zodra ze over de grens gaan is het aan de rechtstaat om hier wat aan te doen. Er zijn wel meer extremistische groepen in deze samenleving aan beide kanten, en alle kanten zijn vrij die mening binnen de grenzen van onze wet te uiten, vooral als dat op een democratische manier gebeurd. Dat is waar Nederland voor staat. Antifa is geen partij die op een democratische manier hun mening uit, het is een geweldadige knokploeg die niet schuwt om zulke acties te doen, net zoals in de tijden van de bruinhemden. In dit conflict is er maar één partij die zich beroept op fascisme en dat is nog altijd antifa. Maar ze zijn vrij om te demonstreren, hun mening te ventileren of de discussie aan te gaan, maar ik kan en zal nooit in mijn leven partij keizen voor een kliek in deze samenleving die zich keer op keer beroept op geweld en ik vind het heel vervelend om te zien dat enkelen hier in hun haat voor fvd niet meer nuchter kunnen kijken naar dit conflict tussen twee excessen in de Nederlandse samenleving en partij kiezen voor één van de extremen omdat het beter aansluit bij hun politieke opvatting, die mensen zijn geen haar beter als antifa.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Neonazi's moeten bijvoorbeeld gewoon in alle rust hun blut und boden politiek kunnen uiten.
o mesjokkesse en zoquote:
sjerrie is een topper, die weet dat de reptielen die ik ook altijd zie als ik veel wodka drink , dat die ons regerenquote:Op zondag 25 juni 2023 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind FvD persoonlijk een behoorlijk enge partij waar je veel van kunt zeggen (bijvoorbeeld: fantasierijk, hysterisch, reactionair, complotterig, populistisch, polariserend) maar fascistisch is niet een label dat ik aan hun zou willen geven nee.
Daadwerkelijk fascisme kenmerkt zich onder andere door sterk antidemocratisch beleid, een partij die telkens dwepen met allerlei wazige voorstellen voor landelijke referenda en een directe democratie sluit daar niet op aan.
[..]
Dat mag je vinden, maar als deze individuen een boottochtje willen maken moet dat gewoon kunnen zonder dat ze belaagd worden. Daar hadden we het recent nog over in dat topic mbt Kaag. Het is belangrijk dat alle volksvertegenwoordigers en hun partijen rustig over straat kunnen en evenementen organiseren zonder lastig gevallen te worden.
Dit is dus ook waar het fout gaat. Sommigen lijken te denken dat als het bij politicus X of partij Y gebeurd .. 'Ach, dat maakt niet uit, want die vragen er zelf om'. Om vervolgens te stellen dat ze verder echt wel tegen intimidatie en geweld zijn. Ja, vast wel.
[..]
Haha, dit was toch volgens jou zelfs de VVD voor een deel?
Opvallen hoe jij alleen genuanceerd kan zijn wanneer het conservatieven betreft.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat weten we toch. We weten hoe de progressieve medemens in elkaar steekt. Zij willen respect krijgen, maar voelen zelf niet de noodzaak of verplichting om anderen met respect te behandelen. Dat zie je in alles terug. Normen en waarden van respect en netjes met elkaar omgaan zien zij als iets eendimensionaal.
[..]
Progressief = iedereen die het niet met z’n aartsconservatieve waanideeën eens isquote:Op zondag 25 juni 2023 17:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Opvallen hoe jij alleen genuanceerd kan zijn wanneer het conservatieven betreft.
Maar "progressieven" zijn natuurlijk een collectief met 1 gedachtengoed, allemaal exact dezelfde mening en exact hetzelfde gedrag. Uiteraard
Nee hoor, ik heb het vaak over 'sommige(n)'. Dat ontbreekt misschien toevallig bij deze post, maar kun je ook daar gerust zelf invullen. Ik benoem slechts een bredere trend die waar te nemen valt. Verschillende posts in dit topic zijn daar een bewijs van.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Opvallen hoe jij alleen genuanceerd kan zijn wanneer het conservatieven betreft.
Maar "progressieven" zijn natuurlijk een collectief met 1 gedachtengoed, allemaal exact dezelfde mening en exact hetzelfde gedrag. Uiteraard
Mwoa ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier graag slachtoffer van zijn. Tis gewoon een zieke smerige actie.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:44 schreef ems. het volgende:
FvD is echt zo'n slachtofferspartij. Die vinden dit soort shit geweldig zodat ze weer bij hun eenvoudige volgelingen kunnen verkondigen hoe zielig en onderdrukt ze zijn.
"toevallig".quote:Op zondag 25 juni 2023 17:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het vaak over 'sommige(n)'. Dat ontbreekt misschien toevallig bij deze post, maar kun je ook daar gerust zelf invullen. Ik benoem slechts een bredere trend die waar te nemen valt. Verschillende posts in dit topic zijn daar een bewijs van.
Haha, 'aartsconservatieve waanideeën' nog wel. Kun je een paar voorbeelden geven?quote:Op zondag 25 juni 2023 17:59 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Progressief = iedereen die het niet met z’n aartsconservatieve waanideeën eens is
Je standaard wedervraagjes-act is dit keer niet nodig. Je ideeën zullen bij de meesten wel bekend zijn aangezien je ongeveer 43x per dag dezelfde stokpaardjes berijdt, of het nou gaat om een oorlog of een scheef liggende stoeptegelquote:Op zondag 25 juni 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, 'aartsconservatieve waanideeën' nog wel. Kun je een paar voorbeelden geven?
Ach gut. De toonpolitie is er ook weer hoor. En dat nog wel bij een topic over de FvD jugend. Er is wat ranzigs gebeurd, maar er is niemand dood en bijvoorbeeld xpompompomx zegt niks wat we niet al jaren van FvD over slachtoffers van wel dodelijk geweld horen.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn post. Waarom zeg je niets over dit soort bijdragen?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Stuk voor stuk voorbeelden van smalende, trollende posts of zelfs gewoon een beetje haat spuwen. Blijkbaar vindt je dit wel kunnen, maar een nette post van mij niet. Deze selectieve verontwaardiging geeft blijk van eendimensionale verwachting van normen en waarden. Lekker willen uitdelen als het over rechts gaat, niet kunnen incasseren als er iets over links wordt gezegd.
Niet zo vreemd met een partij die openlijk collaborateur is met de vijand.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend hoe bepaalde users deze kwestie gebruiken om naar de oorlog in Oekraïne te verwijzen. Het benadrukt dat sommige linkse en progressieve mensen daar echt veel te veel mee bezig zijn. Men kan niets anders dan bij elke situatie naar die oorlog te refereren. Tijd om even uit te loggen van Twitter. Is er niet ergens nog een klimaatmars, BLM-demonstratie of een Pride festival dat jullie steun kan gebruiken?
Lol, de rechtstaat inderdaad. Die hier niets aan durven te doen want als je politieke partijen gaat aanpakken, dan is het einde zoek. Een hellend vlak waar FvD ook dankbaar misbruik van maakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben er geen fan van Harvest89, maar wij hebben in dit land nog altijd vrijheid van meningsuiting. We kunnen het beiden niet eens zijn met fvd maar zodra ze over de grens gaan is het aan de rechtstaat om hier wat aan te doen. Er zijn wel meer extremistische groepen in deze samenleving aan beide kanten, en alle kanten zijn vrij die mening binnen de grenzen van onze wet te uiten, vooral als dat op een democratische manier gebeurd. Dat is waar Nederland voor staat. Antifa is geen partij die op een democratische manier hun mening uit, het is een geweldadige knokploeg die niet schuwt om zulke acties te doen, net zoals in de tijden van de bruinhemden. In dit conflict is er maar één partij die zich beroept op fascisme en dat is nog altijd antifa. Maar ze zijn vrij om te demonstreren, hun mening te ventileren of de discussie aan te gaan, maar ik kan en zal nooit in mijn leven partij keizen voor een kliek in deze samenleving die zich keer op keer beroept op geweld en ik vind het heel vervelend om te zien dat enkelen hier in hun haat voor fvd niet meer nuchter kunnen kijken naar dit conflict tussen twee excessen in de Nederlandse samenleving en partij kiezen voor één van de extremen omdat het beter aansluit bij hun politieke opvatting, die mensen zijn geen haar beter als antifa.
Lees alle standpunten van organisaties en politici waar jij kontjelik bij doet er maar op na.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, 'aartsconservatieve waanideeën' nog wel. Kun je een paar voorbeelden geven?
Bijzondere smoes om openlijke geweldpleging tegen politieke tegenstanders goed te praten. Vergeet niet dat jij dus zelfs een gedeelte van de VVD op gelijke voet hebt gezet met de NVU. Kijk nu maar uit, straks ga je nog van homo's in elkaar slaan naar rechts en conservatieven in elkaar slaan.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, de rechtstaat inderdaad. Die hier niets aan durven te doen want als je politieke partijen gaat aanpakken, dan is het einde zoek. Een hellend vlak waar FvD ook dankbaar misbruik van maakt.
Maar burgers hebben de plicht om fascisten aan te pakken. Je zou ze met bakstenen moeten bekogelen.
De vijand? Over wie heb je het nu?quote:Op zondag 25 juni 2023 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet zo vreemd met een partij die openlijk collaborateur is met de vijand.
Waar heb ik dat gedaan?quote:Op zondag 25 juni 2023 19:11 schreef HowardRoark het volgende:
Vergeet niet dat jij dus zelfs een gedeelte van de VVD op gelijke voet hebt gezet met de NVU.
Dat is een gevaarlijke dictator, maar daar heb je er helaas wel meer van in de wereld. Wij als Nederland zijn niet in oorlog met Rusland, gelukkig maar. Laten we dat vooral zo houden.quote:
Als ik mij niet vergis in een recent topic over die projecties op de Erasmusbrug tijdens nieuwjaar. Volgens jou waren de FVD, PVV en een deel van VVD de nieuwe NVU.quote:
Weet ik niet meer.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
Als ik mij niet vergis in een recent topic over die projecties op de Erasmusbrug tijdens nieuwjaar. Volgens jou waren de FVD, PVV en een deel van VVD de nieuwe NVU.
Kerel jij hebt toch ook rechts gestemd? Volgens mij zelfs forum? Maar zelfs toen was je een heel stuk gematigder dan nu, waren je bijdrages onderbouwd en gevrijwaard van geweld? Je lijkt net een bekeerling, die zijn ook meestal stukken extremer, ik zie een overcompensatie gedrag waarbij de persoonlijke emotie de overhand lijkt te nemen.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, de rechtstaat inderdaad. Die hier niets aan durven te doen want als je politieke partijen gaat aanpakken, dan is het einde zoek. Een hellend vlak waar FvD ook dankbaar misbruik van maakt.
Maar burgers hebben de plicht om fascisten aan te pakken. Je zou ze met bakstenen moeten bekogelen.
Bizar inderdaad hoeveel mensen in dit topic deze smeerpijperij goedkeuren.quote:Op zondag 25 juni 2023 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
Modjes... zijn jullie er nog ?
Dit topic is weer ontspoord
ze voldoen aan een hoop oormerken van het woord fascisme.quote:Op zondag 25 juni 2023 01:14 schreef Hexagon het volgende:
Je kan antifa uitmaken voor veel lelijks uitmaken als anarchisten, marxisten, extreemlinksen, terroristen
Maar ze zijn simpelweg niet fascistisch. Hele andere politieke aanvliegroute.
Eensch. Ik vraag me alleen nog steeds af wat nou het werkelijk verhaal is hier. Er is één tweet, waarin wordt gesteld dat Antifa bloed en stront over ze heen gegooid heeft, maar dat roept bij mij allerlei vragen op. Hoe weten ze dat het Antifa was? Er zijn wel meer mensen die een hekel hebben aan FvD. Heeft Antifa deze 'aanslag opgeëist'? Van stront lijkt op de foto's niks te zien en hoe komt iemand aan liters en liters bloed? En hoe kan het dat niemand anders hier iets over meldt, als het middenin de Leidsche binnenstad gebeurd is? Niemand heeft het zien gebeuren, niemand heeft het gefilmd? Ik vind het een onduidelijk, raar verhaal.quote:Op zondag 25 juni 2023 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
Dat mag je vinden, maar als deze individuen een boottochtje willen maken moet dat gewoon kunnen zonder dat ze belaagd worden. Daar hadden we het recent nog over in dat topic mbt Kaag. Het is belangrijk dat alle volksvertegenwoordigers en hun partijen rustig over straat kunnen en evenementen organiseren zonder lastig gevallen te worden.
Dit is dus ook waar het fout gaat. Sommigen lijken te denken dat als het bij politicus X of partij Y gebeurd .. 'Ach, dat maakt niet uit, want die vragen er zelf om'. Om vervolgens te stellen dat ze verder echt wel tegen intimidatie en geweld zijn. Ja, vast wel.
Het enige wat je zit liggen is borrelhapjes jaquote:Op zondag 25 juni 2023 19:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eensch. Ik vraag me alleen nog steeds af wat nou het werkelijk verhaal is hier. Er is één tweet, waarin wordt gesteld dat Antifa bloed en stront over ze heen gegooid heeft, maar dat roept bij mij allerlei vragen op. Hoe weten ze dat het Antifa was? Er zijn wel meer mensen die een hekel hebben aan FvD. Heeft Antifa deze 'aanslag opgeëist'? Van stront lijkt op de foto's niks te zien en hoe komt iemand aan liters en liters bloed? En hoe kan het dat niemand anders hier iets over meldt, als het middenin de Leidsche binnenstad gebeurd is? Niemand heeft het zien gebeuren, niemand heeft het gefilmd? Ik vind het een onduidelijk, raar verhaal.
Zo zie je maar, een geweldpleger kan van kant wisselen, maar het blijft een geweldpleger desalniettemin.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:42 schreef Harvest89 het volgende:
Dus als je "deugt" mag je naar hartelust anderen frustreren en de wet overtreden? Hoe werkt zoiets eigenlijk?quote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Cupfighter het volgende:
En wat dan nog, eigen schuld stelletje Poetin pijpers
Nee het mag niet en ze mogen er ook voor opgepakt worden dat is een ander verhaal, ik heb alleen geen medelijden met die FvD kleutersquote:Op zondag 25 juni 2023 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus als je "deugt" mag je naar hartelust anderen frustreren en de wet overtreden? Hoe werkt zoiets eigenlijk?
Ik ook niet maar dat is een andere discussie. Het is natuurlijk wel bijzonder dat men het gewoon geoorloofd vindt.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:22 schreef Cupfighter het volgende:
Nee het mag niet en ze mogen er ook voor opgepakt worden dat is een ander verhaal, ik heb alleen geen medelijden met die FvD kleuters
Daar geef ik je gelijk inquote:Op zondag 25 juni 2023 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ook niet maar dat is een andere discussie. Het is natuurlijk wel bijzonder dat men het gewoon geoorloofd vindt.
Ja een giraffe voldoet ook aan kenmerken van een olifant.quote:Op zondag 25 juni 2023 19:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ze voldoen aan een hoop oormerken van het woord fascisme.
dat is wat er bedoeld wordt
alle dingen die we specifiek onwenselijk vinden aan het fascisme is bij antifa aanwezig.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja een giraffe voldoet ook aan kenmerken van een olifant.
quote:Op zondag 25 juni 2023 20:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja een giraffe voldoet ook aan kenmerken van een olifant.
Verdiep je eens in het fascisme.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
alle dingen die we specifiek onwenselijk vinden aan het fascisme is bij antifa aanwezig.
- geweld tegen en dominatie van andersdenkenden
- demonisatie van bepaalde bevolkingsgroepen (joden of blanke cis mannen)
- militante manifestaties waarin alles geoorloofd is tegen de vijand. de groep is sterk (apes together, strong. met takjes beeldvorming erbij, prime fascisme.)
- vechten namens een ideaal wat in de (voor hun hopelijk nabije) toekomst hardhandig aan iedereen moet worden opgelegd
de tactieken zijn hetzelfde. de doelwitten zijn alleen anders. soms niet eens. tegenwoordig is jodenhaat aan links ook best hip geworden. (door Israel)
ik nodig je uit om dat vooral eens eerst zelf te doen. en daarna eens na te denken over wat ik bedoelde toen ik zei dat het veel van dezelfde OORMERKEN heeft.quote:
quote:Op zondag 25 juni 2023 20:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik nodig je uit om dat vooral eens eerst zelf te doen. en daarna eens na te denken over wat ik bedoelde toen ik zei dat het veel van dezelfde OORMERKEN heeft.
oh.
- raciaal beladen taal bezigen (daders, slachtoffers).
ik zal ze toevoegen naarmate ik ze bedenk want er zijn er veel meer
oeh..
- uniformen dragen tijdens protesten om te intimideren
ze blijven komen
Die doorgesnoven skinheads? Die vooral bezig waren met incidenteel hier en daar een Turk in elkaar probeerden te rammen en 16 jarige meiden uit Duitse achterstandswijken probeerden te fixen? Nee. Die gasten waren peanuts in vergelijking met bewegingen als dit. Dat moet jij ook in zien.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zo zie je maar, een geweldpleger kan van kant wisselen, maar het blijft een geweldpleger desalniettemin.
Waarom doe je het niet trouwens? Je kent zat extreemrechtse mensen uit je oude vrienden groep, toch? Of doe ons een lol, en vertel hun gewoon wat je hier anoniem durft uit te braken.
Overigens curieus dat het oproepen tot geweld, een van de duidelijkste grenzen aan vvmu, en waar zelfs straf op staat, hier gewoon kan blijven staan, en door de usual suspects wordt genegeerd.
quote:Op zondag 25 juni 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
wie is toch die antifla is dat een vrouw ?/
Waar is de aanslag?quote:
ik weet het niet joh is links niet goed meer,.quote:
Dat zegt Michel, dat er een aanslag is.quote:
Zo is toch iedere partij/ideologie?quote:Op zondag 25 juni 2023 20:55 schreef SpecialK het volgende:
- de algemene aanname dat als je niet voor ze bent je dus tegen ze bent en een vijand bent. (zwart-wit denken)
Nee, en het is ook veel te warm.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik weet het niet joh is links niet goed meer,.
ik weet heel niet wie antivla is
nou zeg dat wel , en ik lust geen vlaquote:
Tis vooral bijzonder dat mensen die openlijk erkend zijn als leugenaars door zoveel mensen hier geloofd worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ook niet maar dat is een andere discussie. Het is natuurlijk wel bijzonder dat men het gewoon geoorloofd vindt.
eh nee.quote:
Dit is Amsterdam en niet Leiden?quote:
nou geef mijmaar een paar harde tietenquote:Op zondag 25 juni 2023 21:08 schreef BjG956 het volgende:
[..]
Tis vooral bijzonder dat mensen die openlijk erkend zijn als leugenaars door zoveel mensen hier geloofd worden.
Waar is het bewijs dat jFVD bekogeld is? En dat dit door antifa is gebeurd?
Zijn ze niet meegeëvolueerd dan? Sowieso een grote kans dat ze op forum stemmen, als ze beide fascistisch van aard zijn, toch? Nee, ik zeg; volg je plan, raap wat bakstenen bijeen en zoek je oude maten op.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:51 schreef Harvest89 het volgende:
Die doorgesnoven skinheads? Die vooral bezig waren met incidenteel hier en daar een Turk in elkaar probeerden te rammen en 16 jarige meiden uit Duitse achterstandswijken probeerden te fixen? Nee. Die gasten waren peanuts in vergelijking met bewegingen als dit. Dat moet jij ook in zien.
Dit soort partijen die zich onschuldig voordoen maar landsbeleid proberen te beïnvloeden is het grote gevaar wat aangepakt moet worden.
Je kon bij klassieke skinheads zien dat ze niet fris waren.
Moderne fascisten gedragen zich als voorbeeldburgers met jaren 50 fetisjisme.
Ze zouden wss op Forum stemmen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zijn ze niet meegeëvolueerd dan? Grote kans dat ze op forum stemmen, als ze beide fascistisch van aard zijn, toch?
Weer gezopen?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou geef mijmaar een paar harde tieten
teveel gedronken of zo?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou geef mijmaar een paar harde tieten
Ik ben niet links en niet progressief maar ik heb wel een hekel aan NSB'ers. FvD is een kwaadaardig NSB clubje dat met de Russen heult. Geen medelijden dus met deze sukkeltjes.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Het is opvallend hoe bepaalde users deze kwestie gebruiken om naar de oorlog in Oekraïne te verwijzen. Het benadrukt dat sommige linkse en progressieve mensen daar echt veel te veel mee bezig zijn.
Ik weet niet waar het is maar het was puur om te laten zien wat Antifa was en "aanslag" is trending op twitter.quote:
quote:Op zondag 25 juni 2023 20:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
alle dingen die we specifiek onwenselijk vinden aan het fascisme is bij antifa aanwezig.
- militante manifestaties waarin alles geoorloofd is tegen de vijand. de groep is sterk (apes together, strong. met takjes beeldvorming erbij, prime fascisme.)
- vechten namens een ideaal wat in de (voor hun hopelijk nabije) toekomst hardhandig aan iedereen moet worden opgelegd
de tactieken zijn hetzelfde. de doelwitten zijn alleen anders. soms niet eens. tegenwoordig is jodenhaat aan links ook best hip geworden. (door Israel)
quote:- engnekkerij en ophitsen om mensen op te hypen voor een manifestatie/ tegenprotest.
- agressie tegen journalisten
Dit begint wel heel erg op het partijprogramma van FvD te lijken.quote:- de algemene aanname dat als je niet voor ze bent je dus tegen ze bent en een vijand bent. (zwart-wit denken)
Oké, je hebt jezelf een mooie vrijbrief gegeven met dit hyperbolische gelul, maar voor wat precies? Vertel eens tot hoever men wat jou betreft mag gaan om het gevaar dat FvD heet in te dammen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:19 schreef Gehrman het volgende:
Ik ben niet links en niet progressief maar ik heb wel een hekel aan NSB'ers. FvD is een kwaadaardig NSB clubje dat met de Russen heult. Geen medelijden dus met deze sukkeltjes.
Niemand heeft het over indammen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oké, je hebt jezelf een mooie vrijbrief gegeven met dit hyperbolische gelul, maar voor wat precies? Vertel eens tot hoever men wat jou betreft mag gaan om het gevaar dat FvD heet in te dammen.
Hoezo hyperbolen? FvD is openlijk pro-Rusland.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Oké, je hebt jezelf een mooie vrijbrief gegeven met dit hyperbolische gelul, maar voor wat precies? Vertel eens tot hoever men wat jou betreft mag gaan om het gevaar dat FvD heet in te dammen.
Neuh oke, maar als ik hoor dat het een 'goed gevoel' geeft, of dat er geen 'medelijden' is omdat ze 'slecht' of 'gevaarlijk' zijn, dan lijkt het me in ieder geval wel reëel om me af te vragen tot op welk punt het medelijden (wat stiekem natuurlijk gewoon een wijze van goedkeuren is óm het vermeende gevaar) afwezig blijft.quote:
Volgens mij noem je de partij NSB, en 'heulen met' impliceert samenwerking. Niet dat ik in het geval daarvan wél een reden zou zien om tot geweld over te gaan. Gelukkig lijd ik sowieso niet aan de waan dat Rusland in elke hoedanigheid een vijand is van Nederland of haar voortbestaan, en mis ik niet het vermogen om te erkennen dat onze regering zich actief bemoeit in een oorlog die Rusland met een ander voert, waarop een Russische reactie richting ons volgt.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:38 schreef Gehrman het volgende:
Hoezo hyperbolen? FvD is openlijk pro-Rusland.
Het Rusland dat 196 Nederlanders heeft vermoord en NL bedreigt met kernwapens.
een hele grote duifquote:Op zaterdag 24 juni 2023 22:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan natuurlijk een false flag geweest zijn.
Of de Uil van Minerva heeft dit gedropt.
Maar anders: schandalig!
Antifa is vooral tegen iets. Ze zijn niet echt voor iets want het is een ratjetoe aan mensen uit extreemlinkse netwerken die wanneer ze dat nodig vinden samenkomen om te gaan rellen tegen extreemrechtsen. Maar verder heeft het geen organisatie, geen leiders en ook geen programma.quote:Op zondag 25 juni 2023 20:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mensen zien die cokeverslaafde randdebiel op een dag als gisteren zich openlijk aftrekken op Poetin en vinden dat ranzig. Iedereen is het er hier wel zo ongeveer over eens dat de actie van Antifa (als deze echt heeft plaatsgevonden) niet deugt maar tegelijkertijd bekommert niemand zich om het wel en wee van het stelletje ransapen. Een beetje smurrie overleven ze wel. Dat krijg je ervan als je je opstelt als landslul.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Neuh oke, maar als ik hoor dat het een 'goed gevoel' geeft, of dat er geen 'medelijden' is omdat ze 'slecht' of 'gevaarlijk' zijn, dan lijkt het me in ieder geval wel reëel om me af te vragen tot op welk punt het medelijden (wat stiekem natuurlijk gewoon een wijze van goedkeuren is óm het vermeende gevaar) afwezig blijft.
De grens ligt dus bij een beetje smurriegegooi?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mensen zien die cokeverslaafde randdebiel op een dag als gisteren zich openlijk aftrekken op Poetin en vinden dat ranzig. Iedereen is het er hier wel zo ongeveer dat de actie van Antifa (als deze echt heeft plaatsgevonden) niet deugt maar tegelijkertijd bekommert niemand zich om het wel en wee van het stelletje ransapen. Een beetje smurrie overleven ze wel.
Ja, het is niet goed en zeker intimiderend. Zou het wat uitmaken als mijn reactie ipv "stik erin" een obligaat "dat keur ik ten stelligste af" zou zijn geweest?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:48 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De grens ligt dus bij een beetje smurriegegooi?
Zie je dat trouwens echt zo, 'een beetje smurrie', of zie je ook wat het eigenlijk is, en doet? Qua veiligheidsbeleving, polarisering en de invloed daarvan op de publieke discours?
Bij een vraag als deze moet je altijd doen alsof heel Nederland niet alleen meeleest maar jouw mening ook nog eens héél hoog heeft zitten. En dan is het antwoord: zeer zeker.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:51 schreef -XOR- het volgende:
Ja, het is niet goed en zeker intimiderend. Zou het wat uitmaken als mijn reactie ipv "stik erin" een obligaat "dat keur ik ten stelligste af" zou zijn geweest?
Als het niet zo was geweest had ANTIFA wel moord en brand lopen schreeuwen lijkt me.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:08 schreef BjG956 het volgende:
Tis vooral bijzonder dat mensen die openlijk erkend zijn als leugenaars door zoveel mensen hier geloofd worden.
Waar is het bewijs dat jFVD bekogeld is? En dat dit door antifa is gebeurd?
Ik denk dat ik de impact van mijn mening niet moet overschatten en dan ben ik slechts een anonieme poster op een tamelijk obscuur internetforum die op een zaterdagavond zijn irritatie heeft laten spreken.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Bij een vraag als deze moet je altijd doen alsof heel Nederland niet alleen meeleest maar jouw mening ook nog eens héél hoog heeft zitten. En dan is het antwoord: zeer zeker.
Er is niet een centraal orgaan ofzo, dus ze weten onderling niet per se van elkaar wie wat doet en er is dus ook niet een centraal punt wat het kan ontkennen, maar wel eventueel zou kunnen bevestigen.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo was geweest had ANTIFA wel moord en brand lopen schreeuwen lijkt me.
Haha, lachwekkend weer eens...quote:Op zondag 25 juni 2023 21:40 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Neuh oke, maar als ik hoor dat het een 'goed gevoel' geeft, of dat er geen 'medelijden' is omdat ze 'slecht' of 'gevaarlijk' zijn, dan lijkt het me in ieder geval wel reëel om me af te vragen tot op welk punt het medelijden (wat stiekem natuurlijk gewoon een wijze van goedkeuren is óm het vermeende gevaar) afwezig blijft.
Nja, dat moet gewoon kunnen natuurlijk. En jij kan dat vast naast elkaar laten bestaan. Wel zijn er users, bij wie dat nog maar zeer de vraag is.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de impact van mijn mening niet moet overschatten en dan ben ik slechts een anonieme poster op een tamelijk obscuur internetforum die op een zaterdagavond zijn irritatie heeft laten spreken.
Ja hoor. Je bent dus schuldig tot het tegendeel is bewezen? Zo iets?quote:Op zondag 25 juni 2023 21:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo was geweest had ANTIFA wel moord en brand lopen schreeuwen lijkt me.
Het zit 'm er vooral in dat er blijk gegeven wordt van het gebrek aan medelijden.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:01 schreef BjG956 het volgende:
Dus als je geen medelijden hebt dan keur je iets goed? Dus in feite moet iedereen medelijden met FvD mensen hebben die onder een beetje smurrie zitten?
Dat is hetzelfde. Je kijkt veel te zwart wit als je dit meent.. Wie niet tegen is is voor. En wie niet voor is is tegen.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:04 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zit 'm er vooral in dat er blijk gegeven wordt van het gebrek aan medelijden.
Ik ben de eerste die openstaat voor een False Flag-theorie, maar Antifa heeft natuurlijk wel een trackrecord in relatie tot FvD, hè.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:04 schreef BjG956 het volgende:
Ja hoor. Je bent dus schuldig tot het tegendeel is bewezen? Zo iets?
Misschien denken die van Antifa wel "laat zitten"?
Voor alsnog is het niet in het nieuws. Enkel op twitter.
Je bent niet de eerste. Dat zeggen wel meer mensen alhier. "ik ben open minded" "ik bekijk enkel de feiten" "ik ben objectief". Maar als je verder kijkt dan valt dat allemaal wel mee.quote:Op zondag 25 juni 2023 22:06 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben de eerste die openstaat voor een False Flag-theorie, maar Antifa heeft natuurlijk wel een trackrecord in relatie tot FvD, hè.
Net zo betrouwbaar als de claim van FvDquote:Op zondag 25 juni 2023 22:27 schreef Akathisia het volgende:
Och, dat zou ik ook nog wel willen geloven. Maar eh, leuk wel zo een 'betrouwbare bron' maar hoe betrouwbaar is Pu-Chi-Mao - Mi-Hao?
opmerking: lees onderstaande graag eerst helemaal door alvorens te reageren. we zitten waarschijnlijk dichter bij elkaar dan je denkt.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Antifa is vooral tegen iets. Ze zijn niet echt voor iets want het is een ratjetoe aan mensen uit extreemlinkse netwerken die wanneer ze dat nodig vinden samenkomen om te gaan rellen tegen extreemrechtsen. Maar verder heeft het geen organisatie, geen leiders en ook geen programma.
Daar kun je van alles van vinden. Maar het is duidelijk iets anders dan was fascisme is.
Even serieus wat voor fascistische dingen heeft de FvD gedaan?quote:
Elk fascistische regime had zulk tuig voor zich werken. En ze werden allemaal centraal aangestuurd. De antifa (misnomer want het zijn zelf fascisten) zijn uniform in t zwart gekleed. Net zoals de communisten.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Antifa is vooral tegen iets. Ze zijn niet echt voor iets want het is een ratjetoe aan mensen uit extreemlinkse netwerken die wanneer ze dat nodig vinden samenkomen om te gaan rellen tegen extreemrechtsen. Maar verder heeft het geen organisatie, geen leiders en ook geen programma.
Daar kun je van alles van vinden. Maar het is duidelijk iets anders dan was fascisme is.
Meisje klaagt op twitter over een ooginfectie. Krijg je ooginfectie van bietensap?quote:
Iemand klaagt over een ooginfectie -> "links is vies smerig tuig".quote:Op maandag 26 juni 2023 05:06 schreef Gunnter het volgende:
[..]
Meisje klaagt op twitter over een ooginfectie. Krijg je ooginfectie van bietensap?
Dit zegt zo veel over het vieze smerige tuig dat links zelf is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |