abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2023 @ 21:45:42 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209647787
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 20:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]
alle dingen die we specifiek onwenselijk vinden aan het fascisme is bij antifa aanwezig.

- geweld tegen en dominatie van andersdenkenden
- demonisatie van bepaalde bevolkingsgroepen (joden of blanke cis mannen)
- militante manifestaties waarin alles geoorloofd is tegen de vijand. de groep is sterk (apes together, strong. met takjes beeldvorming erbij, prime fascisme.)
- vechten namens een ideaal wat in de (voor hun hopelijk nabije) toekomst hardhandig aan iedereen moet worden opgelegd

de tactieken zijn hetzelfde. de doelwitten zijn alleen anders. soms niet eens. tegenwoordig is jodenhaat aan links ook best hip geworden. (door Israel)
Antifa is vooral tegen iets. Ze zijn niet echt voor iets want het is een ratjetoe aan mensen uit extreemlinkse netwerken die wanneer ze dat nodig vinden samenkomen om te gaan rellen tegen extreemrechtsen. Maar verder heeft het geen organisatie, geen leiders en ook geen programma.

Daar kun je van alles van vinden. Maar het is duidelijk iets anders dan was fascisme is.
  zondag 25 juni 2023 @ 21:46:48 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209647810
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Neuh oke, maar als ik hoor dat het een 'goed gevoel' geeft, of dat er geen 'medelijden' is omdat ze 'slecht' of 'gevaarlijk' zijn, dan lijkt het me in ieder geval wel reëel om me af te vragen tot op welk punt het medelijden (wat stiekem natuurlijk gewoon een wijze van goedkeuren is óm het vermeende gevaar) afwezig blijft.
Mensen zien die cokeverslaafde randdebiel op een dag als gisteren zich openlijk aftrekken op Poetin en vinden dat ranzig. Iedereen is het er hier wel zo ongeveer over eens dat de actie van Antifa (als deze echt heeft plaatsgevonden) niet deugt maar tegelijkertijd bekommert niemand zich om het wel en wee van het stelletje ransapen. Een beetje smurrie overleven ze wel. Dat krijg je ervan als je je opstelt als landslul.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209647845
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mensen zien die cokeverslaafde randdebiel op een dag als gisteren zich openlijk aftrekken op Poetin en vinden dat ranzig. Iedereen is het er hier wel zo ongeveer dat de actie van Antifa (als deze echt heeft plaatsgevonden) niet deugt maar tegelijkertijd bekommert niemand zich om het wel en wee van het stelletje ransapen. Een beetje smurrie overleven ze wel.
De grens ligt dus bij een beetje smurriegegooi?

Zie je dat trouwens echt zo, 'een beetje smurrie', of zie je ook wat het eigenlijk is, en doet? Qua veiligheidsbeleving, polarisering en de invloed daarvan op de publieke discours?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 25 juni 2023 @ 21:51:33 #179
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209647882
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De grens ligt dus bij een beetje smurriegegooi?

Zie je dat trouwens echt zo, 'een beetje smurrie', of zie je ook wat het eigenlijk is, en doet? Qua veiligheidsbeleving, polarisering en de invloed daarvan op de publieke discours?
Ja, het is niet goed en zeker intimiderend. Zou het wat uitmaken als mijn reactie ipv "stik erin" een obligaat "dat keur ik ten stelligste af" zou zijn geweest?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209647901
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:51 schreef -XOR- het volgende:
Ja, het is niet goed en zeker intimiderend. Zou het wat uitmaken als mijn reactie ipv "stik erin" een obligaat "dat keur ik ten stelligste af" zou zijn geweest?
Bij een vraag als deze moet je altijd doen alsof heel Nederland niet alleen meeleest maar jouw mening ook nog eens héél hoog heeft zitten. En dan is het antwoord: zeer zeker.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 25 juni 2023 @ 21:57:31 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209647950
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:08 schreef BjG956 het volgende:
Tis vooral bijzonder dat mensen die openlijk erkend zijn als leugenaars door zoveel mensen hier geloofd worden.

Waar is het bewijs dat jFVD bekogeld is? En dat dit door antifa is gebeurd?
Als het niet zo was geweest had ANTIFA wel moord en brand lopen schreeuwen lijkt me.
  zondag 25 juni 2023 @ 21:58:19 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209647961
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Bij een vraag als deze moet je altijd doen alsof heel Nederland niet alleen meeleest maar jouw mening ook nog eens héél hoog heeft zitten. En dan is het antwoord: zeer zeker.
Ik denk dat ik de impact van mijn mening niet moet overschatten en dan ben ik slechts een anonieme poster op een tamelijk obscuur internetforum die op een zaterdagavond zijn irritatie heeft laten spreken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209647975
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het niet zo was geweest had ANTIFA wel moord en brand lopen schreeuwen lijkt me.
Er is niet een centraal orgaan ofzo, dus ze weten onderling niet per se van elkaar wie wat doet en er is dus ook niet een centraal punt wat het kan ontkennen, maar wel eventueel zou kunnen bevestigen.

Hoe komen deze FVD jongeren er überhaupt bij dat ze weten onder welke vlag het gedaan is, als het al gedaan is? De gemiddelde studentengroep zal ongeveer net zo'n mening over hen hebben als Antifa'ers.
pi_209648003
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Neuh oke, maar als ik hoor dat het een 'goed gevoel' geeft, of dat er geen 'medelijden' is omdat ze 'slecht' of 'gevaarlijk' zijn, dan lijkt het me in ieder geval wel reëel om me af te vragen tot op welk punt het medelijden (wat stiekem natuurlijk gewoon een wijze van goedkeuren is óm het vermeende gevaar) afwezig blijft.
Haha, lachwekkend weer eens...

Dus als je geen medelijden hebt dan keur je iets goed? Dus in feite moet iedereen medelijden met FvD mensen hebben die onder een beetje smurrie zitten?
pi_209648034
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat ik de impact van mijn mening niet moet overschatten en dan ben ik slechts een anonieme poster op een tamelijk obscuur internetforum die op een zaterdagavond zijn irritatie heeft laten spreken.
Nja, dat moet gewoon kunnen natuurlijk. En jij kan dat vast naast elkaar laten bestaan. Wel zijn er users, bij wie dat nog maar zeer de vraag is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 25-06-2023 22:29:21 ]
pi_209648044
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja hoor. Je bent dus schuldig tot het tegendeel is bewezen? Zo iets?
Misschien denken die van Antifa wel "laat zitten"?

Voor alsnog is het niet in het nieuws. Enkel op twitter.
pi_209648045
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:01 schreef BjG956 het volgende:
Dus als je geen medelijden hebt dan keur je iets goed? Dus in feite moet iedereen medelijden met FvD mensen hebben die onder een beetje smurrie zitten?
Het zit 'm er vooral in dat er blijk gegeven wordt van het gebrek aan medelijden.
pi_209648049
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:04 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het zit 'm er vooral in dat er blijk gegeven wordt van het gebrek aan medelijden.
Dat is hetzelfde. Je kijkt veel te zwart wit als je dit meent.. Wie niet tegen is is voor. En wie niet voor is is tegen.
pi_209648056
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:04 schreef BjG956 het volgende:
Ja hoor. Je bent dus schuldig tot het tegendeel is bewezen? Zo iets?
Misschien denken die van Antifa wel "laat zitten"?

Voor alsnog is het niet in het nieuws. Enkel op twitter.
Ik ben de eerste die openstaat voor een False Flag-theorie, maar Antifa heeft natuurlijk wel een trackrecord in relatie tot FvD, hè.
  zondag 25 juni 2023 @ 22:07:13 #190
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209648070
het zijn maar fvd'ers. persoonlijk vind ik dat ze het bootje wel lek hadden mogen prikken
pi_209648093
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik ben de eerste die openstaat voor een False Flag-theorie, maar Antifa heeft natuurlijk wel een trackrecord in relatie tot FvD, hè.
Je bent niet de eerste. Dat zeggen wel meer mensen alhier. "ik ben open minded" "ik bekijk enkel de feiten" "ik ben objectief". Maar als je verder kijkt dan valt dat allemaal wel mee.
  zondag 25 juni 2023 @ 22:19:28 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209648241
twitter

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209648356
Och, dat zou ik ook nog wel willen geloven. Maar eh, leuk wel zo een 'betrouwbare bron' maar hoe betrouwbaar is Pu-Chi-Mao - Mi-Hao?
  zondag 25 juni 2023 @ 22:28:42 #194
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209648380
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:27 schreef Akathisia het volgende:
Och, dat zou ik ook nog wel willen geloven. Maar eh, leuk wel zo een 'betrouwbare bron' maar hoe betrouwbaar is Pu-Chi-Mao - Mi-Hao?
Net zo betrouwbaar als de claim van FvD
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 25 juni 2023 @ 22:36:23 #195
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_209648513
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Antifa is vooral tegen iets. Ze zijn niet echt voor iets want het is een ratjetoe aan mensen uit extreemlinkse netwerken die wanneer ze dat nodig vinden samenkomen om te gaan rellen tegen extreemrechtsen. Maar verder heeft het geen organisatie, geen leiders en ook geen programma.

Daar kun je van alles van vinden. Maar het is duidelijk iets anders dan was fascisme is.
opmerking: lees onderstaande graag eerst helemaal door alvorens te reageren. we zitten waarschijnlijk dichter bij elkaar dan je denkt.

hier komt het:

het wordt langzamerhand een beetje irritant dat ik moet herhalen dat ik nergens heb gezegd dat antifa exact fascisme is maar dat het de oormerken heeft van fascisme. ofwel veel elementen die we hekelen in fascisme

maar wel schattig hoe jullie over elkaar heen struikelen om dat denkbeeldige doelpunt te maken dat ik zogenaamd iets fascisme hen gelabeld wat het technisch gezien niet is.

anyways. terug naar de inhoud. je hebt gelijk dat antifa qua denkbeelden nog vrij divers is. of iig elke doorgeslagen linkse mening (even voor de goede orde ik ben centrum links dus de nadruk lag op het woord doorgeslagen) lijkt aanwezig te zijn.

Maar. als je een beetje een eerlijk historisch perspectief pakt dan zou je onderkennen dat vroeg/proto-fascistische bewegingen ook nogal een rommeltje aan denkbeelden waren. dat is uiteindelijk na jaren pas gekristaliseerd naar iets specifieks maar ook dat begon als een reactionaire "alles is nu sowieso kut" beweging. maar dan vanuit conservatieve hoek.

dus in die zin, welk label je er ook op wil plakken.. we kunnen er maanden lang 1000-den replies aan toewijzen. dat is uiteindelijk semantiek. nogmaals ik label extreem links niet als fascisme maargoed herhaling is erg nodig op dit forum blijkbaar.

wat hoe dan ook de conclusie is is dat extreem links voor mij alle checkboxes aanvinkt waarmee het de potentie heeft om op korte termijn een gewelddadig samenleving verstorend element te worden en op de lange termijn een overdraagsaam gewelddadig autoritair politiek stelsel kan worden waarin andersdenkenden tegen muren eindigen.

niet vandaag, niet morgen. maar uiteindelijk. als mensen het maar steeds alle ruimte en apologetica blijven geven.

en dan ben ik het vervolgens helemaal eens dat we extreem rechts ook absoluut moeten blijven veroordelen en retorisch kapot maken. dat doe ik al zat op discord want daar zitten dan weer de rechts-gekkies. tenminste. op de servers die ik opzoek om die arbeid te verrichten.

ik ben een beetje moe van dit "maar maar maar... je moet kleur bekennen anders ben je een bruinhemd". het is geen manier om te leven. slechte ideeën zijn slechte ideeën. uit welke koker ze ook komen en ik heb geen intentie om dingen met de mantel der liefde te gaan bedekken omdat het toevallig uit de hoek gekkies komt die we zogenaamd maar moeten steunen omdat de andere hoek gekkies enger zou zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door SpecialK op 25-06-2023 23:24:35 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_209649780
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 23:13 schreef Lt.Bookman het volgende:
Moet je maar geen fascist zijn hè.
Even serieus wat voor fascistische dingen heeft de FvD gedaan?

De enige fascisten zitten in vak 'K' van K... Dit heeft de afgelopen 10 jaar wel bewezen. Zij zijn immers aan de macht. Alle autoritaire onderdrukking van vrijheid en vrijheid van mening (maar ook corruptie) kwam van de partijen waar je zelf op hebt gestemd.
pi_209649787
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Elk fascistische regime had zulk tuig voor zich werken. En ze werden allemaal centraal aangestuurd. De antifa (misnomer want het zijn zelf fascisten) zijn uniform in t zwart gekleed. Net zoals de communisten.
pi_209649788
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 22:19 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Meisje klaagt op twitter over een ooginfectie. Krijg je ooginfectie van bietensap?

Dit zegt zo veel over het vieze smerige tuig dat links zelf is.
pi_209649861
Ik vind het niet op bloed lijken. Vers bloed is helderder rood, minder roze dan dit. Oud bloed is bruin.
pi_209649862
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2023 05:06 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Meisje klaagt op twitter over een ooginfectie. Krijg je ooginfectie van bietensap?

Dit zegt zo veel over het vieze smerige tuig dat links zelf is.
Iemand klaagt over een ooginfectie -> "links is vies smerig tuig". :? Help me even met de logica want ik kan 'm niet vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')