SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, op de Renaissanceschool in AlmereWappieland leer je blijkbaar dat de Waffen-SS eigenlijk gewoon slachtoffers waren van Europese en Amerikaanse propaganda en dat ze zich enkel verdedigden tegen het Joodse gevaar.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:56 schreef danielsanders het volgende:
[..]
Vergelijkbaar dat de waffen ss ook volledig als slecht en barbaars weg werd gezet.
Echt hè - net als je denkt dat je de ondergrens qua debiliteit wel gehaald hebt gooit meneer de Waffen-SS er nog even in. "Want dat was ook niet allemaal slecht"..quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, op de Renaissanceschool in AlmereWappieland leer je blijkbaar dat de Waffen-SS eigenlijk gewoon slachtoffers waren van Europese en Amerikaanse propaganda en dat ze zich enkel verdedigden tegen het Joodse gevaar.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, op de Renaissanceschool in AlmereWappieland leer je blijkbaar dat de Waffen-SS eigenlijk gewoon slachtoffers waren van Europese en Amerikaanse propaganda en dat ze zich enkel verdedigden tegen het Joodse gevaar.
En bij die naievelingen die het vuurtje brandend houden door er op te blijven reageren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar hoe dat werkt in die 5 functionerende hersencellen bij die wappies
Zeker. Ondanks dat het best een vriendelijk figuur was, met niks kwaads in de zin, is dit een van de dingen waar die behoorlijk heeft liggen slapen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 11:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Behoorlijk gebrek aan zelfreflectie van Obama hier.
quote:Het lijkt erop dat Rusland extra inzet op dolfijnen om haar belangrijke marinebasis in Sebastopol op de bezette Krim te helpen verdedigen. Dat melden Britse inlichtingendiensten.
In april vorig jaar meldden Amerikaanse analisten op basis van satellietbeelden al dat de havenstad beschermd werd door twee ‘oorlogsdolfijnen’. Aanwijzing daarvoor waren speciale hokken voor de dolfijnen die kort na de start van de invasie van Oekraïne in de haven van Sebastopol waren verschenen.
Sinds de zomer van vorig jaar heeft de Russische marine de beveiliging van de belangrijkste basis van de Zwarte Zeevloot in Sebastopol opgetrokken. Zo kwamen er zeker vier lagen netten over de ingang van de haven. Britse inlichtingendiensten melden nu dat de verdediging van de haven de afgelopen weken 'hoogstwaarschijnlijk ook versterkt is met een groter aantal getrainde zeezoogdieren'.
,,Satellietbeelden tonen een verdubbeling van het aantal drijvende hokken in de haven”, aldus het Britse ministerie van Defensie. ,,Die bevatten hoogstwaarschijnlijk tuimelaars.”
De voormalige Sovjet-Unie ontwikkelde in de jaren zestig een trainingsprogramma voor ‘oorlogsdolfijnen’. Sinds de annexatie van de Krim in 2014 zou Rusland herbegonnen zijn met het trainen van dolfijnen. In noordelijke wateren zet de marine ook beloega’s (witte dolfijnen) en zeehonden in.
https://www.ad.nl/buitenl(...)verdedigen~a2b2b3a0/
Hoe werkt dat eigenlijk? Hebben die een bomgordel om ofzo?quote:
Ik dacht dat het de bedoeling is dat ze duikers zouden frustreren/aanvallen. Zoiets als wat beveiligingshonden doen op het landquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Hebben die een bomgordel om ofzo?
Goede vraag. Ik weet alleen dat ze getraind worden om duikboten, torpedo's en duikers op te sporen. Maar wat ze daarna doen weet ik niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Emmertje vis mee en klaarquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:38 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het de bedoeling is dat ze duikers zouden frustreren/aanvallen. Zoiets als wat beveiligingshonden doen op het land
Ik begrijp dat je polderturk nooit in actie hebt gezienquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef BEFEM het volgende:
Gelukkig is slashdotter er weer met een tweet die al 4x geplaatst is, waaronder 3 posts eerder, beter dan die meuk lezen uit het vorige topic.
Ik zag die post boven me al maar wilde dat stuk van Stephen Wells toevoegen dat verklaart wat Prigozhin aan het doen isquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef BEFEM het volgende:
Gelukkig is slashdotter er weer met een tweet die al 4x geplaatst is, waaronder 3 posts eerder, beter dan die meuk lezen uit het vorige topic.
verklaardquote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zag die post boven me al maar wilde dat stuk van Stephen Wells toevoegen dat verklaard wat hij aan het doen is
Hij zat vooral tussen twee rampzalige presidenten in, ik denk dat dat één van de redenen is dat hij nog zo positief wordt bekeken door velen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker. Ondanks dat het best een vriendelijk figuur was, met niks kwaads in de zin, is dit een van de dingen waar die behoorlijk heeft liggen slapen.
Hij zal niet de boeken in gaan als een goed president.
Ja maar de vrouw van Baudet heeft joods bloed....quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:17 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Echt hè - net als je denkt dat je de ondergrens qua debiliteit wel gehaald hebt gooit meneer de Waffen-SS er nog even in. "Want dat was ook niet allemaal slecht"..
[ afbeelding ]
Dat is een veel gehoorde redering, en die snijd ook zeker hout, maar ondertussen hebben we al meermaals kunnen zien dat hij zelfs putin zelf voor rotte vis uit maakt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zag die post boven me al maar wilde dat stuk van Stephen Wells toevoegen dat verklaart wat Prigozhin aan het doen is
Die stond laatst toch in de fik?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een veel gehoorde redering, en die snijd ook zeker hout, maar ondertussen hebben we al meermaals kunnen zien dat hij zelfs putin zelf voor rotte vis uit maakt.
En hij deed zelf een opinion poll waar hij net iets populairder uitkwam dan putin zelf.
Algemeen geaccepteerd dat als je dat doet, je te ver gaat. Dan ben je aan het zagen aan de poten van de tsaar.
Ik denk dat met name het goud wat prigozhin rooft uit afrika, putin niet zonder kan. Ongetwijfeld dat prigozjin zelf de meeste winst daarop maakt, maar het kremlin heeft 2nd picking. En dat houd de schoorsteen van het kremlin deels rokend.
En da's los van de wagner soldaten zelf. Die hebben een zeer groot hoofdkantoor in petersburg neergezet. Gaat die dan een stadstaat uitroepen als putin vervelend gaat doen ofzo? Is niet alsof het kremlin nog troepen heeft die er wat aan kunnen doen. De hele greep op afrika is dankzij wagner. Wagner dwarszitten is afrika kwijt zijn.
Wagnertjes zijn redelijk tot goed opgeleid. Krijgen ook goed betaald. Veel beter dan mobiks. Als putin probeert wagner op te slokken, wat gaan al die mensen dan doen? Voor een hongerloontje zich naar de grinder laten versturen? Of kappen die gewoon met de huurling uithangen.
Jeugdjournaal to the rescue voor jouquote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
(Ook bijv. duikers)quote:Het is niet voor het eerst dat het Russische leger dieren inzet bij een oorlog. Tijdens de Koude Oorlog, nu meer dan 30 jaar geleden, zou Rusland ook al dolfijnen hebben getraind.
Jurriën Wouters is dolfijnentrainer. Hij snapt wel dat Rusland dolfijnen inzet, want de dieren zijn snel en slim. Ze kunnen bijvoorbeeld zeemijnen opsporen of met een cameraatje op hun rug onder water filmen.
Ze kunnen heel snel een groot gebied bedekken zodat je sneller in kaart hebt wat er aan de hand is.
Heb ik niet meegekregenquote:
quote:Prigozhin probeert een clementieregeling voor Den Haag te krijgen. Zijn uitspraken hebben een grotere dimensie dan men zich op dit moment echt kan voorstellen. Zijn uitspraak slaat in als een bom, ook en vooral in Rusland
Het is een vreselijke lul die vreselijke dingen gedaan heeft maar in het grote plaatje kan dit best wel een goed idee zijn. Stel je voor dat door hem de oorlog maanden/jaren eerder stopt omdat hij alle vuile was uithangt en het Russische volk wakker schudt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:33 schreef capricia het volgende:
Prigozhin probeert een clementieregeling voor Den Haag te krijgen. Zijn uitspraken hebben een grotere dimensie dan men zich op dit moment echt kan voorstellen. Zijn uitspraak slaat in als een bom, ook en vooral in Rusland
Iig een prima kroongetuige.quote:
Hij doet wel bijzondere uitspraken. Ook vervelend voor mensen zoals Baudet enzo.quote:
Obama heeft het prima gedaan op binnenlands gebied maar zijn buitenlandstrategie was om te huilen. De rode draad in Syrië was er een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hij zat vooral tussen twee rampzalige presidenten in, ik denk dat dat één van de redenen is dat hij nog zo positief wordt bekeken door velen.
Hij heeft leuke dingen gedaan wat betreft mileu/klimaat, gezondheidszorg en de industrie, maar daar houdt het ook wel zo'n beetje bij op. Oekraïne is het zoveelste dossier dat hij een puinhoop liet worden ondanks het feit dat politici hem daar keer op keer voor bleven waarschuwen. Echter, dat kan nou eenmaal gebeuren, ik stond er destijds niet veel anders in, maar de man heeft er schijnbaar niets van geleerd
CNNquote:Russia is “99.9%” likely to quit the Black Sea grain deal when it expires in mid-July, a Ukrainian diplomat has said.
Olha Trofimtseva, an ambassador at large for Ukraine’s foreign ministry, gave two reasons in her post on Telegram: First, that Turkish President Recep Tayyip Erdogan – who helped broker the deal – won re-election in May. And second, that Russia – who had agreed a parallel pact with the UN on the export of fertilizers – was close to finding other ways to export them.
“The grain corridor: 99.9% that Russia will leave it in July,” Trofimtseva said. “There are two main factors in my opinion: Erdogan successfully won the election. [Dmitry] Mazepin … reported to Putin that the terminal for exporting ammonia from Russia is almost complete, which means that the Togliatti-Odesa ammonia pipeline is no longer so important.”
Mazepin is a Russian billionaire, described in an EU document in 2022 as the former CEO of the mineral fertilizer company Uralchem and “a member of the closest circle of Vladimir Putin.”
The Togliatti-Odesa pipeline is used to export ammonia from Russia via Ukraine and is currently out of operation.
Die zouden denk ik idd heel graag een babbeltje met hem willen maken.quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:52 schreef BEFEM het volgende:
En toch mis je ze als ze niet posten..quote:Op vrijdag 23 juni 2023 12:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je polderturk nooit in actie hebt gezien
Peter Zeihan had al zoiets voorspeld een paar maanden geleden. In de winter was het 'nuttig' om de Ukrainse electriciteit te targetten maar in de zomer niet dus gaan ze zich focussen op de wereldwijde voedselvoorziening.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:41 schreef 3rr0r het volgende:
Russia is “99.9%” likely to quit the Black Sea grain deal when it expires in mid-July, a Ukrainian diplomat has said.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn er al eerder uitgestapt. Turkije en Oekraïne trokken zich daar niets van aan en gingen gewoon door met de transporten. Gevolg was dat Rusland heel snel weer terug kwam. Oftewel, ze doen maar.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Peter Zeihan had al zoiets voorspeld een paar maanden geleden. In de winter was het 'nuttig' om de Ukrainse electriciteit te targetten maar in de zomer niet dus gaan ze zich focussen op de wereldwijde voedselvoorziening.
Zeker, ik zie liever een goede post een paar keer dan een keer bagger.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
En toch mis je ze als ze niet posten..
Ik vraag me af of er iets in de pijplijn zit.quote:
Zoiets gaat niet werken als het slechts door Oekraine wordt ondernomen. Er moet begeleiding zijn vanuit de VN of een coalitie van landen die zegt wij gaan de veiligheid van dat transport waarborgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er iets in de pijplijn zit.
[ twitter ]
Nederland heeft ook 2 mijnenvegers toegezegd. Wellicht, geen idee? - dat die ook al op weg zijn.
misschien een mislukt project. orcaks zijn namelijk wel goed te trainen en ze vallen vooral rondom europa / westen boten aan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die slopen schepen tegenwoordig, kijken vast niet wat voor een vlag die schepen voeren..
Of ze hebben genoeg harpoon installaties in-place om wat er van rus aan de west kant van de zwarte zee opereert te smoken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zoiets gaat niet werken als het slechts door Oekraine wordt ondernomen. Er moet begeleiding zijn vanuit de VN of een coalitie van landen die zegt wij gaan de veiligheid van dat transport waarborgen.
Ja, en als het moet met geweld.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Putin wil wel graag de VS zijn of evenaren qua werelddominantie. Dat is echt een dingetje geworden daar.
Voor Harpoons zijn speciale targetingpods nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of ze hebben genoeg harpoon installaties in-place om wat er van rus aan de west kant van de zwarte zee opereert te smoken.
Misschien hebben ze door hoe ze een harpoon onder een mig kunnen hangen. Dat zou niet vreemd zijn, HARM en Storm Shadow lukt ze ook.
We weten het niet.
Coalitie van de VN hoeft overigens niet echt, hé? Rus is slechts een van de landen die kust aan de zwarte zee hebben. Maar NAVO landen zoals turkije, bulgarije en roemenie ook.
En als er bereidheid is voor een showdown, maakt of het en VN vlag is of een NAVO vlag ook weinig uit.
Dat ziet eruit als een rpg?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
Nog niet eerder zo'n projectiel gezien vanaf een drone denk ik, alsof het afgeschoten wordt ipv gedropt.
[ twitter ]
Eigenlijk zeg je dat ze al begonnen zijn?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:57 schreef Korenfok het volgende:
[..]
misschien een mislukt project. orcaks zijn namelijk wel goed te trainen en ze vallen vooral rondom europa / westen boten aan.
Wordt het ook, zie je aan het rook spoor; het projectiel gaat onder een hoek naar beneden, ipv loodrecht. Ben ook benieuwd wat voor speelgoed dit is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
Nog niet eerder zo'n projectiel gezien vanaf een drone denk ik, alsof het afgeschoten wordt ipv gedropt.
[ twitter ]
De ground based installatie heeft zo'n pod ook niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:06 schreef Ulx het volgende:
Voor Harpoons zijn speciale targetingpods nodig.
Ok van dit filmpje heb ik geleerd dat het slimmer is om een duik te nemen en plat te liggen met je dikke schoenen naar de bom toe zodat je een superkleine target bent dan te proberen weg te rennen en de klap vol op te vangenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:06 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Die zal wel geintegreerd zijn dan, net zoals bij de lanceerders op schepen, of bij sommige vliegtuigen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
De ground based installatie heeft zo'n pod ook niet.
Andere discussie, maar zijn binnenlandbeleid vind ik ook vrij matig. Je ziet daar min of meer hetzelfde, ook veel dingen laten liggen terwijl hij in de eerste twee jaar een 'supermajority' had. Om bij het onderwerp te blijven: Obama wist al in de zomer van 2016 dat Rusland zich met de verkiezingen bemoeide, maar deed niets.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Obama heeft het prima gedaan op binnenlands gebied maar zijn buitenlandstrategie was om te huilen. De rode draad in Syrië was er een voorbeeld van.
Ja, ik ben er ook niet zeker van hoe dit precies werkt, want zo'n drone zou de terugslag van een rpg nooit kunnen trekken lijkt me. Maar dat ding wordt wel daadwerkelijk afgeschoten ipv te laten vallen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zodra je echt iets lanceert moet je dat kunnen zien in de hoogte van de drone niet?
Die schepen lekker onder de Britse en Nederlandse vlag met een Britse of Nederlandse kapitein naar Odessa laten varen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er iets in de pijplijn zit.
[ twitter ]
Nederland heeft ook 2 mijnenvegers toegezegd. Wellicht, geen idee? - dat die ook al op weg zijn.
j ebent goed op de hoogte van de interne US zaken, of lul je maar wat ?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Andere discussie, maar zijn binnenlandbeleid vind ik ook vrij matig. Je ziet daar min of meer hetzelfde, ook veel dingen laten liggen terwijl hij in de eerste twee jaar een 'supermajority' had. Om bij het onderwerp te blijven: Obama wist al in de zomer van 2016 dat Rusland zich met de verkiezingen bemoeide, maar deed niets.
Onkruid vergaat niet, maar ze kunnen het altijd nog eens proberen en hopelijk lukt t dan welquote:
Wat voor pod zou er nodig zijn?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zal wel geintegreerd zijn dan, net zoals bij de lanceerders op schepen, of bij sommige vliegtuigen.
Meh. Werelddominantie krijg je alleen maar met dreigen met geweld en af en toe werkelijk geweld inzetten, en dan meteen zo veel mogelijk zodat de tegenstander niet meer opstaat. Dat is exact wat de VS heeft bewezen in de afgelopen 80 jaar. Zoals jij het stelt, lijkt het er op dat je zegt dat Poetin dus eindelijk net zo slim als die mensen in de VS is geworden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:03 schreef Ulx het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 juni 2023 13:14 schreef Lospedrosa het volgende:
-------------------------------
Putin wil wel graag de VS zijn of evenaren qua werelddominantie. Dat is echt een dingetje geworden daar.
-------------------------------
Ja, en als het moet met geweld.
Lees dat het mogelijk een fake is. Die handen kloppen niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:07 schreef TLC het volgende:
[..]
Onkruid vergaat niet, maar ze kunnen het altijd nog eens proberen en hopelijk lukt t dan wel
Welke landen heeft de VS dan de afgelopen 80 jaar dmv geweld aan haar invloedssfeer toegevoegd?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:12 schreef RetepV het volgende:
Dat is exact wat de VS heeft bewezen in de afgelopen 80 jaar.
SPOILER: Twitter agrees to comply with tough EU disinformation lawsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 23-06-2023 15:38:53 ]
Z'n Netflix en bookdeals geldquote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:23 schreef Slayage het volgende:
Obama heeft natuurlijk enorme blunders gemaakt met zijn buitenlandse beleid. Rusland, Libië, Syrië. Maar dat kan hij natuurlijk nooit toegeven, omdat zijn legacy en heel veel geld op het spel staan.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Nog 2 maanden en dan wordt Russische onzin aangepakt
https://www.reddit.com/r/(...)omply_with_tough_eu/
Twitter agrees to comply with tough EU disinformation laws*insert boze Elon Musk geluiden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Is dit werkelijk een serieuze vraag? Ik dacht zojuist nog gelezen te hebben dat we hier geen getrol meer wilden hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke landen heeft de VS dan de afgelopen 80 jaar dmv geweld aan haar invloedssfeer toegevoegd?
Ja?quote:
Geen antwoord dus, uitgeluld. Prima. Je mag weer weggaan, 'peter'quote:Ik dacht zojuist nog gelezen te hebben dat we hier geen getrol meer wilden hebben.
Bespaar je de moeite om nog te reageren. Doe ik ook.
ik wacht helaas op de boodschap dat Starlink het niet meer doet in UAquote:
Nog 2 maanden en dan wordt Russische onzin aangepakt
https://www.reddit.com/r/(...)omply_with_tough_eu/
Twitter agrees to comply with tough EU disinformation lawsAustralie idem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Australia gives Twitter 28 days to clean up 'toxicity and hate'
Elmo is dus gewoon toast. Twitter zit dramatisch in de rode cijfers, en hij zal dus nu gewoon weer afdelingen vol moderators aan moeten gaan nemen. En die had die na de overname er allemaal uitgekicked. En dat niet doen is een niet aflatende stroom miljoenen boetes.<signature here>.
quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welke landen heeft de VS dan de afgelopen 80 jaar dmv geweld aan haar invloedssfeer toegevoegd?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd Peter.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Is dit werkelijk een serieuze vraag? Ik dacht zojuist nog gelezen te hebben dat we hier geen getrol meer wilden hebben.
Bespaar je de moeite om nog te reageren. Doe ik ook.
Volgens mij heeft starlink recent een dik vet contract met VS' DOD afgesloten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik wacht helaas op de boodschap dat Starlink het niet meer doet in UA
Europese VVMU-liefhebbers, die zich liever niet eenzijdig laten informeren, zijn vooral 'toast'. Komisch zooitje wel verder hoor: elke staat zijn eigen waarheid waaraan SM-bedrijven zich dienen te conformeren. En allemaal met dezelfde claim, namelijk dat de 'alternatieve' informatie schadelijk is voor de staat.quote:
Tijdens de koude oorlog zijn er natuurlijk overal proxy oorlogen gevoerd waarbij het de VS te toen was om te voorkomen dat landen socialistisch werden en dus om ze in een westerse invloedssfeer te krijgen/behouden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja?
[..]
Geen antwoord dus, uitgeluld. Prima. Je mag weer weggaan, 'peter'
Nog 2 maanden en dan wordt Russische onzin aangepaktCeNsUuRSPOILER: Twitter agrees to comply with tough EU disinformation lawsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey wat leuk, we doen een loopback naar "bothsideism".quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:37 schreef Akathisia het volgende:
Europese VVMU-liefhebbers, die zich liever niet eenzijdig laten informeren, zijn vooral 'toast'.
Dolfijnen zijn intelligente dieren, die zijn het werken voor een barbaars regime van en voor een stel onontwikkelde primaten waarschijnlijk sowieso al lang zat.quote:
80 jaar? En laat me raden je koppelt nu kernwapens japan aan sadam hoesein verdrijven? landen waar de vs niet heeft ingegrePen is de ellende veel groter; Voorbeeld: Roewanda, Servie (pas gestopt na ingrijpen), sYrie etc.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Meh. Werelddominantie krijg je alleen maar met dreigen met geweld en af en toe werkelijk geweld inzetten, en dan meteen zo veel mogelijk zodat de tegenstander niet meer opstaat. Dat is exact wat de VS heeft bewezen in de afgelopen 80 jaar. Zoals jij het stelt, lijkt het er op dat je zegt dat Poetin dus eindelijk net zo slim als die mensen in de VS is geworden.
Hey, ga jij nou maar gewoon de hele dag bij de meest uiteenlopende bullshit die het kremlin de wereld in slingert, 'mega-slim' goed nadenken: "misschien is het wel waar!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:40 schreef Akathisia het volgende:
Sowieso wel grappig, een citaat als deze: "Fighting disinformation, including pro-Russian propaganda."
Is elke vorm van Russische propaganda disinformatie? Of kan er ook propaganda zijn welke op ware informatie berust? Mag Russische propaganda, of wat gezien kan worden als propaganda, wél gedeeld worden als de informatie waar is? Of mag het dan alsnog niet, omdat de verspreiding vd ware informatie gunstig kan zijn voor Rusland?
Jammer dat zowel Obama als Merkel niet kritisch op zichzelf zijn, het is wel duidelijk dat ze op buitenlands beleid geblunderd hebben, zeker ten opzichte van Rusland. Obama heeft tenminste nog als verzachtende omstandigheid dat hij tenminste geen nieuwe Russische pijpleiding heeft goedgekeurd een jaar na de annexatie van de Krim.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:23 schreef Slayage het volgende:
Obama heeft natuurlijk enorme blunders gemaakt met zijn buitenlandse beleid. Rusland, Libië, Syrië. Maar dat kan hij natuurlijk nooit toegeven, omdat zijn legacy en heel veel geld op het spel staan.
[ twitter ]
Ik weet niet of ik slimmer ben dan 'sheepple', maar mensen die achter een term als 'desinformatie' aanlopen en de overheid niet alleen laten dicteren wat waar is, maar ook nog eens accepteren dat de overheid meent te kunnen bepalen met welke intentie de burger iets deelt, zijn wel tergend dom natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:44 schreef ExTec het volgende:
Maar tegengeluid, om het tegengeluid heeft dus niet perse waarde.
Desinformatie is een bestaand iets, dat is niet bedacht ofzo.
Als jij denkt dat het 'grappig' is, om de hele dag lekker te gaan zuigen aan die pijp met kremlin propaganda, ondertussen jezelf natuurlijk op de borst kloppend, want ben jij niet zo veel slimmer dan al die sheepple? - fijn voor jou, maar de rest van de wereld is ondertussen wat wijzer geworden, en zien de schadelijke kanten daarvan ook.
Geef gewoon eens antwoord. Hoe zie jij dit, zijnde een mondstuk van de Europese censuurbrigade, voor je?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:51 schreef ExTec het volgende:
Hey, ga jij nou maar gewoon de hele dag bij de meest uiteenlopende bullshit die het kremlin de wereld in slingert, 'mega-slim' goed nadenken: "misschien is het wel waar!, maar gelieve dat niet hier te doen.
*Hvaldimir entered the chatquote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:44 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dolfijnen zijn intelligente dieren, die zijn het werken voor een barbaars regime van en voor een stel onontwikkelde primaten waarschijnlijk sowieso al lang zat.
Vast wel. Want jij bent immers zo'n "onafhankelijk denker" die zich niet door "de overheid laat vertellen hoe iets zit!".quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:53 schreef Akathisia het volgende:
Ik weet niet of ik slimmer ben dan 'sheepple',
https://nos.nl/l/2480020quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:08 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Of effe wachten tot je de hele westerse media te kakken kan zetten door een dagje te wachten en dan fake news te roepen.
En praktisch voorbeeld vind ik dat als een of andere rus ambasadeur op twitter gewoon openlijk oproept dat alle oekrainers dood moeten, z'n ass gewoon gebanned moet worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:54 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord. Hoe zie jij dit, zijnde een mondstuk van de Europese censuurbrigade, voor je?
Oa.quote:
daarom moet onzin gevoerd door de russische OVERHEID begrends worden. De desinformatie is bewuste oorlogsvoering aangestuurd en ontwikkeld vanuit Rusland. als rusland bommen schiet zetten wij ook anti raketsystemen neer.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik slimmer ben dan 'sheepple', maar mensen die achter een term als 'desinformatie' aanlopen en de overheid niet alleen laten dicteren wat waar is, maar ook nog eens accepteren dat de overheid meent te kunnen bepalen met welke intentie de burger iets deelt, zijn wel tergend dom natuurlijk.
De ironie dat mensen eeuwenlang tot een onwaarheid gedwongen zijn door het in pacht nemen van de (on)waarheid door de regerende flat-earth-society van weleer ontgaat je natuurlijk volledig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:57 schreef ExTec het volgende:
Vast wel. Want jij bent immers zo'n "onafhankelijk denker" die zich niet door "de overheid laat vertellen hoe iets zit!".
Wat een dom voorbeeld. Dat is natuurlijk geen 'desinformatie' maar een uitgesproken wens.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:59 schreef ExTec het volgende:
En praktisch voorbeeld vind ik dat als een of andere rus ambasadeur op twitter gewoon openlijk oproept dat alle oekrainers dood moeten, z'n ass gewoon gebanned moet worden.
Zet de camera’s er maar vast op….quote:
Ik zou er héél misschien nog voor te porren zijn als vastgesteld kan worden dat de gedeelde informatie van een account uit het Kremlin afkomstig is, maar dan zónder de pretentie dat het besluit volgt op het kennen van de waarheid. Beperk het dan heel helder tot: we voeren een proxy-oorlog, en binnen dit kader, besluiten we om alle informatie uit het andere kamp, in te perken. Maar dan rest nog: wat als 'wappie' Henk die informatie klakkeloos overneemt?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:12 schreef Korenfok het volgende:
daarom moet onzin gevoerd door de russische OVERHEID begrends worden. De desinformatie is bewuste oorlogsvoering aangestuurd en ontwikkeld vanuit Rusland. als rusland bommen schiet zetten wij ook anti raketsystemen neer.
Ey, dat riep ik gisteren nog. En een nieuwe storm shadow, of wat het was, is een stuk zeldzamer dan een nieuw stuk pontonbrug.quote:
Het is echt rampzalig dit.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:23 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Ik ben het met je eens dat censuur niet echt een oplossing is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zou er héél misschien nog voor te porren zijn als vastgesteld kan worden dat de gedeelde informatie via een account uit het Kremlin gedeeld wordt, maar dan zónder de pretentie dat het besluit volgt op het kennen van de waarheid. Beperk het dan heel helder tot: we voeren een proxy-oorlog, en binnen dit kader, besluiten we om alle informatie uit het anderen kamp, in te perken. Maar dan rest nog: wat als 'wappie' Henk die informatie klakkeloos overneemt?
https://www.nytimes.com/2(...)rmation-classes.htmlquote:The countries that were the most vulnerable to misinformation were Georgia, North Macedonia, Kosovo, Bosnia and Herzegovina and Albania
Ik ben niet bezig met jouw gevoel voor ironie nee. Maar het is echter een treffend voorbeeld om aan te geven dat er zat "andere kanten van het verhaal zijn" die het absoluut niet waard zijn om serieus genomen te worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De ironie dat mensen eeuwenlang tot een onwaarheid gedwongen zijn door het in pacht nemen van de (on)waarheid door de regerende flat-earth-society van weleer ontgaat je natuurlijk volledig.
Niet wat je wilde horen joh? Wat jammer nou voor je.quote:Wat een dom voorbeeld. Dat is natuurlijk geen 'desinformatie' maar een uitgesproken wens.
Ingrijpen in Syrië en Oekraïne was destijds enorm impopulair onder de bevolking. Nalatenschap van Irak. Prima te begrijpen dat hij er mede daarom vanaf heeft gezien, hij geloofde er zelf ook niet in. Hij had echter wel zijn beleid moeten veranderen en Poetin en Assad consequenties moeten laten voelen. Dat heeft hij nagelaten en zo te horen heeft hij er niks van geleerd.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is echt rampzalig dit.
Ik heb er altijd wel begrip voor gehad dat hij niet ingegrepen heeft in Syrië, zelfs ondanks de rode lijn, omdat hij nu eenmaal al te dealen had met eindeloze oorlogen in Irak en Afghanistan.
Edit; Amerika was uiteindelijk niet verantwoordelijk voor de misdaden in Syrië, maar Assad en Poetin.
Maar deze nonsens, dit is niet om aan te gluren.
Doe niet zo boos.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
80 jaar? En laat me raden je koppelt nu kernwapens japan aan sadam hoesein verdrijven? landen waar de vs niet heeft ingegrePen is de ellende veel groter; Voorbeeld: Roewanda, Servie (pas gestopt na ingrijpen), sYrie etc.
Jouw nogal misplaatste gevoel van superioriteit, waardoor je naadloos het kremlin nakletst, en dus vind dat oekraine maar land moet wegtekenen, en de bewoners van dat land blootgesteld worden aan deportaties, martelingen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:00 schreef RetepV het volgende:
Vertel ons gewoon welke zaak zo veel waard is dat het tienduizenden onschuldige burgerdoden kan goedpraten.
Waar woon je liever;quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo boos.
Jij zegt dat het Ok is om mensen te doden omdat er andere mensen gedood worden. En omdat het onmogelijk is om de juiste mensen te doden, is het niet erg om de verkeerde mensen te doden. Alles voor de 'goede' zaak.
Maar is die zaak wel zo goed?
Ik spreek je niet tegen, reageer niet met je onderbuik... Vertel ons gewoon welke zaak zo veel waard is dat het tienduizenden onschuldige burgerdoden kan goedpraten.
Ik appelleer niet aan je onderbuik, ik appelleer aan je gevoel van rechtvaardigheid.
True. Uiteindelijk hebben de Syriërs zelf hun eigen land naar de verdoemenis geholpen. De buitenlandse mogendheden hebben de situatie alleen verergerd.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik heb er altijd wel begrip voor gehad dat hij niet ingegrepen heeft in Syrië, zelfs ondanks de rode lijn, omdat hij nu eenmaal al te dealen had met eindeloze oorlogen in Irak en Afghanistan.
Edit; Amerika was uiteindelijk niet verantwoordelijk voor de misdaden in Syrië, maar Assad en Poetin.
Ik woon niet in een zwart/witte wereld.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waar woon je liever;
Noord Korea of zuid korea.
Oost Berlijn of west Berlijn.
Oost Oekraine of ieder oostblok Land wat in de eU is gekomen?
WAJJOWWWWquote:
Dan mag Musk zich ook melden bij het ICC imho.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:32 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik wacht helaas op de boodschap dat Starlink het niet meer doet in UA
Ingrijpen is ook niet perse boots on the ground, hij had ook met een paar golven Tomahawks het hele Assad regime en de strijdkrachten kunnen onthoofden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ingrijpen in Syrië en Oekraïne was destijds enorm impopulair onder de bevolking. Nalatenschap van Irak. Prima te begrijpen dat hij er mede daarom vanaf heeft gezien, hij geloofde er zelf ook niet in. Hij had echter wel zijn beleid moeten veranderen en Poetin en Assad consequenties moeten laten voelen. Dat heeft hij nagelaten en zo te horen heeft hij er niks van geleerd.
Ff verbeterd voor je.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:26 schreef RetepV het volgende:
Ik kanker wel graag op het westen, en hang weliswaar de pro-dictator uit, maar ik wil zelf wel in het westen blijven wonen!
En die immense hypocrisie wil ik niet toegeven, dus hang ik interesante verhalen op over zwart wit enzo.
Oohh dat is verrekte handig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Mijnen zijn na zonsondergang even zichtbaar op de infraroodcamera
Ik neem dit overigens aan van je, hé, maar die wapens konden niet veel zijn dan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:25 schreef Slayage het volgende:
Echter waren het de Amerikanen die vrij snel zeiden, "Assad has got to go" en begonnen met wapen leveranties.
Da's wel een risico met ISIS nog bezig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ingrijpen is ook niet perse boots on the ground, hij had ook met een paar golven Tomahawks het hele Assad regime en de strijdkrachten kunnen onthoofden.
Hou toch op man......quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2480020
Weer een superscherpe analyse van mij.
Je kunt er ook gewoon met een Hummer overheen rijden (de AP versies, niet de AT versies).quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Mijnen zijn na zonsondergang even zichtbaar op de infraroodcamera
Waarom niet?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:17 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik zou er héél misschien nog voor te porren zijn als vastgesteld kan worden dat de gedeelde informatie van een account uit het Kremlin afkomstig is, maar dan zónder de pretentie dat het besluit volgt op het kennen van de waarheid. Beperk het dan heel helder tot: we voeren een proxy-oorlog, en binnen dit kader, besluiten we om alle informatie uit het anderen kamp, in te perken. Maar dan rest nog: wat als 'wappie' Henk die informatie klakkeloos overneemt?
Nog 2 maanden en dan wordt Russische onzin aangepaktVoldoet FOK! wel aan de Europese desinformatie regels?SPOILER: Twitter agrees to comply with tough EU disinformation lawsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
"Geen aviation"quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:13 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Atrillerie munitie is ook best moeilijk aan te komen als het grootste depot opgeblazen is, alle railsverbindingen stuk zijn, en alles wat er nog over is, een ponton brug is.
Nee, je zit in 1 van de meeste vrije, welvarende westerse landen, een ex-communistische dictatuur op te hemelen. Dat is zeker niet zwart-wit. Dat is gewoon fucked up.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik woon niet in een zwart/witte wereld.
Oh, je was me voorquote:
Rus geeft iemand anders de schuld, news at eleven.quote:
De conclusie was al vrij snel dat uit allerlei zaken bleek dat het alternatief voor het Assad regime een grote teringzooi met vrij veel theocratisch gezinde strijdgroepen was en allerlei tegenstrijdige regionale belangen (proxy wat) en dan langs etnisch-religieuze lijnen…. Balkan on steroids. Waarvan de kans vrij groot was dat dat zou overspelen naar bijv Libanon een land op gebieden nauw verwant met Syrië en dezelfde scheidslijnen onder etnisch-religieuze groepen….tsjaah dan denk je wel 1000x na om Assad zo aan te pakken. En als je dat doet is dat vooral symbolisch a-la Trump en al waarschuwing “niet nog een keer met chemische wapens strooien maat”.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:33 schreef nixxx het volgende:
Ingrijpen is ook niet perse boots on the ground, hij had ook met een paar golven Tomahawks het hele Assad regime en de strijdkrachten kunnen onthoofden.
Ja ik ben toch altijd wel heel anti westers geweest hier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op man......
Elke media zei er constant duidelijk bij dat er niets duidelijk was, dat niets zeker was en dat het alleen vermoedens waren.
Maar nee hoor de anti Westerse media figuren moeten het weer aanhalen![]()
Dan kom je op filosofische waarden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Doe niet zo boos.
Jij zegt dat het Ok is om mensen te doden omdat er andere mensen gedood worden. En omdat het onmogelijk is om de juiste mensen te doden, is het niet erg om de verkeerde mensen te doden. Alles voor de 'goede' zaak.
Maar is die zaak wel zo goed?
Ik spreek je niet tegen, reageer niet met je onderbuik... Vertel ons gewoon welke zaak zo veel waard is dat het tienduizenden onschuldige burgerdoden kan goedpraten.
Ik appelleer niet aan je onderbuik, ik appelleer aan je gevoel van rechtvaardigheid.
Heb ook erg fijn geschoten met het half-automatische neefje, de FN-FAL.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:22 schreef Slayage het volgende:
Een , tweetje der Lage landen.
[ twitter ]
Praat ons maar weer een existentiële crisis aan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan kom je op filosofische waarden.
Is het ooit te verantwoorden geweest dat 10.000en mensen zijn gesneuveld?
Maar aan de andere kant, in de 100.000en jaren op aarde doen gesneuvelde mensen ergens toe?
Mensen leven en gaan dood, vroeg of laat. Doet dat alles ergens toe?
Dit zei ik maanden terug nog, toen verklaarde de helft hier Obama nog als een soort held.quote:
Waarom is Obama de aanstichter dan? Het is en blijft Poetin die met landjepik begonnen is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zei ik maanden terug nog, toen verklaarde de helft hier Obama nog als een soort held.
Obama heeft verzaakt in 2014, dat is wel de grootste aanstichter (of iig mogelijkmaker) van deze oorlog.
Maar wel het halve midden oosten binnenvallen,
Die Dimitri is ook niet het scherpste mes in de la.quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zei ik maanden terug nog, toen verklaarde de helft hier Obama nog als een soort held.
Obama heeft verzaakt in 2014, dat is wel de grootste aanstichter (of iig mogelijkmaker) van deze oorlog.
Daarom zeg ik ook mogelijkmaker. Die reactie toen gaf de beslissing dat het nu ook kon.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is Obama de aanstichter dan? Het is en blijft Poetin die met landjepik begonnen is.
Janokovitsj had in 2014 nooit verjaagd moeten worden, daar is alle ellende in Oekraïne mee begonnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is Obama de aanstichter dan? Het is en blijft Poetin die met landjepik begonnen is.
De hypothese gaat er vanuit dat Henk het op welke manier dan ook tot zich krijgt (bv voor het moment van censuur).quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:39 schreef zuchtje het volgende:
Ik ben het met je eens dat censuur niet echt een oplossing is.
Maar als Henk de informatie niet tot zich kan nemen, kan Henk er ook niet mee eens zijn. Want Henk denkt niet kritisch na.
Dat zou toch wat zijn 😱quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:34 schreef Knoc het volgende:
Er gaan momenteel geruchten rond dat in Rostov-on-Don een groot aantal Russische elite troepen aan het verzamelen zijn en er een operatie wordt voorbereidt. Het doel van deze operatie zou het uitschakelen van Wagner en Prigozhin zijn.
De tweet van de oorspronkelijke bron, het pro-Oekraïense Twitter account IgorGirkin , mag ik helaas niet plaatsen. Waarschijnlijk is Elon weer bezig.
Zodoende plaats ik de vertaling van het oorspronkelijke bericht van Igor.
[ twitter ]
Ik zie de Russen daar wel voor aanquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En zo’n enorme en grote geheime operatie zouden ze vooraf delen op twitter
Die begon al veel eerder. Rusland schijnt te denken dat de USSR geen unie van gelijke staten was, maar dat het Rusland en de koloniën met een andere naam zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Janokovitsj had in 2014 nooit verjaagd moeten worden, daar is alle ellende in Oekraïne mee begonnen.
Maar wat is je punt? Iets niet serieus nemen is heel wat anders dan iets verbieden, en consensus-afwijkende ideeën verbieden staat per definitie haaks op al wat onderzoekend van aard is. Ga maar eens na hoeveel nieuwe hypothesen binnen een discipline niet serieus genomen en keihard afgewezen werden, zij het door een gebrek aan bewijs enerzijds, of een berg aan bewijs voor iets wat er mee in contrast stond, anderzijds.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
Ik ben niet bezig met jouw gevoel voor ironie nee. Maar het is echter een treffend voorbeeld om aan te geven dat er zat "andere kanten van het verhaal zijn" die het absoluut niet waard zijn om serieus genomen te worden.
Niemand stelt dat informatie niet schadelijk kan zijn. Zelfs waarheid kan schadelijk zijn. Herhaal maar eens 100 keer per dag op de radio hoeveel meisjes zijn verkracht door migranten, en zie hoeveel schade dat zal opleveren. Maar wat denk jij te weten om te kunnen bepalen wat uiteindelijk meer of minder schade oplevert (of welke schade relevanter is dan de andere) en op basis waarvan denk jij te kunnen bepalen dat jouw maatstaven an sich iets met 'de waarheid' te maken hebben?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
En nu is deze vrij onschadelijk, maar mss moet je je eens afvragen hoeveel mensen het leven hebben gelaten, tijdens covid pandemie, die hun reguliere medische zorg niet konden krijgen, omdat ziekenhuis overstelpt werden met "onafhankelijke denkers" die zich niet hadden laten vaccineren.
Dus ja; desinformatie kan zeer schadelijk zijn.
Misschien moet je even de bron uitgebreid lezen alvorens je reageert en jezelf wederom stierlijk voor lul zet in dit topic. Die Russische trolls in dit topic zijn uitermate vermoeiend, maar jouw dommigheid ook. Kun je niet beter een fantopic voor Rob de Wijk aanmaken en jezelf in dat topic gaan vervelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En zo’n enorme en grote geheime operatie zouden ze vooraf delen op twitter
Had hij maar niet moeten aankondigen om het EU verdrag op te schorten, en in plaats daarvan samenwerking met het fascistische kremlin te zoeken. Om vervolgens demonstraties bloedig neer te slaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Janokovitsj had in 2014 nooit verjaagd moeten worden, daar is alle ellende in Oekraïne mee begonnen.
Jij leest posts van Igor Girkin?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:59 schreef Knoc het volgende:
[..]
Misschien moet je even de bron uitgebreid lezen alvorens je reageert en jezelf wederom stierlijk voor lul zet in dit topic. Die Russische trolls in dit topic zijn uitermate vermoeiend, maar jouw dommigheid ook. Kun je niet beter een fantopic voor Rob de Wijk aanmaken en jezelf in dat topic gaan vervelen.
Die winkelketen? Of bedoel je kruitvat?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Had hij maar niet moeten aankondigen om het EU verdrag op te schorten, en in plaats daarvan samenwerking met het fascistische kremlin te zoeken. Om vervolgens demonstraties bloedig neer te slaan.
Janukovitsch heeft zelf de lont in het kruidvat gestoken.
Je lult uit je nek.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij had nooit dwars moeten liggen en de bevolking en het parlement boos moeten maken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het Westen had juist geen enkel respect voor de Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass die zich niet meer vertegenwoordigd voelde in een Oekraïne dat naar het Westen was gericht. Het Westen had moeten respecteren dat de in hoofdzaak Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass zich liever af wou scheiden van Oekraïne. Deze wens van afscheiding werd nooit gehoord in Kiev, Brussel of Washington.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je lult uit je nek.
De aanstichter is Poetin, niet de president van Amerika.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het Westen had juist geen enkel respect voor de Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass die zich niet meer vertegenwoordigd voelde in een Oekraïne dat naar het Westen was gericht. Het Westen had moeten respecteren dat de in hoofdzaak Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass zich liever af wou scheiden van Oekraïne. Deze wens van afscheiding werd nooit gehoord in Kiev, Brussel of Washington.
Lekker aan de zuip op de vrijdagavond?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het Westen had juist geen enkel respect voor de Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass die zich niet meer vertegenwoordigd voelde in een Oekraïne dat naar het Westen was gericht. Het Westen had moeten respecteren dat de in hoofdzaak Russischtalige bevolking op de Krim en in de Donbass zich liever af wou scheiden van Oekraïne. Deze wens van afscheiding werd nooit gehoord in Kiev, Brussel of Washington.
De russisChe coup was mislukt. daarom spreken ze van een illegale coup toen de democratie in Oekranie gered werd. illegaal als in niet door rusland georganiseerdquote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Had hij maar niet moeten aankondigen om het EU verdrag op te schorten, en in plaats daarvan samenwerking met het fascistische kremlin te zoeken. Om vervolgens demonstraties bloedig neer te slaan.
Janukovitsch heeft zelf de lont in het kruidvat gestoken.
En wederom zet je jezelf weer gigantisch voor lul. Ik adviseerde je nog te lezen, het antwoord op je opmerking staat namelijk in mijn oorspronkelijke post. Maar aangezien het allemaal lastig voor je is zal ik je helpen. Het Twitter account Igor Girkin is een pro-Oekraïens twitter account, dus niet de Russische Igor Girkin.quote:
Wat zei ik Lospedrosa......quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Russisch leger raket op het Wagner kamp
[ twitter ]
Waarom zou je je pro oekrainse kanaal vernoemen naar de grootste vliegtuigterrorist van Rusland?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:26 schreef Knoc het volgende:
[..]
En wederom zet je jezelf weer gigantisch voor lul. Ik adviseerde je nog te lezen, het antwoord op je opmerking staat namelijk in mijn oorspronkelijke post. Maar aangezien het allemaal lastig voor je is zal ik je helpen. Het Twitter account Igor Girkin is een pro-Oekraïens twitter account, dus niet de Russische Igor Girkin.
Voor iemand die hier al anderhalf jaar elke dag post ben je bijzonder onwetend over deze manquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom zou je je pro oekrainse kanaal vernoemen naar de grootste vliegtuigterrorist van Rusland?
En wie zet zich dan voor lul?
Laten we dan een kanaal beginnen voor de verzorging van konijntjes zonder vaste woon of verblijfplaats en dan noemen we dat Marc Dutroux.
Man dat weet ik toch wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Voor iemand die hier al anderhalf jaar elke dag post ben je bijzonder onwetend over deze man
Je bedoeld die Russen die door Putin naar die gebieden zijn geëxporteerd om Ukraine te destabiliseren zodat hij ellende kon trappen en zijn invasie kon rechtvaardigen? Natuurlijk hebben we daar geen respect voor.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor de laatste keer zal ik nog een keer voor jou nadenken:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom zou je je pro oekrainse kanaal vernoemen naar de grootste vliegtuigterrorist van Rusland?
En wie zet zich dan voor lul?
Laten we dan een kanaal beginnen voor de verzorging van konijntjes zonder vaste woon of verblijfplaats en dan noemen we dat Marc Dutroux.
Dit is bewezen onzin.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is wel een urgente en serieuze kwestie aan het worden, echt ontzettend gunstig voor Oekraïne.quote:
Een oorlog kent in de regel meerdere oorzaken, en elke oorzaak kent vaak meerdere aanstichters.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je lult uit je nek.
De aanstichter is Poetin, niet de president van Amerika.
Kom jij eens even met het uitgebreide, genuanceerde verhaal danquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een oorlog kent in de regel meerdere oorzaken, en elke oorzaak kent vaak meerdere aanstichters.
Een geschiedenisboekje waarin niet meer staat dan: "X was de schuld van Y", zou ik heel hard dichtklappen, en wat dat betreft hoop ik dat de toekomstige geschiedkundigen meer nuance zullen kennen dan de live-toeschouwers van de oorlog in dit topic.
Wagner heeft meer bereikt dan het reguliere Russische leger.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:33 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Wat voor lange afstands wapens heeft wagner?
Je probeert een beetje interessant te doen met je oorzaken en meerdere aanstichters, maar je zegt inhoudelijk helemaal niets. Pas het anders eens specifiek toe op deze oorlog?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Een oorlog kent in de regel meerdere oorzaken, en elke oorzaak kent vaak meerdere aanstichters.
Een geschiedenisboekje waarin niet meer staat dan: "X was de schuld van Y", zou ik heel hard dichtklappen, en wat betreft hoop ik dat de toekomstige geschiedkundigen meer nuance zullen kennen dan de live-toeschouwers van de oorlog in dit topic.
Als je ziet hoe al die bladeren van de bomen zijn geblazen en over welk oppervlak, dan snap je wel dat niemand zo’n drukgolf overleeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:51 schreef 3rr0r het volgende:
In ieder geval 1 dooie op het einde van dat Wagner filmpje
We slaan de speciale operatie stap dit keer overquote:
We hebben dat onderscheid inderdaad allemaal leren maken op school a.d.h.v. precies dit voorbeeld. Knap dat je het weet te herkauwen. Het punt is nu net dat veel mensen t.a.v. deze oorlog niet verder kijken dan naar wie de oorlog feitelijk is begonnen, laat staan dat een directe of structurele oorzaak gezien wordt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik zal een voorbeeld geven:
Wie schoot deze keer Franz Ferdinand dood (directe aanleiding) en hoe begon de wapenwedloop en de opkomst van het nationalisme voorafgaand hieraan (structurele oorzaken).
Ik zou willen zien dat Ukraine de Wagners helpt door wat Himars op het Russische leger die hun aanvalt te gooien.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat fijn dat Oekraïne militaire steun krijgt van het Russische leger in de strijd tegen Wagner
Volgens mij heeft hij amper connecties, lijkt me stug dat er veel mensen hem steunen eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
De vraag lijkt mij vooral hoe de lijntjes achter de schermen lopen. Wie steunt wie? Als dit daadwerkelijk een losgeslagen actie van Prigonogwattus is dan is hij binnen 24 uur dood.
Maar ik denk dat hij steun heeft van machtige elementen.
Maar waarom doe je dit dan? Is hij suïcidaal? Hij weet toch prima hoe dat systeem werkt?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij amper connecties, lijkt me stug dat er veel mensen hem steunen eigenlijk.
VERTEL DANquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
We hebben dat onderscheid inderdaad allemaal leren maken op school a.d.h.v. precies dit voorbeeld. Knap dat je het weet te herkauwen. Het punt is nu net dat veel mensen t.a.v. deze oorlog niet verder kijken dan naar wie de oorlog feitelijk is begonnen, laat staan dat een directe of structurele oorzaak gezien wordt.
De enige goede reden die ik me kan bedenken is dat Putin denkt dat zijn rol is uitgespeeld en hij wss of zijn macht verliest of in het ergste geval opgepakt wordt (en wie weet wat nog meer) en daarom een opstand wil beginnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit dan? Is hij suïcidaal? Hij weet toch prima hoe dat systeem werkt?
Aantal weken terug had die Prigozhin toch allemaal dingen geroepen dat er geen munitie meer was, en dat Moskou niks leverde aan hun enzo? Misschien was dat om meer druk te zetten op meer leveringen vanuit Moskou, maar dit soort woorden zijn niet meer om mensen wakker te maken of je zin te krijgen over bepaalde zaken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
De vraag lijkt mij vooral hoe de lijntjes achter de schermen lopen. Wie steunt wie? Als dit daadwerkelijk een losgeslagen actie van Prigonogwattus is dan is hij binnen 24 uur dood.
Grappig, dit poste Greyzone een half uur geleden oid zonder enige context, lijkt mij een 1917 verwijzing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet wel een beetje denken aan Rusland in WO1 en het einde van de Tsaren
Ik denk dat hij wel weet hoe je het spelletje moet spelen. Prighozin is van alles, maar zeker niet dom. Ik denk dat ie zich al lang en breed ingedekt heeft anders had hij dit nooit gedaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit dan? Is hij suïcidaal? Hij weet toch prima hoe dat systeem werkt?
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij amper connecties, lijkt me stug dat er veel mensen hem steunen eigenlijk.
Nog niks. Er zou iets zijn gebeurd, maar dat wil ik eerst zekerder weten.quote:
Dat denk ik dus ook. Op een of andere manier voelt hij zich zeker genoeg om dit te doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel weet hoe je het spelletje moet spelen. Prighozin is van alles, maar zeker niet dom. Ik denk dat ie zich al lang en breed ingedekt heeft anders had hij dit nooit gedaan.
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.
Ik ga even popcorn pakken, brb
Zullen vast een aantal olicharchen Wagner op z'n minst als optie hebben en invloed hebben gekocht.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Op een of andere manier voelt hij zich zeker genoeg om dit te doen.
Er moet iets zijn waar hij die zekerheid aan ontleent. Krachten die hem steunen. Intern of extern.
Kan ie niet een deal sluiten met Ukraine?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij wil nu oprukken naar Moskou
Het is pas waar als het ontkent wordquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:07 schreef oheng het volgende:
De aanval staat zelfs al op RIA: The Ministry of Defense denied reports of strikes on the camps of PMC Wagner
Ik kan mij herinneren dat we het een paar maanden geleden nog over een "black swan event" hadden..;.
Wagner veteranen vs Rosgvardiya.... Ik weet nog hoe het de Rosgvardiya verging toen ze Oekraine binnenstruikelden op 24 februari 2022quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.
Ik ga even popcorn pakken, brb
De NOS wordt pas wakker als de tanks op het rode plein staan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen gaat het op alle nieuwszenders nog steeds over die kut-onderzeeër
Als ie geen macht heeft, waarom proberen ze hem dan kapot te bombarderen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.
Maar we zullen zien, ik hoop het.
Ik denk van wel. Want onder bevel van het Russische MoD gaan ze vele malen slechter af zijn, en de meerderheid weet al dat ze feitelijk oorlogsmisdadigers zijn. Niks meer te verliezen hier voor hen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.
Maar we zullen zien, ik hoop het.
Volgens mij Admiral (2008) - Reference View - IMDbquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Grappig, dit poste Greyzone een half uur geleden oid zonder enige context, lijkt mij een 1917 verwijzing.
Imeand die deze scene uit een film kent??
[ afbeelding ]
Er is op dit moment ook nog niet veel te melden natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen gaat het op alle nieuwszenders nog steeds over die kut-onderzeeër
Ja, dat was een great succesquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Wagner veteranen vs Rosgvardiya.... Ik weet nog hoe het de Rosgvardiya verging toen ze Oekraine binnenreden op 24 februari 2022
Ik denk dat hij in ieder geval denkt dat hij die steun heeft. Misschien zijn er oligarchen die vanwege het verloop van de « speciale operatie » van Poetin af willen zonder zelf hun vingers te branden en in Prigozhin een gewillige marionet hebben gevonden. Als het misgaat blijven ze achter de schermen buiten schot, als het goed gaat mag Prgozhin even schitteren en valt hij al vlug ergens uit een raam als hij niet braaf aan de touwtjes blijft dansen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
Ouwe troep voor bejaarden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
De NOS wordt pas wakker als de tanks op het rode plein staan.
Ja wat is dat in hoogste staat van paraatheid brengen? Welke steden? Etc? Laten we niet vergeten dat Rusland een oorlog uitvecht. Enige vorm van verhoogde militaire activiteit is dan normaal.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:20 schreef zalkc het volgende:
Wow...
https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/1672323285181165568
Dit post Grey_Zone het grote Pro Prigozhin/Wagner TG kanaaal net. Iemand die hier iets van kan maken.quote:Death of the Gods | Gotterdammerung)
Musical drama by Richard Wagner in three acts with a prologue, concluding the ring of the Nibelung tetralogy.
- Action three: Near the river, Siegfried meets the daughters of the Rhine. They ask the hero to return the ring to them; when he refuses, they predict his death. Gunther and Hagen return from the hunt, offering Siegfried a drink that brings back his memory. The hero recalls his life, love for Brunnhilde (“Mime hieb ein murrischer Zwerg”; “Once upon a time there was Mime, a quarrelsome dwarf”). When he turns his back on Hagen, he spears him. Siegfried's last words are addressed to his beloved (“Brunhilde! Heilige Braut!”; “Brunhilde! Bride of the gods!”).
Night descends. The body of the deceased is carried to the castle in a solemn procession. Hagen and Gunther argue over the ring. Hagen mortally wounds Gunther, but when he tries to remove the ring from Siegfried's finger, the dead man's hand rises menacingly, and Hagen retreats in horror. Brunnhilde, tormented by remorse, removes the ring from Siegfried's hand in order to return it to the daughters of the Rhine. Then, jumping on a horse, she rushes into the fire, on which Siegfried's body is burned, blaming Wotan for his death ("Wie Sonne lauter"; "Like the sun, the beneficent face is clear").
The fire flares up, engulfing the castle. Hagen perishes in the waves of the overflowing Rhine. Fire reaches the heavens, Valhalla burns, the gods perish in flames. Evil redeemed. The Rhine returns to its shores. Mermaids frolic in its calm waves, playing with the ring.
Wat is toch die fascinatie van fascisten met Wagner?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit post Grey_Zone het grote Pro Prigozhin/Wagner TG kanaaal net. Iemand die hier iets van kan maken.
Heel nuttig.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:20 schreef zalkc het volgende:
Wow...
https://twitter.com/Isa_Yusibov/status/1672323285181165568
quote:You’re unable to view this Tweet because this account owner limits who can view their Tweets.
Zoiets is wel denkbaar ja. Maar ik geloof niet dat dit een kamikaze-actie is. Daarvoor is die Prigonogwattus te hoog opgeklommen in het systeem. Dan weet je wel hoe de hazen lopen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in ieder geval denkt dat hij die steun heeft. Misschien zijn er oligarchen die vanwege het verloop van de « speciale operatie » van Poetin af willen zonder zelf hun vingers te branden en in Prigozhin een gewillige marionet hebben gevonden. Als het misgaat blijven ze achter de schermen buiten schot, als het goed gaat mag Prgozhin even schitteren en valt hij al vlug ergens uit een raam als hij niet braaf aan de touwtjes blijft dansen.
Het wordt wel een spannend weekend.
quote:
quote:Mijn familie in Moskou appt net dat sommige grote steden in Rusland in opperste militaire paraatheid zijn gebracht. Shit is getting serious
quote:There are reports that units of the National Guard are raised in the gun.
Mja ik zag het ook. Spreekt voor zichzelf he. De held van de Wagner opera gaat dood. Het eind stuk wordt ingezet.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit post Grey_Zone het grote Pro Prigozhin/Wagner TG kanaaal net. Iemand die hier iets van kan maken.
Laatste stukje van de bekende opera, ondergang van de wereld.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Neehoor, dat denk ik niet te weten. Daar hebben we een overheid voor.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:53 schreef Akathisia het volgende:
Maar wat denk jij te weten om te kunnen bepalen wat uiteindelijk meer of minder schade oplevert (of welke schade relevanter is dan de andere) en op basis waarvan denk jij te kunnen bepalen dat jouw maatstaven an sich iets met 'de waarheid' te maken hebben?
Behalve dat Prigozin naar Moscou wil, en niet op de thee.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is op dit moment ook nog niet veel te melden natuurlijk.
Ligt eraan wie je mee wil/denkt te krijgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:26 schreef zalkc het volgende:
Maar een coup kondig je toch ook niet eerst aan?
Kosmische shit hits the universal fan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Op gezag van wat telegramberichten. Dat is leuk voor FOK! of Reddit. Maar als de NOS het zegt is het waar, dus die hebben meer nodig voor ze het kunnen melden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Behalve dat Prigozin naar Moscou wil, en niet op de thee.
Ik ben eens benieuwd of hij Charles Dance heeft gekeken in The Crown als Lord Mountbattenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:24 schreef Delenlill het volgende:
Het zou ook kunnen natuurlijk dat het Russische leger er slechter voorstaat dan de rest van de wereld denkt. Dat ze allemaal vast zitten in Oekraïne. Dat Prigozjin met 25.000 man een kans denkt te hebben om de macht te grijpen. Dat hij verwacht dat een groot gedeelte van de burgerbevolking achter hem staat. En dat hij inderdaad mogelijk meer steun heeft dan men denkt onder de elite van Rusland.
Hij heeft zijn grote overwinning in Bakhmut gehad. De enige grote overwinning van Rusland in de laatste 6 maanden ofzo. Deze overwinning is groots onder de aandacht gebracht door de regering. Hij staat goed in de polls vergeleken met Putin.
Natuurlijk is dit allemaal een hersenspinsel. En zal alleen de toekomst kunnen laten zien wat de bedoeling is. En wat er eigenlijk allemaal nu echt aan de hand is. Maar het ziet er naar uit dat dit een interessant weekend gaat worden.
Die 25.000 die je naar huis hebt gestuurd aan het einde van hun contract? Misschien zijn die wel bewapend weggestuurd, het heeft haast trekjes van Caesar's veteranen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je mee wil/denkt te krijgen.
Als Prigozin zegt dat ie dat wil, dan wil die dat. Dan is dat gewoon nieuws.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op gezag van wat telegramberichten. Dat is leuk voor FOK! of Reddit. Maar als de NOS het zegt is het waar, dus die hebben meer nodig voor ze het kunnen melden.
Trump en co kondigden hun couppoging toch ook aan in een tweet? « Kom naar Washington, will be wild ».quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je mee wil/denkt te krijgen.
Dan gaan wequote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:30 schreef Haags het volgende:
Mijn wilde fantasie speelt weer op dat Moskou zal branden en dat Putin live een kogel door zijn harses krijgt.
Maar dat zal wel weer niet, helaas.
True. Anderzijds is iets pas waar als het kremlin het ontkent. En het kremlin ontkent het.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ga ervan uit dat het fake is, tot Moskou in brand staat. Als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar.
Nou...quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is op dit moment ook nog niet veel te melden natuurlijk.
Het absolutisme van poetin en het zogenaamd hier mee verbonden onvoorwaardelijke onderdanigheid en steun van het russische volk, is net zo geloofwaardig, dat Noord-Korea, meerdere fifa wereldcups heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
Wat @Perrin zegt. Als dit eenmaal rolt hou je het niet meer tegen. Dus dan moet het snel afgekapt worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:43 schreef Heph844 het volgende:
Zal allemaal wel weer met een sisser aflopen. Prigozhin is de hofnar van deze oorlog.
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:43 schreef Perrin het volgende:
Op een gegeven moment krijgt zoiets zijn eigen massa als het balletje aan het rollen is.
Hofnarren zijn uiterst belangrijk om de koning met beide beentjes op de grond te houden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:43 schreef Heph844 het volgende:
Zal allemaal wel weer met een sisser aflopen. Prigozhin is de hofnar van deze oorlog.
Opportunist inderdaad, die weet hoe het spel gaat, nu weet net zo goed de aanval in kan zetten, want het wordt toch zijn dood rechtsom of linksom.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
De enige goede reden die ik me kan bedenken is dat Putin denkt dat zijn rol is uitgespeeld en hij wss of zijn macht verliest of in het ergste geval opgepakt wordt (en wie weet wat nog meer) en daarom een opstand wil beginnen.
Andere reden isd at hij echt nationalistisch is en denkt dat de oorlog nooit wordt gewonnen met putin, shoigu, gerasimov. Maar zo schat ik prigo niet in, dat lijkt me toch meer een opportunist.
In 3 dagen in Moskou?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:50 schreef Perrin het volgende:
Het wordt zo wel een héle bijzondere militaire operatie.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |