VERTEL DANquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:57 schreef Akathisia het volgende:
[..]
We hebben dat onderscheid inderdaad allemaal leren maken op school a.d.h.v. precies dit voorbeeld. Knap dat je het weet te herkauwen. Het punt is nu net dat veel mensen t.a.v. deze oorlog niet verder kijken dan naar wie de oorlog feitelijk is begonnen, laat staan dat een directe of structurele oorzaak gezien wordt.
De enige goede reden die ik me kan bedenken is dat Putin denkt dat zijn rol is uitgespeeld en hij wss of zijn macht verliest of in het ergste geval opgepakt wordt (en wie weet wat nog meer) en daarom een opstand wil beginnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit dan? Is hij sucidaal? Hij weet toch prima hoe dat systeem werkt?
Aantal weken terug had die Prigozhin toch allemaal dingen geroepen dat er geen munitie meer was, en dat Moskou niks leverde aan hun enzo? Misschien was dat om meer druk te zetten op meer leveringen vanuit Moskou, maar dit soort woorden zijn niet meer om mensen wakker te maken of je zin te krijgen over bepaalde zaken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:
De vraag lijkt mij vooral hoe de lijntjes achter de schermen lopen. Wie steunt wie? Als dit daadwerkelijk een losgeslagen actie van Prigonogwattus is dan is hij binnen 24 uur dood.
Maar ik denk dat hij steun heeft van machtige elementen.
Grappig, dit poste Greyzone een half uur geleden oid zonder enige context, lijkt mij een 1917 verwijzing.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:09 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet wel een beetje denken aan Rusland in WO1 en het einde van de Tsaren
Ik denk dat hij wel weet hoe je het spelletje moet spelen. Prighozin is van alles, maar zeker niet dom. Ik denk dat ie zich al lang en breed ingedekt heeft anders had hij dit nooit gedaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar waarom doe je dit dan? Is hij sucidaal? Hij weet toch prima hoe dat systeem werkt?
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:04 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij amper connecties, lijkt me stug dat er veel mensen hem steunen eigenlijk.
Nog niks. Er zou iets zijn gebeurd, maar dat wil ik eerst zekerder weten.quote:
Dat denk ik dus ook. Op een of andere manier voelt hij zich zeker genoeg om dit te doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel weet hoe je het spelletje moet spelen. Prighozin is van alles, maar zeker niet dom. Ik denk dat ie zich al lang en breed ingedekt heeft anders had hij dit nooit gedaan.
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.
Ik ga even popcorn pakken, brb
Zullen vast een aantal olicharchen Wagner op z'n minst als optie hebben en invloed hebben gekocht.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Op een of andere manier voelt hij zich zeker genoeg om dit te doen.
Er moet iets zijn waar hij die zekerheid aan ontleent. Krachten die hem steunen. Intern of extern.
Kan ie niet een deal sluiten met Ukraine?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hij wil nu oprukken naar Moskou
Het is pas waar als het ontkent wordquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:07 schreef oheng het volgende:
De aanval staat zelfs al op RIA: The Ministry of Defense denied reports of strikes on the camps of PMC Wagner
Ik kan mij herinneren dat we het een paar maanden geleden nog over een "black swan event" hadden..;.
Wagner veteranen vs Rosgvardiya.... Ik weet nog hoe het de Rosgvardiya verging toen ze Oekraine binnenstruikelden op 24 februari 2022quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk ook niet nodig, denk ik. Wagner heeft flink wat klappen gehad, maar die zijn nog steeds stukken beter getrained dan de gemiddelde Russische mobik.
Ik ga even popcorn pakken, brb
De NOS wordt pas wakker als de tanks op het rode plein staan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen gaat het op alle nieuwszenders nog steeds over die kut-onderzeer
Als ie geen macht heeft, waarom proberen ze hem dan kapot te bombarderen?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.
Maar we zullen zien, ik hoop het.
Ik denk van wel. Want onder bevel van het Russische MoD gaan ze vele malen slechter af zijn, en de meerderheid weet al dat ze feitelijk oorlogsmisdadigers zijn. Niks meer te verliezen hier voor hen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ik kan me niet indenken dat de meeste wagner soldaten mee gaan o peen gekke nationalistische zelfmoord met iemand die hen wss in lastige condities maandenlang heeft gedwongen te vechten en verder geen echte macht heeft.
Maar we zullen zien, ik hoop het.
Volgens mij Admiral (2008) - Reference View - IMDbquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Grappig, dit poste Greyzone een half uur geleden oid zonder enige context, lijkt mij een 1917 verwijzing.
Imeand die deze scene uit een film kent??
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |