SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:27 schreef Hathor het volgende:
Hoe snel stijgt het water daar en tot welke hoogte kan het gaan?
Geen idee maar ik had ergens gelezen dat rond 11.00 Nederlandse tijd het hoogste punt bereikt zou zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:27 schreef Hathor het volgende:
Hoe snel stijgt het water daar en tot welke hoogte kan het gaan?
Vooralsnog hecht ik wel wat meer waarde aan wat het IAEA zegt dan iemand op Twitter die vooral hard wil roepen dat de kerncentrale misschien wel gaat ontploffen. Niet best allemaal verder, dat staat natuurlijk buiten kijf.quote:
Klinkt als een gevalletje: Russen hebben iets besloten zonder na te denken over de gevolgen voor hun eigen leger.quote:
Dit gaat om t overstromingskaartjequote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooralsnog hecht ik wel wat meer waarde aan wat het IAEA zegt dan iemand op Twitter die vooral hard wil roepen dat de kerncentrale misschien wel gaat ontploffen. Niet best allemaal verder, dat staat natuurlijk buiten kijf.
Zou het?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klinkt als een gevalletje: Russen hebben iets besloten zonder na te denken over de gevolgen voor hun eigen leger.
Nu had je kunnen zeggen niet verder kunnen zinken. Had zo toepasselijk geweestquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:52 schreef TheVulture het volgende:
Net als je denkt dat de Russen niet meer verder kunnen dalen weten ze het toch weer voor elkaar te krijgen....
Daar houden ze sinds vorig jaar al rekening mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:53 schreef kibo het volgende:
De mogelijkheid van het opblazen van de dam door de rus zal toch wel in een (alternatief) scenario van Ukraine zitten , neem ik aan.?
Waarschijnlijk dat Oekraïne dit zelf gedaan heeft. Of de usa op de 1 of andere manierquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd wat de gebruikelijke escalatie roepers te melden hebben.
Vrij weinig vermoed ik.
'Oekraine heeft het gedaan'quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd wat de gebruikelijke escalatie roepers te melden hebben.
Vrij weinig vermoed ik.
Maar hebben ze nu ook en taktisch plan B voor het geplande offensief?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar houden ze sinds vorig jaar al rekening mee.
Absoluut.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:53 schreef kibo het volgende:
De mogelijkheid van het opblazen van de dam door de rus zal toch wel in een (alternatief) scenario van Ukraine zitten , neem ik aan.?
Was het geen SU25 deze keer?quote:
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekraïne een groot probleem gekregen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar hebben ze nu ook en taktisch plan B voor het geplande offensief?
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekraïne een groot probleem gekregen.
Als het niet voor Russen gebruikelijk was geweest om zonder na te denken wat te doen zou je serieus kunnen gaan denken dat het Oekraïne zelf was die de dam opblies.quote:
Wat een gelul zegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze hebben daar al op gereageerd.
Jij had verwacht dat ze een bruggenhoofd zouden maken bij Cherson? Ongeveer het moeilijkste wat er is militair gezien? Tja dan snap ik dat je het gelul vind inderdaad.quote:
Her schijnt (iemand van Clingendael op Radio 1 vanmorgen) een Russische lokale commandandant te zijn geweest die opdracht gegeven heeft tot het opblazen van die dam. En die had het weer vanuit Kremlin nieuws. (wat het Kremlin naar gelieve ook weer aanpast)quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekraïne een groot probleem gekregen.
Dat hele leger is een bende van elkaar bestrijdende warlords, dat die niet met elkaar communiceren is logisch. Anyway, er verzuipen nu heel veel Russen en de Krim is onhoudbaar geworden, dus da's geluk bij een ongeluk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Her schijnt (iemand van Clingendael op Radio 1 vanmorgen) een Russische lokale commandandant te zijn geweest die opdracht gegeven heeft tot het opblazen van die dam. En die had het weer vanuit Kremlin nieuws. (wat het Kremlin naar gelieve ook weer aanpast)
Dan snap ik dat de Russen in hun holen niet op tijd weg konden.
Hoe?quote:
Onzin natuurlijk dat is een beeld wat niet klopt bij de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hele leger is een bende van elkaar bestrijdende warlords, dat die niet met elkaar communiceren is logisch. Anyway, er verzuipen nu heel veel Russen en de Krim is onhoudbaar geworden, dus da's geluk bij een ongeluk.
Die hebben natuurlijk het bevel gekregen hun posities niet te verlatenquote:
In 20 jaar non stop grondoorlog heb ik nog nooit een Amerikaan voor een stapel Amerikaanse lijken de andere tak van het leger uit horen schelden. Een verzameling warlords gaat wellicht wat ver, maar het is ook niet helemaal los van de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk dat is een beeld wat niet klopt bij de werkelijkheid.
Ik denk dat de vraag is hoe Oekraïne het had kunnen voorkomen? Jij geeft namelijk aan dat ze het hebben laten gebeuren.quote:
Misschien de dam bezetten?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag is hoe Oekraïne het had kunnen voorkomen? Jij geeft namelijk aan dat ze het hebben laten gebeuren.
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In 20 jaar non stop grondoorlog heb ik nog nooit een Amerikaan voor een stapel Amerikaanse lijken de andere tak van het leger uit horen schelden. Een verzameling warlords gaat wellicht wat ver, maar het is ook niet helemaal los van de werkelijkheid.
Met die redenering hebben ze de oorlog "laten gebeuren". Ze kunnen (helaas) niet alles tegenhouden. Anders waren die tyfusrussen natuurlijk allang terug naar Moskou.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het wel laten gebeuren; iets waar ik echt niet bij kan.
Zou het niet andersom moeten zijn? Dat Oekraïne hen tegenhoudt? Was het doel niet Kiev? Nu draai je het omquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.
Jij denkt dat ze gewoon daarheen kunnen lopen en zeggen: "Hee Russen, vanaf nu bezetten wij de dam okee"quote:
Die moet heel blijven want dan kunnen de Russen vluchten. Gaat Oekraïne een hoop gezeik schelen als ze de Krim eenmaal hebben ingenomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
De Kech brug platgooien lijkt mij wel een minimale gepaste reactie nu.
Al zie ik ze liever met gelijke munt terug betaald worden en blazen ze een dan of zo op in Rusland, hetzij door lange afstands raketten of drones, of door sabotage acties.
Kut Ruzzen
Ik gok dat de Russen daar niet aan mee wilden werken.quote:
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
Met die redenering hebben ze de oorlog "laten gebeuren". Ze kunnen (helaas) niet alles tegenhouden. Anders waren die tyfusrussen natuurlijk allang terug naar Moskou.
Zo iemand als Niemoller had in de 2e Wereldoorlog bij de NSB gezeten.quote:
Dus dit is eigenschuld van Oekraine?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.
Als het Oekraine was zou er geen Rus in Oekraine te vinden zijn. Er is werkelijk in een jaar tijd niks veranderd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zou het niet andersom moeten zijn? Dat Oekraïne hen tegenhoudt? Was het doel niet Kiev? Nu draai je het om.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze gewoon daarheen kunnen lopen en zeggen: "Hee Russen, vanaf nu bezetten wij de dam okee"
Nee. Waar zeg ik dat het de schuld is van Oekraine?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus dit is eigenschuld van Oekraine?
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hier:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee. Waar zeg ik dat het de schuld is van Oekraine?
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan;
Ja dus?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.
Het is geen victim blaming; de enige verantwoordelijke zijn de Russen; nooit en ten nimmer de Oekrainers.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.
Want in je video game lukt het prima, dus waarom heeft oekraine dat niet gedaan?
Fraai staaltje victim blaming, dat weer wel.
Ik weet niet 100% zeker welk van de 2 partijen dit gedaan heeft, dat blijft in deze informatieoorlog lastig te verifiëren en er zijn voor beide partijen argumenten te bedenken om de dam te behouden, dan wel op te blazen. Maar als de Russen niet waren binnengevallen had die dam er nu nog geweest.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.
Want in je video game lukt het prima, dus waarom heeft oekraine dat niet gedaan?
Fraai staaltje victim blaming, dat weer wel.
Wellicht als pressie middel/drukmiddel houden om alle gedeporteerde burgers en kinderen terug te krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die moet heel blijven want dan kunnen de Russen vluchten. Gaat Oekraïne een hoop gezeik schelen als ze de Krim eenmaal hebben ingenomen.
Voor zover bekend is de boel opgeblazen vanuit de machinekamer, en die dam plus dan ook de machinekamer waren onder controle van rus.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet 100% zeker welk van de 2 partijen dit gedaan heeft, dat blijft in deze informatieoorlog lastig te verifiëren en er zijn voor beide partijen argumenten te bedenken om de dam te behouden, dan wel op te blazen.
Denk je niet dat als ze vorig jaar dichterbij waren gekomen. Dat ze dan al die dam hadden opgeblazen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
quote:
quote:
De dam ligt in niemandsland. Als Oekraine daar posities op zou innemen wat let de Russen dan om de dam onder vuur te nemen met artillerie en/of vliegtuigen?quote:
Misschien had je ze dan even moeten vertellen hoe je zoiets succesvol moet doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is geen victim blaming; de enige verantwoordelijke zijn de Russen; nooit en ten nimmer de Oekrainers.
Wat me wel opvalt is dat ze een jaar stil hebben gestaan en geen voortgang hebben gemaakt over de rivier.. dan is het aftellen totdat de Russen dit doen.
Dan hadden de Russen eerder op de rode knop gedrukt om de dam op te blazen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
[..]
[..]
De dam ligt in niemandsland. Als Oekraine daar posities op zou innemen wat let de Russen dan om de dam onder vuur te nemen met artillerie en/of vliegtuigen?
Rusland geeft daar geen reet om, alleen om politieke redenen. Voor Oekraïne zou het beste zijn als alle Russen en Pro-Russen het land vrijwillig zouden verlaten. Als je de brug opblaast dan blijven die lui op de Krim achter en ga je ze niet weg krijgen zonder genocide te plegen. En dat moet je uiteraard niet willen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wellicht als pressie middel/drukmiddel houden om alle gedeporteerde burgers en kinderen terug te krijgen.
Al zal Rusland waarschijnlijk geen moer om deze mensen geven.
Wat is dit voor mentale gymnastiek danquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel over nagedacht, het kan ze alleen weinig boeien waarschijnlijk, is maar gewoon wat voetvolk dat wordt weggespoeldquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klinkt als een gevalletje: Russen hebben iets besloten zonder na te denken over de gevolgen voor hun eigen leger.
Jaquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rechtsboven lijkt wel kikkerdril, dat spul dat hier in enkele schone sloten drijft.
Hij 'vergeet' gemakshalve maar even dat de terrein omstandigheden in de herfst en de winter, en daarna de modder periode door de dooi zodanig zijn, dat er amper iets mogelijk is, en dat het daarom zo lang stil lag.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit voor mentale gymnastiek dan
Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
Och heden weer zo'n kritische denker die het topic vervuild..
Na de annexatie in 2014 was het kut. De Oekraïners hadden het kanaal naar De Krim afgesloten. Daar werd ook flink over gezeken. Sinds de Russen het gebied in handen hebben is het kanaal weer open.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:09 schreef Slayage het volgende:
Hoe was de drinkwatervoorziening in het Krim voor de oorlog eigenlijk, toen de Russen alleen het Krim hadden? Wat is er nu mbt de drinkwatervoorziening feitelijk anders dan twee jaar terug?
Een kniesoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij 'vergeet' gemakshalve maar even dat de terrein omstandigheden in de herfst en de winter, en daarna de modder periode door de dooi zodanig zijn, dat er amper iets mogelijk is, en dat het daarom zo lang stil lag.
En niet door de Russen zelf.
Maar ach, een kniesoor die daarop let.
1 April, kikker in je ehm drinkglasquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rechtsboven lijkt wel kikkerdril, dat spul dat hier in enkele schone sloten drijft.
Hoezo? In de video games en in de hollywood films kan het toch allemaal in een paar uur?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij 'vergeet' gemakshalve maar even dat de terrein omstandigheden in de herfst en de winter, en daarna de modder periode door de dooi zodanig zijn, dat er amper iets mogelijk is, en dat het daarom zo lang stil lag.
En niet door de Russen zelf.
Maar ach, een kniesoor die daarop let.
Geen cheatcodes gebruikenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo? In de video games en in de hollywood films kan het toch allemaal in een paar uur?
Nou dan?
Ow, en je weet dat rus bewust het reservoir tot de nokken heeft gevuld?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet 100% zeker welk van de 2 partijen dit gedaan heeft,
dus de russen geven toe datr hun machtig leger de boel niet onder controle had, en feitelijk dus keihard gefaald heeftquote:
YOUCANTLEAVEMEALONE en dan doorstoten naar Moskouquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen cheatcodes gebruiken
RSJABBER, GODOFGTA, GOREFEST
Ruimschoots behandeld alhier.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
Hier hou ik ook wel rekening mee. Maar we gaan het zien.
[ twitter ]
Ik vind het soms lastig om in deze informatieoorlog (de juiste) conclusies te trekken en twijfel mag je best openlijk bespreken denk ik.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en je weet dat rus bewust het reservoir tot de nokken heeft gevuld?
[ afbeelding ]
Ik zie je er niet voor aan hoor, maar tenzij je nu graag mentale gymastiek oefeningen wil gaan doen, 'dat rus als ware ze een waterschap goede redenen hadden om dit te doen', lijkt het mij glashelder.
Ja dat lijkt me ook. Schepen achter je verbranden enzo.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En precies ook wat Stalin in 41 deed om de Duitse opmars te hinderen. Ook die blies die dam op. Duizenden Soviet burgers kwamen om in de vloed.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me ook. Schepen achter je verbranden enzo.
Nee. Met name de linkeroever pal onder kherson verzuipt nu, maar binnen x-tijd leveld dat wel weer uit. Daar een front openen is nu moeilijker, maar dat was sowieso nooit waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:17 schreef BEFEM het volgende:
Zou Oekraïne nu vanuit de stuwmeerkant makkelijker over kunnen steken richting bijvoorbeeld de ZPP, nu het water daalt?
Wat was de reden voor rus om het reservoir tot de nokken te vullen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het soms lastig om in deze informatieoorlog (de juiste) conclusies te trekken en twijfel mag je best openlijk bespreken denk ik.
Dat zorgt ook weer voor reacties en argumenten om twijfel weg te nemen.
Het is hoe dan ook duidelijk dat als Rusland thuis was gebleven, die dam er nog was geweest (niet te verwarren met Diedam).
Het kan ook nog domme mismanagement zijn van de Rus.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat was de reden voor rus om het reservoir tot de nokken te vullen?
IDDQDquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
YOUCANTLEAVEMEALONE en dan doorstoten naar Moskou
Ja, misschien hebben de kaboutertjes het gedaan. Kan! We weten het immers niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kan ook nog domme mismanagement zijn van de Rus.
Russisch dom mismanagement is wel een beetje een pleonasme natuurlijkquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kan ook nog domme mismanagement zijn van de Rus.
Het is vooral mentale gymnastiek om de Russen te verkleinen tot een stelletje slappelingen die niks kunnen. Ze houden Oekraine al een jaar bezig.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit voor mentale gymnastiek dan
En dat is door de explosie waarvan de video nu rond gaat.quote:
Ik zou de Russen als vrij dom willen bestempelen maar een totale oorlog (met kwantiteit als doorslaggevend) acht ik nog steeds niet onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is vooral mentale gymnastiek om de Russen te verkleinen tot een stelletje slappelingen die niks kunnen. Ze houden Oekraine al een jaar bezig.
Dat weet ik. Was toen rond de tijd dat Cherson heroverd werd. Maar sommige lijken dat nog wel is te vergeten.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dat is door de explosie waarvan de video nu rond gaat.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Was toen rond de tijd dat Cherson heroverd werd. Maar sommige lijken dat nog wel is te vergeten.
De spoorbrug moet wel stuk. De verkeersbrug mag wel even blijven staan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die moet heel blijven want dan kunnen de Russen vluchten. Gaat Oekraïne een hoop gezeik schelen als ze de Krim eenmaal hebben ingenomen.
Dat zou kunnen maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Het kan ook een actie zijn geweest van de huidige trekkende bewegingen vanuit het Oekrainsche leger.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Denk je niet dat als ze vorig jaar dichterbij waren gekomen. Dat ze dan al die dam hadden opgeblazen?
Tis niet zo dat vandaag al een jaar vast stond ofzo he.
Als je als zgn tweede leger ter wereld moeite hebt met Oekraïne ben je inderdaad gierend incompetent. En dat is wat mensen de wenkbrauwen doet fronzen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is vooral mentale gymnastiek om de Russen te verkleinen tot een stelletje slappelingen die niks kunnen. Ze houden Oekraine al een jaar bezig.
Op alle punten waarschijnlijk geen gevolgen; tenminste dat heeft ons de afgelopen half jaar geleerd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom zouden de Russen vertrekken nu het zoete water niet meer uit de kraan komt?
En iemand enig idee wat voor een gevolgen dit gaat hebben voor het stuwmeer? Gaat die nu helemaal leeg en wat heeft dit voor een gevolgen voor het het front?
De Kherson regio op de westoever van de Dnieper is in november vorig jaar bevrijd. De Kharkiev regio is in september vorig jaar bevrijd. De grootste gebieden die Rusland nu nog bezet houdt zijn al bezet sinds 2014 en het is niet gemakkelijk een extreem goed ingegraven vijand te verjagen. Zie Bakmoet, een enkel middelgroot stadje, waar Rusland een half jaar over gedaan heeft met een -als het Oekraiene was geweest- onacceptabel hoog aantal doden (maar een Rus is vervangbaar dus boeit het de legertop niet).quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als het Oekraine was zou er geen Rus in Oekraine te vinden zijn. Er is werkelijk in een jaar tijd niks veranderd.
Ja, dan had oekraine een participatie trofee gekregen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:48 schreef xzaz het volgende:
Dat zou kunnen maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Als je als 2e leger ter wereld meer dan een jaar nodig hebt om een land ter grootte van Frankrijk (maar zeker niet het leger van Frankrijk) in te nemen en je bent nog niet verder opgeschoten dan de grensstreken dan doe je het niet heel geweldig.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
En..quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik mis optie 3: De Rabobank.
Dat gebied sinds 2014 is vele male kleiner.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:51 schreef cynicus het volgende:
[..]
De Kherson regio op de westoever van de Dnieper is in november vorig jaar bevrijd. De Kharkiev regio is in september vorig jaar bevrijd. De grootste gebieden die Rusland nu nog bezet houdt zijn al bezet sinds 2014 en het is niet gemakkelijk een extreem goede ingegraven vijand te verjagen. Zie Bakmoet, een enkel middelgroot stadje waar Rusland een half jaar over gedaan heeft met een -als het Oekraiene was geweest- onacceptabel hoog aantal doden (maar een Rus is vervangbaar dus boeit het de legertop niet).
En dat zou gaan gebeuren als ze het zo door laten gaan; eens moet er een doorbraak komen of je moet onderhandelen. Laten we hopen op een doorbraak icm gevechtsvliegtuigen volgend jaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dan had oekraine een participatie trofee gekregen.
'Niet geweldig' is een understatement.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je als 2e leger ter wereld meer dan een jaar nodig hebt om een land ter grootte van Frankrijk (maar zeker niet het leger van Frankrijk) in te nemen en je bent nog niet verder opgeschoten dan de grensstreken dan doe je het niet heel geweldig.
Welkom heer necrose loopgraafvoet!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
[Russische troepen tot hun middel in het water]
Maar als dat meer een rivier wordt heb je dan na verloop van tijd niet een enorm gebied erbij waar je troepen zich kunnen verplaatsen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Op alle punten waarschijnlijk geen gevolgen; tenminste dat heeft ons de afgelopen half jaar geleerd.
De rivier neemt gewoon weer z'n natuurlijke omvang aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Waarom zouden de Russen vertrekken nu het zoete water niet meer uit de kraan komt?
En iemand enig idee wat voor een gevolgen dit gaat hebben voor het stuwmeer? Gaat die nu helemaal leeg en wat heeft dit voor een gevolgen voor het het front?
Mis je zo geen stuwmeer dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
De rivier neemt gewoon weer z'n natuurlijke omvang aan.
Ik zou niet kunnen bedenken wat dit voor gevolgen heeft voor welke andere fronten dan ook. Maar misschien kan iemand nog wat onwaarschijnlijks uit zijn/haar hoge hoed trekken, mij verbaasd niet veel meer.
Oftewel: Reptielenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En..
4: Rutte
5: Kaag
6: WEF
7: WHO
8: Van Dissel
9: Koopmans
Begreep wel (op de radio vanochtend) dat het koelwater voor een nabijgelegen kerncentrale uit dat meer kwam.. Daar waren best wat zorgen over...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
De rivier neemt gewoon weer z'n natuurlijke omvang aan.
Ik zou niet kunnen bedenken wat dit voor gevolgen heeft voor welke andere fronten dan ook. Maar misschien kan iemand nog wat onwaarschijnlijks uit zijn/haar hoge hoed trekken, mij verbaasd niet veel meer.
Niemand zit te wachten persoonlijk gedoe waarde Scrummie.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:08 schreef Scrummie het volgende:
Ach, een opmerking over de voormalig liefde van een persoon richting een ander persoon is verboden taal in dit topic, oke dan.
Goed, in ander nieuws.
[ twitter ]
Zelensky
Ik vind de timeline die deze tweet uitlegt wel plausibel. in combinatie met het feit dat die Russen het water extra hoog lieten oplopen vlak voor de doorbraak, zien we in de grafiekjes van het waterpeil.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het soms lastig om in deze informatieoorlog (de juiste) conclusies te trekken en twijfel mag je best openlijk bespreken denk ik.
Dat zorgt ook weer voor reacties en argumenten om twijfel weg te nemen.
Het is hoe dan ook duidelijk dat als Rusland thuis was gebleven, die dam er nog was geweest (niet te verwarren met Diedam).
Ik denk dat ik je niet snapquote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mis je zo geen stuwmeer dan?
Of zie ik dan dingen verkeerd?
Maar je hebt dan wel een enorme lap grond aan beide kanten van de rivier erbij. Nu zal dat niet meteen makkelijk begaanbaar zijn, maar het biedt tzt misschien wel kansen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je niet snap
Het stuwmeer zal verdwijnen. Dus op die plek zal je weer een veel smallere rivier krijgen. Maar of je er dan ineens gemakkelijk over heen kan, zal liggen aan hoe breed en hoe diep die rivier dan is.
Heeft iemand daar al iets verstandigs over gezegd? Kan de rivier voldoende water aanvoeren voor het koelen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Begreep wel (op de radio vanochtend) dat het koelwater voor een nabijgelegen kerncentrale uit dat meer kwam.. Daar waren best wat zorgen over...
Zou dat dan kunnen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooralsnog hecht ik wel wat meer waarde aan wat het IAEA zegt dan iemand op Twitter die vooral hard wil roepen dat de kerncentrale misschien wel gaat ontploffen. Niet best allemaal verder, dat staat natuurlijk buiten kijf.
Zover ik lees is de kerncentrale uitgeschakeld.quote:
Daar heb je gelijk in ouwe reus.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten persoonlijk gedoe waarde Scrummie.
Ah dat is goed nieuws.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zover ik lees is de kerncentrale uitgeschakeld.
Er is dan nog wel koelwater nodig maar wel minder dan wanneer in bedrijf.
En ik geloof dat er ook een eigen waterreservoir is maar dat heb ik niet bevestigd gezien.
Dus op lange duur moet de watervoorziening wel op orde zijn maar er is geen acuut probleem.
Dat is correct, maar:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar je hebt dan wel een enorme lap grond aan beide kanten van de rivier erbij. Nu zal dat niet meteen makkelijk begaanbaar zijn, maar het biedt tzt misschien wel kansen?
Verder kan ik me voorstellen dat er nog wat waterwegen droog vallen die anders obstakels zouden hebben gevormd.
Ook interresant, er is eigenlijk niet eens sprake van een meer. Meer een dikke rivier.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar je hebt dan wel een enorme lap grond aan beide kanten van de rivier erbij. Nu zal dat niet meteen makkelijk begaanbaar zijn, maar het biedt tzt misschien wel kansen?
Verder kan ik me voorstellen dat er nog wat waterwegen droog vallen die anders obstakels zouden hebben gevormd.
Er zijn voor zover ik kan zien drie potentiele problemen:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heeft iemand daar al iets verstandigs over gezegd? Kan de rivier voldoende water aanvoeren voor het koelen?
Eh jawel een maand geleden hebben ze een klein bruggehoofd gevormd aan de andere kant van de rivier.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is geen victim blaming; de enige verantwoordelijke zijn de Russen; nooit en ten nimmer de Oekrainers.
Wat me wel opvalt is dat ze een jaar stil hebben gestaan en geen voortgang hebben gemaakt over de rivier.. dan is het aftellen totdat de Russen dit doen.
Dat reservoir zie je op de kaart 'bevestigd':quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
En ik geloof dat er ook een eigen waterreservoir is maar dat heb ik niet bevestigd gezien.
Als we het heel makkelijk stellen: morgen is de boel onder Zaporizia droog en overmorgen is het begaanbaar, kun je dan niet vanuit die stad richting het zuiden knallen waarbij de flanken van de Russen kwetsbaar zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook interresant, er is eigenlijk niet eens sprake van een meer. Meer een dikke rivier.
Zie:
https://deepstatemap.live/en#9/46.9146/34.4052
De rivier is vele malen minder breed NA nova kakhovka dan voor.
Die dam is gemaakt in de jaren 50. Dus die gebieden staan al 70 jaar onder water. Dat is echt niet in 1 keer begaanbaar. Dat zal echt een tijd drassig blijven en de stukken waar het water rustig heeft gestroomd zal enorm veel modder en slib liggen, laat staan verontreinig wat zich daar jaren ophoopt heeft.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als we het heel makkelijk stellen: morgen is de boel onder Zaporizia droog en overmorgen is het begaanbaar, kun je dan niet vanuit die stad richting het zuiden knallen waarbij de flanken van de Russen kwetsbaar zijn?
Heel makkelijk gesteld , m aar die richting denk ik op.
Zal ook wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die dam is gemaakt in de jaren 50. Dus die gebieden staan al 70 jaar onder water. Dat is echt niet in 1 keer begaanbaar. Dat zal echt een tijd drassig blijven en de stukken waar het water rustig heeft gestroomd zal enorm veel modder en slib liggen, laat staan verontreinig wat zich daar jaren ophoopt heeft.
Dat meer wordt gevoed door een rivier, dus helemaal droog zal het niet komen te liggenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zal ook wel.
Maar ik ben wel benieuwd hoe zo’n regio vervolgens komt te liggen.
De koelwaterkanaal uitstoomopening naar het stuwmeer kan afgesloten worden waardoor de reactor een gesloten lus koelsysteem krijgt. Geen onmiddelijke onoverkomelijke problemen dus.quote:Possibility of ultimate heat sink loss as a result of hydraulic structure damage after an
earthquake or Russian idiotic actions
In the framework of stress tests, a possibility of water loss in the Zaporizhzhya NPP cooling pond induced by the Kakhovka Hydroelectric Plant dam failure after an earthquake was reviewed.
The lowest water level in the Kakhovka Reservoir on the Zaporizhzhya NPP site will be 10.0 m in case of the break of the Kakhovka Hydroelectric Plant dam. Owing to the significant width of the cooling pond levee, the dam will not be broken; and water losses because of filtering will remain actually unchanged in comparison with the design-basis conditions (NHL of the ponn is 16.5 m, minimum volume level in the Kakhovka reservoir is 12.7 m).
Also, a possibility of water outflow from the cooling pond through the blowdown canal is reviewed. This canal is designed for water discharge from the cooling pond to the Kakhovka Reservoir to improve chemical composition of water in the circulation system. The dam structure includes a blowdown structure to provide the cooling pond blowdown. The structure consists of a blowdown canal and water discharge gate. Width of discharge openings is 3.0
m. Discharge channel bottom width is 8.0m. Elevation of the sluiceway structure bottom is 13.0 m. Maximum water flow rate passing through the blowdown structure according to the design is 40.0 m3/sec. In place of blowdown structure, backfill of the dam is made using loose earth with layer-to-layer compaction. In case the blowdown structure’s discharge openings are destroyed as a result of an earthquake, the water discharge gate may be covered with surrounding soils.
A failure of the Kakhovka Hydroelectric Plant dam after an earthquake may lead to loss of water in the Zaporizhzhya NPP cooling pond and, consequently, loss of make-up of the essential service water spray ponds.
Dit beperkt de koelbehoefte enorm.quote:There are a number of alternative sources of water.
A main one is the large cooling pond next to the site that by design is kept above the height of the reservoir. As the reactors have been shut down for many months it is estimated that this pond will be sufficient to provide water for cooling for some months. The Agency will confirm this very shortly.
It is therefore vital that this cooling pond remains intact. Nothing must be done to potentially undermine its integrity.
Dit is een denkfout. Het boeit de Russen niet hoe het op de Krim gaat, zolang ze maar iets als politiek/militair middel kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Tenzij de Rus ook hier niet met zijn tengeltjes afblijft natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:54 schreef cynicus het volgende:
De koelwaterkanaal uitstoomopening naar het stuwmeer kan afgesloten worden waardoor de reactor een gesloten lus koelsysteem krijgt. Geen onmiddelijke onoverkomelijke problemen dus.
Ah ! Zie ! Wat weet ik ervan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:49 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat meer wordt gevoed door een rivier, dus helemaal droog zal het niet komen te liggen
Kan, maar rusland heeft vooral belang bij het per direct verkleinen van de frontlinie. Ze zitten over het gehele front flink in de problemen, en de tientallen brigades van het Oekrainsche offensief zijn nog niet eens ingezet. De rebellen zitten ook nog steeds in Belgorod. En de russen mogen bidden dat Oekraine niet Kursk en Bryansk gaan binnenvallen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Kan het, nu we toch afvragende zijn, zo zijn dat het een ongeluk was?
Beschadigde dam waar men de waterdruk ook nog eens enorm liet oplopen met dat laten stijgen van het waterpijl.
volgens mij zijn er maar heel slecht echt voordelen te bedenken. Voor wie dan ook.
Blijft het een zwaktebod niet?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:18 schreef oheng het volgende:
[..]
Kan, maar rusland heeft vooral belang bij het per direct verkleinen van de frontlinie. Ze zitten over het gehele front flink in de problemen, en de tientallen brigades van het Oekrainsche offensief zijn nog niet eens ingezet. De rebellen zitten ook nog steeds in Belgorod. En de russen mogen bidden dat Oekraine niet Kursk en Bryansk gaan binnenvallen.
Wie is "men" die de waterdruk enorm liet oplopen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Beschadigde dam waar men de waterdruk ook nog eens enorm liet oplopen met dat laten stijgen van het waterpijl.
volgens mij zijn er maar heel slecht echt voordelen te bedenken. Voor wie dan ook.
Kherson front is weg. En oekraine heeft ladingen ponton bruggen gehad, waarmee ze over hadden kunnen steken.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie is "men" die de waterdruk enorm liet oplopen?
Die “men” die wel vaker is staat is gebleken matige keuzes te maken.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie je er niet voor aan hoor, maar tenzij je nu graag mentale gymastiek oefeningen wil gaan doen, 'dat rus als ware ze een waterschap goede redenen hadden om dit te doen', lijkt het mij glashelder.
Blijft toch een apart fenomeen. Het publiekelijk moeten vragen om eens te kijken naar een mogelijk probleem. Want je directe leidinggevende is incompetent/dood. De zijne ook, enzovoort.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:25 schreef Ulx het volgende:
Lang draadje over de problemen in Belgorod.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat wat overblijft is de rivier. Dat meer is nu weg.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:49 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat meer wordt gevoed door een rivier, dus helemaal droog zal het niet komen te liggen
nu al? Ik had verwacht dat het wel wat langer zou durenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wat overblijft is de rivier. Dat meer is nu weg.
Jawel, maar hoe lang duurt dat?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kherson front is weg. En oekraine heeft ladingen ponton bruggen gehad, waarmee ze over hadden kunnen steken.
Er zijn beelden van de dam dat hij boem doet. Hoog water veroorzaakt dat niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Maar het was al drassig gebied. Nu is het helemaal één grote blubberzooi. Misschien kunnen ze Vikings gebruiken, maar om daarmee een frontale aanval te doen is wel erg gevaarlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kherson front is weg. En oekraine heeft ladingen ponton bruggen gehad, waarmee ze over hadden kunnen steken.
Met SHERP's lukt het ook wel. Maar dan heb je geen beschermingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar het was al drassig gebied. Nu is het helemaal één grote blubberzooi. Misschien kunnen ze Vikings gebruiken, maar om daarmee een frontale aanval te doen is wel erg gevaarlijk.
Wat ze zo rond 2'en s'nachts dus ook gedaan hebbenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
De beste verdediging die de Russen daar hadden tegen bruggenhoofden is toch juist die enorme bak water met 1 Dam die je kan laten springen?
Doet nie, is STUK.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:51 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
![]()
![]()
https://twitter.com/home_fella/status/1666076458379546624
Wel fijn die pijltjes. Anders had ik het water helemaal gemistquote:
*aluhoedje op* zou Oekraine niet gewoon een "deal" gemaakt hebben met Wagner? Wij trekken ons terug zodat jullie even met de eer kunnen strijken? Zodra het Russische leger gearriveerd is pakken we alles weer terug en dan kan meneer Prigozhin lekker bitchen op het Russische leger.quote:
Kan ook zodra de eerste tanks over de pontonbrug rijden toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat ze zo rond 2'en s'nachts dus ook gedaan hebben
Lijkt me stug. Ze zullen de ruzie wel met belangstelling hebben gevolgd en bedacht hebben hoe daar het meeste voordeel uit te halen valtquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
*aluhoedje op* zou Oekraine niet gewoon een "deal" gemaakt hebben met Wagner? Wij trekken ons terug zodat jullie even met de eer kunnen strijken? Zodra het Russische leger gearriveerd is pakken we alles weer terug en dan kan meneer Prigozhin lekker bitchen op het Russische leger.
Toch is dit denk ik wel het echte tegenoffensief. Houd deze kaart in de gaten voor het overzicht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:26 schreef 3rr0r het volgende:
Ze willen wel heel erg laten lijken alsof ze 'het grote tegenoffensief' wel even aan het pareren zijn
[ twitter ]
Leuk en aardig, maar ik houd het bij +-10 voertuigen geen vliegtuigen en +- 100 man.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:26 schreef 3rr0r het volgende:
Ze willen wel heel erg laten lijken alsof ze 'het grote tegenoffensief' wel even aan het pareren zijn
[ twitter ]
Iddquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
De spoorbrug moet wel stuk. De verkeersbrug mag wel even blijven staan.
Gaat me om de aantallen die meneer noemt, niet om of het het grote tegenoffensief is.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch is dit denk ik wel het echte tegenoffensief. Houd deze kaart in de gaten voor het overzicht.
https://widgets.scribblemaps.com/sm/?d&z&l&mt&gc&mv&id=091194
Laatste keer dat ze de krim hebben gezienquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
En daar is die, de onvermijdelijke file van mensen die de krim verlaten.
[ twitter ]
McBacon to the rescuequote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die tweet van de VN heeft echt een shitstorm veroorzaakt, ongelofelijk eigenlijk dat ze hem nog niet verwijdert hebben. Letterlijk minuten nadat de Russen een ecologische ramp veroorzaken door een dam op te blazen komt de VN aankakken met 'let's all celebrate Russian language day'.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 15:18 schreef Elpis het volgende:
En ondertussen vieren de Verenigde Naties vrolijk de dag van de Russische taal.
Kunnen we die toko massaal de rug toekeren en wat anders oprichten?
[ twitter ]
McBacon to the rescuequote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kan ook gewoon amateurisme zijn. Laten we eerlijk zijn daar zijn ze niet vies van. Overreactie op de daling.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, dat is niets voor de Russen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het lijkt nogal een roekeloze impulsieve daad.
En wie ben jij?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
McBacon to the rescue.
Je bent nu hopelijk aan het trollen.
Een rij autos: MENSEN VERLATEN DE KRIMquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Maar je hebt vandaag een "onafhankelijk, kritisch denkende bui", merk ik?quote:
Misschien wel eens nodig in dit soort topicsquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je hebt vandaag een "onafhankelijk, kritisch denkende bui", merk ik?
Er zitten daar nog mensen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Als je over de brug bent heb je de Krim ook verlaten.quote:
Neehoor, verre van.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien wel eens nodig in dit soort topics
Het is gewoon spitsquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je over de brug bent heb je de Krim ook verlaten.
Voel je je aangesprokenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, verre van.
Niemand zit te wachten op zelf-kickers die zichzelf reuze slim, en de rest zo dom vinden.
Toerisme is historisch laag. Ik las van de week dat de hotels met 50% korting stunten.quote:
Ik meen dat er een miljoen Russen heen zijn gegaan sinds 2014. Zelenskyy heeft al aangegeven dat die niet mogen blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Toerisme is historisch laag. Ik las van de week dat de hotels met 50% korting stunten.
Maar ja, er zullen ook Russische gezinnen werken en wonen.
Ben ik degene die aan het pontificeren is dat het allemaal anders is dan het lijkt?quote:
Bewijs dan dat het niet zo is zoals ik zeg; of houd je gewoon open voor andere invalshoeken. Maar ja; niet mijn mening of niet willen zien zoals het ook gezien kan worden is lastig te accepteren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben ik degene die aan het pontificeren is dat het allemaal anders is dan het lijkt?
Vast, op een plek waar binnen een straal van 150 kilometer alleen maar kleine steden en dorpen liggenquote:
Ja. Russen hebben daar huizen gekregen van Putler nadat Oekraïners gevlucht of gedeporteerd zijn. Na de raketaanvallen vorig jaar, op oa het Saky vliegveld, zijn veel Russen al gevlucht. Sinds die aanvallen is het toerisme ook ingestort.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Toerisme is historisch laag. Ik las van de week dat de hotels met 50% korting stunten.
Nou, dat de oversteek qua afmeting van IJssel naar de straat van dover is gegaan natuurlijk. Lijkt me vrij obvious ook.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
McBacon to the rescue.
Je bent nu hopelijk aan het trollen.
[..]
Kan ook gewoon amateurisme zijn. Laten we eerlijk zijn daar zijn ze niet vies van. Overreactie op de daling.
Want toen ik het vanochtend zag kon ik mij ook niet echt bedenken hoe dit handig voor de Russen zou zijn. Het lijkt nogal een roekeloze impulsieve daad.
Hopelijk krijgen we net als vorig jaar filmpjes van jankende Russen te zienquote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:41 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ow, dus jij haalt je vinger uit je kritisch denkende achterste, en zo zal het dan vast wel zijn, en de rest moet dan maar gaan bewijzen dat het niet zo is?quote:
Ohja; toen liep de hele Krim ook al leegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen we net als vorig jaar filmpjes van jankende Russen te zien
[ twitter ]
Het zou ook nooit de geplande plek zijn geweest voor de belangrijkste aanval. De generaals van Oekraïne zagen dat risico natuurlijk ook. Die zijn niet achterlijk. Als je daar net 10.000 man en een zooi voertuigen hebt neergezet en alles komt onder water te staan ben je zwaar de pineut. Bovendien is de bodem zacht en moerassig, dus je kunt er niet veel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, dat de oversteek qua afmeting van IJssel naar de straat van dover is gegaan natuurlijk. Lijkt me vrij obvious ook.
Het stelen van de wasbeer was niet genoeg!quote:
En wat gaat die clown daaraan doen? Ze persoonlijk terug sturen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen dat er een miljoen Russen heen zijn gegaan sinds 2014. Zelenskyy heeft al aangegeven dat die niet mogen blijven.
RIP diertjesquote:
Dat zeg je nu. Maar een verrassingsaanval (waarover in dit topic maanden is gespeculeerd) zit in die contreien nu sowieso niet meer in het vat voor Oekraïne. Dat is de winst voor de Russen al.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zou ook nooit de geplande plek zijn geweest voor de belangrijkste aanval. De generaals van Oekraïne zagen dat risico natuurlijk ook. Die zijn niet achterlijk. Als je daar net 10.000 man en een zooi voertuigen hebt neergezet en alles komt onder water te staan ben je zwaar de pineut. Bovendien is de bodem zacht en moerassig, dus je kunt er niet veel.
quote:
Nee, daar heeft die mannetjes met groene pakjes en geweren voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
En wat gaat die clown daaraan doen? Ze persoonlijk terug sturen?
Over wie heb je het precies?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Comedian geen clown!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Als ze zelf nog niet gegaan zijn wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:46 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
De Russen vanmorgen vroeg. Maar nadat ze zagen wat de gevolgen waren hadden ze het toch niet gedaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft een der partijen al de claim gemaakt de Dam op te hebben geblazen?
Een week of twee geleden heb ik de driedelige docu 'Russia's wars' gekeken en daarin werd al heel snel duidelijk dat de taktiek van de verschroeide aarde - in combinatie met het uitroeien van de lokale bevolking - al eeuwenlang door de Russen toegepast wordt op een ongekende schaal zoals Europese legers (op de Nazi's na) nooit gekend hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
En toch zijn er mensen die hier achterstaan, vinden dat Rusland gelijk heeft en noemen Zelensky een clown.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een week of twee geleden heb ik de driedelige docu 'Russia's wars' gekeken en daarin werd al heel snel duidelijk dat de taktiek van de verschroeide aarde - in combinatie met het uitroeien van de lokale bevolking - al eeuwenlang door de Russen toegepast wordt op een ongekende schaal zoals Europese legers (op de Nazi's na) nooit gekend hebben.
En waar de Duitsers na WO II terecht door de internationale gemeenschap gedwongen werden die twaalf jaar Derde Rijk, fascisme en vernietigingsoorlog achter zich te laten zijn de Russen nooit gedwongen hun misdadige aard op te geven.
We hadden het probleem moeten elimineren toen Amerika nog de enige kernmacht was. Het is nu simpelweg te laat dus we zullen eens in de zoveel tijd de Russen terug in hun hok moeten stoppen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Een week of twee geleden heb ik de driedelige docu 'Russia's wars' gekeken en daarin werd al heel snel duidelijk dat de taktiek van de verschroeide aarde - in combinatie met het uitroeien van de lokale bevolking - al eeuwenlang door de Russen toegepast wordt op een ongekende schaal zoals Europese legers (op de Nazi's na) nooit gekend hebben.
En waar de Duitsers na WO II terecht door de internationale gemeenschap gedwongen werden die twaalf jaar Derde Rijk, fascisme en vernietigingsoorlog achter zich te laten zijn de Russen nooit gedwongen hun misdadige aard op te geven.
Er lopen een hoop domme achterlijke klootzakken op de aarde rond inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En toch zijn er mensen die hier achterstaan, vinden dat Rusland gelijk heeft en noemen Zelensky een clown.
Ik word zo tering moe van ventjes zoals jij.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee. Waar zeg ik dat het de schuld is van Oekraine?
Als het na alles wat die lul heeft geflikt weer zo ver gaat komen, dan zijn ze in Amerika niet wijs. Ik blijf nog een beetje vertrouwen houden. Het gaat vast niet zo ver komen. Toch? Toch???quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef quirina het volgende:
Het gaat straks nog erger worden als Trump weer president van de USA is.
( over klootzakken gesproken)
Moeten we misschien deze maar afstoffen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef Confetti het volgende:
Het is nu simpelweg te laat dus we zullen eens in de zoveel tijd de Russen terug in hun hok moeten stoppen.
Wat verwacht je ook van een organisatie die zich o.a. door toenemende Afrikaanse invloed meer en meer als anti westers ontpopt?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die tweet van de VN heeft echt een shitstorm veroorzaakt, ongelofelijk eigenlijk dat ze hem nog niet verwijdert hebben. Letterlijk minuten nadat de Russen een ecologische ramp veroorzaken door een dam op te blazen komt de VN aankakken met 'let's all celebrate Russian language day'.
Goeie timing VN.
Alsnog Rusland want die had die dingen een half jaar geleden al bestookt met artillerie en poging gedaan om op te blazen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-ingestort~a46026a4/
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef theguyver het volgende:
Kwam deze vanochtend tegen pro Russen waren aan het feestvieren dat ze weer een aantal leopard 2 harvester kapot geschoten!
Dat magquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ik word zo tering moe van ventjes zoals jij.
Het zou grappig zijn als het niet zo godvergeten triest was.quote:
Ah kortingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Solovey. Info internet media asked Prigozhin about Konashenkov's recent report about Ukrainian losses and got his answer:
Dear Evgeniy Viktorovich, yesterday the Ministry of Defense claimed to have destroyed over 1,500 Ukrainian soldiers, 28 tanks, among them 8 German Leopards, 3 wheel French tanks AMX-10 and 109 armored vehicles. Some believe these numbers are exaggerated. How would you estimate the enemy's losses?
Prigozhin:
I think Baron Von Munchausen is far behind [in his fibs]. Based on what's written about the losses we inflicted, soon we'll be left to fight martians.
To destroy 1,500 people there should be such a bloodbath on a 150 km stretch - one can't even imagine. Given that, I think it is all insanely fictional.
Overall, we should add all the numbers Konashenkov had presented - I think by now we've destroyed the entire Earth population five times.
quote:
Maar wat als Madagascar geen haalbare kaart blijkt?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen dat er een miljoen Russen heen zijn gegaan sinds 2014. Zelenskyy heeft al aangegeven dat die niet mogen blijven.
Oorlog is niet goed voor het beheer aan infrastructuur, gaat nog wel meer naar de kloten zo.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen vanmorgen vroeg. Maar nadat ze zagen wat de gevolgen waren hadden ze het toch niet gedaan.
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.
Door de dramatische Russische demografie was deze oorlog zo'n beetje hun laatste kans om op militaire wijze nog iets van een "Russisch rijk" of een Russische invloedssfeer in voormalige Sovjetstaten voor elkaar te krijgen. Het is nu vooral zaak Rusland middels de sancties (economisch) ten gronde te richten, naast de militaire steun aan Oekraïne. Het is uiteraard wel van belang dat die sancties verzwaard worden en decennialang van kracht blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hadden het probleem moeten elimineren toen Amerika nog de enige kernmacht was. Het is nu simpelweg te laat dus we zullen eens in de zoveel tijd de Russen terug in hun hok moeten stoppen.
Ik weet het, zag het gisteren al een paar keer voorbij komen. Al die Pro-Russische twitteraccounts draaien sowieso overuren de laatste dagen (en verwijderen ook weer heel veel).quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.
Maar na dat veel pro-russen die wel een halve hersencel beschikbaar hadden melden dat dit landbouwvoertuigen waren heeft men het bericht al weer snel verwijderd.
OOR / Is dit een Leopard ?!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.
Maar na dat veel pro-russen die wel een halve hersencel beschikbaar hadden melden dat dit landbouwvoertuigen waren heeft men het bericht al weer snel verwijderd.
Die dierentuindieren niet alleen, ook wild in alle formaten van muis tot edelhert wordt getroffen. En overal dode vissen in de modder. Het worden stinkende oevers langs een brede rivier en er komen insectenplagen, lijkvliegen en heel veel muggen die overal poeltjes vinden zonder muggenlarf etende vissen. Snel begraven of niet begraven soldaten zullen een tijdje meedrijven en aanspoelen. Ratten kunnen goed zwemmen en krijgen veel nesten, die zullen ook wel fors toenemen in aantal, voedsel, vlees, genoeg.quote:
Ik zie er de humor niet van in; dit is bewust vernietigen van peperdure landbouwmachines om de Oekraïense voedselproductie te treffen. Standaard taktiek van de Russen die al eeuwenlang door hen toegepast wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.
quote:Rusland roept de VN-Veiligheidsraad bijeen over de verwoesting van de Kachovka-dam. De Russische gezant bij de VN in New York heeft dit volgens Russische media bevestigd. Oekraïne wil ook dat de VN-Veiligheidsraad zich over de zware beschadiging van de dam werpt. De zitting is volgens een lid van de raad dinsdag om 22.00 uur Nederlandse tijd.
Volgens Moskou heeft Oekraïne de verwoestingen aangericht omdat de dam een link vormt tussen de noordelijke en de zuidelijke oever van de rivier, die in handen zijn van respectievelijk Oekraïne en Rusland. Volgens het Kremlin wil Oekraïne daar troepen vrijspelen om elders naar het front te sturen. Oekraïne stelt dat Rusland zelf de dam heeft verwoest.
Rusland kan als lid de Veiligheidsraad bijeenroepen. De raad telt vijftien leden waaronder vijf permanente leden met vetorecht. De vijf zijn China, Frankrijk, Groot-Brittannië, Rusland en de Verenigde Staten. Tien leden zijn voor een paar jaar lid en worden gekozen door de Algemene Vergadering. Die kiest dinsdag vijf nieuwe niet-permanente leden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aad-bijeen~a2b2b3a0/
Volgens mij heeft de VN het te druk met:quote:
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft een der partijen al de claim gemaakt de Dam op te hebben geblazen?
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.quote:De strijdkrachten van Oekraïne ontvluchten momenteel de eilanden bij Kherson, ze worden geraakt door Russische artillerie en drones
▪Nadat de waterkrachtcentrale van Kakhovskaya is opgeblazen, zet de vijand posities op hun deel van de eilanden in de Dnjepr onder water.
▪De eenheden van de strijdkrachten van Oekraïne begonnen met een dringende evacuatie, gingen aan boord van boten en probeerden te ontsnappen, maar ze worden voortdurend geraakt door drones en raken UAV's, de boten worden weggeblazen door de stroming, ze worden vernietigd door vuur en zinken.
▪De vijand stuurt nieuwe boten vanaf de kust om hun eigen boten te redden, maar die liggen ook onder vuur.
🇬🇧Russische troepen bevinden zich nog steeds op hun posities
Het MH17 playbook all over again.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:
[..]
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zatenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-ingestort~a46026a4/
Schokkend is dat de russen voor misschien wel het eerdt in deze oorlog zelf hun verliezen rapporteren tijdens een tactisch gevecht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:26 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Er zijn wel beelden waarop russische drone operators de Oekrainers beschieten die vanaf de eilanden vluchten met bootjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:
[..]
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.
Die mensen die naar hun mening wordt gevraagd in de media doen stuk voor stuk alsof elk incident opzich bekeken moet worden, vanaf een schone lei. Track record van Rusland om alles wat los en vast zit constant bij elkaar te liegen hoor je ze nooit over.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zaten
Waarschijnlijk onzin. Dit is een relatief trage damdoorbraak iets boven zeeniveau, niet een tsunami.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er al beelden van Russen in bomen of drijvend?
Deze bedoel je waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet echt nodig dit te bespreken, de Russen zaten hier achter en hebben de dam, met explosieven die ze maanden eerder al geplaatst hebben, opgeblazen.quote:
Waarom? Het is een groot gebied en redelijk ver van het front.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik dacht dat de meesten al weg waren.
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom? Het is een groot gebied en redelijk ver van het front.
Dit is geen hele bizarre theorie. Er waren al zwakke plekken gerapporteerd, rusland wie de waterlevels steeds hoger heeft laten oplopen in een korte tijd en waardoor de druk op zwakke plekke steeds groter wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zaten
Was vorige jaar in de zomer. De Krim (eigenlijk de hele zwarte zee) is van oudsher een vakantiegebied voor de Russen dus voornamelijk toeristen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...
Dat kan natuurlijk vele verklaringen hebben, er kan ook een ongeluk zijn geweest op de brug. Er komt natuurlijk aardig wat verkeer over zo'n brug.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...
Zo'n enorm gat krijg je niet van overbelasting. Overbelasting zorgt ervoor dat er uiteindelijk één deel van de dam de geest geeft en hooguit z'n buren licht beschadigt. Dit is 100% zeker met opzet gebeurd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is geen hele bizarre theorie. Er waren al zwakke plekken gerapporteerd, rusland wie de waterlevels steeds hoger heeft laten oplopen in een korte tijd en waardoor de druk op zwakke plekke steeds groter wordt.
Bij een ware exodus zouden ze ook beide weghelften gebruiken gok ikquote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk vele verklaringen hebben, er kan ook een ongeluk zijn geweest op de brug. Er komt natuurlijk aardig wat verkeer over zo'n brug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |