SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Water towers can fly! :D
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:27 schreef Hathor het volgende:
Hoe snel stijgt het water daar en tot welke hoogte kan het gaan?
Geen idee maar ik had ergens gelezen dat rond 11.00 Nederlandse tijd het hoogste punt bereikt zou zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:27 schreef Hathor het volgende:
Hoe snel stijgt het water daar en tot welke hoogte kan het gaan?
Vooralsnog hecht ik wel wat meer waarde aan wat het IAEA zegt dan iemand op Twitter die vooral hard wil roepen dat de kerncentrale misschien wel gaat ontploffen. Niet best allemaal verder, dat staat natuurlijk buiten kijf.quote:
Klinkt als een gevalletje: Russen hebben iets besloten zonder na te denken over de gevolgen voor hun eigen leger.quote:
Dat deden de russen al in WO2 - hun eigen soldaten laten verzuipen.quote:
Dit gaat om t overstromingskaartjequote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooralsnog hecht ik wel wat meer waarde aan wat het IAEA zegt dan iemand op Twitter die vooral hard wil roepen dat de kerncentrale misschien wel gaat ontploffen. Niet best allemaal verder, dat staat natuurlijk buiten kijf.
Zou het?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Klinkt als een gevalletje: Russen hebben iets besloten zonder na te denken over de gevolgen voor hun eigen leger.
Nu had je kunnen zeggen niet verder kunnen zinken. Had zo toepasselijk geweestquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:52 schreef TheVulture het volgende:
Net als je denkt dat de Russen niet meer verder kunnen dalen weten ze het toch weer voor elkaar te krijgen....
Daar houden ze sinds vorig jaar al rekening mee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:53 schreef kibo het volgende:
De mogelijkheid van het opblazen van de dam door de rus zal toch wel in een (alternatief) scenario van Ukraine zitten , neem ik aan.?
Waarschijnlijk dat Oekrane dit zelf gedaan heeft. Of de usa op de 1 of andere manierquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd wat de gebruikelijke escalatie roepers te melden hebben.
Vrij weinig vermoed ik.
'Oekraine heeft het gedaan'quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd wat de gebruikelijke escalatie roepers te melden hebben.
Vrij weinig vermoed ik.
Maar hebben ze nu ook en taktisch plan B voor het geplande offensief?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar houden ze sinds vorig jaar al rekening mee.
Absoluut.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:53 schreef kibo het volgende:
De mogelijkheid van het opblazen van de dam door de rus zal toch wel in een (alternatief) scenario van Ukraine zitten , neem ik aan.?
Was het geen SU25 deze keer?quote:
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekrane een groot probleem gekregen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:56 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar hebben ze nu ook en taktisch plan B voor het geplande offensief?
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekrane een groot probleem gekregen.
Als het niet voor Russen gebruikelijk was geweest om zonder na te denken wat te doen zou je serieus kunnen gaan denken dat het Oekrane zelf was die de dam opblies.quote:
Wat een gelul zegquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze hebben daar al op gereageerd.
Jij had verwacht dat ze een bruggenhoofd zouden maken bij Cherson? Ongeveer het moeilijkste wat er is militair gezien? Tja dan snap ik dat je het gelul vind inderdaad.quote:
Her schijnt (iemand van Clingendael op Radio 1 vanmorgen) een Russische lokale commandandant te zijn geweest die opdracht gegeven heeft tot het opblazen van die dam. En die had het weer vanuit Kremlin nieuws. (wat het Kremlin naar gelieve ook weer aanpast)quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien het risico dat Rusland dit zou doen denk ik niet dat het echt plan A is geweest. Als Rusland dit had gedaan nadat er 10.000 soldaten met Leopards en Bradleys waren overgezet had Oekrane een groot probleem gekregen.
Dat hele leger is een bende van elkaar bestrijdende warlords, dat die niet met elkaar communiceren is logisch. Anyway, er verzuipen nu heel veel Russen en de Krim is onhoudbaar geworden, dus da's geluk bij een ongeluk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Her schijnt (iemand van Clingendael op Radio 1 vanmorgen) een Russische lokale commandandant te zijn geweest die opdracht gegeven heeft tot het opblazen van die dam. En die had het weer vanuit Kremlin nieuws. (wat het Kremlin naar gelieve ook weer aanpast)
Dan snap ik dat de Russen in hun holen niet op tijd weg konden.
Hoe?quote:
Onzin natuurlijk dat is een beeld wat niet klopt bij de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hele leger is een bende van elkaar bestrijdende warlords, dat die niet met elkaar communiceren is logisch. Anyway, er verzuipen nu heel veel Russen en de Krim is onhoudbaar geworden, dus da's geluk bij een ongeluk.
Die hebben natuurlijk het bevel gekregen hun posities niet te verlatenquote:
In 20 jaar non stop grondoorlog heb ik nog nooit een Amerikaan voor een stapel Amerikaanse lijken de andere tak van het leger uit horen schelden. Een verzameling warlords gaat wellicht wat ver, maar het is ook niet helemaal los van de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk dat is een beeld wat niet klopt bij de werkelijkheid.
Ik denk dat de vraag is hoe Oekrane het had kunnen voorkomen? Jij geeft namelijk aan dat ze het hebben laten gebeuren.quote:
Misschien de dam bezetten?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de vraag is hoe Oekrane het had kunnen voorkomen? Jij geeft namelijk aan dat ze het hebben laten gebeuren.
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In 20 jaar non stop grondoorlog heb ik nog nooit een Amerikaan voor een stapel Amerikaanse lijken de andere tak van het leger uit horen schelden. Een verzameling warlords gaat wellicht wat ver, maar het is ook niet helemaal los van de werkelijkheid.
Met die redenering hebben ze de oorlog "laten gebeuren". Ze kunnen (helaas) niet alles tegenhouden. Anders waren die tyfusrussen natuurlijk allang terug naar Moskou.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het wel laten gebeuren; iets waar ik echt niet bij kan.
Zou het niet andersom moeten zijn? Dat Oekrane hen tegenhoudt? Was het doel niet Kiev? Nu draai je het omquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |