Jij denkt dat ze gewoon daarheen kunnen lopen en zeggen: "Hee Russen, vanaf nu bezetten wij de dam okee"quote:
Die moet heel blijven want dan kunnen de Russen vluchten. Gaat Oekraïne een hoop gezeik schelen als ze de Krim eenmaal hebben ingenomen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:18 schreef StateOfMind het volgende:
De Kech brug platgooien lijkt mij wel een minimale gepaste reactie nu.
Al zie ik ze liever met gelijke munt terug betaald worden en blazen ze een dan of zo op in Rusland, hetzij door lange afstands raketten of drones, of door sabotage acties.
Kut Ruzzen
Ik gok dat de Russen daar niet aan mee wilden werken.quote:
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
Met die redenering hebben ze de oorlog "laten gebeuren". Ze kunnen (helaas) niet alles tegenhouden. Anders waren die tyfusrussen natuurlijk allang terug naar Moskou.
Zo iemand als Niemoller had in de 2e Wereldoorlog bij de NSB gezeten.quote:
Dus dit is eigenschuld van Oekraine?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.
Als het Oekraine was zou er geen Rus in Oekraine te vinden zijn. Er is werkelijk in een jaar tijd niks veranderd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zou het niet andersom moeten zijn? Dat Oekraïne hen tegenhoudt? Was het doel niet Kiev? Nu draai je het om.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze gewoon daarheen kunnen lopen en zeggen: "Hee Russen, vanaf nu bezetten wij de dam okee"
Nee. Waar zeg ik dat het de schuld is van Oekraine?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus dit is eigenschuld van Oekraine?
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan; iedereen met een supprised pickachu face kent z'n geschiedenis niet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hier:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee. Waar zeg ik dat het de schuld is van Oekraine?
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze hebben een jaar de tijd gehad om kritieke infrastructuurpunten te bezetten; dat hebben ze niet gedaan;
Ja dus?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar het is wel een verzameling wat al een jaar de Oekrainsche strijdmacht tegenhoud.
Het is geen victim blaming; de enige verantwoordelijke zijn de Russen; nooit en ten nimmer de Oekrainers.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.
Want in je video game lukt het prima, dus waarom heeft oekraine dat niet gedaan?
Fraai staaltje victim blaming, dat weer wel.
Ik weet niet 100% zeker welk van de 2 partijen dit gedaan heeft, dat blijft in deze informatieoorlog lastig te verifiëren en er zijn voor beide partijen argumenten te bedenken om de dam te behouden, dan wel op te blazen. Maar als de Russen niet waren binnengevallen had die dam er nu nog geweest.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen natuurlijk.
Want in je video game lukt het prima, dus waarom heeft oekraine dat niet gedaan?
Fraai staaltje victim blaming, dat weer wel.
Wellicht als pressie middel/drukmiddel houden om alle gedeporteerde burgers en kinderen terug te krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die moet heel blijven want dan kunnen de Russen vluchten. Gaat Oekraïne een hoop gezeik schelen als ze de Krim eenmaal hebben ingenomen.
Voor zover bekend is de boel opgeblazen vanuit de machinekamer, en die dam plus dan ook de machinekamer waren onder controle van rus.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik weet niet 100% zeker welk van de 2 partijen dit gedaan heeft, dat blijft in deze informatieoorlog lastig te verifiëren en er zijn voor beide partijen argumenten te bedenken om de dam te behouden, dan wel op te blazen.
Denk je niet dat als ze vorig jaar dichterbij waren gekomen. Dat ze dan al die dam hadden opgeblazen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je poneert een oorzaak-> gevolg constructie.quote:
quote:
quote:
De dam ligt in niemandsland. Als Oekraine daar posities op zou innemen wat let de Russen dan om de dam onder vuur te nemen met artillerie en/of vliegtuigen?quote:
Misschien had je ze dan even moeten vertellen hoe je zoiets succesvol moet doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het is geen victim blaming; de enige verantwoordelijke zijn de Russen; nooit en ten nimmer de Oekrainers.
Wat me wel opvalt is dat ze een jaar stil hebben gestaan en geen voortgang hebben gemaakt over de rivier.. dan is het aftellen totdat de Russen dit doen.
Dan hadden de Russen eerder op de rode knop gedrukt om de dam op te blazen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:57 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
[..]
[..]
De dam ligt in niemandsland. Als Oekraine daar posities op zou innemen wat let de Russen dan om de dam onder vuur te nemen met artillerie en/of vliegtuigen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |