Als het na alles wat die lul heeft geflikt weer zo ver gaat komen, dan zijn ze in Amerika niet wijs. Ik blijf nog een beetje vertrouwen houden. Het gaat vast niet zo ver komen. Toch? Toch???quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef quirina het volgende:
Het gaat straks nog erger worden als Trump weer president van de USA is.
( over klootzakken gesproken)
Moeten we misschien deze maar afstoffen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef Confetti het volgende:
Het is nu simpelweg te laat dus we zullen eens in de zoveel tijd de Russen terug in hun hok moeten stoppen.
Wat verwacht je ook van een organisatie die zich o.a. door toenemende Afrikaanse invloed meer en meer als anti westers ontpopt?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die tweet van de VN heeft echt een shitstorm veroorzaakt, ongelofelijk eigenlijk dat ze hem nog niet verwijdert hebben. Letterlijk minuten nadat de Russen een ecologische ramp veroorzaken door een dam op te blazen komt de VN aankakken met 'let's all celebrate Russian language day'.
Goeie timing VN.
Alsnog Rusland want die had die dingen een half jaar geleden al bestookt met artillerie en poging gedaan om op te blazen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-ingestort~a46026a4/
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef theguyver het volgende:
Kwam deze vanochtend tegen pro Russen waren aan het feestvieren dat ze weer een aantal leopard 2 harvester kapot geschoten!
Dat magquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:14 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ik word zo tering moe van ventjes zoals jij.
Het zou grappig zijn als het niet zo godvergeten triest was.quote:
Ah kortingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Toerisme is historisch laag. Ik las van de week dat de hotels met 50% korting stunten.
Maar ja, er zullen ook Russische gezinnen werken en wonen.
quote:Solovey. Info internet media asked Prigozhin about Konashenkov's recent report about Ukrainian losses and got his answer:
Dear Evgeniy Viktorovich, yesterday the Ministry of Defense claimed to have destroyed over 1,500 Ukrainian soldiers, 28 tanks, among them 8 German Leopards, 3 wheel French tanks AMX-10 and 109 armored vehicles. Some believe these numbers are exaggerated. How would you estimate the enemy's losses?
Prigozhin:
I think Baron Von Munchausen is far behind [in his fibs]. Based on what's written about the losses we inflicted, soon we'll be left to fight martians.
To destroy 1,500 people there should be such a bloodbath on a 150 km stretch - one can't even imagine. Given that, I think it is all insanely fictional.
Overall, we should add all the numbers Konashenkov had presented - I think by now we've destroyed the entire Earth population five times.
quote:
Maar wat als Madagascar geen haalbare kaart blijkt?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik meen dat er een miljoen Russen heen zijn gegaan sinds 2014. Zelenskyy heeft al aangegeven dat die niet mogen blijven.
Oorlog is niet goed voor het beheer aan infrastructuur, gaat nog wel meer naar de kloten zo.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen vanmorgen vroeg. Maar nadat ze zagen wat de gevolgen waren hadden ze het toch niet gedaan.
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.
Door de dramatische Russische demografie was deze oorlog zo'n beetje hun laatste kans om op militaire wijze nog iets van een "Russisch rijk" of een Russische invloedssfeer in voormalige Sovjetstaten voor elkaar te krijgen. Het is nu vooral zaak Rusland middels de sancties (economisch) ten gronde te richten, naast de militaire steun aan Oekraïne. Het is uiteraard wel van belang dat die sancties verzwaard worden en decennialang van kracht blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
We hadden het probleem moeten elimineren toen Amerika nog de enige kernmacht was. Het is nu simpelweg te laat dus we zullen eens in de zoveel tijd de Russen terug in hun hok moeten stoppen.
Ik weet het, zag het gisteren al een paar keer voorbij komen. Al die Pro-Russische twitteraccounts draaien sowieso overuren de laatste dagen (en verwijderen ook weer heel veel).quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.
Maar na dat veel pro-russen die wel een halve hersencel beschikbaar hadden melden dat dit landbouwvoertuigen waren heeft men het bericht al weer snel verwijderd.
OOR / Is dit een Leopard ?!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het erge was dat men claimde dat dit de leopard 2 tanks waren.
Maar na dat veel pro-russen die wel een halve hersencel beschikbaar hadden melden dat dit landbouwvoertuigen waren heeft men het bericht al weer snel verwijderd.
Die dierentuindieren niet alleen, ook wild in alle formaten van muis tot edelhert wordt getroffen. En overal dode vissen in de modder. Het worden stinkende oevers langs een brede rivier en er komen insectenplagen, lijkvliegen en heel veel muggen die overal poeltjes vinden zonder muggenlarf etende vissen. Snel begraven of niet begraven soldaten zullen een tijdje meedrijven en aanspoelen. Ratten kunnen goed zwemmen en krijgen veel nesten, die zullen ook wel fors toenemen in aantal, voedsel, vlees, genoeg.quote:
Ik zie er de humor niet van in; dit is bewust vernietigen van peperdure landbouwmachines om de Oekraïense voedselproductie te treffen. Standaard taktiek van de Russen die al eeuwenlang door hen toegepast wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Haha, beetje traktoren opblazen en ander boerderijmateriaal, snap wel dat ze die dingen doodeng vinden.
quote:Rusland roept de VN-Veiligheidsraad bijeen over de verwoesting van de Kachovka-dam. De Russische gezant bij de VN in New York heeft dit volgens Russische media bevestigd. Oekraïne wil ook dat de VN-Veiligheidsraad zich over de zware beschadiging van de dam werpt. De zitting is volgens een lid van de raad dinsdag om 22.00 uur Nederlandse tijd.
Volgens Moskou heeft Oekraïne de verwoestingen aangericht omdat de dam een link vormt tussen de noordelijke en de zuidelijke oever van de rivier, die in handen zijn van respectievelijk Oekraïne en Rusland. Volgens het Kremlin wil Oekraïne daar troepen vrijspelen om elders naar het front te sturen. Oekraïne stelt dat Rusland zelf de dam heeft verwoest.
Rusland kan als lid de Veiligheidsraad bijeenroepen. De raad telt vijftien leden waaronder vijf permanente leden met vetorecht. De vijf zijn China, Frankrijk, Groot-Brittannië, Rusland en de Verenigde Staten. Tien leden zijn voor een paar jaar lid en worden gekozen door de Algemene Vergadering. Die kiest dinsdag vijf nieuwe niet-permanente leden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aad-bijeen~a2b2b3a0/
Volgens mij heeft de VN het te druk met:quote:
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft een der partijen al de claim gemaakt de Dam op te hebben geblazen?
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.quote:De strijdkrachten van Oekraïne ontvluchten momenteel de eilanden bij Kherson, ze worden geraakt door Russische artillerie en drones
▪Nadat de waterkrachtcentrale van Kakhovskaya is opgeblazen, zet de vijand posities op hun deel van de eilanden in de Dnjepr onder water.
▪De eenheden van de strijdkrachten van Oekraïne begonnen met een dringende evacuatie, gingen aan boord van boten en probeerden te ontsnappen, maar ze worden voortdurend geraakt door drones en raken UAV's, de boten worden weggeblazen door de stroming, ze worden vernietigd door vuur en zinken.
▪De vijand stuurt nieuwe boten vanaf de kust om hun eigen boten te redden, maar die liggen ook onder vuur.
🇬🇧Russische troepen bevinden zich nog steeds op hun posities
Het MH17 playbook all over again.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:
[..]
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zatenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:25 schreef SoldMayor het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)-ingestort~a46026a4/
Schokkend is dat de russen voor misschien wel het eerdt in deze oorlog zelf hun verliezen rapporteren tijdens een tactisch gevecht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:26 schreef 3rr0r het volgende:
Ze willen wel heel erg laten lijken alsof ze 'het grote tegenoffensief' wel even aan het pareren zijn
[ twitter ]
Er zijn wel beelden waarop russische drone operators de Oekrainers beschieten die vanaf de eilanden vluchten met bootjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, vanmorgen vroeg de Russen. Iemand deelde hier een tweet vol links naar berichten die op telegram stonden. Ik heb er een paar door translate gehaald, dit was er een van:
[..]
Maar toen ze er achter kwamen wat ze gedaan hadden en wat de gevolgen waren, draaiden ze hun beweringen 180 graden om.
Die mensen die naar hun mening wordt gevraagd in de media doen stuk voor stuk alsof elk incident opzich bekeken moet worden, vanaf een schone lei. Track record van Rusland om alles wat los en vast zit constant bij elkaar te liegen hoor je ze nooit over.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zaten
Waarschijnlijk onzin. Dit is een relatief trage damdoorbraak iets boven zeeniveau, niet een tsunami.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Zijn er al beelden van Russen in bomen of drijvend?
Deze bedoel je waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet echt nodig dit te bespreken, de Russen zaten hier achter en hebben de dam, met explosieven die ze maanden eerder al geplaatst hebben, opgeblazen.quote:
Waarom? Het is een groot gebied en redelijk ver van het front.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik dacht dat de meesten al weg waren.
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom? Het is een groot gebied en redelijk ver van het front.
Dit is geen hele bizarre theorie. Er waren al zwakke plekken gerapporteerd, rusland wie de waterlevels steeds hoger heeft laten oplopen in een korte tijd en waardoor de druk op zwakke plekke steeds groter wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een historicus? Maar mijn barista zei dat de russen er achter zaten
Was vorige jaar in de zomer. De Krim (eigenlijk de hele zwarte zee) is van oudsher een vakantiegebied voor de Russen dus voornamelijk toeristen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...
Dat kan natuurlijk vele verklaringen hebben, er kan ook een ongeluk zijn geweest op de brug. Er komt natuurlijk aardig wat verkeer over zo'n brug.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak files van wegrenners gezien...
Zo'n enorm gat krijg je niet van overbelasting. Overbelasting zorgt ervoor dat er uiteindelijk één deel van de dam de geest geeft en hooguit z'n buren licht beschadigt. Dit is 100% zeker met opzet gebeurd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit is geen hele bizarre theorie. Er waren al zwakke plekken gerapporteerd, rusland wie de waterlevels steeds hoger heeft laten oplopen in een korte tijd en waardoor de druk op zwakke plekke steeds groter wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |