quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:47 schreef opgebaarde het volgende:
Wellicht vraagt u zich af hoe Alonso 4 seconden op Verstappen pakte, in 1 (!) sector, in de ronde voordat hij net zoals Verstappen overstapten op de intermediates?Wel benieuwd wat ze zouden doen als hij hierdoor ervoor kwamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:47 schreef opgebaarde het volgende:
Wellicht vraagt u zich af hoe Alonso 4 seconden op Verstappen pakte, in 1 (!) sector, in de ronde voordat hij net zoals Verstappen overstapten op de intermediates?Dat levert nooit 4 seconden opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk ik ook niet, het ziet er wel leuk uit. Verstappen verloor in die ronde in deze sector 2 wel 4 seconden op Alsonso alleen die sector is veel langer dan dit stukje.quote:
Ja nuquote:Op donderdag 1 juni 2023 13:01 schreef StephanL het volgende:
1 uur geweest. Kom maar op met dat topic![]()
@:3rr0r
Verstappen kuste de muur vlak voor de tunnel in de ronde ervoor. Combi van beiden kan prima 4 seconden zijnquote:Op donderdag 1 juni 2023 12:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, het ziet er wel leuk uit. Verstappen verloor in die ronde in deze sector 2 wel 4 seconden op Alsonso alleen die sector is veel langer dan dit stukje.
Kunnen sowieso geen conclusies uit getrokken worden want er waren grote gaten onderling en Verstappen was bezig met veilig te pits te bereiken. Verstappen en Alonso ook een beetje hadden geen reden om zo snel mogelijk te rijden
Volgens mij is die allang bekend maar is er nog niks over naar buiten gebrachtquote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Denk dat die sponsoring hoe dan ook al op zijn einde liep omdat Max een tikkie te groot is geworden voor Jumbo. Die heeft in no-time een nieuwe grote sponsor en waarschijnlijk voor een veelvoud als wat Jumbo betaalde.
WEER CAKEquote:
De enige reden waarom wordt gestopt is omdat Frits van Eerd geen CEO meer is.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 08:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Denk dat die sponsoring hoe dan ook al op zijn einde liep omdat Max een tikkie te groot is geworden voor Jumbo. Die heeft in no-time een nieuwe grote sponsor en waarschijnlijk voor een veelvoud als wat Jumbo betaalde.
Ik denk dat het allebei waar isquote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De enige reden waarom wordt gestopt is omdat Frits van Eerd geen CEO meer is.
Frits heeft Max al sinds het karten gesponsord.
De deal bleef staan uit pure loyaliteit van beide kanten.
Nou ja, het is natuurlijk sportsponsoring in z'n geheel waar Jumbo mee stopt, veel meer dan alleen Verstappen. De nieuwe knakker heeft gewoon nul affiniteit met sport, helaas.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De enige reden waarom wordt gestopt is omdat Frits van Eerd geen CEO meer is.
Frits heeft Max al sinds het karten gesponsord.
De deal bleef staan uit pure loyaliteit van beide kanten.
Ja, geen Frits van Eerd meer.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk sportsponsoring in z'n geheel waar Jumbo mee stopt, veel meer dan alleen Verstappen. De nieuwe knakker heeft gewoon nul affiniteit met sport, helaas.
Leuk voor ze. Gaat nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
JAAAAA nog meer stratencircuits
https://www.racefans.net/(...)madrid-street-track/
@:Nattekat
Zou voor de mooie plaatjes wel leuk zijn. Wat een prachtige stad is dat. Net geweest op stedentrip, en qua stad veel en veel leuker dan Barcelona in mijn ogen. Lekker scheuren over de Gran Via.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
JAAAAA nog meer stratencircuits
https://www.racefans.net/(...)madrid-street-track/
@:Nattekat
Is ook heel leukquote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:56 schreef schommelstoel het volgende:
Dit is best aandoenlijk.
Laat ze dit eens ziet op Britse TV en DTS.
Aangezien Max een emotieloos monster is.
Gaat Jos zijn kleinkind Luka ook klaarstomen? Er moet in 2039 ook weer een Verstappen in de F1 racen.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:56 schreef schommelstoel het volgende:
Dit is best aandoenlijk.
Laat ze dit eens ziet op Britse TV en DTS.
Aangezien Max een emotieloos monster is.
Jason is er ook nog. Dat is z'n eigen zoon.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 14:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaat Jos zijn kleinkind Luka ook klaarstomen? Er moet in 2039 ook weer een Verstappen in de F1 racen.
Dominantie is niet erger dan die van Lewis of Seb of de Michael of Williams of McLaren of etc.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:29 schreef vaarsuvius het volgende:
Is de dominantie van Max nu al erger dan die van Lewis in het vorige decennium? Of moet het ergste nog komen?
Gaan we ooit nog weer eens een seizoen krijgen waarin 3 teams een reële winstkans hebben en niet alleen maar 1 team met nog wat kruimels voor een 2de team (fluke win van een 3de team tel ik even niet mee)
De dominantie van Mercedes was groter dan van RBR nu.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:29 schreef vaarsuvius het volgende:
Is de dominantie van Max nu al erger dan die van Lewis in het vorige decennium? Of moet het ergste nog komen?
Gaan we ooit nog weer eens een seizoen krijgen waarin 3 teams een reële winstkans hebben en niet alleen maar 1 team met nog wat kruimels voor een 2de team (fluke win van een 3de team tel ik even niet mee)
“De nieuwe knakker” is Ton van Veen die al bijna twintig jaar in de directie zit.Ook is hij commissaris bij PSV en president-commissaris bij Jumbo-Visma. Die man heeft echt wel wat met sport en met de jumbo-traditie.Heeft er natuurlijk gewoon mee te maken dat er een groot schandaal is geweest rondom sportsponsoring. Dan doe je gewoon aan risicominimalisatie. Logisch.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 09:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk sportsponsoring in z'n geheel waar Jumbo mee stopt, veel meer dan alleen Verstappen. De nieuwe knakker heeft gewoon nul affiniteit met sport, helaas.
Ook gezien vanavond idd. Was natuurlijk ook wel extreem bijzonder dat uitgerekend Maldonado een race uit het niets won en dat iedereen er niets van begreep en dat ze de rest van het seizoen ook helemaal niets meer presteerden terwijl Barcelona normaal een enorm goede graadmeter voor de rest van de circuits is.quote:Op zondag 4 juni 2023 23:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Iemand bij Ziggy vandaag het verhaal gehoord over Spanje 2012? Zou een oud medewerker van Williams verklaard hebben dat de benzine illegaal was en dat Bernie ervan geweten heeft. Kan Alonso ook die titel aanvechten
Klopt wel, maar begin 2012 wonnen 7 coureurs de eerste zeven wedstrijden. Weet dat Pastor later nog wel een paar keer voorin reed. Oa 3e in de kwalificatie in België en ook in Valencia lag hij derde voordat HAM hem eraf beukte.quote:Op maandag 5 juni 2023 03:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ook gezien vanavond idd. Was natuurlijk ook wel extreem bijzonder dat uitgerekend Maldonado een race uit het niets won en dat iedereen er niets van begreep en dat ze de rest van het seizoen ook helemaal niets meer presteerden terwijl Barcelona normaal een enorm goede graadmeter voor de rest van de circuits is.
Kwam ook door de Pirelli banden waar je totaal niet op kon pushen en was het vooral wie zijn banden het langste goed kon houden. Toen de banden halverwege het seizoen aangepast werden was het gedaan met de pret en was het weer vooral Red Bull Racing dat vooraan reed.quote:Op maandag 5 juni 2023 07:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Klopt wel, maar begin 2012 wonnen 7 coureurs de eerste zeven wedstrijden. Weet dat Pastor later nog wel een paar keer voorin reed. Oa 3e in de kwalificatie in België en ook in Valencia lag hij derde voordat HAM hem eraf beukte.
Pas in augustusquote:Op maandag 5 juni 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu nog een jarige vinden.
quote:Op maandag 5 juni 2023 12:20 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)egen-topman-stapt-op
“Als gevolg van het nieuws heeft Viaplay maandag op de beurs in Stockholm ruim de helft van zijn beurswaarde zien verdampen.”
Oei oei oei dit is toch wel heel erg lekker nieuws zo op de maandagmorgen
Ja, ze moesten nog wat NLse radiorechten kopen. Kon echt niet wachten.quote:"Ook duurt de realisatie van het kostenbesparingsprogramma volgens de groep langer dan verwacht."
Waar Max blijft stijgen, daar blijft Viaplay dalen.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:31 schreef Jane het volgende:
[..]
[..]
Ja, ze moesten nog wat NLse radiorechten kopen. Kon echt niet wachten.
Dit is geen F1 nieuwsquote:Op maandag 5 juni 2023 12:20 schreef Eagles89 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)egen-topman-stapt-op
“Als gevolg van het nieuws heeft Viaplay maandag op de beurs in Stockholm ruim de helft van zijn beurswaarde zien verdampen.”
Oei oei oei dit is toch wel heel erg lekker nieuws zo op de maandagmorgen
Moah, het gaat over de aanbieder van de F1 beelden in Nederland, en ook het commentaar wat er bij de beelden wordt geleverd hoor je hier vaak kritiek op. Kans is groot dat door dit nieuws ze verliesgevende takken van het bedrijf willen lozen (hallo Nederland) en dat de rechten van Nederlandse kijkers overgenomen kunnen worden waarmee ook Max en zn aanhang bij een andere dienst zullen worden betrokken. Genoeg voor in een F1 topic me dunktquote:
Aan de andere kant zou ik haast wel verwachten dat het met Ferrari dan een stuk beter zou gaan.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:50 schreef Evenstar het volgende:
Horner is knettergek als die dat zou doen. Leuk al dat geld, maar volgens mij heeft serieus niemand plezier aan zijn of haar werk bij Ferrari. Bij Red Bull wordt er natuurlijk hard gewerkt, maar lijkt mij het sfeertje er toch wel wat beter bij te hangen.
Mocht hij, net als Jean Todt indertijd, alle vrijheid krijgen. En dat waag ik te betwijfelen omdat ik heb gelezen dat Vasseur ook geen carte blanche heeft bij Ferrari, maar alles moet voorleggen aan Vigna.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou ik haast wel verwachten dat het met Ferrari dan een stuk beter zou gaan.
Gezien de failed state waartoe dat land afgegleden is de afgelopen jaren was het dan ook redelijk bizar idee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:
F1 abandons South Africa GP plans, Belgium set to stay
[ afbeelding ]
China en Saudi Arabië staan op de kalender hè... er zijn maar heel weinig landen die slechter scoren op mensenrechten dan die twee.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gezien de failed state waartoe dat land afgegleden is de afgelopen jaren was het dan ook redelijk bizar idee.
Ik snap wat je bedoelt mbt mensenrechten, maar het ging me in dit geval meer om de staat van de overheid, economie en (op momenten) regelrechte wetteloosheid.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China en Saudi Arabië staan op de kalender hè... er zijn maar heel weinig landen die slechter scoren op mensenrechten dan die twee.
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Die gasten leren het nooit, maar dat is de Italiaanse manier van werken, heel knap dat het Todt ooit gelukt is dat te doorbreken maar blijft de uitzondering op de regel.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mocht hij, net als Jean Todt indertijd, alle vrijheid krijgen. En dat waag ik te betwijfelen omdat ik heb gelezen dat Vasseur ook geen carte blanche heeft bij Ferrari, maar alles moet voorleggen aan Vigna.
beste nieuws van deze week!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig nieuwsquote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ferrari speelt naast de chaos ook veel politiek mee. Maar RB is nu ook weer het meest strak georganiseerde F1 team.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:54 schreef Eagles89 het volgende:
Horner ging dat never nooit doen, hij woont in een gigantisch landgoed vlakbij de fabriek in Milton Keynes, en zou dan zijn schoolgaande kinderen achterlaten om ergens in een huisje in Noord Italië te gaan bivakkeren? Dit was puur om zijn eigen onderhandelingen met Red Bull wat sappiger te maken en daar is die als ik het lees ook aardig in geslaagd. Heeft altijd (vroeger) in interviews gezegd dat die Ferrari een hopeloze chaos vindt waar je in een wespennest terechtkomt.
Pakt een paar miljoen extra mee (als je rijk bent wil je nog maar 1 ding: nog rijker worden) door dit slim uit te spelen en we gaan weer door.
Als je gewend bent aan korte lijnen zoals zij dan is het bij Ferrari eigenlijk niet te doen, tenzij Elkann Horner carte blanche zou geven voor 5 jaar, maar dat doen ze toch niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ferrari speelt naast de chaos ook veel politiek mee. Maar RB is nu ook weer het meest strak georganiseerde F1 team.
Ik zou verwachten dat dat een harde eis zou zijn van Horner. Lijkt me dat hij kan vragen wat hij wil.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je gewend bent aan korte lijnen zoals zij dan is het bij Ferrari eigenlijk niet te doen, tenzij Elkann Horner carte blanche zou geven voor 5 jaar, maar dat doen ze toch niet.
We weten niet hoe ver de interesse en de gesprekken waren, misschien alleen gepolst en dit gebruikt bij Red Bull.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zou verwachten dat dat een harde eis zou zijn van Horner. Lijkt me dat hij kan vragen wat hij wil.
Ik denk trouwens dat je in noord Italië vast ook wel leuk stulpje vindt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ferrari speelt naast de chaos ook veel politiek mee. Maar RB is nu ook weer het meest strak georganiseerde F1 team.
Vreemd verhaal wat je hier ophangt, Horner heeft een contract tot en met 2026 bij Red Bull en is helemaal niet aan het onderhandelen met Red Bull.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:54 schreef Eagles89 het volgende:
Horner ging dat never nooit doen, hij woont in een gigantisch landgoed vlakbij de fabriek in Milton Keynes, en zou dan zijn schoolgaande kinderen achterlaten om ergens in een huisje in Noord Italië te gaan bivakkeren? Dit was puur om zijn eigen onderhandelingen met Red Bull wat sappiger te maken en daar is die als ik het lees ook aardig in geslaagd. Heeft altijd (vroeger) in interviews gezegd dat die Ferrari een hopeloze chaos vindt waar je in een wespennest terechtkomt.
Pakt een paar miljoen extra mee (als je rijk bent wil je nog maar 1 ding: nog rijker worden) door dit slim uit te spelen en we gaan weer door.
Klopt allemaal niet wat je zegt. Horner zn contract is pas net verlengd (vandaar ook de quote van Marko “it cost us millions more”) Daarnaast heeft die spice girl helemaal geen 40 miljoen, of denk je dat die groep weer reünie concerten geeft uit liefdadigheid. Daar is al zoveel dirt van naar buiten gekomen dat ik het niet nog eens ga herhalen. En tot slot wilt iedereen altijd meer, en hoe meer je hebt hoe meer je wilt, en ik zeg ook helemaal niet dat ik het veroordeel, het is ook gewoon slim bij onderhandelingen maar daarom nog niet minder waar.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vreemd verhaal wat je hier ophangt, Horner heeft een contract tot en met 2026 bij Red Bull en is helemaal niet aan het onderhandelen met Red Bull.
Buiten dat is Horner getrouwd met een dame die zelf 40 miljoen bezit dus of hij meer geld nodig heeft betwijfel ik ten sterkste.
Ik denk niet dat Horner bij Ferrari past en Ferrari niet bij hem.
Het is nu wel duidelijk dat je onzin praatquote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Klopt allemaal niet wat je zegt. Horner zn contract is pas net verlengd (vandaar ook de quote van Marko “it cost us millions more”) Daarnaast heeft die spice girl helemaal geen 40 miljoen, of denk je dat die groep weer reünie concerten geeft uit liefdadigheid. Daar is al zoveel dirt van naar buiten gekomen dat ik het niet nog eens ga herhalen. En tot slot wilt iedereen altijd meer, en hoe meer je hebt hoe meer je wilt, en ik zeg ook helemaal niet dat ik het veroordeel, het is ook gewoon slim bij onderhandelingen maar daarom nog niet minder waar.
Overigens wel volledig eens met je laatste zin.
Dat wordt staken, dat zie ik wel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
China hadden ze al lang een permban moeten geven, zeker toen duidelijk was dat de race ook dit jaar weer niet door kon gaan door al dat geouwehoer daar.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
China en Saudi Arabië staan op de kalender hè... er zijn maar heel weinig landen die slechter scoren op mensenrechten dan die twee.
Heb jij ooit gehoord van het tussentijds openbreken van een contract? Horner heeft een nieuw contract met Red Bull getekend, en daar slaat de opmerking van Marko op dat het miljoenen meer heeft gekost. Dit is gewoon overal online te vinden. Snap ook niet helemaal wat hier zo vreselijk ingewikkeld aan is. Jij denkt zeker ook dat er geen clausules in contracten staan en dat contracten altijd tot de laatste dag van de duur van het contract lopen. Droom verder.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is nu wel duidelijk dat je onzin praat
Horners contract is juist in 2021 verlengd tot en met 2026. Dus voordat er überhaupt sprake van was dat hij naar Ferrari zou gaan.
Dat is wat anders dan claimen dat zijn contract net verlengd is, want dat klopt niet. Dat was al in 2021 gebeurd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:49 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Heb jij ooit gehoord van het tussentijds openbreken van een contract? Horner heeft een nieuw contract met Red Bull getekend, en daar slaat de opmerking van Marko op dat het miljoenen meer heeft gekost. Dit is gewoon overal online te vinden. Snap ook niet helemaal wat hier zo vreselijk ingewikkeld aan is. Jij denkt zeker ook dat er geen clausules in contracten staan en dat contracten altijd tot de laatste dag van de duur van het contract lopen. Droom verder.
Dit soort dingen krijg je met al die copy paste sites, Marko heeft er wel iets over gezegd ik meen voor Oostenrijkse tv, dat wordt weer slecht vertaald uit z'n context gehaald en ze hebben weer een "nieuwtje".quote:Op woensdag 7 juni 2023 08:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan claimen dat zijn contract net verlengd is, want dat klopt niet. Dat was al in 2021 gebeurd.
Dat hij nu meer geld krijgt heb ik ook niet ontkend.
Dat ze zouden gaan rouleren was al langer sprake van nadat het contract van Zandvoort zou aflopen. Dat las ik vorig jaar alquote:Op woensdag 7 juni 2023 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Gaat nu op eens een verhaal rond dat Zandvoort en Spa afwisselend een race zouden gaan houden vanaf 2025. Dus dan hebben we nog steeds niets aan het wegvallen van ZA
Maar goed, alleen nog maar vage bronnen, dus zoek er maar niets achter.
ZA valt dan ook niet weg, het is voor 2024 nog geen optiequote:Op woensdag 7 juni 2023 14:50 schreef Nattekat het volgende:
Gaat nu op eens een verhaal rond dat Zandvoort en Spa afwisselend een race zouden gaan houden vanaf 2025. Dus dan hebben we nog steeds niets aan het wegvallen van ZA
Maar goed, alleen nog maar vage bronnen, dus zoek er maar niets achter.
Welk circuit eigenlijk, Kyalami weer of ergens anders?quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ZA valt dan ook niet weg, het is voor 2024 nog geen optie
Sandbag Circuit, sponsored by Mercedes.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welk circuit eigenlijk, Kyalami weer of ergens anders?
Kyalami vooralsnog, ja.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kyalami is eigenlijk de enige optie vziw maar daar moet nog wel wat werk gedaan worden voordat het voldoet aan de eisen voor F1.quote:Op woensdag 7 juni 2023 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef 4-elements het volgende:
Ze zouden eigenlijk gewoon sommige klassieke circuits voor de eeuwigheid moeten vastleggen - zolang ze aan de veiligheidseisen voldoen natuurlijk. Dan denk ik aan Spa, Monza, Monaco, Silverstone, Suzuka. Interlagos misschien ook nog. Zou zonde zijn als Spa op termijn niet meer elk jaar is.
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kyalami is eigenlijk de enige optie vziw maar daar moet nog wel wat werk gedaan worden voordat het voldoet aan de eisen voor F1.
8 jaar geleden, geloof ik. Maar Kyalami is nu grade 2 en moet wat dingen aanpassen om grade 1 te worden, zoals meer runoffs en uitbreiding van het paddock, meen ik.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.
Jij snapt het. Een F1-kalender moet de coureurs, auto's en teams op vele verschillende fronten uitdagen. Van een krappe baan als Monaco tot het hogesnelheidscircuit van Monza en alles er tussenin.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
Daarom noemde ik bij Monza ook niet dat het geen classic isquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.quote:
danm, speel ik een keer de ramptourist, lukt het niet!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.
Volledig mee eens.quote:Max Verstappen says he and fellow two-time Fernando Alonso stand out from the crowd in terms of having "extra capacity" whilst racing their F1 cars on the limit.
In Barcelona last weekend, the Red Bull driver came on the radio to ask his engineer: "Someone's phone is going - is that Helmut (Marko)'s?"
Gianpiero Lambiase replied: "Er, yes."
The 25-year-old driver, who looks set to cruise to a third consecutive drivers' title this year, says another driver with this extra capacity is Alonso.
"I do like to think that having extra capacity is a big advantage in F1," Verstappen told the Times. "You cannot train that kind of thing. Only a few drivers have it."
When asked who, he answered: "For me, definitely Fernando.
"I can feel that, from the way he operates in the car, picking up on little things, showing this extra capacity - still driving at the limit but thinking about other stuff as well.
"You are talking to the engineer but I am also hearing a pitstop by a Ferrari. But if you are fully focused on your driving, you probably won't pick it up because you are fully focused on his voice."
Verstappen was then asked if seven time world champion Lewis Hamilton has the same extra capacity.
"No, Fernando stands out more with that," he said.
"People will probably start hating me for that, but just that's how I see it."
Jouw visie op natuurrampen neem ik niet zo serieus maar ik geloof dat je dit keer wel goed zit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Uitstekende jinx dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Zijn ze hierover al aan het huilen op Twitter?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Alonso, not Hamilton, has extra capacity.
[..]
Volledig mee eens.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Nu Verstappen “Don’t talk to me under braking” zelf nog.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Het wegvallen van China en Imola zal Ferrari stiekem ook niet slecht uitkomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is er toch 1 extra bijgekomen ook nog dit jaar?
Geen rook.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:Nattekat, kom maar in waarom Canada doorgaat
Als dat maar goed gaat dan.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die gozer van het AD die erheen gaat gaat voor het eerst dit jaar. Hij stond ook ingetekend voor China en Imola, haha. Dat belooft wat.
Niet jinxenquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die gozer van het AD die erheen gaat gaat voor het eerst dit jaar. Hij stond ook ingetekend voor China en Imola, haha. Dat belooft wat.
WAT, RACE WOKE?!quote:
Tof van Clarkson!quote:Op maandag 12 juni 2023 16:14 schreef tripel7 het volgende:
Clarkson had beloofd Alpine op bier te trakteren als ze in Monaco op het podium zouden komen, die heeft ie waargemaakt.
[ twitter ]
Hoef je iig niet bang te zijn een ban te krijgen omdat je een opmerking plaatst die niet lyrisch over HAM is.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis wel mijn favoriete bron van nieuws nu
Ik heb toch liever bacon.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:15 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hoef je iig niet bang te zijn een ban te krijgen omdat je een opmerking plaatst die niet lyrisch over HAM is.
Ach, het is voor een goed doel.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis wel mijn favoriete bron van nieuws nu
Britten zijn prima mensen maar als het over sport gaat is vooral het engelse deel niet te harden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Is dit nou het F1 topic, of het ''Haat naar Britten topic omdat Lewis een Brit is''?
Mja ik zie in dat artikel gewoon een ''grapje'' staan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Britten zijn prima mensen maar als het over sport gaat is vooral het engelse deel niet te harden.
Mwa het gaat weer om Red Bull, ook is het indirect, dan is het nooit een grapje.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Mja ik zie in dat artikel gewoon een ''grapje'' staan.
Ik denk dus dat dat allemaal wel meevaltquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa het gaat weer om Red Bull, ook is het indirect, dan is het nooit een grapje.
Moet ik me nu aangesproken voelen omdat ik die meme postte?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Is dit nou het F1 topic, of het ''Haat naar Britten topic omdat Lewis een Brit is''?
Nou ja, een goede Fish&Chips is anders echt wel lekker op zn tijd hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Full English breakfast en Fish&Chips zijn vooral nog een tourist trap.
De Engelsen zelf zitten bij een Indian of Thai
Ook dat 'geri's husband'.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Tijd dat we weer gaan racen als ze zich in Engeland al druk maken om Horner's gebruik van te weinig kruiden op de barbecue. Tijd voor een nieuwe Red Bull 1-2 in Canada.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Don't get high on your own supply.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:13 schreef Jane het volgende:
Alsof al het eten in Engeland niet bland as fuck is.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Dat komen ze toch nooit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, de Britten zijn nog steeds niet over 2021 en het falen van Mercedes heen
https://www.adformatie.nl(...)an-frits-bij-vuilnisquote:Jumbo zet de ‘one man-marketingshow’ van Frits van Eerd terecht bij het vuilnis
Nieuwe topman Jumbo Ton van Veen grijpt hard in, met steun van de familie Van Eerd.
De nieuwe Jumbo topman Ton van Veen, die zijn positie te danken heeft aan de arrestatie van zijn voorganger, maakt er in een interview met het AD weinig woorden aan vuil: het complete reclame- en sponsorbeleid van Frits van Eerd gaat in de vuilnisbak.
Een wereldkampioen als Max Verstappen sponsoren is voor een Nederlands bedrijf als Jumbo onzinnig. En nu we toch bezig zijn: ook door de hele sportsponsoring zet Ton van Veen een streep.
Het scheelt Jumbo op jaarbasis 20 miljoen Euro, dus ook de wielrenners en schaatsers moeten op zoek naar andere geldschieters.
Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama
Met de door Frits van Eerd gesponsorde motorsport wil Van Veen al helemaal niets te maken hebben omdat de risico’s op illegale praktijken veel te groot zijn.
'Frits kon zelf handtekeningen onder sponsorcontracten zetten. Dat is niet strafbaar, maar het maakt je wel kwetsbaar', concludeert Van der Veen.
Hij is de eerste topman die geen lid is van de familie Van Eerd en wil met Jumbo terug naar de menselijke maat. De sportmiljoenen wil hij liever uitgeven aan duurzaamheid. De tijden van Frits van Eerd zijn voorgoed voorbij. Vader Karel hoeft deze afgang gelukkig niet meer mee te maken, hij overleed vorig jaar.
Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama. Het fenomenale talent van Max Verstappen zag hij al in de tijd dat de kleine Max nog in een cart rondreed. De jarenlange relatie leverde Jumbo veel goodwill op.
Frits bepaalde dat alles in zijn eentje, de familie en de raad van commissarissen lieten hem ongestoord zijn gang gaan. Tot de dag van zijn arrestatie alles in één klap veranderde.
Toen Frits van Eerd in 2016 voor het eerst de Jumbo Racedagen organiseerde in Zandvoort, was Max Verstappen nog lang geen wereldkampoen. Ook de terugkeer naar ons land van de Formule 1 na 35 jaar was een doel dat voor velen absoluut onhaalbaar leek.
De klanten van Jumbo waren echter onmiddellijk enthousiast en kochten massaal de actieproducten waarmee ze gratis tickets voor het evenement konden aanvragen. Frank Lammers speelde de hoofdrol in de commercials en meer dan 100.000 fans kwamen naar het circuit.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de 'one man show' waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde
Alles draaide volgens Van Eerd om de trots van zijn merk Jumbo. Tegelijkertijd kon Zandvoort dankzij Van Eerd jarenlang proefdraaien met een evenement waarbij een ongekende hoeveelheid mensen op de been was – zonder wanklank.
Inmiddels is dit allemaal (reclame)geschiedenis en wil Jumbo zich concentreren op andere zaken zoals de zorg voor een beter werkgeverschap waarbij milieubewustzijn een hoofdrol speelt. Dat zal leiden tot een totaal ander reclame- en marketingbeleid.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de ‘one man show’ waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde. Meer ‘checks and balances’ in een bedrijf van deze omvang zijn per definitie een goede zaak.
Dat Colette, de zus van Frits, als president-commissaris haar zegen heeft gegeven aan de rigoureuze koerswijziging laat zien dat de familie de nieuwe topman steunt.
Voor Frits van Eerd is dit ongetwijfeld een hard gelag. Zijn bijdragen aan Jumbo en aan de topsport in Nederland zijn nu geschiedenis. Toch zal het nog wel even duren voor de rust bij Jumbo terugkeert en het concern zijn nieuwe koers gevonden heeft!
Wel logisch allemaal en onvoorstelbaar dom ook van Frits maar wel zonde voor de topsport in NL, 20 miljoen per jaar is veel geld.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nog wat achtergronden van de opmerkelijke beslissing van Jumbo om te stoppen als sport-sponsor.
Schijnbaar waren ze bang om in een zwart geld (racen) of dopingschandaal (wielrennen en schaatsen) terecht te komen.
[ afbeelding ]
[..]
https://www.adformatie.nl(...)an-frits-bij-vuilnis
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de one man show van Fritsquote:Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama. Het fenomenale talent van Max Verstappen zag hij al in de tijd dat de kleine Max nog in een cart rondreed. De jarenlange relatie leverde Jumbo veel goodwill op.
Frits bepaalde dat alles in zijn eentje, de familie en de raad van commissarissen lieten hem ongestoord zijn gang gaan. Tot de dag van zijn arrestatie alles in één klap veranderde.
Toen Frits van Eerd in 2016 voor het eerst de Jumbo Racedagen organiseerde in Zandvoort, was Max Verstappen nog lang geen wereldkampoen. Ook de terugkeer naar ons land van de Formule 1 na 35 jaar was een doel dat voor velen absoluut onhaalbaar leek.
De klanten van Jumbo waren echter onmiddellijk enthousiast en kochten massaal de actieproducten waarmee ze gratis tickets voor het evenement konden aanvragen. Frank Lammers speelde de hoofdrol in de commercials en meer dan 100.000 fans kwamen naar het circuit.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de 'one man show' waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde
Alles draaide volgens Van Eerd om de trots van zijn merk Jumbo. Tegelijkertijd kon Zandvoort dankzij Van Eerd jarenlang proefdraaien met een evenement waarbij een ongekende hoeveelheid mensen op de been was – zonder wanklank.
Inmiddels is dit allemaal (reclame)geschiedenis en wil Jumbo zich concentreren op andere zaken zoals de zorg voor een beter werkgeverschap waarbij milieubewustzijn een hoofdrol speelt. Dat zal leiden tot een totaal ander reclame- en marketingbeleid.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de ‘one man show’ waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde. Meer ‘checks and balances’ in een bedrijf van deze omvang zijn per definitie een goede zaak.
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de one man show van Frits
En dat beargumenteren ze door dingen die eigenlijk als onhaalbaar werden geacht en een raad van commisarissen die de andere kant op keek
Dat is veel geld ja, maar dat hebben ze voor een flink deel ook wel weer terugverdiend. Vooral de eerste jaren was er een run op bijvoorbeeld die autotjes, en dus ook de kaarten van Zandvoort, en daar moet je flink voor winkelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel logisch allemaal en onvoorstelbaar dom ook van Frits maar wel zonde voor de topsport in NL, 20 miljoen per jaar is veel geld.
Journalisten kunnen überhaupt geen eenduidige zin schrijven dus deze lap tekst is al van een te hoog niveau. Maar het slaat allemaal nergens op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?
Wie heeft deze onzin in godsnaam geschreven? Kan geen journalist zijn, zelfs journalisten hebben nog een schrijfvaardigheden.
"Married a spice girl yet there are no spices", vind ik dan wel érg grappigquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Tijd dat we weer gaan racen als ze zich in Engeland al druk maken om Horner's gebruik van te weinig kruiden op de barbecue. Tijd voor een nieuwe Red Bull 1-2 in Canada.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je op de bron klikt zie je de schrijver. Het is trouwens geen nieuwsartikel maar een opinie-stuk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?
Wie heeft deze onzin in godsnaam geschreven? Kan geen journalist zijn, zelfs journalisten hebben nog een schrijfvaardigheden.
Er is geen bron?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je op de bron klikt zie je de schrijver. Het is trouwens geen nieuwsartikel maar een opinie-stuk.
Het is dus de mening van de schrijver zelf over de reclamestrategie van Jumbo.
Maar op zich gaat het ook niet om zijn opinie maar om het inzicht dat het geeft waarom de nieuwe Jumbotop dit deed.
Niet zozeer voor hun maar de topsport(ers) zelf.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is veel geld ja, maar dat hebben ze voor een flink deel ook wel weer terugverdiend. Vooral de eerste jaren was er een run op bijvoorbeeld die autotjes, en dus ook de kaarten van Zandvoort, en daar moet je flink voor winkelen.
2e keer was de de opinie van een Fokker op de opinie van de schrijver.quote:
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
2e keer was de de opinie van een Fokker op de opinie van de schrijver.
Dat is wat we hier voortdurend doen he, meningen geven over wat anderen zeggen
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Ik had gewoon niet genoeg naar boven gescrolld, het is niet zo diep.
Je bent zelf kampioen in het geven van ongefundeerde meningen maar een mening die je niet aanstaat kun je moeilijk waarderen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op zich was dat wel goed maar als je CEO bent van zo'n bedrijf en je hebt dan wat pakken cash in je garage liggen ben je toch wel een beetje de weg kwijt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:56 schreef daNpy het volgende:
Waarom ze het deden is omdat ze hun handen willen wassen in onschuld.
Al de winst die er door Frits mee is geboekt gaan ze niet over klagen denk ik.
Denk dat hij het al moeilijk gaat krijgen zonder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het zou me niets verbazen als Hamilton dit weekend ook laat zien dat hij ook wat overheeft, net als Verstappen en Alonso. Zo'n bewijsdrang heeft hij volgens mij wel.
Hij, Hamilton en wie nog meer dan?quote:
Dan gaat zeker helemaal mis voor hemquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het zou me niets verbazen als Hamilton dit weekend ook laat zien dat hij ook wat overheeft, net als Verstappen en Alonso. Zo'n bewijsdrang heeft hij volgens mij wel.
Zoals hemzelfquote:
Hopen dat Mercedes dit weekend geen podium pakt na een succesvol weekend tijdens gp van Spanjequote:Op woensdag 14 juni 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
Die reacties die Verstappen zeggen. Zure Britten blijven grappig.
Stroll, Ocon?quote:
Stroll is wel de grootste kanshebberquote:
Dus het lijstje is compleet!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stroll is wel de grootste kanshebber
Nou nou nou.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van mij mag er minimaal één Mercedes wel de muur in gaan zondag.
Dan zal Hamilton zijn vanwege de "The wall of champions"quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van mij mag er minimaal één Mercedes wel de muur in gaan zondag.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zal Hamilton zijn vanwege de "The wall of champions"
Als ze het wel doen zijn ze beter dan verwacht, in principe zou Ferrari hier sneller moeten zijn maar ja of die gaan finishen weet je nooit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hopen dat Mercedes dit weekend geen podium pakt na een succesvol weekend tijdens gp van Spanje
Alonso, Verstappen en Nyck (FE kampioen) kunnen hem ook rakenquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zal Hamilton zijn vanwege de "The wall of champions"
Ik gun Charles ook wel een goed weekend met een podiumquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze het wel doen zijn ze beter dan verwacht, in principe zou Ferrari hier sneller moeten zijn maar ja of die gaan finishen weet je nooit.
Als Perez z'n werk doet is er nog 1 plekje dus hoop dat Charles weer eens een goed weekend heeft.
Ik gun Sainz een podium.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze het wel doen zijn ze beter dan verwacht, in principe zou Ferrari hier sneller moeten zijn maar ja of die gaan finishen weet je nooit.
Als Perez z'n werk doet is er nog 1 plekje dus hoop dat Charles weer eens een goed weekend heeft.
VER, PER, SAI/LEC........................................RUS, HAM.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
Misschien Ferrari wel hun momentum na de le mans overwinning
Ik hoop het niet eigenlijk. Hij is 1 van de weinigen die Russell of Hamilton van een podium af kan houden.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Perez is na Miami mentaal geknakt, die zie ik wel weer een muur opzoeken dit weekend.
Ik hoop eigenlijk wel dat Mercedes gewoon 2e blijft in WK, minder budget, minder windtunnel etc.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik hoop het niet eigenlijk. Hij is 1 van de weinigen die Russell of Hamilton van een podium af kan houden.
Ik hoop het niet. Hij moet punten weghalen bij de rest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Perez is na Miami mentaal geknakt, die zie ik wel weer een muur opzoeken dit weekend.
Lol de RB7 is al 12 jaar oud… wat gaat de tijd hardquote:
quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2023 14:05 schreef Evenstar het volgende:
Mooie uitspraak van Russell ook nadat hij tijdens een Q zijn teamgenoot in de weg reed, omdat hij het niet door had en zijn team op de kop gaf dat ze niks gezegd hadden
Koekoek.
Renault Clio Cupquote:
Crashey.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En wat was 'ie toch een echte gentleman in de eerste 24-uur daarna.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En wat was 'ie toch een echte gentleman in de eerste 24-uur daarna.
Waarom moet hij winnen als Max niet wint?quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:28 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Hij moet punten weghalen bij de rest.
Zoveel mogelijk. En als Max niet kan winnen dan moet hij dat doen.
In elk geval meer dan Schumacher nu.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:19 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Cool
Hopelijk kan hij wat meer gas geven dan Schumacher 10 jaar geleden.
Het beste is dat om de beurt iemand anders wint. Dan loopt Max het snelste uit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom moet hij winnen als Max niet wint?
Ook als Perez elke race uitvalt, moet de rest nog flink hun best doen om voorbij RB te gaan bij de constructeurs, denk ikquote:Op woensdag 14 juni 2023 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is dat om de beurt iemand anders wint. Dan loopt Max het snelste uit.
Maar RBR wil de WDC hebben natuurlijk. Dan is het belangrijk dat Sjekko ook punten pakt, zo veel mogelijk. En niet een beetje siesta houd tijdens de race.
Bottas in de muur. Engineer: "Yellow, yellow."quote:
Je bedoelt WCC.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het beste is dat om de beurt iemand anders wint. Dan loopt Max het snelste uit.
Maar RBR wil de WDC hebben natuurlijk. Dan is het belangrijk dat Sjekko ook punten pakt, zo veel mogelijk. En niet een beetje siesta houd tijdens de race.
Punten wegpakken bij de rest.quote:Op woensdag 14 juni 2023 21:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Waarom moet hij winnen als Max niet wint?
Mocht het zover komen dat Mercedes weer voor overwinningen gaat rijden en ze liggen 1 en 2 geloof maar dat er dan teamorders gaan komen. Lewis moet en zal die 8e wereldtitel halen. Ze gaan 'm geen 50 miljoen pond per jaar betalen om 2e coureur te zijn. Het mooie is natuurlijk dat George z'n geduld op raakt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis en George kunnen een prima duo zijn als Mercedes een goede auto neerzet. Al zullen ze vaak punten bij elkaar wegkapen wat het weer makkelijk maakt voor Max.
Correctquote:
Ja, maar welke rest dan? Er is 0 concurrentie in het constructeurs WK en Perez staat zelf nog het dichtst bij Verstappen? Persoonlijk mag hij echt dik af gaf na die hele haatcampagne uit dat land.quote:Op donderdag 15 juni 2023 00:33 schreef wdn het volgende:
[..]
Punten wegpakken bij de rest.
Het hoeft niet perse winnen ok maar dient wel de stoorzender te zijn door hoge scores in te pikken
Dat is het doel van de 2de rijder als de 1ste rijder faalt: schade beperken voor de ploeg.
Daar geloof ik niets van. Zeker niet als Mercedes ver voor ligt. In 2014-2016 en in 19-20 hebben ze dat ook niet gedaan. Alleen in 17-18 toen Vettel mee deed en ook toen pas vanaf halverwege het jaar en toen Bottas ver achter lag.quote:Op donderdag 15 juni 2023 02:17 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Mocht het zover komen dat Mercedes weer voor overwinningen gaat rijden en ze liggen 1 en 2 geloof maar dat er dan teamorders gaan komen. Lewis moet en zal die 8e wereldtitel halen. Ze gaan 'm geen 50 miljoen pond per jaar betalen om 2e coureur te zijn. Het mooie is natuurlijk dat George z'n geduld op raakt.
quote:Formule 1 weigert regels te wijzigen om Max Verstappen af te remmen: ‘Zou niet eerlijk zijn’
De Formule 1 is niet van plan tussentijds de regels te wijzigen om de dominantie van Max Verstappen tegen te gaan. „Dat zou niet eerlijk zijn en ook niet correct. We mogen niet het kampioenschap manipuleren”, stelt Formule 1-baas Stefano Domenicali in de podcast Beyond the Grid.
Het team van Red Bull is dit jaar een klasse apart. De Oostenrijkse renstal won alle zeven de races tot nog toe. Max Verstappen was vijf keer de snelste, Sergio Pérez boekte twee zeges. De afstand tot de concurrentie is groot. In de zeven grands prix die dit seizoen zijn verreden, was het verschil aan de finish met de eerste auto van een ander team minstens 20 seconden.
Domenicali benadrukt dat de Formule 1 een sport is van cycli. „Er zijn altijd wel teams geweest die dominant waren”, zegt de Italiaan. „We moeten om die reden de regels zo laten. Het staat vast dat Red Bull een ongelooflijke auto heeft en dat het gat met rivalen groot is. Maar dingen kunnen snel veranderen in de Formule 1, want ik weet zeker dat de andere teams keihard werken aan hun auto’s om dat gat te dichten.”
„Het zou vanuit strategisch oogpunt wel wenselijk zijn dat die cycli van dominantie door één team in de toekomst korter worden”, vindt Domenicali, die betwist dat er dit seizoen helemaal geen sprake zou zijn van concurrentie. „We spreken over een gat van één team naar de rest. De verschillen tussen die andere teams achter Red Bull zijn juist weer heel klein. We moeten concluderen dat Red Bull zijn werk beter heeft gedaan dan de andere teams en dat het interessant is om te zien of de anderen de komende maanden dat gat kleiner kunnen maken.”
Komend weekend is de Grote Prijs van Canada. Verstappen kan in Montreal zijn 41ste zege in de Formule 1 boeken. De tweevoudig wereldkampioen evenaart dan het aantal GP-overwinningen van de Braziliaanse racelegende Ayrton Senna.
https://www.ad.nl/formule(...)rlijk-zijn~a50a6446/
Prima uitspraak. Kan mij ook niet herinneren dat er zo vaak zo hard is geschreeuwd in de afgelopen jaren waar Mercedes dominant was. Het is ook vooral de Britse pers en Russell/Lewis die lopen te stoken.Zelfs Toto is redelijk netjes gebleven tot nu toe.quote:
Mercedement?quote:
Je moet toch wat als je pogingen in 2021 en 2022 om proberen Max te cancellen door te proberen te insinueren dat hij racistisch zou zijn op niks uitlopen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 00:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Prima uitspraak. Kan mij ook niet herinneren dat er zo vaak zo hard is geschreeuwd in de afgelopen jaren waar Mercedes dominant was. Het is ook vooral de Britse pers en Russell/Lewis die lopen te stoken.Zelfs Toto is redelijk netjes gebleven tot nu toe.
Zo'n evenement is natuurlijk erg leuk, daarom was ik er ook. De faciliteiten zijn echter een heel ander verhaal. De vellen afgebladderde verf hangen er bij. Op de hoofdtribune nota bene.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:04 schreef Nattekat het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)oter-en-meeslepender
Mooi artikel over Zandvoort
(even een beetje contrast naar dat negatieve gedoe)
Dus omdat ze de hoofdtribune niet iedere 2-3 jaar een nieuw laagje geven, is het uitgewoonde zooi? Ik ga niet zeggen dat het het modernste circuit is, maar uitgewoonde zooi was het 5 jaar geleden, niet nu.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo'n evenement is natuurlijk erg leuk, daarom was ik er ook. De faciliteiten zijn echter een heel ander verhaal. De vellen afgebladderde verf hangen er bij. Op de hoofdtribune nota bene.
De hoofdtribune was een voorbeeld. De rest van de faciliteiten is ook niet bepaald top. Ander voorbeeld: de toiletten. Dat kan toch niet meer joh?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus omdat ze de hoofdtribune niet iedere 2-3 jaar een nieuw laagje geven, is het uitgewoonde zooi? Ik ga niet zeggen dat het het modernste circuit is, maar uitgewoonde zooi was het 5 jaar geleden, niet nu.
Die ken ik dan weer niet van binnen, dus geen ideequote:Op vrijdag 16 juni 2023 23:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De hoofdtribune was een voorbeeld. De rest van de faciliteiten is ook niet bepaald top. Ander voorbeeld: de toiletten. Dat kan toch niet meer joh?
Ik wil hier toch wel even een kanttekening plaatsen. De Nederlandse kust is extreem zwaar voor verf etc. Vaak harde zoute wind is funest voor bijna elke lak. Zelfs al schilder je elk jaar. Bij vrijwel elke Nederlandse kustplaats zie je dit fenomeen. Neemt niet weg dat de binnenkant met o.a. toiletten natuurlijk wel netjes kan zijn ondanks dat de buitenkant het zwaar te verduren heeft.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:52 schreef Sodemieters het volgende:
Was vandaag nog even in Zandvoort. Wat een aftandse, uitgewoonde zooi is dat toch. Ongelofelijk dat dat een F1-circuit is, als je het vergelijkt met moderne circuits in het buitenland.
Dat is waar. Aan de andere kant: Jeddah ligt ook direct aan zee. Dat maakt toch een verzorgdere indruk. Iets ander budget waarschijnlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 15:52 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik wil hier toch wel even een kanttekening plaatsen. De Nederlandse kust is extreem zwaar voor verf etc. Vaak harde zoute wind is funest voor bijna elke lak. Zelfs al schilder je elk jaar. Bij vrijwel elke Nederlandse kustplaats zie je dit fenomeen. Neemt niet weg dat de binnenkant met o.a. toiletten natuurlijk wel netjes kan zijn ondanks dat de buitenkant het zwaar te verduren heeft.
Als het even kan moet je er ook geen auto vandaan halen, die van mij vonden dat nooit zo leuk toen ik er nog woondequote:Op maandag 19 juni 2023 15:52 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik wil hier toch wel even een kanttekening plaatsen. De Nederlandse kust is extreem zwaar voor verf etc. Vaak harde zoute wind is funest voor bijna elke lak. Zelfs al schilder je elk jaar. Bij vrijwel elke Nederlandse kustplaats zie je dit fenomeen. Neemt niet weg dat de binnenkant met o.a. toiletten natuurlijk wel netjes kan zijn ondanks dat de buitenkant het zwaar te verduren heeft.
Hij vreest voor Ferrari, ik denk dat het gewoon een grap isquote:Op woensdag 21 juni 2023 22:46 schreef jogy het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)kkie-voor-verstappen
Dit zijn wel Mercedes-achtige uitspraken om maar een beetje kunstmatige spanning te creëren. 'oooh nou nu wordt het wel lastig hoor, echt!' en ondertussen met anderhalf minuut voorsprong en twee vingers in de neus een overwinning tegemoet rijden. Vond ik op een gegeven moment ook zo viezig toen Mercedes het deed.
Gaafquote:
Ach ja, elke coureur uit het middenveld denkt dat ze wel met de kampioenen meekunnen in een vergelijkbare auto. je zag het aan een Bottas en je ziet het aan een Perez. Af en toe een goede race rijden en je teamgenoot verslaan is nog heel wat anders dan elke race consistent presteren.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]
Bedankt Esteban. Doen we verder niks mee.
Maar Ocon lijkt de upper hand te hebben vs. Gasly, ik had dat andersom verwacht, dus hij verbaast me wel een beetje. Ocon kan wel iets. Die heb ik iets hoger zitten dan een Perez of een Bottas.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ja, elke coureur uit het middenveld denkt dat ze wel met de kampioenen meekunnen in een vergelijkbare auto. je zag het aan een Bottas en je ziet het aan een Perez. Af en toe een goede race rijden en je teamgenoot verslaan is nog heel wat anders dan elke race consistent presteren.
Ocon kan dat wel willen maar dat ziet niemand gebeurenquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Maar Ocon lijkt de upper hand te hebben vs. Gasly, ik had dat andersom verwacht, dus hij verbaast me wel een beetje. Ocon kan wel iets. Die heb ik iets hoger zitten dan een Perez of een Bottas.
Doet ie hier nou een verkapte sollicitatie eigenlijk?![]()
![]()
Bwahahaha daar ging mijn thee.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]
Dan moet toch iemand tegen zo'n jongen zeggen dat hij dat vooral voor zichzelf moet houden? Verstappen rijdt z'n teammaten de sloot in al zo lang hij in de f1 rijdt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[ twitter ]
Peyote, ayahuasca en Paddo's, Mexico is van allerlei psychedelische markten thuisquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:12 schreef daNpy het volgende:
Toch goeie hallucinerende shit die Sjekko achter de paddock verpatst
Ocon vs Perez hebben we gezien, waarom zou hij dit denken?quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:37 schreef Perox het volgende:
[..]
Maar Ocon lijkt de upper hand te hebben vs. Gasly, ik had dat andersom verwacht, dus hij verbaast me wel een beetje. Ocon kan wel iets. Die heb ik iets hoger zitten dan een Perez of een Bottas.
![]()
Ocon boast graag dat hij Max heeft verslagen in de f3.Terwijl hij bij Prema zat, het te kloppen team en Verstappen gewoon in zijn eerste jaar als rookie bij een team met een mindere auto 3e werd. ( en misschien zelfs het kampioenschap had binnengehaald als ie niet zo vaak was uitgevallen.) Met gelijk materiaal rijd Max rondjes om Ocon heen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 11:37 schreef Perox het volgende:
[..]
![]()
Verstappen had daar veel mechanische pech maar won gewoon de meeste races.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:47 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon boast graag dat hij Max heeft verslagen in de f3.Terwijl hij bij Prema zat, het te kloppen team en Verstappen gewoon in zijn eerste jaar als rookie bij een team met een mindere auto 3e werd. ( en misschien zelfs het kampioenschap had binnengehaald als ie niet zo vaak was uitgevallen.)
Mwah...quote:Met gelijk materiaal rijd Max rondjes om Ocon heen.
Iki kan m zo even snel niet vinden maar de onderlinge statistiek van gevechten op de baan tussen Ocon en Max was 11-1 oid in het voordeel van Max. Dus ja, die ene keer maakt niet zo veel uit. Ocon kon Perez niet aan bij Force India en Max rijd rondjes om Perez dus....quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Verstappen had daar veel mechanische pech maar won gewoon de meeste races.
[..]
Mwah...
In de F3 ja, in de F1 heeft Ocon nog een lange weg te gaanquote:Op donderdag 22 juni 2023 16:47 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ocon boast graag dat hij Max heeft verslagen in de f3.Terwijl hij bij Prema zat, het te kloppen team en Verstappen gewoon in zijn eerste jaar als rookie bij een team met een mindere auto 3e werd. ( en misschien zelfs het kampioenschap had binnengehaald als ie niet zo vaak was uitgevallen.) Met gelijk materiaal rijd Max rondjes om Ocon heen.
Dit lijkt me niet zo'n goed voorbeeldquote:
Ocon tikt 'm d'r gewoon af als Max hem lapt. Hij had daar overigens geluk dat hij in de paddock de goede Verstappen trof, was Jos hem daar tegengekomen dan had hij nu in een ander soort karretje gezeten.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet zo'n goed voorbeeld
Dan is het toch geen goed voorbeeld of lees ik het niet goed, Ocon was al een ronde eerder gelapt en kwam deze ronde terug.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ocon tikt 'm d'r gewoon af als Max hem lapt. Hij had daar overigens geluk dat hij in de paddock de goede Verstappen trof, was Jos hem daar tegengekomen dan had hij nu in een ander soort karretje gezeten.
Uiteraard was het geen goed voorbeeld.quote:Op donderdag 22 juni 2023 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is het toch geen goed voorbeeld of lees ik het niet goed, Ocon was al een ronde eerder gelapt en kwam deze ronde terug.
Er is een reden dat Max eerder door de F1 opgepakt werd dan Leclerc, Ocon, Gasly etc.quote:Op donderdag 22 juni 2023 17:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In de F3 ja, in de F1 heeft Ocon nog een lange weg te gaan
Ocon wilde zichzelf unlappenquote:Op donderdag 22 juni 2023 17:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ocon tikt 'm d'r gewoon af als Max hem lapt. Hij had daar overigens geluk dat hij in de paddock de goede Verstappen trof, was Jos hem daar tegengekomen dan had hij nu in een ander soort karretje gezeten.
Maar moet je niet de raceleider eraf rijden.quote:
Leg dat maar eens uit aan een Fransmanquote:Op donderdag 22 juni 2023 19:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Maar moet je niet de raceleider eraf rijden.
"I fart in your general direction!"quote:Op donderdag 22 juni 2023 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan een Fransman
"Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"I fart in your general direction!"
Doe het dan goedquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:53 schreef Mano_ het volgende:
[..]
"Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
Hij eindigde vorig jaar wel boven zijn teamgenoot in het WK en die teamgenoot rijgt nu de podiums aaneen!quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:47 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ocon vs Perez hebben we gezien, waarom zou hij dit denken?
Dat lijkt me wel een vergezochte linkquote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:23 schreef tja77 het volgende:
Here we go again….
https://www.planetf1.com/(...)tivities-budget-cap/
Viel me wel op…
F1, Ferrari vreet banden
Ferrari wint Le mans
GP Canada-> Ferrari goed met de bandjes.
dan krijg je waarschijnlijk ADO Excelsior taferelen met red bull personeel dat moet rennen voor doorgesnoven TeamLH fans die de hekken forcerenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
Van alle races op de kalender hoop ik toch wel het meest dat Verstappen eindelijk eens kan winnen op Silverstone. De gedachte bij al die zure Britten
Zeker, ze rijden Le Mans op Michelin meen ik, de grootste reden is het personeel, die grote teams willen de goede techneuten binnenboord houden en hebben budget genoeg om dit soort nevenactiviteiten te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:46 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een vergezochte link
Ftfyquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, ze rijden Le Mans op Michelin meen ik, de grootste reden is het personeel, die grote teams willen de goede techneuten binnenboord houden en hebben budget genoeg om dit soort nevenactiviteiten te ontwikkelen.
Dat er wat kruisbestuiving plaats vindt zou best kunnen, Mercedes die bijvoorbeeld James Alison midseason terughaalt van de zeilboot ontwikkeling naar de F1 afdeling is daar een voorbeeld van, financieel zal het allemaal wel binnen het cap passen creatief geboekhoud worden maar is waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling ervan.
Kunnen we zien hoe skysports dat op Verstappen fans projecteertquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
dan krijg je waarschijnlijk ADO Excelsior taferelen met red bull personeel dat moet rennen voor doorgesnoven TeamLH fans die de hekken forceren
Of gewoon doodzwijgt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kunnen we zien hoe skysports dat op Verstappen fans projecteert
Dat zou wel tof zijn jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
Van alle races op de kalender hoop ik toch wel het meest dat Verstappen eindelijk eens kan winnen op Silverstone. De gedachte bij al die zure Britten
Bovendien heeft hij de Britse GP nog niet op zijn CV. Silverstone an sich natuurlijk wel al met de 70th anniversary GP.. Die, Singapore, Kwatar en Las Vegas nogquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
Mercedes geeft daar alleen altijd nét dat tandje extra omdat te voorkomen lijkt het wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:56 schreef PzKpfw het volgende:
En dan heeft ie ze allemaal?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Bovendien heeft hij de Britse GP nog niet op zijn CV. Silverstone an sich natuurlijk wel al met de 70th anniversary GP.. Die, Singapore, Kwatar en Las Vegas nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |