Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef 4-elements het volgende:
Ze zouden eigenlijk gewoon sommige klassieke circuits voor de eeuwigheid moeten vastleggen - zolang ze aan de veiligheidseisen voldoen natuurlijk. Dan denk ik aan Spa, Monza, Monaco, Silverstone, Suzuka. Interlagos misschien ook nog. Zou zonde zijn als Spa op termijn niet meer elk jaar is.
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kyalami is eigenlijk de enige optie vziw maar daar moet nog wel wat werk gedaan worden voordat het voldoet aan de eisen voor F1.
8 jaar geleden, geloof ik. Maar Kyalami is nu grade 2 en moet wat dingen aanpassen om grade 1 te worden, zoals meer runoffs en uitbreiding van het paddock, meen ik.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.
Jij snapt het. Een F1-kalender moet de coureurs, auto's en teams op vele verschillende fronten uitdagen. Van een krappe baan als Monaco tot het hogesnelheidscircuit van Monza en alles er tussenin.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
Daarom noemde ik bij Monza ook niet dat het geen classic isquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.quote:
danm, speel ik een keer de ramptourist, lukt het niet!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.
Volledig mee eens.quote:Max Verstappen says he and fellow two-time Fernando Alonso stand out from the crowd in terms of having "extra capacity" whilst racing their F1 cars on the limit.
In Barcelona last weekend, the Red Bull driver came on the radio to ask his engineer: "Someone's phone is going - is that Helmut (Marko)'s?"
Gianpiero Lambiase replied: "Er, yes."
The 25-year-old driver, who looks set to cruise to a third consecutive drivers' title this year, says another driver with this extra capacity is Alonso.
"I do like to think that having extra capacity is a big advantage in F1," Verstappen told the Times. "You cannot train that kind of thing. Only a few drivers have it."
When asked who, he answered: "For me, definitely Fernando.
"I can feel that, from the way he operates in the car, picking up on little things, showing this extra capacity - still driving at the limit but thinking about other stuff as well.
"You are talking to the engineer but I am also hearing a pitstop by a Ferrari. But if you are fully focused on your driving, you probably won't pick it up because you are fully focused on his voice."
Verstappen was then asked if seven time world champion Lewis Hamilton has the same extra capacity.
"No, Fernando stands out more with that," he said.
"People will probably start hating me for that, but just that's how I see it."
Jouw visie op natuurrampen neem ik niet zo serieus maar ik geloof dat je dit keer wel goed zit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Uitstekende jinx dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Zijn ze hierover al aan het huilen op Twitter?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Alonso, not Hamilton, has extra capacity.
[..]
Volledig mee eens.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Nu Verstappen “Don’t talk to me under braking” zelf nog.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Het wegvallen van China en Imola zal Ferrari stiekem ook niet slecht uitkomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is er toch 1 extra bijgekomen ook nog dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |