Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:58 schreef 4-elements het volgende:
Ze zouden eigenlijk gewoon sommige klassieke circuits voor de eeuwigheid moeten vastleggen - zolang ze aan de veiligheidseisen voldoen natuurlijk. Dan denk ik aan Spa, Monza, Monaco, Silverstone, Suzuka. Interlagos misschien ook nog. Zou zonde zijn als Spa op termijn niet meer elk jaar is.
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kyalami is eigenlijk de enige optie vziw maar daar moet nog wel wat werk gedaan worden voordat het voldoet aan de eisen voor F1.
8 jaar geleden, geloof ik. Maar Kyalami is nu grade 2 en moet wat dingen aanpassen om grade 1 te worden, zoals meer runoffs en uitbreiding van het paddock, meen ik.quote:Op donderdag 8 juni 2023 21:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Is toch een paar jaar geleden helemaal gemoderniseerd?
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.quote:Op donderdag 8 juni 2023 18:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Monza vind ik echt weinig aan. Niet om te kijken en niet om te bezoeken. Ik houd levert Imola erop, of nog beter: mugello. Silverstone vind ik ook niet zo’n classic. Er is vroeger ook zeer vaak op Brands Hatch geraced, die vond ik ook leuker.
Jij snapt het. Een F1-kalender moet de coureurs, auto's en teams op vele verschillende fronten uitdagen. Van een krappe baan als Monaco tot het hogesnelheidscircuit van Monza en alles er tussenin.quote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
Daarom noemde ik bij Monza ook niet dat het geen classic isquote:Op donderdag 8 juni 2023 22:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Monza staat al sinds het begin van de F1 op de kalender, op 1 jaar na. Zou ik toch wel een klassieker willen noemen. Toch ook wel verrassende races gezien de afgelopen jaren. En een echt top speed circuit, daarom anders dan andere circuits.
Silverstone is vooral in naam een classic (want hier was de eerste race in 1950), al zijn er nog steeds wel enkele klassieke bochten.
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.quote:
danm, speel ik een keer de ramptourist, lukt het niet!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De verwachte regen de komende week zou het moeten verminderen.
Volledig mee eens.quote:Max Verstappen says he and fellow two-time Fernando Alonso stand out from the crowd in terms of having "extra capacity" whilst racing their F1 cars on the limit.
In Barcelona last weekend, the Red Bull driver came on the radio to ask his engineer: "Someone's phone is going - is that Helmut (Marko)'s?"
Gianpiero Lambiase replied: "Er, yes."
The 25-year-old driver, who looks set to cruise to a third consecutive drivers' title this year, says another driver with this extra capacity is Alonso.
"I do like to think that having extra capacity is a big advantage in F1," Verstappen told the Times. "You cannot train that kind of thing. Only a few drivers have it."
When asked who, he answered: "For me, definitely Fernando.
"I can feel that, from the way he operates in the car, picking up on little things, showing this extra capacity - still driving at the limit but thinking about other stuff as well.
"You are talking to the engineer but I am also hearing a pitstop by a Ferrari. But if you are fully focused on your driving, you probably won't pick it up because you are fully focused on his voice."
Verstappen was then asked if seven time world champion Lewis Hamilton has the same extra capacity.
"No, Fernando stands out more with that," he said.
"People will probably start hating me for that, but just that's how I see it."
Jouw visie op natuurrampen neem ik niet zo serieus maar ik geloof dat je dit keer wel goed zit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Uitstekende jinx dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die bosbranden is al de hele week niks van te merken geweest in Montreal. Het zal wel heel raar moeten lopen om daar met de F1 alsnog last van te krijgen kijkende naar de weersvoorspellingen
Zijn ze hierover al aan het huilen op Twitter?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Alonso, not Hamilton, has extra capacity.
[..]
Volledig mee eens.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Nu Verstappen “Don’t talk to me under braking” zelf nog.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Het wegvallen van China en Imola zal Ferrari stiekem ook niet slecht uitkomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is er toch 1 extra bijgekomen ook nog dit jaar?
Geen rook.quote:Op maandag 12 juni 2023 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:Nattekat, kom maar in waarom Canada doorgaat
Als dat maar goed gaat dan.quote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die gozer van het AD die erheen gaat gaat voor het eerst dit jaar. Hij stond ook ingetekend voor China en Imola, haha. Dat belooft wat.
Niet jinxenquote:Op maandag 12 juni 2023 10:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Die gozer van het AD die erheen gaat gaat voor het eerst dit jaar. Hij stond ook ingetekend voor China en Imola, haha. Dat belooft wat.
WAT, RACE WOKE?!quote:
Tof van Clarkson!quote:Op maandag 12 juni 2023 16:14 schreef tripel7 het volgende:
Clarkson had beloofd Alpine op bier te trakteren als ze in Monaco op het podium zouden komen, die heeft ie waargemaakt.
[ twitter ]
Hoef je iig niet bang te zijn een ban te krijgen omdat je een opmerking plaatst die niet lyrisch over HAM is.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis wel mijn favoriete bron van nieuws nu
Ik heb toch liever bacon.quote:Op maandag 12 juni 2023 21:15 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hoef je iig niet bang te zijn een ban te krijgen omdat je een opmerking plaatst die niet lyrisch over HAM is.
Ach, het is voor een goed doel.quote:Op maandag 12 juni 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis wel mijn favoriete bron van nieuws nu
Britten zijn prima mensen maar als het over sport gaat is vooral het engelse deel niet te harden.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Is dit nou het F1 topic, of het ''Haat naar Britten topic omdat Lewis een Brit is''?
Mja ik zie in dat artikel gewoon een ''grapje'' staan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Britten zijn prima mensen maar als het over sport gaat is vooral het engelse deel niet te harden.
Mwa het gaat weer om Red Bull, ook is het indirect, dan is het nooit een grapje.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:37 schreef PS. het volgende:
[..]
Mja ik zie in dat artikel gewoon een ''grapje'' staan.
Ik denk dus dat dat allemaal wel meevaltquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mwa het gaat weer om Red Bull, ook is het indirect, dan is het nooit een grapje.
Moet ik me nu aangesproken voelen omdat ik die meme postte?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Is dit nou het F1 topic, of het ''Haat naar Britten topic omdat Lewis een Brit is''?
Nou ja, een goede Fish&Chips is anders echt wel lekker op zn tijd hoor.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Full English breakfast en Fish&Chips zijn vooral nog een tourist trap.
De Engelsen zelf zitten bij een Indian of Thai
Ook dat 'geri's husband'.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Tijd dat we weer gaan racen als ze zich in Engeland al druk maken om Horner's gebruik van te weinig kruiden op de barbecue. Tijd voor een nieuwe Red Bull 1-2 in Canada.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Don't get high on your own supply.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:13 schreef Jane het volgende:
Alsof al het eten in Engeland niet bland as fuck is.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:27 schreef PS. het volgende:
Dat komen ze toch nooit.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, de Britten zijn nog steeds niet over 2021 en het falen van Mercedes heen
https://www.adformatie.nl(...)an-frits-bij-vuilnisquote:Jumbo zet de ‘one man-marketingshow’ van Frits van Eerd terecht bij het vuilnis
Nieuwe topman Jumbo Ton van Veen grijpt hard in, met steun van de familie Van Eerd.
De nieuwe Jumbo topman Ton van Veen, die zijn positie te danken heeft aan de arrestatie van zijn voorganger, maakt er in een interview met het AD weinig woorden aan vuil: het complete reclame- en sponsorbeleid van Frits van Eerd gaat in de vuilnisbak.
Een wereldkampioen als Max Verstappen sponsoren is voor een Nederlands bedrijf als Jumbo onzinnig. En nu we toch bezig zijn: ook door de hele sportsponsoring zet Ton van Veen een streep.
Het scheelt Jumbo op jaarbasis 20 miljoen Euro, dus ook de wielrenners en schaatsers moeten op zoek naar andere geldschieters.
Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama
Met de door Frits van Eerd gesponsorde motorsport wil Van Veen al helemaal niets te maken hebben omdat de risico’s op illegale praktijken veel te groot zijn.
'Frits kon zelf handtekeningen onder sponsorcontracten zetten. Dat is niet strafbaar, maar het maakt je wel kwetsbaar', concludeert Van der Veen.
Hij is de eerste topman die geen lid is van de familie Van Eerd en wil met Jumbo terug naar de menselijke maat. De sportmiljoenen wil hij liever uitgeven aan duurzaamheid. De tijden van Frits van Eerd zijn voorgoed voorbij. Vader Karel hoeft deze afgang gelukkig niet meer mee te maken, hij overleed vorig jaar.
Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama. Het fenomenale talent van Max Verstappen zag hij al in de tijd dat de kleine Max nog in een cart rondreed. De jarenlange relatie leverde Jumbo veel goodwill op.
Frits bepaalde dat alles in zijn eentje, de familie en de raad van commissarissen lieten hem ongestoord zijn gang gaan. Tot de dag van zijn arrestatie alles in één klap veranderde.
Toen Frits van Eerd in 2016 voor het eerst de Jumbo Racedagen organiseerde in Zandvoort, was Max Verstappen nog lang geen wereldkampoen. Ook de terugkeer naar ons land van de Formule 1 na 35 jaar was een doel dat voor velen absoluut onhaalbaar leek.
De klanten van Jumbo waren echter onmiddellijk enthousiast en kochten massaal de actieproducten waarmee ze gratis tickets voor het evenement konden aanvragen. Frank Lammers speelde de hoofdrol in de commercials en meer dan 100.000 fans kwamen naar het circuit.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de 'one man show' waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde
Alles draaide volgens Van Eerd om de trots van zijn merk Jumbo. Tegelijkertijd kon Zandvoort dankzij Van Eerd jarenlang proefdraaien met een evenement waarbij een ongekende hoeveelheid mensen op de been was – zonder wanklank.
Inmiddels is dit allemaal (reclame)geschiedenis en wil Jumbo zich concentreren op andere zaken zoals de zorg voor een beter werkgeverschap waarbij milieubewustzijn een hoofdrol speelt. Dat zal leiden tot een totaal ander reclame- en marketingbeleid.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de ‘one man show’ waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde. Meer ‘checks and balances’ in een bedrijf van deze omvang zijn per definitie een goede zaak.
Dat Colette, de zus van Frits, als president-commissaris haar zegen heeft gegeven aan de rigoureuze koerswijziging laat zien dat de familie de nieuwe topman steunt.
Voor Frits van Eerd is dit ongetwijfeld een hard gelag. Zijn bijdragen aan Jumbo en aan de topsport in Nederland zijn nu geschiedenis. Toch zal het nog wel even duren voor de rust bij Jumbo terugkeert en het concern zijn nieuwe koers gevonden heeft!
Wel logisch allemaal en onvoorstelbaar dom ook van Frits maar wel zonde voor de topsport in NL, 20 miljoen per jaar is veel geld.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nog wat achtergronden van de opmerkelijke beslissing van Jumbo om te stoppen als sport-sponsor.
Schijnbaar waren ze bang om in een zwart geld (racen) of dopingschandaal (wielrennen en schaatsen) terecht te komen.
[ afbeelding ]
[..]
https://www.adformatie.nl(...)an-frits-bij-vuilnis
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de one man show van Fritsquote:Voor Frits is de complete afbraak van zijn betrokkenheid bij de topsport een drama. Het fenomenale talent van Max Verstappen zag hij al in de tijd dat de kleine Max nog in een cart rondreed. De jarenlange relatie leverde Jumbo veel goodwill op.
Frits bepaalde dat alles in zijn eentje, de familie en de raad van commissarissen lieten hem ongestoord zijn gang gaan. Tot de dag van zijn arrestatie alles in één klap veranderde.
Toen Frits van Eerd in 2016 voor het eerst de Jumbo Racedagen organiseerde in Zandvoort, was Max Verstappen nog lang geen wereldkampoen. Ook de terugkeer naar ons land van de Formule 1 na 35 jaar was een doel dat voor velen absoluut onhaalbaar leek.
De klanten van Jumbo waren echter onmiddellijk enthousiast en kochten massaal de actieproducten waarmee ze gratis tickets voor het evenement konden aanvragen. Frank Lammers speelde de hoofdrol in de commercials en meer dan 100.000 fans kwamen naar het circuit.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de 'one man show' waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde
Alles draaide volgens Van Eerd om de trots van zijn merk Jumbo. Tegelijkertijd kon Zandvoort dankzij Van Eerd jarenlang proefdraaien met een evenement waarbij een ongekende hoeveelheid mensen op de been was – zonder wanklank.
Inmiddels is dit allemaal (reclame)geschiedenis en wil Jumbo zich concentreren op andere zaken zoals de zorg voor een beter werkgeverschap waarbij milieubewustzijn een hoofdrol speelt. Dat zal leiden tot een totaal ander reclame- en marketingbeleid.
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de ‘one man show’ waarin Frits jarenlang alles zelf kon bepalen en hij te weinig verantwoording aflegde. Meer ‘checks and balances’ in een bedrijf van deze omvang zijn per definitie een goede zaak.
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is goed dat Jumbo afscheid neemt van de one man show van Frits
En dat beargumenteren ze door dingen die eigenlijk als onhaalbaar werden geacht en een raad van commisarissen die de andere kant op keek
Dat is veel geld ja, maar dat hebben ze voor een flink deel ook wel weer terugverdiend. Vooral de eerste jaren was er een run op bijvoorbeeld die autotjes, en dus ook de kaarten van Zandvoort, en daar moet je flink voor winkelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel logisch allemaal en onvoorstelbaar dom ook van Frits maar wel zonde voor de topsport in NL, 20 miljoen per jaar is veel geld.
Journalisten kunnen überhaupt geen eenduidige zin schrijven dus deze lap tekst is al van een te hoog niveau. Maar het slaat allemaal nergens op.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?
Wie heeft deze onzin in godsnaam geschreven? Kan geen journalist zijn, zelfs journalisten hebben nog een schrijfvaardigheden.
"Married a spice girl yet there are no spices", vind ik dan wel érg grappigquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:04 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Tijd dat we weer gaan racen als ze zich in Engeland al druk maken om Horner's gebruik van te weinig kruiden op de barbecue. Tijd voor een nieuwe Red Bull 1-2 in Canada.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je op de bron klikt zie je de schrijver. Het is trouwens geen nieuwsartikel maar een opinie-stuk.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus deze man heeft echt geweldige successen geboekt voor het bedrijf, en het wordt zo weggezet?
Wie heeft deze onzin in godsnaam geschreven? Kan geen journalist zijn, zelfs journalisten hebben nog een schrijfvaardigheden.
Er is geen bron?quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je op de bron klikt zie je de schrijver. Het is trouwens geen nieuwsartikel maar een opinie-stuk.
Het is dus de mening van de schrijver zelf over de reclamestrategie van Jumbo.
Maar op zich gaat het ook niet om zijn opinie maar om het inzicht dat het geeft waarom de nieuwe Jumbotop dit deed.
Niet zozeer voor hun maar de topsport(ers) zelf.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat is veel geld ja, maar dat hebben ze voor een flink deel ook wel weer terugverdiend. Vooral de eerste jaren was er een run op bijvoorbeeld die autotjes, en dus ook de kaarten van Zandvoort, en daar moet je flink voor winkelen.
2e keer was de de opinie van een Fokker op de opinie van de schrijver.quote:
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
2e keer was de de opinie van een Fokker op de opinie van de schrijver.
Dat is wat we hier voortdurend doen he, meningen geven over wat anderen zeggen
quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo?
Ik had gewoon niet genoeg naar boven gescrolld, het is niet zo diep.
Je bent zelf kampioen in het geven van ongefundeerde meningen maar een mening die je niet aanstaat kun je moeilijk waarderen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op zich was dat wel goed maar als je CEO bent van zo'n bedrijf en je hebt dan wat pakken cash in je garage liggen ben je toch wel een beetje de weg kwijt.quote:Op woensdag 14 juni 2023 10:56 schreef daNpy het volgende:
Waarom ze het deden is omdat ze hun handen willen wassen in onschuld.
Al de winst die er door Frits mee is geboekt gaan ze niet over klagen denk ik.
Denk dat hij het al moeilijk gaat krijgen zonder.quote:Op woensdag 14 juni 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het zou me niets verbazen als Hamilton dit weekend ook laat zien dat hij ook wat overheeft, net als Verstappen en Alonso. Zo'n bewijsdrang heeft hij volgens mij wel.
Hij, Hamilton en wie nog meer dan?quote:
Dan gaat zeker helemaal mis voor hemquote:Op woensdag 14 juni 2023 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het zou me niets verbazen als Hamilton dit weekend ook laat zien dat hij ook wat overheeft, net als Verstappen en Alonso. Zo'n bewijsdrang heeft hij volgens mij wel.
Zoals hemzelfquote:
Hopen dat Mercedes dit weekend geen podium pakt na een succesvol weekend tijdens gp van Spanjequote:Op woensdag 14 juni 2023 13:12 schreef Nattekat het volgende:
Die reacties die Verstappen zeggen. Zure Britten blijven grappig.
Stroll, Ocon?quote:
Stroll is wel de grootste kanshebberquote:
Dus het lijstje is compleet!quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Stroll is wel de grootste kanshebber
Nou nou nou.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van mij mag er minimaal één Mercedes wel de muur in gaan zondag.
Dan zal Hamilton zijn vanwege de "The wall of champions"quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Van mij mag er minimaal één Mercedes wel de muur in gaan zondag.
quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zal Hamilton zijn vanwege de "The wall of champions"
Als ze het wel doen zijn ze beter dan verwacht, in principe zou Ferrari hier sneller moeten zijn maar ja of die gaan finishen weet je nooit.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hopen dat Mercedes dit weekend geen podium pakt na een succesvol weekend tijdens gp van Spanje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |