Haha @Selmar heeft me nog niet gevondenquote:Op maandag 8 mei 2023 21:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er dit keer FOK!kers die mee doen?
Misschien is dat de verrassing waar Selmar het over had. In plaats van Hunted VIPs wordt het Hunted TBS.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:06 schreef Leandra het volgende:
Je zult deze voortvluchtige toch aan je deur krijgen...
https://www.gld.nl/nieuws(...)jmeegse-pompekliniek
Selmar heeft ons allemaal al onder de tap.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zijn er dit keer FOK!kers die mee doen?
*pakt zijn oude mobieltje er voor de zekerheid maar bij.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Selmar heeft ons allemaal al onder de tap.
Benieuwd of ze dan ook zo veel geholpen worden door voorbijgangers. 'Wij zoeken voor vanacht eigenlijk een slaapplaats'. Tuurlijk jongens, kom binnen!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Misschien is dat de verrassing waar Selmar het over had. In plaats van Hunted VIPs wordt het Hunted TBS.
Nou, ik denk dat als ze met 3 man zijn waarvan 1 cameraman en ze ook nog een of ander formuliertje bij zich hebben dat je moet tekenen dat de opnames gebruikt mogen worden en dat je het risico loopt dat je al je gegevensdragers moet overhandigen aan de hunters en door hen ondervraagd kunt worden, zijn er vast mensen die erin trappen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Benieuwd of ze dan ook zo veel geholpen worden door voorbijgangers. 'Wij zoeken voor vanacht eigenlijk een slaapplaats'. Tuurlijk jongens, kom binnen!
Goede vragen idd. En ik ben ook gewoon benieuwd of de opnames nog gaande zijn (dan hebben ze in elk geval nog een paar dagen mooi weer) of dat alle opnames al afgelopen zijn (dan hebben de kandidaten behoorlijk beroerd weer gehad dit seizoen).quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:56 schreef ThijsTH het volgende:
Neem aan dat alle opnames van de 2 seizoen er alweer op zitten?
@:Selmar, wat ik me afvraag: nemen jullie alle tips zelf aan of zit er nog een persoon tussen die voor jullie tips selecteert of je ze wel of niet mag gebruiken?
Want Hunted is inmiddels zo bekend dat bijv als ik in Mei 2 mensen met rugzakken en een cameraman zie lopen al gelijk weet: oh dat zijn opnames voor Hunted. En als ik dan gewoon jullie redactie bel (al weet ik het nummer niet, maar misschien kan ik doorverbonden worden via jullie omroep) en zeg: ja hoor hier zijn ze. Dan hebben jullie een volkomen gratis tip die eigenlijk niet fair is (iets wat je in het eerste seizoen bijv nooit zou hebben kunnen krijgen) want het heeft puur met de bekendheid van het programma te maken en niets met jullie onderzoekstechnieken. Zit er dan iemand op de redactie die zou beslissen dat jullie deze tip niet te horen krijgen?
Zelfde vraag overigens voor Twitter, want zo een tip uit het niets zou ook op je Twitter kunnen komen. Mag jij al je Twitter tips zelf checken of geef je je Twitter uit handen aan de redactie en beslissen die wat je wel en niet te zien krijgt?
Vorig jaar begonnen ze al eind April. Dat viel te zien aan een datum op een email of computerscherm ergens. En naar mijn weten nemen ze om kosten te besparen beide seizoenen in 1 ruk achter elkaar op.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:57 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Goede vragen idd. En ik ben ook gewoon benieuwd of de opnames nog gaande zijn (dan hebben ze in elk geval nog een paar dagen mooi weer) of dat alle opnames al afgelopen zijn (dan hebben de kandidaten behoorlijk beroerd weer gehad dit seizoen).
Ik weet van twee jaar geleden dat de opnames ergens begin juli waren voor het VIPS seizoen en dat het reguliere seizoen dr meteen voor werd opgenomen.
Afgelopen jaar waren de opnames van beiden wat eerder geloof ik, periode mei/juni. Persoonlijk denk ik dat ze nog midden in de opnames zitten want ik heb ook nog niets op social media gehoord van BN ers die gespot zijn.
Ben tot slot ook nog heel benieuwd of er weer een Into The Wild seizoen gaat komen, ik was daar in elk geval wel erg enthousiast over vorig jaarVooral de uitgekozen kandidaten waren echt legendarisch. Dit jaar is het helaas niet op TV geweest.
Deed Niels ook niet mee aan Expeditie Robinson? Dat werd in mei/juni opgenomen dacht ik. Maar ik weet zeker dat twee jaar geleden de opnames in juni waren.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:56 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Vorig jaar begonnen ze al eind April. Dat viel te zien aan een datum op een email of computerscherm ergens. En naar mijn weten nemen ze om kosten te besparen beide seizoenen in 1 ruk achter elkaar op.
Ja, dat deed ie. Ook van Expeditie Robinson heb ik ooit precies de opname data kunen terugrekenen, omdat Niels (25 juni) jarig was tijdens de opnames en ze dat in beeld brachten en er toen ook bij stond op dag nummer hoeveel van de Expeditie dat was. Zo kwam ik uit op rond 1 juni dat ER opnames begonnen. Dus past prima: Hunted regular opgenomen van eind april tot pakweg 10 mei, en Hunted VIPS van 11 mei tot 18 mei ofzo.quote:Op donderdag 8 juni 2023 00:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Deed Niels ook niet mee aan Expeditie Robinson? Dat werd in mei/juni opgenomen dacht ik. Maar ik weet zeker dat twee jaar geleden de opnames in juni waren.
Als je belt kom je eerst bij productie uit, maar die zetten in principe iedereen door. Twitter/Instagram en alle andere vormen van tips die we (meestal ik) binnenkrijg mogen we altijd gebruiken. Enkel de tips van Yvonne van vorig jaar zijn eerst via productie gegaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 23:56 schreef ThijsTH het volgende:
Neem aan dat alle opnames van de 2 seizoen er alweer op zitten?
@:Selmar, wat ik me afvraag: nemen jullie alle tips zelf aan of zit er nog een persoon tussen die voor jullie tips selecteert of je ze wel of niet mag gebruiken?
Want Hunted is inmiddels zo bekend dat bijv als ik in Mei 2 mensen met rugzakken en een cameraman zie lopen al gelijk weet: oh dat zijn opnames voor Hunted. En als ik dan gewoon jullie redactie bel (al weet ik het nummer niet, maar misschien kan ik doorverbonden worden via jullie omroep) en zeg: ja hoor hier zijn ze. Dan hebben jullie een volkomen gratis tip die eigenlijk niet fair is (iets wat je in het eerste seizoen bijv nooit zou hebben kunnen krijgen) want het heeft puur met de bekendheid van het programma te maken en niets met jullie onderzoekstechnieken. Zit er dan iemand op de redactie die zou beslissen dat jullie deze tip niet te horen krijgen?
Zelfde vraag overigens voor Twitter, want zo een tip uit het niets zou ook op je Twitter kunnen komen. Mag jij al je Twitter tips zelf checken of geef je je Twitter uit handen aan de redactie en beslissen die wat je wel en niet te zien krijgt?
We doen het nu met slim doorvragen (en een beetje op gevoel), maar dan nog trappen we er soms in. Komt ook omdat we het heel vaak gewoon niet kunnen negeren, want mocht het wel waar zijn …quote:Op donderdag 8 juni 2023 11:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zou wel mooi zijn als deelnemers met een redelijk bereik op internet hun volgers zou vragen the hunters te spammen met foute tips. Benieuwd hoe snel ze dan doorhebben dat ze tips van alle volgers van x eruit moeten filteren als onbetrouwbaar, of zelfs die van contacten van volgers van x.
Thx voor je uitleg, is nu helemaal duidelijkquote:Op donderdag 8 juni 2023 02:03 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja, dat deed ie. Ook van Expeditie Robinson heb ik ooit precies de opname data kunen terugrekenen, omdat Niels (25 juni) jarig was tijdens de opnames en ze dat in beeld brachten en er toen ook bij stond op dag nummer hoeveel van de Expeditie dat was. Zo kwam ik uit op rond 1 juni dat ER opnames begonnen. Dus past prima: Hunted regular opgenomen van eind april tot pakweg 10 mei, en Hunted VIPS van 11 mei tot 18 mei ofzo.
Dat het 2 (en 3) jaar geleden in Juni was zou goed kunnen kloppen omdat de corona maatregelen toen wat soepeler waren dan in Mei.
Viel wel mee hoor (voor zover ik dat door de bodycams heb kunnen zien 😀)quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:57 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Het was tot vorige week echt een drama weertje.
Neequote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:35 schreef ThijsTH het volgende:
Zitten de opnames van de beide seizoenen er al op Selmar?
En zeg niet dat je het niet mag zeggen aub, want het is in jullie voordeel dat Nederland weet wanneer de opnames bezig zijn ivm tips
Dit zal het idd wel zijn dan…spannend welquote:Op dinsdag 13 juni 2023 02:10 schreef ThijsTH het volgende:
Cryptische antwoorden....dan vermoed ik toch een pauze tussen de 2 seizoenen door en dat ze de VIPS afleveringen straks nog gaan opnemen?
😎quote:Op dinsdag 13 juni 2023 02:10 schreef ThijsTH het volgende:
Cryptische antwoorden....dan vermoed ik toch een pauze tussen de 2 seizoenen door en dat ze de VIPS afleveringen straks nog gaan opnemen?
Nee, en oktober inderdaad, maar mogelijk niet meer op maandag.quote:Op donderdag 29 juni 2023 14:51 schreef Eagles89 het volgende:
Zijn de VIP opnames al gestart inmiddels? Erg veel zin in een nieuw seizoen van zowel de onbekende als bekende editie. Pas in oktober/november de eerste aflevering op TV denk ik?
Jammer dat de NPO dit niet wilt of kan uitzenden. Had het ook graag bekeken. Jij download het zeker via Spotnet ofzo?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:54 schreef marcel.de het volgende:
Net Hunted USA afgerond. Ieder koppel dat vertrok (op ieder een eigen extraction point) heeft $250.000 gewonnen
Vond de USA serie zo zo
Nu seizoen 2 Australië kijken, is in juli gestart
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:39 schreef Selmar het volgende:
Het nieuwe seizoen start op WOENSDAG 20 september 20:20!
Dat is snel! Voorheen altijd pas begin November. Vorig jaar ook al in September om voor het WK klaar te zijn, maar dat beviel blijkbaar erg goed?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:39 schreef Selmar het volgende:
Het nieuwe seizoen start op WOENSDAG 20 september 20:20!
Hopelijk is het vanwege een extra programma van Hunted dit TV jaar, zag dat ze kandidaten zochten. Dus dan heb je de reguliere Hunted, de VIP versie, en dan de spin off achtige serie van Into the wild. Misschien dat ze daarom dit jaar al wat eerder met de reguliere Hunted beginnen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:28 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Dat is snel! Voorheen altijd pas begin November. Vorig jaar ook al in September om voor het WK klaar te zijn, maar dat beviel blijkbaar erg goed?
Dat zou dan niet uit moeten maken, want Hunted Vips begint altijd pas in Januari. En zo'n Into The Wild komt daar dan achteraan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 02:09 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hopelijk is het vanwege een extra programma van Hunted dit TV jaar, zag dat ze kandidaten zochten. Dus dan heb je de reguliere Hunted, de VIP versie, en dan de spin off achtige serie van Into the wild. Misschien dat ze daarom dit jaar al wat eerder met de reguliere Hunted beginnen.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef BufordTJustice het volgende:
Op Amazon Prime Video kun je de Italiaanse Celebrity Hunted kijken als je je vpn op Australië zet heb ik gisteren ontdekt. Nog maar 1 aflevering van gezien dus kan er nog niet veel van zeggen, lijkt nogal gescript. De Duitse Celebrity Hunted (niet hele best eigenlijk en heel erg gescript) is zonder vpn te zien op Prime Video.
maar dan moet je dus wel amazon prima abo hebben, toch?quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef BufordTJustice het volgende:
Op Amazon Prime Video kun je de Italiaanse Celebrity Hunted kijken als je je vpn op Australië zet heb ik gisteren ontdekt. Nog maar 1 aflevering van gezien dus kan er nog niet veel van zeggen, lijkt nogal gescript. De Duitse Celebrity Hunted (niet hele best eigenlijk en heel erg gescript) is zonder vpn te zien op Prime Video.
Klopt, maar er is een gratis proefperiode van 30 dagenquote:Op zaterdag 2 september 2023 17:23 schreef marcel.de het volgende:
[..]
[..]
maar dan moet je dus wel amazon prima abo hebben, toch?
Klopt, Amazon heeft een belangrijke vinger in de pap bij de productie voor hun platform.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:35 schreef BufordTJustice het volgende:
Dat was vorig seizoen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:57 schreef Piperidine het volgende:
De voortvluchtigen staan al online:
https://www.npo3.nl/de-voortvluchtigen-van-s-7
hoop niet dat ze nog steeds op de vlucht zijnquote:
Mark is voor het laatst gesignaleerd op een onbewoond eiland in de buurt van Maleisië.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoop niet dat ze nog steeds op de vlucht zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 september 2023 23:23 schreef Pwn_zoon het volgende:
Zou de start soms in een kerk zijn?
Gezien dat engelbeeld en er lijken ook glas in lood ramen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door WinnieWana op 18-09-2023 12:02:30 (Spoiler) ]Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
Zin anquote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zag net op tv de aankondiging dat het woensdag begint.
Goed bezig.quote:Op maandag 18 september 2023 19:26 schreef MadMaster het volgende:
De OP is geactualiseerd met de deelnemers van de serie 2023…
quote:Op maandag 18 september 2023 12:00 schreef WinnieWana het volgende:
[..]Als je het schilderij in de trailer kent en weet waar dat hangt, dan weet je met zekerheid het antwoord op je vraag…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in expeditie Robinsonquote:Op dinsdag 19 september 2023 10:40 schreef Mejadg het volgende:
Ik zie de kandidaten en ik denk van hey, die Prince ken ik ergens van.
Blijkt hij in wie is de Mol seizoen 3 gezeten te hebben
En ook geselecteerd worden.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:39 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik ken hem niet hoor maar je hebt nu eenmaal mensen die zich voor élk tv programma opgeven.
Misschien dat @Selmar daar meer over kan vertellen.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:05 schreef amaranta het volgende:
Wat zijn dat voor supersonische walkietalkies?
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op woensdag 20 september 2023 21:19 schreef svann het volgende:
Gelukkig is Marcel er ook weer bij.
"Daar gaan we heen en dan gaat de deur eruit!"
Geinig!quote:Op woensdag 20 september 2023 22:48 schreef Ferdii het volgende:
Leuk hoef en haag, reed ineens mijn moeder door het beeld
Kloptquote:Op woensdag 20 september 2023 21:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Misschien dat @:Selmar daar meer over kan vertellen.
Weet wel dat je portofoons hebt die via telefoon masten werken. Als die in dezelfde groep zitten kan je communiceren met elkaar, overal waar je bent.
https://www.firecom.nl/po(...)portofonie-over-gsm/
Omdat de dynamiek van beter is met een duo, die praten namelijk met elkaar en dat wordt leuker op beeld dan iemand die tegen zichzelf loopt te praten. Maar het is geen voorwaarde, als er een leuke enkeling is kan die nog steeds gewoon meedoen.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:25 schreef Meke het volgende:
Leuke eerste afleveringWel leuk om de verschillende duo's zo te zien.
@:selmar ben wel benieuwd of jij toevallig weet waarom er alleen nog maar duo's meedoen? Vond vaak de enkelingen ook wel heel leuk
Nee, je mag in principe geen voorbereidingen treffen, maar (kampeer)spullen kopen en wat kleine dingen voorbereiden wordt gedoogdquote:Op donderdag 21 september 2023 08:32 schreef ThijsTH het volgende:
Weet je trouwens hoe ik een Hunted aan zou pakken als voortvluchtige?
Ik weet niet hoe lang er zit tussen het bekend worden dat je mee mag doen aan het programma en de opnames, maar vast wel meer dan een week.....en dan zou ik in die week door heel Nederland reizen en random bij deuren aanbellen "ik ga volgende week aan een programma meedoen en ik zoek nog onderduikadressen, zou dit bij jullie mogen?". En op die manier alvast 10 adressen regelen die totaal niet aan mijn vrienden netwerk te herleiden zijn, makkelijk te doen. En die dan gewoon uit mn hoofd leren, dat moet wel lukken.
Is dit toegestaan Selmar? Want ik snap eigenlijk niet dat mensen pas adressen gaan regelen als de hunt al begonnen is.
Oke, maar hoe zouden jullie het dan kunnen controleren....jullie monitoren de deelnemers toch niet in de week/weken vooraf?quote:Op donderdag 21 september 2023 09:59 schreef Selmar het volgende:
[..]
Nee, je mag in principe geen voorbereidingen treffen, maar (kampeer)spullen kopen en wat kleine dingen voorbereiden wordt gedoogd
Dat gaan ze bij productie ook niet controleren, maar val de door de mand dan heb je een fikse claim aan je broek.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:11 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Oke, maar hoe zouden jullie het dan kunnen controleren....jullie monitoren de deelnemers toch niet in de week/weken vooraf?
Als je met die random gevonden mensen afspreekt dat je doet alsof het pas je eerste contact is als je aanbelt....ipv zeggen "ja hier zijn we dan" gewoon doen alsof je er nog nooit geweest bent en "zouden we hier aub mogen slapen"? Valt voor jullie dan totaal niet te achterhalen dat er voorwerk is gedaan.
Maar waarschijnlijk weten jullie dat het niet allemaal waterdicht te houden is en willen jullie kandidaten vooral afschrikken door te zeggen dat voorbereidingen treffen verboden is.
Ik heb zitten kijken: Medemblik, Castricum, Heemskerk, meerdere plekken in Amsterdam, en Maastricht maar er is totaal geen rechte lijn te trekken tussen al die plekken.....dus ik ben er nog niet achter.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:34 schreef MadMaster het volgende:
Puzzelt er nog iemand mee?
De route van de Nachtwacht in de loop der eeuwen, wat kennelijk een rode draad in deze serie is, is hier te vinden: Provenantie Nachtwacht (Wikipedia)
Iemand al enig idee waar het extractiepunt is/kan zijn?
In ieder geval niet bij Medemblik, waar de Nachtwacht in het Radboud kasteel is geweest.
Dat heb ik al gecheckt...
[ afbeelding ]
Ik ben de Maas ook al deels (virtueel) afgelopen op zoek naar een landtong met aan het uiteinde een pier, waarop een hekje en een baken lijkt te staan, die er uit ziet als op de afbeelding van het extractiepunt, omdat de Nachtwacht tijdens de 2e Wereldoorlog in de kunstbunker in de Sint-Pietersberg bij Maastricht opgeslagen is geweest.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:58 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ik heb zitten kijken: Medemblik, Castricum, Heemsker, meerdere plekken in Amsterdam, en Maastricht maar er is totaal geen rechte lijn te trekken tussen al die plekken.....dus ik ben er nog niet achter.
Thanks! Dat vermoeden had ik al een beetjequote:Op donderdag 21 september 2023 06:28 schreef Selmar het volgende:
[..]
Omdat de dynamiek van beter is met een duo, die praten namelijk met elkaar en dat wordt leuker op beeld dan iemand die tegen zichzelf loopt te praten. Maar het is geen voorwaarde, als er een leuke enkeling is kan die nog steeds gewoon meedoen.
Ja, beetje apart dat je je namen gaat vertellen, terwijl dat kind er al van uitging dat het niet zou gebeuren. En dan vervolgens ook nog gaan benadrukken dat het de echte namen zijn.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:15 schreef ThijsTH het volgende:
Haha die Sissy en Nick in de auto.....kind vroeg "mag ik jullie namen weten of willen jullie dat niet zeggen?"
Zegt ze "ik ben Sissy".....en die man achter het stuur ging lachen (dacht dat ze een nepnaam vertelde).....
Edit: ook handig in die kapperszaak (waarvan de naam zichtbaar in beeld was): "oh maar jullie hebben hier intern geen beveiligingssysteem?" "nee"
Inbrekers, doe er uw voordeel mee.....
Handig om zo'n vriend te hebben (als-ie er echt goed in is tenminste), maar ze hadden dit van tevoren kennelijk totaal niet met hem doorgesproken. Behalve 'weet je nog, toen op dat feestje?'. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze hem ook via een niet-persoonsgebonden VPN kunnen benaderen, in plaats van een te traceren telefoon.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef Ferdii het volgende:
“Ik heb een vriend van de cyber security en die gaan we gewoon even bellen”
Dames zijn trouwens eigenaar/operationeel directeur van rondom podotherapeuten, die zitten ongeveer in alle dorpen/steden in Nederland. Gewoon liftje naar willekeurig dorp en crashen in de nabijgelegen praktijk dus
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Leuke aflevering. In het begin moet je als vluchter ook wel geluk hebben dat de hunters niet gelijk op jouw gaan zitten.
Vraag me wel af. Gegevens van vluchters worden opgevraagd en komt van de gemeente waar ze ingeschreven staan. Maar als je niet ingeschreven staat bij een gemeente, komt het dan vanuit een centrale database? Lijkt me wel toch? Of is het dan ineens een stuk lastiger voor de hunters? Zo ja, dan wil ik volgend jaar wel meedoen
Ervaring uit het verleden leert dat als je nu veel in beeld bent, je er vaak relatief snel uit vliegt. Gaat niet altijd op, wel vaak.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Leuke eerste aflevering. Dat ondernemersduo mag er van mij snel uitvliegen.
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…
NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…
NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
Welke? Die mannen of die vrouwen?quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Leuke eerste aflevering. Dat ondernemersduo mag er van mij snel uitvliegen.
In het geval van Hunted is dat niet zo interessant denk ik, die vragen je zelf gewoon om de relevante gegevens volgens mijquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).
Ik weet niet of dat veel uitmaakt. Je begint je speurtocht dan gewoon bij een ander punt, je hebt bijv. wel een huisadres, werk en familie. Dan ga je aan familie, collega's en buren vragen hoe het leven van iemand eruit ziet. Eigenlijk een beetje wat ze ook met die gast met z'n slagerij deden: met wie gaat 'ie om, wie zouden vrienden zijn die om hulp gevraagd worden? Geen socials voor nodigquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben ook wel benieuwd of het lastiger is als iemand weinig tot nooit gedaan heeft online. Een maat van me bijv heeft geen facebook/insta/whatsapp/linkedin, geen smartphone etc. Sms't alleen en checked z'n persoonlijke mail eens per week ofzo. Natuurlijk wel bankpassen enzo, maar verder weinig tot niets over hem te vinden. Wel een hele algemene naam, dus ook veel ruis.
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 22 september 2023 15:09 schreef Leandra het volgende:
Je kunt zelf in "mijn overheid" ook heel veel gegevens zien, tot en met de BSN van je ouders en volwassen kinderen.
Wat ik overigens vrij bizar vind.
Het lijkt je dat je die gegevens in sommige gevallen onzichtbaar zou moeten kunnen laten maken voor je ouders of volwassen kinderen.
Ook wel fijn om te weten dat je dus niet geadopteerd bent.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou inderdaadMaar misschien kan dat dan ook wel?
Ik vind het wel grappig dat er ook Ingangsdatum familiebetrekking bij staat. Heel logisch natuurlijk omdat het niet altijd zo is, maar toch wel leuk dat ik al familie van m'n ouders ben sinds m'n geboorte
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:35 schreef alpeko het volgende:
Leuke start locatie. Mooi gefilmd. Lijkt me echt een nachtmerrie om in Amsterdam te moeten beginnen met je vlucht.
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk. Power Weekend in Made leek me juist ideaal maar mss ook omdat dat mijn achtertuin is. Weinig camera’s daar en veel binnenwegen. A59 heeft dacht ik ook geen ANPR camera’s dat stuk. Aangezien ze ook geen idee hadden welke route Hebe en Sanne hadden genomen op dag dat deze bij Den Bosch verongelukten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.
Dat monstertruckevent van een paar jaar geleden was een stuk erger volgens mij..
I know, I know, daarom gebruik ik ook het woord ik ook 'daadwerkelijk'.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.
Ik denk dat de productie alle info verzameld. Invoert in een programma. De leden van het Hunted team alleen informatie kan zien met de juiste gegevens en dus alleen van de deelnemers via het programma. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Er wordt nog veel meer gesimuleerd. Anpr hits. Pin hits
Qua verkeer en de vele zoekmogelijkheden wel, qua camera's niet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk.
Ja dat vond ik ook leuk!quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:02 schreef MadMaster het volgende:
De start van de aflevering vond ik sowieso wel grappig.
Alsof de 2 dames sinds het einde van de vorige VIPS versie zitten te wachten op een nieuw seizoen en Marcel, Selmar en de anderen nietsvermoedend van hun vakantie teruggehaald werden...
Het is nog iets complexer, want als we dan geen hit zouden hebben, dan weten we dat die niet mee doet en omgekeerd. Dus ‘goldcommand’ zit er tussen die zowel onze bevragingen controleert als desnoods er dingen bij verzint die ze niet weten (en wij toch ook niet kunnen controleren).quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, I know, daarom gebruik ik ook het woord ik ook 'daadwerkelijk'.
Maar omdat de suggestie gewekt wordt dat het uit de BRP gehaald wordt (volgens mij werd de term 'BRP' zelfs in de 1e aflevering afgelopen woensdag door de voice-over genoemd), ben ik dus benieuwd hoe e.e.a. door de productie bij elkaar geharkt wordt én hoe/op welk moment iets aan het Hunted team vrijgegeven wordt.
Eigenlijk was het een verkapte vraag aan @:Selmar
De mannen. Die vrouwen zijn wel leukquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Welke? Die mannen of die vrouwen?
Leuk maar kan ik dus niet zien, ook als ik de vpn aanzwengel nietquote:Op zaterdag 23 september 2023 13:52 schreef marcel.de het volgende:
EDIT:
Klopjacht België waren aflevering 1 en start aflevering 2, ook echt een klapper. Ik ga niet verraden wat, maar echt cool ! Topwerk van de hunters. Die hadden trouwens in seizoen 2 iedereen opgepakt. Nu dan seizoen 3, ik ga aflevering 2 verder kijken en daarna aflevering 3. De rest moet ik wachten evenals de nederlandse afleveringen
update: De afloop van afl 2 was ook top
quote:Op zondag 24 september 2023 21:21 schreef Sorella het volgende:
[..]
Leuk maar kan ik dus niet zien, ook als ik de vpn aanzwengel niet
Waarom is dat dom? Ik zou ook net na de start pinnen. Juist die eerste dag zijn de hunters druk met van alles en hebben ze geen tijd om zich op jouw pinactie te focussen.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Prima eerste aflevering wel, vooralsnog weinig domme acties gezien, behalve die pintransactie. Ik snap echt niet waarom je zo vroeg al wil pinnen en het is nergens voor nodig.
Ik denk dat je het ook wel zonder geld kunt redden, mits je babbel goed is natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom is dat dom? Ik zou ook net na de start pinnen. Juist die eerste dag zijn de hunters druk met van alles en hebben ze geen tijd om zich op jouw pinactie te focussen.
Ik zou zelfs de rest van de teams aansporen om die dag op een bepaald tijdstip allemaal te gaan pinnen. Als de hunters binnen een kort tijdsbestek op zes verschillende plekken in Nederland een pintransactie zien, dan hebben ze niet genoeg menskracht om daar iets mee te doen.
De beste momenten om te pinnen zijn wanneer de hunters druk zijn. Dat is net na de start of net nadat je bij een bekende informatie moet halen.
Ook zie je dat teams in vorige seizoenen op een gegeven moment niet meer konden pinnen. Hoe eerder je het geld hebt, des te beter.
Eigenlijk hadden ze het zelfs beter echt in Amsterdam kunnen doen. Meestal zijn wij na een uur of 4 wel klaar met de start en zijn we de meeste teams kwijt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom is dat dom? Ik zou ook net na de start pinnen. Juist die eerste dag zijn de hunters druk met van alles en hebben ze geen tijd om zich op jouw pinactie te focussen.
Ik zou zelfs de rest van de teams aansporen om die dag op een bepaald tijdstip allemaal te gaan pinnen. Als de hunters binnen een kort tijdsbestek op zes verschillende plekken in Nederland een pintransactie zien, dan hebben ze niet genoeg menskracht om daar iets mee te doen.
De beste momenten om te pinnen zijn wanneer de hunters druk zijn. Dat is net na de start of net nadat je bij een bekende informatie moet halen.
Ook zie je dat teams in vorige seizoenen op een gegeven moment niet meer konden pinnen. Hoe eerder je het geld hebt, des te beter.
In seizoen 1 hadden we ook nog vrouwelijke hunters dacht ikquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:52 schreef Chiappucci het volgende:
Grappig dat Dominique van 'Het mooiste meisje van de klas' nu een van de hunters is.
Eerste vrouwelijke hunter?
Oke tof, zo ver reikt mijn geheugen niet. Maar benieuwd hoe ze het gaat doen!quote:Op woensdag 27 september 2023 06:26 schreef Selmar het volgende:
[..]
In seizoen 1 hadden we ook nog vrouwelijke hunters dacht ik
Minstens 2quote:Op woensdag 27 september 2023 06:26 schreef Selmar het volgende:
[..]
In seizoen 1 hadden we ook nog vrouwelijke hunters dacht ik
Klopt, derde seizoen.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:37 schreef Urquhart het volgende:
Volgens mij heeft Prince ook eens deelgenomen aan een van de eerste WIDM seizoenen
Ik meende hem ook al te herkennenquote:Op woensdag 27 september 2023 20:37 schreef Urquhart het volgende:
Volgens mij heeft Prince ook eens deelgenomen aan een van de eerste WIDM seizoenen
Gewoon voor de zekerheid.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:54 schreef Joop_W het volgende:
Ik bel ook altijd de Hunters als er toevallig iemand met een rugtas in mijn woonwijk loopt.
Wat is hun nummer? 0611?quote:Op woensdag 27 september 2023 20:54 schreef Joop_W het volgende:
Ik bel ook altijd de Hunters als er toevallig iemand met een rugtas in mijn woonwijk loopt.
Als je met zo’n oude Nokia gooit is het nog een gevaarlijk wapen ook.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:00 schreef svann het volgende:
In het volgende seizoen neemt men Nokiaatjes mee.
Iets teveel service van Apple.
Goede vraag, een van die twee stuurde net daarvoor de hunters ergens naartoe, misschien dus wel het spreekwoordelijke bos in.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:05 schreef Yesse het volgende:
Wat hebben ze nou met die fietsers afgesproken over die fietsen?
Waar ze de fietsen terug kunnen brengen volgens mij.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:05 schreef Yesse het volgende:
Kunnen ze terugkopen op Marktplaatsquote:Op woensdag 27 september 2023 21:05 schreef Yesse het volgende:
Ze vroegen om een adres.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:05 schreef Yesse het volgende:
quote:Op woensdag 27 september 2023 21:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ok, welke FOK!ker is dat die Selmar helpt?
quote:Op woensdag 27 september 2023 21:13 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Selmar online contacten blijkbaar.
Volgens mij niet, en dat gaan we ook niet herhalenquote:Op woensdag 27 september 2023 21:45 schreef noodgang het volgende:
Eerste twee afleveringen nog niemand gepaktis dat ooit eerder gebeurd?
quote:Op woensdag 27 september 2023 21:57 schreef Selmar het volgende:
[..]
Volgens mij niet, en dat gaan we ook niet herhalen
En ook Expeditie Robinson, net als Dennis Weening de grand slam.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Prince is volgens mij een oud Widm-deelnemer (seizoen met Onbekenden in Portugal)
Mooie aflevering, dat de pododames nog weg hebben weten te komen
Al was die pinactie weer zo dom
Voor de rest benieuwd wie die NSB-twitteraars zijn
Waarom niet meteen pinnen bij de start? Dan is de locatie toch al bekend bij de hunters en je zit midden in een stadscentrum.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf maar op dat pinnen hangen, waarom zou je dat in hemelsnaam al op dag 2 willen doen. We krijgen er ook geen beeld bij waar dat geld dan voor nodig is.
Ik blijf maar hangen waarom je het geld nodig zou hebben, je kunt in Nederland met je mond toch al een heel eind komen door dingen gratis voor elkaar te krijgen. Zeker als mensen het programma kennen....quote:Op woensdag 27 september 2023 22:47 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarom niet meteen pinnen bij de start? Dan is de locatie toch al bekend bij de hunters en je zit midden in een stadscentrum.
Je wilt soms even de appie in rennen en twee croissants en een smoothie halen, zonder die weer te moeten bietsen. Het is echt zwaar om alles aan anderen te moeten vragen.quote:Op woensdag 27 september 2023 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik blijf maar hangen waarom je het geld nodig zou hebben, je kunt in Nederland met je mond toch al een heel eind komen door dingen gratis voor elkaar te krijgen. Zeker als mensen het programma kennen....
Ja als buitenstaander is het makkelijk lullenquote:Op woensdag 27 september 2023 22:54 schreef Selmar het volgende:
[..]
Je wilt soms even de appie in rennen en twee croissants en een smoothie halen, zonder die weer te moeten bietsen. Het is echt zwaar om alles aan anderen te moeten vragen.
Ik hoor wel eens van kandidaten dat het zwaarste is om drie weken leuk te zijn. Je bent te gast en moet blij zijn, je krijgt een lift en moet blij zijn etc. Daarom gaan ze ook zo vaak naar bekenden.
Denk niet dat je dat kunt inschatten (inclusief mijzelf) zonder mee te doen
Dat was held Evert die voor alle hunters 3 weken compleet onzichtbaar wasquote:Op woensdag 27 september 2023 13:26 schreef Sorella het volgende:
Was dat niet die aflevering dat 1 van de kandidaten had uitgevogeld dat er een helikopter zou komen bij het extractiepunt en dat hij toen is gaan bellen en er zo achter kwam welke helikopter dat was en toen is meegevlogen naar het extractie punt ?![]()
Dat ga je de komende weken zien, maar wij waren er wel van overtuigd dat ze daar waren uitgestaptquote:Op woensdag 27 september 2023 23:26 schreef Ferdii het volgende:
Beide dames kwamen wel erg goed weg, eigenlijk met heel veel geluk en behulpzame mensen.
@:selmar, is er na/tegelijk met deze actie nog ingezet op de auto van Niels? Of willen jullie deze link niet direct kapot maken voor het geval ze terugkeren naar hem?
Nou, niet toevallig iemand met een rugtas, maar met een cameraman ernaast.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:54 schreef Joop_W het volgende:
Nee, hoe kom je erbij. En ook niet aan ER.quote:Op donderdag 28 september 2023 00:44 schreef Sodemieters het volgende:
Heeft Prince trouwens niet ooit meegedaan aan WIDM?
Hij stond meerdere minuten stil in een doodlopend pad......ik snap wel dat daar dan alle aandacht op gaat.quote:Op donderdag 28 september 2023 00:44 schreef Sodemieters het volgende:
Vreemde verhaallijn met de twee dames. Het ene moment is het (de auto van) Niels waar alle aandacht op gericht is. Het volgende moment heeft niemand meer belangstelling voor hem en kan-ie ongehinderd z'n wrg vervolgen. Mogelijk met beide dames nog steeds in de auto.
In dit geval een beetje dom inderdaad, maar slimme kandidaten laten een auto ook even stoppen op een parkeerplaats waar ze juist niet uitstappen. Raar om die auto helemaal niet meer te volgen, maar alle aandacht op het bos te richten.quote:Op donderdag 28 september 2023 00:50 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Hij stond meerdere minuten stil in een doodlopend pad......ik snap wel dat daar dan alle aandacht op gaat.
Wel dom van de dames, je moet sowieso altijd bij een rood stoplicht heel snel uitstappen.
En ze waren gezien. Wij hebben ook maar een paar teams en die moet je zo goed mogelijk gebruiken om de kandidaten te pakken. Dan maken wij de keuze om alles te gooien op ‘zoeken’, maar wees gerust Niels komt nog wel een keer terugquote:Op donderdag 28 september 2023 00:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In dit geval een beetje dom inderdaad, maar slimme kandidaten laten een auto ook even stoppen op een parkeerplaats waar ze juist niet uitstappen. Raar om die auto helemaal niet meer te volgen, maar alle aandacht op het bos te richten.
Op zich het idee in the middle of nowhere pinnen is prima.quote:
Die gaan lukraak wat goede bekenden bellen en zullen zo Jelmer vinden. In de praktijk zullen er toch maar 5-10 realistische opties zijn.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Prince en zoon aan de code gaan komen. Want zij moeten toch contact opnemen met Jelmer? Of mag die Jelmer ook contact opnemen met hen?
Moet wel een toevalstreffer zijn als prince uitgerekend met hem contact zoekt
Jammer alleen dat de twee dames niet zo slim bezig zijn.quote:Op woensdag 27 september 2023 14:22 schreef camaron het volgende:
Misschien wordt het toch lastiger dit jaar voor de Hunters vanwege een ICT specialist op de achterhand van een dames-team die hen gebruik laat maken van een versleutelde chatroom en ik zag iemand met VPN aan de gang.
Spannend hoor
Je wordt niet uitgenodigd om met het programma mee te doen?quote:Op donderdag 28 september 2023 10:06 schreef J-net het volgende:
ik heb geen sociale media, ik post alleen beetje hier. Benieuwd wat dat zou inhouden
Nee hoor, we hebben elk jaar wel 1 deelnemer zonder socialsquote:Op donderdag 28 september 2023 22:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je wordt niet uitgenodigd om met het programma mee te doen?
Nou dat, het is echt bizar hoe ze in hun netwerk blijven hangen.quote:Op donderdag 28 september 2023 22:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de twee dames niet zo slim bezig zijn.
In de echte wereld is dat geen slechte strategie, denk ik. Hun netwerk is enorm (250 locaties in Nederland, meen ik?), dus het is ondoenlijk om dat allemaal te monitoren. Terwijl het waarschijnlijk wel allemaal mensen zijn die bereid zijn om te helpen en ook te vertrouwen zijn (anders is je werkrelatie daarna vast iets minder gezellig).quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:
Nou dat, het is echt bizar hoe ze in hun netwerk blijven hangen.
Ik weet niet of dat niet reeel is, via wat automatisering en AI kun je gigantische hoeveelheden data reduceren tot een behapbare hoeveelheid die interessant is. @Selmar heeft een phd daarin, die kan er vast meer over vertellen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de echte wereld is dat geen slechte strategie, denk ik. Hun netwerk is enorm (250 locaties in Nederland, meen ik?), dus het is ondoenlijk om dat allemaal te monitoren. Terwijl het waarschijnlijk wel allemaal mensen zijn die bereid zijn om te helpen en ook te vertrouwen zijn (anders is je werkrelatie daarna vast iets minder gezellig).
Eén van de tekortkomingen van Hunted is echter dat er geen grens lijkt te zijn aan hoeveel informatie men kan verwerken en dat zodoende tientallen, zo niet honderden mensen (zogenaamd) 'onder de tap' gaan. Ik sluit niet uit dat hier besloten zal worden dat ze alle 250 getapt gaan worden. Iets wat in de echte wereld niet reëel is, maar in Hunted wellicht wel.
Automatisering en AI luisteren geen getapte telefoongesprekken e.d. uit. Wellicht komt dat wel snel, maar vooralsnog zijn ze daar niet goed genoeg voor. Tappen is mensenwerk.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat niet reeel is, via wat automatisering en AI kun je gigantische hoeveelheden data reduceren tot een behapbare hoeveelheid die interessant is. @:Selmar heeft een phd daarin, die kan er vast meer over vertellen.
En dit maakt het hele programma zo anders dan in de eerste paar seizoenen. De twee blonde dames kwamen bij een prachtig groot huis aan en de bewoonster wist meteen met welk programma ze meededen. Selmar krijgt makkelijker en sneller tips via twitter en twee fietsers in Brabant zetten de hunters al op het verkeerde spoor zonder dat ze met de kandidaten gepraat hebben. In een eerder seizoen zouden de twee Brabantse dames gewoon al gepakt zijn.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:11 schreef svann het volgende:
[..]
Denk dat steeds meer mensen dit programma kennen.
Er is maar 1 centraal nummer. Het is niet zo dat elke locatie afzonderlijk bereikbaar is.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
In de echte wereld is dat geen slechte strategie, denk ik. Hun netwerk is enorm (250 locaties in Nederland, meen ik?), dus het is ondoenlijk om dat allemaal te monitoren. Terwijl het waarschijnlijk wel allemaal mensen zijn die bereid zijn om te helpen en ook te vertrouwen zijn (anders is je werkrelatie daarna vast iets minder gezellig).
Eén van de tekortkomingen van Hunted is echter dat er geen grens lijkt te zijn aan hoeveel informatie men kan verwerken en dat zodoende tientallen, zo niet honderden mensen (zogenaamd) 'onder de tap' gaan. Ik sluit niet uit dat hier besloten zal worden dat ze alle 250 getapt gaan worden. Iets wat in de echte wereld niet reëel is, maar in Hunted wellicht wel.
Er zijn vast wel rechtstreekse nummers. Niet voor de klanten, maar intern moet je toch een bepaalde locatie of een bepaalde persoon kunnen bellen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er is maar 1 centraal nummer. Het is niet zo dat elke locatie afzonderlijk bereikbaar is.
Daarbij zijn het volgens mij niet opzichzelfstaande locaties maar bv ruimten die gehuurd worden binnen bijv een gezondheidscentrum.
Dan zouden ze alle podos afzonderlijk moeten tappen.
Ja, mobiel.quote:Op vrijdag 29 september 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er zijn vast wel rechtstreekse nummers. Niet voor de klanten, maar intern moet je toch een bepaalde locatie of een bepaalde persoon kunnen bellen.
Programma's die gesprekken op trefwoorden kunnen scannen bestaan al meer dan tien jaar.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
Automatisering en AI luisteren geen getapte telefoongesprekken e.d. uit. Wellicht komt dat wel snel, maar vooralsnog zijn ze daar niet goed genoeg voor. Tappen is mensenwerk.
Ik heb tapoplossingen gezet , never de taps zelfquote:Op vrijdag 29 september 2023 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Automatisering en AI luisteren geen getapte telefoongesprekken e.d. uit. Wellicht komt dat wel snel, maar vooralsnog zijn ze daar niet goed genoeg voor. Tappen is mensenwerk.
Correct, ik denk wel dat dit de komende 2-5 jaar gaat veranderen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als dia via de telco gaan wel, gaan ze via een interne centrale dan nietquote:Op vrijdag 29 september 2023 22:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, mobiel.
Maar stel, er zijn interne nummers. Kunnen die ook getapt worden dan?
Het volgende seizoen Selmar maar eens de inbox volspammen! Op naar 2 seizoenen zonder aanhoudingen in de eerste 2 afleveringen!quote:Op donderdag 28 september 2023 00:43 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nou, niet toevallig iemand met een rugtas, maar met een cameraman ernaast.
Moet je wel precies weten wanneer de opnamen zijn, maar dit is nog wel een aardige tactiek voor het thuisfront. Die weten natuurlijk wanneer de opnamen zijn, dus die kunnen de Hunters bedelven onder talloze anonieme tips.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het volgende seizoen Selmar maar eens de inbox volspammen! Op naar 2 seizoenen zonder aanhoudingen in de eerste 2 afleveringen!
Ja inderdaad. Sowieso je vriendengroep rare dingen laten doen dunkt me. Als je de hunters een dagje kan laten aanklooien met een vals spoor win je daar enorm mee.quote:Op zondag 1 oktober 2023 22:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Moet je wel precies weten wanneer de opnamen zijn, maar dit is nog wel een aardige tactiek voor het thuisfront. Die weten natuurlijk wanneer de opnamen zijn, dus die kunnen de Hunters bedelven onder talloze anonieme tips.
Vorig seizoen zagen we al een valse tip, vanuit helpers, maar daar deed de foto ze de das om.
En toch ook eens een telefoon waarvan ze wisten dat hij onder de tap stond naar Groningen laten rijden toen ze naar Texel moesten? Dat was ook goedquote:Op zondag 1 oktober 2023 22:01 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Moet je wel precies weten wanneer de opnamen zijn, maar dit is nog wel een aardige tactiek voor het thuisfront. Die weten natuurlijk wanneer de opnamen zijn, dus die kunnen de Hunters bedelven onder talloze anonieme tips.
Vorig seizoen zagen we al een valse tip, vanuit helpers, maar daar deed de foto ze de das om.
What are the odds….quote:Op donderdag 28 september 2023 20:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Prince en zoon aan de code gaan komen. Want zij moeten toch contact opnemen met Jelmer? Of mag die Jelmer ook contact opnemen met hen?
Moet wel een toevalstreffer zijn als prince uitgerekend met hem contact zoekt
Ja! En die vrouw is Denise met een pruik!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:46 schreef MadMaster het volgende:
Heeft Marcel een dubbelrol in deze serie?
Roetsj en overbelichtquote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:49 schreef svann het volgende:
En weer een antieke gegevensdrager.
Even kijken wat er op dat rolletje staat.
Ga je net als vorig jaar krijgen dat ze een nepwebsite bouwen voor het ontwikkelen van foto’s.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:49 schreef svann het volgende:
En weer een antieke gegevensdrager.
Even kijken wat er op dat rolletje staat.
Ben blij dat ik er geen heb.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:52 schreef svann het volgende:
Wie voelt zich nog veilig met zijn dure iPhone?
Of kun je die ongein uitzetten?
Dat kan je volgens mij wel uitzetten, maar als je echt veilig wilt zijn, moet alle digitale zooi uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:52 schreef svann het volgende:
Wie voelt zich nog veilig met zijn dure iPhone?
Of kun je die ongein uitzetten?
Dat kan nog gewoon bij een Hema ofzo.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:51 schreef Joop_W het volgende:
Ga je net als vorig jaar krijgen dat ze een nepwebsite bouwen voor het ontwikkelen van foto’s.
Die is aangeschoten wild. Dat kan niet goed gaan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:12 schreef svann het volgende:
Toch nog één ontsnapt voor zo lang het duurt.
Inderdaad. Hunters zullen de info ook wel bij die broer halen voordat zij dat kan doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:14 schreef Joop_W het volgende:
[..]
Die is aangeschoten wild. Dat kan niet goed gaan zou ik zeggen.
Ze hebben nu ook een rugzak om uit te pluizen naar aanwijzingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:19 schreef DaMart het volgende:
Inderdaad. Hunters zullen de info ook wel bij die broer halen voordat zij dat kan doen.
Maar niet voordat ze een van de locaties voor een hint naar het extractiepunt onbruikbaar hebben gemaakt voor de rest.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Prince en zijn zoon zullen ook wel snel vallen, die eigen IPhone meenemen was een dure fout
Zou mooi zijn als de belangrijkste info in de andere rugzak zit. Lijkt me ook de slimste tactiek, wetend dat de ander sowieso meer risico liep om gepakt te worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:28 schreef svann het volgende:
[..]
Ze hebben nu ook een rugzak om uit te pluizen naar aanwijzingen.
Neem aan dat ze die niet laten schieten.
Nou, eigenlijk hadden we vooral niet zo veel te doen (Jesse en Prince liep namelijk niet gelijk), dus daarom maar met alle teams.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:29 schreef TheVulture het volgende:
Vond het trouwens wel bijzonder dat er ineens zo vol in werd gezet op dat restaurant en de sterke vermoedens dat de dames daar dan op zouden duiken...Voelde een beetje als een hoop losse flodders die bij elkaar werden geveegd, maar wellicht is er veel geknipt en geplakt in de montage
Aan de andere kant heb ik het idee dat er veel telefoontjes met de innercircle niet als zodanig worden opgepikt, zoals bij Prince en zijn zoon richting die Jesper... in vorige seizoenen sloegen Hunters daar op aan, maar wellicht stond deze persoon nog ver genoeg van de gevluchten af om onder de tap gezet te worden.
Ja, maar waarom in godsnaam neem je een telefoon mee die je toch niet gaat gebruiken??quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Prince en zijn zoon zullen ook wel snel vallen, die eigen IPhone meenemen was een dure fout
Ditquote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:09 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja, maar waarom in godsnaam neem je een telefoon mee die je toch niet gaat gebruiken??
Zodat wij hem niet hebbenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:09 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja, maar waarom in godsnaam neem je een telefoon mee die je toch niet gaat gebruiken??
En voor een huiszoeking van de Israëlische ambassade zullen ze wel geen toestemming krijgenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:40 schreef mossad_agent het volgende:
Een maatje van mij denkt er serieus over om ons op te geven. Tip voor Selmar alvast, ik verstop al mijn gegevensdragers ergens waar je niet gaat zoeken dus langs mijn huis gaan heeft geen zinDaar ik weet dat mijn vrouw geen geheim kan bewaren cq kan liegen vertel ik haar ook niks, behalve dat we meedoen
Maar dan nemen ze de gegevensdragers van je vrouw wel mee, of die van je kinderen. Of ze gaan langs op je kantoor en kijken daar op je pc.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:40 schreef mossad_agent het volgende:
Een maatje van mij denkt er serieus over om ons op te geven. Tip voor Selmar alvast, ik verstop al mijn gegevensdragers ergens waar je niet gaat zoeken dus langs mijn huis gaan heeft geen zinDaar ik weet dat mijn vrouw geen geheim kan bewaren cq kan liegen vertel ik haar ook niks, behalve dat we meedoen
Ik was gisteren oprecht verbaasd hoe snel ze van “geen spoor” naar parkeerplaats chinees restaurant gingen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 18:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zou allemaal documenten maken met de naam Hunted erin en daarin allerlei 'plannen'.
Laat ze op het hoofdkwartier dan maar uitzoeken welke de juiste is.
Ik verwacht dat de toestemming daarvoor al gegeven moet worden bij deelname.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 18:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zou het zo hard niet aan meewerken in het meegeven van gegevensdragers...
Oh ja. Ik ben dom.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de toestemming daarvoor al gegeven moet worden bij deelname.
Overigens is dat ook een van de redenen dat ik nooit deelnemers mee of in huis zou nemen, ik weiger toestemming te verlenen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik denk dat er sowieso een paar "basisvoorwaarden" moeten zijn als je meedoet, uiteindelijk wordt er wel een tv-programma gemaakt. Ik denk bijv ook dat ze een stuk of tien (?) mogelijke helpers door moeten geven. Je wilt niet hebben dat zo'n Jesper ineens vanalles in z'n bus krijgt terwijl hij op vakantie is of geen toestemming gaat gevenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens is dat ook een van de redenen dat ik nooit deelnemers mee of in huis zou nemen, ik weiger toestemming te verlenen.
Ja ok, fair point. Dan zullen ze allemaal hun phone wel mee hebben idd.quote:
Of gewoon die optie tijdelijk uitzetten zodat deze niet vindbaar isquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 02:39 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja ok, fair point. Dan zullen ze allemaal hun phone wel mee hebben idd.
En vanaf volgend jaar niemand meer.....zullen hem wel meenemen maar gelijk ergens droppen bij een vriend, of op een plek in de natuur verstoppen waar ie niet gevonden/gestolen kan worden maar ze wel de plek van kunnen herinneren.
Of juist een vriend vragen je telefoon mee te nemen naar allerlei plekken en daar even aan te zetten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Of gewoon die optie tijdelijk uitzetten zodat deze niet vindbaar isanders ga je als nog hangen nu ze deze grap weten. Als de hunters zien dat die telefoon elke keer aan straat op 1 plek gaan ze daar zeker kijken en in beslag nemen
Zelfs als de telefoon uit staat, straat bluetooth een signaal uit naar een andere Apple apparaat dus dat heeft weinig zin helaas. Daarom dus die optie gewoon duidelijk even volledig uitschakelen tot na afloop.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of juist een vriend vragen je telefoon mee te nemen naar allerlei plekken en daar even aan te zetten.
Ja, je doet mee aan een programma waarin het moet lijken alsof de Hunters dezelfde bevoegdheden hebben als de Nederlandse opsporingsdiensten tijdens een manhunt. Die bevoegdheden hebben ze natuurlijk niet werkelijk, dus daar worden van tevoren afspraken over gemaakt. Er is hier ook wel eens gevraagd waarom men niet gewoon de deur dicht houdt als de Hunters aankomen bij een huis waar kandidaten verscholen zitten. Nou, omdat in werkelijkheid die deur er dan gewoon uitgeramd zou worden. In het programma gebeurt dat natuurlijk niet, dan spreek je dus af dat men in dat geval gewoon de deur open doet.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:01 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik denk dat er sowieso een paar "basisvoorwaarden" moeten zijn als je meedoet, uiteindelijk wordt er wel een tv-programma gemaakt. Ik denk bijv ook dat ze een stuk of tien (?) mogelijke helpers door moeten geven. Je wilt niet hebben dat zo'n Jesper ineens vanalles in z'n bus krijgt terwijl hij op vakantie is of geen toestemming gaat geven
En zo verwacht ik ook dat je je gegevensdragers danwel af moet staan, danwel mee moet nemen, maar dat daar wel duidelijke afspraken over zijn hoe ver ze gaan, en ze niet je hele pornocollectie op tv gaan laten zien bijvoorbeeld![]()
+1quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, je doet mee aan een programma waarin het moet lijken alsof de Hunters dezelfde bevoegdheden hebben als de Nederlandse opsporingsdiensten tijdens een manhunt. Die bevoegdheden hebben ze natuurlijk niet werkelijk, dus daar worden van tevoren afspraken over gemaakt. Er is hier ook wel eens gevraagd waarom men niet gewoon de deur dicht houdt als de Hunters aankomen bij een huis waar kandidaten verscholen zitten. Nou, omdat in werkelijkheid die deur er dan gewoon uitgeramd zou worden. In het programma gebeurt dat natuurlijk niet, dan spreek je dus af dat men in dat geval gewoon de deur open doet.
En wat betreft huiszoekingen en in beslag nemen van apparatuur; reken maar dat de politie dat in werkelijkheid ook doet als er op jouw partner gejaagd wordt.
Ik heb geen Apple natuurlijk 🤓😎🤓quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs als de telefoon uit staat, straat bluetooth een signaal uit naar een andere Apple apparaat dus dat heeft weinig zin helaas. Daarom dus die optie gewoon duidelijk even volledig uitschakelen tot na afloop.
Uit Wesley z'n Whatsappquote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:38 schreef svann het volgende:
Hoe komt HQ nou weer aan de app-berichten?
Uit de telefoon van de gepakte?
Volgens mij verbinden ze bij een huisbezoek de whatsapp met hun computers.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:38 schreef svann het volgende:
Hoe komt HQ nou weer aan de app-berichten?
Uit de telefoon van de gepakte?
Dat ziet de helper dan toch meteen -als hij er op bedacht zou zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:39 schreef Joop_W het volgende:
Volgens mij verbinden ze bij een huisbezoek de whatsapp met hun computers.
Je kunt verbonden apparaten in WhatsApp zien, maar de gemiddelde persoon heeft daar niet genoeg verstand van vermoed ik.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:43 schreef svann het volgende:
[..]
Dat ziet de helper dan toch meteen -als hij er op bedacht zou zijn.
Is dan iig ook weer uit te zetten. Maar ja...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |