abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2023 @ 11:02:25 #101
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210703655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 10:58 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik heb zitten kijken: Medemblik, Castricum, Heemsker, meerdere plekken in Amsterdam, en Maastricht maar er is totaal geen rechte lijn te trekken tussen al die plekken.....dus ik ben er nog niet achter.
Ik ben de Maas ook al deels (virtueel) afgelopen op zoek naar een landtong met aan het uiteinde een pier, waarop een hekje en een baken lijkt te staan, die er uit ziet als op de afbeelding van het extractiepunt, omdat de Nachtwacht tijdens de 2e Wereldoorlog in de kunstbunker in de Sint-Pietersberg bij Maastricht opgeslagen is geweest.
Tot op heden niets gevonden wat er op lijkt...
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 12:44:19 #102
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210704526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 06:28 schreef Selmar het volgende:

[..]
Omdat de dynamiek van beter is met een duo, die praten namelijk met elkaar en dat wordt leuker op beeld dan iemand die tegen zichzelf loopt te praten. Maar het is geen voorwaarde, als er een leuke enkeling is kan die nog steeds gewoon meedoen.
Thanks! Dat vermoeden had ik al een beetje :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_210705051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 08:15 schreef ThijsTH het volgende:
Haha die Sissy en Nick in de auto.....kind vroeg "mag ik jullie namen weten of willen jullie dat niet zeggen?"
Zegt ze "ik ben Sissy".....en die man achter het stuur ging lachen (dacht dat ze een nepnaam vertelde)..... _O-

Edit: ook handig in die kapperszaak (waarvan de naam zichtbaar in beeld was): "oh maar jullie hebben hier intern geen beveiligingssysteem?" "nee"
Inbrekers, doe er uw voordeel mee.....
Ja, beetje apart dat je je namen gaat vertellen, terwijl dat kind er al van uitging dat het niet zou gebeuren. En dan vervolgens ook nog gaan benadrukken dat het de echte namen zijn.

Denk trouwens niet dat er in de gemiddelde kapsalon veel te halen valt voor een inbreker.
pi_210705072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef Ferdii het volgende:
“Ik heb een vriend van de cyber security en die gaan we gewoon even bellen”

:+

Dames zijn trouwens eigenaar/operationeel directeur van rondom podotherapeuten, die zitten ongeveer in alle dorpen/steden in Nederland. Gewoon liftje naar willekeurig dorp en crashen in de nabijgelegen praktijk dus :Y
Handig om zo'n vriend te hebben (als-ie er echt goed in is tenminste), maar ze hadden dit van tevoren kennelijk totaal niet met hem doorgesproken. Behalve 'weet je nog, toen op dat feestje?'. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze hem ook via een niet-persoonsgebonden VPN kunnen benaderen, in plaats van een te traceren telefoon.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2023 13:46:57 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 september 2023 @ 13:51:15 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_210705102
Heerlijke eerste aflevering een voor de verandering eens geen team dat er in aflevering 1 helemaal een zootje van maakt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 21 september 2023 @ 17:31:54 #106
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_210706831
Ga nu kijken. Start al leuk:

Jagen jagen jagen, ze moete van vooruh niet meer weten dat ze van achtere leven :D

De inbreng van mijn naamgenoot begint al weer prettig
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  donderdag 21 september 2023 @ 17:59:01 #107
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_210707013
Goede aflevering. Ben zeer benieuwd.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_210715745
*O* Begonnen aan Hunted! Erg leuk!
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:54:58 #109
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_210715873
Leuke eerste aflevering. Dat ondernemersduo mag er van mij snel uitvliegen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_210715884
Leuke aflevering. In het begin moet je als vluchter ook wel geluk hebben dat de hunters niet gelijk op jouw gaan zitten.
Vraag me wel af. Gegevens van vluchters worden opgevraagd en komt van de gemeente waar ze ingeschreven staan. Maar als je niet ingeschreven staat bij een gemeente, komt het dan vanuit een centrale database? Lijkt me wel toch? Of is het dan ineens een stuk lastiger voor de hunters? Zo ja, dan wil ik volgend jaar wel meedoen :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 13:15:32 #111
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210716055
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Leuke aflevering. In het begin moet je als vluchter ook wel geluk hebben dat de hunters niet gelijk op jouw gaan zitten.
Vraag me wel af. Gegevens van vluchters worden opgevraagd en komt van de gemeente waar ze ingeschreven staan. Maar als je niet ingeschreven staat bij een gemeente, komt het dan vanuit een centrale database? Lijkt me wel toch? Of is het dan ineens een stuk lastiger voor de hunters? Zo ja, dan wil ik volgend jaar wel meedoen :P
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…

NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
  vrijdag 22 september 2023 @ 14:08:52 #112
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_210716494
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Ervaring uit het verleden leert dat als je nu veel in beeld bent, je er vaak relatief snel uit vliegt. Gaat niet altijd op, wel vaak.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_210716502
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…

NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.

Ik denk dat de productie alle info verzameld. Invoert in een programma. De leden van het Hunted team alleen informatie kan zien met de juiste gegevens en dus alleen van de deelnemers via het programma. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Er wordt nog veel meer gesimuleerd. Anpr hits. Pin hits
pi_210716685
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).
pi_210716687
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Welke? Die mannen of die vrouwen?
pi_210716721
Ben ook wel benieuwd of het lastiger is als iemand weinig tot nooit gedaan heeft online. Een maat van me bijv heeft geen facebook/insta/whatsapp/linkedin, geen smartphone etc. Sms't alleen en checked z'n persoonlijke mail eens per week ofzo. Natuurlijk wel bankpassen enzo, maar verder weinig tot niets over hem te vinden. Wel een hele algemene naam, dus ook veel ruis.
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 14:46:32 #117
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210716810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).
In het geval van Hunted is dat niet zo interessant denk ik, die vragen je zelf gewoon om de relevante gegevens volgens mij :P Ik denk ook altijd dat je een soort "inner circle" door moet geven, want ze hebben ook altijd de juiste mensen onder tap staan, het blijft toch óók tv maken ;) Maar denk dat daar een productie tussenzit die dat gewoon goed filtert zodat beide kanten in een enigszins realistische situatie komen :

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben ook wel benieuwd of het lastiger is als iemand weinig tot nooit gedaan heeft online. Een maat van me bijv heeft geen facebook/insta/whatsapp/linkedin, geen smartphone etc. Sms't alleen en checked z'n persoonlijke mail eens per week ofzo. Natuurlijk wel bankpassen enzo, maar verder weinig tot niets over hem te vinden. Wel een hele algemene naam, dus ook veel ruis.
Ik weet niet of dat veel uitmaakt. Je begint je speurtocht dan gewoon bij een ander punt, je hebt bijv. wel een huisadres, werk en familie. Dan ga je aan familie, collega's en buren vragen hoe het leven van iemand eruit ziet. Eigenlijk een beetje wat ze ook met die gast met z'n slagerij deden: met wie gaat 'ie om, wie zouden vrienden zijn die om hulp gevraagd worden? Geen socials voor nodig :P

En als je écht goed op de vlucht bent, hebben ze als het goed is sowieso weinig aan je "normale" leven, hoe meer banden je breekt, hoe beter :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  vrijdag 22 september 2023 @ 15:09:04 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210716948
Je kunt zelf in "mijn overheid" ook heel veel gegevens zien, tot en met de BSN van je ouders en volwassen kinderen.
Wat ik overigens vrij bizar vind.

Het lijkt je dat je die gegevens in sommige gevallen onzichtbaar zou moeten kunnen laten maken voor je ouders of volwassen kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 15:19:07 #119
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210717018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:09 schreef Leandra het volgende:
Je kunt zelf in "mijn overheid" ook heel veel gegevens zien, tot en met de BSN van je ouders en volwassen kinderen.
Wat ik overigens vrij bizar vind.

Het lijkt je dat je die gegevens in sommige gevallen onzichtbaar zou moeten kunnen laten maken voor je ouders of volwassen kinderen.
Nou inderdaad :o Maar misschien kan dat dan ook wel?

Ik vind het wel grappig dat er ook Ingangsdatum familiebetrekking bij staat. Heel logisch natuurlijk omdat het niet altijd zo is, maar toch wel leuk dat ik al familie van m'n ouders ben sinds m'n geboorte :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 15:22:54 #120
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_210717040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:19 schreef Meke het volgende:

[..]
Nou inderdaad :o Maar misschien kan dat dan ook wel?

Ik vind het wel grappig dat er ook Ingangsdatum familiebetrekking bij staat. Heel logisch natuurlijk omdat het niet altijd zo is, maar toch wel leuk dat ik al familie van m'n ouders ben sinds m'n geboorte :P
Ook wel fijn om te weten dat je dus niet geadopteerd bent. :P
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_210717140
Leuke start locatie. Mooi gefilmd. Lijkt me echt een nachtmerrie om in Amsterdam te moeten beginnen met je vlucht.
  Moderator vrijdag 22 september 2023 @ 15:53:51 #122
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210717274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:35 schreef alpeko het volgende:
Leuke start locatie. Mooi gefilmd. Lijkt me echt een nachtmerrie om in Amsterdam te moeten beginnen met je vlucht.
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.

Dat monstertruckevent van een paar jaar geleden was een stuk erger volgens mij..
pi_210717311
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:53 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.

Dat monstertruckevent van een paar jaar geleden was een stuk erger volgens mij..
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk. Power Weekend in Made leek me juist ideaal maar mss ook omdat dat mijn achtertuin is. Weinig camera’s daar en veel binnenwegen. A59 heeft dacht ik ook geen ANPR camera’s dat stuk. Aangezien ze ook geen idee hadden welke route Hebe en Sanne hadden genomen op dag dat deze bij Den Bosch verongelukten.
  vrijdag 22 september 2023 @ 16:43:24 #124
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210717677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:10 schreef StephanL het volgende:

[..]
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.

Ik denk dat de productie alle info verzameld. Invoert in een programma. De leden van het Hunted team alleen informatie kan zien met de juiste gegevens en dus alleen van de deelnemers via het programma. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Er wordt nog veel meer gesimuleerd. Anpr hits. Pin hits
I know, I know, daarom gebruik ik ook het woord ik ook 'daadwerkelijk'.

Maar omdat de suggestie gewekt wordt dat het uit de BRP gehaald wordt (volgens mij werd de term 'BRP' zelfs in de 1e aflevering afgelopen woensdag door de voice-over genoemd), ben ik dus benieuwd hoe e.e.a. door de productie bij elkaar geharkt wordt én hoe/op welk moment iets aan het Hunted team vrijgegeven wordt.
Eigenlijk was het een verkapte vraag aan @Selmar :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 17:02:58 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210717817
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:56 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk.
Qua verkeer en de vele zoekmogelijkheden wel, qua camera's niet.

Maar het had m.i. weinig zin om Hunter teams naar Amsterdam te sturen, de voortvluchtigen zouden al lang weg zijn en buurtonderzoek is dan niet of nauwelijks interessant. De uiterlijke kenmerken van de voortvluchtigen kreeg men via de diverse camerabeelden en in het Rijksmuseum was niet veel te vinden...

De start van de aflevering vond ik sowieso wel grappig.
Alsof de 2 dames sinds het einde van de vorige VIPS versie zitten te wachten op een nieuw seizoen en Marcel, Selmar en de anderen nietsvermoedend van hun vakantie teruggehaald werden... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')