Ik ben de Maas ook al deels (virtueel) afgelopen op zoek naar een landtong met aan het uiteinde een pier, waarop een hekje en een baken lijkt te staan, die er uit ziet als op de afbeelding van het extractiepunt, omdat de Nachtwacht tijdens de 2e Wereldoorlog in de kunstbunker in de Sint-Pietersberg bij Maastricht opgeslagen is geweest.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:58 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ik heb zitten kijken: Medemblik, Castricum, Heemsker, meerdere plekken in Amsterdam, en Maastricht maar er is totaal geen rechte lijn te trekken tussen al die plekken.....dus ik ben er nog niet achter.
Thanks! Dat vermoeden had ik al een beetjequote:Op donderdag 21 september 2023 06:28 schreef Selmar het volgende:
[..]
Omdat de dynamiek van beter is met een duo, die praten namelijk met elkaar en dat wordt leuker op beeld dan iemand die tegen zichzelf loopt te praten. Maar het is geen voorwaarde, als er een leuke enkeling is kan die nog steeds gewoon meedoen.
Ja, beetje apart dat je je namen gaat vertellen, terwijl dat kind er al van uitging dat het niet zou gebeuren. En dan vervolgens ook nog gaan benadrukken dat het de echte namen zijn.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:15 schreef ThijsTH het volgende:
Haha die Sissy en Nick in de auto.....kind vroeg "mag ik jullie namen weten of willen jullie dat niet zeggen?"
Zegt ze "ik ben Sissy".....en die man achter het stuur ging lachen (dacht dat ze een nepnaam vertelde).....
Edit: ook handig in die kapperszaak (waarvan de naam zichtbaar in beeld was): "oh maar jullie hebben hier intern geen beveiligingssysteem?" "nee"
Inbrekers, doe er uw voordeel mee.....
Handig om zo'n vriend te hebben (als-ie er echt goed in is tenminste), maar ze hadden dit van tevoren kennelijk totaal niet met hem doorgesproken. Behalve 'weet je nog, toen op dat feestje?'. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze hem ook via een niet-persoonsgebonden VPN kunnen benaderen, in plaats van een te traceren telefoon.quote:Op woensdag 20 september 2023 22:44 schreef Ferdii het volgende:
“Ik heb een vriend van de cyber security en die gaan we gewoon even bellen”
Dames zijn trouwens eigenaar/operationeel directeur van rondom podotherapeuten, die zitten ongeveer in alle dorpen/steden in Nederland. Gewoon liftje naar willekeurig dorp en crashen in de nabijgelegen praktijk dus
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Leuke aflevering. In het begin moet je als vluchter ook wel geluk hebben dat de hunters niet gelijk op jouw gaan zitten.
Vraag me wel af. Gegevens van vluchters worden opgevraagd en komt van de gemeente waar ze ingeschreven staan. Maar als je niet ingeschreven staat bij een gemeente, komt het dan vanuit een centrale database? Lijkt me wel toch? Of is het dan ineens een stuk lastiger voor de hunters? Zo ja, dan wil ik volgend jaar wel meedoen
Ervaring uit het verleden leert dat als je nu veel in beeld bent, je er vaak relatief snel uit vliegt. Gaat niet altijd op, wel vaak.quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Leuke eerste aflevering. Dat ondernemersduo mag er van mij snel uitvliegen.
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…
NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik neem aan de gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) database komen en dat is een landelijke database. Als je een Burgerservicenummer hebt en/of officieel in Nederland woont, dan sta je geregistreerd in de BRP…
NB. Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre dit soort gegevens voor een 'fun' programma als Hunted daadwerkelijk uit de BRP afkomstig zijn, normaal gesproken zijn er strikte richtlijnen aan het gebruik van die gegevens…
Welke? Die mannen of die vrouwen?quote:Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef AgnesGru het volgende:
Leuke eerste aflevering. Dat ondernemersduo mag er van mij snel uitvliegen.
In het geval van Hunted is dat niet zo interessant denk ik, die vragen je zelf gewoon om de relevante gegevens volgens mijquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar ik sta dus niet in Nederland ingeschreven, wel een NL paspoort, waarin ook BSN staat, dus moet nog wel in het BRP staan lijkt me (als ik ooit die paar jaar AOW die ik heb opgebouwd ga claimen bijv).
Ik weet niet of dat veel uitmaakt. Je begint je speurtocht dan gewoon bij een ander punt, je hebt bijv. wel een huisadres, werk en familie. Dan ga je aan familie, collega's en buren vragen hoe het leven van iemand eruit ziet. Eigenlijk een beetje wat ze ook met die gast met z'n slagerij deden: met wie gaat 'ie om, wie zouden vrienden zijn die om hulp gevraagd worden? Geen socials voor nodigquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ben ook wel benieuwd of het lastiger is als iemand weinig tot nooit gedaan heeft online. Een maat van me bijv heeft geen facebook/insta/whatsapp/linkedin, geen smartphone etc. Sms't alleen en checked z'n persoonlijke mail eens per week ofzo. Natuurlijk wel bankpassen enzo, maar verder weinig tot niets over hem te vinden. Wel een hele algemene naam, dus ook veel ruis.
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 22 september 2023 15:09 schreef Leandra het volgende:
Je kunt zelf in "mijn overheid" ook heel veel gegevens zien, tot en met de BSN van je ouders en volwassen kinderen.
Wat ik overigens vrij bizar vind.
Het lijkt je dat je die gegevens in sommige gevallen onzichtbaar zou moeten kunnen laten maken voor je ouders of volwassen kinderen.
Ook wel fijn om te weten dat je dus niet geadopteerd bent.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou inderdaadMaar misschien kan dat dan ook wel?
Ik vind het wel grappig dat er ook Ingangsdatum familiebetrekking bij staat. Heel logisch natuurlijk omdat het niet altijd zo is, maar toch wel leuk dat ik al familie van m'n ouders ben sinds m'n geboorte
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:35 schreef alpeko het volgende:
Leuke start locatie. Mooi gefilmd. Lijkt me echt een nachtmerrie om in Amsterdam te moeten beginnen met je vlucht.
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk. Power Weekend in Made leek me juist ideaal maar mss ook omdat dat mijn achtertuin is. Weinig camera’s daar en veel binnenwegen. A59 heeft dacht ik ook geen ANPR camera’s dat stuk. Aangezien ze ook geen idee hadden welke route Hebe en Sanne hadden genomen op dag dat deze bij Den Bosch verongelukten.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja weet ik niet, wel veel camera's maar ook veel vluchtmogelijkheden.
Dat monstertruckevent van een paar jaar geleden was een stuk erger volgens mij..
I know, I know, daarom gebruik ik ook het woord ik ook 'daadwerkelijk'.quote:Op vrijdag 22 september 2023 14:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Het is een programma. Dat soort dingen worden gesimuleerd. Zou mooi zijn, kunnen ze bij alle gegevens van iedereen.
Ik denk dat de productie alle info verzameld. Invoert in een programma. De leden van het Hunted team alleen informatie kan zien met de juiste gegevens en dus alleen van de deelnemers via het programma. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Er wordt nog veel meer gesimuleerd. Anpr hits. Pin hits
Qua verkeer en de vele zoekmogelijkheden wel, qua camera's niet.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo. Voor Hunters is Amsterdam ook drama natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |