SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
En zon, werkenmethetraamopenweerquote:
Buiten aan het werk. Heb dan toch het liefst alleen een shirt aan, maar dat is te koudquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zon, werkenmethetraamopenweer
Als de zon wegvalt is het wel wat minder ja
Ook dit is gewoon lentequote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat er lente zo goed als wordt overgeslagen dit jaar. Hopelijk dan maar gelijk vol de zomer in. 3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen. Soms onweer
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat er lente zo goed als wordt overgeslagen dit jaar. Hopelijk dan maar gelijk vol de zomer in. 3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen. Soms onweer
[ twitter ]
Waar mag ik tekenen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen.
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen isquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen is
Volgend jaar zomer wordt het nog maar maximaal 10 graden in Nederland denk ik!quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen is
Ik weet even niet hoe ik hier op zal reageren...quote:
Ow, ik zie voor hier toch wel 15-16 voor volgende week. Of eigenlijk vanaf donderdag al. Alleen morgen nog die koude tyfus 11 graden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:52 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat een baggerruns ineens voor volgende week. Was lange tijd rond de 15-20 graden (maarja, toen nog ultralange termijn) en nu het dichterbij komt draaien de kaarten ineens om en zitten we op 10-11 graden max. een week lang.
Fijne vakantieweek, zo aan de kust. Misschien blijft de bewolking nog wel weg. Want de zonkracht is idd goed.
Dat is klimaatverandering. Precies dat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:07 schreef Vigilance het volgende:
Ligt het aan mij of wordt het vooral allemaal extremer?
Gebruik je weerapps of de standaardsites (weer.nl, buienradar)? Heb het idee dat de nieuwste runs dan nog verwerkt moeten worden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, ik zie voor hier toch wel 15-16 voor volgende week. Of eigenlijk vanaf donderdag al. Alleen morgen nog die koude tyfus 11 graden.
En met 15-16 graden zijn we tegenwoordig al heeeeeel blij.
Afkoeling van de aarde, vandaag een extra rondje gereden met de benzineslurper. Zo hoop ik een steentje bij te dragen aan het opwarmen van de aardequote:
Nee dit is een tergend langzaam verlopende crash.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:43 schreef dick_laurent het volgende:
Elke keer als je de nieuwe kaarten ziet binnenkomen is het:
[ afbeelding ]
We lopen qua temperatuur ook achter op vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens was april vorig jaar ook te koud, maar toen was er wel minder treurnis. Nu is het heel vaak nat, winderig en grijs. Het is gewoon echt amper lente te noemen
Ik deed toen eindexamen. Dat was niet leukquote:Op dinsdag 25 april 2023 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Al het kruit is voor de zomer!
Wie herinnert zich deze april-maand nog?
[ afbeelding ]
Toen was al het kruit verschoten en kregen we niet zo'n geweldige zomer.
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansenquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gebruik je weerapps of de standaardsites (weer.nl, buienradar)? Heb het idee dat de nieuwste runs dan nog verwerkt moeten worden.
Heb je niet door dat je jezelf echt compleet voor lul zet met die onzin?quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansen
April 2007 kan ik me herinneren als de maand dat ik knock out was van de hooikoorts. Ik kreeg het wondermiddel Levocetrizine voorgeschreven en was binnen een dag weer opgeknaptquote:Op dinsdag 25 april 2023 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Al het kruit is voor de zomer!
Wie herinnert zich deze april-maand nog?
[ afbeelding ]
Toen was al het kruit verschoten en kregen we niet zo'n geweldige zomer.
Opvallend is dat de normaal toen 1,5°C lager lag.
April 2013quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
April 2007 kan ik me herinneren als de maand dat ik knock out was van de hooikoorts. Ik kreeg het wondermiddel Levocetrizine voorgeschreven en was binnen een dag weer opgeknapt
Zo is dat, over 2 maanden zijn de meesten dit ook weer vergeten als het weer (bijna)40 graden wordquote:Op woensdag 26 april 2023 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
Rijp op de velden, snijdende wind uit zee, gevoelstempratuur onder de nul. Heerlijk mannelijk rauw oud hollandsch voorjaartje.
Gruwelijk nat.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:24 schreef Djeez het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)eerder-zo-nat-als-nu
Alleen 1998 was nog natter dan dit jaar...
Nu is hagel natuurlijk bij uitstek een zomers fenomeen.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Bloedchagrijnig word ik ervan. Gisteren godverdomme gewoon door de hagel gelopen.
Hagel![]()
Leuke act weer Djeez!quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansen
Een remmende werking op de temperatuur betekent natuurlijk niet dat het een zomer vol treurnis wordt. Zeker niet met een bastion vol hitte en droogte dat al maanden in het zuiden van Europa rondspookt.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren. Amper lente en dan ook nog een zomer voor treurnis zou wel kansloos zijn
Heeft het natte weer gevolgen?
Het wordt interessant om te zien of het natte weer van nu gevolgen heeft voor de temperaturen, later in de lente en in een deel van de zomer. Zeker als het de komende tijd met enige regelmaat blijft regenen, en vooralsnog lijkt dat op basis van de berekeningen aannemelijk, dan beginnen we met een veel nattere natuur aan de zomer dan in voorgaande jaren. Er kan dan nog veel water verdampen en die verdamping kan tijdens warme perioden een wat remmende werking op de temperatuur kunnen hebben.
Team kutweer op werktijden...quote:Op woensdag 26 april 2023 09:49 schreef Haags het volgende:
#TeamRegen
Behalve als mijn vakantie aanbreekt. Dan moet het wel droog en mooi weer zijn.
Dat record gaat er nog wel een keer aan. Daar zorgt onze grote vriend klimaatverandering wel voor.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:24 schreef Djeez het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)eerder-zo-nat-als-nu
Alleen 1998 was nog natter dan dit jaar...
Hier gister 30 ... alleen komende zaterdag kan het nog een keer 30 worden, daarna terug naar normaal 22/23 graden. Voordeel is wel dat de Spaanse casa wat minder snel opwarmt dan een gemiddeld Hollandsch huis. Binnen blijft het vooralsnog rond de 23 graden schommelen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Oriente het volgende:
In Sevilla is het vandaag en morgen rustig 39 graden.
24 graden kan wel lekker zijn, maar als het grijs en nat is, dan ist nog niks natuurlijkquote:Op woensdag 26 april 2023 09:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Een remmende werking op de temperatuur betekent natuurlijk niet dat het een zomer vol treurnis wordt. Zeker niet met een bastion vol hitte en droogte dat al maanden in het zuiden van Europa rondspookt.
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:29 schreef Vigilance het volgende:
Fucking saai dit manOpstaan, douchen, werken, boodschappen doen (winterjas aan dichtgeritst tot boven) koken, beetje op de bank hangen en wachten tot ik kan gaan slapen.
Dat is een beetje mijn default in dit soort dagen/de laatste periode. M'n broeken zitten ook veel te strak omdat ik amper hardloop met dit kutweer (vorig jaar in deze maand 120 km, nu 0).
Wel jaren gedaan maar kan me er nu echt niet meer toe zetten. Geen zin meer in die pleuriskou en poolwind in mn nek.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.
Dan is het echt gewoon luiheid inderdaadquote:Op woensdag 26 april 2023 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.
Precies, met warmte vind ik het juist moeilijker om me te zetten aan hardlopen. Vooral als de luchtvochtigheid relatief hoog is. Je kunt je er ook gewoon op kledenquote:Op woensdag 26 april 2023 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het echt gewoon luiheid inderdaad
Vrije dag vandaag, dus vanmorgen lekker 2,5 uur door het bos en over de heide enzo gefietst, was goed te doen op de eerste paar frisse minuten na
El Nino doet geen ene flikker hier.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:55 schreef cherrycoke het volgende:
Heb we met el nino geen natte lentes en zomer? Of zeg ik nou iets compleet geks?
omdat het tyfus koud isquote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor, zag net wat plaatjes van de vrijmarkt in Utje. Mensen allemaal in dikke winterjassen ingepakt en vesten. Niet heel sexy.
quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Oriente het volgende:
In Sevilla is het vandaag en morgen rustig 39 graden.
Wel veel vrouwen in hoge laarzen, inclusief de mijnequote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor, zag net wat plaatjes van de vrijmarkt in Utje. Mensen allemaal in dikke winterjassen ingepakt en vesten. Niet heel sexy.
dit is ook al van die treurnisquote:
Ben wel benieuwd wat jij momenteel aan hebt?quote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Niks uiteraard. Lekker beetje fallusbewegingen maken vandaag.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat jij momenteel aan hebt?
Ik ben bang dat dit zeker de komende jaren een groot effect zal hebben op het klimaat. Noord-Europa permafrost, zuiden woestijnquote:Op donderdag 27 april 2023 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Schijnbaar is Zuid-Europa opmerkelijk heet en Noord-Europa opmerkelijk fris. Speelt de oceaan hier nog een rol? Biedt die om een of andere reden te weinig tegenwicht, waardoor wij met NO-wind zitten en Zuid-Europa met ZW wind? Ik las eerder dit jaar iets over een stilvallende Golfstroom wat een groot effect op ons klimaat kan hebben.
Golfstroom is het. Als het noordpoolgebied warm wordt en het verschil met zuidelijkere luchtstromen kleiner wordt, wordt de golfstroom zwakker. Daar hebben we nu mee te maken. En een zwakkere golfstroom beweegt trager en gaat meer meanderen.quote:Op donderdag 27 april 2023 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Schijnbaar is Zuid-Europa opmerkelijk heet en Noord-Europa opmerkelijk fris. Speelt de oceaan hier nog een rol? Biedt die om een of andere reden te weinig tegenwicht, waardoor wij met NO-wind zitten en Zuid-Europa met ZW wind? Ik las eerder dit jaar iets over een stilvallende Golfstroom wat een groot effect op ons klimaat kan hebben.
Dit is dus precies het weertype dat je vaker gaat zien als de aarde opwarmt.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:45 schreef Djeez het volgende:
Volgende week dinsdag wordt het maar liefst 11 graden. Op 2 mei nota bene. Hoezo, opwarming van de aarde?
quote:Op donderdag 27 april 2023 23:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit zeker de komende jaren een groot effect zal hebben op het klimaat. Noord-Europa permafrost, zuiden woestijn
Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij dat de Golfstroom nooit helemaal stilvalt (ook niet in het verleden) maar wel zwakker kan worden en zichzelf kan verplaatsen. In het geval van de Atlantische Oceaan zou je denken dat de stroming dan zuidelijker komt te liggen, waardoor er in het noorden weinig invloed meer is van de Golfstroom en het daar kouder wordt. Als het eenmaal kouder wordt, dan kan op een gegeven moment de Golfstroom ook weer noordelijker komt. Een zelfregulerend systeem dus. Maar ja, dit is allemaal huis-tuin-en-keuken-logica, het zal in de praktijk wel complexer in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 28 april 2023 09:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Golfstroom is het. Als het noordpoolgebied warm wordt en het verschil met zuidelijkere luchtstromen kleiner wordt, wordt de golfstroom zwakker. Daar hebben we nu mee te maken. En een zwakkere golfstroom beweegt trager en gaat meer meanderen.
2013 staat er nog met kop en schouders boven hoor. Toen zijn we nog heel lang in de winter blijven hangen, tot diep in juni aan toe.quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch wel een van de meest kansloze lentes die ik bewust mee maak zeg.
Dat klopt maar dat was op meteorologisch gebied wel interessanter dan de eeuwige grijze drek die we nu al maanden hebben.quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2013 staat er nog met kop en schouders boven hoor. Toen zijn we nog heel lang in de winter blijven hangen, tot diep in juni aan toe.
Zo lang de Aarde rond blijft draaien heb je een golfstroom. Alle lucht wordt richting de evenaar gezogen (denk maar aan heel hard ronddraaien op je bureaustoel, dan wil alles ook wegvliegen), maar hoe noordelijker je komt, hoe kleiner die kracht is. Resultaat is dat de gemiddelde luchtdruk daar precies tussenin (even ervanuit gaande dat we geen weer hebben en gewoon een perfecte bal) iets lager is en dus lucht hoger in de atmosfeer - waar de draaing van de aarde minder invloed heeft - weer aanzuigt van de pool en evenaar.quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:12 schreef Jojoke het volgende:
[..]
[..]
Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij dat de Golfstroom nooit helemaal stilvalt (ook niet in het verleden) maar wel zwakker kan worden en zichzelf kan verplaatsen. In het geval van de Atlantische Oceaan zou je denken dat de stroming dan zuidelijker komt te liggen, waardoor er in het noorden weinig invloed meer is van de Golfstroom en het daar kouder wordt. Als het eenmaal kouder wordt, dan kan op een gegeven moment de Golfstroom ook weer noordelijker komt. Een zelfregulerend systeem dus. Maar ja, dit is allemaal huis-tuin-en-keuken-logica, het zal in de praktijk wel complexer in elkaar zitten.
Ik moet dit nog even 3 keer doorlezen om het echt te doorgronden. Ga ik vanavond doen! Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 28 april 2023 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang de Aarde rond blijft draaien heb je een golfstroom. Alle lucht wordt richting de evenaar gezogen (denk maar aan heel hard ronddraaien op je bureaustoel, dan wil alles ook wegvliegen), maar hoe noordelijker je komt, hoe kleiner die kracht is. Resultaat is dat de gemiddelde luchtdruk daar precies tussenin (even ervanuit gaande dat we geen weer hebben en gewoon een perfecte bal) iets lager is en dus lucht hoger in de atmosfeer - waar de draaing van de aarde minder invloed heeft - weer aanzuigt van de pool en evenaar.
Dat is de basis, maar verklaart alleen maar de noord-zuid bewegingen aan de oppvervlakte en hoger in de lucht. Dan hebben we nog een mooie extra kracht die het iets ingewikkelder maakt: het coriolis effect. Dat is feitelijk gewoon een: je gooit een bal van de noordpool naar het zuiden richting Nederland, Aarde draait rond dus bal komt niet in Nederland terecht, maar in England dat de plek van Nederland over heeft genomen in de tijd dat die bal onderweg was. Hetzelfde gebeurt ook met de lucht dat richting de evenaar gezogen wordt, dat zorgt voor een vaste wind richting het westen. En de lucht dat richting het noorden wordt gezogen op grotere hoogtes gaat soortgelijk richting het oosten. Dit keer omdat de bal die je gooit vanaf de evenaar harder gaat dan de draaing van de Aarde in de noordelijkere gebieden.
Het resultaat is dat de evenaar aan de oppervlakte een dominante wind richting het westen heeft (passaatwinden) en wij op pakweg 3km een dominante wind richting het oosten (onze grote vriend de golfstroom). Waar die leven wordt dus vooral door de draaing van de Aarde zelf geregeld, en geen hoeveelheid klimaatverandering in deze wereld kan dat veranderen. Het stofzuigereffect onder de golfstroom zorgt ervoor dat de luchtbellen in het noorden en zuiden redelijk van elkaar gescheiden blijven. Doordat die in het noorden een stuk kouder wordt dan die in het zuiden, wordt die golfstroom feitelijk samengeperst van beide kanten en gaat ie harder blazen en de twee luchtbellen nog beter uit elkaar houden. Dat hardere blazen zorgt ervoor dat weersystemen elkaar continu afwisselen, een golfstroom die enkel door de draaing van de Aarde wordt gevoed is niet krachtig genoeg om zo'n invloed te hebben op het weer.
[ afbeelding ]
Dat was mijn presentatie, zijn er nog vragen
(mijn plan was om een kort voorbeeld te geven, mislukt)
Korte versie: draaing Aarde zorgt voor passaat en golfstroom, de zo ontstane luchtbubbels en de temperatuurverschillen ertussen versterken en vernauwen die stromen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik moet dit nog even 3 keer doorlezen om het echt te doorgronden. Ga ik vanavond doen! Bedankt voor de uitleg
quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:13 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtige druilerig weertje, heerlijk wandelweer.
Altijd weer dat kutlimburg dat de warmte en epische onweersbuien voor zichzelf houdt.quote:
150 uur is toch helemaal niet zoveel? Ik vind het vrij karig.quote:
Er staat naast "20% minder"quote:Op vrijdag 28 april 2023 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
150 uur is toch helemaal niet zoveel? Ik vind het vrij karig.
Gister was het wel weer een mooie lente achtige dag. Vandaag toch weer herfstachtig
Morgenquote:Op vrijdag 28 april 2023 18:00 schreef Djeez het volgende:
Wat! Een! Regen! Zal het ooit nog droog worden?
Succes iig, komende week grote verbetering (als de weersvoorspelling accuraat is en blijft).quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:08 schreef dick_laurent het volgende:
Dat moment dat je blij bent met een keertje een bewolkte middag.(ja we zijn nog steeds tegels aan het leggen)
Er is echt geen enkele hoopgevende run zelfs op de lange termijn. Pure treurnis.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
GFS had een tijd lang erg gunstige kaarten voor volgende week (hele week 15-18 graden). EC was minder positief, met temps rond de 11 graden op 2, 3 en 4 mei. Ik hoopte op GFS.
GFS trekt nu op de dinsdag iets naar EC toe in de laatste run. Woensdag en donderdag gaan nog wel bij GFS. Even ensemble afwachten en kijken wat EC doet. Veel onzekerheid dus nog.
Heb soms het idee dat de lente nog moet beginnen en af en toe een poging heeft gewaagd, maar dat steeds mislukt. Tuurlijk wel een paar aangename lente achtige dagen gehad, maar elke keer weer langere tijd terug in het herfstweer. Vandaag ook de hele dag grijs, soms motregen en gewoon fris. Over een goede maand begint de zomer alquote:Op vrijdag 28 april 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch wel een van de meest kansloze lentes die ik bewust mee maak zeg.
Ik zie hier voor de komende twee weken welgeteld twee van de komende veertien dagen met een maximum van onder de 15 graden in de voorspellingen en ook daar wederom grotendeels droog. Volle bak lente dus, zo lijkt het, zelfs nog meer dan het werkelijk perfecte lenteweer van gisteren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is echt geen enkele hoopgevende run zelfs op de lange termijn. Pure treurnis.
De gemiddelde temperatuur van mei is 14 graden. Dus inclusief de nachten. We horen al langzaam richting de zomer te gaan in deze tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zie hier voor de komende twee weken welgeteld twee van de komende veertien dagen met een maximum van onder de 15 graden in de voorspellingen en ook daar wederom grotendeels droog. Volle bak lente dus, zo lijkt het, zelfs nog meer dan het werkelijk perfecte lenteweer van gisteren.
Ach, we horen zoveel. Vandaag was grotendeels weer wat matig, gisteren grotendeels heerlijk, en zeker niet voor het eerst de afgelopen tijd. Alleen mensen zeuren graag en herinneren vooral de slechte dingen, net zoals ik straks weer het gevoel heb dat elke dag 35 graden en dus kut is als we straks weer eens zes maanden lang een veel te warme zomer hebbenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De gemiddelde temperatuur van mei is 14 graden. Dus inclusief de nachten. We horen al langzaam richting de zomer te gaan in deze tijd van het jaar.
Over kutklussen gesprokenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
Volgende week vrijdag staat de hele dag verticuteren op het programma, hopelijk blijven de temperaturen van een graad of 10 nog even aan tot dan
Geloof me, alles boven de 10 graden is kut bij die klus, en zon ookquote:Op vrijdag 28 april 2023 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over kutklussen gesproken
Maar dan word je ook echt totaal niet vrolijk van dagen als vandaag.
Is het niet een beetje laat om nu nog te verticuterenquote:Op vrijdag 28 april 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, we horen zoveel. Vandaag was grotendeels weer wat matig, gisteren grotendeels heerlijk, en zeker niet voor het eerst de afgelopen tijd. Alleen mensen zeuren graag en herinneren vooral de slechte dingen, net zoals ik straks weer het gevoel heb dat elke dag 35 graden en dus kut is als we straks weer eens zes maanden lang een veel te warme zomer hebben
Gewoon lekker genieten nu het nog kan zonder dat het smerig warm is![]()
Volgende week vrijdag staat de hele dag verticuteren op het programma, hopelijk blijven de temperaturen van een graad of 10 nog even aan tot dan
'Rond Koningsdag/Koninginnedag' was ons altijd verteldquote:Op vrijdag 28 april 2023 22:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Is het niet een beetje laat om nu nog te verticuteren
Nog bedankt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Korte versie: draaing Aarde zorgt voor passaat en golfstroom, de zo ontstane luchtbubbels en de temperatuurverschillen ertussen versterken en vernauwen die stromen.
Na 7 maanden herfst hier en uitlachen is het verboden om te klagen over te warm weer.quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:08 schreef dick_laurent het volgende:
Dat moment dat je blij bent met een keertje een bewolkte middag.(ja we zijn nog steeds tegels aan het leggen)
7 maanden herfst mag je niet zeggen. We hebben een paar dagen lente gehad en het was ongeveer 2 weken winter(s)quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Na 7 maanden herfst hier en uitlachen is het verboden om te klagen over te warm weer.
Ga maar een ijstaart maken als het te heet is.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
April was gewoon een herfst maand met een paar lente achtige dagen. Triest
[ twitter ]
Verkoeling van ons klimaat allen!quote:Voor het derde jaar op rij is april een te koude maand geweest. De gemiddelde temperatuur is 8,8 graden tegen 9,9 graden normaal. Vorig jaar was het gemiddeld 9,3 graden en in 2021 slechts 6,7 graden.
Nee, is gewoon Nederland. Hoort erbijquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Verkoeling van ons klimaat allen!
[ afbeelding ]
Inderdaad ja. Het blijft tenslotte een zeeklimaat.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, is gewoon Nederland. Hoort erbij
De eerste ‘maar er waren toch een handvol mooie dagen’ reacties zijn al gespot.quote:Op zaterdag 29 april 2023 09:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Na 7 maanden herfst hier en uitlachen is het verboden om te klagen over te warm weer.
Haha ik zei enkel dat ik blij was met het bewolkte middagje zodat ik wat gemakkelijker fysiek zwaar werk in de tuin kon doenquote:Op zaterdag 29 april 2023 09:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De temperatuurquote:
Hier schijnt de zon al de hele dag. Ik brand zowat mijn tuin uit. Gelukkig is de temperatuur nu nog aangenaam (14 graden)quote:
Ik mag hopen dat deze dag wel voor een beetje consensus zorgt in dit topic jaquote:Op zaterdag 29 april 2023 19:46 schreef fetX het volgende:
Eerlijk is eerlijk; vandaag was écht genottelijk![]()
Klein beetje wind erbij was ook helemaal prima.
Hier (omgeving Nijmegen) kwam de zon er pas laat doorheen. Overdag gewoon weer grijs. Maar nu is t primaquote:Op zaterdag 29 april 2023 16:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon al de hele dag. Ik brand zowat mijn tuin uit. Gelukkig is de temperatuur nu nog aangenaam (14 graden)
Idd, ene kant van het land moet de aftersun gebruikt worden, en richting oosten was het niet best. Pas laat op de avond kwam er wat zon, Wel goede temperatuur, verder.quote:Op zaterdag 29 april 2023 20:30 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hier (omgeving Nijmegen) kwam de zon er pas laat doorheen. Overdag gewoon weer grijs. Maar nu is t prima
Genottelijk meh.quote:Op zaterdag 29 april 2023 19:46 schreef fetX het volgende:
Eerlijk is eerlijk; vandaag was écht genottelijk![]()
Klein beetje wind erbij was ook helemaal prima.
quote:Op zondag 30 april 2023 13:41 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Bekende naam wel in de weer-wereld volgens mij. ALS.
Terwijl ik hier dan toch weer vooral maxima van tussen de 15 en 20 graden zie voor de komende week. Helemaal niks mis mee dus, met zon zelfs warm.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
Vooruitzichten lange termijn
maandag 08 mei tot en met maandag 15 mei
Wisselvallig met waarschijnlijk maximumtemperaturen rond of iets onder het langjarig gemiddelde.
Ik word hier zo verdrietig van.
Nog een kans om van mijn auto af te komenquote:Op maandag 1 mei 2023 13:00 schreef INViCTuS het volgende:
Eind van de week wellicht terreur buien
[ twitter ]
Alles beter dan gezapig grijs en miezerquote:Op maandag 1 mei 2023 13:00 schreef INViCTuS het volgende:
Eind van de week wellicht terreur buien
[ twitter ]
Als je vrij bent vrijdag, lig je waarschijnlijk nog te maffen als die buien overtrekken. Daarna wordt het gewoon weer saai en grijs.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:05 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Alles beter dan gezapig grijs en miezer
Vertel dat maar tegen de Limburgers onder ons waar terreurbuien aan het ontstaan zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:30 schreef Oriente het volgende:
Tot nu toe heerlijk weer vandaag, net lekker op de fiets in een t-shirtje
Limburg is een probleem op zichzelf.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen de Limburgers onder ons waar terreurbuiten aan het ontstaan zijn.
Klinkt mij als muziek in de oren.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend dat het waarschijnlijkt tot ver in mei "koel" blijft. Ik maak me dan wel zorgen over de zomer maanden waar we waarschijnlijk gestraft zullen worden met te veel dagen van 35+ graden
Waarom is dit 'waarschijnlijk' ... en wat is 'teveel'?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Opvallend dat het waarschijnlijkt tot ver in mei "koel" blijft. Ik maak me dan wel zorgen over de zomer maanden waar we waarschijnlijk gestraft zullen worden met te veel dagen van 35+ graden
Gezien de voorspellingen tot mid Mei geen of slechts 1 20er in de kaarten. Dat lijkt me vrij bijzonder.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom is dit 'waarschijnlijk' ... en wat is 'teveel'?
Bedoel, zelfs in de behoorlijk warme zomer van 2018 had station Eindhoven (bewust een vd warmere gepakt) letterlijk 3 dagen van 35+ graden in totaal.
De pokke hitte zit erg dichtbij. De wind hoeft maar te draaien, blokkade er bovenop en we zitten er wekenlang, zo niet maandenlang aan vast.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezien de voorspellingen tot mid Mei geen of slechts 1 20er in de kaarten. Dat lijkt me vrij bijzonder.
En inderdaad, 35+ komt niet vaak voor in ons land, maar laat ik het dan zo zeggen: zodra het hier in Nederland warmer dan 28 graden wordt is het eigenlijk amper uit te houden als de luchtvochtigheid door het dak schiet.
Ben dus wel benieuwd of dit koelere weer doorzet of juist omslaat.
Dan moet het eerst een periode langdurig droog worden land is veel te nat voor serieuze droge opstroom, richting het weekend ook weer volop regen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Zo te zien alleen vrijdagmiddag even wat stevige buien..quote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
richting het weekend ook weer volop regen.
Zo , ma di en wo hebben ook allemaal behoorlijke neerslagsignalen.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo te zien alleen vrijdagmiddag even wat stevige buien..
Oja, dat was vorig jaar zo dramaquote:Op maandag 1 mei 2023 16:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet het eerst een periode langdurig droog worden land is veel te nat voor serieuze droge opstroom, richting het weekend ook weer volop regen.
Heb je dit jaar wel een goed werkend airco´tje?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, dat was vorig jaar zo drama
Meestal is augustus de benauwde maand, vorig jaar was dat juni.
Tuurlijk niet.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb je dit jaar wel een goed werkend airco´tje?
2021 was mei een drama met veel regen en relatief weer, de rest van de zomer was ook klote. Zuidelijke stromingen zullen wel komen maar over droog land bewegen die een stuk makkelijker, dat zie je momenteel ook in Spanje met al die bloedhitte. Voorafgaand aan de hitte ging al een hele droge periode.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oja, dat was vorig jaar zo drama
Meestal is augustus de benauwde maand, vorig jaar was dat juni.
Is waar ja. Nauwelijks vocht in de bodem versterkt meestal de hitte. Dus in NL kan dat met die moessongrond wel eens anders gaan uitpakken deze zomer. Al kan een blokkade alsnog natuurlijk wel hitte naar het noorden stoten, als ie maar goed valtquote:Op maandag 1 mei 2023 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
2021 was mei een drama met veel regen en relatief weer, de rest van de zomer was ook klote. Zuidelijke stromingen zullen wel komen maar over droog land bewegen die een stuk makkelijker, dat zie je momenteel ook in Spanje met al die bloedhitte. Voorafgaand aan de hitte ging al een hele droge periode.
Inderdaad. De zuiderlingen hebben onze warmte afgepakt.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:52 schreef quirina het volgende:
Denk eerder dat we dit jaar een koude zomer krijgen.
Extinction Rebellion, lezen jullie ff mee? De aarde is in rap tempo aan het afkoelen, dus flikker op met jullie acties!quote:Op maandag 1 mei 2023 17:53 schreef aloa het volgende:
Al meer dan een half jaar geen 20 graden gemeten in de Bilt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)radar-april-mei-knmi
Waarom? de zomer moet nog beginnen, moet je eens kijken wat een hitte er al in het zuiden zit.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:52 schreef quirina het volgende:
Denk eerder dat we dit jaar een koude zomer krijgen.
De meeste maanden zijn gewoon veel te warm...quote:Op maandag 1 mei 2023 18:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Extinction Rebellion, lezen jullie ff mee? De aarde is in rap tempo aan het afkoelen, dus flikker op met jullie acties!
Op zich hoeft die hitte daar voor hier niet veel uit te maken. Wat hier wel een nadeel kan zijn is dat het overal zeik en zeiknat is. Veel vocht is wel remmend voor hitte en daarnaast van die vochtige warmte.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Waarom? de zomer moet nog beginnen, moet je eens kijken wat een hitte er al in het zuiden zit.
Als het daar bloedheet is, dan zie je dat hier ook terug.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op zich hoeft die hitte daar voor hier niet veel uit te maken. Wat hier wel een nadeel kan zijn is dat het overal zeik en zeiknat is. Veel vocht is wel remmend voor hitte en daarnaast van die vochtige warmte.
Hoe bedoel je? Dat gaat toch om het nu?quote:Op maandag 1 mei 2023 19:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het daar bloedheet is, dan zie je dat hier ook terug.
Die 40 graden hadden we hier nooit gehaald, als het daar niet zo bloedheet was geweest.
Om de zomerquote:Op maandag 1 mei 2023 20:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat gaat toch om het nu?
1816 belde...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:01 schreef Mani89 het volgende:
Ook mei kunnen we afschrijven. Op naar de 10 graden in Juni!
[ afbeelding ]
Lekker!quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:20 schreef PzKpfw het volgende:
Hier gewoon 22 graden in de berichten voor komende zondag
En dan was 31 oktober ook nog een uitzonderlijk late 20'er. Het is gewoon weer dat bij Schotland hoort sinds de herfst. Opbokken, wij willen BLOEDHITTE en overal de penetrante geur van zonnebrandcreme.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:53 schreef aloa het volgende:
Al meer dan een half jaar geen 20 graden gemeten in de Bilt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)radar-april-mei-knmi
Met bakken regen, jaquote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lekker!
Donderdag al 21 en zeker tot zondag zo'n 20 graad
Een enkele wat warmere dag is met goed zoeken wel te vinden, maar het kan niet gehandhaafd blijven op een stabiele acceptabele temperatuur ofzo.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:20 schreef PzKpfw het volgende:
Hier gewoon 22 graden in de berichten voor komende zondag
Tja, midden NL is de regenmagneet van het land, ik kan het wetenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:23 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Een enkele wat warmere dag is met goed zoeken wel te vinden, maar het kan niet gehandhaafd blijven op een stabiele acceptabele temperatuur ofzo.
De 20+ 'ers heb ik voorlopig al uit mijn hoofd gezet dat is echt te veel gevraagd, maar het zou op z'n minst fijn zijn als ik die verwarming een keer niet aan hoef te doen of niet steeds in een dikke trui binnen hoef te zitten. En het liefst als de balkondeur open kan staan. Daarvoor is in principe een graad of 17/18 genoeg, maar steeds weer die kut 13/14/15 graden.
Overigens hier in midden NL as zondag ''gewoon'' 16 graden met 17 mm regen
Kom eens terug dan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, midden NL is de regenmagneet van het land, ik kan het weten
Augustus, kom ik paar weekjes jullie vervelen en de ergste bloedhitte hier skippen. Dus bakken met regen dan vind ik primaquote:
Geen terreurbuien gezien gisteren. Wel prachtig weer. Maar ik woon net op het randje.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel in Limburg. En is zeer egoistisch met de terreurbuien.
Gewoon werken op 5 mei.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou me de peentjes zweten nu als ik een festivalticket had
Praaggod?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik was een lang weekend in Tsjechiė. Daar was het net zo'n baggerweer als hier.
Ik was gewoon met een vest buiten net.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef Elan het volgende:
Lekker in mei overdag je winterjas nog aan. Genot.
Gelukkig krijg je pas vanaf 4 te hard een boete.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat stormchasen vorige week heeft me nog geld gekost ook. 1km te hard
15 graden is kut en dikke trui en verwarming aan en alles, en 17 graden is lekker de balkondeur open en prima?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:23 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Een enkele wat warmere dag is met goed zoeken wel te vinden, maar het kan niet gehandhaafd blijven op een stabiele acceptabele temperatuur ofzo.
De 20+ 'ers heb ik voorlopig al uit mijn hoofd gezet dat is echt te veel gevraagd, maar het zou op z'n minst fijn zijn als ik die verwarming een keer niet aan hoef te doen of niet steeds in een dikke trui binnen hoef te zitten. En het liefst als de balkondeur open kan staan. Daarvoor is in principe een graad of 17/18 genoeg, maar steeds weer die kut 13/14/15 graden.
Overigens hier in midden NL as zondag ''gewoon'' 16 graden met 17 mm regen
Zat jij niet in Spanje?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik was gewoon met een vest buiten net.
Ik reed dus 4 te hard, ander shad ik het niet gezegdquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gelukkig krijg je pas vanaf 4 te hard een boete.
Je overdrijft weer eens Katje
Ik in een t-shirt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waaghals!quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waaghals 3.0quote:
Nee, dat is die ander.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat jij niet in Spanje?
Gevoelstemperatuur hier is 8 graden
Afgezien van windrichting, luchtvochtigheid en zonkracht enzo kan in de range 14 t/m 19 graden idd 2 graden hoger of lager een behoorlijk verschil maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
15 graden is kut en dikke trui en verwarming aan en alles, en 17 graden is lekker de balkondeur open en prima?
Ik zou bezwaar indienen, want je kenteken is overduidelijk onleesbaar.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik reed dus 4 te hard, ander shad ik het niet gezegd
[ afbeelding ]
Mooie foto ter herinnering, overduidelijk dat het kutweer was op dat moment
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou bezwaar indienen, want je kenteken is overduidelijk onleesbaar.
Die rijdt zijn auto er tegen aan denk ikquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:43 schreef Nattekat het volgende:
@:kree is vast ook wel bekend met die flitspaal.
Jaaroverzichtquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:55 schreef Frutsel het volgende:
Vrijdag lijkt idd in het water te vallen maar zo'n vijf mei als 2015 krijgen we niet... toen de tornado's net aan onze neus voorbij gingen... EF3-tje bij de Oosterburen...![]()
WKN / WKN: JAAROVERZICHT 2015
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:43 schreef Nattekat het volgende:
@:kree is vast ook wel bekend met die flitspaal.
Haha die ken ik ook, exact dezelfde foto op exact dezelfde plaats.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik reed dus 4 te hard, ander shad ik het niet gezegd
[ afbeelding ]
Mooie foto ter herinnering, overduidelijk dat het kutweer was op dat moment
Dit is wel om te janken, hoor. Zit je zo in juni en heb je nog geen fatsoenlijke warme dag gehad. Natuurlijk is het in de zon wel aangenaam, maar nog steeds heb je te vaak een vest of jas nodig en die wind stopt ook maar niet. De lente is gewoon vrij beroerd tot nu toe. Eigenlijk is 80% van de huidige lente meer herfst dan lente.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:01 schreef Mani89 het volgende:
Ook mei kunnen we afschrijven. Op naar de 10 graden in Juni!
[ afbeelding ]
Op zich maakt de temperatuur nu bijna niet meer uit zolang de zon er is. Ik heb zondag in de tuin gelegen en dan had het echt niks uitgemaakt als het nog 5 graden warmer was, die zon doet het wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is wel om te janken, hoor. Zit je zo in juni en heb je nog geen fatsoenlijke warme dag gehad. Natuurlijk is het in de zon wel aangenaam, maar nog steeds heb je te vaak een vest of jas nodig en die wind stopt ook maar niet. De lente is gewoon vrij beroerd tot nu toe. Eigenlijk is 80% van de huidige lente meer herfst dan lente.
Zondag kan warm worden, lokaal 25 graden in het oosten en zuiden mogelijk volgens laatste GFS-run.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is wel om te janken, hoor. Zit je zo in juni en heb je nog geen fatsoenlijke warme dag gehad. Natuurlijk is het in de zon wel aangenaam, maar nog steeds heb je te vaak een vest of jas nodig en die wind stopt ook maar niet. De lente is gewoon vrij beroerd tot nu toe. Eigenlijk is 80% van de huidige lente meer herfst dan lente.
Plaatselijk (zuiden/oosten) wordt het morgen 22-23 gradenquote:Op woensdag 3 mei 2023 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
As donderdag en/of zaterdag een kleine kans dat de magische 20 graden nét aangetikt wordt @ de bilt. Maar kans is denk ik groter van niet dan wel. Zo blijft de eerste twintiger nog steeds uit en komen records langzaam in zicht.
Vanaf maandag weer gewoon 15 of koeler. En dan vinden mensen dat lentequote:Op woensdag 3 mei 2023 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
As donderdag en/of zaterdag een kleine kans dat de magische 20 graden nét aangetikt wordt @ de bilt. Maar kans is denk ik groter van niet dan wel. Zo blijft de eerste twintiger nog steeds uit en komen records langzaam in zicht.
Goed blauw hier en met de zon aangenaam. Schaduw is met wind wel frisquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Ik heb een paar dagen vrij genomen, want er was mooi weer voorspeld, maar het is grijs en grauw bij 8 graden
Gristus, jullie verzuipen en hier droogt alles uit. Beetje erg scheef verdeeldquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vanaf maandag weer gewoon 15 of koeler. En dan vinden mensen dat lente. Alleen de kracht van de zon werkt mee, maar verder niet. Mits die schijnt want het weerbeeld gaat weer herfstig worden
[ twitter ]
Verzuipen zal ook wel meevallen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus, jullie verzuipen en hier droogt alles uit. Beetje erg scheef verdeeld
Veel te koud, in ieder geval is de zon wat gaan schijnen ondertussen gelukkigquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor, grauw tyfusweer is het vandaag! Ik heb een paar dagen vrij genomen, want er was mooi weer voorspeld, maar het is grijs en grauw bij 8 graden
6:30 en werk buiten, dus prima.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Oftewel, laten we blij zijn met wat we wel hebben en zorgen dat je je wekker morgen op 7:00 zet om daarna tot 21:00 in de tuin te liggen.
Tegelijkertijd ook de warmste dag van het jaar.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:50 schreef Tjacka het volgende:
morgen bewolking staat er in het noordwesten
Wat is dit
picsquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:45 schreef Pvt.Webster het volgende:
Korte broek en tanktop (ja ik weet) aan. En dat aan het strand. Het is niet warm, maar uit de wind schroeit het behoorlijk. Ben ook stevig verbrand
.
Gisteren was het frisser, maar ook al flink zonnig. Kijken wat de donderdag doet.
kut land. jammer dat je zoveel geld kan verdienen hier anders was ik al lang wegquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ook de warmste dag van het jaar.
Het lijkt daarentegen wel heerlijk te worden de komende dagen, ik zie toch regelmatig de 20 erin staan met een half zonnetjequote:Op woensdag 3 mei 2023 17:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
25 was wat overdreven, maar toch geen slechte voorspelling.
toch gewoon regenquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het lijkt daarentegen wel heerlijk te worden de komende dagen, ik zie toch regelmatig de 20 erin staan met een half zonnetje
Het verticuteren wordt toch maar een dagje naar voren gehaald ipv vrijdag.quote:
En met die zon voelt 20 morgen al aan als 25+.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Omweer!![]()
Wordt dit zo'n periode dat het zelfs bij 18°C tot 20°C al enigszins klam aanvoelt?
voor wat?quote:
paar terreur buien hier in het oosten mag dan welquote:Op woensdag 3 mei 2023 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt pas echt interessant als de kleur geel op de CAPE kaartjes verschijnt.
Een LI van -2 is ook wel lekker. Het noorden lijkt de volle bak te krijgen, want het warmtefront met bijbehorende buienlijn ligt tijdens deze instabiele omstandigheden boven hun, en de windschering is vrij gunstig voor heftige onweersbuien. Het koufront volgt er direct na, dus ook de rest van Nederland krijgt gewoon kutweer 5 mei.
hallo, ik ga via Zwitserland naar Italie zondag, kom ik heel aan?quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt pas echt interessant als de kleur geel op de CAPE kaartjes verschijnt.
Een LI van -2 is ook wel lekker. Het noorden lijkt de volle bak te krijgen, want het warmtefront met bijbehorende buienlijn ligt tijdens deze instabiele omstandigheden boven hun, en de windschering is vrij gunstig voor heftige onweersbuien. Het koufront volgt er direct na, dus ook de rest van Nederland krijgt gewoon kutweer 5 mei.
Zou wel je antenne inklappen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 22:07 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
hallo, ik ga via Zwitserland naar Italie zondag, kom ik heel aan?
Nee.quote:Op woensdag 3 mei 2023 22:07 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
hallo, ik ga via Zwitserland naar Italie zondag, kom ik heel aan?
Oei mijn woonplaats gaat eraanquote:Op donderdag 4 mei 2023 00:19 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe run gooit er nog wat bij.
[ afbeelding ]
Deze gaat niet relevant zijn dit jaar.quote:Op donderdag 4 mei 2023 09:50 schreef Resistor het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zou deze in de volgende startpost moeten komen. Veel makkelijker dan zelf zoeken
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:
Het begint er inmiddels wel op te lijken dat de vraag niet of is, maar waar de terreurbuien morgen zullen gaan zijn.
Het zal geen afsluiter van een plakkerige zomerdag met estofex 3 zijn, maar na een gigantisch saai weerjaar ben je met alles blij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |