SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
En zon, werkenmethetraamopenweerquote:
Buiten aan het werk. Heb dan toch het liefst alleen een shirt aan, maar dat is te koudquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zon, werkenmethetraamopenweer
Als de zon wegvalt is het wel wat minder ja
Ook dit is gewoon lentequote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat er lente zo goed als wordt overgeslagen dit jaar. Hopelijk dan maar gelijk vol de zomer in. 3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen. Soms onweer
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt er steeds meer op dat er lente zo goed als wordt overgeslagen dit jaar. Hopelijk dan maar gelijk vol de zomer in. 3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen. Soms onweer
[ twitter ]
Waar mag ik tekenen?quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
3 maanden lang 24-26 graden en weinig regen.
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen isquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen is
Volgend jaar zomer wordt het nog maar maximaal 10 graden in Nederland denk ik!quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toen ik dit in maart al voorspelde, werd ik nog weggehoond. We zullen er nu eenmaal toch aan moeten wennen dat de aarde in rap tempo aan het afkoelen is
Ik weet even niet hoe ik hier op zal reageren...quote:
Ow, ik zie voor hier toch wel 15-16 voor volgende week. Of eigenlijk vanaf donderdag al. Alleen morgen nog die koude tyfus 11 graden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:52 schreef Pvt.Webster het volgende:
Wat een baggerruns ineens voor volgende week. Was lange tijd rond de 15-20 graden (maarja, toen nog ultralange termijn) en nu het dichterbij komt draaien de kaarten ineens om en zitten we op 10-11 graden max. een week lang.
Fijne vakantieweek, zo aan de kust. Misschien blijft de bewolking nog wel weg. Want de zonkracht is idd goed.
Dat is klimaatverandering. Precies dat.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:07 schreef Vigilance het volgende:
Ligt het aan mij of wordt het vooral allemaal extremer?
Gebruik je weerapps of de standaardsites (weer.nl, buienradar)? Heb het idee dat de nieuwste runs dan nog verwerkt moeten worden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ow, ik zie voor hier toch wel 15-16 voor volgende week. Of eigenlijk vanaf donderdag al. Alleen morgen nog die koude tyfus 11 graden.
En met 15-16 graden zijn we tegenwoordig al heeeeeel blij.
Afkoeling van de aarde, vandaag een extra rondje gereden met de benzineslurper. Zo hoop ik een steentje bij te dragen aan het opwarmen van de aardequote:
Nee dit is een tergend langzaam verlopende crash.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:43 schreef dick_laurent het volgende:
Elke keer als je de nieuwe kaarten ziet binnenkomen is het:
[ afbeelding ]
We lopen qua temperatuur ook achter op vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens was april vorig jaar ook te koud, maar toen was er wel minder treurnis. Nu is het heel vaak nat, winderig en grijs. Het is gewoon echt amper lente te noemen
Ik deed toen eindexamen. Dat was niet leukquote:Op dinsdag 25 april 2023 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Al het kruit is voor de zomer!
Wie herinnert zich deze april-maand nog?
[ afbeelding ]
Toen was al het kruit verschoten en kregen we niet zo'n geweldige zomer.
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansenquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gebruik je weerapps of de standaardsites (weer.nl, buienradar)? Heb het idee dat de nieuwste runs dan nog verwerkt moeten worden.
Heb je niet door dat je jezelf echt compleet voor lul zet met die onzin?quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansen
April 2007 kan ik me herinneren als de maand dat ik knock out was van de hooikoorts. Ik kreeg het wondermiddel Levocetrizine voorgeschreven en was binnen een dag weer opgeknaptquote:Op dinsdag 25 april 2023 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Al het kruit is voor de zomer!
Wie herinnert zich deze april-maand nog?
[ afbeelding ]
Toen was al het kruit verschoten en kregen we niet zo'n geweldige zomer.
Opvallend is dat de normaal toen 1,5°C lager lag.
April 2013quote:Op dinsdag 25 april 2023 23:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
April 2007 kan ik me herinneren als de maand dat ik knock out was van de hooikoorts. Ik kreeg het wondermiddel Levocetrizine voorgeschreven en was binnen een dag weer opgeknapt
Zo is dat, over 2 maanden zijn de meesten dit ook weer vergeten als het weer (bijna)40 graden wordquote:Op woensdag 26 april 2023 07:40 schreef RamboDirk het volgende:
Rijp op de velden, snijdende wind uit zee, gevoelstempratuur onder de nul. Heerlijk mannelijk rauw oud hollandsch voorjaartje.
Gruwelijk nat.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:24 schreef Djeez het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)eerder-zo-nat-als-nu
Alleen 1998 was nog natter dan dit jaar...
Nu is hagel natuurlijk bij uitstek een zomers fenomeen.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Bloedchagrijnig word ik ervan. Gisteren godverdomme gewoon door de hagel gelopen.
Hagel![]()
Leuke act weer Djeez!quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Omdat de media onder strenge controle van de overheid staan. Slecht weer is een klap voor de economie (kleding, toerisme, barbecue etc). Dus als ze waarheid zouden zeggen dat de vermeende opwarming van de aarde een fabel is, heb je de poppen aan het dansen
Een remmende werking op de temperatuur betekent natuurlijk niet dat het een zomer vol treurnis wordt. Zeker niet met een bastion vol hitte en droogte dat al maanden in het zuiden van Europa rondspookt.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
[ twitter ]
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren. Amper lente en dan ook nog een zomer voor treurnis zou wel kansloos zijn
Heeft het natte weer gevolgen?
Het wordt interessant om te zien of het natte weer van nu gevolgen heeft voor de temperaturen, later in de lente en in een deel van de zomer. Zeker als het de komende tijd met enige regelmaat blijft regenen, en vooralsnog lijkt dat op basis van de berekeningen aannemelijk, dan beginnen we met een veel nattere natuur aan de zomer dan in voorgaande jaren. Er kan dan nog veel water verdampen en die verdamping kan tijdens warme perioden een wat remmende werking op de temperatuur kunnen hebben.
Team kutweer op werktijden...quote:Op woensdag 26 april 2023 09:49 schreef Haags het volgende:
#TeamRegen
Behalve als mijn vakantie aanbreekt. Dan moet het wel droog en mooi weer zijn.
Dat record gaat er nog wel een keer aan. Daar zorgt onze grote vriend klimaatverandering wel voor.quote:Op woensdag 26 april 2023 09:24 schreef Djeez het volgende:
https://www.weer.nl/nieuw(...)eerder-zo-nat-als-nu
Alleen 1998 was nog natter dan dit jaar...
Hier gister 30 ... alleen komende zaterdag kan het nog een keer 30 worden, daarna terug naar normaal 22/23 graden. Voordeel is wel dat de Spaanse casa wat minder snel opwarmt dan een gemiddeld Hollandsch huis. Binnen blijft het vooralsnog rond de 23 graden schommelen.quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Oriente het volgende:
In Sevilla is het vandaag en morgen rustig 39 graden.
24 graden kan wel lekker zijn, maar als het grijs en nat is, dan ist nog niks natuurlijkquote:Op woensdag 26 april 2023 09:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Een remmende werking op de temperatuur betekent natuurlijk niet dat het een zomer vol treurnis wordt. Zeker niet met een bastion vol hitte en droogte dat al maanden in het zuiden van Europa rondspookt.
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:29 schreef Vigilance het volgende:
Fucking saai dit manOpstaan, douchen, werken, boodschappen doen (winterjas aan dichtgeritst tot boven) koken, beetje op de bank hangen en wachten tot ik kan gaan slapen.
Dat is een beetje mijn default in dit soort dagen/de laatste periode. M'n broeken zitten ook veel te strak omdat ik amper hardloop met dit kutweer (vorig jaar in deze maand 120 km, nu 0).
Wel jaren gedaan maar kan me er nu echt niet meer toe zetten. Geen zin meer in die pleuriskou en poolwind in mn nek.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.
Dan is het echt gewoon luiheid inderdaadquote:Op woensdag 26 april 2023 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof je met 13 graden en droog weer niet kunt hardlopen. Slapjanus.
Precies, met warmte vind ik het juist moeilijker om me te zetten aan hardlopen. Vooral als de luchtvochtigheid relatief hoog is. Je kunt je er ook gewoon op kledenquote:Op woensdag 26 april 2023 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het echt gewoon luiheid inderdaad
Vrije dag vandaag, dus vanmorgen lekker 2,5 uur door het bos en over de heide enzo gefietst, was goed te doen op de eerste paar frisse minuten na
El Nino doet geen ene flikker hier.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:55 schreef cherrycoke het volgende:
Heb we met el nino geen natte lentes en zomer? Of zeg ik nou iets compleet geks?
omdat het tyfus koud isquote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor, zag net wat plaatjes van de vrijmarkt in Utje. Mensen allemaal in dikke winterjassen ingepakt en vesten. Niet heel sexy.
quote:Op woensdag 26 april 2023 10:35 schreef Oriente het volgende:
In Sevilla is het vandaag en morgen rustig 39 graden.
Wel veel vrouwen in hoge laarzen, inclusief de mijnequote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Maf hoor, zag net wat plaatjes van de vrijmarkt in Utje. Mensen allemaal in dikke winterjassen ingepakt en vesten. Niet heel sexy.
dit is ook al van die treurnisquote:
Ben wel benieuwd wat jij momenteel aan hebt?quote:Op woensdag 26 april 2023 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Niks uiteraard. Lekker beetje fallusbewegingen maken vandaag.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat jij momenteel aan hebt?
Ik ben bang dat dit zeker de komende jaren een groot effect zal hebben op het klimaat. Noord-Europa permafrost, zuiden woestijnquote:Op donderdag 27 april 2023 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Schijnbaar is Zuid-Europa opmerkelijk heet en Noord-Europa opmerkelijk fris. Speelt de oceaan hier nog een rol? Biedt die om een of andere reden te weinig tegenwicht, waardoor wij met NO-wind zitten en Zuid-Europa met ZW wind? Ik las eerder dit jaar iets over een stilvallende Golfstroom wat een groot effect op ons klimaat kan hebben.
Golfstroom is het. Als het noordpoolgebied warm wordt en het verschil met zuidelijkere luchtstromen kleiner wordt, wordt de golfstroom zwakker. Daar hebben we nu mee te maken. En een zwakkere golfstroom beweegt trager en gaat meer meanderen.quote:Op donderdag 27 april 2023 23:20 schreef Jojoke het volgende:
Schijnbaar is Zuid-Europa opmerkelijk heet en Noord-Europa opmerkelijk fris. Speelt de oceaan hier nog een rol? Biedt die om een of andere reden te weinig tegenwicht, waardoor wij met NO-wind zitten en Zuid-Europa met ZW wind? Ik las eerder dit jaar iets over een stilvallende Golfstroom wat een groot effect op ons klimaat kan hebben.
Dit is dus precies het weertype dat je vaker gaat zien als de aarde opwarmt.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:45 schreef Djeez het volgende:
Volgende week dinsdag wordt het maar liefst 11 graden. Op 2 mei nota bene. Hoezo, opwarming van de aarde?
quote:Op donderdag 27 april 2023 23:22 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit zeker de komende jaren een groot effect zal hebben op het klimaat. Noord-Europa permafrost, zuiden woestijn
Als ik dit zo lees, dan lijkt het mij dat de Golfstroom nooit helemaal stilvalt (ook niet in het verleden) maar wel zwakker kan worden en zichzelf kan verplaatsen. In het geval van de Atlantische Oceaan zou je denken dat de stroming dan zuidelijker komt te liggen, waardoor er in het noorden weinig invloed meer is van de Golfstroom en het daar kouder wordt. Als het eenmaal kouder wordt, dan kan op een gegeven moment de Golfstroom ook weer noordelijker komt. Een zelfregulerend systeem dus. Maar ja, dit is allemaal huis-tuin-en-keuken-logica, het zal in de praktijk wel complexer in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 28 april 2023 09:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Golfstroom is het. Als het noordpoolgebied warm wordt en het verschil met zuidelijkere luchtstromen kleiner wordt, wordt de golfstroom zwakker. Daar hebben we nu mee te maken. En een zwakkere golfstroom beweegt trager en gaat meer meanderen.
2013 staat er nog met kop en schouders boven hoor. Toen zijn we nog heel lang in de winter blijven hangen, tot diep in juni aan toe.quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch wel een van de meest kansloze lentes die ik bewust mee maak zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |