SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgevingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie KifidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.StatistiekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.Pecunia non olet![]()
Mijn Walletquote:Op zondag 23 april 2023 18:45 schreef Geldstrooier het volgende:
Is de gve wallet al actief trouwens? Vraag me erg af of het een verbetering is, ik denk van niet..
Op deze pagina staan uw transacties.
Saldo opwaarderen
Via iDeal of met een handmatige SEPA overboeking kunt u saldo toevoegen. Het minimale bedrag is ¤ 100,-. Kies voor 'Naar betalen', u wordt dan doorverwezen naar de beveiligde omgeving van uw bank. Bij een handmatige overboeking krijgt u de gegevens voor uw betaling te zien.
Saldo uitbetalen
Kies voor saldo uitbetalen om een bedrag op uw bankrekening over te maken. Bij een saldo lager dan ¤ 100,- kunt u enkel het volledige saldo overmaken. Boven dit bedrag kunt u een bedrag naar keuze invullen. In de meeste gevallen staat het bedrag de volgende dag op uw rekening.
Let op! Vanaf 1 april 2023 wordt bij ieder project vermeld of er gewerkt zal worden met de Wallet. Heeft u vragen? Bekijk dan de veelgestelde vragen.Pecunia non olet![]()
Weet iemand hoe ik aan een jaaropgaaf van MAX kom? Voor de IB-aangifte? Ik zie een kopje 'jaaroverzichten' maar daar staat niks onder.![]()
Je zou het natuurlijk aan Max kunnen vragen, maar voor je aangifte IB 2022 kun je gewoon het eindsaldo van het jaaroverzicht 2021 gebruiken (saldo per 31-12-2021), dat is immers maatgevend.quote:Op zondag 23 april 2023 19:50 schreef Gustaf86 het volgende:
Weet iemand hoe ik aan een jaaropgaaf van MAX kom? Voor de IB-aangifte? Ik zie een kopje 'jaaroverzichten' maar daar staat niks onder.
Als je geen jaaroverzicht 2021 ziet dan ben je waarschijnlijk in 2022 begonnen bij MAX, en hoef je MAX nog niet op te geven dit jaar.![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:41 schreef Jaco078 het volgende:
linkje hsaAan de ene kant is het natuurlijk gewoon een projectfinanciering met dus een hoger risico. Ook vrij kort lopend en daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Daarnaast nog geen vergunning maar aan de locatie te zien gaat die er vermoedelijk wel komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de andere kant lijken de zekerheden voldoende en is de geboden rentevergoeding m.i. wel in verhouding voor een investering voor mijn basis bedrag.
Wat vinden jullie van dit project?![]()
Meer mensen die in GvESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zitten? Betaling is begin deze maand netjes binnegekomen, maar volgens het overzicht is er een achterstand in de rente en aflossing?![]()
Dit is de heren Anand wel toevertrouwd verwacht ik. Nette rente ook, geen direct lening, ik heb meegedaan.quote:Op maandag 24 april 2023 07:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon een projectfinanciering met dus een hoger risico. Ook vrij kort lopend en daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Daarnaast nog geen vergunning maar aan de locatie te zien gaat die er vermoedelijk wel komen.
Aan de andere kant lijken de zekerheden voldoende en is de geboden rentevergoeding m.i. wel in verhouding voor een investering voor mijn basis bedrag.
Er blijft altijd een (verhogend) projectrisico in zitten en de verwachte verkoop is mogelijk wat hoog ingeschat (maar er zit dan weer wel ruimte in). Aan de andere kant is er naar mijn idee nog steeds vraag naar dit soort bedrijfsunits voor een (bouw) zzp'er en verwacht ik wel voldoende verkoop (of verhuur) mogelijkheden, als ik op funda kijk stond er in het pand er tegenover recent een unit te huur die binnen een paar weken verhuurd was. Rente en zekerheden lijken me wel in verhouding, en is het geen direct lening dus met wat loyalty korting blijft er ook meer over van de rente, ik heb ingeschreven.quote:Op maandag 24 april 2023 07:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon een projectfinanciering met dus een hoger risico. Ook vrij kort lopend en daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van. Daarnaast nog geen vergunning maar aan de locatie te zien gaat die er vermoedelijk wel komen.
quote:Op maandag 24 april 2023 09:20 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dit is de heren Anand wel toevertrouwd verwacht ik. Nette rente ook, geen direct lening, ik heb meegedaan.Dank, allemaal wel mee eens.quote:Op maandag 24 april 2023 09:27 schreef tnhb het volgende:
[..]
Er blijft altijd een (verhogend) projectrisico in zitten en de verwachte verkoop is mogelijk wat hoog ingeschat (maar er zit dan weer wel ruimte in). Aan de andere kant is er naar mijn idee nog steeds vraag naar dit soort bedrijfsunits voor een (bouw) zzp'er en verwacht ik wel voldoende verkoop (of verhuur) mogelijkheden, als ik op funda kijk stond er in het pand er tegenover recent een unit te huur die binnen een paar weken verhuurd was. Rente en zekerheden lijken me wel in verhouding, en is het geen direct lening dus met wat loyalty korting blijft er ook meer over van de rente, ik heb ingeschreven.
Ook meegenomen.![]()
Speelt ook nog mee dat het keurige betalers zijn op hun lopende projecten. Sterker nog bij HSA 1 komen er zo vaak bedragen terug dat je continu je excelschema moet aanpassenquote:Op maandag 24 april 2023 09:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Dank, allemaal wel mee eens.
Ook meegenomen.
Zitten de mannen niet ook in projecten op SIG?Pecunia non olet![]()
Ja, volgens mij wel.quote:Op maandag 24 april 2023 10:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Speelt ook nog mee dat het keurige betalers zijn op hun lopende projecten. Sterker nog bij HSA 1 komen er zo vaak bedragen terug dat je continu je excelschema moet aanpassen
Zitten de mannen niet ook in projecten op SIG?![]()
Ja tot nu toe zijn het nette betalers. En met redelijke zekerheden durf ik het wel aan.
Bovendien blijven dit soort zakelijk projecten buiten de meeste problemen die er nu met middenhuur woningen spelen.
Fijn om weer een project te hebben richting Diamant status bij Collin.![]()
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:
Brandboosters B.V.
¤ 150.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/brandboosters-b-v/![]()
En het linkje voor de liefhebbersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zit te veel schuld in bedrijf om er zonder echte zekerheden wat geld in te stoppen. Laat deze graag aan anderen.quote:Op maandag 24 april 2023 11:10 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:
Brandboosters B.V.
¤ 150.000 | 8,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/brandboosters-b-v/![]()
Niet alleen dat:quote:Op maandag 24 april 2023 11:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Zit te veel schuld in bedrijf om er zonder echte zekerheden wat geld in te stoppen. Laat deze graag aan anderen.
- geen cijfers over 2022
- minimaal prognosewinstje over 2023
- aandeelhouders lijken 350k dividend uit het bedrijf getrokken te hebben (EV van 450k naar 100k)
- een nogal kleurrijk dienstenpakket: video en fotografie, web-ontwikkeling en daarnaast wrapping, styling, spotrepair en het uitdeuken van auto's
Ik heb betere pitches gezien...![]()
Van alle pitches vandaag spreekt Teddy me nog het meest aan. Eigen gebruikt o/g dus geen verkoop noodzakelijk, langere looptijd, deels aflossing. Ik wil eigenlijk wat af van die aflossingsvrije leningen...Pecunia non olet![]()
Nieuw kortlopend Collin project met (bij de start) gedeeltelijk dekkende 1e hypotheek
* Met rentedepot
* Met bouwdepot
M. Nuaimy
¤ 595.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-nuaimy/
Voor mij persoonlijk tekort lopend om mij in te verdiepen.![]()
Hoe kijken jullie naar de nieuwe vermogensbelasting? Maakt dit crowdfunding vs ETF's juist aantrekkelijker of juist niet?
Wat voor rendement halen jullie netto (voor belasting) zo'n beetje?
Ik zit momenteel op 1,6 % netto na een jaar hiermee bezig te zijn over 39 investeringen.![]()
4,76% op voorzien, 0% afgeboekt.
Met de belasting over belegd vermogen is het per saldo niet de moeite.
Op Collin staat dat het gemiddelde netto rendement 4,45% is, maar dit is denk ik ook over meerdere jaargangen in het verleden. En dit is nog steeds geen vetpot toch, of zouden jullie daar wel tevreden mee zijn?![]()
Enige reden waarom ik zelf niet meedeed is zodat ik niet met nog meer geld in dezelfde onderneming zit.quote:Op maandag 24 april 2023 10:17 schreef dyna18 het volgende:
Ja tot nu toe zijn het nette betalers. En met redelijke zekerheden durf ik het wel aan.
Bovendien blijven dit soort zakelijk projecten buiten de meeste problemen die er nu met middenhuur woningen spelen.
Fijn om weer een project te hebben richting Diamant status bij Collin.![]()
Het fictieve rendement wat de Belastingdienst hanteert is naar mijn idee te hoog.quote:Op maandag 24 april 2023 13:15 schreef Highraven het volgende:
Hoe kijken jullie naar de nieuwe vermogensbelasting? Maakt dit crowdfunding vs ETF's juist aantrekkelijker of juist niet?
Ik zit momenteel op 1,6 % netto na een jaar hiermee bezig te zijn over 39 investeringen.![]()
Op Collin staat dat het gemiddelde netto rendement 4,45% is, maar dit is denk ik ook over meerdere jaargangen in het verleden. En dit is nog steeds geen vetpot toch, of zouden jullie daar wel tevreden mee zijn?
Ze gaan uit van 6.17%. Velen zullen dat niet halen (onder andere vanwege afboekingen).
Ook wordt gestimuleerd om risicovoller te investeren dan sommige mensen lief is, om zo die 6,17% wel te halen. Dat de overheid zo indirect aanmoedigt tot risico nemen lijkt mij ook onwenselijk.
Je vraag of ETF vs crowdfunding aantrekkelijker is, is lastig te beantwoorden. Ik denk dat in een goed gespreide portefeuille ruimte is voor beide, om zo het risico te verlagen.![]()
Op zich een goede reden. Let wel op dat in de vorige investering al 60% is afgelost en verwacht wordt dat de rest ook snel terug komt.quote:Op maandag 24 april 2023 13:34 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Enige reden waarom ik zelf niet meedeed is zodat ik niet met nog meer geld in dezelfde onderneming zit.![]()
En vol nadat CCF de investeringslink breed heeft rondgemaild onder eerdere HSA investeerders.quote:Op maandag 24 april 2023 07:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Juist de oude rendementen zijn wat lager. In de afgelopen jaren wordt er beter naar zekerheden gekeken, waardoor er juist minder wordt afgeboekt. En de rendementen over de laatste jaren wat omhoog gegaan zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 13:15 schreef Highraven het volgende:
Op Collin staat dat het gemiddelde netto rendement 4,45% is, maar dit is denk ik ook over meerdere jaargangen in het verleden. En dit is nog steeds geen vetpot toch, of zouden jullie daar wel tevreden mee zijn?
4.45% kan prima kloppen als gemiddelde, aangezien mijn netto rendement 6,28% is.
Persoonlijk doe ik alleen mee met projecten met de beste zekerheden (zoals 1e hypotheekrecht). Hierdoor heb ik een wat lagere bruto rente, maar ook veel minder afboekingen.![]()
Doen ze nu niet met beleggen (en crowdfund) precies hetzelfde als met sparen in de oude regeling: uitgaan van een te hoog fictief rendement wat volgens de rechter illegaal was? Ik vraag me af of dit niet ook teruggefloten gaat worden en of we over 2023 straks niet allemaal bezwaar moeten indienen over onze box3 heffing om straks deel van de compensatieregeling te zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 13:34 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het fictieve rendement wat de Belastingdienst hanteert is naar mijn idee te hoog.
Ze gaan uit van 6.17%. Velen zullen dat niet halen (onder andere vanwege afboekingen).
Ook wordt gestimuleerd om risicovoller te investeren dan sommige mensen lief is, om zo die 6,17% wel te halen. Dat de overheid zo indirect aanmoedigt tot risico nemen lijkt mij ook onwenselijk.
Je vraag of ETF vs crowdfunding aantrekkelijker is, is lastig te beantwoorden. Ik denk dat in een goed gespreide portefeuille ruimte is voor beide, om zo het risico te verlagen.![]()
Wanneer je nog kort bezig bent hakken 1 of 2 wanbetalers er direct hard in. Omdat de meeste leningen tegenwoordig met iets van hypothecaire dekking zijn, zouden de voorzieningen ook te pessimistisch kunnen zijn. Mijn lange-termijn ervaring (ca. 8 jaar, 500+ projecten over diverse platformen) is dat de defaults iets meer dan 10% van de reeds ontvangen rente bedragen. Met een gemiddelde bruto rente van 7% is dat dus ca. 0.7% eraf. In de begintijd was dat veel hoger, maximaal rond de 40% van de bruto rente.quote:Op maandag 24 april 2023 13:15 schreef Highraven het volgende:
Voor mij is dat een heel acceptabel rendement, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
[ Bericht 2% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 24-04-2023 13:50:14 ]![]()
Inderdaad er wordt nu een fictief rendement gebruikt wat hoger kan zijn dan de werkelijke opbrengst. Dat heeft inderdaad grote parallellen met de rechtszaken over de spaartegoeden.quote:Op maandag 24 april 2023 13:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Doen ze nu niet met beleggen (en crowdfund) precies hetzelfde als met sparen in de oude regeling: uitgaan van een te hoog fictief rendement wat volgens de rechter illegaal was? Ik vraag me af of dit niet ook teruggefloten gaat worden en of we over 2023 straks niet allemaal bezwaar moeten indienen over onze box3 heffing om straks deel van de compensatieregeling te zijn.
Hier zal dan ook zeker nog nieuwe rechtszaken over komen. Wat daarvan de uitkomst wordt, is natuurlijk wel onzeker.
Ik heb berekend hoe dit voor mij uitpakt. Aangezien ik met laag risico investeer, is mijn opbrengst wat lager. In mijn geval wordt door dit hoge fictieve percentage mijn werkelijke winst voor 60% belast. Dat is natuurlijk extreem hoog.
Dit geldt trouwens ook over de hoogte van het geleende vermogen. Ook hier wordt een (in dit geval) te laag percentage gebruikt, wat vaak niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Het worden nog een aantal onrustige jaren rondom vermogen, belasting en verhuur.![]()
Grootste probleem met GVE is volgens mij hun traagheid. Neem project "Buurtdokters", is op 27-03 volgeschreven en er is ons nog niet eens verzocht om een storting een maand later. Dan heb je altijd dat sommige investeerders geen zin meer hebben om het over te maken (omdat ze inmiddels overleden zijn) en gaan ze het contract steeds daarop aanpassen. Het zou me verbazen als het geld eerder wordt uitgeboekt aan de geldnemer dan 15-20 mei....quote:Op zondag 23 april 2023 18:45 schreef Geldstrooier het volgende:
Is de gve wallet al actief trouwens? Vraag me erg af of het een verbetering is, ik denk van niet..
Overigens, volgens mij heeft GVE ook meestal net even een tikkie wat slechtere projecten dan Collin.![]()
Ja nu ben ik alleen een armchair advocaat en fiscalist, maar tenzij de wet hierop is aangepast is dit gewoon illegaal. Met de spaarders destijds zijn alleen diegenen volledige gecompenseerd die ook echt in 2019 bezwaar hadden ingediend. Mogelijk loont het dus om over IB 2023 gewoon een standaard bezwaar in te dienen puur om het even 'on file' te hebben.quote:Op maandag 24 april 2023 13:46 schreef dyna18 het volgende:
In mijn geval wordt door dit hoge fictieve percentage mijn werkelijke winst voor 60% belast.
Ik houd het zeker in de gaten, sterker nog ik ga het gewoon doen als mijn fictief rendement hoger is dan in de praktijk. Weinig werk en het ergste wat er kan gebeuren is dat het wordt afgewezen en ik nooit mijn gelijk haal.![]()
Die traagheid is voor mij ook de reden dat ik daar veel minder investeer. Bij Collin heb je vaak al een maand rente voordat de lening bij GvE lopend is. En dan krijg je 6 weken daarna pas de eerste rente en soms duurt dat nog langer omdat de betaling om de 2 weken is. Dan krijg je op zijn vroegst na 10 weken pas de eerste betaling.quote:Op maandag 24 april 2023 14:05 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Grootste probleem met GVE is volgens mij hun traagheid. Neem project "Buurtdokters", is op 27-03 volgeschreven en er is ons nog niet eens verzocht om een storting een maand later. Dan heb je altijd dat sommige investeerders geen zin meer hebben om het over te maken (omdat ze inmiddels overleden zijn) en gaan ze het contract steeds daarop aanpassen. Het zou me verbazen als het geld eerder wordt uitgeboekt aan de geldnemer dan 15-20 mei....
Overigens, volgens mij heeft GVE ook meestal net even een tikkie wat slechtere projecten dan Collin.
En vaak krijg je ook nog een aantal mails dat er iets veranderd is omdat iemand niet betaald heeft wat volgens mij ook niet echt nodig is om die te sturen.![]()
Dat zou je wel verwachten aangezien het nog steeds een fictief rendement betreft en dat mocht nou juist niet van de HR. Het is trouwens de vraag of de overheid risicovol investeren uitlokt want het fictief rendement voor spaargeld is juist veel lager dan de werkelijke rente als je in depositos gaat (thans tot 3,5 % 1 jr vast)quote:Op maandag 24 april 2023 13:41 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Doen ze nu niet met beleggen (en crowdfund) precies hetzelfde als met sparen in de oude regeling: uitgaan van een te hoog fictief rendement wat volgens de rechter illegaal was? Ik vraag me af of dit niet ook teruggefloten gaat worden en of we over 2023 straks niet allemaal bezwaar moeten indienen over onze box3 heffing om straks deel van de compensatieregeling te zijn.![]()
De laatste jaren wordt er meer gewerkt met zekerheden, waardoor minder afboekingen.quote:Op maandag 24 april 2023 13:38 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Juist de oude rendementen zijn wat lager. In de afgelopen jaren wordt er beter naar zekerheden gekeken, waardoor er juist minder wordt afgeboekt. En de rendementen over de laatste jaren wat omhoog gegaan zijn.
4.45% kan prima kloppen als gemiddelde, aangezien mijn netto rendement 6,28% is.
Persoonlijk doe ik alleen mee met projecten met de beste zekerheden (zoals 1e hypotheekrecht). Hierdoor heb ik een wat lagere bruto rente, maar ook veel minder afboekingen.
Moeten de zekerheden WEL goed worden vast gelegd.
We zien dat, dat niet altijd evengoed gedaan wordt (bv. MAX)Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Wederom een nieuwe (4 jarige) herfinanciering bij SiG:https://investeren.sameni(...)eerplein-331-en-331aquote:Buikslotermeerplein 331 en 331A te Amsterdam Herfinanciering LIVE 26 april 2023 om 15.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Buikslotermeerplein 331 en 331A te Amsterdam Herfinanciering. Je kunt vanaf 26 april 2023 om 15.00 uur investeren. Het betreft 2 appartementen met in totaal 3 slaapkamers, 2 badkamers, 2 open keukens en een dakterras. Het object is gelegen in Amsterdam-Noord. Het ligt boven het winkelcentrum 'Boven 't Y'. Alle dagelijkse voorzieningen die je nodig hebt bevinden zich daar. De parkeergelegenheid is goed maar wel betaald of met een vergunning. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.![]()
Die wil ik wel verlengen.quote:Op maandag 24 april 2023 15:06 schreef Horsemen het volgende:
Wederom een nieuwe (4 jarige) herfinanciering bij SiG:
[..]
https://investeren.sameni(...)eerplein-331-en-331a![]()
Dat netto rendement van Collin van 4,45% zal inderdaad berekend zijn over meerdere jaren vanaf het begin. Zelf had ik op een gegeven moment zo'n anderhalf a twee jaar nadat ik daar begonnen was een behoorlijk negatief rendement (dieptepunt was zelfs min 6,07%) met op dat moment 1 default voor een flink bedrag en op 2 of 3 projecten een voorziening. Nu 3 jaar later staat mijn rendement daar op 3,30%, met 3 defaults en op 1 project een voorziening.quote:Op maandag 24 april 2023 13:15 schreef Highraven het volgende:
In mijn begin periode had ik nog voor een groot deel projecten zonder hypotheek, dat is nu wel anders. Ik kijk daarom zelf vooral naar wat mijn rendement per jaar is, en dan zit ik nu rond de 6,1%, vorig jaar 5,95%
Ook investeer ik bij HCN, daar heb ik meer leningen en staat er meer saldo uit dan bij Collin. Bij HCN is mijn rendement 7% rond, geen defaults tot nog toe.
Met nog wat aflopende projecten bij kleinere platforms waar ik nu geen nieuwe investeringen doe zit ik op dit moment op jaarbasis op zo'n 6,6%. Momenteel wel op 1 Collin project een voorziening (bedrijf failliet dus even zien wat daar nog terug komt, maar was al voor 2/3e afgelost) en 1 HCN project on hold (waar ik gelukkig toevallig een veel kleinere investering had gedaan).
De 6,17% ga ik dus wel halen. Daarnaast maak ik me niet druk om de box 3 belasting, die betaal ik toch niet. Geen box 1 inkomen (op een te verwaarlozen bedrag aan EWF wegens lager hypotheek na) en het te betalen box 3 bedrag blijft onder de algemene heffingskorting.![]()
Had dat nou maar niet gezegd Obli; Ome Bas stuurt gelijk weer een mail met de volgende deelaflossing van HSAquote:Op maandag 24 april 2023 10:08 schreef obligataire het volgende:
Speelt ook nog mee dat het keurige betalers zijn op hun lopende projecten. Sterker nog bij HSA 1 komen er zo vaak bedragen terug dat je continu je excelschema moet aanpassen![]()
![]()
![]()
sinds 2016 is mijn rendement via crowdfunding gem. 6% netto voor belasting. 0 defaults. ik spreid weinig, leg liever flink in de projecten welke voor mij echt goed voelen.quote:Op maandag 24 april 2023 13:15 schreef Highraven het volgende:
met de niewe belastingregels vind ik weinig nog de moeite waard![]()
Dat is inderdaad een situatie die snel vergeten wordt, het zijn serieuze bedragen die in de category beleggingen/andere bezittingen mogen vallen, als je nog niet de AOW leeftijd hebt bereikt maar ook geen box1 inkomen hebt, om daarmee de algemene heffingskorting van 2888 in 2022 tot 3070 in 2023 "weg te werken" door saldering met de te betalen belasting.quote:Op maandag 24 april 2023 17:05 schreef Soulfreak het volgende:
Daarnaast maak ik me niet druk om de box 3 belasting, die betaal ik toch niet. Geen box 1 inkomen (op een te verwaarlozen bedrag aan EWF wegens lager hypotheek na) en het te betalen box 3 bedrag blijft onder de algemene heffingskorting.![]()
Relatief goed nieuws over de Proprt uitwinning; ik ben best tevreden over de aanpak en communicatie van MatchingCapital in deze.
Voor de nieuwsgierigen die er niet in zitten:
https://app.enormail.eu/d/v?m=67eb564eda91ffc4569146be98848a56![]()
Ook goed nieuws van J*DA B*andenser*viceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het voordeel van goede zekerheden![]()
Pecunia non olet![]()
Klopt. En in mijn geval pakt dat erg gunstig uit. Ik heb sinds halverwege 2021 geen box 1 inkomen meer, daarvoor enige tijd WW na een reorganisatie op werk. Dat ontslag leverde wel een flink bedrag aan ontslagvergoeding op en en samen met geld wat ik al had, is dit nu voor een groot deel geinvesteerd in crowdfunding. Een klein deel is ook besteed aan verdere aflossing van de hypotheek.quote:Op maandag 24 april 2023 19:44 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een situatie die snel vergeten wordt, het zijn serieuze bedragen die in de category beleggingen/andere bezittingen mogen vallen, als je nog niet de AOW leeftijd hebt bereikt maar ook geen box1 inkomen hebt, om daarmee de algemene heffingskorting van 2888 in 2022 tot 3070 in 2023 "weg te werken" door saldering met de te betalen belasting.
Mijn reden om meer te investeren in crowdfunding (ik was al beperkt bezig om eerder te kunnen stoppen met werken) was dan ook daar een maandelijks inkomen uit te kunnen halen, hetzij als aanvulling op een (part-time) baan met lager inkomen dan ik daarvoor had, danwel als enig inkomen.
Het is geen heel hoog inkomen uit crowdfunding, maar ik heb voor de maandelijkse lasten ook niet veel nodig omdat de hypotheek bijna geheel is afgelost. Over een jaar of 5-6 kunnen de eerste lijfrente en pre-pensioen betalingen beginnen en kan ik crowdfunding wat gaan afbouwen. AOW duurt nog wel een paar jaar langer voor ik dat krijg.
2022 was het eerste jaar dat ik geen belasting hoefde te betalen, ik zal alleen nog wat dividendbelasting terug krijgen. Eerder dit jaar kreeg ik nog een lekker bedrag terug nav mijn middelingsverzoek over de jaren 2019, 2020 en 2021 want over de ontslagvergoeding was natuurlijk wel eerst een flinke zak belasting geheven.![]()
Even over de algemene heffingsvrijstelling. Die is toch tot 2022 afhankelijk van box 1 inkomen en niet voor box 3.
In heb het in de aangifte 2022 nog even geprobeerd te schuiven tussen mijzelf en vrouw. Maar de algemene heffingsvrijstelling bleef hetzelfde hoeveel ik ook naar haar toeschoof.
In 2022 is mijn vrouw met werken gestopt.
In 2023 is dit anders want de vrijstelling wordt afh van box 3 ?![]()
Het bedrag aan algemene heffingskorting blijft gewoon gelijk. Maar je hebt een bedrag aan belasting box 1 en box 3 plus de premie volksverzekeringen en als dat totaal bedrag lager is dan het bedrag van de algemene heffingskorting, dan betaal je niets.quote:Op maandag 24 april 2023 20:32 schreef zeeland6 het volgende:
Even over de algemene heffingsvrijstelling. Die is toch tot 2022 afhankelijk van box 1 inkomen en niet voor box 3.
In heb het in de aangifte 2022 nog even geprobeerd te schuiven tussen mijzelf en vrouw. Maar de algemene heffingsvrijstelling bleef hetzelfde hoeveel ik ook naar haar toeschoof.
In 2023 is dit anders want de vrijstelling wordt afh van box 3 ?![]()
Dat begrijp ik. Maar vanaf 2023 vindt er ook afbouw plaats Van de AHK naar aanleiding van inkomen in box 2 en 3. niet meer alleen in box 1. Dit om te voorkomen dat mensen met geen inkomen in box 1 en met groot vermogen in box 2 of 3 'profiteren'.
https://www.rendement.nl/(...)0is%20in%20Nederland.
Ik lees in een verdiepingsstuk dat dit vanaf 2025 gaat gelden. Dus vanaf dan is het feest over.
Nou nog 2 jaartjes profiteren dan door mijn vrouw een groot deel van het vermogen toe te bedelen met nihil inkomen box 1. ben benieuwd hoe dit uitwerkt.
[ Bericht 30% gewijzigd door zeeland6 op 24-04-2023 21:03:18 ]![]()
Op https://civra.nl/fiscaal/(...)-met-verzamelinkomen lees ik o.a. dit:quote:Op maandag 24 april 2023 20:51 schreef zeeland6 het volgende:
Dat begrijp ik. Maar vanaf 2023 vindt er ook afbouw plaats Van de AHK naar aanleiding van inkomen in box 2 en 3. niet meer alleen in box 1. Dit om te voorkomen dat mensen met geen inkomen in box 1 en met groot vermogen in box 2 of 3 'profiteren'.
https://www.rendement.nl/(...)0is%20in%20Nederland.
Ik lees in een verdiepingsstuk dat dit vanaf 2025 gaat gelden. Dus vanaf dan is het feest over.
Nou nog 2 jaartjes profiteren dan door mijn vrouw een groot deel van het vermogen toe te bedelen met nihil inkomen box 1. ben benieuwd hoe dit uitwerkt.Zoals ik het lees gaat het dan voor de afbouw om een totaal bedrag aan inkomen van box 1, 2 en 3 bij elkaar van meer dan ¤21.317. Met dat bedrag aan box 3 inkomen moet je echt een flink vermogen hebben en heb je een bedrag aan belasting wat meer is dan het huidige bedrag aan algemene heffingskorting. Zo veel heb ik nu niet en verwacht ik niet te krijgen ook.quote:Wat is de algemene heffingskorting?
De algemene heffingskorting is op dit moment een korting voor alle belastingplichtigen met een inkomen in box 1. Deze korting vermindert de te betalen inkomstenbelasting met (in 2022) maximaal ¤ 2.888. Echter, zodra een belastingplichtige een inkomen in box 1 heeft dat meer bedraagt dan (in 2022) ¤ 21.317, begint de afbouw van de algemene heffingskorting te lopen. De verlaging bedraagt 6,007% van het box 1-inkomen dat meer bedraagt dan eerdergenoemde ¤ 21.317.
Afbouw van de algemene heffingskorting voortaan over het verzamelinkomen
Er zijn belastingplichtigen die weinig box 1-inkomen hebben en veel box 2 en box 3 inkomen hebben. Hun verzamelinkomen is dan best hoog, maar omdat de algemene heffingskorting zich richt op de omstandigheden in box 1, vindt niet of nauwelijks afbouw plaats. Als gevolg van de voorgenomen wetswijziging, wordt inkomen uit vermogen in box 2 en box 3, straks voor de algemene heffingskorting gelijk behandeld aan inkomen in box 1. Deze maatregel zal met name impact hebben op dga’s en vermogende particulieren.
Dat bedrag van ¤21.317 is voor 2022, dus dat zal de komende jaren nog wel wat hoger worden.![]()
Complimenten dat Matching Capital dit zo aanpakt.quote:Op maandag 24 april 2023 20:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Relatief goed nieuws over de Proprt uitwinning; ik ben best tevreden over de aanpak en communicatie van MatchingCapital in deze.
https://app.enormail.eu/d/v?m=67eb564eda91ffc4569146be98848a56
Zij zijn in verhouding een klein platform, maar doen het bij problemen zo veel beter dan een aantal andere.![]()
Interessant om dit te lezen. Zo te lezen pakken ze het goed aan. Dat over de woning waar bestuurder zelf bleek te wonen vind ik wel bijzonder.quote:Op maandag 24 april 2023 20:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
https://app.enormail.eu/d/v?m=67eb564eda91ffc4569146be98848a56![]()
Dat is waar, met hoge kosten van dure advocaten.quote:Op maandag 24 april 2023 22:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Complimenten dat Matching Capital dit zo aanpakt.
Zij zijn in verhouding een klein platform, maar doen het bij problemen zo veel beter dan een aantal andere.
Maar als ze dit niet goed aanpakken kunnen ze de tent sluiten.
Ze zijn, door mij in ieder geval, meermaals gewezen op onrealistische taxaties. Hetgeen naderhand grotendeels vervalste taxatierapporten bleken te zijn.
In die projecten zit ik niet, maar ik sluit niet uit dat dit nog wel een staartje krijgt richting aansprakelijkheids stelling.![]()
Bijzonder of bizar.quote:Op maandag 24 april 2023 23:07 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Interessant om dit te lezen. Zo te lezen pakken ze het goed aan. Dat over de woning waar bestuurder zelf bleek te wonen vind ik wel bijzonder.
Ik heb ook mede strafrechtelijk aangifte gedaan tegen mevrouw Ppt..... Ben benieuwd of het OM tijd vrij maakt voor deze fraudezaak.![]()
Waar ik niet aan gedacht had in mijn andere posts is dit (omdat het niet voor mij van toepassing is):quote:Op maandag 24 april 2023 20:32 schreef zeeland6 het volgende:
In 2023 is dit anders want de vrijstelling wordt afh van box 3 ?Kan dit soms in jullie situatie (ook) van toepassing zijn?quote:Afbouw uitbetaling algemene heffingskorting
Hebt u geen of een laag inkomen? En hebt u meer dan 6 maanden een fiscale partner die voldoende belasting is verschuldigd? Dan betalen wij de algemene heffingskorting aan u uit.
Vanaf 2023 betalen we geen algemene heffingskorting meer uit aan aan de minstverdienende partner, als deze geboren is na 1962. De algemene heffingskorting wordt al sinds 2009 afgebouwd. Als u of uw fiscale partner niet of weinig verdient, hangt het af van uw leeftijd of u met deze afbouw te maken krijgt.
In de tabel afbouw algemene heffingskorting staat het bedrag aan algemene heffingskorting dat u maximaal uitbetaald kan krijgen. Dit is wel afhankelijk van de verschuldigde belasting van uw fiscale partner.![]()
quote:Op maandag 24 april 2023 08:47 schreef GereDathan het volgende:
Meer mensen die in GvEWaar lees je dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zitten? Betaling is begin deze maand netjes binnegekomen, maar volgens het overzicht is er een achterstand in de rente en aflossing?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.![]()
Nieuw Collin Project Binnenvaartschip
¤ 400.000 | 8,0% rente | 60 maandenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:38 schreef OM602 het volgende:
Nieuw Collin Project Binnenvaartschip
¤ 400.000 | 8,0% rente | 60 maandenMeegepakt. Die taxatie, ahum het zal welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar door die materiële borgstelling in combinatie met de 2e hypotheek lijkt het risico me niet al te groot. Volledige aflossing in de looptijd.
Pecunia non olet![]()
Linkje:quote:Op maandag 24 april 2023 12:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw kortlopend Collin project met (bij de start) gedeeltelijk dekkende 1e hypotheek
* Met rentedepot
* Met bouwdepot
M. Nuaimy
¤ 595.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-nuaimy/
Voor mij persoonlijk tekort lopend om mij in te verdiepen.
https://www.collincrowdfu(...)374c54e792063e692adf![]()
Die 2e hypotheek brengt niet veel op bij een veiling denk ik.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meegepakt. Die taxatie, ahum het zal welmaar door die materiële borgstelling in combinatie met de 2e hypotheek lijkt het risico me niet al te groot. Volledige aflossing in de looptijd.
![]()
Denk niet dat hij ooit op een veiling terecht gaat komen, maar indien wel heb je ook nog die materiële borgstelling die 3/4 afdekt, plus nog het gegeven van lineaire aflossing waardoor het risico is vrij vlot uit loopt. Moet wel heel gek lopen wil je hier serieus aan verliezen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:34 schreef quepos het volgende:
[..]
Die 2e hypotheek brengt niet veel op bij een veiling denk ik.Pecunia non olet![]()
Geen wending maar uitbreiding (risicospreiding). Da's toch iets andersquote:Op dinsdag 25 april 2023 08:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De nogal bijzondere en verder niet toegelichte carrièrewending (en de coaches) houden mij tegen.
Coaches vind ik wel een punt , mag hopen dat ze hun lesje geleerd hebben......Pecunia non olet![]()
Inloggen en dan via mijn Projecten de projectpagina openen, dan in tabje Projectstatistieken helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.![]()
J*LM High Pro*d**cts (de dame van 12 ambachten en 13 ongelukken) heeft alles terugbetaald inclusief extra rente.
Pecunia non olet![]()
WP montagequote:Op dinsdag 25 april 2023 11:18 schreef Jaco078 het volgende:
W*P montage op collin ziet er ook erg goed uit. Volledige aflossing en mooie materiële zekerheid.
¤ 75.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wp-montage/
Ja, die ziet er zeker prima uit.
De taxatiewaarde lijkt mij wel hoog aangezien het niet veel meer is dan een schuur met 1,1 ha landbouwgrond. De gevraagde 75k moet het echter altijd wel kunnen opleveren. Deze wil ik wel meenemen.![]()
¤0,00 achterstand bij mij, gelukkigquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inloggen en dan via mijn Projecten de projectpagina openen, dan in tabje Projectstatistieken helemaal onderaan.![]()
Nieuw 5 jarig SiG project:
Marconistraat 18 te Venlo LIVE 27 april 2023 om 11.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Marconistraat 18 te Venlo. Je kunt vanaf 27 april 2023 om 11.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, zolder en kelderruimte met koekoek. Een kelderkoekoek is een opening in de kelder waardoor daglicht en frisse lucht binnen komt. Het object is gelegen in de buurt Horsterweg. Een kindvriendelijke buurt met relatief veel gezinnen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Het centrum van Venlo is op fietsafstand te bereiken. Alle dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-marconistraat-18![]()
Nieuw Collin Project OG - deel 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incl. link, werkt niet via de ap..![]()
Zojuist is 1576781 volgeschreven. We gaan het zien hoe vlot de afwikkeling van deze "herfinanciering" gaat lopen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:19 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo aangekondigd: 814839 verkocht maar koper wil het project via MAX laten financieren 1576781 dus . Dit is een soort herfinanciering in mijn optiek, zouden ze vaker moeten doen. Alleen gaat aflossing nu wel minstens een maand langer duren (inschrijvingsperiode nieuwe project)![]()
Hopelijk leren ze ervan dat herfinanciering ook in tijden van stijgende rentes een goede aanpak is, bij SiG en Estateguru wisten ze dat al lang. Nu nog een 2e hands markt en een Early Exit en het gaat een beetje op een echt platform lijkenquote:Op dinsdag 25 april 2023 13:20 schreef Inductor het volgende:
[..]
Zojuist is 1576781 volgeschreven. We gaan het zien hoe vlot de afwikkeling van deze "herfinanciering" gaat lopen.![]()
Wat apart, waarom zou ik dan een achterstand hebben? Volgens mij heb ik de betaling ook gewoon gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:07 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
¤0,00 achterstand bij mij, gelukkig![]()
EenWoz waarde van 282k en een verkoopwaarde van 218 ?quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Marconistraat 18 te Venlo LIVE 27 april 2023 om 11.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Marconistraat 18 te Venlo. Je kunt vanaf 27 april 2023 om 11.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, zolder en kelderruimte met koekoek. Een kelderkoekoek is een opening in de kelder waardoor daglicht en frisse lucht binnen komt. Het object is gelegen in de buurt Horsterweg. Een kindvriendelijke buurt met relatief veel gezinnen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Het centrum van Venlo is op fietsafstand te bereiken. Alle dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-marconistraat-18![]()
Zou ze elders een leninkje genomen hebben zonder hypothecaire zekerheid, bijvoorbeeld Lender&Spender?quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:47 schreef obligataire het volgende:
J*LM High Pro*d**cts (de dame van 12 ambachten en 13 ongelukken) heeft alles terugbetaald inclusief extra rente.![]()
![]()
Nieuw project op MAX aangekondigd, overbruggingslening van 85 k voor 6 mnd, van de bekende leningnemer BT, lijkt betrekking te hebben op hetzelfde object als lening 1056160, onlangs verlengd tot 28-12 en full bullit gemaakt![]()
![]()
Is niet de eerste keer dat ze dit kunstje flikken, eerst verlengen en vervolgens extra lening uitschrijven (maar dit niet zo communiceren). Afgelopen week kreeg ik bij een ander project (687369) waar ze dit ook hadden gedaan als antwoord dat dit inderdaad niet kon ("we zijn het geheel eens met uw punt") en dat er een nieuwe stemming was uitgeschreven. Nadat ik vroeg aan wie die mail voor die nieuwe stemming dan was verstuurd (ik had deze namelijk niet gekregen) kreeg ik vandaag als reactie dat die vorige mail niet helemaal correct was en dat er geen nieuwe stemming zou komen want een extra lening heeft helemaal geen invloed op eerdere leningenquote:Op dinsdag 25 april 2023 17:55 schreef Slingervinger het volgende:
Nieuw project op MAX aangekondigd, overbruggingslening van 85 k voor 6 mnd, van de bekende leningnemer BT, lijkt betrekking te hebben op hetzelfde object als lening 1056160, onlangs verlengd tot 28-12 en full bullit gemaakt![]()
(blijkbaar ook niet als die nieuwe lening wel gewoon maandelijks rente gaat betalen en de oude dat juist niet meer doet omdat de rentekosten niet opgebracht kunnen worden?)
![]()
Nee, een aanvullende hypotheek is ingeschreven op 21-4. Prima opgelost!quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:45 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Zou ze elders een leninkje genomen hebben zonder hypothecaire zekerheid, bijvoorbeeld Lender&Spender?![]()
SIG
Buikslotermeerplein
Video van de gesplitste woning:.
[ Bericht 13% gewijzigd door zeeland6 op 25-04-2023 20:28:42 ]![]()
Zowel kadaster.nl als wozwaardeloket.nl kent alleen 331 en 331a, die samen (ongeveer) even groot zijn als 331 voor de splitsing in twee appartementen. Dus 331 en 331a lijkt me gewoon correct?quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:43 schreef zeeland6 het volgende:
Project heet 331 en 331a
Terwijl in de praktijk 331a en 331b![]()
Het goede nieuws van de dagquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:47 schreef obligataire het volgende:
J*LM High Pro*d**cts (de dame van 12 ambachten en 13 ongelukken) heeft alles terugbetaald inclusief extra rente.![]()
Zo zie je hoe grillig een project kan verlopen, van probleemgeval naar vervroegde aflossing.
Omgekeerd kan trouwens ook, zo'n project waarvan ik dacht, die loopt lekker door, en dan vlak voor de eindstreep ineens onderuit en failliet...![]()
Ja, ook een keer gehad met een Vietnamees restaurant in Zwolle. Lange tijd niet betalen, nieuw betaalschema met lager maandbedrag waarmee eerst over de achterstandmaanden alleen rente werd betaald, toen dat zo'n beetje bij was weer niet betalen, weer nieuw betaalschema en in de update werd aangegeven dat het restaurant weer open was. Nadat de betalingen weer stopten zocht ik het restaurant eens op via Google en zag opeens info dat er een ander restaurant in het pand zat. Betreffende pand was ongeveer een half jaar daarvoor te huur gezet op Funda. Dat alles had ik toen maar even gemeld bij Collin, met linkjes, die me daarvoor hartelijk bedankten en opeens werd kort erna de lening vervroegd afgelost met 6 maanden boete rente. Leningnemer had het huis, waar Collin al in een vroeg stadium beslag op had gelegd, onderhands verkocht en kon zo de lening aflossen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:46 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Het goede nieuws van de dag![]()
Zo zie je hoe grillig een project kan verlopen, van probleemgeval naar vervroegde aflossing.![]()
opslagmeneer
Parel op collin met 1e hypSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DAN haal ik mijn inleg uit het scheepje snel terug om hierin door te storten.![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:08 schreef Jaco078 het volgende:
opslagmeneer
Parel op collin met 1e hypIk zit in de eerdere in Almere, had dan wel een linkje verwacht van Collin (maar komt misschien nog).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DAN haal ik mijn inleg uit het scheepje snel terug om hierin door te storten.
60 maanden vind ik wel een lange tijd voor een aflossingsvrije lening, had liever toch iets van aflossing gezien. Wel 2% meer rente dan de eerdere lening.
Ik was van plan nog even geen nieuwe investeringen te doen, maar misschien dan (weer) even van het plan afwijken.![]()
Ik durf wel een wedje te maken dat we die 60 maanden niet gaan halenquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:34 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit in de eerdere in Almere, had dan wel een linkje verwacht van Collin (maar komt misschien nog).
60 maanden vind ik wel een lange tijd voor een aflossingsvrije lening, had liever toch iets van aflossing gezien. Wel 2% meer rente dan de eerdere lening.
Ik was van plan nog even geen nieuwe investeringen te doen, maar misschien dan (weer) even van het plan afwijken.Zo gauw hij goedkoper kan herfinancieren dan is hij vertrokken. Dus dan maakt het me niet zoveel uit. Er is natuurlijk wel een bouwrisico maar voor het overige heb ik altijd wel een goed gevoel bij opslagboeren en specifiek bij deze ook goede ervaringen.
Pecunia non olet![]()
Ik sla mijn geld ook lekker op bij de Opslagman, nu ben ik alleen helaas weer blut... Tot binnenkort heren!![]()
Ik heb ook wel een goed gevoel bij deze man, zit ten slotte ook in de eerdere lening, maar aflossingsvrije leningen heb ik tot nu toe met een max van 24 maanden gehad dus dit is wel even een flink verschil.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik durf wel een wedje te maken dat we die 60 maanden niet gaan halenZo gauw hij goedkoper kan herfinancieren dan is hij vertrokken. Dus dan maakt het me niet zoveel uit. Er is natuurlijk wel een bouwrisico maar voor het overige heb ik altijd wel een goed gevoel bij opslagboeren en specifiek bij deze ook goede ervaringen.
Het is nu alleen even rekenen of ik als ik deze nu meeneem, volgende week of zo wanneer HCN het betaalverzoek voor Clooney stuur niet in de knel kom. Want het terug gekomen geld wat nu op de rekening staat is daarvoor bestemd.![]()
Ah, ik zie nu net dat Kinderoutl*t de april termijn ook nog heeft betaald. Nu zijn ze weer helemaal bij.![]()
Dame en heren zou beter geweest zijn maar volgens het nieuwe woke woordenboek zou het 'beste forumleden' moeten worden voor wie het allemaal niet zeker weet van zichzelfquote:
Pecunia non olet![]()
Excuses voor mijn domme aanname! Ja het is iets aan Fok waardoor ik er gewoon van uitga dat het allemaal mannen zijn, misschien zijn het de naakte dames die regelmatig onder deze threads staan...quote:![]()
![]()
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇quote:Op woensdag 26 april 2023 01:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Excuses voor mijn domme aanname! Ja het is iets aan Fok waardoor ik er gewoon van uitga dat het allemaal mannen zijn, misschien zijn het de naakte dames die regelmatig onder deze threads staan...
Groeten van een mede-investeerders dame 🤭De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
antwoord gehad van SIG over de huisnummers van het Buikslotermeerplein:quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:00 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Zowel kadaster.nl als wozwaardeloket.nl kent alleen 331 en 331a, die samen (ongeveer) even groot zijn als 331 voor de splitsing in twee appartementen. Dus 331 en 331a lijkt me gewoon correct?
"De formele huisnummers van het project aan het Buikslotermeerplein te Amsterdam zijn 331 en 331A.
Tijdens de bedrukking van de huisnummers en het maken van de huurovereenkomsten heeft de projecteigenaar zelf perongeluk de opdracht gegeven om het 331A en 331B te noemen en dit hebben zij zo gelaten.
De WOZ-waardes zijn na de kadastrale splitsing nog niet bijgewerkt bij het WOZ-waardeloket."![]()
Als iemand toevallig (of niet toevalligquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
WP montage
De taxatiewaarde lijkt mij wel hoog aangezien het niet veel meer is dan een schuur met 1,1 ha landbouwgrond. De gevraagde 75k moet het echter altijd wel kunnen opleveren. Deze wil ik wel meenemen.) een linkje van bovenstaande project heeft weten te bemachtigen dan hou ik mij aanbevolen.
![]()
- Thnx de Opslagman meegenomen
- ff nog naar WP montage gekeken naar het kadastr perceel en de schuur die erop staat, bescheiden inleg durf ik wel aan
- Bij het SIG pandje in Venlo "keek ik" op in 1e instantie van de locatie, tussen treinsporen, langs Ehv seweg met een grote loods voor de deur in een uithoek nabij een treinemplacement met een sportpark nabij. Woningen lijken te zijn "achtergebleven" . Maakt eea een stuk minder courant, hoewel er voor dit soort panden altijd wel een markt overblijft.
De timmer-buurman op de hoek heeft het nog aardig vertimmert, dat wel.
- Het CCF pand St Josephstraat te Roosendaal is ook niet rechtoe rechtaan zie kadastr krt
https://www.google.com/ma(...)16s%2Fg%2F11c2d9qrlc
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/RSD00/C/6992
[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 26-04-2023 11:16:39 ]![]()
Heeft ook te maken met cookies en je browse-geschiedenis 😇quote:Op woensdag 26 april 2023 07:06 schreef Essebes het volgende:
[..]
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇
Groeten van een mede-investeerders dame 🤭![]()
Misschien willen de heren de naakte dames helemaal niet kwijt raken?quote:Op woensdag 26 april 2023 07:06 schreef Essebes het volgende:
[..]
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇
Groeten van een mede-investeerders dame 🤭
Fijn dat ik toch niet de enige dame hier ben.![]()
Pand in Venlo dat is waarom de verkoopwaarde fors lager ligt dan de woz. Ik laat hem gaan alhoewel 1a toch altijd wel kan. Je moet de problemen niet gaan opzoeken.....quote:Op woensdag 26 april 2023 11:04 schreef peterc het volgende:
- Thnx de Opslagman meegenomen
- ff nog naar WP montage gekeken naar het kadastr perceel en de schuur die erop staat, bescheiden inleg durf ik wel aan
- Bij het SIG pandje in Venlo "keek ik" op in 1e instantie van de locatie, tussen treinsporen, langs Ehv seweg met een grote loods voor de deur in een uithoek nabij een treinemplacement met een sportpark nabij. Woningen lijken te zijn "achtergebleven" . Maakt eea een stuk minder courant, hoewel er voor dit soort panden altijd wel een markt overblijft.
- Het CCF pand St Josephstraat te Roosendaal is ook niet rechtoe rechtaan zie kadastr krt
https://www.google.com/ma(...)16s%2Fg%2F11c2d9qrlc
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/RSD00/C/6992![]()
FNC heeft de maandelijkse betaling gedaan en ik ben verrast door het bedrag.
Er moet een nabetaling gedaan zijn door 1 van de 2 projecten die ik al lang had afgeschreven: de Turkse supermarkt of de Binnenvaart Inspectie.
Meevallertje, en complimenten voor FNC, ik had daar eigenlijk niet zoveel meer van verwacht.
Edit: het blijkt een aflossing van een hovenier die een freesmachine had gekocht. Die zou nog een ruim jaar lopen maar is nu vervroegd afgelost.
[ Bericht 21% gewijzigd door escortmk2 op 26-04-2023 13:06:32 ]![]()
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijdquote:Op woensdag 26 april 2023 11:23 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Misschien willen de heren de naakte dames helemaal niet kwijt raken?
Fijn dat ik toch niet de enige dame hier ben.![]()
![]()
Nieuwe HCN:
Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Burger 'n Shake Den Haag. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.![]()
Ik denk ook wel eens, kunnen die dames nou niet een net jurkje aantrekken, maar aan de andere kant, kleding is ook duur tegenwoordig. En een gratis abonnement is in deze dure tijden ook niet verkeerdquote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijd
Pecunia non olet![]()
Misschien moeten er meer jurkjes ge crowdfund worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk ook wel eens, kunnen die dames nou niet een net jurkje aantrekken, maar aan de andere kant, kleding is ook duur tegenwoordig. En een gratis abonnement is in deze dure tijden ook niet verkeerd
On second thought: mode gerelateerde projecten laat ik over het algemeen lopen.![]()
het forum is ook per (privequote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijd) mobiel te bereiken
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Zolang zit ik nog lang niet op FOK en ben hier alleen maar gekomen omdat ik al investeerde in crowdfunding en dit hier besproken wordt.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijd
Werken doe ik niet meer, ik haal mijn inkomsten uit crowdfunding, dus die dames onderaan hinderen mij niet wat dat betreft. Maar ik denk wel eens "moet dat allemaal zo?"![]()
Als je iedere dag veel tijd met je prive mobiel bezig bent valt het misschien des te meer op dat je niet aan het werk bent. Op je PC/laptop kun je nog even snel van scherm wisselen. Misschien wat vaker thuiswerken als dat kan.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:40 schreef CaLeX het volgende:
[..]
het forum is ook per (prive) mobiel te bereiken
[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 26-04-2023 15:17:51 ]![]()
Investeringslink CCF - GEW*OON Beh*eer 3 ¤210K. 7% renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreft o.a. herfinanciering lening 1 + extra werkkapitaal.
Het onderpand zou zo'n ¤300K waard zijn (twee units van ¤150K), maar een unit komt in de verkoop. CCF heeft afgesproken dat er slechts ¤100K hoeft te worden afgelost bij verkoop, dus resteert ¤110K lening bij een onderpand van ¤150K. Daardoor kan de LTV toenemen tot 73%.
Informatie pitch lening 1:
Hamsterkoog 13 L te Alkmaar. Het bedrijfspand is september 2020 aangekocht voor ¤ 90.000,-.
Hamsterkoog 17 E te Alkmaar. Het bedrijfspand is augustus 2020 aangekocht voor ¤ 70.000,-.
De waardering van de panden zijn wel flink gestegen.
Zit zelf in lening 1, het is een trouwe betaler, maar twijfel of ik weer meedoe. 7% rente. Dan kan ik beter voor de opslagman gaan.
[ Bericht 19% gewijzigd door djtiesto8 op 26-04-2023 15:57:22 ]![]()
Niet alleen maar 7% rente, maar ook nog een Direct lening, dus geen loyaliteitskorting. Als ik nu op dit moment een investering doe, zal het die opslagman zijn.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:47 schreef djtiesto8 het volgende:
Zit zelf in lening 1, het is een trouwe betaler, maar twijfel of ik weer meedoe. 7% rente. Dan kan ik beter voor de opslagman gaan.![]()
Redelijk positieve mail van MAX CFMaar helaas weer té vrijblijvend in mijn ogen. Spreek dan met die nieuwe financier een concrete uiterste datum af dat de genoemde officiële documenten moeten worden overlegd. Maar nee hoor, ze gaan weer gewoon lekker in de afwachtende modus zitten...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voorzichtige mail van SIG inz Eilenberg en Akkerstr. NvS
Wij zijn de uitkomst aan het inventariseren met betrekking tot de bieding die via de vereffenaar is gedaan.
Wij streven ernaar om in een volgend bericht helder te hebben of je als investeerder geld terug kunt verwachten en zo ja, voor welk deel van het geïnvesteerde bedrag.
Ook de termijn waarin dit te realiseren is zal dan naar verwachting duidelijk zijn.
Het streven is dat we dit volgende week maandag of dinsdag bekend kunnen maken.
Team,Pecunia non olet![]()
Uiterst merkwaardige mail. Vlg. mij worden we voorbereid op een (gedeeltelijke) afschrijving. 1a lijkt me nog steeds veilig, maar je weet het nooit 100 % bij dit soort intransparante transacties...quote:Op woensdag 26 april 2023 16:43 schreef obligataire het volgende:
Voorzichtige mail van SIG inz Eilenberg en Akkerstr. NvS
Wij zijn de uitkomst aan het inventariseren met betrekking tot de bieding die via de vereffenaar is gedaan.
Wij streven ernaar om in een volgend bericht helder te hebben of je als investeerder geld terug kunt verwachten en zo ja, voor welk deel van het geïnvesteerde bedrag.
Ook de termijn waarin dit te realiseren is zal dan naar verwachting duidelijk zijn.
Het streven is dat we dit volgende week maandag of dinsdag bekend kunnen maken.
Team,![]()
Dat kon je uit eerdere mails ook al opmaken. De biedingen waren laag, dat weten we al. Schijf 2 is verdampt, daar kun je rustig van uit gaan.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:27 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Uiterst merkwaardige mail. Vlg. mij worden we voorbereid op een (gedeeltelijke) afschrijving. 1a lijkt me nog steeds veilig, maar je weet het nooit 100 % bij dit soort intransparante transacties...Pecunia non olet![]()
Waarom zetten jij, @ShowMeTheMoney en @obligataire de fotogallerij dat niet gewoon uit in de instellingen op Fok!? Of kan dat niet met een gratis-account? Ik zie onder dit draadje namelijk nooit foto's en al helemaal niet van schaarsgeklede dames.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:44 schreef Soulfreak het volgende:
Maar ik denk wel eens "moet dat allemaal zo?"![]()
Ik ook niet - waar kan je dat precies aanzetten? Ik vraag dit voor een vriend.quote:Op woensdag 26 april 2023 21:15 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Waarom zetten jij, @:ShowMeTheMoney en @:obligataire de fotogallerij dat niet gewoon uit in de instellingen op Fok!? Of kan dat niet met een gratis-account? Ik zie onder dit draadje namelijk nooit foto's en al helemaal niet van schaarsgeklede dames.![]()
Ik vrees dat je mijn ironie niet helemaal begrepen hebtquote:Op woensdag 26 april 2023 21:15 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Waarom zetten jij, @:ShowMeTheMoney en @:obligataire de fotogallerij dat niet gewoon uit in de instellingen op Fok!? Of kan dat niet met een gratis-account? Ik zie onder dit draadje namelijk nooit foto's en al helemaal niet van schaarsgeklede dames.
Pecunia non olet![]()
Ja je hebt helemaal gelijk. Op radartje klikken in het blok en daarna 'blok met frontpage items verbergen' aanvinken. Voila! Thanks, ik ben weer 100% SFW!quote:Op woensdag 26 april 2023 21:15 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Waarom zetten jij, @:ShowMeTheMoney en @:obligataire de fotogallerij dat niet gewoon uit in de instellingen op Fok!? Of kan dat niet met een gratis-account? Ik zie onder dit draadje namelijk nooit foto's en al helemaal niet van schaarsgeklede dames.
OF rechts bovenaan: settings -> overig, dan kom je op dezelfde pagina![]()
Mijn dank is groot! Ik ben slechtziend, en wordt altijd gek van springende/bewegende zooi ergens in beeld (in dit geval onderin). Nu opgelostquote:Op woensdag 26 april 2023 22:32 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. Op radartje klikken in het blok en daarna 'blok met frontpage items verbergen' aanvinken. Voila! Thanks, ik ben weer 100% SFW!
OF rechts bovenaan: settings -> overig, dan kom je op dezelfde pagina![]()
![]()
Update GVE 23609SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Zit in deze 1e maar klein in + status 24701 mij onbekend![]()
De timmer-buurman is hij zelf:quote:Op woensdag 26 april 2023 11:04 schreef peterc het volgende:
http://www.woodways.nl/about-us/![]()
Ik had vergelijkbare vraag gesteld aan CRE via email op 18-apr.quote:Op maandag 17 april 2023 23:55 schreef Vioolblok het volgende:
Nieuwbouw Putte bij CRE wordt ook verlengd met 6 maanden volgens de updates.
Volgens de pitch zou echter de aankoopsom worden gerestitueerd wanneer niet binnen 24 maanden de omgevingsvergunning zou worden verleend. Die periode is volgens mij nu voorbij.
Mag CRE dan nu wel verlengen tegen een half procentje extra?
Vanmorgen 27-apr een reactie van CRE / Fre*ek ontvangen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Update CRE: Transformatie MaarssenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsja, dat verklaart ook helemaal waarom hij gelijk wist het niet te gaan verkopen...quote:Op donderdag 27 april 2023 10:02 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
De timmer-buurman is hij zelf:
http://www.woodways.nl/about-us/![]()
En snel vol.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:50 schreef tnhb het volgende:
[..]
Tsja, dat verklaart ook helemaal waarom hij gelijk wist het niet te gaan verkopen...
Op naar de volgende.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Nieuw HcN project:
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Villa La Vida. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
https://horecacrowdfunding.nl/projects/villa-la-vida-mle36ep4![]()
Laag bedrag, zal mogelijk snel vol zitten met de automatische investeringen of zelfs eigen netwerk.quote:Op donderdag 27 april 2023 12:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Villa La Vida. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Nieuw Collin project met een 2x een 2e hypotheek en volgens mij (bij Collin) voor het eerst een rente van 11%:
Sidilco Suikerwerkfabriek B.V.
¤ 2.000.000 | 11,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/![]()
Als ik wil gokken, ga ik naar het casino.quote:Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 2x een 2e hypotheek en volgens mij (bij Collin) voor het eerst een rente van 11%:
https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/
Als het iets mis loopt is ING gedekt en zijn wij de pineut.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Gooit net iemand 75000 in schijf 1a van Buikslotermeerplein op SIG. Die is daarmee vol alsmede schijf 3.
1b en 2 gaat zeer moeizaam. Die moeten gevuld worden door de hulptroepen ?![]()
De algemene afwijking van de Algemene Voorwaarden botst of zorgt in elk geval voor verwarring met de laatste bepaling.quote:Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/quote:Geldnemer heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente, als de geldnemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders in deze lening krijgen in dat geval een eerste investeringskans in de nieuwe lening.En die bepaling over welk deel van de aflossing waar geadministreerd wordt bij welke hoogte van de EBITDA (ik ga het niet helemaal citeren hier) kan ook alleen maar verwarring en gedoe opleveren.quote:Geldnemer heeft de mogelijkheid om de lening gedurende de laatste 18 maanden vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente indien er herfinanciering plaatsvindt via een bankinstelling, danwel via Collin Crowdfund.![]()
Staat nu open.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
WP montage
De taxatiewaarde lijkt mij wel hoog aangezien het niet veel meer is dan een schuur met 1,1 ha landbouwgrond. De gevraagde 75k moet het echter altijd wel kunnen opleveren. Deze wil ik wel meenemen.
Meegenomen.![]()
En netto boven de 10% bij diamant.quote:Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/
Collin sorteert duidelijk voor op onze aversie tegen stapelfinancieringen. Bij een dergelijk grote lening is het toch al een toer om hem vol te krijgen. Dit percentage kietelt toch wel een beetje.
Als de toekomst minder zoet is dan verwacht dan zijn we idd de Sjaak. Misschien dat de 2e hypotheek dan nog wat van de pijn verzacht.
Je kunt je echter wel afvragen of het zover zal komen. Het lijkt me een zeer gezond en interessant familiebedrijf met een goed trackrecord en een brede klantenkring. Bijna 2,4 mio eigen vermogen op een balanstotaal van 5 mio, dan ben je m.i. goed bezig. Ze nemen met de nieuwbouw een risico maar het stelt ze in staat om verder te groeien. Ik zeg er niet direct nee tegen. Een basisinleg zou kunnen. Ik vraag me wel af of het leningbedrag niet te groot is.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 28-04-2023 22:55:32 ]Pecunia non olet![]()
https://www.welkominleeuw(...)aat-er-mee-ophouden/
Laatste update hield in dat ze er al een deurwaarder op hadden gezet.
Er was een pandrecht op inventaris en voorraad en HA (niet materieel denk ik).Pecunia non olet![]()
financieel dienstverlener op het gebied van hypotheekverstrekking, verzekeringen en makelaardij in huur, verhuur, aankoop en verkoop op CCF heeft niet betaald.
Lening uit 2019 met volledige aflossing tot juli 2023 van 6% met 2e hypotheek woonhuis. Obv zekerheden zal dit geen probleem moeten worden.![]()
Staat nu open (enkel voor investeerders met automatische inleg). Voor link zie mail. Wees er snel bij, want al bijna vol.quote:Op donderdag 27 april 2023 12:06 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:
Even een vraagje nog over CRE uitbetalingen van de afgelopen maand. Als ik in mijn account bij 'rentebetalingen' kijk, dan staat 'Vakantiepark Ooltgensplaat' daar nog steeds niet bij genoemd. Echter, ik heb deze op 17 april wél ontvangen. Alleen dacht ik dat deze was verlengd tegen een iets hoger rentepercentage. Maar het bedrag dat ik heb ontvangen was nog exact gelijk aan alle vorige maanden.![]()
Was wel te verwachten met dit lage leningbedrag. Automatisch investeren niet toegekend, zelfs niet voor 50%.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:13 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Staat nu open (enkel voor investeerders met automatische inleg). Voor link zie mail. Wees er snel bij, want al bijna vol.
Nu vol.![]()
Dit was een mooi projectje om de inleg in HCN weer wat op peil te brengen. Er wordt daar goed afgelost (geen gedoe met aflossingsvrije leningen), dus ja dan moet er af en toe wat vers bloed bij. Ik pak ook af en toe een geborgde lening maar dat zijn voor mijn doen forse bedragen en de rente zuunig, al is het risico daar bijna verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:30 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Was wel te verwachten met dit lage leningbedrag. Automatisch investeren niet toegekend, zelfs niet voor 50%.
Nu vol.Pecunia non olet![]()
Is in de corona tijd verlengd met 6 maanden dus laatste betaling in december.quote:Op zaterdag 29 april 2023 06:14 schreef KrekelJapie het volgende:
financieel dienstverlener op het gebied van hypotheekverstrekking, verzekeringen en makelaardij in huur, verhuur, aankoop en verkoop op CCF heeft niet betaald.
Lening uit 2019 met volledige aflossing tot juli 2023 van 6% met 2e hypotheek woonhuis. Obv zekerheden zal dit geen probleem moeten worden.![]()
Uit de verlengingsovereenkomst:quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:17 schreef InVestEerder het volgende:
Even een vraagje nog over CRE uitbetalingen van de afgelopen maand. Als ik in mijn account bij 'rentebetalingen' kijk, dan staat 'Vakantiepark Ooltgensplaat' daar nog steeds niet bij genoemd. Echter, ik heb deze op 17 april wél ontvangen. Alleen dacht ik dat deze was verlengd tegen een iets hoger rentepercentage. Maar het bedrag dat ik heb ontvangen was nog exact gelijk aan alle vorige maanden.
Om Leninggevers tegemoet te komen vanwege de verlenging en veranderde
marktomstandigheden dient achteraf bij Aflossingsdatum een extra
rentevergoeding te worden voldaan van 0,5% op jaarbasis van de Hoofdsom.![]()
Aahh.. dank gaanmetdiebanaan! We krijgen dat beetje extra dus achteraf pas uitbetaald.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Uit de verlengingsovereenkomst:
Om Leninggevers tegemoet te komen vanwege de verlenging en veranderde
marktomstandigheden dient achteraf bij Aflossingsdatum een extra
rentevergoeding te worden voldaan van 0,5% op jaarbasis van de Hoofdsom.
Prima, áls het maar komt dan vind ik het goed.![]()
BIJ HCN loopt het uitstaand saldo inderdaad veel harder terug dan bij Collin met de vele leningen met een grote slottermijn of geheel aflossingsvrij. Om dat op peil te houden moet ik iedere maand wel minstens 1 nieuw project daar meenemen. Qua bedrag maakt het voor mij niet uit dat een regulier project is of een geborgde lening. Maar vanwege de lagere rente heb ik nu al bijna een jaar geen geborgde leningen meer mee genomen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit was een mooi projectje om de inleg in HCN weer wat op peil te brengen. Er wordt daar goed afgelost (geen gedoe met aflossingsvrije leningen), dus ja dan moet er af en toe wat vers bloed bij. Ik pak ook af en toe een geborgde lening maar dat zijn voor mijn doen forse bedragen en de rente zuunig, al is het risico daar bijna verwaarloosbaar.
Voor deze van vandaag had ik even een alarm gezet en zo nog net mee kunnen nemen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 30-04-2023 01:24:09 ]![]()
Die Opslagman gaat nog niet zo hard, maar staat ook nog niet bij de toekomstige investeringskansen. En ik had als eerdere investeerder in die andere wel een linkje verwacht. Die zal dan misschien nog komen komende week.![]()
Lening bij GVE vervroegd ingelost en netjes met 10 maanden bonus renteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is het kerkelijke restaurant al besproken van gve? Ik kan er niets over vinden en zit erg te twijfelen om hieraan mee te doen. Zekerheden zijn niet keihard, maar de rente is wel leuk. En het is geen starter maar overname...iemand?![]()
Als ze wonderbaarlijk brood kunnen vermenigvuldigen hebben ze wel een leuk verdienmodel natuurlijkquote:Op zondag 30 april 2023 15:09 schreef Geldstrooier het volgende:
Is het kerkelijke restaurant al besproken van gve? Ik kan er niets over vinden en zit erg te twijfelen om hieraan mee te doen. Zekerheden zijn niet keihard, maar de rente is wel leuk. En het is geen starter maar overname...iemand?
Pecunia non olet![]()
ga jij er in? Zo nee, waarom niet?quote:Op zondag 30 april 2023 15:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ze wonderbaarlijk brood kunnen vermenigvuldigen hebben ze wel een leuk verdienmodel natuurlijk![]()
Zojuist even doorgelezen. Behalve dat het restaurant naast de kerk staat is het verder weinig kerkelijk dus die wonderbaarlijke vermenigvuldiging gaat niet opquote:Op zondag 30 april 2023 15:20 schreef Geldstrooier het volgende:
[..]
ga jij er in? Zo nee, waarom niet?. Wat me opviel is dat ze een 2e hypotheek afgeven voor 75K (van de 120K lening), terwijl ze ruim voldoende overwaarde hebben om een volledige 2e hypotheek te vestigen voor GvE. Dat is een gemiste kans m.i. waarvan eventueel derde schuldeisers van kunnen profiteren. Dat risico is min of meer in de rente verdisconteerd met 8,25%.
Hij lost volledig af, geen slottermijn.
Het lijkt me een aantrekkelijke locatie (regiofunctie) en denk dat er vanaf het begin wel loop in zal zitten. Evenementen zijn populair; maakt niet uit wat de aanleiding is, als er wat te vieren valt dan staan ze tegenwoordig met z'n allen te zuipen en te hossen. Met de ervaring die ze hebben zou het moeten lukken. De investering is ook nog wel te overzien. Minpuntje is dat ze zelf geen stuiver inbrengen behalve die 2e hypotheek. Ik zou m wel bescheiden durven mee nemen.Pecunia non olet![]()
Hmm ik zat zelf iets meer dan bescheiden te denken. 8,25 procent..dan een groter bedrag, is meer rente. Ja ook meer risico. Tripadvisor geeft goede beoordeling. Ik denk dat ik de gok ga wagen. Het is annuitair dus het risico word elke maand minder. Als ze 6 maanden betaald hebben is het hypothekair gedekt dmv aflossingen.quote:Op zondag 30 april 2023 15:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zojuist even doorgelezen. Behalve dat het restaurant naast de kerk staat is het verder weinig kerkelijk dus die wonderbaarlijke vermenigvuldiging gaat niet op. Wat me opviel is dat ze een 2e hypotheek afgeven voor 75K (van de 120K lening), terwijl ze ruim voldoende overwaarde hebben om een volledige 2e hypotheek te vestigen voor GvE. Dat is een gemiste kans m.i. waarvan eventueel derde schuldeisers van kunnen profiteren. Dat risico is min of meer in de rente verdisconteerd met 8,25%.
Hij lost volledig af, geen slottermijn. Het lijkt me een aantrekkelijke locatie (regiofunctie) en denk dat er vanaf het begin wel loop in zal zitten. Met de ervaring die ze hebben zou dat moeten lukken. De investering is ook nog wel te overzien. Minpuntje is dat ze zelf geen stuiver inbrengen behalve die 2e hypotheek. Ik zou m wel bescheiden durven mee nemen.![]()
Je hebt gelijk dat het risico er vlot uit loopt maar 6 maanden is iets te rooskleurig. Er moet 45K betaald worden voordat het helemaal hypothecair gedekt is. Op de achterkant van een bierviltje kom ik op 19 maanden ongeveer. Maar dan kan er ook weinig meer gebeuren.quote:Op zondag 30 april 2023 15:44 schreef Geldstrooier het volgende:
[..]
Hmm ik zat zelf iets meer dan bescheiden te denken. 8,25 procent..dan een groter bedrag, is meer rente. Ja ook meer risico. Tripadvisor geeft goede beoordeling. Ik denk dat ik de gok ga wagen. Het is annuitair dus het risico word elke maand minder. Als ze 6 maanden betaald hebben is het hypothekair gedekt dmv aflossingen.Pecunia non olet![]()
Ik had geen bierviltje:):):) daarom zat ik er een beetje naadt hahahaquote:Op zondag 30 april 2023 15:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het risico er vlot uit loopt maar 6 maanden is iets te rooskleurig. Er moet 45K betaald worden voordat het helemaal hypothecair gedekt is. Op de achterkant van een bierviltje kom ik op 19 maanden ongeveer. Maar dan kan er ook weinig meer gebeuren.![]()
naast !! de d staat naast de s op het toetsenboer (qwerty)quote:Op zondag 30 april 2023 15:58 schreef Geldstrooier het volgende:
[..]
Ik had geen bierviltje:):):) daarom zat ik er een beetje naadt hahaha
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Doet me toch denken aan heilige communie van mijn pete-kindquote:Op zondag 30 april 2023 15:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ze wonderbaarlijk brood kunnen vermenigvuldigen hebben ze wel een leuk verdienmodel natuurlijk
Verhaal van de 2 broden en de 5 vissen.
EN meneer pastoor had te weinig hosties.
DAAR ging mijn vertrouwen in de kerk.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.![]()
Flauw dat ze ‘m morgen pas openzetten.quote:Op zondag 30 april 2023 15:09 schreef Geldstrooier het volgende:
Is het kerkelijke restaurant al besproken van gve? Ik kan er niets over vinden en zit erg te twijfelen om hieraan mee te doen. Zekerheden zijn niet keihard, maar de rente is wel leuk. En het is geen starter maar overname...iemand?Op deze manier is de ‘korting’ op de kosten als je de KYC invulde natuurlijk een wassen neus.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)![]()
Bescheiden inleg durf ik aan, locatie OKE, zekerheden nou ja, geen eigen inleg - blijf me hierover verbazen hoeveel mensen geen tot weinig buffer hebben, volledige aflossing = plus , wat me ook opvalt is dat deze niet komt via HCN (niet aangeboden of geweigerd)?quote:Op zondag 30 april 2023 15:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zojuist even doorgelezen. Behalve dat het restaurant naast de kerk staat is het verder weinig kerkelijk dus die wonderbaarlijke vermenigvuldiging gaat niet op. Wat me opviel is dat ze een 2e hypotheek afgeven voor 75K (van de 120K lening), terwijl ze ruim voldoende overwaarde hebben om een volledige 2e hypotheek te vestigen voor GvE. Dat is een gemiste kans m.i. waarvan eventueel derde schuldeisers van kunnen profiteren. Dat risico is min of meer in de rente verdisconteerd met 8,25%.
Hij lost volledig af, geen slottermijn.
Het lijkt me een aantrekkelijke locatie (regiofunctie) en denk dat er vanaf het begin wel loop in zal zitten. Evenementen zijn populair; maakt niet uit wat de aanleiding is, als er wat te vieren valt dan staan ze tegenwoordig met z'n allen te zuipen en te hossen. Met de ervaring die ze hebben zou het moeten lukken. De investering is ook nog wel te overzien. Minpuntje is dat ze zelf geen stuiver inbrengen behalve die 2e hypotheek. Ik zou m wel bescheiden durven mee nemen.![]()
Zit op telefoon, heb grote vingersquote:Op zondag 30 april 2023 16:15 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
naast !! de d staat naast de s op het toetsenboer (qwerty)![]()
Nieuw Collin project (via knabbel en babbel) met een 1e hypotheek op twee appartementen en twee studio’s en een 2e hypotheek op een schip:
Beheersmaatschappij Rijkenberg B.V.
¤ 950.000 | 8,0% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfu(...)ppij-rijkenberg-b-v/![]()
mooi bootje welquote:Op maandag 1 mei 2023 15:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project (via knabbel en babbel) met een 1e hypotheek op twee appartementen en twee studio’s en een 2e hypotheek op een schip:
https://www.collincrowdfu(...)ppij-rijkenberg-b-v/
https://www.botentekoop.n(...)stabilizers-8638339/![]()
Had eerder op de telefoon nog niet gezien dat het via dit duo was. Zonder deze kennis was mijn conclusie: meneer heeft gecashed met een aandelenverkoop, dacht een deel van dit geld aan het werk te zetten via een mooi jacht, kwam er achter dat de markt toch wat kleiner was, en de exploitatiekosten van zo'n jacht toch wat hoger waren als vooraf ingeschat, en moet nu nodig bijsturen.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:48 schreef Horsemen het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)ppij-rijkenberg-b-v/
Zekerheden zijn wel goed, toch laat ik hem lopen: wacht wel op een project dat er wat stabieler uit ziet qua looptijd en aflossing.![]()
quote:Op maandag 1 mei 2023 16:06 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
mooi bootje wel
https://www.botentekoop.n(...)stabilizers-8638339/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb net een hapje genomen voor mijn basisinleg nu alle aflossingen van April binnen zijn, staat slechts op 4% tot op heden, verbaast me een beetje.quote:
Wellicht dat aflossingsvrij voor 5 jaar een beetje afschrikt. Dit is voor mij overigens ook de reden om het bij de basisinleg te laten.![]()
Volgens mij is het linkje gewoon nog nauwelijks gecirculeerd en zitten wij er in voordat het de bedoeling is. Normaal zou het wel bij 'toekomstige kansen' staan toch?quote:Op maandag 1 mei 2023 17:00 schreef ETphonehome het volgende:
Wellicht dat aflossingsvrij voor 5 jaar een beetje afschrikt.![]()
![]()
Dat is er eentje via Collin........Obama in de Beemster .........
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230501_59493363Pecunia non olet![]()
Ik deelde de link, maar deze is nog pre pre pre.quote:
Kan dus best dat hij nog gereviewd wordt intern. Zijn grote aanvragen. Hij komt wel hoor.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)topweekend~ad299caa/quote:Op maandag 1 mei 2023 17:48 schreef obligataire het volgende:
Dat is er eentje via Collin........Obama in de Beemster .........
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230501_59493363![]()
Aanpassingen van de lening:quote:Op vrijdag 28 april 2023 10:04 schreef Horsemen het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/sidilco-suikerwerkfabriek-b-v/Die investeerders hebben er in ieder geval voldoende vertrouwen in...quote:Wijziging leningaanvraag d.d. 01 mei 2023
Beste investeerder,
28 april jl. is de crowdfunding van Sidilco Suikerwerkfabriek B.V. bij toekomstige investeringskansen geplaatst. Middels private investeerders is er een lening verstrekt van ¤ 700.000,-. Hierom wordt het streefbedrag van de crowdfunding neerwaarts aangepast tot ¤ 1.300.000,-. De private investeerders kennen een gelijke zekerheidspositie als de crowdfundinvesteerders.
Samengevat wordt de nieuwe opzet als volgt:
Leenbedrag: ¤ 2.000.000,-, waarvan ¤ 1.300.000,- ingevuld wordt middels deze crowdfunding en ¤ 700.000,- ingevuld wordt middels private investeerders
Rente: 11%
Looptijd: 60 maanden, met een slottermijn van ¤ 1.144.975,- (crowdfundgedeelte)
Hieronder ziet u de oorspronkelijke pitch waarin bovenstaande wijzigingen niet zijn doorgevoerd.![]()
Was hier al een linkje van? Ik overweeg mee te doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aanpassingen van de lening:
[..]
Die investeerders hebben er in ieder geval voldoende vertrouwen in...![]()
bij zulke proposities ligt natuurlijk best een gevaarquote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Was hier al een linkje van? Ik overweeg mee te doen.
voor Collin zijn dit soort aanvragen namelijk commercieel vreselijk interessant
dit levert giga afsluitprovisie op, en doorlopende inkomsten
hierdoor zou het zomaar kunnen dat hun beoordeling subjectiever wordt.![]()
Het idee dat grote en bekende investeerders vast meer weten dan jij en zeker hun d.d. hebben gedaan is wel een verhaal wat ik keer op keer hoor in de grote faillissementen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:06 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Aanpassingen van de lening:
[..]
Die investeerders hebben er in ieder geval voldoende vertrouwen in...
Feit blijft wel dat er zo te zien nauwelijks zekerheden zijn en een bouwrisico en zelfs Collin zegt "Deze lening kent een hoger risico dan de gemiddelde Collin case. Daarom is de rentevergoeding ook hoger dan gemiddeld." Ik heb persoonlijk nog nooit zo'n hoge rente gezien daar (maar ik draai pas 2 jaar mee)![]()
Mee eens maar die private investeerders lopen hetzelfde risico, iets meer nog zelfs want op hun deel wordt niet afgelost (neem ik aan).quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:05 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Het idee dat grote en bekende investeerders vast meer weten dan jij en zeker hun d.d. hebben gedaan is wel een verhaal wat ik keer op keer hoor in de grote faillissementen.
Feit blijft wel dat er zo te zien nauwelijks zekerheden zijn en een bouwrisico en zelfs Collin zegt "Deze lening kent een hoger risico dan de gemiddelde Collin case. Daarom is de rentevergoeding ook hoger dan gemiddeld." Ik heb persoonlijk nog nooit zo'n hoge rente gezien daar (maar ik draai pas 2 jaar mee)
Het bedrijf an sich is een uitstekende onderneming, brede klantenkring, solvabiliteit 49%, dat is normaliter een goudgerande. Die verhuizing echter is een ander verhaal. Dat is een flinke hik in allerlei opzichten. Maar daar zullen ze toch wel over nagedacht hebben , hoop je dan. Ik doe basis mee.Pecunia non olet![]()
3 jarig SiG project:
Boudewijn-Eik 52 te Kerkrade Herfinanciering LIVE 4 mei 2023 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Boudewijn-Eik 52 te Kerkrade Herfinanciering. Je kunt vanaf 4 mei 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers en een ruime achtertuin. Het object is gelegen in de wijk Gracht. Met 5 minuten rijden ben je in ons buurland Duitsland. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Kerkrade te vinden waar alle dagelijkse voorzieningen zijn. Het object is redelijk tot goed bereikbaar met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)k-52-herfinanciering![]()
Sig project Roermond Begijnhofstraat 22b 18e: (16april aflos datum)
Op 24 april is dit project afgelost.
De maandbetaling heeft al plaatsgevonden en vandaag zal de verdere afhandeling plaatsvinden.
Er is zeker ook een extra rentevergoeding in rekening gebracht![]()
Nou hij zat RAP vol, je was niet bepaald de enige! Nouja ~ 50% rente over 5 jaar is ook wel een zeker risico waard.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mee eens maar die private investeerders lopen hetzelfde risico, iets meer nog zelfs want op hun deel wordt niet afgelost (neem ik aan).
Het bedrijf an sich is een uitstekende onderneming, brede klantenkring, solvabiliteit 49%, dat is normaliter een goudgerande. Die verhuizing echter is een ander verhaal. Dat is een flinke hik in allerlei opzichten. Maar daar zullen ze toch wel over nagedacht hebben , hoop je dan. Ik doe basis mee.![]()
Festivaals-3 is ondertussen verhoogd van 8 naar 9%.
Er is 8% van het benodigde bedrag opgehaald ondertussen. Zal nog moeilijk worden om het doelbedrag op te halen verwacht ik.
Ik zit in 1 en 2 voor mijn standaardbedrag, en blijf nog even op mijn handen zitten totdat het project live gegaan is.![]()
Zijn er hier mensen die de app van Collin gebruiken, en vooral: biedt dat een voordeel (voordelen)? Of kan ik me de moeite besparen![]()
![]()
Over de projecten in Tilburg. O.a. Akkerstraat 7 en Veestraat 45:
Beste investeerder,
In tegenstelling tot hetgeen wij eerder ingeschat hadden, is er helaas nog onvoldoende duidelijkheid, waardoor wij momenteel nog niet kunnen aangeven hoe en wanneer de verdere afwikkeling zal plaatsvinden. Deze onduidelijkheden zijn ontstaan, doordat het eindbedrag nog niet concreet is en ook niet per wanneer dit definitief beschikbaar komt. Zodra dit het geval is, kan e.e.a. daarna snel afgehandeld worden. Ondanks diverse prangende verzoeken van ons aan de vereffenaar is de gewenste duidelijkheid nog niet gegeven. U kunt ervan uitgaan dat wij er alles aan doen om snel helderheid te hebben en dit te delen met onze investeerders.
Team,
SamenInGeld![]()
Volgens de pitch giga geisoleerd. En dan zie je in het tacatierapport energielabel D staan. Uitleg gevraagd, maar antwoord is er nog niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:16 schreef Horsemen het volgende:
3 jarig SiG project:
Boudewijn-Eik 52 te Kerkrade Herfinanciering LIVE 4 mei 2023 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Boudewijn-Eik 52 te Kerkrade Herfinanciering. Je kunt vanaf 4 mei 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 4 slaapkamers en een ruime achtertuin. Het object is gelegen in de wijk Gracht. Met 5 minuten rijden ben je in ons buurland Duitsland. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Op fietsafstand van de woning is het centrum van Kerkrade te vinden waar alle dagelijkse voorzieningen zijn. Het object is redelijk tot goed bereikbaar met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameni(...)k-52-herfinanciering![]()
Volgens mij is voordeel van de app dat je geen SMS controle krijgt bij een investering, wat tijd scheelt wanneer projecten binnen 1 minuut vol zitten. Maar volgens mij is die gekte net iets minder tegenwoordig, of we zijn hier gewoon zo verwend met linkjes dat ik het nauwelijks meer merkquote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:27 schreef lykkefund het volgende:
Zijn er hier mensen die de app van Collin gebruiken, en vooral: biedt dat een voordeel (voordelen)? Of kan ik me de moeite besparen![]()
![]()
Gebruik het voor ;quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:27 schreef lykkefund het volgende:
Zijn er hier mensen die de app van Collin gebruiken, en vooral: biedt dat een voordeel (voordelen)? Of kan ik me de moeite besparen
- snel monitoren vd rek crt
- het kijken naar investeringskansen indien ik on the move ben
en the best - het investeren via de app gaat sneller / directer dan via de site (geen sms code) dus bij goede projecten grotere kans dat je erbij bent![]()
Na de nieuwe release vind ik de app wel een stuk trager. Verder scheelt het bij kleine projecten idd dat er geen sms controle tussen zit.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:24 schreef peterc het volgende:
[..]
Gebruik het voor ;
- snel monitoren vd rek crt
- het kijken naar investeringskansen indien ik on the move ben
en the best - het investeren via de app gaat sneller / directer dan via de site (geen sms code) dus bij goede projecten grotere kans dat je erbij bent![]()
Newfunding is weer terug.
Welke club had dit nu overgenomen, dat was toch vastgoed-financieren.nl?
Er staan direct 2 projecten live. Ik heb geen mail oid gezien dat ze weer actief zijn, zag het via LinkedIn.
Wat me vorige keer wel tegenviel is dat ze het wat lieten dood bloeden net als bijv capital Circle.
Investeren overigens vanaf 5 euro.
https://investeren.newfunding.nl/![]()
De club die je bedoelt isquote:Op woensdag 3 mei 2023 00:02 schreef Jaco078 het volgende:
Er staan direct 2 projecten live. Ik heb geen mail oid gezien dat ze weer actief zijn, zag het via LinkedIn.
Wat me vorige keer wel tegenviel is dat ze het wat lieten dood bloeden net als bijv capital Circle.
https://investeren.newfunding.nl/
http://beleggingspanden-financiering.nl/
(Verder geen ervaring met ze)![]()
HCN heeft ondertussen ook een KYC in hun dashboard staan, inclusief een berekeningstool waarin je je inkomen en wat vaste lasten als hypotheek, verzekeringen en alimentatie in kunt voeren zodat er vervolgens een bedrag uitrolt wat je aan crowdfundingverlies kunt dragen. Gaat best ver, ondanks dat je gewoon random wat in kunt vullen en er naar mijn idee ook random naar wat dingen gevraagd wordt.![]()
1 mei had A. W*ijs en E. van D*jk (BOX-III) van CCF de NIEUWE maandtermijn moeten voldoen. Na afgelopen maand de betaling uitgesteld hebben van 13 april na 1 mei(nieuwe schema).
Ik had daar toen mijn vraagtekens bij. Normaal gesproken voldoet CCF de betaling altijd vooruit, en als de ondernemer ingebreke blijft, wordt het bij ons teruggevorderd.
Al met al hoop ik dat het een storm in een glas water is, maar we wachten af.![]()
Nieuw op NLI
L*eho*reca B.V.Management buy out succesvolle horecagelegenheid in Apeldoorn.
Volledige lineaire aflossing
Morgen om 10 uur.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Lehoreca_BV![]()
De site ziet er weer fris en vrolijk uitquote:Op woensdag 3 mei 2023 00:02 schreef Jaco078 het volgende:
https://investeren.newfunding.nl/
Wat dat investeren betreft, ik had interesse in het 2e openstaande project (Dieren) maar krijg de volgende melding:
Om deze investering te doen moet er een minimun bedrag van ¤ 100.000,00 worden gekozen
Dat is het hele bedrag van de lening..
Pecunia non olet![]()
Herhaalde investeringskans met verlaagt leningsbedrag bij GvE inclusief investeringslinkje:https://www.geldvoorelkaa(...)=27422&code=YI27422iquote:U heeft eerder geïnvesteerd in een investeringskans in de automotive via Geldvoorelkaar.nl. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans.
HCS Detailing van Emre Yildiz is opgericht met als doel de hygiëne van autorijdend Nederland te verhogen en het plezier van een schone auto makkelijk en toegankelijk te maken. Het uitgangspunt is dat dit gebeurt met gemak waarmee je online boodschappen bestelt. Afgelopen jaar is hij druk geweest met het concept uitdenken en wilt nu gaan starten. Daarom richt hij zich nu tot u.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
• Kredietbedrag: ¤ 130.000
• Rente: 9,0%
• Looptijd: 60 maanden
• Belangrijkste zekerheden: Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé | Borgsteller van ¤ 60.000
Het project gaat voor u open op donderdag 03 mei a.s. om 11:00 uur.![]()
Geachte investeerder,quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:11 schreef escortmk2 het volgende:
HCN heeft ondertussen ook een KYC in hun dashboard staan, inclusief een berekeningstool waarin je je inkomen en wat vaste lasten als hypotheek, verzekeringen en alimentatie in kunt voeren zodat er vervolgens een bedrag uitrolt wat je aan crowdfundingverlies kunt dragen. Gaat best ver, ondanks dat je gewoon random wat in kunt vullen en er naar mijn idee ook random naar wat dingen gevraagd wordt.
Conform onze eerdere berichtgeving (20-12-2022) heeft Horeca Crowdfunding Nederland van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de nieuwe Europese Crowdfunding Service Provider-vergunning ontvangen.
In deze brief informeren wij u over de achtergrond van de deze nieuwe verordening en enkele veranderingen voor u als investeerder.
De Europese Crowdfunding Verordening
De Nederlandse crowdfundingmarkt heeft zich ontwikkeld van een opkomende markt in 2011 tot een volwassen markt anno 2022. Het Nederlandse wetgevend kader voor CSP’s (Crowdfunding Service Providers) is in de periode 2011-2016 ‘accomoderend’ geweest, in de zin dat het de groei van de markt niet te veel zou mogen hinderen. Die groeifase is de markt inmiddels al voorbij. Voor Nederland bepaalde de AFM (Autoriteit Financiële Markten) de regels met betrekking tot investeren via crowdfunding. De Europese wetgever heeft besloten tot een meer uitgebreid en uniform regelgevend kader: De Europese Crowdfunding Verordening (ECSP vergunning)
De Verordening heeft een rechtstreekse werking. Dat betekent dat de Verordening rechtstreeks geldt in Nederland zonder dat daarvoor eerst een omzetting in de Nederlandse wet (zoals in de Wet op het financieel toezicht) hoeft plaats te vinden. De Verordening stelt de kaders en de wettelijke vereisten vast waaraan crowdfundingdienstverleners (CSP’s, crowdfunding service providers) zich moeten houden. De Verordening biedt ten opzichte van het huidige Nederlandse kader een behoorlijke uitbreiding op het gebied van beleggersbescherming en transparantie als ook ten aanzien van de eisen die gesteld worden aan de operationele processen van de CSP en de toezichtrol van de AFM. De Verordening kan beschouwd worden als een onderdeel van het actieplan kapitaalmarktenunie dat als doel heeft om binnen de Europese Unie één kapitaalmarkt te vormen waar investeringen vloeien naar daar waar ze nodig zijn, waar ze rendement opleveren en groei stimuleren ongeacht de nationale grenzen waarbinnen de investeringsmogelijkheid zich bevindt.
Beleggersbescherming
Een belangrijke reden voor de totstandkoming van de verordening is uniforme beleggersbescherming binnen de EU-lidstaten. Zo wordt zoveel mogelijk gewaarborgd dat de belegger, die in een crowdfundingproject wenst te investeren, weet wat het project inhoudt, wat de vooruitzichten zijn en welke risico’s zijn verbonden aan het specifieke project. Zo dient voor ieder project een gestandaardiseerd 'blad met essentiële beleggingsinformatie' te worden geschreven. Op basis van deze informatie zal de belegger een gewogen beleggingsbeslissing kunnen nemen.
Beleggers zullen een toelatingskennistest moeten doen inclusief een simulatie van het potentiële verlies dat gedragen kan worden door de belegger bij aanmelding bij de crowdfundingdienstverlener. Op basis hiervan kan de crowdfundingdienstverlener een advies geven of het beleggen in crowdfundingprojecten met de daarbij behorende risico’s voldoende wordt begrepen door en dus geschikt is voor de belegger.
De belangrijkste wijzigingen
Betaaldienstverlener OPP
De maandelijkse geldstromen van nieuwe projecten worden binnenkort uitgevoerd door een erkende betalingsdienstverlener. De uitbetalingen van rente en/of aflossingen van nieuwe projecten zullen binnenkort daarom via een Payment Service Provider gaan. Wij zijn de samenwerking hiervoor aangegaan met OPP (Online Payment Platform). Een betaling op uw bankrekening kan bestaan uit een gebundelde betaling van rente- en aflossingsdelen van meerdere projecten. In uw account kunt u uiteraard de specificatie terugvinden van een betaling.
Uw reeds gepleegde investeringen, voorafgaand aan uw nieuwe identificatie, blijven afgehandeld worden conform de huidige werkwijze. Deze uitbetalingen geschieden dus via Stichting Horeca Crowdfunding Nederland zoals u van ons gewend bent.
Nieuw identificatieproces (Know Your Customer)
Vanaf heden kunt u alleen investeren in projecten als u bent geïdentificeerd en geverifiëerd bij de betaaldienstverlener OPP. De betaaldienstverlener dient u eerst als klant te accepteren alvorens er betalingen aan u gedaan mogen worden. Wij vragen u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk te doen. Door in te loggen op uw ‘Mijn Account’ kunt u hier direct mee starten en in toekomstige projecten investeren.
Toelatingskennistest
U wordt elke twee jaar gevraagd opnieuw een toelatingskennistest af te leggen. Voorheen werd dit herhaald op basis van het door u totaal geïnvesteerde bedrag op ons platform. De toelatingskennistest verschijnt automatisch in het investeringsproces indien wij verplicht zijn deze bij u af te nemen. Het doel hiervan is om u te beschermen, maar ongeacht de uitslag kunt u alsnog zelf bepalen om wel of niet te investeren.
Simulatietool vermogenscapaciteit
Naast de toelatingskennistest, wordt u gevraagd uw capaciteit tot het dragen van verlies, berekend als 10% van uw netto vermogen, te simuleren. Dit kan via de simulatietool op onze website worden berekend. Ook hier geldt dat u alsnog zelf bepaalt om wel of niet te investeren. Deze simulatie dient jaarlijks herhaald te worden.
Investeringsgrens
De investeringsgrens van maximaal EUR 80.000 vervalt. Voorheen mocht een investeerder (een ‘natuurlijk persoon’) niet meer dan EUR 80.000 investeren op één platform. Deze grens is komen te vervallen.
Beleggingsinformatiesheet
Naast de pitch wordt vanaf heden ook een blad met essentiële informatie gepubliceerd met informatie over o.a. het project, de onderneming en de financieringsvoorwaarden. De beschrijvingen van de risico’s en de financiële ratio’s zullen zoals voorheen weergegeven worden in de pitch en nu ook in beknoptere vorm in de beleggingsinformatiesheet.
Automatisch investeren
De mogelijkheid om automatisch te investeren, blijft bestaan. Echter wel in een gewijzigde vorm. ‘Automatisch investeren’ wordt ‘Automatisch een investering toezeggen’ waarbij er in de bevestigingsmail nogmaals om een akkoord wordt gevraagd aan de betreffende investeerder. Een uitgebreide uitleg over 'Automatisch een investering toezeggen' staat op de pagina investeren op onze website.
Bedenktijd
Onder de Europese Wetgeving geldt voor iedere investering een bedenktijd van 4 kalenderdagen i.p.v. 24 uur om een investering te annuleren.
Statistieken
De pagina waarop de statistieken worden weergegeven, is uitgebreid. U heeft meer inzicht in de gefinancierde projecten per risicoclassificatie en het verzuim per risicoclassificatie.
Wijzigen bankrekeningnummer
U kunt vanaf heden eenvoudig vanuit uw account bij 'Mijn gegevens' desgewenst uw bankrekeningnummer wijzigen. Hiervoor zal middels een iDeal transactie van ¤0,01 de tenaamstelling van het bankrekeningnummer worden gecheckt.
Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden zijn in lijn gebracht met de verplichtingen uit de Europese Crowdfunding Service Provider verordening. De bijgewerkte voorwaarden kunt u op onze website vinden en zijn per heden in gegaan.
Wat wijzigt er niet?
De beoordelingscriteria van nieuwe financieringsaanvragen zoals u van ons gewend bent, wijzigen niet. Wij blijven vanuit onze (horeca-) expertise zeer kritisch in onze beoordeling van financieringsaanvragen. Groot groeien is niet ons primaire doel. Het bieden van het hoogste rendement voor onze investeerders wel.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze brief, dan kunt u ons uiteraard te allen tijde contacteren.
Met gastvrije groet,
Directie
Horeca Crowdfunding Nederland![]()
Persoonlijk ben ik vooral heel erg geïnteresseerd in hoe SiG project Akkerstraat (waar ik zelf ook in zit) financieel gaat afwikkelen en dan vooral tussen de verschillende schijven. De verwachting is namelijk dat bij dit project de opbrengst niet voldoende is om iedereen schadeloos te stellen. Zelf heb ik hierover met SiG in de afgelopen maanden meermaals contact gehad en dat zag er nog niet zo goed uit. M.i. had SiG hier nog niet voldoende over na gedacht en zaten ze helemaal op het verkeerde spoor. Mede naar aanleiding van deze discussie hebben ze inmiddels gelukkig wel een advocaat in de arm genomen dus hopelijk gaat die er voor zorgen dat het voor dit project en (nog veel belangrijker) eventuele toekomstige probleemprojecten goed, eerlijk en volgens de gebruikelijke regels gaat worden afgewikkeld. We gaan het de komende weken/maanden meemakenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:42 schreef Crowdyfunder het volgende:
Over de projecten in Tilburg. O.a. Akkerstraat 7 en Veestraat 45:
Beste investeerder,
In tegenstelling tot hetgeen wij eerder ingeschat hadden, is er helaas nog onvoldoende duidelijkheid, waardoor wij momenteel nog niet kunnen aangeven hoe en wanneer de verdere afwikkeling zal plaatsvinden. Deze onduidelijkheden zijn ontstaan, doordat het eindbedrag nog niet concreet is en ook niet per wanneer dit definitief beschikbaar komt. Zodra dit het geval is, kan e.e.a. daarna snel afgehandeld worden. Ondanks diverse prangende verzoeken van ons aan de vereffenaar is de gewenste duidelijkheid nog niet gegeven. U kunt ervan uitgaan dat wij er alles aan doen om snel helderheid te hebben en dit te delen met onze investeerders.
Team,
SamenInGeld![]()
![]()
Ik zit in een ander project in schijf 1A. Kun je iets meer zeggen over het verkeerde spoor? Mag ik daar uit afleiden dat ze niet zondermeer eerst de investeerders in schijf 1A volledig schadeloos wilden stellen (hoofdsom en alle rente)?quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik vooral heel erg geïnteresseerd in hoe SiG project Akkerstraat (waar ik zelf ook in zit) financieel gaat afwikkelen en dan vooral tussen de verschillende schijven. De verwachting is namelijk dat bij dit project de opbrengst niet voldoende is om iedereen schadeloos te stellen. Zelf heb ik hierover met SiG in de afgelopen maanden meermaals contact gehad en dat zag er nog niet zo goed uit. M.i. had SiG hier nog niet voldoende over na gedacht en zaten ze helemaal op het verkeerde spoor. Mede naar aanleiding van deze discussie hebben ze inmiddels gelukkig wel een advocaat in de arm genomen dus hopelijk gaat die er voor zorgen dat het voor dit project en (nog veel belangrijker) eventuele toekomstige probleemprojecten goed, eerlijk en volgens de gebruikelijke regels gaat worden afgewikkeld. We gaan het de komende weken/maanden meemaken![]()
Klopt, dat zijn ze niet van plan en dan met name m.b.t. de rente.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit in een ander project in schijf 1A. Kun je iets meer zeggen over het verkeerde spoor? Mag ik daar uit afleiden dat ze niet zondermeer eerst de investeerders in schijf 1A volledig schadeloos wilden stellen (hoofdsom en alle rente)?
Verder heeft het (nog) niet zoveel zin om hier nu al over te gaan discussiëren want hopelijk krijgen ze van hun advocaat de juiste informatie en gaat alles probleemloos en juist worden afgewikkeld.
Zo niet dan vrees ik voor ze dat ze zich schrap kunnen zetten voor een stortvloed aan klachten en procedures.
In de hoop dat alles juist gaat worden afgewikkeld laat ik het hier nu verder bij.![]()
Dank je en ik begrijp dat het beter is even af te wachten. Voor mij wel reden om voorlopig terughoudend te zijn met investeren bij SiG want dit is tamelijk fundamenteel voor de propositie van SiG. Zeker nu de marktomstandigheden zo veranderd zijn.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ze niet van plan en dan met name m.b.t. de rente.
Verder heeft het (nog) niet zoveel zin om hier nu al over te gaan discussiëren want hopelijk krijgen ze van hun advocaat de juiste informatie en gaat alles probleemloos en juist worden afgewikkeld.
Zo niet dan vrees ik voor ze dat ze zich schrap kunnen zetten voor een stortvloed aan klachten en procedures.
In de hoop dat alles juist gaat worden afgewikkeld laat ik het hier nu verder bij.![]()
Hier gister ook deze brief (mail) gehad en maar direct alles ingevuld en gedaan. Het identificatieproces was gister nog in behandeling, vandaag afgerond.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Geachte investeerder,
Conform onze eerdere berichtgeving (20-12-2022) heeft Horeca Crowdfunding Nederland van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de nieuwe Europese Crowdfunding Service Provider-vergunning ontvangen.
In deze brief informeren wij u over de achtergrond van de deze nieuwe verordening en enkele veranderingen voor u als investeerder.![]()
Hier is al eerder in het forum over gesproken. En het is inderdaad afwachten hoe SIG het gaat aanpakken.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit in een ander project in schijf 1A. Kun je iets meer zeggen over het verkeerde spoor? Mag ik daar uit afleiden dat ze niet zondermeer eerst de investeerders in schijf 1A volledig schadeloos wilden stellen (hoofdsom en alle rente)?
Volgens de voorwaarden wordt deze volgorde genoemd waarop elke schijf wordt afgelost (38 lid 5 van de voorwaarden).
- de kosten
- verstreken rente
- aflossing geldlening + lopende rente
Over de afwikkeling is echter nog veel onduidelijkheid.
- wel of geen boete voor vervroegde aflossing
- wat heeft voorrang in de voorwaarden, 38 lid 5 of 38 lid 6?
- toekomstige rente of alleen lopende rente?
en zo zijn er vast nog meer vragen te stellen.![]()
Wat ik nog steeds niet snap is waarom SiG akkoord gaat met het doorhalen van het hypotheekrecht wat ze hebben, als de opbrengst onder de marktwaarde ligt. Je zou toch gek zijn om daar in mee te gaan. Dat zou een bank in ieder geval nooit doen. Iemand die dit kan toelichten?![]()
Ik zit in die andere lening van de heren, daar ging de betaling van de 21e naar de 1e van de maand. De eerste keer op 1 april netjes bij geschreven in de RC, nu al weer 2 dagen te laat.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:55 schreef quepos het volgende:
1 mei had A. W*ijs en E. van D*jk (BOX-III) van CCF de NIEUWE maandtermijn moeten voldoen. Na afgelopen maand de betaling uitgesteld hebben van 13 april na 1 mei(nieuwe schema).
Ik had daar toen mijn vraagtekens bij. Normaal gesproken voldoet CCF de betaling altijd vooruit, en als de ondernemer ingebreke blijft, wordt het bij ons teruggevorderd.
Al met al hoop ik dat het een storm in een glas water is, maar we wachten af.![]()
De tweede lening is vaak een week te laat. De eerste lening betaalde tot nu toe op tijdquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:14 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit in die andere lening van de heren, daar ging de betaling van de 21e naar de 1e van de maand. De eerste keer op 1 april netjes bij geschreven in de RC, nu al weer 2 dagen te laat.![]()
Ik heb hier toen er problemen bij samen in geld ontstonden ook naar gevraagd. Kreeg het volgende volgens mij onjuiste bericht terugquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hier is al eerder in het forum over gesproken. En het is inderdaad afwachten hoe SIG het gaat aanpakken.
Volgens de voorwaarden wordt deze volgorde genoemd waarop elke schijf wordt afgelost (38 lid 5 van de voorwaarden).
- de kosten
- verstreken rente
en zo zijn er vast nog meer vragen te stellen.
"Eenieder zal in elke schijf zijn investering terugkrijgen voor zover dat per schijf mogelijk is en anders naar rato. Wanneer er dan nog geld over is zullen de eventuele achterstanden in rentevergoeding betaald worden en daarna onze kosten e.d."
Volgens mij klopt hier niks van en het staat ook anders in de hypotheekaktes die ik heb ingezien. Heb toen gebeld maar daar hingen ze nog al volhardend en onprettig het zelfde verhaal op en werd ik afgekapt. Daarna heb ik mijn invsteringen bij samen in geld op een laag pitje gezet want als hun het zlf al niet weten heb ik er weinig vertrouwen in.![]()
Same here, nergens betaalachterstanden. wel deze maand 2x een betaling (02 & 30) maar dit stond vooraf al vast.quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
De 2e lening was inderdaad vaak een week te laat. Nu is op verzoek van de heren de betaaldatum anderhalve week later en zou je denken dat ze dan wel op tijd betalen maar ook nu weer is de betaling te laat.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
De tweede lening is vaak een week te laat. De eerste lening betaalde tot nu toe op tijd![]()
Ik denk dat het wel goed is dat je eerder je bedenkingen hebt laten horen en hopenlijk hebben ze daarmee begrepen wat de verwachting bij (minimaal een aantal) investeerders op dat punt is en gaan nu ook die weg in, want dat is wel erg belangrijk voor het vertrouwen in het platform richting toekomst.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ze niet van plan en dan met name m.b.t. de rente.
Artikel 38 lijkt me niet van toepassing omdat dit betrekking heeft op een Executoriale verkoop namens SIG. In dit geval wordt buiten SIG het pand verkocht en lijkt me art 17 t/m 24 van toepassing. Hierbij moet gekeken worden naar de omschrijving in de hypotheekakte hoe de opbrengsten verdeeld worden tussen de schrijven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hier is al eerder in het forum over gesproken. En het is inderdaad afwachten hoe SIG het gaat aanpakken.
- de kosten
- verstreken rente
en zo zijn er vast nog meer vragen te stellen.![]()
Kijk nog wel even welke versie van de AV formeel van toepassing is, uit de nummering krijg ik nu het idee dat het verwijzingen zijn naar de (meest recente) versie van 11 mei 2022. De genoemde leningen zijn van een eerdere datum zodat ook een eerdere versie relevant kan zijn, er staat zeer waarschijnlijk wel een verwijzing in de hypotheek akte en/of in de ondertekende offerte, en hopenlijk niet naar twee verschillendequote:Op woensdag 3 mei 2023 12:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Artikel 38 lijkt me niet van toepassing omdat dit betrekking heeft op een Executoriale verkoop namens SIG. In dit geval wordt buiten SIG het pand verkocht en lijkt me art 17 t/m 24 van toepassing. Hierbij moet gekeken worden naar de omschrijving in de hypotheekakte hoe de opbrengsten verdeeld worden tussen de schrijven.![]()
![]()
Antwoord SIG.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Volgens de pitch giga geisoleerd. En dan zie je in het tacatierapport energielabel D staan. Uitleg gevraagd, maar antwoord is er nog niet.
"Hebben die vraag ook gesteld aan de projecteigenaar en hebben net bevestigd gekregen dat het geen 3 keer plus maar 2 keer plus is dat ten tijden van het opmaken van de taxatie er ook nog geen nieuw energielabel is aangevraagd.
Deze aanvraag is nu wel gedaan maar er is nog niet bekend welk label het dan nu zou moeten zijn. "
Pitch is aangepast.
[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 03-05-2023 14:16:44 ]![]()
Nou, "giga geisoleerd".... Er is volgens de pitch isolatieglas geplaatst, ja. Maar daarmee heb je bij een wat ouder huis echt nog niet direct een A of B label, hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Volgens de pitch giga geisoleerd. En dan zie je in het tacatierapport energielabel D staan. Uitleg gevraagd, maar antwoord is er nog niet.![]()
Ik zei de pitch is aangepast.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:01 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Nou, "giga geisoleerd".... Er is volgens de pitch isolatieglas geplaatst, ja. Maar daarmee heb je bij een wat ouder huis echt nog niet direct een A of B label, hoor.![]()
Nu wel bijgeschreven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
De 2e lening was inderdaad vaak een week te laat. Nu is op verzoek van de heren de betaaldatum anderhalve week later en zou je denken dat ze dan wel op tijd betalen maar ook nu weer is de betaling te laat.![]()
Is uiteindelijk zeer verstandig dat men een advocaat in de arm heeft genomen. Er nu deskundigheid en wat ¤ er tegen aan gooien voorkomt uiteindelijk veel gedoe. Lijkt me ook verstandig dat men de advocaat een toelichtingsmemorandum voor de investeerders laat schrijven hoe en op welke wijze obv van welke artikelen etc tot een uitkering cq verdeling komt in de verschillende schijven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik vooral heel erg geïnteresseerd in hoe SiG project Akkerstraat (waar ik zelf ook in zit) financieel gaat afwikkelen en dan vooral tussen de verschillende schijven. De verwachting is namelijk dat bij dit project de opbrengst niet voldoende is om iedereen schadeloos te stellen. Zelf heb ik hierover met SiG in de afgelopen maanden meermaals contact gehad en dat zag er nog niet zo goed uit. M.i. had SiG hier nog niet voldoende over na gedacht en zaten ze helemaal op het verkeerde spoor. Mede naar aanleiding van deze discussie hebben ze inmiddels gelukkig wel een advocaat in de arm genomen dus hopelijk gaat die er voor zorgen dat het voor dit project en (nog veel belangrijker) eventuele toekomstige probleemprojecten goed, eerlijk en volgens de gebruikelijke regels gaat worden afgewikkeld. We gaan het de komende weken/maanden meemaken
Ongetwijfeld zullen er investeerders er (deels) met aflossingen / rentes bij inschieten. Maar indien men dat correct obv de documenten / regelgeving etc doet kan men dat vervelend vinden maar valt dan eigenlijk gewoon onder het beleggingsrisico. Beleggen brengt risico's met zich mee, u kunt uw inleg verliezen is het bekende credo.
Hetgeen dan niet anders is dan bij andere platformen. Zit zelf bescheiden 2x in 1A bij NvS. Wacht af hetgeen eruit komt. Verwacht dat er een toegelichte juiste verdeling komt en dat is dan de uitkomst, ook voor mij.
Het positieve dan maar uit deze droevige gebeurtenis is dat we hier allemaal weer wat van leren.![]()
Het zijn 2 snelle jongens die vermogen willen opbouwen met inzet van heel veel vreemd vermogen. En zo'n kaartenhuis kan zomaar imploderen bij hogere rentes en leegstand in het vastgoed. Bovendien kun je nog zoveel virtuele overwaarde hebben maar uiteindelijk is het de (binnenkomende) cash op de bank die bepaalt of je alle verplichtingen kunt nakomen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
De 2e lening was inderdaad vaak een week te laat. Nu is op verzoek van de heren de betaaldatum anderhalve week later en zou je denken dat ze dan wel op tijd betalen maar ook nu weer is de betaling te laat.
Gelukkig is dit slechts beperkt onze zorg want er zijn nogal wat 1e hypotheken afgegeven met taxaties alle nog uit augustus 2021. Dus dat komt wel goed. Er komt altijd wel weer een gek die ons en hen uit de brand komt redden.
En zo niet, We**ijs heeft ervaring uit 2008 met het moeten liquideren van zijn vastgoed.Hij zal daar vast geen herhaling van willen.
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 03-05-2023 19:24:49 ]Pecunia non olet![]()
Er zijn inderdaad 1e hypotheken, dus echt zorgen maak ik me niet. Maar het zal toch niet helemaal lekker lopen bij de heren. In de pitch was melding van een verbouwde villa in Noordwijk die te koop stond en het voornemen om (gedeeltelijke) vervroegd af te lossen bij verkoop van dat of één van hun andere projecten. Die villa in Noordwijk staat nog steeds te koop en is sindsdien z'n 5 ton in prijs gezakt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het zijn 2 snelle jongens die vermogen willen opbouwen met inzet van heel veel vreemd vermogen. En zo'n kaartenhuis kan zomaar imploderen bij hogere rentes en leegstand in het vastgoed. Bovendien kun je nog zoveel virtuele overwaarde hebben maar uiteindelijk is het de (binnenkomende) cash op de bank die bepaalt of je alle verplichtingen kunt nakomen.
Gelukkig is dit slechts beperkt onze zorg want er zijn nogal wat 1e hypotheken afgegeven met taxaties alle nog uit augustus 2021. Dus dat komt wel goed. Er komt altijd wel weer een gek die ons en hen uit de brand komt redden.
En zo niet, We**ijs heeft ervaring uit 2008 met het moeten liquideren van zijn vastgoed.Hij zal daar vast geen herhaling van willen.
De lening waar ik in zit loopt nu nog 6 maanden en zal dan wel geherfinanceerd moeten worden, dat mag dan door anderen gedaan worden, ik doe dan niet meer mee.![]()
NLI Horecabedrijf staat nu open. Weinig zekerheden maar wel een heel goedlopend bedrijf.Pecunia non olet![]()
Volgens hebben alle grotere platforms behalve CCF gecommuniceerd bij welke betaaldienstverlener zij de betalingen laten verlopen nav Europesche vergunning. Vaak is dit OPP. Zou het echt heel moeilijk zijn om de wallets vanuit de verschillende platforms aan elkaar te koppelen aangezien de vereisten bij OPP via elk platform gelijk zijn?![]()
Ik heb hierover eerder contact gehad met OPP. SIG was toen over op OPP en Crowdpartners ook. Zij gaven toen aan dat koppelen niet mogelijk was. Dat zou te maken hebben individuele contracten tussen OPP --> crowdfundplatform --> investeerder. Zij voeren puur de betaalafspraken uit die het CF-platform in batches aanlevert aldaar. Op die grond zou - destijds - het koppelen niet mogelijk zijn. Nu wellicht alsnog.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens hebben alle grotere platforms behalve CCF gecommuniceerd bij welke betaaldienstverlener zij de betalingen laten verlopen nav Europesche vergunning. Vaak is dit OPP. Zou het echt heel moeilijk zijn om de wallets vanuit de verschillende platforms aan elkaar te koppelen aangezien de vereisten bij OPP via elk platform gelijk zijn?
Als ik je goed lees; wil je een eigen inlog om in te loggen bij OPP om je wallets te zien?![]()
Vastgoedportefeuille met ambitieuze uitbouwwens van 52 miljoen op NLI:
2e hypotheek.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Fresch_Light_Industrial![]()
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik heb hierover eerder contact gehad met OPP. SIG was toen over op OPP en Crowdpartners ook. Zij gaven toen aan dat koppelen niet mogelijk was. Dat zou te maken hebben individuele contracten tussen OPP --> crowdfundplatform --> investeerder. Zij voeren puur de betaalafspraken uit die het CF-platform in batches aanlevert aldaar. Op die grond zou - destijds - het koppelen niet mogelijk zijn. Nu wellicht alsnog.
Als ik je goed lees; wil je een eigen inlog om in te loggen bij OPP om je wallets te zien?![]()
Energie**fabriek Deventer 7 % rente – hypothecaire dekking (1e hypotheek) op het project Ener**giefabriek (LTV 58%).
Jer**oen van den Adel is een ervaren projectontwikkelaar die al meerdere projecten via Collin Crowdfund heeft gefinancierd. Al eerder zijn er- succesvol – projecten gefund via Collin Crowdfund. De LTV op deze financiering zal 58% bedragen.
Een van deze eerdere financieringen werd in 2019 voor ¤ 580.000,- gefund (nu nog pro-resto ¤ 450.000,- ) en had betrekking op de aankoop en upgrading van ‘De Ener**giefabiek in Deventer’. De voormalige Da**vo haardenfabriek wordt getransformeerd naar een duurzaam verzamelgebouw voor ondernemende en creatieve makers. In het pand zijn reeds een tiental partijen gevestigd variërend van een meubelmaker tot fietslokaal, van circusschool tot broodbakker en van ombouw oldtimers naar elektrische auto tot kunstenaarsatelier. Met de verdere realisatie van het plan ontstaat nieuwe energie in het pand: Energief**abriek Deventer.
Middels deze financiering wordt de huidige financiering van het project ‘Energiefab**riek Deventer’ afgelost.
Het oorspronkelijke plan voor dit project was om het object met het gereedkomen van de verschillende units geleidelijk aan uit te ponden. Dit is weliswaar ook gedeeltelijk zo uitgevoerd, maar de markt voor verhuur bleek groter en de ondernemer heeft daarom zijn strategie gewijzigd naar de verhuurmarkt.
De lening is bedoeld ter overbrugging. Daarnaast wordt een volgend deel van de begane grond nu ook gereed gemaakt voor de verhuur van bedrijfsunits/ateliers. Er is al een uitgebreide wachtlijst van potentiële huurders voor deze units. De komende jaren wil de ondernemer meer ruimten gereed maken voor verhuur om zodoende de huurinkomsten verder te verhogen. Vervolgens wil hij een meer definitieve bancaire herfinanciering regelen.
Voor deze financiering is gekozen om via een crowdfunding project op Collin de financiering te verkrijgen. Dit maakt het mogelijk voor investeerders om laagdrempelig deel te nemen. In het volgende worden de belangrijkste kenmerken van de lening weergegeven.
Kredietbedrag: ¤ 850.000,-
Rente: 7 %
Looptijd: 36 maanden
Leenvorm: Lening ¤ 850.000,- met een slottermijn van ¤ 850.000,-
Belangrijkste zekerheden: Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 850.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed aan de
Sint O**lafstraat 3 te Deventer ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.475.000,- op basis van een taxatierapport met als waardepeildatum 24 februari 2023.
Collin Credit Score Goed
Linkje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:29 schreef Jaco078 het volgende:
Energie**fabriek Deventer 7 % rente – hypothecaire dekking (1e hypotheek) op het project Ener**giefabriek (LTV 58%).
Linkje
Dank voor de link. Voor 7% laat ik mij inleg uitkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Destijds hadden NF en SIG ook dezelfde betaalprovider (Inters*), bij één had ik wat issues om geaccepteerd te worden terwijl ik bij de ander al actief was, ik heb toen contact met ze opgenomen en de boodschap was (toen) vanuit de betaalprovider heel helder: We hebben een contract met het individuele platform en voeren daar exclusief de betalingen voor uit, mede op basis van een gedelegeerde verantwoordelijkheid (en mogelijk verschillende commerciele afspraken) en dat kan niet samengevoegd worden. Uiteindelijk heeft het platform actie ondernomen en waren de issues snel verdwenen, maar het bleven uiteraard wel twee wallets.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).
Ik verwacht dus dat het niet tot één wallet te koppelen is, al zou ik dat ook wel graag zien. Mede vanwege de individuele verplichtingen / verantwoordelijkheden en eigen geldstromen van de aparte stichtingen derdengelden zullen de wallets (vanuit die stichtingen derdengelden) neem ik aan verplicht individueel geadministreerd moeten worden. Maar bijvoorbeeld één overkoepelende portal bij de betaalprovider waar je de individuele wallets kunt beheren en gelden kunt overboeken zou ook al prettig zijn. Ook dat zal mogelijk op bezwaren stuiten al zie ik niet zo snel welke, want op het moment het geld op je wallet staat valt het onder jouw beheer en niet meer onder de verantwoordelijkheid van de individuele stichtingen van de crowdfunding platformen. Dat de verschillende wallets die je bij een betaalplatform heb allemaal van jouw zijn zouden ze kunnen vaststellen op basis van hetzelfde BSN nummer (of op basis van hetzelfde KvK nummer bij een zakelijk account) en je technisch en juridisch met één login het beheer over de bijbehorende wallets kunnen geven.![]()
Alsjeblieft niet zeg, komt alles door elkaar te staan. Nu heb je alles netjes apart. Die registratie is toch maar een eenmalig iets waar je later geen last meer van hebt....quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).Pecunia non olet![]()
In het verleden snap ik dat goed en misschien vanuit de ogen van OPP ook wel. Er is nu wel een andere situatie ontstaan omdat het crowdfundplatform en de betaaldienstverlener werken obv de Europese wetgeving die voor elke platform gelijk zijn. Ook het acceptatieproces bij OPP zal voor elk platform gelijk moeten zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:10 schreef tnhb het volgende:
[..]
Destijds hadden NF en SIG ook dezelfde betaalprovider (Inters*), bij één had ik wat issues om geaccepteerd te worden terwijl ik bij de ander al actief was, ik heb toen contact met ze opgenomen en de boodschap was (toen) vanuit de betaalprovider heel helder: We hebben een contract met het individuele platform en voeren daar exclusief de betalingen voor uit.
Een overkoepelende portal waarbij de geld tussen de wallets kan uitwisselen zou ook wel wat kunnen oplossen.
Ik heb nu enkel OPP via SIG. De andere platformen die hierna met OPP gingen werken heb ik vanwege de dubbele registraties geen KYC gedaan.
[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 04-05-2023 12:29:36 ]![]()
![]()
Op maandag 24 april 2023 08:47 schreef GereDathan het volgende:
Meer mensen die in GvESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zitten? Betaling is begin deze maand netjes binnegekomen, maar volgens het overzicht is er een achterstand in de rente en aflossing?
[/quote][quote]quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.
Kleine update, deze week contact gehad met GvE en het is blijkbaar een systeemfout. Dit is hersteld. Niets aan de hand dus, gelukkig.![]()
HCN heeft een update over een pannenkoekenrestaurant, zij laten zich niet de kaas van het brood eten en de schade voor de investeerders lijkt beperkt of nul. Wederom complimenten voor dit platform.![]()
Bij dergelijke mails stuur ik ze altijd even een kort mailtje terug met complimenten. Dat waarderen ze enorm. En stimuleert hen hiermee door te gaan. Want dit is echt heel netjes, de oplossingen dien ze zoeken om het investeringsgeld terug te krijgen. Enerzijds de ene kant "failliet laten gaan" (eigen interpretatie) en anderzijdsquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Netjes van HCN.![]()
Opstart isolatiebedrijf
https://www.collincrowdfund.nl/isoguard-b-v/
Overbrugging financiering totdat twee beleggingspanden zijn verkocht waarbij er 2x negatieve hypotheekverklaring wordt verstrekt.![]()
Niet allemaal kommer en kwel bij Max:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #685802 Otto-Schmitt-Groß-Str 18 Bad Dürkheim 67098 Germany van Sarah Immobilien GmbH.
De projectontwikkelaar Sarah Immobilien GmbH heeft de mogelijkheid gekregen om deze lening vervroegd af te lossen. Bij deze vervroegde aflossing zal je jouw geïnvesteerde bedrag en renteperiode 11, 12, 13 & 14 ontvangen. Renteperiode 15 zal komen te vervallen. Wij willen jou vragen om je stem uit te brengen of je akkoord of niet akkoord gaat met de vervroegde aflossing.![]()
Goed voor het platform dat er eindelijk weer iets afgelost wordt, volgende maand zou de lening in Hull van James V volgens planning ook afgelost moeten worden. Ik hoop ook dat deze doorgaat. Misschien dat het vertrouwen dan een klein beetje terugkomt voor de investeerders. Tot nu toe blijft het bij C*rbelo en Bl*etouch maar dooretteren.![]()
Mwah. Wat mij vooral opvalt is dat ik mij in het begin een beetje ergerde aan het feit dat we na elke maandelijkse betaling een email kregen. Ik vond dat wat overkill.
Nu die betalingen niet meer komen mis ik ze een beetje... Drie emails over betalingen gekregen van Max de afgelopen maand. Ik zit in 17 projecten. Wel een aantal nu full bullet natuurlijk, maar toch.![]()
Merkwaardig dat ze daar een stemming over houden, aangezien dit (in ieder geval in de overeenkomst van een andere lening waar ik in zit) een standaard iets is (vervroegde aflossing mogelijk met betaling van 3mnd rente).quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:22 schreef Crowdyfunder het volgende:
Niet allemaal kommer en kwel bij Max:
Je ontvangt deze mail omdat je hebt geïnvesteerd in lening #685802 Otto-Schmitt-Groß-Str 18 Bad Dürkheim 67098 Germany van Sarah Immobilien GmbH.
De projectontwikkelaar Sarah Immobilien GmbH heeft de mogelijkheid gekregen om deze lening vervroegd af te lossen. Bij deze vervroegde aflossing zal je jouw geïnvesteerde bedrag en renteperiode 11, 12, 13 & 14 ontvangen. Renteperiode 15 zal komen te vervallen. Wij willen jou vragen om je stem uit te brengen of je akkoord of niet akkoord gaat met de vervroegde aflossing.![]()
Voornamelijk C*rb*lo is het probleem. MAX heeft bij mail van 11 april aangekondigd al hun leningen op te zeggen maar sindsdien niets gehoord. Zal toch wel iets over gezegd (moeten) worden tijdens de webinar maandagquote:Op donderdag 4 mei 2023 14:29 schreef Red_arrow het volgende:
Goed voor het platform dat er eindelijk weer iets afgelost wordt, volgende maand zou de lening in Hull van James V volgens planning ook afgelost moeten worden. Ik hoop ook dat deze doorgaat. Misschien dat het vertrouwen dan een klein beetje terugkomt voor de investeerders. Tot nu toe blijft het bij C*rbelo en Bl*etouch maar dooretteren.![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:57 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Bij dergelijke mails stuur ik ze altijd even een kort mailtje terug met complimenten. Dat waarderen ze enorm. En stimuleert hen hiermee door te gaan. Want dit is echt heel netjes, de oplossingen dien ze zoeken om het investeringsgeld terug te krijgen. Enerzijds de ene kant "failliet laten gaan" (eigen interpretatie) en anderzijdsInderdaad schaamteloos , die hutjes had hij zelf ook kunnen verkopen om het tij te keren en het faillissement af te wenden. Was blijkbaar even vergeten dat hij sowieso hoofdelijk aansprakelijk is voor de HCN schuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Netjes van HCN.Pecunia non olet![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:57 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Bij dergelijke mails stuur ik ze altijd even een kort mailtje terug met complimenten. Dat waarderen ze enorm. En stimuleert hen hiermee door te gaan. Want dit is echt heel netjes, de oplossingen dien ze zoeken om het investeringsgeld terug te krijgen. Enerzijds de ene kant "failliet laten gaan" (eigen interpretatie) en anderzijdsKlopt, doe ik zelf ook wel eens, typte het eerder vandaag even namelijk van mijn telefoon. Zowel complimenten als opbouwende kritiek of suggesties worden altijd serieus genomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Netjes van HCN.![]()
even gecheckt: klopt idd.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:04 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
De club die je bedoelt is
http://beleggingspanden-financiering.nl/
(Verder geen ervaring met ze)
https://www.google.com/se(...)+LS+Baarn&aqs=chrome..69i57j0i512.352j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8![]()
Lijkt inderdaad overbodig, dit is conform 'loan agreement' van dit project, artikel 7.2 a)quote:Op donderdag 4 mei 2023 15:40 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Merkwaardig dat ze daar een stemming over houden, aangezien dit (in ieder geval in de overeenkomst van een andere lening waar ik in zit) een standaard iets is (vervroegde aflossing mogelijk met betaling van 3mnd rente).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om onduidelijke reden krijg ik zelf dit soort berichten niet van MAX/MCF.![]()
Dat vertouwen komt nooit meer terug, er is geen imbeciel die daar nog gaat investeren!quote:Op donderdag 4 mei 2023 14:29 schreef Red_arrow het volgende:
Goed voor het platform dat er eindelijk weer iets afgelost wordt, volgende maand zou de lening in Hull van James V volgens planning ook afgelost moeten worden. Ik hoop ook dat deze doorgaat. Misschien dat het vertrouwen dan een klein beetje terugkomt voor de investeerders. Tot nu toe blijft het bij C*rbelo en Bl*etouch maar dooretteren.
Een incable rotzooitje daar. Ik heb al mijn 15 projecten reeds afgeboekt. Je ziet er niks meer van terug!!!![]()
Dat zou je inderdaad verwachten maar hun nieuwe project (Wiesbaden/13,5%) zit al weer vol! Wellicht mensen die geen ervaring hebben met het platform. Of positivo's die denken dat ze inmiddels hun lesje wel geleerd zullen hebben. Of gokverslaafdenquote:Op donderdag 4 mei 2023 21:19 schreef quepos het volgende:
[..]
Dat vertouwen komt nooit meer terug, er is geen imbeciel die daar nog gaat investeren!
Een incable rotzooitje daar. Ik heb al mijn 15 projecten reeds afgeboekt. Je ziet er niks meer van terug!!!![]()
Ik heb net nog weer eens ingelogd sinds lange tijd. Wat een drama toch die website. Krijg foutmelding, maar toch blijk ik op een gegeven moment wél ingelogd te zijn.
Stemming over vervroegde aflossing was idd helemaal niet nodig maar ik denk dat ze bij Max zó blij zijn met dit eindelijk eens een keer goede nieuws, dat ze dit op deze manier extra onder de aandacht willen brengen. Komt hen natuurlijk heel goed uit zo net voor de Live Sessie, waarin ze waarschijnlijk door investeerders zullen worden veroordeeld tot de brandstapel...![]()
Neem ik ondanks dat ik niet zo'n fan van NLinvesteert ben toch ruim mee. Weet hoe moeilijk ABN is met dit soort leningen, dus als die nu nog willen uitbreiden durf ik wel met zo'n klein bedrag als 2e hypotheek achter hen aan te sluiten. mooie rente en niet al te lange looptijd.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:14 schreef Jaco078 het volgende:
Vastgoedportefeuille met ambitieuze uitbouwwens van 52 miljoen op NLI:
2e hypotheek.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Fresch_Light_Industrial
gaat over een paar minuten open.![]()
Meer mensen dachten dit; site klapt er volledig uit.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:52 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Neem ik ondanks dat ik niet zo'n fan van NLinvesteert ben toch ruim mee. Weet hoe moeilijk ABN is met dit soort leningen, dus als die nu nog willen uitbreiden durf ik wel met zo'n klein bedrag als 2e hypotheek achter hen aan te sluiten. mooie rente en niet al te lange looptijd.
gaat over een paar minuten open.
Basis meegenomen
(nog ruimte overigens
Edit: 650k 780k in de eerste minuut)
Edit: 1.300.000 in de 2e minuut.
Edit: 1.508.000 in de 2e minuut![]()
Dat klopt wel maar ze hebben zo weinig projecten dat die paar toch wel vollopen. Wat je ook wel eens ziet is dat een moeilijk te vullen project ineens met het resterende bedrag wordt volgestort. Ik heb daar mijn twijfels bij.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:29 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dat zou je inderdaad verwachten maar hun nieuwe project (Wiesbaden/13,5%) zit al weer vol! Wellicht mensen die geen ervaring hebben met het platform. Of positivo's die denken dat ze inmiddels hun lesje wel geleerd zullen hebben. Of gokverslaafden![]()
Ik heb net nog weer eens ingelogd sinds lange tijd. Wat een drama toch die website. Krijg foutmelding, maar toch blijk ik op een gegeven moment wél ingelogd te zijn.
Stemming over vervroegde aflossing was idd helemaal niet nodig maar ik denk dat ze bij Max zó blij zijn met dit eindelijk eens een keer goede nieuws, dat ze dit op deze manier extra onder de aandacht willen brengen. Komt hen natuurlijk heel goed uit zo net voor de Live Sessie, waarin ze waarschijnlijk door investeerders zullen worden veroordeeld tot de brandstapel...![]()
Ik snap trouwens niet waarom ze nauwelijks herfinancieren, je ziet aan SiG en vooral Estateguru dat dit ook een prima manier is om nieuwe projecten te genereren.![]()
Herfinancieren is alléén dan een prima optie als je te maken hebt met betrouwbare leningnemers die nog even iets meer tijd nodig hebben om terug te kunnen betalen. Maar het is natuurlijk geen goede zet om dit te doen bij partijen die al bewezen onbetrouwbaar zijn en die bewust valse beloftes hebben afgegeven en/of niet of nauwelijks meer bereikbaar zijn voor open communicatie. MaxCF heeft in mijn ogen heel veel klanten in die laatstgenoemde categorie zitten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:16 schreef Slingervinger het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze nauwelijks herfinancieren, je ziet aan SiG en vooral Estateguru dat dit ook een prima manier is om nieuwe projecten te genereren.![]()
Door alles maar te verlengen geef je de leningnemers ook wel de ruimte om onbetrouwbaar te zijn... Bij herfinanciering moet je natuurlijk wel gewoon een sluitende case hebben voor de nieuwe financiering en niet met halve informatie de ellende doorschuiven naar nieuwe geldgevers.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:30 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Herfinancieren is alléén dan een prima optie als je te maken hebt met betrouwbare leningnemers die nog even iets meer tijd nodig hebben om terug te kunnen betalen. Maar het is natuurlijk geen goede zet om dit te doen bij partijen die al bewezen onbetrouwbaar zijn en die bewust valse beloftes hebben afgegeven en/of niet of nauwelijks meer bereikbaar zijn voor open communicatie. MaxCF heeft in mijn ogen heel veel klanten in die laatstgenoemde categorie zitten.![]()
Correcte redenatie, voor C*rb*lo is het dus te laat maar bij B*ue T*uch, toch een beruchte, is het al wel een paar keer gelukt. Je hoort ook wel dat herfinancieren lastiger zou zijn door de gestegen rente maar SiG en EG slagen er toch steeds weer inquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:30 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Herfinancieren is alléén dan een prima optie als je te maken hebt met betrouwbare leningnemers die nog even iets meer tijd nodig hebben om terug te kunnen betalen. Maar het is natuurlijk geen goede zet om dit te doen bij partijen die al bewezen onbetrouwbaar zijn en die bewust valse beloftes hebben afgegeven en/of niet of nauwelijks meer bereikbaar zijn voor open communicatie. MaxCF heeft in mijn ogen heel veel klanten in die laatstgenoemde categorie zitten.![]()
Races*quare Rotterdam B.V.
Financiering groei (uitbreiding locatie Rotterdam)
op NLI
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Racesquare_Rotterdam_BV![]()
Toekomstige bij ccf die per ongelijk open staat?
https://www.collincrowdfund.nl/vnb-fashion-company-2/
Had dat nog niet eerder gezien.
Wijzing: is nu weer dicht en bedragen zijn weg.![]()
Komt wel vaker voor, en mocht je dan investeren dan blijft de investering gewoon staan.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:44 schreef raser1981 het volgende:
Toekomstige bij ccf die per ongelijk open staat?
https://www.collincrowdfund.nl/vnb-fashion-company-2/
Had dat nog niet eerder gezien.
Wijzing: is nu weer dicht en bedragen zijn weg.![]()
voor wie nog wil investeren in een pand van de eigenaar van all for funding :
Investeer met zekerheid, vanaf ¤ 1.000,- met 8% rente
Aangeboden investeringspropositie
Financiering Ampèrestraat42/42bis te Utrecht
Wat een belangenverstrengeling. Dat de AFM dit soort zaken laat passeren. Ik negrijp daar niets van.![]()
"All4Lex" zou inmiddels een meer passende naam zijn voor dit platform.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat een belangenverstrengeling. Dat de AFM dit soort zaken laat passeren. Ik negrijp daar niets van.![]()
Je moet informeren per email of telefoon als je erin wilt investeren ........quote:Op vrijdag 5 mei 2023 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dat gaat natuurlijk een keertje fout. Vastgoedschandaaltje in wording ?![]()
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed:
Energiefabriek Deventer
¤ 850.000 | 7,0% rente | 36 maanden
Investeringslinkje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kapper Loosdrecht met cryolipolyse behandelingen
https://www.collincrowdfund.nl/het-knippandje/
2e hypotheek bedrijfswoning + 1e hypotheek garagebox. Bedrijf bestaat al 28 jaar.
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.
[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 06-05-2023 02:44:22 ]![]()
Herfinanciering bedrijfsloods/camperstalling
https://www.collincrowdfund.nl/inoil-holding-b-v/
1e hypotheek met 15% ltv![]()
Hier wil ik wel aan mee doen. Dus als er een linkje is graag.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek met 15% ltv![]()
Deze kapper lijkt ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
2e hypotheek bedrijfswoning + 1e hypotheek garagebox. Bedrijf bestaat al 28 jaar.
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.![]()
Wvjg heeft ook 2 nieuwe projecten in het vooruitzicht:
Vakantie appartementen in Collonella Italië
In Collonella, Italie, kijk je vanaf de heuvels geheel over de Adriatische zee. Op die plek, net buiten het toeristische rumoer, worden op dit moment 24 appartementen gebouwd voor de recreatie. Voor de realisatie is een tijdelijke financiering nodig, waarvoor u van harte wordt uitgenodigd om deel te nemen. Voor alle details kunt u bij dit project alles terugvinden.
14 maanden
Duur
8%
Bruto rente
¤ 500.000
Gevraagd
___________________________________________________________________________________
Samen wij en jij Vastgoed, fase 3
André en Paola van der Glas uit Zwijndrecht krijgen de mogelijkheid om een boerderij te kopen in ruil voor hun huidige gezinshuis van twee geschakelde woningen in Zwijndrecht. De boerderij in Heerjansdam is een prachtige locatie voor het doel van de twee vennoten. Voor de financiering wordt u dit project aangeboden. De financiering zal in meerdere fasen plaatsvinden. Deze inschrijving is fase drie. Deze financiering zal ongeveer twee maanden later ingaan. Alle fasen/leningen leningen maken onderdeel uit van dezelfde zekerheid, te weten het eerste recht van hypotheek op de betreffende boerderij.
22 maanden
Duur
7.5%
Bruto rente
¤ 250.000
Gevraagd![]()
Afgelopen weekend zat er nog iemand van Max bij Ondernemers Lounge om te vertellen over Max Crowdfunding. Uit m'n hoofd was er in het eerste jaar 10 miljoen opgehaald, in het tweede jaar 40 miljoen en dit jaar is de verwachting dat er nóg meer gefinancierd zal worden via hun platform, aldus de vertegenwoordiger van Max. Voor de goede orde: ik heb al mijn investeringen inmiddels afgeboekt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:29 schreef InVestEerder het volgende:
Dat zou je inderdaad verwachten maar hun nieuwe project (Wiesbaden/13,5%) zit al weer vol! Wellicht mensen die geen ervaring hebben met het platform. Of positivo's die denken dat ze inmiddels hun lesje wel geleerd zullen hebben. Of gokverslaafden![]()
![]()
Ook een goede vraag voor het webinar maandag: hoe denken ze dat voor elkaar te krijgen met dit tempo van nieuwe projecten (ca 1x per week)? Moeten wel hele grote projecten gaan komen en/of een fikse inhaalslag.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:17 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Afgelopen weekend zat er nog iemand van Max bij Ondernemers Lounge om te vertellen over Max Crowdfunding. Uit m'n hoofd was er in het eerste jaar 10 miljoen opgehaald, in het tweede jaar 40 miljoen en dit jaar is de verwachting dat er nóg meer gefinancierd zal worden via hun platform, aldus de vertegenwoordiger van Max. Voor de goede orde: ik heb al mijn investeringen inmiddels afgeboekt.![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Horsemen het volgende:
Energiefabriek Deventer
Investeringslinkje:Er is een deel uitgepond en de lening is flink hoger dan de huidige lening. De eigenaar gaat dus aardig cashen. Toch overweeg ik deze wel door te rollen, is een nette betalen gebleken en nog steeds flink wat overwaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wel apart is dat in totaal onvergelijkbare marktomstandigheden de rente slechts een half procent hoger is dan de vorige funding.![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Horsemen het volgende:
Energiefabriek Deventer
Investeringslinkje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek met 15% ltvquote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze kapper lijkt ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hier wil ik wel aan mee doen. Dus als er een linkje is graag.Wat mij betreft zijn dit alle drie wel aardige projecten die ik wel overweeg mee te nemen. De enige overeenkomst is dat de rente bij alle drie erg krapjes/laag is.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is een deel uitgepond en de lening is flink hoger dan de huidige lening. De eigenaar gaat dus aardig cashen. Toch overweeg ik deze wel door te rollen, is een nette betalen gebleken en nog steeds flink wat overwaarde.
Wat wel apart is dat in totaal onvergelijkbare marktomstandigheden de rente slechts een half procent hoger is dan de vorige funding.
De waarde van het onderpand van de Energiefabriek is natuurlijk moeilijk te beoordelen en zoals gezegd de rente echt erg krap.
Inoil lijkt risicoloos m.b.t. de geweldige overwaarde. Wel zorgelijk dat ze klaarblijkelijk de afgelopen periode verlies hebben geleden en dus een negatief eigen vermogen hebben. Aan de andere kant zit hun (hele?) pensioen in deze b.v. dus daar zullen ze geen grote risico's mee willen nemen.
Het Knippandje lijkt ook wel interessant met name door de extra zekerheid van een 1e hypotheek op de losse garagebox. De precieze locatie van de garagebox heb ik alleen niet kunnen vinden. Ligt die nu achter het woon/winkel-pand en hoe is de bereikbaarheid?
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 06-05-2023 10:49:18 ]![]()
Als je bijvoorbeeld de Energiefabriek bekijkt:
7% - 0,9% kosten (bij goud) = 6,1% netto -2,0% netto VRH is 4,1% rendement
Ik kan ook een deposito afsluiten, op dit moment voor 1 jaar vast zo'n 3,4%. De VRH staat nog niet vast maar laten we zeggen: 32% van 1,2% rente is ongeveer 0,4%. Dat betekent dat de risicopremie netto nog maar zo'n 1,1 procent is, dat is bij nader inzien echt veel te karig.![]()
Kloptquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het Knippandje lijkt ook wel interessant met name door de extra zekerheid van een 1e hypotheek op de losse garagebox. De precieze locatie van de garagebox heb ik alleen niet kunnen vinden. Ligt die nu achter het woon/winkel-pand en hoe is de bereikbaarheid?
Toegangsweg garages lijkt naast de bedrijfswoning vanaf straatkant te liggen.![]()
Naast de zekerheden motiveert het leendoel (Om het pand te kunnen verduurzamen willen ze een warmtepomp en boiler plaatsen, extra zonnepanelen, het dak isoleren en nieuw glas plaatsten) mij ook. Is weer eens wat anders dan iemand die een aftands hokje wil aankopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.
gr gr![]()
Linkjequote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek met 15% ltv
http://www.collincrowdfun(...)ff0900b685aa44584be2![]()
Hierbij ook de link naar het kn*ippandje :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die 3,4%, is dat bij Bancabananarepublicana.com?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
Als je bijvoorbeeld de Energiefabriek bekijkt:
7% - 0,9% kosten (bij goud) = 6,1% netto -2,0% netto VRH is 4,1% rendement
Ik kan ook een deposito afsluiten, op dit moment voor 1 jaar vast zo'n 3,4%. De VRH staat nog niet vast maar laten we zeggen: 32% van 1,2% rente is ongeveer 0,4%. Dat betekent dat de risicopremie netto nog maar zo'n 1,1 procent is, dat is bij nader inzien echt veel te karig.Ik zie op spaarinformatie.nl bij 1 jaar als hoogste 2,75% staan?
Pecunia non olet![]()
Orange bank in Frankrijk, je kunt in de baltische staten zelfs nog wat meer krijgen bij Raisin.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die 3,4%, is dat bij Bancabananarepublicana.com?Ik zie op spaarinformatie.nl bij 1 jaar als hoogste 2,75% staan?
![]()
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Orange bank in Frankrijk, je kunt in de baltische staten zelfs nog wat meer krijgen bij Raisin.
Raisin: ik heb me er slechts zeer beperkt in verdiept, maar bij een platform waar je blijkbaar kan kiezen in waar je je geld wegzet, wat dan mogelijk toch als deposito gekwalificeerd wordt (en dus onder een garantiestelsel zou moeten vallen) lijkt me een goed recept voor discussie in het geval van SHTF.
Raisin valt voor mij onder het kopje bananenrepubliek.![]()
De middelen staan bij de bank waar je een spaarrekening of deposito af sluit. Er staat alleen even geld bij Raisin bij het overboeken en terug boeken van de middelen. Het is natuurlijk iets risicovoller dan een AA bank in Nederland maar in mijn ogen minder risicovol dan een CF pitch. Als TSHTF zou je gedekt moeten zijn door in dit geval het Franse depositogarantiestelsel.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:11 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"
Raisin: ik heb me er slechts zeer beperkt in verdiept, maar bij een platform waar je blijkbaar kan kiezen in waar je je geld wegzet, wat dan mogelijk toch als deposito gekwalificeerd wordt (en dus onder een garantiestelsel zou moeten vallen) lijkt me een goed recept voor discussie in het geval van SHTF.
Raisin valt voor mij onder het kopje bananenrepubliek.
Maar ook als je gaat voor een ander deposito en de risicopremie netto 1,5% is, is dat eigenlijk onvoldoende.![]()
Dus een Duitse bank = Banaan ?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:11 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"
Raisin valt voor mij onder het kopje bananenrepubliek.![]()
Wie meer wil weten of discussiëren over sparen en deposito’s kan ook even kijken op: WGR / Banken zonder negatieve rente topic #84 Oplopende spaarrentes![]()
Overbruggingsfinanciering herontwikkeling kantoorpand in Heerlen naar 19 koopappartementen en te verhuren kantoorruimte
1e hyp op NLISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:53 schreef Jaco078 het volgende:
Overbruggingsfinanciering herontwikkeling kantoorpand in Heerlen naar 19 koopappartementen en te verhuren kantoorruimte
1e hyp op NLIDank voor posten, ziet er goed uit alleen wel erg korte looptijd max 12 mnd min 3 mndSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens, voor dit topic is vooral relevant dat de rentes bij verschillende pitches onvoldoende meegestegen zijn met de marktomstandigheden. Daar speelt mee dat de hoge rentes regelmatig lastig te dragen zijn voor deze partijen maar in hoeverre wij dat moeten gaan faciliteren is de vraag. Ik heb in ieder geval gekozen alle 3 de pitches aan mij voorbij te laten gaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:20 schreef Horsemen het volgende:
Wie meer wil weten of discussiëren over sparen en deposito’s kan ook even kijken op: WGR / Banken zonder negatieve rente topic #84 Oplopende spaarrentes![]()
Faraday, jij zit toch ook "ruim" in SIG, neem je die nog wel mee dan? Want die rentes liggen lager. Maak je deze keuze dus o.b.v. VRH/box 3 of o.b.v. zekerheden?quote:Op zondag 7 mei 2023 09:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens, voor dit topic is vooral relevant dat de rentes bij verschillende pitches onvoldoende meegestegen zijn met de marktomstandigheden. Daar speelt mee dat de hoge rentes regelmatig lastig te dragen zijn voor deze partijen maar in hoeverre wij dat moeten gaan faciliteren is de vraag. Ik heb in ieder geval gekozen alle 3 de pitches aan mij voorbij te laten gaan.![]()
Daar ben ik ook flink terug geschakeld, hoewel 1A in mijn ogen een stuk minder risico heeft dan een CCF pitch met hypotheek op bedrijfs OG. Ook voor SiG geldt de te lage risicopremie en ik wil bovendien eerst zien hoe SiG de projecten van wijlen Nick afwikkelt.quote:Op zondag 7 mei 2023 17:24 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Faraday, jij zit toch ook "ruim" in SIG, neem je die nog wel mee dan? Want die rentes liggen lager. Maak je deze keuze dus o.b.v. VRH/box 3 of o.b.v. zekerheden?![]()
Ik houd het toch maar bij 'Nederlandse' banken, heb mijn lesje wel geleerd bij Icesave. Niet dat het me geld gekost heeft maar moest sneller handelen dan me lief wasquote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Orange bank in Frankrijk, je kunt in de baltische staten zelfs nog wat meer krijgen bij Raisin.![]()
Die Franse telefoonjongens zullen in goede tijden best wel goed zijn voor hun geld maar er kunnen ook andere tijden komen en dat geldt ook voor de Baltische landen met zo'n vervelende buurman en een flinke Russisch sprekende minderheid.
Ik vind Inoi**l en de kappert prima projecten trouwens, moet wel héél raar lopen wil je daar geld aan verliezen.
Dus zo bezien zijn die rentes wel in orde.Pecunia non olet![]()
HCN: Geborgde lening nummer #9 voor vakantiewoningen op Ibiza.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog voldoende ruimte om te investeren.![]()
quote:Op maandag 8 mei 2023 11:40 schreef djtiesto8 het volgende:
HCN: Geborgde lening nummer #9 voor vakantiewoningen op Ibiza.Dat verbaast me niets bij nummer 9............ Ik vond eentje wel genoeg, ondanks de borgstelling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog voldoende ruimte om te investeren.Pecunia non olet![]()
Ik zit in de eerste, die huisjes zijn aardig volgeboekt volgens de website. Wel gigantisch aan de prijs naar mijn mening in het hoogseizoen.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets bij nummer 9............ Ik vond eentje wel genoeg, ondanks de borgstelling.![]()
quote:Op maandag 8 mei 2023 11:40 schreef djtiesto8 het volgende:
HCN: Geborgde lening nummer #9 voor vakantiewoningen op Ibiza.Kan iemand mij uitleggen hoe Horeca Crowdfunding en Crowdrealestate nog projecten tegen 5,5 a 6 % rente vol krijgen? Terwijl andere platforms met degelijke leningen 8% moeten bieden om het vol te krijgen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog voldoende ruimte om te investeren.
Zelf heb ik op HCN nooit geïnvesteerd vanwege de rentes en op CRE alleen toen de rentes overal nog rond de 6% waren.
[ Bericht 0% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 08-05-2023 13:48:28 ]![]()
HCN 574 / 30ML TilburgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de franchisebeurs in Nijkerk eind vorig jaar heb ik al navraag gedaan op de 30ML stand daar. Het klopt dat ze problemen daar hadden met de aannemer, bij mijn weten is er toen een andere opgezet.
Kan me hier wel in vinden, locatie in Tilburg is zeker niet verkeerd dus naar mijn mening moet het wel goed komen. Zeker met de komende zomerperiode.
Ik hoop wel dat we eerdaags onze incentive ontvangen, die koppen koffie dragen weliswaar niet bij aan de profit maar wat ik erbij neem wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
HCN:quote:Op maandag 8 mei 2023 13:16 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe Horeca Crowdfunding en Crowdrealestate nog projecten tegen 5,5 a 6 % rente vol krijgen? Terwijl andere platforms met degelijke leningen 8% moeten bieden om het vol te krijgen?
Zelf heb ik op HCN nooit geïnvesteerd vanwege de rentes en op CRE alleen toen de rentes overal nog rond de 6% waren.
* Specialisten in Horeca
* Zorgvuldig en beperkt uitgeselecteerd aanbod uit veel aanvragen
* Uitstekend recovery beleid
* Zeer lage default uitval
* Marktconforme rente, die 5,5% geldt alleen bij geborgde leningen dus met zéér laag risico
* Communicatie is goed.
* Bijna altijd lineaire of annuïtaire aflossing dus geen herfinancieringsrisico'sPecunia non olet![]()
Nieuwe Collin lening zonder zekerheden:
Rebuildt B.V.
¤ 70.000 | 9,5% rente | 36 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/rebuildt-b-v/![]()
Groot bedrag van FNC ontvangen, terwijl al mijn leningen al zijn terugbetaald en enkel defaults over zijn. Prettige verrassing.![]()
Hier ook een extra betaling binnen: 3% van mijn huidige post default bij FNC, 6% van mijn huidige nog openstaande bedrag aan lopende leningen.quote:Op maandag 8 mei 2023 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Groot bedrag van FNC ontvangen, terwijl al mijn leningen al zijn terugbetaald en enkel defaults over zijn. Prettige verrassing.
Net als bij HCN ook bij FNC een uitstekend recovery beleid wat mij betreft.![]()
Hier ook een verrassing met een flink bedrag! Ik heb ook nog alleen maar defaults over. Zou dat van het rietdekkersbedrijf kunnen zijn of zitten jullie daar niet in?quote:Op maandag 8 mei 2023 15:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Groot bedrag van FNC ontvangen, terwijl al mijn leningen al zijn terugbetaald en enkel defaults over zijn. Prettige verrassing.![]()
Volgens mij nog niet besproken hier: https://www.crowdrealesta(...)tein-en-ludwigshafen
• Zover ik kan nagaan geen Harthoorn-gerelateerd project.
• Ligging en leeftijd van de objecten is wel ok wat mij betreft.
• 7% zonder bemiddelingskosten.
• Belangrijkste minpunt is dat het slechts een 2e hypotheek is. De bank pakt de eerste hypotheek met 60%.
• De crowd krijgt de 7% dus voor het stukje 60-72%.
In het kader van spreiding over de diverse platforms heb ik hem meegenomen.![]()
I.h.k.v. spreiding heb ik newfunding meegenomen. 6% netto, geen schijven verder zoals bij Sig. Platform heeft geen defaults so far maar moet zich wel weer even op de markt gaan zettenquote:Op maandag 8 mei 2023 16:39 schreef ETphonehome het volgende:
Volgens mij nog niet besproken hier: https://www.crowdrealesta(...)tein-en-ludwigshafen
• Zover ik kan nagaan geen Harthoorn-gerelateerd project.
• Ligging en leeftijd van de objecten is wel ok wat mij betreft.
• 7% zonder bemiddelingskosten.
• Belangrijkste minpunt is dat het slechts een 2e hypotheek is. De bank pakt de eerste hypotheek met 60%.
• De crowd krijgt de 7% dus voor het stukje 60-72%.
In het kader van spreiding over de diverse platforms heb ik hem meegenomen.![]()
Het zou inderdaad mooi zijn als ze weer succesvol terugkomen op de markt. Met een aantal leeglopende platforms (o.a. FnC, WvjG, A4F) en MC die even stilgevallen is wordt mijn spreiding over de platforms matig op het moment.quote:Op maandag 8 mei 2023 16:46 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
I.h.k.v. spreiding heb ik newfunding meegenomen. 6% netto, geen schijven verder zoals bij Sig. Platform heeft geen defaults so far maar moet zich wel weer even op de markt gaan zetten
Vind 6% netto aan de lage kant, zal er nog even over denken. (is qua rente natuurlijk wel in verhouding met het door mij aangehaalde CrE project: 2e t.o.v. 1e hypotheek![]()
Vastgoedinvesteerder en vaste gast bij R*el Est*ate Mas*terclass haalt niet alleen bij SIG geld op (nog niet vol), maar ook bij GVE:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27421![]()
Nu we het over NF hebben:
Welke partijen hebben nu de CSPR Europese Verordening:
Welke hem wel heeft:
-NLI
-HCN
-GVE per 3 april jl
-KOM
-Nog een 5e, volgens investeerders.nl
Voor de partijen die dat niet hebben, ontstaat m.i. een groot platform risico. dan ga je dingen krijgen als een CC die naar KOM gaat, etc.
Hoe zien jullie dit?![]()
Lendahandquote:Op maandag 8 mei 2023 17:29 schreef Jaco078 het volgende:
Welke hem wel heeft:
-NLI
-HCN
-GVE per 3 april jl
-KOM
-Nog een 5e, volgens investeerders.nl![]()
Einde dit jaar moeten ze allemaal de Europese vergunning hebben of stoppen. Het grootste deel van de huidige platforms zullen naar verwachting stoppen.quote:Op maandag 8 mei 2023 17:29 schreef Jaco078 het volgende:
Welke hem wel heeft:
-NLI
-HCN
-GVE per 3 april jl
-KOM
Voor de partijen die dat niet hebben, ontstaat m.i. een groot platform risico. dan ga je dingen krijgen als een CC die naar KOM gaat, etc.
Hoe zien jullie dit?![]()
Exact. Maar stoppen betekent ook: beperktere inkomsten ivm een leeglopende portefeuille (voor het plarform). Dat kan zijn weerslag hebben op het debiteurenbeheer en dus de prestaties.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:16 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Einde dit jaar moeten ze allemaal de Europese vergunning hebben of stoppen. Het grootste deel van de huidige platforms zullen naar verwachting stoppen.
We zitten best groots gemiddeld in SIG en collin, maar die hebben Dit nog niet.....![]()
Waar blijft Collin in dit geval?quote:Op maandag 8 mei 2023 17:29 schreef Jaco078 het volgende:
Welke hem wel heeft:
-NLI
-HCN
-GVE per 3 april jl
-KOM
Hoe zien jullie dit?
Ben jij als Collin-specialist op de hoogte hoe ver ze zijn?![]()
GVE is trouwens ook lekker bezig. Ik heb me op 27-03 ingeschreven voor een project en nog steeds geen verzoek om te investeren binnen. Ik heb ze al aangegeven dat ik geen interesse meer heb, maar ze kunnen me pas uitschrijven als eerst blijkt dat ik niets overmaak als ik uiteindelijk een keer dat betaalverzoek krijg...
Wat betreft die Europese wetgeving, het mag voor zich spreken dat CCF dat dit jaar regelt. Ze zijn met gemak het grootste en meest professionele platform imho en zullen alleen maar meer naar zich toe trekken als de kleinere spelers de tent moeten sluiten.
Ongetwijfeld wel teleurstellend voor velen hier, maar ik denk dat het uiteindelijk wel goed is. De crowdfund platforms zijn in feite gewoon een soort banken en wat mij betreft wordt dat helemaal kapot gereguleerd als dat betekent dat onze vermogens veiliger zijn.![]()
Niet met je eens dat CF platforms een soort van banken zijn: bij een CF platform leen ik geld uit aan een ondernemer, en loop ik dus risico in het geval van deconfiture van de onderneming, en daarnaast platform risico. Bij een bank loop ik alleen risico dat de bank zelf onderuit gaat.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:54 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
GVE is trouwens ook lekker bezig. Ik heb me op 27-03 ingeschreven voor een project en nog steeds geen verzoek om te investeren binnen. Ik heb ze al aangegeven dat ik geen interesse meer heb, maar ze kunnen me pas uitschrijven als eerst blijkt dat ik niets overmaak als ik uiteindelijk een keer dat betaalverzoek krijg...
Wat betreft die Europese wetgeving, het mag voor zich spreken dat CCF dat dit jaar regelt. Ze zijn met gemak het grootste en meest professionele platform imho en zullen alleen maar meer naar zich toe trekken als de kleinere spelers de tent moeten sluiten.
Ongetwijfeld wel teleurstellend voor velen hier, maar ik denk dat het uiteindelijk wel goed is. De crowdfund platforms zijn in feite gewoon een soort banken en wat mij betreft wordt dat helemaal kapot gereguleerd als dat betekent dat onze vermogens veiliger zijn.
Daarnaast: zie jij in de nieuwe regelgeving tastbare zaken die onze vermogens veiliger maken t.o.v. de huidige AFM ontheffing regeling?
Zo ja, welke?![]()
Nouja, het zijn banken in de zin van dat ze enorme bedragen beheren voor hun investeerders, het gaat om complete vermogens van mensen. Dus het toezicht mag van mij vergelijkbaar zijn als die op Europese banken. Garanties op transparantie, rapportages, scheiding van gelden, bestuurders van onbesproken gedrag, geen cowboys etc. Ik ben persoonlijk altijd zeer gefocussed geweest op het platform risico, daarom zit ik ook alleen bij CCF en GVE, de rest vertrouwde ik gewoon niet omdat ik niet eens kon confirmeren dat het "echte bedrijven" zijn.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:08 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Niet met je eens dat CF platforms een soort van banken zijn: bij een CF platform leen ik geld uit aan een ondernemer, en loop ik dus risico in het geval van deconfiture van de onderneming, en daarnaast platform risico. Bij een bank loop ik alleen risico dat de bank zelf onderuit gaat.
Daarnaast: zie jij in de nieuwe regelgeving tastbare zaken die onze vermogens veiliger maken t.o.v. de huidige AFM ontheffing regeling?
Zo ja, welke?
Maar in reactie op je vraag, ik ben inderdaad niet ingelezen in AFM/Europese reguleringen in detail en pretendeer ook niet zoveel te weten over al deze platforms als sommigen hier.![]()
Ik had ze een paar week geleden aan de lijn om te vragen of de limiet voor particuliere investeerders er al af mag. Toen gaven ze aan dat voor CCF de Europese vergunning naar verwachting pas aan het einde van het jaar komt.quote:Op maandag 8 mei 2023 18:29 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Waar blijft Collin in dit geval?
Ben jij als Collin-specialist op de hoogte hoe ver ze zijn?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: