Waar ik niet aan gedacht had in mijn andere posts is dit (omdat het niet voor mij van toepassing is):quote:Op maandag 24 april 2023 20:32 schreef zeeland6 het volgende:
Even over de algemene heffingsvrijstelling. Die is toch tot 2022 afhankelijk van box 1 inkomen en niet voor box 3.
In heb het in de aangifte 2022 nog even geprobeerd te schuiven tussen mijzelf en vrouw. Maar de algemene heffingsvrijstelling bleef hetzelfde hoeveel ik ook naar haar toeschoof.
In 2022 is mijn vrouw met werken gestopt.
In 2023 is dit anders want de vrijstelling wordt afh van box 3 ?
Kan dit soms in jullie situatie (ook) van toepassing zijn?quote:Afbouw uitbetaling algemene heffingskorting
Hebt u geen of een laag inkomen? En hebt u meer dan 6 maanden een fiscale partner die voldoende belasting is verschuldigd? Dan betalen wij de algemene heffingskorting aan u uit.
Vanaf 2023 betalen we geen algemene heffingskorting meer uit aan aan de minstverdienende partner, als deze geboren is na 1962. De algemene heffingskorting wordt al sinds 2009 afgebouwd. Als u of uw fiscale partner niet of weinig verdient, hangt het af van uw leeftijd of u met deze afbouw te maken krijgt.
In de tabel afbouw algemene heffingskorting staat het bedrag aan algemene heffingskorting dat u maximaal uitbetaald kan krijgen. Dit is wel afhankelijk van de verschuldigde belasting van uw fiscale partner.
quote:Op maandag 24 april 2023 08:47 schreef GereDathan het volgende:
Meer mensen die in GvEWaar lees je dat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zitten? Betaling is begin deze maand netjes binnegekomen, maar volgens het overzicht is er een achterstand in de rente en aflossing?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:38 schreef OM602 het volgende:
Nieuw Collin Project Binnenvaartschip
¤ 400.000 | 8,0% rente | 60 maandenMeegepakt. Die taxatie, ahum het zal welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar door die materiële borgstelling in combinatie met de 2e hypotheek lijkt het risico me niet al te groot. Volledige aflossing in de looptijd.
Pecunia non olet
Linkje:quote:Op maandag 24 april 2023 12:48 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw kortlopend Collin project met (bij de start) gedeeltelijk dekkende 1e hypotheek
* Met rentedepot
* Met bouwdepot
M. Nuaimy
¤ 595.000 | 8,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-nuaimy/
Voor mij persoonlijk tekort lopend om mij in te verdiepen.
Die 2e hypotheek brengt niet veel op bij een veiling denk ik.quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meegepakt. Die taxatie, ahum het zal welmaar door die materiële borgstelling in combinatie met de 2e hypotheek lijkt het risico me niet al te groot. Volledige aflossing in de looptijd.
Denk niet dat hij ooit op een veiling terecht gaat komen, maar indien wel heb je ook nog die materiële borgstelling die 3/4 afdekt, plus nog het gegeven van lineaire aflossing waardoor het risico is vrij vlot uit loopt. Moet wel heel gek lopen wil je hier serieus aan verliezen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:34 schreef quepos het volgende:
[..]
Die 2e hypotheek brengt niet veel op bij een veiling denk ik.
Geen wending maar uitbreiding (risicospreiding). Da's toch iets andersquote:Op dinsdag 25 april 2023 08:52 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
De nogal bijzondere en verder niet toegelichte carrièrewending (en de coaches) houden mij tegen.
Inloggen en dan via mijn Projecten de projectpagina openen, dan in tabje Projectstatistieken helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.
WP montagequote:Op dinsdag 25 april 2023 11:18 schreef Jaco078 het volgende:
W*P montage op collin ziet er ook erg goed uit. Volledige aflossing en mooie materiële zekerheid.
¤0,00 achterstand bij mij, gelukkigquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inloggen en dan via mijn Projecten de projectpagina openen, dan in tabje Projectstatistieken helemaal onderaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incl. link, werkt niet via de ap..
Zojuist is 1576781 volgeschreven. We gaan het zien hoe vlot de afwikkeling van deze "herfinanciering" gaat lopen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:19 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo aangekondigd: 814839 verkocht maar koper wil het project via MAX laten financieren 1576781 dus . Dit is een soort herfinanciering in mijn optiek, zouden ze vaker moeten doen. Alleen gaat aflossing nu wel minstens een maand langer duren (inschrijvingsperiode nieuwe project)
Hopelijk leren ze ervan dat herfinanciering ook in tijden van stijgende rentes een goede aanpak is, bij SiG en Estateguru wisten ze dat al lang. Nu nog een 2e hands markt en een Early Exit en het gaat een beetje op een echt platform lijkenquote:Op dinsdag 25 april 2023 13:20 schreef Inductor het volgende:
[..]
Zojuist is 1576781 volgeschreven. We gaan het zien hoe vlot de afwikkeling van deze "herfinanciering" gaat lopen.
Wat apart, waarom zou ik dan een achterstand hebben? Volgens mij heb ik de betaling ook gewoon gehad.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:07 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
¤0,00 achterstand bij mij, gelukkig
Woz waarde van 282k en een verkoopwaarde van 218 ?quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig SiG project:
Marconistraat 18 te Venlo LIVE 27 april 2023 om 11.30 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Marconistraat 18 te Venlo. Je kunt vanaf 27 april 2023 om 11.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, zolder en kelderruimte met koekoek. Een kelderkoekoek is een opening in de kelder waardoor daglicht en frisse lucht binnen komt. Het object is gelegen in de buurt Horsterweg. Een kindvriendelijke buurt met relatief veel gezinnen. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Het centrum van Venlo is op fietsafstand te bereiken. Alle dagelijkse voorzieningen zijn in de directe nabijheid. Het object is goed te bereiken met de auto, de fiets en met het openbaar vervoer.
https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-marconistraat-18
Zou ze elders een leninkje genomen hebben zonder hypothecaire zekerheid, bijvoorbeeld Lender&Spender?quote:Op dinsdag 25 april 2023 10:47 schreef obligataire het volgende:
J*LM High Pro*d**cts (de dame van 12 ambachten en 13 ongelukken) heeft alles terugbetaald inclusief extra rente.
Is niet de eerste keer dat ze dit kunstje flikken, eerst verlengen en vervolgens extra lening uitschrijven (maar dit niet zo communiceren). Afgelopen week kreeg ik bij een ander project (687369) waar ze dit ook hadden gedaan als antwoord dat dit inderdaad niet kon ("we zijn het geheel eens met uw punt") en dat er een nieuwe stemming was uitgeschreven. Nadat ik vroeg aan wie die mail voor die nieuwe stemming dan was verstuurd (ik had deze namelijk niet gekregen) kreeg ik vandaag als reactie dat die vorige mail niet helemaal correct was en dat er geen nieuwe stemming zou komen want een extra lening heeft helemaal geen invloed op eerdere leningenquote:Op dinsdag 25 april 2023 17:55 schreef Slingervinger het volgende:
Nieuw project op MAX aangekondigd, overbruggingslening van 85 k voor 6 mnd, van de bekende leningnemer BT, lijkt betrekking te hebben op hetzelfde object als lening 1056160, onlangs verlengd tot 28-12 en full bullit gemaakt![]()
Nee, een aanvullende hypotheek is ingeschreven op 21-4. Prima opgelost!quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:45 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Zou ze elders een leninkje genomen hebben zonder hypothecaire zekerheid, bijvoorbeeld Lender&Spender?
Zowel kadaster.nl als wozwaardeloket.nl kent alleen 331 en 331a, die samen (ongeveer) even groot zijn als 331 voor de splitsing in twee appartementen. Dus 331 en 331a lijkt me gewoon correct?quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:43 schreef zeeland6 het volgende:
Project heet 331 en 331a
Terwijl in de praktijk 331a en 331b
Het goede nieuws van de dagquote:Op dinsdag 25 april 2023 10:47 schreef obligataire het volgende:
J*LM High Pro*d**cts (de dame van 12 ambachten en 13 ongelukken) heeft alles terugbetaald inclusief extra rente.
Ja, ook een keer gehad met een Vietnamees restaurant in Zwolle. Lange tijd niet betalen, nieuw betaalschema met lager maandbedrag waarmee eerst over de achterstandmaanden alleen rente werd betaald, toen dat zo'n beetje bij was weer niet betalen, weer nieuw betaalschema en in de update werd aangegeven dat het restaurant weer open was. Nadat de betalingen weer stopten zocht ik het restaurant eens op via Google en zag opeens info dat er een ander restaurant in het pand zat. Betreffende pand was ongeveer een half jaar daarvoor te huur gezet op Funda. Dat alles had ik toen maar even gemeld bij Collin, met linkjes, die me daarvoor hartelijk bedankten en opeens werd kort erna de lening vervroegd afgelost met 6 maanden boete rente. Leningnemer had het huis, waar Collin al in een vroeg stadium beslag op had gelegd, onderhands verkocht en kon zo de lening aflossen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 21:46 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Het goede nieuws van de dag![]()
Zo zie je hoe grillig een project kan verlopen, van probleemgeval naar vervroegde aflossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DAN haal ik mijn inleg uit het scheepje snel terug om hierin door te storten.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:08 schreef Jaco078 het volgende:
opslagmeneer
Parel op collin met 1e hypIk zit in de eerdere in Almere, had dan wel een linkje verwacht van Collin (maar komt misschien nog).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DAN haal ik mijn inleg uit het scheepje snel terug om hierin door te storten.
60 maanden vind ik wel een lange tijd voor een aflossingsvrije lening, had liever toch iets van aflossing gezien. Wel 2% meer rente dan de eerdere lening.
Ik was van plan nog even geen nieuwe investeringen te doen, maar misschien dan (weer) even van het plan afwijken.
Ik durf wel een wedje te maken dat we die 60 maanden niet gaan halenquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:34 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik zit in de eerdere in Almere, had dan wel een linkje verwacht van Collin (maar komt misschien nog).
60 maanden vind ik wel een lange tijd voor een aflossingsvrije lening, had liever toch iets van aflossing gezien. Wel 2% meer rente dan de eerdere lening.
Ik was van plan nog even geen nieuwe investeringen te doen, maar misschien dan (weer) even van het plan afwijken.
Ik heb ook wel een goed gevoel bij deze man, zit ten slotte ook in de eerdere lening, maar aflossingsvrije leningen heb ik tot nu toe met een max van 24 maanden gehad dus dit is wel even een flink verschil.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik durf wel een wedje te maken dat we die 60 maanden niet gaan halenZo gauw hij goedkoper kan herfinancieren dan is hij vertrokken. Dus dan maakt het me niet zoveel uit. Er is natuurlijk wel een bouwrisico maar voor het overige heb ik altijd wel een goed gevoel bij opslagboeren en specifiek bij deze ook goede ervaringen.
Dame en heren zou beter geweest zijn maar volgens het nieuwe woke woordenboek zou het 'beste forumleden' moeten worden voor wie het allemaal niet zeker weet van zichzelfquote:
Excuses voor mijn domme aanname! Ja het is iets aan Fok waardoor ik er gewoon van uitga dat het allemaal mannen zijn, misschien zijn het de naakte dames die regelmatig onder deze threads staan...quote:
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇quote:Op woensdag 26 april 2023 01:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Excuses voor mijn domme aanname! Ja het is iets aan Fok waardoor ik er gewoon van uitga dat het allemaal mannen zijn, misschien zijn het de naakte dames die regelmatig onder deze threads staan...
antwoord gehad van SIG over de huisnummers van het Buikslotermeerplein:quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:00 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Zowel kadaster.nl als wozwaardeloket.nl kent alleen 331 en 331a, die samen (ongeveer) even groot zijn als 331 voor de splitsing in twee appartementen. Dus 331 en 331a lijkt me gewoon correct?
Als iemand toevallig (of niet toevalligquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
WP montage
¤ 75.000 | 8,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wp-montage/
Ja, die ziet er zeker prima uit.
De taxatiewaarde lijkt mij wel hoog aangezien het niet veel meer is dan een schuur met 1,1 ha landbouwgrond. De gevraagde 75k moet het echter altijd wel kunnen opleveren. Deze wil ik wel meenemen.
Heeft ook te maken met cookies en je browse-geschiedenis 😇quote:Op woensdag 26 april 2023 07:06 schreef Essebes het volgende:
[..]
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇
Groeten van een mede-investeerders dame 🤭
Misschien willen de heren de naakte dames helemaal niet kwijt raken?quote:Op woensdag 26 april 2023 07:06 schreef Essebes het volgende:
[..]
De naakte dames kun je kwijt raken met een FOk! Plus abo 😇
Groeten van een mede-investeerders dame 🤭
Pand in Venlo dat is waarom de verkoopwaarde fors lager ligt dan de woz. Ik laat hem gaan alhoewel 1a toch altijd wel kan. Je moet de problemen niet gaan opzoeken.....quote:Op woensdag 26 april 2023 11:04 schreef peterc het volgende:
- Thnx de Opslagman meegenomen
- ff nog naar WP montage gekeken naar het kadastr perceel en de schuur die erop staat, bescheiden inleg durf ik wel aan
- Bij het SIG pandje in Venlo "keek ik" op in 1e instantie van de locatie, tussen treinsporen, langs Ehv seweg met een grote loods voor de deur in een uithoek nabij een treinemplacement met een sportpark nabij. Woningen lijken te zijn "achtergebleven" . Maakt eea een stuk minder courant, hoewel er voor dit soort panden altijd wel een markt overblijft.
De timmer-buurman op de hoek heeft het nog aardig vertimmert, dat wel.
- Het CCF pand St Josephstraat te Roosendaal is ook niet rechtoe rechtaan zie kadastr krt
https://www.google.com/ma(...)16s%2Fg%2F11c2d9qrlc
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/RSD00/C/6992
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijdquote:Op woensdag 26 april 2023 11:23 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Misschien willen de heren de naakte dames helemaal niet kwijt raken?
Fijn dat ik toch niet de enige dame hier ben.
Ik denk ook wel eens, kunnen die dames nou niet een net jurkje aantrekken, maar aan de andere kant, kleding is ook duur tegenwoordig. En een gratis abonnement is in deze dure tijden ook niet verkeerdquote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijd
Misschien moeten er meer jurkjes ge crowdfund worden.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:26 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik denk ook wel eens, kunnen die dames nou niet een net jurkje aantrekken, maar aan de andere kant, kleding is ook duur tegenwoordig. En een gratis abonnement is in deze dure tijden ook niet verkeerd
het forum is ook per (privequote:Op woensdag 26 april 2023 12:40 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Toegegeven, 20 jaar geleden leerde ik Fok kennen vanwege de welgevallige dames, nu kom ik hier alleen voor keiharde business deals! Ook maken deze sirenes het lastiger om Fok te browsen op de zaak en te investeren in de baas zijn tijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |