Hier wil ik wel aan mee doen. Dus als er een linkje is graag.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering bedrijfsloods/camperstalling
https://www.collincrowdfund.nl/inoil-holding-b-v/
1e hypotheek met 15% ltv
Deze kapper lijkt ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Kapper Loosdrecht met cryolipolyse behandelingen
https://www.collincrowdfund.nl/het-knippandje/
2e hypotheek bedrijfswoning + 1e hypotheek garagebox. Bedrijf bestaat al 28 jaar.
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.
Afgelopen weekend zat er nog iemand van Max bij Ondernemers Lounge om te vertellen over Max Crowdfunding. Uit m'n hoofd was er in het eerste jaar 10 miljoen opgehaald, in het tweede jaar 40 miljoen en dit jaar is de verwachting dat er nóg meer gefinancierd zal worden via hun platform, aldus de vertegenwoordiger van Max. Voor de goede orde: ik heb al mijn investeringen inmiddels afgeboekt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:29 schreef InVestEerder het volgende:
Dat zou je inderdaad verwachten maar hun nieuwe project (Wiesbaden/13,5%) zit al weer vol! Wellicht mensen die geen ervaring hebben met het platform. Of positivo's die denken dat ze inmiddels hun lesje wel geleerd zullen hebben. Of gokverslaafden![]()
Ook een goede vraag voor het webinar maandag: hoe denken ze dat voor elkaar te krijgen met dit tempo van nieuwe projecten (ca 1x per week)? Moeten wel hele grote projecten gaan komen en/of een fikse inhaalslag.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 09:17 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Afgelopen weekend zat er nog iemand van Max bij Ondernemers Lounge om te vertellen over Max Crowdfunding. Uit m'n hoofd was er in het eerste jaar 10 miljoen opgehaald, in het tweede jaar 40 miljoen en dit jaar is de verwachting dat er nóg meer gefinancierd zal worden via hun platform, aldus de vertegenwoordiger van Max. Voor de goede orde: ik heb al mijn investeringen inmiddels afgeboekt.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed:
Energiefabriek Deventer
¤ 850.000 | 7,0% rente | 36 maanden
Investeringslinkje:Er is een deel uitgepond en de lening is flink hoger dan de huidige lening. De eigenaar gaat dus aardig cashen. Toch overweeg ik deze wel door te rollen, is een nette betalen gebleken en nog steeds flink wat overwaarde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wel apart is dat in totaal onvergelijkbare marktomstandigheden de rente slechts een half procent hoger is dan de vorige funding.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:03 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed:
Energiefabriek Deventer
¤ 850.000 | 7,0% rente | 36 maanden
Investeringslinkje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
2e hypotheek bedrijfswoning + 1e hypotheek garagebox. Bedrijf bestaat al 28 jaar.
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek met 15% ltvquote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze kapper lijkt ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hier wil ik wel aan mee doen. Dus als er een linkje is graag.Wat mij betreft zijn dit alle drie wel aardige projecten die ik wel overweeg mee te nemen. De enige overeenkomst is dat de rente bij alle drie erg krapjes/laag is.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is een deel uitgepond en de lening is flink hoger dan de huidige lening. De eigenaar gaat dus aardig cashen. Toch overweeg ik deze wel door te rollen, is een nette betalen gebleken en nog steeds flink wat overwaarde.
Wat wel apart is dat in totaal onvergelijkbare marktomstandigheden de rente slechts een half procent hoger is dan de vorige funding.
De waarde van het onderpand van de Energiefabriek is natuurlijk moeilijk te beoordelen en zoals gezegd de rente echt erg krap.
Inoil lijkt risicoloos m.b.t. de geweldige overwaarde. Wel zorgelijk dat ze klaarblijkelijk de afgelopen periode verlies hebben geleden en dus een negatief eigen vermogen hebben. Aan de andere kant zit hun (hele?) pensioen in deze b.v. dus daar zullen ze geen grote risico's mee willen nemen.
Het Knippandje lijkt ook wel interessant met name door de extra zekerheid van een 1e hypotheek op de losse garagebox. De precieze locatie van de garagebox heb ik alleen niet kunnen vinden. Ligt die nu achter het woon/winkel-pand en hoe is de bereikbaarheid?
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 06-05-2023 10:49:18 ]
Kloptquote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het Knippandje lijkt ook wel interessant met name door de extra zekerheid van een 1e hypotheek op de losse garagebox. De precieze locatie van de garagebox heb ik alleen niet kunnen vinden. Ligt die nu achter het woon/winkel-pand en hoe is de bereikbaarheid?
Naast de zekerheden motiveert het leendoel (Om het pand te kunnen verduurzamen willen ze een warmtepomp en boiler plaatsen, extra zonnepanelen, het dak isoleren en nieuw glas plaatsten) mij ook. Is weer eens wat anders dan iemand die een aftands hokje wil aankopen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Geeft voldoende zekerheid lijkt me.
Linkjequote:Op zaterdag 6 mei 2023 02:38 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek met 15% ltv
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 3,4%, is dat bij Bancabananarepublicana.com?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
Als je bijvoorbeeld de Energiefabriek bekijkt:
7% - 0,9% kosten (bij goud) = 6,1% netto -2,0% netto VRH is 4,1% rendement
Ik kan ook een deposito afsluiten, op dit moment voor 1 jaar vast zo'n 3,4%. De VRH staat nog niet vast maar laten we zeggen: 32% van 1,2% rente is ongeveer 0,4%. Dat betekent dat de risicopremie netto nog maar zo'n 1,1 procent is, dat is bij nader inzien echt veel te karig.
Orange bank in Frankrijk, je kunt in de baltische staten zelfs nog wat meer krijgen bij Raisin.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die 3,4%, is dat bij Bancabananarepublicana.com?Ik zie op spaarinformatie.nl bij 1 jaar als hoogste 2,75% staan?
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Orange bank in Frankrijk, je kunt in de baltische staten zelfs nog wat meer krijgen bij Raisin.
De middelen staan bij de bank waar je een spaarrekening of deposito af sluit. Er staat alleen even geld bij Raisin bij het overboeken en terug boeken van de middelen. Het is natuurlijk iets risicovoller dan een AA bank in Nederland maar in mijn ogen minder risicovol dan een CF pitch. Als TSHTF zou je gedekt moeten zijn door in dit geval het Franse depositogarantiestelsel.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:11 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"
Raisin: ik heb me er slechts zeer beperkt in verdiept, maar bij een platform waar je blijkbaar kan kiezen in waar je je geld wegzet, wat dan mogelijk toch als deposito gekwalificeerd wordt (en dus onder een garantiestelsel zou moeten vallen) lijkt me een goed recept voor discussie in het geval van SHTF.
Raisin valt voor mij onder het kopje bananenrepubliek.
Dus een Duitse bank = Banaan ?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:11 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Orange bank lijkt me op het eerste gezicht wel iets wat gekwalificeerd zou kunnen worden als "deposito onder garantie stelsel"
Raisin: ik heb me er slechts zeer beperkt in verdiept, maar bij een platform waar je blijkbaar kan kiezen in waar je je geld wegzet, wat dan mogelijk toch als deposito gekwalificeerd wordt (en dus onder een garantiestelsel zou moeten vallen) lijkt me een goed recept voor discussie in het geval van SHTF.
Raisin valt voor mij onder het kopje bananenrepubliek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:53 schreef Jaco078 het volgende:
Overbruggingsfinanciering herontwikkeling kantoorpand in Heerlen naar 19 koopappartementen en te verhuren kantoorruimte
1e hyp op NLIDank voor posten, ziet er goed uit alleen wel erg korte looptijd max 12 mnd min 3 mndSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, voor dit topic is vooral relevant dat de rentes bij verschillende pitches onvoldoende meegestegen zijn met de marktomstandigheden. Daar speelt mee dat de hoge rentes regelmatig lastig te dragen zijn voor deze partijen maar in hoeverre wij dat moeten gaan faciliteren is de vraag. Ik heb in ieder geval gekozen alle 3 de pitches aan mij voorbij te laten gaan.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:20 schreef Horsemen het volgende:
Wie meer wil weten of discussiëren over sparen en deposito’s kan ook even kijken op: WGR / Banken zonder negatieve rente topic #84 Oplopende spaarrentes
Faraday, jij zit toch ook "ruim" in SIG, neem je die nog wel mee dan? Want die rentes liggen lager. Maak je deze keuze dus o.b.v. VRH/box 3 of o.b.v. zekerheden?quote:Op zondag 7 mei 2023 09:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Eens, voor dit topic is vooral relevant dat de rentes bij verschillende pitches onvoldoende meegestegen zijn met de marktomstandigheden. Daar speelt mee dat de hoge rentes regelmatig lastig te dragen zijn voor deze partijen maar in hoeverre wij dat moeten gaan faciliteren is de vraag. Ik heb in ieder geval gekozen alle 3 de pitches aan mij voorbij te laten gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |