Ik denk dat het wel goed is dat je eerder je bedenkingen hebt laten horen en hopenlijk hebben ze daarmee begrepen wat de verwachting bij (minimaal een aantal) investeerders op dat punt is en gaan nu ook die weg in, want dat is wel erg belangrijk voor het vertrouwen in het platform richting toekomst.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ze niet van plan en dan met name m.b.t. de rente.
Verder heeft het (nog) niet zoveel zin om hier nu al over te gaan discussiëren want hopelijk krijgen ze van hun advocaat de juiste informatie en gaat alles probleemloos en juist worden afgewikkeld.
Zo niet dan vrees ik voor ze dat ze zich schrap kunnen zetten voor een stortvloed aan klachten en procedures.
In de hoop dat alles juist gaat worden afgewikkeld laat ik het hier nu verder bij.
Artikel 38 lijkt me niet van toepassing omdat dit betrekking heeft op een Executoriale verkoop namens SIG. In dit geval wordt buiten SIG het pand verkocht en lijkt me art 17 t/m 24 van toepassing. Hierbij moet gekeken worden naar de omschrijving in de hypotheekakte hoe de opbrengsten verdeeld worden tussen de schrijven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hier is al eerder in het forum over gesproken. En het is inderdaad afwachten hoe SIG het gaat aanpakken.
Volgens de voorwaarden wordt deze volgorde genoemd waarop elke schijf wordt afgelost (38 lid 5 van de voorwaarden).
- de kosten
- verstreken rente
- aflossing geldlening + lopende rente
Over de afwikkeling is echter nog veel onduidelijkheid.
- wel of geen boete voor vervroegde aflossing
- wat heeft voorrang in de voorwaarden, 38 lid 5 of 38 lid 6?
- toekomstige rente of alleen lopende rente?
en zo zijn er vast nog meer vragen te stellen.
Kijk nog wel even welke versie van de AV formeel van toepassing is, uit de nummering krijg ik nu het idee dat het verwijzingen zijn naar de (meest recente) versie van 11 mei 2022. De genoemde leningen zijn van een eerdere datum zodat ook een eerdere versie relevant kan zijn, er staat zeer waarschijnlijk wel een verwijzing in de hypotheek akte en/of in de ondertekende offerte, en hopenlijk niet naar twee verschillendequote:Op woensdag 3 mei 2023 12:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Artikel 38 lijkt me niet van toepassing omdat dit betrekking heeft op een Executoriale verkoop namens SIG. In dit geval wordt buiten SIG het pand verkocht en lijkt me art 17 t/m 24 van toepassing. Hierbij moet gekeken worden naar de omschrijving in de hypotheekakte hoe de opbrengsten verdeeld worden tussen de schrijven.
Antwoord SIG.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Volgens de pitch giga geisoleerd. En dan zie je in het tacatierapport energielabel D staan. Uitleg gevraagd, maar antwoord is er nog niet.
Nou, "giga geisoleerd".... Er is volgens de pitch isolatieglas geplaatst, ja. Maar daarmee heb je bij een wat ouder huis echt nog niet direct een A of B label, hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:05 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Volgens de pitch giga geisoleerd. En dan zie je in het tacatierapport energielabel D staan. Uitleg gevraagd, maar antwoord is er nog niet.
Ik zei de pitch is aangepast.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:01 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Nou, "giga geisoleerd".... Er is volgens de pitch isolatieglas geplaatst, ja. Maar daarmee heb je bij een wat ouder huis echt nog niet direct een A of B label, hoor.
Nu wel bijgeschreven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
De 2e lening was inderdaad vaak een week te laat. Nu is op verzoek van de heren de betaaldatum anderhalve week later en zou je denken dat ze dan wel op tijd betalen maar ook nu weer is de betaling te laat.
Is uiteindelijk zeer verstandig dat men een advocaat in de arm heeft genomen. Er nu deskundigheid en wat ¤ er tegen aan gooien voorkomt uiteindelijk veel gedoe. Lijkt me ook verstandig dat men de advocaat een toelichtingsmemorandum voor de investeerders laat schrijven hoe en op welke wijze obv van welke artikelen etc tot een uitkering cq verdeling komt in de verschillende schijven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik vooral heel erg geïnteresseerd in hoe SiG project Akkerstraat (waar ik zelf ook in zit) financieel gaat afwikkelen en dan vooral tussen de verschillende schijven. De verwachting is namelijk dat bij dit project de opbrengst niet voldoende is om iedereen schadeloos te stellen. Zelf heb ik hierover met SiG in de afgelopen maanden meermaals contact gehad en dat zag er nog niet zo goed uit. M.i. had SiG hier nog niet voldoende over na gedacht en zaten ze helemaal op het verkeerde spoor. Mede naar aanleiding van deze discussie hebben ze inmiddels gelukkig wel een advocaat in de arm genomen dus hopelijk gaat die er voor zorgen dat het voor dit project en (nog veel belangrijker) eventuele toekomstige probleemprojecten goed, eerlijk en volgens de gebruikelijke regels gaat worden afgewikkeld. We gaan het de komende weken/maanden meemaken
Het zijn 2 snelle jongens die vermogen willen opbouwen met inzet van heel veel vreemd vermogen. En zo'n kaartenhuis kan zomaar imploderen bij hogere rentes en leegstand in het vastgoed. Bovendien kun je nog zoveel virtuele overwaarde hebben maar uiteindelijk is het de (binnenkomende) cash op de bank die bepaalt of je alle verplichtingen kunt nakomen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
De 2e lening was inderdaad vaak een week te laat. Nu is op verzoek van de heren de betaaldatum anderhalve week later en zou je denken dat ze dan wel op tijd betalen maar ook nu weer is de betaling te laat.
Er zijn inderdaad 1e hypotheken, dus echt zorgen maak ik me niet. Maar het zal toch niet helemaal lekker lopen bij de heren. In de pitch was melding van een verbouwde villa in Noordwijk die te koop stond en het voornemen om (gedeeltelijke) vervroegd af te lossen bij verkoop van dat of één van hun andere projecten. Die villa in Noordwijk staat nog steeds te koop en is sindsdien z'n 5 ton in prijs gezakt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het zijn 2 snelle jongens die vermogen willen opbouwen met inzet van heel veel vreemd vermogen. En zo'n kaartenhuis kan zomaar imploderen bij hogere rentes en leegstand in het vastgoed. Bovendien kun je nog zoveel virtuele overwaarde hebben maar uiteindelijk is het de (binnenkomende) cash op de bank die bepaalt of je alle verplichtingen kunt nakomen.
Gelukkig is dit slechts beperkt onze zorg want er zijn nogal wat 1e hypotheken afgegeven met taxaties alle nog uit augustus 2021. Dus dat komt wel goed. Er komt altijd wel weer een gek die ons en hen uit de brand komt redden.
En zo niet, We**ijs heeft ervaring uit 2008 met het moeten liquideren van zijn vastgoed.Hij zal daar vast geen herhaling van willen.
Ik heb hierover eerder contact gehad met OPP. SIG was toen over op OPP en Crowdpartners ook. Zij gaven toen aan dat koppelen niet mogelijk was. Dat zou te maken hebben individuele contracten tussen OPP --> crowdfundplatform --> investeerder. Zij voeren puur de betaalafspraken uit die het CF-platform in batches aanlevert aldaar. Op die grond zou - destijds - het koppelen niet mogelijk zijn. Nu wellicht alsnog.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:09 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens hebben alle grotere platforms behalve CCF gecommuniceerd bij welke betaaldienstverlener zij de betalingen laten verlopen nav Europesche vergunning. Vaak is dit OPP. Zou het echt heel moeilijk zijn om de wallets vanuit de verschillende platforms aan elkaar te koppelen aangezien de vereisten bij OPP via elk platform gelijk zijn?
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik heb hierover eerder contact gehad met OPP. SIG was toen over op OPP en Crowdpartners ook. Zij gaven toen aan dat koppelen niet mogelijk was. Dat zou te maken hebben individuele contracten tussen OPP --> crowdfundplatform --> investeerder. Zij voeren puur de betaalafspraken uit die het CF-platform in batches aanlevert aldaar. Op die grond zou - destijds - het koppelen niet mogelijk zijn. Nu wellicht alsnog.
Als ik je goed lees; wil je een eigen inlog om in te loggen bij OPP om je wallets te zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:29 schreef Jaco078 het volgende:
Energie**fabriek Deventer 7 % rente – hypothecaire dekking (1e hypotheek) op het project Ener**giefabriek (LTV 58%).
Linkje
Dank voor de link. Voor 7% laat ik mij inleg uitkeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Destijds hadden NF en SIG ook dezelfde betaalprovider (Inters*), bij één had ik wat issues om geaccepteerd te worden terwijl ik bij de ander al actief was, ik heb toen contact met ze opgenomen en de boodschap was (toen) vanuit de betaalprovider heel helder: We hebben een contract met het individuele platform en voeren daar exclusief de betalingen voor uit, mede op basis van een gedelegeerde verantwoordelijkheid (en mogelijk verschillende commerciele afspraken) en dat kan niet samengevoegd worden. Uiteindelijk heeft het platform actie ondernomen en waren de issues snel verdwenen, maar het bleven uiteraard wel twee wallets.quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).
Alsjeblieft niet zeg, komt alles door elkaar te staan. Nu heb je alles netjes apart. Die registratie is toch maar een eenmalig iets waar je later geen last meer van hebt....quote:Op donderdag 4 mei 2023 11:20 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Net als ik maar 1 portemonnee heb met contant geld en 1 bankrekening voor inkomende/uitgaande betalingen, zou ik per betaaldienstverlener ook maar 1 wallet willen hebben (waar ik maar 1 keer hoef te registreren en algemene voorwaarden hoef je accepteren).
In het verleden snap ik dat goed en misschien vanuit de ogen van OPP ook wel. Er is nu wel een andere situatie ontstaan omdat het crowdfundplatform en de betaaldienstverlener werken obv de Europese wetgeving die voor elke platform gelijk zijn. Ook het acceptatieproces bij OPP zal voor elk platform gelijk moeten zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:10 schreef tnhb het volgende:
[..]
Destijds hadden NF en SIG ook dezelfde betaalprovider (Inters*), bij één had ik wat issues om geaccepteerd te worden terwijl ik bij de ander al actief was, ik heb toen contact met ze opgenomen en de boodschap was (toen) vanuit de betaalprovider heel helder: We hebben een contract met het individuele platform en voeren daar exclusief de betalingen voor uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zitten? Betaling is begin deze maand netjes binnegekomen, maar volgens het overzicht is er een achterstand in de rente en aflossing?
[/quote][quote]quote:Op dinsdag 25 april 2023 05:10 schreef DialMforMoney het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik zit namelijk ook in deze lening en zie nergens iets over een achterstand.
Kleine update, deze week contact gehad met GvE en het is blijkbaar een systeemfout. Dit is hersteld. Niets aan de hand dus, gelukkig.
Bij dergelijke mails stuur ik ze altijd even een kort mailtje terug met complimenten. Dat waarderen ze enorm. En stimuleert hen hiermee door te gaan. Want dit is echt heel netjes, de oplossingen dien ze zoeken om het investeringsgeld terug te krijgen. Enerzijds de ene kant "failliet laten gaan" (eigen interpretatie) en anderzijdsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Netjes van HCN.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |