https://www.ad.nl/binnenl(...)ouan-taghi~aafe0e26/quote:Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie
Strafadvocaat Inez Weski (68) is vrijdag gearresteerd. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of zij onrechtmatig informatie heeft doorgespeeld aan de vermoede criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Daarnaast wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM.
De advocaat van Ridouan Taghi en de broers Mao en Mario Romo in de grote liquidatiezaak Marengo kwam prominent voor in het onderzoek naar de in januari tot 5,5 jaar cel veroordeelde neef en advocaat Youssef Taghi.
Youssef Taghi kreeg zijn straf omdat hij als ‘boodschappenjongen’ van Ridouan Taghi maandenlang berichten in en uit de Extra Beveiligde Inrichting had gesmokkeld. Het Openbaar Ministerie (OM) ziet sterke aanwijzingen dat ook Weski door naasten van Taghi onder druk is gezet andere informatie door te spelen dan zij vanuit haar rol als raadsvrouw mocht.
Het Openbaar Ministerie heeft de Deken van de Orde van Advocaten op de hoogte gesteld van de aanhouding van de advocaat. Weski wordt volgens ingewijden vrijdag verhoord.
Al op een zitting in juli 2022 in de zaak van Youssef Taghi werd sterk gesuggereerd dat ook Weski verboden informatie had doorgespeeld. Het OM erkende dat een besproken proces-verbaal over een ‘geheimhouder’ ging, maar Weski’s naam werd niet genoemd. De rechtbankvoorzitter gaf de strekking van het document weer: twee familieleden van Ridouan Taghi zouden in versleutelde gesprekken gesproken hebben over de mogelijkheid dat Inez Weski, de advocaat die Taghi bijstaat in het Marengoproces, usb-sticks de EBI binnen heeft gebracht.
Justitie stelde daarop ‘niet de bevestiging’ te hebben dat Weski via usb-sticks informatie de EBI in en uit heeft gebracht. ,,We weten het niet,” aldus een van de twee officieren van justitie. ,,We hebben niet de conclusie dat het heeft plaatsgevonden. Er is ook geen actief nader onderzoek gedaan om te kijken of het zou kunnen kloppen.”
De voorzitter las vervolgens de conclusie van het onderzoeksteam voor, dat lijkt overtuigd te zijn van een rol van Weski. ,,Het kan niet anders dan dat dit via mr. Weski is gebeurd.”
,,Dit dossier staat vol aanwijzingen dat Ridouan Taghi al veelvuldig communiceerde met de buitenwereld nog voordat mijn cliënt toegang tot hem kreeg,” concludeerde André Seebregts als nieuwe raadsman van Youssef Taghi.
‘Als ze het vrijdag meneemt, zou super zijn’
Die aanwijzingen bestaan uit onderschept berichtenverkeer. Zo bespreken familieleden van Ridouan in juni 2020 dat ze een beveiligde USB-stick aan Weski hebben gegeven. De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’
Ook is er communicatie tussen de oudste zoon van Ridouan Taghi en de Italiaanse maffiabaas Raffaele Imperiale van 18 november 2020. Daarin zegt de zoon dat hij contact heeft gehad met F. (father, volgens de politie). Vervolgens wordt een bericht over financiën en kennelijke drugshandel doorgestuurd, dat dwingend van toon is en waarin veelvuldig de term ‘sir’ valt. De recherche ziet hierin een aanwijzing dat het bericht van Ridouan Taghi afkomstig is. Ook is sprake van ‘my son’, ‘my family’ en ‘I am in jail’.
Advocaat Seebregts spreekt van ‘een parallelle communicatielijn’ die teruggaat tot medio februari 2020: ruim een jaar voordat Youssef Taghi de EBI voor het eerst binnenging. Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. “Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”
Weski, verontwaardigd, ontkent de aantijgingen met klem. “Er wordt hier over mijn rug verdediging gevoerd. Dit is verschrikkelijk. De uitspraken van Seebregts verbazen mij. Het is allemaal uitgezocht door justitie en bleek geen juiste veronderstelling.”
Advocaat Onno de Jong: Enorme klap voor haar en advocatuur
Advocaat Onno de Jong, die samen met Peter Schouten tot voor kort de kroongetuige bijstond in het Marengo-proces, reageert geschrokken. ,,Een bekende advocaat die in zo’n prominent proces wordt aangehouden: ik ben er behoorlijk van ondersteboven. Dit is nog nooit gebeurd. Dit betekent voor haar een enorme klap, maar ook voor de advocatuur. We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangericht.”
Het OM zit wel vaker fout maar als er geen consequenties zijn....tja...Als ze weer fout zitten...quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:01 schreef nixxx het volgende:
Zo dan.. dat is nogal een stap van het OM!
Ja, dat is ook wel een beetje zo. Als er een kop zou moeten rollen bij het OM rolt die zo een andere management functie binnen de overheid in.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het OM zit wel vaker fout maar als er geen consequenties zijn....tja...Als ze weer fout zitten...
Om die reden zou ik zo'n pipo niet willen verdedigen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef kwiwi het volgende:
Kan me nog wel voorstellen ook dat het gebeurd is, onder bedreiging o.i.d.
Als ze dat vrijwillig heeft gedaan zou ik echt niet begrijpen, vrijwillig je carrriere en naam om zeep helpen
Ja precies, zou er m'n handen ook niet aan willen branden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Om die reden zou ik zo'n pipo niet willen verdedigen.
Je weet gewoon dat ze je gaan dwingen te doen die niet pluis zijn...
Dat is natuurlijk onzin, je kunt nooit iemand op zijn uiterlijk beoordelen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:02 schreef Marsenal het volgende:
High profile, dan is de bewijslast dringend genoeg.
Aan de kop kan je al zien dat die niet goed wijs is natuurlijk.
Je werkt mee anders lig je naast Wiersum?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef kwiwi het volgende:
Als ze dat vrijwillig heeft gedaan zou ik echt niet begrijpen, vrijwillig je carrriere en naam om zeep helpen
Ik kan me dat dus niet voorstellen. Dan stop je toch met hem te verdedigen? En breng je het naar buiten?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef kwiwi het volgende:
Wie praat, die gaat.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan me dat dus niet voorstellen. Dan stop je toch met hem te verdedigen? En breng je het naar buiten?
Heeft Bram Moskowitz toch ook gedaan in het verleden toen hij Holleeder verdedigde?
Als ze dreigen om een naaste van je wat aan te doen als je niet meewerkt, of het naar buiten brengt, dan heb je weinig keus.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kan me dat dus niet voorstellen. Dan stop je toch met hem te verdedigen? En breng je het naar buiten?
Heeft Bram Moskowitz toch ook gedaan in het verleden toen hij Holleeder verdedigde?
Taghi plus zijn netwerk is wel van een ander kaliber dan Holleeder.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een advocaat moet ook eten. Er is gewoon een groot gebrek aan aardige en betrouwbare criminelen die toch doortrapt genoeg zijn een fatsoenlijk uurtarief te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Om die reden zou ik zo'n pipo niet willen verdedigen.
Je weet gewoon dat ze je gaan dwingen te doen die niet pluis zijn...
Het zou zomaar kunnen zijn dat Taghi een groter netwerk heeft, dat veel moeilijker in kaart te brengen is dan dat van Holleeder.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet goed inschat met wat voor schorem je te maken hebt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Keuze om je erin te vermengen bij dit soort high profile verdachten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze dreigen om een naaste van je wat aan te doen als je niet meewerkt, of het naar buiten brengt, dan heb je weinig keus.
Niet ondenkbaar dat dit gebeurd is.
Dat zat ik ook te denken, en dan denk ik dat Weski geen krimp geeft als je haar eigen leven bedreigt, maar ze heeft ook een kind, en het zou me niets verbazen als ze zo ver gegaan zijn haar met het leven/welzijn van jaar kind te bedreigen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef kwiwi het volgende:
En wat ook is gebleken is dat de overheid niet in staat is bescherming te bieden aan jou en je familie als je toch besluit hiermee naar buiten te treden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zat ik ook te denken, en dan denk ik dat Weski geen krimp geeft als je haar eigen leven bedreigt, maar ze heeft ook een kind, en het zou me niets verbazen als ze zo ver gegaan zijn haar met het leven/welzijn van jaar kind te bedreigen.
Jij denkt niet dat het OM ook dit heeft onderzocht? Het OM zet haar niet voor jan lul vast.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zat ik ook te denken, en dan denk ik dat Weski geen krimp geeft als je haar eigen leven bedreigt, maar ze heeft ook een kind, en het zou me niets verbazen als ze zo ver gegaan zijn haar met het leven/welzijn van jaar kind te bedreigen.
Kan ook om een kleinkind gaan overigens, die zoon is van 1981.
Denk je dat dit niet vaker gebeurd bij strafrechtadvocaten?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ze dreigen om een naaste van je wat aan te doen als je niet meewerkt, of het naar buiten brengt, dan heb je weinig keus.
Niet ondenkbaar dat dit gebeurd is.
Weski wordt helemaal niet betaald door Taghi. Taghi heeft (op papier) namelijk helemaal geen geld om zichzelf een advocaat te kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een advocaat moet ook eten. Er is gewoon een groot gebrek aan aardige en betrouwbare criminelen die toch doortrapt genoeg zijn een fatsoenlijk uurtarief te kunnen betalen.
Ik denk dat je een tikkeltje naïef bent in dezequote:Op vrijdag 21 april 2023 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk je dat dit niet vaker gebeurd bij strafrechtadvocaten?
Plus. Alle mensen die taghi heeft omgelegd werden niet beveiligd. Als Inez naar buiten zou brengen dat ze werd bedreigd had het OM vast kunnen helpen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo naïef is.
Ik vond het niet mooi, maar smaken verschillen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:24 schreef Starhopper het volgende:
WeskiZe ziet er altijd zo cool uit met haar makeup
[ afbeelding ]
Gaaf land.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Weski wordt helemaal niet betaald door Taghi. Taghi heeft (op papier) namelijk helemaal geen geld om zichzelf een advocaat te kunnen veroorloven.
Taghi en zijn organisatie is natuurlijk wel een verhaal apart..quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een advocaat moet ook eten. Er is gewoon een groot gebrek aan aardige en betrouwbare criminelen die toch doortrapt genoeg zijn een fatsoenlijk uurtarief te kunnen betalen.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:24 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:04 schreef mvdejong het volgende:
Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn om een dermate bekende advocate met haar reputatie daadwerkelijk te gaan aanklagen.
Ja en? Denk je dat ze haar zouden laten lopen als het onder bedreiging is gebeurd?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:22 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat het OM ook dit heeft onderzocht? Het OM zet haar niet voor jan lul vast.
Ik vind haar engig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:24 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Strafrechtadvocaten zullen idd heus wel vaker bedreigd worden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk je dat dit niet vaker gebeurd bij strafrechtadvocaten?
Plus. Alle mensen die taghi heeft omgelegd werden niet beveiligd. Als Inez naar buiten zou brengen dat ze werd bedreigd had het OM vast kunnen helpen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze zo naïef is.
Idd, wie blijft er nu nog over die die druk kan weerstaan? Hoe doen ze dit bij de Italiaanse maffia?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:30 schreef Jojoke het volgende:
Ik gok dat zij en haar kantoor ernstig bedreigd werden. Het lijkt mij levensgevaarlijk om de advocaat van Taghi te zijn.
Diep van binnen voelt het zo, maar goed, we zijn een beschaafd land.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:28 schreef Guanabana het volgende:
Wordt tijd dat die Taghi een ongelukje krijgt denk ik.
Gaat allemaal nergens meer over zo, in onze rechtsstaat.
Zo werkt dat, gelukkig, in elke rechtsstaat.quote:
Dat vraag ik mij ook af. En wie garandeert ons dat de rechters veilig zijn en zonder last kunnen rechtspreken?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Idd, wie blijft er nu nog over die die druk kan weerstaan? Hoe doen ze dit bij de Italiaanse maffia?
Als je ook maar iets snapt van de rechtsstaat zou je een advocaat nooit verwijten dat die wie dan ook verdedigt. Vind ik.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:31 schreef Mrmime het volgende:
Ik vind Inez echt top. Maar Taghi verdedigen, geef mijn portie maar aan Fikkie
Er was al een rechter naar het buitenland verhuisd, waardoor het proces weer uitliep. Kan toeval zijn maar wel opvallend. Maar idd, denk dat we moeten gaan kijken hoe andere landen met hele criminele netwerken dit aanpakken..quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:38 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. En wie garandeert ons dat de rechters veilig zijn en zonder last kunnen rechtspreken?
Taghi lijkt me een redelijk man. Die doet je daarna vast niets meer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ook niet. En nu?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:30 schreef Berkery het volgende:
Inez Weski kent zeker geen stofzuigerverkopers.
Niet mijn definitie van cool.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:24 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Allemaal leuk en aardig, maar er is ook zoiets als realiteit waarin Taghi bedreigingen en het uitvoeren van die bedreigingen niet schuwt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je ook maar iets snapt van de rechtsstaat zou je een advocaat nooit verwijten dat die wie dan ook verdedigt. Vind ik.
Ja, die rechter die "toevallig" naar het buitenland verhuist is ook een bijzonder verhaal.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:41 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Er was al een rechter naar het buitenland verhuisd, waardoor het proces weer uitliep. Kan toeval zijn maar wel opvallend. Maar idd, denk dat we moeten gaan kijken hoe andere landen met hele criminele netwerken dit aanpakken..
Das klote.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er is ook zoiets als realiteit waarin Taghi bedreigingen en het uitvoeren van die bedreigingen niet schuwt.
Ik vermoed dat zo’n persoon ook een ernstige persoonlijkheidsstoornis heeft.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:43 schreef StateOfMind het volgende:
Snap dat soort figuren als Taghi sowieso niet.
Vroeg of laat loop je toch tegen de lamp en wordt je of doodgeschoten of opgepakt.
En dan heb je wel eventjes in onvoorstelbare weelde geleegd, maar daar heb je niks meer aan als je je resterende 30-40 jaar in een cel door mag brengen.
Zie ook El Chapo, die de rest van zijn leven in volledige isolatie zit (en terecht).
Ik meen dat de Italiaanse justitie in het verleden al eens heeft aangeboden om Nederland te helpen met tips en adviezen over hoe het beste om te gaan met dit soort grote en georganiseerde mafia bendesquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:41 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Er was al een rechter naar het buitenland verhuisd, waardoor het proces weer uitliep. Kan toeval zijn maar wel opvallend. Maar idd, denk dat we moeten gaan kijken hoe andere landen met hele criminele netwerken dit aanpakken..
Wat een gekke reactie. Ik verwijt niemand iets, heb er juist veel respect voor dat zij dat doet. Ik bedoelde alleen dat ik het zelf niet zou kunnen / durven.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je ook maar iets snapt van de rechtsstaat zou je een advocaat nooit verwijten dat die wie dan ook verdedigt. Vind ik.
Dat zeker, ene kant heb ik dus zeker respect voor Weski.. Maar als ik (top) advocaat was... mij niet bellenquote:
Een ontsnapping, voortzetten van z'n zaakjes, de moord op Peter R. de Vries, etc.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:39 schreef Kiwi7 het volgende:
Ben overigens wel benieuwd welke informatie zij naar buiten moest brengen.
Taghi zegt zich berust te hebben in zijn levenslange straf, of in elk geval vanuit te gaan dat hij levenslang krijgt.
Zal misschien dan wel met het oog op een ontsnapping zijn.
Kan mij goed voorstellen dat veel advocaten helemaal niet willen deelnemen aan deze rechtzaken rond Taghi en zijn kontmaatjes. Je speelt toch een beetje met je eigen leven en die van je familie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:43 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er is ook zoiets als realiteit waarin Taghi bedreigingen en het uitvoeren van die bedreigingen niet schuwt.
Oh. Even verkeerd begrepen dan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Wat een gekke reactie. Ik verwijt niemand iets, heb er juist veel respect voor dat zij dat doet. Ik zeg alleen dat ik het zelf niet zou kunnen / durven.
Dat was een verwijzing naar Breaking Bad/Better Call Saul. Daar doet me dit wat aan denken.quote:
https://www.ad.nl/buitenl(...)oorsnijden~ab79ab17/quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen dat de Italiaanse justitie in het verleden al eens heeft aangeboden om Nederland te helpen met tips en adviezen over hoe het beste om te gaan met dit soort grote en georganiseerde mafia bendes
Dat klopt. Om die reden zijn er strafrechtadvocaten die liever andere zaken doen. Dan liever pedofielen, jihad strijders of kleinere drugsdealers.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan mij goed voorstellen dat veel advocaten helemaal niet willen deelnemen aan deze rechtzaken rond Taghi en zijn kontmaatjes. Je speelt toch een beetje met je eigen leven en die van je familie.
Ohhh. Beide series nooit gevolgdquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat was een verwijzing naar Breaking Bad/Better Call Saul. Daar doet me dit wat aan denken.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)oorsnijden~ab79ab17/
Afwachten met wat? Het is toch gewoon groot nieuws en feitelijk correct dat een van de bekendste advocaten van het land is opgepakt?quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef potjecreme het volgende:
Laten we even afwachten mensen.
[ twitter ]
Als je als topcrimineel je neef als advocaat neemt hoef je natuurlijk geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben dat dat op zijn minst de schijn heeft van een lijntje naar de buitenwereld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:35 schreef kalinhos het volgende:
Ben benieuwd. De vorige advocaat van Taghi waar het OM dit deed (tevens zn neef) zaten ze goed. Toen was de reactie aanvankelijk hetzelfde als nu.
Dat snap ik inderdaad nooit van een hoop van die high-profile gangsters. Waarom niet genoegen nemen met pak 'm beet 10 miljoen en dan verdwijnen in de obscuriteit.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:43 schreef StateOfMind het volgende:
Vroeg of laat loop je toch tegen de lamp en wordt je of doodgeschoten of opgepakt.
En dan heb je wel eventjes in onvoorstelbare weelde geleegd, maar daar heb je niks meer aan als je je resterende 30-40 jaar in een cel door mag brengen.
Zie ook El Chapo, die de rest van zijn leven in volledige isolatie zit (en terecht).
De uitspraak in De Mos-zaak moet kennelijk in de vergetelheid raken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:01 schreef nixxx het volgende:
Zo dan.. dat is nogal een stap van het OM!
Er wordt gewoon samengewerkt tussen de Italiaanse en Nederlandse jusitities om Italiaanse maffiagroeperingen die aanwezig zijn in de haven van Rotterdam aan te pakken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen dat de Italiaanse justitie in het verleden al eens heeft aangeboden om Nederland te helpen met tips en adviezen over hoe het beste om te gaan met dit soort grote en georganiseerde mafia bendes
Taghi heeft heel lang onder de radar kunnen opereren. De opkomst van Taghi is totaal niet opgemerkt. Toen men 'm in de gaten begon te krijgen was-ie al uitgegroeid tot een hele grote speler.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:43 schreef StateOfMind het volgende:
De timing deed me inderdaad even denken of dit een afleiding zou moeten zijn voor het Mos-debacle. Maar ja, als dit niet 101% zeker is, wordt dit nog zo'n afgang.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De uitspraak in De Mos-zaak moet kennelijk in de vergetelheid raken.
HeT is eEN COmPloT!quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Denk niet dat Taghi daar wakker van ligt. Marengo wordt alleen maar verder uitgesteld zo.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef SiGNe het volgende:
Karma, Taghi schakelt een advocaat van het OM uit, het OM schakelt een advocaat van Taghi uit![]()
![]()
dit ook maar 1 seconde denken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Topic mag alvast gereekst worden. Bedankt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
HeT is eEN COmPloT!
Hou op hoor
De Italiaans-Amerikaanse maffiafamilies in de VS zijn ook redelijk gedecimeerd door de FBI en veel makkelijker aan te pakken door veranderde wetgeving die in 1970 werd ingevoerd, al spelen ze nog wel een rol van betekenis in de drugshandel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Japan heeft men de Yakuza er tegenwoordig ook flink onder.
Trap er niet in mensen, open je ogen!quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De officier is een feyenoord fanquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Ron Kneuterquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef potjecreme het volgende:
Laten we even afwachten mensen.
[ twitter ]
Moedertje staat heeft het beste met ons voor. Gaat u rustig slapen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
HeT is eEN COmPloT!
Hou op hoor
Ach ja. Er zijn ook landen op deze aardbol waar een soort Taghi president is.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Moedertje staat heeft het beste met ons voor. Gaat u rustig slapen.
Schijnt dat het grove geweld (lees: aandacht van de politie) van de Mocro Mafia de kartels ook een doorn in het oog was en dat zij op de achtergrond bezig zijn/waren om de Albanezen en Ieren wat meer ruimte te geven qua samenwerking met hen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Taghi heeft heel lang onder de radar kunnen opereren. De opkomst van Taghi is totaal niet opgemerkt. Toen men 'm in de gaten begon te krijgen was-ie al uitgegroeid tot een hele grote speler.
Er zijn twee dingen mis gegaan: 1. Hij is grof geweld gaan gebruiken en 2. PGP is gekraakt. Als die dingen niet gebeurd waren, was-ie niet gepakt. Als je netjes je transporten doet, is er niet zoveel aan de hand. Als je echte begint te moorden, tja, dan vestig je wel meteen de aandacht op je. Dan wil de politie weten wie daar achter zit.
Ik heb wel eens begrepen dat er waarschijnlijk meerdere organisaties bestaan die minstens zo groot zijn als die van Taghi, maar die er wel in slagen om onder de radar te blijven. Vooral omdat ze geen geweld gebruiken.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:30 schreef Berkery het volgende:
Inez Weski kent zeker geen stofzuigerverkopers.
1-1quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef SiGNe het volgende:
Karma, Taghi schakelt een advocaat van het OM uit, het OM schakelt een advocaat van Taghi uit![]()
![]()
populisme ten top dit.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij de VVD is ze al schuldig.
Die knakker is ook zo heerlijk aanwezig in Mocro Mafia van John van den Heuvel..quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tjonge. En de beste man is zelf advocaat geweest. Onschuldpresumptie even makkelijk opzij gezet voor wat ego-tripperij.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ellian werd ook zwaar beveiligd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Over de aard van de dreiging tegen hem doet Ellian geen uitspraken. "Daar kan ik niks over zeggen." De VVD'er heeft onder meer justitie en rechtspraak in zijn portefeuille.
https://nos.nl/artikel/24(...)ordt-zwaar-beveiligd
“Helaas blijkt die er dus wel te zijn, met alle gevaren van dien.”quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.
Hij zit veelvuldig in John van den Heuvel's Videoland serie over Taghi en de Mocro Mafia.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer ernstig natuurlijk. Maar ik zie het verband niet helemaal?
Tweet is verwijderd. Hij voelde zelf dus ook wel aan dat dit niet kon.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Telegraafquote:Het OM denkt meer dan genoeg bewijs te hebben, maar heeft met de arrestatie van Weski gewacht tot haar pleidooien in de Marengo-zaak voorbij waren. Dat was deze week het geval.
Eerder al kwamen bij De Telegraaf tips binnen dat ook kantoorgenoten van Weski soms ongeoorloofd berichten doorspeelden. Dat zou gebeuren via de advocatenlijn, die niet mag worden afgeluisterd. Zo zou een jonge kantoorgenoot haar telefoon op speaker zetten als Taghi vanuit de EBI belde, waardoor familieleden konden deelnemen aan het gesprek.
De geruchten over Weski gaan juist over de periode voordat z'n neef in beeld kwam.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben niet verrast, Taghi is meedogenloos. Nadat zijn neef werd gepakt moest hij op zoek naar nieuwe schakel, heel veel andere opties dan Weski waren er niet.
Beetje cynisch wel. En je zou zelfs kunnen zeggen gevaarzettend als dit allemaal klopt. Dan hebben ze immers willens en weten een lijn naar buiten laten bestaan.quote:
Beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen dan…quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Tweet is verwijderd. Hij voelde zelf dus ook wel aan dat dit niet kon.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.
Nadat hij er door meerdere personen op gewezen was dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen tweet die opportunist nu opnieuw:quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zie de Posts boven jequote:Op vrijdag 21 april 2023 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nadat hij er door meerdere personen op gewezen was dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen tweet die opportunist nu opnieuw:
[ twitter ]
Was ook zo'n gast daar die ging tegen de maffia getuigen en zijn hele familie werd uitgemoord.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat het NLse OM contact heeft met bijv Italië. Hoe ze daar de georganiseerde misdaad (maffia) aanpakken.
De Italianen doen dat een stuk professioneler dan wij (nadat daar gewoon rechters opgeblazen werden).
Die hebben er echt van geleerd. Voor georganiseerde misdaad op dit niveau gelden andere regels dan voor kleinere misdadigers.
(En dat is hier ook. Vandaar de EBI, maar dat kan nog wel een stukje strikter)
De behoudt ze gewoon totdat bewezen is dat ze schuldig is.quote:
Ik weet niet of dat wel zo simpel ligt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:02 schreef golfer het volgende:
[..]
De behoudt ze gewoon totdat bewezen is dat ze schuldig is.
Zo dan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie
https://www.ad.nl/binnenl(...)rganisatie~aafe0e26/
Nederland is volgens mij meer een doorvoerland dan Italië. De maffia is een lachertje vergeleken met de drugskartelsquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat het NLse OM contact heeft met bijv Italië. Hoe ze daar de georganiseerde misdaad (maffia) aanpakken.
De Italianen doen dat een stuk professioneler dan wij (nadat daar gewoon rechters opgeblazen werden).
Die hebben er echt van geleerd. Voor georganiseerde misdaad op dit niveau gelden andere regels dan voor kleinere misdadigers.
(En dat is hier ook. Vandaar de EBI, maar dat kan nog wel een stukje strikter)
Ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was ook zo'n gast daar die ging tegen de maffia getuigen en zijn hele familie werd uitgemoord.
Ze krijgt in ieder geval rust. En gedwongen pensioen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het zo is…
Ze is 68 jaar. Niet beter van je pensioen genieten?
Dat proces is zo goed als klaar, Weski had haar slotpleidooi al gegeven.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat Taghi daar wakker van ligt. Marengo wordt alleen maar verder uitgesteld zo.
Wat een zooitje.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Ja. Die Taghi is echt eng groot en gevaarlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederland is volgens mij meer een doorvoerland dan Italië. De maffia is een lachertje vergeleken met de drugskartels
bron:adquote:Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. ,,Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”
Niet zo vreemd. Als je communicatie faciliteert die verboden is en waardoor zij hun criminele praktijken kunnen voortzetten dan word je onderdeel van de organisatie. Je raakt gewoon verstrikt in het spinnenweb.quote:
Ik kan juist heel goed mensen op het uiterlijk beoordelen, en met deze mevrouw zit ik ook wel bij het juiste eind. Daar zit gewoon een steekje los.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, je kunt nooit iemand op zijn uiterlijk beoordelen.
Iemand die eruit ziet als een brede stoere Hell's Angel, vol met tattoos kan een hele grote miet zijn, terwijl die lange slungel van het straat verderop eigenlijk een nietsontziende harde crimineel is.
Iedereen is kwetsbaar voor dat soort zware criminelen en dat soort criminele organisaties.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze is een goede advocaat maar ook weer een dagje ouder. Misschien daardoor meer kwetsbaar?
Dankjewel, ik ben een beelddenker.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:27 schreef superniger het volgende:
Moet ze nu ook in haar blote bips hurken en 3 keer kuchen?
Ook een gedachte die bij mij speelt/speelde.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je werkt mee anders lig je naast Wiersum?
Stukje beroepseer zit er waarschijnlijk wel bij. Maar ik sluit bepaald niet uit dat er ook sprake is/was van bedreiging en intimidatie. Al is dat in deze fase speculeren.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom zou je in eerste instantie je inlaten met zo iemand als Taghi? Ja ik weet dat iedereen recht heeft op een advocaat bla die bla, maar je kan als advocaat niet gedwongen worden om iemand als client te nemen
Dan is dit wel de perfecte manier om er mee te kappenquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stukje beroepseer zit er waarschijnlijk wel bij. Maar ik sluit bepaald niet uit dat er ook sprake is/was van bedreiging en intimidatie. Al is dat in deze fase speculeren.
En André Seebregts is de nieuwe raadsman van Youssef Taghi, neef advocaat van Taghi die vervolgd is voor lekken.quote:
Idd, als er ernstige bedreigingen jegens haar naasten zijn is dit waarschijnlijk de beste manier om er vanaf te komen, zelfs als je daarvoor een jaar (of langer) moet zitten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dan is dit wel de perfecte manier om er mee te kappen
Zelf opstappen is link
Weigeren is link
Shit die gelekt wordt, uit de ambt gezet en een jaartje brommen, ik zou er voor tekenen als ik in haar situatie zou zitten
Als je slechte kaarten hebt, probeer dan eens te bluffen door hoog in te zetten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Wat hadden ze anders ten laste moeten leggen dan? Schending geheimhouding?quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je slechte kaarten hebt, probeer dan eens te bluffen door hoog in te zetten.
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vindenquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Hoe je getuigen (inclusief familie) moet beschermen, weten ze daar inmiddels ook beter dan hier.
Wij zijn eigenlijk gewoon niet gewend om met dit niveau van criminelen om te gaan.
Oh, dat zou ik wel interessant vinden om te lezen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vinden
En vooral niet samenwerken (vooraf als een vooropgezet plan, of achteraf door info te verschaffen voor strafvermindering) met het OM, dat komt toch wel uit en dan ben je alsnog de pisang/het bokje/het haasje/oftewel je wordt vermoordquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, als er ernstige bedreigingen jegens haar naasten zijn is dit waarschijnlijk de beste manier om er vanaf te komen, zelfs als je daarvoor een jaar (of langer) moet zitten.
Ik denk deze, maar paywall dus kan het niet meer lezen, dus puur op basis van de titel https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-is-naief-a3984134quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik wel interessant vinden om te lezen.
(Als je het makkelijk kunt vinden..geen extra moeite voor doen, hoor).
Ja. Dat is hem!!quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk deze, maar paywall dus kan het niet meer lezen, dus puur op basis van de titel https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-is-naief-a3984134
Dat kan dus wel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom zou je in eerste instantie je inlaten met zo iemand als Taghi? Ja ik weet dat iedereen recht heeft op een advocaat bla die bla, maar je kan als advocaat niet gedwongen worden om iemand als client te nemen
Dat staat volledig los hiervan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:09 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Advocaten Peter Schouten en Onno de Jong staan kroongetuige Nabil B. niet langer bij. Dat bleek dinsdag tijdens een zitting in het Marengo-proces. Bang zijn de advocaten niet, maar wat wel de reden is om te stoppen, wilden ze niet zeggen.
Zou dat ook hiermee te maken kunnen hebben?
Wat gebeurd er allemaal?
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
De orde van advocaten. Als jij geen advocaat kan vinden die jou wil bijstaan, zijn zij verplicht iemand toe te wijzen.quote:
Hmm ... zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:31 schreef livelink het volgende:
[..]
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.
Ik kan me zo voorstellen dat je, eenmaal in de klauwen van zo iemand als Tagi, heel snel in de positie bent dat je geen kant meer op kunt. Dat die man nergens voor terugdeinst lijkt me inmiddels wel bewezen.
Misschien is deze arrestatie wel haar uitweg?
Ik ben niet verrast. In haar verdediging ging ze door het stof voor hem. Dat vind ik al een signaal. Je kunt als advocaat een supercrimineel verdedigen, maar niet meegaan in vrijspraak.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:46 schreef Tengano het volgende:
Komt een beetje over als fake nieuws dit. Ik wacht het nog even af
Dat zo zomaar kunnen ja, dat ze op deze manier van Taghi af komt, desnoods met een celstraf.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:31 schreef livelink het volgende:
[..]
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.
Ik kan me zo voorstellen dat je, eenmaal in de klauwen van zo iemand als Tagi, heel snel in de positie bent dat je geen kant meer op kunt. Dat die man nergens voor terugdeinst lijkt me inmiddels wel bewezen.
Misschien is deze arrestatie wel haar uitweg?
Wat was dat?quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:43 schreef Jojoke het volgende:
Ze had afgelopen woensdag nog een rare conspiracy-achtig inbreng, misschien de trigger voor ingrijpen?
Er zijn meerdere Italiaanse misdaadjournalisten die dit beweren. Nederland is qua opsporing en strafrecht totaal niet ingesteld op dit soort zware misdaad. Roberto Saviano is er een van.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vinden
Daar staat me ook iets van bij ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nope, ga ik niet kijkenquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:19 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Kijktip
[ twitter ]
Bij Beau komt Saskia Belleman en Anis Boumanjal.
Die Roethof gaat het opnemen voor die Weskiquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nope, ga ik niet kijken
Vooral omdat ik die roethof totaal niet trek maar ook omdat dat gesprek helemaal niets gaat toevoegen, een hoop gespeculeer vol met aannames waar je niets wijzer van gaat worden
Dankjewel, is een duidelijk verhaal.quote:
Nee, in Dubai of Iran. Als arresteren niet zou lukken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat het OM Taghi zonder proces wil killen in Dubai of de EBI.
Ze hebben helemaal gelijk. Er zijn al meerdere doden gevallen en de man gebruikt terreur om zijn doel te bereiken. Je mag best onderscheid maken tussen een gewone crimineel die misschien nog een klein hartje heeft en maffia/terreur-figuren die geen enkel middel schuwen. Er zitten zoveel mensen onder zware beveiliging, tot de kroonprinses aan toe, vanwege deze netwerken. Dit is beschamend dat zoveel mensen geknecht worden door deze drugsmaffia en dat er niet harder wordt ingegrepen. Sowieso zouden deze figuren het recht moeten verliezen om hun advocaat onder 4 ogen te spreken. Ik begrijp dat hier ethische bezwaren tegen zijn, maar bij maffia als deze maak je altijd de advocaat een automatisch doelwit voor chantage want ze schuwen geen middelen. En daar zouden de advocatuur tegen beschermd moeten worden als ze maffia-/terreurzaken behandelen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zijn meerdere Italiaanse misdaadjournalisten die dit beweren. Nederland is qua opsporing en strafrecht totaal niet ingesteld op dit soort zware misdaad. Roberto Saviano is er een van.
En Weski lijkt me gewoon bedreigd/gechanteerd te zijn, kan me niet voorstellen dat een advocaat met haar reputatie dit vrijwillig heeft gedaan.
Is bewezen dat Taghi vreselijke dingen heeft gedaan? Dat is nu net de vraag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:48 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben niet verrast. In haar verdediging ging ze door het stof voor hem. Dat vind ik al een signaal. Je kunt als advocaat een supercrimineel verdedigen, maar niet meegaan in vrijspraak.
Iedere verdachte heeft recht op een advocaat, maar dat neemt niet weg dat hij vreselijke dingen heeft gedaan. En dat verloor ze wel eens uit het oog.
Dus ik ben totaal niet verrast door dit nieuws.
Kom op man....quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is bewezen dat Taghi vreselijke dingen heeft gedaan? Dat is nu net de vraag.
'Mag ik even uitpraten.'quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Roethof gaat het opnemen voor die Weski
Bingo:
Heksenjacht
Ongefundeerd
Geen feiten
Speculatie
Onschuldig
Het enige bewijs dat er ligt zijn de verklaringen van een andere crimineel (de kroongetuige) en de pgp-berichten. Van die pgp-berichten moet het OM kunnen bewijzen wie er achter zat, dat zijn anonieme accounts. De betrouwbaarheid van een kroongetuige is ook altijd een dingetje. Dus dat ze vrijspraak eiste is logisch.quote:
Hangt eraf of je liquidaties van onschuldige mensen onder vreselijke dingen schaart. Meeste mensen doen dat wel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel klopt. Alleen al het aantal mensen wat omgelegd wordt in deze zaak, geeft te denken over de competenties van het OM. Holleeder is er pinuts bij. Dit is zo uitermate gewelddadig allemaal.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zijn meerdere Italiaanse misdaadjournalisten die dit beweren. Nederland is qua opsporing en strafrecht totaal niet ingesteld op dit soort zware misdaad. Roberto Saviano is er een van.
En Weski lijkt me gewoon bedreigd/gechanteerd te zijn, kan me niet voorstellen dat een advocaat met haar reputatie dit vrijwillig heeft gedaan.
Heeft hij liquidaties gepleegd dan? Taghi is vooralsnog voor geen enkele moord veroordeeld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:04 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Hangt eraf of je liquidaties van onschuldige mensen onder vreselijke dingen schaart. Meeste mensen doen dat wel.
Pffffffquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heeft hij liquidatie gepleegd dan? Taghi is vooralsnog voor geen enkele moord veroordeeld.
Oh ja, tuurlijk, dank.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat het OM Taghi zonder proces wil killen in Dubai of de EBI.
Er wordt hier gezegd dat Weski geen vrijspraak had moeten vragen, omdat Taghi vreselijke dingen gedaan heeft. Maar deze hele zaak draait nou juist om de vraag of hij werkelijk die dingen gedaan heeft. Als je eigen advocaat dan al gaat acteren alsof je het wel gedaan hebt, kun je beter direct een andere advocaat nemen.quote:
Is de paus rooms?quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heeft hij liquidaties gepleegd dan? Taghi is vooralsnog voor geen enkele moord veroordeeld.
Dat is allemaal waar. Maar als continu mensen waar meneer Taghi problemen mee heeft om zeep worden geholpen, en er wordt van hem verdenkt dat hij moord en onderdeel van de georganiseerde misdaad is, dan moet een advocaat niet de enige lijn van communicatie zijn tot deze persoon, want misschien dat een Holleeder nog wel enige respect had, maar daar is tegenwoordig geen sprake meer van. Dus dan moet je de advocatuur beschermen tegen chantage en eisen dat er geen onder-ogen-gesprekken meer zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er wordt hier gezegd dat Weski geen vrijspraak had moeten vragen, omdat Taghi vreselijke dingen gedaan heeft. Maar deze hele zaak draait nou juist om de vraag of hij werkelijk die dingen gedaan heeft. Als je eigen advocaat dan al gaat acteren alsof je het wel gedaan hebt, kun je beter direct een andere advocaat nemen.
Jij denkt dat ie toch meer in de stofzuigers zit?quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:56 schreef Sodemieters het volgende:
Laten we eerst maar eens afwachten wat er daadwerkelijk aan de hand is, voordat we de hele cliënt-advocaat vertrouwelijkheid op het spel zetten vanwege één aberratie. Die vertrouwelijkheid is een groot goed.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is allemaal waar. Maar als continu mensen waar meneer Taghi problemen mee heeft om zeep worden geholpen, en er wordt van hem verdenkt dat hij moord en onderdeel van de georganiseerde misdaad is, dan moet een advocaat niet de enige lijn van communicatie zijn tot deze persoon, want misschien dat een Holleeder nog wel enige respect had, maar daar is tegenwoordig geen sprake meer van. Dus dan moet je de advocatuur beschermen tegen chantage en eisen dat er geen onder-ogen-gesprekken meer zijn.
Zijn neef was ook een doorgeefluik.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:27 schreef roos94 het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen. Taghi zit in een zwaar bewaakte cel waar hij niet met de buitenwereld kan praten, klopt? Dus als hij weski zou chanteren oid, hoe zou hij zijn vriendjes buiten de gevangenis dan moeten charteren? Hij kan toch verder niemand spreken?![]()
Helemaal mee eens. Er zijn in de zaak Taghi al een advocaat, TV-journalist en een onschuldig familielid omgebracht. Tuurlijk gaan ze zich dan ook richten op hun eigen advocaten en anderen, die deinzen echt nergens voor terug. De overheid moet met een antwoord komen hierop, anders krijgen we echt Italiaanse taferelen hier met autobommen en hele families die uitgemoord worden als wraak/intimidatie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal gelijk. Er zijn al meerdere doden gevallen en de man gebruikt terreur om zijn doel te bereiken. Je mag best onderscheid maken tussen een gewone crimineel die misschien nog een klein hartje heeft en maffia/terreur-figuren die geen enkel middel schuwen. Er zitten zoveel mensen onder zware beveiliging, tot de kroonprinses aan toe, vanwege deze netwerken. Dit is beschamend dat zoveel mensen geknecht worden door deze drugsmaffia en dat er niet harder wordt ingegrepen. Sowieso zouden deze figuren het recht moeten verliezen om hun advocaat onder 4 ogen te spreken. Ik begrijp dat hier ethische bezwaren tegen zijn, maar bij maffia als deze maak je altijd de advocaat een automatisch doelwit voor chantage want ze schuwen geen middelen. En daar zouden de advocatuur tegen beschermd moeten worden als ze maffia-/terreurzaken behandelen.
Als ze zaken doorbriefde omdat ze daartoe gedwongen werd zal ze dat waarschijnlijk met liefde doen, zeker als dat betekent dat zij en haar kantoor er dan vanaf zijn.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:20 schreef rutger05 het volgende:
Triest. Ik neem aan dat als zij schuldig zal worden bevonden, zij zelf enige tijd achter de tralies zal belanden.
Dat is allemaal heel lief en zachtaardig, maar als zoveel mensen onder zware beveiliging moeten leven en er al zoveel doden zijn gevallen, dan moet er misschien iets eerder tot een conclusie worden gekomen. Iemand die verdacht wordt van georganiseerde misdaad en (opdracht tot) moord moet minder privileges hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens afwachten wat er daadwerkelijk aan de hand is, voordat we de hele cliënt-advocaat vertrouwelijkheid op het spel zetten vanwege één aberratie. Die vertrouwelijkheid is een groot goed.
Klopt niet. Hij mag (weliswaar zeer beperkt) bezoek ontvangen. Hij heeft meerdere advocaten, maar ook zijn vrouw, ouders of kinderen mag hij zien.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:27 schreef roos94 het volgende:
Kan iemand mij dit uitleggen. Taghi zit in een zwaar bewaakte cel waar hij niet met de buitenwereld kan praten, klopt? Dus als hij weski zou chanteren oid, hoe zou hij zijn vriendjes buiten de gevangenis dan moeten charteren? Hij kan toch verder niemand spreken?
Er wordt nu een proces gevoerd om tot die conclusie te komen. Dus als je bedoelt dat het proces sneller had gemoeten, dan ben ik het daar wel mee eens.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel lief en zachtaardig, maar als zoveel mensen onder zware beveiliging moeten leven en er al zoveel doden zijn gevallen, dan moet er misschien iets eerder tot een conclusie worden gekomen. Iemand die verdacht wordt van georganiseerde misdaad en (opdracht tot) moord moet minder privileges hebben.
Het hoeft ook niet officieel weer helemaal ingevoerd worden. Dit kan door de geheime dienst in een minuutje geregeld worden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:35 schreef Maharski het volgende:
Waarschijnlijk onder een hoop manipulatie en bedreiging, zo het net van die vieze gluiperd ingelopen.
Ik roep het al zolang als ik besta volgens mij en zal het blijven zeggen:
ROEI MENSEN ZONDER GEWETEN EN EEN GEWELDDADIG KARAKTER GEWOON UIT.
Klinkt allemaal zo leuk en 'hoog beschaafd', die afschaffing van de doodstraf. Maar deze huidige tijd toont keer op keer de zwakte ervan aan, en hoe de samenleving zichzelf ermee in de kont neukt.
Gelukkig wordt dit ook nu steeds meer in het wereldje van de elite ervaren.
Nou lekker handig is datquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Klopt niet. Hij mag (weliswaar zeer beperkt) bezoek ontvangen. Hij heeft meerdere advocaten, maar ook zijn vrouw, ouders of kinderen mag hij zien.
Althans, zo werkt het normaal gesproken in de EBI.
Nee, dat kan niet. Tenzij je af wilt van het leven in een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet officieel weer helemaal ingevoerd worden. Dit kan door de geheime dienst in een minuutje geregeld worden.
Zoals zo vaak gebeurd, bv in de VS met die Goldstein.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er wordt nu een proces gevoerd om tot die conclusie te komen. Dus als je bedoelt dat het proces sneller had gemoeten, dan ben ik het daar wel mee eens.
Qua privileges: met de EBI krijgt Nederland al veel kritiek. Gevangenen hebben daar dusdanig veel beperkingen dat het in gaat tegen de universele rechten van de mens, zegt men. Je vindt in Europa ook niet makkelijk een gevangenis die nog strenger is.
Mag hier ondertussen ook wel.quote:In Italian law, Article 41-bis of the Prison Administration Act, also known as carcere duro ("hard prison regime"), is a provision that allows the Minister of Justice or the Minister of the Interior to suspend certain prison regulations and impose practically a complete isolation upon a prisoner.
Dat kan wel, is ook al wel vaak gebeurd, en als het goed gebeurt kraait er niemand naar.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Tenzij je af wilt van het leven in een rechtsstaat.
Er zijn al vaak Nederlandse burgers vermoord door de AIVD? Right...quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan wel, is ook al wel vaak gebeurd, en als het goed gebeurt kraait er niemand naar.
Als iemand zo’n high profile gevaar vormt voor de maatschappij is dat zelfs het enige wat je als rechtsstaat kunt doen om verdere schade te voorkomen.
Dat proces wordt zorgvuldig afgehandeld en daar ben ik voorstander van. Ik denk alleen dat als iemand verdacht wordt van moord en georganiseerde misdaad, dat deze persoon dan ook een bedreiging kan zijn voor de rechtstaat en dat dan de advocatuur beschermd moet worden. De vraag is natuurlijk waar dan precies de scheiding ligt tussen rechten en plichten. We moeten van Italië leren om dit goed op te lossen. We moeten in ieder geval niet naar een situatie dat advocaten moeten vrezen voor hun (of hun naasten) leven als ze niet doen wat een crimineel wil en we moeten toe naar een situatie waar de rechters zonder last hun uitspraak kunnen doen. Waar een kroonprinses gewoon kan leven. Waar ministers en politici gewoon gedachten kunnen uitwisselen. Waar journalisten hun werk kunnen doen. Zonder te hoeven vrezen voor hun levens. Er moet iets veranderen en snel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er wordt nu een proces gevoerd om tot die conclusie te komen. Dus als je bedoelt dat het proces sneller had gemoeten, dan ben ik het daar wel mee eens.
Hoe burgers? Buitenlandse topcriminelenquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er zijn al vaak Nederlandse burgers vermoord door de AIVD? Right...
Dan dwingt hij ze om hen bij te staan door te dreigen om hen of hun familie om te brengen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat als dit onder dreiging was van Taghi, en niemand hem meer bij durft te staan hierna?
Van de andere kant: als je dit soort lui vrij spel geeft, stort die rechtstaat op termijn ook in. Er valt wat mij betreft wel wat te zeggen voor extrajuridisch ingrijpen in dit geval.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Tenzij je af wilt van het leven in een rechtsstaat.
Gaat die dan gewoon een random advocaat met familie laten benaderen denk je?quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan dwingt hij ze om hen bij te staan door te dreigen om hen of hun familie om te brengen.
Taghi is een Nederlands burger, of je het nou leuk vindt of niet. Overigens heeft de AIVD ook geen buitenlandse topcriminelen vermoord. Andersom is het wel eens gebeurd: waarschijnlijk is een Iraanse man in Nederland vermoord door de Iraanse geheime dienst, vanwege een bomaanslag op het regime. Zoiets is ten eerste zeer uitzonderlijk en ten tweede moet je je sterk afvragen of je je als Nederland op één lijn wilt plaatsen met een land als Iran.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe burgers? Buitenlandse topcriminelen
Natuurlijk. Laten we mensen gewoon zonder proces gaan executeren. Wat een fantastisch fijn land zullen we dan krijgen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:58 schreef Mortaxx het volgende:
Heb het al vaker gezegd. Taghi en die kliek allemaal laten slapen. Het voortbestaan van onze rechtsstaat staat op het spel
Ach mietje.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Taghi is een Nederlands burger, of je het nou leuk vindt of niet. Overigens heeft de AIVD ook geen buitenlandse topcriminelen vermoord. Andersom is het wel eens gebeurd: waarschijnlijk is een Iraanse man in Nederland vermoord door de Iraanse geheime dienst, vanwege een bomaanslag op het regime. Zoiets is ten eerste zeer uitzonderlijk en ten tweede moet je je sterk afvragen of je je als Nederland op één lijn wilt plaatsen met een land als Iran.
Een staat die zonder proces eigen burgers uit de weg gaat ruimen. Serieus?quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van de andere kant: als je dit soort lui vrij spel geeft, stort die rechtstaat op termijn ook in. Er valt wat mij betreft wel wat te zeggen voor extrajuridisch ingrijpen in dit geval.
Ik denk dat Weski binnenkort vanuit detentie ons uit gaat leggen hoe dit werkt en dan zit ondertussen d'r familie ook gedwongen onder zware beveiliging. Het is gewoon een ongelofelijke kutsituatie waarin we ons bevinden, omdat onze wetten nog steeds niet om kunnen gaan met deze vorm van agressieve criminaliteit. En in onze rechtsstaat gaat het ook wel even duren, voordat we wetten hebben die hier wel mee kunnen omgaan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gaat die dan gewoon een random advocaat met familie laten benaderen denk je?
In dit geval is het beter voor ons landquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Natuurlijk. Laten we mensen gewoon zonder proces gaan executeren. Wat een fantastisch fijn land zullen we dan krijgen.
We moeten gewoon een oogje toeknijpen en al die lui af laten knallen dan is het opgelost.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat Weski binnenkort vanuit detentie ons uit gaat leggen hoe dit werkt en dan zit ondertussen d'r familie ook gedwongen onder zware beveiliging. Het is gewoon een ongelofelijke kutsituatie waarin we ons bevinden, omdat onze wetten nog steeds niet om kunnen gaan met deze vorm van agressieve criminaliteit. En in onze rechtsstaat gaat het ook wel even duren, voordat we wetten hebben die hier wel mee kunnen omgaan.
Dit is geen burger en in dit geval heiligt het doel de middelen inderdaad. Knap gedaan wel van Taghi.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:05 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een staat die zonder proces eigen burgers uit de weg gaat ruimen. Serieus?
Nee een staat die zonder proces burgers begint te vermoorden is nooit beter voor je land. Dan ben je aangekomen op het niveau van Iran en Noord-Korea.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In dit geval is het beter voor ons land
Dus we zetten de rechtsstaat opzij in de strijd tegen lui die we verwijten de rechtsstaat te ondermijnen? Geloofwaardig wel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is geen burger en in dit geval heiligt het doel de middelen inderdaad. Knap gedaan wel van Taghi.
Dat niveau bereiken we ook als dit individu simpelweg advocaten en andere personen uit de weg kan ruimen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee een staat die zonder proces burgers begint te vermoorden is nooit beter voor je land. Dan ben je aangekomen op het niveau van Iran en Noord-Korea.
Eens. Er zijn gewoon personen die zo kwaadaardig zijn en zoveel schade berokkenen dat ze beter opgeruimd kunnen worden. Een Hitler, Putin of Taghi zou ik zonder twijfel een kogel door de kop jagenquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
We moeten gewoon een oogje toeknijpen en al die lui af laten knallen dan is het opgelost.
In dit geval resten er weinige andere opties aangezien het individu zelf de rechtsstaat ondermijnt. Ik zie het als de Popper paradox aangaande tolerantie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus we zetten de rechtsstaat opzij in de strijd tegen lui die we verwijten de rechtsstaat te ondermijnen? Geloofwaardig wel.
Nooit doen.
Precies, hoeveel onschuldigen moeten er anders nog gaan voor zo'n figuur.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eens. Er zijn gewoon personen die zo kwaadaardig zijn en zoveel schade berokkenen dat ze beter opgeruimd kunnen worden. Een Hitler, Putin of Taghi zou ik zonder twijfel een kogel door de kop jagen
quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ach mietje.
Het moet goed gebeuren, via via een medegedetineerde omkopen, zoiets. Geen lijn terug.
quote:Advocaat Inez Weski van Taghi heeft haar collega Michael Ruperti nu opgeroepen als getuige. Ze deed dit verzoek tijdens de hervatting van het omvangrijke liquidatieproces Marengo. Ook is er aangifte gedaan tegen het OM vanwege uitlokking van zijn ontvoering, danwel moord.
Ruperti geeft met zijn verklaring een nieuw inkijkje wat er vooraf ging aan de arrestatie van Taghi. Weski heeft al vaker aandacht gevraagd voor de manier waarop dat is gegaan, omdat de 45-jarige Taghi daarbij mishandeld zou zijn.
Begin deze maand onthulde Ruperti in de strafzaak tegen A. dat die nauwe contacten had met de geheime diensten. Zo had hij met hen een bijeenkomst waar werd gesproken over de haalbaarheid om Taghi te ontvoeren, dan wel te ‘neutraliseren’ in Dubai, waar hij verbleef voor zijn arrestatie. A. zag daarvoor mogelijkheden. Bij die bijeenkomst zou ook een officier van justitie zijn geweest. Als het plan was doorgezet zou het voor het eerst zijn geweest dat het Korps Commandotroepen in een ander land een crimineel had uitgeschakeld. Uiteindelijk werd Taghi door agenten uit Dubai zelf gearresteerd.
Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsupdate nieuwsbrief van AD ontvangen via e-mail?
Het Openbaar Ministerie bestrijdt dat is overwogen Ridouan Taghi te ontvoeren, uit te schakelen of zelfs te vermoorden. De bijeenkomst is er volgens het OM ook nooit geweest.
Targeted killing dus.quote:. Begin 2022 ging er een schok door Nederland toen bekend werd gemaakt dat er een 'elitemilitair' was opgepakt op verdenking van wapen- en drugshandel. Ook zou de 42-jarige verdachte mogelijk zijn militaire kennis hebben gedeeld met leden van de mocro maffia, aldus de Telegraaf destijds.
Sil A.
Sil A., zoals de elitemilitair heet, heeft 20 jaar ervaring bij het Korps Commando Troepen (KCT), waar hij sergeant-majoor was. De man zou steevast een van de beste leden van de eenheid zijn geweest. Hij diende onder andere in Afghanistan, Libanon en Ivoorkust.
Vanwege zijn uitzonderlijke reputatie kreeg hij veel vrijheid om zijn werk te verrichten. Hij verbleef namens het KCT vaak in Suriname, waar hij betrokken zou zijn geweest bij het opzetten van een internationale faciliteit voor training van speciale eenheden.
Het OM stelde in mei 2022 al dat A. in Suriname vermoedelijk ook criminelen training gaf in het gebruik van vuurwapens. Ook wordt hij gelinkt aan de Surinaams-Nederlandse vermeende crimineel Gregory F., die op zijn beurt weer wordt gelinkt aan Ridouan T.
'Ridouan T. neutraliseren'
Maar tijdens de behandeling van Sil A's strafzaak is er een heel ander verhaal naar buiten gekomen. "Mijn cliënt heeft er last van dat hij voortdurend wordt gekoppeld aan T. Hij kent hem niet persoonlijk en vindt ook niets van deze man", aldus advocaat Michael Ruperti volgens de Telegraaf.
De commando zou in plaats daarvan in 2019 juist zelf benaderd zijn door collega's van het Special Operations Command, over een plan rondom Ridouan T. Dit om mee te denken over hoe de Nederlandse Staat de gezochte T. in het geheim vanuit Dubai naar Nederland kon halen. Ook zou er een alternatief plan - T. ter plekke laten 'neutraliseren' - zijn besproken. Dat stelt Sil A's advocaat Ruperti.
'Targeted killing', zoals het in het diepste geheim iemand over de grens uitschakelen heet, wordt gedaan door landen als Israël en de VS. In Nederland is het allesbehalve een gebruikelijke manier van werken.
De inmiddels opgepakte Ridouan T. was in 2019 spoorloos. De opsporingsdiensten hadden destijds wel vermoedens dat hij zich in Dubai ophield. Dat bleek later ook zo te zijn.
Advocaat legt bijltje erbij neer
Vandaag heeft Sil A's advocaat Michael Ruperti tevens laten weten dat hij stopt met de verdediging van zijn cliënt. Hij zegt dat hij Sil A. niet meer kan helpen omdat de rechter alle verzoeken tot het verhoren van mensen die werkzaam zijn voor de inlichtingendiensten heeft afgewezen.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:35 schreef Maharski het volgende:
Waarschijnlijk onder een hoop manipulatie en bedreiging, zo het net van die vieze gluiperd ingelopen.
Ik roep het al zolang als ik besta volgens mij en zal het blijven zeggen:
ROEI MENSEN ZONDER GEWETEN EN EEN GEWELDDADIG KARAKTER GEWOON UIT.
Klinkt allemaal zo leuk en 'hoog beschaafd', die afschaffing van de doodstraf. Maar deze huidige tijd toont keer op keer de zwakte ervan aan, en hoe de samenleving zichzelf ermee in de kont neukt.
Gelukkig wordt dit ook nu steeds meer in het wereldje van de elite ervaren.
Ga gewoon weg man.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heeft hij liquidaties gepleegd dan? Taghi is vooralsnog voor geen enkele moord veroordeeld.
Er is nog relatief weinig bekend nu. Ik neem echter aan dat haar kantoor en zijzelf een professionele protocol heeft hoe correct en integer te handelen in het geval van ernstige bedreigingen. Dit moet ook wel als je zware en gevaarlijke criminelen verdedigd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze zaken doorbriefde omdat ze daartoe gedwongen werd zal ze dat waarschijnlijk met liefde doen, zeker als dat betekent dat zij en haar kantoor er dan vanaf zijn.
Ik zal het je nog sterker vertellen: voor de liquidaties die hier steeds genoemd worden (de broer van de kroongetuige, Wiersum, de Vries) is-ie niet eens aangeklaagd, laat staan veroordeeld. Die moorden maken geen deel uit van marengo.quote:
Ja, maar wie zichzelf verdedigt in de rechtbank heeft een slechte advocaat en een domme cliënt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:44 schreef TLC het volgende:
Mag Inez Weski zichzelf nu verdedigen in de rechtbank ?
Zeker nu. Ik vraag me af wie Taghi nu zou willen verdedigen. Blijkbaar wordt er meer van je verwacht dan alleen je client juridisch bijstaan. Zelfs al zou je alles volgens het boekje aan willen pakken, dan krijg je daar de kans niet voor.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan mij goed voorstellen dat veel advocaten helemaal niet willen deelnemen aan deze rechtzaken rond Taghi en zijn kontmaatjes. Je speelt toch een beetje met je eigen leven en die van je familie.
Twee problemen: Je hebt als verdachte recht op juridische bijstand en gesprekken met je advocaat mogen niet worden afgeluisterd of opgenomen. Dus eenzame opsluiting is een prima idee, maar het is onmogelijk om de verdachte geheel te isoleren van de buitenwereld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:29 schreef paddy het volgende:
Begrijp niet dat ze die gast nog steeds zoveel macht heeft. Eenzame opsluiting een idee?
Dat wordt inderdaad nog een leuke.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie Taghi nu zou willen verdedigen.
En er zijn ook nog mensenrechtenlijke grenzen die je moet respecteren. Italië is ook wel eens op de vingers getikt voor (elementen van) dat beruchte 41-bis regime. (Nederland in de beginjaren van de ebi ook overigens. Ik meen voor stelselmatige visitatie)quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Twee problemen: Je hebt als verdachte recht op juridische bijstand en gesprekken met je advocaat mogen niet worden afgeluisterd of opgenomen. Dus eenzame opsluiting is een prima idee, maar het is onmogelijk om de verdachte geheel te isoleren van de buitenwereld.
Die geruchten doen wel langer de ronde ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Kiwi7 het volgende:
Dit speelt dus mogelijk al veel langer en ook bij andere advocaten. Khalid Kasem (van Khalid en Sophie) is bv ook eerder beschuldigd van doorspelen van informatie als advocaat naar het Taghi netwerk. En zat bij Taghi op school.
Mwah, na vanmorgen is t argument wat minder sterk maar…ik mag toch aannemen dat op deze zaak de beste mensen zitten. Diverse liquidaties, kroonprinses beveiligd…het lijkt me dat ze pas een advocaat van de verdachte (ook niet zomaar een loopjongen, nee echt de advocaat) gaan arresteren als ze weten dat ze echt een zaak hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Tengano het volgende:
Net even dat stukje van Weski OP1 gezien. Roethoff was weer felHij weet wie Weski gaat verdedigen. Het is een man zei hij. Hij onderbrak voortdurend advocaat Onno de Jong en nam dan het verhaal over. Was bijna een beetje genant zelfs.
Wat ik wel sterk vond van wat Roethoff zei is dat Weski in beperkingen zit en het OM er gewoon uitflapt wat zo'n beetje de aanklacht en de verdenkingen zijn zoals het doorgeven van een USB stick. Die openlijke en inhoudelijke houding van het OM is minder logisch als Weski in beperkingen niks naar buiten mag brengen of niks mee mag krijgen van wat er buiten gebeurt. Daarnaast kan ze zich eveneens niet verdedigen tegen dit soort uitspraken.
Maar goed, het schijnt dus dat het doorgeven van zo'n USB stick helemaal niet kan in de EBI omdat er glas tussen zit. En wat ik ook niet weet is of ze daar wel toegang tot PC's hebben waar je dan een USB stick in kan hangen.
Het zou me ook niet verbazen als het OM ook hier weer de mist in gaat. Maar we gaan het vanzelf zien, want Weski krijgt wss een hele goede verdediging die bovendien door haar zelf wordt ingefluisterd en er is in ieder geval goed overleg tussen twee goeie advocaten straks.
Daarnaast heeft ze nu alle tijd om goed na te denken hoe ze zich hier uit redt.
Wie betaalt zo'n advocaat eigenlijk? Je bent er toch een jaar of wat mee bezig.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stukje beroepseer zit er waarschijnlijk wel bij. Maar ik sluit bepaald niet uit dat er ook sprake is/was van bedreiging en intimidatie. Al is dat in deze fase speculeren.
In veel gevallen: jij en ik. Want op eventueel ‘wit’ vermogen dat die lui hebben zal veelal beslag liggen. Dus toevoeging.quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:44 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Wie betaalt zo'n advocaat eigenlijk? Je bent er toch een jaar of wat mee bezig.
Uit de OP:quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Tengano het volgende:
Maar goed, het schijnt dus dat het doorgeven van zo'n USB stick helemaal niet kan in de EBI omdat er glas tussen zit. En wat ik ook niet weet is of ze daar wel toegang tot PC's hebben waar je dan een USB stick in kan hangen.
Het idee was dus dat ze de informatie van de stick zou uitprinten en meenemen. Die printjes kan ze omhoog houden bij het glas.quote:De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’
Ik vraag me af of we in Nederland ook zoiets hebben als de RICO wetgeving in de VS, die speciaal werd opgesteld om maffiabazen die hun eigen handen niet vuil hoeven te maken effectief te kunnen aanpakken. Ik denk het niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:21 schreef Kiwi7 het volgende:
Taghi opruimen is ook alleen symptoombestrijding. Zoals Italiaanse maffia experts eerder ons waarschuwden, Nederland is niet ingericht op dit soort criminaliteit.
Toen Nabil B het OM waarschuwde dat Taghi wel eens zijn familie zou kunnen pakken werd er ook laconiek gereageerd.
Want tot op heden knalden criminelen alleen elkaar af. Nederland heeft het probleem gewoon te lang en nog steeds onderschat.
https://en.m.wikipedia.or(...)pt_Organizations_Actquote:Under RICO, a person who has committed "at least two acts of racketeering activity" drawn from a list of 35 crimes (27 federal crimes and eight state crimes) within a 10-year period can be charged with racketeering if such acts are related in one of four specified ways to an "enterprise."[1] Those found guilty of racketeering can be fined up to $25,000 and sentenced to 20 years in prison per racketeering count.[2] In addition, the racketeer must forfeit all ill-gotten gains and interest in any business gained through a pattern of "racketeering activity.
In Nederland is dat gewoon "deelname aan een criminele organisatie".quote:Op zaterdag 22 april 2023 07:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we in Nederland ook zoiets hebben als de RICO wetgeving in de VS, die speciaal werd opgesteld om maffiabazen die hun eigen handen niet vuil hoeven te maken effectief te kunnen aanpakken. Ik denk het niet eigenlijk.
[..]
https://en.m.wikipedia.or(...)pt_Organizations_Act
quote:. Ik richt me tot jou, Nederland. Ik richt me tot de Nederlanders met de vraag: kennen jullie jezelf nu echt zo slecht? Heeft Nederland nu echt zo’n vertekend zelfbeeld? Nederland is een van de misdadigste landen ter wereld. Ik weet het, hier zal de lezer zijn wenkbrauwen optrekken of zijn voorhoofd fronsen. Een enkeling leest niet meer door. De meesten zullen me verwensen. In het beste geval zien ze me als een idioot, in het slechtste geval als een staatsvijand. Geef me nog even, een moment.
Roberto Saviano is een Italiaanse journalist en schrijver. Hij publiceerde onder meer Gomorra (2006) over de maffia.
Als ik Nederland een van de misdadigste landen ter wereld noem, bedoel ik niet de straatcriminaliteit. Ik bedoel geen rechtssysteem waar aan vonnissen een prijskaartje hangt, of een politie en regering in dienst van steekpenningen of drugskartels. Nee, over dat soort corruptie heb ik het niet. Integendeel, vanuit dat oogpunt zijn jullie een land met een institutioneel sterke structuur, met een in essentie gezonde politie, met een vooruitstrevend gevangenissysteem. Een land van mensenrechten en sociale rechten. Wat jullie tot een van de misdadigste landen ter wereld maakt, is jullie economisch systeem: jullie zijn een offshore-gebied geworden. Ja, jullie staan niet formeel op het lijstje van belastingparadijzen, maar jullie zijn het wel. Jullie hebben tal van bedrijven aangetrokken: FIAT, Ferrari, als het gaat over Italiaanse bedrijven. Jullie hebben Mediaset, hebben filialen van eBay, het kantoor van Google, zesentwintig vennootschappen van Nike. Verder INGKA, de holding die een van Ikea’s kloppende harten leidt, jullie hebben Netflix.
Dit alles, zul je zeggen, is volkomen legaal. Dat is zo, het is volkomen legaal en het heeft jullie veel directe rijkdom gebracht. Stromen rijkdom, gratis en voor niets. In wezen stellen jullie al deze vennootschappen in staat aan het rechtssysteem van hun eigen landen te ontsnappen, jullie geven territoriale bijstand en vragen daarvoor een klein percentage in ruil. Dit alles heeft echter een prijs.
Lees ook:
Nederland geeft zware misdaad te veel ruimte – toont aanslag op Peter R. de Vries
En dat jullie nu ineens een land zijn waar de drugshandelaren even gewelddadig optreden als in een willekeurige buitenwijk van Lagos, bereid om in Amsterdam een journalist te vermoorden, precies zoals op 18 september 2019 met Derk Wiersum is gebeurd, is het gevolg van het feit dat iemand die de criminele dienst uitmaakt in Nederland tegenwoordig een toegangsmogelijkheid tot witwassen heeft zoals nergens anders in Europa. Dankzij het Nederlandse financiële systeem hebben misdaadgroepen zover kunnen komen. Degenen die in de Nederlandse misdaad de dienst uitmaken, doen dat in het hart van de Europese witwasserij. En het hart van de witwasserij is aanleiding om iedereen die zich tegen hun zaken verzet te vermoorden. En dat kunnen ze doen, doordat hun criminele geld via dezelfde ongereguleerde platforms verloopt als het geld van het hedendaagse kapitalisme.
Paradijs voor multinationals
De opdrachtgever van de moord op Peter R. de Vries weet dat wie aan zijn geld komt aan ieders geld komt en weet dat hij kan inspelen op deze kans. Op ’s lands noodzaak tot verzwijgen en geen werkelijk licht werpen op zijn financiële mechanismen. Nederland gunt de grote vennootschappen van het hedendaagse kapitalisme niet alleen fiscale voordelen. Ook dankzij veel andere privileges verhuizen vennootschappen naar jullie toe. Holdings waarvoor een fiscus praktisch niet hoeft te bestaan, vennootschapsbesturen met ongekende flexibiliteit, een snel rechtsapparaat in dienst van financiële kwesties en zonder bureaucratie; een paradijs voor multinationals, met een systeem van fiscalisten, belastingconsulenten, adviseurs, soepele administrateurs die snel kunnen handelen, met als enig doel om geld, poen te verdienen.
Jullie laten al het mogelijke geld binnenkomen en wit geld van zwart geld onderscheiden, de herkomst traceren, is onmogelijk. Zodra het binnen jullie kapitaalsgrenzen komt, bestempelen jullie het als legitiem, dachten jullie nu echt dat dit niet tot de huidige situatie zou leiden?
De mocro-maffia is een oppermachtige organisatie actief in België en Nederland, met een etnische, Marokkaanse basisstructuur, maar ook met leden uit Congo, Suriname, de Balkan en Nederland.
Jullie worden een eiland voor glibberig geld
Een van de redenen voor de moord op de moedige journalist Peter R. de Vries is waarschijnlijk dat hij vertrouwenspersoon van een kroongetuige was in het Marengo-proces. Italië had het Marengo-proces aangekund en Nederland had zo nederig moeten zijn om landen met meer ervaring in misdaadbestrijding om advies te vragen. Maar het proces tegen topman Ridouan Taghi verloopt traag, zonder noemenswaardig resultaat en met ondermaatse onderzoeksuitkomsten.
Nu is Taghi voor de publieke opinie, wellicht voor menige lezer, maar een van de vele criminelen, ‘immigranten’, die buiten het beschaafde Nederlandse leven staan. Immigranten die op straat dealen en elkaar onderling afmaken: mis.
Dat hij nu zo machtig is, komt doordat hij twee wegen kan bewandelen: Marokko voor de doorvoer van de drugs die hij uit Zuid-Amerika ontvangt, en Nederland om te kunnen witwassen. Wie vriendjes is met de Nederlandse maffia, is vriendjes met het Nederlandse economische systeem. Iedereen wil met de mocro-maffia samenwerken en weet je waarom? Als je denkt aan de haven Rotterdam, waar altijd al vrachten cocaïne omgaan, heb je het mis. Het komt door het witwassen.
De mocro-maffia is van een onbenullige straatdealorganisatie veranderd in een financiële holding, doordat Nederland een paradijs is voor narcogeld. Denk je niet dat de Nederlandse democratie daar een hoge prijs voor betaalt? Door het Nederlandse systeem zijn Taghi en de mocro-maffia zo machtig geworden.
De hoofdwegen voor witwassen
Het is te kort geleden en er is nog te weinig bekend om te kunnen zeggen waarom Peter R. de Vries is vermoord. Zoals tal van waarnemers ben ik ervan overtuigd dat zijn rol in het Marengo-proces waarschijnlijk de hoofdreden van zijn liquidatie is. Zijn rol als vertrouwenspersoon van de kroongetuige was heel belangrijk, niet alleen formeel, maar ook als iemand die het criminele reilen en zeilen kent en openbaar kan maken. Openbaar maken en vervolgens veroordelen, want hij kan aanwijzingen, hij kan verbanden bespreken.
Lees ook:
Kabinet heeft actie ondernomen, maar Nederland blijft ‘doorsluisland’
Voordat de politie een aanvoerlijn van coke, van witwassen kan afsluiten, gaan daar soms maanden of jaren overheen. Een journalistiek onderzoek kan er onmiddellijk licht op werpen en een organisatie dwingen niet meer die hoofdwegen voor het witwassen te gebruiken, of die wegen en die politieke contacten voor de handel.
Als we het over de mocro-maffia hebben, hebben we het over een organisatie die de Surinaamse president, Desi Bouterse, heeft weten te bereiken en te corrumperen. We hebben het over een organisatie die al eerder een misdaadverslaggever, Martin Kok, heeft vermoord, wat jullie afdeden als de moord op een oud-crimineel, terwijl hij toch was vermoord om zijn journalistieke werk, maar dat deed er voor jullie niet zo toe, omdat hij een roerig verleden had.
Dat is het slechtste antwoord waar jullie altijd mee komen: het zijn de Marokkanen, het zijn de Italianen, het zijn de Russen, het zijn de Serviërs. Het zijn de zo nuttige, maar ook zo gevaarlijke immigranten, waar het aan ligt.
De immigranten erbuiten houden zal de misdaad op afstand houden. Maar zo ligt het niet. Deze werelden, die jullie vaak van de hand wijzen als extern, buitenlands, vormen enkel het operatieve segment van een confederatie van volledig Nederlandse belangen. Deze hele criminele massa staat in wezen ten dienste van het Nederlandse financiële systeem, want in neutrale vorm levert het Nederlandse financiële systeem geen enkele economische doorstroming meer op.
Jullie zijn geldpiraten
Jullie, Nederlanders, is de naam Ridouan Taghi pas sinds 2020, kort voor zijn arrestatie, bekend, maar in feite maakte hij al veel langer de dienst uit. Dat geldt ook voor de rest: jullie regering is niet bij machte in te zien en uit te spreken wat jullie worden: een eiland voor crimineel, glibberig geld, een schatkist waarin geld uit belastingontduiking verdwijnt.
Nederland verrijkt zich met geld dat uit andere landen wordt weggehaald: jullie zijn geldpiraten geworden en zodoende wordt jullie land een eiland van zeerovers die hun geld verstoppen.
Ik noem de oude echte pirateneilanden Aruba, Curaçao en Sint Maarten, altijd al verzamelen jullie het narcogeld (en natuurlijk niet alleen dat) dat rechtstreeks op jullie banken wordt gestort. En aangezien de ‘Nederlandse’ eilanden altijd al schatkisten van de onderwereld zijn, was het voor onderzoekers al in 1997 bekend nieuws dat er op Aruba door aan Russische misdaadorganisaties gelieerde vennootschappen 14 banken waren opgericht, dat tegoeden en transacties op de Nederlandse Antillen niet worden gecontroleerd en daardoor altijd het slechtste geld van de kartels in Amsterdam belandt.
Is dit alles dan nooit door de politiek aangezwengeld? Nooit in de verkiezingscampagnes aan de orde gesteld? Peter R. de Vries is niet simpelweg vermoord door de Angels of Death – zoals de bende van topman Taghi zichzelf noemt. Het pistool is hem op de slaap gezet door heel het Nederlandse systeem, een crimineel systeem dat door De Vries werd bestreden. Een systeem dat niet vatbaar is voor verandering, en een regering die zich hier niet verantwoordelijk voor voelt is een medeplichtige regering. Hoe, dierbaar, vrij Nederland, heb je zo zonder verzet en tegenstand het rottende hart van Europa kunnen worden?
Ik denk dat je er gewoon ingezogen wordt, kan iedereen gebeuren.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:03 schreef Moederenkind het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe een advocaat in de praktijk een loopjongen kan zijn van een gedetineerde die in isolatie zit. Hij spreekt alleen zijn advocaat.
Want stel Taghi bedreigd de advocaat en zet druk om informatie te halen en brengen, hoe weet hij of die advocaat gedaan heeft wat hij vroeg? Hij kan het immers met niemand anders checken? En hoe geeft hij dan opdracht om iemand te liquideren? Ik kan me echt niet voorstellen dat Weski namens Taghi opdracht gaf om de Vries om te leggen.
Anderen in zijn organisatie kunnen prima druk uitoefenen, en ik verwacht dat de top van de organisatie net zo meedogenloos is.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:03 schreef Moederenkind het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe een advocaat in de praktijk een loopjongen kan zijn van een gedetineerde die in isolatie zit. Hij spreekt alleen zijn advocaat.
Want stel Taghi bedreigd de advocaat en zet druk om informatie te halen en brengen, hoe weet hij of die advocaat gedaan heeft wat hij vroeg? Hij kan het immers met niemand anders checken? En hoe geeft hij dan opdracht om iemand te liquideren? Ik kan me echt niet voorstellen dat Weski namens Taghi opdracht gaf om de Vries om te leggen.
Ze kunnen haar toch net zo goed met de dood bedreigen? Als ze niet zou gehoorzamen?quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je er gewoon ingezogen wordt, kan iedereen gebeuren.
ik denk vast heel simpel want ben totaal niet bekend met dit soort praktijken maar zou de oplossing dan zijn om totaal wat anders te communiceren met beide partijen? Ze kunnen het bij elkaar niet checken en alles is gecodeerd.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Anderen in zijn organisatie kunnen prima druk uitoefenen, en ik verwacht dat de top van de organisatie net zo meedogenloos is.
Als zijn zoon antwoord op vraag X Y en Z wil hebben kan hij die door de advocaat op papier laten zetten, die kan ze Taghi voorhouden (want scherm, geen fysieke uitwisseling mogelijk in de EBI volgens Roethof), en Taghi kan dan in een verhaal gewoon X Y en Z beantwoorden, advocaat kan het opschrijven en het antwoord mee naar buiten nemen.
En dan kan het zelfs zo zijn dat de advocaat helemaal niet weet dat vraag Y betekent "De Vries omleggen", laat staan dat de advocaat weet dat antwoord op Y "het is spijtig, maar er is geen andere mogelijkheid" betekent dat dat idd moet gebeuren.
Vergeet niet dat deze partijen sowieso in hun communicatie al heel veel in andere bewoordingen, benamingen en codewoorden deden.
Ja, kan ook. Of haar zoon.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze kunnen haar toch net zo goed met de dood bedreigen? Als ze niet zou gehoorzamen?
Familie van?:quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:34 schreef tesssssssss het volgende:
Oh jaaaaah, dat is zij met die subtiele oog-make-up
[ afbeelding ]
"Get ready with me."
Weer een andere neef dan de eerdere advocaat dus. Hele familie lijkt wel crimineel..quote:Op zaterdag 22 april 2023 12:15 schreef StephanL het volgende:
Neef van Taghi ook opgepakt
https://www.telegraaf.nl/(...)douan-taghi-opgepakt
Nou, nee. Deze baas liet zich niet manipuleren.quote:
Als je ook boodschappen naar Taghi moet brengen kan ik me voorstellen dat Taghi wel slim genoeg is om te zien of de boodschap daadwerkelijk van een handlanger af komt.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:03 schreef Moederenkind het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |