De officier is een feyenoord fanquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:55 schreef Nober het volgende:
[..]
De uitspraak in De Mos-zaak moet kennelijk in de vergetelheid raken.
Ron Kneuterquote:Op vrijdag 21 april 2023 15:46 schreef potjecreme het volgende:
Laten we even afwachten mensen.
[ twitter ]
Moedertje staat heeft het beste met ons voor. Gaat u rustig slapen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
HeT is eEN COmPloT!
Hou op hoor
Ach ja. Er zijn ook landen op deze aardbol waar een soort Taghi president is.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Moedertje staat heeft het beste met ons voor. Gaat u rustig slapen.
Schijnt dat het grove geweld (lees: aandacht van de politie) van de Mocro Mafia de kartels ook een doorn in het oog was en dat zij op de achtergrond bezig zijn/waren om de Albanezen en Ieren wat meer ruimte te geven qua samenwerking met hen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Taghi heeft heel lang onder de radar kunnen opereren. De opkomst van Taghi is totaal niet opgemerkt. Toen men 'm in de gaten begon te krijgen was-ie al uitgegroeid tot een hele grote speler.
Er zijn twee dingen mis gegaan: 1. Hij is grof geweld gaan gebruiken en 2. PGP is gekraakt. Als die dingen niet gebeurd waren, was-ie niet gepakt. Als je netjes je transporten doet, is er niet zoveel aan de hand. Als je echte begint te moorden, tja, dan vestig je wel meteen de aandacht op je. Dan wil de politie weten wie daar achter zit.
Ik heb wel eens begrepen dat er waarschijnlijk meerdere organisaties bestaan die minstens zo groot zijn als die van Taghi, maar die er wel in slagen om onder de radar te blijven. Vooral omdat ze geen geweld gebruiken.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:30 schreef Berkery het volgende:
Inez Weski kent zeker geen stofzuigerverkopers.
1-1quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:58 schreef SiGNe het volgende:
Karma, Taghi schakelt een advocaat van het OM uit, het OM schakelt een advocaat van Taghi uit![]()
![]()
populisme ten top dit.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij de VVD is ze al schuldig.
Die knakker is ook zo heerlijk aanwezig in Mocro Mafia van John van den Heuvel..quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tjonge. En de beste man is zelf advocaat geweest. Onschuldpresumptie even makkelijk opzij gezet voor wat ego-tripperij.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ellian werd ook zwaar beveiligd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Over de aard van de dreiging tegen hem doet Ellian geen uitspraken. "Daar kan ik niks over zeggen." De VVD'er heeft onder meer justitie en rechtspraak in zijn portefeuille.
https://nos.nl/artikel/24(...)ordt-zwaar-beveiligd
“Helaas blijkt die er dus wel te zijn, met alle gevaren van dien.”quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.
Hij zit veelvuldig in John van den Heuvel's Videoland serie over Taghi en de Mocro Mafia.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeer ernstig natuurlijk. Maar ik zie het verband niet helemaal?
Tweet is verwijderd. Hij voelde zelf dus ook wel aan dat dit niet kon.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Telegraafquote:Het OM denkt meer dan genoeg bewijs te hebben, maar heeft met de arrestatie van Weski gewacht tot haar pleidooien in de Marengo-zaak voorbij waren. Dat was deze week het geval.
Eerder al kwamen bij De Telegraaf tips binnen dat ook kantoorgenoten van Weski soms ongeoorloofd berichten doorspeelden. Dat zou gebeuren via de advocatenlijn, die niet mag worden afgeluisterd. Zo zou een jonge kantoorgenoot haar telefoon op speaker zetten als Taghi vanuit de EBI belde, waardoor familieleden konden deelnemen aan het gesprek.
De geruchten over Weski gaan juist over de periode voordat z'n neef in beeld kwam.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik ben niet verrast, Taghi is meedogenloos. Nadat zijn neef werd gepakt moest hij op zoek naar nieuwe schakel, heel veel andere opties dan Weski waren er niet.
Beetje cynisch wel. En je zou zelfs kunnen zeggen gevaarzettend als dit allemaal klopt. Dan hebben ze immers willens en weten een lijn naar buiten laten bestaan.quote:
Beter ten halve gekeerd zullen we maar zeggen dan…quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Tweet is verwijderd. Hij voelde zelf dus ook wel aan dat dit niet kon.
quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet. Het enige waarvoor hij pleit is toezicht op communicatie.
Nadat hij er door meerdere personen op gewezen was dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen tweet die opportunist nu opnieuw:quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zie de Posts boven jequote:Op vrijdag 21 april 2023 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nadat hij er door meerdere personen op gewezen was dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen tweet die opportunist nu opnieuw:
[ twitter ]
Was ook zo'n gast daar die ging tegen de maffia getuigen en zijn hele familie werd uitgemoord.quote:Op vrijdag 21 april 2023 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat het NLse OM contact heeft met bijv Italië. Hoe ze daar de georganiseerde misdaad (maffia) aanpakken.
De Italianen doen dat een stuk professioneler dan wij (nadat daar gewoon rechters opgeblazen werden).
Die hebben er echt van geleerd. Voor georganiseerde misdaad op dit niveau gelden andere regels dan voor kleinere misdadigers.
(En dat is hier ook. Vandaar de EBI, maar dat kan nog wel een stukje strikter)
De behoudt ze gewoon totdat bewezen is dat ze schuldig is.quote:
Ik weet niet of dat wel zo simpel ligt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:02 schreef golfer het volgende:
[..]
De behoudt ze gewoon totdat bewezen is dat ze schuldig is.
Zo dan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie
https://www.ad.nl/binnenl(...)rganisatie~aafe0e26/
Nederland is volgens mij meer een doorvoerland dan Italië. De maffia is een lachertje vergeleken met de drugskartelsquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik hoop echt dat het NLse OM contact heeft met bijv Italië. Hoe ze daar de georganiseerde misdaad (maffia) aanpakken.
De Italianen doen dat een stuk professioneler dan wij (nadat daar gewoon rechters opgeblazen werden).
Die hebben er echt van geleerd. Voor georganiseerde misdaad op dit niveau gelden andere regels dan voor kleinere misdadigers.
(En dat is hier ook. Vandaar de EBI, maar dat kan nog wel een stukje strikter)
Ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was ook zo'n gast daar die ging tegen de maffia getuigen en zijn hele familie werd uitgemoord.
Ze krijgt in ieder geval rust. En gedwongen pensioen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het zo is…
Ze is 68 jaar. Niet beter van je pensioen genieten?
Dat proces is zo goed als klaar, Weski had haar slotpleidooi al gegeven.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk niet dat Taghi daar wakker van ligt. Marengo wordt alleen maar verder uitgesteld zo.
Wat een zooitje.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Ja. Die Taghi is echt eng groot en gevaarlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nederland is volgens mij meer een doorvoerland dan Italië. De maffia is een lachertje vergeleken met de drugskartels
bron:adquote:Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. ,,Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”
Niet zo vreemd. Als je communicatie faciliteert die verboden is en waardoor zij hun criminele praktijken kunnen voortzetten dan word je onderdeel van de organisatie. Je raakt gewoon verstrikt in het spinnenweb.quote:
Ik kan juist heel goed mensen op het uiterlijk beoordelen, en met deze mevrouw zit ik ook wel bij het juiste eind. Daar zit gewoon een steekje los.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, je kunt nooit iemand op zijn uiterlijk beoordelen.
Iemand die eruit ziet als een brede stoere Hell's Angel, vol met tattoos kan een hele grote miet zijn, terwijl die lange slungel van het straat verderop eigenlijk een nietsontziende harde crimineel is.
Iedereen is kwetsbaar voor dat soort zware criminelen en dat soort criminele organisaties.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze is een goede advocaat maar ook weer een dagje ouder. Misschien daardoor meer kwetsbaar?
Dankjewel, ik ben een beelddenker.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:27 schreef superniger het volgende:
Moet ze nu ook in haar blote bips hurken en 3 keer kuchen?
Ook een gedachte die bij mij speelt/speelde.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je werkt mee anders lig je naast Wiersum?
Stukje beroepseer zit er waarschijnlijk wel bij. Maar ik sluit bepaald niet uit dat er ook sprake is/was van bedreiging en intimidatie. Al is dat in deze fase speculeren.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom zou je in eerste instantie je inlaten met zo iemand als Taghi? Ja ik weet dat iedereen recht heeft op een advocaat bla die bla, maar je kan als advocaat niet gedwongen worden om iemand als client te nemen
Dan is dit wel de perfecte manier om er mee te kappenquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stukje beroepseer zit er waarschijnlijk wel bij. Maar ik sluit bepaald niet uit dat er ook sprake is/was van bedreiging en intimidatie. Al is dat in deze fase speculeren.
En André Seebregts is de nieuwe raadsman van Youssef Taghi, neef advocaat van Taghi die vervolgd is voor lekken.quote:
Idd, als er ernstige bedreigingen jegens haar naasten zijn is dit waarschijnlijk de beste manier om er vanaf te komen, zelfs als je daarvoor een jaar (of langer) moet zitten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dan is dit wel de perfecte manier om er mee te kappen
Zelf opstappen is link
Weigeren is link
Shit die gelekt wordt, uit de ambt gezet en een jaartje brommen, ik zou er voor tekenen als ik in haar situatie zou zitten
Als je slechte kaarten hebt, probeer dan eens te bluffen door hoog in te zetten.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:12 schreef Zipportal het volgende:
Wat hadden ze anders ten laste moeten leggen dan? Schending geheimhouding?quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je slechte kaarten hebt, probeer dan eens te bluffen door hoog in te zetten.
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vindenquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Hoe je getuigen (inclusief familie) moet beschermen, weten ze daar inmiddels ook beter dan hier.
Wij zijn eigenlijk gewoon niet gewend om met dit niveau van criminelen om te gaan.
Oh, dat zou ik wel interessant vinden om te lezen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vinden
En vooral niet samenwerken (vooraf als een vooropgezet plan, of achteraf door info te verschaffen voor strafvermindering) met het OM, dat komt toch wel uit en dan ben je alsnog de pisang/het bokje/het haasje/oftewel je wordt vermoordquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd, als er ernstige bedreigingen jegens haar naasten zijn is dit waarschijnlijk de beste manier om er vanaf te komen, zelfs als je daarvoor een jaar (of langer) moet zitten.
Ik denk deze, maar paywall dus kan het niet meer lezen, dus puur op basis van de titel https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-is-naief-a3984134quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik wel interessant vinden om te lezen.
(Als je het makkelijk kunt vinden..geen extra moeite voor doen, hoor).
Ja. Dat is hem!!quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk deze, maar paywall dus kan het niet meer lezen, dus puur op basis van de titel https://www.nrc.nl/nieuws(...)nd-is-naief-a3984134
Dat kan dus wel.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
Maar waarom zou je in eerste instantie je inlaten met zo iemand als Taghi? Ja ik weet dat iedereen recht heeft op een advocaat bla die bla, maar je kan als advocaat niet gedwongen worden om iemand als client te nemen
Dat staat volledig los hiervan.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:09 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Advocaten Peter Schouten en Onno de Jong staan kroongetuige Nabil B. niet langer bij. Dat bleek dinsdag tijdens een zitting in het Marengo-proces. Bang zijn de advocaten niet, maar wat wel de reden is om te stoppen, wilden ze niet zeggen.
Zou dat ook hiermee te maken kunnen hebben?
Wat gebeurd er allemaal?
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:34 schreef roos94 het volgende:
De orde van advocaten. Als jij geen advocaat kan vinden die jou wil bijstaan, zijn zij verplicht iemand toe te wijzen.quote:
Hmm ... zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:31 schreef livelink het volgende:
[..]
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.
Ik kan me zo voorstellen dat je, eenmaal in de klauwen van zo iemand als Tagi, heel snel in de positie bent dat je geen kant meer op kunt. Dat die man nergens voor terugdeinst lijkt me inmiddels wel bewezen.
Misschien is deze arrestatie wel haar uitweg?
Ik ben niet verrast. In haar verdediging ging ze door het stof voor hem. Dat vind ik al een signaal. Je kunt als advocaat een supercrimineel verdedigen, maar niet meegaan in vrijspraak.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:46 schreef Tengano het volgende:
Komt een beetje over als fake nieuws dit. Ik wacht het nog even af
Dat zo zomaar kunnen ja, dat ze op deze manier van Taghi af komt, desnoods met een celstraf.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:31 schreef livelink het volgende:
[..]
In eerste instantie lijkt het me gewoon dat ze uitging van het principe dat iedereen een advocaat nodig heeft en was het beroepseer.
Ik kan me zo voorstellen dat je, eenmaal in de klauwen van zo iemand als Tagi, heel snel in de positie bent dat je geen kant meer op kunt. Dat die man nergens voor terugdeinst lijkt me inmiddels wel bewezen.
Misschien is deze arrestatie wel haar uitweg?
Wat was dat?quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:43 schreef Jojoke het volgende:
Ze had afgelopen woensdag nog een rare conspiracy-achtig inbreng, misschien de trigger voor ingrijpen?
Er zijn meerdere Italiaanse misdaadjournalisten die dit beweren. Nederland is qua opsporing en strafrecht totaal niet ingesteld op dit soort zware misdaad. Roberto Saviano is er een van.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Was daar een tijd geleden ook niet een artikel over? Een interview met een Italiaan die zich zorgen maakte dat het in NL vrij spel lijkt te zijn voor verschillende groepen. Kan het zo snel even niet vinden
Daar staat me ook iets van bij ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 17:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nope, ga ik niet kijkenquote:Op vrijdag 21 april 2023 18:19 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Kijktip
[ twitter ]
Bij Beau komt Saskia Belleman en Anis Boumanjal.
Die Roethof gaat het opnemen voor die Weskiquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nope, ga ik niet kijken
Vooral omdat ik die roethof totaal niet trek maar ook omdat dat gesprek helemaal niets gaat toevoegen, een hoop gespeculeer vol met aannames waar je niets wijzer van gaat worden
Dankjewel, is een duidelijk verhaal.quote:
Nee, in Dubai of Iran. Als arresteren niet zou lukken.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat het OM Taghi zonder proces wil killen in Dubai of de EBI.
Ze hebben helemaal gelijk. Er zijn al meerdere doden gevallen en de man gebruikt terreur om zijn doel te bereiken. Je mag best onderscheid maken tussen een gewone crimineel die misschien nog een klein hartje heeft en maffia/terreur-figuren die geen enkel middel schuwen. Er zitten zoveel mensen onder zware beveiliging, tot de kroonprinses aan toe, vanwege deze netwerken. Dit is beschamend dat zoveel mensen geknecht worden door deze drugsmaffia en dat er niet harder wordt ingegrepen. Sowieso zouden deze figuren het recht moeten verliezen om hun advocaat onder 4 ogen te spreken. Ik begrijp dat hier ethische bezwaren tegen zijn, maar bij maffia als deze maak je altijd de advocaat een automatisch doelwit voor chantage want ze schuwen geen middelen. En daar zouden de advocatuur tegen beschermd moeten worden als ze maffia-/terreurzaken behandelen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zijn meerdere Italiaanse misdaadjournalisten die dit beweren. Nederland is qua opsporing en strafrecht totaal niet ingesteld op dit soort zware misdaad. Roberto Saviano is er een van.
En Weski lijkt me gewoon bedreigd/gechanteerd te zijn, kan me niet voorstellen dat een advocaat met haar reputatie dit vrijwillig heeft gedaan.
Is bewezen dat Taghi vreselijke dingen heeft gedaan? Dat is nu net de vraag.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:48 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik ben niet verrast. In haar verdediging ging ze door het stof voor hem. Dat vind ik al een signaal. Je kunt als advocaat een supercrimineel verdedigen, maar niet meegaan in vrijspraak.
Iedere verdachte heeft recht op een advocaat, maar dat neemt niet weg dat hij vreselijke dingen heeft gedaan. En dat verloor ze wel eens uit het oog.
Dus ik ben totaal niet verrast door dit nieuws.
Kom op man....quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is bewezen dat Taghi vreselijke dingen heeft gedaan? Dat is nu net de vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |