Dat niveau bereiken we ook als dit individu simpelweg advocaten en andere personen uit de weg kan ruimen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee een staat die zonder proces burgers begint te vermoorden is nooit beter voor je land. Dan ben je aangekomen op het niveau van Iran en Noord-Korea.
Eens. Er zijn gewoon personen die zo kwaadaardig zijn en zoveel schade berokkenen dat ze beter opgeruimd kunnen worden. Een Hitler, Putin of Taghi zou ik zonder twijfel een kogel door de kop jagenquote:Op vrijdag 21 april 2023 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
We moeten gewoon een oogje toeknijpen en al die lui af laten knallen dan is het opgelost.
In dit geval resten er weinige andere opties aangezien het individu zelf de rechtsstaat ondermijnt. Ik zie het als de Popper paradox aangaande tolerantie.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus we zetten de rechtsstaat opzij in de strijd tegen lui die we verwijten de rechtsstaat te ondermijnen? Geloofwaardig wel.
Nooit doen.
Precies, hoeveel onschuldigen moeten er anders nog gaan voor zo'n figuur.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Eens. Er zijn gewoon personen die zo kwaadaardig zijn en zoveel schade berokkenen dat ze beter opgeruimd kunnen worden. Een Hitler, Putin of Taghi zou ik zonder twijfel een kogel door de kop jagen
quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ach mietje.
Het moet goed gebeuren, via via een medegedetineerde omkopen, zoiets. Geen lijn terug.
quote:Advocaat Inez Weski van Taghi heeft haar collega Michael Ruperti nu opgeroepen als getuige. Ze deed dit verzoek tijdens de hervatting van het omvangrijke liquidatieproces Marengo. Ook is er aangifte gedaan tegen het OM vanwege uitlokking van zijn ontvoering, danwel moord.
Ruperti geeft met zijn verklaring een nieuw inkijkje wat er vooraf ging aan de arrestatie van Taghi. Weski heeft al vaker aandacht gevraagd voor de manier waarop dat is gegaan, omdat de 45-jarige Taghi daarbij mishandeld zou zijn.
Begin deze maand onthulde Ruperti in de strafzaak tegen A. dat die nauwe contacten had met de geheime diensten. Zo had hij met hen een bijeenkomst waar werd gesproken over de haalbaarheid om Taghi te ontvoeren, dan wel te ‘neutraliseren’ in Dubai, waar hij verbleef voor zijn arrestatie. A. zag daarvoor mogelijkheden. Bij die bijeenkomst zou ook een officier van justitie zijn geweest. Als het plan was doorgezet zou het voor het eerst zijn geweest dat het Korps Commandotroepen in een ander land een crimineel had uitgeschakeld. Uiteindelijk werd Taghi door agenten uit Dubai zelf gearresteerd.
Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsupdate nieuwsbrief van AD ontvangen via e-mail?
Het Openbaar Ministerie bestrijdt dat is overwogen Ridouan Taghi te ontvoeren, uit te schakelen of zelfs te vermoorden. De bijeenkomst is er volgens het OM ook nooit geweest.
Targeted killing dus.quote:. Begin 2022 ging er een schok door Nederland toen bekend werd gemaakt dat er een 'elitemilitair' was opgepakt op verdenking van wapen- en drugshandel. Ook zou de 42-jarige verdachte mogelijk zijn militaire kennis hebben gedeeld met leden van de mocro maffia, aldus de Telegraaf destijds.
Sil A.
Sil A., zoals de elitemilitair heet, heeft 20 jaar ervaring bij het Korps Commando Troepen (KCT), waar hij sergeant-majoor was. De man zou steevast een van de beste leden van de eenheid zijn geweest. Hij diende onder andere in Afghanistan, Libanon en Ivoorkust.
Vanwege zijn uitzonderlijke reputatie kreeg hij veel vrijheid om zijn werk te verrichten. Hij verbleef namens het KCT vaak in Suriname, waar hij betrokken zou zijn geweest bij het opzetten van een internationale faciliteit voor training van speciale eenheden.
Het OM stelde in mei 2022 al dat A. in Suriname vermoedelijk ook criminelen training gaf in het gebruik van vuurwapens. Ook wordt hij gelinkt aan de Surinaams-Nederlandse vermeende crimineel Gregory F., die op zijn beurt weer wordt gelinkt aan Ridouan T.
'Ridouan T. neutraliseren'
Maar tijdens de behandeling van Sil A's strafzaak is er een heel ander verhaal naar buiten gekomen. "Mijn cliënt heeft er last van dat hij voortdurend wordt gekoppeld aan T. Hij kent hem niet persoonlijk en vindt ook niets van deze man", aldus advocaat Michael Ruperti volgens de Telegraaf.
De commando zou in plaats daarvan in 2019 juist zelf benaderd zijn door collega's van het Special Operations Command, over een plan rondom Ridouan T. Dit om mee te denken over hoe de Nederlandse Staat de gezochte T. in het geheim vanuit Dubai naar Nederland kon halen. Ook zou er een alternatief plan - T. ter plekke laten 'neutraliseren' - zijn besproken. Dat stelt Sil A's advocaat Ruperti.
'Targeted killing', zoals het in het diepste geheim iemand over de grens uitschakelen heet, wordt gedaan door landen als Israël en de VS. In Nederland is het allesbehalve een gebruikelijke manier van werken.
De inmiddels opgepakte Ridouan T. was in 2019 spoorloos. De opsporingsdiensten hadden destijds wel vermoedens dat hij zich in Dubai ophield. Dat bleek later ook zo te zijn.
Advocaat legt bijltje erbij neer
Vandaag heeft Sil A's advocaat Michael Ruperti tevens laten weten dat hij stopt met de verdediging van zijn cliënt. Hij zegt dat hij Sil A. niet meer kan helpen omdat de rechter alle verzoeken tot het verhoren van mensen die werkzaam zijn voor de inlichtingendiensten heeft afgewezen.
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:35 schreef Maharski het volgende:
Waarschijnlijk onder een hoop manipulatie en bedreiging, zo het net van die vieze gluiperd ingelopen.
Ik roep het al zolang als ik besta volgens mij en zal het blijven zeggen:
ROEI MENSEN ZONDER GEWETEN EN EEN GEWELDDADIG KARAKTER GEWOON UIT.
Klinkt allemaal zo leuk en 'hoog beschaafd', die afschaffing van de doodstraf. Maar deze huidige tijd toont keer op keer de zwakte ervan aan, en hoe de samenleving zichzelf ermee in de kont neukt.
Gelukkig wordt dit ook nu steeds meer in het wereldje van de elite ervaren.
Ga gewoon weg man.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Heeft hij liquidaties gepleegd dan? Taghi is vooralsnog voor geen enkele moord veroordeeld.
Er is nog relatief weinig bekend nu. Ik neem echter aan dat haar kantoor en zijzelf een professionele protocol heeft hoe correct en integer te handelen in het geval van ernstige bedreigingen. Dit moet ook wel als je zware en gevaarlijke criminelen verdedigd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze zaken doorbriefde omdat ze daartoe gedwongen werd zal ze dat waarschijnlijk met liefde doen, zeker als dat betekent dat zij en haar kantoor er dan vanaf zijn.
Ik zal het je nog sterker vertellen: voor de liquidaties die hier steeds genoemd worden (de broer van de kroongetuige, Wiersum, de Vries) is-ie niet eens aangeklaagd, laat staan veroordeeld. Die moorden maken geen deel uit van marengo.quote:
Ja, maar wie zichzelf verdedigt in de rechtbank heeft een slechte advocaat en een domme cliënt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 22:44 schreef TLC het volgende:
Mag Inez Weski zichzelf nu verdedigen in de rechtbank ?
Zeker nu. Ik vraag me af wie Taghi nu zou willen verdedigen. Blijkbaar wordt er meer van je verwacht dan alleen je client juridisch bijstaan. Zelfs al zou je alles volgens het boekje aan willen pakken, dan krijg je daar de kans niet voor.quote:Op vrijdag 21 april 2023 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Kan mij goed voorstellen dat veel advocaten helemaal niet willen deelnemen aan deze rechtzaken rond Taghi en zijn kontmaatjes. Je speelt toch een beetje met je eigen leven en die van je familie.
Twee problemen: Je hebt als verdachte recht op juridische bijstand en gesprekken met je advocaat mogen niet worden afgeluisterd of opgenomen. Dus eenzame opsluiting is een prima idee, maar het is onmogelijk om de verdachte geheel te isoleren van de buitenwereld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:29 schreef paddy het volgende:
Begrijp niet dat ze die gast nog steeds zoveel macht heeft. Eenzame opsluiting een idee?
Dat wordt inderdaad nog een leuke.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie Taghi nu zou willen verdedigen.
En er zijn ook nog mensenrechtenlijke grenzen die je moet respecteren. Italië is ook wel eens op de vingers getikt voor (elementen van) dat beruchte 41-bis regime. (Nederland in de beginjaren van de ebi ook overigens. Ik meen voor stelselmatige visitatie)quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Twee problemen: Je hebt als verdachte recht op juridische bijstand en gesprekken met je advocaat mogen niet worden afgeluisterd of opgenomen. Dus eenzame opsluiting is een prima idee, maar het is onmogelijk om de verdachte geheel te isoleren van de buitenwereld.
Die geruchten doen wel langer de ronde ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Kiwi7 het volgende:
Dit speelt dus mogelijk al veel langer en ook bij andere advocaten. Khalid Kasem (van Khalid en Sophie) is bv ook eerder beschuldigd van doorspelen van informatie als advocaat naar het Taghi netwerk. En zat bij Taghi op school.
Mwah, na vanmorgen is t argument wat minder sterk maar…ik mag toch aannemen dat op deze zaak de beste mensen zitten. Diverse liquidaties, kroonprinses beveiligd…het lijkt me dat ze pas een advocaat van de verdachte (ook niet zomaar een loopjongen, nee echt de advocaat) gaan arresteren als ze weten dat ze echt een zaak hebben.quote:Op vrijdag 21 april 2023 23:40 schreef Tengano het volgende:
Net even dat stukje van Weski OP1 gezien. Roethoff was weer felHij weet wie Weski gaat verdedigen. Het is een man zei hij. Hij onderbrak voortdurend advocaat Onno de Jong en nam dan het verhaal over. Was bijna een beetje genant zelfs.
Wat ik wel sterk vond van wat Roethoff zei is dat Weski in beperkingen zit en het OM er gewoon uitflapt wat zo'n beetje de aanklacht en de verdenkingen zijn zoals het doorgeven van een USB stick. Die openlijke en inhoudelijke houding van het OM is minder logisch als Weski in beperkingen niks naar buiten mag brengen of niks mee mag krijgen van wat er buiten gebeurt. Daarnaast kan ze zich eveneens niet verdedigen tegen dit soort uitspraken.
Maar goed, het schijnt dus dat het doorgeven van zo'n USB stick helemaal niet kan in de EBI omdat er glas tussen zit. En wat ik ook niet weet is of ze daar wel toegang tot PC's hebben waar je dan een USB stick in kan hangen.
Het zou me ook niet verbazen als het OM ook hier weer de mist in gaat. Maar we gaan het vanzelf zien, want Weski krijgt wss een hele goede verdediging die bovendien door haar zelf wordt ingefluisterd en er is in ieder geval goed overleg tussen twee goeie advocaten straks.
Daarnaast heeft ze nu alle tijd om goed na te denken hoe ze zich hier uit redt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |