abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208852336
quote:
Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie

Strafadvocaat Inez Weski (68) is vrijdag gearresteerd. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of zij onrechtmatig informatie heeft doorgespeeld aan de vermoede criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Daarnaast wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM.

De advocaat van Ridouan Taghi en de broers Mao en Mario Romo in de grote liquidatiezaak Marengo kwam prominent voor in het onderzoek naar de in januari tot 5,5 jaar cel veroordeelde neef en advocaat Youssef Taghi.

Youssef Taghi kreeg zijn straf omdat hij als ‘boodschappenjongen’ van Ridouan Taghi maandenlang berichten in en uit de Extra Beveiligde Inrichting had gesmokkeld. Het Openbaar Ministerie (OM) ziet sterke aanwijzingen dat ook Weski door naasten van Taghi onder druk is gezet andere informatie door te spelen dan zij vanuit haar rol als raadsvrouw mocht.

Het Openbaar Ministerie heeft de Deken van de Orde van Advocaten op de hoogte gesteld van de aanhouding van de advocaat. Weski wordt volgens ingewijden vrijdag verhoord.

Al op een zitting in juli 2022 in de zaak van Youssef Taghi werd sterk gesuggereerd dat ook Weski verboden informatie had doorgespeeld. Het OM erkende dat een besproken proces-verbaal over een ‘geheimhouder’ ging, maar Weski’s naam werd niet genoemd. De rechtbankvoorzitter gaf de strekking van het document weer: twee familieleden van Ridouan Taghi zouden in versleutelde gesprekken gesproken hebben over de mogelijkheid dat Inez Weski, de advocaat die Taghi bijstaat in het Marengoproces, usb-sticks de EBI binnen heeft gebracht.

Justitie stelde daarop ‘niet de bevestiging’ te hebben dat Weski via usb-sticks informatie de EBI in en uit heeft gebracht. ,,We weten het niet,” aldus een van de twee officieren van justitie. ,,We hebben niet de conclusie dat het heeft plaatsgevonden. Er is ook geen actief nader onderzoek gedaan om te kijken of het zou kunnen kloppen.”

De voorzitter las vervolgens de conclusie van het onderzoeksteam voor, dat lijkt overtuigd te zijn van een rol van Weski. ,,Het kan niet anders dan dat dit via mr. Weski is gebeurd.”

,,Dit dossier staat vol aanwijzingen dat Ridouan Taghi al veelvuldig communiceerde met de buitenwereld nog voordat mijn cliënt toegang tot hem kreeg,” concludeerde André Seebregts als nieuwe raadsman van Youssef Taghi.

‘Als ze het vrijdag meneemt, zou super zijn’
Die aanwijzingen bestaan uit onderschept berichtenverkeer. Zo bespreken familieleden van Ridouan in juni 2020 dat ze een beveiligde USB-stick aan Weski hebben gegeven. De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’

Ook is er communicatie tussen de oudste zoon van Ridouan Taghi en de Italiaanse maffiabaas Raffaele Imperiale van 18 november 2020. Daarin zegt de zoon dat hij contact heeft gehad met F. (father, volgens de politie). Vervolgens wordt een bericht over financiën en kennelijke drugshandel doorgestuurd, dat dwingend van toon is en waarin veelvuldig de term ‘sir’ valt. De recherche ziet hierin een aanwijzing dat het bericht van Ridouan Taghi afkomstig is. Ook is sprake van ‘my son’, ‘my family’ en ‘I am in jail’.

Advocaat Seebregts spreekt van ‘een parallelle communicatielijn’ die teruggaat tot medio februari 2020: ruim een jaar voordat Youssef Taghi de EBI voor het eerst binnenging. Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. “Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”

Weski, verontwaardigd, ontkent de aantijgingen met klem. “Er wordt hier over mijn rug verdediging gevoerd. Dit is verschrikkelijk. De uitspraken van Seebregts verbazen mij. Het is allemaal uitgezocht door justitie en bleek geen juiste veronderstelling.”

Advocaat Onno de Jong: Enorme klap voor haar en advocatuur
Advocaat Onno de Jong, die samen met Peter Schouten tot voor kort de kroongetuige bijstond in het Marengo-proces, reageert geschrokken. ,,Een bekende advocaat die in zo’n prominent proces wordt aangehouden: ik ben er behoorlijk van ondersteboven. Dit is nog nooit gebeurd. Dit betekent voor haar een enorme klap, maar ook voor de advocatuur. We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangericht.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)ouan-taghi~aafe0e26/

[ Bericht 10% gewijzigd door Zipportal op 21-04-2023 17:25:44 ]
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:01:07 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208852367
Zo dan.. dat is nogal een stap van het OM!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208852379
High profile, dan is de bewijslast dringend genoeg.

Aan de kop kan je al zien dat die niet goed wijs is natuurlijk.
-nee-
pi_208852380
Plata o plomo :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208852390
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:01 schreef nixxx het volgende:
Zo dan.. dat is nogal een stap van het OM!
Het OM zit wel vaker fout maar als er geen consequenties zijn....tja...Als ze weer fout zitten...
pi_208852396
Dit gaat een rel worden............ :X
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:04:38 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208852405
Ze moeten wel heel zeker van hun zaak zijn om een dermate bekende advocate met haar reputatie daadwerkelijk te gaan aanklagen. En als het met succes gebeurt is dat ook het einde van haar carriere.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:06:26 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208852426
Kan me nog wel voorstellen ook dat het gebeurd is, onder bedreiging o.i.d.
Als ze dat vrijwillig heeft gedaan zou ik echt niet begrijpen, vrijwillig je carrriere en naam om zeep helpen :N
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:07:32 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208852445
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:03 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Het OM zit wel vaker fout maar als er geen consequenties zijn....tja...Als ze weer fout zitten...
Ja, dat is ook wel een beetje zo. Als er een kop zou moeten rollen bij het OM rolt die zo een andere management functie binnen de overheid in.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208852461
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:06 schreef kwiwi het volgende:
Als ze dat vrijwillig heeft gedaan zou ik echt niet begrijpen, vrijwillig je carrriere en naam om zeep helpen :N
Om die reden zou ik zo'n pipo niet willen verdedigen.

Je weet gewoon dat ze je gaan dwingen te doen die niet pluis zijn...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:09:14 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208852470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ja precies, zou er m'n handen ook niet aan willen branden.
pi_208852501
Niet geheel verrassend. Maar nog steeds, grote stap van het OM.
pi_208852508
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:02 schreef Marsenal het volgende:
High profile, dan is de bewijslast dringend genoeg.

Aan de kop kan je al zien dat die niet goed wijs is natuurlijk.
Dat is natuurlijk onzin, je kunt nooit iemand op zijn uiterlijk beoordelen.

Iemand die eruit ziet als een brede stoere Hell's Angel, vol met tattoos kan een hele grote miet zijn, terwijl die lange slungel van het straat verderop eigenlijk een nietsontziende harde crimineel is.
A murky, forgotten land.
pi_208852516
quote:
Je werkt mee anders lig je naast Wiersum?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_208852523
Zeer waarschijnlijk onder dwang gebeurd. Zie eigenlijk geen andere reden dat ze dit vrijwillig heeft gedaan. Geld genoeg, goede reputatie.

Als je iemand liefhebt dan kan je eigenlijk zo'n type al niet verdedigen. Zij heeft een zoon zo ik, daar zullen ze wel mee gedreigd hebben.
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:12:47 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208852527
quote:
Ik kan me dat dus niet voorstellen. Dan stop je toch met hem te verdedigen? En breng je het naar buiten?
Heeft Bram Moskowitz toch ook gedaan in het verleden toen hij Holleeder verdedigde?
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator vrijdag 21 april 2023 @ 15:13:45 #17
236264 crew  capricia
pi_208852543
Ze werd hier vorig jaar al van verdacht. En kennelijk is er wat gevonden. Goed dat het OM doorpakt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208852552
Niet verrassend. Strafrecht advocaten zijn grote boefjes
pi_208852555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik kan me dat dus niet voorstellen. Dan stop je toch met hem te verdedigen? En breng je het naar buiten?
Heeft Bram Moskowitz toch ook gedaan in het verleden toen hij Holleeder verdedigde?
Wie praat, die gaat.
pi_208852578
quote:

[..]
Als ze dreigen om een naaste van je wat aan te doen als je niet meewerkt, of het naar buiten brengt, dan heb je weinig keus.

Niet ondenkbaar dat dit gebeurd is.
A murky, forgotten land.
pi_208852579
-doe normaal-

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2023 15:19:28 ]
pi_208852581
quote:

[..]
Taghi plus zijn netwerk is wel van een ander kaliber dan Holleeder.
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:16:18 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208852584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:08 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Een advocaat moet ook eten. Er is gewoon een groot gebrek aan aardige en betrouwbare criminelen die toch doortrapt genoeg zijn een fatsoenlijk uurtarief te kunnen betalen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:17:11 #24
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_208852593
quote:

[..]
Het zou zomaar kunnen zijn dat Taghi een groter netwerk heeft, dat veel moeilijker in kaart te brengen is dan dat van Holleeder.
Non possumus non loqui
pi_208852594
quote:

[..]
Ik denk dat je dan niet goed inschat met wat voor schorem je te maken hebt.
Koel en donker bewaren
pi_208852597
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Als ze dreigen om een naaste van je wat aan te doen als je niet meewerkt, of het naar buiten brengt, dan heb je weinig keus.

Niet ondenkbaar dat dit gebeurd is.
Keuze om je erin te vermengen bij dit soort high profile verdachten.
pi_208852616
Andre Seebregts wist dit ruim een half jaar geleden al:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:19:52 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208852618
quote:
Dat zat ik ook te denken, en dan denk ik dat Weski geen krimp geeft als je haar eigen leven bedreigt, maar ze heeft ook een kind, en het zou me niets verbazen als ze zo ver gegaan zijn haar met het leven/welzijn van jaar kind te bedreigen.

Kan ook om een kleinkind gaan overigens, die zoon is van 1981.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208852624
Better call Saul!
pi_208852627
Dat gerucht doet al langer de ronde. Eens kijken wat het OM heeft.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 april 2023 @ 15:21:51 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208852635
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 15:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zat ik ook te denken, en dan denk ik dat Weski geen krimp geeft als je haar eigen leven bedreigt, maar ze heeft ook een kind, en het zou me niets verbazen als ze zo ver gegaan zijn haar met het leven/welzijn van jaar kind te bedreigen.
En wat ook is gebleken is dat de overheid niet in staat is bescherming te bieden aan jou en je familie als je toch besluit hiermee naar buiten te treden.

Dus mocht ze echt onder druk gezet zijn, dan snap ik dat je niet happig bent naar de politie te stappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')