quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek.
En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:59 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een dunne vloer voor over vloerverwarming/vloerkoeling. Liefst vrij van risico op scheuren, makkelijk te onderhouden, huisdiervriendelijk. Iemand aanraders? Of juist afraders? En waar moet ik aan denken qua m2 kosten?
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek.
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?quote:En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:
[ afbeelding ]
[..]
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
Alleen op het bovenste doosje dan, lijkt me. Wij hebben er nooit last van gehad omdat ze in een kast stonden (en nu achter een knieschot).quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?
Wij hebben boven marmoleum uit de Walton uni lijn in licht grijs met naden, want 1 grote ruimte, licht bij ons in slaap/badkamer. Qua schoonmaken vind ik het ideaal, we hebben alleen 2 kleine beschadigingen omdat de buis van de stofzuiger in het begin losschoot en dan heb je scherp metaal op de vloer. Onder het bed kan je zien dat de poten van het bed wel eens verschoven zijn. Mijn zus heeft dit in haar hele appartement liggen (al een paar jaar langer dan wij) zij heeft een wat donkerdere petrol kleur met 2 katten (waarvan 1 hele grote (9kilo)). Bij haar heb ik het idee dat je minder ziet van meubelverplaatsingen vanwege de donkerdere kleur, terwijl er natuurlijk meer meubels worden verplaatst (bv eetkamerstoelen) dan in de slaapkamer. We zijn er beiden heel blij mee, beiden hebben we ook vloerverwarming en vloerkoeling.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.
Ik zou zelf een voorkeur hebben voor linoleum. Ik weet dat de lijn Walton Uni van Forbo Marmoleum mooi is. Daar lijk je tegenwoordig circa 40 euro per m2 voor te betalen. In feite betaal je per strekkende meter: elke baan is 2 meter breed en een strekkende meter kost ongeveer 80 euro. Je krijgt dus naden in je vloer. Dat is meteen het grootste nadeel. Je kunt die naden wel laten 'sealen'.
Een goedkopere optie is luxezeil zoals Novilon. Voordeel is dat je minder naden hebt omdat de banen niet 2 maar 4 meter breed zijn. Een nadeel is dat je er meubelafdrukken in blijft zien. Bij marmoleum gebeurt dat in mindere mate omdat het steviger is en op den duur uithardt (heb ik begrepen).
Dit is een volgens mij realistische prijslijst van Marmoleum en Novilon. Er staat bij dat de prijzen uit 2015 zjin, maar online kom ik her en der soortgelijke prijzen tegen. Bedenk wel dat de kosten voor de werkzaamheden erbij komen.
Een andere optie die je zou kunnen overwegen, is om een gietvloer van polyurethaan te nemen. Die scheurt niet omdat het materiaal een beetje flexibel is. De totale kosten zaten bij ons op 77 euro per m2 inclusief alles. Ik weet niet of ik de vloer huisdiervriendelijk zou noemen. Dat hangt denk ik van je huisdier af. Een ongelukje is geen enkel probleem: dat is eenvoudig schoongemaakt en ik heb nog niet gemerkt dat er vlekken achterbleven. Maar je kunt wel kleine beschadigingen in de vloer krijgen van nagels. Onze kat maakte zulke beschadigingen bijvoorbeeld als kitten, toen hij nog wild door het huis rende en de gordijnen in klom.
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:
[ afbeelding ]
[..]
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
Er bestaan ook deuren voor Billyquote:Op zaterdag 1 april 2023 09:59 schreef Koettie het volgende:
[..]
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.
Heb geen foto maar is gewoon hele lelijke kleine wc in de hippe wc kleur beige met grote tegels
Marmoleum is ook mat te coaten maar is wel slijtgevoeligerquote:Op zaterdag 1 april 2023 09:23 schreef AnneX het volgende:
Marmoleum als natuurproduct is prima bevallen in de woonkeuken.
Meer dan 12 jaar heeft het gelegen. Zónder naadlassen, koud tegen elkaar gelegd.
Moet je alleen geen plassen water gebruiken om te dweilen.
Met rondom een zwarte lasnaad vergelijkbaar als bij klassieke parketvloeren.
Tja en een diepe kras hier of daar…er werd op geleefd.
Volgens mij kan de toplaag opnieuw worden geseald. Alleen glimt het dan sterk.
*nostalgie.
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er bestaan ook deuren voor Billy
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?quote:Op zaterdag 1 april 2023 18:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb hulp nodig!
Had ik eindelijk de ideale kast voor in de woonkamer gevonden, is ie niet meer leverbaar![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dus nu op zoek naar iets soortgelijks ofzo, maar ik kan niks vinden.
Wij hebben een dressoir van steigerhout, boekenkasten steigerhout/staal, eetkamertafel is acacia-hout met bruin-achtige stoelen.
Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op deze kast maar die is wel erg donker en groot en afwijkend qua stijl. (hij komt tegen een lange muur op een smal stukje, dus 55cm diep is dan ook wel erg diep)
Onderin de kast moet mijn naaimachine komen, die is 70 breed, 38 diep en 40 hoog; er mag dus geen middenstijl in de kast zitten.
Volgens mij heb ik ondertussen elke woonwinkel online gehad, maar vast niet allemaal. Hebben jullie nog tips of inspiratie (of een goede meubelmaker in de buurt van Rotterdam)???
opheffingsuitverkoopquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:28 schreef Smallish het volgende:
[..]
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?
Extra kortingquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
opheffingsuitverkoop![]()
Ziet er wel uit als een soort winkel waar ik naar op zoek ben
Ik heb een ondiepe Pax gekocht voor o.a. mijn schoenen (en nog wat opgevouwen broeken en een hele hoop medische zooi). Heb maat 39 en de schoenen passen goed op de plank, is nog genoeg ruimte over voor grotere maten.quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:32 schreef Koettie het volgende:
[..]
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.
Of deze, past daar ook precies.[ afbeelding ]
Niet het allermooiste maar wel mooier dan wat er nu staat denk ik. Denk alleen niet dat hier handig deuren in kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).
Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.
Het houten bureautje is een erfstuk, dus dat blijft.
De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.
Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.
Zou dat wat zijn? Iemand input voor indeling of kleuren?
Het goede nieuws lijkt me dat dit vast met weinig moeite een stuk kan opknappen. Zou het een idee zijn om de werkplek in een kastenwand weg te werken?quote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. ()
quote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.Wat is een richting qua budget? Budgetair gezien begrijp ik de stap naar kallax, maar die beschadigen snel en zonder inzet met deurtjes/bakken erg rommelig ook. En de bakken die goedkoop zijn zijn helaas niet erg stevig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).
Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.
De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.
Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.
Zijn de lades in de besta nog te redden? En eventueel kun je kijken voor deuren in de koopjeshoek, de kastdeuren zijn heel goed te verven in een andere kleur. Als het lukt om dezelfde deurtjes te scoren qua egaal zijn dan heb je voor relatief weinig geld en een spuitbus verf kastdeurtjes voor de besta![]()
quote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.Volgens mij kun je hier met dat budget prima iets leuks van maken! Wat ik zou doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).
- De kast houden, de lades eruit halen en er alleen boeken inzetten. Doe boeken weg. Sorteer de boeken en zet ze net in de kast.
- De kast naast het raam wegdoen.
- Het bureau vervangen door een lang blad met eronder twee ladekasten en eventueel een extra poot. In de ladekasten kun je bijvoorbeeld de spullen kwijt die je nu in de lades in de kast hebt. Een Alex-ladekast kost 80 euro, een lang bureaublad heb je voor circa 50 euro bij de Ikea en poten kosten niet zoveel. Dan zit je nog niet op de helft van je budget.
- De muur boven het bureaublad benutten. Ik zou eenvoudige schappen gebruiken en het Skadis-systeem van Ikea. De rest van je budget zal hier grotendeels aan opgaan. Je krijgt dan zoiets:
- Zorg dat je wat geldt overhoudt voor verf en bureauaccessoires. Op de schappen kun je bijvoorbeeld mappen kwijt. Gebruik dezelfde mappen en label ze.
- De indeling zou ik grofweg hetzelfde laten. Een andere optie die je hebt, is om de hoek om te gaan. Ik kan op basis van de foto's niet goed zien of je daar genoeg ruimte voor hebt:
- Ik zou de muur achter het bureau schilderen. Het idee van @Puala is het eerste waar ik ook aandacht: accentueer het stuk muur achter het erfstuk. Ik vermoed dat je het nog een stukje naar links kunt zetten. Wat je ook zou kunnen doen, is de hele ruimte één rustige kleur schilderen en het stuk achter het erfstuk wit laten of een lichtere kleur schilderen. Ik denk dat één kleur in de hele ruimte veel rust brengt.
- Kies vooral waar jij behoefte aan hebt. Dat kan een uitgesproken kleur zijn waar jij blij van wordt, maar het kan ook juist een kleur zijn die suf lijkt maar warmte en rust brengt. Dat kan zo'n kleur als hieronder zijn. Vroeger zou ik nooit zo'n kleur hebben genomen, maar inmiddels ben ik subtiliteit wat meer gaan waarderen.
Ik ga je nu zeggen wat je allang lijkt te weten, maar opruimen, organiseren en voor alles een vaste plek zoeken gaat bij jou denk ik het meest verschil maken.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dank je! Dat eerste plaatje had ik ook al gepind, ook vanwege de kleur. Omdat ik vandaag tijd had, toch eens de kasten het bureau van plek gewisseld. Flinke work-out, maar ben geloof ik wel blij met het resultaat. Moet wel de kasten nog beter inrichten inderdaad, en ik denk toch één Besta erbij. Ook even checken, volgens mij hebben we op de vliering nog Besta-deuren liggen. Maar geen idee hoeveel. Dan nog een bureau en inderdaad een (of twee?) Alex ladekasten. En opruimen, inderdaad. Dat weet ik, maar ik ben er niet goed in.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er dan overblijft aan muren is te zien op deze foto (en deels op foto 1). De wand boven de deur loopt door tot 3.6m. De houten balken blijven zoals ze nu zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dit moment neigen we naar alles in een basiskleur laten spuiten en dan zelf met donkere groen tinten nog wat vlakken oid schilderen. Voor dit deel hou ik me van harte aanbevolen voor tips![]()
Voor de basiskleur denken we aan Iets Salie of Vol Laurier van Flexa.
[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 18-04-2023 15:46:23 ]Ik heb je lief mijn hele leven
Ik volg.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:39 schreef SQ het volgende:
Haal dan gewoon de hele posts weg johnu verliest het toch alle context
Anyway, ik heb een queeste. Ik ben op zoek naar prullenbakjes voor op onze schijthuizen. Nu denk je, dat is simpel!
MAAR DAT IS HET NOOIT
Ik wil namelijk prullenbakjes in de juiste kleur, maar het belangrijkste vind ik dat je er een afvalzakje in kunt doen dat je niet ziet aan de buitenkant. Een standaard 3 liter pedaalemmertje is dus niet toereikend, want dat plastic steekt altijd langs de deksel naar buiten en dat vind ik dus lelijk.
(Je moet maar ergens over kunnen klagen toch).
Dus we zoeken:
Prullenbakjes van 3-5 liter
! Onzichtbare zakjes !
Sfeer: beetje chique. Zeker niet Scandinavisch of rvs. Liefst in de richting messing / hoogglans wit of zwart, gunmetal, etc
Type deksel maakt me weinig uit.
Heeft iemand (uiteraard liefst uit eigen ervaringwant Google heb ik zelf al uitvoerig geraadpleegd) een fantastische tip?
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.
Dat ziet er toch niet uit?quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:01 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?
Ik let op die dingen. Of om jouw referentiekader te gebruiken: oog voor detail is de telos van mijn bestaan. Ik probeer arète na te streven via phronèsis.quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:08 schreef eudaemonia het volgende:
Als je goede elektrische tape en strak overheen plakt hebt valt dat goed weg hoor tenzij je er echt op gaat letten misschien.
Of anders met een dremel weghalen?
De meeste van die binnen-emmers laten amper een halve millimeter ruimte over tussen de buitenemmer, het is nagenoeg onmogelijk om die er weer in te zetten zonder dat het halve zakje er alsnog uit puilt. Probeer het maar eensquote:Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al bekeken wat de Bijenkorf online heeft, @:sq? Daar kijk ik altijd als ik iets in dure uitvoering zoek. En lost een prullenbak met binnen-emmer je probleem van de zichtbare zak niet op?
Ik zag eens deze foto van een Brabantia-prullenbak. Dat leek me wel een goed idee, ophangen, want dan heb ik geen gehannes met het dweilen.
[ afbeelding ]
Zone heeft deze emmers:
[ afbeelding ]
Standaardprullenbakje, maar de kleur vind ik wel fijn:
[ afbeelding ]
Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.
Probeer hier geen piemel in te zien:
[ afbeelding ]
Op zich een optie waar ik nog niet aan had gedacht! Het overwegen waardquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:55 schreef Cathmar het volgende:
SQ en een grote pot of vaas met deksel waar je zelf een binnenbakje in zet?
Zit hier iets tussen? Ik ken de webshop verder niet, dus weet niet of het betrouwbaar is..quote:Op donderdag 11 mei 2023 18:21 schreef SQ het volgende:
[..]
De meeste van die binnen-emmers laten amper een halve millimeter ruimte over tussen de buitenemmer, het is nagenoeg onmogelijk om die er weer in te zetten zonder dat het halve zakje er alsnog uit puilt. Probeer het maar eens
Sjieke bakjes vind ik genoeg, maar het zakjes probleem is overal.
Ik heb maar 1 prullenbak die het niet heeft, maar da's een simplehuman van 60 liter
Ha! Die had ik gezien maar van de week waren ze niet leverbaarquote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:30 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Zit hier iets tussen? Ik ken de webshop verder niet, dus weet niet of het betrouwbaar is..
https://shop.wenko.nl/bad(...)ica-emmer-atri-zwart
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjee, sorry voor de vraagquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja. Ik ga m'n tampons niet in een emmer zonder zakje mikken
Ja dat opperde blei ook alquote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Mijn moeder deed er altijd een postbode-elastiek omheen, zat het ook netjes en niet uitpuilend.
Het lijkt me onnodig om je daardoor persoonlijk aangevallen te voelen hoor. De kotssmilie staat er omdat ik bij de gedachte aan het effect van tampons in een afvalbak zonder zakje al een beetje moet kotsenquote:
Hahaha sorryquote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:43 schreef AnneX het volgende:
@:SQ Kom ik boven, badkamer, waar twee pedaalemmertjes staan met uitpuilende zakken…en sinds jouw post erger ik mij opeens eraan 😂
Eentje voor vuil ondergoed en eentje voor afval.
Als je die mooie zoals bij wenko in huis hebt, laat je dan even weten hoe het bevalt in gebruik?
Het kwam over alsof je de suggestie alleen al "zum kotsen" vond. Maar soit.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Het lijkt me onnodig om je daardoor persoonlijk aangevallen te voelen hoor. De kotssmilie staat er omdat ik bij de gedachte aan het effect van tampons in een afvalbak zonder zakje al een beetje moet kotsen![]()
Nee klopt maar dan moet ik daar weer zakjes voor regelen. En mijn poets gaat ook hard op pedaalemmerzakjesquote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het kwam over alsof je de suggestie alleen al "zum kotsen" vond. Maar soit. Het was bedoeld als "out of de box" optie.
Ik gebruik zelf geen tampons meer, vroeger wel, en dan deed ik ze altijd in zo'n klein blauw hygiënezakje voordat ze in de emmer gingen. Dan heb je in principe geen extra pedaalemmerzakje nodig.
Ik heb ook geen uitpuilende zakjes.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:48 schreef Leandra het volgende:
Geen uitpuilende zakjes hier, maar ik ben dan ook erg fanatiek in het onzichtbaar plaatsen van pedaalemmerzakjes, ik doe het ook altijd opnieuw als een ander het gedaan heeft, want dan wel uitpuilende zakjes
[ afbeelding ]
Dat is precies wat ik doe.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:31 schreef Leandra het volgende:
Ik doe het zakje erin, trek het dan strak onder de rand van de binnenbak, en laat de binnenbak zakken terwijl ik daar waar ik het strakgetrokken heb bij elkaar houd met een vinger.
Ik weet vrij zeker dat mijn pedaalemmerzakken niet binnenstebuiten op de rol zitten, hoewel binnen en buiten bij een plastic zak die je weggooit niet echt relevant isquote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik doe.
Wat op YouTube een ding is, is dat vuilniszakken schijnbaar binnenstebuiten op de rol zitten. Je zou ze niet eerst uit moeten slaan, maar over de rand moeten doen en dan erin duwen. Daar ga ik de volgende keer even op letten.
Doe ik ook maar is niet afdoendequote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:31 schreef Leandra het volgende:
Ik doe het zakje erin, trek het dan strak onder de rand van de binnenbak, en laat de binnenbak zakken terwijl ik daar waar ik het strakgetrokken heb bij elkaar houd met een vinger.
Behalve bij het bakje in de WC beneden, want die had mijn moeder laten staan toen we 10 jaar geleden hun huis kochten, dus daar zit nog een postbode-elastiek om de binnenbak
This is the wayquote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:31 schreef Leandra het volgende:
Couldn't care less. Ben aartslui, drink zelfs mijn koffie tegenwoordig zwart omdat suiker en melk teveel moeite is voor me dus ochquote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:46 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik dan de enige die echt geen drol geeft om die zakjes?
Is dit wat? https://www.goedinstijl.nl/kastknoppen/quote:Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef laziness het volgende:
We hebben de oude commode van mijn man geschuurd en gaan ‘m verven in de kleur vol tijm.
Nu ben ik op zoek naar leuke knopjes voor de lades.
Heeft iemand tips voor een webshop met mooi aanbod?
Als je continue 400km rijdt op een dag kan allesquote:Op zondag 14 mei 2023 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dit wat? https://www.goedinstijl.nl/kastknoppen/
Verder heeft Nijhof in Baarn een behoorlijk assortiment.
Maar dat is fysiek en redelijk buiten jullie route volgens mij.
Misschien een stuk uit de richting en misschien heb je al wat gevonden.quote:Op zaterdag 1 april 2023 18:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
opheffingsuitverkoop![]()
Ziet er wel uit als een soort winkel waar ik naar op zoek ben
En je kunt 'em ook nog ophangen.quote:Op maandag 15 mei 2023 12:48 schreef Debsterr het volgende:
IKEA heeft ineens een nieuwe die potentieel interessant kan zijn @:SQ
https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-60524656/#content
Ja, ik denk dat ik hem zelf wel ga halenquote:
Ja ik kreeg deze tip al via dm. Potentieel interessant maar eigenlijk niet de juiste stijl en kleurquote:Op maandag 15 mei 2023 12:48 schreef Debsterr het volgende:
IKEA heeft ineens een nieuwe die potentieel interessant kan zijn @:SQ
https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-60524656/#content
Waarom nou weer via DMquote:Op maandag 15 mei 2023 14:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik kreeg deze tip al via dm. Potentieel interessant maar eigenlijk niet de juiste stijl en kleur#zeikwijf
Dat ziet er goed uit! Even goed bekijken en volgende keer als ik in de buurt ben even langsrijden.. ik kom nog wel eens in die buurt.. Ik kom uit die omgevingquote:Op maandag 15 mei 2023 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien een stuk uit de richting en misschien heb je al wat gevonden.
https://www.oldwood.nl/nl(...)NL0tk0EaAgRNEALw_wcB
Misschien wel een ritje waard en als het tegenvalt, lekker een bezoekje brengen aan Hoorn/Alkmaar.
Nou topquote:Op maandag 15 mei 2023 19:12 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit! Even goed bekijken en volgende keer als ik in de buurt ben even langsrijden.. ik kom nog wel eens in die buurt.. Ik kom uit die omgeving
Zoiets?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:02 schreef eudaemonia het volgende:
Hey K&W'ers,
ik ben op zoek naar een lamp die complementair aan mijn IKEA rollsbo is, ik heb er nu twee thuis en ben op zoek naar een 3de lichtbron (helaas verkopen ze de rollsbo 'm niet meer bij de Ikea).
[ afbeelding ]
Liefst met paars of amberkleurig glas (of eventueel zwart-getint) en mag best wel een beetje een aparte of eigenzinnige vormgeving hebben. Iemand een leuke suggestie?
delampjesfabriek.nl heeft verschillende vormen en kleurenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:02 schreef eudaemonia het volgende:
Hey K&W'ers,
ik ben op zoek naar een lamp die complementair aan mijn IKEA rollsbo is, ik heb er nu twee thuis en ben op zoek naar een 3de lichtbron (helaas verkopen ze de rollsbo 'm niet meer bij de Ikea).
[ afbeelding ]
Liefst met paars of amberkleurig glas (of eventueel zwart-getint) en mag best wel een beetje een aparte of eigenzinnige vormgeving hebben. Iemand een leuke suggestie?
Zoiets inderdaad, maar vind beide er net iets te plomp uitzienquote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
https://www.praxis.nl/ver(...)oper-e27-4w/10083801
[ afbeelding ]
https://www.leenbakker.nl(...)led-bruin-5w-dimbaar
Dat vinden we te donker. Dit huis is al wat donkerder dan het vorige. De erker ligt op het NO.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:56 schreef NedKelly het volgende:
Mooie kleur op de muren trouwens. Denk dat jaloeziën in de kleur van de muur ook heel mooi zou zijn. Dan breekt het minder met je muur. Maar goed, dat was de vraag niet.
Ik zou persoonlijk voor de match met de lamellen gaan, wit dus.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:51 schreef laziness het volgende:
Ik wil houten jaloezieën in de erker.
Nu zijn de muren er omheen al behoorlijk voorzien van kleur dus kiezen we in de basis voor wit.
Maar nu hebben we een discussie over de ladderband![]()
Donker of toch ook gewoon wit?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik stond voor dezelfde keuze met de badkamer. Uiteindelijk ben ik voor een standaard vorm gegaan omdat het tijdlozer is.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.
https://zelliges.designtegels.nl/zellige-vert-foncee/
Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)
of de standaard https://www.designtegels.(...)bejmat-vert-foncee-m
Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
Ik heb bij mijn marmer look aanrechtblad een rechthoekige tegels gekozen maar dan rechtop en craquelé. Neutrale vorm en kleur om de keuken tot z'n recht te laten komen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.
Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)
Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Dank (en dank iedereen🙂).quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er beter uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsnog vind ik deze keukens te groen. (Een gevleugelde uitspraak bij ons thuis is "groen op groen, niet doen".) Maar hé, het gaat erom wat jij mooi vindt en misschien ben jij wel briljant in het stylen van een kleurrijk huis.
Tot slot nog een tip: denk goed na over de kleur voeg, want die gaat beeldbepalend zijn.
Ah ja, snap ik. Wat @Seven. heeft gedaan, zou je ook nog kunnen doen. lichte tegels nemen matchend bij het blad en de rest van de muur schilderen:quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:38 schreef Pruim het volgende:
[..]
Dank (en dank iedereen🙂).
Ja we wilden het blad graag doortrekken maar dat was helaas duizenden euro’s extra, dus veel te duur voor ons. Ik zal wel even een foto maken.
Vind het heel druk door al die kleurtjes.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:57 schreef Puala het volgende:
https://www.mincio.nl/pro(...)-visschub-wandtegels
Ik vond deze qua m2 prijs voor visschub wandtegels nog alles meevallen, misschien is dat een optie
Jullie waskamer is echt mijn inspiratiequote:Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
[ afbeelding ]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
[ afbeelding ]
Aan het plafond zorgt ervoor dat de hangertjes wat verder van de muur kunnen hangen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!
Zo aan plafond ziet er ook handig uit!
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:49 schreef loveli het volgende:
De bevestiging van Ikea Gruntal is niet echt geschikt voor was, denk ik. Met te veel gewicht gaat het hefbomen.
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.
Inmiddels bij Karwei zwarte steigerbuis spullen gekocht na de tip van SV-tje.
Ik weet niet hoe het met de huidige versie is maar wij hebben ze al meer dan 5 jaar in gebruik (in het vorige huis en nu) en er hangen soms 4 spijkerbroeken aan 1 rek en nergens last van.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is bruynzeelkeuken groen, die keukens die je in de jaren '70 neerzette en je soms nog op tijdmachine fotos tegenkomt op funda.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:
(...)
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:58 schreef NedKelly het volgende:
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.
Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?
Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.
Plaatjes bij het verhaalIk zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Edit, op de plek van de klok is ook niet echt veel ruimte.
[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 06-10-2023 19:10:52 ]Resistance is futile.
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt)
Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:00 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.
Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.
Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
Ja de airco is erg opvallend, maar helaas ook een gegeven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.
Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.
Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.
Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.
Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.Hele mooie compositie zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.
Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.Resistance is futile.
Dank je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Hele mooie compositie zo. Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.
Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:38 schreef Seven. het volgende:
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.
Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand!
Heeft iemand nog een fantastische tip?
Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijnzonder chroomkleur details.
Waar komt de jouwe vandaan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Truien het volgende:
[..]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
Vond ik ook altijd, maar tegenwoordig heb je er bij die echt prachtig zijn en niet van echt te onderscheiden.quote:
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Burdie het volgende:
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van.
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?quote:Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.quote:Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?
https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Oh dacht dat ie ook plat was, bummerquote:Op zondag 26 november 2023 12:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
Echt hequote:Op zondag 26 november 2023 12:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook echt helemaal niks!
Ja, voor een bos bloemen is het wel bizar veel geld maar aan de andere kant: je hebt er jaren plezier van. Ik heb op m'n werk een paar nepplanten van Ikea staan en een aantal daarvan zijn echt heel goed.quote:Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Ik wil ook nog een keer een echt goed nepboeket. Ik heb er een prachtig plekje in de kamer voor en dat is te donker voor een kamerplant. Droogbloemen zijn geen succes met de katten.
Er staat nu iets cheaps van ikea. Ik wil graag iets moois maar ik moet steeds zo huilen van de prijzen.
Ook mooi trouwens. Maar ik vind nep niet persé kitsch.quote:Op zondag 26 november 2023 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind nepbloemen kitscherig. Dochter wilde laatst een nepplant in d'r kamer. Waar is het misgegaan in de opvoeding?
Mag ik een voorstel doen voor droogbloemen? Ik wil daar nog eens een projectje van maken, de juiste bloemen zelf zaaien en op den duur drogen.
[ afbeelding ]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karigquote:Op zondag 26 november 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
In de plee ben ik overigens al wel overstag:
[ afbeelding ]
En de karige bos in de woonkamer waar ik iets mooiers wil:
[ afbeelding ]
Nee maar hij is wel echt heel cheap en niet perse écht mijn smaak. Dus ik ga nog eens investeren in iets mooiers.quote:Op zondag 26 november 2023 14:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karig
Dat valt wel mee. Nu bloeien de rozen bijvoorbeeld nog. De winter is wel de moeilijkste periode.quote:Op zondag 26 november 2023 15:10 schreef Zedi het volgende:
Hoewel het me sowieso lastig lijkt om het een beetje verspreid over het jaar plukbaar te hebben. (Tot zover m’n geitenwollensokken toevoeging)
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achterquote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
Ik moet zeggen: heb zelf nog niet. Mijn moeder heeft een paar maanden geleden een mooi boeket via een lokale bloemist gekocht en sindsdien ben ik overtuigd. Ziet er zo echt uit. Nadeel is wel dat ze er 180 euro voor heeft betaald. 😂 Maar ik ga binnenkort toch ook kijken bij die bloemist.quote:
Dank!! Ziet er toch iets gezelliger uit. Maar eens met eentje beginnen en kijken of de katten daar wel vanaf blijvenquote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter. Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds
)
Deze allemaal dikke ja:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mini plantjes:
[ afbeelding ]
En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.
Deze vind ik allemaal maar zo zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk wel uit dat sommige katten een bepaalde aantrekking hebben tot kunststof... Ik had een kunstplant mét gaatjes in het blad. Gaatjes van de hoektanden...quote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7quote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.westwing.nl/wandlamp-geo-maxi-123055.html
Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.
Krijgt iemand zoiets gevonden?
Oh, die heb ik als buitenlampen (in het zilver ipv zwart), erg content mee, mooi licht ook.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7
Is ook met geïntegreerde led. Lamp kapot is armatuur weggooien.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7
https://www.lightexpert.n(...)CKuvDIAaArTlEALw_wcBquote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.quote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter. Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds
)
Deze allemaal dikke ja:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mini plantjes:
[ afbeelding ]
En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.
Deze vind ik allemaal maar zo zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaasquote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.
De grootste plant is 3 meter. En we hebben ook hangers overal. Ik verzorg ze en geef ze mijn speciale mest en ze staan er nu allemaal geweldig bij. Maar het is volgens sommigen overdreven veel terwijl ik vind dat er nog wel een paar bij kunnen. Ik word er erg blij van en mijn leidinggevende vind alles best, die ziet het amper. Ik koop de potjes bij de kringloop. En heb er onlangs een leuke gieter bij gekocht. Elke vrijdagmiddag verzorg ik de hele boel. Heerlijk dat alles groen is.
Zou alles proberen om je werkgever over te halen om het toch toe te staan.
500.000 mensen werken daar? OMGquote:Op donderdag 30 november 2023 15:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaas. Er staan wel echte planten trouwens, maar die worden door een contractor onderhouden. En om de contract planten te beschermen, mag je dus geen planten van buiten meenemen.
Ik heb wel 3 kleine cactussen trouwens en ook keertje gezegd dat dat ook neppers ware..
Lijkt me heerlijk, zo'n groen kantoor.
https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekigquote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dank je maar ook weer aparte fittingsquote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig
Deze?
Of deze (vierkant maar uit ervaring: erg mooi)
https://www.rietveldlicht(...)rt-mat-goud-vierkant
En nog 1: https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig
Excuus, dacht dat hier wel iets tussen zou zitten wat ook in Hue te krijgen isquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank je maar ook weer aparte fittings
https://www.lampenlicht.nl/moderne-wandlamp-zwart-en-goud-vetequote:Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank je maar ook weer aparte fittings
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
[ afbeelding ]
Je bedoelt bij A de douchewand schuin richting de muur laten lopen?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen;
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
[ afbeelding ]
Dat zit er al in maar als ik het dan positioneer zoals ik het eigenlijk zou willen dan wordt de hele vensterbank een natte bende. En dat lijkt mij ook niet goed voor de kozijnen en dergelijke.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaienquote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand slimme ideeen?
[ afbeelding ]
Goed idee. Die ga ik dit weekend eens uittekenen.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaien
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaien
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:11 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.
Eventueel nog overwegen om een deur van 83 erin te zetten. Geeft nog meer ruimte voor de douche.
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.quote:Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.
Hier nu optie C.
Zeer ruimtelijk maar toch wanden:
[ afbeelding ]
Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:
https://www.easydrain.com/serie/t-box/
Lijkt mij mooi spul.
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:45 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.quote:Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.
Hier nu optie C.
Zeer ruimtelijk maar toch wanden:
[ afbeelding ]
Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:
https://www.easydrain.com/serie/t-box/
Lijkt mij mooi spul.
Ik zou voor het hangen van de dingen die je aan de muur wilt de bestaande muur gebruiken en niet de nieuw te bouwen muren, dit betekend dat deze nog dikker moeten worden om ook constructief rechtop te blijven staan. Zoals hierboven door Archito aangegeven hoeft de inloop van de douche inderdaad geen 90cm te zijn zolang je er niet met een rolstoel naar binnen hoeft te kunnen rijden. Drain blijft water in staan dit icm zeep en haren en de lengte van de drain betekende een hoop gedoe, komen ook nog de voegen van tegels bij. Bij de bettefloor die we nu hebben heb je een ronde afvoer met opvangbakje voor haren, die kun je eruit pakken leeg maken uitspoelen en weer terug.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.
Wat maakte de drain lastig met schoonmaken? Moeilijk er uit te pakken?
Je kunt de muur ook niet helemaal tot het plafond doortrekken. Dat hebben wij in de badkamer gedaan. Het zorgt voor wat meer 'lucht':quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.
Wat maakte de drain lastig met schoonmaken? Moeilijk er uit te pakken?
Dat vind ik een goede tip. Onze douche is 90x150 cm (met een inloop van 68 cm breed) en die voelt ruim.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:55 schreef archito het volgende:
[..]
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.
Welke hoogte heb je nodig? Brugman heeft ook klassieke kolomradiatoren maar ik betwijfel of ze ook hele hoge elementen hebben. Anders zou je ook een kijkje op m@rktplaats kunnen nemen. Ik ben vast niet de enige die net alle kolomradiatoren vervangen heeft door LT-radiatoren. Blijft natuurlijk wel een gok hoe ze er van binnen uitzien, blijf uit de buurt van radiatoren die lang droog (als in alleen restvocht aanwezig) opgeslagen hebben gestaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben op zoek naar (twee) verticale radiatoren. Omdat ze toch in het zicht komen wil ik ze ook een beetje stijl meegeven, mijn woning is uit 1900 dus ik denk aan klassiek ogende kolom-radiatoren met een subtiele (neutrale) kleur.
Via veel verschillende termen kom ik dan steeds opnieuw bij Hudson Reed uit, die blijkbaar hun SEO goed voor elkaar hebben maar geen showrooms hebben en 15 euro per set van zes kleurstalen vragen, en nog eens 15 euro verzendkosten daarbovenop. Uiteraard zijn er meerdere sets waarvan ik steeds één of twee kleuren wel interessant en dan loopt het toch wel snel op zonder dat ik er een graad warmer van wordtKent iemand een andere partij die dit soort producten levert, liefst met een showroom of een wat makkelijker te verkrijgen set kleurstalen?
De precieze afmetingen zijn minder belangrijk, plafond is hoog zat en in de breedte heb ik ook speling. Ik zoek wel echt een verticaal model, dus pakweg twee meter hoog, niet een net wat hogere normalequote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:06 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Welke hoogte heb je nodig? Brugman heeft ook klassieke kolomradiatoren maar ik betwijfel of ze ook hele hoge elementen hebben. Anders zou je ook een kijkje op m@rktplaats kunnen nemen. Ik ben vast niet de enige die net alle kolomradiatoren vervangen heeft door LT-radiatoren. Blijft natuurlijk wel een gok hoe ze er van binnen uitzien, blijf uit de buurt van radiatoren die lang droog (als in alleen restvocht aanwezig) opgeslagen hebben gestaan.
Misschien kun je het beste ook alvast nadenken hoe je gaat verwarmen als je van het gas af moet. Vanwege de relatief grote stralingscomponent, houden kolomradiatoren nauwelijks vermogen over bij lage watertemperatuur. En je kunt er geen boosters op kwijt.
als ik op klassieke hoge radiator zoek dan vind ik al deze 3 links (onder de sponsoring van Hudson Reed):quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben op zoek naar (twee) verticale radiatoren. Omdat ze toch in het zicht komen wil ik ze ook een beetje stijl meegeven, mijn woning is uit 1900 dus ik denk aan klassiek ogende kolom-radiatoren met een subtiele (neutrale) kleur.
Via veel verschillende termen kom ik dan steeds opnieuw bij Hudson Reed uit, die blijkbaar hun SEO goed voor elkaar hebben maar geen showrooms hebben en 15 euro per set van zes kleurstalen vragen, en nog eens 15 euro verzendkosten daarbovenop. Uiteraard zijn er meerdere sets waarvan ik steeds één of twee kleuren wel interessant en dan loopt het toch wel snel op zonder dat ik er een graad warmer van wordtKent iemand een andere partij die dit soort producten levert, liefst met een showroom of een wat makkelijker te verkrijgen set kleurstalen?
Twee daarvan lijken net zo goed dozenschuivers, die sanitairkamer was ik inderdaad ook tegen gekomen maar hun radiator aanbod live is ook maar beperkt. Ik postte in dit topic omdat ik vooral op zoek was naar het visuele aspect, en ervaringen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 07:57 schreef NedKelly het volgende:
[..]
als ik op klassieke hoge radiator zoek dan vind ik al deze 3 links (onder de sponsoring van Hudson Reed):
https://sanitairkamer.nl/(...)traciet-41-0418.html
https://www.designradiato(...)or-de-woonkamer.html
https://radiatordesign.nl/radiator-voor-woonkamer
Jullie van de 2 rugleuningen aan de zijkanten af?quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij mogen in verband met klachten waarschijnlijk een nieuwe bank uitzoeken van de meubelzaak waar wij onze bank hebben gekocht. De huidige bank ziet er zo uit en is 3,82 meter breed:
[ afbeelding ]
We willen eigenlijk een ander model. Als we dezelfde modules toevoegen wordt deze veel te breed, 4.49 meter. Dat is echt veel te breed voor onze woonkamer.
[ afbeelding ]
Als we 1 1-zits module weghalen wordt deze juist weer te smal, namelijk 3,51 meter. Dus we zitten te denken om er een hocker tussen te plaatsen. Dan is de bank precies 4 meter breed. We vinden dit allebei mooi, maar wordt dit geen raar gezicht?
[ afbeelding ]
Nou, mijn vriendin ligt meestal op de chaise lounge. En ik zit meestal in de andere hoek geleund op de rugleuning met m'n benen op de bank. In de winkel stond de bank er met armleuningen en dan lig je er echt op, stuk relaxter. Maar dan moet je dat wel echt fijn vinden.quote:Op donderdag 28 maart 2024 16:49 schreef archito het volgende:
[..]
Jullie van de 2 rugleuningen aan de zijkanten af?
Want wij zijn ook bezig met een nieuwe bank en twijfelen of we twee armleuningen aan de zijkanten willen of de rugleuning de hoek omzetten. Maar we twijfelen aan het comfort.
Superleuk met de hocker er tussenquote:Op donderdag 28 maart 2024 16:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij mogen in verband met klachten waarschijnlijk een nieuwe bank uitzoeken van de meubelzaak waar wij onze bank hebben gekocht. De huidige bank ziet er zo uit en is 3,82 meter breed:
[ afbeelding ]
We willen eigenlijk een ander model. Als we dezelfde modules toevoegen wordt deze veel te breed, 4.49 meter. Dat is echt veel te breed voor onze woonkamer.
[ afbeelding ]
Als we 1 1-zits module weghalen wordt deze juist weer te smal, namelijk 3,51 meter. Dus we zitten te denken om er een hocker tussen te plaatsen. Dan is de bank precies 4 meter breed. We vinden dit allebei mooi, maar wordt dit geen raar gezicht?
[ afbeelding ]
Wanneer je erop zit zie je niet wat er mooier is, dus ik zou gaan wat het lekkerste zitquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:56 schreef MaximumRush het volgende:
Okee, wordt dus met de hocker er tussen!
Alleen de volgende vraag die er nu is, we zijn er achter gekomen dat je de eindmodule ook met een rugleuning kan laten eindigen. Heb op allebei gezeten net, en zit allebei erg lekker. Ben er nog niet zo uit wat ik mooier vind:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je zoekt op "tonone wandlamp lookalike" krijg je een boel resultaten. Deze bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een wat goedkoper alternatief voor de Tonone bolt underfit wandlampen (wandaansluiting). Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Al gekozen?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:56 schreef MaximumRush het volgende:
Alleen de volgende vraag die er nu is, we zijn er achter gekomen dat je de eindmodule ook met een rugleuning kan laten eindigen. Heb op allebei gezeten net, en zit allebei erg lekker. Ben er nog niet zo uit wat ik mooier vind:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is top, dank je!quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je zoekt op "tonone wandlamp lookalike" krijg je een boel resultaten. Deze bijvoorbeeld:
https://www.lampen24.nl/p(...)-zwart-10020433.html
Leuk! Je kan op die hocker ook een dienblad zetten, of zo'n flexibel bamboeding, voor glazen en schaaltjes chips.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:56 schreef MaximumRush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@Claudia_xquote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:31 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Wij zijn bezig op zolder twee slaapkamers te maken voor onze 2 jongens. De trap naar zolder is in een apart kamertje (van 2x2m). Er is in dat kamertje nog een hoekje over, waar we een wastafel willen maken, zodat de kinderen daar kunnen tandenpoetsen, handen wassen en tzt scheren enzo.
Nu zoek in voorbeeldplaatjes voor zo'n hoekje. Ik weet alleen niet goed waar ik op kan zoeken, wie helpt me aan inspiratie?
Ik zou zoeken op "Wastafel slaapkamer" dan is het iig niet gericht op het gebruik van heel veel m².quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:31 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Wij zijn bezig op zolder twee slaapkamers te maken voor onze 2 jongens. De trap naar zolder is in een apart kamertje (van 2x2m). Er is in dat kamertje nog een hoekje over, waar we een wastafel willen maken, zodat de kinderen daar kunnen tandenpoetsen, handen wassen en tzt scheren enzo.
Nu zoek in voorbeeldplaatjes voor zo'n hoekje. Ik weet alleen niet goed waar ik op kan zoeken, wie helpt me aan inspiratie?
zoiets?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:31 schreef Burdie het volgende:
Dit is wel moeilijk zonder een foto. Kun je die delen? Wat is precies de uitdaging?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:31 schreef Burdie het volgende:
Lijkt op het plaatje wat ik in gedachte heb voor mijn keuken.quote:
Geen ruimte voor helaasquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:53 schreef loveli het volgende:
Op een lichtere plek zetten?
Team niet verprutsen.
quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
Stoeltjes terug naar de kringloop?![]()
Mooie kist.Sorry geen tips.
De opstelling veranderen. Het ziet er wat op elkaar gepropt uit. Als je herschikt en er een grote plant tussen zet, valt het contrast minder op. Misschien helpt een groot kleed ook, maar om dat te beoordelen is het handig als je een totaaloverzicht deelt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb rieten stoeltje gekocht bij de kringloop en nu vind ik m'n eikenhouten kist niet meer mooi.Veel te somber en donker. Ik wil alleen geen krijtverf-Gerda worden die antieke meubelen verkracht maar ik wil 'm ook niet kwijt. Hebben jullie ideeën?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is ook geen script voor, het samensmelten van huishoudens die beide een geschiedenis hebben. Ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jij je er thuis voelt. Wat zou jij daarvoor nodig hebben? Heb je bijvoorbeeld bepaalde meubels die je er graag wilt introduceren? Of houd je van kleur of een bepaalde sfeer?quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:27 schreef -Spring het volgende:
Nogmaals dank voor jullie ideeën. Ik heb er veel aan want ik merk dat ik het lastig vind om me het huis 'blanco' voor te stellen. De spullen die er staan, zijn namelijk een soort van 'heilig' verklaard en ik heb het tnt altijd lastig gevonden om daar mijn eigen touch aan te geven.
Dit is een filmpje van de voorkamer. Alles staat nu door elkaar, maar om een idee te krijgen van wat er aanwezig kan zijn. De bijzettafeltjes hoeven niet te blijven, de bank, kist en minstens één van de witte stoeltjes wel. In het filmpje zie je er maar één, maar er is er nog één.
https://youtube.com/shorts/Kzuafif6l7Y?si=h6fJTOaBKTOuXYAD
[ afbeelding ]
De muren en kozijnen worden wit geschilderd
Ik voel me eigenlijk juist héél erg thuis tussen deze meubels en haar spullen. Op de een of andere manier hebben die me via haar een heel welkom gevoel gegeven. Het is dan dan ook niet zozeer dat ze per se wegmoeten, maar om het leefbaar en rustig te houden, zullen we toch echt keuzes moeten maken.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is ook geen script voor, het samensmelten van huishoudens die beide een geschiedenis hebben. Ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jij je er thuis voelt. Wat zou jij daarvoor nodig hebben? Heb je bijvoorbeeld bepaalde meubels die je er graag wilt introduceren? Of houd je van kleur of een bepaalde sfeer?
Landelijk oriëntaals is idd wel de beste beschrijving, denk ik. Maar ik hou ook wel van wat romantische accenten. Beetje deze sfeer:quote:Op zondag 4 augustus 2024 17:48 schreef archito het volgende:
Ik zie al veel toffe items in de woonkamer staan! Van welke stijl houden jullie?
Het geheel doet nu landelijk orientaals aan, is dat ook een stijl die jullie aanspreekt?
Witte muren maken het wat moderner en frisser. Welke wittint wordt het? En worden alle muren wit of wil je nog een accentmuur? Achter een witte stoel past wel een kleur misschien.
De lijsten rondom vind ik wel mooi, geeft de woonkamer iets speciaals. Maar misschien zou ik de lijsten zelf wit schilderen zodat het rustig een met de muur wordt. Of juist zwart om te contrasteren.
Ik vind 'em leuk. De ribbels maken dat-ie niet saai is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 14:43 schreef JosBoom het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie van mijn nieuwe hoekbank?Van de week gekocht bij *knip*, leuk zaakje in *knip*.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:12 schreef -Spring het volgende:
Ik heb de rieten stoeltjes toch in het keukengedeelte gezet en een van de twee witte in de voorkamer. Ik denk dat ik het ook maar bij één hou. Anders val ik automatisch terug in de vaste indeling. Bovendien is het creëren van ruimte onze grootste wens.
[ afbeelding ]
Zo'n bed met 100 dekens en kussens vind ik ook wel mooi uitzien. Maar om te slapen zou ik het een enorm onhandige bende vinden waar je constant wakker wordt omdat je weer ergens verstrikt in bent geraakt of een deken kwijt is.quote:
Laten maken?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:46 schreef emmyisemmy het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een soortgelijke bank kan vinden? We vinden hem heel tof, maar ik wil eigenlijk deze bank maar dan een een kant nog een leuning, zodat we samen kunnen bankhangen. Heb gezocht op zwevende bank, floating couch, etc. Maar het lukt niet echt. Is dit een bepaalde stijl? Iemand enig idee?
[ afbeelding ]
het is de Niels hoekbank van Studio Livit.
Wat gezellig!quote:Op maandag 5 augustus 2024 16:12 schreef -Spring het volgende:
Ik heb de rieten stoeltjes toch in het keukengedeelte gezet en een van de twee witte in de voorkamer. Ik denk dat ik het ook maar bij één hou. Anders val ik automatisch terug in de vaste indeling. Bovendien is het creëren van ruimte onze grootste wens.
[ afbeelding ]
Ik heb Boaxel, maar niet daarvoor, wel erg tevreden over.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:57 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Boaxel serie van de ikea? Kan je dat echt als droogrek-systeem gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie voor een handig was-ophang-systeem?
Wij hebben een vrij klein washok (1.30 breed, 3m diep) maar wel altijd veel was om op te hangen. Momenteel gebruik ik een wastoren en een uittrekbare waslijn, maar de wastoren heeft het begeven en dat is een goed moment om eens te heroriënteren op een betere oplossing.
Dat zou voor ons niet voldoende zijn, ik heb nu ongeveer 30m waslijn, alles bij elkaar opgeteld en dat hangt meerdere malen per week vol. Dus minder moet het niet zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2024 18:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb Boaxel, maar niet daarvoor, wel erg tevreden over.
Voor de was heb ik een simpel Ikea rekje waar ik sokken en ondergoed op doe. Broeken en shirts hang ik erboven, ik heb van zwarte stijgerbuizen een roede gemaakt en daar hang ik de kledinghangers aan.
Voor mij werkt dat echt heel goed.
Had je die ook als wasrek in gebruik?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef d.k. het volgende:
Wij hadden de voorganger van boaxel en die werkte goed.
Ja, aan de wand gemonteerd met rails, dat was de algot. Het is dat we die nog hebben liggen anders was het boaxel geworden. Dat zag er in de winkel vergelijkbaar uit, ze passen helaas niet op elkaar. Met de ruimte die jij noemt lijkt het me een prima oplossing. Je kan zelf kiezen hoe hoog je ze hangt en hoeveel onder elkaar, pas dat gewoon aan aan de lengte van je broekenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Had je die ook als wasrek in gebruik?
Nog iets van een schuin dak dat in de weg zit? Wat voor materiaal zijn de huidige muren?quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:38 schreef created het volgende:
Hi allemaal!
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik kom niet uit met het indelen van onze nieuwe slaapkamer.. eigenlijk de hele zolder verdieping. Hierbij de plattegrond met hoe ik het zou willen...
[ afbeelding ]
Badkamer: is een tweede badkamer en is alleen voor ons. Verdieping lager is er een complete badkamer voor iedereen. Nu zit de cv open en bloot in de ruimte, hier willen we een recht muurtje zoals getekend of een hoekje zodat naast de cv nog een douche past. Kast ruimte zijn schotten van, ik gok 1,60m hoog (moeten het nog gaan opmeten) en boven de schotten zitten ramen. We willen kijken of het mogelijk is om de wasmachine en droger achter de schotten te plaatsen en met het frontje gelijk aan het schot.
Dan de vraag... maken we er een open badkamer van of niet? Ziet er mooi uit maar ik ben altijd bang dat je slaap kamer er vochtig van wordt?
Slaapkamer: Slaapkamer vind ik lastig in te richten, ik ga vaak voor het veilige.. alles tegen een muur aan. Het liefst wil ik een grote kast in de kamer, een tv en uiteraard een bed. Heb ik genoeg ruimte om een soort inloop kast van te maken met 2 paxkasten tegen over elkaar en doorloop ruimte? Muurtje tegen de achterkant van de pax kast en daar het bed tegen aan te zetten?
Zo'n grote klus heb ik zelf nog nooit gedaan, m'n vriend wel. Ik vind het moeilijk om het voor mij te zien en in te schatten of het mooi is /past of niet.
Wat zijn jullie gedachtes?
Mijn appartement had een open doorloop tussen slaapkamer en badkamer. De vorige eigenaren zo vanuit de bouw laten maken (er zat oorspronkelijk geen doorgang.quote:Op dinsdag 19 november 2024 11:38 schreef created het volgende:
Hi allemaal!
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik kom niet uit met het indelen van onze nieuwe slaapkamer.. eigenlijk de hele zolder verdieping. Hierbij de plattegrond met hoe ik het zou willen...
Wat zijn jullie gedachtes?
Ik vraag me af hoe je denkt dat je last van elkaar hebt. In de afgelopen 5 jaar hebben wij nog nooit last van elkaar gehad. Ook niet toen tijdens corona onze tijden van opstaan bijna 3 uur uit elkaar lagen.quote:Op woensdag 20 november 2024 05:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou absoluut geen open badkamer willen. Dat betekent dat de een niet kan douchen zonder dat de ander er last van heeft. Sterker nog, ik zou kijken of ik de indeling zo kan veranderen dat slaapkamer en douche niet direct met elkaar verbonden zijn, bijv. door het halletje door te trekken.
@:created, heb je foto's van de ruimtes? En hoe hoog zijn de knieschotten aan de achterkant?
Ik heb een open badkamer gehad in ons vorige huis. Los van het geluid moet de lamp aan als één van de twee gaat douchen. De ander wordt dan wakker. Als je een heel vaste slaper bent gaat dat vast goed, maar veel mensen zijn dat niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je denkt dat je last van elkaar hebt. In de afgelopen 5 jaar hebben wij nog nooit last van elkaar gehad. Ook niet toen tijdens corona onze tijden van opstaan bijna 3 uur uit elkaar lagen.
Ik vind dat wel erg vanuit jezelf bekeken. Als lichte slaper kan een douche in een dichte badkamer en slaapkamer met dus twee deuren er tussen al irritant zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je denkt dat je last van elkaar hebt. In de afgelopen 5 jaar hebben wij nog nooit last van elkaar gehad. Ook niet toen tijdens corona onze tijden van opstaan bijna 3 uur uit elkaar lagen.
Wauw!! Dank je wel @:Claudia_x !! Hier kan ik zeker wat mee!!! Wat een hoop opties waar ik niet eens aan gedacht heb. Je hebt hele mooie voorbeelden gemaakt, ik ga ook eens aan de slag met de floorplanner! Kan ik ook meteen even met de keuken aan de slag!quote:Op woensdag 20 november 2024 07:29 schreef Claudia_x het volgende:
@:created, ik heb een tekening van een mogelijke indeling gemaakt. Ik raad je aan om hetzelfde te doen in Floorplanner. Je kunt dan beter spelen met mogelijke indelingen, ook rekening houdend met de afmetingen van je meubilair.
[ afbeelding ]
Ik heb het doortrekken van de hal uitgeprobeerd, maar vind dat je dan te veel ruimte verliest. Deze plek is denk ik het meest logisch voor het bed. Je kunt de kast in het midden van de ruimte zetten. Je krijgt dan dit idee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het bed kan eventueel ook tegen de kast, maar je mist dan je nachtkastjes. Je zou dan bijv. een nis boven het bed kunnen maken. Een variant op dit idee is dat je een kastenkamer maakt met doorgang. Ik weet niet hoe hoog het raam is. Daar zou je bijv. een kaptafel/bureau kunnen maken, een bankje om op te zitten, of je kunt er een schoenenkast neerzetten.
[ afbeelding ]
Je eigen idee vond ik leuk!
[ afbeelding ]
In de badkamer heb ik de deur verplaatst. Daarmee creeer je ruimte voor een douche. Het kan anders, maar je wil ook toegang tot de cv-ketel houden. Ik zou er een kast omheen laten bouwen waar je meteen e.e.a. in integreert, bijvoorbeeld schappen voor handdoeken of opbergruimte voor badkamer- en toiletspullen.
Als je een schuifdeur neemt, heb je een open badkamer als je dat wil maar ook een gesloten badkamer als dat toch niet zo bevalt. Er past een gewone deur, maar de ruimte is krap.
De wasmachine en droger heb ik nu niet ingetekend. Dat is te ingewikkeld om te doen zonder precieze maten te weten en zonder de ruimte te zien. Mogelijk kun je er bij de trap een plek voor creëren, als het knieschottenplan niet lukt. Of misschien kun je ze naast elkaar zetten bij de cv-ketel en er een wastafel maken. Ik heb dat zelf ooit gehad en ik vond het niet ideaal omdat het net wat hoog was, maar het ging wel. Een laatste optie is om in jouw tekening de wasmachine en droger te stapelen en te integreren met de lange kast.
[ afbeelding ]
Ik ben er nu vanuit gegaan dat je de badkamer op min of meer dezelfde plek wilt houden. Je zou ook kunnen kijken of je een badkamer linksonder kunt maken. Grootste voordeel daarvan is dat je een deur naar de badkamer vanuit de hal kunt maken. De vraag is alleen waar de muur moet komen. Als dat zou kunnen tussen de twee raampartijen in, dan houd je te weinig ruimte over voor je bed. Dit kan denk ik alleen als je het bed kwijt kunt op de plek waar je nu de badkamer hebt, maar daar heb je een cv-ketel en loze ruimte. Ik neem aan dat dat onveranderlijk is.
Ben benieuwd wat het wordt!quote:Op woensdag 20 november 2024 12:50 schreef created het volgende:
Wauw!! Dank je wel @:Claudia_x !! Hier kan ik zeker wat mee!!! Wat een hoop opties waar ik niet eens aan gedacht heb. Je hebt hele mooie voorbeelden gemaakt, ik ga ook eens aan de slag met de floorplanner! Kan ik ook meteen even met de keuken aan de slag!
Het schuifdeur idee vind ik een heel goed idee! Toch een deur maar ook het open effect zonder dat je een deur kwijt moet in de kamer.
Ik wil de wasmachine hebben op de plek waar de meeste was zich ophoopt en waar ik de was het vaakst in de kast doe. Dat is bij ons de eerste verdieping. Maar laten we wel wezen: veel mensen hebben daar geen keuze in zoals wij die hadden.quote:Op woensdag 20 november 2024 19:00 schreef SV-tje het volgende:
Ik merk dat ik een andere kijk heb op veel dingen dan anderen, wij hebben dan ook geen kinderen. Een wasruimte op zolder is in Nederland de standaard maar zou voor mij heel vervelend zijn. Ik vind wasmachine en droger op de eerste verdieping in ons eerste huis al vervelend. Die wil ik graag altijd op de begane grond zodat je niet als de wasmachine aan staat elke keer naar boven moet lopen. Ik heb het er voor over dat ik 1 keer met vuile was en 1 keer met schone was naar boven moet lopen.
In de corona tijd ging mijn man iedere dag rond 6 uur de deur uit en ik hoefde pas om 8 uur naar beneden. Het licht op de slaapkamer ging dan toch wel aan zonder of met aan eengesloten badkamer maar ik heb dat nooit vervelend gevonden. Ik heb echter een zus die van het gebruik van toetsen van een telefoon zonder geluid al wakker werd. Maar die wordt inderdaad ook wakker van een badkamer gebruik op een andere verdieping.
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 23:19 schreef Seven. het volgende:
Six. doet het even rustig aan. Er is in de afgelopen weken een klein beetje geklust. De dagkanten voor de tuindeuren zijn op maat gezaagd, geschuurd en gebeitst. De muren moeten nog bijgewerkt worden maar het zit er weer superstrak in en we zijn er heel blij mee.
[ link | afbeelding ]
Het bijwerken moet straks bij alle ramen dus 3 van de 4 muren moeten dan gesausd worden... Dus toen opperde ik om dan te gaan voor andere kleuren. En van daaruit kwamen we eigenlijk al snel op het plan om de hele indeling van de woon- en eetkamer te veranderen.
We hebben heel veel mooie spullen maar niets komt hier echt heel mooi tot z'n recht. Er staat gewoon teveel. Het is wel allemaal heel praktisch en makkelijk ingedeeld. En dat willen we verbeteren. Maar dus, eerst gaat Six. de dagkanten zelf afmaken en helemaal afwerken, dan schilderen en herinrichten.
Even grofweg de ideeën:
De kleuren zelf weten we nog niet. Ikzelf hou echt heel erg van het oranje, het groen ben ik wel klaar mee. En zolang het vrolijke, warme en zachte tinten zijn, kan het me haast niet gek genoeg.
We willen de woonkamer en eetkamer omdraaien, zodat we het zitgedeelte aan de tuinkant hebben. En we moeten nodig afscheid nemen de nodige tierelantijnmeukjes, en wat meubels.
[ link | afbeelding ]
Het salontafeltje is een Ikea marktplaats dingetje en kan weg. De eetkamerstoelen wil ik al jaren vervangen maar geen superhoge prioriteit want de huidige zitten wel heel lekker (tenzij we toevallig ergens tegenaan lopen).
[ link | afbeelding ]
Dressoir is een echte Macintosh en zware kwaliteit. Ik ben er nog steeds verliefd open het is ook het duurste meubelstuk in huis. Ik vind de combinatie met de TV minder, zelfs al is hebben we The Frame meestal op schilderij modus.
Six. wil de TV dan op de plek van de lamp achter in de hoek om zicht op de tuin te garanderen. Ik ben daar niet zo happig op.
[ link | afbeelding ]
Deze bank is modulair en kan dus in twee stukken opgedeeld worden (evt met leuk tafeltje tussen twee gedeelten).
[ link | afbeelding ]
Hele mooie set (ook juist met die lamp indien juist geplaatst), maar het komt in deze hoek gepropt niet mooi tot z'n recht. De hocker kan evt op zolder.
[ link | afbeelding ]
Deze buffetkast is op zich heel leuk, maar het is ook steevast een bende bovenop en meubeltje zelf is geen goeie kwaliteit. Deze mag weg.
Als we woonkamer en eetkamer gaan wisselen, dan wil ik zelf liefst hier de TV (in een grote muur vullende kast, of boven m'n dressoir). Six. zegt terecht dat hij niet de keuken in wil kijken en dat snap ik ook. Dus dan zou er wel iets van een (taats?) deur naar de keuken moeten komen.
[ link | afbeelding ]
Ik zou de muur die met de trap naar beneden gaat schilderen.quote:Op maandag 14 april 2025 22:55 schreef -Yuna- het volgende:
Kan ik in dit topic ook terecht voor tips? Ik ben op zoek naar een lamp voor op de overloop/vide. Nu twijfel ik tussen een bruine of zwarte lamp, maar met een zwarte lamp wordt alles te zwart wit. Nu kwam ik op het idee om 1 muur in een kleur te verven, maar nu is de vraag welke kleur. Het gaat om de muur waar je op onderstaande foto tegenaan kijkt en waar 2 (witte) deuren in zitten. Het onderste deel van de foto is de petrolachtige kleur van de muur in de aangrenzende kamer. Daar zit alleen een deurpost tussen dus het moet wel daarbij passen. De kleur van de vloer is lichtgrijs eiken. Heeft iemand tips voor mij voor een kleur?
[ afbeelding ]
Dat is gelet op de hoogte niet zo makkelijk zelf te doen, maar daarnaast moet die wand later nog gestuct worden. De muur die ik op het oog heb is al gestuct.quote:Op maandag 14 april 2025 23:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou de muur die met de trap naar beneden gaat schilderen.
Oud roze?quote:Op maandag 14 april 2025 22:55 schreef -Yuna- het volgende:
Kan ik in dit topic ook terecht voor tips? Ik ben op zoek naar een lamp voor op de overloop/vide. Nu twijfel ik tussen een bruine of zwarte lamp, maar met een zwarte lamp wordt alles te zwart wit. Nu kwam ik op het idee om 1 muur in een kleur te verven, maar nu is de vraag welke kleur. Het gaat om de muur waar je op onderstaande foto tegenaan kijkt en waar 2 (witte) deuren in zitten. Het onderste deel van de foto is de petrolachtige kleur van de muur in de aangrenzende kamer. Daar zit alleen een deurpost tussen dus het moet wel daarbij passen. De kleur van de vloer is lichtgrijs eiken. Heeft iemand tips voor mij voor een kleur?
[ afbeelding ]
Ik zou de muren zo licht laten, vanwege de smalle breedte tussen alle deuren in. Ik zou een wandlamp (staaflamp) tussen die twee deuren hangen, met opvallend design en idem licht.quote:Op maandag 14 april 2025 22:55 schreef -Yuna- het volgende:
[ afbeelding ]
Oud roze lijkt mij wel wat. Behangen zie ik mijzelf niet doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oud roze?![]()
Of een leuk behangetje kiezen.
Dat vind ik heel mooi, maar ik heb geen elektriciteit op die punten en aangezien die muur al wel gestuct is, is dat aanpassen geen optie. Een leuk kleurtje op die ene muur is voor nu de enige optie.quote:Op woensdag 16 april 2025 16:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zou de muren zo licht laten, vanwege de smalle breedte tussen alle deuren in. Ik zou een wandlamp (staaflamp) tussen die twee deuren hangen, met opvallend design en idem licht.
[ afbeelding ]
Of zzoiets:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |