abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:41:41 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208611226
Een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
Resistance is futile.
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:42:48 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208611237
Koettie had deze vraag nog gesteld:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek. :+

En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Resistance is futile.
pi_208611404
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:59 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een dunne vloer voor over vloerverwarming/vloerkoeling. Liefst vrij van risico op scheuren, makkelijk te onderhouden, huisdiervriendelijk. Iemand aanraders? Of juist afraders? En waar moet ik aan denken qua m2 kosten?
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor linoleum. Ik weet dat de lijn Walton Uni van Forbo Marmoleum mooi is. Daar lijk je tegenwoordig circa 40 euro per m2 voor te betalen. In feite betaal je per strekkende meter: elke baan is 2 meter breed en een strekkende meter kost ongeveer 80 euro. Je krijgt dus naden in je vloer. Dat is meteen het grootste nadeel. Je kunt die naden wel laten 'sealen'.

Een goedkopere optie is luxezeil zoals Novilon. Voordeel is dat je minder naden hebt omdat de banen niet 2 maar 4 meter breed zijn. Een nadeel is dat je er meubelafdrukken in blijft zien. Bij marmoleum gebeurt dat in mindere mate omdat het steviger is en op den duur uithardt (heb ik begrepen).

Dit is een volgens mij realistische prijslijst van Marmoleum en Novilon. Er staat bij dat de prijzen uit 2015 zjin, maar online kom ik her en der soortgelijke prijzen tegen. Bedenk wel dat de kosten voor de werkzaamheden erbij komen.

Een andere optie die je zou kunnen overwegen, is om een gietvloer van polyurethaan te nemen. Die scheurt niet omdat het materiaal een beetje flexibel is. De totale kosten zaten bij ons op 77 euro per m2 inclusief alles. Ik weet niet of ik de vloer huisdiervriendelijk zou noemen. Dat hangt denk ik van je huisdier af. Een ongelukje is geen enkel probleem: dat is eenvoudig schoongemaakt en ik heb nog niet gemerkt dat er vlekken achterbleven. Maar je kunt wel kleine beschadigingen in de vloer krijgen van nagels. Onze kat maakte zulke beschadigingen bijvoorbeeld als kitten, toen hij nog wild door het huis rende en de gordijnen in klom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208611480
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek. :+
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:

quote:
En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
  zaterdag 1 april 2023 @ 08:24:22 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_208611575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:

[ afbeelding ]
[..]
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208611600
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?
Alleen op het bovenste doosje dan, lijkt me. Wij hebben er nooit last van gehad omdat ze in een kast stonden (en nu achter een knieschot).
  zaterdag 1 april 2023 @ 08:42:50 #7
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208611695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor linoleum. Ik weet dat de lijn Walton Uni van Forbo Marmoleum mooi is. Daar lijk je tegenwoordig circa 40 euro per m2 voor te betalen. In feite betaal je per strekkende meter: elke baan is 2 meter breed en een strekkende meter kost ongeveer 80 euro. Je krijgt dus naden in je vloer. Dat is meteen het grootste nadeel. Je kunt die naden wel laten 'sealen'.

Een goedkopere optie is luxezeil zoals Novilon. Voordeel is dat je minder naden hebt omdat de banen niet 2 maar 4 meter breed zijn. Een nadeel is dat je er meubelafdrukken in blijft zien. Bij marmoleum gebeurt dat in mindere mate omdat het steviger is en op den duur uithardt (heb ik begrepen).

Dit is een volgens mij realistische prijslijst van Marmoleum en Novilon. Er staat bij dat de prijzen uit 2015 zjin, maar online kom ik her en der soortgelijke prijzen tegen. Bedenk wel dat de kosten voor de werkzaamheden erbij komen.

Een andere optie die je zou kunnen overwegen, is om een gietvloer van polyurethaan te nemen. Die scheurt niet omdat het materiaal een beetje flexibel is. De totale kosten zaten bij ons op 77 euro per m2 inclusief alles. Ik weet niet of ik de vloer huisdiervriendelijk zou noemen. Dat hangt denk ik van je huisdier af. Een ongelukje is geen enkel probleem: dat is eenvoudig schoongemaakt en ik heb nog niet gemerkt dat er vlekken achterbleven. Maar je kunt wel kleine beschadigingen in de vloer krijgen van nagels. Onze kat maakte zulke beschadigingen bijvoorbeeld als kitten, toen hij nog wild door het huis rende en de gordijnen in klom.
Wij hebben boven marmoleum uit de Walton uni lijn in licht grijs met naden, want 1 grote ruimte, licht bij ons in slaap/badkamer. Qua schoonmaken vind ik het ideaal, we hebben alleen 2 kleine beschadigingen omdat de buis van de stofzuiger in het begin losschoot en dan heb je scherp metaal op de vloer. Onder het bed kan je zien dat de poten van het bed wel eens verschoven zijn. Mijn zus heeft dit in haar hele appartement liggen (al een paar jaar langer dan wij) zij heeft een wat donkerdere petrol kleur met 2 katten (waarvan 1 hele grote (9kilo)). Bij haar heb ik het idee dat je minder ziet van meubelverplaatsingen vanwege de donkerdere kleur, terwijl er natuurlijk meer meubels worden verplaatst (bv eetkamerstoelen) dan in de slaapkamer. We zijn er beiden heel blij mee, beiden hebben we ook vloerverwarming en vloerkoeling.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208611991
Marmoleum als natuurproduct is prima bevallen in de woonkeuken.
Meer dan 12 jaar heeft het gelegen. Zónder naadlassen, koud tegen elkaar gelegd.
Moet je alleen geen plassen water gebruiken om te dweilen.

Met rondom een zwarte lasnaad vergelijkbaar als bij klassieke parketvloeren.
Tja en een diepe kras hier of daar…er werd op geleefd.
Volgens mij kan de toplaag opnieuw worden geseald. Alleen glimt het dan sterk.

*nostalgie.
pi_208612303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.

Heb geen foto maar is gewoon hele lelijke kleine wc in de hippe wc kleur beige met grote tegels
  Vis een optie? zaterdag 1 april 2023 @ 10:26:36 #10
70532 loveli
N
pi_208612563
Ik heb een paar van die IKEA-dozen, ze nemen flink meer plaats in dan schoenendozen en ze sluiten met klittenband, dus goed oppassen met kwetsbare kleding. Vind het geen geweldig product.
crap in = crap out
pi_208612835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:59 schreef Koettie het volgende:

[..]
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.

Heb geen foto maar is gewoon hele lelijke kleine wc in de hippe wc kleur beige met grote tegels
Er bestaan ook deuren voor Billy
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:07:26 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208612997
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:23 schreef AnneX het volgende:
Marmoleum als natuurproduct is prima bevallen in de woonkeuken.
Meer dan 12 jaar heeft het gelegen. Zónder naadlassen, koud tegen elkaar gelegd.
Moet je alleen geen plassen water gebruiken om te dweilen.

Met rondom een zwarte lasnaad vergelijkbaar als bij klassieke parketvloeren.
Tja en een diepe kras hier of daar…er werd op geleefd.
Volgens mij kan de toplaag opnieuw worden geseald. Alleen glimt het dan sterk.

*nostalgie.
Marmoleum is ook mat te coaten maar is wel slijtgevoeliger :). Wordt daarom vaak niet aangeraden omdat marmoleum op plekken gebruikt wordt met vaak een vaste loop (scholen, ziekenhuizen) en dan zie je vanzelf de looppaden glanzend worden. Maar het kan dus wel!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:18:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208613170
Hier ook marmoleum op de bovenverdieping, helemaal blij mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208613305
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er bestaan ook deuren voor Billy
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.

Of deze, past daar ook precies.

Niet het allermooiste maar wel mooier dan wat er nu staat denk ik. Denk alleen niet dat hier handig deuren in kunnen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Koettie op 01-04-2023 11:54:31 (Aanvulling ) ]
pi_208615139
Grapje past niet eens een beetje, ben een schele aap. K loop ikea wel binnen van de week.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:05:31 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_208617472
Ik heb hulp nodig!
Had ik eindelijk de ideale kast voor in de woonkamer gevonden, is ie niet meer leverbaar -O- :'(

Dus nu op zoek naar iets soortgelijks ofzo, maar ik kan niks vinden.
Wij hebben een dressoir van steigerhout, boekenkasten steigerhout/staal, eetkamertafel is acacia-hout met bruin-achtige stoelen.
Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op deze kast maar die is wel erg donker en groot en afwijkend qua stijl. (hij komt tegen een lange muur op een smal stukje, dus 55cm diep is dan ook wel erg diep)

Onderin de kast moet mijn naaimachine komen, die is 70 breed, 38 diep en 40 hoog; er mag dus geen middenstijl in de kast zitten.

Volgens mij heb ik ondertussen elke woonwinkel online gehad, maar vast niet allemaal. Hebben jullie nog tips of inspiratie (of een goede meubelmaker in de buurt van Rotterdam)???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_208617744
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb hulp nodig!
Had ik eindelijk de ideale kast voor in de woonkamer gevonden, is ie niet meer leverbaar -O- :'(

[ afbeelding ]

Dus nu op zoek naar iets soortgelijks ofzo, maar ik kan niks vinden.
Wij hebben een dressoir van steigerhout, boekenkasten steigerhout/staal, eetkamertafel is acacia-hout met bruin-achtige stoelen.
Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op deze kast maar die is wel erg donker en groot en afwijkend qua stijl. (hij komt tegen een lange muur op een smal stukje, dus 55cm diep is dan ook wel erg diep)

Onderin de kast moet mijn naaimachine komen, die is 70 breed, 38 diep en 40 hoog; er mag dus geen middenstijl in de kast zitten.

Volgens mij heb ik ondertussen elke woonwinkel online gehad, maar vast niet allemaal. Hebben jullie nog tips of inspiratie (of een goede meubelmaker in de buurt van Rotterdam)???
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?
Is dat zo?
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:47:27 #18
3011 E.T.
pi_208617996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:28 schreef Smallish het volgende:

[..]
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?
opheffingsuitverkoop -O-

Ziet er wel uit als een soort winkel waar ik naar op zoek ben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:48:14 #19
3011 E.T.
pi_208618005
edit = quote ipv edit
  Vis een optie? zaterdag 1 april 2023 @ 21:03:12 #20
70532 loveli
N
pi_208620166
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:47 schreef E.T. het volgende:

[..]
opheffingsuitverkoop -O-

Extra korting *O*

En morgen open :7
crap in = crap out
pi_208626852
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:32 schreef Koettie het volgende:

[..]
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.

Of deze, past daar ook precies.[ afbeelding ]

Niet het allermooiste maar wel mooier dan wat er nu staat denk ik. Denk alleen niet dat hier handig deuren in kunnen.
Ik heb een ondiepe Pax gekocht voor o.a. mijn schoenen (en nog wat opgevouwen broeken en een hele hoop medische zooi). Heb maat 39 en de schoenen passen goed op de plank, is nog genoeg ruimte over voor grotere maten.
pi_208627258
De Stoof in Leidschedam maken ook meubels op maat en op ontwerp. Misschien iets voor je?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_208789520
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).

Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.

Het houten bureautje is een erfstuk, dus dat blijft.

De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.

Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.

Zou dat wat zijn? Iemand input voor indeling of kleuren?
pi_208793310
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. ()
Het goede nieuws lijkt me dat dit vast met weinig moeite een stuk kan opknappen. Zou het een idee zijn om de werkplek in een kastenwand weg te werken?
Beetje dit idee:

Dan kan je misschien de hoogte van de ruimte beter benutten, speciaal voor allerlei opslag waar je niet vaak bij hoeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208793361
quote:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).

Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.

De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.

Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.

Wat is een richting qua budget? Budgetair gezien begrijp ik de stap naar kallax, maar die beschadigen snel en zonder inzet met deurtjes/bakken erg rommelig ook. En de bakken die goedkoop zijn zijn helaas niet erg stevig.

Zijn de lades in de besta nog te redden? En eventueel kun je kijken voor deuren in de koopjeshoek, de kastdeuren zijn heel goed te verven in een andere kleur. Als het lukt om dezelfde deurtjes te scoren qua egaal zijn dan heb je voor relatief weinig geld en een spuitbus verf kastdeurtjes voor de besta *O*
pi_208793778
Staan ook veel besta spullen op marktplaats! Hier in de buurt althans. Basiselementen, deuren, lades etc! Moeite waard om eens te checken :)
pi_208793998
Dank voor de input!

@sigme: Zoiets vind ik in theorie wel mooi, maar in praktijk niet handig. Ik heb best wat ruimte nodig tijdens mijn werk (laptop, tweede scherm en boeken) en ook rondom mijn naaimachine vind ik wat ruimte op mijn bureau prettig. Maar een hoge (dichte) kast naast de bureaus is misschien wel een idee. En als ik het bureau tegen de muur zet waar nu de boekenkast staat, kan ik daarboven ook nog wel wat planken op hangen (de muur waar het nu staat is harder beton dan mijn klopboor aankan).

@Puala: Qua budget: liefst rond 500, maar dat is zelfs met Kallax nogal optimistisch, denk ik. Over de kwaliteit van Kallax ben ik op zich wel te spreken trouwens, in de kamer van mijn dochter houdt die zich prima. Maar ik bedacht vandaag wel dat de vakken voor sommige dingen die ik erin kwijt wil nogal smal zijn. Ik denk niet de lades in de Besta nog te redden zijn.

@vlindertje89: Marktplaats! Ga ik ook eens kijken. Geeft wel twee probleempjes: juist van het uit elkaar halen gaat de kwaliteit van Ikea snel achteruit, dus tweedehands is meestal niet een heel goed idee (maar scheelt wel veel geld). Groter probleem is vervoer: we hebben geen auto, en zouden die dan moeten huren. Dan is het voordeel in prijs snel weg ...
pi_208794106
Ik denk dat ik 2 bureau's in het verlengde van elkaar zou zetten. En dan de witte kast die nu naast het raam staat er tussenin. Die is diep genoeg om 2 gescheiden werkplekken te creeren en niet te diep om al het licht weg te houden.

En op de muur er recht tegenover de besta wand die je nu al hebt. Eventueel aangevuld met nieuwe delen. En dan een gordijnstang aan het plafond, gordijnen er voor. Die kun je eventueel zelf maken van een fijne rustige stof.

En op de korte muur het bureautje waar je aan gehecht bent met een hele toffe kleur verf er omheen in een hele mooie boog;

En in de rest van de ruimte, zou ik om de boog heen, lambrisering verven in een fijne warme kleur. En dan een stukje hoger dan je bureau's zijn zoals dit;

Mocht je nog meer bergruimte willen zou je eventueel nog voor bovenkastjes boven de bureau's kunnen gaan. Maar ik denk dat je je dan erg opgesloten gaat voelen. Ik denk dat posters, een schilderijplankje of een leuke muurplant beter werkt.
  zondag 16 april 2023 @ 19:08:36 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208794442
Heel breed en diep bureau in donkere kleur (verven) en veel kleur op de muur.
Deurtjes of gordijn als cheap ass oplossing voor je kast, of planken aan de muur met gordijn ervoor.
Kan ook strak met een vouw/rolgordijn.

Maak het gezellig, werken is prettiger in een ruimte waar je je fijn voelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 19:48:51 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208794832
Mehh, vandaag spontaan nieuwe bank gekocht, want de huidige bank is prachtig om te zien, maar ligt voor mij voor geen meter. Beetje jammer want pas 1,5 jaar oud, maar, ik blijf me niet ergeren, dus nieuwe gekocht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208798699
quote:

SPOILER

Volgens mij kun je hier met dat budget prima iets leuks van maken! Wat ik zou doen:

- De kast houden, de lades eruit halen en er alleen boeken inzetten. Doe boeken weg. Sorteer de boeken en zet ze net in de kast.
- De kast naast het raam wegdoen.
- Het bureau vervangen door een lang blad met eronder twee ladekasten en eventueel een extra poot. In de ladekasten kun je bijvoorbeeld de spullen kwijt die je nu in de lades in de kast hebt. Een Alex-ladekast kost 80 euro, een lang bureaublad heb je voor circa 50 euro bij de Ikea en poten kosten niet zoveel. Dan zit je nog niet op de helft van je budget.
- De muur boven het bureaublad benutten. Ik zou eenvoudige schappen gebruiken en het Skadis-systeem van Ikea. De rest van je budget zal hier grotendeels aan opgaan. Je krijgt dan zoiets:

- Zorg dat je wat geldt overhoudt voor verf en bureauaccessoires. Op de schappen kun je bijvoorbeeld mappen kwijt. Gebruik dezelfde mappen en label ze.
- De indeling zou ik grofweg hetzelfde laten. Een andere optie die je hebt, is om de hoek om te gaan. Ik kan op basis van de foto's niet goed zien of je daar genoeg ruimte voor hebt:

- Ik zou de muur achter het bureau schilderen. Het idee van @Puala is het eerste waar ik ook aandacht: accentueer het stuk muur achter het erfstuk. Ik vermoed dat je het nog een stukje naar links kunt zetten. Wat je ook zou kunnen doen, is de hele ruimte één rustige kleur schilderen en het stuk achter het erfstuk wit laten of een lichtere kleur schilderen. Ik denk dat één kleur in de hele ruimte veel rust brengt.
- Kies vooral waar jij behoefte aan hebt. Dat kan een uitgesproken kleur zijn waar jij blij van wordt, maar het kan ook juist een kleur zijn die suf lijkt maar warmte en rust brengt. Dat kan zo'n kleur als hieronder zijn. Vroeger zou ik nooit zo'n kleur hebben genomen, maar inmiddels ben ik subtiliteit wat meer gaan waarderen. :+

Ik ga je nu zeggen wat je allang lijkt te weten, maar opruimen, organiseren en voor alles een vaste plek zoeken gaat bij jou denk ik het meest verschil maken.
pi_208803731
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:

Hele fijne tips
Dank je! Dat eerste plaatje had ik ook al gepind, ook vanwege de kleur. Omdat ik vandaag tijd had, toch eens de kasten het bureau van plek gewisseld. Flinke work-out, maar ben geloof ik wel blij met het resultaat. Moet wel de kasten nog beter inrichten inderdaad, en ik denk toch één Besta erbij. Ook even checken, volgens mij hebben we op de vliering nog Besta-deuren liggen. Maar geen idee hoeveel. Dan nog een bureau en inderdaad een (of twee?) Alex ladekasten. En opruimen, inderdaad. Dat weet ik, maar ik ben er niet goed in.

Terwijl ik aan het sjouwen was vandaag, bedacht ik opeens dat lichtblauw misschien wel mooi is op de muur / muren. Donderdag ben ik vlak bij een Praxis, dan eens even kleurtjes kijken.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:36:18 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208813861
Zoonlief (12) weet wel welke kleur hij wil in zijn nieuwe kamer maar we komen niet helemaal tot een leuk idee hoe het op de muur aan te brengen.
Hij ziet een paar tinten groen en iets minder traditioneel dan de hele wand verven wel zitten maar omdat het op zolder is hebben we het over een behoorlijk hoge muur o.a.
Mijn google skills leverden niet echt een voorbeeld voor zoiets op.

Boven en naast de dakkapel zit witte beplating met kunststofstrips wat niet geschilderd gaat worden dus we hebben besloten die kant van de kamer wit te laten spuiten. Knieschotten en de dakkapel.Te zien op deze foto's:

SPOILER
Wat er dan overblijft aan muren is te zien op deze foto (en deels op foto 1). De wand boven de deur loopt door tot 3.6m. De houten balken blijven zoals ze nu zijn.

SPOILER
Op dit moment neigen we naar alles in een basiskleur laten spuiten en dan zelf met donkere groen tinten nog wat vlakken oid schilderen. Voor dit deel hou ik me van harte aanbevolen voor tips :7

Voor de basiskleur denken we aan Iets Salie of Vol Laurier van Flexa.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 18-04-2023 15:46:23 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:38:23 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208813883
Hele wand lichte kleur groen en dan in niet netjes afgewerkte banen 2 of 3x lambrisering aanbrengen? Dan hoef je niet alles op hoogte te doen en krijg je een tof gradient effect.

Edit: zo’n soort randafwerking dus, scheelt ook afplakken. Eventueel wel met een laser waterpas zorgen dat je links en rechts even hoog eindigt.

pi_208814218
@laziness, goed idee om lichtgroen als basis te nemen en zelf een andere kleur aan te brengen. Weet je al hoe je de kamer in gaat richten? Je zou rondom bepaald meubilair (bijv. een bed of bureau) een soort omlijsting aan kunnen brengen (in donkergroen). Je zou daarbij de schuine lijnen van het dak kunnen volgen, maar dan minder hoog kunnen maken. Zoiets als het bed bijvoorbeeld in de hoek zou staan:

Maar in feite kun je doen wat je wil. Lambrisering:

Een strook:

Vlakken met een logica:

Composities:

Lekker gek:

Zelf vind ik dit een mooie kleurcombinatie trouwens. Het lijkt niet groen-op-groen te zijn maar donkergroen-op-lichtblauw:

dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:20 #36
244125 laziness
pi_208814935
@Claudia_x ik twijfel of bijvoorbeeld een lambrisering op die hele hoge muur niet een beetje in het niet valt.

Meubels weten we nog niet precies maar volgens mij zijn er niet veel opties. Bureau moet nog aangeschaft en bed is onderweg. Kind wil het bed dan in het hoekje onder de schuine wand bij de knieschotten schuiven, dat zou net moeten gaan. Op het muurtje daar hebben we tv aansluiting aan laten leggen.

Aangezien er nog een boekenkast en een kledingkast in moeten, kunnen die eigenlijk alleen tegen de hoge wand en schuine achterwand. Elders gaat dat niet passen. Dan kom je met het bureau bij de dakkapel uit.
Of bed en bureau omdraaien kan nog maar ik zie geen andere mogelijkheden dan dat.

Ik vind die golvende banen super leuk. Ik ga die aan O. laten zien. Kijken wat hij er van vindt.
pi_209091541
Ik heb zelf sinds kort een
Tafelhaard staan. Super gezellig en sfeervol voor zowel in huis als buiten huis. Misschien ook leuk voor jullie!

[ Bericht 28% gewijzigd door Vonkenboer op 11-05-2023 10:01:03 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:25:18 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209093247
Lekker betrouwbare webshop, die *knip* Sinds 2 weken actief. 06 nummer als klantenservice en geen adres te vinden. Maar wel praten over wij dit en wij dat. Ik zou niet durven te bestellen bij *knip* :N .

[ Bericht 25% gewijzigd door Vonkenboer op 11-05-2023 09:57:52 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:39:57 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_209102458
Haal dan gewoon de hele posts weg joh :D nu verliest het toch alle context :P

Anyway, ik heb een queeste. Ik ben op zoek naar prullenbakjes voor op onze schijthuizen. Nu denk je, dat is simpel!

MAAR DAT IS HET NOOIT

Ik wil namelijk prullenbakjes in de juiste kleur, maar het belangrijkste vind ik dat je er een afvalzakje in kunt doen dat je niet ziet aan de buitenkant. Een standaard 3 liter pedaalemmertje is dus niet toereikend, want dat plastic steekt altijd langs de deksel naar buiten en dat vind ik dus lelijk.
(Je moet maar ergens over kunnen klagen toch).

Dus we zoeken:
Prullenbakjes van 3-5 liter
! Onzichtbare zakjes !
Sfeer: beetje chique. Zeker niet Scandinavisch of rvs. Liefst in de richting messing / hoogglans wit of zwart, gunmetal, etc
Type deksel maakt me weinig uit.

Heeft iemand (uiteraard liefst uit eigen ervaring *D want Google heb ik zelf al uitvoerig geraadpleegd) een fantastische tip?
disclaimer
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:58:36 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209102669
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:39 schreef SQ het volgende:
Haal dan gewoon de hele posts weg joh :D nu verliest het toch alle context :P

Anyway, ik heb een queeste. Ik ben op zoek naar prullenbakjes voor op onze schijthuizen. Nu denk je, dat is simpel!

MAAR DAT IS HET NOOIT

Ik wil namelijk prullenbakjes in de juiste kleur, maar het belangrijkste vind ik dat je er een afvalzakje in kunt doen dat je niet ziet aan de buitenkant. Een standaard 3 liter pedaalemmertje is dus niet toereikend, want dat plastic steekt altijd langs de deksel naar buiten en dat vind ik dus lelijk.
(Je moet maar ergens over kunnen klagen toch).

Dus we zoeken:
Prullenbakjes van 3-5 liter
! Onzichtbare zakjes !
Sfeer: beetje chique. Zeker niet Scandinavisch of rvs. Liefst in de richting messing / hoogglans wit of zwart, gunmetal, etc
Type deksel maakt me weinig uit.

Heeft iemand (uiteraard liefst uit eigen ervaring *D want Google heb ik zelf al uitvoerig geraadpleegd) een fantastische tip?
Ik volg.
pi_209104674
Heb je al bekeken wat de Bijenkorf online heeft, @SQ? Daar kijk ik altijd als ik iets in dure uitvoering zoek. En lost een prullenbak met binnen-emmer je probleem van de zichtbare zak niet op?

Ik zag eens deze foto van een Brabantia-prullenbak. Dat leek me wel een goed idee, ophangen, want dan heb ik geen gehannes met het dweilen.

Zone heeft deze emmers:

Standaardprullenbakje, maar de kleur vind ik wel fijn:

Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.

Probeer hier geen piemel in te zien:

pi_209104724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209104755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:01 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?
Dat ziet er toch niet uit?

Ik wil gewoon spullen zonder logo's. Ik ben van de quiet luxury cheapness.
pi_209104793
Als je goede elektrische tape en strak overheen plakt hebt valt dat goed weg hoor tenzij je er echt op gaat letten misschien.

Of anders met een dremel weghalen?
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209104870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:08 schreef eudaemonia het volgende:
Als je goede elektrische tape en strak overheen plakt hebt valt dat goed weg hoor tenzij je er echt op gaat letten misschien.

Of anders met een dremel weghalen?
Ik let op die dingen. Of om jouw referentiekader te gebruiken: oog voor detail is de telos van mijn bestaan. Ik probeer arète na te streven via phronèsis.
pi_209104911
Ja ok ik ben dan ook gewoon een man ):O
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:21:34 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_209104954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al bekeken wat de Bijenkorf online heeft, @:sq? Daar kijk ik altijd als ik iets in dure uitvoering zoek. En lost een prullenbak met binnen-emmer je probleem van de zichtbare zak niet op?

Ik zag eens deze foto van een Brabantia-prullenbak. Dat leek me wel een goed idee, ophangen, want dan heb ik geen gehannes met het dweilen.

[ afbeelding ]

Zone heeft deze emmers:

[ afbeelding ]

Standaardprullenbakje, maar de kleur vind ik wel fijn:

[ afbeelding ]

Probeer hier geen piemel in te zien:

[ afbeelding ]
De meeste van die binnen-emmers laten amper een halve millimeter ruimte over tussen de buitenemmer, het is nagenoeg onmogelijk om die er weer in te zetten zonder dat het halve zakje er alsnog uit puilt. Probeer het maar eens :')

Sjieke bakjes vind ik genoeg, maar het zakjes probleem is overal.

Ik heb maar 1 prullenbak die het niet heeft, maar da's een simplehuman van 60 liter :+
disclaimer
pi_209105379
SQ en een grote pot of vaas met deksel waar je zelf een binnenbakje in zet?
Met een meidenkwartet
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:01:07 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_209106582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:55 schreef Cathmar het volgende:
SQ en een grote pot of vaas met deksel waar je zelf een binnenbakje in zet?
Op zich een optie waar ik nog niet aan had gedacht! Het overwegen waard :)
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 19:58:20 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209123792
Moet er per se een zakje in?
KuikenGuppy
  FOK!fotograaf vrijdag 12 mei 2023 @ 20:30:39 #51
148247 taxibabe
pi_209124200
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:21 schreef SQ het volgende:

[..]
De meeste van die binnen-emmers laten amper een halve millimeter ruimte over tussen de buitenemmer, het is nagenoeg onmogelijk om die er weer in te zetten zonder dat het halve zakje er alsnog uit puilt. Probeer het maar eens :')

Sjieke bakjes vind ik genoeg, maar het zakjes probleem is overal.

Ik heb maar 1 prullenbak die het niet heeft, maar da's een simplehuman van 60 liter :+
Zit hier iets tussen? Ik ken de webshop verder niet, dus weet niet of het betrouwbaar is..
https://shop.wenko.nl/bad(...)ica-emmer-atri-zwart

vrijdag 12 mei 2023 @ 21:37:53 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_209125273
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 19:58 schreef Burdie het volgende:
Moet er per se een zakje in?
Ja. Ik ga m'n tampons niet in een emmer zonder zakje mikken :r
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 21:39:44 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_209125292
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:30 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Zit hier iets tussen? Ik ken de webshop verder niet, dus weet niet of het betrouwbaar is..
https://shop.wenko.nl/bad(...)ica-emmer-atri-zwart

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ha! Die had ik gezien maar van de week waren ze niet leverbaar _O- ik sla deze op :)
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:07:41 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209125692
Mijn moeder deed er altijd een postbode-elastiek omheen, zat het ook netjes en niet uitpuilend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:19:29 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209125832
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 21:37 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja. Ik ga m'n tampons niet in een emmer zonder zakje mikken :r
Sjee, sorry voor de vraag :').
KuikenGuppy
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:32:06 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_209125997
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:19 schreef Burdie het volgende:

[..]
Sjee, sorry voor de vraag :').
Het is toch geen raar antwoord?
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:32:55 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_209126013
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:07 schreef Leandra het volgende:
Mijn moeder deed er altijd een postbode-elastiek omheen, zat het ook netjes en niet uitpuilend.
Ja dat opperde blei ook al :D
Misschien eens proberen met de bakkies die ik al heb.
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:38:24 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209126098
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is toch geen raar antwoord?
Met kotssmilie erbij? Vind ik wel.
KuikenGuppy
pi_209126170
@SQ Kom ik boven, badkamer, waar twee pedaalemmertjes staan met uitpuilende zakken…en sinds jouw post erger ik mij opeens eraan 😂
Eentje voor vuil ondergoed en eentje voor afval.

Als je die mooie zoals bij wenko in huis hebt, laat je dan even weten hoe het bevalt in gebruik?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:44:11 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_209126186
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:38 schreef Burdie het volgende:

[..]
Met kotssmilie erbij? Vind ik wel.
Het lijkt me onnodig om je daardoor persoonlijk aangevallen te voelen hoor. De kotssmilie staat er omdat ik bij de gedachte aan het effect van tampons in een afvalbak zonder zakje al een beetje moet kotsen ;( _O-
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:45:01 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_209126200
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:43 schreef AnneX het volgende:
@:SQ Kom ik boven, badkamer, waar twee pedaalemmertjes staan met uitpuilende zakken…en sinds jouw post erger ik mij opeens eraan 😂
Eentje voor vuil ondergoed en eentje voor afval.

Als je die mooie zoals bij wenko in huis hebt, laat je dan even weten hoe het bevalt in gebruik?
Hahaha sorry :')
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:49:45 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209126289
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Het lijkt me onnodig om je daardoor persoonlijk aangevallen te voelen hoor. De kotssmilie staat er omdat ik bij de gedachte aan het effect van tampons in een afvalbak zonder zakje al een beetje moet kotsen ;( _O-
Het kwam over alsof je de suggestie alleen al "zum kotsen" vond. Maar soit.
Het was bedoeld als "out of de box" optie. Ik gebruik zelf geen tampons meer, vroeger wel, en dan deed ik ze altijd in zo'n klein blauw hygiënezakje voordat ze in de emmer gingen. Dan heb je in principe geen extra pedaalemmerzakje nodig.
KuikenGuppy
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:52:44 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_209126340
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:49 schreef Burdie het volgende:

[..]
Het kwam over alsof je de suggestie alleen al "zum kotsen" vond. Maar soit. Het was bedoeld als "out of de box" optie.
Ik gebruik zelf geen tampons meer, vroeger wel, en dan deed ik ze altijd in zo'n klein blauw hygiënezakje voordat ze in de emmer gingen. Dan heb je in principe geen extra pedaalemmerzakje nodig.
Nee klopt maar dan moet ik daar weer zakjes voor regelen. En mijn poets gaat ook hard op pedaalemmerzakjes :')

Op mijn werkkamer heb ik ze inderdaad niet, maar daar gaan alleen papiertjes in. Geen snotlappen en bloedmatten :D
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 23:48:37 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209127157
Geen uitpuilende zakjes hier, maar ik ben dan ook erg fanatiek in het onzichtbaar plaatsen van pedaalemmerzakjes, ik doe het ook altijd opnieuw als een ander het gedaan heeft, want dan wel uitpuilende zakjes :')

Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 07:21:23 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209128218
Ik heb me neergelegd bij uitpuilende zakjes :+
Resistance is futile.
pi_209128223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 23:48 schreef Leandra het volgende:
Geen uitpuilende zakjes hier, maar ik ben dan ook erg fanatiek in het onzichtbaar plaatsen van pedaalemmerzakjes, ik doe het ook altijd opnieuw als een ander het gedaan heeft, want dan wel uitpuilende zakjes :')

[ afbeelding ]
Ik heb ook geen uitpuilende zakjes.

N.a.v. dit topic heb ik een kwartier van m'n leven verspild aan YouTube-filmpjes bekijken van mensen die zakken in vuilnisbakken stoppen.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 07:31:11 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209128232
Ik doe het zakje erin, trek het dan strak onder de rand van de binnenbak, en laat de binnenbak zakken terwijl ik daar waar ik het strakgetrokken heb bij elkaar houd met een vinger.

Behalve bij het bakje in de WC beneden, want die had mijn moeder laten staan toen we 10 jaar geleden hun huis kochten, dus daar zit nog een postbode-elastiek om de binnenbak :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209128237
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 07:31 schreef Leandra het volgende:
Ik doe het zakje erin, trek het dan strak onder de rand van de binnenbak, en laat de binnenbak zakken terwijl ik daar waar ik het strakgetrokken heb bij elkaar houd met een vinger.
Dat is precies wat ik doe.

Wat op YouTube een ding is, is dat vuilniszakken schijnbaar binnenstebuiten op de rol zitten. Je zou ze niet eerst uit moeten slaan, maar over de rand moeten doen en dan erin duwen. Daar ga ik de volgende keer even op letten. :+
  zaterdag 13 mei 2023 @ 07:39:23 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209128241
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 07:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik doe.

Wat op YouTube een ding is, is dat vuilniszakken schijnbaar binnenstebuiten op de rol zitten. Je zou ze niet eerst uit moeten slaan, maar over de rand moeten doen en dan erin duwen. Daar ga ik de volgende keer even op letten. :+
Ik weet vrij zeker dat mijn pedaalemmerzakken niet binnenstebuiten op de rol zitten, hoewel binnen en buiten bij een plastic zak die je weggooit niet echt relevant is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209128272
Ben ik dan de enige die echt geen drol geeft om die zakjes?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:00:01 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_209128317
quote:

Behalve bij het bakje in de WC beneden, want die had mijn moeder laten staan toen we 10 jaar geleden hun huis kochten, dus daar zit nog een postbode-elastiek om de binnenbak :D
Doe ik ook maar is niet afdoende :(
disclaimer
  zaterdag 13 mei 2023 @ 08:40:46 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209128485
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 08:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Doe ik ook maar is niet afdoende :(
Postbode-elastiekje dan maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:04:36 #73
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209128609
Goedemorgen mede-neuroten!

quote:
This is the way
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 13 mei 2023 @ 14:38:12 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209131355
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 07:46 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik dan de enige die echt geen drol geeft om die zakjes?
Couldn't care less. Ben aartslui, drink zelfs mijn koffie tegenwoordig zwart omdat suiker en melk teveel moeite is voor me dus och B-)
  zondag 14 mei 2023 @ 14:48:29 #75
244125 laziness
pi_209149597
We hebben de oude commode van mijn man geschuurd en gaan ‘m verven in de kleur vol tijm.
Nu ben ik op zoek naar leuke knopjes voor de lades.
Heeft iemand tips voor een webshop met mooi aanbod?
  zondag 14 mei 2023 @ 16:12:29 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209150574
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:48 schreef laziness het volgende:
We hebben de oude commode van mijn man geschuurd en gaan ‘m verven in de kleur vol tijm.
Nu ben ik op zoek naar leuke knopjes voor de lades.
Heeft iemand tips voor een webshop met mooi aanbod?
Is dit wat? https://www.goedinstijl.nl/kastknoppen/

Verder heeft Nijhof in Baarn een behoorlijk assortiment.
Maar dat is fysiek en redelijk buiten jullie route volgens mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 mei 2023 @ 19:40:42 #77
244125 laziness
pi_209153024
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is dit wat? https://www.goedinstijl.nl/kastknoppen/

Verder heeft Nijhof in Baarn een behoorlijk assortiment.
Maar dat is fysiek en redelijk buiten jullie route volgens mij.
Als je continue 400km rijdt op een dag kan alles :+ Baarn is niet zo ver om. Ben al 20 jaar niet meer in Nijhof geweest. Goed moment om weer eens te gaan :Y
  Vis een optie? zondag 14 mei 2023 @ 19:44:45 #78
70532 loveli
N
pi_209158725
Na heel lang wachten, overleggen, zeuren ed is mijn man eindelijk overstag dat ik 2 muren in de woonkamer mag verven *O*

Maar nu blijkt dat ik het zelf heel erg moeilijk vind om een keuze qua kleur te maken :') . Enerzijds omdat ik ook rekening wil houden met manlief, dus niet een te opvallende, donkere kleur. Anderzijds omdat er zoveel keus is, dat ik door de bomen het bos niet meer zie en ik ook "bang" ben, dat als ik niet goed kies, ik elke dag commentaar hoor ik van manlief.

Wij zijn overduidelijk geen types, die er heel makkelijk over denken en zomaar even iets op een muur smeren ;) , dus bij voorkeur moet het in 1 keer goed :).

Het gaat op een muur van 520 cm breed en 300 cm hoog, dus best een forse muur. Het is redelijk licht in de woonkamer, want een glazen schuifpui op het zuiden van zo'n 3 meter hoog en 4-4,5 meter breed.
De andere muur is minder hoog, want wordt onderbroken door een raam naar de gang en is minder hoog vanwege splitlevel (is de muur richting de keuken, die dus ong. 160 cm hoog is).

Ik ben op zoek naar een warme kleur, redelijk neutraal, beige / zandkleurig. Maar ben bij dit soort kleuren weer bang dat het eruit komt te zien alsof je al 20 jaar hebt gerookt.

Ik heb net een tester van Sandy Beach van Flexa gehaald en heb nog niet echt een overtuigend gevoel erbij. Ik heb het alleen nog maar op een stuk papier gesmeerd,dat ligt nu te drogen.
https://www.pinterest.co.uk/pin/10555380368846245/

Ik vind zelf Warm Shell van Flexa wel mooi (vanaf het scherm bekeken), maar misschien te donker?
https://nl.pinterest.com/pin/534732155759743994/
Of anders Mild Sand Pure van Flexa.

Er tegenaan komt een witte besta tv kast te staan, met (deels) licht eikenkleurige deurtjes.

Heeft iemand tips voor een mooie warme neutrale (niet té aanwezige) kleur?
Of tips voor hoe een keuze te maken :D ?
  maandag 15 mei 2023 @ 11:26:29 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_209158858
Vooral niet te bang zijn om een keuze te maken. Je verft 1 muur in 1 kleur in een verder neutraal huis, da's echt heel moeilijk te verkløten :)

Tip: probeer niet iets te kiezen dat qua kleur te veel op je meubelen lijkt, beter totaal anders dan net niet.

Kies ook niet een te lichte kleur, superlichte kleuren ogen sneller als vies / netniet dan wat stevigere kleuren.

En maak een 3d moodboard! Gewoon met verfstaaltjes en een kastdeurtje en dingen waar je blij van wordt. Vergeet je gordijnen niet.

Oh ja, doorrookte huizen worden viesgeel, niet zand of beige ;)
disclaimer
pi_209159013
Ik denk zeker niet dat die Warm Shell te donker is, eerder nog aan de veilige kant. Een beetje contrast (met je meubels, met de kozijnen, etc) in je huis creëert vaak juist diepte. :)

Je kunt er ook voor kiezen om niet de volledige hoogte in die kleur te schilderen, maar dat vind ik zelf soms wat onrustiger ogen.

Het leuke van verf is dat als je het echt niks vindt, je er gewoon met witte latex (of een andere kleur) gewoon weer overheen kan. Dus ik zou het gewoon eens proberen, in plaats van te blijven twijfelen of je het wel moet doen ;)
  maandag 15 mei 2023 @ 11:56:46 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209159284
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:47 schreef E.T. het volgende:

[..]
opheffingsuitverkoop -O-

Misschien een stuk uit de richting en misschien heb je al wat gevonden.

https://www.oldwood.nl/nl(...)NL0tk0EaAgRNEALw_wcB

Misschien wel een ritje waard en als het tegenvalt, lekker een bezoekje brengen aan Hoorn/Alkmaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 15 mei 2023 @ 12:48:27 #83
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209160346
IKEA heeft ineens een nieuwe die potentieel interessant kan zijn @SQ

https://www.ikea.com/nl/n(...)rt-60524656/#content
pi_209161868
quote:
17s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:48 schreef Debsterr het volgende:
IKEA heeft ineens een nieuwe die potentieel interessant kan zijn @:SQ

En je kunt 'em ook nog ophangen. O+
  maandag 15 mei 2023 @ 14:27:33 #85
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209162074
quote:
14s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En je kunt 'em ook nog ophangen. O+
Ja, ik denk dat ik hem zelf wel ga halen :D zocht nog iets voor ons toilet en dat is al niet zo ruim, dus zo is het wel een fijne combi van voldoende afvalmogelijkheid maar toch slank design.
  maandag 15 mei 2023 @ 14:36:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_209162181
quote:
17s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:48 schreef Debsterr het volgende:
IKEA heeft ineens een nieuwe die potentieel interessant kan zijn @:SQ

Ja ik kreeg deze tip al via dm. Potentieel interessant maar eigenlijk niet de juiste stijl en kleur :D #zeikwijf :7
disclaimer
  maandag 15 mei 2023 @ 14:46:28 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209162325
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ik kreeg deze tip al via dm. Potentieel interessant maar eigenlijk niet de juiste stijl en kleur :D #zeikwijf :7
Waarom nou weer via DM :( dat vind ik toch altijd zo schijt irritant _O-. Zo heeft de rest er toch niets aan? #ligtnietaanjouhoor

Maar ja, snap wel dat 'ie voor jou qua uitstraling wellicht minder aansluit dan voor mij.
  maandag 15 mei 2023 @ 19:12:55 #88
3011 E.T.
pi_209165773
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 11:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Misschien een stuk uit de richting en misschien heb je al wat gevonden.

https://www.oldwood.nl/nl(...)NL0tk0EaAgRNEALw_wcB

Misschien wel een ritje waard en als het tegenvalt, lekker een bezoekje brengen aan Hoorn/Alkmaar.
Dat ziet er goed uit! Even goed bekijken en volgende keer als ik in de buurt ben even langsrijden.. ik kom nog wel eens in die buurt.. Ik kom uit die omgeving ;)
  maandag 15 mei 2023 @ 19:57:25 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209166483
quote:
6s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:12 schreef E.T. het volgende:

[..]
Dat ziet er goed uit! Even goed bekijken en volgende keer als ik in de buurt ben even langsrijden.. ik kom nog wel eens in die buurt.. Ik kom uit die omgeving ;)
Nou top :D

Geboren en getogen West-Fries?
1947-2016
pi_209173810
Hey K&W'ers,
ik ben op zoek naar een lamp die complementair aan mijn IKEA rollsbo is, ik heb er nu twee thuis en ben op zoek naar een 3de lichtbron (helaas verkopen ze de rollsbo 'm niet meer bij de Ikea).

Liefst met paars of amberkleurig glas (of eventueel zwart-getint) en mag best wel een beetje een aparte of eigenzinnige vormgeving hebben. Iemand een leuke suggestie? :)
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:12:47 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209173909
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:02 schreef eudaemonia het volgende:
Hey K&W'ers,
ik ben op zoek naar een lamp die complementair aan mijn IKEA rollsbo is, ik heb er nu twee thuis en ben op zoek naar een 3de lichtbron (helaas verkopen ze de rollsbo 'm niet meer bij de Ikea).
[ afbeelding ]

Liefst met paars of amberkleurig glas (of eventueel zwart-getint) en mag best wel een beetje een aparte of eigenzinnige vormgeving hebben. Iemand een leuke suggestie? :)
Zoiets?

https://www.praxis.nl/ver(...)oper-e27-4w/10083801

https://www.leenbakker.nl(...)led-bruin-5w-dimbaar
KuikenGuppy
  dinsdag 16 mei 2023 @ 14:21:17 #92
244125 laziness
pi_209173998
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:02 schreef eudaemonia het volgende:
Hey K&W'ers,
[ afbeelding ]

delampjesfabriek.nl heeft verschillende vormen en kleuren

Ze zijn even uit de lucht wegens onderhoud nu zie ik maar betrouwbare site. Heb verschillende lampen van ze thuis hangen/staan.
pi_209174823
quote:
Zoiets inderdaad, maar vind beide er net iets te plomp uitzien :@
pi_209177453
Op marktplaats staan er ook een paar.
pi_209205252
Heeft iemand tips voor fijne lampen winkels? Bij Rietveld ben ik laatst binnen geweest en heb ik nog niet helemaal gezien wat ik zoek.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 10:45:15 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_209205265
Ik slaag meestal wel bij lampenlicht.nl :)
disclaimer
  Vis een optie? vrijdag 19 mei 2023 @ 10:46:42 #97
70532 loveli
N
pi_209205285
Als je in de buurt van de grens woont, is Höffner de moeite waard.
www.hoeffner.de
crap in = crap out
pi_209286442
nvm

[ Bericht 70% gewijzigd door eudaemonia op 26-05-2023 12:51:11 ]
pi_209288059
Laat maar het heeft geen zin.
  zondag 16 juli 2023 @ 18:51:27 #100
244125 laziness
pi_209919734
Ik wil houten jaloezieën in de erker.
Nu zijn de muren er omheen al behoorlijk voorzien van kleur dus kiezen we in de basis voor wit.
Maar nu hebben we een discussie over de ladderband :D

Donker of toch ook gewoon wit?

pi_209919794
Ik zeg wit, omdat ik persoonlijk dan alleen maar die donkere ladderband zie de hele tijd. Voor mij beetje hetzelfde als te donkere voegen bij tegels.

Maar goed, het blijft heel persoonlijk.

Mooie kleur op de muren trouwens. Denk dat jaloeziën in de kleur van de muur ook heel mooi zou zijn. Dan breekt het minder met je muur. Maar goed, dat was de vraag niet.
  zondag 16 juli 2023 @ 19:09:24 #102
244125 laziness
pi_209919944
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:56 schreef NedKelly het volgende:
Mooie kleur op de muren trouwens. Denk dat jaloeziën in de kleur van de muur ook heel mooi zou zijn. Dan breekt het minder met je muur. Maar goed, dat was de vraag niet.
Dat vinden we te donker. Dit huis is al wat donkerder dan het vorige. De erker ligt op het NO.
Bovendien bieden veel aanbieders taupe oid aan en dat is het qua match met de muur ook net niet.
pi_209920217
Wit band, de ruimte is kleurrijk genoeg en dan blijft daar de focus op liggen ipv de gekleurde banen op de raambekleding :)
  zondag 16 juli 2023 @ 20:35:48 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209921496
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 18:51 schreef laziness het volgende:
Ik wil houten jaloezieën in de erker.
Nu zijn de muren er omheen al behoorlijk voorzien van kleur dus kiezen we in de basis voor wit.
Maar nu hebben we een discussie over de ladderband :D

Donker of toch ook gewoon wit?

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zou persoonlijk voor de match met de lamellen gaan, wit dus.
Resistance is futile.
pi_209923701
#teamwit
pi_209924071
Wit :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209989043
Benieuwd naar adviezen.

Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.

https://zelliges.designtegels.nl/zellige-vert-foncee/

Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)

of de standaard https://www.designtegels.(...)bejmat-vert-foncee-m

Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
  zaterdag 22 juli 2023 @ 00:20:32 #108
244125 laziness
pi_209989084
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.

Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.

Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)

Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
Ik stond voor dezelfde keuze met de badkamer. Uiteindelijk ben ik voor een standaard vorm gegaan omdat het tijdlozer is.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 00:47:40 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209989242
quote:
Benieuwd naar adviezen.

Ik heb bij mijn marmer look aanrechtblad een rechthoekige tegels gekozen maar dan rechtop en craquelé. Neutrale vorm en kleur om de keuken tot z'n recht te laten komen.
Resistance is futile.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 07:50:52 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_209989824
Ik zou lekker kiezen wat je het mooist vindt :+ die schubben zijn wel een factor 4 duurder dan rechttoe rechtaan trouwens, dus ligt ook een beetje aan wat je wil u uitgeven.
disclaimer
pi_209991510
quote:
Benieuwd naar adviezen.

Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.

Zoiets dus:

Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:

Dit ziet er beter uit:

Alsnog vind ik deze keukens te groen. (Een gevleugelde uitspraak bij ons thuis is "groen op groen, niet doen". :+) Maar hé, het gaat erom wat jij mooi vindt en misschien ben jij wel briljant in het stylen van een kleurrijk huis.

Tot slot nog een tip: denk goed na over de kleur voeg, want die gaat beeldbepalend zijn.
pi_209992283
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.

Zoiets dus:

[ afbeelding ]

Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit ziet er beter uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alsnog vind ik deze keukens te groen. (Een gevleugelde uitspraak bij ons thuis is "groen op groen, niet doen". :+) Maar hé, het gaat erom wat jij mooi vindt en misschien ben jij wel briljant in het stylen van een kleurrijk huis.

Tot slot nog een tip: denk goed na over de kleur voeg, want die gaat beeldbepalend zijn.
Dank (en dank iedereen🙂).
Ja we wilden het blad graag doortrekken maar dat was helaas duizenden euro’s extra, dus veel te duur voor ons. Ik zal wel even een foto maken.
pi_209993597
Je zou dan ook een tegeltje kunnen kiezen dat past bij je marmerlook blad in een andere, complimenterende kleur.
pi_209995489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:38 schreef Pruim het volgende:

[..]
Dank (en dank iedereen🙂).
Ja we wilden het blad graag doortrekken maar dat was helaas duizenden euro’s extra, dus veel te duur voor ons. Ik zal wel even een foto maken.
Ah ja, snap ik. Wat @Seven. heeft gedaan, zou je ook nog kunnen doen. lichte tegels nemen matchend bij het blad en de rest van de muur schilderen:

Eventueel in mat en met een patroon:

Je had het ook nog over roze:

Vind ik wel leuk, maar misschien in een minder druk patroon. Je kunt ook afneembare verf gebruiken en tegels achterwege laten:

pi_210000552
https://www.mincio.nl/pro(...)-visschub-wandtegels

Ik vond deze qua m2 prijs voor visschub wandtegels nog alles meevallen, misschien is dat een optie ;)
pi_210007224
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:57 schreef Puala het volgende:
https://www.mincio.nl/pro(...)-visschub-wandtegels

Ik vond deze qua m2 prijs voor visschub wandtegels nog alles meevallen, misschien is dat een optie ;)
Vind het heel druk door al die kleurtjes.
Wel grappig hoeveel verschillend het eruit ziet met welke kant je boven/onder/opzij doet.
pi_210797524
Iemand goede tips voor droogrek / droog-iets aan de muur?

In mijn slaapkamer heb ik een inloopgedeelte met aan beide kanten Pax kasten. Links over volle breedte, rechts 1,5 meter. Naast die 1,5 meter heb ik nog 103 cm ruimte aan de muur tussen Pax kaast en de zijmuur.
Ik heb een veel te groot droogrek die het hanggedeelte aan de linkerkant blokkeert en ik er moeilijk om heen kan manouvreren. Ik wil die vervangen door een veel kleiner droogrek en dan aan de muur iets waar ik op hangers shirts en truien aan kan drogen. Nu hang ik die aan de hanger op het wasrek.

Tegen de muur wil ik iets van acrylplaat als bescherming tegen natte kleding mocht dat toch tegen de muur komen.

Grundtal Ikea
Minder vind ik die uitschuifmogelijkheid. Blijven de hangertjes op hangen denk ik als je ze wil schuiven.

Tjusig Ikea
Het mag wel iets sjiekere uitstraling hebben.

Rietveld kapstok
Mooie uitstraling, 169 euro ook wel weer wat prijzig. En geen foto's van hoe hangers erop passen.

Lamponline
Het zou van mij iets strakker mogen en ik denk handiger zonder dat koppelstuk in het midden van de buis voor het schuiven van hangertjes.
Ik twijfel ook of het handiger is als er toch een rekje erboven zit waar je nog iets op kan leggen.

Hebben jullie andere ideeën, tips of ervaringen hiermee?
pi_210797724
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
pi_210797749
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
[ afbeelding ]
Jullie waskamer is echt mijn inspiratie O+
pi_210797789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!

Zo aan plafond ziet er ook handig uit!
pi_210801073
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 20:16 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!

Zo aan plafond ziet er ook handig uit!
Aan het plafond zorgt ervoor dat de hangertjes wat verder van de muur kunnen hangen.
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 11:49:45 #122
70532 loveli
N
pi_210803806
De bevestiging van Ikea Gruntal is niet echt geschikt voor was, denk ik. Met te veel gewicht gaat het hefbomen.
crap in = crap out
pi_210804324
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:49 schreef loveli het volgende:
De bevestiging van Ikea Gruntal is niet echt geschikt voor was, denk ik. Met te veel gewicht gaat het hefbomen.
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.

Inmiddels bij Karwei zwarte steigerbuis spullen gekocht na de tip van SV-tje.
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 12:55:23 #124
70532 loveli
N
pi_210804374
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:50 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.

Inmiddels bij Karwei zwarte steigerbuis spullen gekocht na de tip van SV-tje.
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.
crap in = crap out
  zondag 1 oktober 2023 @ 15:06:42 #125
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210805316
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 12:55 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.
Ik weet niet hoe het met de huidige versie is maar wij hebben ze al meer dan 5 jaar in gebruik (in het vorige huis en nu) en er hangen soms 4 spijkerbroeken aan 1 rek en nergens last van.
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 15:32:29 #126
70532 loveli
N
pi_210805514
Denk dat die van mij van rond 2010 is, misschien een ouder versie. Ikea verbetert vaak.
crap in = crap out
pi_210846683
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.

Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?

Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.

Plaatjes bij het verhaal
SPOILER
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:55:46 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210854479
quote:

[..]

Zoiets dus:

[ afbeelding ]

(...)
Dit is bruynzeelkeuken groen, die keukens die je in de jaren '70 neerzette en je soms nog op tijdmachine fotos tegenkomt op funda.

Reden 2 waarom je dit niet moet doen zijn de frontjes. Die ingefreesde rand als greep is echt zo kut, vooral bij je vaatwasser en koeling waar je kracht moet zetten. Je schiet er heel snel af en dan breek je je nagel of heb pijn aan je vingertoppen.

Wie heeft die schijtdingen uitgevonden?

1947-2016
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:44:55 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210855817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:58 schreef NedKelly het volgende:
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.

Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?

Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.

Plaatjes bij het verhaal
SPOILER
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt :P )

Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)

Edit, op de plek van de klok is ook niet echt veel ruimte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 06-10-2023 19:10:52 ]
Resistance is futile.
pi_210856008
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt :P )

Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.

Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.

Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:21:14 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210856331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:00 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.

Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.

Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:

Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:05:56 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210857831
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210861247
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
Ja de airco is erg opvallend, maar helaas ook een gegeven.
De 2 andere muren in de woonkamer zijn niet geschikt door grote kasten / deuren.
pi_210861280
De airco is inderdaad heel aanwezig, maar daar kun je misschien wat aan doen:
- groen spuiten;
- het deel van de muur waar de airco hangt wit maken;
- variatie op de vorige twee: het bovenste deel van de muur wit maken en alleen het stuk om het snoer groen maken;
- wat kasten op die muur maken waar je de airco en de tv in verwerkt.

Ik zou zelf denk ik voor de derde optie kiezen (slechte paint :+):

Dan maak je bovenin een plankje, waar je bijvoorbeeld planten en andere accessoires op zet. Accessoires haal je elders weg. En op het groene gedeelte kun je allerlei borden ophangen rondom de tv. Leuk idee van @Seven. om de klok erin te integreren. Eventueel maak je een lichtrand onder het plankje:

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 07-10-2023 08:37:37 ]
pi_211344163
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.

Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie :7
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.

Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.

SPOILER
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:35:42 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211372605
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.

Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:

SPOILER
Hele mooie compositie zo ^O^ . Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.

Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:38:32 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211372642
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?

Resistance is futile.
pi_211373043
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Hele mooie compositie zo ^O^ . Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.

Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Dank je.
Ik ben in het centrum van Gouda geboren en opgegroeid en al voel ik me echt Rotterdams (mijn ouders komen daar vandaan en ik woon er ook al weer 24 jaar), kennelijk zit er toch meer Gouda in me dan ik zelf dacht.
Al deze borden zijn van Goudse plateelfabrieken, er zit er zelfs eentje tussen van de man waar ik als kind uren en uren naast heb zitten kijken hoe hij vazen, borden, tegels etc. beschilderde. Vond zomaar iets van hem op Marktplaats. O+

Borden en lijsten door elkaar lijkt me ook erg leuk!
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:55:06 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_211411045
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.

Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand :')!

Heeft iemand nog een fantastische tip?

Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijn :7 zonder chroomkleur details.
disclaimer
pi_211411166
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:38 schreef Seven. het volgende:
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?

[ afbeelding ]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:53:13 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211411638
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.

Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand :')!

Heeft iemand nog een fantastische tip?

Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijn :7 zonder chroomkleur details.

https://label6.nl/product(...)e-portia-lene-bjerre

https://www.hsdw.nl/zeeppomp-glamour-goud.html

https://www.caatjeswinkel(...)penser-wit-met-hout/
KuikenGuppy
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:56:11 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211411662
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van :').
KuikenGuppy
  zondag 26 november 2023 @ 08:04:43 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211428166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Truien het volgende:

[..]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
Waar komt de jouwe vandaan?
Resistance is futile.
pi_211428174
Ik vind nepbloemen kitscherig. Dochter wilde laatst een nepplant in d'r kamer. Waar is het misgegaan in de opvoeding? ;(

Mag ik een voorstel doen voor droogbloemen? Ik wil daar nog eens een projectje van maken, de juiste bloemen zelf zaaien en op den duur drogen.

zondag 26 november 2023 @ 12:12:29 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211429997
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind nepbloemen kitscherig.
Vond ik ook altijd, maar tegenwoordig heb je er bij die echt prachtig zijn en niet van echt te onderscheiden.

Ik heb een boeket samengesteld van kunstbloemen bij de Blokker, hij staat bij ons in de hal op een plek die te donker is voor echte bloemen (en daardoor valt het nog minder op dat ze niet echt zijn).
KuikenGuppy
  zondag 26 november 2023 @ 12:26:02 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_211430107
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Burdie het volgende:
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van :').
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:27:40 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430121
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?

https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  zondag 26 november 2023 @ 12:27:46 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_211430122
Ik wil ook nog een keer een echt goed nepboeket. Ik heb er een prachtig plekje in de kamer voor en dat is te donker voor een kamerplant. Droogbloemen zijn geen succes met de katten.

Er staat nu iets cheaps van ikea. Ik wil graag iets moois maar ik moet steeds zo huilen van de prijzen. :')
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:28:23 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_211430133
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?

https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:28:54 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430136
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
Oh dacht dat ie ook plat was, bummer
  zondag 26 november 2023 @ 12:31:19 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_211430160
In de plee ben ik overigens al wel overstag:

En de karige bos in de woonkamer waar ik iets mooiers wil:

disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:33:47 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430178
Ik heb exact hetzelfde wcboek _O- O+
  zondag 26 november 2023 @ 12:36:04 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_211430205
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:33 schreef Molo het volgende:
Ik heb exact hetzelfde wcboek _O- O+
Dat verbaast me ook echt helemaal niks :')!
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:43:21 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430275
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat verbaast me ook echt helemaal niks :')!
Echt he :D *)
  zondag 26 november 2023 @ 14:54:34 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211432240
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Ik wil ook nog een keer een echt goed nepboeket. Ik heb er een prachtig plekje in de kamer voor en dat is te donker voor een kamerplant. Droogbloemen zijn geen succes met de katten.

Er staat nu iets cheaps van ikea. Ik wil graag iets moois maar ik moet steeds zo huilen van de prijzen. :')
Ja, voor een bos bloemen is het wel bizar veel geld maar aan de andere kant: je hebt er jaren plezier van. Ik heb op m'n werk een paar nepplanten van Ikea staan en een aantal daarvan zijn echt heel goed.
Resistance is futile.
  zondag 26 november 2023 @ 14:55:45 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211432257
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind nepbloemen kitscherig. Dochter wilde laatst een nepplant in d'r kamer. Waar is het misgegaan in de opvoeding? ;(

Mag ik een voorstel doen voor droogbloemen? Ik wil daar nog eens een projectje van maken, de juiste bloemen zelf zaaien en op den duur drogen.

[ afbeelding ]
Ook mooi trouwens. Maar ik vind nep niet persé kitsch.
Resistance is futile.
  zondag 26 november 2023 @ 14:56:46 #157
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211432284
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
In de plee ben ik overigens al wel overstag:

[ afbeelding ]

En de karige bos in de woonkamer waar ik iets mooiers wil:

[ afbeelding ]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karig :P
Resistance is futile.
  zondag 26 november 2023 @ 14:59:42 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_211432334
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 14:56 schreef Seven. het volgende:

[..]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karig :P
Nee maar hij is wel echt heel cheap en niet perse écht mijn smaak. Dus ik ga nog eens investeren in iets mooiers.
disclaimer
pi_211432537
Dit is een goede reminder dat ik ook nog een mooi nepboeket wil (of 2 om mee te variëren). Vind het alleen lastig om iets uit te zoeken, zeker aangezien het nog best prijzig is…

En qua kitscherigheid; je hebt boeketten die heel echt lijken?

Milieutechnisch is het sowieso beter dan regelmatig een bos echte bloemen… Jammer dat ik niet genoeg ruimte in de tuin heb om een pluktuin aan te leggen. Hoewel het me sowieso lastig lijkt om het een beetje verspreid over het jaar plukbaar te hebben. (Tot zover m’n geitenwollensokken toevoeging)
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_211436198
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:10 schreef Zedi het volgende:
Hoewel het me sowieso lastig lijkt om het een beetje verspreid over het jaar plukbaar te hebben. (Tot zover m’n geitenwollensokken toevoeging)
Dat valt wel mee. Nu bloeien de rozen bijvoorbeeld nog. De winter is wel de moeilijkste periode.
  zondag 26 november 2023 @ 19:33:30 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211436431
Ik zoek een kandelaar die een paar jaar geleden redelijk hip was. Of misschien nog wel :P . Ik was met m'n schoonmoeder in een winkeltje en die liet zich ontvallen dat ze een kandelaar heel mooi vind en kerst komt eraan (én haar verjaardag).

Was een strakke ongelijke u vorm. Lijkt nog het meest op de achterste qua vorm maar meestal hebben ze dan toch nog geborsteld gouden armen en geen plaatje om op te staan:

Resistance is futile.
pi_211436456
@Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
  zondag 26 november 2023 @ 19:42:12 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211436532
Ik heb trouwens een boeket samengesteld. Metalen vaas van zodat 'ie Colin (3) proof is, dus kan evt in een vensterbank staan. En gekozen voor Silk-ka bloemen in rode en oranje kleuren.

Deze vaas:

Resistance is futile.
  zondag 26 november 2023 @ 19:53:52 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211436630
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter :@ . Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds :+ )

Deze allemaal dikke ja:

Mini plantjes:

En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.

Deze vind ik allemaal maar zo zo:

Resistance is futile.
pi_211436645
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 08:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Waar komt de jouwe vandaan?
Ik moet zeggen: heb zelf nog niet. Mijn moeder heeft een paar maanden geleden een mooi boeket via een lokale bloemist gekocht en sindsdien ben ik overtuigd. Ziet er zo echt uit. Nadeel is wel dat ze er 180 euro voor heeft betaald. 😂 Maar ik ga binnenkort toch ook kijken bij die bloemist.
pi_211436667
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter :@ . Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds :+ )

Deze allemaal dikke ja:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mini plantjes:

[ afbeelding ]

En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dank!! Ziet er toch iets gezelliger uit. Maar eens met eentje beginnen en kijken of de katten daar wel vanaf blijven :P

Mijn ouders hebben twee prachtige boeketten nepbloemen staan, zien er ook heel echt uit. Maar ik weet niet waar ze vandaan komen. Volgende keer dat ik er ben eens aan ze vragen.
pi_211438186
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
Kijk wel uit dat sommige katten een bepaalde aantrekking hebben tot kunststof... Ik had een kunstplant mét gaatjes in het blad. Gaatjes van de hoektanden...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_211469461
https://www.westwing.nl/wandlamp-geo-maxi-123055.html

Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.

Krijgt iemand zoiets gevonden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 29 november 2023 @ 23:19:23 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211471555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.

https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7
Resistance is futile.
  woensdag 29 november 2023 @ 23:21:32 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_211471566
Ik vind ze alleen in stof. Suggestie van Seven is wel goed ja!
disclaimer
  woensdag 29 november 2023 @ 23:24:33 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211471582
quote:
Oh, die heb ik als buitenlampen (in het zilver ipv zwart), erg content mee, mooi licht ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211471711
quote:
Is ook met geïntegreerde led. Lamp kapot is armatuur weggooien.

Maar het komt idd in de buurt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 30 november 2023 @ 00:03:04 #173
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211471762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

https://www.lightexpert.n(...)CKuvDIAaArTlEALw_wcB
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 30 november 2023 @ 12:37:24 #174
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211474983
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Deze allemaal dikke ja:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mini plantjes:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.
De grootste plant is 3 meter. En we hebben ook hangers overal. Ik verzorg ze en geef ze mijn speciale mest en ze staan er nu allemaal geweldig bij. Maar het is volgens sommigen overdreven veel terwijl ik vind dat er nog wel een paar bij kunnen. Ik word er erg blij van en mijn leidinggevende vind alles best, die ziet het amper. Ik koop de potjes bij de kringloop. En heb er onlangs een leuke gieter bij gekocht. Elke vrijdagmiddag verzorg ik de hele boel. Heerlijk dat alles groen is.

Zou alles proberen om je werkgever over te halen om het toch toe te staan.
To BG or not to BG!
  donderdag 30 november 2023 @ 15:14:14 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211476231
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.
De grootste plant is 3 meter. En we hebben ook hangers overal. Ik verzorg ze en geef ze mijn speciale mest en ze staan er nu allemaal geweldig bij. Maar het is volgens sommigen overdreven veel terwijl ik vind dat er nog wel een paar bij kunnen. Ik word er erg blij van en mijn leidinggevende vind alles best, die ziet het amper. Ik koop de potjes bij de kringloop. En heb er onlangs een leuke gieter bij gekocht. Elke vrijdagmiddag verzorg ik de hele boel. Heerlijk dat alles groen is.

Zou alles proberen om je werkgever over te halen om het toch toe te staan.
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaas ;) . Er staan wel echte planten trouwens, maar die worden door een contractor onderhouden. En om de contract planten te beschermen, mag je dus geen planten van buiten meenemen.

Ik heb wel 3 kleine cactussen trouwens en ook keertje gezegd dat dat ook neppers ware. :+ .

Lijkt me heerlijk, zo'n groen kantoor.
Resistance is futile.
  donderdag 30 november 2023 @ 15:26:26 #176
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_211476302
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaas ;) . Er staan wel echte planten trouwens, maar die worden door een contractor onderhouden. En om de contract planten te beschermen, mag je dus geen planten van buiten meenemen.

Ik heb wel 3 kleine cactussen trouwens en ook keertje gezegd dat dat ook neppers ware. :+ .

Lijkt me heerlijk, zo'n groen kantoor.
500.000 mensen werken daar? OMG
Dacht dat ik al bij een groot bedrijf werkte maar dat is dan peanuts vergeleken bij waar jij werkt.

En ja bij ons staan ook planten, die grote, van een buitenbedrijf maar die kwamen te weinig om ze goed te onderhouden dus dat heb ik overgenomen. Nu zit ik wel bij expeditie en komen hier maar zelden klanten. Alleen voor een audit af en toe dus misschien dat het daarom niemand wat kan schelen.
To BG or not to BG!
  donderdag 30 november 2023 @ 16:13:44 #177
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211476624
quote:

https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig

Deze?

Of deze (vierkant maar uit ervaring: erg mooi)
https://www.rietveldlicht(...)rt-mat-goud-vierkant

En nog 1: https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig
pi_211484122
quote:
Dank je maar ook weer aparte fittings
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:26:19 #179
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211484747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Excuus, dacht dat hier wel iets tussen zou zitten wat ook in Hue te krijgen is :).
  vrijdag 1 december 2023 @ 11:46:44 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211484978
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
https://www.lampenlicht.nl/moderne-wandlamp-zwart-en-goud-vete

Zoiets?
Ff filteren op kleur, vorm, fitting en materiaal. Ik kom vooral vierkante tegen. Maar met je fittingen beperking loop je al snel tegen de beperkende factor dat ze niet heel smal kunnen zijn.
pi_211546914

Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen ;).

Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.

Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.

Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen :P ;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?

Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
pi_211547253
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]

Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen ;).

Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.

Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.

- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen :P ;

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?

[ afbeelding ]
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211547624
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).
Je bedoelt bij A de douchewand schuin richting de muur laten lopen?
  donderdag 7 december 2023 @ 20:32:18 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_211547942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]

Iemand slimme ideeen?

[ afbeelding ]
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.
disclaimer
pi_211548128
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.
Dat zit er al in maar als ik het dan positioneer zoals ik het eigenlijk zou willen dan wordt de hele vensterbank een natte bende. En dat lijkt mij ook niet goed voor de kozijnen en dergelijke.
  donderdag 7 december 2023 @ 21:46:00 #186
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211548870
quote:
[ link | afbeelding ]

Iemand slimme ideeen?

[ afbeelding ]
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaien
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_211549183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Goed idee. Die ga ik dit weekend eens uittekenen.
pi_211549286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.

Eventueel nog overwegen om een deur van 83 erin te zetten. Geeft nog meer ruimte voor de douche.
pi_211589457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 22:11 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.

Eventueel nog overwegen om een deur van 83 erin te zetten. Geeft nog meer ruimte voor de douche.
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.

Hier nu optie C.

Zeer ruimtelijk maar toch wanden:

Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:
https://www.easydrain.com/serie/t-box/

Lijkt mij mooi spul.
  dinsdag 12 december 2023 @ 07:45:09 #190
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211591506
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hier nu optie C.

[ afbeelding ]

Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:

Lijkt mij mooi spul.
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.
pi_211593205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 07:45 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.

Wat maakte de drain lastig met schoonmaken? Moeilijk er uit te pakken?
pi_211593447
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hier nu optie C.

[ afbeelding ]

Lijkt mij mooi spul.
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.

Dan heb je veel meer ruimte om een echt groot meubel te maken met meer kastruimte etc. Eventueel kun je dan ook nog een stoel o.i.d. voor het raam zetten zonder dat deze in de weg staat als je voor de wastafel staat.
  dinsdag 12 december 2023 @ 19:35:30 #193
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_211597695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.

Ik zou voor het hangen van de dingen die je aan de muur wilt de bestaande muur gebruiken en niet de nieuw te bouwen muren, dit betekend dat deze nog dikker moeten worden om ook constructief rechtop te blijven staan. Zoals hierboven door Archito aangegeven hoeft de inloop van de douche inderdaad geen 90cm te zijn zolang je er niet met een rolstoel naar binnen hoeft te kunnen rijden. Drain blijft water in staan dit icm zeep en haren en de lengte van de drain betekende een hoop gedoe, komen ook nog de voegen van tegels bij. Bij de bettefloor die we nu hebben heb je een ronde afvoer met opvangbakje voor haren, die kun je eruit pakken leeg maken uitspoelen en weer terug.
pi_211612850
Bette boden O+
pi_211615893
Wij hebben de Villeroy & Boch, architectura metal rim.
Ook een hele fijne met mooie witte afdekplaat. Enige nadeel is dat plaatje kan verschuiven en de haren uit het putje halen is wel prima te doen. Maar gewoon een bakje legen van Bette boden klinkt nog makkelijker.

pi_211624483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je kunt de muur ook niet helemaal tot het plafond doortrekken. Dat hebben wij in de badkamer gedaan. Het zorgt voor wat meer 'lucht':

pi_211624562
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:55 schreef archito het volgende:

[..]
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.
Dat vind ik een goede tip. Onze douche is 90x150 cm (met een inloop van 68 cm breed) en die voelt ruim.
pi_211626978
Vanwege licht en lucht is het bij ons opgelost met glas in een alu lijst.
Als het open bleef, stoomde de condens de slaapmaker in namelijk.
Ruimte 150 x 90 mét zitje - doorgang 60.
Hoogte muur 2 meter

SPOILER
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:32:21 #199
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_212744105
Ik ben op zoek naar (twee) verticale radiatoren. Omdat ze toch in het zicht komen wil ik ze ook een beetje stijl meegeven, mijn woning is uit 1900 dus ik denk aan klassiek ogende kolom-radiatoren met een subtiele (neutrale) kleur.
Via veel verschillende termen kom ik dan steeds opnieuw bij Hudson Reed uit, die blijkbaar hun SEO goed voor elkaar hebben maar geen showrooms hebben en 15 euro per set van zes kleurstalen vragen, en nog eens 15 euro verzendkosten daarbovenop. Uiteraard zijn er meerdere sets waarvan ik steeds één of twee kleuren wel interessant en dan loopt het toch wel snel op zonder dat ik er een graad warmer van wordt ;) Kent iemand een andere partij die dit soort producten levert, liefst met een showroom of een wat makkelijker te verkrijgen set kleurstalen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_212744778
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben op zoek naar (twee) verticale radiatoren. Omdat ze toch in het zicht komen wil ik ze ook een beetje stijl meegeven, mijn woning is uit 1900 dus ik denk aan klassiek ogende kolom-radiatoren met een subtiele (neutrale) kleur.
Via veel verschillende termen kom ik dan steeds opnieuw bij Hudson Reed uit, die blijkbaar hun SEO goed voor elkaar hebben maar geen showrooms hebben en 15 euro per set van zes kleurstalen vragen, en nog eens 15 euro verzendkosten daarbovenop. Uiteraard zijn er meerdere sets waarvan ik steeds één of twee kleuren wel interessant en dan loopt het toch wel snel op zonder dat ik er een graad warmer van wordt ;) Kent iemand een andere partij die dit soort producten levert, liefst met een showroom of een wat makkelijker te verkrijgen set kleurstalen?
Welke hoogte heb je nodig? Brugman heeft ook klassieke kolomradiatoren maar ik betwijfel of ze ook hele hoge elementen hebben. Anders zou je ook een kijkje op m@rktplaats kunnen nemen. Ik ben vast niet de enige die net alle kolomradiatoren vervangen heeft door LT-radiatoren. Blijft natuurlijk wel een gok hoe ze er van binnen uitzien, blijf uit de buurt van radiatoren die lang droog (als in alleen restvocht aanwezig) opgeslagen hebben gestaan.

Misschien kun je het beste ook alvast nadenken hoe je gaat verwarmen als je van het gas af moet. Vanwege de relatief grote stralingscomponent, houden kolomradiatoren nauwelijks vermogen over bij lage watertemperatuur. En je kunt er geen boosters op kwijt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:11:15 #201
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_212748436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Welke hoogte heb je nodig? Brugman heeft ook klassieke kolomradiatoren maar ik betwijfel of ze ook hele hoge elementen hebben. Anders zou je ook een kijkje op m@rktplaats kunnen nemen. Ik ben vast niet de enige die net alle kolomradiatoren vervangen heeft door LT-radiatoren. Blijft natuurlijk wel een gok hoe ze er van binnen uitzien, blijf uit de buurt van radiatoren die lang droog (als in alleen restvocht aanwezig) opgeslagen hebben gestaan.

Misschien kun je het beste ook alvast nadenken hoe je gaat verwarmen als je van het gas af moet. Vanwege de relatief grote stralingscomponent, houden kolomradiatoren nauwelijks vermogen over bij lage watertemperatuur. En je kunt er geen boosters op kwijt.
De precieze afmetingen zijn minder belangrijk, plafond is hoog zat en in de breedte heb ik ook speling. Ik zoek wel echt een verticaal model, dus pakweg twee meter hoog, niet een net wat hogere normale ;)

Je andere opmerking is zeker een goede toevoeging. HR beweert dat sommige kolom-varianten ook LT zijn, althans, ze komen langs als je daar op filtert, maar veel meer informatie dan dat krijg je ook niet. Nog een reden waarom ik het liefst een goed fysiek adres vind :)

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Hertog op 08-03-2024 22:19:58 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_212750645
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
als ik op klassieke hoge radiator zoek dan vind ik al deze 3 links (onder de sponsoring van Hudson Reed):
https://sanitairkamer.nl/(...)traciet-41-0418.html
https://www.designradiato(...)or-de-woonkamer.html
https://radiatordesign.nl/radiator-voor-woonkamer
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:06:19 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_212919873
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 07:57 schreef NedKelly het volgende:

[..]
als ik op klassieke hoge radiator zoek dan vind ik al deze 3 links (onder de sponsoring van Hudson Reed):
https://sanitairkamer.nl/(...)traciet-41-0418.html
https://www.designradiato(...)or-de-woonkamer.html
https://radiatordesign.nl/radiator-voor-woonkamer
Twee daarvan lijken net zo goed dozenschuivers, die sanitairkamer was ik inderdaad ook tegen gekomen maar hun radiator aanbod live is ook maar beperkt. Ik postte in dit topic omdat ik vooral op zoek was naar het visuele aspect, en ervaringen.

Wil overigens niet zeggen dat ik deze en andere technische adviezen niet waardeer :) Ik ben onder andere door de post van @stavromulabeta eens gaan praten met de mensen van Jaga en eigenlijk zou LT, althans volgens hun systeem, voor mij nu niet handig zijn. Dat convector-systeem werkt alleen horizontaal, zelfs hun 'verticale' model is gewoon een horizontale convector met wat extra airflow truukjes in de rest van de kast. Voor mijn situatie (vooral hoge smalle stukken waar de radiatoren kunnen hangen) zou ik nu overal de maximale breedte moeten benutten, terwijl de markt ook niet stil staat en het best zou kunnen dat tegen de tijd dat ik daadwerkelijk van het gas af ga er betere oplossingen zijn.
Kortom, volgens de beste man was misschien nog wel de beste keus op dit moment inderdaad een tweedehands radiator halen ergens voor de komende tien jaar. Als iemand nog eens eerlijk verwarmingsadvies zoekt kan ik Jaga van harte aanraden ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_212993953
Wij mogen in verband met klachten waarschijnlijk een nieuwe bank uitzoeken van de meubelzaak waar wij onze bank hebben gekocht. De huidige bank ziet er zo uit en is 3,82 meter breed:

We willen eigenlijk een ander model. Als we dezelfde modules toevoegen wordt deze veel te breed, 4.49 meter. Dat is echt veel te breed voor onze woonkamer.

Als we 1 1-zits module weghalen wordt deze juist weer te smal, namelijk 3,51 meter. Dus we zitten te denken om er een hocker tussen te plaatsen. Dan is de bank precies 4 meter breed. We vinden dit allebei mooi, maar wordt dit geen raar gezicht?

pi_212994020
Ik vind het wel leuk breken, en handig ook, een blad op de hocker en je kunt er veilig een kop koffie op zetten
We have far more in common than that which devides us..
pi_212994186
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij mogen in verband met klachten waarschijnlijk een nieuwe bank uitzoeken van de meubelzaak waar wij onze bank hebben gekocht. De huidige bank ziet er zo uit en is 3,82 meter breed:

[ afbeelding ]

We willen eigenlijk een ander model. Als we dezelfde modules toevoegen wordt deze veel te breed, 4.49 meter. Dat is echt veel te breed voor onze woonkamer.

[ afbeelding ]

Als we 1 1-zits module weghalen wordt deze juist weer te smal, namelijk 3,51 meter. Dus we zitten te denken om er een hocker tussen te plaatsen. Dan is de bank precies 4 meter breed. We vinden dit allebei mooi, maar wordt dit geen raar gezicht?

[ afbeelding ]
Jullie van de 2 rugleuningen aan de zijkanten af?

Want wij zijn ook bezig met een nieuwe bank en twijfelen of we twee armleuningen aan de zijkanten willen of de rugleuning de hoek omzetten. Maar we twijfelen aan het comfort.
pi_212994260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:49 schreef archito het volgende:

[..]
Jullie van de 2 rugleuningen aan de zijkanten af?

Want wij zijn ook bezig met een nieuwe bank en twijfelen of we twee armleuningen aan de zijkanten willen of de rugleuning de hoek omzetten. Maar we twijfelen aan het comfort.
Nou, mijn vriendin ligt meestal op de chaise lounge. En ik zit meestal in de andere hoek geleund op de rugleuning met m'n benen op de bank. In de winkel stond de bank er met armleuningen en dan lig je er echt op, stuk relaxter. Maar dan moet je dat wel echt fijn vinden.
  donderdag 28 maart 2024 @ 18:37:17 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212995728
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 16:30 schreef MaximumRush het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Superleuk met de hocker er tussen _O_
Resistance is futile.
pi_213004456
Okee, wordt dus met de hocker er tussen!

Alleen de volgende vraag die er nu is, we zijn er achter gekomen dat je de eindmodule ook met een rugleuning kan laten eindigen. Heb op allebei gezeten net, en zit allebei erg lekker. Ben er nog niet zo uit wat ik mooier vind:

pi_213004838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:56 schreef MaximumRush het volgende:

Alleen de volgende vraag die er nu is, we zijn er achter gekomen dat je de eindmodule ook met een rugleuning kan laten eindigen. Heb op allebei gezeten net, en zit allebei erg lekker. Ben er nog niet zo uit wat ik mooier vind:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wanneer je erop zit zie je niet wat er mooier is, dus ik zou gaan wat het lekkerste zit
We have far more in common than that which devides us..
pi_213005032
Om ook over na te denken:
Als je gewoon zit en je wilt je arm op de leuning leggen, zit de leuning erg hoog. Dat hoeft geen probleem te zijn, heeft met voorkeur te maken.
Een voordeel van een hoge leuning is dat als je kwartslag draait (met benen op de bank) je ook op dat gedeelte een goede rugleuning hebt. Maar sommigen hebben liever een lage leuning om het hoofd op te leggen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 20:32:33 #212
327807 Mariposas
יה&#14
pi_213184116
Ik ben op zoek naar een wat goedkoper alternatief voor de Tonone bolt underfit wandlampen (wandaansluiting). Iemand een idee?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 12 april 2024 @ 21:35:40 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_213184982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 20:32 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een wat goedkoper alternatief voor de Tonone bolt underfit wandlampen (wandaansluiting). Iemand een idee?
[ afbeelding ]
Als je zoekt op "tonone wandlamp lookalike" krijg je een boel resultaten. Deze bijvoorbeeld:
https://www.lampen24.nl/p(...)-zwart-10020433.html
KuikenGuppy
  vrijdag 12 april 2024 @ 21:38:09 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
  vrijdag 12 april 2024 @ 22:41:02 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213185746
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Al gekozen?
Resistance is futile.
pi_213186104
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Al gekozen?
Yes, de onderste is het geworden. Nu 3 maanden wachten tot het geleverd wordt. :)
  zaterdag 13 april 2024 @ 07:08:35 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_213187306
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
Als je zoekt op "tonone wandlamp lookalike" krijg je een boel resultaten. Deze bijvoorbeeld:
https://www.lampen24.nl/p(...)-zwart-10020433.html
Die is top, dank je!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 7 juni 2024 @ 20:38:15 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213827552
Voor diegenen die ook zo verdrietig worden van Cando traprenovaties, ik kom net een heel mooi alternatief tegen:

https://www.creastairs.nl/

Een soort van coating! Ik zie via insta wel ook echt lelijke uitvoeringen om heel eerlijk te zijn. Maar als je gaat voor de lichtere uitvoeringen en secuur te werk gaat in de voorbereiding, dan wel echt heel mooi.

https://www.instagram.com/reel/CmjYdPtMn1l/?igsh=bmR2dXIyMnVuZWRy

Edit: ook een aanbieder gevonden die de doe-het-zelf pakket aanbiedt:

https://trapbox.nl/refere(...)sch%20-%20afbeelding

[ Bericht 25% gewijzigd door Seven. op 07-06-2024 21:13:48 ]
Resistance is futile.
pi_213829281
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! Je kan op die hocker ook een dienblad zetten, of zo'n flexibel bamboeding, voor glazen en schaaltjes chips.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:31:59 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_213909010
Hoi! Wij zijn bezig op zolder twee slaapkamers te maken voor onze 2 jongens. De trap naar zolder is in een apart kamertje (van 2x2m). Er is in dat kamertje nog een hoekje over, waar we een wastafel willen maken, zodat de kinderen daar kunnen tandenpoetsen, handen wassen en tzt scheren enzo.
Nu zoek in voorbeeldplaatjes voor zo'n hoekje. Ik weet alleen niet goed waar ik op kan zoeken, wie helpt me aan inspiratie?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:32:41 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213909025
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:31 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Wij zijn bezig op zolder twee slaapkamers te maken voor onze 2 jongens. De trap naar zolder is in een apart kamertje (van 2x2m). Er is in dat kamertje nog een hoekje over, waar we een wastafel willen maken, zodat de kinderen daar kunnen tandenpoetsen, handen wassen en tzt scheren enzo.
Nu zoek in voorbeeldplaatjes voor zo'n hoekje. Ik weet alleen niet goed waar ik op kan zoeken, wie helpt me aan inspiratie?
@Claudia_x
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 14 juni 2024 @ 20:51:00 #222
207727 Smallish
Kleintje!
pi_213909438
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 20:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:Claudia_x
:D
Is dat zo?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 21:18:54 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213910393
quote:
Ik zou zoeken op "Wastafel slaapkamer" dan is het iig niet gericht op het gebruik van heel veel m².

En ik zou zeker geen losse waskom op een plank en een kraan uit de muur of op die plank kiezen, dan heb je de heleboel altijd zeiknat, zeker als hij alleen door kinderen gebruikt wordt, maar voor volwassenen is het al een uitdaging zo'n waskom met een losse kraan te gebruiken zonder bij het sluiten van de kraan de heleboel onder te spetteren.
Ergo: ik zou kiezen voor een wastafel uit een geheel waar een kraangat in zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213910983
quote:
zoiets?

pi_213912223
quote:
Dit is wel moeilijk zonder een foto. Kun je die delen? Wat is precies de uitdaging?

Ik heb zelf ooit op zolder zo'n hoekje gemaakt en heb toen onder de wastafel ook nog een wasmachine, droger en boiler gestopt. :7
pi_213912369
quote:

[ afbeelding ]

Lijkt op het plaatje wat ik in gedachte heb voor mijn keuken.

Die tegeltjes en plankjes dan vooral en kleuren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214548226
Ik heb rieten stoeltje gekocht bij de kringloop en nu vind ik m'n eikenhouten kist niet meer mooi. ;( Veel te somber en donker. Ik wil alleen geen krijtverf-Gerda worden die antieke meubelen verkracht maar ik wil 'm ook niet kwijt. Hebben jullie ideeën?

Vis een optie? zaterdag 3 augustus 2024 @ 20:53:39 #228
70532 loveli
N
pi_214548300
Op een lichtere plek zetten?

Team niet verprutsen.
crap in = crap out
pi_214548358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:53 schreef loveli het volgende:
Op een lichtere plek zetten?

Team niet verprutsen.
Geen ruimte voor helaas ;(
pi_214548418
Stoeltjes terug naar de kringloop? :7

Mooie kist. :) Sorry geen tips.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214548523
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:58 schreef Pisces29 het volgende:
Stoeltjes terug naar de kringloop? :7

Mooie kist. :) Sorry geen tips.
:D
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 23:10:22 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_214551505
De muur schilderen en daarmee een vrolijk kleurtje toevoegen!
KuikenGuppy
pi_214551616
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2024 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb rieten stoeltje gekocht bij de kringloop en nu vind ik m'n eikenhouten kist niet meer mooi. ;( Veel te somber en donker. Ik wil alleen geen krijtverf-Gerda worden die antieke meubelen verkracht maar ik wil 'm ook niet kwijt. Hebben jullie ideeën?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De opstelling veranderen. Het ziet er wat op elkaar gepropt uit. Als je herschikt en er een grote plant tussen zet, valt het contrast minder op. Misschien helpt een groot kleed ook, maar om dat te beoordelen is het handig als je een totaaloverzicht deelt.
pi_214551974
Kan de rechter rieten stoel ergens anders? Dan is t denk ik ook al anders om naar te kijken
pi_214552041
Wat de ruimte denk ik goed zou doen, is - behalve herschikken - kijken hoe je een deel van het meubilair bij elkaar of juist uit elkaar trekt. Dat kan bijvoorbeeld door een kleed. Een groot, licht kleed onder je kist haalt het donkere wat op en kan de tv meer naar de bank toe brengen, als je begrijpt wat ik bedoel. Je zou ook juist de stoelen samen in de erker kunnen zetten en daar een rond kleed onder kunnen leggen zodat je dat hoekje “afbakent”.

Meer eenheid kun je krijgen door kleuren of vormen te kiezen die terugkomen (dat kan met accessoires en hoeft niet duur te zijn). En ik weet niet of je van binnenplanten houdt, maar de ruimte schreeuwt wat mij betreft om groen.

Ton-sur-ton nog consequenter doorvoeren kan ook voor meer eenheid zorgen. Het is dan niet erg dat de kist donkerder is, want dat zorgt voor diepte.

Kortom, je kunt verschillende kanten op. Komt wel goed, volgens mij. Ik zou zelf niks aan het meubilair doen, behalve dan wat spelen met de indeling. En misschien kun je met wat minder bijzettafels toe?
pi_214555883
Goede tips al gegeven hier.

Nu 'koekt' alles een beetje aan elkaar omdat het dezelfde kleur heeft. En de vloer is ook hetzelfde.

Ik zou de 2 rieten stoeltjes in de erker zetten, bijzettafeltjes verminderen, een grote plant naast de tv zetten en een groot kleed in het midden om de houten meubels los te trekken van de vloer.

Staat er links net buiten beeld een bank? Eventueel kun je een van de twee rieten stoelen ook elders in huis kwijt? Of heb je dit aantal zitplekken echt nodig? Juist door 1 stoel ergens anders neer te zetten kun je meer eenheid krijgen.
pi_214556625
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik ga eerst alles uit de huiskamer halen en dan de boel from scratch opnieuw opbouwen beginnend met de basismeubelen die ik er sowieso in wil.

En mss ga ik de rieten stoeltjes toch ergens anders zetten.

Het is allemaal een beetje precair omdat het voornamelijk spullen zijn van m'n vriend zelf en zijn overleden vrouw. Ik woon hier inmiddels zo'n 6 jaar en hoewel we al veel veranderd hebben, zijn we beiden emotioneel gehecht aan die spullen. Toch zijn we echt toe aan een nieuwe stijl en inrichting dus er zullen toch keuzes gemaakt moeten worden. Want met steeds maar een paar nieuwe spullen toevoegen terwijl er niks weg gaat, wordt het een onsamenhangend geheel.
pi_214562101
Nogmaals dank voor jullie ideeën. Ik heb er veel aan want ik merk dat ik het lastig vind om me het huis 'blanco' voor te stellen. De spullen die er staan, zijn namelijk een soort van 'heilig' verklaard en ik heb het tnt altijd lastig gevonden om daar mijn eigen touch aan te geven.

Dit is een filmpje van de voorkamer. Alles staat nu door elkaar, maar om een idee te krijgen van wat er aanwezig kan zijn. De bijzettafeltjes hoeven niet te blijven, de bank, kist en minstens één van de witte stoeltjes wel. In het filmpje zie je er maar één, maar er is er nog één.

https://youtube.com/shorts/Kzuafif6l7Y?si=h6fJTOaBKTOuXYAD

De muren en kozijnen worden wit geschilderd :)
pi_214562623
Ik zie al veel toffe items in de woonkamer staan! Van welke stijl houden jullie?

Het geheel doet nu landelijk orientaals aan, is dat ook een stijl die jullie aanspreekt?

Witte muren maken het wat moderner en frisser. Welke wittint wordt het? En worden alle muren wit of wil je nog een accentmuur? Achter een witte stoel past wel een kleur misschien.

De lijsten rondom vind ik wel mooi, geeft de woonkamer iets speciaals. Maar misschien zou ik de lijsten zelf wit schilderen zodat het rustig een met de muur wordt. Of juist zwart om te contrasteren.
pi_214566454
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 17:27 schreef -Spring het volgende:
Nogmaals dank voor jullie ideeën. Ik heb er veel aan want ik merk dat ik het lastig vind om me het huis 'blanco' voor te stellen. De spullen die er staan, zijn namelijk een soort van 'heilig' verklaard en ik heb het tnt altijd lastig gevonden om daar mijn eigen touch aan te geven.

Dit is een filmpje van de voorkamer. Alles staat nu door elkaar, maar om een idee te krijgen van wat er aanwezig kan zijn. De bijzettafeltjes hoeven niet te blijven, de bank, kist en minstens één van de witte stoeltjes wel. In het filmpje zie je er maar één, maar er is er nog één.

https://youtube.com/shorts/Kzuafif6l7Y?si=h6fJTOaBKTOuXYAD

[ afbeelding ]

De muren en kozijnen worden wit geschilderd :)
Er is ook geen script voor, het samensmelten van huishoudens die beide een geschiedenis hebben. Ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jij je er thuis voelt. Wat zou jij daarvoor nodig hebben? Heb je bijvoorbeeld bepaalde meubels die je er graag wilt introduceren? Of houd je van kleur of een bepaalde sfeer?
pi_214578982
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 20:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is ook geen script voor, het samensmelten van huishoudens die beide een geschiedenis hebben. Ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jij je er thuis voelt. Wat zou jij daarvoor nodig hebben? Heb je bijvoorbeeld bepaalde meubels die je er graag wilt introduceren? Of houd je van kleur of een bepaalde sfeer?
Ik voel me eigenlijk juist héél erg thuis tussen deze meubels en haar spullen. Op de een of andere manier hebben die me via haar een heel welkom gevoel gegeven. Het is dan dan ook niet zozeer dat ze per se wegmoeten, maar om het leefbaar en rustig te houden, zullen we toch echt keuzes moeten maken.
pi_214579248
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2024 17:48 schreef archito het volgende:
Ik zie al veel toffe items in de woonkamer staan! Van welke stijl houden jullie?

Het geheel doet nu landelijk orientaals aan, is dat ook een stijl die jullie aanspreekt?

Witte muren maken het wat moderner en frisser. Welke wittint wordt het? En worden alle muren wit of wil je nog een accentmuur? Achter een witte stoel past wel een kleur misschien.

De lijsten rondom vind ik wel mooi, geeft de woonkamer iets speciaals. Maar misschien zou ik de lijsten zelf wit schilderen zodat het rustig een met de muur wordt. Of juist zwart om te contrasteren.
Landelijk oriëntaals is idd wel de beste beschrijving, denk ik. Maar ik hou ook wel van wat romantische accenten. Beetje deze sfeer:

Maar ik ben ook dol op dit soort kleedjes

En m'n nieuwe kralengordijn.

Deze foto's zijn genomen in het keukengedeelte. Dit is onze eettafel

Het wordt sowieso een heldere, koele wittint. Over een accentkleur zijn we nog niet uit. Ik zou graag een koele kleur willen zoals rechts op deze foto:

Deze stijlen spreken ons erg aan, maar dan met bovengenoemde 'accenten'. (Hoewel de tweede foto wel iets teveel zware en landelijke kaarsen en vazen heeft.)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 05-08-2024 16:13:49 ]
pi_214579341
Ik heb de rieten stoeltjes toch in het keukengedeelte gezet en een van de twee witte in de voorkamer. Ik denk dat ik het ook maar bij één hou. Anders val ik automatisch terug in de vaste indeling. Bovendien is het creëren van ruimte onze grootste wens.

pi_214642410

Wat vinden jullie van mijn nieuwe hoekbank? :D Van de week gekocht bij een leuk zaakje in Drachten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nizno op 09-08-2024 16:30:37 ]
pi_214642885
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 14:43 schreef JosBoom het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie van mijn nieuwe hoekbank? :D Van de week gekocht bij *knip*, leuk zaakje in *knip*.
Ik vind 'em leuk. De ribbels maken dat-ie niet saai is.

Heb je speciaal voor de reclame een account aangemaakt?
pi_214642957
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 16:12 schreef -Spring het volgende:
Ik heb de rieten stoeltjes toch in het keukengedeelte gezet en een van de twee witte in de voorkamer. Ik denk dat ik het ook maar bij één hou. Anders val ik automatisch terug in de vaste indeling. Bovendien is het creëren van ruimte onze grootste wens.

[ afbeelding ]
^O^

Goed idee trouwens, die koele kleur als accent.
pi_214643902
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 16:06 schreef -Spring het volgende:

[ afbeelding ]

Zo'n bed met 100 dekens en kussens vind ik ook wel mooi uitzien. Maar om te slapen zou ik het een enorm onhandige bende vinden waar je constant wakker wordt omdat je weer ergens verstrikt in bent geraakt of een deken kwijt is.
pi_214701447
Iemand enig idee hoe ik een soortgelijke bank kan vinden? We vinden hem heel tof, maar ik wil eigenlijk deze bank maar dan een een kant nog een leuning, zodat we samen kunnen bankhangen. Heb gezocht op zwevende bank, floating couch, etc. Maar het lukt niet echt. Is dit een bepaalde stijl? Iemand enig idee?

het is de Niels hoekbank van Studio Livit.
pi_214819883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2024 13:46 schreef emmyisemmy het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een soortgelijke bank kan vinden? We vinden hem heel tof, maar ik wil eigenlijk deze bank maar dan een een kant nog een leuning, zodat we samen kunnen bankhangen. Heb gezocht op zwevende bank, floating couch, etc. Maar het lukt niet echt. Is dit een bepaalde stijl? Iemand enig idee?

[ afbeelding ]

het is de Niels hoekbank van Studio Livit.
Laten maken?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:06:54 #250
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214819969
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 16:12 schreef -Spring het volgende:

[ afbeelding ]
Wat gezellig!
  zondag 27 oktober 2024 @ 20:57:05 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215394827
Heeft iemand hier ervaring met de Boaxel serie van de ikea? Kan je dat echt als droogrek-systeem gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie voor een handig was-ophang-systeem?
Wij hebben een vrij klein washok (1.30 breed, 3m diep) maar wel altijd veel was om op te hangen. Momenteel gebruik ik een wastoren en een uittrekbare waslijn, maar de wastoren heeft het begeven en dat is een goed moment om eens te heroriënteren op een betere oplossing.
KuikenGuppy
pi_215403376
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 20:57 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Boaxel serie van de ikea? Kan je dat echt als droogrek-systeem gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie voor een handig was-ophang-systeem?
Wij hebben een vrij klein washok (1.30 breed, 3m diep) maar wel altijd veel was om op te hangen. Momenteel gebruik ik een wastoren en een uittrekbare waslijn, maar de wastoren heeft het begeven en dat is een goed moment om eens te heroriënteren op een betere oplossing.
Ik heb Boaxel, maar niet daarvoor, wel erg tevreden over.

Voor de was heb ik een simpel Ikea rekje waar ik sokken en ondergoed op doe. Broeken en shirts hang ik erboven, ik heb van zwarte stijgerbuizen een roede gemaakt en daar hang ik de kledinghangers aan.
Voor mij werkt dat echt heel goed.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:53:23 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215413772
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 18:14 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik heb Boaxel, maar niet daarvoor, wel erg tevreden over.

Voor de was heb ik een simpel Ikea rekje waar ik sokken en ondergoed op doe. Broeken en shirts hang ik erboven, ik heb van zwarte stijgerbuizen een roede gemaakt en daar hang ik de kledinghangers aan.
Voor mij werkt dat echt heel goed.
Dat zou voor ons niet voldoende zijn, ik heb nu ongeveer 30m waslijn, alles bij elkaar opgeteld en dat hangt meerdere malen per week vol. Dus minder moet het niet zijn.
KuikenGuppy
pi_215413993
Wij hadden de voorganger van boaxel en die werkte goed. Die gaan we nu weer installeren want met groeiende kinderen wordt ook de was steeds groter, ik red het niet met alleen de simpele wasrekjes. Ons Brabantia rek was na 20 jaar op en die heb ik vervangen met iets van de Blokker: duur, weinig ruimte en matig stabiel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:29:23 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215414524
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef d.k. het volgende:
Wij hadden de voorganger van boaxel en die werkte goed.
Had je die ook als wasrek in gebruik?
KuikenGuppy
pi_215414687
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 22:29 schreef Burdie het volgende:

[..]
Had je die ook als wasrek in gebruik?
Ja, aan de wand gemonteerd met rails, dat was de algot. Het is dat we die nog hebben liggen anders was het boaxel geworden. Dat zag er in de winkel vergelijkbaar uit, ze passen helaas niet op elkaar. Met de ruimte die jij noemt lijkt het me een prima oplossing. Je kan zelf kiezen hoe hoog je ze hangt en hoeveel onder elkaar, pas dat gewoon aan aan de lengte van je broeken ;)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_215623401
Hi allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik kom niet uit met het indelen van onze nieuwe slaapkamer.. eigenlijk de hele zolder verdieping. Hierbij de plattegrond met hoe ik het zou willen...

Badkamer: is een tweede badkamer en is alleen voor ons. Verdieping lager is er een complete badkamer voor iedereen. Nu zit de cv open en bloot in de ruimte, hier willen we een recht muurtje zoals getekend of een hoekje zodat naast de cv nog een douche past. Kast ruimte zijn schotten van, ik gok 1,60m hoog (moeten het nog gaan opmeten) en boven de schotten zitten ramen. We willen kijken of het mogelijk is om de wasmachine en droger achter de schotten te plaatsen en met het frontje gelijk aan het schot.

Dan de vraag... maken we er een open badkamer van of niet? Ziet er mooi uit maar ik ben altijd bang dat je slaap kamer er vochtig van wordt?

Slaapkamer: Slaapkamer vind ik lastig in te richten, ik ga vaak voor het veilige.. alles tegen een muur aan. Het liefst wil ik een grote kast in de kamer, een tv en uiteraard een bed. Heb ik genoeg ruimte om een soort inloop kast van te maken met 2 paxkasten tegen over elkaar en doorloop ruimte? Muurtje tegen de achterkant van de pax kast en daar het bed tegen aan te zetten?

Zo'n grote klus heb ik zelf nog nooit gedaan, m'n vriend wel. Ik vind het moeilijk om het voor mij te zien en in te schatten of het mooi is /past of niet.

Wat zijn jullie gedachtes?

Edit: gehele verdieping heeft geen schuin dak, hoogte is 2.45 Er zit nog een bergvliering boven de slaapkamer.

[ Bericht 2% gewijzigd door created op 19-11-2024 21:48:51 (Extra info toegevoegd) ]
pi_215623614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:38 schreef created het volgende:
Hi allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik kom niet uit met het indelen van onze nieuwe slaapkamer.. eigenlijk de hele zolder verdieping. Hierbij de plattegrond met hoe ik het zou willen...

[ afbeelding ]

Badkamer: is een tweede badkamer en is alleen voor ons. Verdieping lager is er een complete badkamer voor iedereen. Nu zit de cv open en bloot in de ruimte, hier willen we een recht muurtje zoals getekend of een hoekje zodat naast de cv nog een douche past. Kast ruimte zijn schotten van, ik gok 1,60m hoog (moeten het nog gaan opmeten) en boven de schotten zitten ramen. We willen kijken of het mogelijk is om de wasmachine en droger achter de schotten te plaatsen en met het frontje gelijk aan het schot.

Dan de vraag... maken we er een open badkamer van of niet? Ziet er mooi uit maar ik ben altijd bang dat je slaap kamer er vochtig van wordt?

Slaapkamer: Slaapkamer vind ik lastig in te richten, ik ga vaak voor het veilige.. alles tegen een muur aan. Het liefst wil ik een grote kast in de kamer, een tv en uiteraard een bed. Heb ik genoeg ruimte om een soort inloop kast van te maken met 2 paxkasten tegen over elkaar en doorloop ruimte? Muurtje tegen de achterkant van de pax kast en daar het bed tegen aan te zetten?

Zo'n grote klus heb ik zelf nog nooit gedaan, m'n vriend wel. Ik vind het moeilijk om het voor mij te zien en in te schatten of het mooi is /past of niet.

Nog iets van een schuin dak dat in de weg zit? Wat voor materiaal zijn de huidige muren?

En wat die open badkamer betreft: Heb je echt zin om een WC in open verbinding met je badkamer te hebben of je partner 's nachts op de wc te zien/horen?
pi_215626634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 11:38 schreef created het volgende:
Hi allemaal!

Mijn appartement had een open doorloop tussen slaapkamer en badkamer. De vorige eigenaren zo vanuit de bouw laten maken (er zat oorspronkelijk geen doorgang.
Ik ben absoluut geen koukleum, verre van, maar mijn douche wil ik lekker warm hebben. En stoom in de douche. Ik vond het vreselijk om zo te moeten douchen. Het was echt koud (ook omdat ik de slaapkamer eigenlijk niet verwarm) en ik voelde tijdens het douchen gewoon een luchtstroom over me heen gaan.

Qua vocht leek ik er niet echt last van te hebben in de slaapkamer, appartement is wel uit 2007 met nieuwe ventilatie die automatisch op hoogste stand gaat bij te veel stoom.

Badkamer verbouwing zat al in de planning, maar duurde een tijdje. Ik heb toen maar een douchegordijn in die opening opgehangen voor als ik ging douchen. Dat hielp wel wat qua die luchtstroom.
Inmiddels is er een kozijn met deur geplaatst en kan ik weer heerlijk comfortabel douchen O+

Plus wat stavro zegt, wil je alles horen van elkaar?

Ik zat ook met de inrichting van de slaapkamer en of er genoeg doorloop was. In Floorplanner kun je een plattegrond maken waarin je ook personen kan plaatsen en je kan in 3D door de ruimte heen lopen. Dat heeft mij erg geholpen.
  dinsdag 19 november 2024 @ 20:37:36 #260
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215628732
Wij hebben open bad/slaapkamer ik kende dit al van mijn ouders in de jaren 90 en vind het helemaal super. Mijn man had ook wat issues met niet afsluitbare wc dus daar zit wel een deur voor. Geen problemen met vocht of kou in de slaapkamer en badkamer.
Foto’s staan in mijn topic als je benieuwd bent hoe wij het hebben ingedeeld. Ons bed staat ook midden in de ruimte.
pi_215631243
Ik zou absoluut geen open badkamer willen. Dat betekent dat de een niet kan douchen zonder dat de ander er last van heeft. Sterker nog, ik zou kijken of ik de indeling zo kan veranderen dat slaapkamer en douche niet direct met elkaar verbonden zijn, bijv. door het halletje door te trekken.

@created, heb je foto's van de ruimtes? En hoe hoog zijn de knieschotten aan de achterkant?
pi_215631428
@created, ik heb een tekening van een mogelijke indeling gemaakt. Ik raad je aan om hetzelfde te doen in Floorplanner. Je kunt dan beter spelen met mogelijke indelingen, ook rekening houdend met de afmetingen van je meubilair.

Ik heb het doortrekken van de hal uitgeprobeerd, maar vind dat je dan te veel ruimte verliest. Deze plek is denk ik het meest logisch voor het bed. Je kunt de kast in het midden van de ruimte zetten. Je krijgt dan dit idee:

Het bed kan eventueel ook tegen de kast, maar je mist dan je nachtkastjes. Je zou dan bijv. een nis boven het bed kunnen maken. Een variant op dit idee is dat je een kastenkamer maakt met doorgang. Ik weet niet hoe hoog het raam is. Daar zou je bijv. een kaptafel/bureau kunnen maken, een bankje om op te zitten, of je kunt er een schoenenkast neerzetten.

Je eigen idee vond ik leuk!

In de badkamer heb ik de deur verplaatst. Daarmee creeer je ruimte voor een douche. Het kan anders, maar je wil ook toegang tot de cv-ketel houden. Ik zou er een kast omheen laten bouwen waar je meteen e.e.a. in integreert, bijvoorbeeld schappen voor handdoeken of opbergruimte voor badkamer- en toiletspullen.

Als je een schuifdeur neemt, heb je een open badkamer als je dat wil maar ook een gesloten badkamer als dat toch niet zo bevalt. Er past een gewone deur, maar de ruimte is krap.

De wasmachine en droger heb ik nu niet ingetekend. Dat is te ingewikkeld om te doen zonder precieze maten te weten en zonder de ruimte te zien. Mogelijk kun je er bij de trap een plek voor creëren, als het knieschottenplan niet lukt. Of misschien kun je ze naast elkaar zetten bij de cv-ketel en er een wastafel maken. Ik heb dat zelf ooit gehad en ik vond het niet ideaal omdat het net wat hoog was, maar het ging wel. Een laatste optie is om in jouw tekening de wasmachine en droger te stapelen en te integreren met de lange kast.

Ik ben er nu vanuit gegaan dat je de badkamer op min of meer dezelfde plek wilt houden. Je zou ook kunnen kijken of je een badkamer linksonder kunt maken. Grootste voordeel daarvan is dat je een deur naar de badkamer vanuit de hal kunt maken. De vraag is alleen waar de muur moet komen. Als dat zou kunnen tussen de twee raampartijen in, dan houd je te weinig ruimte over voor je bed. Dit kan denk ik alleen als je het bed kwijt kunt op de plek waar je nu de badkamer hebt, maar daar heb je een cv-ketel en loze ruimte. Ik neem aan dat dat onveranderlijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 20-11-2024 07:54:10 ]
  woensdag 20 november 2024 @ 08:39:05 #263
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215631722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 05:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou absoluut geen open badkamer willen. Dat betekent dat de een niet kan douchen zonder dat de ander er last van heeft. Sterker nog, ik zou kijken of ik de indeling zo kan veranderen dat slaapkamer en douche niet direct met elkaar verbonden zijn, bijv. door het halletje door te trekken.

@:created, heb je foto's van de ruimtes? En hoe hoog zijn de knieschotten aan de achterkant?
Ik vraag me af hoe je denkt dat je last van elkaar hebt. In de afgelopen 5 jaar hebben wij nog nooit last van elkaar gehad. Ook niet toen tijdens corona onze tijden van opstaan bijna 3 uur uit elkaar lagen.
pi_215632520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe je denkt dat je last van elkaar hebt. In de afgelopen 5 jaar hebben wij nog nooit last van elkaar gehad. Ook niet toen tijdens corona onze tijden van opstaan bijna 3 uur uit elkaar lagen.
Ik heb een open badkamer gehad in ons vorige huis. Los van het geluid moet de lamp aan als één van de twee gaat douchen. De ander wordt dan wakker. Als je een heel vaste slaper bent gaat dat vast goed, maar veel mensen zijn dat niet.

In dit geval is er een tweede badkamer waar gebruik van kan worden gemaakt. Als je dat argument doortrekt, heb je op zolder überhaupt geen badkamer nodig. Je zou dan bijv. kunnen volstaan met een wasruimte en eventueel een apart toilet.
  woensdag 20 november 2024 @ 10:44:49 #265
244125 laziness
pi_215632722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 08:39 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik vind dat wel erg vanuit jezelf bekeken. Als lichte slaper kan een douche in een dichte badkamer en slaapkamer met dus twee deuren er tussen al irritant zijn.
pi_215633958
Even wat meer achtergrond info: Ik heb geen duidelijke foto's van de badkamer en ik weet de hoogte van de knieschotten niet. We hebben het huis pas 1x bezichtigd en toen mochten we zelf geen foto's maken. We moeten het zelf ook gewoon doen met de funda foto's. Er staat een uitvraagd uit om het huis een tweede keer te bezichtigen voor afmetingen e.d.

Dak is plat, er zit nog een vliering boven.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 07:29 schreef Claudia_x het volgende:
@:created, ik heb een tekening van een mogelijke indeling gemaakt. Ik raad je aan om hetzelfde te doen in Floorplanner. Je kunt dan beter spelen met mogelijke indelingen, ook rekening houdend met de afmetingen van je meubilair.

[ afbeelding ]

Ik heb het doortrekken van de hal uitgeprobeerd, maar vind dat je dan te veel ruimte verliest. Deze plek is denk ik het meest logisch voor het bed. Je kunt de kast in het midden van de ruimte zetten. Je krijgt dan dit idee:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het bed kan eventueel ook tegen de kast, maar je mist dan je nachtkastjes. Je zou dan bijv. een nis boven het bed kunnen maken. Een variant op dit idee is dat je een kastenkamer maakt met doorgang. Ik weet niet hoe hoog het raam is. Daar zou je bijv. een kaptafel/bureau kunnen maken, een bankje om op te zitten, of je kunt er een schoenenkast neerzetten.

[ afbeelding ]

Je eigen idee vond ik leuk!

[ afbeelding ]

In de badkamer heb ik de deur verplaatst. Daarmee creeer je ruimte voor een douche. Het kan anders, maar je wil ook toegang tot de cv-ketel houden. Ik zou er een kast omheen laten bouwen waar je meteen e.e.a. in integreert, bijvoorbeeld schappen voor handdoeken of opbergruimte voor badkamer- en toiletspullen.

Als je een schuifdeur neemt, heb je een open badkamer als je dat wil maar ook een gesloten badkamer als dat toch niet zo bevalt. Er past een gewone deur, maar de ruimte is krap.

De wasmachine en droger heb ik nu niet ingetekend. Dat is te ingewikkeld om te doen zonder precieze maten te weten en zonder de ruimte te zien. Mogelijk kun je er bij de trap een plek voor creëren, als het knieschottenplan niet lukt. Of misschien kun je ze naast elkaar zetten bij de cv-ketel en er een wastafel maken. Ik heb dat zelf ooit gehad en ik vond het niet ideaal omdat het net wat hoog was, maar het ging wel. Een laatste optie is om in jouw tekening de wasmachine en droger te stapelen en te integreren met de lange kast.

[ afbeelding ]

Ik ben er nu vanuit gegaan dat je de badkamer op min of meer dezelfde plek wilt houden. Je zou ook kunnen kijken of je een badkamer linksonder kunt maken. Grootste voordeel daarvan is dat je een deur naar de badkamer vanuit de hal kunt maken. De vraag is alleen waar de muur moet komen. Als dat zou kunnen tussen de twee raampartijen in, dan houd je te weinig ruimte over voor je bed. Dit kan denk ik alleen als je het bed kwijt kunt op de plek waar je nu de badkamer hebt, maar daar heb je een cv-ketel en loze ruimte. Ik neem aan dat dat onveranderlijk is.
Wauw!! Dank je wel @:Claudia_x !! Hier kan ik zeker wat mee!!! Wat een hoop opties waar ik niet eens aan gedacht heb. Je hebt hele mooie voorbeelden gemaakt, ik ga ook eens aan de slag met de floorplanner! Kan ik ook meteen even met de keuken aan de slag!

Het schuifdeur idee vind ik een heel goed idee! Toch een deur maar ook het open effect zonder dat je een deur kwijt moet in de kamer.
pi_215634114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:50 schreef created het volgende:

Wauw!! Dank je wel @:Claudia_x !! Hier kan ik zeker wat mee!!! Wat een hoop opties waar ik niet eens aan gedacht heb. Je hebt hele mooie voorbeelden gemaakt, ik ga ook eens aan de slag met de floorplanner! Kan ik ook meteen even met de keuken aan de slag!

Het schuifdeur idee vind ik een heel goed idee! Toch een deur maar ook het open effect zonder dat je een deur kwijt moet in de kamer.
Ben benieuwd wat het wordt!

Heb je ook nagedacht over praktische zaken zoals waar je je was hangt en vouwt? Een tweede badkamer heeft grote voordelen. Ik vermoed dat je kinderen hebt. De badkamer een verdieping lager wordt dan flink ontlast. Maar je ziet nu wel dat het wat lastig kan worden om een plek voor de wasmachine en droger te vinden. Even omdenken: afhankelijk van de ruimte op de begane grond zou je ook juist de badkamer daar beter kunnen equiperen voor een gezin. In veel huizen kun je de badkamer bijv. iets groter maken ten koste van een grote slaapkamer. Je zou van de ruimte op zolder dan een geweldige wasruimte kunnen maken en er is waarschijnlijk ook genoeg ruimte voor een mooie kastenkamer.

Iets anders om rekening mee te houden is geluid, bijv. van technische installties. Dat zou nog een reden voor mij zijn om een volledig open ruimte te vermijden. Misschien een gekke vraag, maar zou de cv-ketel verplaatst kunnen worden naar de vliering? En wat zit er in die loze ruimte?

Bedenk ook dat het niet ideaal is om een wasmachine en droger in je slaapkamer te hebben. Zitten er houten vloeren in het huis? Dan wil je waarschijnlijk sowieso de wasmachine niet laten draaien als je slaapt.
  woensdag 20 november 2024 @ 19:00:09 #268
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_215636956
Ik merk dat ik een andere kijk heb op veel dingen dan anderen, wij hebben dan ook geen kinderen. Een wasruimte op zolder is in Nederland de standaard maar zou voor mij heel vervelend zijn. Ik vind wasmachine en droger op de eerste verdieping in ons eerste huis al vervelend. Die wil ik graag altijd op de begane grond zodat je niet als de wasmachine aan staat elke keer naar boven moet lopen. Ik heb het er voor over dat ik 1 keer met vuile was en 1 keer met schone was naar boven moet lopen.

In de corona tijd ging mijn man iedere dag rond 6 uur de deur uit en ik hoefde pas om 8 uur naar beneden. Het licht op de slaapkamer ging dan toch wel aan zonder of met aan eengesloten badkamer maar ik heb dat nooit vervelend gevonden. Ik heb echter een zus die van het gebruik van toetsen van een telefoon zonder geluid al wakker werd. Maar die wordt inderdaad ook wakker van een badkamer gebruik op een andere verdieping.
pi_215637279
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 19:00 schreef SV-tje het volgende:
Ik merk dat ik een andere kijk heb op veel dingen dan anderen, wij hebben dan ook geen kinderen. Een wasruimte op zolder is in Nederland de standaard maar zou voor mij heel vervelend zijn. Ik vind wasmachine en droger op de eerste verdieping in ons eerste huis al vervelend. Die wil ik graag altijd op de begane grond zodat je niet als de wasmachine aan staat elke keer naar boven moet lopen. Ik heb het er voor over dat ik 1 keer met vuile was en 1 keer met schone was naar boven moet lopen.

In de corona tijd ging mijn man iedere dag rond 6 uur de deur uit en ik hoefde pas om 8 uur naar beneden. Het licht op de slaapkamer ging dan toch wel aan zonder of met aan eengesloten badkamer maar ik heb dat nooit vervelend gevonden. Ik heb echter een zus die van het gebruik van toetsen van een telefoon zonder geluid al wakker werd. Maar die wordt inderdaad ook wakker van een badkamer gebruik op een andere verdieping.
Ik wil de wasmachine hebben op de plek waar de meeste was zich ophoopt en waar ik de was het vaakst in de kast doe. Dat is bij ons de eerste verdieping. Maar laten we wel wezen: veel mensen hebben daar geen keuze in zoals wij die hadden.

Wat wakker worden betreft is het geen alles-of-niets. Ik kan zelf door wat gerommel heen slapen, maar er is een grens. En als het licht aangaat, ben ik wakker. Dat is ook helemaal niet raar, want daarom slapen velen met de gordijnen dicht.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 09:22:45 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216338649
Ik ben weer eens op zoek naar inspiratie. We spelen met het idee om onze woonkamer en eetkamer om te draaien, en dan ook gelijk een schilderbeurtje. Verder nemen we afscheid van wat meubels en moet er een nieuwe salontafel komen.

Crosspost uit m'n klustopic, ik hoor graag suggesties over de indeling en kleuren.

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 23:19 schreef Seven. het volgende:
Six. doet het even rustig aan. Er is in de afgelopen weken een klein beetje geklust. De dagkanten voor de tuindeuren zijn op maat gezaagd, geschuurd en gebeitst. De muren moeten nog bijgewerkt worden maar het zit er weer superstrak in en we zijn er heel blij mee O+ .

[ link | afbeelding ]

Het bijwerken moet straks bij alle ramen dus 3 van de 4 muren moeten dan gesausd worden... Dus toen opperde ik om dan te gaan voor andere kleuren. En van daaruit kwamen we eigenlijk al snel op het plan om de hele indeling van de woon- en eetkamer te veranderen :P .

We hebben heel veel mooie spullen maar niets komt hier echt heel mooi tot z'n recht. Er staat gewoon teveel. Het is wel allemaal heel praktisch en makkelijk ingedeeld. En dat willen we verbeteren. Maar dus, eerst gaat Six. de dagkanten zelf afmaken en helemaal afwerken, dan schilderen en herinrichten.

Even grofweg de ideeën:

De kleuren zelf weten we nog niet. Ikzelf hou echt heel erg van het oranje, het groen ben ik wel klaar mee. En zolang het vrolijke, warme en zachte tinten zijn, kan het me haast niet gek genoeg.

We willen de woonkamer en eetkamer omdraaien, zodat we het zitgedeelte aan de tuinkant hebben. En we moeten nodig afscheid nemen de nodige tierelantijnmeukjes, en wat meubels.

[ link | afbeelding ]

Het salontafeltje is een Ikea marktplaats dingetje en kan weg. De eetkamerstoelen wil ik al jaren vervangen maar geen superhoge prioriteit want de huidige zitten wel heel lekker (tenzij we toevallig ergens tegenaan lopen).

[ link | afbeelding ]

Dressoir is een echte Macintosh en zware kwaliteit. Ik ben er nog steeds verliefd op O+ en het is ook het duurste meubelstuk in huis. Ik vind de combinatie met de TV minder, zelfs al is hebben we The Frame meestal op schilderij modus.

Six. wil de TV dan op de plek van de lamp achter in de hoek om zicht op de tuin te garanderen. Ik ben daar niet zo happig op.

[ link | afbeelding ]

Deze bank is modulair en kan dus in twee stukken opgedeeld worden (evt met leuk tafeltje tussen twee gedeelten O+ ).

[ link | afbeelding ]

Hele mooie set (ook juist met die lamp indien juist geplaatst), maar het komt in deze hoek gepropt niet mooi tot z'n recht. De hocker kan evt op zolder.

[ link | afbeelding ]

Deze buffetkast is op zich heel leuk, maar het is ook steevast een bende bovenop en meubeltje zelf is geen goeie kwaliteit. Deze mag weg.

Als we woonkamer en eetkamer gaan wisselen, dan wil ik zelf liefst hier de TV (in een grote muur vullende kast, of boven m'n dressoir). Six. zegt terecht dat hij niet de keuken in wil kijken en dat snap ik ook. Dus dan zou er wel iets van een (taats?) deur naar de keuken moeten komen.

[ link | afbeelding ]
Resistance is futile.
pi_217372325
Kan ik in dit topic ook terecht voor tips? Ik ben op zoek naar een lamp voor op de overloop/vide. Nu twijfel ik tussen een bruine of zwarte lamp, maar met een zwarte lamp wordt alles te zwart wit. Nu kwam ik op het idee om 1 muur in een kleur te verven, maar nu is de vraag welke kleur. Het gaat om de muur waar je op onderstaande foto tegenaan kijkt en waar 2 (witte) deuren in zitten. Het onderste deel van de foto is de petrolachtige kleur van de muur in de aangrenzende kamer. Daar zit alleen een deurpost tussen dus het moet wel daarbij passen. De kleur van de vloer is lichtgrijs eiken. Heeft iemand tips voor mij voor een kleur?

maandag 14 april 2025 @ 23:02:23 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217372351
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 22:55 schreef -Yuna- het volgende:
Kan ik in dit topic ook terecht voor tips? Ik ben op zoek naar een lamp voor op de overloop/vide. Nu twijfel ik tussen een bruine of zwarte lamp, maar met een zwarte lamp wordt alles te zwart wit. Nu kwam ik op het idee om 1 muur in een kleur te verven, maar nu is de vraag welke kleur. Het gaat om de muur waar je op onderstaande foto tegenaan kijkt en waar 2 (witte) deuren in zitten. Het onderste deel van de foto is de petrolachtige kleur van de muur in de aangrenzende kamer. Daar zit alleen een deurpost tussen dus het moet wel daarbij passen. De kleur van de vloer is lichtgrijs eiken. Heeft iemand tips voor mij voor een kleur?

[ afbeelding ]
Ik zou de muur die met de trap naar beneden gaat schilderen.
Resistance is futile.
pi_217378564
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2025 23:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zou de muur die met de trap naar beneden gaat schilderen.
Dat is gelet op de hoogte niet zo makkelijk zelf te doen, maar daarnaast moet die wand later nog gestuct worden. De muur die ik op het oog heb is al gestuct.
pi_217378733
Je zou ook de optie lambrisering verven kunnen toepassen ivm de hoogte :)
  woensdag 16 april 2025 @ 14:49:34 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_217384811
quote:

[ afbeelding ]
Oud roze? O+
Of een leuk behangetje kiezen.
KuikenGuppy
pi_217385493
quote:

[ afbeelding ]

Ik zou de muren zo licht laten, vanwege de smalle breedte tussen alle deuren in. Ik zou een wandlamp (staaflamp) tussen die twee deuren hangen, met opvallend design en idem licht.

Of zzoiets:

[ Bericht 7% gewijzigd door blomke op 16-04-2025 16:43:59 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217388648
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 14:49 schreef Burdie het volgende:

[..]
Oud roze? O+
Of een leuk behangetje kiezen.
Oud roze lijkt mij wel wat. Behangen zie ik mijzelf niet doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zou de muren zo licht laten, vanwege de smalle breedte tussen alle deuren in. Ik zou een wandlamp (staaflamp) tussen die twee deuren hangen, met opvallend design en idem licht.

[ afbeelding ]

Of zzoiets:

[ afbeelding ]

Dat vind ik heel mooi, maar ik heb geen elektriciteit op die punten en aangezien die muur al wel gestuct is, is dat aanpassen geen optie. Een leuk kleurtje op die ene muur is voor nu de enige optie.
pi_217443527
Je hebt ook oplaadbare wandlampen, zelfs voor buiten. Gewoon bij Gamma e.d. te koop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')