abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:41:41 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208611226
Een algemeen topic voor alle foto's, moodboards, tips, tricks, inspiratie, vragen, trends, etc. mbt interieur en inrichten van onze mooie zolderkamers ( ;) ) of huizen! *O*

Game on!
Resistance is futile.
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:42:48 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208611237
Koettie had deze vraag nog gesteld:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek. :+

En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Resistance is futile.
pi_208611404
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:59 schreef Puala het volgende:
Ik ben op zoek naar een dunne vloer voor over vloerverwarming/vloerkoeling. Liefst vrij van risico op scheuren, makkelijk te onderhouden, huisdiervriendelijk. Iemand aanraders? Of juist afraders? En waar moet ik aan denken qua m2 kosten?
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor linoleum. Ik weet dat de lijn Walton Uni van Forbo Marmoleum mooi is. Daar lijk je tegenwoordig circa 40 euro per m2 voor te betalen. In feite betaal je per strekkende meter: elke baan is 2 meter breed en een strekkende meter kost ongeveer 80 euro. Je krijgt dus naden in je vloer. Dat is meteen het grootste nadeel. Je kunt die naden wel laten 'sealen'.

Een goedkopere optie is luxezeil zoals Novilon. Voordeel is dat je minder naden hebt omdat de banen niet 2 maar 4 meter breed zijn. Een nadeel is dat je er meubelafdrukken in blijft zien. Bij marmoleum gebeurt dat in mindere mate omdat het steviger is en op den duur uithardt (heb ik begrepen).

Dit is een volgens mij realistische prijslijst van Marmoleum en Novilon. Er staat bij dat de prijzen uit 2015 zjin, maar online kom ik her en der soortgelijke prijzen tegen. Bedenk wel dat de kosten voor de werkzaamheden erbij komen.

Een andere optie die je zou kunnen overwegen, is om een gietvloer van polyurethaan te nemen. Die scheurt niet omdat het materiaal een beetje flexibel is. De totale kosten zaten bij ons op 77 euro per m2 inclusief alles. Ik weet niet of ik de vloer huisdiervriendelijk zou noemen. Dat hangt denk ik van je huisdier af. Een ongelukje is geen enkel probleem: dat is eenvoudig schoongemaakt en ik heb nog niet gemerkt dat er vlekken achterbleven. Maar je kunt wel kleine beschadigingen in de vloer krijgen van nagels. Onze kat maakte zulke beschadigingen bijvoorbeeld als kitten, toen hij nog wild door het huis rende en de gordijnen in klom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208611480
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:42 schreef Koettie het volgende:
Ahh perfect topic om nu tegen te komen! Heb straks 3 weken vrij en wil wat aan het huis doen. Oa nieuwe schuifdeuren in m'n kast en een oplossing voor mn schoenenellende in de studeerkamer. Momenteel staat er een open billy maar ziet er zo slordig uit. Kan max 90cm breed en 220 hoog. Kan bij ikea online niets vinden naar mm zin maar weet ook nog niet goed waar ik naar zoek. :+
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:



quote:
En wil ook de wc een kleine update geven. Willen over twee jaar verbouwen dus geen grote dingen. Dacht misschien van die tegelstickers maar geen idee of dat er goed uitziet, iemand ervaring mee? Het is nu een soort depressing beige.
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 1 april 2023 @ 08:24:22 #5
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_208611575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:

[ afbeelding ]
[..]
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208611600
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Gaat daar niet enorm veel stof op zitten?
Alleen op het bovenste doosje dan, lijkt me. Wij hebben er nooit last van gehad omdat ze in een kast stonden (en nu achter een knieschot).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 1 april 2023 @ 08:42:50 #7
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208611695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ga je iets over je betonvloer leggen? Anderen hebben pvc al geopperd. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik het niet mooi vind. Als je het wel mooi vindt, zou ik er zeker naar kijken, Dat wordt zoveel toegepast.

Ik zou zelf een voorkeur hebben voor linoleum. Ik weet dat de lijn Walton Uni van Forbo Marmoleum mooi is. Daar lijk je tegenwoordig circa 40 euro per m2 voor te betalen. In feite betaal je per strekkende meter: elke baan is 2 meter breed en een strekkende meter kost ongeveer 80 euro. Je krijgt dus naden in je vloer. Dat is meteen het grootste nadeel. Je kunt die naden wel laten 'sealen'.

Een goedkopere optie is luxezeil zoals Novilon. Voordeel is dat je minder naden hebt omdat de banen niet 2 maar 4 meter breed zijn. Een nadeel is dat je er meubelafdrukken in blijft zien. Bij marmoleum gebeurt dat in mindere mate omdat het steviger is en op den duur uithardt (heb ik begrepen).

Dit is een volgens mij realistische prijslijst van Marmoleum en Novilon. Er staat bij dat de prijzen uit 2015 zjin, maar online kom ik her en der soortgelijke prijzen tegen. Bedenk wel dat de kosten voor de werkzaamheden erbij komen.

Een andere optie die je zou kunnen overwegen, is om een gietvloer van polyurethaan te nemen. Die scheurt niet omdat het materiaal een beetje flexibel is. De totale kosten zaten bij ons op 77 euro per m2 inclusief alles. Ik weet niet of ik de vloer huisdiervriendelijk zou noemen. Dat hangt denk ik van je huisdier af. Een ongelukje is geen enkel probleem: dat is eenvoudig schoongemaakt en ik heb nog niet gemerkt dat er vlekken achterbleven. Maar je kunt wel kleine beschadigingen in de vloer krijgen van nagels. Onze kat maakte zulke beschadigingen bijvoorbeeld als kitten, toen hij nog wild door het huis rende en de gordijnen in klom.
Wij hebben boven marmoleum uit de Walton uni lijn in licht grijs met naden, want 1 grote ruimte, licht bij ons in slaap/badkamer. Qua schoonmaken vind ik het ideaal, we hebben alleen 2 kleine beschadigingen omdat de buis van de stofzuiger in het begin losschoot en dan heb je scherp metaal op de vloer. Onder het bed kan je zien dat de poten van het bed wel eens verschoven zijn. Mijn zus heeft dit in haar hele appartement liggen (al een paar jaar langer dan wij) zij heeft een wat donkerdere petrol kleur met 2 katten (waarvan 1 hele grote (9kilo)). Bij haar heb ik het idee dat je minder ziet van meubelverplaatsingen vanwege de donkerdere kleur, terwijl er natuurlijk meer meubels worden verplaatst (bv eetkamerstoelen) dan in de slaapkamer. We zijn er beiden heel blij mee, beiden hebben we ook vloerverwarming en vloerkoeling.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208611991
Marmoleum als natuurproduct is prima bevallen in de woonkeuken.
Meer dan 12 jaar heeft het gelegen. Zónder naadlassen, koud tegen elkaar gelegd.
Moet je alleen geen plassen water gebruiken om te dweilen.

Met rondom een zwarte lasnaad vergelijkbaar als bij klassieke parketvloeren.
Tja en een diepe kras hier of daar…er werd op geleefd.
Volgens mij kan de toplaag opnieuw worden geseald. Alleen glimt het dan sterk.

*nostalgie.
pi_208612303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Hoeveel paar schoenen wil je erin kwijt? Ik heb zelf deze dozen en die vind ik briljant:

[ afbeelding ]
[..]
Ik zou niets met de tegels doen omdat het er waarschijnlijk niet mooier op wordt. Misschien kun je het beter zoeken in stylen. Heb je een foto?
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.

Heb geen foto maar is gewoon hele lelijke kleine wc in de hippe wc kleur beige met grote tegels
  Vis een optie? zaterdag 1 april 2023 @ 10:26:36 #10
70532 loveli
N
pi_208612563
Ik heb een paar van die IKEA-dozen, ze nemen flink meer plaats in dan schoenendozen en ze sluiten met klittenband, dus goed oppassen met kwetsbare kleding. Vind het geen geweldig product.
crap in = crap out
pi_208612835
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:59 schreef Koettie het volgende:

[..]
Veel haha. Heb een deel in schoenendozen maar blijft een beetje messy. Maar staan ook andere dingen in waardoor we een dichte kast willen. Oa wat werkdingen.

Heb geen foto maar is gewoon hele lelijke kleine wc in de hippe wc kleur beige met grote tegels
Er bestaan ook deuren voor Billy
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:07:26 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208612997
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 09:23 schreef AnneX het volgende:
Marmoleum als natuurproduct is prima bevallen in de woonkeuken.
Meer dan 12 jaar heeft het gelegen. Zónder naadlassen, koud tegen elkaar gelegd.
Moet je alleen geen plassen water gebruiken om te dweilen.

Met rondom een zwarte lasnaad vergelijkbaar als bij klassieke parketvloeren.
Tja en een diepe kras hier of daar…er werd op geleefd.
Volgens mij kan de toplaag opnieuw worden geseald. Alleen glimt het dan sterk.

*nostalgie.
Marmoleum is ook mat te coaten maar is wel slijtgevoeliger :). Wordt daarom vaak niet aangeraden omdat marmoleum op plekken gebruikt wordt met vaak een vaste loop (scholen, ziekenhuizen) en dan zie je vanzelf de looppaden glanzend worden. Maar het kan dus wel!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:18:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208613170
Hier ook marmoleum op de bovenverdieping, helemaal blij mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208613305
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er bestaan ook deuren voor Billy
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.

Of deze, past daar ook precies.

Niet het allermooiste maar wel mooier dan wat er nu staat denk ik. Denk alleen niet dat hier handig deuren in kunnen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Koettie op 01-04-2023 11:54:31 (Aanvulling ) ]
pi_208615139
Grapje past niet eens een beetje, ben een schele aap. K loop ikea wel binnen van de week.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:05:31 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_208617472
Ik heb hulp nodig!
Had ik eindelijk de ideale kast voor in de woonkamer gevonden, is ie niet meer leverbaar -O- :'(



Dus nu op zoek naar iets soortgelijks ofzo, maar ik kan niks vinden.
Wij hebben een dressoir van steigerhout, boekenkasten steigerhout/staal, eetkamertafel is acacia-hout met bruin-achtige stoelen.
Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op deze kast maar die is wel erg donker en groot en afwijkend qua stijl. (hij komt tegen een lange muur op een smal stukje, dus 55cm diep is dan ook wel erg diep)

Onderin de kast moet mijn naaimachine komen, die is 70 breed, 38 diep en 40 hoog; er mag dus geen middenstijl in de kast zitten.

Volgens mij heb ik ondertussen elke woonwinkel online gehad, maar vast niet allemaal. Hebben jullie nog tips of inspiratie (of een goede meubelmaker in de buurt van Rotterdam)???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_208617744
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:05 schreef E.T. het volgende:
Ik heb hulp nodig!
Had ik eindelijk de ideale kast voor in de woonkamer gevonden, is ie niet meer leverbaar -O- :'(

[ afbeelding ]

Dus nu op zoek naar iets soortgelijks ofzo, maar ik kan niks vinden.
Wij hebben een dressoir van steigerhout, boekenkasten steigerhout/staal, eetkamertafel is acacia-hout met bruin-achtige stoelen.
Ik ben eigenlijk stiekem een beetje verliefd op deze kast maar die is wel erg donker en groot en afwijkend qua stijl. (hij komt tegen een lange muur op een smal stukje, dus 55cm diep is dan ook wel erg diep)

Onderin de kast moet mijn naaimachine komen, die is 70 breed, 38 diep en 40 hoog; er mag dus geen middenstijl in de kast zitten.

Volgens mij heb ik ondertussen elke woonwinkel online gehad, maar vast niet allemaal. Hebben jullie nog tips of inspiratie (of een goede meubelmaker in de buurt van Rotterdam)???
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?
Is dat zo?
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:47:27 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_208617996
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:28 schreef Smallish het volgende:

[..]
Is de Almondehoeve in Oegstgeest wellicht iets voor je?
opheffingsuitverkoop -O-

Ziet er wel uit als een soort winkel waar ik naar op zoek ben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:48:14 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_208618005
edit = quote ipv edit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Vis een optie? zaterdag 1 april 2023 @ 21:03:12 #20
70532 loveli
N
pi_208620166
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:47 schreef E.T. het volgende:

[..]
opheffingsuitverkoop -O-

Ziet er wel uit als een soort winkel waar ik naar op zoek ben
Extra korting *O*

En morgen open :7
crap in = crap out
pi_208626852
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:32 schreef Koettie het volgende:

[..]
Klopt, maar dit zijn hele oude met afwijkende maten (90cm breed ipv 80cm). En als we toch een nieuwe kast nemen mag ie ook wat dieper dan onze huidige billy.

Of deze, past daar ook precies.[ afbeelding ]

Niet het allermooiste maar wel mooier dan wat er nu staat denk ik. Denk alleen niet dat hier handig deuren in kunnen.
Ik heb een ondiepe Pax gekocht voor o.a. mijn schoenen (en nog wat opgevouwen broeken en een hele hoop medische zooi). Heb maat 39 en de schoenen passen goed op de plank, is nog genoeg ruimte over voor grotere maten.
pi_208627258
De Stoof in Leidschedam maken ook meubels op maat en op ontwerp. Misschien iets voor je?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_208789520
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).

Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.

Het houten bureautje is een erfstuk, dus dat blijft.

De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.

Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.

Zou dat wat zijn? Iemand input voor indeling of kleuren?
pi_208793310
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. ()
Het goede nieuws lijkt me dat dit vast met weinig moeite een stuk kan opknappen. Zou het een idee zijn om de werkplek in een kastenwand weg te werken?
Beetje dit idee:

Dan kan je misschien de hoogte van de ruimte beter benutten, speciaal voor allerlei opslag waar je niet vaak bij hoeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208793361
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).

Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.

Het houten bureautje is een erfstuk, dus dat blijft.

De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.

Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.

Zou dat wat zijn? Iemand input voor indeling of kleuren?
Wat is een richting qua budget? Budgetair gezien begrijp ik de stap naar kallax, maar die beschadigen snel en zonder inzet met deurtjes/bakken erg rommelig ook. En de bakken die goedkoop zijn zijn helaas niet erg stevig.

Zijn de lades in de besta nog te redden? En eventueel kun je kijken voor deuren in de koopjeshoek, de kastdeuren zijn heel goed te verven in een andere kleur. Als het lukt om dezelfde deurtjes te scoren qua egaal zijn dan heb je voor relatief weinig geld en een spuitbus verf kastdeurtjes voor de besta *O*
pi_208793778
Staan ook veel besta spullen op marktplaats! Hier in de buurt althans. Basiselementen, deuren, lades etc! Moeite waard om eens te checken :)
pi_208793998
Dank voor de input!

@sigme: Zoiets vind ik in theorie wel mooi, maar in praktijk niet handig. Ik heb best wat ruimte nodig tijdens mijn werk (laptop, tweede scherm en boeken) en ook rondom mijn naaimachine vind ik wat ruimte op mijn bureau prettig. Maar een hoge (dichte) kast naast de bureaus is misschien wel een idee. En als ik het bureau tegen de muur zet waar nu de boekenkast staat, kan ik daarboven ook nog wel wat planken op hangen (de muur waar het nu staat is harder beton dan mijn klopboor aankan).

@Puala: Qua budget: liefst rond 500, maar dat is zelfs met Kallax nogal optimistisch, denk ik. Over de kwaliteit van Kallax ben ik op zich wel te spreken trouwens, in de kamer van mijn dochter houdt die zich prima. Maar ik bedacht vandaag wel dat de vakken voor sommige dingen die ik erin kwijt wil nogal smal zijn. Ik denk niet de lades in de Besta nog te redden zijn.

@vlindertje89: Marktplaats! Ga ik ook eens kijken. Geeft wel twee probleempjes: juist van het uit elkaar halen gaat de kwaliteit van Ikea snel achteruit, dus tweedehands is meestal niet een heel goed idee (maar scheelt wel veel geld). Groter probleem is vervoer: we hebben geen auto, en zouden die dan moeten huren. Dan is het voordeel in prijs snel weg ...
pi_208794106
Ik denk dat ik 2 bureau's in het verlengde van elkaar zou zetten. En dan de witte kast die nu naast het raam staat er tussenin. Die is diep genoeg om 2 gescheiden werkplekken te creeren en niet te diep om al het licht weg te houden.

En op de muur er recht tegenover de besta wand die je nu al hebt. Eventueel aangevuld met nieuwe delen. En dan een gordijnstang aan het plafond, gordijnen er voor. Die kun je eventueel zelf maken van een fijne rustige stof.

En op de korte muur het bureautje waar je aan gehecht bent met een hele toffe kleur verf er omheen in een hele mooie boog;



En in de rest van de ruimte, zou ik om de boog heen, lambrisering verven in een fijne warme kleur. En dan een stukje hoger dan je bureau's zijn zoals dit;



Mocht je nog meer bergruimte willen zou je eventueel nog voor bovenkastjes boven de bureau's kunnen gaan. Maar ik denk dat je je dan erg opgesloten gaat voelen. Ik denk dat posters, een schilderijplankje of een leuke muurplant beter werkt.
  zondag 16 april 2023 @ 19:08:36 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208794442
Heel breed en diep bureau in donkere kleur (verven) en veel kleur op de muur.
Deurtjes of gordijn als cheap ass oplossing voor je kast, of planken aan de muur met gordijn ervoor.
Kan ook strak met een vouw/rolgordijn.

Maak het gezellig, werken is prettiger in een ruimte waar je je fijn voelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zondag 16 april 2023 @ 19:48:51 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208794832
Mehh, vandaag spontaan nieuwe bank gekocht, want de huidige bank is prachtig om te zien, maar ligt voor mij voor geen meter. Beetje jammer want pas 1,5 jaar oud, maar, ik blijf me niet ergeren, dus nieuwe gekocht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208798699
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef Bleie het volgende:
Ik wil eindelijk eens wat aan mijn werkkamer gaan doen, maar ik heb niet veel budget. Foto's van de huidige (zeer rommelige) stand van zaken in de spoiler. Ik ben hard op zoek naar inspiratie voor kleuren en indeling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kamer is best ruim (4,6 x 2,7m), maar vrij donker (ligt op het noordoosten). Ik wil denk ik mijn bureau en boekenkast omdraaien, maar dat is lastig met kabels (ik werk heel veel via Zoom en heb dus bekabeld internet, die kabel komt uit de witte muur).

Ik heb expres een foto met rommel gemaakt, want dat is een van de grote problemen: ik heb te veel rommel en te weinig opbergruimte. Ja, ik moet ook dingen uitzoeken en wegdoen (het speelgoed dat je ziet en een deel van de spullen onder het raam gaan als het goed is met Koningsdag de deur uit), maar dan nog heb ik gewoon meer opbergruimte nodig, liefst met deuren, zodat je de zooi niet meer ziet. Bovendien wil ik eigenlijk mijn naaimachine gewoon ergens neerzetten, zodat ik hem makkelijker pak.

Het houten bureautje is een erfstuk, dus dat blijft.

De boekenkast is een Besta, die al een paar keer verhuisd is. De laatjes vallen er bijna uit en zijn niet goed meer bruikbaar. Een nieuwe, grotere Besta kan ik op dit moment helaas niet betalen.

Wat ik nu denk: een tweede bureau kopen en beide bureaus naast elkaar tegen de muur waar nu de boekenkast staat zetten (en kabels wegwerken). Een bureau voor werk, één voor naaispullen. Dan twee van de grootste Kallaxen kopen en die tegen de lange, witte muur zetten. Paar deurtjes en laatjes erin om spullen weg te werken (boeken mogen in het zicht staan). Muren een kleurtje geven.

Zou dat wat zijn? Iemand input voor indeling of kleuren?
Volgens mij kun je hier met dat budget prima iets leuks van maken! Wat ik zou doen:

- De kast houden, de lades eruit halen en er alleen boeken inzetten. Doe boeken weg. Sorteer de boeken en zet ze net in de kast.
- De kast naast het raam wegdoen.
- Het bureau vervangen door een lang blad met eronder twee ladekasten en eventueel een extra poot. In de ladekasten kun je bijvoorbeeld de spullen kwijt die je nu in de lades in de kast hebt. Een Alex-ladekast kost 80 euro, een lang bureaublad heb je voor circa 50 euro bij de Ikea en poten kosten niet zoveel. Dan zit je nog niet op de helft van je budget.
- De muur boven het bureaublad benutten. Ik zou eenvoudige schappen gebruiken en het Skadis-systeem van Ikea. De rest van je budget zal hier grotendeels aan opgaan. Je krijgt dan zoiets:



- Zorg dat je wat geldt overhoudt voor verf en bureauaccessoires. Op de schappen kun je bijvoorbeeld mappen kwijt. Gebruik dezelfde mappen en label ze.
- De indeling zou ik grofweg hetzelfde laten. Een andere optie die je hebt, is om de hoek om te gaan. Ik kan op basis van de foto's niet goed zien of je daar genoeg ruimte voor hebt:



- Ik zou de muur achter het bureau schilderen. Het idee van @Puala is het eerste waar ik ook aandacht: accentueer het stuk muur achter het erfstuk. Ik vermoed dat je het nog een stukje naar links kunt zetten. Wat je ook zou kunnen doen, is de hele ruimte één rustige kleur schilderen en het stuk achter het erfstuk wit laten of een lichtere kleur schilderen. Ik denk dat één kleur in de hele ruimte veel rust brengt.
- Kies vooral waar jij behoefte aan hebt. Dat kan een uitgesproken kleur zijn waar jij blij van wordt, maar het kan ook juist een kleur zijn die suf lijkt maar warmte en rust brengt. Dat kan zo'n kleur als hieronder zijn. Vroeger zou ik nooit zo'n kleur hebben genomen, maar inmiddels ben ik subtiliteit wat meer gaan waarderen. :+



Ik ga je nu zeggen wat je allang lijkt te weten, maar opruimen, organiseren en voor alles een vaste plek zoeken gaat bij jou denk ik het meest verschil maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208803731
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 08:40 schreef Claudia_x het volgende:

Hele fijne tips
Dank je! Dat eerste plaatje had ik ook al gepind, ook vanwege de kleur. Omdat ik vandaag tijd had, toch eens de kasten het bureau van plek gewisseld. Flinke work-out, maar ben geloof ik wel blij met het resultaat. Moet wel de kasten nog beter inrichten inderdaad, en ik denk toch één Besta erbij. Ook even checken, volgens mij hebben we op de vliering nog Besta-deuren liggen. Maar geen idee hoeveel. Dan nog een bureau en inderdaad een (of twee?) Alex ladekasten. En opruimen, inderdaad. Dat weet ik, maar ik ben er niet goed in.

Terwijl ik aan het sjouwen was vandaag, bedacht ik opeens dat lichtblauw misschien wel mooi is op de muur / muren. Donderdag ben ik vlak bij een Praxis, dan eens even kleurtjes kijken.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:36:18 #33
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208813861
Zoonlief (12) weet wel welke kleur hij wil in zijn nieuwe kamer maar we komen niet helemaal tot een leuk idee hoe het op de muur aan te brengen.
Hij ziet een paar tinten groen en iets minder traditioneel dan de hele wand verven wel zitten maar omdat het op zolder is hebben we het over een behoorlijk hoge muur o.a.
Mijn google skills leverden niet echt een voorbeeld voor zoiets op.

Boven en naast de dakkapel zit witte beplating met kunststofstrips wat niet geschilderd gaat worden dus we hebben besloten die kant van de kamer wit te laten spuiten. Knieschotten en de dakkapel.Te zien op deze foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er dan overblijft aan muren is te zien op deze foto (en deels op foto 1). De wand boven de deur loopt door tot 3.6m. De houten balken blijven zoals ze nu zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit moment neigen we naar alles in een basiskleur laten spuiten en dan zelf met donkere groen tinten nog wat vlakken oid schilderen. Voor dit deel hou ik me van harte aanbevolen voor tips :7

Voor de basiskleur denken we aan Iets Salie of Vol Laurier van Flexa.




[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 18-04-2023 15:46:23 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:38:23 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208813883
Hele wand lichte kleur groen en dan in niet netjes afgewerkte banen 2 of 3x lambrisering aanbrengen? Dan hoef je niet alles op hoogte te doen en krijg je een tof gradient effect.

Edit: zo’n soort randafwerking dus, scheelt ook afplakken. Eventueel wel met een laser waterpas zorgen dat je links en rechts even hoog eindigt.

Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208814218
@laziness, goed idee om lichtgroen als basis te nemen en zelf een andere kleur aan te brengen. Weet je al hoe je de kamer in gaat richten? Je zou rondom bepaald meubilair (bijv. een bed of bureau) een soort omlijsting aan kunnen brengen (in donkergroen). Je zou daarbij de schuine lijnen van het dak kunnen volgen, maar dan minder hoog kunnen maken. Zoiets als het bed bijvoorbeeld in de hoek zou staan:



Maar in feite kun je doen wat je wil. Lambrisering:



Een strook:



Vlakken met een logica:





Composities:




Lekker gek:





Zelf vind ik dit een mooie kleurcombinatie trouwens. Het lijkt niet groen-op-groen te zijn maar donkergroen-op-lichtblauw:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 18 april 2023 @ 17:43:20 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208814935
@Claudia_x ik twijfel of bijvoorbeeld een lambrisering op die hele hoge muur niet een beetje in het niet valt.

Meubels weten we nog niet precies maar volgens mij zijn er niet veel opties. Bureau moet nog aangeschaft en bed is onderweg. Kind wil het bed dan in het hoekje onder de schuine wand bij de knieschotten schuiven, dat zou net moeten gaan. Op het muurtje daar hebben we tv aansluiting aan laten leggen.

Aangezien er nog een boekenkast en een kledingkast in moeten, kunnen die eigenlijk alleen tegen de hoge wand en schuine achterwand. Elders gaat dat niet passen. Dan kom je met het bureau bij de dakkapel uit.
Of bed en bureau omdraaien kan nog maar ik zie geen andere mogelijkheden dan dat.

Ik vind die golvende banen super leuk. Ik ga die aan O. laten zien. Kijken wat hij er van vindt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_209091541
Ik heb zelf sinds kort een
Tafelhaard staan. Super gezellig en sfeervol voor zowel in huis als buiten huis. Misschien ook leuk voor jullie!

[ Bericht 28% gewijzigd door Vonkenboer op 11-05-2023 10:01:03 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:25:18 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209093247
Lekker betrouwbare webshop, die *knip* Sinds 2 weken actief. 06 nummer als klantenservice en geen adres te vinden. Maar wel praten over wij dit en wij dat. Ik zou niet durven te bestellen bij *knip* :N .

[ Bericht 25% gewijzigd door Vonkenboer op 11-05-2023 09:57:52 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:39:57 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_209102458
Haal dan gewoon de hele posts weg joh :D nu verliest het toch alle context :P

Anyway, ik heb een queeste. Ik ben op zoek naar prullenbakjes voor op onze schijthuizen. Nu denk je, dat is simpel!

MAAR DAT IS HET NOOIT

Ik wil namelijk prullenbakjes in de juiste kleur, maar het belangrijkste vind ik dat je er een afvalzakje in kunt doen dat je niet ziet aan de buitenkant. Een standaard 3 liter pedaalemmertje is dus niet toereikend, want dat plastic steekt altijd langs de deksel naar buiten en dat vind ik dus lelijk.
(Je moet maar ergens over kunnen klagen toch).

Dus we zoeken:
Prullenbakjes van 3-5 liter
! Onzichtbare zakjes !
Sfeer: beetje chique. Zeker niet Scandinavisch of rvs. Liefst in de richting messing / hoogglans wit of zwart, gunmetal, etc
Type deksel maakt me weinig uit.

Heeft iemand (uiteraard liefst uit eigen ervaring *D want Google heb ik zelf al uitvoerig geraadpleegd) een fantastische tip?
disclaimer
  donderdag 11 mei 2023 @ 14:58:36 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209102669
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:39 schreef SQ het volgende:
Haal dan gewoon de hele posts weg joh :D nu verliest het toch alle context :P

Anyway, ik heb een queeste. Ik ben op zoek naar prullenbakjes voor op onze schijthuizen. Nu denk je, dat is simpel!

MAAR DAT IS HET NOOIT

Ik wil namelijk prullenbakjes in de juiste kleur, maar het belangrijkste vind ik dat je er een afvalzakje in kunt doen dat je niet ziet aan de buitenkant. Een standaard 3 liter pedaalemmertje is dus niet toereikend, want dat plastic steekt altijd langs de deksel naar buiten en dat vind ik dus lelijk.
(Je moet maar ergens over kunnen klagen toch).

Dus we zoeken:
Prullenbakjes van 3-5 liter
! Onzichtbare zakjes !
Sfeer: beetje chique. Zeker niet Scandinavisch of rvs. Liefst in de richting messing / hoogglans wit of zwart, gunmetal, etc
Type deksel maakt me weinig uit.

Heeft iemand (uiteraard liefst uit eigen ervaring *D want Google heb ik zelf al uitvoerig geraadpleegd) een fantastische tip?
Ik volg.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_209104674
Heb je al bekeken wat de Bijenkorf online heeft, @SQ? Daar kijk ik altijd als ik iets in dure uitvoering zoek. En lost een prullenbak met binnen-emmer je probleem van de zichtbare zak niet op?

Ik zag eens deze foto van een Brabantia-prullenbak. Dat leek me wel een goed idee, ophangen, want dan heb ik geen gehannes met het dweilen.



Zone heeft deze emmers:



Standaardprullenbakje, maar de kleur vind ik wel fijn:



Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.

Probeer hier geen piemel in te zien:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209104724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209104755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:01 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Kan je toch gewoon wat zwarte tape overheen plakken?
Dat ziet er toch niet uit?

Ik wil gewoon spullen zonder logo's. Ik ben van de quiet luxury cheapness.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209104793
Als je goede elektrische tape en strak overheen plakt hebt valt dat goed weg hoor tenzij je er echt op gaat letten misschien.

Of anders met een dremel weghalen?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209104870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:08 schreef eudaemonia het volgende:
Als je goede elektrische tape en strak overheen plakt hebt valt dat goed weg hoor tenzij je er echt op gaat letten misschien.

Of anders met een dremel weghalen?
Ik let op die dingen. Of om jouw referentiekader te gebruiken: oog voor detail is de telos van mijn bestaan. Ik probeer arète na te streven via phronèsis.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209104911
Ja ok ik ben dan ook gewoon een man ):O
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:21:34 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_209104954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al bekeken wat de Bijenkorf online heeft, @:sq? Daar kijk ik altijd als ik iets in dure uitvoering zoek. En lost een prullenbak met binnen-emmer je probleem van de zichtbare zak niet op?

Ik zag eens deze foto van een Brabantia-prullenbak. Dat leek me wel een goed idee, ophangen, want dan heb ik geen gehannes met het dweilen.

[ afbeelding ]

Zone heeft deze emmers:

[ afbeelding ]

Standaardprullenbakje, maar de kleur vind ik wel fijn:

[ afbeelding ]

Ik vind het alleen stom dat Brabantia dat logo altijd zo prominent in het zicht heeft.

Probeer hier geen piemel in te zien:

[ afbeelding ]
De meeste van die binnen-emmers laten amper een halve millimeter ruimte over tussen de buitenemmer, het is nagenoeg onmogelijk om die er weer in te zetten zonder dat het halve zakje er alsnog uit puilt. Probeer het maar eens :')

Sjieke bakjes vind ik genoeg, maar het zakjes probleem is overal.

Ik heb maar 1 prullenbak die het niet heeft, maar da's een simplehuman van 60 liter :+
disclaimer
pi_209105379
SQ en een grote pot of vaas met deksel waar je zelf een binnenbakje in zet?
Met een meidenkwartet
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:01:07 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_209106582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:55 schreef Cathmar het volgende:
SQ en een grote pot of vaas met deksel waar je zelf een binnenbakje in zet?
Op zich een optie waar ik nog niet aan had gedacht! Het overwegen waard :)
disclaimer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 19:58:20 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_209123792
Moet er per se een zakje in?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')