Dat vinden we te donker. Dit huis is al wat donkerder dan het vorige. De erker ligt op het NO.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:56 schreef NedKelly het volgende:
Mooie kleur op de muren trouwens. Denk dat jaloeziën in de kleur van de muur ook heel mooi zou zijn. Dan breekt het minder met je muur. Maar goed, dat was de vraag niet.
Ik zou persoonlijk voor de match met de lamellen gaan, wit dus.quote:Op zondag 16 juli 2023 18:51 schreef laziness het volgende:
Ik wil houten jaloezieën in de erker.
Nu zijn de muren er omheen al behoorlijk voorzien van kleur dus kiezen we in de basis voor wit.
Maar nu hebben we een discussie over de ladderband![]()
Donker of toch ook gewoon wit?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik stond voor dezelfde keuze met de badkamer. Uiteindelijk ben ik voor een standaard vorm gegaan omdat het tijdlozer is.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.
https://zelliges.designtegels.nl/zellige-vert-foncee/
Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)
of de standaard https://www.designtegels.(...)bejmat-vert-foncee-m
Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
Ik heb bij mijn marmer look aanrechtblad een rechthoekige tegels gekozen maar dan rechtop en craquelé. Neutrale vorm en kleur om de keuken tot z'n recht te laten komen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Ik zoek naar tegels voor de achterwand van de keuken. Keuken is groen met marmer look blad. Heb al heel wat samples gekocht enzovoort. Kleur vind ik niet lastig maar de vorm van tegels weet ik echt niet.
Twijfel dan enorm tussen de ronde tegels (https://www.designtegels.(...)son-echelles-10x10cm)
Lastig maar wat is jullie ervaring qua vormen. Wat is een no go en wat juist wel? 🙈 heb van beide samples en kan het echt niet zo goed zeggen of het wel of niet gaat staan. Tsja waar kan ik rekening mee houden qua keuze?
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:14 schreef Pruim het volgende:
Benieuwd naar adviezen.
Dank (en dank iedereen🙂).quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er beter uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsnog vind ik deze keukens te groen. (Een gevleugelde uitspraak bij ons thuis is "groen op groen, niet doen".) Maar hé, het gaat erom wat jij mooi vindt en misschien ben jij wel briljant in het stylen van een kleurrijk huis.
Tot slot nog een tip: denk goed na over de kleur voeg, want die gaat beeldbepalend zijn.
Ah ja, snap ik. Wat @Seven. heeft gedaan, zou je ook nog kunnen doen. lichte tegels nemen matchend bij het blad en de rest van de muur schilderen:quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:38 schreef Pruim het volgende:
[..]
Dank (en dank iedereen🙂).
Ja we wilden het blad graag doortrekken maar dat was helaas duizenden euro’s extra, dus veel te duur voor ons. Ik zal wel even een foto maken.
Vind het heel druk door al die kleurtjes.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:57 schreef Puala het volgende:
https://www.mincio.nl/pro(...)-visschub-wandtegels
Ik vond deze qua m2 prijs voor visschub wandtegels nog alles meevallen, misschien is dat een optie
Jullie waskamer is echt mijn inspiratiequote:Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
[ afbeelding ]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:08 schreef SV-tje het volgende:
In de waskamer hebben wij de vorige versie van de Grundtal (die je kunt wegklappen) en daarboven een stang van steigerbuizen voor de kleerhangers, ik ben heel blij met deze combi. Je kunt buis vaak gewoon op maat bestellen, zonder die koppeling die je liet zien.
[ afbeelding ]
Aan het plafond zorgt ervoor dat de hangertjes wat verder van de muur kunnen hangen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:16 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Jullie waskamer was ik helemaal vergeten! Toen alleen vooral op de kasten gelet en minder op die stangen / wegklap rekken. Echt super dit, thanks!
Zo aan plafond ziet er ook handig uit!
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:49 schreef loveli het volgende:
De bevestiging van Ikea Gruntal is niet echt geschikt voor was, denk ik. Met te veel gewicht gaat het hefbomen.
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:50 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ze verkopen het als een droogrek. Het stuk wat tegen de muur zit is best lang. Lijkt me wel stevig zitten. Maar misschien snap ik niet helemaal goed wat je met hefbomen bedoelt.
Inmiddels bij Karwei zwarte steigerbuis spullen gekocht na de tip van SV-tje.
Ik weet niet hoe het met de huidige versie is maar wij hebben ze al meer dan 5 jaar in gebruik (in het vorige huis en nu) en er hangen soms 4 spijkerbroeken aan 1 rek en nergens last van.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb er 3 waarvan ik er 1 als kapstok gebruikte. Ook met dikkere pluggen kwam de bovenkant los. Ideaal om een motorhelm op te bewaren, maar bij mij niet geschikt voor te zware belasting. Ik denk dat de bevestiging niet geschikt is voor gewicht van natte handdoeken of spijkerbroeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is bruynzeelkeuken groen, die keukens die je in de jaren '70 neerzette en je soms nog op tijdmachine fotos tegenkomt op funda.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:
(...)
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:58 schreef NedKelly het volgende:
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.
Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?
Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.
Plaatjes bij het verhaalIk zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Edit, op de plek van de klok is ook niet echt veel ruimte.
[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 06-10-2023 19:10:52 ]Resistance is futile.
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 18:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt)
Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:00 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.
Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.
Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
Ja de airco is erg opvallend, maar helaas ook een gegeven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.
Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.
Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.
Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.
Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.Hele mooie compositie zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.
Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.Resistance is futile.
Dank je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Hele mooie compositie zo. Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.
Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:38 schreef Seven. het volgende:
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.
Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand!
Heeft iemand nog een fantastische tip?
Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijnzonder chroomkleur details.
Waar komt de jouwe vandaan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Truien het volgende:
[..]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
Vond ik ook altijd, maar tegenwoordig heb je er bij die echt prachtig zijn en niet van echt te onderscheiden.quote:
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Burdie het volgende:
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van.
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?quote:Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.quote:Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?
https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Oh dacht dat ie ook plat was, bummerquote:Op zondag 26 november 2023 12:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
Echt hequote:Op zondag 26 november 2023 12:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook echt helemaal niks!
Ja, voor een bos bloemen is het wel bizar veel geld maar aan de andere kant: je hebt er jaren plezier van. Ik heb op m'n werk een paar nepplanten van Ikea staan en een aantal daarvan zijn echt heel goed.quote:Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Ik wil ook nog een keer een echt goed nepboeket. Ik heb er een prachtig plekje in de kamer voor en dat is te donker voor een kamerplant. Droogbloemen zijn geen succes met de katten.
Er staat nu iets cheaps van ikea. Ik wil graag iets moois maar ik moet steeds zo huilen van de prijzen.
Ook mooi trouwens. Maar ik vind nep niet persé kitsch.quote:Op zondag 26 november 2023 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind nepbloemen kitscherig. Dochter wilde laatst een nepplant in d'r kamer. Waar is het misgegaan in de opvoeding?
Mag ik een voorstel doen voor droogbloemen? Ik wil daar nog eens een projectje van maken, de juiste bloemen zelf zaaien en op den duur drogen.
[ afbeelding ]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karigquote:Op zondag 26 november 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
In de plee ben ik overigens al wel overstag:
[ afbeelding ]
En de karige bos in de woonkamer waar ik iets mooiers wil:
[ afbeelding ]
Nee maar hij is wel echt heel cheap en niet perse écht mijn smaak. Dus ik ga nog eens investeren in iets mooiers.quote:Op zondag 26 november 2023 14:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die bos in de woonkamer vind ik helemaal niet karig
Dat valt wel mee. Nu bloeien de rozen bijvoorbeeld nog. De winter is wel de moeilijkste periode.quote:Op zondag 26 november 2023 15:10 schreef Zedi het volgende:
Hoewel het me sowieso lastig lijkt om het een beetje verspreid over het jaar plukbaar te hebben. (Tot zover m’n geitenwollensokken toevoeging)
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achterquote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
Ik moet zeggen: heb zelf nog niet. Mijn moeder heeft een paar maanden geleden een mooi boeket via een lokale bloemist gekocht en sindsdien ben ik overtuigd. Ziet er zo echt uit. Nadeel is wel dat ze er 180 euro voor heeft betaald. 😂 Maar ik ga binnenkort toch ook kijken bij die bloemist.quote:
Dank!! Ziet er toch iets gezelliger uit. Maar eens met eentje beginnen en kijken of de katten daar wel vanaf blijvenquote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter. Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds
)
Deze allemaal dikke ja:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mini plantjes:
[ afbeelding ]
En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.
Deze vind ik allemaal maar zo zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk wel uit dat sommige katten een bepaalde aantrekking hebben tot kunststof... Ik had een kunstplant mét gaatjes in het blad. Gaatjes van de hoektanden...quote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Seven wel zeer benieuwd naar welke Ikea nepplanten je echt goed vindt! Als je toevallig weet welke namen het zijn. Met mijn twee katten zijn echte planten echt geen optie, naast dat ik zelf bijzonder goed ben in planten vermoorden.
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7quote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
https://www.westwing.nl/wandlamp-geo-maxi-123055.html
Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.
Krijgt iemand zoiets gevonden?
Oh, die heb ik als buitenlampen (in het zilver ipv zwart), erg content mee, mooi licht ook.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7
Is ook met geïntegreerde led. Lamp kapot is armatuur weggooien.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
https://www.philips-hue.c(...)e-muurlamp/1746430P7
https://www.lightexpert.n(...)CKuvDIAaArTlEALw_wcBquote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naar zo'n lamp zoek ik al jaren maar ik wil een normale fitting (gu10 e27 of zelfs e14) zodat ik er philips hue in kan zetten. Ik ben niet zo van die geintegreerde leds.
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.quote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb er stiekem al best wel veel, kom ik nu achter. Vrijwel allemaal op kantoor trouwens, daar mag ik geen echte planten. Sommigen zijn later mee naar huis gegaan en sommigen heb ik op de tienerkamers ingezet. Ze heten allemaal fejka (vermoedelijk betekent dat fake in het Zweeds
)
Deze allemaal dikke ja:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mini plantjes:
[ afbeelding ]
En er is nog een vetplantje in 9cm potmaat die ik echt goed vind, maar ik kan geen plaatje vinden.
Deze vind ik allemaal maar zo zo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaasquote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Wat erg dat je geen echte planten mag op je kantoor terwijl het de productiviteit verhoogt. Bij ons mag het wel en ik heb een collega ook zover dat die het leuk vind zodat ons (erg groot) kantoor in 3 jaar in een jungle is veranderd. Altijd erg leuk wat de reacties, soms negatief en soms positief, hierop zijn. Ik zit voor 4 kleine raampjes waar alle stekjes staan die we weggeven aan belangstellenden.
De grootste plant is 3 meter. En we hebben ook hangers overal. Ik verzorg ze en geef ze mijn speciale mest en ze staan er nu allemaal geweldig bij. Maar het is volgens sommigen overdreven veel terwijl ik vind dat er nog wel een paar bij kunnen. Ik word er erg blij van en mijn leidinggevende vind alles best, die ziet het amper. Ik koop de potjes bij de kringloop. En heb er onlangs een leuke gieter bij gekocht. Elke vrijdagmiddag verzorg ik de hele boel. Heerlijk dat alles groen is.
Zou alles proberen om je werkgever over te halen om het toch toe te staan.
500.000 mensen werken daar? OMGquote:Op donderdag 30 november 2023 15:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er werken 500.000 medewerkers dus gaat 'm niet worden helaas. Er staan wel echte planten trouwens, maar die worden door een contractor onderhouden. En om de contract planten te beschermen, mag je dus geen planten van buiten meenemen.
Ik heb wel 3 kleine cactussen trouwens en ook keertje gezegd dat dat ook neppers ware..
Lijkt me heerlijk, zo'n groen kantoor.
https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekigquote:Op woensdag 29 november 2023 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dank je maar ook weer aparte fittingsquote:Op donderdag 30 november 2023 16:13 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig
Deze?
Of deze (vierkant maar uit ervaring: erg mooi)
https://www.rietveldlicht(...)rt-mat-goud-vierkant
En nog 1: https://www.rietveldlicht(...)ngwerpig-rechthoekig
Excuus, dacht dat hier wel iets tussen zou zitten wat ook in Hue te krijgen isquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank je maar ook weer aparte fittings
https://www.lampenlicht.nl/moderne-wandlamp-zwart-en-goud-vetequote:Op vrijdag 1 december 2023 10:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dank je maar ook weer aparte fittings
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
[ afbeelding ]
Je bedoelt bij A de douchewand schuin richting de muur laten lopen?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vast vreselijk not-done, maar kan zo'n douchewand niet scheef? Dat botst niet met je eisen en levert wel ruimte voor de douche én ruime entree (deur als in A).
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen;
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
[ afbeelding ]
Dat zit er al in maar als ik het dan positioneer zoals ik het eigenlijk zou willen dan wordt de hele vensterbank een natte bende. En dat lijkt mij ook niet goed voor de kozijnen en dergelijke.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Melkglas in de douche en dan kan ineens alles.
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaienquote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand slimme ideeen?
[ afbeelding ]
Goed idee. Die ga ik dit weekend eens uittekenen.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaien
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.quote:Op donderdag 7 december 2023 21:46 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Optie B, en dan douche en badkamermeubel omdraaien
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.quote:Op donderdag 7 december 2023 22:11 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een betere keuze ja. Dan toch een ruime douche. En je badmeubel ook dichter bij het raam.
Eventueel nog overwegen om een deur van 83 erin te zetten. Geeft nog meer ruimte voor de douche.
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.quote:Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.
Hier nu optie C.
Zeer ruimtelijk maar toch wanden:
[ afbeelding ]
Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:
https://www.easydrain.com/serie/t-box/
Lijkt mij mooi spul.
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.quote:Op dinsdag 12 december 2023 07:45 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hadden in ons vorige huis ook douche naast de deur, werkte prima. We hadden er alleen voor gekozen om ipv een muur een matglazen glasplaat neer te zetten. Matglas ivm schoonmaken maar dit scheelt je minimaal 5cm in breedte. De wand tussen douche en wasbak was bij ons tussen douche en wc deze hadden we lager gehouden zodat je erover heen kunt kijken en het daglicht van het raam ook de douche invalt. Geeft een ruimtelijker gezicht en als je douche diep genoeg is gaat dat makkelijk, wc is nooit nat geworden. Qua douchedrain zou ik dat nooit meer doen, wij hadden dat daar ook maar was heel lastig schoonmaken, wij hebben nu een bettefloor veel fijner met schoonmaken.
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.quote:Op maandag 11 december 2023 21:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee ik hou hem liever breed dat is wanneer je ouder wordt wel makkelijk.
Hier nu optie C.
Zeer ruimtelijk maar toch wanden:
[ afbeelding ]
Nu nog een goede schuifdeur zoeken met slot en de vraag of jullie ervaring hebben met dit soort producten:
https://www.easydrain.com/serie/t-box/
Lijkt mij mooi spul.
Ik zou voor het hangen van de dingen die je aan de muur wilt de bestaande muur gebruiken en niet de nieuw te bouwen muren, dit betekend dat deze nog dikker moeten worden om ook constructief rechtop te blijven staan. Zoals hierboven door Archito aangegeven hoeft de inloop van de douche inderdaad geen 90cm te zijn zolang je er niet met een rolstoel naar binnen hoeft te kunnen rijden. Drain blijft water in staan dit icm zeep en haren en de lengte van de drain betekende een hoop gedoe, komen ook nog de voegen van tegels bij. Bij de bettefloor die we nu hebben heb je een ronde afvoer met opvangbakje voor haren, die kun je eruit pakken leeg maken uitspoelen en weer terug.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.
Wat maakte de drain lastig met schoonmaken? Moeilijk er uit te pakken?
Je kunt de muur ook niet helemaal tot het plafond doortrekken. Dat hebben wij in de badkamer gedaan. Het zorgt voor wat meer 'lucht':quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Glas gaat hem niet worden want ik wil zaken in/aan die muur gaan verwerken.
Muur tegenover afkappen ook niet want daar moet de spiegel om te scheren komen te hangen. Die zou ik trouwens wel graag verwarmd willen zien.
Wat maakte de drain lastig met schoonmaken? Moeilijk er uit te pakken?
Dat vind ik een goede tip. Onze douche is 90x150 cm (met een inloop van 68 cm breed) en die voelt ruim.quote:Op dinsdag 12 december 2023 11:55 schreef archito het volgende:
[..]
Een douche van 1910mm is echt heel lang. Wij hebben 900x1200 en dat is al prima. Is 1500 lengte te overwegen? De doorloop naar binnen hoeft maar 600 te zijn, dus je muurtje tussen douche en badkamerdeur hoeft niet korter.
Welke hoogte heb je nodig? Brugman heeft ook klassieke kolomradiatoren maar ik betwijfel of ze ook hele hoge elementen hebben. Anders zou je ook een kijkje op m@rktplaats kunnen nemen. Ik ben vast niet de enige die net alle kolomradiatoren vervangen heeft door LT-radiatoren. Blijft natuurlijk wel een gok hoe ze er van binnen uitzien, blijf uit de buurt van radiatoren die lang droog (als in alleen restvocht aanwezig) opgeslagen hebben gestaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 18:32 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben op zoek naar (twee) verticale radiatoren. Omdat ze toch in het zicht komen wil ik ze ook een beetje stijl meegeven, mijn woning is uit 1900 dus ik denk aan klassiek ogende kolom-radiatoren met een subtiele (neutrale) kleur.
Via veel verschillende termen kom ik dan steeds opnieuw bij Hudson Reed uit, die blijkbaar hun SEO goed voor elkaar hebben maar geen showrooms hebben en 15 euro per set van zes kleurstalen vragen, en nog eens 15 euro verzendkosten daarbovenop. Uiteraard zijn er meerdere sets waarvan ik steeds één of twee kleuren wel interessant en dan loopt het toch wel snel op zonder dat ik er een graad warmer van wordtKent iemand een andere partij die dit soort producten levert, liefst met een showroom of een wat makkelijker te verkrijgen set kleurstalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |