abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 1 oktober 2023 @ 15:32:29 #126
70532 loveli
N
pi_210805514
Denk dat die van mij van rond 2010 is, misschien een ouder versie. Ikea verbetert vaak.
crap in = crap out
pi_210846683
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.

Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?

Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.

Plaatjes bij het verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:55:46 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210854479
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is te moeilijk om te zeggen zonder te weten welke keuken je hebt uitgezocht, wat de indeling wordt en welk deel van de muur je wilt betegelen. Ik zou zelf denk ik eerder het blad doortrekken om te zorgen voor meer rust en samenhang. Het klinkt alsof je te veel blikvangers in je keuken wilt; misschien is de groene keuken zelf wel genoeg.

Zoiets dus:

[ afbeelding ]

Bovendien komt het nauw met het goed matchen van twee kleuren groen. Dit vind ik mèh:
(...)
Dit is bruynzeelkeuken groen, die keukens die je in de jaren '70 neerzette en je soms nog op tijdmachine fotos tegenkomt op funda.

Reden 2 waarom je dit niet moet doen zijn de frontjes. Die ingefreesde rand als greep is echt zo kut, vooral bij je vaatwasser en koeling waar je kracht moet zetten. Je schiet er heel snel af en dan breek je je nagel of heb pijn aan je vingertoppen.

Wie heeft die schijtdingen uitgevonden?

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:44:55 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210855817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 19:58 schreef NedKelly het volgende:
Ja mensen, volgende dilemma waar ik tips voor nodig heb. De steigerpijp stang hangt trouwens nog niet, hoop morgen te gaan boren.

Ik heb een muur waar ik mijn collectie wandborden aan wil ophangen. Ik wil het niet strak op 1 lijn, maar beetje vanaf rechts onder airco uitzwermend naar boven de tv, dus naar beneden en naar links. De borden hebben verschillende afmetingen. Maar hoe ga ik nu bepalen wat waar komt en op welke afstand van elkaar. Hoe pak ik dat aan om het van tevoren al beetje goed in te schatten? Proberen foto's van de bordjes op werkelijke grootte te printen?

Na de tips eerder van Claudia wil ik er betonspijkers voor gebruiken. Het is dragende betonmuur waar het aan komt te hangen.

Plaatjes bij het verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt :P )

Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)

Edit, op de plek van de klok is ook niet echt veel ruimte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 06-10-2023 19:10:52 ]
Resistance is futile.
pi_210856008
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zou ze op papier qua afmetingen even uitknippen en dan met dat blauwe kneedspul even plakken tot je een mooie compositie te pakken hebt (en schroom niet om foto's te delen met poll als je er niet uitkomt :P )

Qua kleurtjes mag het gewoon allemaal door elkaar, wat je zoekt is welke afmeting doe je dan waar. En ik vind de hoek die je daarvoor in gedachten hebt al best druk. Je bordenverzameling komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de plek van de klok (of misschien heb je nog ergens anders een stuk muur?)
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.

Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.

Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:21:14 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210856331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:00 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Thanks voor het meedenken. Ga ik morgen even knippen.

Heb het denk ik niet duidelijk uitgelegd of ik begrijp je niet goed. Ik wil vanaf rechts onder de airco beginnen met het grootste bord (die grote met de rozen) en dan de volledige muur gebruiken, dus naar links tot aan de klok en naar beneden. En dan niet op 1 lijntje, maar beetje inspringend en dubbele rijen enzo. Soort van L-vorm.

Ik heb nog wel andere muren, maar ik wil ze juist op die plek bij de tv omdat ik er graag naar kijk (en erg blij wordt van de borden) en zowel bank als bureau uitkijken op die muur. De planten die nu deels te zien zijn verplaats ik als het te druk geheel wordt.
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:

Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
Resistance is futile.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:05:56 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210857831
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 19:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het zijn ook leuke bordjes. Heel eigen om zoiets op te hangen. Ik zou beginnen op de plek van de klok en dan een wat speelse compositie - eventueel hang je je klok er gewoon tussen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar beter nog: een stukje muur waar je leuke borden echt een focal point zullen zijn. Hier strijden ze om de aandacht met de TV en gordijnen en dat is jammer.
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210861247
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En de airco. Die valt mij de hele tijd erg op.
Ja de airco is erg opvallend, maar helaas ook een gegeven.
De 2 andere muren in de woonkamer zijn niet geschikt door grote kasten / deuren.
pi_210861280
De airco is inderdaad heel aanwezig, maar daar kun je misschien wat aan doen:
- groen spuiten;
- het deel van de muur waar de airco hangt wit maken;
- variatie op de vorige twee: het bovenste deel van de muur wit maken en alleen het stuk om het snoer groen maken;
- wat kasten op die muur maken waar je de airco en de tv in verwerkt.

Ik zou zelf denk ik voor de derde optie kiezen (slechte paint :+):

Dan maak je bovenin een plankje, waar je bijvoorbeeld planten en andere accessoires op zet. Accessoires haal je elders weg. En op het groene gedeelte kun je allerlei borden ophangen rondom de tv. Leuk idee van @Seven. om de klok erin te integreren. Eventueel maak je een lichtrand onder het plankje:

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 07-10-2023 08:37:37 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211344163
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.

Er is nog ruimte voor uitbreiding van de collectie :7
Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.

Voor veel denk ik druk zo bij de tv, maar ik ben er erg blij mee.

SPOILER
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:35:42 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211372605
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:
Update: alle borden hangen. Airco / goot ga ik in het nieuwe jaar mee aan de slag om in dezelfde kleur als de muur te krijgen. Spuiten of wrappen, moet ik even goed uitzoeken.

Rechts van de tv bewust wat open ruimte, zodat als ik aan mijn bureau zit ik ook nog alle borden kan zien en er niet eentje verstopt achter de tv zit.

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 08:09 schreef NedKelly het volgende:

SPOILER
Hele mooie compositie zo ^O^ . Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.

Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Resistance is futile.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:38:32 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211372642
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?

Resistance is futile.
pi_211373043
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Hele mooie compositie zo ^O^ . Straks als die airco groen is, dan is het niet te druk.

Mooie verzameling zo en leuke inspiratie want ik moet ook nog een art wall samen gaan stellen in de komende paar weken. Ik overweeg om borden en lijsten door elkaar heen te hangen.
Dank je.
Ik ben in het centrum van Gouda geboren en opgegroeid en al voel ik me echt Rotterdams (mijn ouders komen daar vandaan en ik woon er ook al weer 24 jaar), kennelijk zit er toch meer Gouda in me dan ik zelf dacht.
Al deze borden zijn van Goudse plateelfabrieken, er zit er zelfs eentje tussen van de man waar ik als kind uren en uren naast heb zitten kijken hoe hij vazen, borden, tegels etc. beschilderde. Vond zomaar iets van hem op Marktplaats. O+

Borden en lijsten door elkaar lijkt me ook erg leuk!
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:55:06 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_211411045
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.

Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand :')!

Heeft iemand nog een fantastische tip?

Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijn :7 zonder chroomkleur details.
disclaimer
pi_211411166
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:38 schreef Seven. het volgende:
Ik word helemaal doodgegooid met reclame voor zijden bloemen. Is het wat?

[ afbeelding ]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:53:13 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211411638
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Help, ik zoek een klein rechthoekig zeeppompje voor op de wc boven.

Die van rituals passen qua maat perfect op de rand van het fonteintje maar die klote dingen gaan gewoon snel stuk. Ik wil iets wat iets langer mee gaat, maar werkelijk alle zeeppompjes in de winkel zijn rond of vierkant en dat is dus te groot voor op de rand :')!

Heeft iemand nog een fantastische tip?

Oh ja het moet ook nog eens wit, goud nachtblauw of goudgeel zijn :7 zonder chroomkleur details.

https://label6.nl/product(...)e-portia-lene-bjerre

https://www.hsdw.nl/zeeppomp-glamour-goud.html

https://www.caatjeswinkel(...)penser-wit-met-hout/
KuikenGuppy
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:56:11 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211411662
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van :').
KuikenGuppy
  zondag 26 november 2023 @ 08:04:43 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211428166
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Truien het volgende:

[..]
Ja, het ziet er heel echt uit. Ik vind het een aanrader! 😁
Waar komt de jouwe vandaan?
Resistance is futile.
pi_211428174
Ik vind nepbloemen kitscherig. Dochter wilde laatst een nepplant in d'r kamer. Waar is het misgegaan in de opvoeding? ;(

Mag ik een voorstel doen voor droogbloemen? Ik wil daar nog eens een projectje van maken, de juiste bloemen zelf zaaien en op den duur drogen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 november 2023 @ 12:12:29 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211429997
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind nepbloemen kitscherig.
Vond ik ook altijd, maar tegenwoordig heb je er bij die echt prachtig zijn en niet van echt te onderscheiden.

Ik heb een boeket samengesteld van kunstbloemen bij de Blokker, hij staat bij ons in de hal op een plek die te donker is voor echte bloemen (en daardoor valt het nog minder op dat ze niet echt zijn).
KuikenGuppy
  zondag 26 november 2023 @ 12:26:02 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_211430107
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Burdie het volgende:
Tevens graag je tip hoe je zo'n rituals ding sloopt, want na een paar jaar ben ik daar wel een beetje flauw van :').
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:27:40 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430121
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Misschien waren ze vruuger beter? Bij die van boven komt de zeep langs het pompje omhoog in plaats van er door. En bij die van beneden komt het pompje niet meer omhoog als je hem indrukt.
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?

https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 26 november 2023 @ 12:27:46 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_211430122
Ik wil ook nog een keer een echt goed nepboeket. Ik heb er een prachtig plekje in de kamer voor en dat is te donker voor een kamerplant. Droogbloemen zijn geen succes met de katten.

Er staat nu iets cheaps van ikea. Ik wil graag iets moois maar ik moet steeds zo huilen van de prijzen. :')
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:28:23 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_211430133
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:27 schreef Molo het volgende:

[..]
Had je deze niet-wegwerp versie ook al geprobeerd?

https://www.rituals.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
disclaimer
  zondag 26 november 2023 @ 12:28:54 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430136
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee, maar omdat vierkant helaas ook te groot.
Oh dacht dat ie ook plat was, bummer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')