Het is geen beweegbaar raam dus dan moet je wel serieus je best doen om hier een nooduitgang van te makenquote:Op donderdag 12 december 2024 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is dat de nooduitgang van de kelder
Ook een leuk idee maar ik denk dat lichtinval hier wel een issue zou zijn, zelfs voor een schaduw liefhebber.quote:Op donderdag 12 december 2024 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie mijlpaal!
Kun je er niet een klimplant neerzetten, bijv. een klimhortensia? Dan valt e.e.a. minder op.
Vergeleken met mijn schoonouders in een tussenwoning van 140m, stoken we ruim 1/3 minder (wij hebben 100m).quote:Op donderdag 12 december 2024 22:36 schreef Managarm het volgende:
De tijd vliegt, is het alweer een jaar, mooi dat dit klaar is. Ik zag dat de vloerisolatie er ook in zit, dat scheelt een partij stookkosten.
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooiquote:Op zondag 19 januari 2025 07:33 schreef Seven. het volgende:
OK, en aan het pinnen geweest. Ik moet wel nog met Six. overleggen maar dit zou ik wel willen qua sfeer en kleuren:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Niet in groen maar dit vind ik echt heel tof qua colour blocking. Dat staat me sowieso tegen, dat we muurtje oranje, muurtje groen, muurtje en plafond beige hebben nu. Ik zou best een donkerder plafond willen, die van ons is 248cm hoog. Wel goed nadenken wat dit gaat doen met een lange rechthoekige ruimte.
[ link | afbeelding ]
Goed idee van @:monsterd. om een wandmeubel om de doorgang naar de keuken te bouwen:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Six. is nog niet overtuigd van een wandmeubel, maar een donkerder plafond ziet hij wel zitten. Ik ben er zelf niet bang voor maar OK, ik had dan ook bij voorkeur het plafond oranje gezien een jaar geledenquote:Op zondag 19 januari 2025 17:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooiIk denk dat het alles mooi bij elkaar trekt. Het dressoir zou ik laten staan waar hij nu ook staat.
Het plafond verven met een donkere kleur zou ik niet aandurven omdat het al niet hoog is, ik zou bang zijn dat het nog lager gaat ogen.
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇quote:Op maandag 20 januari 2025 21:03 schreef Seven. het volgende:
Toen ik thuiskwam, bleek dat Six. alvast begonnen was met onze wisseltruc. Het eetgedeelte ben ik helemaal blij mee, dat is echt wel een goeie zet. Tuinzicht is ook een dikke
.
We hebben 2 opstellingen geprobeerd, die in het echt veel beter uit de verf komen dan op de foto:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor nu laten we het even in de tweede opstelling staan. Wat we morgen gaan doen is de hocker uit het midden halen en omwisselen met het gedeelte bij de keuken, en dan nog een cm of 10-20 naar achteren. En mogelijk nemen we dan alsnog afscheid van de hocker, maar die zit nu nog vast aan een ander deel, en we waren wel klaar met schuiven voor vandaag.
Let niet op de troepquote:Op maandag 20 januari 2025 22:07 schreef SV-tje het volgende:
[..]
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇
Bijkleurende jasquote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Let niet op de troep![]()
.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De salontafel en buffetkast gaan er allebei uit. Ook nu ze er nog staan is de omloop rond de tafel prima. Maar als ze weg zijn, dan is het echt een royale omloop en dan kan de tafel weer shinen als pronkstuk. Ik wil er eigenlijk nog Poulsen PH5 lampen bij:
[ afbeelding ]
De Eames stoel gaat dan in de rechterhoek in plaats van links. Ik denk dat de booglamp dan ook mee verhuist.
Dat betekent dan weer dat de planken op de muur gaan die nu nog oranje is.
De plant staat daar omdat we 'm daar nu eenmaal kwijt kunnen. Kan best zijn dat die uiteindelijk in de erker gaat wonen. In de erker doen we geen vensterbanken, maar een plank over de hele diepte. Dus dat wordt dan speelhoek voor Colin.
De wisseltruc met de hocker en het middendeel van de bank is prima gelukt trouwens.
Dit zijn mijn twee favoriete plaatjes. Ik ben een groot voorstander van de wandkast, en dan in dezelfde afwerking als de dagkanten. En ik vind de kleurstelling van de eerste foto mooi: warm maar niet te lieflijk door het zwarte meubilair.quote:
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:13 schreef Seven. het volgende:
Allemaal goeie ideeën, misschien gaan we nog schuiven. Maar voorlopig wil ik alleen op de bank liggen en uitzieken.
Wat het lastig maakt is dat ik wel perse wil liggen ipv zitten op de bank.
Dit hebben we geprobeerd. Er kunnen max 3 elementen naast elkaar staan dus dan wordt het zo een tetrisblokje. Six. vindt de u-vorm niet mooi met maar 1 element ertussen, ik was dat wel met hem eens.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:46 schreef Zedi het volgende:
[..]
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.
Hier nog eens over nagedacht. Six. kan in de huidige opstelling niet lekker TV kijken dus hij is constant aan het schuiven. Drie elementen diep en drie elementen breed past best, maar het is wel een beetje proppen. De hoekbank is wel zo'n beetje de meest standaard indeling die je maar kunt verzinnen, en daar hou ik niet van.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef laziness het volgende:
Waarom als het losse elementen zijn alles aan elkaar?
Het voordeel van elementen is juist dat je allerlei opstellingen kan maken zonder groot blok. Ik snap wel dat de ruimte beperkt is maar je kan er wel mee spelen. Zijkant tegen rug, rug tegen rug. Misschien is er nog een fijnere opstelling te vinden als je de delen meer uit elkaar haalt.
Haha, het is ook wel beetje abstracte kunstquote:Op maandag 27 januari 2025 23:32 schreef AnneX het volgende:
Heel erg sorry…alleen snap ik geen snars van de schetsen. 😎
Toen wij nog zo’n prachtige joekel van een bank / 2 x 2 1/2 elementen hadden, schoof ik graag.
Oa. ‘ s Winters de rugleuning richting tuin en zomers met zicht op de tuin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 07:45 schreef Tegan het volgende:
Optie vijf; met rugleuningen aan de buitenkanten.Gewoon een mega ligbedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Er komt (dit jaar) geen andere bank, tenzij we weer een fantastische marktplaats deal tegen komen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:15 schreef Puala het volgende:
Ik zou terug gaan naar hoe t was ipv dit proberen te laten werken. Of een andere bank kopen.
Jawel maar dan kun je schuiven en Colin is wel klein genoeg om erbij te passen.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:36 schreef Burdie het volgende:
Krijgen jullie nooit visite die op de bank wil zitten? En mogen de kinderen er niet bij?
Ja, ik ben ook niet direct overtuigdquote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:50 schreef archito het volgende:
Als ik zou moeten kiezen dan denk ik optie 2. Die voelt qua positie van rugleuningen het meest logisch waardoor je een rustig eiland krijgt en een minder massief blok. Maar zou het ook wel in de ruimte moeten zien of op een plattegrond van de gehele kamer of het echt zal werken.
We gaan het zien.. twee delen is genoeg maar het hoekje links naast de deur maakt dat je je hoofd 90 graden moet draaien en dat is niet fijn. Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.
Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.
Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:
[ afbeelding ]
Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
Leuk! Mooie ruimte heb je ook.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 12:59 schreef laziness het volgende:
Ondanks dat ik zei spelen met de elementen is je ruimte te klein om al deze elementen goed te laten passen op deze plek denk ik. Dan moet je bereid zijn niet alle onderdelen te gebruiken.
Wij hebben zelf dit maar dat is een veel grotere ruimte.
[ link | afbeelding ]
Wij hadden in het vorige huis ook maar één bank en ondanks dat we maar met z’n drieën zijn kunnen we nu in ieder geval de visite goed kwijt![]()
Wij hebben verschillende indelingen laten tekenen bij Eijerkamp. Dat advies kost ¤85. Anders waren we ook voor een veel traditionelere opstelling gegaan. Wij waren blij met een out of de box idee.
Ik ben nog niet terug in dit topic of het gaat weer over kussentjes?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:01 schreef Seven. het volgende:
Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.
quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.
Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.
Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:
[ afbeelding ]
Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
Als er visite is dan kun je twee elementen los maken en iets verder plaatsen, dan heb je ineens een traditionele twee- en drie-zitbank.quote:
Haha, er moeten wel nog een keer nieuwe kussentjesquote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben nog niet terug in dit topic of het gaat weer over kussentjes?
o kussentjes?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben nog niet terug in dit topic of het gaat weer over kussentjes?
Deze komt prima uit de vergelijking, ik zet 'm door naar Six.quote:Op zondag 2 februari 2025 18:59 schreef laziness het volgende:
Wij hebben houten jaloezieën van deze partij. (Ook plissé trouwens) Hebben ze zelf ingemeten.
https://www.raambekledingnederland.nl/
Aangezien de showroom in onze oude woonplaats zit zijn we daar ook wel eens geweest. Geen louche onderneming.
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.quote:Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Www.raamdecoratie.com kan ik van harte aanbevelen
Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieënquote:Op zondag 2 februari 2025 23:54 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hebben ze (op de slaapkamers en overlopen) van de Gamma maatwerk. Regelmatig 30% korting.
Ze komen ook monteren als je wil.quote:Op maandag 3 februari 2025 06:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze komt prima uit de vergelijking, ik zet 'm door naar Six.
[..]
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.
[..]
Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieën.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |