abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2024 @ 19:24:02 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849091
Six. heeft een jaartje gebuffeld maar het is 'm gelukt. Het laatste raam zit erin! _O_

*O* *O* *O*

Dit stuk van de muur is wel een beetje ratjetoe geworden. Het plan is om alles in RAL9010 te doen. Six. stelt voor om er een aantal vogelhuisjes en dat soort dingen op te hangen, best leuk idee :) .

Blij dat dit erop zit. Hierna vooral klussen die minder zwaar zijn en die veel beter aansluiten op wat Six. leuk vindt: timmeren en afwerken.
Resistance is futile.
pi_215850944
Is dat de nooduitgang van de kelder :?
  donderdag 12 december 2024 @ 22:00:42 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215851651
quote:
6s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is dat de nooduitgang van de kelder :?
Het is geen beweegbaar raam dus dan moet je wel serieus je best doen om hier een nooduitgang van te maken :+ . Denk gewoon voor licht. Het was ook een enorm tochtgat.
Resistance is futile.
pi_215852150
Mooie mijlpaal!

Kun je er niet een klimplant neerzetten, bijv. een klimhortensia? Dan valt e.e.a. minder op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215852203
De tijd vliegt, is het alweer een jaar, mooi dat dit klaar is. Ik zag dat de vloerisolatie er ook in zit, dat scheelt een partij stookkosten.
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:52:58 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215853381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie mijlpaal!

Kun je er niet een klimplant neerzetten, bijv. een klimhortensia? Dan valt e.e.a. minder op.
Ook een leuk idee maar ik denk dat lichtinval hier wel een issue zou zijn, zelfs voor een schaduw liefhebber.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:55:12 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215853387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:36 schreef Managarm het volgende:
De tijd vliegt, is het alweer een jaar, mooi dat dit klaar is. Ik zag dat de vloerisolatie er ook in zit, dat scheelt een partij stookkosten.
Vergeleken met mijn schoonouders in een tussenwoning van 140m, stoken we ruim 1/3 minder (wij hebben 100m).
Resistance is futile.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:19:09 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216336879
Six. doet het even rustig aan. Er is in de afgelopen weken een klein beetje geklust. De dagkanten voor de tuindeuren zijn op maat gezaagd, geschuurd en gebeitst. De muren moeten nog bijgewerkt worden maar het zit er weer superstrak in en we zijn er heel blij mee O+ .

Het bijwerken moet straks bij alle ramen dus 3 van de 4 muren moeten dan gesausd worden... Dus toen opperde ik om dan te gaan voor andere kleuren. En van daaruit kwamen we eigenlijk al snel op het plan om de hele indeling van de woon- en eetkamer te veranderen :P .

We hebben heel veel mooie spullen maar niets komt hier echt heel mooi tot z'n recht. Er staat gewoon teveel. Het is wel allemaal heel praktisch en makkelijk ingedeeld. En dat willen we verbeteren. Maar dus, eerst gaat Six. de dagkanten zelf afmaken en helemaal afwerken, dan schilderen en herinrichten.

Even grofweg de ideeën:

De kleuren zelf weten we nog niet. Ikzelf hou echt heel erg van het oranje, het groen ben ik wel klaar mee. En zolang het vrolijke, warme en zachte tinten zijn, kan het me haast niet gek genoeg.

We willen de woonkamer en eetkamer omdraaien, zodat we het zitgedeelte aan de tuinkant hebben. En we moeten nodig afscheid nemen de nodige tierelantijnmeukjes, en wat meubels.

Het salontafeltje is een Ikea marktplaats dingetje en kan weg. De eetkamerstoelen wil ik al jaren vervangen maar geen superhoge prioriteit want de huidige zitten wel heel lekker (tenzij we toevallig ergens tegenaan lopen).

Dressoir is een echte Macintosh en zware kwaliteit. Ik ben er nog steeds verliefd op O+ en het is ook het duurste meubelstuk in huis. Ik vind de combinatie met de TV minder, zelfs al is hebben we The Frame meestal op schilderij modus.

Six. wil de TV dan op de plek van de lamp achter in de hoek om zicht op de tuin te garanderen. Ik ben daar niet zo happig op.

Deze bank is modulair en kan dus in twee stukken opgedeeld worden (evt met leuk tafeltje tussen twee gedeelten O+ ).

Hele mooie set (ook juist met die lamp indien juist geplaatst), maar het komt in deze hoek gepropt niet mooi tot z'n recht. De hocker kan evt op zolder.

Deze buffetkast is op zich heel leuk, maar het is ook steevast een bende bovenop en meubeltje zelf is geen goeie kwaliteit. Deze mag weg.

Als we woonkamer en eetkamer gaan wisselen, dan wil ik zelf liefst hier de TV (in een grote muur vullende kast, of boven m'n dressoir). Six. zegt terecht dat hij niet de keuken in wil kijken en dat snap ik ook. Dus dan zou er wel iets van een (taats?) deur naar de keuken moeten komen.

Resistance is futile.
  zondag 19 januari 2025 @ 07:33:29 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216351076
OK, en aan het pinnen geweest. Ik moet wel nog met Six. overleggen maar dit zou ik wel willen qua sfeer en kleuren:

Niet in groen maar dit vind ik echt heel tof qua colour blocking. Dat staat me sowieso tegen, dat we muurtje oranje, muurtje groen, muurtje en plafond beige hebben nu. Ik zou best een donkerder plafond willen, die van ons is 248cm hoog. Wel goed nadenken wat dit gaat doen met een lange rechthoekige ruimte.

Goed idee van @monsterd. om een wandmeubel om de doorgang naar de keuken te bouwen:

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 19-01-2025 07:40:34 ]
Resistance is futile.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:01:17 #110
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216357457
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:33 schreef Seven. het volgende:
OK, en aan het pinnen geweest. Ik moet wel nog met Six. overleggen maar dit zou ik wel willen qua sfeer en kleuren:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Niet in groen maar dit vind ik echt heel tof qua colour blocking. Dat staat me sowieso tegen, dat we muurtje oranje, muurtje groen, muurtje en plafond beige hebben nu. Ik zou best een donkerder plafond willen, die van ons is 248cm hoog. Wel goed nadenken wat dit gaat doen met een lange rechthoekige ruimte.

[ link | afbeelding ]

Goed idee van @:monsterd. om een wandmeubel om de doorgang naar de keuken te bouwen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooi O+ Ik denk dat het alles mooi bij elkaar trekt. Het dressoir zou ik laten staan waar hij nu ook staat.
Het plafond verven met een donkere kleur zou ik niet aandurven omdat het al niet hoog is, ik zou bang zijn dat het nog lager gaat ogen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 19 januari 2025 @ 19:06:22 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216358615
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:01 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooi O+ Ik denk dat het alles mooi bij elkaar trekt. Het dressoir zou ik laten staan waar hij nu ook staat.
Het plafond verven met een donkere kleur zou ik niet aandurven omdat het al niet hoog is, ik zou bang zijn dat het nog lager gaat ogen.
Six. is nog niet overtuigd van een wandmeubel, maar een donkerder plafond ziet hij wel zitten. Ik ben er zelf niet bang voor maar OK, ik had dan ook bij voorkeur het plafond oranje gezien een jaar geleden :+ .

Het zou dan de middelste kleur worden, dus niet super donker.

Dressoir laten staan kan zeker. Six. wil 'm graag tegen de achterkant van de bank als roomdivider, vind ik ook wel een interessant idee.
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2025 @ 21:03:14 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216372381
Toen ik thuiskwam, bleek dat Six. alvast begonnen was met onze wisseltruc :D . Het eetgedeelte ben ik helemaal blij mee, dat is echt wel een goeie zet. Tuinzicht is ook een dikke ^O^ .

We hebben 2 opstellingen geprobeerd, die in het echt veel beter uit de verf komen dan op de foto:

Voor nu laten we het even in de tweede opstelling staan. Wat we morgen gaan doen is de hocker uit het midden halen en omwisselen met het gedeelte bij de keuken, en dan nog een cm of 10-20 naar achteren. En mogelijk nemen we dan alsnog afscheid van de hocker, maar die zit nu nog vast aan een ander deel, en we waren wel klaar met schuiven voor vandaag.
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2025 @ 22:07:43 #113
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216373244
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 21:03 schreef Seven. het volgende:
Toen ik thuiskwam, bleek dat Six. alvast begonnen was met onze wisseltruc :D . Het eetgedeelte ben ik helemaal blij mee, dat is echt wel een goeie zet. Tuinzicht is ook een dikke ^O^ .

We hebben 2 opstellingen geprobeerd, die in het echt veel beter uit de verf komen dan op de foto:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Voor nu laten we het even in de tweede opstelling staan. Wat we morgen gaan doen is de hocker uit het midden halen en omwisselen met het gedeelte bij de keuken, en dan nog een cm of 10-20 naar achteren. En mogelijk nemen we dan alsnog afscheid van de hocker, maar die zit nu nog vast aan een ander deel, en we waren wel klaar met schuiven voor vandaag.
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_216374855
Team opstelling #2 met hocker aan uiteinde bij keuken (voor wat meer “lucht” daar).
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:41:14 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_216383473
Ook team 2, mooi gedefinieerde zithoek krijg je hiermee. *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:44:13 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216383526
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:07 schreef SV-tje het volgende:

[..]
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇
Let niet op de troep :+ :') .

De salontafel en buffetkast gaan er allebei uit. Ook nu ze er nog staan is de omloop rond de tafel prima. Maar als ze weg zijn, dan is het echt een royale omloop en dan kan de tafel weer shinen als pronkstuk. Ik wil er eigenlijk nog Poulsen PH5 lampen bij:

De Eames stoel gaat dan in de rechterhoek in plaats van links. Ik denk dat de booglamp dan ook mee verhuist.

Dat betekent dan weer dat de planken op de muur gaan die nu nog oranje is.

De plant staat daar omdat we 'm daar nu eenmaal kwijt kunnen. Kan best zijn dat die uiteindelijk in de erker gaat wonen. In de erker doen we geen vensterbanken, maar een plank over de hele diepte. Dus dat wordt dan speelhoek voor Colin.

De wisseltruc met de hocker en het middendeel van de bank is prima gelukt trouwens.
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2025 @ 20:45:25 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216383542
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Let niet op de troep :+ :') .

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

De salontafel en buffetkast gaan er allebei uit. Ook nu ze er nog staan is de omloop rond de tafel prima. Maar als ze weg zijn, dan is het echt een royale omloop en dan kan de tafel weer shinen als pronkstuk. Ik wil er eigenlijk nog Poulsen PH5 lampen bij:

[ afbeelding ]

De Eames stoel gaat dan in de rechterhoek in plaats van links. Ik denk dat de booglamp dan ook mee verhuist.

Dat betekent dan weer dat de planken op de muur gaan die nu nog oranje is.

De plant staat daar omdat we 'm daar nu eenmaal kwijt kunnen. Kan best zijn dat die uiteindelijk in de erker gaat wonen. In de erker doen we geen vensterbanken, maar een plank over de hele diepte. Dus dat wordt dan speelhoek voor Colin.

De wisseltruc met de hocker en het middendeel van de bank is prima gelukt trouwens.
Bijkleurende jas :Y
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:49:04 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216383585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef maily het volgende:

[..]
Bijkleurende jas :Y
M'n Expresso jasje O+
Resistance is futile.
pi_216388522
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:33 schreef Seven. het volgende:

Dit zijn mijn twee favoriete plaatjes. Ik ben een groot voorstander van de wandkast, en dan in dezelfde afwerking als de dagkanten. En ik vind de kleurstelling van de eerste foto mooi: warm maar niet te lieflijk door het zwarte meubilair.

Van de bank in de tweede opstelling ben ik geen fan. Ziet er heel massief uit, geeft minder gevoel van ruimte en blokkeert een mogelijk pad. Ik zou voor de eerste opstelling gaan met hocker aan de andere kant. En een lekker groot kleed erbij. Eventueel kun je bij wijze van compromis de hocker vervangen door een van de elementen. Dan heb je wat meer volwaardige zitplekken maar blokkeer je de beweegmogelijkheden niet zoals in de tweede oplstelling.
  woensdag 22 januari 2025 @ 12:02:09 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216388846
Waarom als het losse elementen zijn alles aan elkaar?

Het voordeel van elementen is juist dat je allerlei opstellingen kan maken zonder groot blok. Ik snap wel dat de ruimte beperkt is maar je kan er wel mee spelen. Zijkant tegen rug, rug tegen rug. Misschien is er nog een fijnere opstelling te vinden als je de delen meer uit elkaar haalt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:13:14 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216393241
Allemaal goeie ideeën, misschien gaan we nog schuiven. Maar voorlopig wil ik alleen op de bank liggen en uitzieken.

Wat het lastig maakt is dat ik wel perse wil liggen ipv zitten op de bank.
Resistance is futile.
pi_216393729
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:13 schreef Seven. het volgende:
Allemaal goeie ideeën, misschien gaan we nog schuiven. Maar voorlopig wil ik alleen op de bank liggen en uitzieken.

Wat het lastig maakt is dat ik wel perse wil liggen ipv zitten op de bank.
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:59:41 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216393992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:46 schreef Zedi het volgende:

[..]
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.
Dit hebben we geprobeerd. Er kunnen max 3 elementen naast elkaar staan dus dan wordt het zo een tetrisblokje. Six. vindt de u-vorm niet mooi met maar 1 element ertussen, ik was dat wel met hem eens.

Het idee van wooneiland spreekt me wel heel erg aan trouwens.
Resistance is futile.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:47:29 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216424804
Colin slaapt een nachtje bij oma. Mooie klusgelegenheid nu Six. hersteld is van een middenoorontsteking. Sneak preview:

Resistance is futile.
  maandag 27 januari 2025 @ 23:06:06 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216455723
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef laziness het volgende:
Waarom als het losse elementen zijn alles aan elkaar?

Het voordeel van elementen is juist dat je allerlei opstellingen kan maken zonder groot blok. Ik snap wel dat de ruimte beperkt is maar je kan er wel mee spelen. Zijkant tegen rug, rug tegen rug. Misschien is er nog een fijnere opstelling te vinden als je de delen meer uit elkaar haalt.
Hier nog eens over nagedacht. Six. kan in de huidige opstelling niet lekker TV kijken dus hij is constant aan het schuiven. Drie elementen diep en drie elementen breed past best, maar het is wel een beetje proppen. De hoekbank is wel zo'n beetje de meest standaard indeling die je maar kunt verzinnen, en daar hou ik niet van.

In onderstaande opstelling kunnen we allebei TV kijken, en dit maakt maximaal gebruik van het tuinzicht. En we kunnen nog een beetje spelen door bijvoorbeeld 2 hoeken tegen elkaar aan te zetten op het eind, of door ergens een houten tafeltje tussen te de fabriceren en dan gaten te laten vallen. We kunnen zelfs het kortere deel een stuk richting de TV zetten (en dan de hoek in de muur volgen. Nadeel is wel alsnog 3 diep. En Six. houdt er niet van ('stationshal' hoor ik hem steeds zeggen) :P .

Fuck it, al tijden geen poll gedaan :+ :

Optie 1

Optie 2

Optie 3

Optie 4

[ Bericht 19% gewijzigd door Seven. op 27-01-2025 23:14:14 ]
Resistance is futile.
  maandag 27 januari 2025 @ 23:15:25 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216455806
Stemmen maar :+

POLL
Resistance is futile.
pi_216455927
Heel erg sorry…alleen snap ik geen snars van de schetsen. 😎

Toen wij nog zo’n prachtige joekel van een bank / 2 x 2 1/2 elementen hadden, schoof ik graag.
Oa. ‘ s Winters de rugleuning richting tuin en zomers met zicht op de tuin.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 06:42:25 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216456346
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 23:32 schreef AnneX het volgende:
Heel erg sorry…alleen snap ik geen snars van de schetsen. 😎

Toen wij nog zo’n prachtige joekel van een bank / 2 x 2 1/2 elementen hadden, schoof ik graag.
Oa. ‘ s Winters de rugleuning richting tuin en zomers met zicht op de tuin.

Haha, het is ook wel beetje abstracte kunst :P . We hebben 2 hoekelementen, 2 rechte elementen en 1 hocker.

Dus optie 1: driezits bank richting de tuin, met een recht element en de hocker tegen de rugleuning van de driezits gezet.

Helpt dit? :+
Resistance is futile.
pi_216456350
Euh. Neen😂

Anders ben jij altijd duidelijk😎
pi_216456486
Optie vijf; met rugleuningen aan de buitenkanten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 08:08:37 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216456554
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 23:15 schreef Seven. het volgende:
Stemmen maar :+

[poll=8405]
#teamsix
Dit lijkt me echt niks!
pi_216456905
Ik zou terug gaan naar hoe t was ipv dit proberen te laten werken. Of een andere bank kopen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 09:36:18 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216457048
Krijgen jullie nooit visite die op de bank wil zitten? En mogen de kinderen er niet bij?
KuikenGuppy
pi_216457146
Als ik zou moeten kiezen dan denk ik optie 2. Die voelt qua positie van rugleuningen het meest logisch waardoor je een rustig eiland krijgt en een minder massief blok. Maar zou het ook wel in de ruimte moeten zien of op een plattegrond van de gehele kamer of het echt zal werken.
pi_216457440
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @Tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @Tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:

Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:36:45 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216457957
Oh ja, dit topic was er ook nog!
*O* TeamSix. *O*
Straks even lezen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:59:04 #137
244125 laziness
pi_216458673
Ondanks dat ik zei spelen met de elementen is je ruimte te klein om al deze elementen goed te laten passen op deze plek denk ik. Dan moet je bereid zijn niet alle onderdelen te gebruiken.

Wij hebben zelf dit maar dat is een veel grotere ruimte.

Wij hadden in het vorige huis ook maar één bank en ondanks dat we maar met z’n drieën zijn kunnen we nu in ieder geval de visite goed kwijt :+

Wij hebben verschillende indelingen laten tekenen bij Eijerkamp. Dat advies kost ¤85. Anders waren we ook voor een veel traditionelere opstelling gegaan. Wij waren blij met een out of de box idee.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 13:51:36 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216459279
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 07:45 schreef Tegan het volgende:
Optie vijf; met rugleuningen aan de buitenkanten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een mega ligbed :+
Resistance is futile.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 14:01:51 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216459374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:15 schreef Puala het volgende:
Ik zou terug gaan naar hoe t was ipv dit proberen te laten werken. Of een andere bank kopen.
Er komt (dit jaar) geen andere bank, tenzij we weer een fantastische marktplaats deal tegen komen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:36 schreef Burdie het volgende:
Krijgen jullie nooit visite die op de bank wil zitten? En mogen de kinderen er niet bij?
Jawel maar dan kun je schuiven en Colin is wel klein genoeg om erbij te passen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:50 schreef archito het volgende:
Als ik zou moeten kiezen dan denk ik optie 2. Die voelt qua positie van rugleuningen het meest logisch waardoor je een rustig eiland krijgt en een minder massief blok. Maar zou het ook wel in de ruimte moeten zien of op een plattegrond van de gehele kamer of het echt zal werken.
Ja, ik ben ook niet direct overtuigd ;) .

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:

[ afbeelding ]

Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
We gaan het zien.. twee delen is genoeg maar het hoekje links naast de deur maakt dat je je hoofd 90 graden moet draaien en dat is niet fijn. Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:59 schreef laziness het volgende:
Ondanks dat ik zei spelen met de elementen is je ruimte te klein om al deze elementen goed te laten passen op deze plek denk ik. Dan moet je bereid zijn niet alle onderdelen te gebruiken.

Wij hebben zelf dit maar dat is een veel grotere ruimte.
[ link | afbeelding ]

Wij hadden in het vorige huis ook maar één bank en ondanks dat we maar met z’n drieën zijn kunnen we nu in ieder geval de visite goed kwijt :+

Wij hebben verschillende indelingen laten tekenen bij Eijerkamp. Dat advies kost ¤85. Anders waren we ook voor een veel traditionelere opstelling gegaan. Wij waren blij met een out of de box idee.
Leuk! Mooie ruimte heb je ook.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 14:22:43 #140
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216459633
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:01 schreef Seven. het volgende:
Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.
Ik ben nog niet terug in dit topic of het gaat weer over kussentjes? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216461411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

[ afbeelding ]

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gewoon een mega ligbed :+
Als er visite is dan kun je twee elementen los maken en iets verder plaatsen, dan heb je ineens een traditionele twee- en drie-zitbank.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 19:31:48 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216462229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Haha, er moeten wel nog een keer nieuwe kussentjes :+
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2025 @ 21:08:31 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216463906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
o kussentjes?

#triggered :P
  zondag 2 februari 2025 @ 18:41:50 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216525958
Vandaag gaat het niet over kussentjes maar zonwering. We hopen komende week een bestelling te plaatsen voor beneden en ik sla achterover van de prijzen :+ .

We liggen wel op 1 lijn. Luxaflex met lamellen van 5cm in taupe of donkerbeige met brede ladderband.

Vandaag ff wezen kijken bij Leen Bakker en Kwantum. De voorkeur gaat wel uit naar hout, aluminium voelt wel echt een beetje flimsy in vergelijking met de houten jaloezien. Maar zelfs bij de Kwantum gaan we nog wel over 1000 euro heen.

We zagen bij jaloezieen.nl wel prima prijzen voor aluminium, maar blijkt echt een louche onderneming te zijn met een wirwar van BV's en holdings.

Oh, Colin vroeg een werknemer van Leen Bakker 'heb jij dikke buik' :') . Hij kan pas sinds een paar maanden goed praten, tijd om aan de beleefdheidsvormen te werken :+ .
Resistance is futile.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:59:45 #145
244125 laziness
pi_216526210
Wij hebben houten jaloezieën van deze partij. (Ook plissé trouwens) Hebben ze zelf ingemeten.

https://www.raambekledingnederland.nl/

Aangezien de showroom in onze oude woonplaats zit zijn we daar ook wel eens geweest. Geen louche onderneming.
pi_216527779
Www.raamdecoratie.com kan ik van harte aanbevelen
Vakman pur sang
pi_216529985
Wij hebben ze (op de slaapkamers en overlopen) van de Gamma maatwerk. Regelmatig 30% korting.
pi_216529996
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sport_Life op 02-02-2025 23:56:10 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 06:13:49 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216530683
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:59 schreef laziness het volgende:
Wij hebben houten jaloezieën van deze partij. (Ook plissé trouwens) Hebben ze zelf ingemeten.

https://www.raambekledingnederland.nl/

Aangezien de showroom in onze oude woonplaats zit zijn we daar ook wel eens geweest. Geen louche onderneming.
Deze komt prima uit de vergelijking, ik zet 'm door naar Six.

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Www.raamdecoratie.com kan ik van harte aanbevelen
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:54 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hebben ze (op de slaapkamers en overlopen) van de Gamma maatwerk. Regelmatig 30% korting.

Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieën ;) .
Resistance is futile.
pi_216530826
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Deze komt prima uit de vergelijking, ik zet 'm door naar Six.
[..]
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.
[..]
Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieën ;) .
Ze komen ook monteren als je wil.
Of ze het hebben weet ik niet.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')