abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:34:01 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219601895
Six. heeft vandaag de uittrekbare werkbladen in de keuken gezet. Mooi moment om de handigste kastinrichting en Ikea keukenhacks eens op een rijtje te zetten.

Een vaatwasser kan normaal helemaal niet een hoge kast (bij Ikea). Eigenlijk kan dat alleen onder een aanrecht en dan geen kast eronder, waardoor de vaatwasser altijd los tussen twee kasten in staat. Six. heeft de onderkant van de hoge kast gezaagd en de bovenkant tussen de twee kasten ernaast gehangen.

Vervolgens hebben we de laden en kasten er omheen zo ingedeeld dat we gewoon naast de vaatwasser kunnen blijven staan bij het uitladen.

Dit is een Kesseböhmer inrichting (ooit voor onze vorige keuken getipt door @Leandra ). Hierin doen we alle zware voorraad want dit ding is oersterk. De inrichting staat op een zware rail die je op de bodem van de kast monteert.

Vervolgens de grijpvoorraad, hierin doen we alles wat niet al te zwaar is. Bakspullen, thee/koffie, brood, beleg en noem maar op. Dit is de Utrusta kast (@AnneX heb jij deze nou ook?). Dit is een dikke aanrader, maar zeker niet geschikt voor je potten en flessen.

Daarna hebben we de keukenapparatuur kast. De keukenmachine, airfryer en contactgrill staan op een uittrekbaar werkblad. Heel benieuwd hoe dit gaat bevallen, het lijkt me bijzonder prettig om niet meer met dat spul te hoeven slepen in ieder geval. Er komen nog 1 of 2 vaste planken bij.

Dit is nog wat rommelig, want nog niet volledig ingericht. Maar in de draadmanden hebben we dus bakpapier, aluminiumfolie en plastic folie, diepvrieszakjes en andere plastic tasjes. Voor de planken eronder en erboven hebben we nog niet direct een bestemming.

Daarna een kast met alleen planken. Voorlopig maar even wat dozen ingezet die we na de schilderklus in de woonkamer weer kunnen uitpakken. De pakken drinken schuiven nog een kast op naar de draadmanden als die ruimte weer vrij is. Dus deze kast blijft nog wel even leeg.

En als laatste rechts nog de Utrusta schoonmaakkast, waar we zowel de dweilemmer, de gewone stofzuiger en de hand stofzuiger kwijt kunnen (en kunnen laden).

Vervolgens links naar de waskast. Ook hier weer een kwestie van Method kasten ombouwen. De onderkasten waar de wasmachine en droger op staan, zijn zwaar verstevigd. De bovenkasten zijn verankerd aan de wanden er omheen. En hier moeten nog 153 graden scharnieren op, anders kan het laatje van de wasmachine en het werkblad niet open :+ .

En dan nog de tassenkast (die eerder rood dan bruin is @ikweethetookniet oO/
) met elke mogelijke tas die we hier in huis hebben rondslingeren op verschillende plekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 26-12-2025 15:41:42 ]
Resistance is futile.
pi_219602370
Goeie hacks zeg!👍🏼

De Ultrusta staat hier ook. Dankzij jouw eerdere inventarisatie.
De kast staat zwaar verankerd aan de bovenkant.
“Voor de eeuwigheid” zeg ik dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Kesseböhmer inrichting heb ik gemist.🧑🎄
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:51:45 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219602920
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:09 schreef AnneX het volgende:

Die heb ik zelfs gemist, ik kan me niet herinneren dat ik die getipt heb, maar het zou kunnen dat ik dat destijds (toen ik met een keuken bezig was (2018-2021)) ergens gezien had en onder de indruk was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 december 2025 @ 17:20:19 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219603231
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:20 schreef archito het volgende:
Anders ga je lopen janken op de frontpage. Bij K&W doen we normaal tegen elkaar.
Ik zie het aan de reactie van Seven
Die is helemaal over de zeik, en is nu mij aan het blokkeren :|W

Archito :')
pi_219603858
Goed nagedacht zeg over die inrichting van de kasten. Erg interessant om te zien, erg handig allemaal.

Die tassenkast, is dat een Ikea kast die je geverfd hebt?
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:47:28 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219607227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 18:35 schreef NedKelly het volgende:
Goed nagedacht zeg over die inrichting van de kasten. Erg interessant om te zien, erg handig allemaal.

Die tassenkast, is dat een Ikea kast die je geverfd hebt?
Klopt! Dat is gewoon een Hemnes schoenenkast, en dan met de gouden Kalerum knopjes erop. Uit de onderste lade heb ik het tussenschotje gehaald omdat mijn laptoptas anders niet goed paste. Er is ook een lager maar breder model met 2x2 vakken die ik ook heb overwogen, maar mijn laptoptas past er niet in omdat die lades afzonderlijk te smal zijn. Op zich is die wel handiger voor alleen de losse tassenmeuk.

Ik heb 'm trouwens van marktplaats gehaald, zoals bijna al onze meubels. Ik ben ook nog op jacht naar kunstwerken voor aan de muur in de gang. een passpiegel in de inloopkast en twee vloerkleden.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:48:00 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219607243
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 december 2025 17:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ik zie het aan de reactie van Seven
Die is helemaal over de zeik, en is nu mij aan het blokkeren :|W

Archito :')
Niet al je grappen zijn even geslaagd, eerlijk is eerlijk :P .
Resistance is futile.
pi_219607288
Mijn kinderen zeggen nu ook steeds Six Seven met rare handgebaren.
Wat dit topic al niet losmaakt he?
Vakman pur sang
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:59:37 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_219607438
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:48 schreef Seven. het volgende:
Niet al je grappen zijn even geslaagd, eerlijk is eerlijk :P .
Klopt, ben blij dat jij begrijpt dat het grappig bedoelt is, niet iedereen hier begreep dat
  vrijdag 26 december 2025 @ 23:03:08 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219607485
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:09 schreef AnneX het volgende:
Goeie hacks zeg!👍🏼

De Ultrusta staat hier ook. Dankzij jouw eerdere inventarisatie.
De kast staat zwaar verankerd aan de bovenkant.
“Voor de eeuwigheid” zeg ik dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel gedoe maar dan heb je ook wat!

Wij hebben 'm niet extra verankerd, al hebben we wel een hele dikke balk achter de keuken. In het nieuwe gedeelte hebben we iets van 10cm ruimte achter de keuken omdat de buitenmuur op een bepaalde plek moest staan. Toevallig was dat 10cm meer dan we nodig hadden. Uiteindelijk heeft Six. het bestaande keukenblok ook nog een stukje naar voren gehaald om te zorgen dat de oude en nieuwe keuken strak in elkaar overlopen.

Wij leven er dan maar mee dat het drinken en de glazen potten en flessen niet in dezelfde kast staan :+ . De mandjes aan de deur kun je wel wat zwaarder belasten gelukkig.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 december 2025 @ 23:04:22 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219607508
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn kinderen zeggen nu ook steeds Six Seven met rare handgebaren.
Wat dit topic al niet losmaakt he?
Moet je dan elke keer aan ons denken?
Resistance is futile.
  vrijdag 26 december 2025 @ 23:05:21 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219607530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die heb ik zelfs gemist, ik kan me niet herinneren dat ik die getipt heb, maar het zou kunnen dat ik dat destijds (toen ik met een keuken bezig was (2018-2021)) ergens gezien had en onder de indruk was.
Ik kan het niet meer vinden maar ik heb er een Leandra associatie bij.
Resistance is futile.
pi_219607533
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Moet je dan elke keer aan ons denken?
Slechts 1 op de 6 keer maar ze zeggen het best vaak.
Vakman pur sang
  zaterdag 27 december 2025 @ 00:29:28 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219608607
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik kan het niet meer vinden maar ik heb er een Leandra associatie bij.
:D
Ik een @Claudia_x en @SV-tje associatie :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 27 december 2025 @ 01:31:21 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219609093
Ik heb op het forum één linkje gevonden...

Seven. in LIF / Perfect georganiseerde kasten

🤓😎
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 27 december 2025 @ 07:29:23 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219609905
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 01:31 schreef Leandra het volgende:
Ik heb op het forum één linkje gevonden...

Seven. in LIF / Perfect georganiseerde kasten

🤓😎
Haha, heb ik het mezelf aangeraden :+
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')