abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 december 2024 @ 19:24:02 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215849091
Six. heeft een jaartje gebuffeld maar het is 'm gelukt. Het laatste raam zit erin! _O_

*O* *O* *O*

Dit stuk van de muur is wel een beetje ratjetoe geworden. Het plan is om alles in RAL9010 te doen. Six. stelt voor om er een aantal vogelhuisjes en dat soort dingen op te hangen, best leuk idee :) .

Blij dat dit erop zit. Hierna vooral klussen die minder zwaar zijn en die veel beter aansluiten op wat Six. leuk vindt: timmeren en afwerken.
Resistance is futile.
pi_215850944
Is dat de nooduitgang van de kelder :?
  donderdag 12 december 2024 @ 22:00:42 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215851651
quote:
6s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is dat de nooduitgang van de kelder :?
Het is geen beweegbaar raam dus dan moet je wel serieus je best doen om hier een nooduitgang van te maken :+ . Denk gewoon voor licht. Het was ook een enorm tochtgat.
Resistance is futile.
pi_215852150
Mooie mijlpaal!

Kun je er niet een klimplant neerzetten, bijv. een klimhortensia? Dan valt e.e.a. minder op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215852203
De tijd vliegt, is het alweer een jaar, mooi dat dit klaar is. Ik zag dat de vloerisolatie er ook in zit, dat scheelt een partij stookkosten.
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:52:58 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215853381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Mooie mijlpaal!

Kun je er niet een klimplant neerzetten, bijv. een klimhortensia? Dan valt e.e.a. minder op.
Ook een leuk idee maar ik denk dat lichtinval hier wel een issue zou zijn, zelfs voor een schaduw liefhebber.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 december 2024 @ 01:55:12 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215853387
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 22:36 schreef Managarm het volgende:
De tijd vliegt, is het alweer een jaar, mooi dat dit klaar is. Ik zag dat de vloerisolatie er ook in zit, dat scheelt een partij stookkosten.
Vergeleken met mijn schoonouders in een tussenwoning van 140m, stoken we ruim 1/3 minder (wij hebben 100m).
Resistance is futile.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 23:19:09 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216336879
Six. doet het even rustig aan. Er is in de afgelopen weken een klein beetje geklust. De dagkanten voor de tuindeuren zijn op maat gezaagd, geschuurd en gebeitst. De muren moeten nog bijgewerkt worden maar het zit er weer superstrak in en we zijn er heel blij mee O+ .

Het bijwerken moet straks bij alle ramen dus 3 van de 4 muren moeten dan gesausd worden... Dus toen opperde ik om dan te gaan voor andere kleuren. En van daaruit kwamen we eigenlijk al snel op het plan om de hele indeling van de woon- en eetkamer te veranderen :P .

We hebben heel veel mooie spullen maar niets komt hier echt heel mooi tot z'n recht. Er staat gewoon teveel. Het is wel allemaal heel praktisch en makkelijk ingedeeld. En dat willen we verbeteren. Maar dus, eerst gaat Six. de dagkanten zelf afmaken en helemaal afwerken, dan schilderen en herinrichten.

Even grofweg de ideeën:

De kleuren zelf weten we nog niet. Ikzelf hou echt heel erg van het oranje, het groen ben ik wel klaar mee. En zolang het vrolijke, warme en zachte tinten zijn, kan het me haast niet gek genoeg.

We willen de woonkamer en eetkamer omdraaien, zodat we het zitgedeelte aan de tuinkant hebben. En we moeten nodig afscheid nemen de nodige tierelantijnmeukjes, en wat meubels.

Het salontafeltje is een Ikea marktplaats dingetje en kan weg. De eetkamerstoelen wil ik al jaren vervangen maar geen superhoge prioriteit want de huidige zitten wel heel lekker (tenzij we toevallig ergens tegenaan lopen).

Dressoir is een echte Macintosh en zware kwaliteit. Ik ben er nog steeds verliefd op O+ en het is ook het duurste meubelstuk in huis. Ik vind de combinatie met de TV minder, zelfs al is hebben we The Frame meestal op schilderij modus.

Six. wil de TV dan op de plek van de lamp achter in de hoek om zicht op de tuin te garanderen. Ik ben daar niet zo happig op.

Deze bank is modulair en kan dus in twee stukken opgedeeld worden (evt met leuk tafeltje tussen twee gedeelten O+ ).

Hele mooie set (ook juist met die lamp indien juist geplaatst), maar het komt in deze hoek gepropt niet mooi tot z'n recht. De hocker kan evt op zolder.

Deze buffetkast is op zich heel leuk, maar het is ook steevast een bende bovenop en meubeltje zelf is geen goeie kwaliteit. Deze mag weg.

Als we woonkamer en eetkamer gaan wisselen, dan wil ik zelf liefst hier de TV (in een grote muur vullende kast, of boven m'n dressoir). Six. zegt terecht dat hij niet de keuken in wil kijken en dat snap ik ook. Dus dan zou er wel iets van een (taats?) deur naar de keuken moeten komen.

Resistance is futile.
  zondag 19 januari 2025 @ 07:33:29 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216351076
OK, en aan het pinnen geweest. Ik moet wel nog met Six. overleggen maar dit zou ik wel willen qua sfeer en kleuren:

Niet in groen maar dit vind ik echt heel tof qua colour blocking. Dat staat me sowieso tegen, dat we muurtje oranje, muurtje groen, muurtje en plafond beige hebben nu. Ik zou best een donkerder plafond willen, die van ons is 248cm hoog. Wel goed nadenken wat dit gaat doen met een lange rechthoekige ruimte.

Goed idee van @monsterd. om een wandmeubel om de doorgang naar de keuken te bouwen:

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 19-01-2025 07:40:34 ]
Resistance is futile.
  zondag 19 januari 2025 @ 17:01:17 #110
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216357457
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:33 schreef Seven. het volgende:
OK, en aan het pinnen geweest. Ik moet wel nog met Six. overleggen maar dit zou ik wel willen qua sfeer en kleuren:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Niet in groen maar dit vind ik echt heel tof qua colour blocking. Dat staat me sowieso tegen, dat we muurtje oranje, muurtje groen, muurtje en plafond beige hebben nu. Ik zou best een donkerder plafond willen, die van ons is 248cm hoog. Wel goed nadenken wat dit gaat doen met een lange rechthoekige ruimte.

[ link | afbeelding ]

Goed idee van @:monsterd. om een wandmeubel om de doorgang naar de keuken te bouwen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooi O+ Ik denk dat het alles mooi bij elkaar trekt. Het dressoir zou ik laten staan waar hij nu ook staat.
Het plafond verven met een donkere kleur zou ik niet aandurven omdat het al niet hoog is, ik zou bang zijn dat het nog lager gaat ogen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 19 januari 2025 @ 19:06:22 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216358615
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 17:01 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik vind die laatste van de kast rond de deur heel mooi O+ Ik denk dat het alles mooi bij elkaar trekt. Het dressoir zou ik laten staan waar hij nu ook staat.
Het plafond verven met een donkere kleur zou ik niet aandurven omdat het al niet hoog is, ik zou bang zijn dat het nog lager gaat ogen.
Six. is nog niet overtuigd van een wandmeubel, maar een donkerder plafond ziet hij wel zitten. Ik ben er zelf niet bang voor maar OK, ik had dan ook bij voorkeur het plafond oranje gezien een jaar geleden :+ .

Het zou dan de middelste kleur worden, dus niet super donker.

Dressoir laten staan kan zeker. Six. wil 'm graag tegen de achterkant van de bank als roomdivider, vind ik ook wel een interessant idee.
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2025 @ 21:03:14 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216372381
Toen ik thuiskwam, bleek dat Six. alvast begonnen was met onze wisseltruc :D . Het eetgedeelte ben ik helemaal blij mee, dat is echt wel een goeie zet. Tuinzicht is ook een dikke ^O^ .

We hebben 2 opstellingen geprobeerd, die in het echt veel beter uit de verf komen dan op de foto:

Voor nu laten we het even in de tweede opstelling staan. Wat we morgen gaan doen is de hocker uit het midden halen en omwisselen met het gedeelte bij de keuken, en dan nog een cm of 10-20 naar achteren. En mogelijk nemen we dan alsnog afscheid van de hocker, maar die zit nu nog vast aan een ander deel, en we waren wel klaar met schuiven voor vandaag.
Resistance is futile.
  maandag 20 januari 2025 @ 22:07:43 #113
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_216373244
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 21:03 schreef Seven. het volgende:
Toen ik thuiskwam, bleek dat Six. alvast begonnen was met onze wisseltruc :D . Het eetgedeelte ben ik helemaal blij mee, dat is echt wel een goeie zet. Tuinzicht is ook een dikke ^O^ .

We hebben 2 opstellingen geprobeerd, die in het echt veel beter uit de verf komen dan op de foto:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Voor nu laten we het even in de tweede opstelling staan. Wat we morgen gaan doen is de hocker uit het midden halen en omwisselen met het gedeelte bij de keuken, en dan nog een cm of 10-20 naar achteren. En mogelijk nemen we dan alsnog afscheid van de hocker, maar die zit nu nog vast aan een ander deel, en we waren wel klaar met schuiven voor vandaag.
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_216374855
Team opstelling #2 met hocker aan uiteinde bij keuken (voor wat meer “lucht” daar).
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:41:14 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_216383473
Ook team 2, mooi gedefinieerde zithoek krijg je hiermee. *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:44:13 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216383526
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 22:07 schreef SV-tje het volgende:

[..]
2e opstelling met de kleine aanpassing ziet er inderdaad goed uit. Nu ook wel benieuwd naar foto’s van het eetgedeelte 😇
Let niet op de troep :+ :') .

De salontafel en buffetkast gaan er allebei uit. Ook nu ze er nog staan is de omloop rond de tafel prima. Maar als ze weg zijn, dan is het echt een royale omloop en dan kan de tafel weer shinen als pronkstuk. Ik wil er eigenlijk nog Poulsen PH5 lampen bij:

De Eames stoel gaat dan in de rechterhoek in plaats van links. Ik denk dat de booglamp dan ook mee verhuist.

Dat betekent dan weer dat de planken op de muur gaan die nu nog oranje is.

De plant staat daar omdat we 'm daar nu eenmaal kwijt kunnen. Kan best zijn dat die uiteindelijk in de erker gaat wonen. In de erker doen we geen vensterbanken, maar een plank over de hele diepte. Dus dat wordt dan speelhoek voor Colin.

De wisseltruc met de hocker en het middendeel van de bank is prima gelukt trouwens.
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2025 @ 20:45:25 #117
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216383542
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:44 schreef Seven. het volgende:

[..]
Let niet op de troep :+ :') .

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

De salontafel en buffetkast gaan er allebei uit. Ook nu ze er nog staan is de omloop rond de tafel prima. Maar als ze weg zijn, dan is het echt een royale omloop en dan kan de tafel weer shinen als pronkstuk. Ik wil er eigenlijk nog Poulsen PH5 lampen bij:

[ afbeelding ]

De Eames stoel gaat dan in de rechterhoek in plaats van links. Ik denk dat de booglamp dan ook mee verhuist.

Dat betekent dan weer dat de planken op de muur gaan die nu nog oranje is.

De plant staat daar omdat we 'm daar nu eenmaal kwijt kunnen. Kan best zijn dat die uiteindelijk in de erker gaat wonen. In de erker doen we geen vensterbanken, maar een plank over de hele diepte. Dus dat wordt dan speelhoek voor Colin.

De wisseltruc met de hocker en het middendeel van de bank is prima gelukt trouwens.
Bijkleurende jas :Y
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:49:04 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216383585
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:45 schreef maily het volgende:

[..]
Bijkleurende jas :Y
M'n Expresso jasje O+
Resistance is futile.
pi_216388522
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2025 07:33 schreef Seven. het volgende:

Dit zijn mijn twee favoriete plaatjes. Ik ben een groot voorstander van de wandkast, en dan in dezelfde afwerking als de dagkanten. En ik vind de kleurstelling van de eerste foto mooi: warm maar niet te lieflijk door het zwarte meubilair.

Van de bank in de tweede opstelling ben ik geen fan. Ziet er heel massief uit, geeft minder gevoel van ruimte en blokkeert een mogelijk pad. Ik zou voor de eerste opstelling gaan met hocker aan de andere kant. En een lekker groot kleed erbij. Eventueel kun je bij wijze van compromis de hocker vervangen door een van de elementen. Dan heb je wat meer volwaardige zitplekken maar blokkeer je de beweegmogelijkheden niet zoals in de tweede oplstelling.
  woensdag 22 januari 2025 @ 12:02:09 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216388846
Waarom als het losse elementen zijn alles aan elkaar?

Het voordeel van elementen is juist dat je allerlei opstellingen kan maken zonder groot blok. Ik snap wel dat de ruimte beperkt is maar je kan er wel mee spelen. Zijkant tegen rug, rug tegen rug. Misschien is er nog een fijnere opstelling te vinden als je de delen meer uit elkaar haalt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:13:14 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216393241
Allemaal goeie ideeën, misschien gaan we nog schuiven. Maar voorlopig wil ik alleen op de bank liggen en uitzieken.

Wat het lastig maakt is dat ik wel perse wil liggen ipv zitten op de bank.
Resistance is futile.
pi_216393729
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:13 schreef Seven. het volgende:
Allemaal goeie ideeën, misschien gaan we nog schuiven. Maar voorlopig wil ik alleen op de bank liggen en uitzieken.

Wat het lastig maakt is dat ik wel perse wil liggen ipv zitten op de bank.
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:59:41 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216393992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:46 schreef Zedi het volgende:

[..]
U vorm met hocker voor deur? Dan heb je 2 plekken om languit te liggen. En kan je in theorie nog op een uiteinde van de u zitten en naar buiten kijken.
Dit hebben we geprobeerd. Er kunnen max 3 elementen naast elkaar staan dus dan wordt het zo een tetrisblokje. Six. vindt de u-vorm niet mooi met maar 1 element ertussen, ik was dat wel met hem eens.

Het idee van wooneiland spreekt me wel heel erg aan trouwens.
Resistance is futile.
  zaterdag 25 januari 2025 @ 13:47:29 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216424804
Colin slaapt een nachtje bij oma. Mooie klusgelegenheid nu Six. hersteld is van een middenoorontsteking. Sneak preview:

Resistance is futile.
  maandag 27 januari 2025 @ 23:06:06 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216455723
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 12:02 schreef laziness het volgende:
Waarom als het losse elementen zijn alles aan elkaar?

Het voordeel van elementen is juist dat je allerlei opstellingen kan maken zonder groot blok. Ik snap wel dat de ruimte beperkt is maar je kan er wel mee spelen. Zijkant tegen rug, rug tegen rug. Misschien is er nog een fijnere opstelling te vinden als je de delen meer uit elkaar haalt.
Hier nog eens over nagedacht. Six. kan in de huidige opstelling niet lekker TV kijken dus hij is constant aan het schuiven. Drie elementen diep en drie elementen breed past best, maar het is wel een beetje proppen. De hoekbank is wel zo'n beetje de meest standaard indeling die je maar kunt verzinnen, en daar hou ik niet van.

In onderstaande opstelling kunnen we allebei TV kijken, en dit maakt maximaal gebruik van het tuinzicht. En we kunnen nog een beetje spelen door bijvoorbeeld 2 hoeken tegen elkaar aan te zetten op het eind, of door ergens een houten tafeltje tussen te de fabriceren en dan gaten te laten vallen. We kunnen zelfs het kortere deel een stuk richting de TV zetten (en dan de hoek in de muur volgen. Nadeel is wel alsnog 3 diep. En Six. houdt er niet van ('stationshal' hoor ik hem steeds zeggen) :P .

Fuck it, al tijden geen poll gedaan :+ :

Optie 1

Optie 2

Optie 3

Optie 4

[ Bericht 19% gewijzigd door Seven. op 27-01-2025 23:14:14 ]
Resistance is futile.
  maandag 27 januari 2025 @ 23:15:25 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216455806
Stemmen maar :+

POLL
Resistance is futile.
pi_216455927
Heel erg sorry…alleen snap ik geen snars van de schetsen. 😎

Toen wij nog zo’n prachtige joekel van een bank / 2 x 2 1/2 elementen hadden, schoof ik graag.
Oa. ‘ s Winters de rugleuning richting tuin en zomers met zicht op de tuin.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 06:42:25 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216456346
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 23:32 schreef AnneX het volgende:
Heel erg sorry…alleen snap ik geen snars van de schetsen. 😎

Toen wij nog zo’n prachtige joekel van een bank / 2 x 2 1/2 elementen hadden, schoof ik graag.
Oa. ‘ s Winters de rugleuning richting tuin en zomers met zicht op de tuin.

Haha, het is ook wel beetje abstracte kunst :P . We hebben 2 hoekelementen, 2 rechte elementen en 1 hocker.

Dus optie 1: driezits bank richting de tuin, met een recht element en de hocker tegen de rugleuning van de driezits gezet.

Helpt dit? :+
Resistance is futile.
pi_216456350
Euh. Neen😂

Anders ben jij altijd duidelijk😎
pi_216456486
Optie vijf; met rugleuningen aan de buitenkanten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 08:08:37 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216456554
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2025 23:15 schreef Seven. het volgende:
Stemmen maar :+

[poll=8405]
#teamsix
Dit lijkt me echt niks!
pi_216456905
Ik zou terug gaan naar hoe t was ipv dit proberen te laten werken. Of een andere bank kopen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 09:36:18 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216457048
Krijgen jullie nooit visite die op de bank wil zitten? En mogen de kinderen er niet bij?
KuikenGuppy
pi_216457146
Als ik zou moeten kiezen dan denk ik optie 2. Die voelt qua positie van rugleuningen het meest logisch waardoor je een rustig eiland krijgt en een minder massief blok. Maar zou het ook wel in de ruimte moeten zien of op een plattegrond van de gehele kamer of het echt zal werken.
pi_216457440
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @Tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @Tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:

Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 11:36:45 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216457957
Oh ja, dit topic was er ook nog!
*O* TeamSix. *O*
Straks even lezen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 12:59:04 #137
244125 laziness
pi_216458673
Ondanks dat ik zei spelen met de elementen is je ruimte te klein om al deze elementen goed te laten passen op deze plek denk ik. Dan moet je bereid zijn niet alle onderdelen te gebruiken.

Wij hebben zelf dit maar dat is een veel grotere ruimte.

Wij hadden in het vorige huis ook maar één bank en ondanks dat we maar met z’n drieën zijn kunnen we nu in ieder geval de visite goed kwijt :+

Wij hebben verschillende indelingen laten tekenen bij Eijerkamp. Dat advies kost ¤85. Anders waren we ook voor een veel traditionelere opstelling gegaan. Wij waren blij met een out of de box idee.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 13:51:36 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216459279
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 07:45 schreef Tegan het volgende:
Optie vijf; met rugleuningen aan de buitenkanten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een mega ligbed :+
Resistance is futile.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 14:01:51 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216459374
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:15 schreef Puala het volgende:
Ik zou terug gaan naar hoe t was ipv dit proberen te laten werken. Of een andere bank kopen.
Er komt (dit jaar) geen andere bank, tenzij we weer een fantastische marktplaats deal tegen komen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:36 schreef Burdie het volgende:
Krijgen jullie nooit visite die op de bank wil zitten? En mogen de kinderen er niet bij?
Jawel maar dan kun je schuiven en Colin is wel klein genoeg om erbij te passen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:50 schreef archito het volgende:
Als ik zou moeten kiezen dan denk ik optie 2. Die voelt qua positie van rugleuningen het meest logisch waardoor je een rustig eiland krijgt en een minder massief blok. Maar zou het ook wel in de ruimte moeten zien of op een plattegrond van de gehele kamer of het echt zal werken.
Ja, ik ben ook niet direct overtuigd ;) .

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

Dit is mijn favoriete opstelling, maar dan zonder het laatste element eraan en met een normaal element waar je nu de hocker hebt:

[ afbeelding ]

Als je met z'n tweeën op de bank zit, heb je ieder twee delen om op te liggen. Dat is vast genoeg? Met een lekker kleed op de grond en evt. een groot kussen of een poef kun je ook daar best fijn zitten/liggen en tegen de bank hangen. Dat geldt vooral voor kinderen en pubers. Je zou de hocker ook in de buurt kunnen zetten, maar dan bouw je de ruimte wel erg vol. Voor een fauteuil is er denk ik geen ruimte. Uitzicht op de zijtuin krijg je op deze manier niet, maar dat lijkt me moeilijk te realiseren als je ook een volwaardige tv-hoek wil. Je hebt zo in in ieder geval zicht op de de achtertuin. En doordat de bank wat minder ver de ruimte in komt, kun je ook nog eens een stoel (of twee) van de eettafel erbij zetten als je visite hebt.
We gaan het zien.. twee delen is genoeg maar het hoekje links naast de deur maakt dat je je hoofd 90 graden moet draaien en dat is niet fijn. Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:59 schreef laziness het volgende:
Ondanks dat ik zei spelen met de elementen is je ruimte te klein om al deze elementen goed te laten passen op deze plek denk ik. Dan moet je bereid zijn niet alle onderdelen te gebruiken.

Wij hebben zelf dit maar dat is een veel grotere ruimte.
[ link | afbeelding ]

Wij hadden in het vorige huis ook maar één bank en ondanks dat we maar met z’n drieën zijn kunnen we nu in ieder geval de visite goed kwijt :+

Wij hebben verschillende indelingen laten tekenen bij Eijerkamp. Dat advies kost ¤85. Anders waren we ook voor een veel traditionelere opstelling gegaan. Wij waren blij met een out of de box idee.
Leuk! Mooie ruimte heb je ook.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 14:22:43 #140
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216459633
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:01 schreef Seven. het volgende:
Six. zegt zelf dat hij er gewoon aan moet wennen maar als ik zie dat zijn hoofdkussen van het bed getrokken wordt ter ondersteuning, dan denk ik wel dat we een andere indeling moeten zoeken.
Ik ben nog niet terug in dit topic of het gaat weer over kussentjes? _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_216461411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou niet voor de stationshalindeling gaan. En ook niet voor het plaatje van @:tegan, want dan moet je altijd in je bank klimmen en kun je er niet visite ontvangen.

Ik mag ook graag languit liggen op een bank. Mijn vriend wil graag variëren. Ik wil genoeg plek voor het hele gezin, wil samen een film kunnen kijken en wil uitzicht hebben op de tuin. Met die wensen in m'n hoofd heb ik iets uitgetekend en daar heb ik een bank bij gezocht. Het resultaat is een L-opstelling in een wat kleinere maat dan gangbaar is voor banken omdat we daar niet genoeg ruimte voor hebben. Het laatste element is een hocker die we tegen de bank aan kunnen schuiven - dan hebben we ongeveer de opstelling van @:tegan en dat is leuk voor films. Verder hebben we niet alleen de bank voor zitplaatsen, want dat blijft wat krap voor het hele gezin en niet alle visite zit er prettig op. Daarom hebben we nog een fauteuil en een groot kussen op de grond.

[ afbeelding ]

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gewoon een mega ligbed :+
Als er visite is dan kun je twee elementen los maken en iets verder plaatsen, dan heb je ineens een traditionele twee- en drie-zitbank.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 19:31:48 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216462229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
Haha, er moeten wel nog een keer nieuwe kussentjes :+
Resistance is futile.
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2025 @ 21:08:31 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216463906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:22 schreef flipsen het volgende:

[..]
o kussentjes?

#triggered :P
  zondag 2 februari 2025 @ 18:41:50 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216525958
Vandaag gaat het niet over kussentjes maar zonwering. We hopen komende week een bestelling te plaatsen voor beneden en ik sla achterover van de prijzen :+ .

We liggen wel op 1 lijn. Luxaflex met lamellen van 5cm in taupe of donkerbeige met brede ladderband.

Vandaag ff wezen kijken bij Leen Bakker en Kwantum. De voorkeur gaat wel uit naar hout, aluminium voelt wel echt een beetje flimsy in vergelijking met de houten jaloezien. Maar zelfs bij de Kwantum gaan we nog wel over 1000 euro heen.

We zagen bij jaloezieen.nl wel prima prijzen voor aluminium, maar blijkt echt een louche onderneming te zijn met een wirwar van BV's en holdings.

Oh, Colin vroeg een werknemer van Leen Bakker 'heb jij dikke buik' :') . Hij kan pas sinds een paar maanden goed praten, tijd om aan de beleefdheidsvormen te werken :+ .
Resistance is futile.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:59:45 #145
244125 laziness
pi_216526210
Wij hebben houten jaloezieën van deze partij. (Ook plissé trouwens) Hebben ze zelf ingemeten.

https://www.raambekledingnederland.nl/

Aangezien de showroom in onze oude woonplaats zit zijn we daar ook wel eens geweest. Geen louche onderneming.
pi_216527779
Www.raamdecoratie.com kan ik van harte aanbevelen
Vakman pur sang
pi_216529985
Wij hebben ze (op de slaapkamers en overlopen) van de Gamma maatwerk. Regelmatig 30% korting.
pi_216529996
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sport_Life op 02-02-2025 23:56:10 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 06:13:49 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216530683
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:59 schreef laziness het volgende:
Wij hebben houten jaloezieën van deze partij. (Ook plissé trouwens) Hebben ze zelf ingemeten.

https://www.raambekledingnederland.nl/

Aangezien de showroom in onze oude woonplaats zit zijn we daar ook wel eens geweest. Geen louche onderneming.
Deze komt prima uit de vergelijking, ik zet 'm door naar Six.

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Www.raamdecoratie.com kan ik van harte aanbevelen
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:54 schreef Sport_Life het volgende:
Wij hebben ze (op de slaapkamers en overlopen) van de Gamma maatwerk. Regelmatig 30% korting.

Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieën ;) .
Resistance is futile.
pi_216530826
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Mooie aanbeveling, ik weet alleen nog niet of zij hebben wat wij precies zoeken. Wel taupe maar dan geen bijpassende ladderband. Deze partij blijft wel in de running.
[..]
Voor aluminium jaloezieën zijn ze met 30% korting net zo duur of duurder dan de meeste aanbieders met houten jaloezieën ;) .
Ze komen ook monteren als je wil.
Of ze het hebben weet ik niet.
Vakman pur sang
  maandag 3 februari 2025 @ 07:38:48 #151
545 dop
:copyright: dop
pi_216530901
In aluminium lamellen is het doorgaans vrij simpel, de goedkopere merken gebruiken veel dunnere lamellen (dikte 0.16mm en lager), en ja dat voel je gelijk als je daar je hand door haald dan veren ze slecht terug en heb je snel vouwen. Goede lammelen voelen niet flimsy.
Leen Bakker en kwantum is echt budget rommel.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216530950
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik heb ze van Hout , eerst een offerte op laten maken door een gordijnen winkel die beneden gordijnen heeft opgehangen, toen online bij de Gamma hetzelfde bij elkaar geklikt en dat scheelde al enorm :+.

Als ik me goed herinner was het bij de gordijnen winkel 5k of zo, bij gamma nog geen 1000 euro. Alweer een tijdje geleden
  maandag 3 februari 2025 @ 08:09:27 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216531092
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Ik heb ze van Hout , eerst een offerte op laten maken door een gordijnen winkel die beneden gordijnen heeft opgehangen, toen online bij de Gamma hetzelfde bij elkaar geklikt en dat scheelde al enorm :+.

Als ik me goed herinner was het bij de gordijnen winkel 5k of zo, bij gamma nog geen 1000 euro. Alweer een tijdje geleden
Hehe, ik weet niet wat er sindsdien gebeurd is maar ik krijg niet de indruk dat het nu nog aanzienlijk goedkoper is. Ben je tevreden over de kwaliteit?
Resistance is futile.
pi_216531609
Kwaliteit is prima .
Wel zorgen dat je de touwtjes aan 2 kanten heb hangen, anders raken ze steeds in de knoop...
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:36:05 #155
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216548697
quote:

[..]

Mijn schoonouders hebben van die top-down-bottom-up gordijnen en dat bevalt ze erg goed en leek me wel wat. Ik heb 1 normaal raam in de kamer en online aanvraag voor de prijs kwam op minimaal ¤500,-
Toen maar op marktplaats gaan zoeken en nog gevonden ook, alleen 1cm te breed. Cm eraf gehaald en voor ¤50,- heb ik het nu hangen en ze bevallen zeer goed. Was wel 1,5 uur rijden maar ben blij dat ik ze heb gekocht.

Ruim aanbod dus op mp aan 'raambekleding'.
To BG or not to BG!
pi_216548777
quote:

[..]

Raambekleding van Gamma is normaliter ook grote prut dus dat kan best. Tis maar net wat voor een kwaliteit je wil.
Vakman pur sang
pi_216550862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 16:36 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Mijn schoonouders hebben van die top-down-bottom-up gordijnen en dat bevalt ze erg goed en leek me wel wat. Ik heb 1 normaal raam in de kamer en online aanvraag voor de prijs kwam op minimaal ¤500,-
Toen maar op marktplaats gaan zoeken en nog gevonden ook, alleen 1cm te breed. Cm eraf gehaald en voor ¤50,- heb ik het nu hangen en ze bevallen zeer goed. Was wel 1,5 uur rijden maar ben blij dat ik ze heb gekocht.

Ruim aanbod dus op mp aan 'raambekleding'.
Onze vorige woning hadden we op de begane grond ook mooie raambekleding van een gordijnen winkel (donkere vitrages + zware gordijnen) , dat hing er pas 2 jaar maar kopers vonden het niet mooi dus ook alles op marktplaats gezet. Echt zonde maar voor de speurders wel goed :).
Aan de andere kant, ze hebben best veel betaald voor de woning dus dan snap ik dat je geen 'tweedehands' gordijnen wil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 04-02-2025 19:52:54 ]
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:51 #158
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216557220
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 19:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Onze vorige woning hadden we op de begane grond ook mooie raambekleding van een gordijnen winkel (donkere vitrages + zware gordijnen) , dat hing er pas 2 jaar maar kopers vonden het niet mooi dus ook alles op marktplaats gezet. Echt zonde maar voor de speurders wel goed :).
Aan de andere kant, ze hebben best veel betaald voor de woning dus dan snap ik dat je geen 'tweedehands' gordijnen wil.
Behalve de gevelstenen en isolatiemateriaal hebben wij alles tweedehands of gekregen of als restpartijtjes gekocht. Ons hele huisje komt op die manier op ongeveer 60.000 euro. Kost wel meer tijd zodat we ongeveer 3,5 jaar in een caravan hebben gewoond.

Maar vind het ook heel leuk om een topic te volgen van mensen die het anders doen en gewoon uitzoeken wat ze willen in plaats van het huis aan te passen aan wat je tegenkomt. 'Omgekeerd bouwen' dus.
To BG or not to BG!
  woensdag 5 februari 2025 @ 11:20:28 #159
208890 June.
Seriously?
pi_216557446
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 19:42 schreef Sport_Life het volgende:

Ik snap dat dus nooit zo goed :+ Als het gewoon nagenoeg nieuw is, zonder vlekken en rookgeur, waarom niet?
Ons huis gaat ook bakken met geld kosten en sommige keuzes maken we omdat het makkelijker is, maar als we een goede deal vinden en het is tweehands dan houd ons dat zeker niet tegen.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:18:19 #160
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_216570339
Ik heb ze ook van hout (zou ze overigens nooooooooooit meer nemen want veel te veel schoonmaakwerk voor wie dan ook, maar ze zijn na 8 jaar nog steeds prachtig), kant en klaar van woonexpress want die hebben (of hadden iig) aparte maten die goed waren.
pi_216570573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 11:20 schreef June. het volgende:

[..]
Ik snap dat dus nooit zo goed :+ Als het gewoon nagenoeg nieuw is, zonder vlekken en rookgeur, waarom niet?
Ons huis gaat ook bakken met geld kosten en sommige keuzes maken we omdat het makkelijker is, maar als we een goede deal vinden en het is tweehands dan houd ons dat zeker niet tegen.
Verkoopprijs zat op ~950k (10% overboden) dus dan zijn gordijnen naar eigen smaak relatief goedkoop.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 16:29:38 #162
208890 June.
Seriously?
pi_216584249
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Verkoopprijs zat op ~950k (10% overboden) dus dan zijn gordijnen naar eigen smaak relatief goedkoop.
Laat ik zou zeggen, ons huis is duurder, maar dan nog zou ik voor tweedehands gaan als het een goede deal betreft ;)
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:53:40 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216586341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:18 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb ze ook van hout (zou ze overigens nooooooooooit meer nemen want veel te veel schoonmaakwerk voor wie dan ook, maar ze zijn na 8 jaar nog steeds prachtig), kant en klaar van woonexpress want die hebben (of hadden iig) aparte maten die goed waren.
Triggered! Wat bedoel jij precies met schoonmaakwerk?

:{w
Resistance is futile.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:56:08 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216586378
Ik hou wel van mooie deals, tweedehands is absoluut een optie.

Sterker nog.. alleen onze tafel en stoelen en bed zijn nieuw gekocht, de rest van de meubels is bijna allemaal bij elkaar gescharreld op marktplaats.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:00:11 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216586464
Dit is trouwens de kluslijst :+

Dagkanten afwerken woonkamer
Dagkanten Colin's kamer
Dagkanten slaapkamer
Dagkanten overloop
Dagkanten gang raam
Plinten woonkamer
Plinten keuken
Kozijn toilet boven ontschimmelen
Kozijn toilet boven beitsen
WC schuren en schilderen
WC raampje isoleren
WC rolhouder + haakje ophangen
Haakjes keuken ophangen
Lampje toilet vervangen Hue + kapje uit bijkeuken
Afvoer WTW unit aanleggen in kelder
Plafond gang verlagen
Gang schuren en schilderen
Gang haakjes ophangen
Gang plinten
Gang schakelmateriaal
Gang verlichting
Trap aftimmeren
Trap renoveren
Trapleuning maken
Trap lambrisering maken
Garderobe gang aftimmeren
Trapgat muur schuren en schilderen
Kast overloop aftimmeren
Traphek overloop aftimmeren
Werkplek overloop aftimmeren
Slaapkamer plinten
Colin's kamer plinten
Overloop plinten
Hilde aftimmeren
Woonkamer thermostaat ophangen
Woonkamer verf bijwerken
Woonkamer plank recht hangen
Badkamer schuren en schilderen
Badkamer raam afwerken
Badkamer schakelmateriaal
Douchecabine kitten onderkant
Badkamer medicijnkastje hangen
Haakjes badkamer ophangen
Keuken achterwand kitten
Meterkast en brievenbus isoleren
Trap naar zolder aftimmeren
Erker buiten afwerken
Spotjes buiten bij boogje
Kelder impregneren
Kelder stellingen regelen
Alle kozijnen lakken
Alle deuren lakken
Erker onderkant dak aftimmeren
Erker dorpelstenen 11cm plaatsen
Erker regenpijp afwerken
Terugslagklep op drainage afvoer sloot

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 07-02-2025 20:26:42 ]
Resistance is futile.
pi_216586721
:o :D Jemig, wat een lijst! Wanneer denk je deze af te ronden? :D >:)
Is dat zo?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:16:38 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216586749
Verder begint het erop te lijken dat ik een andere positie aangeboden krijg, en daar zou dan ook een ander salaris bij horen. Als dat allemaal doorgaat zoals in het in gedachten heb, dan wil ik nog één keer de hypotheek opengooien en kijken of we op die manier de aanbouw kunnen financieren.

Met 2 slaapkamers is het best behelpen. Thuiswerken kan alleen als Colin de hele dag weg is en met deze rol zou het eigenlijk best wel fijn zijn om gewoon structureel thuis te werken en dan wanneer nodig naar hoofdkantoor (omgeving Schiphol). We missen wel een thuiswerkplek met veel opbergruimte en een een mooie slaapbank. Colin is ook bijna oud genoeg om op de zolder een übervette speelhut te bouwen.

Maar eerst moet die kluslijst af :+ . En dan moet er ook nog een schuur komen, want dan gaan we zelf slapen in de garage.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 08-02-2025 09:19:01 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 20:17:01 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216586758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:13 schreef Smallish het volgende:
:o :D Jemig, wat een lijst! Wanneer denk je deze af te ronden? :D >:)
Dit jaar.
Resistance is futile.
pi_216587034
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:16 schreef Seven. het volgende:
Verder begint het erop te lijken dat ik een andere positie aangeboden krijg, en daar zou dan ook een ander salaris bij horen. Als dat allemaal doorgaat zoals in het in gedachten heb, dan wil ik nog één keer de hypotheek opengooien en kijken of we op die manier de aanbouw kunnen financieren.

Met 2 slaapkamers is het best behelpen. Thuiswerken kan alleen als Colin de hele dag weg is en met deze rol zou het eigenlijk best wel fijn zijn om gewoon structureel thuis te werken en dan wanneer nodig naar Hoofddorp (omgeving Schiphol). We missen wel een thuiswerkplek met veel opbergruimte en een een mooie slaapbank. Colin is ook bijna oud genoeg om op de zolder een übervette speelhut te bouwen.

Maar eerst moet die kluslijst af :+ . En dan moet er ook nog een schuur komen, want dan gaan we zelf slapen in de garage.
Spannend! Hoop dat het loopt zoals jullie wensen. :)
Is dat zo?
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:20:44 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216587686
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef Seven. het volgende:

Dagkanten Colin's kamer
Dagkanten slaapkamer
Dagkanten overloop
Dagkanten gang raam
Plinten woonkamer
Plinten keuken
WC schuren en schilderen
WC raampje isoleren
Haakjes keuken ophangen
Plafond gang verlagen
Gang haakjes ophangen
Gang plinten
Gang schakelmateriaal
Gang verlichting
Trap aftimmeren
Trap renoveren
Trapleuning maken
Trap lambrisering maken
Kast overloop aftimmeren
Slaapkamer plinten
Colin's kamer plinten
Overloop plinten
Hilde aftimmeren
Woonkamer verf bijwerken
Badkamer raam afwerken
Keuken achterwand kitten
Erker buiten afwerken
Kelder impregneren
Alle kozijnen lakken
Alle deuren lakken
Erker regenpijp afwerken
Wie is Hilde?
KuikenGuppy
  vrijdag 7 februari 2025 @ 21:30:44 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216587835
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:20 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wie is Hilde?
Haha! De hilde is de bovenkant van het plafond op de badkamer. Een hilde is een bekende term voor boerderijen, het is de opbergruimte boven de stallen (werd meestal gebruikt voor hooi of stro).
Resistance is futile.
pi_216592283
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 20:00 schreef Seven. het volgende:

Dagkanten Colin's kamer
Dagkanten slaapkamer
Dagkanten overloop
Dagkanten gang raam
Plinten woonkamer
Plinten keuken
WC schuren en schilderen
WC raampje isoleren
Haakjes keuken ophangen
Plafond gang verlagen
Gang haakjes ophangen
Gang plinten
Gang schakelmateriaal
Gang verlichting
Trap aftimmeren
Trap renoveren
Trapleuning maken
Trap lambrisering maken
Kast overloop aftimmeren
Slaapkamer plinten
Colin's kamer plinten
Overloop plinten
Hilde aftimmeren
Woonkamer verf bijwerken
Badkamer raam afwerken
Keuken achterwand kitten
Erker buiten afwerken
Kelder impregneren
Alle kozijnen lakken
Alle deuren lakken
Erker regenpijp afwerken
Ik weet nog dat het plan initieel was dat Six niets hoefde te doen. :+
  zaterdag 8 februari 2025 @ 09:15:15 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216592465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik weet nog dat het plan initieel was dat Six niets hoefde te doen. :+
Hehe :+ . Sterker nog: Six. wilde instapklaar. En toen kwam dit huis voorbij.

Dit hele doe het zelf is toch wel meer ons ding dan uitbesteden. Alles bij elkaar beleven we hier veel meer plezier aan dan uitbesteden. Voor de aanbouw hadden we bedacht dat we best konden onderzoeken of we 'm casco konden laten opleveren. Maar dan zijn we zeker een jaar na oplevering nog aan het klussen :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 09:17:57 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216592487
Quote ipv edit.
Resistance is futile.
pi_216596315
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 21:20 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wie is Hilde?
Dezelfde Hilde uit de topic titel?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 18:33:33 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216597697
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 16:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Dezelfde Hilde uit de topic titel?
Die gevel aanpassingen uit de TT gaan wel op de lange baan trouwens :+ . Het boogje stoort me ook niet meer nu er een recht dak op de erker zit.
Resistance is futile.
  zondag 9 februari 2025 @ 08:44:36 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216604341
Het begint ergens op te lijken met de erker! Six. zet vandaag de zijkanten nog vast, de schroeven in de bovenplaat worden nog verzonken en afgewerkt, de poot is tijdelijk. Six. timmert er nog bakken op wielen onder met hoge platen. We weten van deze beits dat 'ie zijdeglans uithard dus dat zal zeker nog bijtrekken.

Complex en indrukwekkend stukje zaagwerk hier. Colin z'n speelgoed gaat er nog onder en de kleine man heeft ook direct z'n intrek genomen, precies wat ik hoopte O+ .

En er is ruimte voor spelen en decoratie. Houten jaloezieën, mooie grote plant, paar hangplanten.. ik kom vanzelf wel wat tegen.
Resistance is futile.
pi_216605236
Mooi, die close-ups! Ik houd van zulke details.

De combinatie met de planten brengt associaties bij me naar boven van het jaren '80-interieur van mijn ouderlijk huis.
  zondag 9 februari 2025 @ 11:31:11 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216605630
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, die close-ups! Ik houd van zulke details.

De combinatie met de planten brengt associaties bij me naar boven van het jaren '80-interieur van mijn ouderlijk huis.
Haha! Ja, maar ik vind het nu wel serieus zwaar ogen, ook de combinatie met donkergroene muur. Kan wel zijn dat we toch voor lichtere raamdecoratie gaan i.p.v taupe :P . Op de andere dagkanten oogt het lichter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 09-02-2025 11:41:05 ]
Resistance is futile.
pi_216606321
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2025 11:31 schreef Seven. het volgende:

[..]
Haha! Ja, maar ik vind het nu wel serieus zwaar ogen, ook de combinatie met donkergroene muur. Kan wel zijn dat we toch voor lichtere raamdecoratie gaan i.p.v taupe :P . Op de andere dagkanten oogt het lichter.
Dat kan ik me voorstellen. Zo'n muurkleur lijkt me mooi:

zondag 9 februari 2025 @ 17:21:52 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216610004
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen. Zo'n muurkleur lijkt me mooi:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, vind ik ook.

Passen beide ook wel in het palet dat ik eerder postte.
Resistance is futile.
  maandag 10 februari 2025 @ 08:47:38 #182
298315 SacreCoeur
pi_216616454
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]
Triggered! Wat bedoel jij precies met schoonmaakwerk?

:{w
Haha, zie t nu pas :D

Wij hebben zwarte en een stof dat het aantrekt.
Afstoffen gaat wel IETS makkelijker van bij dunne alu versie, maar alsnog is het kut.
Door de band kan je niet in 1x lekker afstoffen en als ze mat zijn krijg je ook snel strepen als je ze niet goed droogt.
  maandag 10 februari 2025 @ 17:24:03 #183
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216622829
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Haha, zie t nu pas :D

Wij hebben zwarte en een stof dat het aantrekt.
Afstoffen gaat wel IETS makkelijker van bij dunne alu versie, maar alsnog is het kut.
Door de band kan je niet in 1x lekker afstoffen en als ze mat zijn krijg je ook snel strepen als je ze niet goed droogt.
OK.. ik schrok al. Ik denk dat dat met zand of wit al een stuk beter is.
Resistance is futile.
  woensdag 12 februari 2025 @ 09:12:28 #184
298315 SacreCoeur
pi_216645012
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, ik zou zand kiezen dan.
Wit is ook wel besmettelijk, dat had ik in mijn vorige woning.

Mocht ik verhuizen dan ga ik voor bamboe denk ik, maar heb nog geen echte verdieping gedaan :P
  zaterdag 15 februari 2025 @ 19:11:15 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216691258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 09:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik zou zand kiezen dan.
Wit is ook wel besmettelijk, dat had ik in mijn vorige woning.

Mocht ik verhuizen dan ga ik voor bamboe denk ik, maar heb nog geen echte verdieping gedaan :P
En het wordt dus off-white :+ . Dit staat het mooist bij de kozijnen.
Resistance is futile.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:03:37 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216692598
We mijmeren over de aanbouw en gevelbekleding. Dit wordt nog een interessante uitdaging:

Ik vind moderne houten rabatdelen niet passen bij het huis.

We hebben de houten driehoeken en boeidelen die ook meegenomen moeten worden. Dus het wordt al snel veel.

Nemen we de geven van de garage ook mee, of laten we die juist in dezelfde baksteen als het huis? En wat doen we met de schuur? Wel mooi als die bij het geheel past.

Bij voorkeur geen kunststof maar ik wil ook niet het onderhoud van hout.

Momenteel neig ik voor de nieuwe gevels naar dezelfde baksteen in een andere kleur. En dan het hout + schuur in een composiet maar geen houtlook.

:P
Resistance is futile.
  zondag 16 februari 2025 @ 09:48:21 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216699431
Six. wil het liefst vezelcement planken. Ik wil hier liefst geglazuurde bakstenen in een neutrale kleur :9~ maar dat is echt schreeuwend duur. Kalei/keim is ook weer voorbij gekomen :+ .

De meest praktische oplossing is wel vezelcement planken. Er zijn verschillende opties en kleuren, zowel met als zonder houtnerf. Voor mij valt alles met houtnerf af, maar een gladde uitvoering hoort wel tot de opties. Ik kan geen mooie voorbeelden vinden maar ik kan me wel voorstellen dat zulke planken mooi kunnen staan bij ons huis (ook voor de gevelpunten en boeidelen).

En dan verticaal plaatsen:

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 16-02-2025 09:58:15 ]
Resistance is futile.
pi_216699484
Lastig kiezen zeg!
Wel heb ik begrepen van architecten en bouwers, dat het niét per se mooier is als een aanbouw een lookalike of poging daartoe is. Integendeel.

Bedoelde opmerking is om kiezen makkelijker te maken.😎
  zondag 16 februari 2025 @ 10:00:25 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216699551
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 09:53 schreef AnneX het volgende:
Lastig kiezen zeg!
Wel heb ik begrepen van architecten en bouwers, dat het niét per se mooier is als een aanbouw een lookalike of poging daartoe is. Integendeel.

Bedoelde opmerking is om kiezen makkelijker te maken.😎
Eens, wat we niet willen proberen is om een exacte match te doen want dat lukt nooit met een woning uit 1987. Dus bakstenen in een andere kleur, of totaal andere bekleding. En dan is Eternit/vezelcement de meest voordelige oplossing want dan kun je met lichte fundering wegkomen.
Resistance is futile.
  zondag 16 februari 2025 @ 10:03:31 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216699575
Verder zou Six. e.e.a. moeten voorbereiden als we dit gaan doen:

Schuurtje bouwen
Asbest dakplaten uit de schuur verwijderen
Slopen

De dakpannen op de woning en de schuur vind ik nog steeds afzichtelijk. Dus als de dakpannen op de schuur er dan toch af moeten, dan zie ik er liever wat mooiers voor terug O-) . Dat zou dan wel iets van 2000 euro extra kosten. Over een aantal jaar moet de woning dan natuurlijk ook nog volgen.
Resistance is futile.
pi_216700557
We hebben hier op de aanbouw red cedar. Dat hebben we onbehandeld gelaten waardoor het nu mooi vergrijsd en er verder geen onderhoud aan nodig is. Ziet er prachtig uit, het vormt een mooi contrast met de rode stenen van onze jaren 50 woning.

Wat dat betreft zijn we erg blij dat we niet voor een donkere baksteen zijn gegaan zoals we in eerste instantie bedacht hadden.
  zondag 16 februari 2025 @ 11:21:47 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216700640
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:12 schreef ArnosL het volgende:
We hebben hier op de aanbouw red cedar. Dat hebben we onbehandeld gelaten waardoor het nu mooi vergrijsd en er verder geen onderhoud aan nodig is. Ziet er prachtig uit, het vormt een mooi contrast met de rode stenen van onze jaren 50 woning.

Wat dat betreft zijn we erg blij dat we niet voor een donkere baksteen zijn gegaan zoals we in eerste instantie bedacht hadden.
Is ook mooi (m'n ouders hebben het ook) maar na verloop van tijd zul je dat wel regelmatig moeten beitsen, of niet?
Resistance is futile.
pi_216700717
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:03 schreef Seven. het volgende:
We mijmeren over de aanbouw en gevelbekleding. Dit wordt nog een interessante uitdaging:

Ik vind moderne houten rabatdelen niet passen bij het huis.

We hebben de houten driehoeken en boeidelen die ook meegenomen moeten worden. Dus het wordt al snel veel.

Nemen we de geven van de garage ook mee, of laten we die juist in dezelfde baksteen als het huis? En wat doen we met de schuur? Wel mooi als die bij het geheel past.

Bij voorkeur geen kunststof maar ik wil ook niet het onderhoud van hout.

Momenteel neig ik voor de nieuwe gevels naar dezelfde baksteen in een andere kleur. En dan het hout + schuur in een composiet maar geen houtlook.

:P
HPL is ook een optie, maar dat zal wel schreeuwend duur zijn, wij hadden Keralit, ook onderhoudsvrij.
  zondag 16 februari 2025 @ 11:39:57 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216700892
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:28 schreef Managarm het volgende:

[..]
HPL is ook een optie, maar dat zal wel schreeuwend duur zijn, wij hadden Keralit, ook onderhoudsvrij.
Keralit hadden we tegen de gevel van ons vorige huis. Mooi spul maar de kunststof look proberen we hier te voorkomen. HPL is duurder dan vezelcement geloof ik.
Resistance is futile.
  zondag 16 februari 2025 @ 15:10:30 #195
4330 PJ
Tja.....
pi_216704271
Rockpanel Ply kan je ook schilderen.
  zondag 16 februari 2025 @ 15:59:01 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216705163
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 15:10 schreef PJ het volgende:
Rockpanel Ply kan je ook schilderen.
Maar dan heb je het onderhoud van schilderen. Als het ff kan, wil ik daar wel bij wegblijven.

We zitten te kijken naar Hardie planken of Cedral klick.
Resistance is futile.
pi_216705577
quote:
7s.gif Op zondag 16 februari 2025 11:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Is ook mooi (m'n ouders hebben het ook) maar na verloop van tijd zul je dat wel regelmatig moeten beitsen, of niet?
Volgens onze aannemer moeten we dat juist niet doen. Als je eenmaal aan verven of beitsen van red cedar begint dan moet je geregeld herhalen om het netjes te houden. Laat je het onbehandeld dan gaat het rustig meer dan 25 jaar mee.
pi_216707120
Wij hadden aan ons vorige huis ook red cedar. Nooit iets aan gedaan, werd prachtig grijs. Hebben daar 15 jaar gewoond. Vond het erg mooi en dus geen onderhoud. :)
Is dat zo?
  zondag 16 februari 2025 @ 19:12:20 #199
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216708074
Je kan ook voor Yakisugi gaan O+ .
Wil ik eigenlijk voor de garage. Maar de m2s vs. Prijs staan mij nog tegen. En hout zelf gaan branden vind ik weer risicovol.

Maareh, jullie nieuwe kozijnen zijn kunststof toch? Dan zou ik er gewoon keralit of trespa tegenaan schroeven.
  zondag 16 februari 2025 @ 19:44:49 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216708666
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2025 19:12 schreef bleiblei het volgende:
Je kan ook voor Yakisugi gaan O+ .
Wil ik eigenlijk voor de garage. Maar de m2s vs. Prijs staan mij nog tegen. En hout zelf gaan branden vind ik weer risicovol.

Maareh, jullie nieuwe kozijnen zijn kunststof toch? Dan zou ik er gewoon keralit of trespa tegenaan schroeven.
Ik ga googelen :) .

We hebben aluminium kozijnen trouwens.

Edit: yakisugu is prachtig maar zwart vind ik niet echt bij het huis passen.

Keralit is praktisch en heel makkelijk te verwerken maar ik vind de planken ook wel heel erg chunky. En de brede groef vind ik ook niet echt wat. Voordeel van Hardie of Cedral is dat het veel dunnere planken zijn dus ook wat verfijnder.

Trespa heeft ook dat voordeel van slanke platen, maar ik vind wel dat je er van ver af aan kunt zien dat het Trespa is. We hebben net wat oppervlak. De twee driehoeken in de voor en achtergevel, dan ook nog die van de garage. De muur aan het eind van de oprit en dan nog 2 muren die grenzen aan de tuin. Dus dan vind ik Trespa best wel in your face.

[ Bericht 13% gewijzigd door Seven. op 16-02-2025 19:53:09 ]
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')