abonnement Unibet Coolblue
pi_208479334
In dit geval heb ik ervoor gekozen een nieuwe account aan te maken.

Sinds twee jaar ben ik gescheiden van mijn partner, we hebben twee kinderen. Ze is in de relatie verliefd geworden op een ander. Ondanks mijn voorstellen om bijv. in relatietherapie te gaan, is ze toch vertrokken. Uiteraard heb ik hiervan veel verdriet gehad. Dat zij zo, ik heb er in ieder geval alles aangedaan om het te 'lijmen'.

Uiteindelijk moet ik ook verder met mijn leven. Dat deze beslissing van haar mij hier ooit zou brengen, waarin ik nu zit, had ik nooit kunnen verwachten. Merk dat ik last heb van sombere periodes, veel stress ervaar, depressieve gevoelens en zelfs 'geen zin meer heb' in het leven. Mijn levensgeluk is er niet meer en ik zie het ook niet meer. Met name het financiële gedeelte, merk dat ik de controle aan het verliezen ben. Bewust rekeningen langer laat liggen bijvoorbeeld of de post niet meer open.

Voor de scheiding hadden mijn ex-partner en ik het goed voor elkaar.

• Ik werkte 32 uur in loondienst als monteur van zonnepanelen en in mijn overige beschikbare uren (op vrijdag / zaterdag) installeerde ik zonnepanelen voor particulieren thuis. De inkomsten uit mijn zelfstandigheid zorgde er uiteindelijk voor dat ik als zelfstandige net zoveel verdiende als in loondienst. De uren waren zeker rendabel maar de netto winst uit onderdelen (bevestigingsmateriaal van en zonnepanelen ansicht) leverden ook winst op.

• Zij werkte 16 uur in een warenhuis, hier hadden we een leuk inkomen uit.

Wat is er aan de hand?

We hebben na de scheiding een mediator ingeschakeld, deze heeft zij (na enkele gesprekken) gestopt omdat de mediator / advocaat in haar ogen (te) partijdig was. Daarnaast is er aan haar zijde twijfel over mijn inkomen, waarop basis alimentatie moet worden afgedragen. Zij heeft toen besloten om een advocaat in te schakelen, welke ze krijgt toegewezen op basis van onvoldoende inkomen. De advocaat moet ik zelf betalen, deze kosten lopen nu inmiddels ruim in de ¤ 10.000.

Omdat het voor mij simpelweg niet meer te combineren was (beide inkomsten te genereren), moest ik besluiten om enkel in loondienst te blijven. Dit geeft mij vastigheid en ook zekerheid. Hier voel ik mij prettig bij en het ondernemerschap is, buiten de vrijdag en zaterdag werken, niet voor mij weggelegd. Deze keuze heb ik moeten maken om ook mezelf te 'redden' van volledige uitputting / burn-out. Het combineren was niet meer haalbaar. In de beginperiode heb ik bijzonder veel verdriet gehad van de scheiding, ondanks alles heb ik mijzelf nooit ziekgemeld op het werk.

Mijn inkomen is op dit moment ongeveer 40% van hetgeen voor de scheiding, ik heb een vast inkomen uit loondienst van ¤ 2.574,00 netto. Op basis van dat inkomen dien ik ¤ 511,00 per maand alimentatie te betalen aan mijn ex-partner. Zij willen dat het inkomen genomen wordt voor de scheiding en dat ik verwijtbaar werkloos ben voor mijn inkomen uit zelfstandigheid. Dat houdt in dat je zelf een baan opgezegd hebt (of op staande voet ontslagen bent). Het alimentatiebedrag komt dan op ¤ 1.231,00 per maand. Iets met draagkracht etc.

Nu heb ik een berekening gemaakt van het NIBUD, met mijn huidige inkomen en het bedrag van ¤ 511,00 kinderalimentatie en alsnog kom ik maandelijks te kort en ik kan (eigenlijk) nergens besparen op hooguit een paar tientjes na. Dit heeft vooral te maken met het feit dat ik geen enkele toeslag krijg en met mijn inkomen (net) niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning. Op dit moment woon ik in een tijdelijke huurwoning (particulier) met een woonlast van ¤ 750,00 per maand. Het huis is slecht geïsoleerd, de verwarming staat op 16 graden. Mijn energielasten weet ik daardoor te beperken tot ¤ 165,00. Sta ingeschreven bij de woningbouw maar enkel 7,5% van de woningen wijzen ze toe aan mensen met een middeninkomen, hierdoor is de wachttijd zeker 4 jaar. Dan is het nog maar de vraag of mijn woonlast afneemt.

Woonlasten ¤ 750,00
Energie- en lokale lasten (waterschap o.a.) ¤ 200,00
Verzekeringen (zorg, auto, aansprakelijkheid, inboedel, uitvaart) ¤ 256,00
Abonnementen & telecom ¤ 75,00
Vervoer (wegenbel, brandstof, onderhoud, afschr.) ¤ 384,00 (is noodzakelijk voor woon- en werkverkeer)
Kleding, schoenen etc. ¤ 100,00
Niet vergoede ziektekosten ¤ 40,00
Vrijetijdsuitgaven ¤ 50,00
Boodschappen (gemiddeld) ¤ 200,00
Was- en schoonmaak ¤ 15,00
Persoonlijke verzorging ¤ 50,00
Kinderalimentatie ¤ 511,00

Totaal ¤ 2.631,00.

Hierboven een opsomming welke ik gemaakt heb, waarbij vervoer niet op bezuinigd kan worden omdat ik simpelweg op grote afstand woon vanaf mijn werk. Hiervoor ontvang ik een gedeeltelijke vergoeding (reiskosten) maar die zit in in mijn netto inkomen. De alimentatieberekening is overigens zonder de onbelaste reiskostenvergoeding.

Zoals het hoort hebben we natuurlijk de spaarsaldo's gedeeld, echter begint het einde in zicht te komen van mijn spaarsaldo. Ondanks alles kan ik niet zonder een advocaat om voor mij te pleiten. Voel dat de negatieve spiraal is ingezet en weet hem tot heden niet te stoppen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 14:16:38 #2
5428 crew  miss_sly
pi_208479467
Hoe is de zorg voor de kinderen geregeld? Hebben jullie co-ouderschap in een bepaald percentage, bijvorobeeld, 50-50?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208479570
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Hoe is de zorg voor de kinderen geregeld? Hebben jullie co-ouderschap in een bepaald percentage, bijvorobeeld, 50-50?
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Mijn ex-partner weigert om één van de kinderen hier in te schrijven, zodat ik ook recht heb op eenouderkorting. Mijn voorstel was destijds om met een kinderrekening te starten, zij wil dit perse niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Douglas_90. op 21-03-2023 14:25:33 (toevoeging) ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 14:44:55 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208479841
Ik zie weinig vraagtekens?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 maart 2023 @ 14:47:28 #5
408813 crew  trein2000
pi_208479869
Ex-partner wil weinig. Advocatenwerk dus. Laat hem of haar dan ook het werk doen en ga niet zelf er aan lopen trekken (tenzij op advies van de advocaat)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208480427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:47 schreef trein2000 het volgende:
Ex-partner wil weinig. Advocatenwerk dus. Laat hem of haar dan ook het werk doen en ga niet zelf er aan lopen trekken (tenzij op advies van de advocaat)
Advocaat kost geld, geld heb ik bijna niet meer.
pi_208480566
Ik begrijp dat de alimentatie al was vastgesteld en dat je inkomen nu is gewijzigd omdat je gedeeltelijk bent gestopt met werken. Dat ontslaat je niet van je alimentatieplicht helaas. Wil je de hoogte van het vastgestelde bedrag laten aanpassen, dan dien je hier zelf een verzoek voor in te dienen bij de rechtbank. De rechtbank moet dan beoordelen of en in hoeverre het inkomstenverlies aan jou zelf te wijten is. Dat is dus niet iets wat je op eigen houtje kan bepalen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:26 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208480938
Is je ex nu samen met de persoon waar ze verliefd op was?

Is het geen optie om juist wel zelfstandig te worden en daardoor meer te gaan verdienen waardoor je helemaal uit loondienst gaat? De business van zonnepanelen is wel booming business, kans is dan relatief klein dat het niet gaat lopen toch dat eigen bedrijfje?
pi_208481009
wat doet zij nu dan? Nog stees 16 uur bij de Hema?
pi_208481026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 15:38 schreef Schanu het volgende:

Ik begrijp dat de alimentatie al was vastgesteld en dat je inkomen nu is gewijzigd omdat je gedeeltelijk bent gestopt met werken. Dat ontslaat je niet van je alimentatieplicht helaas. Wil je de hoogte van het vastgestelde bedrag laten aanpassen, dan dien je hier zelf een verzoek voor in te dienen bij de rechtbank. De rechtbank moet dan beoordelen of en in hoeverre het inkomstenverlies aan jou zelf te wijten is. Dat is dus niet iets wat je op eigen houtje kan bepalen.
Je zou toch bijna spontaan een burnout krijgen,dus je baan verliezen, dus je inkomsten en dus niet verwijtbaar niets meer kunnen betalen opeens...
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:12:32 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208481050
Alimentatiebedragen worden vastgesteld op basis van de situatie van voor de scheiding. Dat jij daarna zelf hebt besloten om minder te gaan werken met een veel lager inkomen tot gevolg is misschien begrijpelijk, maar voor de formele situatie niet relevant. Je kunt de rechter vragen om een hernieuwde berekening van het alimentatiebedrag, maar aangezien het nogal duidelijk is dat de inkomstendaling je eigen keuze geweest is geef ik je eigenlijk weinig kans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:14:46 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208481078
Is op de (e-)fiets naar je werk gaan geen optie? Vervoer is nogal een kostenpost.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:15:25 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208481090
Als de sodemieter eigen juridische bijstand zoeken.

Ja dat kost geld, het kost je nog veeeeel meer geld (en grijze haren) als je het niet doet.
Dum de dum
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 16:20:01 #14
5428 crew  miss_sly
pi_208481150
Als je co-ouderschap kunt regelen en zelf 50% van de tijd voor je kinderen zorgt, wordt de alimentatie ook minder, toch?


Maar goed, een advocaat is duur, maar je ex wil geen kant uit, en als je alleen al kunt regelen dat een van de kinderen bij jou ingeschreven staat, kan dat al veel schelen.

Hoe oud zijn de kinderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:32:59 #15
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208481376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:07 schreef Douglas_90. het volgende:
In dit geval heb ik ervoor gekozen een nieuwe account aan te maken.

Zover ik me kan herinneren was je vorige account ook al een nieuw account om 'herkenbaarheid te voorkomen'. :?
Waarom daar niet gewoon mee verder gaan?

Fulltime als in 40u gaan werken een optie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Elpis op 21-03-2023 16:39:12 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208481443
Man man man...sterkte pik!!
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:38:13 #17
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_208481450
"Deze keuze heb ik moeten maken om ook mezelf te 'redden' van volledige uitputting / burn-out."

Gelukkig zijn rechters ook mensen die dit ook een rol laten spelen; "Daarbij speelt een rol of de alimentatieplichtige redelijkerwijs het oude inkomen weer kan verwerven en of dit ook van hem of haar kan worden gevergd."

Zorg dat je kan aantonen dat je het werk niet meer aankan, ga naar de huisarts en bespreek het met hem en laat hem aantekeningen maken over je geestelijke gesteldheid en het limiet dat je bereikt hebt. Later kun je dit gebruiken om aan te tonen dat je minder bent gaan werken omdat je het niet aan kon, en niet om de boel te naaien..
  Vis een optie? dinsdag 21 maart 2023 @ 16:42:05 #18
70532 loveli
N
pi_208481505
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:32 schreef Elpis het volgende:

[..]
Zover ik me kan herinneren was je vorige account ook al een nieuw account om 'herkenbaarheid te voorkomen'. :?
Waarom daar niet gewoon mee verder gaan?

Fulltime als in 40u gaan werken een optie?
De kinderen, waren die nou erkend of niet?
crap in = crap out
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:48:01 #19
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208481597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:42 schreef loveli het volgende:

[..]
De kinderen, waren die nou erkend of niet?
Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag.

Even ctrl-c/ctrl-v gedaan hoor. Was een jaar geleden zo. Wellicht dat gezag nu wel geregeld is?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 16:48:31 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208481602
Oh, is dit een bekende? Het verhaal kwam me al vaag bekend voor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208481632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:15 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de sodemieter eigen juridische bijstand zoeken.

Ja dat kost geld, het kost je nog veeeeel meer geld (en grijze haren) als je het niet doet.
Waar moet dat geld vandaan komen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208481656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Je zou toch bijna spontaan een burnout krijgen,dus je baan verliezen, dus je inkomsten en dus niet verwijtbaar niets meer kunnen betalen opeens...
Dit is de weg die je het beste kan gaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:14:43 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208481977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
oet dat geld vandaan komen dan?
Voor die advocaat? Daar kan je ook perfect een betalingsregeling mee afspreken. En kosten voor een advocaat vallen echt reuze mee voor 'simpel' familie recht. Paar 1000 hooguit.

En daar krijg je dan advies voor, zoals de punten die ook hier aangehaald worden en iemand die jouw zaken behartigd itt een mediator die van twee wallen eet.

Een goede advocaat die voor jouw zaken opkomt, van de hoed en de rand weet en weet waar welke voordeeltjes of gewoon wat jouw rechten zijn, is echt veel meer waard dan een paar 1000. Om maar niet te spreken van de stress en zorgen.

Als ik TS zijn verhaal lees willen ze nu tussen de 500e en 1200e alimentatie. Elke maand. Tot de kinderen 18 zijn. Dan is een paar k voor een goede bijstand echt peanuts.
Dum de dum
pi_208482063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:14 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Voor die advocaat? Daar kan je ook perfect een betalingsregeling mee afspreken. En kosten voor een advocaat vallen echt reuze mee voor 'simpel' familie recht. Paar 1000 hooguit.

En daar krijg je dan advies voor, zoals de punten die ook hier aangehaald worden en iemand die jouw zaken behartigd itt een mediator die van twee wallen eet.

Een goede advocaat die voor jouw zaken opkomt, van de hoed en de rand weet en weet waar welke voordeeltjes of gewoon wat jouw rechten zijn, is echt veel meer waard dan een paar 1000. Om maar niet te spreken van de stress en zorgen.

Als ik TS zijn verhaal lees willen ze nu tussen de 500e en 1200e alimentatie. Elke maand. Tot de kinderen 18 zijn. Dan is een paar k voor een goede bijstand echt peanuts.
Dat het goedkoper is om er 1 in te huren betekent niet dat ts de advocaat kan betalen.
Je kan dan simpelweg beide opties die je schetst niet betalen.
Volgens ts heeft hij geen geld meer voor een advocaat wat de schade daarna ook is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 17:32:57 #25
236264 crew  capricia
pi_208482166
Kun je niet meer dan die 32 uur gaan werken? De alimentatie is niet voor je ex-partner, zoals je (ook) schrijft. Maar voor je kinderen. Toch?

Opzich vind ik 500 euro voor twee kinderen en het feit dat je geen 50/50 qua zorg voor ze doet, geen raar bedrag.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:38:31 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208482250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:14 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Voor die advocaat? Daar kan je ook perfect een betalingsregeling mee afspreken. En kosten voor een advocaat vallen echt reuze mee voor 'simpel' familie recht. Paar 1000 hooguit.
mijn collega die een vechtscheiding onderging is het niet met je eens.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 17:51:00 #27
236264 crew  capricia
pi_208482456
Wil eigenlijk wel weten wat TS zelf redelijk vindt om voor zijn kinderen te betalen. Die hij eens in de twee weken in het weekend wil zien.
@Douglas_90.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:51:28 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208482460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:24 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Mijn ex-partner weigert om één van de kinderen hier in te schrijven, zodat ik ook recht heb op eenouderkorting. Mijn voorstel was destijds om met een kinderrekening te starten, zij wil dit perse niet.

Ze kan wel weigeren maar ze heeft geen alleenrecht, alhoewel vrouwen dat wel vaak lijken te denken. Ik zou dit via je advocaat gewoon eisen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:52:27 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482473
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:51 schreef sanger het volgende:

[..]
Ze kan wel weigeren maar ze heeft geen alleenrecht, alhoewel vrouwen dat wel vaak lijken te denken. Ik zou dit via je advocaat gewoon eisen.
Maar de vader heeft dat alleenrecht toch óók niet? Dan heb je even veel of even weinig te eisen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 17:52:34 #30
236264 crew  capricia
pi_208482475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:51 schreef sanger het volgende:

[..]
Ze kan wel weigeren maar ze heeft geen alleenrecht, alhoewel vrouwen dat wel vaak lijken te denken. Ik zou dit via je advocaat gewoon eisen.
Lijkt me lastig als ie zijn kinderen eens in de twee weken 1 weekend wil zien.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:53:26 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208482487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:12 schreef Janneke141 het volgende:
Alimentatiebedragen worden vastgesteld op basis van de situatie van voor de scheiding. Dat jij daarna zelf hebt besloten om minder te gaan werken met een veel lager inkomen tot gevolg is misschien begrijpelijk, maar voor de formele situatie niet relevant. Je kunt de rechter vragen om een hernieuwde berekening van het alimentatiebedrag, maar aangezien het nogal duidelijk is dat de inkomstendaling je eigen keuze geweest is geef ik je eigenlijk weinig kans.
Maar de rechter zal ook in ogenschouw nemen dat TS door de veranderende thuissituatie niet meer in staat zou kunnen zijn om hetzelfde inkomen te genereren als gevolg van de scheiding. De vraag is alleen in welke mate.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:54:28 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208482495
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:20 schreef miss_sly het volgende:
Als je co-ouderschap kunt regelen en zelf 50% van de tijd voor je kinderen zorgt, wordt de alimentatie ook minder, toch?

Niet per se. Misschien wat van de leefkosten, maar nog steeds is de zeer scheve inkomensverhouding van voor de scheiding basis van de berekening/bepaling.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 17:58:22 #33
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208482551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:38 schreef Gunner het volgende:

[..]
mijn collega die een vechtscheiding onderging is het niet met je eens.
Ik zei 'simpel' :)

Bij een vechtscheiding spek je volgens mij alleen maar de juristen, wat van wie is lag toch allang vast. En de onduidelijke zaken mja, behalve als je lill kleine heet en het over horloges van 25k gaat oid. CD van jou/CD van mij enz.

En natuurlijk kan TS het wel betalen. Er is nog niks bij de rechter en TS hoeft nog helemaal niks aan de ex te betalen.

Er moet nog veel meer geregeld worden als er kinderen in het spel zijn, gezien de ex die de stekker uit de mediation heeft getrokken krijgt TS al of met een niet willende ex te maken, of met haar jurist. En ook waar de kinderen straks verblijven heeft invloed op de hoogte van de alimentatie, net als of die ex bij de nieuwe vent is ingetrokken of niet (en de kinderen daar dan bij verblijven).

Edit: ik lees dat TS al 10k naar een advocaat heeft gebracht? Waar gaat dat mis .. ?
Dum de dum
pi_208482561
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:51 schreef capricia het volgende:
Wil eigenlijk wel weten wat TS zelf redelijk vindt om voor zijn kinderen te betalen. Die hij eens in de twee weken in het weekend wil zien.
@:Douglas_90.
Zolang ik het financieel kan redden, ben ik bereid om 500 euro per maand te betalen. Echter, ik kom financieel niet uit en kan nergens besparen. Laat staan de eis van 1.200 euro per maand.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:01:27 #35
236264 crew  capricia
pi_208482593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:58 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik zei 'simpel' :)

Bij een vechtscheiding spek je volgens mij alleen maar de juristen, wat van wie is lag toch allang vast. En de onduidelijke zaken mja, behalve als je lill kleine heet en het over horloges van 25k gaat oid. CD van jou/CD van mij enz.

En natuurlijk kan TS het wel betalen. Er is nog niks bij de rechter en TS hoeft nog helemaal niks aan de ex te betalen.

Er moet nog veel meer geregeld worden als er kinderen in het spel zijn, gezien de ex die de stekker uit de mediation heeft getrokken krijgt TS al of met een niet willende ex te maken, of met haar jurist. En ook waar de kinderen straks verblijven heeft invloed op de hoogte van de alimentatie, net als of die ex bij de nieuwe vent is ingetrokken of niet (en de kinderen daar dan bij verblijven).

Edit: ik lees dat TS al 10k naar een advocaat heeft gebracht? Waar gaat dat mis .. ?
Hij is al twee jaar gescheiden. Alles is al geregeld. Maar TS is het er niet mee eens.
Hij kan de kinderen eens per twee weken een weekend ontvangen. Meer kan echt niet. Schrijft ie. Want hij heeft 30 minuten reistijd.
En meer dan 32 uur werken kan ook niet.
Definitely not CIA
pi_208482600
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:58 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik zei 'simpel' :)

Bij een vechtscheiding spek je volgens mij alleen maar de juristen, wat van wie is lag toch allang vast. En de onduidelijke zaken mja, behalve als je lill kleine heet en het over horloges van 25k gaat oid. CD van jou/CD van mij enz.

En natuurlijk kan TS het wel betalen. Er is nog niks bij de rechter en TS hoeft nog helemaal niks aan de ex te betalen.

Er moet nog veel meer geregeld worden als er kinderen in het spel zijn, gezien de ex die de stekker uit de mediation heeft getrokken krijgt TS al of met een niet willende ex te maken, of met haar jurist. En ook waar de kinderen straks verblijven heeft invloed op de hoogte van de alimentatie, net als of die ex bij de nieuwe vent is ingetrokken of niet (en de kinderen daar dan bij verblijven).

Edit: ik lees dat TS al 10k naar een advocaat heeft gebracht? Waar gaat dat mis .. ?
Er is een tijdelijke regeling afgesproken op basis van mijn huidige inkomen. Daar komt de 511 euro ook vandaan. Dat is de alimentatie die ik normaliter zou moeten betalen op basis van mijn inkomen. Echter, mijn ex wil dat niet mijn huidige inkomen wordt genomen als uitgangspunt maar mijn vorige inkomen. Dan moet ik dus 1.200+ per maand gaan betalen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:02:41 #37
236264 crew  capricia
pi_208482613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 17:59 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Zolang ik het financieel kan redden, ben ik bereid om 500 euro per maand te betalen. Echter, ik kom financieel niet uit en kan nergens besparen. Laat staan de eis van 1.200 euro per maand.
En je werkt 32 uur?
Heel snel voor co-ouderschap gaan.
Definitely not CIA
pi_208482629
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is al twee jaar gescheiden. Alles is al geregeld. Maar TS is het er niet mee eens.
Hij kan de kinderen eens per twee weken een weekend ontvangen. Meer kan echt niet. Schrijft ie. Want hij heeft 30 minuten reistijd.
En meer dan 32 uur werken kan ook niet.
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:04:47 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
Het zijn ook jouw kinderen hè.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208482708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het zijn ook jouw kinderen hè.
Natuurlijk zijn het mijn kinderen, daar ben ik ook absoluut verantwoordelijk voor. Alleen volgens mij hebben we beide gekozen voor kinderen. Natuurlijk doe ik mijn bijdrage, ben bereid om een maandelijkse betaling te doen maar zoals aangegeven ik kom in de financiële problemen. Dat lijkt mij dan geen probleem?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:10:51 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482720
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:09 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn het mijn kinderen, daar ben ik ook absoluut verantwoordelijk voor. Alleen volgens mij hebben we beide gekozen voor kinderen. Natuurlijk doe ik mijn bijdrage, ben bereid om een maandelijkse betaling te doen maar zoals aangegeven ik kom in de financiële problemen. Dat lijkt mij dan geen probleem?
Je hebt de reden van dat probleem toch voor het grootste deel zelf veroorzaakt?

Dan kun je het wel vervelend vinden dat je, als je meer gaat werken, zelf niet meer geld overhoudt maar dat is nu het hele idee van een alimentatieregeling: dat je kinderen geen teruggang in welvaart gaan ondervinden als hun ouders besluiten te gaan scheiden. Je werkt niet voor je ex, je werkt voor je kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208482732
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je hebt de reden van dat probleem toch voor het grootste deel zelf veroorzaakt.
Precies, je hebt gelijk! Wat een fijn inzicht. Dank daarvoor.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:13:35 #43
236264 crew  capricia
pi_208482745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:09 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn het mijn kinderen, daar ben ik ook absoluut verantwoordelijk voor. Alleen volgens mij hebben we beide gekozen voor kinderen. Natuurlijk doe ik mijn bijdrage, ben bereid om een maandelijkse betaling te doen maar zoals aangegeven ik kom in de financiële problemen. Dat lijkt mij dan geen probleem?
Ga dan zorgen voor je kinderen.
Co-ouderschap.
En niet 1 weekend in de twee weken.

Jij kunt van alles kiezen. Je kinderen niet.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:15:07 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482770
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ga dan zorgen voor je kinderen.
Co-ouderschap.
En niet 1 weekend in de twee weken.
Dat zou geen slecht idee zijn, al vraag ik me af of je dat voor elkaar krijgt als je nu ook al niet aan je verplichtingen kan voldoen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:15:14 #45
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208482773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je hebt de reden van dat probleem toch voor het grootste deel zelf veroorzaakt?

Dan kun je het wel vervelend vinden dat je, als je meer gaat werken, zelf niet meer geld overhoudt maar dat is nu het hele idee van een alimentatieregeling: dat je kinderen geen teruggang in welvaart gaan ondervinden als hun ouders besluiten te gaan scheiden. Je werkt niet voor je ex, je werkt voor je kinderen.
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.

Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.

Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:16:33 #46
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208482787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zou geen slecht idee zijn, al vraag ik me af of je dat voor elkaar krijgt als je nu ook al niet aan je verplichtingen kan voldoen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zou geen slecht idee zijn, al vraag ik me af of je dat voor elkaar krijgt als je nu ook al niet aan je verplichtingen kan voldoen.
Want omdat TS niet met een modaal inkomen 1200(!) euro aan kinderalimentatie kan betalen zou hij geen recht hebben op co-ouderschap van notabene ZIJN kinderen?

Sterker nog co-ouderschap zou er juist voor zorgen dat dat bedrag hopelijk stukken lager wordt en hij het wel redt.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:24:59 #47
236264 crew  capricia
pi_208482909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.

Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.

Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
Dan gaat ie toch zelf voor zijn kinderen zorgen?
Doet ie ook niet. Met zijn 32 uur.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:25:03 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208482910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:16 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
[..]
Want omdat TS niet met een modaal inkomen 1200(!) euro aan kinderalimentatie kan betalen zou hij geen recht hebben op co-ouderschap van notabene ZIJN kinderen?

Sterker nog co-ouderschap zou er juist voor zorgen dat dat bedrag hopelijk stukken lager wordt en hij het wel redt.
Die 1200 euro is dan ook niet gebaseerd op zijn huidige modale inkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:29:33 #49
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208482970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die 1200 euro is dan ook niet gebaseerd op zijn huidige modale inkomen.
Nee die 1200 uur is gebaseerd op een werkweek van hoogstwaarschijnlijk meer dan 40 uur maarja toen stond er nog een vrouw thuis om het huishouden te doen en te koken, tenminste dat mag ik toch hopen als je maar 16 uur in de week werkt.

Nu is die gevlogen en kan TS dus niet meer 40+ uur werken, tevens heeft hij nu meer zorg voor de kinderen al is het maar dat ene weekend in de twee weken (die hij dus niet kan werken)

Het is dus zwaar onterecht dat het bedrag bepaald zou moeten worden op het oude inkomen.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:30:28 #50
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208482979
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan gaat ie toch zelf voor zijn kinderen zorgen?
Doet ie ook niet. Met zijn 32 uur.
Neemt niet weg dat kinderen geen 600,- per maand per stuk kosten toch?
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:32:56 #51
236264 crew  capricia
pi_208483007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:30 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat kinderen geen 600,- per maand per stuk kosten toch?
Geen idee welke levensstandaard de kinderen gewend waren.
Zorg lijkt me ook niet gratis, en TS doet dat niet.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:33:10 #52
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208483010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:29 schreef BaksteenMongool het volgende:
Het is dus zwaar onterecht dat het bedrag bepaald zou moeten worden op het oude inkomen.
Nee, als je bedenkt waar kinderalimentatie voor bedoeld is dan is het volkomen logisch. En dat je je als vader niet aan je verplichting kan onttrekken door minder te gaan werken ook, al begrijp ik wel dat het in deze situatie nogal wreed voelt.

En TS heeft echt wel de optie om weer meer te gaan werken en/of om meer geld te verdienen, maar dat wil ie niet omdat hij dan van zijn extra geld niks over houdt en het allemaal naar zijn kinderen moet brengen. Tja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:36:45 #53
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483067
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, als je bedenkt waar kinderalimentatie voor bedoeld is dan is het volkomen logisch. En dat je je als vader niet aan je verplichting kan onttrekken door minder te gaan werken ook, al begrijp ik wel dat het in deze situatie nogal wreed voelt.

En TS heeft echt wel de optie om weer meer te gaan werken en/of om meer geld te verdienen, maar dat wil ie niet omdat hij dan van zijn extra geld niks over houdt en het allemaal naar zijn kinderen moet brengen. Tja.
Ik ben het met je eens dat TS gewoon 40 uur kan gaan werken daar is hij niks te goed voor maar waarom wordt hier niet gesproken over de verantwoordelijkheid van de (ex)vrouw van TS? die breekt hier gewoon een gezin op waar ze willens en wetens voor heeft gekozen door er met een ander vandoor te gaan.

Lijkt mij dat die kinderalimentatie dan naar de kinderen gaat en dat zij lekker kan gaan werken of leunen op die nieuwe vent van haar.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:38:14 #54
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483095
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen idee welke levensstandaard de kinderen gewend waren.
Zorg lijkt me ook niet gratis, en TS doet dat niet.
Denk dat de basisdingetjes in principe gewoon genoeg zouden moeten zijn toch?
dak boven je hoofd, voldoende gezond eten, sportclubje, voldoende kleding, 1x per jaar op vakantie etc.

Alles daarboven moeten ze maar lekker bij de nieuwe vent van mama gaan halen, die heeft namelijk dat gezin gesloopt.

Daar mag een rechter ook wel eens rekening mee gaan houden.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:41:26 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208483139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:36 schreef BaksteenMongool het volgende:
Lijkt mij dat die kinderalimentatie dan naar de kinderen gaat en dat zij lekker kan gaan werken of leunen op die nieuwe vent van haar.
Ja, dat lijkt me ook. Er is toch ook geen sprake van partneralimentatie, of heb ik daar overheen gelezen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:47:17 #56
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me ook. Er is toch ook geen sprake van partneralimentatie, of heb ik daar overheen gelezen?
Heb ik niet in de OP of verdere posts van TS kunnen ontdekken nee.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:52:12 #57
5428 crew  miss_sly
pi_208483289
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:38 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Denk dat de basisdingetjes in principe gewoon genoeg zouden moeten zijn toch?
dak boven je hoofd, voldoende gezond eten, sportclubje, voldoende kleding, 1x per jaar op vakantie etc.

Alles daarboven moeten ze maar lekker bij de nieuwe vent van mama gaan halen, die heeft namelijk dat gezin gesloopt.

Daar mag een rechter ook wel eens rekening mee gaan houden.
De nieuwe vent van mama, mocht ie nog in beeld zijn, is in de basis natuurlijk niet (financieel) verantwoordelijk voor de kinderen van TS.

Maar er is helemaal niet duidelijk of die man nog in beeld is. En of de ex meer is gaan werken. En hoe oud zijn die kinderen nou ook alweer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2023 @ 18:55:19 #58
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483332
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De nieuwe vent van mama, mocht ie nog in beeld zijn, is in de basis natuurlijk niet (financieel) verantwoordelijk voor de kinderen van TS.

Maar er is helemaal niet duidelijk of die man nog in beeld is. En of de ex meer is gaan werken. En hoe oud zijn die kinderen nou ook alweer?
Nee uiteraard is die niet financieel verantwoordelijk, dat snap ik ook wel.
Blijf het wel triest vinden dat je er op die manier aan mee werkt om een gezin uit elkaar te scheuren maar goed.

Kon overigens niet uit dit topic halen hoe oud de kinderen zijn.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 18:56:59 #59
5428 crew  miss_sly
pi_208483356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:55 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Nee uiteraard is die niet financieel verantwoordelijk, dat snap ik ook wel.
Blijf het wel triest vinden dat je er op die manier aan mee werkt om een gezin uit elkaar te scheuren maar goed.

Kon overigens niet uit dit topic halen hoe oud de kinderen zijn.
Als die vrouw er niet voor open had gestaan, viel er geen gezin uit elkaar te scheuren. En als de relatie goed was geweest evenmin. De nieuwe vent valt het minste te verwijten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208483438
Ik mis hier eigenlijk ook een beetje, wat is nu eigenlijk de verantwoordelijkheid van de ex-partner van TS. Zij gaat wordt verliefd op iemand anders. Hij zet dingen in gang om dat te repareren maar dat lukt niet en er komt een scheiding. TS raakt met zichzelf in de knoop door iets dat niet zijn eigen schuld is (en wellicht hard te maken is met medische bewijsstukken). En TS gaat dus minder werken en krijgt vervolgens een hoge claim voor alimentatie aan zijn broek.

Ik zou zelf ook een advocaat inschakelen denk ik zo en ik denk dat ik zou inzetten op co-ouderschap.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:03:28 #61
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483473
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als die vrouw er niet voor open had gestaan, viel er geen gezin uit elkaar te scheuren. En als de relatie goed was geweest evenmin. De nieuwe vent valt het minste te verwijten.
Daar heb je een punt, maar de vrouw wil het schijnbaar ook niet meer proberen (zoals TS aangaf met relatietherapie).
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:03:33 #62
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208483476
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:52 schreef miss_sly het volgende:
En hoe oud zijn die kinderen nou ook alweer?
11 en 6 inmiddels.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:04:48 #63
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:01 schreef Daboman het volgende:
Ik mis hier eigenlijk ook een beetje, wat is nu eigenlijk de verantwoordelijkheid van de ex-partner van TS. Zij gaat wordt verliefd op iemand anders. Hij zet dingen in gang om dat te repareren maar dat lukt niet en er komt een scheiding. TS raakt met zichzelf in de knoop door iets dat niet zijn eigen schuld is (en wellicht hard te maken is met medische bewijsstukken). En TS gaat dus minder werken en krijgt vervolgens een hoge claim voor alimentatie aan zijn broek.

Ik zou zelf ook een advocaat inschakelen denk ik zo en ik denk dat ik zou inzetten op co-ouderschap.
precies. Ik vraag mij toch af of een rechter hier rekening mee houdt?
Iemand die daar toevallig wat zinnigs over kan zeggen?
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:05:09 #64
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:03 schreef Elpis het volgende:

[..]
11 en 6 inmiddels.
Nou dat is nog wel even te gaan totdat die beide 18 zijn ;(
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:06:32 #65
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208483523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:05 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Nou dat is nog wel even te gaan totdat die beide 18 zijn ;(
21. Tenzij ze na hun 18e gaan werken en zichzelf kunnen onderhouden.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:09:23 #66
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:06 schreef Elpis het volgende:

[..]
21. Tenzij ze na hun 18e gaan werken en zichzelf kunnen onderhouden.
Mijn god, echt? :')

Ik ben bang voor het antwoord, maar is er tussen de 18 en 21 nog kans op verlaging van de alimentatie?
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:09:24 #67
5428 crew  miss_sly
pi_208483563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:03 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Daar heb je een punt, maar de vrouw wil het schijnbaar ook niet meer proberen (zoals TS aangaf met relatietherapie).
Dat is ook gewoon haar goed recht.

We weten immers helemaal niet wat er nou werkelijk is gebeurd en hoe het is gegaan. Dus laten we ons niet bezig houden met de schuldvraag, want die is ook niet belangrijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:10:47 #68
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483584
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon haar goed recht.

We weten immers helemaal niet wat er nou werkelijk is gebeurd en hoe het is gegaan. Dus laten we ons niet bezig houden met de schuldvraag, want die is ook niet belangrijk.
tenzij de rechter deze schuldvraag natuurlijk laat meewegen
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:10:57 #69
5428 crew  miss_sly
pi_208483589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:03 schreef Elpis het volgende:

[..]
11 en 6 inmiddels.
Die oudste hoeft niet meer naar een bso en kan ook best aardig voor zichzelf zorgen als het goed is. Ik snap niet dat het voor TS zo onmogelijk is om meer zorg op zich te nemen dan dat tweewekelijkse weekend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:11:51 #70
5428 crew  miss_sly
pi_208483610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:10 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
tenzij de rechter deze schuldvraag natuurlijk laat meewegen
In Nederland is de schuldvraag niet iets dat meetelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:13:17 #71
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483641
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die oudste hoeft niet meer naar een bso en kan ook best aardig voor zichzelf zorgen als het goed is. Ik snap niet dat het voor TS zo onmogelijk is om meer zorg op zich te nemen dan dat tweewekelijkse weekend.
Vraag mij ook af of misschien opa en oma kunnen bijspringen?
Moeten die daar natuurlijk wel op zitten te wachten dat is ook niet altijd het geval.
pi_208483685
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In Nederland is de schuldvraag niet iets dat meetelt.
Maar of TS het kan dragen wel, want van een kale kip kan je niet plukken. En dat lijkt me dan weer niet in het belang van de kinderen, want dat zal voor de rechter het zwaarste wegen.

En daarom vraag ik me af hoe het zit met die beslissing van hem om minder te werken en wat de medische achtergrond is. Ik heb zelf wel enige ervaring met hoe verwijtbare werkloosheid werkt namelijk en daar weegt zwaar of het je eigen keuze was en hoe toerekeningsvatbaar je was. Dit geeft dus handvatten voor de verdediging.
pi_208483726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, als je bedenkt waar kinderalimentatie voor bedoeld is dan is het volkomen logisch. En dat je je als vader niet aan je verplichting kan onttrekken door minder te gaan werken ook, al begrijp ik wel dat het in deze situatie nogal wreed voelt.

En TS heeft echt wel de optie om weer meer te gaan werken en/of om meer geld te verdienen, maar dat wil ie niet omdat hij dan van zijn extra geld niks over houdt en het allemaal naar zijn kinderen moet brengen. Tja.
Nee, helaas heb ik niet de mogelijkheid meer te werken. De kinderen zijn op vrijdag op school tot 12:00 uur, daarna komen ze hier. Dan moet ik ze ophalen van school. Maandagochtend begin ik een twee uur later omdat ik de kinderen eerst naar school breng.
pi_208483758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:13 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Vraag mij ook af of misschien opa en oma kunnen bijspringen?
Moeten die daar natuurlijk wel op zitten te wachten dat is ook niet altijd het geval.
Mijn moeder is vorig jaar gediagnosticeerd met uitgezaaide kanker. Die ondergaat nu chemotherapie maar waarschijnlijk gaat ze het niet redden.
pi_208483781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me ook. Er is toch ook geen sprake van partneralimentatie, of heb ik daar overheen gelezen?
Enkel kinderalimentatie. Voor partneralimentatie is geen draagkracht meer.
pi_208483808
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan gaat ie toch zelf voor zijn kinderen zorgen?
Doet ie ook niet. Met zijn 32 uur.
Officieel werk ik 34 uur, waarom die 6 uren eraf zijn die comment hierboven.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:22:47 #77
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208483828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:19 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Mijn moeder is vorig jaar gediagnosticeerd met uitgezaaide kanker. Die ondergaat nu chemotherapie maar waarschijnlijk gaat ze het niet redden.
oeff dat is verschrikkelijk, sterkte daarmee in ieder geval!

Hoe staat het met opa?
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:23:13 #78
5428 crew  miss_sly
pi_208483836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:16 schreef Daboman het volgende:

[..]
Maar of TS het kan dragen wel, want van een kale kip kan je niet plukken. En dat lijkt me dan weer niet in het belang van de kinderen, want dat zal voor de rechter het zwaarste wegen.

En daarom vraag ik me af hoe het zit met die beslissing van hem om minder te werken en wat de medische achtergrond is. Ik heb zelf wel enige ervaring met hoe verwijtbare werkloosheid werkt namelijk en daar weegt zwaar of het je eigen keuze was en hoe toerekeningsvatbaar je was. Dit geeft dus handvatten voor de verdediging.
De redenatie is ook wat vreemd. Hij kon voorheen wel zoveel werken, toen hij nog een gezin had. Nu heeft hij dat niet, alleen zijn kinderen om de week in het weekend. Je zou dus zeggen dat hij op zichzelf juist prima evenveel kan werken, en dan niet in de weekends dat de kinderen bij hem zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208483856
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De redenatie is ook wat vreemd. Hij kon voorheen wel zoveel werken, toen hij nog een gezin had. Nu heeft hij dat niet, alleen zijn kinderen om de week in het weekend. Je zou dus zeggen dat hij op zichzelf juist prima evenveel kan werken, en dan niet in de weekends dat de kinderen bij hem zijn.
Dan onderschat je de emotionele impact van zulke gebeurtenissen zwaar. Zoiets kan je wel een jaar achtervolgen voordat je enigszins bent hersteld.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:26:00 #80
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208483889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:21 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Enkel kinderalimentatie. Voor partneralimentatie is geen draagkracht meer.
Jullie waren niet getrouwd dus ze had sowieso geen recht op partneralimentatie.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208483912
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, als je bedenkt waar kinderalimentatie voor bedoeld is dan is het volkomen logisch. En dat je je als vader niet aan je verplichting kan onttrekken door minder te gaan werken ook, al begrijp ik wel dat het in deze situatie nogal wreed voelt.

En TS heeft echt wel de optie om weer meer te gaan werken en/of om meer geld te verdienen, maar dat wil ie niet omdat hij dan van zijn extra geld niks over houdt en het allemaal naar zijn kinderen moet brengen. Tja.
Het is de vraag of het redelijkerwijs van mij verwacht kan worden dat ik meer dan 40 uur werk. Persoonlijk vind ik van niet. Ook gezien de medische klachten die dat met zich meebrengt, waarvan ook gewoon een rapportage is van de huisart / psycholoog.

De schuldvraag is inderdaad niet belangrijk, wel wat het met mij gedaan heeft. In de periode direct na de scheiding heb ik het echt zwaar gehad, van je kinderen dagelijks zien tot tweewekelijks. Daarnaast het vreemdgaan in een relatie, bedrog. Nu nog eens als een mes in mijn rug met financiële problemen.

Jouw reactie vind ik kort door de bocht, natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn kinderen. Hiervoor loop ik ook absoluut niet weg. Alleen moet ik dan maar terug naar mijn ouders?
pi_208483923
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De redenatie is ook wat vreemd. Hij kon voorheen wel zoveel werken, toen hij nog een gezin had. Nu heeft hij dat niet, alleen zijn kinderen om de week in het weekend. Je zou dus zeggen dat hij op zichzelf juist prima evenveel kan werken, en dan niet in de weekends dat de kinderen bij hem zijn.
Toen werden waarschijnlijk wel veel meer van zijn eten bereiden en de huishoudelijke taken door zijn partner gedaan.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:27:36 #83
5428 crew  miss_sly
pi_208483928
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:24 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dan onderschat je de emotionele impact van zulke gebeurtenissen zwaar. Zoiets kan je wel een jaar achtervolgen voordat je enigszins bent hersteld.
O, I’ve had my share.
Maar soms moet je gewoon doen wat er gedaan moet worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:29:31 #84
5428 crew  miss_sly
pi_208483970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Toen werden waarschijnlijk wel veel meer van zijn eten bereiden en de huishoudelijke taken door zijn partner gedaan.
Tuurlijk, maar nu heeft hij een eenpersoonshuishouden en dat is redelijk goed te doen.

Als er werkelijk gezindheidsproblemen zijn, gedocumenteerd en wel, is het een ander verhaal. En dan zal de rechter dat ook meenemen in zijn oordeel, neem ik aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208484017
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar nu heeft hij een eenpersoonshuishouden en dat is redelijk goed te doen.

Als er werkelijk gezindheidsproblemen zijn, gedocumenteerd en wel, is het een ander verhaal. En dan zal de rechter dat ook meenemen in zijn oordeel, neem ik aan.
Bingo. Dan zijn we het toch eens? Ik denk namelijk omgekeerd ook dat als hij zijn beslissing om minder te werken niet medisch gaat onderbouwen dat dat zijn zaak geen goed doet.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:33:26 #86
236264 crew  capricia
pi_208484057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:22 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Officieel werk ik 34 uur, waarom die 6 uren eraf zijn die comment hierboven.
En met 34 uur werken wil jij de kinderen zelf maar eens in de twee weken ontvangen?
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:34:34 #87
236264 crew  capricia
pi_208484089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:38 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Denk dat de basisdingetjes in principe gewoon genoeg zouden moeten zijn toch?
dak boven je hoofd, voldoende gezond eten, sportclubje, voldoende kleding, 1x per jaar op vakantie etc.

Alles daarboven moeten ze maar lekker bij de nieuwe vent van mama gaan halen, die heeft namelijk dat gezin gesloopt.

Daar mag een rechter ook wel eens rekening mee gaan houden.
Wat heeft die nieuwe vent met de kinderen van TS te maken? Zijn zijn kinderen niet.
Definitely not CIA
pi_208484095
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
En met 34 uur werken wil jij de kinderen zelf maar eens in de twee weken ontvangen?
Die ex van hem kan ook gewoon 40 uur gaan werken ipv handje ophouden met 16 uur. Walgelijk
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:36:53 #89
236264 crew  capricia
pi_208484145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:24 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dan onderschat je de emotionele impact van zulke gebeurtenissen zwaar. Zoiets kan je wel een jaar achtervolgen voordat je enigszins bent hersteld.
Werkt twee kanten op.
Zelf kan hij de kinderen niet opvangen of verzorgen.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:37:49 #90
236264 crew  capricia
pi_208484171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die ex van hem kan ook gewoon 40 uur gaan werken ipv handje ophouden met 16 uur. Walgelijk
Voorlopig doet zij alle verzorging.
Begin daar eerst eens mee, om dat te delen. Als een echt vader. Toch?
Definitely not CIA
pi_208484173
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Werkt twee kanten op.
Zelf kan hij de kinderen niet opvangen of verzorgen.
Zij kan dat idd wel want ze is te lui om te werken met 16 uur.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:38:16 #92
236264 crew  capricia
pi_208484184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Zij kan dat idd wel want ze is te lui om te werken met 16 uur.
Hij werkt ook parttime.
Definitely not CIA
pi_208484204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Voorlopig doet zij alle verzorging.
Begin daar eerst eens mee, om dat te delen. Als een echt vader. Toch?
Beide evenveel werken dan. Alimentatie is belachelijk. Als moeder kun je zelf ook meer gaan werken om het voor je ex dragelijker te maken. Als zij 32 uur werkt dan scheelt dat een hoop.
pi_208484213
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij werkt ook parttime.
Wel twee x zoveel.
pi_208484222
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
En met 34 uur werken wil jij de kinderen zelf maar eens in de twee weken ontvangen?
Nee, zeker niet. In onze COA is een volledige werkweek 38 uur, de 4 uren die ik minder werk worden gebruikt voor de kinderen zoals eerder aangegeven op vrijdagmiddag. De overige dagen ben ik onderweg van 7 uur (vertrek thuis) tot 18h (aankomst thuis).
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:39:54 #96
236264 crew  capricia
pi_208484235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Beide evenveel werken dan. Alimentatie is belachelijk. Als moeder kun je zelf ook meer gaan werken om het voor je ex dragelijker te maken. Als zij 32 uur werkt dan scheelt dat een hoop.
Hij wil de kinderen niet eens 50/50 zien.
Begin daar maar eens mee.
Definitely not CIA
pi_208484244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Werkt twee kanten op.
Zelf kan hij de kinderen niet opvangen of verzorgen.
Waar zegt hij dat. In een van zijn eerste posts zegt hij dat zijn ex-partner hem de toegang tot de kinderen ontzegt.

quote:
Mijn ex-partner weigert om één van de kinderen hier in te schrijven, zodat ik ook recht heb op eenouderkorting. Mijn voorstel was destijds om met een kinderrekening te starten, zij wil dit perse niet.
Dus nogmaals, wat is dan nog de verantwoordelijkheid van de ex-partner. Kinderen hun vader ontzeggen is nogal een stap. Als hij nou zelf vreemd was gegaan zou ik nog zoiets hebben van eigen schuld dikke bult, maar dat is hier niet aan de orde.
pi_208484259
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil de kinderen niet eens 50/50 zien.
Begin daar maar eens mee.
Dan nog kan ze toch meer werken? Of wil ze ieder dubbeltje omdraaien? Leuk voor die kids. Ik denk dat TS niet anders kan gezien zijn werktijden etc.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:40:52 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208484261
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Daboman het volgende:
Waar zegt hij dat. In een van zijn eerste posts zegt hij dat zijn ex-partner hem de toegang tot de kinderen ontzegt.
Dat staat er niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:42:04 #100
5428 crew  miss_sly
pi_208484285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Daboman het volgende:

[..]
Waar zegt hij dat. In een van zijn eerste posts zegt hij dat zijn ex-partner hem de toegang tot de kinderen ontzegt.
[..]
Dus nogmaals, wat is dan nog de verantwoordelijkheid van de ex-partner. Kinderen hun vader ontzeggen is nogal een stap. Als hij nou zelf vreemd was gegaan zou ik nog zoiets hebben van eigen schuld dikke bult, maar dat is hier niet aan de orde.
Inschrijving is niet tbv de zorg maar tbv toeslagen. Hoeven ze niet voor bij hem te zijn, alleen 1 kind ingeschreven op zijn adres.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:42:05 #101
236264 crew  capricia
pi_208484287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Daboman het volgende:

[..]
Waar zegt hij dat. In een van zijn eerste posts zegt hij dat zijn ex-partner hem de toegang tot de kinderen ontzegt.
[..]

In de OP nota bene. Wel gelezen?

quote:
tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten.
Definitely not CIA
  dinsdag 21 maart 2023 @ 19:44:07 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208484339
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Inschrijving is niet tbv de zorg maar tbv toeslagen. Hoeven ze niet voor bij hem te zijn, alleen 1 kind ingeschreven op zijn adres.
Volgens mij mag dat helemaal niet in deze situatie, aangezien iedereen ingeschreven moet staan waar hij of zij (het meeste) woont. Bij co-ouderschap kan het dan allebei, maar in deze situatie wonen de kinderen 12 van de 14 dagen bij moeder. Dan is daar inschrijven volgens mij de enige legale optie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208484350
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil de kinderen niet eens 50/50 zien.
Begin daar maar eens mee.
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:45:03 #104
5428 crew  miss_sly
pi_208484356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij mag dat helemaal niet in deze situatie, aangezien iedereen ingeschreven moet staan waar hij of zij (het meeste) woont. Bij co-ouderschap kan het dan allebei, maar in deze situatie wonen de kinderen 12 van de 14 dagen bij moeder. Dan is daar inschrijven volgens mij de enige legale optie.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. De gevallen in mijn omgeving waar ze dat zo hebben gedaan is inderdaad 50/50 co-ouderschap.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 19:48:12 #105
5428 crew  miss_sly
pi_208484432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208484541
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.
Dat gaat toch niet joh. Dan verdient hij nog minder salaris. Waar moet hij dat van betalen allemaal?
pi_208484560
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
pi_208484667
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:42 schreef capricia het volgende:

[..]
In de OP nota bene. Wel gelezen?
[..]

Ik zie in ieder geval nog erg weinig welwillendheid van de ex-partner. 10k,- klinkt als een vechtscheiding.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 20:01:05 #109
236264 crew  capricia
pi_208484784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:56 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik zie in ieder geval nog erg weinig welwillendheid van de ex-partner. 10k,- klinkt als een vechtscheiding.
Ze zijn al twee jaar gescheiden.
Begin van de OP.
Definitely not CIA
pi_208484817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn al twee jaar gescheiden.
Begin van de OP.
Dat doet weinig af aan mijn punt.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 20:04:28 #111
236264 crew  capricia
pi_208484867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:02 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dat doet weinig af aan mijn punt.
Dat het een vechtscheiding is?
Definitely not CIA
pi_208484904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat het een vechtscheiding is?
Dat er weinig welwillendheid is bij de ex-partner.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 20:12:33 #113
236264 crew  capricia
pi_208485072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:06 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dat er weinig welwillendheid is bij de ex-partner.
"klinkt als een vechtscheiding."
Geen vechtscheiding dus. Dat zit in jouw fantasie.
Definitely not CIA
pi_208485173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 16:48 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, is dit een bekende? Het verhaal kwam me al vaag bekend voor.
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Maar TS lijkt nog altijd niet gevraagd te hebben om een 50-50 verdeling van zorgtaken en niks gedaan te hebben met andere goede tips uit dat topic van bijv. @Claudia_x
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208485191
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
"klinkt als een vechtscheiding."
Geen vechtscheiding dus. Dat zit in jouw fantasie.
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.

Maar goed, dit is natuurlijk een nogal nutteloze discussie. Je kan vinden dat zijn ex-partner wel degelijk welwillend is. Ik zeg op basis van wat ik hier in het topic zie dat dat niet het geval is, dus in dat geval zijn we het dan gewoon oneens.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 20:20:32 #116
236264 crew  capricia
pi_208485235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:18 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.

Maar goed, dit is natuurlijk een nogal nutteloze discussie. Je kan vinden dat zijn ex-partner wel degelijk welwillend is. Ik zeg op basis van wat ik hier in het topic zie dat dat niet het geval is, dus in dat geval zijn we het dan gewoon oneens.
Ik zie geen vechtscheiding.

TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?

Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 20:20:58 #117
5428 crew  miss_sly
pi_208485240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:18 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.

Maar goed, dit is natuurlijk een nogal nutteloze discussie. Je kan vinden dat zijn ex-partner wel degelijk welwillend is. Ik zeg op basis van wat ik hier in het topic zie dat dat niet het geval is, dus in dat geval zijn we het dan gewoon oneens.
Ik zie de partner niet als welwillend. Maar ik heb ook niet de indruk dat TS zelf nou zo welwillend is in de huidige situatie. Die is zoals hij is en daarmee moet hij verder. Aanpassen aan de nieuwe situatie. En dat betekent ook dat dingen anders zullen/kunnen worden/zijn dan hij wil en hoopte. Dat is helaas hoe het leven in elkaar zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:30:01 #118
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208485375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
Maar dat betekent ook dat je dan 1 kind op jouw adres kan inschrijven en kgb, kinderbijslag en evt kinderopvangtoeslag krijgt als je daardoor opvang nodig hebt.
Je hebt 10k naar de advocaat gebracht, wat zegt hij/zij over kansen op co ouderschap? (hoeft ook niet precies 50/50 te zijn om aan co-ouderschap te voldoen he? )

Heb je trouwens alsnog je huis moeten verkopen omdat je nu ineens huurt?

Wel een mazzel dat je in een business zit waar nu veel vraag naar zit. Vraag een salarisverhoging.
Geen idee waarom je niet meer op de 2700 euro netto zit waar je vorig jaar op zat, maar misschien dat je met een salarisverhoging er weer op kan komen. Dan is iig het financiële plaatje in de OP afgedekt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:34:11 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208485438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst.
Daar dan even op ingaand:

75 euro per maand voor telecom is veel. Daar kan de helft wel van af als je een beetje zoekt.

1200 euro aan kleding per jaar is exorbitant veel. Met 300 redt je het ook makkelijk.

50 euro persoonlijke verzorging? Koop een tondeuse. Eens in de twee maanden een bus deo. Eens in de twee maanden een fles 2 in 1 douchegel. Paar keer per jaar een tube tandpasta. Meer heb je niet nodig.

15 euro was- en schoonmaakmiddel per maand is ook echt veel. Per jaar twee flessen wasmiddel eigen merk per jaar, twee flessen schoonmaakazijn, twee flessen allesreiniger. Vaatwasmiddel eigen merk half blokje per keer. Dan heb je nog een paar rollen wc papier en elke week een vuilniszak. Meer heb je echt niet nodig.

Je moet leren de tering naar de nering te zetten. Als je op bovenstaande dingen let, heb je zo minimaal 100 euro per maand bespaard.
Spoilers!
  FOK!fotograaf dinsdag 21 maart 2023 @ 20:41:26 #120
842 Zorro
Z
pi_208485563
Misschien moet hij ook 16 uur gaan werken. Dan heeft ie wel tijd voor de kinderen.

Maar ja, aangezien hij alles zelf moet betalen en zich niet laat onderhouden kan hij dat niet betalen. Blijkbaar is dat niet relevant verder.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208485695
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie geen vechtscheiding.

TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?

Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
Wat een verschrikkelijk vernederende opmerking van je. Als je deze topic goed leest, en dan lezen om te begrijpen, dan zie je dat het geen onwelwillendheid is. Daarnaast betaal ik kinderalimentatie en loop ik niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Ik word gewoon misselijk bij deze opmerking.
pi_208485791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:51 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk vernederende opmerking van je. Als je deze topic goed leest, en dan lezen om te begrijpen, dan zie je dat het geen onwelwillendheid is. Daarnaast betaal ik kinderalimentatie en loop ik niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Ik word gewoon misselijk bij deze opmerking.
En wat heb je met al je welwillendheid nou sinds je vorige topic geprobeerd je zelfmedelijden opzij te zetten en in te zetten op 50-50 verdelen van de zorgtaken?

Ik lees daar nu niks over. En qua salaris heb je ook niks gekregen qua inflatiecorrectie? Lijkt me een gemiste kans.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208485809
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie geen vechtscheiding.

TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?

Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
Alles wat aankomt op meer omgang is resoluut door mijn ex afgewezen, elke mogelijkheid om het mij financieel makkelijker te maken is afgewezen door mijn ex. Het enige dat ik wilde voorkomen is een rechtszaak en vechtscheiding uit oogpunt van de kinderen. Daarom heb ik geen advocaat ingeschakeld maar mediation voorgesteld en gestart. Als ieder antwoord op meer omgang nee is, moet ik wel naar de rechter. Dat wilde ik juist, in het belang van de kinderen, voorkomen.
pi_208485850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:56 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
En wat heb je met al je welwillendheid nou sinds je vorige topic geprobeerd je zelfmedelijden opzij te zetten en in te zetten op 50-50 verdelen van de zorgtaken?

Ik lees daar nu niks over.
Mijn advocaat heeft nieuwe omgangsregelingen voorgesteld, in combinatie met minder werken maar dat komt neer op minder alimentatie. Dat wil mijn ex niet. Er is een voorstel gedaan met 40/60 en 350 euro alimentatie.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:58:38 #125
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208485854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:56 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Alles wat aankomt op meer omgang is resoluut door mijn ex afgewezen, elke mogelijkheid om het mij financieel makkelijker te maken is afgewezen door mijn ex. Het enige dat ik wilde voorkomen is een rechtszaak en vechtscheiding uit oogpunt van de kinderen. Daarom heb ik geen advocaat ingeschakeld maar mediation voorgesteld en gestart. Als ieder antwoord op meer omgang nee is, moet ik wel naar de rechter. Dat wilde ik juist, in het belang van de kinderen, voorkomen.
Aan wie heb je dan die 10k betaald? :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:58 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Mijn advocaat heeft nieuwe omgangsregelingen voorgesteld, in combinatie met minder werken maar dat komt neer op minder alimentatie. Dat wil mijn ex niet. Er is een voorstel gedaan met 40/60 en 350 euro alimentatie.
O toch een advocaat. :?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Moderator dinsdag 21 maart 2023 @ 21:05:53 #126
236264 crew  capricia
pi_208485973
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:51 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk vernederende opmerking van je. Als je deze topic goed leest, en dan lezen om te begrijpen, dan zie je dat het geen onwelwillendheid is. Daarnaast betaal ik kinderalimentatie en loop ik niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Ik word gewoon misselijk bij deze opmerking.
Ik zie je topic na topic alleen maar over alimentatie openen.
Nergens een topic 'hoe kan ik meer een vader zijn voor mijn kinderen, hoe kan ik meer 50/50 voor ze zorgen'.
Je topics gaan alleen maar over geld.
Definitely not CIA
pi_208486128
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie je topic na topic alleen maar over alimentatie openen.
Nergens een topic 'hoe kan ik meer een vader zijn voor mijn kinderen, hoe kan ik meer 50/50 voor ze zorgen'.
Je topics gaan alleen maar over geld.
Omdat ik de andere dingen wel begrijp.
pi_208486453
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie geen vechtscheiding.

TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?

Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
Volgens mij is dat nu net waar de schoen wringt. Hij wil dit wel maar zijn ex-partner laat het niet toe. Dus kom eens met tips hoe hij de ex-partner zover krijgt om dit wel toe te laten.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 21:50:33 #129
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208486567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:40 schreef Daboman het volgende:

[..]
Volgens mij is dat nu net waar de schoen wringt. Hij wil dit wel maar zijn ex-partner laat het niet toe. Dus kom eens met tips hoe hij de ex-partner zover krijgt om dit wel toe te laten.
Ik wacht eigenlijk nog steeds op ts zijn reactie wat zijn advocaat dit voor kansen geeft. Die zou strikt genomen meer kennis moeten hebben dan wij hier.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208486764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 21:40 schreef Daboman het volgende:

[..]
Volgens mij is dat nu net waar de schoen wringt. Hij wil dit wel maar zijn ex-partner laat het niet toe. Dus kom eens met tips hoe hij de ex-partner zover krijgt om dit wel toe te laten.
Heeft hij in zijn vorige topic al genoeg gehad, maar hij heeft niet aan wat hij daarmee heeft gedaan, dus dan is het lastig vervolgtips geven
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208488388
Allereerst wens ik TS héél, héél veel sterkte in deze lastige situatie.

Als ik het zo begrijp is het huwelijk én de mediation op verzoek van ex beëindigd. Ex werkt slechts 16 uur in een -naar ik aanneem- laag betaalde baan in een warenhuis, is niet voornemens meer te werken om zodoende meer te kunnen bijdragen in de kosten en onderhoud van de kinderen. Ex opteert dus voor een situatie dat TS maximaal alimentatie gaat betalen en de kinderen nauwelijks ziet. Om te kotsen dit. Ik dacht dat mannen en vrouwen gelijk waren en dat van vrouwen geacht wordt economisch zelfstandig te zijn. I.p.v. dat mag de man elke maand een worm in het bekje gooien om ex te onderhouden.

Ik zou overleg voeren met advocaat wat er nodig is om het aannemelijk te maken dat jij om objectieve redenen minder/niet kan werken indien en voor zover ex persisteert in haar houding om niet meer te werken om zodoende bij te dragen aan het onderhoud van de kinderen. Ik kan mij voorstellen - maar ik heb geen excelsheet bij de hand- dat er een moment is dat werken (geheel) niet meer lonend is en dat je voordeliger uit bent zonder werk. Tevens krijg je dan ook toeslagen voor huur e.d, en wellicht ook meer urgentie bij een sociale huurwoning. Ik kan niet beoordelen of het werk zelf wel van waarde is voor jou.

Voorts kan ik niets anders zeggen dan nogmaals sterkte, en hopelijk is dit topic een waarschuwing voor mannen die nog aan kinderen moeten beginnen. Voorzie óók de situaties dat de relatie strandt en dat je niet wordt kaalgeplukt door een of andere teef!

NB: ik verbaas mij dat van een normaal modaal salaris (2.500 tm 3.000) maar zo een buitengewoon significant deel afgesnoept kan worden voor onderhoud kinderen. Als je het "nieuwe netto" salaris dan overhoudt blijft er feitelijk weinig meer over om (fatsoenlijk) van te leven.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 22 maart 2023 @ 06:23:51 #132
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_208488945
¤511 alimentatie voor 2 kinderen op een inkomen van ¤2500 lijkt mij niet meer dan redelijk.

¤1200 alimentatie voor 2 kinderen op een inkomen van ¤2500 lijkt mij heel onredelijk. Toon aan wat de reden is dat je de zzp activiteiten bent gestaakt bijvoorbeeld aantekening van huisarts of psycholoog. Geen rechter die met zo'n alimentatie akkoord gaat.

Zorg dat de juridische kosten zo snel mogelijk stoppen, neem daar waar mogelijk je verlies. Ook al is je ex onredelijk.

Besparen kun je op je reiskosten, koop een kleine diesel autootje en koop niet elke maand voor ¤100 kleding. Breng je verzekeringen omlaag, uitvaart is nergens voor nodig. Succes ^O^
  woensdag 22 maart 2023 @ 07:32:41 #133
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208489192
Wait, dit duurt al 2 jaar? En er is nog geen uitspraak van een rechter?

Ligt het al wel bij een rechter? Waarom niet? Waarover is de strijd dan nog?

Kinderen worden weggehouden? Dat mag niet (duh)

Er was al een topic vroegah?

Enzovoorts

Gevalletje van die advocaat die al 10k gekost heeft zeggen dat het naar de rechter moet voor een uitspraak, incl. ouderschapsplan, en door?
Dum de dum
pi_208489351
Voor de scheiding werkte je 48-50 uur en liet je waarschijnlijk alle zorg voor de kinderen en het huishouden bij je ex. Gokje: zondag had jij nodig voor jouw rust en ontspanning.

De zorg was in jouw ogen blijkbaar toen niet veel werk, want je hebt commentaar op hoe weinig je ex werkte. Nu blijkt een 1-persoonshuishouden en 1 dagje zorg in de week voor je kinderen toch tijd kosten.

Ga 40 uur werken, regel kinderopvang en ga echt 50/50-co-ouderschap aan. Neem je verantwoordelijkheid.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 08:09:54 #135
5428 crew  miss_sly
pi_208489411
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Daar dan even op ingaand:

75 euro per maand voor telecom is veel. Daar kan de helft wel van af als je een beetje zoekt.

1200 euro aan kleding per jaar is exorbitant veel. Met 300 redt je het ook makkelijk.

50 euro persoonlijke verzorging? Koop een tondeuse. Eens in de twee maanden een bus deo. Eens in de twee maanden een fles 2 in 1 douchegel. Paar keer per jaar een tube tandpasta. Meer heb je niet nodig.

15 euro was- en schoonmaakmiddel per maand is ook echt veel. Per jaar twee flessen wasmiddel eigen merk per jaar, twee flessen schoonmaakazijn, twee flessen allesreiniger. Vaatwasmiddel eigen merk half blokje per keer. Dan heb je nog een paar rollen wc papier en elke week een vuilniszak. Meer heb je echt niet nodig.

Je moet leren de tering naar de nering te zetten. Als je op bovenstaande dingen let, heb je zo minimaal 100 euro per maand bespaard.
@Douglas_90. waarom reageer je niet op bovenstaand bericht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:42:37 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208489672
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De redenatie is ook wat vreemd. Hij kon voorheen wel zoveel werken, toen hij nog een gezin had. Nu heeft hij dat niet, alleen zijn kinderen om de week in het weekend. Je zou dus zeggen dat hij op zichzelf juist prima evenveel kan werken, en dan niet in de weekends dat de kinderen bij hem zijn.
Als gescheiden vader kan ik je zeggen dat huishouden ook tijd (en energie) kost. Je kunt de kinderen immers niet in een chaos/verwaarloosd/smerig huis ontvangen, want dan gaat ex ook klagen. Fulltime werken en een heel huishouden draaien is best pittig, zeker als je het voorheen niet gewend was.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de ex in kwestie het huishouden deed gezien de zeer beperkte werkuren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:44:52 #137
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208489692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:39 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. In onze COA is een volledige werkweek 38 uur, de 4 uren die ik minder werk worden gebruikt voor de kinderen zoals eerder aangegeven op vrijdagmiddag. De overige dagen ben ik onderweg van 7 uur (vertrek thuis) tot 18h (aankomst thuis).
Dat sommetje klopt niet he.... Dat zijn dagen van 11 uur, stel 1 uur pauze en 1 uur reistijd. Dan heb je op donderdag al 36 uur gewerkt en dat is meer dan je parttime werkweek.

[ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 22-03-2023 08:53:57 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:47:49 #138
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208489718
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
De banen liggen best voor het oprapen momenteel, in de meeste sectoren.

Ik weet dat het pittig is hoor. Ik was zelf een fulltime werkende vader met een 60/40 co-ouderschap regeling. Inderdaad 60% bij mij. Ook in mijn geval werkte de ex veel minder (20 uur) en die klaagde steen en been dat ze tijd tekort had. Het is een mindset die je moet veranderen en dan kun je het echt laten werken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:48:45 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208489735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:
d. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij di
Maar waarom zou je ex meer te zeggen hebben over de gezamelijke kinderen? Het is niet zo dat de kinderen haar eigendom zijn ofzo...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 08:51:01 #140
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208489770
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:41 schreef Zorro het volgende:
Misschien moet hij ook 16 uur gaan werken. Dan heeft ie wel tijd voor de kinderen.

Maar ja, aangezien hij alles zelf moet betalen en zich niet laat onderhouden kan hij dat niet betalen. Blijkbaar is dat niet relevant verder.
Klopt, het uitgangspunt is dat de kinderen op dezelfde levenstandaard verder moeten na de scheiding. Dat in dit geval de vader daardoor niet meer rond kan komen is bijzaak (uiteraard binnen grenzen adhv een draagkrachtberekening).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 08:52:31 #141
5428 crew  miss_sly
pi_208489797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:42 schreef sanger het volgende:

[..]
Als gescheiden vader kan ik je zeggen dat huishouden ook tijd (en energie) kost. Je kunt de kinderen immers niet in een chaos/verwaarloosd/smerig huis ontvangen, want dan gaat ex ook klagen. Fulltime werken en een heel huishouden draaien is best pittig, zeker als je het voorheen niet gewend was.

Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de ex in kwestie het huishouden deed gezien de zeer beperkte werkuren.
Natuurlijk kost het tijd en energie. Zoals het hele leven.
TS zal eraan moeten dat zijn leven veranderd is. Dat hij niet meer een vrouw heeft die alle minder leuke karweitjes opknapt zodat hij kan werken en geld verdienen en zich verder nergens mee hoeft te bemoeien. Die tijd is geweest.

Hij moet nu zijn leven opbouwen. En dat is moeilijk, natuurlijk. Zowel praktisch als emotioneel. Als hij echter een beetje een band met zijn kinderen wil, moet hij daarin investeren. In dit geval helaas ook financieel door een advocaat te betalen en hem de opdracht te geven te zorgen dat hij zijn kinderen vaker ziet, dat de ex niet overal voor gaat liggen, en dat hij financieel niet volledig uitgekleed wordt.

Op bepaalde vragen geeft TS geen antwoord, zoals hoe oud de kinderen zijn. Daarnaast vraag ik me af waar hij woont tov de kinderen en of hij wel eens gesproken heeft met zijn werkgever over een andere invulling van zijn baan. Of uitgekeken heeft naar een andere functie, wat zeker in zijn branche en met de huidige krapte op de arbeidsmarkt best een optie zou kunnen zijn.

Ik heb gewoon niet het idee dat TS constructief op zoek is naar constructieve oplossingen en mogelijkheden, maar vooral wil zwelgen in zijn gevoel dat het oneerlijk is en hij teveel moet aanpassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 08:54:09 #142
236264 crew  capricia
pi_208489824
Je inkomen is 40% van voor de scheiding. Ongeveer 2.600 euro netto. Schrijf je.
Dus voor de scheiding verdiende je 6.500 euro netto in de maand.

Dat is de levensstandaard waar de kinderen aan gewend zijn. Dan snap ik die 1200 alimentatie beter.

Ik begrijp alleen niet dat je zoveel minder bent gaat werken en alsnog nauwelijk tijd voor je kinderen hebt. Want 2 uit 14 is echt weinig.
Definitely not CIA
pi_208489878
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
@:Douglas_90. waarom reageer je niet op bovenstaand bericht?
Ja hebt gelijk, door de vele reacties heb ik hier overheen gelezen. Zoals ook aangegeven in de beginpost, er valt niet meer te besparen dan enkel een paar incidentele tientjes.

• Binnen de kosten telecom en abonnementen valt bijvoorbeeld ook mijn internetaansluiting, televisie- en telefoonabonnement. Hier valt helaas geen besparing op te maken. Dit is al maximaal bezuinigd.

• Persoonlijk vind ik een kostenpost van ¤ 100,00 voor kleding en schoenen geen 'absurde' reservering. Natuurlijk begrijp ik wat je zegt, maar hier binnen valt bijvoorbeeld ook mijn sportkleding maar ook in sommige gevallen kleding voor mijn kinderen waaronder reservekleding, slaapkleding etc. Maar ook bijvoorbeeld linnengoed voor de bedden.

Mijn probleem is met name de incidentele kosten, hoe ga ik deze opvangen. Met mijn salaris valt er op geen enkele manier een reserve op te bouwen om dit soort onvoorziene zaken op te vangen of bijvoorbeeld de volgende zaken:

• Reparatie of vervanging van apparatuur hetzij tweedehands;

• Het aanschaffen van een (tweedehands) auto of reparatie werkzaamheden zoals een APK.

• Het vieren van de verjaardag van de kinderen (cadeautjes)

• Weekendje weg met de kinderen of een dagje naar een pretpark.

• Meubilair in het huis vervangen (hetzij tweedehands)

Het ziet er naar uit dat dit de komende 10 jaar niet ander is of wordt. Dat baart mij zorgen, vooral omdat ik muurvast zit in het overleg met mijn ex.
pi_208489966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:44 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat sommetje klopt niet he.... Dat zijn dagen van 11 uur, stel 1 uur pauze en 1 uur reistijd. Dan heb je op donderdag al 36 uur gewerkt en dat is meer dan je parttime werkweek.
Officieel werk ik 90% van een fulltime contract. Dat is 34,2 uur per week. De beschikbare 4 uren per week, besteed ik tweewekelijk op vrijdag voor de kinderen.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 09:18:53 #145
5428 crew  miss_sly
pi_208490175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:57 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Ja hebt gelijk, door de vele reacties heb ik hier overheen gelezen. Zoals ook aangegeven in de beginpost, er valt niet meer te besparen dan enkel een paar incidentele tientjes.

• Binnen de kosten telecom en abonnementen valt bijvoorbeeld ook mijn internetaansluiting, televisie- en telefoonabonnement. Hier valt helaas geen besparing op te maken. Dit is al maximaal bezuinigd.

• Persoonlijk vind ik een kostenpost van ¤ 100,00 voor kleding en schoenen geen 'absurde' reservering. Natuurlijk begrijp ik wat je zegt, maar hier binnen valt bijvoorbeeld ook mijn sportkleding maar ook in sommige gevallen kleding voor mijn kinderen waaronder reservekleding, slaapkleding etc. Maar ook bijvoorbeeld linnengoed voor de bedden.

Mijn probleem is met name de incidentele kosten, hoe ga ik deze opvangen. Met mijn salaris valt er op geen enkele manier een reserve op te bouwen om dit soort onvoorziene zaken op te vangen of bijvoorbeeld de volgende zaken:

• Reparatie of vervanging van apparatuur hetzij tweedehands;

• Het aanschaffen van een (tweedehands) auto of reparatie werkzaamheden zoals een APK.

• Het vieren van de verjaardag van de kinderen (cadeautjes)

• Weekendje weg met de kinderen of een dagje naar een pretpark.

• Meubilair in het huis vervangen (hetzij tweedehands)

Het ziet er naar uit dat dit de komende 10 jaar niet ander is of wordt. Dat baart mij zorgen, vooral omdat ik muurvast zit in het overleg met mijn ex.
Als je geld genoeg hebt, is ¤ 100 per maand voor kleding niet te veel. Als je echter op de kleintjes moet letten, is dat een absurd hoog bedrag. Ook als je sportkleding meetelt enzo. Linnengoed hoef je ook niet eens ieder jaar nieuw te kopen. Je moet leren om zuinig te zijn met je spullen.
Voor incidentele kosten kun je een spaarpotje maken en daar iedere maand een (klein) bedrag in stoppen. Zolang het niet nodig is, blijft dat groeien.

Ik vraag me wel af hoe het nu precies zit met je inkomen.
Voorheen verdiende je 6.500 per maand, met 32 uur loondienst en 2 dagen per week zzp'en. Heb je dan niet de verkeerde keuze gemaakt met in loondienst blijven? Want als je nu nog 2.400 verdient in loondienst, verdiende je dus met je zzp'en ruim 4.000 euro. Misschien moet je weer twee dagen per week zzp'en voor 4.000 en de rest van de tijd voor je kinderen zorgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 09:26:36 #146
70532 loveli
N
pi_208490356
Netto en bruto worden door elkaar verhaspeld.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 09:29:28 #147
70532 loveli
N
pi_208490426
Is het huis verkocht of woont zij daar met de kinderen?
crap in = crap out
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:35:35 #148
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208490534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:05 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Officieel werk ik 90% van een fulltime contract. Dat is 34,2 uur per week. De beschikbare 4 uren per week, besteed ik tweewekelijk op vrijdag voor de kinderen.
Maar dan nog hou je meer tijd over dan je hier schetst.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:39:19 #149
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208490585
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je geld genoeg hebt, is ¤ 100 per maand voor kleding niet te veel. Als je echter op de kleintjes moet letten, is dat een absurd hoog bedrag. Ook als je sportkleding meetelt enzo. Linnengoed hoef je ook niet eens ieder jaar nieuw te kopen. Je moet leren om zuinig te zijn met je spullen.
Voor incidentele kosten kun je een spaarpotje maken en daar iedere maand een (klein) bedrag in stoppen. Zolang het niet nodig is, blijft dat groeien.

Ik vraag me wel af hoe het nu precies zit met je inkomen.
Voorheen verdiende je 6.500 per maand, met 32 uur loondienst en 2 dagen per week zzp'en. Heb je dan niet de verkeerde keuze gemaakt met in loondienst blijven? Want als je nu nog 2.400 verdient in loondienst, verdiende je dus met je zzp'en ruim 4.000 euro. Misschien moet je weer twee dagen per week zzp'en voor 4.000 en de rest van de tijd voor je kinderen zorgen?
In die ZZP betaalde hij waarschijnlijk niets voor sociale zekerheid, dus als hij andersom had gekozen had het per saldo minder geweest wat er van overbleef.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 09:55:43 #150
236264 crew  capricia
pi_208490793
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:26 schreef loveli het volgende:
Netto en bruto worden door elkaar verhaspeld.
Uit de OP:
quote:
Mijn inkomen is op dit moment ongeveer 40% van hetgeen voor de scheiding, ik heb een vast inkomen uit loondienst van ¤ 2.574,00 netto.
Dus voorheen was dat 6.500 netto.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 09:57:24 #151
5428 crew  miss_sly
pi_208490809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:39 schreef sanger het volgende:

[..]
In die ZZP betaalde hij waarschijnlijk niets voor sociale zekerheid, dus als hij andersom had gekozen had het per saldo minder geweest wat er van overbleef.
Hij kan dan ook meer dan 2 dagen gaan werken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 09:59:48 #152
236264 crew  capricia
pi_208490837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar dan nog hou je meer tijd over dan je hier schetst.
Ik kan me herinneren uit andere topics van deze TS dat hij, toen hij nog wel in het weekend werkte, graag zijn overige uurtjes in het weekend aan sporten besteedde.
Als ik het me goed herinner was er niet zoveel tijd voor zijn gezin en kinderen.
Maar ik kan dat topic niet meer vinden. Dus misschien heb ik het wel mis. Al lijkt er weinig veranderd.
Definitely not CIA
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 10:02:22 #153
70532 loveli
N
pi_208490880
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Uit de OP:
[..]
Dus voorheen was dat 6.500 netto.
Misschien handig om dat te laten bevestigen door TS, uit het vorige topic maakte ik op dat dat bruto was. Of zwart, dan is het netto.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 10:03:19 #154
70532 loveli
N
pi_208490900
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kan me herinneren uit andere topics van deze TS dat hij, toen hij nog wel in het weekend werkte, graag zijn overige uurtjes in het weekend aan sporten besteedde.
Als ik het me goed herinner was er niet zoveel tijd voor zijn gezin en kinderen.
Maar ik kan dat topic niet meer vinden. Dus misschien heb ik het wel mis. Al lijkt er weinig veranderd.
#114
crap in = crap out
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 10:05:47 #155
236264 crew  capricia
pi_208490930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:03 schreef loveli het volgende:

[..]
#114
Oh ja. :)

En gamen met zijn vrienden. En niet zoveel tijd met zijn gezin. Behalve 14 dagen vakantie Italië.
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage woensdag 22 maart 2023 @ 10:09:52 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208490997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:58 schreef Elpis het volgende:

[..]
Aan wie heb je dan die 10k betaald? :?
[..]
O toch een advocaat. :?
Dat stond al de hele tijd in de OP...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208491685
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil de kinderen niet eens 50/50 zien.
Begin daar maar eens mee.
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 22-03-2023 11:10:54 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 11:11:28 #158
236264 crew  capricia
pi_208491765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.
Er zit nog wel iets tussen dit en 2 uit 14
Overigens stond in zijn vorige topics ook dat ie thuiswerken met zijn werkgever kon bespreken (of al besproken had).
Definitely not CIA
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:13:21 #159
70532 loveli
N
pi_208491792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.
Eerder was er de optie thuiswerken.

En het is iets meer dan 2 uit 14, vrijdagmiddag 14 uur uit school tot maandagochtend naar school.

De gemaakte afspraak is 70/30.
crap in = crap out
pi_208491805
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zit nog wel iets tussen dit en 2 uit 14
Overigens stond in zijn vorige topics ook dat ie thuiswerken met zijn werkgever kon bespreken (of al besproken had).
Absoluut. Minimaal 2 uit 7 is al een prima optie en haalbaar met zijn rooster.

Komen we er toch weer bij uit dat ex alles weigert mbt omgang wat afwijkt van die 2 uit 14.
"Pools are perfect for holding water"
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:16:06 #161
70532 loveli
N
pi_208491829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Minimaal 2 uit 7 is al een prima optie en haalbaar met zijn rooster.

Komen we er toch weer bij uit dat ex alles weigert mbt omgang wat afwijkt van die 2 uit 14.
TS lijkt zelf te vertellen dat het met zijn werktijd en reistijd niet beter lukt dan 1 weekeinde per 2 weken.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 11:17:05 #162
236264 crew  capricia
pi_208491843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Minimaal 2 uit 7 is al een prima optie en haalbaar met zijn rooster.

Komen we er toch weer bij uit dat ex alles weigert mbt omgang wat afwijkt van die 2 uit 14.
Dit schrijft de TS hierboven:
quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
Klinkt toch wel dat hij zelf niet meer kan/wil.
Definitely not CIA
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:17:33 #163
70532 loveli
N
pi_208491854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 14:24 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Mijn ex-partner weigert om één van de kinderen hier in te schrijven, zodat ik ook recht heb op eenouderkorting. Mijn voorstel was destijds om met een kinderrekening te starten, zij wil dit perse niet.
Hier.
crap in = crap out
pi_208491868
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:13 schreef loveli het volgende:

[..]
Eerder was er de optie thuiswerken.
Ok, thuiswerken heb ik gemist, of dat was dat andere topic.

quote:
En het is iets meer dan 2 uit 14, vrijdagmiddag 14 uur uit school tot maandagochtend naar school.
Sure, 2,5 uit 14.

quote:
De gemaakte afspraak is 70/30.
Waar lees je dat? want het enige wat ik in dit topic tegen kom is dat er geen enkele afspraak te maken valt behalve die 2,5 uit 14.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208491879
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit schrijft de TS hierboven:
[..]
Klinkt toch wel dat hij zelf niet meer kan/wil.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:17 schreef loveli het volgende:

[..]
Hier.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:16 schreef loveli het volgende:

[..]
TS lijkt zelf te vertellen dat het met zijn werktijd en reistijd niet beter lukt dan 1 weekeinde per 2 weken.
quote:
Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
En dan valt nog te betwijfelen of 50/50 daadwerkelijk het beste voor de kinderen is.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 11:20:39 #166
236264 crew  capricia
pi_208491901
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:19 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

quote:
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.
:D
Dus hoe zie jij dat co-ouderschap voor je?
Definitely not CIA
pi_208491920
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Voorlopig doet zij alle verzorging.
Begin daar eerst eens mee, om dat te delen. Als een echt vader. Toch?
Is het echt nodig om TS nog even extra de pan in te hakken? Of begrijp je niet dat het even allemaal tegenzit (ook met ziekte familielid). Ik zou er ook niet vrolijk van worden.
pi_208491960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is het echt nodig om TS nog even extra de pan in te hakken? Of begrijp je niet dat het even allemaal tegenzit (ook met ziekte familielid). Ik zou er ook niet vrolijk van worden.
Verzuurde dames die vinden dat deze man gewoon maar 60 uur moet blijven werken en ook het co-ouderschap erbij moet doen en alsnog 1200 euro per maand aan de luie ex moet gaan betalen. :')
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:26:04 #169
70532 loveli
N
pi_208491973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Ok, thuiswerken heb ik gemist, of dat was dat andere topic.
[..]
Sure, 2,5 uit 14.
[..]
Waar lees je dat? want het enige wat ik in dit topic tegen kom is dat er geen enkele afspraak te maken valt behalve die 2,5 uit 14.
Andere topic, werkgever wilde meewerken aan een week thuis en een week op locatie. En dat TS zelf 30/70 heeft afgesproken.
crap in = crap out
pi_208491980
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verzuurde dames die vinden dat deze man gewoon maar 60 uur moet blijven werken en ook het co-ouderschap erbij moet doen en alsnog 1200 euro per maand aan de luie ex moet gaan betalen. :')
Ik zou niet per se willen zeggen dat capricia verzuurd is maar ik denk wel dat een andere toon TS wat meer gaat helpen.
pi_208491994
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
:D
Dus hoe zie jij dat co-ouderschap voor je?
Wat is het nou? Stel je nou wel of niet dat hij voor een gelijkere omgangsregeling moet gaan?
"Pools are perfect for holding water"
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:27:20 #172
70532 loveli
N
pi_208492004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verzuurde dames die vinden dat deze man gewoon maar 60 uur moet blijven werken en ook het co-ouderschap erbij moet doen en alsnog 1200 euro per maand aan de luie ex moet gaan betalen. :')
In eerdere topics heeft hij veel goede raad gekregen, maar daar lijkt hij niets mee te doen.
crap in = crap out
pi_208492032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]
In eerdere topics heeft hij veel goede raad gekregen, maar daar lijkt hij niets mee te doen.
Dan kun je beter niet meer reageren toch?
pi_208492120
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]
In eerdere topics heeft hij veel goede raad gekregen, maar daar lijkt hij niets mee te doen.
En dat zou het dan opeens sociaal geaccepteerd maken om deze ts die in de put zit en depressief is nog verder in de put te trappen....
pi_208492190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]
In eerdere topics heeft hij veel goede raad gekregen, maar daar lijkt hij niets mee te doen.
Dus ... om de week thuiswerken, en dan 50/50 afdwingen (want ex werkt niet mee, waarom zou ze ook, de onus om dit te laten werken en eventueel flink water bij de wijn te doen valt blijkbaar volledig op TS)? Met zijn week van thuiswerken de week dat hij de kinderen ziet?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 11:48:21 #176
236264 crew  capricia
pi_208492339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:22 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Is het echt nodig om TS nog even extra de pan in te hakken? Of begrijp je niet dat het even allemaal tegenzit (ook met ziekte familielid). Ik zou er ook niet vrolijk van worden.
Ik lees gewoon dezelfde houding als in zijn oude topics van meer dan een jaar geleden.
Het is niet nieuw ofzo.

Deuren in iemands gezicht smijten. Gat in de deur trappen. Toen is al aangegeven dat hij wellicht daar iets mee moet, in de zin van hulp zoeken.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 22-03-2023 11:54:15 ]
Definitely not CIA
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 11:52:32 #177
70532 loveli
N
pi_208492431
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En dat zou het dan opeens sociaal geaccepteerd maken om deze ts die in de put zit en depressief is nog verder in de put te trappen....
TS moet een plan maken en z'n boel op orde krijgen. Goede hulp regelen. Niet blijven hangen dat het niet eerlijk is.
crap in = crap out
pi_208492485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.
De kinderen moeten ook naar school.
Hij kan misschien gedeeltelijk thuis werken, of de uren die hij nu inzet voor de vrijdag middag en maandag ochtend gebruiken om kortere dagen te maken als zijn kinderen er zijn.

Ik meen me te herinneren dat hij zelf in eerste instantie deze omgangsregeling wilde, maar later dat wilde veranderen omdat hij mogelijkheden zag om zijn werk anders in te delen.

Volgens mij was dat ook het punt waarop de mediation stuk liep. Dat het vrijwel rond was en ineens anders werd.

Al met al wordt het tijd een rechter te gaan laten bepalen. Ts en ex gaan er niet uitkomen samen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:10:24 #179
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208492713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:19 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
En dan valt nog te betwijfelen of 50/50 daadwerkelijk het beste voor de kinderen is.
Met schoolgaande kinderen alleen als beide exen bij elkaar op fiets afstand wonen (en fiets afstand v/d school) anders is het hell voor de ouder die verder weg woont idd.

Op papier is het leuk, maar in de praktijk is 2.5 dgn niet kunnen werken omdat school om 8:30 begint en 14:30 a 15:30 klaar is natuurlijk niet met een baan te combineren.

Maar die van TS zijn toch oud zat voor alleen naar/van school en een sleutel?
Dum de dum
pi_208492740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:52 schreef loveli het volgende:

[..]
TS moet een plan maken en z'n boel op orde krijgen. Goede hulp regelen. Niet blijven hangen dat het niet eerlijk is.
Hoe kan ts de boel op orde krijgen als zijn ex bizarre wensen heeft waaraan hij in zijn huidige staat niet kan voldoen.
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 12:16:28 #181
70532 loveli
N
pi_208492791
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe kan ts de boel op orde krijgen als zijn ex bizarre wensen heeft waaraan hij in zijn huidige staat niet kan voldoen.
Wat denk jij dat hij het beste kan doen nu?
crap in = crap out
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:17:36 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208492809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Verzuurde dames die vinden dat deze man gewoon maar 60 uur moet blijven werken en ook het co-ouderschap erbij moet doen en alsnog 1200 euro per maand aan de luie ex moet gaan betalen. :')
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208492895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:16 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat denk jij dat hij het beste kan doen nu?
Zich bij een bedrijfsarts melden iets aan zijn depressieve en zelf suïcidale gedachtes gaat doen, de ziektewet ingaan en vanwege minder inkomsten minimale alimentatie betalen.

Het is toch te bizar voor woorden dat een normale werknemer van de Arbowet maar gemiddeld 40 uur mag werken maar omdat deze ts een zzp baan erbij had nu van de ex wel verwacht wordt dat hij onder andere omstandigheden die 60 uur blijft maken en 1200 euro alimentatie aftikt.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:25:06 #184
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208492907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zich bij een bedrijfsarts melden iets aan zijn depressieve en zelf suïcidale gedachtes gaat doen, de ziektewet ingaan en vanwege minder inkomsten minimale alimentatie betalen.

Het is toch te bizar voor woorden dat een normale werknemer van de Arbowet maar gemiddeld 40 uur mag werken maar omdat deze ts een zzp baan erbij had nu van de ex wel verwacht wordt dat hij onder andere omstandigheden die 60 uur blijft maken en 1200 euro alimentatie aftikt.
Is er nog een 4e topic met info die we gemist hebben? :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 12:29:37 #185
842 Zorro
Z
pi_208492956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:51 schreef sanger het volgende:

[..]
Klopt, het uitgangspunt is dat de kinderen op dezelfde levenstandaard verder moeten na de scheiding. Dat in dit geval de vader daardoor niet meer rond kan komen is bijzaak (uiteraard binnen grenzen adhv een draagkrachtberekening).
Ja leuk, begrijpelijk. Maar dat alleen de man ervoor mag opdraaien slaat nergens op. Zoals vrouwen zelf altijd zeggen als het ze uitkomt: We leven niet meer in de jaren 50 hoor!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208492969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:25 schreef Elpis het volgende:

[..]
Is er nog een 4e topic met info die we gemist hebben? :@
De openings post van dit topic eens aandachtig lezen dat heb je gemist. :')

Voor de luie mensen dan maar de qoute eruit.

quote:
Merk dat ik last heb van sombere periodes, veel stress ervaar, depressieve gevoelens en zelfs 'geen zin meer heb' in het leven. Mijn levensgeluk is er niet meer en ik zie het ook niet mee
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 12:34:14 #187
236264 crew  capricia
pi_208493004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zich bij een bedrijfsarts melden iets aan zijn depressieve en zelf suïcidale gedachtes gaat doen, de ziektewet ingaan en vanwege minder inkomsten minimale alimentatie betalen.

Het is toch te bizar voor woorden dat een normale werknemer van de Arbowet maar gemiddeld 40 uur mag werken maar omdat deze ts een zzp baan erbij had nu van de ex wel verwacht wordt dat hij onder andere omstandigheden die 60 uur blijft maken en 1200 euro alimentatie aftikt.
Dat is vorig jaar allemaal al besproken en in gang gezet. Maar hij wilde zich toen niet ziekmelden bij zijn vaste werkgever.

Vorig jaar:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 16:05 schreef Papa_van_twee het volgende:
Afgelopen weken ben ik er totaal (fysiek & psychisch) aan onderdoor gegaan. Begin mei is er ook contact geweest met de huisarts. Mijn klachten zijn migraine, hartkloppingen en griepachtige klachten die ineens opkomen (onderdeel van een paniekaanval). Gelukkig heb ik een begripvolle huisarts, die heeft mij doorverwezen naar een specialist. Psychisch ga ik aan deze situatie kapot, het is wachten tot het moment dat ik ook niet meer kan functioneren in mijn vaste baan.
Hij heeft dus al een doorverwijzing naar een specialist gehad.
Maar het punt blijft hetzelfde. Al die topics lang:
Hij wil max 500 euro betalen. Zij (en zover ik gelezen heb ook de mediator en zijn toenmalige advocaat) vinden dat zijn volledige inkomen voor de scheiding mee moet worden genomen in de berekening. Hij vindt van niet.
Definitely not CIA
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:34:25 #188
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208493006
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De openings post van dit topic eens aandachtig lezen dat heb je gemist. :')

Voor de luie mensen dan maar de qoute eruit.
[..]

O ja even gemist uit die lange OP. Ik zat nog teveel te piekeren over hoe een zonnepaneel monteur met zijn werkgever kon afspreken over 50/50 thuiswerken.

Mea culpa.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 12:37:26 #189
236264 crew  capricia
pi_208493035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:34 schreef Elpis het volgende:

[..]
O ja even gemist uit die lange OP. Ik zat nog teveel te piekeren over hoe een zonnepaneel monteur met zijn werkgever kon afspreken over 50/50 thuiswerken.

Mea culpa.
Hij heeft een management functie in een grote organisatie.
Papa_van_twee in R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Definitely not CIA
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:41:29 #190
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_208493097
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:34 schreef capricia het volgende:
Maar het punt blijft hetzelfde. Al die topics lang:
Hij wil max 500 euro betalen. Zij (en zover ik gelezen heb ook de mediator en zijn toenmalige advocaat) vinden dat zijn volledige inkomen voor de scheiding mee moet worden genomen in de berekening. Hij vindt van niet.
De vraag is dus hoe schat zijn huidige advocaat die kansen in. Maar daar kreeg ik geen antwoord op van hem.

quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft een management functie in een grote organisatie.
Papa_van_twee in R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Niet volgens deze OP. Ik had daar ook al een opmerking over gemaakt, maar dat was door een mod verwijderd.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_208493186
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is vorig jaar allemaal al besproken en in gang gezet. Maar hij wilde zich toen niet ziekmelden bij zijn vaste werkgever.

Vorig jaar:
[..]
Hij heeft dus al een doorverwijzing naar een specialist gehad.
Maar het punt blijft hetzelfde. Al die topics lang:
Hij wil max 500 euro betalen. Zij (en zover ik gelezen heb ook de mediator en zijn toenmalige advocaat) vinden dat zijn volledige inkomen voor de scheiding mee moet worden genomen in de berekening. Hij vindt van niet.
Het punt is natuurlijk dat depressieve mensen ook last kunnen hebben van concentratie problemen waardoor een topic van een jaar geleden door hem weer vergeten is. Om hier zo makkelijk maar met gestrekte benen met zo'n persoon om te gaan getuigd in mijn optiek nu niet echt van enige empathie.

Het lijkt wel of sommige mensen hem hier liever de dood in willen jagen dan helpen.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 12:51:49 #192
5428 crew  miss_sly
pi_208493209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Hij werkt doordeweeks.

Dan de kinderen dus alleen thuis of met oppas? Zien ze hun vader nog niet, dus dan is die 50/50 puur om het verlagen van de kinderalimentatie.

Top voor die kinderen hoor.
Het is helemaal niet ongebruikelijk voor kinderen om een paar keer per week naar een BSO te gaan. Voor die van 11 is dat niet eens meer nodig. Als ze naar een BSO gaan, geeft dat de ex ook mooi meer ruimte om meer uren te werken. Win-win, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:35:59 #193
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208493676
quote:
6s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:29 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja leuk, begrijpelijk. Maar dat alleen de man ervoor mag opdraaien slaat nergens op. Zoals vrouwen zelf altijd zeggen als het ze uitkomt: We leven niet meer in de jaren 50 hoor!
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:37:28 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208493690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
En moeder het hogere inkomen had.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208493695
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
Dat is natuurlijk niet zo, indien de kinderen bij mij wonen is haar inkomen niet toereikend voor een bijdrage.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:40:46 #196
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208493735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En moeder het hogere inkomen had.
Jup, goede toevoeging inderdaad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:41:38 #197
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208493751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:38 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet zo, indien de kinderen bij mij wonen is haar inkomen niet toereikend voor een bijdrage.
Nee klopt. zie ook de toevoeging van Janneke.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:41:42 #198
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208493753
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is vorig jaar allemaal al besproken en in gang gezet. Maar hij wilde zich toen niet ziekmelden bij zijn vaste werkgever.

Vorig jaar:
[..]
Hij heeft dus al een doorverwijzing naar een specialist gehad.
Maar het punt blijft hetzelfde. Al die topics lang:
Hij wil max 500 euro betalen. Zij (en zover ik gelezen heb ook de mediator en zijn toenmalige advocaat) vinden dat zijn volledige inkomen voor de scheiding mee moet worden genomen in de berekening. Hij vindt van niet.
En beide advocaten lachen zich dood zolang TS en EX hier over blijven mailen naar elkaar ... een rechter zal toch de rekentool pakken, beide argumenten aanhoren en een sommetje maken ...

Daarom door naar de rechter en laat die maar een uitspraak doen.

Als de ex zegt ik wil 2,50 de mnd, dan zal de rechter ook het tooltje pakken, wanneer de andere partij zegt heul niet.
Als TS zegt ik wil 50.000 de mnd, dan zal de rechter ook het tooltje pakken, wanneer de andere partij zegt heul niet.
Als TS a zegt en EX b, ook dan pakt de rechter gewoon het tootlje.

Het is een non discussie. Die niet 2 jaar hoeft te duren. En al helemaal geen 10.000, - aan advocaat.

Als TS het daar niet mee eens is kan hij in bezwaar, als de situatie van TS veranderd dan kan hij een herberekening laten doen. Idem voor de EX.

Advocaten zijn hier lachende 3en.
Dum de dum
pi_208493767
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.

Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:45:35 #200
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208493794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:42 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.

Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
Leuk stukje theorie en ook geen speld tussen te krijgen. De hamvraag is wat de basis is voor de berekening; inkomen voor of na de scheiding. Jij en ex zeggen alletwee iets anders dus daar zal een rechter over moeten oordelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:46:24 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208493805
Je ex kan die hogere alimentatie neem ik aan alleen via de rechter afdwingen?

Misschien toch onvermijdelijk dan, de stap naar de rechter. Ga wel met een goede advocaat.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:50:13 #202
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208493848
En 10.000 over 2 jaar is ook 500 + 416 euro de mnd aan alimentatie :) Alleen nu betaal je het aan een advocaat ipv dat het voor je kinderen is.
Dum de dum
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 13:59:35 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208493987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD.
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 14:50:24 #204
842 Zorro
Z
pi_208494543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
Dan moet ie eerst net zoals zijn ex iemand hebben die het gebrek aan inkomsten opvult als hij 16 uur gaat werken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208497312
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 22-03-2023 18:35:46 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208497357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
Exorbitante bedragen als je in acht neemt dat er nog allerhande toeslagen, kortingen, en fiscale aspecten van toepassing zijn. Ik vraag mij ook af of de situatie zoals in dit topic uiteengezet ook beoogd is door de wet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208497428
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:39:28 #208
5428 crew  miss_sly
pi_208497450
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208497531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
De vrouw heeft de verantwoordelijkheid - de man evenmin - om je zelfstandig (economisch) te ontwikkelen. Rollen en taken kun je met elkaar bespreken, maar als je dan gaat breken moet je je er van bewust zijn dat die consequenties heeft.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:45:11 #210
236264 crew  capricia
pi_208497534
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
Definitely not CIA
pi_208497558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Zoals te lezen valt lijkt ex niet mee te willen werken aan (enige) verandering, juridisch wordt ex volledig gefaciliteerd door de overheid om te kunnen procederen/verdedigen tegenover TS die nagenoeg door zijn middelen heen is en nergens aanspraak op kan maken. Het enige wat TS mag moet is betalen.

Ex van ts maakt gewoon misbruik en lijkt nogal opportunistisch te zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208497564
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:51:17 #213
236264 crew  capricia
pi_208497612
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Definitely not CIA
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 19:01:58 #214
70532 loveli
N
pi_208497760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:42 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.

Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
crap in = crap out
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 19:03:22 #215
236264 crew  capricia
pi_208497786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:01 schreef loveli het volgende:

[..]
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
Goeie vragen.
Wat zijn de afspraken nu? En hoe is dat geformaliseerd?
Definitely not CIA
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:43:49 #216
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208498661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
[modbreak]Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD. [/modbreak]
Sorry hoor, het is W, G, én R. Niet mee eens. TS laat zich opnaaien door zijn ex dat zij beslist over het co-ouderschap. Hoezo mag zij op haar beurt dan wel eenzijdig beslissen over een weekendregeling? Kom op TS, nu kun je er nog voor vechten, over een tijdje is het te laat. Naar de rechter en eisen gaan stellen. En heel plausibel dat een inkomen op basis van 60 uur werken per week niet meegeteld kan worden. Schakel de huisarts in voor een verklaring, kom op, eis je rechten en die van je kinderen op een leven met jou op.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208499168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:17:05 #218
236264 crew  capricia
pi_208499495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:

quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Definitely not CIA
pi_208499758
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:35:20 #220
236264 crew  capricia
pi_208499834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Definitely not CIA
pi_208499939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Je bent een toonbeeld. Echt. Succes met je leven.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:56 #222
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208500130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208500255
-fraudeadvies-

[ Bericht 94% gewijzigd door Rene op 22-03-2023 21:32:09 ]
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:33:41 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:55 schreef Andromache het volgende:

[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
De vraag is niet 'help me met mn algemene situatie'. Puur gaat de vraag over het financiële. De TS heeft hierboven aangegeven:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.
Dus, advies is leuk. Maar ongevraagd en niet nodig. C'est la vie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:35:24 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500574
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:49:09 #226
236264 crew  capricia
pi_208500735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Hoe moet je hiermee de zorgtaken verdelen?
Definitely not CIA
pi_208500991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 22:25:38 #228
236264 crew  capricia
pi_208501038
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0

noodgang: Veel te late modbreak, maar aangezien dit WGR is, is dit ook niet de plek voor 'hoe ben ik een goede vader' die kan beter in OUD o.i.d. :s).


[ Bericht 15% gewijzigd door noodgang op 24-03-2023 11:35:42 ]
Definitely not CIA
pi_208501579
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0
Lijkt me niet onlogisch gezien de bezopen eisen van de tegenpartij.

En wat betreft je tweede zin, maak lekker een topic in OUD aan om daar te gaan schuimbekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 23:43:23 ]
pi_208501661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
Dus je werkt bewust minder omdat er ‘geen euro meer is die naar jou toegaat’. Niet perse die burn-out die op de loer ligt? 🤨
Verder is het m.i. terecht dat je ex niet instemt met 1 kind bij jou inschrijven. Je bent namelijk niet van plan om ervoor te zorgen dus wat is daar dan het nut van?
Heel vervelend maar dit is duidelijk een keuze. 40 uur per week kan je zeker wel werken. Je bent alleenstaand en hoeft niet voor de kinderen te zorgen elke dag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moederenkind op 23-03-2023 00:09:01 ]
pi_208501676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.

Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.

Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
pi_208501721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan nog kan ze toch meer werken? Of wil ze ieder dubbeltje omdraaien? Leuk voor die kids. Ik denk dat TS niet anders kan gezien zijn werktijden etc.
Maar hoe moet de moeder het dan doen met meer werken als het TS nu structureel minstens 4 uur kost van zijn werktijd omdat hij de kinderen eens per 2 weken ziet? 🤔
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 02:14:34 #233
70532 loveli
N
pi_208501904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
OP zegt 2 jaar, maar het is nog niet eens anderhalf jaar. November 2021 ging de stekker eruit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
Nee, alleen kinderalimentatie.

Een van de problemen lijkt dat er nog geen rechter aan te pas is gekomen, dus die heeft er dus geen rekening mee gehouden.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 05:29:55 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208502134
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
De keuze voor kinderen is nu eenmaal iets dat je leven decennialang tekent.
Resistance is futile.
pi_208502242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
partneralimentatie is een gestoorde regel
pi_208502973
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Er is inderdaad dan sprake van zorgkorting. Maar ook bij co-ouderschap is er sprake van kinderalimentatie. Diegene met het hoogste inkomen, compenseert het laagste inkomen. Dit om de financiële situatie bij beide ouders zo min mogelijk te laten verschillen.
pi_208503076
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 09:36:30 #238
5428 crew  miss_sly
pi_208503237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.
[..]
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.
[..]
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
Hoe ver woon je bij de kinderen vandaan dan? Want als er al opvang is, kunnen ze daar toch ook heen als ze bij jou zouden zijn doordeweeks?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:04:55 #239
70532 loveli
N
pi_208503491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:
Dit wilde ze destijds niet,
Wat er in het verleden is gebeurd is niet relevant voor je huidige situatie. Wel voor je gemoedstoestand/rechtvaardigheidsgevoel, maar niet voor WGR.

Wat staat op papier met jouw handtekening?
Is er 1 advocaat of zijn er 2 (en wie betaalt)?
Heb je professionele hulp?
Is het huis verkocht?
Op hoeveel afstand woon je van je kinderen?
Wat is de huidige status van de mediation?
Kun je nog steeds om de week thuiswerken en zou dat kunnen bijdragen aan tijd met je kinderen?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:14:05 #240
70532 loveli
N
pi_208503573
Je hebt een plan nodig om dit goed aan te pakken. Dat plan is om jou gezond te houden, zodat je een goede vader voor je kinderen kunt zijn en een goede werknemer, zodat je een goede financiële basis houdt.

Je bent in deze situatie terecht gekomen omdat je steeds meeging met de flow. Tijd om zelf het stuur te pakken en belangrijk, te weten in welke richting je wilt sturen.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:41:33 #241
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208503972
ffs

TS heeft geen plan nodig

TS moet naar de rechter, om daar af te gaan spreken wat de spelregels worden, zodat TS daarmee een plan kan gaan maken.

Dat is de enige, keiharde, vereiste voordat TS ook maar iets kan gaan plannen.

Nu is het alleen TS en een ex die aanmodderen en juristen die maar uurtjes blijven schrijven.

TS wil of kan niet. Ex wil of kan niet. Ex wil ouderschapsplan niet ok-en. TS weet het ook allemaal niet blijkbaar. Ze zijn het niet eens over de hoogte van de alimentatie, of de berekening ervan.

Echt het enige wat TS kan en moet doen is de zwik naar de rechtbank, een uitspraak krijgen, en DAARNA een plan maken.
Dum de dum
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:47:03 #242
70532 loveli
N
pi_208504033
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
crap in = crap out
pi_208505172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Maar TS lijkt nog altijd niet gevraagd te hebben om een 50-50 verdeling van zorgtaken en niks gedaan te hebben met andere goede tips uit dat topic van bijv. @:Claudia_x
Heb het topic daarvoor ook gelezen maar TS wil wel 50/50 als ik het goed begrijp maar zij wil dat niet.

Wat een verhaal trouwens. Heb ook vrienden die gescheiden zijn maar dat zijn redelijke mensen naar elkaar gebleven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:56:59 #244
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208506086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:47 schreef loveli het volgende:
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
En die ex blijkbaar ook niet

Snap die ex wel, jurist kost niks blijkbaar (toevoeging) en ze heeft de kinderen nu vaker (om het weekeind, rest bij haar) en TS betaalt al 500 uit zichzelf.

TS wilt 50/50 kinderen, en niet naar de rechter want ex wilt meer alimentatie

Uiteindelijk zal 1 v/d 2 toch moeten doorzetten, of, TS elke maand ~400 euro extra aan een jurist betalen of daarmee stoppen, en vrede hebben met kinderen om het weekeind en 500e de mnd. Dat is ook een optie he ...

Heb je wel gezeik om alles met die ex, maar, geen uitspraak = doe maar wat je leuk vindt met de kinderen en de alimentatie.
Dum de dum
pi_208512662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
Nee.
De TS en ex waren niet getrouwd en ook verder niets. Er is geen sprake van partner alimentatie.

Vraagje voor de TS.
Is het gezag voor de kinderen al geregeld?
Want zonder dat sta je minder sterk.

Maar vooral. Laat dit voor de rechter komen nadat je nog even overlegt hebt met je advocaat over dat gezag.

Als alles wat je zegt klopt, het volledige beeld is, ga jij er gunstig uit komen bij de rechter.
Ga je meer tijd met je kinderen kunnen krijgen en minder betalen.
Nou ja, minder dan het geeiste bedrag. Wel meer dan je nu betaalt.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:26:13 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208512809
Onder zijn vorige usernaam had TS gemeld dat gezag inmiddels geregeld was.

TS steekt niet echt moeite om in te gaan op de constructieve vragen en suggesties. Maar het zou kunnen dat hij zich daartoe niet goed in staat voelt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 01:22:48 #247
256666 leeell
I know you're lonely
pi_208513276
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen. ^O^
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Vis een optie? vrijdag 24 maart 2023 @ 07:25:58 #248
70532 loveli
N
pi_208513669
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen. ^O^
Dat trouwen heeft TS niet gedaan, dingen regelen ook niet. Daarom zit hij in de shit.

Om uit de shit te komen moet hij dingen gaan regelen.
crap in = crap out
pi_208513722
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen. ^O^
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:11:57 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208513862
[quote]0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de hMaar waarom zou moeder in kwestie meer rechten hebben op de kinderen dan vader? Dat is hetgeen waar TS ook invloed op kan hebben.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_208513975
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 07:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208514040
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
Dit ging niet specifiek over de situatie van ts.
pi_208514051
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
pi_208515087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier.
we houden er ook rekening mee dat sommige vrouwen het onderste uit de kan willen wij en graag hun ex partner in de verdoemenis helpen.

Zoals jij hier ook weer met de 6000 euro aan komt kakken terwijl deze man in een zware depressie zit en toch maar zijn 2 banen met in totaal een 60+ urige werkweek zou hebben moeten behouden omdat hij dat eerder ook kon terwijl hij toen geen reet in het huishouden hoefde te doen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 20:24:38 #255
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_208522229
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
quote:
Voldoende is gebleken dat [blijven werken] voor de man te belastend was en dit naar alle waarschijnlijkheid tot een meer langdurige uitval van de man zou leiden.
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:09:56 #256
236264 crew  capricia
pi_208523492
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
[..]
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.
Moet ie het wel eerst voor de rechter laten komen. En dat lijkt TS niet te willen...ik begrijp niet goed waarom niet. Hij schrijft ook dat ie inmiddels al 10.000 aan advocaatkosten armer is. En geen rechtzaak tot nu toe.
Heel bijzonder allemaal.
Definitely not CIA
pi_208524224
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
[..]
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:45:21 #258
236264 crew  capricia
pi_208524273
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
Definitely not CIA
pi_208524323
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
[..]
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.
Interessasnt wat je schrijft. En ik ben het ook met jou eens. Gewoon gevalletje vrouw maakt misbruik van man.
Maar ben je (enig) betaling verschuldigd aan ex partner (of kind) na scheiding doch zonder enige rechterlijke uitspraak?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208524358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 21:52:41 ]
pi_208566497
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
pi_208566756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:13:56 #263
5428 crew  miss_sly
pi_208566779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
Er is maar een manier om tot een correcte uitwerking te komen: naar de rechter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208566853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:49 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:21:39 ]
pi_208566905
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
60+ uur is niet redelijk. Dat kan je gewoon prima aantonen.

Echt TS, laat dit door de rechter bepalen.
Het blijft nu een enorme bijl boven je hoofd. Dat is ook niet goed voor je mentale gesteldheid.
Je hebt duidelijkheid nodig, weten waar je aan toe bent.

Dit gedoe sleept al veelste lang. Stop deze onzekerheid en ellende. Laat het voor de rechter komen.
pi_208567014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.
Zo werkt het natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:43:09 #267
5428 crew  miss_sly
pi_208567056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:38 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet.
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208567091
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Douglas_90. op 28-03-2023 13:47:35 (-en) ]
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:49:22 #269
5428 crew  miss_sly
pi_208567105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:47 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluit?
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.

Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 maart 2023 @ 00:09:22 #270
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208574271
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
Dit. TS stond er bij en keek er naar. Je wil 2 daagjes werken schatje? Kbye. Man, man, man. Dat dit nog zo vaak klakkeloos gebeurt in gezinnen. En ex van TS komt over als geniepig en een uitzuiger. Sterkte, man, wat ben jij in een klotepositie gemanoeuvreerd.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_208589448
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
pi_208590135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:12:58 #273
236264 crew  capricia
pi_208590182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
quote:
Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk.
quote:
Voor mij was altijd de financiele zekerheid belangrijk, het werken en vooral een buffer opbouwen zodat we in de toekomst minder konden werken. Zij heeft aangegeven dat de redenen voor de breuk zijn dat ze al jaren dingen alleen moet doen met de kinderen, dat ik teveel met het werk bezig ben en te weinig tijd maak met de kinderen. Ze voelt zich daarnaast vernederd door opmerkingen die ik gemaakt heb in het verleden (oké sommige dingen gingen te ver).
Beetje van beiden, denk ik.
Hij hoefde niet zoveel te werken, deed het meer voor de luxe, maar het is er wel zo ingeslopen en hij deed het ook voor zijn gezin.
Definitely not CIA
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 12:34:29 #274
70532 loveli
N
pi_208590348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.
Dat geldt voor heel veel details.
crap in = crap out
pi_208590362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 12:39:57 #276
70532 loveli
N
pi_208590392
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
mijn inziens
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
crap in = crap out
pi_208590455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:50:41 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208590468
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:52:08 #279
5428 crew  miss_sly
pi_208590485
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
En terecht.

Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208590528
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208590532
Na dit topic hoef je je niet meer af te vragen waarom veel vrouwen helemaal niet gelijk zijn aan de man :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:59:40 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208590543
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen :s) .
Resistance is futile.
pi_208590566
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen :s) .
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:21:55 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208591323
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.

Met een goede advocaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208591783
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Nee hoor. Slechts bij partneralimentatie kan niet voldoen aan een inspanningsverplichting om meer inkomen te generen tot matiging leiden van de te betalen bijdrage. Bij kinderalimentatie niet omdat dit geld bedoeld is voor de kinderen.
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 15:31:29 #286
70532 loveli
N
pi_208591810
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Hij heeft al getekend voor 70/30, las ik elders.
crap in = crap out
pi_208591989
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
Als de ander daarin absoluut niet toe wilt geven, zelfs een functie voor meer uur afwijst en vast blijft houden aan die 16 uur. 1 dag meer was al niet bespreekbaar. Wat dan? Relatie verbreken? Zit je in dezelfde situatie als nu.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208592004
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.
Behalve dan een enorme aanspraak op alimentatie.

quote:
Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
Onzin. Zij heeft dat besloten, en dan rest er niets anders dan dat te accepteren of anders op te draaien voor alimentatie want einde relatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208592014
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En terecht.

Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208592029
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.

Met een goede advocaat.
Inderdaad.

En ik ben best benieuwd waarom TS die vraag / dat advies stelselmatig negeert.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 16:00:49 #291
5428 crew  miss_sly
pi_208592039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:03:59 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208592069
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 16:04:36 #293
70532 loveli
N
pi_208592074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
Die kijkt alleen naar feiten,
Veel gekker moet het niet worden ;)
crap in = crap out
pi_208592186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
HIer kan ik mij niks bij voorstellen omdat man en vrouw geacht worden beide te kunnen werken. Heb jij hier jurisprudentie van?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208592713
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.

Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:26:10 #296
5428 crew  miss_sly
pi_208592783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:18 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.

Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
Als TS aangeeft bij de rechter dat hij meer dan de huidige verdeling wil, 50/50 coouderschap, dan zal een rechter daar zeker tegenwoordig behoorlijk in meegaan. Het is namelijk voor beide ouders en voor de kinderen beter om daarop uit te komen. Uiteindelijk. TS laat zich nu ringeloren door de vrouw die zegt wat ze wel of niet wil. Alleen een rechter kan beslissingen forceren en daarin heeft zij niet meer rechten dan hij waar rekening mee wordt gehouden.

Hij moet een goede advocaat hebben en een goede onderbouwing door een arts van het minder kunnen werken. En dan kan mevrouw wel van alles willen, maar dat krijgt ze niet vanzelfsprekend toegewezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208593019
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:54:34 #298
236264 crew  capricia
pi_208593048
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
Definitely not CIA
pi_208593060
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:58:35 #300
236264 crew  capricia
pi_208593079
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.
Maar goed, dan heb je ook minder inkomstenverlies.
Andere situatie dan TS dus. Die heeft geen geschil met zijn werkgever.
Die stopte met zijn ZZP-werk op eigen initiatief.
Definitely not CIA
pi_208593106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.
Maar goed, dan heb je ook minder inkomstenverlies.
Andere situatie dan TS dus. Die heeft geen geschil met zijn werkgever.
Die stopte met zijn ZZP-werk op eigen initiatief.
Nee, maar die kan zomaar in de toekomst ontstaan natuurlijk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')