In de OP nota bene. Wel gelezen?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Daboman het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat. In een van zijn eerste posts zegt hij dat zijn ex-partner hem de toegang tot de kinderen ontzegt.
[..]
quote:tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten.
Volgens mij mag dat helemaal niet in deze situatie, aangezien iedereen ingeschreven moet staan waar hij of zij (het meeste) woont. Bij co-ouderschap kan het dan allebei, maar in deze situatie wonen de kinderen 12 van de 14 dagen bij moeder. Dan is daar inschrijven volgens mij de enige legale optie.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inschrijving is niet tbv de zorg maar tbv toeslagen. Hoeven ze niet voor bij hem te zijn, alleen 1 kind ingeschreven op zijn adres.
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij wil de kinderen niet eens 50/50 zien.
Begin daar maar eens mee.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. De gevallen in mijn omgeving waar ze dat zo hebben gedaan is inderdaad 50/50 co-ouderschap.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat helemaal niet in deze situatie, aangezien iedereen ingeschreven moet staan waar hij of zij (het meeste) woont. Bij co-ouderschap kan het dan allebei, maar in deze situatie wonen de kinderen 12 van de 14 dagen bij moeder. Dan is daar inschrijven volgens mij de enige legale optie.
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
Dat gaat toch niet joh. Dan verdient hij nog minder salaris. Waar moet hij dat van betalen allemaal?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je moet dat ook niet eerlijk willen verdelen omdat je dan minder hoeft te betalen, maar omdat het ook jouw kinderen zijn. Waar een wil is, is meestal echt een weg. Er zijn vaak afspraken te maken over de ene week wat meer uren en de andere week wat minder uren te werken zodat je gemiddeld goed uitkomt, maar wel voor je kinderen kunt zorgen. Ene week bij je ex, andere week bij jou.
Ik zie in ieder geval nog erg weinig welwillendheid van de ex-partner. 10k,- klinkt als een vechtscheiding.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
In de OP nota bene. Wel gelezen?
[..]
Ze zijn al twee jaar gescheiden.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:56 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik zie in ieder geval nog erg weinig welwillendheid van de ex-partner. 10k,- klinkt als een vechtscheiding.
Dat doet weinig af aan mijn punt.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn al twee jaar gescheiden.
Begin van de OP.
Dat het een vechtscheiding is?quote:
"klinkt als een vechtscheiding."quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:06 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat er weinig welwillendheid is bij de ex-partner.
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)quote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:48 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, is dit een bekende? Het verhaal kwam me al vaag bekend voor.
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
"klinkt als een vechtscheiding."
Geen vechtscheiding dus. Dat zit in jouw fantasie.
Ik zie geen vechtscheiding.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:18 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.
Maar goed, dit is natuurlijk een nogal nutteloze discussie. Je kan vinden dat zijn ex-partner wel degelijk welwillend is. Ik zeg op basis van wat ik hier in het topic zie dat dat niet het geval is, dus in dat geval zijn we het dan gewoon oneens.
Ik zie de partner niet als welwillend. Maar ik heb ook niet de indruk dat TS zelf nou zo welwillend is in de huidige situatie. Die is zoals hij is en daarmee moet hij verder. Aanpassen aan de nieuwe situatie. En dat betekent ook dat dingen anders zullen/kunnen worden/zijn dan hij wil en hoopte. Dat is helaas hoe het leven in elkaar zit.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:18 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik zie dat je die 1e zin later hebt toegevoegd. In de OP staat ook dat zij besloten heeft een advocaat in te schakelen en hij voor de kosten opdraait welke inmiddels zijn opgelopen tot 10k,-. Ik zie hem hier investeren in oplossingen. Relatietherapie, en co-ouderschap is voorgesteld. De ex-partner kiest blijkbaar liever voor een advocaat. Later zegt hij ook nog dat zijn ex niet de makkelijkste is.
Maar goed, dit is natuurlijk een nogal nutteloze discussie. Je kan vinden dat zijn ex-partner wel degelijk welwillend is. Ik zeg op basis van wat ik hier in het topic zie dat dat niet het geval is, dus in dat geval zijn we het dan gewoon oneens.
Maar dat betekent ook dat je dan 1 kind op jouw adres kan inschrijven en kgb, kinderbijslag en evt kinderopvangtoeslag krijgt als je daardoor opvang nodig hebt.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:44 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de impact hiervan is groot en de mogelijke gevolgen ook. In eerste instantie moet ik dan minder gaan werken, dat kan een keuze zijn. Indien ik 50/50 verdeling wil, houdt dat niet perse in dat ik minder kinderalimentatie moet betalen. In het geval van een co-ouderschap (als de kinderen hier 3 dagen per week zijn) dien ik alsnog rond de 450 euro kinderalimentatie te betalen.
Daar dan even op ingaand:quote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst.
Wat een verschrikkelijk vernederende opmerking van je. Als je deze topic goed leest, en dan lezen om te begrijpen, dan zie je dat het geen onwelwillendheid is. Daarnaast betaal ik kinderalimentatie en loop ik niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Ik word gewoon misselijk bij deze opmerking.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie geen vechtscheiding.
TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?
Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
En wat heb je met al je welwillendheid nou sinds je vorige topic geprobeerd je zelfmedelijden opzij te zetten en in te zetten op 50-50 verdelen van de zorgtaken?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:51 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk vernederende opmerking van je. Als je deze topic goed leest, en dan lezen om te begrijpen, dan zie je dat het geen onwelwillendheid is. Daarnaast betaal ik kinderalimentatie en loop ik niet weg voor mijn verantwoordelijkheden. Ik word gewoon misselijk bij deze opmerking.
Alles wat aankomt op meer omgang is resoluut door mijn ex afgewezen, elke mogelijkheid om het mij financieel makkelijker te maken is afgewezen door mijn ex. Het enige dat ik wilde voorkomen is een rechtszaak en vechtscheiding uit oogpunt van de kinderen. Daarom heb ik geen advocaat ingeschakeld maar mediation voorgesteld en gestart. Als ieder antwoord op meer omgang nee is, moet ik wel naar de rechter. Dat wilde ik juist, in het belang van de kinderen, voorkomen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie geen vechtscheiding.
TS wil gewoon niet zorgen voor zijn kinderen. Hij laat de zorg 12 uit 14 bij zijn ex.
Wat wil je precies veranderen?
Voor mij start dat bij de TS.
Ga zorgen voor je kinderen. Meer dan 2 uit 14.
Mijn advocaat heeft nieuwe omgangsregelingen voorgesteld, in combinatie met minder werken maar dat komt neer op minder alimentatie. Dat wil mijn ex niet. Er is een voorstel gedaan met 40/60 en 350 euro alimentatie.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:56 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En wat heb je met al je welwillendheid nou sinds je vorige topic geprobeerd je zelfmedelijden opzij te zetten en in te zetten op 50-50 verdelen van de zorgtaken?
Ik lees daar nu niks over.
Aan wie heb je dan die 10k betaald?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:56 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Alles wat aankomt op meer omgang is resoluut door mijn ex afgewezen, elke mogelijkheid om het mij financieel makkelijker te maken is afgewezen door mijn ex. Het enige dat ik wilde voorkomen is een rechtszaak en vechtscheiding uit oogpunt van de kinderen. Daarom heb ik geen advocaat ingeschakeld maar mediation voorgesteld en gestart. Als ieder antwoord op meer omgang nee is, moet ik wel naar de rechter. Dat wilde ik juist, in het belang van de kinderen, voorkomen.
O toch een advocaat.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:58 schreef Douglas_90. het volgende:
[..]
Mijn advocaat heeft nieuwe omgangsregelingen voorgesteld, in combinatie met minder werken maar dat komt neer op minder alimentatie. Dat wil mijn ex niet. Er is een voorstel gedaan met 40/60 en 350 euro alimentatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |