abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:49:09 #226
236264 crew  capricia
pi_208500735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Hoe moet je hiermee de zorgtaken verdelen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:18:40 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208500991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 22:25:38 #228
236264 crew  capricia
pi_208501038
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0

noodgang: Veel te late modbreak, maar aangezien dit WGR is, is dit ook niet de plek voor 'hoe ben ik een goede vader' die kan beter in OUD o.i.d. :s).

[ Bericht 15% gewijzigd door noodgang op 24-03-2023 11:35:42 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208501579
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0
Lijkt me niet onlogisch gezien de bezopen eisen van de tegenpartij.

En wat betreft je tweede zin, maak lekker een topic in OUD aan om daar te gaan schuimbekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 23:43:23 ]
pi_208501661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
Dus je werkt bewust minder omdat er ‘geen euro meer is die naar jou toegaat’. Niet perse die burn-out die op de loer ligt? 🤨
Verder is het m.i. terecht dat je ex niet instemt met 1 kind bij jou inschrijven. Je bent namelijk niet van plan om ervoor te zorgen dus wat is daar dan het nut van?
Heel vervelend maar dit is duidelijk een keuze. 40 uur per week kan je zeker wel werken. Je bent alleenstaand en hoeft niet voor de kinderen te zorgen elke dag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moederenkind op 23-03-2023 00:09:01 ]
pi_208501676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.

Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.

Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
pi_208501721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan nog kan ze toch meer werken? Of wil ze ieder dubbeltje omdraaien? Leuk voor die kids. Ik denk dat TS niet anders kan gezien zijn werktijden etc.
Maar hoe moet de moeder het dan doen met meer werken als het TS nu structureel minstens 4 uur kost van zijn werktijd omdat hij de kinderen eens per 2 weken ziet? 🤔
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 02:14:34 #233
70532 loveli
N
pi_208501904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
OP zegt 2 jaar, maar het is nog niet eens anderhalf jaar. November 2021 ging de stekker eruit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
Nee, alleen kinderalimentatie.

Een van de problemen lijkt dat er nog geen rechter aan te pas is gekomen, dus die heeft er dus geen rekening mee gehouden.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 05:29:55 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208502134
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De keuze voor kinderen is nu eenmaal iets dat je leven decennialang tekent.
Resistance is futile.
pi_208502242
quote:

[..]
partneralimentatie is een gestoorde regel
pi_208502973
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Er is inderdaad dan sprake van zorgkorting. Maar ook bij co-ouderschap is er sprake van kinderalimentatie. Diegene met het hoogste inkomen, compenseert het laagste inkomen. Dit om de financiële situatie bij beide ouders zo min mogelijk te laten verschillen.
pi_208503076
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 09:36:30 #238
5428 crew  miss_sly
pi_208503237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.
[..]
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.
[..]
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
Hoe ver woon je bij de kinderen vandaan dan? Want als er al opvang is, kunnen ze daar toch ook heen als ze bij jou zouden zijn doordeweeks?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:04:55 #239
70532 loveli
N
pi_208503491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:
Dit wilde ze destijds niet,
Wat er in het verleden is gebeurd is niet relevant voor je huidige situatie. Wel voor je gemoedstoestand/rechtvaardigheidsgevoel, maar niet voor WGR.

Wat staat op papier met jouw handtekening?
Is er 1 advocaat of zijn er 2 (en wie betaalt)?
Heb je professionele hulp?
Is het huis verkocht?
Op hoeveel afstand woon je van je kinderen?
Wat is de huidige status van de mediation?
Kun je nog steeds om de week thuiswerken en zou dat kunnen bijdragen aan tijd met je kinderen?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:14:05 #240
70532 loveli
N
pi_208503573
Je hebt een plan nodig om dit goed aan te pakken. Dat plan is om jou gezond te houden, zodat je een goede vader voor je kinderen kunt zijn en een goede werknemer, zodat je een goede financiële basis houdt.

Je bent in deze situatie terecht gekomen omdat je steeds meeging met de flow. Tijd om zelf het stuur te pakken en belangrijk, te weten in welke richting je wilt sturen.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:41:33 #241
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208503972
ffs

TS heeft geen plan nodig

TS moet naar de rechter, om daar af te gaan spreken wat de spelregels worden, zodat TS daarmee een plan kan gaan maken.

Dat is de enige, keiharde, vereiste voordat TS ook maar iets kan gaan plannen.

Nu is het alleen TS en een ex die aanmodderen en juristen die maar uurtjes blijven schrijven.

TS wil of kan niet. Ex wil of kan niet. Ex wil ouderschapsplan niet ok-en. TS weet het ook allemaal niet blijkbaar. Ze zijn het niet eens over de hoogte van de alimentatie, of de berekening ervan.

Echt het enige wat TS kan en moet doen is de zwik naar de rechtbank, een uitspraak krijgen, en DAARNA een plan maken.
Dum de dum
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:47:03 #242
70532 loveli
N
pi_208504033
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
crap in = crap out
pi_208505172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Maar TS lijkt nog altijd niet gevraagd te hebben om een 50-50 verdeling van zorgtaken en niks gedaan te hebben met andere goede tips uit dat topic van bijv. @:Claudia_x
Heb het topic daarvoor ook gelezen maar TS wil wel 50/50 als ik het goed begrijp maar zij wil dat niet.

Wat een verhaal trouwens. Heb ook vrienden die gescheiden zijn maar dat zijn redelijke mensen naar elkaar gebleven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:56:59 #244
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208506086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:47 schreef loveli het volgende:
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
En die ex blijkbaar ook niet

Snap die ex wel, jurist kost niks blijkbaar (toevoeging) en ze heeft de kinderen nu vaker (om het weekeind, rest bij haar) en TS betaalt al 500 uit zichzelf.

TS wilt 50/50 kinderen, en niet naar de rechter want ex wilt meer alimentatie

Uiteindelijk zal 1 v/d 2 toch moeten doorzetten, of, TS elke maand ~400 euro extra aan een jurist betalen of daarmee stoppen, en vrede hebben met kinderen om het weekeind en 500e de mnd. Dat is ook een optie he ...

Heb je wel gezeik om alles met die ex, maar, geen uitspraak = doe maar wat je leuk vindt met de kinderen en de alimentatie.
Dum de dum
pi_208512662
quote:

[..]
Nee.
De TS en ex waren niet getrouwd en ook verder niets. Er is geen sprake van partner alimentatie.

Vraagje voor de TS.
Is het gezag voor de kinderen al geregeld?
Want zonder dat sta je minder sterk.

Maar vooral. Laat dit voor de rechter komen nadat je nog even overlegt hebt met je advocaat over dat gezag.

Als alles wat je zegt klopt, het volledige beeld is, ga jij er gunstig uit komen bij de rechter.
Ga je meer tijd met je kinderen kunnen krijgen en minder betalen.
Nou ja, minder dan het geeiste bedrag. Wel meer dan je nu betaalt.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:26:13 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208512809
Onder zijn vorige usernaam had TS gemeld dat gezag inmiddels geregeld was.

TS steekt niet echt moeite om in te gaan op de constructieve vragen en suggesties. Maar het zou kunnen dat hij zich daartoe niet goed in staat voelt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 01:22:48 #247
256666 leeell
I know you're lonely
pi_208513276
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen. ^O^
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Vis een optie? vrijdag 24 maart 2023 @ 07:25:58 #248
70532 loveli
N
pi_208513669
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Dat trouwen heeft TS niet gedaan, dingen regelen ook niet. Daarom zit hij in de shit.

Om uit de shit te komen moet hij dingen gaan regelen.
crap in = crap out
pi_208513722
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:11:57 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208513862
[quote]0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de hMaar waarom zou moeder in kwestie meer rechten hebben op de kinderen dan vader? Dat is hetgeen waar TS ook invloed op kan hebben.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')