abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:46:24 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208493805
Je ex kan die hogere alimentatie neem ik aan alleen via de rechter afdwingen?

Misschien toch onvermijdelijk dan, de stap naar de rechter. Ga wel met een goede advocaat.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 maart 2023 @ 13:50:13 #202
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208493848
En 10.000 over 2 jaar is ook 500 + 416 euro de mnd aan alimentatie :) Alleen nu betaal je het aan een advocaat ipv dat het voor je kinderen is.
Dum de dum
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 13:59:35 #203
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208493987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.

Zoals aangegeven mijn ex-partner is niet de makkelijkste, natuurlijk weet ik dat zij het niet voor het zeggen heeft, maar ze wil niet bewegen. Ze vind co-ouderschap teveel gedoe. Nogmaals, ik weet dat zij dit niet voor het zeggen heeft.
Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD.
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf woensdag 22 maart 2023 @ 14:50:24 #204
842 Zorro
Z
pi_208494543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:35 schreef sanger het volgende:

[..]
Als de kinderen bij vader zouden gaan wonen zou het andersom zijn ;)
Dan moet ie eerst net zoals zijn ex iemand hebben die het gebrek aan inkomsten opvult als hij 16 uur gaat werken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:26:49 #205
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497312
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 22-03-2023 18:35:46 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:31:39 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat vindt de wetgever. Tot op zekere hoogte dan, want voorlopig betaalt TS maar 500 euro. Die hij niet voor zijn luie ex betaalt maar voor zijn kinderen.
Exorbitante bedragen als je in acht neemt dat er nog allerhande toeslagen, kortingen, en fiscale aspecten van toepassing zijn. Ik vraag mij ook af of de situatie zoals in dit topic uiteengezet ook beoogd is door de wet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208497428
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
Na dit gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat (véél) vrouwen helemaal niet zelfstandig kunnen zijn maar toch veelal leunen op de man qua huisvesting, inkomen, én vele andere zaken.

Ik vraag mij dan ook af of er wel gelijkheid kan zijn tussen man en vrouw, als vrouwen niet hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:39:28 #208
5428 crew  miss_sly
pi_208497450
quote:

TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:44:58 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je samen, dus als besloten wordt dat een van de twee zich niet verder hoeft te ontwikkelen dan is dat een besluit van beide geweest. Daar zijn beide voor verantwoordelijk
De vrouw heeft de verantwoordelijkheid - de man evenmin - om je zelfstandig (economisch) te ontwikkelen. Rollen en taken kun je met elkaar bespreken, maar als je dan gaat breken moet je je er van bewust zijn dat die consequenties heeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:45:11 #210
236264 crew  capricia
pi_208497534
quote:

Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:47:18 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
TS en zijn ex hebben deze situatie samen geschapen toen ze nog een relatie hadden. TS werkte en sportte veel, en zijn vrouw deed het huishouden en de zorg. Dat vonden ze op dat moment allebei prima.

Nu is de situatie gewijzigd en moet er een en ander veranderen. Dat moeten beiden doen, lijkt me.
Daarom zei ik ook in een eerdere post: als TS meer dan tweewekelijks een weekend doet, de kinderen naar een BSO gaan, kan de ex ook meer gaan werken. Win-win. Maar dan moet TS wel een advocaat in de arm nemen, en hem duidelijk aangeven wat zijn opdracht is: geen hogere alimentatie, eerlijkere verdeling van de zorg en ook een kind bij hem ingeschreven zodat hij ook zaken als toeslag kan krijgen.
Zoals te lezen valt lijkt ex niet mee te willen werken aan (enige) verandering, juridisch wordt ex volledig gefaciliteerd door de overheid om te kunnen procederen/verdedigen tegenover TS die nagenoeg door zijn middelen heen is en nergens aanspraak op kan maken. Het enige wat TS mag moet is betalen.

Ex van ts maakt gewoon misbruik en lijkt nogal opportunistisch te zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 22 maart 2023 @ 18:47:40 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208497564
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat is je reflectie op zijn verantwoordelijkheid naar de opvoeding van zijn kinderen?
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 18:51:17 #213
236264 crew  capricia
pi_208497612
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hij die moet nemen voor een deel, en hij geeft aan dat te willen.
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? woensdag 22 maart 2023 @ 19:01:58 #214
70532 loveli
N
pi_208497760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:42 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Vind deze opmerking vreemd, vooral het woordgebruik 'tot op zeker hoogte' en 'maar'. Je hebt in mijn berekening gezien dat ik niet meer kan missen.

Om de draagkracht van de alimentatiebetaler vast te stellen moet eerst zijn netto inkomen worden vastgesteld. Op dit inkomen mag de alimentatiebetaler eerst een aantal kosten (zogenaamde lasten) in mindering brengen. Het gaat hierbij met name om kosten die de alimentatiebetaler moet maken om zelf rond te kunnen komen. Bekende kosten (lasten) zijn bijvoorbeeld: de bijstandsnorm voor alleenstaande (het minimale bedrag dat iemand nodig heeft om rond te kunnen komen), redelijke woonlasten en de premie voor de zorgverzekering. De optelsom van al deze kosten noemt men ook wel het draagkracht loos inkomen. Dit is dus in feite het bedrag dat de alimentatiebetaler voor zichzelf nodig heeft en waaruit hij geen alimentatie kan betalen.
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
crap in = crap out
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 19:03:22 #215
236264 crew  capricia
pi_208497786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:01 schreef loveli het volgende:

[..]
Hoe officieel is alles vastgelegd? Staat er iets zwart op wit met jouw handtekening erop?
Jouw advocaat, is dat een kennis of een professional?
Goeie vragen.
Wat zijn de afspraken nu? En hoe is dat geformaliseerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 19:43:49 #216
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_208498661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 13:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
[modbreak]Nou, dit. Dus kan iedereen die op z'n achterste posten staat vanwege het idee dat hij of zij heeft over TS dat even achterwege laten aub? Dank u. Dit is WGR, niet R&P of OUD. [/modbreak]
Sorry hoor, het is W, G, én R. Niet mee eens. TS laat zich opnaaien door zijn ex dat zij beslist over het co-ouderschap. Hoezo mag zij op haar beurt dan wel eenzijdig beslissen over een weekendregeling? Kom op TS, nu kun je er nog voor vechten, over een tijdje is het te laat. Naar de rechter en eisen gaan stellen. En heel plausibel dat een inkomen op basis van 60 uur werken per week niet meegeteld kan worden. Schakel de huisarts in voor een verklaring, kom op, eis je rechten en die van je kinderen op een leven met jou op.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:05:42 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208499168
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft die verantwoording nooit genomen. En geeft in de OP aan niet meer te kunnen zorgen dan 2 uit 14.
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:17:05 #218
236264 crew  capricia
pi_208499495
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja eens indien TS daarin niet gehinderd is.

Wat mij betreft werken beide gewoon 4/5 dagen en gaan ze de kinderen gezamenlijk verzorgen. Kinderen hebben al een leeftijd dat ze zelfstandig thuis kunnen komen.
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:

quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Alles wat ik nu lees, is gewoon een voortzetting van dat patroon.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208499758
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Helaas. TS heeft dat nooit gedaan. Toen hij de relatie had niet, en nu hij 32/34 uur werkt ook niet. Uit de OP:
[..]
De rode draad is voor mij niet zo zeer het geld. Maar meer dat hij nooit tijd had voor zijn kinderen. Bedenk ook dat hij eerst ook in de weekenden werkte, aan fitness deed en met zijn vrienden aan het gamen was. Waar blijft dat gezin dan? En hoe is dit zo gegroeid?

Even serieus. Je bent zelf een blauwe, hoezo negeer je een modbreak?
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 20:35:20 #220
236264 crew  capricia
pi_208499834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208499939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
De verdeling van de zorgtaken met betrekking tot de kinderen heeft toch direct te maken met het alimentatie-bedrag?
Of ben ik nou gek...
Je bent een toonbeeld. Echt. Succes met je leven.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:56 #222
138876 Andromache
pi_208500130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
pi_208500255
-fraudeadvies-

[ Bericht 94% gewijzigd door Rene op 22-03-2023 21:32:09 ]
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:33:41 #224
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:55 schreef Andromache het volgende:

[..]
Omdat het een heel rare modbreak is dat je hier niet de heel relevante familierechtelijke kant mag bespreken in een forum dat over recht gaat. Mijn klomp breekt.
De vraag is niet 'help me met mn algemene situatie'. Puur gaat de vraag over het financiële. De TS heeft hierboven aangegeven:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:53 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Nee, begrijp wat je zegt. Deze topic is vanuit het financiële oogpunt, dus hoe ga ik mezelf redden in de toekomst. Natuurlijk wilde ik een co-ouderschap, dit is ook in mediation voorgesteld. Maar hiervoor zijn wel twee partijen nodig die dit willen, om tot een goede overeenkomst te komen. Toen ik het noemde, gingen direct de spreekwoordelijke hakken in het zand bij mijn ex.
Dus, advies is leuk. Maar ongevraagd en niet nodig. C'est la vie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:35:24 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208500574
quote:

[..]
Of ben ik nou gek...
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 21:49:09 #226
236264 crew  capricia
pi_208500735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de huidige situatie niet. Wellicht in de toekomst. Maar we (TS) leeft in het hier en nu.
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
quote:
Op dit moment is de zorgregeling tweewekelijks in het weekend. Helaas kan dit niet anders, mijn reistijd vanaf het werk is meer dan 30 minuten. Mijn werk gaat niet voor, alleen een baan vinden met hetzelfde inkomen in de sector is lastig en ik start dan weer met een tijdelijk contract.

Hoe moet je hiermee de zorgtaken verdelen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:18:40 #227
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208500991
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:17 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 22:25:38 #228
236264 crew  capricia
pi_208501038
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet handig aangepakt, zover is duidelijk. Maar volgens mij wil hij het nu wel degelijk anders.
Ik ben er niet zo voorstander van dat je bij een fout meteen getekend bent voor enkele decennia :N
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0

noodgang: Veel te late modbreak, maar aangezien dit WGR is, is dit ook niet de plek voor 'hoe ben ik een goede vader' die kan beter in OUD o.i.d. :s).

[ Bericht 15% gewijzigd door noodgang op 24-03-2023 11:35:42 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208501579
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil voornamelijk niet betalen. Al 3 topics gaan daarover.
Topics over 'hoe ben ik een goede vader': 0
Lijkt me niet onlogisch gezien de bezopen eisen van de tegenpartij.

En wat betreft je tweede zin, maak lekker een topic in OUD aan om daar te gaan schuimbekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2023 23:43:23 ]
pi_208501661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:03 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Ja, 40 uur werken en alles wat ik meer verdien direct afdragen? Want er is geen euro meer die naar mij toegaat hoor.
Dus je werkt bewust minder omdat er ‘geen euro meer is die naar jou toegaat’. Niet perse die burn-out die op de loer ligt? 🤨
Verder is het m.i. terecht dat je ex niet instemt met 1 kind bij jou inschrijven. Je bent namelijk niet van plan om ervoor te zorgen dus wat is daar dan het nut van?
Heel vervelend maar dit is duidelijk een keuze. 40 uur per week kan je zeker wel werken. Je bent alleenstaand en hoeft niet voor de kinderen te zorgen elke dag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Moederenkind op 23-03-2023 00:09:01 ]
pi_208501676
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 18:15 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin?
Die vrouw van TS wil er toch graag met een ander vandoor?
Dus de vrouw van TS heeft dit veroorzaakt en niet andersom. Tevens lijkt het mij toch TS goed recht dat hij niet op zaterdag en zondag ook wil werken dat is dan meer dan 40 uur.

Kinderallimentatie van 1200 euro in de maand voor 2 kinderen is ook gewoon veel te hoog. Kinderen kosten geen 600 euro per kind per maand hoor. Daarnaast als ze dat al wel zouden kosten dan zou dat 300 per kind zijn je bent namelijk met z'n 2en.

Die vrouw kan ook gewoon meer gaan werken dan alleen 16 uur per week daar mag de rechter wel eens rekening mee gaan houden.
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
pi_208501721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 19:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan nog kan ze toch meer werken? Of wil ze ieder dubbeltje omdraaien? Leuk voor die kids. Ik denk dat TS niet anders kan gezien zijn werktijden etc.
Maar hoe moet de moeder het dan doen met meer werken als het TS nu structureel minstens 4 uur kost van zijn werktijd omdat hij de kinderen eens per 2 weken ziet? 🤔
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 02:14:34 #233
70532 loveli
N
pi_208501904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:49 schreef capricia het volgende:
Het gaat niet om moeders. Het gaat om TS. Met deze OP, twee jaar na scheiding:
OP zegt 2 jaar, maar het is nog niet eens anderhalf jaar. November 2021 ging de stekker eruit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 00:06 schreef Moederenkind het volgende:
Ik vermoed dat in dat bedrag ook partneralimentatie zit. Dat valt dan reuze mee qua bedrag.
De ex vrouw van TS kan zeker meer werken en daar houden rechters ook rekening mee, haar verdiencapaciteit.
Nee, alleen kinderalimentatie.

Een van de problemen lijkt dat er nog geen rechter aan te pas is gekomen, dus die heeft er dus geen rekening mee gehouden.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 05:29:55 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208502134
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De keuze voor kinderen is nu eenmaal iets dat je leven decennialang tekent.
Resistance is futile.
pi_208502242
quote:

[..]
partneralimentatie is een gestoorde regel
pi_208502973
quote:

[..]
Of ben ik nou gek...
Er is inderdaad dan sprake van zorgkorting. Maar ook bij co-ouderschap is er sprake van kinderalimentatie. Diegene met het hoogste inkomen, compenseert het laagste inkomen. Dit om de financiële situatie bij beide ouders zo min mogelijk te laten verschillen.
pi_208503076
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 09:36:30 #238
5428 crew  miss_sly
pi_208503237
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
In een relatie zit je zeker samen. Alleen hebben beide partijen wel een stem in wat ze willen qua ontwikkeling. Mijn ex-partner heeft een opleiding gevolgd voor een andere functie dan ze niet uitvoert. Die functie heeft ze een aantal jaar geleden toegewezen gekregen, na een sollicitatieprocedure, waarmee ze vooruitging in salaris (en ontwikkeling) maar een eis van de werkgever was dat ze minimaal 24 uur werkte. Dit wilde ze destijds niet, want ze vond 16 uur prima. Ik heb toen aangegeven dat ik het beter vond voor haar ontwikkeling (en voor haar inkomen) om te kiezen voor de nieuwe baan. Zij heeft deze baan toen afgewezen op basis van het feit dat ze dan minder bij de kinderen kon zijn. Uiteindelijk heb ik dan geen stem, zij heeft deze keuze (of knoop) doorgehakt de baan af te wijzen.
[..]
Het is echt niet dat ik nooit thuis was, je schetst nu het verkeerde beeld. Ook ik was er voor de kinderen. Natuurlijk deed ik dingen voor mezelf, maar ook zeker met het gezin. De kinderen gaan naar een BSO als de ex-partner werkt, de voorschoolse en naschoolse opvang.
[..]
Natuurlijk heb ik wel verantwoording genomen, het zijn ook mijn kinderen. De uitleg waarom maar 2 uit 14 staat hierboven ergens omschreven. Minder werken, is minder inkomen. Bewust minder werken, is verwijtbaar.
Hoe ver woon je bij de kinderen vandaan dan? Want als er al opvang is, kunnen ze daar toch ook heen als ze bij jou zouden zijn doordeweeks?
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:04:55 #239
70532 loveli
N
pi_208503491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:13 schreef Douglas_90. het volgende:
Dit wilde ze destijds niet,
Wat er in het verleden is gebeurd is niet relevant voor je huidige situatie. Wel voor je gemoedstoestand/rechtvaardigheidsgevoel, maar niet voor WGR.

Wat staat op papier met jouw handtekening?
Is er 1 advocaat of zijn er 2 (en wie betaalt)?
Heb je professionele hulp?
Is het huis verkocht?
Op hoeveel afstand woon je van je kinderen?
Wat is de huidige status van de mediation?
Kun je nog steeds om de week thuiswerken en zou dat kunnen bijdragen aan tijd met je kinderen?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:14:05 #240
70532 loveli
N
pi_208503573
Je hebt een plan nodig om dit goed aan te pakken. Dat plan is om jou gezond te houden, zodat je een goede vader voor je kinderen kunt zijn en een goede werknemer, zodat je een goede financiële basis houdt.

Je bent in deze situatie terecht gekomen omdat je steeds meeging met de flow. Tijd om zelf het stuur te pakken en belangrijk, te weten in welke richting je wilt sturen.
crap in = crap out
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:41:33 #241
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208503972
ffs

TS heeft geen plan nodig

TS moet naar de rechter, om daar af te gaan spreken wat de spelregels worden, zodat TS daarmee een plan kan gaan maken.

Dat is de enige, keiharde, vereiste voordat TS ook maar iets kan gaan plannen.

Nu is het alleen TS en een ex die aanmodderen en juristen die maar uurtjes blijven schrijven.

TS wil of kan niet. Ex wil of kan niet. Ex wil ouderschapsplan niet ok-en. TS weet het ook allemaal niet blijkbaar. Ze zijn het niet eens over de hoogte van de alimentatie, of de berekening ervan.

Echt het enige wat TS kan en moet doen is de zwik naar de rechtbank, een uitspraak krijgen, en DAARNA een plan maken.
Dum de dum
  Vis een optie? donderdag 23 maart 2023 @ 10:47:03 #242
70532 loveli
N
pi_208504033
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
crap in = crap out
pi_208505172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik ken het verhaal van dit topic R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Maar TS lijkt nog altijd niet gevraagd te hebben om een 50-50 verdeling van zorgtaken en niks gedaan te hebben met andere goede tips uit dat topic van bijv. @:Claudia_x
Heb het topic daarvoor ook gelezen maar TS wil wel 50/50 als ik het goed begrijp maar zij wil dat niet.

Wat een verhaal trouwens. Heb ook vrienden die gescheiden zijn maar dat zijn redelijke mensen naar elkaar gebleven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:56:59 #244
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_208506086
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:47 schreef loveli het volgende:
Goed plan. Tot nu toe wilde TS wilde absoluut niet naar de rechter.
En die ex blijkbaar ook niet

Snap die ex wel, jurist kost niks blijkbaar (toevoeging) en ze heeft de kinderen nu vaker (om het weekeind, rest bij haar) en TS betaalt al 500 uit zichzelf.

TS wilt 50/50 kinderen, en niet naar de rechter want ex wilt meer alimentatie

Uiteindelijk zal 1 v/d 2 toch moeten doorzetten, of, TS elke maand ~400 euro extra aan een jurist betalen of daarmee stoppen, en vrede hebben met kinderen om het weekeind en 500e de mnd. Dat is ook een optie he ...

Heb je wel gezeik om alles met die ex, maar, geen uitspraak = doe maar wat je leuk vindt met de kinderen en de alimentatie.
Dum de dum
pi_208512662
quote:

[..]
Nee.
De TS en ex waren niet getrouwd en ook verder niets. Er is geen sprake van partner alimentatie.

Vraagje voor de TS.
Is het gezag voor de kinderen al geregeld?
Want zonder dat sta je minder sterk.

Maar vooral. Laat dit voor de rechter komen nadat je nog even overlegt hebt met je advocaat over dat gezag.

Als alles wat je zegt klopt, het volledige beeld is, ga jij er gunstig uit komen bij de rechter.
Ga je meer tijd met je kinderen kunnen krijgen en minder betalen.
Nou ja, minder dan het geeiste bedrag. Wel meer dan je nu betaalt.
  donderdag 23 maart 2023 @ 23:26:13 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208512809
Onder zijn vorige usernaam had TS gemeld dat gezag inmiddels geregeld was.

TS steekt niet echt moeite om in te gaan op de constructieve vragen en suggesties. Maar het zou kunnen dat hij zich daartoe niet goed in staat voelt.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 01:22:48 #247
256666 leeell
I know you're lonely
pi_208513276
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Moraal van t verhaal, niet trouwen, geen kinderen. ^O^
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Vis een optie? vrijdag 24 maart 2023 @ 07:25:58 #248
70532 loveli
N
pi_208513669
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Tevens, wat een bende. Je weet gewoon dat die kinderen de dupe zijn van deze situatie. Heel herkenbaar voor mezelf ook :') .

Klinkt alsof de moeder het wel gezegend vindt dat TS spartelt. Moeder zit toch in een win/win situatie momenteel. Heeft de kinderen, klein baantje, gratis advocaat.

Vervolgens is TS gewend aan zn job, bijbehorend inkomen en vrije tijd. En ziet dit door zn handen glippen omdat de ex hier aanspraak op maakt tot de laatste druppel en absoluut geen water bij de wijn gaat doen.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Nouja, ik denk dat een uitspraak van een rechter en dan je (gedeeltelijke?) verlies nemen de enige optie is.

Dat trouwen heeft TS niet gedaan, dingen regelen ook niet. Daarom zit hij in de shit.

Om uit de shit te komen moet hij dingen gaan regelen.
crap in = crap out
pi_208513722
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 01:22 schreef leeell het volgende:
tvp.

Alleen maar verliezers. En duidelijk dat als je met @:capricia zou trouwen en dan scheiden, dat die je ook helemaal leeg zou zuigen,.

Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:11:57 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_208513862
[quote]0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:35 schreef Rene het volgende:

[..]
ja en nee. Je kan adviseren tot iets maar als moeder dat niet toelaat en wil gaat het sec om de situatie hoe hij nu is. Dat TS kan doorprocederen is een optie, tuurlijk. Maar het verandert de hMaar waarom zou moeder in kwestie meer rechten hebben op de kinderen dan vader? Dat is hetgeen waar TS ook invloed op kan hebben.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:29:24 #251
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208513975
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 07:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Moraal van het verhaal, zorg voor financiële onafhankelijkheid van elkaar.
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208514040
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En denk jij dat ex die in een - zo hebben we vastgesteld - in een gespreid bedje ligt hier aan mee gaat werken. Ex heeft overigens ook niks geregeld.
Dit ging niet specifiek over de situatie van ts.
pi_208514051
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
pi_208515087
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier.
we houden er ook rekening mee dat sommige vrouwen het onderste uit de kan willen wij en graag hun ex partner in de verdoemenis helpen.

Zoals jij hier ook weer met de 6000 euro aan komt kakken terwijl deze man in een zware depressie zit en toch maar zijn 2 banen met in totaal een 60+ urige werkweek zou hebben moeten behouden omdat hij dat eerder ook kon terwijl hij toen geen reet in het huishouden hoefde te doen.
pi_208522229
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
quote:
Voldoende is gebleken dat [blijven werken] voor de man te belastend was en dit naar alle waarschijnlijkheid tot een meer langdurige uitval van de man zou leiden.
Een enkeltje naar Thailand is ook niet duur trouwens, schijnt :{.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 20:28:23 ]
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:09:56 #256
236264 crew  capricia
pi_208523492
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 20:24 schreef 2thmx het volgende:
Nul euro. Zoveel ben je je ex verschuldigd. Al dat geneuzel over ‘het belang van de kinderen’ roept braakneigingen op als je je bedenkt dat zij de relatie heeft verbroken — gescheiden ouders, de droom van elk kind. Stuur anders in plaats van geld maandelijks kinderkleding en eten t.w.v. 500 piek.

Overigens doe je er goed aan om het moeten stoppen met freelancen om psychische redenen te laten bevestigen door een psycholoog. Hier een rechtszaak waarin een man succesvol zijn alimentatieplicht kon halveren na inkomensverlies: https://uitspraken.rechts(...)aRBOVE%3a2018%3a1461

Kerncitaat:
[..]
Moet ie het wel eerst voor de rechter laten komen. En dat lijkt TS niet te willen...ik begrijp niet goed waarom niet. Hij schrijft ook dat ie inmiddels al 10.000 aan advocaatkosten armer is. En geen rechtzaak tot nu toe.
Heel bijzonder allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208524224
quote:

Kerncitaat:
[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
  Moderator vrijdag 24 maart 2023 @ 21:45:21 #258
236264 crew  capricia
pi_208524273
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:42 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het is dan ook behoorlijk naïef om tijdens je huwelijk je vrouw (gechargeerd gezegd) achter het fornuis te zetten en een financiële afhankelijkheid van jewelste te kweken.
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 maart 2023 @ 21:49:24 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208524323
quote:

Kerncitaat:
[..]
Interessasnt wat je schrijft. En ik ben het ook met jou eens. Gewoon gevalletje vrouw maakt misbruik van man.
Maar ben je (enig) betaling verschuldigd aan ex partner (of kind) na scheiding doch zonder enige rechterlijke uitspraak?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208524358
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er meerdere kinderen zijn en je wil zelf 60+ uur werken, en je kinderen niet alle dagen naar de opvang brengen, hoe zou TS dat dan moeten doen?

Ik ken er hier overigens genoeg die een au pair in huis nemen. Omdat ze beiden flink wat uren willen werken.
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2023 21:52:41 ]
pi_208566497
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 21:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nou ja, ts heeft tot op zekere hoogte de financiële afhankelijkheid geaccepteerd, maar nu slaat het compleet door doordat hij financieel helemaal uitgekleed wordt.

Het gaat er mij meer om dat je (hier) genoeg lieden hebt die vinden dat vrouwen maar een stuk minder moeten gaan werken en feitelijk hun carrière op moeten offeren voor het gezin. Dat is allemaal prima, maar dan moet je ook niet piepen dat je bij een scheiding mag gaan lappen. Ik zou niet eens willen dat m’n vriendin significant minder werkt dan ik. Als het nodig is kunnen we onze eigen boontjes doppen en zo hoort het ook naar mijn mening.
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
pi_208566756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:37 schreef Moederenkind het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat we een heel eenzijdig verhaal te horen krijgen hier?
De ex van TS ging aanvankelijk akkoord met 500 euro en zo te lezen is dat al best een tijdje terug. TS vind ondanks zijn zeer royale salaris van ¤6000+ dat bedrag te hoog omdat hij (vrijwillig) minder is gaan verdienen. Ieder weldenkend mens zou juist in z’n handjes klappen. Nu komt ex erop terug. Waarom? Ik ben geneigd te denken dat er iets is gebeurd dat ze de gemaakte afspraken wil herzien nu.

Als ik TS lees doet hij er naar eigen zeggen alles aan om zijn kinderen 50:50 op te vangen, alimentatie te betalen, en alles zo netjes mogelijk af te handelen maar het is zijn ex die plotseling dwars gaat liggen en nergens meer aan mee wil werken.
Het zou allemaal best kunnen hoor, maar ik ben geneigd te denken dat er toch nog wel wat details ontbreken in dit verhaal.
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

• Mijn voorstel is geweest, co-ouderschap met een kinderrekening.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:13:56 #263
5428 crew  miss_sly
pi_208566779
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:11 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Wellicht dat ik niet geheel duidelijk ben geweest ofwel dat iets ander geïnterpreteerd kan worden.

• De ¤ 511,00 is voorlopig, voorgesteld door haar advocaat op basis van een draagkrachtberekening. Daarbij is duidelijk aangegeven dat dit een voorlopige vaststelling is op basis van mijn huidige inkomen.

• De werkzaamheden zoals voorheen, zijn niet te hervatten. Enerzijds door medische redenen anderzijds door de zorgplicht en taken die ik heb voor mijn kinderen o.a.

De vraag is nu, en daar gaat mijn ex voor, ben ik verwijtbaar mijn inkomen verloren. Dus met andere woorden, is het mijn eigen schuld. Want dan zou de alimentatie niet op basis van mijn huidige inkomen moeten, maar op mijn inkomen van voorheen.

Deze topic ben ik ook niet gestart om mijn ex 'zwart' te maken, het gaat mij om het financiële stuk. Hoe ga ik rondkomen.
Er is maar een manier om tot een correcte uitwerking te komen: naar de rechter.
pi_208566853
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 12:49 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Heb nimmer gevraagd dat zij haar carrière moest opofferen, zoals eerder ook aangegeven heeft ze zelf de keuze gemaakt om een baan te weigeren welke paste in haar carrière (en opleiding) om bij de kinderen te zijn.
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2023 13:21:39 ]
pi_208566905
quote:

[..]

60+ uur is niet redelijk. Dat kan je gewoon prima aantonen.

Echt TS, laat dit door de rechter bepalen.
Het blijft nu een enorme bijl boven je hoofd. Dat is ook niet goed voor je mentale gesteldheid.
Je hebt duidelijkheid nodig, weten waar je aan toe bent.

Dit gedoe sleept al veelste lang. Stop deze onzekerheid en ellende. Laat het voor de rechter komen.
pi_208567014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat zal best, maar uiteindelijk kwam het er op neer dat jij fulltime werkte en zij maar 16 uur per week. Of jij dat nou gevraagd hebt of niet doet niet ter zake. Je bent blijkbaar wel akkoord gegaan met de situatie.
Zelf zou ik een dergelijke situatie niet accepteren.
Zo werkt het natuurlijk niet.
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:43:09 #267
5428 crew  miss_sly
pi_208567056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:38 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
Zo werkt het natuurlijk niet.
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
pi_208567091
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Je onderhoudt samen je relatie met alles erop en eraan. Als jij vindt dat 16 uur echt veel te weinig is, dan bespreek je dat. Je kunt ook gewoon aangeven waarom je vindt dat dat geen goed idee is, namelijk eventuele zelfredzaamheid. Niet leuk om over te praten, wel nodig. Tevens is het een beter voorbeeld voor je kinderen dat je allebei je eigen broek op kunt houden als het nodig is.
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Douglas_90. op 28-03-2023 13:47:35 (-en) ]
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 13:49:22 #269
5428 crew  miss_sly
pi_208567105
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:47 schreef Douglas_90. het volgende:

[..]
En als de wederpartij dat niet vind, dan moet je alsnog een compromis sluit?
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.

Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
  woensdag 29 maart 2023 @ 00:09:22 #270
138876 Andromache
pi_208574271
quote:

[..]
Dit. TS stond er bij en keek er naar. Je wil 2 daagjes werken schatje? Kbye. Man, man, man. Dat dit nog zo vaak klakkeloos gebeurt in gezinnen. En ex van TS komt over als geniepig en een uitzuiger. Sterkte, man, wat ben jij in een klotepositie gemanoeuvreerd.
pi_208589448
Waarom valt iedereen over die 16u per week?
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
pi_208590135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:
TS werkte 60+ uur in de week omdat hij dat liever deed dan in het huishouden helpen bijvoorbeeld. Dit betekent dat iemand thuis moest blijven met de kinderen en het huishouden moest runnen. Ik denk niet dat de ex van TS languit op de bank zat de rest van de week. Waarom ze uitgemaakt word voor luie rat is mij een raadsel. Of eigenlijk niet, het is puur misogynie.

Ik zou zo’n constructie ook niet willen maar blijkbaar werkt dit voor veel gezinnen.
Het gevolg daarvan ondervindt TS nu aan den lijve maar hij is resoluut geen slachtoffer hoor. Dit is een bewuste keuze geweest in het voordeel van beide partijen.
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:12:58 #273
236264 crew  capricia
pi_208590182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan gaan we alle uren werkuren en fictieve huishoud uren eens bij elkaar tellen en dan delen door 2 om het eerlijk te maken voor beide partijen.

Is het vele werken van hem een bewuste keuze geweest of is dat er ook ingegroeid net zoals zijn ex niet zoveel wilde werken.
quote:
Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk.
quote:
Voor mij was altijd de financiele zekerheid belangrijk, het werken en vooral een buffer opbouwen zodat we in de toekomst minder konden werken. Zij heeft aangegeven dat de redenen voor de breuk zijn dat ze al jaren dingen alleen moet doen met de kinderen, dat ik teveel met het werk bezig ben en te weinig tijd maak met de kinderen. Ze voelt zich daarnaast vernederd door opmerkingen die ik gemaakt heb in het verleden (oké sommige dingen gingen te ver).
Beetje van beiden, denk ik.
Hij hoefde niet zoveel te werken, deed het meer voor de luxe, maar het is er wel zo ingeslopen en hij deed het ook voor zijn gezin.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 12:34:29 #274
70532 loveli
N
pi_208590348
quote:
Dat geldt voor heel veel details.
crap in = crap out
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:36:49 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:00 schreef Moederenkind het volgende:

Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 12:39:57 #276
70532 loveli
N
pi_208590392
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
mijn inziens
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
crap in = crap out
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:49:20 #277
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef loveli het volgende:

[..]
Wat wij vinden boeit niet zo, wat de rechter gaat vinden doet ertoe.
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:50:41 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208590468
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou, die gaat echt wel wat vinden van zo´n lui ongeëmancipeerd mokkel dat wil parasiteren.
Die gaat niks doen met jouw argumenten.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:52:08 #279
5428 crew  miss_sly
pi_208590485
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En terecht.

Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:57:05 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590528
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:57:42 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590532
Na dit topic hoef je je niet meer af te vragen waarom veel vrouwen helemaal niet gelijk zijn aan de man :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:59:40 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208590543
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en nu op verzoek van vrouw de relatie beeindigd is moet mijn inziens een en ander gaan wijzigen. Vrouw gaat beter betaald werk zoeken en méér werken om zodoende zelfvoorzienend te worden. TS gaat minder werken en méér voor de kinderen zorgen. Zodat samen d elusten en lasten verdeeld worden.
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen :s) .
Resistance is futile.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:02:45 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208590566
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
TS is minder gaan werken maar niet meer voor de kinderen gaan zorgen :s) .
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:21:55 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208591323
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook niet met die van jou.
Dus wat is jouw punt?
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.

Met een goede advocaat.
pi_208591783
quote:

[..]
Nee hoor. Slechts bij partneralimentatie kan niet voldoen aan een inspanningsverplichting om meer inkomen te generen tot matiging leiden van de te betalen bijdrage. Bij kinderalimentatie niet omdat dit geld bedoeld is voor de kinderen.
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 15:31:29 #286
70532 loveli
N
pi_208591810
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat wil hij ook veranderen lees ik.
Hij heeft al getekend voor 70/30, las ik elders.
crap in = crap out
pi_208591989
quote:

[..]
Als de ander daarin absoluut niet toe wilt geven, zelfs een functie voor meer uur afwijst en vast blijft houden aan die 16 uur. 1 dag meer was al niet bespreekbaar. Wat dan? Relatie verbreken? Zit je in dezelfde situatie als nu.
"Pools are perfect for holding water"
pi_208592004
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker. En nog eens goed voorrekenen dat wanneer jij op dat moment vertrekt, de ander geen behoorlijke levensstandaard heeft. Een andere verdeling van het gezamenlijke inkomen als mogelijkheid geven. Eens een tijdje alles langs de meetlat van dat ene 16-uurs salaris leggen.
Behalve dan een enorme aanspraak op alimentatie.

quote:
Kortom, hoe dan ook ben je erin mee gegaan. Dit hebben jullie samen gedaan, tot aan de situatie waar je nu in zit.
Onzin. Zij heeft dat besloten, en dan rest er niets anders dan dat te accepteren of anders op te draaien voor alimentatie want einde relatie.
pi_208592014
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En terecht.

Er is genoeg aan te merken op haar, maar ook op hem, en ze zullen toch samen verder moeten, aangezien er kinderen in het spel zijn en hun welzijn voorop moet staan.
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
pi_208592029
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke argumenten bedoel je dan? Want ik heb alleen gezegd dat TS dit voor de rechter moet brengen.

Met een goede advocaat.
Inderdaad.

En ik ben best benieuwd waarom TS die vraag / dat advies stelselmatig negeert.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 16:00:49 #291
5428 crew  miss_sly
pi_208592039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 15:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Blijkbaar niet. Voet bij stuk houden pakt voor haar prima uit.
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:03:59 #292
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208592069
quote:

[..]
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Vis een optie? donderdag 30 maart 2023 @ 16:04:36 #293
70532 loveli
N
pi_208592074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
Die kijkt alleen naar feiten,
Veel gekker moet het niet worden ;)
crap in = crap out
  donderdag 30 maart 2023 @ 16:16:26 #294
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208592186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, hoor, die vindt daar helemaal niks van. Die kijkt alleen naar feiten, in dit geval de inkomens voorafgaand aan de scheiding en de levensstandaard van de kinderen. Dus als de rechter al ergens wat van gaat vinden, dan is het van het te lage inkomen van TS (want die is immers minder gaan werken) en niet van zijn ex.
HIer kan ik mij niks bij voorstellen omdat man en vrouw geacht worden beide te kunnen werken. Heb jij hier jurisprudentie van?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208592713
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 16:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat pakt prima uit omdat TS niet naar de rechter stapt.
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.

Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:26:10 #296
5428 crew  miss_sly
pi_208592783
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:18 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan? Want volgens mij snijdt het mes dan aan twee kanten voor TS. 50/50 gaat hem niet worden, want de een werkt vooral en de ander was en is de primaire zorgdrager. En aan de alimentatie kant is hij ook de lul. Waarbij het best haalbare is dat de rechter 60+ uur onredelijk acht. Maar volgens mij is daar zelfs een degelijke medische/psychologische onderbouwing voor nodig.

Want er gaat geen enkele rechter zijn die zegt 'ja maar mevrouw, als u eens wat meer in uw eigen inkomen gaat voorzien en die onwil om meer dan 16 uur per week te werken eens loslaat, dan kan de vader minder werken om de hoge alimentatie op te moeten hoesten, en is qua tijd een 50/50 verdeling mogelijk.
Als TS aangeeft bij de rechter dat hij meer dan de huidige verdeling wil, 50/50 coouderschap, dan zal een rechter daar zeker tegenwoordig behoorlijk in meegaan. Het is namelijk voor beide ouders en voor de kinderen beter om daarop uit te komen. Uiteindelijk. TS laat zich nu ringeloren door de vrouw die zegt wat ze wel of niet wil. Alleen een rechter kan beslissingen forceren en daarin heeft zij niet meer rechten dan hij waar rekening mee wordt gehouden.

Hij moet een goede advocaat hebben en een goede onderbouwing door een arts van het minder kunnen werken. En dan kan mevrouw wel van alles willen, maar dat krijgt ze niet vanzelfsprekend toegewezen.
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:50:39 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208593019
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:54:34 #298
236264 crew  capricia
pi_208593048
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
Hoe zit het juridisch met de de hoogte van alimentatie als je inkomen daalt door ontslag?
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:56:23 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208593060
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaat om de verwijtbaarheid, bij de daling van je inkomen.
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 17:58:35 #300
236264 crew  capricia
pi_208593079
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je functioneert niet zo goed/geschil werkgever en je tekent een vaststellingsovereenkomst?
Lijkt me niet verwijtbaar zolang je gewoon WW kunt aanvragen over die verloren uren.
Maar goed, dan heb je ook minder inkomstenverlies.
Andere situatie dan TS dus. Die heeft geen geschil met zijn werkgever.
Die stopte met zijn ZZP-werk op eigen initiatief.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')