Bon Bon Bloc, toch wel de eckte he?quote:
Af en toe een kopje zo 's avonds vind ik Winterglow een dikke prima.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind Winterglow matig, ik drink nu AH Avond Melange dat vind ik echt een bazenthee, normaal ben ik niet zo van de thee maar dit is wel een blijvertjeTip voor als je van kaneel en zoethoutthee houdt, zo niet dan houdt het op want dan ga je ervan kotsen
Oh heeeerlijk! Lang geleden he @golfer *wink *winkquote:Op maandag 20 maart 2023 21:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Had een pan uiensoep gemaakt.
Voor morgen nog genoeg over.
Afgemaakt met stokbrood en gesmolten kaas natuurlijk.
De winterthee van AH is veel lekkerder dan Pickwick winterglow.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik vind Winterglow matig, ik drink nu AH Avond Melange dat vind ik echt een bazenthee, normaal ben ik niet zo van de thee maar dit is wel een blijvertjeTip voor als je van kaneel en zoethoutthee houdt, zo niet dan houdt het op want dan ga je ervan kotsen
Oh die ken ik nietquote:Op maandag 20 maart 2023 22:39 schreef Donna het volgende:
[..]
De winterthee van AH is veel lekkerder dan Pickwick winterglow.
Naar mijn bescheiden mening.
Jaquote:Op maandag 20 maart 2023 19:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Alleen de kale slierten, of ook nog een lekker sausje erbij?
Opnieuw; vragen. Vragen.
Die vind ik juist niet lekker, ook niet van de Aldi etc. Dan toch echt die van PickWick voor mij.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:19 schreef Donna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zeer zeker het proberen waard.
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:49 schreef golfer het volgende:
Nieuwe verse Hollandse asperges gekocht.
Van de schillen en de kontjes heb ik als tussendoortje een aspergeroomsoep gemaakt.
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus gekookte asperges met gebakken krielaardappeltjes, gegrilde beenham voor mij en roasted ham voor B. , ei-kruim en gesmolten Kerrygold Ierse roomboter.
quote:
Die zat er wel over.. ik had geen ei ('s morgens al een gebakken eitje gegeten, ik vind 1 ei op een dag wel genoegquote:Op dinsdag 21 maart 2023 19:25 schreef Karzai het volgende:
[..]jullie zijn er vroeg bij, mis alleen de gesmolten boter
ik maak een salade en ik heb nog een halve rookworst
toetje kersen yoghurt
#Teamlossetheebladeren drinkt hier Assam Luxusquote:
godverdomme het water loopt letterlijk uit mn mond als ik dit ziequote:
quote:Op donderdag 23 maart 2023 14:01 schreef golfer het volgende:
Tussendoortje nog niet bekend.
Vanavond: op de huid gebakken skrei-haasfilets met groentes (waspeen, pastinaak, sjalotten, knoflook en veel verschillende kruiden, honing, sesamzaad en olijfolie) uit de oven.
Heb je hier een recept van?quote:Op donderdag 23 maart 2023 17:14 schreef praadje het volgende:
In de herhaling. Gewoon omdat het zo lekker is. Witlof gesmoord in honing met aardappelpuree aangemaakt met een beetje mosterd. #witlofhamkaasschotel
[ afbeelding ]
Ik zal het zondag even voor je uitschrijven. Vandaag en morgen een drukke dag maar komt goed. En nee, het wordt geen waterige zooiquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:49 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Heb je hier een recept van?
ik heb nog nooit iets met witlof zelf gemaakt, maar in honing met aarappelpuree, ham en kaas klinkt best goed, word het geen waterige zooi?
Oh ja, die South Indian Curry...die heb ik ook wel eens genuttigd. Die zakken zijn altijd wel oké, maar de koriander in deze variant doet me helaas de das om. Zo jammer dat ik dat als vervelende smaak ervaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij een pastamaaltijd van onze visjuwelier met allerlei stukjes vis en garnalen.![]()
En voor B. wordt het een Iglo roerbakmaaltijd: South Indian curry.
Ziet er heel lekker uit! Gebruik jij dan kikkererwten uit blik of zelf geweekte en ongekookt?quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Falafel met tzaziki gemaakt. Kunt wel aan de vorm duidelijk zien dat ik ze zelf heb gemaakt
Maar dit waren wel de lekkerste die ooit heb gegeten
[ link | afbeelding ]
Yup, het laatstequote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ziet er heel lekker uit! Gebruik jij dan kikkererwten uit blik of zelf geweekte en ongekookt?
(Want zo heb ik ooit goeie falafel gemaakt, met geweekte en ongekookte kikkererwten)
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor mij een pastamaaltijd van onze visjuwelier met allerlei stukjes vis en garnalen.![]()
En voor B. wordt het een Iglo roerbakmaaltijd: South Indian curry.
Stom genoeg vind ik de Iglo er lekker uitzien.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 18:25 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb zelf nog een handje cashewnoten toegevoegd![]()
Ik ook maar das niet zo moeilijk want ik gruwel van pastaquote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Stom genoeg vind ik de Iglo er lekker uitzien.
Altijd lekker, alleen ik noem dit een gebakken ei (omelet = geklutst)quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:49 schreef drakin het volgende:
omelet op dik stuk zelfgesneden brood
[ afbeelding ]
Ik ook, maar op de kaart van het restaurant werd het omelet genoemd.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 21:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Altijd lekker, alleen ik noem dit een gebakken ei (omelet = geklutst)![]()
Ik at vanavond tomatensoep en stamppotje snijbonen. Toe yoghurt met een peer en wat cruesli.
Bami is toch ook pastaquote:Op vrijdag 24 maart 2023 20:47 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ook maar das niet zo moeilijk want ik gruwel van pasta
Te lui/moe om bami of rijst te koken zowel vandaag als gisteren.
Volgens deze wiki, wordt in Nederlandse Chin. Ind. Spec. Rests. zelfs Italiaanse tagliatelle gebruikt.quote:
Die is ook echt gewoon lekkerquote:Op vrijdag 24 maart 2023 19:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Stom genoeg vind ik de Iglo er lekker uitzien.
Ik eet altijd eiermiequote:
Ik heb de afgelopen 3 weken al bijna 2 pakken van deze eiermie leeggegeten, bij Beef Shanghai en Shanghai Chickenquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik eet altijd eiermieDe lucht van gekookte pasta word ik gewoon echt misselijk van.
Eiermie is toch echt anders
We eten ieder een halve, morgen of overmorgen de andere helftquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond halen we weer pizza's bij onze dorpsItaliaan.
Deze noodles heb ik vroeger jarenlang veel gebruikt, zijn alleen 3x in prijs gegroeid sinds ze overal verkrijgbaar zijn. Zou eigenlijk andersom moeten zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:42 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen 3 weken al bijna 2 pakken van deze eiermie leeggegeten, bij Beef Shanghai en Shanghai Chicken![]()
[ afbeelding ]
CUL / [FOK!-kookboek]Post hier je recepten en opmerkingen deel 2quote:Op zondag 26 maart 2023 11:20 schreef praadje het volgende:
@:Junkiesietze
Witlof gesmoord in honing met aardappelpuree aangemaakt met een beetje mosterd. #witlofhamkaasschotel
6 aardappelen
3 stronken witlof
honing
mosterd
geraspte kaas (mix van Cheddar en belegen bv.)
3 plakken ham (York of Slagersachterham)
Kook de aardappelen met wat zout en maak er een stamppot van met wat boter, nootmuskaat en een ruime halve eetlepel mosterd. Doe dit op de bodem van een ingevette ovenschaal
Snij de kontjes van de witlof en het haal het hart eruit. Snij de witlofstronken doormidden en kook deze met wat zout. (niet te lang).
Doe de witlof in een vergiet of zeef en laat heel goed uitlekken. Je zult veel losse blaadjes hebben maar dat is geen probleem.
Doe wat boter in een koekenpan en smoor hier de witlof in (maak 6 hoopjes van de blaadjes), doe tussen de witlofstronken een paar flinke knepen honing en draai de pan een beetje rond zodat het langs alle lof gaat. Draai de hoopjes witlof met een tang om.
Snij de plakken ham door de helft en leg op iedere helft een hoopje witlof. Wikkel dit om en leg dit op de puree. Strooi hier ruim de kaas over en zet 20 minuten in de oven op 180 graden.
Smakelijk.
Niet meer, suikerbommen zijn hetquote:Op zaterdag 25 maart 2023 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag na de film weer een heerlijke schuit verse patat met mayo van Bram. Toe een McFlurry M&M met karamel bij de buren gegeten.
Nu thee met ontbijtkoek. Eet ik de laatste tijd echt veel maar heb het idee dat het uitsterft. Zijn er hier nog mensen die nog ontbijtkoek eten?
Ontbijtkoek niet echt. Vorige week wel een overheerlijke kruidkoek gebakkken.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 19:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag na de film weer een heerlijke schuit verse patat met mayo van Bram. Toe een McFlurry M&M met karamel bij de buren gegeten.
Nu thee met ontbijtkoek. Eet ik de laatste tijd echt veel maar heb het idee dat het uitsterft. Zijn er hier nog mensen die nog ontbijtkoek eten?
quote:Op zondag 19 maart 2023 16:01 schreef praadje het volgende:
Kruidkoek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel peperkoek, is dat hetzelfde? Lekker, al dan niet met boter of een plakje kaas er op.quote:[b]Op zaterdag 25 maart 2023 19:19 schreef FutureFairytale
Oei. Hier heb ik ook zin in.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:18 schreef praadje het volgende:
Tagliatelle met truffel roomsaus, uitgebakken spekjes, champignon en Parmezaanse kaas
[ afbeelding ]
Ik denk dat veel mensen zo denken en zie t mensen ook niet snel eten maar toch hebben supermarkten nog een hele meter in de stelling aan ontbijtkoek en tis op zn hoogst maar 3 maanden houdbaar dus vraag ik me af wie het nog eten (naast ik zelf)quote:
Lekker! En niet moeilijk te makenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:21 schreef praadje het volgende:
[..]
Ontbijtkoek niet echt. Vorige week wel een overheerlijke kruidkoek gebakkken.
[..]
Yes peperkoek is ook een ontbijtkoekquote:Op zondag 26 maart 2023 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel peperkoek, is dat hetzelfde? Lekker, al dan niet met boter of een plakje kaas er op.
Handvat wordt net zo warm (zeg maar gerust HEET) als de rest van de pan.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:24 schreef Karzai het volgende:
Denk dat ik toch maar kebab ga maken van het gehakt, pitabroodjes, paprika, peper en ui , knoflooksaus, lijkt me toch lekkerder
Kreeg vrijdag een mooie grillpan. Een echte le creuset
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:58 schreef golfer het volgende:
Nu, als tussendoortje, grote garnalen uit de airfryer met daarbij een zelfgemaakte whisky-cocktailsaus:
[ afbeelding ]
Vanavond: gebakken aardappeltjes met een krokant kruidenkorstje (Celavita), sla met komkommer, ei en tomaat en gebraden bacon-beefburgers.
Wat zit er door qua staple/carbs, geen rijst toch?quote:Op maandag 27 maart 2023 19:08 schreef ondeugend het volgende:
Met het bord op schoot
Kip jambalaya kha
[ afbeelding ]
Weinig carbs, denk ik.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat zit er door qua staple/carbs, geen rijst toch?
Weinig carbs.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat zit er door qua staple/carbs, geen rijst toch?
quote:Op maandag 27 maart 2023 22:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Weinig carbs, denk ik.
Kha = koolhydraatarm.
Dacht ik in eerste instantie ookquote:Op maandag 27 maart 2023 22:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]![]()
dom van mij, ik dacht bij kha aan iets Thais
quote:
Lekker hoor!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef golfer het volgende:
Vandaag op de uientoer.
Vanmiddag, als tussendoortje, een uienkruier van de supermarktbakker.
Vanavond maak ik zelfgemaakte Franse uiensoep met gegratineerde broodjes.
Oehhh, hopelijk smaakt hij jou net zo goed als mij.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:38 schreef Kanaroe het volgende:
Straks een witlofschotel à la @:praadje!
Met een stukje beenham erbij
Heerlijk!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:52 schreef praadje het volgende:
Hete kip met mihoen en komkommer uit het zuur.
[ afbeelding ][/img]
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:43 schreef golfer het volgende:
Vandaag op de uientoer.
Vanmiddag, als tussendoortje, een uienkruier van de supermarktbakker.
Vanavond maak ik zelfgemaakte Franse uiensoep met gegratineerde broodjes.
Lekk0l lekk0lquote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Met zelfgebakken maisbroodkapjes![]()
![]()
Yeah je hebt uiensoep gekregenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Met zelfgebakken maisbroodkapjes![]()
![]()
Mooi, mooi! Moge het soepje je (jullie) welbekomenquote:Op maandag 20 maart 2023 21:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh heeeerlijk! Lang geleden he @:golfer *wink *wink
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 18:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yeah je hebt uiensoep gekregen
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 18:54 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi, mooi! Moge het soepje je (jullie) welbekomen
En? Hoe vond je het?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:38 schreef Kanaroe het volgende:
Straks een witlofschotel à la @:praadje!
Met een stukje beenham erbij
Vond/vind je dat niet zonde van je geld?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 21:07 schreef littlemindy het volgende:
Honger na dag hard werken en weinig eten en geen zin meer hebben om te koken:
Wok van de Eazie met trio vis, bombay currysaus, veel groentjes en noedels
Elstar appel
2 mini mueslibolletjes van de AH
1 Lindt melkchocoladebal![]()
Nog netjes gehouden, vroegah had ik de Burger King leeggegeten
Was lekker, vooral de mosterd door de puree. Heb de witlofhelften eerst gestoomd en later met de honing gesmoord. Het fijne van deze schotel is dat het vocht van de witlof lekker in de aardappelpuree sijpelt i.p.v. op de bodem van de schaal.quote:
Wat fijn dat het gesmaakt heeft. En inderdaad, het is niet nat en die mosterd geeft net een extra touch.quote:Op woensdag 29 maart 2023 08:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Was lekker, vooral de mosterd door de puree. Heb de witlofhelften eerst gestoomd en later met de honing gesmoord. Het fijne van deze schotel is dat het vocht van de witlof lekker in de aardappelpuree sijpelt i.p.v. op de bodem van de schaal.
Had zoiets al wel eerder gemaakt, maar jouw berichtje gaf de inspiratie!
quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:06 schreef golfer het volgende:
Straks als tussendoortje een bladerdeegstaaf met kip en groente uit de oven.
Vanavond: gehaktbrood met spek en daarbij opgebakken rijst en een Italiaanse salade.
en komkommer?quote:Op woensdag 29 maart 2023 15:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik krijg vanavond stamppot krootjes/gebakken ui, met stoofvlees.
De Burger King leegeten? Bij wijze van dan hè. En ja, wel zonde natuurlijk, want eigenlijk zijn alleen de eerste paar happen lekker.quote:Op woensdag 29 maart 2023 00:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vond/vind je dat niet zonde van je geld?
Jazeker! M'n vader is het nog steeds niet zat en begint altijd komkommer te eten voor de rest op tafel staat en iedereen aan tafel zit.quote:
Welk formaat pot was het?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 21:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb net een halve pot pindakaas leeggelepeldGewoon omdat het kan.
Zal maar geen grapjes maken over eitjesquote:Op zaterdag 1 april 2023 11:33 schreef praadje het volgende:
Laat ontbijt. Kaascroissant Benedict
[ afbeelding ]
Bij mij ziet het er altijd wel iets anders uit,,,quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:56 schreef marc0871 het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]![]()
Grote kans dat ik meedoe met marcoroni0871![]()
Geeft niet. Als het maar lekker isquote:Op zaterdag 1 april 2023 12:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bij mij ziet het er altijd wel iets anders uit,,,
Doe ik !quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Geeft niet. Als het maar lekker is![]()
Oh, en foto van het resultaat.
Kunnen we vergelijken![]()
![]()
Topquote:
Jemig wat een werk...quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Top![]()
Uitgeschreven receptje erbij zou het perfect maken.
Dit is mijn recept,
CUL / spaghetti a la marco - met fotoverslag
met toevoeging van nog wat wortel, een laurierblaadje en een half tabletje Maggi bouillon.
Het vet van het gehakt afgietenquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jemig wat een werk...
Gehakt in de wokpan...wanneer half gaar ..afgieten..(mooi zooi vet eruit scheelt weer voor je aders)
Groente erbij,,lekker grof gesneden..uien in ringen...paprika flinke blokken..
Pot saus, tomaten, sjampjons, schep sambalbadjak er door..
En 3 of 5 uur laten pruttelen![]()
![]()
Ja weet ik...maar vind dat er altijd nog wel genoeg vet overblijft...dat beetje wat je afgiet dat verschil ga ik niet proeven..quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:26 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Het vet van het gehakt afgieten![]()
Daar zit net een hoop smaak in
Okay. Prima. Jouw saus. Ga ik verder niets over zeggenquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja weet ik...maar vind dat er altijd nog wel genoeg vet overblijft...dat beetje wat je afgiet dat verschil ga ik niet proeven..
Snap je punt! Maar ik hou erg van drinken, worst, kaas..noten...erbij..quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Okay. Prima. Jouw saus. Ga ik verder niets over zeggen![]()
Benieuwd naar het resultaat.
Anders kom je maar hier hoor...ga marc0871 makenquote:Op zaterdag 1 april 2023 14:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Lactosevrije cake met blauwe bessen gemaakt voor straks op kraamvisite (was op aanvraag, nou.. blauwe bessen zelf verzonnen). Ben benieuwd of ie lekker is.
Misschien blijf ik daar eten. Geen idee.
Kan je beter die halve liters laten staan en dat beetje extra smaak van het vet pakken.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Snap je punt! Maar ik hou erg van drinken, worst, kaas..noten...erbij..
Sport wel veel...cardio erbij..
En dan wanneer je half kopje koffie vet afgiet...scheelt toch weer een marathon lopen!
Wil klein beetje gezond blijven maar vooral genieten!! Als ik dat half kopje afgiet..kunnen die laatste 6 halve liters er wel door![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan kunnen we elkaar de handschudden...wat er niet aankomt hoeft er niet af..(kaas reclame)quote:Op zaterdag 1 april 2023 15:07 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Kan je beter die halve liters laten staan en dat beetje extra smaak van het vet pakken.
Koolhydraten en de calorieën van de alcohol zetten harder aan.
Een flesje bier is gewoon een bruine boterham, hè![]()
Maar ik brouw weleens wat, dus ik weet hoe het werkt![]()
Slankie, herinner ik mij ineensquote:Op zaterdag 1 april 2023 15:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan kunnen we elkaar de handschudden...wat er niet aankomt hoeft er niet af..(kaas reclame)
Veel plezier!quote:Op zaterdag 1 april 2023 16:52 schreef Kanaroe het volgende:
Zo varkensshoarma met ui en champignons (a.k.a. sjampjons), pitabroodjes en groene salade en natuurlijk zelfgemaakte knoflooksaus. En vanavond naar een feestje
GoeOEdenavondquote:Op zaterdag 1 april 2023 16:52 schreef Kanaroe het volgende:
Zo varkensshoarma met ui en champignons (a.k.a. sjampjons), pitabroodjes en groene salade en natuurlijk zelfgemaakte knoflooksaus. En vanavond naar een feestje
quote:Op zaterdag 1 april 2023 14:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Anders kom je maar hier hoor...ga marc0871 maken![]()
![]()
![]()
Niks mis met verse knoflookquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, zoiets!
'Hoi hoi, gefeliciteerd lieverd, *kuskus*''
quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Heeft het je gesmaakt?
Ik kon niet blijven eten maar heb thuis snel wraps gemaakt met wat ik nog in de koelkast had staan. Yoghurt met aardbeien, peer en handje cruesli toe.
Ben je nog vrijgezel ?quote:Op zaterdag 1 april 2023 21:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niks mis met verse knoflook![]()
Knoflookpoeder krijg je wel scherpe adem van.
Dat belooft lekker te worden. Met eigengemaakt naanbroodquote:Op zondag 2 april 2023 15:18 schreef Karzai het volgende:
Ik improviseer een Indiaas maaltje in elkaar
[ afbeelding ]
ik eet het met rijstquote:Op zondag 2 april 2023 16:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat belooft lekker te worden. Met eigengemaakt naanbrood?
Oe die blauwschimmelkaas klinkt zaligquote:Op zondag 2 april 2023 16:55 schreef Kanaroe het volgende:
Aangezien we vandaag onderweg nog een broodje mcdonald hebben genuttigd, vanavond een aspergesoepje (uit het versvak in de supermarkt) met eigengebakken toastjes en fourme d'ambert (blauwschimmelkaas)
Poe, geen idee eigenlijk. Kwark met water is mss een soort yoghurt kwa consistentie.quote:Op zondag 2 april 2023 16:57 schreef Karzai het volgende:
[..]
maar het kan nog heb alleen geen yoghurt, kan het ook met water of kwark?
ziet er heerlijk uitquote:Op zondag 2 april 2023 17:23 schreef praadje het volgende:
Zondagsmaaltje
[ afbeelding ]
Dessert, zelfgebakken Italiaanse bitterkoekjes
[ afbeelding ]
Mosterd-honingdressing.quote:Op zondag 2 april 2023 17:33 schreef Scriptascripta het volgende:
@:golfer, ik zie regelmatig jullie sla, komkommer, tomaat en ei salade voorbij komen. Je zal het vast eens gezegd hebben, maar welke dressing gebruik je daarbij?
Ja, lekker ziet die er altijd uit.quote:Op zondag 2 april 2023 17:33 schreef Scriptascripta het volgende:
@:golfer, ik zie regelmatig jullie sla, komkommer, tomaat en ei salade voorbij komen. Je zal het vast eens gezegd hebben, maar welke dressing gebruik je daarbij?
quote:Op zondag 2 april 2023 15:45 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken beefburgers-bacon met een roomsaus van gebakken kastanjechampignons, aardappelgratin met kaas uit de oven en daarbij een Oosterse salade met komkommer, Chinese kool, radijs, veldsla en een soja-gemberdressing.
Naan met kwark gemaakt?quote:Op zondag 2 april 2023 18:26 schreef Karzai het volgende:
Zal mijn resultaat ook nog even presenteren.
Kikkererwten curry met kip en zelfgemaakte knoflooknaan
[ afbeelding ]
ja met kwarkquote:Op zondag 2 april 2023 18:40 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Naan met kwark gemaakt?
Hij ziet er lekker luchtig uit in ieder geval!
Ooh lekker hoor!quote:Op zondag 2 april 2023 18:26 schreef Karzai het volgende:
Zal mijn resultaat ook nog even presenteren.
Kikkererwten curry met kip en zelfgemaakte knoflooknaan
[ afbeelding ]
quote:
Aardappelgratin en rendangquote:
Als de langs de Friethoes wil, dan hoor ik het welquote:Op zondag 2 april 2023 18:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik was weer op verse friettoer, ditmaal in Amstelveen bij de Frietfabriek.
[ link | afbeelding ]
Grote friet met Vlaamse mayo. Smaak (kwaliteit) van de Agria aardappel was heel lekker, alleen voor mij had het een tikkie minder gebakken mogen worden. Zat ook wat chips tussen maar door de smaak van de aardappel was dit wel lekker (bij gewone patat laat ik de puntjes (zo noem ik ze) graag zitten).
Toe softijs met cookie dough topping bij dezelfde tent, ook erg lekker.
Boh!! Dat zien er goeie fritten uitquote:Op zondag 2 april 2023 18:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik was weer op verse friettoer, ditmaal in Amstelveen bij de Frietfabriek.
[ link | afbeelding ]
Grote friet met Vlaamse mayo. Smaak (kwaliteit) van de Agria aardappel was heel lekker, alleen voor mij had het een tikkie minder gebakken mogen worden. Zat ook wat chips tussen maar door de smaak van de aardappel was dit wel lekker (bij gewone patat laat ik de puntjes (zo noem ik ze) graag zitten).
Toe softijs met cookie dough topping bij dezelfde tent, ook erg lekker.
Zal ik doen! Friethoesquote:Op zondag 2 april 2023 19:01 schreef borisz het volgende:
[..]
Als de langs de Friethoes wil, dan hoor ik het wel
Ik geef die omapatatjes graag aan jou dan.quote:Op zondag 2 april 2023 19:07 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Boh!! Dat zien er goeie fritten uit![]()
Die harde puntjes noemden wij altijd omapatatjes. Ze liep ze er altijd stiekem uit te zoeken.
Lekker knauwen, zei ze dan.
Alles goed, maar wij vonden ze ook lekker![]()
Ik heb gisteren ook nog een handje patatjes gebakken.
Ik had trek en niet echt wat te knagen.
Toen ben ik maar aardappels gaan schillen.
Ze waren lekker, maar zagen er niet zo goed uit als deze
quote:Op maandag 3 april 2023 13:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond: buffalo wings van bloemkoolroosjes en daarbij varkenshaasjes die eerst in de sousvide bak hebben gezwommen en daarna nog even hard gebraden worden.
Een Joods broodje halfom.quote:[b]Op dinsdag 4 april 2023 12:07 schreef Karzai het volgende:[/b
boterhammen met pekelvlees en runderlever.
quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:33 schreef golfer het volgende:
Vanavond: quiche lorraine met weer een salade met ei, tomaat, komkommer en een honing-mosterddressing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |