Zolang het de VVD / D66 / CDA en CU lukt om 38 stoelen in hun richting te draaien, maakt het niet zoveel uit hoeveel BBB er heeft.quote:
EK heeft veel meer externe factoren dan TK die de prognose doen aanpassen als we kijken naar het eindresultaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Sowieso komt straks nog achter de schermen het spel met verdelen van stemmen voor restzetels, dus er zullen nog wat zetels gaan schuiven na de definitieve prognose
BBB wil wel en zo fanatiek staat de VVD er echt niet in, zeker niet op stikstof. Die gaan maar al te graag over rechts, alleen is dat 15 jaar geen optie geweest met malloten als Wilders en Baudet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Meer "BBB wil niet? Prima, dan gaan we met GL/PvdA verder" - Mark Rutte
Ik denk dat VVD, CDA en CU liever met BBB een deal sluiten. En BBB stelt geen onhaalbare eisen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Meer "BBB wil niet? Prima, dan gaan we met GL/PvdA verder" - Mark Rutte
Dan ben je wel afhankelijk van een instabiel CDA. Ik denk dat ze liever een meerderheid met Volt willen hebben..quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang het de VVD / D66 / CDA en CU lukt om 38 stoelen in hun richting te draaien, maakt het niet zoveel uit hoeveel BBB er heeft.
Dat moeten we afwachten, het hangt er ook van af op welk onderwerp. Niet alles gaat over stikstof of boeren, he?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat VVD, CDA en CU liever met BBB een deal sluiten. En BBB stelt geen onhaalbare eisen.
Dat zal D66 alleen niet willenquote:Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat VVD, CDA en CU liever met BBB een deal sluiten. En BBB stelt geen onhaalbare eisen.
Of ze samen optrekken of niet, over stikstof kunnen ze het vast wel eens worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:44 schreef Japepk het volgende:
Hoe hard is de belofte van GL en PvdA om samen op te trekken eigenlijk? Of kan één splijtzwam qua standpunt daar alweer roet in het eten gooien? Samen zijn ze wellicht groot genoeg voor een meerderheid in de EK (voor de coalitie), maar hoeveel zekerheid geeft dat?
De VVD is maar een partij van de coalitie tenzij je van mening bent dat de VVD alleen (kan) regeren maar dan is ook het hele stikstof verhaal op conto van de VVD te schrijven. Toch?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
BBB wil wel en zo fanatiek staat de VVD er echt niet in, zeker niet op stikstof. Die gaan maar al te graag over rechts, alleen is dat 15 jaar geen optie geweest met malloten als Wilders en Baudet.
dit klopt maar met elke zetel die de BBB heeft wordt het moeilijker om om ze heen te werken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang het de VVD / D66 / CDA en CU lukt om 38 stoelen in hun richting te draaien, maakt het niet zoveel uit hoeveel BBB er heeft.
Ja heel netjes met al die schandalen de laatste jaren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ga je in zo'n land wonen, als je niet mee wil betalen. Dat we hier een nette rechtsstaat hebben, waarin wprdt geprobeerd goed voor iedereen te zorgen, kost nou eenmaal af en toe geld.
Al kan het ook op zijn Deens: daar pakken ze boeren hun vergunning af zonder vergoeding. Of Vlaanderen: daar moeten alle boeren hun uitstoot fors beperken zonder enige financiële bijdrage van de overheid. Dan kost het geen geld, maar eigenlijk wil ik niet zo'n overheid hebben.
CU ook niet denk ik.quote:
En het is echt niet zo alsof VVD en CDA nou zo fanatiek zijn in het stikstofverhaal. Eigenlijk ligt hier echt een unieke kans voor rechts, voor het eerst sinds Fortuyn kunnen we vol gas over de rechterflank. Zou voor mij een droom zijn die uitkomt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit klopt maar met elke zetel die de BBB heeft wordt het moeilijker om om ze heen te werken.
Maar ik denk dat de BBB enkel op het stikstofdossier "lastig" zal zijn, en voor de rest redelijk meewerkend met het kabinet zal zijn.
CU is eigenlijk een beetje een vreemde eend in de bijt in deze discussie. Staat van harte achter de doelen en zal van daaruit het liefst over links willen, maar aan de andere kant vinden ze het ook belangrijk om de transitie samen met de boeren vorm te geven, wat meer overeenkomt met BBB. Zou mij niet verbazen als die in beginsel met beide partijen wel willen onderhandelen en dan kijken wie het meest hun kant op wil komenquote:
dat is natuurlijk onzin, want op het moment dat VVD en CDA het stikstof verhaal "afzeggen" trekt D66 de stekker uit het kabinet. Komen er nieuwe verkiezingen, en dan is het nog maar afwachten hoe de kaarten geschud worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En het is echt niet zo alsof VVD en CDA nou zo fanatiek zijn in het stikstofverhaal. Eigenlijk ligt hier echt een unieke kans voor rechts, voor het eerst sinds Fortuyn kunnen we vol gas over de rechterflank. Zou voor mij een droom zijn die uitkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua cultuur past BBB beter bij CU dan PvdA-GL. Dus als BBB een beetje inschikt met asiel, dan kunnen ze er best uitkomen. D66 is het grootste struikelpunt. Die zullen hun gedroomde PvdA-GL samenwerking niet graag opgeven.quote:
Ze hebben niet veel te willen, er liggen gewoon richtlijnen van de EU die uitgevoerd moeten worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En het is echt niet zo alsof VVD en CDA nou zo fanatiek zijn in het stikstofverhaal. Eigenlijk ligt hier echt een unieke kans voor rechts, voor het eerst sinds Fortuyn kunnen we vol gas over de rechterflank. Zou voor mij een droom zijn die uitkomt.
Richtlijnen zonder cijfers. Kun je dus alle kanten mee op.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze hebben niet veel te willen, er liggen gewoon richtlijnen van de EU die uitgevoerd moeten worden.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Na een kwartier werd deze weer verwijderd.![]()
[ twitter ]
ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Richtlijnen zonder cijfers. Kun je dus alle kanten mee op.
Tsja, Weird Duk volgen en dan feiten verwachten is natuurlijk ook een beetje naïef.quote:
Ik wil prima concessies doen op economisch beleid als er op immigratie, wokisme en integratie maar een zware slag naar rechts gemaakt wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop wel dat ze er met BBB niet uit komen, dan kunnen de PvdA en GL uitruil doen met een wat linkser beleid op andere fronten. Nederland is de afgelopen 12 jaar op economische standpunten al te veel verrechtst.
Zolang het er maar niet op neerkomt dat de uitruil met asielregelingen wordt.
Dat was niet dezelfde tweet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja, Weird Duk volgen en dan feiten verwachten is natuurlijk ook een beetje naïef.
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik wil prima concessies doen op economisch beleid als er op immigratie, wokisme en integratie maar een zware slag naar rechts gemaakt wordt.
Oh ok, dus in ruil voor wokisme wil jij wel stikstof maatregelen accepteren? Deal!quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik wil prima concessies doen op economisch beleid als er op immigratie, wokisme en integratie maar een zware slag naar rechts gemaakt wordt.
Ik vind wokisme wel interessant, mocht je daar wat meer over willen weten: Stuur maar een DM. Heeft enorme culturele impact momenteel en werkt erg ontwrichtend voor de samenleving.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.
Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Asielbeleid kan, volgens mij, nauwelijks strenger, het enige wat beter kan en moet is daadwerkelijke uitzetting bij afwijzing en de snelheid van beoordeling.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.
Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Als woke volledig wordt verbannen van universiteiten dan hebben we inderdaad een deal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ok, dus in ruil voor wokisme wil jij wel stikstof maatregelen accepteren? Deal!
Het AD?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
AD meldt zelfs in de titel "Mogelijk zelfs 17".
Waar komt dat ineens allemaal vandaan dan?
En zero tolerance voor statushouders die zich schuldig maken aan stevige delicten zoals verkrachting etc.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Asielbeleid kan, volgens mij, nauwelijks strenger, het enige wat beter kan en moet is daadwerkelijke uitzetting bij afwijzing en de snelheid van beoordeling.
Want jij bent professor in wokisme ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind wokisme wel interessant, mocht je daar wat meer over willen weten: Stuur maar een DM. Heeft enorme culturele impact momenteel en werkt erg ontwrichtend voor de samenleving.
Qua economie ben ik het wel met je eens.
Ik ben een kenner inderdaad.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Want jij bent professor in wokisme ofzo?Wokisme bestaat niet en maakt geen deel uit van beleid, je bent paranoia.
Shhhhh! We hebben hem waar we hem willen hebben aangezien woke helemaal geen definitie kent kun je gewoon roepen dat woke nu verboden isquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:03 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Want jij bent professor in wokisme ofzo?Wokisme bestaat niet en maakt geen deel uit van beleid, je bent paranoia.
Gelachen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ben een kenner inderdaad.
Doet de PVV al sinds jaar en dag met groot succes. Nou ja, voor zichzelf, uiteraard.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:04 schreef Hamlapjes het volgende:
Ah, we gaan weer tegen windmolens vechten?
Maar de rol van de politiek is daarin natuurlijk moeizaam. Dan kom je hoogstens tot van die maatregelen rondom de transgenderwet in Schotland waar het misschien allemaal iets te makkelijk wordt bedacht, maar veel meer dan dat is er voor de politiek niet te bepalen. Ik ben zelf ook geen voorstander van die niet al te sterk uitgedachte wet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind wokisme wel interessant, mocht je daar wat meer over willen weten: Stuur maar een DM. Heeft enorme culturele impact momenteel en werkt erg ontwrichtend voor de samenleving.
Qua economie ben ik het wel met je eens.
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit soort reacties wekken de indruk dat het "stikstofprobleem" een soort van "universele waarheid" is. Dat valt in de praktijk tegen: het is heel erg gebonden aan keuzes die ooit gemaakt zijn over aangewezen gebieden en gekozen niveau's. En sowieso aan wat je als "natuur" wilt zien. E.a. is in een dichtbevolkt land als Nederland heel anders dan in veel grotere landen.
Ik heb weleens gedacht, het gaat vaak over 'opvang in de regio' rondom asielbeleid. Zou het met de geldende internationale verdragen mogelijk zijn om vanuit de westerse landen hoogwaardige opvang te realiseren in die regio's? Waarmee de westerse landen hier wel verantwoordelijk voor zijn, maar je niet meteen grote vluchtelingenstromen over de halve wereld hebt. En dat kan die landen in de regio dan ook ondersteunen in de grote opvang die ze vaak nu al doen in zo'n situatie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Asielbeleid kan, volgens mij, nauwelijks strenger, het enige wat beter kan en moet is daadwerkelijke uitzetting bij afwijzing en de snelheid van beoordeling.
We zijn nog een soevereine staat hè.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.
Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.
En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu.
Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.
Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Jazeker, want als we dat willen kunnen we uit de EU stappen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn nog een soevereine staat hè.
Ze komt iig wel tot dezelfde conclusiequote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Wat is woke eigenlijk?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als woke volledig wordt verbannen van universiteiten dan hebben we inderdaad een deal.
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:29 schreef hollandia02 het volgende:
Maar ff, 15, 16 of 17 zetels in de eerste kamer, omgerekend is dat 30 tot 34 in de tweede kamer.
Terwijl ze er in werkelijkheid 1 hebben…
Het probleem is dat het altijd vooruitgeschoven is en getraineerd. Er had natuurlijk al 20 jaar aan de stikstofnormen gewerkt kunnen worden, maar goed lobbywerk heeft dat voorkomen. En nu moet het dan eindelijk gebeuren en wordt er een hele partij opgetuigd om het alsnog te voorkomen. En min of meer met succes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar die wil is er bij de linksige types in dit land niet, dus moeten en zullen we voldoen aan stikstofnormen.
Caroline kan me niet snel genoeg ontmaskerd worden als de lobbyist voor het grote geld die ze daadwerkelijk is. Al die familiebedrijven hebben het zwaar door die grote bedrijven, en nu worden ze voor het karretje gespannen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.
Je zag gisteren alleen wel bij Caroline al de dollartekens in haar ogen komen dat ze wellicht premier kan worden, dus het kan ook zomaar zijn dat ze de strategie om zich als ongehoorde buitenstaander te profileren wil doortrekken.
Wat dat betreft moet je BBB nu daarom ook de macht geven waar ze dat hebben afgedwongen. Dat werkt als strategie vaak het beste, want dan worden ze onderdeel van het door hen zelf benoemde probleem en zien hun kiezers dat besturen wel degelijk anders is dan roepen vanaf de zijlijn.
Blijf ook altijd lachen om zo'n potsierlijk randstedelijk lyceummeisje wiens vader kennelijk ook nog een of andere hoge pief in cultuurland was. Je hebt niets met boeren, muts. Die zakdoek om je nek gebruikte mijn opa vroeger om z'n neus aan af te vegen of in slechte tijden z'n reet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Haha ja, ik zat net ook even door die feed van Vlaardingerbroek te scrollen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:20 schreef koemleit het volgende:
Lol ik lees nu de tweets van dom rechts op Twitter.(Raisa, Eva, Sietske dat werk)
Maar die vinden dus bbb geen oppositie en onderdeel van "het kartel"..
CU heeft in deze discussie echt een probleem en wil er denk ik zo snel mogelijk vanaf. Ik merk dat echt bij alle gesprekken met CU-leden en sympathisanten: de helft van de CU leden is zoals ik en zit tegen GL aan, wil vooral de natuur beschermen. De andere helft zit echt op het BBB spoor en steunt vooral de boeren, tot aan omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken aan toe. De achterban is op dot terrein echt enorm verdeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
CU is eigenlijk een beetje een vreemde eend in de bijt in deze discussie. Staat van harte achter de doelen en zal van daaruit het liefst over links willen, maar aan de andere kant vinden ze het ook belangrijk om de transitie samen met de boeren vorm te geven, wat meer overeenkomt met BBB. Zou mij niet verbazen als die in beginsel met beide partijen wel willen onderhandelen en dan kijken wie het meest hun kant op wil komen
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin, want op het moment dat VVD en CDA het stikstof verhaal "afzeggen" trekt D66 de stekker uit het kabinet. Komen er nieuwe verkiezingen, en dan is het nog maar afwachten hoe de kaarten geschud worden.
Ik voorspel dan een inkrimping van de VVD, en waar die zetels ook heengaan, dat helpt niet mee aan de kans voor een "rechts kabinet". Simpelweg omdat de meeste "partijtjes" rechts van de VVD te instabiel zijn, en een aardige kans op imploderen hebben bij het idee dat ze moeten gaan regeren.D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU heeft in deze discussie echt een probleem en wil er denk ik zo snel mogelijk vanaf. Ik merk dat echt bij alle gesprekken met CU-leden en sympathisanten: de helft van de CU leden is zoals ik en zit tegen GL aan, wil vooral de natuur beschermen. De andere helft zit echt op het BBB spoor en steunt vooral de boeren, tot aan omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken aan toe. De achterban is op dot terrein echt enorm verdeeld.
Dat is voor alle coalitiepartijen nu een dergelijke gok.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.
Ik ga weer terug naar Nijmegen denk ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Faraday01 het volgende:
Havanna aan de Waal , nou ja blijft Havanna aan de Waal
PvdA,GL,PvdD en Volt samen de helft van de stemmen
De omgeving van Nijmegen daarentegen...quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar Nijmegen denk ik.
Precies, D66 heeft ook niet de flow om nu te breken. D66 dacht met Kaag in het kielzog van Rutte de eerstvolgende premierskandidaat te hebben als hij afzwaait, maar zij heeft ook een paar beste krassen opgelopen door akkefietjes die ingaan tegen het gepropageerde "nieuw leiderschap" en ze roept ondertussen zoveel weerstand op dat dat een gemiste kans is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit.
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.
En in deze coalitie en het huidige politieke landschap is het ook gewoon nagenoeg onmogelijk om die twee groepen echt bij elkaar te krijgen en samen te houden, maakt het extra lastig
Daar zit ik dan wel nogquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De omgeving van Nijmegen daarentegen...
Het is vanuit VVD-perspectief best slim om te breken en een constructie op te tuigen zoals in 2002 of 2010 waarbij BBB door de mand valt. Vervolgens is de kans groot dat ze weer een jaar of 5 verzekerd zijn van een aardig percentage populistische stemmen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, D66 heeft ook niet de flow om nu te breken. D66 dacht met Kaag in het kielzog van Rutte de eerstvolgende premierskandidaat te hebben als hij afzwaait, maar zij heeft ook een paar beste krassen opgelopen die ingaan tegen het gepropageerde "nieuw leiderschap" en roept ondertussen zoveel weerstand op dat dat een gemiste kans is.
Probleem is alleen wel wie er dan wel premierwaardig is als Rutte vertrekt. Dan zal er toch ergens een nieuweling bij de gevestigde partijen moeten opstaan.
Zonde, CU presenteert zich toch een beetje als het nette alternatief tegenover SGP voor de wat strengere gemeenschap wat betreft geloof.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.
En in deze coalitie en het huidige politieke landschap is het ook gewoon nagenoeg onmogelijk om die twee groepen echt bij elkaar te krijgen en samen te houden, maakt het extra lastig
CU gaat nooit breken op stikstof, daarvoor zijn ze zelf te verdeeld. Als CU de boel laat klappen, is het op asiel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is voor alle coalitiepartijen nu een dergelijke gok.
Die gaan echt niet vallen. Of zie jij CU eruit stappen?
Sp stad Oss ook ruim naar BBBquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De omgeving van Nijmegen daarentegen...
Heeft er alle schijn van. Overigens begrijp ik echt niet waarom een partij als CU tegen GL aan zou gaan zitten op dit vlak, en waar dit bijna religieuze fanatisme om de status quo te doorbreken vandaan komt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.
Klopt, ja, wat toen allemaal net goed viel, valt nu net verkeerd (zoals het er nu naar uitziet dan)quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.
Als de VVD nu breekt en vervolgens nog een keer Rutte aan de macht wil met een 5e kabinet is dat ook een vrij grote gok.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is vanuit VVD-perspectief best slim om te breken en een constructie op te tuigen zoals in 2002 of 2010 waarbij BBB door de mand valt. Vervolgens is de kans groot dat ze weer een jaar of 5 verzekerd zijn van een aardig percentage populistische stemmen.
Klopt, maar wat voor nut heeft het blijven zitten nog als ze het stikstofbeleid overboord gooien?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.
Ze hebben geen alternatief, Schippers is compleet door de mand gevallen. Ze zouden de trein naar Brabant kunnen nemen of te kijken of ze Klaas over kunnen halen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de VVD nu breekt en vervolgens nog een keer Rutte aan de macht wil met een 5e kabinet is dat ook een vrij grote gok.
De politiek heeft wel degelijk invloed op wat er op Universiteiten wordt verteld. Nu is dat 1 groot bolwerk van diversity officers, slachtofferschap, safe spaces etcetera. En dat is behoorlijk relevant in het cultuurdebat want het zorgt ervoor dat de media ook steeds meer wordt gedomineerd door 'experts' vanuit die hoek.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de rol van de politiek is daarin natuurlijk moeizaam. Dan kom je hoogstens tot van die maatregelen rondom de transgenderwet in Schotland waar het misschien allemaal iets te makkelijk wordt bedacht, maar veel meer dan dat is er voor de politiek niet te bepalen. Ik ben zelf ook geen voorstander van die niet al te sterk uitgedachte wet.
Ja, je kunt natuurlijk gewoon het homohuwelijk verbieden om even een dwarsstraat te noemen, maar dat lijkt me nu niet echt een gezonde stap.
Omdat de schepping beheren, goed zorgen voor de natuur, een kernpunt is voor een christen. Zelfs de boer-sympathisanten en de boeren zelf binnen de partij noemen dat essentieel, dat de natuur wel moet verbeteren en dat dat snel moet. Ik begrijp niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heeft er alle schijn van. Overigens begrijp ik echt niet waarom een partij als CU tegen GL aan zou gaan zitten op dit vlak, en waar dit bijna religieuze fanatisme om de status quo te doorbreken vandaan komt.
Ik zou voor de Balkenende-strategie gaan. Heel enthousiast doen over een rechtse samenwerking, wat minder tegen salonlinks aanschuren en rechtse stemmen trekken als blijkt dat BBB het niet kan waarmaken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de VVD nu breekt en vervolgens nog een keer Rutte aan de macht wil met een 5e kabinet is dat ook een vrij grote gok.
Met een beetje pech rijdt ie niet meer binnenkort omdat er geen geld meer voor is ten faveure van de massastallen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze hebben geen alternatief, Schippers is compleet door de mand gevallen. Ze zouden de trein naar Brabant kunnen nemen of te kijken of ze Klaas over kunnen halen.
CU en SGP zijn de laatste jaren toch ook wel duidelijk meer uit elkaar gegroeid. CU wordt steeds wat socialer en progressiever (vergelijkbaar met de kerken van de traditionele CU-achterban) en de SGP zie je juist steeds wat populistischer worden en heel sterk vasthouden aan hun rechts-conservatieve denkbeelden. Vanuit de SGP-achterban hoor je ook steeds vaker dat CU helemaal niet meer christelijk zou zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonde, CU presenteert zich toch een beetje als het nette alternatief tegenover SGP voor de wat strengere gemeenschap wat betreft geloof.
Maar dit laten vallen is invloed weg en er een conservatievere kamer voor terug kunnen krijgen. Dingen tegen houden of ergens de scherpe randen vanaf halen is ook een resultaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Klopt, maar wat voor nut heeft het blijven zitten nog als ze het stikstofbeleid overboord gooien?
Uiteindelijk gaat het om het doorvoeren van je plannen, en niet om het aantal gehaalde zetels natuurlijk. Dat is enkel een middel om je plannen te realiseren.
Omdat stikstof weer voor andere soorten natuur zorgt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat de schepping beheren, goed zorgen voor de natuur, een kernpunt is voor een christen. Zelfs de boer-sympathisanten en de boeren zelf binnen de partij noemen dat essentieel, dat de natuur wel moet verbeteren en dat dat snel moet. Ik begrijp niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen is.
Die stikstofplannen kunnen gewoon niet overboord dus ik gok dat ook D66 voor een polderoplossing zal kiezen als het moet. Bijvoorbeeld met een datum in 2035 en al dan niet het schrappen van verplichte onteigening. Al zie ik dat laatste echt niet gebeuren, want dan ga je totaal in tegen het adviesrapport van Remkes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Klopt, maar wat voor nut heeft het blijven zitten nog als ze het stikstofbeleid overboord gooien?
Uiteindelijk gaat het om het doorvoeren van je plannen, en niet om het aantal gehaalde zetels natuurlijk. Dat is enkel een middel om je plannen te realiseren.
Nee, dat doet het niet. Gewoon zo onwaar dat het de mogelijkheid tot een discussie opheft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Omdat stikstof weer voor andere soorten natuur zorgt.
Het is nu vol de druk op Adema, die moet met zo'n geweldig plan komen waar de LTO achter staat dat de provincies niet anders kunnen dan uitvoeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die stikstofplannen kunnen gewoon niet overboord dus ik gok dat ook D66 voor een polderoplossing zal kiezen als het moet. Bijvoorbeeld met een datum in 2035 en al dan niet het schrappen van verplichte onteigening. Al zie ik dat laatste echt niet gebeuren, want dan ga je totaal in tegen het adviesrapport van Remkes.
Lto is nergens voor als Caroline het niet uit komtquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is nu vol de druk op Adema, die moet met zo'n geweldig plan komen waar de LTO achter staat dat de provincies niet anders kunnen dan uitvoeren.
https://12ft.io/proxy?q=h(...)Fwww.google.com%252Fquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Gewoon zo onwaar dat het de mogelijkheid tot een discussie opheft.
Het is andersom: BBB zit in de zak van de landbouwlobby. De landbouwlobby zit zeker niet in de zak van BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lto is nergens voor als Caroline het niet uit komt
Even aangepast.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lto is nergens voor als FrieslandCampina het niet uit komt
BBB is de landbouwlobby.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is andersom: BBB zit in de zak van de landbouwlobby. De landbouwlobby zit zeker niet in de zak van BBB.
Ik lees liever de artikelen van wetenschappers die aangeven dat 90% van de insecten van de Veluwe is verdwenen. Betrouwbaarder dan een column.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
https://12ft.io/proxy?q=h(...)Fwww.google.com%252F
Lees dit artikel anders even.
Nee, de landbouwlobby is veel groter, BBB zit in de zak van een aantal grote veevoer en landbouwgif bedrijven. Andersom hebben die bedrijven met hun machtige lobby echt BBB niet heel erg nodig. Ze zijn nuttig, maar het is niet zo dat de landbouwlobby zich laat sturen door Van der Plas.quote:
In Gelderland lag er toch een door LTO goedgekeurd plan klaar, dan is dat een mooie lakmoesproef of BBB daar in mee gaatquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Lto is nergens voor als Caroline het niet uit komt
Een machtige lobby heeft nu de grootste partij met afstand in de provinciebesturen van 5 provincies en is de grootste in de rest en de EK. Die gaan ze echt niet laten voor wat het is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de landbouwlobby is veel groter, BBB zit in de zak van een aantal grote veevoer en landbouwgif bedrijven. Andersom hebben die bedrijven met hun machtige lobby echt BBB niet heel erg nodig. Ze zijn nuttig, maar het is niet zo dat de landbouwlobby zich laat sturen door Van der Plas.
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.
Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.
En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu. Je krijgt dan RvS en de rechter tegen je.
Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.
Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan is er GEEN partij voor jou!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het algemeen zijn dieren/milieu/klimaat, wonen, werken, voeding, privacy, onderwijs, invloed religie/cultuur (en daarbij momenteel dan vooral de Islamitische) en samenwerking binnen EU voor mij toch wel de belangrijkste speerpunten.
quote:We hoorden de gedeputeerde eerder zeggen: 'Wie er ook aan de macht komt in Brabant, er ligt nu eenmaal een rapport en dadelijk een rechterlijke uitspraak. Er kan gewoon even niks in Brabant, Brabant zit gewoon op slot.'
"Dan moet je zorgen dat er een ander rapport komt te liggen met een betere onderbouwing, zodat de rechter daar anders naar gaat kijken."
Een ander rapport, dus andere feiten?
"Je kunt de feiten anders tegen het licht houden."
Manmanmanquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Bron Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)l-dit-heeft-geen-zin
Frenken van BBB
[..]
Dat klopt helemaal!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dan is er GEEN partij voor jou!
Alternative facts 2.0quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Frenken van BBB
[..]
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:51 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Alternative facts 2.0
Ja, nee, als je dit interview leest en dit de insteek wordt van de provinciale BBB's de komende vier jaar, gaat er helemaal niets van terechtkomen natuurlijk en kan het land volledig op slot
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Frenken van BBB
[..]
@EttovanBelgiequote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.quote:
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dat bouwen hè..het land van slot halen..kan dat ook per provincie?
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Eerst boetes, dan beslaglegging. Daarna politie inzet en als je ontaard in een burgeroorlog inderdaad het leger.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?
Linksom of rechtsom: er zullen dingen moeten gaan bewegen. Want zoals het nu gaat gaat het niet meer lukken.
Volgens mij heeft die opmerking van de lijsttrekker hier mee te maken. Hij moet nog even leren hoe hij beter kan communiceren misschien.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Het is te hopen dat ze de les zo interpreteren dat er duidelijkheid en zekerheid geboden moet worden. Kan best, want ook BBB wil de stikstofdepositie normaliseren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:14 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de druk op Adema op met een goed plan te komen waar boeren en natuurbeheer achter staan is nu wel echt gigantisch. Hij heeft nog 2 weken, toch? Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, hij moet nu in zijn eentje (tenminste, wat betreft veranwoordelijkheid) het toekomstige probleem tussen provincies en kabinet gaan oplossen, met ook nog eens uit zijn eigen achterban 2 hele verschillende verhalen...
Maar als het hem lukt, dan pakt het allemaal helemaal niet zo slecht uit.
Thanks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Kan dat?
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)
[ afbeelding ]
En de bergeend...
[ afbeelding ]
En de boerenzwaluw...
[ afbeelding ]
En duizenden en duizenden kikkers... (en ook insecten, anders waren die kikkers daar niet)...
[ afbeelding ]
Ja, ik weet het. Echt om te huilen hoe het er daar bij staat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.
Stikstof is hier echt funest. Overal bramen, blauwalg, brandnetels![]()
Zelfs op de stuifzand gronden van de Loonse en Drunense Duinen stikt het van de bramen. Dan heb je het echt heel ver laten komen.
Vermoedelijk wonen we niet heel ver van elkaar dan (of je rijdt graag ver). Ik zit net wat boven Drachten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...
Dat daar pal naast een groot pretpark ligt waar 5 miljoen mensen jaarlijks op bezoek komen, helpt ook niet echt mee, zalmazegguhquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.
Zelfs op de stuifzand gronden van de Loonse en Drunense Duinen stikt het van de bramen. Dan heb je het echt heel ver laten komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in Hoogezand, maar wil nog wel eens een eindje rijden om een paar uur door te brengen in de natuur, vooral als er bijzondere vogelsoorten zijn gespot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vermoedelijk wonen we niet heel ver van elkaar dan. Ik zit net wat boven Drachten.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:26 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat verhaal over "linkse tranen" kan ook wel de prullenbak in.
wat is dit voor gejank joh. met d'r "schijt aan de democratie".
Terwijl dat een van de zeer positieve punten is van ons stelsel, je KUNT geen schijt hebben aan de democratie.
Alles wat beslist wordt in ons stelsel is per definitie democratisch.Ik vind het knap, ~20% van de stemmen. Maar het is geen meerderheid en je kan daar als kabinet dus rustig schijt aan hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je als partij meer, dan moet je bij de volgende 2e-kamer verkiezingen goed scoren zodat ze (vrijwel) niet om je heen kunnen als grootste partij.
Lekker, bramen! Gewoon de natuur zijn gang laten gaan!quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de Kampina. Helemaal volet brandnetels en alg
[ afbeelding ]
Want de Efteling stoot stikstof uit, of wat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat daar pal naast een groot pretpark ligt waar 5 miljoen mensen jaarlijks op bezoek komen, helpt ook niet echt mee, zalmazegguh
Oh ja, dat is nog wel een eindje uit de richting nog.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woon in Hoogezand, maar wil nog wel eens een eindje rijden om een paar uur door te brengen in de natuur, vooral als er bijzondere vogelsoorten zijn gespot.
Inderdaad, gewoon de natuur zijn gang laten aan, en geen kunstmest uitrijden en overmatige stikstofuitstoot meer dus.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker, bramen! Gewoon de natuur zijn gang laten gaan!
Niet alleen kunstmest, ook dat injecteren van koeienstront (kort voor het gaat regenen) kan wel wat minder...quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de natuur zijn gang laten aan, en geen kunstmest uitrijden en overmatige stikstofuitstoot meer dus.
Alsof VVD66 zich daar wat van aantrekt! Die gaan desnoods met 8 partijen in een kabinet om maar een meerderheid te hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het knap, ~20% van de stemmen. Maar het is geen meerderheid en je kan daar als kabinet dus rustig schijt aan hebben.
Wil je als partij meer, dan moet je bij de volgende 2e-kamer verkiezingen goed scoren zodat ze (vrijwel) niet om je heen kunnen als grootste partij.
Nog genoeg uitstoot die naar de Efteling terug te leiden is, zowel hun eigen uitstoot als reisbewegingen. Levert de laatste tijd ook wel wat gedoe op namelijkquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want de Efteling stoot stikstof uit, of wat?
Die mogen ook niet meer bouwen he.
Er zijn hier veel en veel te veel varkens. Dat is het probleem. Dat moet minstens door de helft.
Username checks outquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nog genoeg uitstoot die naar de Efteling terug te leiden is, zowel hun eigen uitstoot als reisbewegingen. Levert de laatste tijd ook wel wat gedoe op namelijk
Maar de varkens zijn zeker het grootste probleem
Welke linkse tranen? Want jij bent de enige die zich daar druk over lijkt te makenquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de linkse tranen al wat opgedroogd?
De tranen over een (weliswaar kleine) plus?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de linkse tranen al wat opgedroogd?
Een plus?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De tranen over een (weliswaar kleine) plus?
Een klein minnetje bij SP, klein plusje bij PvdA en PvdD, het is allemaal weinig schokkends aan de linkerkant, praktisch een gelijkspel. Ik ga er voor het gemak niet van uit dat je centrumpartijen onder links rekent.quote:
Groen Links is in staat om het provinciehuis te gaan bezettenquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe links altijd de mond vol heeft over democratie maar nu deze gesproken heeft een karikatuur van zichzelf maakt
Doel je op gebruikers hier? Over specifieke politici? En wie valt er onder dat "links"? Waar doel je nu precies op?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe links altijd de mond vol heeft over democratie maar nu deze gesproken heeft een karikatuur van zichzelf maakt
CDA SGP en VVD reken ik onder centrum (rechts). D66 reken ik wel als links evenals VOLT.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een klein minnetje bij SP, klein plusje bij PvdA en PvdD, het is allemaal weinig schokkends aan de linkerkant, praktisch een gelijkspel. Ik ga er voor het gemak niet van uit dat je centrumpartijen onder links rekent.
o wat erg he van die schrale natuurquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de Kampina. Helemaal volet brandnetels en alg
[ afbeelding ]
vreselijk , om te huilen, al die schrale natuurquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Echt om te huilen hoe het er daar bij staat.
Ah, op die fiets. Als je centrumpartijen ook mee gaat rekenen is het inderdaad een verlies, dat kloptquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA SGP en VVD reken ik onder centrum (rechts). D66 reken ik wel als links evenals VOLT.
OPNL en 50+ classificeer ik niet.
Maar wat zijn de SGP, VVD, en CDA dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Als je centrumpartijen ook mee gaat rekenen is het inderdaad een verlies, dat klopt
quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o wat erg he van die schrale natuur
wat vreselijk
Toch wel ten koste van de coalitie mag ik hopen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:41 schreef phpmystyle het volgende:
Mogelijk zelfs 17 zetels: https://www.telegraaf.nl/(...)tels-in-eerste-kamer
Natuur is niet schraal, de grond is schraal. Dat heet zo, en betekent grofweg dat alle relevante voedingsstoffen in de bodem in gelijke mate aanwezig zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o wat erg he van die schrale natuur
wat vreselijk
Weet ik zo niet. Misschien zit dat in die restzetel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch wel ten koste van de coalitie mag ik hopen?
en krijgen ze dan de acute bos kriebels als ze in het bos lopen ??quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Natuur is niet schraal, de grond is schraal. Dat heet zo, en betekent grofweg dat alle relevante voedingsstoffen in de bodem in gelijke mate aanwezig zijn.
Die natuur zorgt er bijvoorbeeld voor dat gewassen van boeren bestoven worden, aangezien dat is waar de insecten wonen. Zorgt er ook voor dat plagen als eikenprocessierups een beetje binnen de perken blijven.
Een ecosysteem wat uit balans is heeft allerlei onprettige gevolgen. Dat beperkt zich echt niet tot de mensen die graag een wandelingetje maken in het bos.
Kun je ook inhoudelijk reageren?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en krijgen ze dan de acute bos kriebels als ze in het bos lopen ??
nou voor die schrale natuur is het verschrikkelijkquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kun je ook inhoudelijk reageren?
quote:LIVE | Voorlopige prognose: BBB op 16 en mogelijk 17 zetels in Eerste Kamer
1 uur geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB) heeft een monsterzege behaald voor de Provinciale Staten.
De BoerBurgerBeweging lijkt in alle twaalf provincies in één klap een partij van formaat te worden..
De coalitie krijgt een flinke terugslag te verduren en van de enorme zege van Forum voor Democratie vier jaar geleden is weinig over. Volg de laatste ontwikkelingen op verschillende locaties in Nederland in dit liveblog.
Zo rechts is BBB ook nietquote:Op donderdag 16 maart 2023 14:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
BBB wil wel en zo fanatiek staat de VVD er echt niet in, zeker niet op stikstof. Die gaan maar al te graag over rechts, alleen is dat 15 jaar geen optie geweest met malloten als Wilders en Baudet.
Hier hetzelfde. Geen gekke Geert of Thierry, maar een redelijk alternatief.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
BBB is recht door ZEEquote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:26 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat verhaal over "linkse tranen" kan ook wel de prullenbak in.
wat is dit voor gejank joh. met d'r "schijt aan de democratie".
Terwijl dat een van de zeer positieve punten is van ons stelsel, je KUNT geen schijt hebben aan de democratie.
Alles wat beslist wordt in ons stelsel is per definitie democratisch.Raisa heeft dan ook nog nooit wat zinnigs gezegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ja zou mooi zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Geen gekke Geert of Thierry, maar een redelijk alternatief.
Nee hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar wel gewoon rechtser dan VVD en CDA.
CDA zie ik meer als midden. Nouja paar jaar geleden. Nu is het niks meer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
niet zo rechts links denkenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die is voor de meeste mensen ook veel interessanter dan de economische as. We hebben het toch al ontzettend goed in Nederland.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is meer een "progressief" vs "conservatief" discussie dan "links" vs "rechts".
Ze deden mee in 3 provincies toch? Dan heb je aardig wat stemmen nodig in die provincies om op 1 zetel te komen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Denk serieus 0 zetels trouwens? Hoe is dat eigenlijk mogelijk?
Deden maar in 2 provincies mee toch?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
4 jaar geleden pakten ze er nog 2 toch?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze deden mee in 3 provincies toch? Dan heb je aardig wat stemmen nodig in die provincies om op 1 zetel te komen.
Op een heleboel onderwerpen heeft BBB eigenlijk nauwelijks een mening. Heeft Van der Plas een tijdje terug ook toegegeven: op die onderwerpen stemt zij met JA21 mee, als JA21 dan met haar mee stemt op de voor hen vrij oninteressante boerenonderwerpen. De vraag is hoe BBB zich nu gaat ontwikkelen op bijvoorbeeld sociaal economisch gebied, op het gebied van zorg, onderwijs, politie, defensie, financiën. Want op al die onderwerpen krijgen ze straks woordvoerders in de Eerste Kamer en op een aantal moeten ze ook compromissen sluiten in de provincies. Nu is BBB dus nog vrij lastig te framen. Ja, ze zijn conservatief en lijken wat rechts (ze komt ook niet voor niets bij JA21 uit), maar hoe rechts precies is nog lastig in te vullen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hun kiezers zijn gewoon massaal thuisgebleven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Denk dat je flinke vrijheid hebt om te stemmen als senator. Maar ga maar gewoon uit van een VVD met een rechte rug.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op een heleboel onderwerpen heeft BBB eigenlijk nauwelijks een mening. Heeft Van der Plas een tijdje terug ook toegegeven: op die onderwerpen stemt zij met JA21 mee, als JA21 dan met haar mee stemt op de voor hen vrij oninteressante boerenonderwerpen. De vraag is hoe BBB zich nu gaat ontwikkelen op bijvoorbeeld sociaal economisch gebied, op het gebied van zorg, onderwijs, politie, defensie, financiën. Want op al die onderwerpen krijgen ze straks woordvoerders in de Eerste Kamer en op een aantal moeten ze ook compromissen sluiten in de provincies. Nu is BBB dus nog vrij lastig te framen. Ja, ze zijn conservatief en lijken wat rechts (ze komt ook niet voor niets bij JA21 uit), maar hoe rechts precies is nog lastig in te vullen.
Ik verwacht eigenlijk een soort CDA onder Verhagen, maar dat was idd eigenlijk redelijk vergelijkbaar met VVD (wat conservatiever).quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat je flinke vrijheid hebt om te stemmen als senator. Maar ga maar gewoon uit van een VVD met een rechte rug.
Het CDA begrijpt haar achterban niet meerquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk een soort CDA onder Verhagen, maar dat was idd eigenlijk redelijk vergelijkbaar met VVD (wat conservatiever).
quote:TUBBERGEN - Nergens zijn ze donderdag zo lekker wakker geworden als in het Overijsselse Tubbergen. De BoerBurgerBeweging (BBB) kreeg daar niet alleen een meerderheid van de stemmen, maar behaalde een absolute monsterzege.
Maar liefst 58,8% van de stemmers in het voormalige CDA-bolwerk koos voor de partij van Caroline van der Plas.
quote:,,Wat was het spannend, hè?", blikt de Tubbergse Henriëtte Echtermeijer donderdagochtend tijdens haar boodschappenrondje terug op de uitslagenavond. ,,
Ik heb na jaren CDA nu eens BBB gestemd. En blijkbaar de rest van het dorp ook", glundert ze. ,,
Zo veel stemmen had denk ik niemand verwacht, maar het zegt wel iets. Het heeft ook niet alleen met de boeren te maken.
Het is een stem tegen de gevestigde orde."
CDA met Eurlings en Verhagen was top.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk een soort CDA onder Verhagen, maar dat was idd eigenlijk redelijk vergelijkbaar met VVD (wat conservatiever).
Nederland moet vooruit , met bouwen en wegen en stoppen met 25 miljard in een paar bosvennen te flikkerenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Stoere praat voor de bühne, maar als dit overal de houding wordt gaan we nog heel leuke tijden tegemoet.
Ik zal ze niet missenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dus de gesprekspartners moet concessies doen, en zij niet?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Stoere praat voor de bühne, maar als dit overal de houding wordt gaan we nog heel leuke tijden tegemoet.
Tubbergen is gewoon vol Pieter Omtzigt gebied, die stemmen geen CDA meer om wat die 'hun' Omtzigt hebben aangedaan. Dat is allemaal niet zo ingewikkeld en ook niet iets wat het CDA nu makkelijk op kan lossen, dit moet gewoon slijten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het CDA begrijpt haar achterban niet meer
[..]
[..]
je wilt het niet snappen wat er aan de hand isquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tubbergen is gewoon vol Pieter Omtzigt gebied, die stemmen geen CDA meer om wat die 'hun' Omtzigt hebben aangedaan. Dat is allemaal niet zo ingewikkeld en ook niet iets wat het CDA nu makkelijk op kan lossen, dit moet gewoon slijten.
Hoop wel dat Omtzigt met vervroegd pensioen gaat eigenlijk. Weinig zin in dat droge gelul van die man de komende jaren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tubbergen is gewoon vol Pieter Omtzigt gebied, die stemmen geen CDA meer om wat die 'hun' Omtzigt hebben aangedaan. Dat is allemaal niet zo ingewikkeld en ook niet iets wat het CDA nu makkelijk op kan lossen, dit moet gewoon slijten.
En dan huilen als er een bestuur komt zonder BBB?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Ik weet best wat er aan de hand is, maar Tubbergen is gewoon een erg slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je wilt het niet snappen wat er aan de hand is
Jij snapt niet wat een rechter is, blijkbaar...quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland moet vooruit , met bouwen en wegen en stoppen met 25 miljard in een paar bosvennen te flikkeren
Ja laten we die marginale discussie ook nog even groot maken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:20 schreef Cyan9 het volgende:
"In Drenthe en Gelderland is BBB voor het verjagen of afschieten van ‘probleemwolven’."
Bovenstaande uit het NRC artikel. Hoe wil BBB dat voor elkaar krijgen bij een beschermde diersoort?
En dat gaat dus niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja laten we die marginale discussie ook nog even groot maken.![]()
Man man, schiet die beesten af en we gaan weer door.
Dat kan dus niet zomaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Man man, schiet die beesten af en we gaan weer door.
Niet, hier zou je Europees voor moeten praten. Zou wel een concessie kunnen zijn van het kabinet aan BBB, dat ze hier Europees over in gesprek willen gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:20 schreef Cyan9 het volgende:
"In Drenthe en Gelderland is BBB voor het verjagen of afschieten van ‘probleemwolven’."
Bovenstaande uit het NRC artikel. Hoe wil BBB dat voor elkaar krijgen bij een beschermde diersoort?
Fixedquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Man man, laat die beesten lekker en we gaan weer door.
Zou voor mij prima zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verhagen was een held inderdaad.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou voor mij prima zijn.
Verhagen was m.i wel conservatief op sociaal-cultureel, en rechts economisch.
Dat was een échte christendemocraat
Ja met Hillen en Bleker op de achtergrond, dat was wel fantastisch inderdaad.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
CDA met Eurlings en Verhagen was top.Jammer dat het zo hard werd afgestraft toen.
Dat denk je, maar internationale verdragen aan de kant smijten kan echt niet zo maar. En ja, de beschermde diersoortenlijst is internationaal.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er zijn grotere problemen lijkt me.
Laten we het in ieder geval maar eens proberen en kijken hoe heet de soep wordt opgediend.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat denk je, maar internationale verdragen aan de kant smijten kan echt niet zo maar. En ja, de beschermde diersoortenlijst is internationaal.
Had begrepen dat ie bij de formatie in 2007 uit zijn slof was geschoten tegen Samsom omdat ie bij iedere tafels een a4 legde met milieuproblemen en ander activistisch geneuzel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Verhagen was een held inderdaad.
Uitspraken van de rechter? Internationale verdragen? Gewoon negeren/herschrijven en door!quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:26 schreef Hamlapjes het volgende:
Moet soms wel een paar keer m'n ogen uitwrijven met wat ik hier lees, hoor, jongens toch
De jurisprudentie kan in de prullenbak, want er zijn toch wel belangrijkere zaken?quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:26 schreef Hamlapjes het volgende:
Moet soms wel een paar keer m'n ogen uitwrijven met wat ik hier lees, hoor, jongens toch
Probleem was wel dat de PVV toch teveel idioten had, hopelijk is dat bij de BBB minder het geval. Maar de koers was inderdaad fantastisch.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja met Hillen en Bleker op de achtergrond, dat was wel fantastisch inderdaad.
Als sommige dingen anders waren gelopen hadden die partijen van mij nog steeds wel kunnen/mogen regeren, en dat had ook gekund denk ik.
En dan nog eens de SGP erbij.
Klopt, laten we hopen dat BBB beter doet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Probleem was wel dat de PVV toch teveel idioten had, hopelijk is dat bij de BBB minder het geval. Maar de koers was inderdaad fantastisch.
Ja mooie tijden. Maar die CDA-tijd komt niet meer terug.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Had begrepen dat ie bij de formatie in 2007 uit zijn slof was geschoten tegen Samsom omdat ie bij iedere tafels een a4 legde met milieuproblemen en ander activistisch geneuzel.
Hopelijk komt Verhagen nog eens terug met Bleker en Hillen.
'At your service'quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Haha Verhagen, wat een grap was dat :’)
Met zijn act op het CDA congres destijds voor Rutte I.
Dat saluut was inclusief 'at your service'.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die is van Pim. En die groet van Camiel. Wel je feiten kennen.
[ afbeelding ]
quote:Niet door Eurlings. Op een door diepe verdeeldheid gekenmerkt congres salueerde hij, inmiddels alweer minister af, met betraande ogen, 'at your service' naar onderhandelaar Maxime Verhagen, die de constructie had vormgegeven. Het bleek precies de steun die Verhagen nodig had - het congres ging overstag.
Ah dacht dat je bedoelde dat Verhagen het zei. Naja in ieder geval CDA'ers met hart voor het vaderland, daar twijfel ik weleens aan bij de nieuwe lichting.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat saluut was inclusief 'at your service'.
https://www.trouw.nl/nieu(...)an-het-cda~b953a763/
[..]
Herhaling van de grote FVD show van vier jaar terugquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Net gemistquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:40 schreef Faraday01 het volgende:
Als jullie willen lachen moet je even op npo politiek inschakelen. Een fvd initiatief wetsvoorstel dat door Baudet bevraagd wordt. Wat een farce
Ja. Ik hoorde het eerder nog iemand zeggen dat met de BBB wel te onderhandelen zou zijn. Dit signaal zegt iets anders.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus de gesprekspartners moet concessies doen, en zij niet?
Het correcte antwoord is "Noodwetje maken, geen probleem", dat weet je toch.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Uitspraken van de rechter? Internationale verdragen? Gewoon negeren/herschrijven en door!
Waar vind je dit zo snel? Dat zou wel erg goed nieuws zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat In de Waterschappen in Aa en Maas en de Dommel Water Natuurlijk de grootste en zijn ook de verhoudingen god. Dus daar kan even flink tegengas geboden worden aan de varkensterreur.
Hier heeft BBB gewonnen: https://www.rtvdrenthe.nl(...)tste-in-hunze-en-aasquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat In de Waterschappen in Aa en Maas en de Dommel Water Natuurlijk de grootste en zijn ook de verhoudingen god. Dus daar kan even flink tegengas geboden worden aan de varkensterreur.
Ik ben vooral op zoek naar zijn volledige speech van gisterenavond. Toen ie aan de keta zat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:40 schreef Faraday01 het volgende:
Als jullie willen lachen moet je even op npo politiek inschakelen. Een fvd initiatief wetsvoorstel dat door Baudet bevraagd wordt. Wat een farce
Dat verdient eenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:48 schreef Hexagon het volgende:
Krijg het via een appgroep van D66 door. De Dommel is ook voor WN.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar vind je dit zo snel? Dat zou wel erg goed nieuws zijn.
Ben ook wel benieuwd wat De Dommel en Brabantse Delta gaan doen.
Waterstanden icm droogte zijn zeker op de hoge zandgronden lastige materie voor de komende jarenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijg het via een appgroep van D66 door. De Dommel is ook voor WN.
Brabantse Delta ben ik wel bang voor. Die is veel conservatiever doorgaans.
En hier in het Westen speelt het grondwaterpeil een grote rol.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:05 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waterstanden icm droogte zijn zeker op de hoge zandgronden lastige materie voor de komende jaren
In midden en Oost Brabant dus ook want om droogte te beperken zal er meer gebufferd moeten worden en moet de grondwaterstand in het voorjaar flink omhoog. En dat willen de boeren niet want dat kost grond en betekent drassige weilanden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hier in het Westen speelt het grondwaterpeil een grote rol.
Brussel is bereid de absurde normen voor nederland aan te pasenquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij snapt niet wat een rechter is, blijkbaar...
Gelukkig wil zelfs BBB dit niet, die willen het stikstofprobleem gewoon aanpakken.
Zelfde problematiek hier in het Westen alleen speelt hier ook nog eens het verzakken van huizen mee wat al op sommige plaatsen dramatisch aan het worden is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In midden en Oost Brabant dus ook want om droogte te beperken zal er meer gebufferd moeten worden en moet de grondwaterstand in het voorjaar flink omhoog. En dat willen de boeren niet want dat kost grond en betekent drassige weilanden.
Met Pinksteren samen of apart?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Brussel is bereid de absurde normen voor nederland aan te pasen
Dat hebben we gemerkt met de derogatie waar Brussel een streep heeft gezet door een absurde uitzonderingspositiequote:Op donderdag 16 maart 2023 18:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Brussel is bereid de absurde normen voor nederland aan te pasen
Ik hou echt mijn hart vast voor de uitslagen van het waterschap.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfde problematiek hier in het Westen alleen speelt hier ook nog eens het verzakken van huizen mee wat al op sommige plaatsen dramatisch aan het worden is.
brussel moet zich wat meer met zich zelf bemoeienquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat hebben we gemerkt met de derogatie waar Brussel een streep heeft gezet door een absurde uitzonderingspositie
Een paar honderd jaar geleden wisten we nog niet beter maar inmiddels is al een tijdje duidelijk dat veen in klinkt als je het water eruit pomptquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfde problematiek hier in het Westen alleen speelt hier ook nog eens het verzakken van huizen mee wat al op sommige plaatsen dramatisch aan het worden is.
Ik heb op Water Natuurlijk gestemd, meer kan ik er niet aan doenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hou echt mijn hart vast voor de uitslagen van het waterschap.
Doen ze ook, de Habitatrichtlijn is een richtlijn uit Brussel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
brussel moet zich wat meer met zich zelf bemoeien
Je spreekt jezelf nogal tegen. Maar Brussel doet gewoon wat wij overeengekomen zijn, het probleem is Nederland, niet Brussel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
brussel moet zich wat meer met zich zelf bemoeien
Dat bedoel ik , laat ze maar zorgen dat Nederland weer kan gaan bouwenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doen ze ook, de Habitatrichtlijn is een richtlijn uit Brussel.
Dan gasn we dat veranderenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nogal tegen. Maar Brussel doet gewoon wat wij overeengekomen zijn, het probleem is Nederland, niet Brussel.
Bron?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat bedoel ik , laat ze maar zorgen dat Nederland weer kan gaan bouwen
Timmermans heeft al laten weten dat hij wil samen werken
Ik heb mij er niet in verdiept. Net als de PS heb ik PvdD gedaanquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb op Water Natuurlijk gestemd, meer kan ik er niet aan doen
Ik op AWP. Niet zo extreem groen, maar nog steeds een hele mooie tegenhanger tegen BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb op Water Natuurlijk gestemd, meer kan ik er niet aan doen
Matig. Het zijn twee totaal verschillende organenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb mij er niet in verdiept. Net als de PS heb ik PvdD gedaan
Misschien is het juist nu toepasselijk om ze omgekeerd te hangen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
We kunnen weer met fatsoen over straat, BBB en FDF roepen op om de vlaggen weer om te keren.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
We kunnen weer met fatsoen over straat, BBB en FDF roepen op om de vlaggen weer om te keren.
Dan hadden we dat zelf niet moeten afspreken.quote:
Niet iedere wappie heeft op BBB gestemd alleenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vond het persoonlijk altijd onpasselijk makend maar goed, dat ben ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Misschien is het juist nu toepasselijk om ze omgekeerd te hangen.
Die laten hem nog omgekeerd hangen? Als in 'spot de wappie'?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet iedere wappie heeft op BBB gestemd alleen
Halfstok is toepasselijker.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vond het persoonlijk altijd onpasselijk makend maar goed, dat ben ik.
Inderdaad, net als die zakdoeken aan auto's.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
halfstokquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zonde, want toch wel echt heel belangrijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb mij er niet in verdiept. Net als de PS heb ik PvdD gedaan
Ja, ik ook. Enig respect voor de vlag is ons land helaas altijd al vreemd geweest. En zoals ik hier eerder al zei: ik ken ouderen die er echt problemen mee hadden, die hebben het echt vertrappen van de vlag nog meegemaakt of er van eerste hand over gehoord.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. I know. Maar pvdd is sowieso wel ok.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Matig. Het zijn twee totaal verschillende organen
kloptquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan hadden we dat zelf niet moeten afspreken.
Succes met die hangende pootjes...
Zit die man nou nog niet ergens in een instelling? Ik vind die man eerlijk gezegd eerder zielig, hij heeft hulp nodig.quote:
Onpasselijk is een groot woord, maar ik ergerde mij er wel aan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog steeds geen bron (los van het feit dat Timmermans er niet over gaat)...quote:
En in maart snel wegpompen dat ze snel de akker op kunnenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Voor waterschap Vechtstromen
BBB, 9 zetels (+9), 34,6% (+34,6)
Water Natuurlijk, 7 zetels (+1), 26,3% (+0,2)
CDA, 2 zetels (-3), 11% (-11,1)
VVD, 2 zetels (-1), 7,5% (-6,2)
AWP, 1 zetel (-2), 5,5% (-8,4)
CU, 1 zetel (=0), 4,8% (-2,7)
BVNL, 1 zetel (+1), 3,8% (+3,8)
En 50+ verliest de zetel die ze hadden.
Dus in de provincies waar het waterschap in valt, gaan we waarschijnlijk al naar de coalitie BBB-VVD-CDA, die zullen we in het waterschap waarschijnlijk ook krijgen, met de geborgde boerenzetels erbij. Dat wordt water sproeien als het twee dagen niet regent straks en na een week droogte is al het water op
Je wordt zo al weggelachen bij de suggestie om water wat langer vast te houdenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En in maart snel wegpompen dat ze snel de akker op kunnen
Belooft inderdaad weinig goeds.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Dus in de provincies waar het waterschap in valt, gaan we waarschijnlijk al naar de coalitie BBB-VVD-CDA, die zullen we in het waterschap waarschijnlijk ook krijgen, met de geborgde boerenzetels erbij. Dat wordt water sproeien als het twee dagen niet regent straks en na een week droogte is al het water op
Waarom is die relevant voor onze stikstof afspraken? Of onze hangende pootjes?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
dan gaan we dat veranderen
timmermans is voor
Hier Utrecht aan de lijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:33 schreef Maskerano het volgende:
CDA 2023 > CDA 2021 in veel Utrechtse gemeentes.
Echt, ik gun al die boeren een gigantische droogte dit jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Het CDA-verhaal naar de stad halen kan best. Maar Heerma wil dadelijk de stad offeren voor Twente.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier Utrecht aan de lijn.Voor waterschappen ook CDA gestemd.
Kwam als beste uit de bus qua evenwicht recreatie-veiligheid-duurzaamheid-kosten.
Voor mij dan.![]()
(BBB is hier niet zo belangrijk)
Ja. Het verbaasde mij ook..CDA. Had het niet verwacht. Maar kennelijk kun je idd best dat verhaal hier neerzetten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:42 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Het CDA-verhaal naar de stad halen kan best. Maar Heerma wil dadelijk de stad offeren voor Twente.
ik ben benieuwd wat er gebeurd als de verzakkingen van woningen nog verder gaan dan nu al het geval is. Aangezien pas 50 jaar hiervoor gewaarschuwd wordt hebben we nog minimaal 10 jaar te gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen die helemaal niet weten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wat er gebeurd als de verzakkingen van woningen nog verder gaan dan nu al het geval is. Aangezien pas 50 jaar hiervoor gewaarschuwd wordt hebben we nog minimaal 10 jaar te gaan.
dat er al 50 jaar voor wordt gewaarschuwd?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen die helemaal niet weten.
Want in de oorlog werd die vlag massaal vertrapt? Viel ook wel mee volgens mij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Enig respect voor de vlag is ons land helaas altijd al vreemd geweest. En zoals ik hier eerder al zei: ik ken ouderen die er echt problemen mee hadden, die hebben het echt vertrappen van de vlag nog meegemaakt of er van eerste hand over gehoord.
Kijk hier:quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het verbaasde mij ook..CDA. Had het niet verwacht. Maar kennelijk kun je idd best dat verhaal hier neerzetten.
Wat de grondwaterstand doet met je huis? En waarom het platteland juist een lage stand wil?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat er al 50 jaar voor wordt gewaarschuwd?
ook dingen die mensen niet weten gaan gebeurenquote:Op donderdag 16 maart 2023 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat de grondwaterstand doet met je huis? En waarom het platteland juist een lage stand wil?
Nou, vertel mij dan eens waarom zoveel randstedelingen BBB stemmen. Veel mensen weten dit echt niet.
Ja. Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:51 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Kijk hier:
[ twitter ]
Studenten willen wel. CDA moet koers zetten van de huidige aanhang. Minder platteland, meer groene kernen. Dan maar minder Achterhoek..
Waar vind je deze uitslagen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:29 schreef Hamlapjes het volgende:
Voorlopige uitslag is te vinden op de website van het waterschap, vergelijking met vier jaar terug zelf even opgezochtquote:
Dom geboren en nooit wat bijgeleerd zei mijn oma. En over 5-10 jaar bij de overheid aankloppen omdat hun huis verzakt, dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat de grondwaterstand doet met je huis? En waarom het platteland juist een lage stand wil?
Nou, vertel mij dan eens waarom zoveel randstedelingen BBB stemmen. Veel mensen weten dit echt niet.
Ik heb m'n best gedaan hier om Water Natuurlijk te supporteren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier heeft BBB gewonnen: https://www.rtvdrenthe.nl(...)tste-in-hunze-en-aas
Boeren en bedrijven hadden samen 6 zetels, dus die zijn er wel 4 kwijt... maar daar komen er 6 voor BBB voor terug![]()
Waarom moet dit land nou per sé kapot gemaakt worden door idioten die in kletspraatjes van de landbouwlobby geloven?
Edit: gelukkig verliezen CDA en VVD ook allebei een zetel en wint natuur er 1 (gaat van 1 naar 2 geborgde zetels).
Ach ja, hoe zei Churchill het ook alweer?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:51 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Kijk hier:
[ twitter ]
Studenten willen wel. CDA moet koers zetten van de huidige aanhang. Minder platteland, meer groene kernen. Dan maar minder Achterhoek..
Nou?quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ach ja, hoe zei Churchill het ook alweer?
Typerend dat jij dat niet kent.quote:
Aparte quote. Churchill was nogal rechts namelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Typerend dat jij dat niet kent.![]()
"Wie jong is en niet links stemt heeft geen hart, wie ouder is en niet rechts stemt heeft geen verstand"
Anno 2023 is dit totaal niet meer de waarheid. Hele generaties worden keihard genaaid, en dat wordt niet minder tot de boomergeneratie eindelijk het stokje door geeft.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Typerend dat jij dat niet kent.![]()
"Wie jong is en niet links stemt heeft geen hart, wie ouder is en niet rechts stemt heeft geen verstand"
Klopt. Hier hebben we gelukkig de NAM die voor alle scheuren, ook deze, op draait. Maar het is echt enorm dom beleid. Ook dat water wegpompen in maart voor de tractoren en dan in de lente roepen dat er een watertekort komt, echt het toppunt van stupiditeit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel logisch, anders zakken de zware agrarische voertuigen weg.quote:Op donderdag 16 maart 2023 18:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En in maart snel wegpompen dat ze snel de akker op kunnen
Dat had Rutte nu ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 17:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoop wel dat Omtzigt met vervroegd pensioen gaat eigenlijk. Weinig zin in dat droge gelul van die man de komende jaren.
Dan nemen ze een lichtere tractor of rijden ze een paar weken later, het is totaal onlogisch om puur voor het gemak van de boeren kostbaar water weg te pompen uit gebied waarvan je weet dat het in de zomer te droog gaat zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wel logisch, anders zakken de zware agrarische voertuigen weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |