abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:45:49 #101
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_208408213
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.

Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.

En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu. Je krijgt dan RvS en de rechter tegen je.

Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.

Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?

Linksom of rechtsom: er zullen dingen moeten gaan bewegen. Want zoals het nu gaat gaat het niet meer lukken.
pi_208408241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.

Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Hier hetzelfde.

Asielbeleid graag iets 'rechtser' idd. Ook ben ik daarbij eerlijk in het feit dat ik extra problemen heb met het binnenhalen van - of te veel aanpassen aan - mensen van religieuze/Islamitische culturen.

Het rechtssysteem over het algemeen ook wat strenger wat mij betreft. Snellere straffen/(inkomensafhankelijke) boetes én hogere straffen/(inkomensafhankelijke) boetes.

Economisch graag iets 'linkser',waarbij ik vooral vind dat de kloof tussen arm en rijk kleiner moet en waarbij ik vind dat men veel meer oog moeten hebben voor de fraudeurs en profiteurs aan de bovenlaag dan voor die van de onderlaag.

Verder vind ik "wokisme" op zich best interessant (al weet ik daar verre van alle 'ins and outs' van) en ik heb er ook wel eens een mening over - soms zelfs vrij uitgesproken - maar politiek gezien boeit mij dat allemaal uiteindelijk niet zo. Uiteindelijk raakt mij dat hele gebeuren (vooralsnog) gewoon niet.

Het meest links ben ik op het gebied van de (andere) dieren en daarna ook op het gebied van milieu/klimaat en dat laatste is dan toch weer vooral omdat dat ook (onschuldige) dieren treft. Waar het tweede mensen betreft, vind ik dat vooral mensen met (klein)kinderen zich er heel druk over zouden moeten maken (maar die zie ik dat - iig relatief bezien - eigenlijk maar weinig doen :@ en daar sta ik wel echt van te kijken).

In het algemeen zijn dieren/milieu/klimaat, wonen, werken, voeding, privacy, onderwijs, invloed religie/cultuur (en daarbij momenteel dan vooral de Islamitische) en samenwerking binnen EU voor mij toch wel de belangrijkste speerpunten.
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:49:34 #103
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_208408298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:46 schreef Forbry het volgende:

[..]

In het algemeen zijn dieren/milieu/klimaat, wonen, werken, voeding, privacy, onderwijs, invloed religie/cultuur (en daarbij momenteel dan vooral de Islamitische) en samenwerking binnen EU voor mij toch wel de belangrijkste speerpunten.
Dan is er GEEN partij voor jou!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_208408306
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt :P

Bron Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)l-dit-heeft-geen-zin

Frenken van BBB
quote:
We hoorden de gedeputeerde eerder zeggen: 'Wie er ook aan de macht komt in Brabant, er ligt nu eenmaal een rapport en dadelijk een rechterlijke uitspraak. Er kan gewoon even niks in Brabant, Brabant zit gewoon op slot.'
"Dan moet je zorgen dat er een ander rapport komt te liggen met een betere onderbouwing, zodat de rechter daar anders naar gaat kijken."

Een ander rapport, dus andere feiten?
"Je kunt de feiten anders tegen het licht houden."
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:51:08 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208408324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt :P

Frenken van BBB
[..]

Manmanman :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208408326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Dan is er GEEN partij voor jou!
Dat klopt helemaal! ;(
Maar omdat een goed leven voor (andere) dieren voor mij toch wel héél belangrijk is en die zelf geen stem hebben, is het nu dus al een aantal jaren de PvdD. :P
Tails tell tales
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:51:34 #107
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208408336
quote:

Frenken van BBB
[..]

Alternative facts 2.0 :s)
Ja, nee, als je dit interview leest en dit de insteek wordt van de provinciale BBB's de komende vier jaar, gaat er helemaal niets van terechtkomen natuurlijk en kan het land volledig op slot :')
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:52:51 #108
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_208408362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:51 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Alternative facts 2.0 :s)
Ja, nee, als je dit interview leest en dit de insteek wordt van de provinciale BBB's de komende vier jaar, gaat er helemaal niets van terechtkomen natuurlijk en kan het land volledig op slot :')
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_208408398
quote:

Frenken van BBB
[..]

Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:57:34 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208408431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
@EttovanBelgie
pi_208408485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
:') Omdat het je niet bevalt?
pi_208408510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Omdat het je niet bevalt?
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.

En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208408579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Dat laatste ben ik met je eens.
pi_208408631
Maar goed, de druk op Adema op met een goed plan te komen waar boeren en natuurbeheer achter staan is nu wel echt gigantisch. Hij heeft nog 2 weken, toch? Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, hij moet nu in zijn eentje (tenminste, wat betreft veranwoordelijkheid) het toekomstige probleem tussen provincies en kabinet gaan oplossen, met ook nog eens uit zijn eigen achterban 2 hele verschillende verhalen...

Maar als het hem lukt, dan pakt het allemaal helemaal niet zo slecht uit.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 16:15:46 #115
236264 crew  capricia
pi_208408643
Dat bouwen hè..het land van slot halen..kan dat ook per provincie?
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208408653
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.
pi_208408654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:45 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?

Linksom of rechtsom: er zullen dingen moeten gaan bewegen. Want zoals het nu gaat gaat het niet meer lukken.
Eerst boetes, dan beslaglegging. Daarna politie inzet en als je ontaard in een burgeroorlog inderdaad het leger.

Geloof je zelf dat het zo ver komt? BBB heeft 15 van de 75 zetels in de EK. Hun winst is groot, maar je moet dat wel in het licht zien van de ineenstorting van FVD en GL-PVDA die even groot is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208408675
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die opmerking van de lijsttrekker hier mee te maken. Hij moet nog even leren hoe hij beter kan communiceren misschien. :P

twitter
pi_208408680
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:14 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de druk op Adema op met een goed plan te komen waar boeren en natuurbeheer achter staan is nu wel echt gigantisch. Hij heeft nog 2 weken, toch? Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, hij moet nu in zijn eentje (tenminste, wat betreft veranwoordelijkheid) het toekomstige probleem tussen provincies en kabinet gaan oplossen, met ook nog eens uit zijn eigen achterban 2 hele verschillende verhalen...

Maar als het hem lukt, dan pakt het allemaal helemaal niet zo slecht uit.
Het is te hopen dat ze de les zo interpreteren dat er duidelijkheid en zekerheid geboden moet worden. Kan best, want ook BBB wil de stikstofdepositie normaliseren.

Alleen dat vereist een daadkracht die ik van kabinet Rutte X nog niet heb mogen aanschouwen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 16:18:50 #120
236264 crew  capricia
pi_208408681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.
Thanks.
Dus we krijgen straks misschien provincies die wel diverser qua natuur worden en waar wel gebouwd gaat worden. En provincies die zo kaal als een biljartlaken blijven en waar de boeren hun varkensstallen kunnen houden. Zoiets.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208408682
Het valt me op dat sommige mensen die 15 van de 75 zetels zien als een "meerderheid tegen het stikstofbeleid".

Niet iedereen die BBB stemt, doet dat vanwege het stikstofbeleid.

En 15 zetels (~20%) is fors maar het betekent ook dat die andere 80% wat anders heeft gestemd.
pi_208408687
quote:
Kan dat?
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
pi_208408713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook) ;)

En de bergeend...

En de boerenzwaluw...

En duizenden en duizenden kikkers... (en ook insecten, anders waren die kikkers daar niet)...

pi_208408736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.

Stikstof is hier echt funest. Overal bramen, blauwalg, brandnetels ;(

Zelfs op de stuifzand gronden van de Loonse en Drunense Duinen stikt het van de bramen. Dan heb je het echt heel ver laten komen.

En de Kampina. Helemaal volet brandnetels en alg

pi_208408761
quote:
Kan dat?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook) ;)

[ afbeelding ]

En de bergeend...

[ afbeelding ]

En de boerenzwaluw...

[ afbeelding ]

En duizenden en duizenden kikkers... (en ook insecten, anders waren die kikkers daar niet)...

[ afbeelding ]
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')