Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.
Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.
En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu. Je krijgt dan RvS en de rechter tegen je.
Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.
Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.
Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Dan is er GEEN partij voor jou!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het algemeen zijn dieren/milieu/klimaat, wonen, werken, voeding, privacy, onderwijs, invloed religie/cultuur (en daarbij momenteel dan vooral de Islamitische) en samenwerking binnen EU voor mij toch wel de belangrijkste speerpunten.
quote:We hoorden de gedeputeerde eerder zeggen: 'Wie er ook aan de macht komt in Brabant, er ligt nu eenmaal een rapport en dadelijk een rechterlijke uitspraak. Er kan gewoon even niks in Brabant, Brabant zit gewoon op slot.'
"Dan moet je zorgen dat er een ander rapport komt te liggen met een betere onderbouwing, zodat de rechter daar anders naar gaat kijken."
Een ander rapport, dus andere feiten?
"Je kunt de feiten anders tegen het licht houden."
Manmanmanquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Bron Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)l-dit-heeft-geen-zin
Frenken van BBB
[..]
Dat klopt helemaal!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dan is er GEEN partij voor jou!
Alternative facts 2.0quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Frenken van BBB
[..]
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:51 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Alternative facts 2.0
Ja, nee, als je dit interview leest en dit de insteek wordt van de provinciale BBB's de komende vier jaar, gaat er helemaal niets van terechtkomen natuurlijk en kan het land volledig op slot
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Frenken van BBB
[..]
@EttovanBelgiequote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.quote:
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dat bouwen hè..het land van slot halen..kan dat ook per provincie?
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Eerst boetes, dan beslaglegging. Daarna politie inzet en als je ontaard in een burgeroorlog inderdaad het leger.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?
Linksom of rechtsom: er zullen dingen moeten gaan bewegen. Want zoals het nu gaat gaat het niet meer lukken.
Volgens mij heeft die opmerking van de lijsttrekker hier mee te maken. Hij moet nog even leren hoe hij beter kan communiceren misschien.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Het is te hopen dat ze de les zo interpreteren dat er duidelijkheid en zekerheid geboden moet worden. Kan best, want ook BBB wil de stikstofdepositie normaliseren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:14 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de druk op Adema op met een goed plan te komen waar boeren en natuurbeheer achter staan is nu wel echt gigantisch. Hij heeft nog 2 weken, toch? Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, hij moet nu in zijn eentje (tenminste, wat betreft veranwoordelijkheid) het toekomstige probleem tussen provincies en kabinet gaan oplossen, met ook nog eens uit zijn eigen achterban 2 hele verschillende verhalen...
Maar als het hem lukt, dan pakt het allemaal helemaal niet zo slecht uit.
Thanks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Kan dat?
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)
[ afbeelding ]
En de bergeend...
[ afbeelding ]
En de boerenzwaluw...
[ afbeelding ]
En duizenden en duizenden kikkers... (en ook insecten, anders waren die kikkers daar niet)...
[ afbeelding ]
Ja, ik weet het. Echt om te huilen hoe het er daar bij staat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.
Stikstof is hier echt funest. Overal bramen, blauwalg, brandnetels![]()
Zelfs op de stuifzand gronden van de Loonse en Drunense Duinen stikt het van de bramen. Dan heb je het echt heel ver laten komen.
Vermoedelijk wonen we niet heel ver van elkaar dan (of je rijdt graag ver). Ik zit net wat boven Drachten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...
Dat daar pal naast een groot pretpark ligt waar 5 miljoen mensen jaarlijks op bezoek komen, helpt ook niet echt mee, zalmazegguhquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.
Zelfs op de stuifzand gronden van de Loonse en Drunense Duinen stikt het van de bramen. Dan heb je het echt heel ver laten komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in Hoogezand, maar wil nog wel eens een eindje rijden om een paar uur door te brengen in de natuur, vooral als er bijzondere vogelsoorten zijn gespot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vermoedelijk wonen we niet heel ver van elkaar dan. Ik zit net wat boven Drachten.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:26 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]
dat verhaal over "linkse tranen" kan ook wel de prullenbak in.
wat is dit voor gejank joh. met d'r "schijt aan de democratie".
Terwijl dat een van de zeer positieve punten is van ons stelsel, je KUNT geen schijt hebben aan de democratie.
Alles wat beslist wordt in ons stelsel is per definitie democratisch.Ik vind het knap, ~20% van de stemmen. Maar het is geen meerderheid en je kan daar als kabinet dus rustig schijt aan hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je als partij meer, dan moet je bij de volgende 2e-kamer verkiezingen goed scoren zodat ze (vrijwel) niet om je heen kunnen als grootste partij.
Lekker, bramen! Gewoon de natuur zijn gang laten gaan!quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de Kampina. Helemaal volet brandnetels en alg
[ afbeelding ]
Want de Efteling stoot stikstof uit, of wat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat daar pal naast een groot pretpark ligt waar 5 miljoen mensen jaarlijks op bezoek komen, helpt ook niet echt mee, zalmazegguh
Oh ja, dat is nog wel een eindje uit de richting nog.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik woon in Hoogezand, maar wil nog wel eens een eindje rijden om een paar uur door te brengen in de natuur, vooral als er bijzondere vogelsoorten zijn gespot.
Inderdaad, gewoon de natuur zijn gang laten aan, en geen kunstmest uitrijden en overmatige stikstofuitstoot meer dus.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker, bramen! Gewoon de natuur zijn gang laten gaan!
Niet alleen kunstmest, ook dat injecteren van koeienstront (kort voor het gaat regenen) kan wel wat minder...quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de natuur zijn gang laten aan, en geen kunstmest uitrijden en overmatige stikstofuitstoot meer dus.
Alsof VVD66 zich daar wat van aantrekt! Die gaan desnoods met 8 partijen in een kabinet om maar een meerderheid te hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het knap, ~20% van de stemmen. Maar het is geen meerderheid en je kan daar als kabinet dus rustig schijt aan hebben.
Wil je als partij meer, dan moet je bij de volgende 2e-kamer verkiezingen goed scoren zodat ze (vrijwel) niet om je heen kunnen als grootste partij.
Nog genoeg uitstoot die naar de Efteling terug te leiden is, zowel hun eigen uitstoot als reisbewegingen. Levert de laatste tijd ook wel wat gedoe op namelijkquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want de Efteling stoot stikstof uit, of wat?
Die mogen ook niet meer bouwen he.
Er zijn hier veel en veel te veel varkens. Dat is het probleem. Dat moet minstens door de helft.
Username checks outquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nog genoeg uitstoot die naar de Efteling terug te leiden is, zowel hun eigen uitstoot als reisbewegingen. Levert de laatste tijd ook wel wat gedoe op namelijk
Maar de varkens zijn zeker het grootste probleem
Welke linkse tranen? Want jij bent de enige die zich daar druk over lijkt te makenquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de linkse tranen al wat opgedroogd?
De tranen over een (weliswaar kleine) plus?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:32 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn de linkse tranen al wat opgedroogd?
Een plus?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De tranen over een (weliswaar kleine) plus?
Een klein minnetje bij SP, klein plusje bij PvdA en PvdD, het is allemaal weinig schokkends aan de linkerkant, praktisch een gelijkspel. Ik ga er voor het gemak niet van uit dat je centrumpartijen onder links rekent.quote:
Groen Links is in staat om het provinciehuis te gaan bezettenquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe links altijd de mond vol heeft over democratie maar nu deze gesproken heeft een karikatuur van zichzelf maakt
Doel je op gebruikers hier? Over specifieke politici? En wie valt er onder dat "links"? Waar doel je nu precies op?quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:35 schreef phpmystyle het volgende:
Wel grappig hoe links altijd de mond vol heeft over democratie maar nu deze gesproken heeft een karikatuur van zichzelf maakt
CDA SGP en VVD reken ik onder centrum (rechts). D66 reken ik wel als links evenals VOLT.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een klein minnetje bij SP, klein plusje bij PvdA en PvdD, het is allemaal weinig schokkends aan de linkerkant, praktisch een gelijkspel. Ik ga er voor het gemak niet van uit dat je centrumpartijen onder links rekent.
o wat erg he van die schrale natuurquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En de Kampina. Helemaal volet brandnetels en alg
[ afbeelding ]
vreselijk , om te huilen, al die schrale natuurquote:Op donderdag 16 maart 2023 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik weet het. Echt om te huilen hoe het er daar bij staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |