We hebben het over de stikstof, moet je het niet ineens gaan verbreden naar ruimteproblematiek.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er is ook geen land met gelijkende ruimteproblematiek natuurlijk.
Nou, ja, dat. Ik zie nu al voor mij hoe in de grootste boerenprovincies de komende 4 jaar geen toereikend akkoord gaat komen wat de benodigde reductie oplevert en over 4 jaar roepen ze allemaal dat de deadline weer wat verder moet worden opgeschoven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk normaliter zou ik het eens zijn met je maar dat schuiven doen we nu al 20 jaar en zie wat dat opgeleverd heeft.
Als je het nu naar 2035 schuift zit dezelfde meute rond 2028 weer te zeuren dat dat ook niet goed en te snel is.
Onwaar, Europese Richtlijnen zijn het tegenovergestelde van vrijblijvend: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_richtlijnquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en wat er in richtlijnen al zou staan is geheel vrijblijvend en mag je zelf invullen.
Te technisch om allemaal goed te doorgronden gezien de vele meningen uit beide richtingen, maar waarom speelt deze discussie niet in Frankrijk of DE dan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onwaar, Europese Richtlijnen zijn het tegenovergestelde van vrijblijvend: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Europese_richtlijn
Ruimteproblematiek is een belangrijke oorzaak van het moeilijk oplossen van het hele probleem.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben het over de stikstof, moet je het niet ineens gaan verbreden naar ruimteproblematiek.
Maar over dat laatste genoemde zijn ook oplossingen natuurlijk.
Misschien komt dat 'unieke' (als je ontkent dat België en Denemarken hetzelfde doen) ook door de unieke situatie?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat mensen niet doorhebben hoe uniek het Nederlandse beleid eigenlijk is. En maar verschuilen achter wetgeving.
Buiten Nederland en Vlaanderen is de uitstoot inderdaad nergens zo groot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Misschien komt dat 'unieke' (als je ontkent dat België en Denemarken hetzelfde doen) ook door de unieke situatie?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is er "te technisch" aan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Te technisch om allemaal goed te doorgronden gezien de vele meningen uit beide richtingen, maar waarom speelt deze discussie niet in Frankrijk of DE dan?
En niet geheel toevallig lopen ze in Vlaanderen tegen dezelfde problemen aan, al hebben ze daar nu al wel een akkoord weten te sluitenquote:Op donderdag 16 maart 2023 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Buiten Nederland en Vlaanderen is de uitstoot inderdaad nergens zo groot.
Die dan ook wel naar Nederland gaan kijken want dit probleem stopt niet bij de grens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En niet geheel toevallig lopen ze in Vlaanderen tegen dezelfde problemen aan, al hebben ze daar nu al wel een akkoord weten te sluiten
Jouw hoopquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:23 schreef koemleit het volgende:
En daar gaat het de bbb waarschijnlijk niet lukken om een coalitie te smeden die tegen de stikstofplannen stemt.
Toontje ook weerquote:Ik hoop dat je nu een wat beter inzicht hebt in onze staatsinrichting.
Druifjes zijn echt zuur.quote:
Ja, ik denk dat er inderdaad vooral nog extra miljarden tegenaan moeten. En CDA, VVD en CU gaven al een half jaar aan dat 2030 niet in beton is gegoten, D66 zal daar nu wel moeten toegeven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:59 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou, ja, dat. Ik zie nu al voor mij hoe in de grootste boerenprovincies de komende 4 jaar geen toereikend akkoord gaat komen wat de benodigde reductie oplevert en over 4 jaar roepen ze allemaal dat de deadline weer wat verder moet worden opgeschoven.
Denk toch eerder dat je ruimhartiger met middelen moet strooien om de boeren nu al in beweging te krijgen in plaats van te onderhandelen op de deadline, waarbij mogelijk nog wel meer benadrukt kan worden dat de deadline evaluatiemomenten krijgt, zodat elke regio een passend pad krijgt de goede kant op
Wanneer zelfs België het beter aanpakt moet je je wel echt kapot schamen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:03 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
En niet geheel toevallig lopen ze in Vlaanderen tegen dezelfde problemen aan, al hebben ze daar nu al wel een akkoord weten te sluiten
Het zit diep.quote:
Het is nog verbijsterender dat jij constant over links loopt te klagen terwijl de maatregelen van rechts komen. Snap je het zelf nog wel?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is ook wel verbijsterend dat links zo geobsedeerd is met wat stikstof eigenlijk.
Het is eigenlijk verbijsterend dat rechts zo geobsedeerd is met het slopen van de natuur...quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is ook wel verbijsterend dat links zo geobsedeerd is met wat stikstof eigenlijk.
16? Dan zijn ze officieel de grootsten. Helden hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:19 schreef TheVulture het volgende:
BBB naar 16 zetels en de CU valt terug naar 2. Dat maakt het toch weer iets krapper over links, al denk ik dat Rutte ook wel richting PvdD en Volt kan kijken als extra steun naast GL/PvdA
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verbijsterend dat rechts zo geobsedeerd is met het slopen van de natuur...
Als je nu nog ontkent dat stikstof de natuur hier vernietigd, met je echt eens je kelder uit.
Zijn die plannen dan gematigd?quote:Op donderdag 16 maart 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Gelderse BBB stelde zelfs voor dat de CDA gedeputeerde landbouw die al een uitgewerkt stikstofplan heeft desnoods namens BBB als gedeputeerde verder mocht, zodat dat plan ook gewoon uitgevoerd kan worden. Daar gaat BBB gewoon de coalitie in en de stikstofplannen, waar LTO ook achter staat, uitvoeren.
Dat is helemaal niet bekend, dat is een prognose.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Zojuist overigens bekend dat BBB naar 16 gaat.
Heel diepquote:
VVD zal wel eerst naar BBB kijken wat daar te halen valt omdat daar ook met de provincies mee moet worden gestoeid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:19 schreef TheVulture het volgende:
BBB naar 16 zetels en de CU valt terug naar 2. Dat maakt het toch weer iets krapper over links, al denk ik dat Rutte ook wel richting PvdD en Volt kan kijken als extra steun naast GL/PvdA
Natuurlijk is er een probleem met de natuur, maar de maatregelen zijn buiten proporties. Of dat nou van rechts of links komt, er zijn grotere problemen momenteel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is eigenlijk verbijsterend dat rechts zo geobsedeerd is met het slopen van de natuur...
Als je nu nog ontkent dat stikstof de natuur hier vernietigd, moet je echt eens je kelder uit.
Klopt, maar het zouden er eerder 17 kunnen worden dan 15quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet bekend, dat is een prognose.
Ligt er vermoedelijk aan wie je het vraagt, ook bij de boeren zijn er verschillende kampen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zijn die plannen dan gematigd?
Ook dat is mogelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt, maar het zouden er eerder 17 kunnen worden dan 15
https://www.ad.nl/politie(...)t-zelfs-17~aed12d43/
Ja zou ook kunnen, en dan gok ik dat ze 2035 door de strot van D66 zullen willen drukken...quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
VVD zal wel eerst naar BBB kijken wat daar te halen valt omdat daar ook met de provincies mee moet worden gestoeid.
Tsja het remt ook andere ontwikkelingen af zoals bijvoorbeeld de bouw...quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:21 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een probleem met de natuur, maar de maatregelen zijn buiten proporties. Of dat nou van rechts of links komt, er zijn grotere problemen momenteel.
Ja dat is het grootste nadeel, maar blijf het belachelijk vinden dat ze hier weer het braafste jongetje van de klas moeten zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja het remt ook andere ontwikkelingen af zoals bijvoorbeeld de bouw...
Geen idee, ik ken de plannen niet. Ik heb het hier vandaan:quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zijn die plannen dan gematigd?
quote:Gedeputeerde Drenth liep afgelopen jaar wel de zaaltjes plat in zijn provincie, om over de stikstof- en natuurproblemen te praten. Hij kreeg de natuurorganisaties, de boeren en de jongeren zelfs aan tafel om gezamenlijk een ‘levensvatbaar’ toekomstplan voor Gelderland te maken, en zo uit de stikstofcrisis te komen. Dat plan ligt er nu, en moet uiterlijk 1 juli in Den Haag worden ingeleverd.
Maar hij wacht op Den Haag, dat duidelijkheid moet geven, en op geld om de boeren uit te kopen. De Haagse politiek zit vooral de oplossingen in de weg, vindt Drenth. Het is nu zelfs onduidelijk of hij wel terugkeert als gedeputeerde, als het CDA halveert. Al vinden vriend en vijand dat hij zo’n afstraffing niet heeft verdiend. In Gelderland beschouwen ze het vooral als een harde afrekening met het landelijke beleid.
Oud-wethouder Jan van Baal van Overbetuwe zegt dat er op de Gelderse BBB-lijst best veel ex-CDA’ers en voormalig VVD’ers staan. Maar de regionale Land- en Tuinbouworganisatie (LTO-Oost) vindt dat de gedeputeerde zijn stikstof- en natuurplan ook moet gaan uitvoeren. Van Baal: “Zij willen dat Drenth terugkeert. Daarom plakken ze ook CDA-posters”. Er zijn zelfs BBB’ers die al hebben gesuggereerd dat hij straks maar namens hún partij gedeputeerde moet worden. Zover is het al. Maar dat gaat hij zeker niet doen, zegt Drenth.
'Weer', we staan in letterlijk elk lijstje onderaan... we zijn nooit ergens het braafste jongetje van de klas.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:23 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ja dat is het grootste nadeel, maar blijf het belachelijk vinden dat ze hier weer het braafste jongetje van de klas moeten zijn.
quote:spreekt uit dat 95% van de asielzoekers via meerdere veilige landen naar Nederland reizen en dus voor economische redenen naar Nederland komen;
verzoekt de regering te stoppen met het binnenlaten van asielzoekers die parasiteren op onze verzorgingsstaat,
BBB
✓
Nogmaals ga eens naar Azië, Zuid-Amerika of weet ik waar. De maatregelen zijn gewoon buiten proporties in verhouding met het effect. En voel 0 behoefte om daaraan mee te betalen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Weer', we staan in letterlijk elk lijstje onderaan... we zijn nooit ergens het braafste jongetje van de klas.
Prachtig idee, het wordt hoog tijd dat Rutte eens ophoudt met ze persoonlijk te verwelkomen bij de grens.quote:
Ik krijg steeds meer spijt dat ik niet op BBB heb gestemd als ik al die verstandige punten zo zie.quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer spijt dat ik niet op BBB heb gestemd als ik al die verstandige punten zo zie.
quote:verzoekt de regering fossiele bedrijven uit te sluiten van subsidies wanneer zij hun winsten gebruiken voor de aankoop van eigen aandelen,
BBB
✓
Dan ga je in zo'n land wonen, als je niet mee wil betalen. Dat we hier een nette rechtsstaat hebben, waarin wprdt geprobeerd goed voor iedereen te zorgen, kost nou eenmaal af en toe geld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:28 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Nogmaals ga eens naar Azië, Zuid-Amerika of weet ik waar. De maatregelen zijn gewoon buiten proporties in verhouding met het effect. En voel 0 behoefte om daaraan mee te betalen.
4 jaar geleden was de FvD virtueel de grootste partij.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:29 schreef hollandia02 het volgende:
Maar ff, 15, 16 of 17 zetels in de eerste kamer, omgerekend is dat 30 tot 34 in de tweede kamer.
Terwijl ze er in werkelijkheid 1 hebben…
heeft niks met mijn hoop te maken, maar met hoe de kaarten nu liggen.quote:
dit toontje sla ik aan omdat jij met je posts aantoont niet te weten hoe onze staat is ingericht.quote:[..]
Toontje ook weer
Ik vind het ook reuze zielig dat er maar 25 miljard uitgetrokken is voor de boeren. Schandalig gewoon, die moeten gewoon het zelfde krijgen als de toeslagenouders en net zo snel!quote:
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind het ook reuze zielig dat er maar 25 miljard uitgetrokken is voor de boeren. Schandalig gewoon, die moeten gewoon het zelfde krijgen als de toeslagenouders en net zo snel!
Maakt op zich weinig uit, als de prognoses uitkomen dan kan Rutte zowel over rechts, in de EK, als over links en hij is uitermate bedreven in dat spel, Rutte heeft nog nooit een EK meerderheid gehad in zijn tijd als premier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |