Je zou gelijk hebben als politici nooit op hun schreden zouden terugkomen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA en VVD hebben al aangegeven dat er in geen geval weer zulke geitenpaadjes worden bewandeld, met zo min als het pad 'innovatie'. Dus nee, een noodwet (die alleen de regering kan schrijven) komt er niet.
En dan tegenover de onervaren mensen van BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad en hij heeft er ruime ervaring mee.
gl-pvda denken alleen de zege in handen te hebben omdat ze samen zijn gegaan. Anders waren het net zo goed splinter partijtjes zonder enige macht.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Coalitie+1 andere fractie. GL-PvdA is net zo veel de winnaar als BBB in de Eerste Kamer.
Waarom mag samenwerken met de ene fractie van 15 zetels wel en samenwerken met de andere fractie van 15 zetels niet?
Ja zeker wel. De senaat is er eigenlijk alleen voor om te controleren of de TK zijn werk goed heeft gedaan. Maar over de afgelopen jaren is het veel meer gepolitiseerd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:31 schreef koemleit het volgende:
[..]
jij snapt duidelijk de rol van eerste kamer niet.
- Stop eens met op de man spelen? -quote:en daarbij, een meerderheid van de zetels wil een ander stikstofbeleid dan BBB en dus een meerderheid van de kiezers.
Dus hoezo "buitenschot" de meerderheid van de kiezers staat dus blijkbaar achter de stikstofplannen. Of wil je de meerderheid "buitenschot" zetten door de plannen aan te passen?
bij nader inzien heb ik het idee dat je van de hele democratie niet veel snapt.
En jij zou een punt hebben als al die noodwetjes en andere geitenpaadjes niet al door de rechter afgeschoten waren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als politici nooit op hun schreden zouden terugkomen.
Mwah, zijn vooral voormalige actieve VVD'ers en CDA'ers, zal eerder een feest van herkenning voor Rutte zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan tegenover de onervaren mensen van BBB.
Altijd leuk dit soort vergelijkingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
'Maar' 1/5 heeft op BBB gestemd.
Evenveel als op GL/PvdA.
Dus de meerderheid is gewoon voor.
We moeten het ook niet overdrijven.
Ze flikkeren het raam uit.quote:
Omdat de grootste partij meestal de premier levert.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort vergelijkingen.
80% heeft ook niet op rutte gestemd, waarom is hij premier dan?
Is het te moeilijk voor de BBB om te zien dat er een verschil is tussen migranten en asielzoekers? Want dat hele stuk over immigranten slaat eigenlijk nergens op.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar het is dus geen populistisch verkiezingsprogramma. Een paar voorbeelden:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vind dit geen rare standpunten en al helemaal niet populistisch. Veel van deze zaken zul je van PVV of FVD niet horen.
Daar zie ik in dit topic helemaal niks van terug, eigenlijk...quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
De druiven zijn weer zuur onder het linkse precariaat.
Ik ga dit gewoon uitleggen nu he.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd leuk dit soort vergelijkingen.
80% heeft ook niet op rutte gestemd, waarom is hij premier dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duvel lekker op met je troll pogingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
*proest daar gaat mij koffei*quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zie ik in dit topic helemaal niks van terug, eigenlijk...
Ik zie wel wat rechtse figuren die willen ontkennen dat PvdA+GL een net zo grote fractie hebben als BBB.
Denk aan je hart hé.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duvel lekker op met je troll pogingen.
Ja, opvallend. Ik heb zelf ook geen BBB gestemd, maar ik kan de uitslag wel op waarde schatten en voel geen behoefte om me in allerlei bochten te wringen om de betekenis ervan te bagatelliseren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
Weer iemand die de act van Lubach gisteren probeert te herhalen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ja het is best wel vermakelijk dat de tegenstanders ervan uitgaan dat BBB stemmers enorme verwachtingen hebben maar uiteindelijk teleurgesteld raken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, opvallend. Ik heb zelf ook geen BBB gestemd, maar ik kan de uitslag wel op waarde schatten en voel geen behoefte om me in allerlei bochten te wringen om de betekenis ervan te bagatelliseren.
Geef eens een voorbeeld, dan? Ik zie echt alleen maar mensen die uitleggen wat dit voor het beleid gaat betekenen. Dat het stikstofbeleid sowieso uitgevoerd gaat worden, aangezien het aanpassen van de Habitatrichtlijn buiten onze macht ligt. Maar niemand die verder zuur doet, ofzo.quote:
Die had ik in de stemwijzer best hoogquote:
Ik ook en ik hoop van harte dat we over rechts gaan de komende jaren. Vooral die hakken in het zand bij dat stikstofbeleid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het is best wel vermakelijk dat de tegenstanders ervan uitgaan dat BBB stemmers enorme verwachtingen hebben maar uiteindelijk teleurgesteld raken.
Hoe meer paniek, hoe leuker ik het vind.
Ik vind het fijn dat er weer wat meer evenwicht is tussen links-rechts, en conservatief-progressief.
Zo heb ik geen affiniteit met de PvdD, maar ik kan ook op waarde schatten dat die partij ooit als een one-issue partij is begonnen en inmiddels een behoorlijk stabiele partij is die zelfs steeds licht groeit. Over de partij is erg lacherig gedaan. Jammer, je gaat haast vermoeden dat mensen vooral democratie voor zichzelf en gelijkgestemden willen en niet voor anderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja het is best wel vermakelijk dat de tegenstanders ervan uitgaan dat BBB stemmers enorme verwachtingen hebben maar uiteindelijk teleurgesteld raken.
Hoe meer paniek, hoe leuker ik het vind.
Ik vind het fijn dat er weer wat meer evenwicht is tussen links-rechts, en conservatief-progressief.
Ja, het beperken van de arbeidsmigratie waar oa de CU op aanstuurde kunnen we nu inderdaad helaas wel vergeten, nu VVD en CDA daar een sterke medestander hebben gevonden om dat tegen te houden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:28 schreef Hexagon het volgende:
Och het is vooral grappig dat allerlei rechtsconservatieve figuren juichen om winst van een partij wiens achterban grootafnemer is van goedkope arbeidsmigranten.
Die laatste opmerking is nu juist een voorbeeld van de zure druiven.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zie ik in dit topic helemaal niks van terug, eigenlijk...
Ik zie wel wat rechtse figuren die willen ontkennen dat PvdA+GL een net zo grote fractie hebben als BBB.
Ga jij nog eens uitleggen waarom ons land voldouwen met varkensmest goed is in plaats van alleen maar domme holle uitspraken doen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ook en ik hoop van harte dat we over rechts gaan de komende jaren. Vooral die hakken in het zand bij dat stikstofbeleid.Man man.
Ik wil gewoon de status quo behouden en heb op dit moment nergens last van. Ook niet van verse varkensmest. Dus niets volbouwen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga jij nog eens uitleggen waarom ons land voldouwen met varkensmest goed is in plaats van alleen maar domme holle uitspraken doen?
Het schuim staat hier sommigen anders aardig op de mond hoor..quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef Monolith het volgende:
Er is natuurlijk helemaal geen paniek, vooral wat cynisme over de zoveelste 'anti-establishmentpartij' die 'het wel even gaat regelen, waarna we vier jaar later weer een nieuwe verlosser mogen verwelkomen.
Hoezo? Het is gewoon een uitleg dat het kabinet net zo veel recht heeft om met de ene fractie van 15 zetels te praten, als met de andere. Trouwens, zelfs al wilden ze een meerderheid halen via 5 fracties van 3 zetels, een meerderheid is een meerderheid, zo werkt de democratie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is nu juist een voorbeeld van de zure druiven.
Daar kun je bij voorbaat dubbel om liggen, of je kunt proberen te begrijpen hoe het komt dat wat jij ziet als een contradictie dat voor anderen niet is. Ik betreur het ontbreken van die nieuwsgierigheid in de belevingswereld en belangen van de ander.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:28 schreef Hexagon het volgende:
Och het is vooral grappig dat allerlei rechtsconservatieve figuren juichen om winst van een partij wiens achterban grootafnemer is van goedkope arbeidsmigranten.
De PvdD is dan ook een partij die door mensen met een bepaalde visie is opgericht en over jaren opgebouwd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo heb ik geen affiniteit met de PvdD, maar ik kan ook op waarde schatten dat die partij ooit als een one-issue partij is begonnen en inmiddels een behoorlijk stabiele partij is die zelfs steeds licht groeit. Over de partij is erg lacherig gedaan. Jammer, je gaat haast vermoeden dat mensen vooral democratie voor zichzelf en gelijkgestemden willen en niet voor anderen.
Laat je niet zo kennen joh. De situatie voorstellen zoals je met bovenstaande zin doet is heel tekenend. En dat is echt niet nodig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ga jij nog eens uitleggen waarom ons land voldouwen met varkensmest goed is in plaats van alleen maar domme holle uitspraken doen?
Dit is de meest redelijke anti-establishmentpartij in jaren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:30 schreef Monolith het volgende:
Er is natuurlijk helemaal geen paniek, vooral wat cynisme over de zoveelste 'anti-establishmentpartij' die 'het wel even gaat regelen, waarna we vier jaar later weer een nieuwe verlosser mogen verwelkomen.
Facebook.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij hier een bron van of is dit weer dezelfde complot meuk dat Joden alle banken bezitten ofzo?
Ik heb jou anders aardig van repliek gediend maar ik ben nog in afwachting van reactie.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige die hier zo doet ben jij, eigenlijk... waarom kom je hier trollen ipv inhoudelijk praten?
Linkje?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weer iemand die de act van Lubach gisteren probeert te herhalen.
We rijden 100 wegens die megastallen, bouw ligt op veel plekken stil.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de status quo behouden en heb op dit moment nergens last van. Ook niet van verse varkensmest. Dus niets volbouwen.
Dat is niet echt een goede onderbouwing waarom het een goed idee is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de status quo behouden en heb op dit moment nergens last van. Ook niet van verse varkensmest. Dus niets volbouwen.
Er moet helemaal niets worden opgelost.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tevens de gemiddelde rechtse stemmer als ze er achter komen dat er alsnog gewoon een stikstofprobleem moet worden opgelost.
Zeg jij, de man die de hele dag stropoppen aanvalt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is niet echt een goede onderbouwing waarom het een goed idee is.
Denk je uberhaupt wel eens na over wat je allemaal uitkraamt?
Ja, nogal een hoog gehalte van "wordt wakker mensen"!!quote:
Nee joh het kabinet doet dit vast voor de lolquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er moet helemaal niets worden opgelost.Dit is nou een typisch voorbeeld van een zelfgecreëerd probleem. En rechts gaat zich daarbij ook echt niet tegen laten houden door wat wetjes die ooit in 2000 zijn bedacht. Ze voeren het gewoon niet uit. En gelijk hebben ze.
Ik vermoed dat de Raad van State, de rechter en de Europese Unie daar anders over denken. Dat gaat een onervaren partij als BBB echt niet kunnen veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er moet helemaal niets worden opgelost.Dit is nou een typisch voorbeeld van een zelfgecreëerd probleem. En rechts gaat zich daarbij ook echt niet tegen laten houden door wat wetjes die ooit in 2000 zijn bedacht. Ze voeren het gewoon niet uit. En gelijk hebben ze.
Hier zijn zat bronnen voor:quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij hier een bron van of is dit weer dezelfde complot meuk dat Joden alle banken bezitten ofzo?
Als het aan jou ligt kunnen we niet een middenweg zoeken die voor beide partijen een verbetering biedt?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mag van mij ook, zo fanatiek ben ik nou ook weer niet op dit dossier hoor. Maar tot nu toe is er vanaf de linkerflank geen enkele concessie gedaan. Schuif dit gedoe gewoon naar 2035, dan zijn we er ook.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt kunnen we niet een middenweg zoeken die voor beide partijen een verbetering biedt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |