Mag vd Wal haar eigen gedeputeerden de maat nemen, wordt smullenquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dat is ook prima, als je ze uitsluit komt die boomerang extra hard terug. Het is alleen nogal vervelend voor de VVD en het CDA zelf die daarmee enorm in een spagaat komen.
Door welke uitslagen komt dat?quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:41 schreef BlackLining het volgende:
Nice, in Brabant schuift er één zeteltje van BBB naar GL. Het hangt hier zo op de rand dat dat wel veschil kan gaan maken. BBB-VVD-CDA-JA21 kan godzijdank niet meer.
Dat eventueel gedwongen uitkopen is ook wat Remkes adviseerde toch? Ik denk niet dat men dat punt weg gaat geven aan BBB. Kan me wel voorstellen dat 2030 naar 2035 wordt geschoven, maar de vraag is dan of je dan nog wel over links kunt richting GL/PvdA. Aan de andere kant, als je daarmee BBB kunt laten inbinden ook prima.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winnaar heeft precies één standpunt wat ook nog eens niet heel realistisch is. Als gedwongen uitkoop van boeren voorkomen wordt en vooral de grootste vervuilers worden aangepakt zal het wel loslopen.
Alsof niemand ze heeft verteld dat ze er geen fuck mee opgeschoten zijnquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:07 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik toch ook wat wonderlijk hoor
Tilburg (GL > VVD > BBB) en Eindhoven (GL > VVD > PvdA > D66 > BBB).quote:
De resterende gemeentes zijn van oudsher zwaar cda of populistisch dus ik zou niet te vroeg juichenquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tilburg (GL > VVD > BBB) en Eindhoven (GL > VVD > PvdA > D66 > BBB).
Heb nog niet uitvoerig gekeken wat de plattelandsdorpen hier doen. Is van oorsprong vooral VVD en CDA. Aandeel vlaggen op z'n kop was niet zo heel hoog hier ook vergeleken met de oostelijke provincies. Brabant is natuurlijk ook bovengemiddeld verstedelijkt al zouden de meeste mensen dat niet zeggen op 't eerste gezicht.
Al zal dat natuurlijk door de BBB-kiezers niet in dank worden afgenomen, die denken echt dat het hele plan van tafel kan. Wat dat betreft doet Karolain het al slim, door zelf te stellen dat 2030 naar 2035 moet en dat gedwongen onteigening van tafel moet. Ze heeft het nergens over dat ze tegen het algehele plan is, maar dat hebben haar kiezers denk ik niet door.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De transitie kan zelfs beter, sneller en met meer positieve energie verlopen als ze in de provinciebesturen zitten.
Dat zijn er maar 3, de enige echt populistische is Moerdijk en alle vier de grote steden zijn al binnen. Brabant is een bovengemiddeld verstedelijkte provincie, die plattelandsstem weegt echt niet zo zwaar als Breda + Tilburg + Den Bosch + Eindhoven en ik kan me ook niet voorstellen dat in Oirschot men vol op de BBB gaat. Da's wel platteland, maar vooral oud geld wat lekker in de ruimte wil wonen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De resterende gemeentes zijn van oudsher zwaar cda of populistisch dus ik zou niet te vroeg juichen
Hugo als lijsttrekker was een nog grotere clusterfuck voor het CDA gewordenquote:
Prima toch. Hoe eerder die zaak is afgerond hoe beter.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hugo als lijsttrekker was een nog grotere clusterfuck voor het CDA geworden
Ik wil juist dat ze mee doen. Lijkt me het meest logische.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB hoeft helemaal niet uit de provinciebesturen te worden gehouden. Zal ook niet gebeuren.
Ik ben als inwoner goed bekend in Brabant. ook andere redelijk welvarende dorpen zijn volledig voor BBB gegaan dus ik ben er helemaal niet gerust op.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zijn er maar 3, de enige echt populistische is Moerdijk en alle vier de grote steden zijn al binnen. Brabant is een bovengemiddeld verstedelijkte provincie, die plattelandsstem weegt echt niet zo zwaar als Breda + Tilburg + Den Bosch + Eindhoven en ik kan me ook niet voorstellen dat in Oirschot men vol op de BBB gaat. Da's wel platteland, maar vooral oud geld wat lekker in de ruimte wil wonen.
De gevolgen zullen dan wel vrij snel duidelijk worden. De provincies gaan immers niet over de wetgeving zelf. Als er dan geen uitvoerend beleid is om de uitstoot van de landbouw terug te dringen, dan hebben rechters weinig keus anders dan gewoon domweg woningbouwprojecten lam te leggen en dergelijke.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil juist dat ze mee doen. Lijkt me het meest logische.
Laat ze ook verantwoordelijkheid nemen voor het stikstofbeleid.
We gaan het zien, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
In Noord-Holland is BBB procentueel grootste nog wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:56 schreef TheVulture het volgende:
In Utrecht zie ik BBB trouwens wel buiten het college vallen, en dat is zelfs niet heel vies omdat GL als grootste mag bepalen met wie het in zee gaat.
Mogelijk in Noord-Holland hetzelfde effect, met de VVD als grootste
Boze bouwers die met betonmolens en mobiele kranen op het Malieveld staan en de rijksweg blokkeren?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
De gevolgen zullen dan wel vrij snel duidelijk worden. De provincies gaan immers niet over de wetgeving zelf. Als er dan geen uitvoerend beleid is om de uitstoot van de landbouw terug te dringen, dan hebben rechters weinig keus anders dan gewoon domweg woningbouwprojecten lam te leggen en dergelijke.
Ja. Dat is de consequentie van deze uitslag. Laat maar duidelijk worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
De gevolgen zullen dan wel vrij snel duidelijk worden. De provincies gaan immers niet over de wetgeving zelf. Als er dan geen uitvoerend beleid is om de uitstoot van de landbouw terug te dringen, dan hebben rechters weinig keus anders dan gewoon domweg woningbouwprojecten lam te leggen en dergelijke.
PvdA-GL combi is wel veel groterquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Noord-Holland is BBB procentueel grootste nog wel.
Ja zag het net, die zetels op de NOS staan precies andersom dan de percentagesquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In Noord-Holland is BBB procentueel grootste nog wel.
Noodwetje, nieuw wetje, spoedwetje, als er de wil is komt dat wel goed,quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met als voorman CDA coryfee Maxime Verhagenquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Boze bouwers die met betonmolens en mobiele kranen op het Malieveld staan en de rijksweg blokkeren?
PvdA/GL-Pvdd/Sp is nog weer veel groter.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:02 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
PvdA-GL combi is wel veel groter
Als het net misgaat is het mijn schuldquote:Op donderdag 16 maart 2023 12:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik ben als inwoner goed bekend in Brabant. ook andere redelijk welvarende dorpen zijn volledig voor BBB gegaan dus ik ben er helemaal niet gerust op.
BBB2, Bouwer Burger Beweging?quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Met als voorman CDA coryfee Maxime Verhagen
Helemaal niet nodig. Zo groot is BBB nou ook weer niet. PvdA/GL is even groot.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noodwetje, nieuw wetje, spoedwetje, als er de wil is komt dat wel goed,
Geen carnaval meer voor jouquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het net misgaat is het mijn schuld
Godzijdank.quote:
Omdat als BBB meedoet zij natuurlijk gaan eisen dat stikstof ook meer hun kant op gaat. Je kan niet gaan cherrypicken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:03 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Behalve stikstof zie ik niet waarom BBB niet inhoudelijk mee kan doen met de coalitie. Ze wijken niet zoveel af.
En qua stikstof, kan er prima over links gegaan worden.
Kolfje naar de hand van Rutte dus.
Daar gaat dikke subsidie voor komen met de BBB, het is tenslotte plattelandscultuur dat carnaval.quote:
Je kunt gewoon niet om ze heen. En dat betekent dat ze vast wel wat hun zin krijgen, dat bijvoorbeeld 2030 toch niet door gaat helaas. Maar het betekent ook gewoon dat BBB compromissen moet sluiten. Op Brabant misschien na is BBB+VVD+JA21+CDA nergens een meerderheid, BBB zal gewoon met PvdA, GL, D66, CU e.d. moeten samenwerken. En dus ook gewoon stikstofbeleid en klimaatbeleid uitvoeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doet Rutte al 12 jaar met succes in de EK, Rutte heeft nog nooit een meerderheid in de EK gehad voor zijn coalities vziw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat als BBB meedoet zij natuurlijk gaan eisen dat stikstof ook meer hun kant op gaat. Je kan niet gaan cherrypicken.
Daar gaat al genoeg heen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar gaat dikke subsidie voor komen met de BBB, het is tenslotte plattelandscultuur dat carnaval.
Je geeft wat en je neemt wat. En BBB wil graag meepraten. Lijkt me helemaal prima.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat als BBB meedoet zij natuurlijk gaan eisen dat stikstof ook meer hun kant op gaat. Je kan niet gaan cherrypicken.
Yup.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal niet nodig. Zo groot is BBB nou ook weer niet. PvdA/GL is even groot.
Brabant en dan vooral Oost Brabant is zo ongeveer het grootste vee probleem van heel Nederland dus daar zal toch echt iets moeten gebeurenquote:Op donderdag 16 maart 2023 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt gewoon niet om ze heen. En dat betekent dat ze vast wel wat hun zin krijgen, dat bijvoorbeeld 2030 toch niet door gaat helaas. Maar het betekent ook gewoon dat BBB compromissen moet sluiten. Op Brabant misschien na is BBB+VVD+JA21+CDA nergens een meerderheid, BBB zal gewoon met PvdA, GL, D66, CU e.d. moeten samenwerken. En dus ook gewoon stikstofbeleid en klimaatbeleid uitvoeren.
Zoals gezegd, we gaan het zien, het is makkelijk om vanaf de zijlijn druk te doen maar nu gaat het om het echie en moet je ook gaan uitvoeren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je geeft wat en je neemt wat. En BBB wil graag meepraten. Lijkt me helemaal prima.
Ze moeten dan wel de verantwoording nemen voor wat ze stemmen.
Gaat vast nog leuk worden.
CDA en VVD hebben al aangegeven dat er in geen geval weer zulke geitenpaadjes worden bewandeld, met zo min als het pad 'innovatie'. Dus nee, een noodwet (die alleen de regering kan schrijven) komt er niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noodwetje, nieuw wetje, spoedwetje, als er de wil is komt dat wel goed,
gl-pvda denken alleen de zege in handen te hebben omdat ze samen zijn gegaan. Anders waren het net zo goed splinter partijtjes zonder enige macht.quote:Op donderdag 16 maart 2023 12:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Coalitie+1 andere fractie. GL-PvdA is net zo veel de winnaar als BBB in de Eerste Kamer.
Waarom mag samenwerken met de ene fractie van 15 zetels wel en samenwerken met de andere fractie van 15 zetels niet?
Deze situatie is precies waar Rutte goed in is. Beetje dealen enzo. En dan zo dat zijn punten uitgevoerd worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet Rutte al 12 jaar met succes in de EK, Rutte heeft nog nooit een meerderheid in de EK gehad voor zijn coalities vziw.
Klopt, maar dat is dus maar 1 provincie. En ook die moet uiteindelijk naar de rechter luisteren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Brabant en dan vooral Oost Brabant is zo ongeveer het grootste vee probleem van heel Nederland dus daar zal toch echt iets moeten gebeuren
Inderdaad en hij heeft er ruime ervaring mee.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze situatie is precies waar Rutte goed in is. Beetje dealen enzo. En dan zo dat zijn punten uitgevoerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |