abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208407928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.
Heeft er alle schijn van. Overigens begrijp ik echt niet waarom een partij als CU tegen GL aan zou gaan zitten op dit vlak, en waar dit bijna religieuze fanatisme om de status quo te doorbreken vandaan komt.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:29:00 #77
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208407929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.
Klopt, ja, wat toen allemaal net goed viel, valt nu net verkeerd (zoals het er nu naar uitziet dan) :Y
pi_208407935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is vanuit VVD-perspectief best slim om te breken en een constructie op te tuigen zoals in 2002 of 2010 waarbij BBB door de mand valt. Vervolgens is de kans groot dat ze weer een jaar of 5 verzekerd zijn van een aardig percentage populistische stemmen.
Als de VVD nu breekt en vervolgens nog een keer Rutte aan de macht wil met een 5e kabinet is dat ook een vrij grote gok.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208407946
quote:
18s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.
Klopt, maar wat voor nut heeft het blijven zitten nog als ze het stikstofbeleid overboord gooien?
Uiteindelijk gaat het om het doorvoeren van je plannen, en niet om het aantal gehaalde zetels natuurlijk. Dat is enkel een middel om je plannen te realiseren.
pi_208407951
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Als de VVD nu breekt en vervolgens nog een keer Rutte aan de macht wil met een 5e kabinet is dat ook een vrij grote gok.
Ze hebben geen alternatief, Schippers is compleet door de mand gevallen. Ze zouden de trein naar Brabant kunnen nemen of te kijken of ze Klaas over kunnen halen.
pi_208407958
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar de rol van de politiek is daarin natuurlijk moeizaam. Dan kom je hoogstens tot van die maatregelen rondom de transgenderwet in Schotland waar het misschien allemaal iets te makkelijk wordt bedacht, maar veel meer dan dat is er voor de politiek niet te bepalen. Ik ben zelf ook geen voorstander van die niet al te sterk uitgedachte wet.

Ja, je kunt natuurlijk gewoon het homohuwelijk verbieden om even een dwarsstraat te noemen, maar dat lijkt me nu niet echt een gezonde stap.
De politiek heeft wel degelijk invloed op wat er op Universiteiten wordt verteld. Nu is dat 1 groot bolwerk van diversity officers, slachtofferschap, safe spaces etcetera. En dat is behoorlijk relevant in het cultuurdebat want het zorgt ervoor dat de media ook steeds meer wordt gedomineerd door 'experts' vanuit die hoek.
pi_208407962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heeft er alle schijn van. Overigens begrijp ik echt niet waarom een partij als CU tegen GL aan zou gaan zitten op dit vlak, en waar dit bijna religieuze fanatisme om de status quo te doorbreken vandaan komt.
Omdat de schepping beheren, goed zorgen voor de natuur, een kernpunt is voor een christen. Zelfs de boer-sympathisanten en de boeren zelf binnen de partij noemen dat essentieel, dat de natuur wel moet verbeteren en dat dat snel moet. Ik begrijp niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208407973
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zou voor de Balkenende-strategie gaan. Heel enthousiast doen over een rechtse samenwerking, wat minder tegen salonlinks aanschuren en rechtse stemmen trekken als blijkt dat BBB het niet kan waarmaken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:32:29 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208407976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ze hebben geen alternatief, Schippers is compleet door de mand gevallen. Ze zouden de trein naar Brabant kunnen nemen of te kijken of ze Klaas over kunnen halen.
Met een beetje pech rijdt ie niet meer binnenkort omdat er geen geld meer voor is ten faveure van de massastallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:32:36 #85
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208407979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zonde, CU presenteert zich toch een beetje als het nette alternatief tegenover SGP voor de wat strengere gemeenschap wat betreft geloof.
CU en SGP zijn de laatste jaren toch ook wel duidelijk meer uit elkaar gegroeid. CU wordt steeds wat socialer en progressiever (vergelijkbaar met de kerken van de traditionele CU-achterban) en de SGP zie je juist steeds wat populistischer worden en heel sterk vasthouden aan hun rechts-conservatieve denkbeelden. Vanuit de SGP-achterban hoor je ook steeds vaker dat CU helemaal niet meer christelijk zou zijn.
Er zal vast nog wel verkeer heen en weer zijn, meeste CU- en SGP-stemmers kiezen toch bewust voor een christelijke partij, maar ik denk dat dat de komende jaren toch steeds minder zal worden en CU duidelijk de progressief-christelijke flank bedient en SGP de conservatief-christelijke flank :Y
pi_208407980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef koemleit het volgende:

[..]
Klopt, maar wat voor nut heeft het blijven zitten nog als ze het stikstofbeleid overboord gooien?
Uiteindelijk gaat het om het doorvoeren van je plannen, en niet om het aantal gehaalde zetels natuurlijk. Dat is enkel een middel om je plannen te realiseren.
Maar dit laten vallen is invloed weg en er een conservatievere kamer voor terug kunnen krijgen. Dingen tegen houden of ergens de scherpe randen vanaf halen is ook een resultaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208407981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de schepping beheren, goed zorgen voor de natuur, een kernpunt is voor een christen. Zelfs de boer-sympathisanten en de boeren zelf binnen de partij noemen dat essentieel, dat de natuur wel moet verbeteren en dat dat snel moet. Ik begrijp niet zo goed wat daar niet aan te begrijpen is.
Omdat stikstof weer voor andere soorten natuur zorgt.
pi_208407995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:30 schreef koemleit het volgende:

[..]
Die stikstofplannen kunnen gewoon niet overboord dus ik gok dat ook D66 voor een polderoplossing zal kiezen als het moet. Bijvoorbeeld met een datum in 2035 en al dan niet het schrappen van verplichte onteigening. Al zie ik dat laatste echt niet gebeuren, want dan ga je totaal in tegen het adviesrapport van Remkes.
pi_208408011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Omdat stikstof weer voor andere soorten natuur zorgt.
Nee, dat doet het niet. Gewoon zo onwaar dat het de mogelijkheid tot een discussie opheft.
pi_208408024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die stikstofplannen kunnen gewoon niet overboord dus ik gok dat ook D66 voor een polderoplossing zal kiezen als het moet. Bijvoorbeeld met een datum in 2035 en al dan niet het schrappen van verplichte onteigening. Al zie ik dat laatste echt niet gebeuren, want dan ga je totaal in tegen het adviesrapport van Remkes.
Het is nu vol de druk op Adema, die moet met zo'n geweldig plan komen waar de LTO achter staat dat de provincies niet anders kunnen dan uitvoeren.
pi_208408030
Ik denk dat het grootste probleem wordt de capaciteit van de rechterlijke macht op orde brengen _O-
pi_208408053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is nu vol de druk op Adema, die moet met zo'n geweldig plan komen waar de LTO achter staat dat de provincies niet anders kunnen dan uitvoeren.
Lto is nergens voor als Caroline het niet uit komt
pi_208408065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat doet het niet. Gewoon zo onwaar dat het de mogelijkheid tot een discussie opheft.
https://12ft.io/proxy?q=h(...)Fwww.google.com%252F

Lees dit artikel anders even.
pi_208408067
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is andersom: BBB zit in de zak van de landbouwlobby. De landbouwlobby zit zeker niet in de zak van BBB.
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:38:30 #95
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208408089
quote:

[..]
Lto is nergens voor als FrieslandCampina het niet uit komt
Even aangepast.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:39:14 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208408099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is andersom: BBB zit in de zak van de landbouwlobby. De landbouwlobby zit zeker niet in de zak van BBB.
BBB is de landbouwlobby.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208408107
quote:
Ik lees liever de artikelen van wetenschappers die aangeven dat 90% van de insecten van de Veluwe is verdwenen. Betrouwbaarder dan een column.
pi_208408131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]
BBB is de landbouwlobby.
Nee, de landbouwlobby is veel groter, BBB zit in de zak van een aantal grote veevoer en landbouwgif bedrijven. Andersom hebben die bedrijven met hun machtige lobby echt BBB niet heel erg nodig. Ze zijn nuttig, maar het is niet zo dat de landbouwlobby zich laat sturen door Van der Plas.
pi_208408133
quote:

[..]
In Gelderland lag er toch een door LTO goedgekeurd plan klaar, dan is dat een mooie lakmoesproef of BBB daar in mee gaat :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:44:16 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208408187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de landbouwlobby is veel groter, BBB zit in de zak van een aantal grote veevoer en landbouwgif bedrijven. Andersom hebben die bedrijven met hun machtige lobby echt BBB niet heel erg nodig. Ze zijn nuttig, maar het is niet zo dat de landbouwlobby zich laat sturen door Van der Plas.
Een machtige lobby heeft nu de grootste partij met afstand in de provinciebesturen van 5 provincies en is de grootste in de rest en de EK. Die gaan ze echt niet laten voor wat het is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')