Hier zijn een hoop fortificaties op te zien. Hij heeft een week of twee geleden ook een video gemaakt met satellietanalyse van de stellingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hoelang heeft die strijd dan uiteindelijk geduurd? Dure zege !
Iemand enig idee waar de Oekraïners de volgende versterkingen hebben liggen?
Dank ! Ik geloof dat er na Bakhmut nog wel wat terrein verloren gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier zijn een hoop fortificaties op te zien. Hij heeft een week of twee geleden ook een video gemaakt met satellietanalyse van de stellingen.
http://defensepoliticsasia.com/Ukraine/
En waarom schroeft DE zelf de productie niet omhoog naar 400%?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:57 schreef Ulx het volgende:
Over de mogelijkheid van KMW nieuwe Leopards te bouwen. Ze hebben de mogelijkheid die weer snel op te starten. Er is zelfs genoeg ruimte. Maar ze mogen niet beginnen zonder een vergunning. Die krijgen ze bij orders uiteraard probleemloos. Als het van landen komt die vroeger Leopards hadden maar ze daarna verkocht hebben en wat tanks moeten leasen bijvoorbeeld. Of van Duitsland zelf zelf natuurlijk. Dat geeft ruimte om de huidige actieve tanks weer te exporteren naar Oekraïne. Ook een optie voor de landen die nu nog met A4's zitten die men moet upgraden.
Gelukkig is dat niet zo nauwkeurigquote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dank ! Ik geloof dat er na Bakhmut nog wel wat terrein verloren gaan.
Overigens is de laatste uitweg nu ook in het bereik van het Russische vuur.
En dan? Dan staan er na een maand 60 en dan kunnen wij zeggen Duitsland heeft er nog 60 over stuur die maar?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waarom schroeft DE zelf de productie niet omhoog naar 400%?
KMW kan er 600 per jaar maken, da's ongeveer 2 per dag.
Ik denk dat het feit dat dat niet gebeurt, gewoon bij DE zelf gezocht moet worden. En niet ineens bij andere landen die geen bestellingen plaatsen.
Nee maar als je massaal terug moet trekken over 1 weg is het al rap raak natuurlijk, zeker bij verstoppingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet zo nauwkeurig
Wat moet Duitsland dan doen? 600 tanks bestellen? En dan? Uitdelen? Ik snap je idee niet. Of moet KMW die maar gaan bouwen in de hoop ze kwijt te raken?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
En waarom schroeft DE zelf de productie niet omhoog naar 400%?
KMW kan er 600 per jaar maken, da's ongeveer 2 per dag.
Ik denk dat het feit dat dat niet gebeurt, gewoon bij DE zelf gezocht moet worden. En niet ineens bij andere landen die geen bestellingen plaatsen.
Situatie wordt steeds penibelerquote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dank ! Ik geloof dat er na Bakhmut nog wel wat terrein verloren gaan.
Overigens is de laatste uitweg nu ook in het bereik van het Russische vuur.
Dit is al de zoveelste keer vandaag dat ik deze kaart voorbij zie komen met hetzelfde soort commentaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:14 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Situatie wordt steeds penibeler![]()
[ afbeelding ]
Dat is idd precies het probleem. Niet dat er geen orders zijn ofzo.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dan? Dan staan er na een maand 60 en dan kunnen wij zeggen Duitsland heeft er nog 60 over stuur die maar?
En als NL diegene die we leasen willen verkopen hangen ze op de rem.quote:En Duitsland heeft gelijk als ze zeggen waarom doen we het niet met zijn allen? De landen die willen kunnen best met elkaar zeggen we bestellen er 100 en vervolgens leveren we aan Oekraïne.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat moet Duitsland dan doen? 600 tanks bestellen? En dan? Uitdelen? Ik snap je idee niet. Of moet KMW die maar gaan bouwen in de hoop ze kwijt te raken?
Volgens mij kan je van 2,5 MLD aardig wat tanks kopen?quote:Despite that initial hesitance, Germany has provided significant military support to Ukraine since the start of the war last February. As of November, it had committed ¤2.3 billion ($2.5 billion) in military aid, according to the Kiel Institute for the World Economy.26 Jan 2023
Die 18 leasetanks zijn van Duitsland. Dat ben je met me eens?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is idd precies het probleem. Niet dat er geen orders zijn ofzo.
En geld is het niet hé; als je de bedragen ziet die er over allerhande assen naar oekraine vloeien is die paar miljoen per tank gewoon klein bier.
[..]
En als NL diegene die we leasen willen verkopen hangen ze op de rem.
Het kan ook zijn dat jij mentaal een van gaaltje doet, ben ik nou zo slim, of is de rest nou zo dom - laten we allemaal geld bij elkaar leggen en dan bestellen! - maar je gelooft toch niet echt dat helemaal geen enkele regering van al die steunende partijen daar nog niet over nagedacht heeft?
Dus wie, waar, hangt er nou gewoon op de rem?
Blijkbaar hadden ze dus in de afgelopen 6 maanden dat ze er over aan het discussiëren waren er ook al 300 kunnen maken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die 18 leasetanks zijn van Duitsland. Dat ben je met me eens?
Vind je dat Duitsland hun tankmacht verder moet verzwakken? Ja of nee?
Als Nederland die bestelling had geplaatst misschien wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden ze dus in de afgelopen 6 maanden dat ze er over aan het discussiëren waren er ook al 360 kunnen maken.
Wat was de afstand van het front naar die fabriek?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Wordt Bachmoet Azov staal afslachting 2.0? Als ze zo'n pocket helemaal afsluiten kunnen ze nergens heen. Doodeng als je ineens weet dat je geen kant op kan.
Haha, dat van Gaaltje doe ik wel eens ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is idd precies het probleem. Niet dat er geen orders zijn ofzo.
En geld is het niet hé; als je de bedragen ziet die er over allerhande assen naar oekraine vloeien is die paar miljoen per tank gewoon klein bier.
[..]
En als NL diegene die we leasen willen verkopen hangen ze op de rem.
Het kan ook zijn dat jij mentaal een van gaaltje doet, ben ik nou zo slim, of is de rest nou zo dom - laten we allemaal geld bij elkaar leggen en dan bestellen! - maar je gelooft toch niet echt dat helemaal geen enkele regering van al die steunende partijen daar nog niet over nagedacht heeft?
Dus wie, waar, hangt er nou gewoon op de rem?
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die 18 leasetanks zijn van Duitsland. Dat ben je met me eens?
Vind je dat Duitsland hun tankmacht verder moet verzwakken? Ja of nee?
Hij lijkt mij redelijk voor de hand liggend dat als wij er 18 doneren, er daar vervanging voor besteld zou worden.quote:En als je vind dat Duitsland dan maar nieuwe moet bestellen, zodat Nederland die tanks kan doneren, waarom moet Nederland dan niet gewoon nieuwe kopen?
En wie betaalt die vervanging?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Hij lijkt mij redelijk voor de hand liggend dat als wij er 18 doneren, er daar vervanging voor besteld zou worden.
Ik herhaal mezelf:quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:17 schreef ExTec het volgende:
Dus als NL er 18 had besteld, had DE vanzelf de productie volledig opgeschaald.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Nederland die bestelling had geplaatst misschien wel.
Geef nou gewoon een antwoord op de vraag. Wie gaat de vervanging van die 18 Leopard A6's betalen?quote:
Nee, als Nederland er 360 had besteld. Dat aantal noemde zalkc.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus als NL er 18 had besteld, had DE vanzelf de productie volledig opgeschaald.
Leuk dat verhaal maar dat gaat niet gebeuren. Dan wordt het een kernoorlog tussen China en Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:00 schreef slashdotter3 het volgende:
RealLifeLore heeft weer eens een meesterwerk opgeleverd, echt een pareltje
quote:
Die 18 worden wel actief gebruikt, dus ik weet niet in hoeverre dat een optie is. Ik heb één van de uniformen al horen zeggen dat van de 18 er misschien 2 tot 4 gemist kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Hij lijkt mij redelijk voor de hand liggend dat als wij er 18 doneren, er daar vervanging voor besteld zou worden.
Van deze 5 miljard?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef nou gewoon een antwoord op de vraag. Wie gaat de vervanging van die 18 Leopard A6's betalen?
Deze kaart is nog niet gepost in dit topic vandaag.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is al de zoveelste keer vandaag dat ik deze kaart voorbij zie komen met hetzelfde soort commentaar.
Duitsland wil 100 miljard investeren direct en de jaarlijkse uitgaven verhogen. 18 tanks kosten zo'n 150 miljoen, heb je nog 99,85 miljard over.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef nou gewoon een antwoord op de vraag. Wie gaat de vervanging van die 18 Leopard A6's betalen?
Precies.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, als Nederland er 360 had besteld. Dat aantal noemde zalkc.
Ik had het niet over dat Nederland er 300 had besteld, jij vroeg of Duitsland zichzelf verder moest verzwakken. Duitsland wil al de richting op van het uitbreiden van het eigen leger, dan hadden ze wat mij betreft al wel de productie mogen opstarten.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, als Nederland er 360 had besteld. Dat aantal noemde zalkc.
En wat krijgt Duitsland voor die 18 A6's terug? Zijn die nog te leveren? Zo niet, is het handig om een gemengde eenheid Leopard A6/A7+ te hebben? Of dwing je dan een voortijdige upgrade A6-A7+ af bij de partner? En dat is een upgrade die minder haast heeft dan andere zaken. De A6 voldoet nog prima op dit moment.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die 18 worden wel actief gebruikt, dus ik weet niet in hoeverre dat een optie is. Ik heb één van de uniformen al horen zeggen dat van de 18 er misschien 2 tot 4 gemist kunnen worden.
Ook denk ik dat Ulx bedoelt dat NL helemaal niet officieel om die tanks heeft verzocht.
Zal daar ook nog wel gevoelig ligggenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:41 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik had het niet over dat Nederland er 300 had besteld, jij vroeg of Duitsland zichzelf verder moest verzwakken. Duitsland wil al de richting op van het uitbreiden van het eigen leger, dan hadden ze wat mij betreft al wel de productie mogen opstarten.
Het lijkt me voor de hand liggend dat als NL tanks koopt, weg geeft, nieuwe wil, NL ook betaald voor die nieuwe tanks.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nederland heeft ook gezegd de uitgaven te verhogen. 150 miljoen is een schijntje.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Duitsland wil 100 miljard investeren direct en de jaarlijkse uitgaven verhogen. 18 tanks kosten zo'n 150 miljoen, heb je nog 99,85 miljard over.
Eigenlijk zeg je laat Duitsland Oekraïne maar van tanks voorzien en dan zien we daarna wel wie die kosten gaat delen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de hand liggend dat als NL tanks koopt, weg geeft, nieuwe wil, NL ook betaald voor die nieuwe tanks.
Dus de vlieger dat het arme DE z'n productie niet aanzwengelt omdat anders de ons ben zuunig NL'er ineens gratis tanks zouden moeten krijgen (?) gaat echt niet op.
Daar komt het wel op neer. Met als bijkomend voordeel dat Nederland dan goede sier kan maken met een donatie van 18 Leopards 2A6's aan Oekraïne.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je laat Duitsland Oekraïne maar van tanks voorzien en dan zien we daarna wel wie die kosten gaat delen?
Ik snap niet hoe je dat uit mijn antwoord op de vraag: als wij nieuwe tanks nodig hebben, wie gaat dat dan betalen? - haalt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
Eigenlijk zeg je laat Duitsland Oekraïne maar van tanks voorzien en dan zien we daarna wel wie die kosten gaat delen?
Rusland trekt zich terug uit heel Oekraine.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:52 schreef capricia het volgende:
Wat gaan volgens jullie / ons de voorwaarden zijn waarop er onderhandeld kan gaan worden?
Waarover?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:52 schreef capricia het volgende:
Wat gaan volgens jullie / ons de voorwaarden zijn waarop er onderhandeld kan gaan worden?
tank kost 5 000.000quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat uit mijn antwoord op de vraag: als wij nieuwe tanks nodig hebben, wie gaat dat dan betalen? - haalt.
Een Leopard2 kost een miljoen of 8-9.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tank kost 5 000.000
alleen het stikstof budget is al 24 miljard
100 tanks kosten 0,5 miljard
Ik haal dat uit je algemene houding.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat uit mijn antwoord op de vraag: als wij nieuwe tanks nodig hebben, wie gaat dat dan betalen? - haalt.
En in realiteit zijn ze voor DE zelf goedkoper. Want alle belastingen in het productie proces vloeien terug in de DE schatkist.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tank kost 5 000.000
nee, de K2 kost 8 miljoen , dat is de duurste tank ter wereldquote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een Leopard2 kost een miljoen of 8-9.
Dit en dan het liefst niet alleen Nederland, maar Nederland in samenwerking met de rest van de wij willen schenken club.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:54 schreef Ulx het volgende:
Nederland moet zelf gewoon Leopards bestellen. Dan gaat de vergunning komen. Intentiecontract maken, boeteclausule erbij zodat KMW veilig de benodigde investeringen kan doen zonder dat ze de sjaak zijn als het feest niet doorgaat. En gaan. Dan heb je wat om met Duitsland over te onderhandelen.
Niet reëel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rusland trekt zich terug uit heel Oekraine.
Of je onderhandelt, of je hebt F16s nodig. Beide is niet zinvol.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Advocaat van de duivel even hier 😈.
'Je krijgt alleen F16s als je gaat onderhandelen.'
Wat moet je dan doen?
Niet reëel.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
Waarom niet reeel? Dit is de voorwaarde die Zelensky stelt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
Doorvechten. Wat ga je dan doen als degene die die eis stelt? Poetin helpen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
Zelfs Muskquote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is al de zoveelste keer vandaag dat ik deze kaart voorbij zie komen met hetzelfde soort commentaar.
En dan moet je het hele gebeuren erom heen nog rekenen, logistiek, bergingszaken, reserve onderdelen en de munitie moet ook nog ergens vandaan komen en blijven komen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tank kost 5 000.000
herstel vertrouwen slavernijverleden kost 2,6 miljard
Open nederland kostte 1,2 miljard
https://www.bnnvara.nl/jo(...)e-sneltest-stichting
Je moet niet denken in problemen. Dit fixen we welquote:Op woensdag 1 maart 2023 00:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En dan moet je het hele gebeuren erom heen nog rekenen, logistiek, bergingszaken, reserve onderdelen en de munitie moet ook nog ergens vandaan komen en blijven komen.
Niet mee eens. Je hebt juist ook na onderhandelingen zekerheid nodig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of je onderhandelt, of je hebt F16s nodig. Beide is niet zinvol.
With great power comes great responsibility - die oom van spiderman.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik haal dat uit je algemene houding.
Jij denkt dat het westen en de VS hem zo lang gaat steunen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom niet reeel? Dit is de voorwaarde die Zelensky stelt.
We hebben het nu over kosten en verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet niet denken in problemen. Dit fixen we wel
Ah, zo bedoel je. Ik denk dat er na onderhandelingen sowieso NAVO-bescherming zal volgen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens. Je hebt juist ook na onderhandelingen zekerheid nodig.
Je weet dat Putin wil dat Oekraïne juist de wapens ontnomen wordt?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet mee eens. Je hebt juist ook na onderhandelingen zekerheid nodig.
Ik val in herhaling, maar; God, laten we hopen dat men enigszins fatsoenlijk terug kan trekken !quote:
Gaan ze dan ook voor Oekraïne de onderhandelingseisen bepalen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
In het VK om Tornado's gaan vragen. In Zweden om Gripen en in Frankrijk om Rafale.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
Als de VS niet meer zouden sponsoren, dan is het over.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
In het VK om Tornado's gaan vragen. In Zweden om Gripen en in Frankrijk om Rafale.
En bedenk dat alle 3 deze opties gefloat zijn door de 3 resp. landen.
Juist.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de VS niet meer zouden sponsoren, dan is het over.
Als, als...ik zie die steun niet zomaar opdrogen momenteel. Ja, er zijn die Trump adepten zoals MTG en Gaetz die tegen zijn, maar dat is vooralsnog een (schreeuwende) minderheid. Alle tot nu toe geleverde en toegezegde steun is bilateraal goedgekeurd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de VS niet meer zouden sponsoren, dan is het over.
Ja hoor. Dat doen ze al een jaar. Waarom zou je daarmee stoppen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het westen en de VS hem zo lang gaat steunen?
Het is voor mij een vraag.
Klopt. Scholz blijft moeilijk doen. Hij kan ook zeggen: "We gaan de productie opschroeven en voor 1,5 miljard aan tanks maken, wie deelt mee in de kosten?"quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We hebben het nu over kosten en verantwoordelijkheid.
Het grote commentaar is dat dat “fixen” niet gebeurt toch?
In mijn optiek gaat het commentaar wel ietwat te snel door dat makkelijke denken.
De basis is ook niet moeilijk, de politiek eromheen vaak wel.
Onderhandelen en er niet uitkomen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet reëel.
Wat moet je dan doen?
Oekraïne hoeft niets te geven. De onderhandelingspositie die de VS aan Oekraïne geeft is: "Beste Poetin, Je hebt 2 keuzes: je trekt je terug uit HEEL Oekraïne of je we schieten je eruit."quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En de VS is duidelijk. Ze willen Oekraine een goede uitgangspositie geven voor onderhandelingen.
'onderhandelingen'
Dus Oekraine moet iets geven.
En daarna lijken ze pas uitzicht te hebben op F16's.
Grondgebied afstaan is geen optie, want dan staan de Russen er gewoon over een paar jaar weer. Bovendien, als je een akkoord sluit moet je ook bereid zijn om de naleving ervan desnoods militair af te dwingen, en dat is precies wat we nu uit de weg gaan uit broekjepoeperij voor Rusland.quote:Op woensdag 1 maart 2023 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En de VS is duidelijk. Ze willen Oekraine een goede uitgangspositie geven voor onderhandelingen.
'onderhandelingen'
Dus Oekraine moet iets geven.
En daarna lijken ze pas uitzicht te hebben op F16's.
Waarmee ik maar wil zeggen: Rusland moet terug in z’n hok worden geschopt. Als je nu gaat onderhandelen zullen zij dat als zwakte van het Westen zien en beloon je hun agressie. De kans is levensgroot dat een militaire confrontatie tussen het Westen en Rusland er dan op een later moment alsnog komt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grondgebied afstaan is geen optie, want dan staan de Russen er gewoon over een paar jaar weer. Bovendien, als je een akkoord sluit moet je ook bereid zijn om de naleving ervan desnoods militair af te dwingen, en dat is precies wat we nu uit de weg gaan uit broekjepoeperij voor Rusland.
1. Alle Russen per direct uit UA
2. Terug naar de grenzen van 1991
3. Alle ontvoerde kinderen terug
Dat lijkt me voor Oekraïne rock bottom. Daarna kunnen ze onderhandelen over veiligheidsgaranties en herstelbetalingen. Op dit moment is het Rusland dat aan al z’n eisen blijft vasthouden. Dat is geen onderhandelen maar capitulatie eisen.
Een akkoord zal hoogstens gepaard gaan met enige schadevergoeding maar betekent ook terugkerende normalisatie van verhoudingen (sancties zullen worden opgeheven) en bestendiging van de opschuiving van de grens. In principe zeg je dan: "Het is niet anders, slim gespeeld Poetin, had je ons mooi tuk".quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarmee ik maar wil zeggen: Rusland moet terug in z’n hok worden geschopt. Als je nu gaat onderhandelen zullen zij dat als zwakte van het Westen zien en beloon je hun agressie. De kans is levensgroot dat een militaire confrontatie tussen het Westen en Rusland er dan op een later moment alsnog komt.
Die gaat er sowieso wel komen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarmee ik maar wil zeggen: Rusland moet terug in z’n hok worden geschopt. Als je nu gaat onderhandelen zullen zij dat als zwakte van het Westen zien en beloon je hun agressie. De kans is levensgroot dat een militaire confrontatie tussen het Westen en Rusland er dan op een later moment alsnog komt.
Dat besef leeft, getuige de veel te milde sancties, helaas nog niet (voldoende) bij westerse politici.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een akkoord zal hoogstens gepaard gaan met enige schadevergoeding maar betekent ook terugkerende normalisatie van verhoudingen (sancties zullen worden opgeheven) en bestendiging van de opschuiving van de grens. In principe zeg je dan: "Het is niet anders, slim gespeeld Poetin, had je ons mooi tuk".
Onderhandelingen zullen eigenlijk alleen kunnen na een grootschalig vloeien van Russisch burgerbloed.
Gebruik gewoon even je zoekmachine voordat je onzin uitkraamt. Het is echt makkelijk tegenwoordig.quote:
Dit is wat de orcs taktiek is. Maar blijven beuken op de deuren want op een gegeven moment breekt het wel. Als een druppelende kraan die een steen rustig maar doeltreffend uithakt met iedere druppel.quote:
Compleet lulverhaal.quote:Op woensdag 1 maart 2023 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De VS trekt de markering van de grote vliegtuigen af. Oorzaak/reden is een beetje onduidelijk (mogelijk China, de ander heeft het wel over dit conflict) maar al met al wel weer een klein stapje in oplopende spanningen.
Het probleem is dat er bij de komende tegenaanval -Oekraïne bouwt nu een modern uitgeruste en goed getrainde troepenmacht op- dan niet veel is om die te stoppen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wat de orcs taktiek is. Maar blijven beuken op de deuren want op een gegeven moment breekt het wel. Als een druppelende kraan die een steen rustig maar doeltreffend uithakt met iedere druppel.
Er is toch genoeg kanonnenvoer.
Die sturen ze volgende weekquote:Op woensdag 1 maart 2023 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik las 'Skynet'
Bekend van:
[ afbeelding ]
Dat lijkt vooralsnog niet heel erg te lukken. Heb je nagedacht wat er moet gebeuren als Rusland gaat winnen? Gaan we dan Nederlandse militairen sturen? Ga jij naar het front? Wat moet er dan gebeuren?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Waarmee ik maar wil zeggen: Rusland moet terug in z’n hok worden geschopt.
Waarom gooien Apple en Google niet hun (mobiele) besturingssystemen dicht voor iedereen in Rusland? Waarom niet een totaal boycot?quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:53 schreef spicymchaggis het volgende:
Dat besef leeft, getuige de veel te milde sancties,
Zo weinig geduld.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:59 schreef zoost het volgende:
Dat lijkt vooralsnog niet heel erg te lukken.
Definieer "winnen". Als Rusland op een één of andere manier het toch voor elkaar krijgt om heel Oekraïne te overlopen dan moet je bijna wel zelf militair ingrijpen. Al is het alleen maar om het materieel wat we gestuurd hebben veilig te stellen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat lijkt vooralsnog niet heel erg te lukken. Heb je nagedacht wat er moet gebeuren als Rusland gaat winnen? Gaan we dan Nederlandse militairen sturen? Ga jij naar het front? Wat moet er dan gebeuren?
Het is al bijzonder dat Oekraine niet onder de voet werd gelopen. Het heeft er wellicht mee te maken dat het toch oude Sovjets zijn die weten wat vechten is. De Staat was goed voorbereid, had de noodzakelijke wetgeving en plannen klaarstaan om de invasie af te slaan. Er zijn heel weinig landen die zo goed georganiseerd kunnen blijven tijdens een invasie. In bananenrepublieken als Irak of Afghanistan moesten ze al snel overstappen op een guerilla-oorlog omdat er geen sterk centraal gezag was om de verdediging te organiseren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zo weinig geduld.
Oorlogen duren nu eenmaal jaren, niet 1,5 uur zoals een film.
Het gaat gepaard met zoveel verdriet en leed. Terwijl je waarschijnlijk toch hetzelfde eindresultaat krijgt (onderhandelingen). De kans dat alle Russen Ukraine uit worden geschopt (incl. Krim) acht ik bijzonder klein (<30% waarschijnlijk).quote:
Winnen, als in "niet verliezen", ze blijven dus waar ze zitten.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Definieer "winnen". Als Rusland op een één of andere manier het toch voor elkaar krijgt om heel Oekraïne te overlopen dan moet je bijna wel zelf militair ingrijpen. Al is het alleen maar om het materieel wat we gestuurd hebben veilig te stellen.
De "oude Sovjets" zijn juist de mensen die binnenvielen. De Oekraïnse strijdkrachten zijn juist wel met de tijd meegegaan en daardoor faalden de oude Sovjets met hun oude sovjettacttieken juist hard.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is al bijzonder dat Oekraine niet onder de voet werd gelopen. Het heeft er wellicht mee te maken dat het toch oude Sovjets zijn die weten wat vechten is. De Staat was goed voorbereid, had de noodzakelijke wetgeving en plannen klaarstaan om de invasie af te slaan. Er zijn heel weinig landen die zo goed georganiseerd kunnen blijven tijdens een invasie. In bananenrepublieken als Irak of Afghanistan moesten ze al snel overstappen op een guerilla-oorlog omdat er geen sterk centraal gezag was om de verdediging te organiseren.
Dat zal voor Rusland ook niet genoeg zijn, dus de kans dat de oorlog eindigt met de grenzen van nu is bijzonder klein. Of ze moeten opeens accepteren dat de geannexeerde provincies kleiner zijn dan voorheen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Winnen, als in "niet verliezen", ze blijven dus waar ze zitten.
Winnen betekent voor Rusland de Krim, Donbas en Luhansk erkend krijgen als Russisch territorium.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat zal voor Rusland ook niet genoeg zijn, dus de kans dat de oorlog eindigt met de grenzen van nu is bijzonder klein. Of ze moeten opeens accepteren dat de geannexeerde provincies kleiner zijn dan voorheen.
Maar ge-genocideerd worden, gaat ook gepaard met verdriet en leed. Zie:quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Het gaat gepaard met zoveel verdriet en leed. Terwijl je waarschijnlijk toch hetzelfde eindresultaat krijgt (onderhandelingen). De kans dat alle Russen Ukraine uit worden geschopt (incl. Krim) acht ik bijzonder klein (<30% waarschijnlijk).
Daarom aanslagen plegen op soft targets in Rusland. Metrostrations e.d.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:09 schreef zoost het volgende:
[..]
Het gaat gepaard met zoveel verdriet en leed. Terwijl je waarschijnlijk toch hetzelfde eindresultaat krijgt (onderhandelingen). De kans dat alle Russen Ukraine uit worden geschopt (incl. Krim) acht ik bijzonder klein (<30% waarschijnlijk).
quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom aanslagen plegen op soft targets in Rusland. Metrostrations e.d.
En ik ben het overigens niet perse met je oneens....quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarom aanslagen plegen op soft targets in Rusland. Metrostrations e.d.
Ja, bijkomend voordeel is inderdaad dat de escalatieangsthazen het in de broek doen van angst, maar de Russen moeten gewoon voelen wat oorlog is. Zij willen oorlog, prima, maar dan ervaren ze zelf ook maar wat het is. Het zou heel mooi zijn als Oekraine eens op die manier van zich af zou bijten.quote:
quote:
Eh, eens.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, bijkomend voordeel is inderdaad dat de escalatieangsthazen het in de broek doen van angst, maar de Russen moeten gewoon voelen wat oorlog is. Zij willen oorlog, prima, maar dan ervaren ze zelf ook maar wat het is. Het zou heel mooi zijn als Oekraine eens op die manier van zich af zou bijten.
* zonder dat de ontstekingen er in zijn geschroefd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:37 schreef oheng het volgende:
Even wat lichters: Oekrainsche leger laadt voorzichtig een nieuwe partij landmijnen uit.
In het scenario dat Oekraïne militair wordt verslagen, zou dat voor het Westen een enorme afgang zijn en daarbij een godvergeten schande, aangezien dat zou betekenen dat door ons eeuwige overleggen, op eieren lopen en broekenpoepen uit angst voor “eskalaasie!!!1”, en niet meteen het noodzakelijke wapentuig te leveren, we te laf zijn geweest om adequaat in te grijpen en oorlogsmisdaden en genocide in onze achtertuin te stoppen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 09:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat lijkt vooralsnog niet heel erg te lukken. Heb je nagedacht wat er moet gebeuren als Rusland gaat winnen? Gaan we dan Nederlandse militairen sturen? Ga jij naar het front? Wat moet er dan gebeuren?
Srebrenica in het kwadraatquote:Op woensdag 1 maart 2023 10:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het scenario dat Oekraïne militair wordt verslagen, zou dat voor het Westen een enorme afgang zijn en daarbij een godvergeten schande, aangezien dat zou betekenen dat door ons eeuwige overleggen, op eieren lopen en broekenpoepen uit angst voor “eskalaasie!!!1”, en niet meteen het noodzakelijke wapentuig te leveren, we te laf zijn geweest om adequaat in te grijpen en oorlogsmisdaden en genocide in onze achtertuin te stoppen.
En daarom zal het denk ik ook dus nooit gebeuren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het scenario dat Oekraïne militair wordt verslagen, zou dat voor het Westen een enorme afgang zijn en daarbij een godvergeten schande, aangezien dat zou betekenen dat door ons eeuwige overleggen, op eieren lopen en broekenpoepen uit angst voor “eskalaasie!!!1”, en niet meteen het noodzakelijke wapentuig te leveren, we te laf zijn geweest om adequaat in te grijpen en oorlogsmisdaden en genocide in onze achtertuin te stoppen.
Dat is,terecht, geen info die gedeeld wordt door Oekraïne.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoeveel troepen zitten er eigenlijk nog in Bakhmut?
Dat snap ik maar wat zijn de schattingen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is,terecht, geen info die gedeeld wordt door Oekraïne.
Ik heb werkelijk geen flauw idee.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik maar wat zijn de schattingen?
Las 20000-30000. Omsingeling zou wel heel dramatische gevolgen kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Meestal bevestigd de VS of het VK een tijdje later wel dat het enigszins klopt. Tot op heden altijd gebeurt.quote:
Dat is sowieso het grootste verschil volgens mij. In Oekraïne lagen voor elk scenario de plannen klaar en wist iedereen wat hij moest doen. In Rusland wist zelfs minister Lavrov op 23 februari nog niet wat op 24 februari het plan was…quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De "oude Sovjets" zijn juist de mensen die binnenvielen. De Oekraïnse strijdkrachten zijn juist wel met de tijd meegegaan en daardoor faalden de oude Sovjets met hun oude sovjettacttieken juist hard.
Tevens lagen er in Oekraïne ook al plannen klaar voor een guerillaoorlog; weet je nog hoe men een jaar geleden nog geweren aan het uitdelen was aan de bevolking?
Het zijn uiteraard weer de afgelegen regio's die het meeste kanonnenvoer moeten sturen.quote:
Dat aantal tanks is de helft van wat bijv. Oryx aangeeft. Ik snap dat niet alles visueel is bevestigd,maar als deze aantallen kloppen zou Rusland alle tanks ongeveer hebben verloren. Er werd aangegeven dat ze ongeveer 3000 actieve/beschikbare tanks hadden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meestal bevestigd de VS of het VK een tijdje later wel dat het enigszins klopt. Tot op heden altijd gebeurt.
Die 150k is uitgeschakelde soldaten. Dus dood, gewond, gevangen vermisten zullen de Oekraïners wel niet weten. Voor de rest moet je het ook vooral zien als schattingen. Maar Rusland is niet voor niks aan het mobiliseren en oude tanks aan het gebruiken. Dus de verliezen zijn behoorlijk groot.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:18 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat aantal tanks is de helft van wat bijv. Oryx aangeeft. Ik snap dat niet alles visueel is bevestigd,maar als deze aantallen kloppen zou Rusland alle tanks ongeveer hebben verloren. Er werd aangegeven dat ze ongeveer 3000 actieve/beschikbare tanks hadden.
Plus het aantal overleden soldaten kan niet echt kloppen als je logisch nadenkt. Dat zou betekenen dat alle soldaten die aan de oorlog begonnen ongeveer dood of gewond zijn (het aantal opgegeven liquidated personeel van 150k keer 2 is al 300k). En dan is een factor 2 om de gewonden te berekenen nog conservatief.
Klopt, maar 150K is vergeleken met de Tweede Wereldoorlog (9 miljoen Sovjet-doden) nog peanuts dus de Russen blijven gewoon doormobiliseren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die 150k is uitgeschakelde soldaten. Dus dood, gewond, gevangen vermisten zullen de Oekraïners wel niet weten. Voor de rest moet je het ook vooral zien als schattingen. Maar Rusland is niet voor niks aan het mobiliseren en oude tanks aan het gebruiken. Dus de verliezen zijn behoorlijk groot.
Alleen was dat een compleet andere tijd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt, maar 150K is vergeleken met de Tweede Wereldoorlog (9 miljoen Sovjet-doden) nog peanuts dus de Russen blijven gewoon doormobiliseren.
Deels, een dictatuur blijft een dictatuur.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen was dat een compleet andere tijd.
If a situation is already bad, politicians tend to make it even worsequote:Op woensdag 1 maart 2023 10:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het leger van de Sovjet-Unie bestond voor het grootste gedeelte uit soldaten van gebieden die nu niet meer in handen zijn van de Russen. Nu zie je ook weer dat Rusland vooral mobiliseert in de gebieden met etnische minderheden. Daar zijn genoeg bronnen van gedeeld in deze topic-reeks. Daarnaast heeft Rusland een enorm vergrijzingsprobleem hetzelfde als wij in het westen en daarnaast zorgt alcoholproblemen ook ervoor dat ze niet iedereen op kunnen roepen (niet fit genoeg om te vechten). Ook moet het land nog iets van draaien daar heb je ook mensen voor nodig en mensen die je mobiliseert moet je ook nog iets van training geven, uitrusting een wapen en zorgen dat ze niet gaan muiten. Dan hebben we het nog niet eens over de maatschappelijke onrusten die het geeft wat bij de vorige mobilisatieronde wel is gebeurd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Deels, een dictatuur blijft een dictatuur.
In Bakhmut zitten nu de 241e TDF , 93e mech brigade, Free Russia regiment. (onderdeel vd TDF), en nog wat security eenheden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoeveel troepen zitten er eigenlijk nog in Bakhmut?
Lijkt me ook verstandig om matige troepen daar achter te houden en de betere eenheden alvast te evacueren voor het volgende gevecht. Desondanks zonde dat er toch een kesseltje gevormd lijkt en er wel weer onnodig Oekraïense troepen verloren gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:51 schreef oheng het volgende:
[..]
In Bakhmut zitten nu de 241e TDF , 93e mech brigade, Free Russia regiment. (onderdeel vd TDF), en nog wat security eenheden.
Ik gok dus iets van "een paar duizend". Maar je ziet aan de opmaak van de eenheden (zie de inzet van de TDF, Territorial Defense Force) dat Oekraine niet bijster veel moeite doet om Bakhmut te behouden.
Bron.
Ben je nu serieus of ben je aan het trollen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Oheng Interessant trouwens wel hoe dicht Odessa eigenlijk nog binnen het bereik van Russische troepen ligt.
Als de Russen dat zouden proberen grijpt het Westen in.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Oheng Interessant trouwens wel hoe dicht Odessa eigenlijk nog binnen het bereik van Russische troepen ligt.
Ruuuustaaggghhhquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:58 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ben je nu serieus of ben je aan het trollen?
Hoedatzo?quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:18 schreef Mansjester het volgende:
Dat aantal tanks is de helft van wat bijv. Oryx aangeeft.
Niet onlogisch.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:51 schreef oheng het volgende:
Ik gok dus iets van "een paar duizend". Maar je ziet aan de opmaak van de eenheden (zie de inzet van de TDF, Territorial Defense Force) dat Oekraine niet bijster veel moeite doet om Bakhmut te behouden.
Dat laatste ging het me vooral om en zou Rusland daar troepen opbouwen voor en landing in Odessa (als ze dat al kunnen met de huidige staat van hun zwarte zee vloot en wat militair gezien de moeilijkste operaties zijn) is het prijs schieten voor Himars.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Ruuuustaaggghhh
Het klopt wel dat dat schiereiland dichtbij Odessa is. Hemelsbreed is bezet gebied slechts 35 km bij Odessa vandaan.
Helaas voor de russen hebben ze daar niet veel aan.
In geval over water een klusje voor de harpoons.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat laatste ging het me vooral om en zou Rusland daar troepen opbouwen voor en landing in Odessa (als ze dat al kunnen met de huidige staat van hun zwarte zee vloot en wat militair gezien de moeilijkste operaties zijn) is het prijs schieten voor Himars.
Misschien klopte dat cijfer niet? Net zoals dat al maanden gezegd wordt dat Rusland bijna geen munitie heeft. Toch blijven ze doorgaan.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:18 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat aantal tanks is de helft van wat bijv. Oryx aangeeft. Ik snap dat niet alles visueel is bevestigd,maar als deze aantallen kloppen zou Rusland alle tanks ongeveer hebben verloren. Er werd aangegeven dat ze ongeveer 3000 actieve/beschikbare tanks hadden.
Plus het aantal overleden soldaten kan niet echt kloppen als je logisch nadenkt. Dat zou betekenen dat alle soldaten die aan de oorlog begonnen ongeveer dood of gewond zijn (het aantal opgegeven liquidated personeel van 150k keer 2 is al 300k). En dan is een factor 2 om de gewonden te berekenen nog conservatief.
De oorlog naar de Russen thuis brengen zou inderdaad een meer dan prima ontwikkeling zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2023 10:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, bijkomend voordeel is inderdaad dat de escalatieangsthazen het in de broek doen van angst, maar de Russen moeten gewoon voelen wat oorlog is. Zij willen oorlog, prima, maar dan ervaren ze zelf ook maar wat het is. Het zou heel mooi zijn als Oekraine eens op die manier van zich af zou bijten.
De etnische Russen creëeren, door het inzetten van de veelal Aziatische bevolking van de verschillende deelrepublieken, de ideale omstandigheden in hun samenleving voor een etnische zuivering op henzelf.quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het zijn uiteraard weer de afgelegen regio's die het meeste kanonnenvoer moeten sturen.
Artillerie munitie is schaars. Op is het nooit want aan de achterkant wordt er geproduceerd. En zoiets als geweer munitie, dat gaat nooit op.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:21 schreef Party_P het volgende:
[..]
Misschien klopte dat cijfer niet? Net zoals dat al maanden gezegd wordt dat Rusland bijna geen munitie heeft. Toch blijven ze doorgaan.
Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 13:21 schreef Party_P het volgende:
[..]
Misschien klopte dat cijfer niet? Net zoals dat al maanden gezegd wordt dat Rusland bijna geen munitie heeft. Toch blijven ze doorgaan.
Mooi. Beter verdubbelen we de West Europese steun.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.
Die van de Oekraïners worden amper genoemd.
Alles om de war-effort op peil te houden in West Europa.
"The last public Biden administration estimate of casualties came last November, when Gen. Mark A. Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, said that more than 100,000 troops on each side had been killed and wounded since the war began."quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.
Die van de Oekraïners worden amper genoemd.
Alles om de war-effort op peil te houden in West Europa.
I WaNtEd To StAy NeUtRaLquote:
Hier op fok werd het uit zijn verband gerukte verhaal natuurlijk ook weer gretig gedeeld door de usual usefull idiots.quote:
En dan nu de kant kiezen van het land dat al maandenlang dreigt met een kernoorlog. Vreemd.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
I WaNtEd To StAy NeUtRaL
Ondertussen staat zijn twitter account vol met al het gebruikelijke wappie geblaat.
Maar wat heb je aan bronnen, als je als rechtgeaarde "onafhankelijke denker" ook je onderbuik kan raadplegen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:07 schreef Simmertje het volgende:
Misschien eens goed om niet alleen maar van je onderbuikgevoel uit te gaan. Vaak genoeg in de media benoemd dat de verliezen aan beide kanten net zo hoog zijn.
Allemaal dingen die wij niet snappen van een afstandje, maar er zal vast een plan gemaakt zijn achter de schermen. Misschien de Russen zoveel mogelijk bezighouden tot de grond droog is en al het materiaal uit het westen is gearriveerd. Maar ook dat is gissen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:41 schreef Paganitzu het volgende:
Snap de situatie in Bakhmut niet. Waarom nu versterkingen leveren?
Enige reden waarom het logisch is, is als ze de Russen maximaal bezig willen houden om vervolgens tegelijkertijd ergens anders toe te slaan.
Andere mogelijke reden is dat er daadwerkelijk 20k mensen nog in Bakhmut zitten en ze diep in de shit zitten.
Of het is gewoon een misleidingsactie, er komt veel onjuist nieuws de laatste tijd.
Verwacht snel een massale tegenaanval van Ukraine.
Als er echt 20k man nog in Bakhmut zitten dan mogen ze de commandant wel ontslaan want de VS had meer dan een maand geleden al aanbevolen om te evacueren.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:41 schreef Paganitzu het volgende:
Andere mogelijke reden is dat er daadwerkelijk 20k mensen nog in Bakhmut zitten en ze diep in de shit zitten.
Tanks in een (platgeschoten of niet) stad is niet echt handig.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als er echt 20k man nog in Bakhmut zitten dan mogen ze de commandant wel ontslaan want de VS had meer dan een maand geleden al aanbevolen om te evacueren.
Geef de Russen Bakhmut en pak dat gebied in mei weer terug terwijl je ze platwalst met 200 tanks
Maar rus houd niet ineens op met doen wat ze doen, als je oprot uit bakhmut, natuurlijk.quote:
Links van Bakhmut zit een hoger gelegen gebied die beter te verdedigen is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar rus houd niet ineens op met doen wat ze doen, als je oprot uit bakhmut, natuurlijk.
Je zal ergens met ze moeten matten, kun je het net zo goed doen in een insignificant gat als bakhmut.
Mochten ze terugtrekken kun je versterkingen goed gebruiken, om de omsingeling tegen te gaan en om de Russen te dwingen dekking te houden als de troepen in beweging zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:41 schreef Paganitzu het volgende:
Enige reden waarom het logisch is, is als ze de Russen maximaal bezig willen houden om vervolgens tegelijkertijd ergens anders toe te slaan.
Of het is gewoon een misleidingsactie, er komt veel onjuist nieuws de laatste tijd.
Vind rus helemaal niet erg. Ze sturen er gewoon nog wat gevangenissen en minderheden op af.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Links van Bakhmut zit een hoger gelegen gebied die beter te verdedigen is.
klein stukkie:quote:In an Epic Battle of Tanks, Russia Was Routed, Repeating Earlier Mistakes
A three-week fight in the town of Vuhledar in southern Ukraine produced what Ukrainian officials say was the biggest tank battle of the war so far, and a stinging setback for the Russians.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nytimes.com/2(...)jO2YQ&smid=url-share
Gifted articleHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Wat is open? Je mag aannemen dat de Oekraïners ze op gaan vangen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
Probleem van Bakhmut kwijtraken is wel dat de weg naar de stadjes ten westen daarvan, Sloviansk Kramatorsk en Kostjantynivka dan wel redelijk open ligt.
Ik vraag me af of 'defeat' niet wat te makkelijk wordt weggezet hier. De gemiddelde Rus krijgt een nogal positief beeld van de voortgang, ziet dat het front nogal ver van Rusland af ligt, ziet geen aanvallen op Russisch grondgebied.. ik krijg er eerder een 'Duitsland na WO I' gevoel bij, en dat was toch iets minder gelatenquote:
Lekker makkelijk wijzen. Werkelijk iedereen lult o.b.v. de onderbuik hier. Ook jij.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"The last public Biden administration estimate of casualties came last November, when Gen. Mark A. Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, said that more than 100,000 troops on each side had been killed and wounded since the war began."
Misschien eens goed om niet alleen maar van je onderbuikgevoel uit te gaan. Vaak genoeg in de media benoemd dat de verliezen aan beide kanten net zo hoog zijn.
"Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lekker makkelijk wijzen. Werkelijk iedereen lult o.b.v. de onderbuik hier. Ook jij.
Zie 'estimates' in de bron.
Het gaat tegen de meeste wetenschap in dat de verdediger evenveel verliest als de aanvaller. "Evenveel verliezen" lijkt me daarom sterk. Maar ik ben te lui om bronnen te zoeken, dus dit kan ook als onderbuikgevoel weggezet worden. Of boerenverstandquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.
Die van de Oekraïners worden amper genoemd."
Ik reageer hierop en zie geen enkel bewijs vanuit jouw kant. Ik heb even het eerste beste gezocht waarbij gewoon wordt aangegeven dat de verliezen net zoveel zijn aan Oekraïense kant, wat dus jouw onderbuikgevoel ontkracht.
Dat zou een meesterzet zijn om het moraal van het russische leger compleet te breken. Eerst fijnzen dat je dat je er bijna door heen zit na zo'n lange tijd, de vijand het idee geven dat ze er bijna zijn en dan massaal aanvallen. Na zo'n lange heftige strijd breek je je vijand mentaal.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:41 schreef Paganitzu het volgende:
Stating the obvious.quote:
Waterloo, Ieper, Verdun, Bastogne. Allemaal van dat soort kleinere plaatsen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar rus houd niet ineens op met doen wat ze doen, als je oprot uit bakhmut, natuurlijk.
Je zal ergens met ze moeten matten, kun je het net zo goed doen in een insignificant gat als bakhmut.
30mrd is nog te veel.quote:
Van een game begrijp ikquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker oefenen op je enige carrier.
https://va.media.tumblr.com/tumblr_rqrr0n9gXp1ssdlco.mp4
Iets zegt me dat dat filmpje nep isquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:37 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker oefenen op je enige carrier.
https://va.media.tumblr.com/tumblr_rqrr0n9gXp1ssdlco.mp4
Vrij duidelijk wel.quote:
Dat begrijp ik nu ook.quote:
Had je dat serieus niet door? Zelfs zonder kennis van (militaire) luchtvaart was deze vrij duidelijk nepquote:
quote:
Als we het nu toch over games hebben, krijg wel een beetje Skyrim vibes bij deze beelden. Overigens sloeg ik in die game dit soort gekkies vaak neer.quote:
FTFY.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Schuurt tegen satanisme Paganisme dit.
Was een grapjequote:Op woensdag 1 maart 2023 15:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Had je dat serieus niet door? Zelfs zonder kennis van (militaire) luchtvaart was deze vrij duidelijk nep
Blijft altijd leuk om te zien dat als Oekraïne nieuwe wapens krijgt Rusland er tegelijkertijd zowel lacherig als paniekerig over doet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:36 schreef oheng het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: dat zijn T-14 Armata's. De gehypte "supertank" van de russen.
Heb je aardig wat hulpjes nodig om alle ammo te zeulen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel interessant
[ twitter ]
Onbeperkte voorraad aan mensen.quote:
Interessant…quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Offtopic maar wel interessant
[ twitter ]
quote:
quote:Inmiddels is het Teams, het Meet en het Zoom-model helemaal geïntegreerd. Dat moest ik aanleren. En dat heb ik met verve gedaan!
En Zelenski loopt gewoon met zijn Westerse collega's door Kiev.quote:
1 bron, meer is er niet te vinden. Redelijk oud ook al dusja.quote:Op woensdag 1 maart 2023 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"Heb sowieso de indruk dat de verliezen van de Russen zwaar wordt overtrokken.
Die van de Oekraïners worden amper genoemd."
Ik reageer hierop en zie geen enkel bewijs vanuit jouw kant. Ik heb even het eerste beste gezocht waarbij gewoon wordt aangegeven dat de verliezen net zoveel zijn aan Oekraïense kant, wat dus jouw onderbuikgevoel ontkracht.
quote:Rusland stelt voorwaarde aan verlenging graanakkoord
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67779037
Rusland wil de graandeal met Oekraïne alleen verlengen als rekening wordt gehouden met de belangen van de eigen landbouw- en kunstmestsector. Dat zegt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken. De Russen doelen daarmee op ongehinderde toegang tot de wereldmarkten. Minister Lavrov van Buitenlandse Zaken sprak vandaag over de graandeal met zijn Turkse ambtgenoot Cavusoglu.
Russen kunnen kennelijk heel makkelijk en gratis een vis voor Mexico bemachtigenquote:Op woensdag 1 maart 2023 17:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik las laatst een bericht over dat er een grote groep Russen in Mexico bij de Amerikaanse grens zitten voor asiel. Zouden Russen die in Georgia zitten en bijna hun 1 jaar visa hebben bereikt en op het punt staan terug naar Rusland gestuurd te worden nog een trip naar Mexico kunnen maken?
Kijk naar Oryx. Bekijk het bewijs. Dit is dag 371. We zitten nu op foto/video bewijs van bijna 10.000 russische voertuigen. 27 voertuigen per dag.quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
1 bron, meer is er niet te vinden. Redelijk oud ook al dusja.
Volgens mij is het wel duidelijk dat de strategische campagne van de russen ondertussen wel gefaald is. Over een paar dagen zit de campagne op 5 maanden (begin was op ongeveer 10 oktober 2022). Waar is het resultaat?quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:24 schreef xpompompomx het volgende:
Hmm, er komen weer kruisraketten aan.
Da's wel een lastige voor de Trumpisten die een wapenstilstand willen. Moet je deze Russen, degenen die niet willen vechten dus, nou uitmaken voor ziekteverspreidende verkrachters die met karavanen tegelijk het land overspoelen of niet?quote:Op woensdag 1 maart 2023 17:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik las laatst een bericht over dat er een grote groep Russen in Mexico bij de Amerikaanse grens zitten voor asiel.
Hm juist. En dat met logo’s die de nazi’s dan ook weer kennen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 16:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
FTFY.
https://en.wikipedia.org/wiki/Slavic_Native_Faith_in_Russia
putin is net als hitler, een laffe kakkerlak, lekker verschuilen in n bunkertje en zo nu en dan ff naar buitenquote:Op woensdag 1 maart 2023 17:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En Zelenski loopt gewoon met zijn Westerse collega's door Kiev.
Maar is zo'n Putin nou echt bang voor een aanslag vanuit Kiev of meer bang voor een coup door zijn eigen volk?
Nederland heeft altijd nog te maken met Europese aanbestedings regels dus even een aankoopje doen kan niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 23:54 schreef Ulx het volgende:
Nederland moet zelf gewoon Leopards bestellen. Dan gaat de vergunning komen. Intentiecontract maken, boeteclausule erbij zodat KMW veilig de benodigde investeringen kan doen zonder dat ze de sjaak zijn als het feest niet doorgaat. En gaan. Dan heb je wat om met Duitsland over te onderhandelen.
Nou had Hitler natuurlijk tijdens WWI wel het ijzeren kruis binnen gehaald. Hij was ordonnans waarbij hij van loopgraaf naar loopgraaf moest rennen, de grootste hondenbaan die je maar kon hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:59 schreef TLC het volgende:
[..]
putin is net als hitler, een laffe kakkerlak, lekker verschuilen in n bunkertje en zo nu en dan ff naar buiten
Er is maar 1 leverancier van Leopards toch? Kunnen we überhaupt wel andere tanks kopen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:07 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederland heeft altijd nog te maken met Europese aanbestedings regels dus even een aankoopje doen kan niet.
Defensie mag belangrijke aankopen zonder aanbesteding doen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:07 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nederland heeft altijd nog te maken met Europese aanbestedings regels dus even een aankoopje doen kan niet.
In een vrije markteconomie horen zulke aanbestedingsregels er gewoon bij.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er is maar 1 leverancier van Leopards toch? Kunnen we überhaupt wel andere tanks kopen?
En die aanbestedingsregels zouden se natuurlijk gewoon moeten schrappen, gaat nergens over. Zorgt alleen voor meer kosten en langere trajecten.
Ze hebben al leasetanks. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:07 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nee niet zomaar alle.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Defensie mag belangrijke aankopen zonder aanbesteding doen.
Haha. In een vrije markt heb je juist geen aanbestedingsregels.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een vrije markteconomie horen zulke aanbestedingsregels er gewoon bij.
Dat was eerder uit complete waanzin dan uit moed.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou had Hitler natuurlijk tijdens WWI wel het ijzeren kruis binnen gehaald. Hij was ordonnans waarbij hij van loopgraaf naar loopgraaf moest rennen, de grootste hondenbaan die je maar kon hebben.
En tijdens de Bierkellerputsch liep hij doodleuk tijdens de mars door München een vuurgevecht in. Het was een vreselijke man maar een laffe kakkerlak zou ik hem niet willen noemen.
Hitler was veel dingen, maar een laffe kakkerlak was het niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 18:59 schreef TLC het volgende:
[..]
putin is net als hitler, een laffe kakkerlak, lekker verschuilen in n bunkertje en zo nu en dan ff naar buiten
Netjes.quote:
Hier staan ze bijna allemaal op de foto:quote:
Het lijkt er minstens zo op dat het net zo belangrijk is voor Oekraine.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://qr.ae/preS10
Q: Is the importance of Bakhmut being underestimated by the media to soften the blow of its eventual loss to the Russians?
A: Bakhmut is far more important to the Russians than it is to Ukraine because of its proximity to a major railway network.
The Russian military is dependent on trains for its logistics while the Ukrainians mainly use trucks.
After Bakhmut is taken, Russian repair teams will fix the tracks and enable the Russian military to transport a lot of equipment and weapons in a speedy and efficient way closer to the frontlines.
Ukrainian cities nearby such as Slovyansk and Kramatorsk may become Russia’s next target. Of course, this will impede Ukraine’s preparations for a spring offensive.
So yes, losing Bakhmut will probably become a major headache for Ukraine, not because of the significance of the city itself (it’s now just a pile of rubble, anyway) but because of what follows after its fall.
I think that a lot of people in the West, including journalists, simply do not think about it this way. It’s like in a chess game when you fail to foresee, not your adversary’s next step, but the one that comes after that.
Ik kan me voorstellen dat Oekraïne het spoor gerepareerd laat worden. Met hooguit af en toe een HIMARS op de reparatieteams om hun enthousiasme en tempo te minderen. Maar uiteindelijk laten ze wel een goederentrein door. Die dan met wat precisiewapens weer tot een partij brandend Russisch schroot op de rails gereduceerd gaat worden. Schroot dat eerst verwijderd zal moeten worden.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Q: Is the importance of Bakhmut being underestimated by the media to soften the blow of its eventual loss to the Russians?
A: Bakhmut is far more important to the Russians than it is to Ukraine because of its proximity to a major railway network.
The Russian military is dependent on trains for its logistics while the Ukrainians mainly use trucks.
After Bakhmut is taken, Russian repair teams will fix the tracks and enable the Russian military to transport a lot of equipment and weapons in a speedy and efficient way closer to the frontlines.
Ukrainian cities nearby such as Slovyansk and Kramatorsk may become Russia’s next target. Of course, this will impede Ukraine’s preparations for a spring offensive.
So yes, losing Bakhmut will probably become a major headache for Ukraine, not because of the significance of the city itself (it’s now just a pile of rubble, anyway) but because of what follows after its fall.
I think that a lot of people in the West, including journalists, simply do not think about it this way. It’s like in a chess game when you fail to foresee, not your adversary’s next step, but the one that comes after that.
Het is toch een hele rare conclusie op basis van het begeleidend stukje tekst.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het lijkt er minstens zo op dat het net zo belangrijk is voor Oekraine.
quote:China en Poetin-bondgenoot Wit-Rusland roepen op tot vrede
China en Rusland-bondgenoot Belarus roepen op tot vrede in Oekraïne.
De twee landen kwamen tot die verklaring bij een ontmoeting tussen de Chinese president Xi Jinping en de Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko in de Chinese hoofdstad Beijing.
Zij spraken hun diepe bezorgdheid uit over het gewapende conflict, meldt het Belarussische staatspersbureau Belta.
Loekasjenko sprak in Beijing zijn steun uit voor het Chinese plan voor een bestand in Oekraïne, dat vorige week was gepresenteerd maar in Kiev en het Westen meteen op scepsis stuitte.
De president zei dat de bijeenkomst met Xi plaatsvond "in een zeer gecompliceerde tijd die nieuwe onorthodoxe benaderingen en verantwoorde politieke beslissingen vereist".
Volgens hem moeten die in de eerste plaats gericht zijn op het voorkomen van een "ongecontroleerde afdaling in een wereldwijde confrontatie zonder winnaars."
Xi en Loekasjenko sloten bij hun ontmoeting een reeks overeenkomsten om de samenwerking tussen hun landen te versterken.
Ik hoor ze niet oproepen tot terugtrekking van de Russen, dus dat zal wel meevallen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:58 schreef michaelmoore het volgende:
Toch denk ik dat ze het nu zat zijn en vrede willen
Een spoorlijn binnen bereik kan Oekraine toch redelijk makkelijk weer kapot maken mocht Rusland het fixen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Opmerkelijk. Willen de landen nou unaniem dat Oekraïne echt wint of vooral dat Oekraïne niet nog veel meer land verliest dan Rusland al bezet? Want tussen het een en het ander zit een groot verschil.quote:
Tja, een jurist kan ook van alles kloppend laten lijken door met wat woorden te spelen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is toch een hele rare conclusie op basis van het begeleidend stukje tekst.
Nee, ze willen dat Duitsland tanks levert.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:07 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Opmerkelijk. Willen de landen nou unaniem dat Oekraïne echt wint of vooral dat Oekraïne niet nog veel meer land verliest dan Rusland al bezet? Want tussen het een en het ander zit een groot verschil.
Dit is niet het probleem voor Rusland, de olieprijs schommelt altijd. Het werkelijke punt is het prijsverschil tussen Ural en Brent crude dat gedurende het vorige jaar is toegenomen. Momenteel ligt dit verschil boven de 30 dollar per vat.quote:
Juist.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een spoorlijn binnen bereik kan Oekraine toch redelijk makkelijk weer kapot maken mocht Rusland het fixen?
Een spoorlijn is erg kostbaar om te vernietigen en erg gemakkelijk te repareren. Spoorbruggen zijn daarom eerder een gewenst doelwit.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:06 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een spoorlijn binnen bereik kan Oekraine toch redelijk makkelijk weer kapot maken mocht Rusland het fixen?
Elk moment dat het Westen treuzelt kost veel levens. Het duurt allemaal veel te lang. Er moet veel meer naar Oekraine. Willen we dat Oekraine wint of willen we het conflict in evenwicht houden? Want op dit moment doen we alleen het tweede.quote:
Die kut Grieken zitten ook helemaal in Putin's kontgat.quote:
Dat weet jij nietquote:Op woensdag 1 maart 2023 21:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor ze niet oproepen tot terugtrekking van de Russen, dus dat zal wel meevallen.
Zodra de trein met materiaal de eerste reparatie heeft gedaan schiet je de trein met de werklui en al kapot. Tungsten schiet dwars door de locomotief heen. Die mag je dan eerst gaan weghalen voor je opnieuw begint op die plek met de volgende reparatietrein. .quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een spoorlijn is erg kostbaar om te vernietigen en erg gemakkelijk te repareren. Spoorbruggen zijn daarom eerder een gewenst doelwit.
Dat weet ik wel. Dat zou namelijk nogal in het nieuws komen.quote:
Kunnen ze straks weer janken dat er geen toeristen komen als er een olieramp is op zee.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die kut Grieken zitten ook helemaal in Putin's kontgat.
Dat is veel te ingewikkeld, je schiet gewoon een spoorbrug kapot, dan is de toevoer meestal wekenlang uitgeschakeld.quote:Op woensdag 1 maart 2023 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zodra de trein met materiaal de eerste reparatie heeft gedaan schiet je de trein met de werklui en al kapot. Tungsten schiet dwars door de locomotief heen. Die mag je dan eerst gaan weghalen voor je opnieuw begint op die plek met de volgende reparatietrein. .
Wat is er ingewikkeld aan? Bruggen slopen is lastiger op afstand.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is veel te ingewikkeld, je schiet gewoon een spoorbrug kapot, dan is de toevoer meestal wekenlang uitgeschakeld.
Sinds Bill Gates een flink pak aandelen heeft gekocht? Toch maatr eens in BNW gaan vragen of ze denken dat de combinatie Heineken + Bill Gates + Rusland voor een plotselinge terugtrekking van de Russen zal zorgen, want de nanotech die hij in zijn vaccins wilde stoppen kunnen tenslotte ook zo worden verspreid.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:29 schreef quirina het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)land-amstel-affligem
Drinken jullie nog Heineken?
Die derde fotoquote:Op woensdag 1 maart 2023 20:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier staan ze bijna allemaal op de foto:
[ twitter ]
Het vereist continue observatie en gereedstaande artillerie en communicatie tussen beide. Daarnaast is het niet zo gemakkelijk om treinrails met artillerie kapot te krijgen. Met lokale saboteurs is het waarschijnlijk gemakkelijker.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is er ingewikkeld aan? Bruggen slopen is lastiger op afstand.
In de gaten houden lukt Oekraïne heus wel. Die vinden en raken probleemloos commandocentra op 100 kilometer afstand. Bij het eerste kapotte stuk spoor zal de reparatietrein moeten stoppen. Oekraïne zal wachten tot ze wat sat/drone-info krijgen die dat bevestigt en boem. En het gaat niet om rails. Het gaat om daar een zooi wrakken op te zetten. Waarna er wéér een crew heen moet om die rotzooi te ruimen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het vereist continue observatie en gereedstaande artillerie en communicatie tussen beide. Daarnaast is het niet zo gemakkelijk om treinrails met artillerie kapot te krijgen. Met lokale saboteurs is het waarschijnlijk gemakkelijker.
Normaal gaat men altijd voor bruggen, er zijn tientallen voorbeelden beschikbaar in deze oorlog.
Een officier heeft gezegd dat ze daar langs moesten, dan doe je dat. Zelf nadenken en improviseren zit niet in de mentaliteit van die zombies.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die derde fotoWat dachten die Russen, de eerste is afgeknald, laten we er nog maar 11 over precies dezelfde route achteraan sturen?!
Jup. Ze reden o.a. in een mijnenveld waardoor er chaos onstond. Resultaat is dat er een elite brigade van de kaart is geveegd. Allemaal de schuld van incompetente bevelhebbers.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die derde fotoWat dachten die Russen, de eerste is afgeknald, laten we er nog maar 11 over precies dezelfde route achteraan sturen?!
[Dat kunnen ze wel maar mogen het niet. Wat corruptie wel niet allemaal doet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een officier heeft gezegd dat ze daar langs moesten, dan doe je dat. Zelf nadenken en improviseren zit niet in de mentaliteit van die zombies.
Koop jij nog spullen gefabriceerd in China?quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:29 schreef quirina het volgende:
Sterke leiders noemen we dat. Alpha-mannen die weten wat goed is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:12 schreef HSG het volgende:
[..]
[Dat kunnen ze wel maar mogen het niet. Wat corruptie wel niet allemaal doet.
Het is duidelijk dat jij niet weet wat een leider is.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sterke leiders noemen we dat. Alpha-mannen die weten wat goed is.
Die hele regio is 1 groot netwerk, ik zie niet wat bakhmut nou zo bijzonder maakt.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Duurt wel lang hè voordat ze die Russen er eindelijk eens uitschoppen. Al maanden en maanden een patstelling. Jij doet net alsof het een makje is, dat het even zo gedaan is. Wees eens een keer realistisch man. Iedereen wil wel dat het superhelden leger van Oekraïne ze er binnen de kortste keren uittrapt. Maar het gebeurd vooralsnog nog niet.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
In de gaten houden lukt Oekraïne heus wel. Die vinden en raken probleemloos commandocentra op 100 kilometer afstand. Bij het eerste kapotte stuk spoor zal de reparatietrein moeten stoppen. Oekraïne zal wachten tot ze wat sat/drone-info krijgen die dat bevestigt en boem. En het gaat niet om rails. Het gaat om daar een zooi wrakken op te zetten. Waarna er wéér een crew heen moet om die rotzooi te ruimen.
Verder zijn spoorbruggen eerder dan gewone verkeersbruggen geschikt voor zware westerse tanks..
ligt stuk genuanceerder. Er is gedreigd door de Russische overheid dat ze het gingen nationaliseren als ze de deuren meteen gingen sluiten. Dus daarmee zou je dan alle bezittingen en opbrengsten rechtstreeks naar de Russische overheid gaan, dat wil je dus niet. Er is geprobeerd alles te verkopen aan de private partij zodat het niet in handen van de Russische overheid zou vallen. Om ervoor te zorgen dat alle werknemers ter plekke niet meteen werkloos zouden worden, mochten ze openblijven en het Amstelmerk blijven gebruiken.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:29 schreef quirina het volgende:
Nou, heel simpel. Fuck dat hele kutmerk Heineken en alle andere troep die ze brouwen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:28 schreef ETA het volgende:
[..]
ligt stuk genuanceerder. Er is gedreigd door de Russische overheid dat ze het gingen nationaliseren als ze de deuren meteen gingen sluiten. Dus daarmee zou je dan alle bezittingen en opbrengsten rechtstreeks naar de Russische overheid gaan, dat wil je dus niet. Er is geprobeerd alles te verkopen aan de private partij zodat het niet in handen van de Russische overheid zou vallen. Om ervoor te zorgen dat alle werknemers ter plekke niet meteen werkloos zouden worden, mochten ze openblijven en het Amstelmerk blijven gebruiken.
Slecht verhaal.quote:Op woensdag 1 maart 2023 23:28 schreef ETA het volgende:
[..]
ligt stuk genuanceerder. Er is gedreigd door de Russische overheid dat ze het gingen nationaliseren als ze de deuren meteen gingen sluiten. Dus daarmee zou je dan alle bezittingen en opbrengsten rechtstreeks naar de Russische overheid gaan, dat wil je dus niet. Er is geprobeerd alles te verkopen aan de private partij zodat het niet in handen van de Russische overheid zou vallen. Om ervoor te zorgen dat alle werknemers ter plekke niet meteen werkloos zouden worden, mochten ze openblijven en het Amstelmerk blijven gebruiken.
Dat nationaliseren gaan ze sowieso doen. Maar die viespeuken willen nog snel wat roebels klappen. Maar ze doen het voor de werknemers hoorquote:Op woensdag 1 maart 2023 23:28 schreef ETA het volgende:
[..]
Geen nood, het is Rusland. Die hebben getrainde soldaten, tanks en ander materieel genoeg. Dit is het plan. De vijand moe maken. En we wijken niet van dit plan afquote:Op woensdag 1 maart 2023 22:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Omdat één journalist iets zegt? https://en.wikipedia.org/wiki/Keir_Simmonsquote:Op donderdag 2 maart 2023 02:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Ze beginnen wakker te worden.
Klopt, Oekraïne beseft nu heel goed dat de Russische marinebasis in Sevastopol altijd een bedreiging zal vormen voor Oekraïne, dus zal Oekraïne er alles naar genegen zijn om Sevastopol terug te veroveren.quote:Op donderdag 2 maart 2023 02:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Ze beginnen wakker te worden.
Op BNR werd dit ook al aangegeven.quote:Op donderdag 2 maart 2023 04:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Omdat één journalist iets zegt? https://en.wikipedia.org/wiki/Keir_Simmons
Ik hoor het liever eerst van een echt ter zake deskundige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |