SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
https://www.quiz-maker.com/Q4Z92ACUP
ÜBERTOFFE VREETMEAT 24 maart! 18:00!
dud0r in GC / [KSC #15404] Strippenkaart bij de huisartsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zegt me ham and eggsquote:Op maandag 27 februari 2023 19:46 schreef dud0r het volgende:
@:cherrylips heb je grimcutty al gezien? Zo ja is het wat?
Ik ga vandaag de 775 halen, ik haat streaks, ze zijn ongezondquote:Op maandag 27 februari 2023 19:58 schreef Budapestenaar het volgende:
Morgen heb ik een 7 day streak in Hongaarse lesjes
INB4 iemand zegt: "Ik las steaks"quote:Op maandag 27 februari 2023 20:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik ga vandaag de 775 halen, ik haat streaks, ze zijn ongezond.
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Spaans nog altijd. Niet dat ik er ondertussen veel van kanquote:
over anderhalve week nar dominicaanse rep8bliekquote:Op maandag 27 februari 2023 20:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ook via Duolingo?quote:Op maandag 27 februari 2023 20:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Spaans nog altijd. Niet dat ik er ondertussen veel van kan.
dat zou ik ook beu zijn na 775 dagenquote:Op maandag 27 februari 2023 20:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
INB4 iemand zegt: "Ik las steaks"
Gaafquote:Op maandag 27 februari 2023 20:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
over anderhalve week nar dominicaanse rep8bliek
Yupquote:
programam van 5 dagen.. voor de rest zie ik daar welquote:Op maandag 27 februari 2023 20:04 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Gaaf! Al een beetje een idee van wat je gaat doen? Of alleen in Punta Cana naar die bruiloft?
Jeetje. Ik ben komende woensdag vrijquote:Op maandag 27 februari 2023 20:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Spaans nog altijd. Niet dat ik er ondertussen veel van kan.
Oke oke.quote:
Checkquote:Op maandag 27 februari 2023 20:00 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
INB4 iemand zegt: "Ik las steaks"
ik heb altijd trekquote:Op maandag 27 februari 2023 20:18 schreef datismijnmening het volgende:
[ twitter ]
Hebben jullie al trek?
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:17 schreef Haags het volgende:
Hoi vriendjes, vriendinnetjes.
Ohja en @:dud0r
Vreemde vraag in dit topicquote:
ah copainquote:Op maandag 27 februari 2023 20:17 schreef Haags het volgende:
Hoi vriendjes, vriendinnetjes.
Ohja en @:dud0r
netjes amicequote:Op maandag 27 februari 2023 20:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren voor het eerst iemand copain zeggen.
Het was een belg..
Haha zoet man, zoet.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:22 schreef FranticDJ het volgende:
ja
[..]
prima aan het acclimatiseren
hoe eet jij je popcorn het liefst?
Het is dat ik zo al andere activiteiten gepland heb want andersquote:
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:24 schreef Bomenverzameling het volgende:
Zit mijn woonbegeleiding en of werkbegeleiding hier of zo kijkend naar de TT
Belg.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren voor het eerst iemand copain zeggen.
Het was een belg..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik las dat FOK! ook sensitivity readers krijgt en dat topics met terugwerkende kracht worden aangepast.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:40 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)tische-passages.html
goed planquote:Op maandag 27 februari 2023 20:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las dat FOK! ook sensitivity readers krijgt en dat topics met terugwerkende kracht worden aangepast.
April valt vroeg dit jaarquote:Op maandag 27 februari 2023 20:43 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik las dat FOK! ook sensitivity readers krijgt en dat topics met terugwerkende kracht worden aangepast.
de watquote:Op maandag 27 februari 2023 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal jou eens door de ergonomisch gevormde abri heen tuberculoseren!
is dit een synoniem voor neukfout?quote:Op maandag 27 februari 2023 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Vaginaal-odeur verspreidend organisme een mogelijkheid?
Nee, hier staat "Vis een optie?"quote:Op maandag 27 februari 2023 20:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
is dit een synoniem voor neukfout?
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:52 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
is dit een synoniem voor neukfout?
Hier welquote:Op maandag 27 februari 2023 20:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
NeukfoutIntimiteit met wederzijdse instemming onvolkomendheid.
dat leerde google mij ookquote:Op maandag 27 februari 2023 21:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n zuil met een reclameposter erin.
quote:Het woord abri is ontleend aan het Frans en komt van het werkwoord abriter hetgeen beschutten betekent. In het Latijn betekende aprīcārī warm houden.
Daar moet men n00bs door heen tyfenquote:
#VandaagLeerdeIkquote:De afkorting 'mupi' komt uit het Frans en staat voor: 'mobilier urbain pour l'information' (vertaald: straatmeubilair voor informatie), maar wordt ook weleens uitgelegd als 'mobilier urbain ā publicité illuminé' (vertaald: straatmeubilair voor verlichte reclame).
quote:Op maandag 27 februari 2023 21:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daar moet men n00bs door heen tyfen
Het leven is gewoon een groot raadsel, Mysterie en misseriequote:Op maandag 27 februari 2023 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
En zo eindigt de avond voor sommigen onder ons in raadsels en mysteries
Is het alweer kerstmis ja?quote:Op maandag 27 februari 2023 21:22 schreef Haags het volgende:
Er schoot mij ineens een liedje te binnen @:dud0r
IT¨S THE MOST WONDERFUL TIMEEEEEEE OF THE YEAAARRRRRRRRR
Mooi nummer is datquote:Op maandag 27 februari 2023 21:22 schreef Haags het volgende:
Er schoot mij ineens een liedje te binnen @:dud0r
IT¨S THE MOST WONDERFUL TIMEEEEEEE OF THE YEAAARRRRRRRRR
Jij hebt al 3 keer de laatste post. Met je saaie genuil. Moet je niet een keer voor je kind er zijn?quote:
Wanneer eindigt de huurovereenkomst? Je moet best vaak verhuizen heb ik het idee?quote:Op maandag 27 februari 2023 21:54 schreef Bomenverzameling het volgende:
Morgen krijgen we dus te horen, waar we heen gaan als de huurovereenkomst hier eindigt. Er wordt al volop gespeculeerd natuurlijk.. 2 plaatsen worden nadrukkelijk genoemd, waarvan 1 buiten Eindhoven (Veldhoven) zou ik op zich niet heel erg vinden. Ik mag daar regelmatig bezorgen dus voor mij geen onbekend terrein. Al blijf ik liever in EHV wonen..
Wel laat voor jouw doenquote:
Volgend jaar april pas waarschijnlijk, maar de GGz geeft liever nu al wat duidelijkheid omdat er een groot deel al erg onzeker er over is.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wanneer eindigt de huurovereenkomst? Je moet best vaak verhuizen heb ik het idee?
Maar sluiten die panden dan steeds of is het een soort van roulatie patroon waardoor het moet?quote:Op maandag 27 februari 2023 21:57 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Volgend jaar april pas waarschijnlijk, maar de GGz geeft liever nu al wat duidelijkheid omdat er een groot deel al erg onzeker er over is.
Ik ben hier in november 21 komen wonen, maar toen wist ik al dat dit maar voor een paar jaar zou zijn. Waar ik hiervoor woonde heb ik bijna 8 jaar gewoond. Dus dat valt dan wel weer mee.
Ah ok in ieder geval wist je het al. Kan me voorstellen dat het voor een deel van de mensen in de groep niet zo makkelijk is om te verhuizen. Blijven jullie dan als groep wel bij elkaar?quote:Op maandag 27 februari 2023 21:57 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Volgend jaar april pas waarschijnlijk, maar de GGz geeft liever nu al wat duidelijkheid omdat er een groot deel al erg onzeker er over is.
Ik ben hier in november 21 komen wonen, maar toen wist ik al dat dit maar voor een paar jaar zou zijn. Waar ik hiervoor woonde heb ik bijna 8 jaar gewoond. Dus dat valt dan wel weer mee.
Kinderen slapen allang jonguhquote:Op maandag 27 februari 2023 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt al 3 keer de laatste post. Met je saaie genuil. Moet je niet een keer voor je kind er zijn?
Ja was nog even druk vanavond. Het is hier best rustig trouwens.quote:
Oh kijk aan, onze ranzige dokter is ook weer in het dorp gesignaleerdquote:
was acclimatiserenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja was nog even druk vanavond. Het is hier best rustig trouwens.
Ja stomquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is gewoon een huurovereenkomst met de verhuurder. In dit geval de DELA, die zijn dus de eigenaar van dit pand en hebben andere plannen met de appartementen..quote:Op maandag 27 februari 2023 22:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Maar sluiten die panden dan steeds of is het een soort van roulatie patroon waardoor het moet?
Dat weet ik gewoon niet. Zou wel het fijnste zijn, ook voor het personeel natuurlijk..quote:Op maandag 27 februari 2023 22:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok in ieder geval wist je het al. Kan me voorstellen dat het voor een deel van de mensen in de groep niet zo makkelijk is om te verhuizen. Blijven jullie dan als groep wel bij elkaar?
Komt omdat we allemaal series enzo aan het aan kijken zijnquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke. Dan snap ik hetquote:Op maandag 27 februari 2023 22:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is gewoon een huurovereenkomst met de verhuurder. In dit geval de DELA, die zijn dus de eigenaar van dit pand en hebben andere plannen met de appartementen..
[..]
Dat weet ik gewoon niet. Zou wel het fijnste zijn, ook voor het personeel natuurlijk..
Doctor Strangelove in tha housequote:Op maandag 27 februari 2023 22:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh kijk aan, onze ranzige dokter is ook weer in het dorp gesignaleerd![]()
In je bed?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Fokken tijdens het fucken, lijkt me topquote:
Liveblog topic openenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Fokken tijdens het fucken, lijkt me top
Reels heet dat toch tegenwoordig?quote:
Zit te studerenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggenquote:
Zou jij ook wel willenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggen
Ik doe hier geen uitspraken overquote:Op maandag 27 februari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggen
Wat voor tentamen moet je doen?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest op het tentamen.
raar ja, want ik heb jaren een aversie tegen die band gehad... echt bijna HAAT...quote:
quote:Op maandag 27 februari 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
raar ja, want ik heb jaren een aversie tegen die band gehad... echt bijna HAAT...
wimp-rock en dan die enorme MAT in de nek van de leadzanger...
neequote:Op maandag 27 februari 2023 22:35 schreef FranticDJ het volgende:
al vind ik jou ook wel een Journey persoon @:ettovanbelgie
Dit kan niet echt zijnquote:
hahahahaha foute glamrock galorequote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit kan niet echt zijn![]()
![]()
![]()
Om mijn ogen weer te genezen, potje Beastie Boys
Glamrock, WTF???quote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahahahaha foute glamrock galore
Social psychology and organizational psychology.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor tentamen moet je doen?
Ik heb afgelopen week cursus gedaan. Heel wat anders dan wat ik gewend was te doen voorheen. Één van de deelexamens haalde ik pas de achtste poging![]()
GVD wat kostte dat een tijd man
Ah tof!quote:Op maandag 27 februari 2023 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Social psychology and organizational psychology.
Glamrockquote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahahahaha foute glamrock galore
hmm ja truequote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Glamrock
Da's meer die foute begin jaren 70 trend, met als toppunt Pedo Gary Glittermaar ook Mud, Slade, the Sweet etc
Uiteraard, en groot liefhebber van, maar dacht toch echt even dat je Beastie Boys daar onder schaarsequote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
jij kent glamrock niet?
kiss/twisted sister/reo speedwagon/journey
nee johquote:Op maandag 27 februari 2023 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteraard, en groot liefhebber van, maar dacht toch echt even dat je Beastie Boys daar onder schaarse
Ik kan helemaal niet IT-enquote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah tof!
Ga je daar uiteindelijk ook een IT-er mee worden net als de toffere mensen die ik ken die uit die hoek komen inclusief ik?
@Molo kan heel goed it'ers temmenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet IT-en
quote:
Nķg niet, nog nietquote:Op maandag 27 februari 2023 22:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet IT-en
Say no way, say no wayquote:
Heb je de kids er uit geschopt?quote:
soundtrack van Blue Mountain Statequote:
Is dat goed nieuws of slecht nieuws voor mij?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
@:molo kan heel goed it'ers temmen
Testen mag niet meer hč? Je moet gewoon gaan werken nu.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:50 schreef Koen66 het volgende:
mevr Koen zit op d'r kamer positief (getest) te zijn
Zoon 1 ligt al te slapen
Zoon 2 is bij z'n vriendin, die gaan morgen naar de Efteling
nog niet officieel toch, da's een adviesquote:Op maandag 27 februari 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Testen mag niet meer hč? Je moet gewoon gaan werken nu.
Niet echt mijn nummer maar mannen met lang haar en gitaren is altijd een pluspuntquote:
Vogeltjequote:
in deze tijd zijn ze daar blij met ieder lichtquote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VogeltjeHeb je daar ook een beetje noorderlicht?
Neuh, ben nu nabij Nijmegenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VogeltjeHeb je daar ook een beetje noorderlicht?
Ja prima. Jij dan?quote:
Mee klopt men zegt bij ziekte thuisblijven maar testen is onzin nu, griep, verkoudheid Corona potato potatoequote:Op maandag 27 februari 2023 22:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nog niet officieel toch, da's een advies
Klopt, lekker doen wat je zelf wiltquote:Op maandag 27 februari 2023 22:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nog niet officieel toch, da's een advies
Oh je bent in den landequote:
wow is de zon lekker actief?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zelfs in het zonnige Zeeland noorderlicht
Ik ga niet naar buiten voor mogelijk zwak noorderlicht hierquote:Op maandag 27 februari 2023 22:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zelfs in het zonnige Zeeland noorderlicht
klopt, maar d'r werkgever wilde d'r nu niet hebbenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mee klopt men zegt bij ziekte thuisblijven maar testen is onzin nu, griep, verkoudheid Corona potato potatoe
Ja, en ik heb al bitterballen opquote:
begrijpelijkquote:Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ga niet naar buiten voor mogelijk zwak noorderlicht hier
tofquote:Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Molo het volgende:
Kreeg net insane mooie foto's ervan door vanuit Finland
Echt waanzinnig mooi en goed te zien
Nu tikje spijt dat ik die reis afgeblazen heb
En morgen lekker bij de chinees afhalen?quote:
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou wordenquote:
meeste Chinezen verkopen tegenwoordig Bitterballenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En morgen lekker bij de chinees afhalen?
Winterberg vond ik een beetje een saai klein skigebiedquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou worden
Nu gaan we vrijdag skiën in Winterberg, ķķk supertof hoor. Maar Finlanden dan in deze omstandigheden
Maar goed, laterrrrrr keertje als Muppet wat groter is of gewoon zonder haar
begrijpelijk welquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou worden
Nu gaan we vrijdag skiën in Winterberg, ķķk supertof hoor. Maar Finlanden dan in deze omstandigheden
Maar goed, laterrrrrr keertje als Muppet wat groter is of gewoon zonder haar
Is het ook. En dichtbij en simpel. Dus perfect voor ons.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Winterberg vond ik een beetje een saai klein skigebied
Ja ok, qua andere dingen is er wel genoeg te doenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Is het ook. En dichtbij en simpel. Dus perfect voor ons.
Dochter is zes en gaat voor het eerst, Koos en ik kunnen er geen zak van.
Vriendenclub gaat met zijn allen, mega appartement met jacuzzi en mega woonkamer. Flessen glühwein, bier en whisky mee, topppp
Is zaterdag flink wat gevallen en komende week nog meer dus ligt genoeg nuquote:Op maandag 27 februari 2023 23:03 schreef Koen66 het volgende:
[..]
begrijpelijk wel
ligt er uberhaupt iets in Winterberg? Al is het maar nepsneeuw?
Hoe raad je het?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En morgen lekker bij de chinees afhalen?
Ben er twee keer geweest, de ene keer begon het volle bak te sneeuwen toen we 's avonds aankwamen dus dat was lekkere verse sneeuwquote:Op maandag 27 februari 2023 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Is zaterdag flink wat gevallen en komende week nog meer dus ligt genoeg nu![]()
Paar weken terug was het 19° daar en lag er niets
Gewoon een wilde gok, zulk soort voer hebben ze daar in het hoge noorden niet denk ikquote:
quote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef Molo het volgende:
Niks mis met babi pangang spek, foe yong hai en tjap tjoy
Klopt. Indo-Chinees bestaat alleen in NL.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een wilde gok, zulk soort voer hebben ze daar in het hoge noorden niet denk ik
Ja het is natuurlijk wel echt een gok, je kunt flink pech hebben . We wilden eigenlijk Oostenrijk doen maar is nog even een te lange reis voor met al die koters van iedereenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben er twee keer geweest, de ene keer begon het volle bak te sneeuwen toen we 's avonds aankwamen dus dat was lekkere verse sneeuwAndere keer heeft het heel het weekend geregend met 15 graden en waren de pistes groen
Was toen wel Saint Patrick's Day dus was genoeg te doen in het dorp
Goed te eten hier in de buurt hoorquote:
da's echte Chineesquote:Op maandag 27 februari 2023 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed te eten hier in de buurt hoor
Morgen dim sum hier, ook geen straf
Of ajam kerrie, daging smoor, saté, kip kung pao, cha sieuwquote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef Molo het volgende:
Niks mis met babi pangang spek, foe yong hai en tjap tjoy
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangangquote:Op maandag 27 februari 2023 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Klopt. Indo-Chinees bestaat alleen in NL.
Babi pangang eten en dan ben ik weer klaar
Sorry not sorry Frantic
Wie snapt het nogquote:Wanneer kan ik mijn btw terugvorderen?
De btw op inkopen kun je terugvorderen via de aangifte omzetbelasting. Voor de meeste mkb-ondernemers geldt dat zij één keer per kwartaal zo’n aangifte doen. Dit gebeurt meestal binnen een maand na afloop van het kwartaal. Over de eigen omzet bereken je in diezelfde kwartaalaangifte de btw. Die btw is in het desbetreffende kwartaal al bij de klanten in rekening gebracht en moet je daarom nu aan de belastingdienst afdragen. De btw op eigen inkopen van dit kwartaal trek je af van de af te dragen btw.
Hoe vorder ik mijn btw terug?
Bij het aangaan van een Financial Leasecontract van een personenauto of bedrijfsauto brengt de leverancier van de auto btw in rekening. Die btw kun je volledig terugvorderen in de aangifte van de periode (meestal het kwartaal) waarin de aankoopdatum valt. Om deze reden valt de btw dus buiten het Financial Leasecontract.
In de aangiften die daarna volgen, kun je steeds de btw aftrekken op de kosten die je in die periode betaalt. Denk bijvoorbeeld aan de btw op brandstof en onderhoud.
Op de maandelijkse betaling voor de Financial Leasetermijn zit geen btw meer. Deze maandtermijn bestaat uit rente en aflossing.
Gebruik je de auto ook privé, dan moet je in de laatste aangifte van elk jaar een correctie verwerken op de al afgetrokken btw. De btw is namelijk een zakelijke belasting, zodat de btw op het privégebruik niet aftrekbaar is. De btw-heffing voor het privégebruik bedraagt in principe 2,7% van de catalogusprijs van de auto. Het is goed om te weten dat deze correctie nooit hoger is dan het btw-bedrag dat je in dat jaar voor deze auto hebt afgetrokken. Addertje onder het gras is dat je hierbij ook ⅕ deel van de aanschaf btw moet meerekenen.
Voorbeeld:
De cataloguswaarde van de auto is ¤ 30.000,-
De bpm is ¤ 10.000,-
De btw is ¤ 6.300,-
Inclusief btw en bpm is de waarde van deze auto dus ¤ 46.300,-
In dat jaar trek je nog ¤ 300,- aan btw af voor onderhoud en brandstof. In totaal krijg je in dit voorbeeld van de Belastingdienst dat jaar dus ¤ 6.900,- aan btw terug (¤ 6.300,- aanschaf btw plus ¤ 300,- overige btw).
Berekening:
De btw-correctie is 2,7% van ¤ 46.300,-, ofwel ¤ 1.250,-
Wil je beoordelen of je niet teveel betaalt, dan bereken je de btw voor dat jaar. Dit is de in dat jaar afgetrokken btw op onderhoud en brandstof plus ⅕ deel van de aanschaf btw. Voor deze berekening moet je de aanschaf btw namelijk verdelen over vijf jaren.
⅕ deel aanschaf btw = ⅕ van ¤ 6.300,- = ¤ 1.260,-
Overige auto btw van dit jaar = ¤ 300,-
In totaal dus ¤ 1.560,-
Omdat ¤ 1.250,- lager is dan ¤ 1.560,-, blijft de correctie ¤ 1.250,-
Btw-heffing privégebruik
Je kan er ook voor kiezen om de btw-heffing voor het privégebruik te berekenen op basis van de werkelijke verhoudingen van de gereden privé en zakelijke kilometers. Dat is vooral interessant als je relatief veel zakelijk rijdt; er blijft dan per saldo een groter deel van de totale btw aftrekbaar. Je hoeft deze kilometerstand niet te bewijzen, maar je moet deze natuurlijk wel kunnen onderbouwen. Houd er wel rekening mee dat niet alleen de echte privékilometers meetellen, maar dat jouw woon-werkkilometers voor de btw ook als privékilometers worden gezien.
Voorbeeld:
De cataloguswaarde van de auto is ¤ 30.000,-
De bpm is ¤ 10.000,-
De btw is ¤ 6.300,-
Inclusief btw en bpm is de waarde van deze auto dus ¤ 46.300,-
In dat jaar trek je nog ¤ 300,- aan btw af voor onderhoud en brandstof. In totaal krijg je in dit voorbeeld van de Belastingdienst dat jaar dus ¤ 6.900,- aan btw terug (¤ 6.300,- aanschaf btw plus ¤ 300,- overige btw).
Je rijdt in dat jaar 20.000 kilometer, daarvan is 5.000 kilometer ‘echt’ privé en 1.000 kilometer ‘privé woon-werkverkeer’.
Berekening:
Allereerst bereken je de btw voor dat jaar. Dit is de in dat jaar afgetrokken btw op onderhoud en brandstof plus ⅕ deel van de aanschaf btw. Voor deze berekening moet je de aanschaf btw namelijk verdelen over vijf jaren.
⅕ deel aanschaf btw = ⅕ van ¤ 6.300,- = ¤ 1.260,-
Overige auto btw van dit jaar = ¤ 300,-
In totaal dus ¤ 1.560,-
Het werkelijke privégebruik is 6.000 kilometer.
Het totaal aantal kilometers is dat jaar 20.000.
Het privégebruik is dan 30%
De btw-correctie is in dit voorbeeld dan 30% van ¤ 1.560,-, ofwel ¤ 468,-.
Btw terugvorderen wanneer mijn Financial Lease auto privé is voor de bijtelling
Het terugvorderen van de btw is ook mogelijk wanneer je de auto voor de inkomstenbelasting niet op de balans hebt gezet maar privé hebt gehouden. In dat geval trek je voor het zakelijke gebruik 19 eurocent per kilometer van de winst af, én heb je geen bijtelling voor privégebruik. Die verwerking voor de inkomstenbelasting staat los van de btw. Voor de btw mag je de auto helemaal zakelijk blijven behandelen. Dat betekent dat je ķķk dan de volledige btw kunt aftrekken, met een jaarlijkse heffing over het privégebruik.
zodra er belasting of uberhaupt ambtenaren aan te pas komen is alles nodeloos ingewikkeldquote:
In de VS kun je beter naar de Vietnamees gaan, dat lijkt wat meer op de Hollandse Indo-Chineesquote:Op maandag 27 februari 2023 23:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangang
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel maar dat doen we lekker nietquote:Op maandag 27 februari 2023 23:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zodra er belasting of uberhaupt ambtenaren aan te pas komen is alles nodeloos ingewikkeld
chinees in china is ook zeer matigquote:Op maandag 27 februari 2023 23:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangang
Chinezen vreten alles zolang het maar beweegt/bewogen heeftquote:Op maandag 27 februari 2023 23:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
chinees in china is ook zeer matig
Lekker vlees van het eerste dier dat ze binnen handbereik hebben liggen met alle botten en ingewanden er nog aanquote:Op maandag 27 februari 2023 23:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
chinees in china is ook zeer matig
Als je zegt dat stoepkrijt een helende werking heeft vreten ze daar ook een heel pak van leegquote:Op maandag 27 februari 2023 23:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Chinezen vreten alles zolang het maar beweegt/bewogen heeft
Is dit een aanzet tot een ‘je moeder’ grap?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:19 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Chinezen vreten alles zolang het maar beweegt/bewogen heeft
zeggen dat het werkt voor de potentie helpt ookquote:Op maandag 27 februari 2023 23:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je zegt dat stoepkrijt een helende werking heeft vreten ze daar ook een heel pak van leeg
Van gemalen grindtegel groeit je piel tot wel +10 cmquote:Op maandag 27 februari 2023 23:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zeggen dat het werkt voor de potentie helpt ook
De tijgers en neushoorns weten er alles van
Lekker straling op je oogballen.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:33 schreef CherryLips het volgende:
Je kunt verderop gewoon dat noorderlicht zien
kon in Zeeland gister ookquote:Op maandag 27 februari 2023 23:33 schreef CherryLips het volgende:
Manquote:Op maandag 27 februari 2023 23:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lekker straling op je oogballen.
Op de Veluwe?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:33 schreef CherryLips het volgende:
Regenseizoen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 03:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja denk het , moet even checken wat het weer doet, wordt nu ineens donker buiten![]()
Lekker op een overdekt terrasje gaan zitten met een boekquote:Op dinsdag 28 februari 2023 03:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee dat is et niet maar wel regen voorspelt
heb ik niet meequote:Op dinsdag 28 februari 2023 03:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Lekker op een overdekt terrasje gaan zitten met een boek
paste niet meer in de tasquote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:05 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wie laat zijn overdekte terras nou weer thuis?![]()
ja je weet niet wanneer je die ineens nodig hebtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:12 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat je perse een airfryer mee moest zeker
En nu?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja je weet niet wanneer je die ineens nodig hebt
Nou have fun. Ik ga maar proberen om nog wat uurtjes te pakkenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nu ga ik ergens ontbijt scoren en naar het strand
K geniet nu van crispy pork voor ontbijtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:21 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Nou have fun. Ik ga maar proberen om nog wat uurtjes te pakken
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 04:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
K geniet nu van crispy pork voor ontbijt![]()
Slaap lekker dimmies
Jawelquote:Op dinsdag 28 februari 2023 06:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij vind je iedere crispy pork lekker.
Wat heb je vandaag verder nog op de planning staan daar?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 06:57 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Jawelmaar deze was lekkerste tot nu toe :p
Ben nu op strand. We gaan vanaaf Thais bbqen voor iemands verjaardagquote:Op dinsdag 28 februari 2023 06:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat heb je vandaag verder nog op de planning staan daar?
Moet je verhaal vertellen over Hollands BBQen en dat we dan bevroren frikandellen op de BBQ gooien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:02 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ben nu op strand. We gaan vanaaf Thais bbqen voor iemands verjaardag
Begrijpen ze niet die humor :pquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Moet je verhaal vertellen over Hollands BBQen en dat we dan bevroren frikandellen op de BBQ gooien.
Strand is ook super kutquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wel afzien hoor om te moeten BBQ'en
Tegen dat soort logica kun je niet winnen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:10 schreef bitterbal het volgende:
En als argument dat langzaam onveiliger was gaf ze het voorbeeld dat er een 85 jarige vrouw die 20 reed werd aangereden door een ander en dit niet overleefde. Dus 60 was beter
Nee en ze is echt fucking koppig dus geen andere optie om.dan te zeggen oké blijf 60 rijdenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Tegen dat soort logica kun je niet winnen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:10 schreef bitterbal het volgende:
En als argument dat langzaam onveiliger was gaf ze het voorbeeld dat er een 85 jarige vrouw die 20 reed werd aangereden door een ander en dit niet overleefde. Dus 60 was beter
Ja mooi he. Ze vond dat eerst beter reed. Maar toen reed ik sneller :p en nu probeer ik zo op 40-45. Te blijven hehehehe en dat vind ze dan maar raarquote:
Wat ga je doen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)nde-stap-budget.html
Vanaf maandag weer STAP budget aanvragen. Gratis geld
Krijg je dan een officieel moment waarbij je je contract gaat tekenen zoals sporters ook wel eens hebben?quote:
Ik twijfel nog tussen de volgendequote:
quote:Het STAP-budget is bedoeld om mensen te helpen die zich willen laten bij- of omscholen. Daarbij gaat het zowel om mensen die al een baan hebben als om werkzoekenden. Het gaat nadrukkelijk niet om het volgen van een hobbycursus.
Draagt ze ook geen helm?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja mooi he. Ze vond dat eerst beter reed. Maar toen reed ik sneller :p en nu probeer ik zo op 40-45. Te blijven hehehehe en dat vind ze dan maar raar
K zou de mindfulwalk doenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik twijfel nog tussen de volgende
cursus onlineBloemschikken Niveau 2
Mindful Run/Walk instructeur
Timemanagement
Kracht van Metaforen
Eigen Hondentrimsalon Starten
SVH Biertraining
Voedingsadviseur voor honden & katten
Mode stylist
Neequote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Krijg je dan een officieel moment waarbij je je contract gaat tekenen zoals sporters ook wel eens hebben?
Maar vaste aanstelling is wel goed, kun je meteen hypotheek voor een bospod aanvragen.
Ja dat meest wel. Ze rijdt ook goed dus dat is het niet. Maar goed kan altijd wat gebeuren maar dat wil niet erkennenquote:
Mja, mensen onderschatten welke krachten er vrijkomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja dat meest wel. Ze rijdt ook goed dus dat is het niet. Maar goed kan altijd wat gebeuren maar dat wil niet erkennen
Lijkt me inderdaad een goede om op in te zetten.quote:
Nou dus dat. Maar het is wat raar om het onderschatten als je thai bent vind k. Zelfs met 40 onderuit hier geeft al flinke schade. En dan zegt ze dat ze thai is. Lees net dat er in Thailand elk uur 2 mensen omkomen in het verkeerquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, mensen onderschatten welke krachten er vrijkomen.En dat wij zelf maar een zak met water met een neus en flappies zijn.
Die energetische komen dan naar dit eiland om hun krachten aan te biedenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een goede om op in te zetten.
Maar wat een onzin zit er tussen "energetisch adviseur" "cursus aromatherapie" "weddingplanner". Gaat nog te goed in Nederland als ze dit soort onzin kunnen subsidiëren.
Mja, pas maar op daar op je bitterbrommertquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou dus dat. Maar het is wat raar om het onderschatten als je thai bent vind k. Zelfs met 40 onderuit hier geeft al flinke schade. En dan zegt ze dat ze thai is. Lees net dat er in Thailand elk uur 2 mensen omkomen in het verkeer
Gewoon solidair zijn en meestaken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Nice, kom op het station: geen treinen. Rest van de collega's heeft last van stakingen in het streekvervoer, ik van werkzaamheden. Nou ja, dan niet hea. Toch alweer even gelopenEn ruim op tijd voor de thuiswerkdag
Ja misschien krijg ik dan ook wel 15 %quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Gewoon solidair zijn en meestaken.
Dan leg ik ook het werk neer nu.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja misschien krijg ik dan ook wel 15 %
lang genoeg genoten, vind het wel goed geweestquote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:00 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nog even laatste dag genieten?
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
lang genoeg genoten, vind het wel goed geweest
misschien wel nog even snel een nespresso apparaat kopen
waarom kom je uberhaupt op dit soort sites?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:17 schreef Koen66 het volgende:
Waaaaarom houden mensen zich met dit soort onzin bezig.....
https://www.de-nieuwe-med(...)40-miljoen-inwoners/
quote:
@UitStralingquote:De gekozen burgemeesters door de corrupte organisatie Nederland BV voeren deze plannen uit.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:18 schreef gianni61 het volgende:
[..]
waarom kom je uberhaupt op dit soort sites?
ooit voor de lol eens op dergelijke sites gekeken. Nou, Internet onthoudt dat wel, je blijft ermee lastig gevallen wordenquote:
Ook een manier om even een halve maand vakantie op te nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Naast vandaag willen de vakbonden staken op donderdag 2 maart, maandag 6 maart, woensdag 8 maart, vrijdag 10 maart, dinsdag 14 maart, woensdag 15 maart, maandag 20 maart, woensdag 22 maart, vrijdag 24 maart, woensdag 29 maart, donderdag 30 maart, maandag 3 april, woensdag 5 april en vrijdag 7 april.
www.ditismijnmening.nlquote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:24 schreef Koen66 het volgende:
[..]
[..]
ooit voor de lol eens op dergelijke sites gekeken. Nou, Internet onthoudt dat wel, je blijft ermee lastig gevallen worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |