en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggenquote:
Zou jij ook wel willenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggen
Ik doe hier geen uitspraken overquote:Op maandag 27 februari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en morgen zeker weer tot half twee in je nest liggen
Wat voor tentamen moet je doen?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:25 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest op het tentamen.
raar ja, want ik heb jaren een aversie tegen die band gehad... echt bijna HAAT...quote:
quote:Op maandag 27 februari 2023 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
raar ja, want ik heb jaren een aversie tegen die band gehad... echt bijna HAAT...
wimp-rock en dan die enorme MAT in de nek van de leadzanger...
neequote:Op maandag 27 februari 2023 22:35 schreef FranticDJ het volgende:
al vind ik jou ook wel een Journey persoon @:ettovanbelgie
Dit kan niet echt zijnquote:
hahahahaha foute glamrock galorequote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit kan niet echt zijn![]()
![]()
![]()
Om mijn ogen weer te genezen, potje Beastie Boys
Glamrock, WTF???quote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahahahaha foute glamrock galore
Social psychology and organizational psychology.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor tentamen moet je doen?
Ik heb afgelopen week cursus gedaan. Heel wat anders dan wat ik gewend was te doen voorheen. Één van de deelexamens haalde ik pas de achtste poging![]()
GVD wat kostte dat een tijd man
Ah tof!quote:Op maandag 27 februari 2023 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Social psychology and organizational psychology.
Glamrockquote:Op maandag 27 februari 2023 22:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hahahahaha foute glamrock galore
hmm ja truequote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Glamrock
Da's meer die foute begin jaren 70 trend, met als toppunt Pedo Gary Glittermaar ook Mud, Slade, the Sweet etc
Uiteraard, en groot liefhebber van, maar dacht toch echt even dat je Beastie Boys daar onder schaarsequote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
jij kent glamrock niet?
kiss/twisted sister/reo speedwagon/journey
nee johquote:Op maandag 27 februari 2023 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteraard, en groot liefhebber van, maar dacht toch echt even dat je Beastie Boys daar onder schaarse
Ik kan helemaal niet IT-enquote:Op maandag 27 februari 2023 22:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah tof!
Ga je daar uiteindelijk ook een IT-er mee worden net als de toffere mensen die ik ken die uit die hoek komen inclusief ik?
@Molo kan heel goed it'ers temmenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet IT-en
quote:
Nóg niet, nog nietquote:Op maandag 27 februari 2023 22:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niet IT-en
Say no way, say no wayquote:
Heb je de kids er uit geschopt?quote:
soundtrack van Blue Mountain Statequote:
Is dat goed nieuws of slecht nieuws voor mij?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:45 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
@:molo kan heel goed it'ers temmen
Testen mag niet meer hè? Je moet gewoon gaan werken nu.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:50 schreef Koen66 het volgende:
mevr Koen zit op d'r kamer positief (getest) te zijn
Zoon 1 ligt al te slapen
Zoon 2 is bij z'n vriendin, die gaan morgen naar de Efteling
nog niet officieel toch, da's een adviesquote:Op maandag 27 februari 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Testen mag niet meer hè? Je moet gewoon gaan werken nu.
Niet echt mijn nummer maar mannen met lang haar en gitaren is altijd een pluspuntquote:
Vogeltjequote:
in deze tijd zijn ze daar blij met ieder lichtquote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VogeltjeHeb je daar ook een beetje noorderlicht?
Neuh, ben nu nabij Nijmegenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
VogeltjeHeb je daar ook een beetje noorderlicht?
Ja prima. Jij dan?quote:
Mee klopt men zegt bij ziekte thuisblijven maar testen is onzin nu, griep, verkoudheid Corona potato potatoequote:Op maandag 27 februari 2023 22:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nog niet officieel toch, da's een advies
Klopt, lekker doen wat je zelf wiltquote:Op maandag 27 februari 2023 22:53 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nog niet officieel toch, da's een advies
Oh je bent in den landequote:
wow is de zon lekker actief?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zelfs in het zonnige Zeeland noorderlicht
Ik ga niet naar buiten voor mogelijk zwak noorderlicht hierquote:Op maandag 27 februari 2023 22:55 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
zelfs in het zonnige Zeeland noorderlicht
klopt, maar d'r werkgever wilde d'r nu niet hebbenquote:Op maandag 27 februari 2023 22:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mee klopt men zegt bij ziekte thuisblijven maar testen is onzin nu, griep, verkoudheid Corona potato potatoe
Ja, en ik heb al bitterballen opquote:
begrijpelijkquote:Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ga niet naar buiten voor mogelijk zwak noorderlicht hier
tofquote:Op maandag 27 februari 2023 22:57 schreef Molo het volgende:
Kreeg net insane mooie foto's ervan door vanuit Finland
Echt waanzinnig mooi en goed te zien
Nu tikje spijt dat ik die reis afgeblazen heb
En morgen lekker bij de chinees afhalen?quote:
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou wordenquote:
meeste Chinezen verkopen tegenwoordig Bitterballenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En morgen lekker bij de chinees afhalen?
Winterberg vond ik een beetje een saai klein skigebiedquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou worden
Nu gaan we vrijdag skiën in Winterberg, óók supertof hoor. Maar Finlanden dan in deze omstandigheden
Maar goed, laterrrrrr keertje als Muppet wat groter is of gewoon zonder haar
begrijpelijk welquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat mijn kind zich daar de tering zou vervelen en het ook nog een wat overdreven dure reis zou worden
Nu gaan we vrijdag skiën in Winterberg, óók supertof hoor. Maar Finlanden dan in deze omstandigheden
Maar goed, laterrrrrr keertje als Muppet wat groter is of gewoon zonder haar
Is het ook. En dichtbij en simpel. Dus perfect voor ons.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Winterberg vond ik een beetje een saai klein skigebied
Ja ok, qua andere dingen is er wel genoeg te doenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Is het ook. En dichtbij en simpel. Dus perfect voor ons.
Dochter is zes en gaat voor het eerst, Koos en ik kunnen er geen zak van.
Vriendenclub gaat met zijn allen, mega appartement met jacuzzi en mega woonkamer. Flessen glühwein, bier en whisky mee, topppp
Is zaterdag flink wat gevallen en komende week nog meer dus ligt genoeg nuquote:Op maandag 27 februari 2023 23:03 schreef Koen66 het volgende:
[..]
begrijpelijk wel
ligt er uberhaupt iets in Winterberg? Al is het maar nepsneeuw?
Hoe raad je het?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En morgen lekker bij de chinees afhalen?
Ben er twee keer geweest, de ene keer begon het volle bak te sneeuwen toen we 's avonds aankwamen dus dat was lekkere verse sneeuwquote:Op maandag 27 februari 2023 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Is zaterdag flink wat gevallen en komende week nog meer dus ligt genoeg nu![]()
Paar weken terug was het 19° daar en lag er niets
Gewoon een wilde gok, zulk soort voer hebben ze daar in het hoge noorden niet denk ikquote:
quote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef Molo het volgende:
Niks mis met babi pangang spek, foe yong hai en tjap tjoy
Klopt. Indo-Chinees bestaat alleen in NL.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon een wilde gok, zulk soort voer hebben ze daar in het hoge noorden niet denk ik
Ja het is natuurlijk wel echt een gok, je kunt flink pech hebben . We wilden eigenlijk Oostenrijk doen maar is nog even een te lange reis voor met al die koters van iedereenquote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben er twee keer geweest, de ene keer begon het volle bak te sneeuwen toen we 's avonds aankwamen dus dat was lekkere verse sneeuwAndere keer heeft het heel het weekend geregend met 15 graden en waren de pistes groen
Was toen wel Saint Patrick's Day dus was genoeg te doen in het dorp
Goed te eten hier in de buurt hoorquote:
da's echte Chineesquote:Op maandag 27 februari 2023 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed te eten hier in de buurt hoor
Morgen dim sum hier, ook geen straf
Of ajam kerrie, daging smoor, saté, kip kung pao, cha sieuwquote:Op maandag 27 februari 2023 23:09 schreef Molo het volgende:
Niks mis met babi pangang spek, foe yong hai en tjap tjoy
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangangquote:Op maandag 27 februari 2023 23:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Klopt. Indo-Chinees bestaat alleen in NL.
Babi pangang eten en dan ben ik weer klaar
Sorry not sorry Frantic
Wie snapt het nogquote:Wanneer kan ik mijn btw terugvorderen?
De btw op inkopen kun je terugvorderen via de aangifte omzetbelasting. Voor de meeste mkb-ondernemers geldt dat zij één keer per kwartaal zo’n aangifte doen. Dit gebeurt meestal binnen een maand na afloop van het kwartaal. Over de eigen omzet bereken je in diezelfde kwartaalaangifte de btw. Die btw is in het desbetreffende kwartaal al bij de klanten in rekening gebracht en moet je daarom nu aan de belastingdienst afdragen. De btw op eigen inkopen van dit kwartaal trek je af van de af te dragen btw.
Hoe vorder ik mijn btw terug?
Bij het aangaan van een Financial Leasecontract van een personenauto of bedrijfsauto brengt de leverancier van de auto btw in rekening. Die btw kun je volledig terugvorderen in de aangifte van de periode (meestal het kwartaal) waarin de aankoopdatum valt. Om deze reden valt de btw dus buiten het Financial Leasecontract.
In de aangiften die daarna volgen, kun je steeds de btw aftrekken op de kosten die je in die periode betaalt. Denk bijvoorbeeld aan de btw op brandstof en onderhoud.
Op de maandelijkse betaling voor de Financial Leasetermijn zit geen btw meer. Deze maandtermijn bestaat uit rente en aflossing.
Gebruik je de auto ook privé, dan moet je in de laatste aangifte van elk jaar een correctie verwerken op de al afgetrokken btw. De btw is namelijk een zakelijke belasting, zodat de btw op het privégebruik niet aftrekbaar is. De btw-heffing voor het privégebruik bedraagt in principe 2,7% van de catalogusprijs van de auto. Het is goed om te weten dat deze correctie nooit hoger is dan het btw-bedrag dat je in dat jaar voor deze auto hebt afgetrokken. Addertje onder het gras is dat je hierbij ook ⅕ deel van de aanschaf btw moet meerekenen.
Voorbeeld:
De cataloguswaarde van de auto is ¤ 30.000,-
De bpm is ¤ 10.000,-
De btw is ¤ 6.300,-
Inclusief btw en bpm is de waarde van deze auto dus ¤ 46.300,-
In dat jaar trek je nog ¤ 300,- aan btw af voor onderhoud en brandstof. In totaal krijg je in dit voorbeeld van de Belastingdienst dat jaar dus ¤ 6.900,- aan btw terug (¤ 6.300,- aanschaf btw plus ¤ 300,- overige btw).
Berekening:
De btw-correctie is 2,7% van ¤ 46.300,-, ofwel ¤ 1.250,-
Wil je beoordelen of je niet teveel betaalt, dan bereken je de btw voor dat jaar. Dit is de in dat jaar afgetrokken btw op onderhoud en brandstof plus ⅕ deel van de aanschaf btw. Voor deze berekening moet je de aanschaf btw namelijk verdelen over vijf jaren.
⅕ deel aanschaf btw = ⅕ van ¤ 6.300,- = ¤ 1.260,-
Overige auto btw van dit jaar = ¤ 300,-
In totaal dus ¤ 1.560,-
Omdat ¤ 1.250,- lager is dan ¤ 1.560,-, blijft de correctie ¤ 1.250,-
Btw-heffing privégebruik
Je kan er ook voor kiezen om de btw-heffing voor het privégebruik te berekenen op basis van de werkelijke verhoudingen van de gereden privé en zakelijke kilometers. Dat is vooral interessant als je relatief veel zakelijk rijdt; er blijft dan per saldo een groter deel van de totale btw aftrekbaar. Je hoeft deze kilometerstand niet te bewijzen, maar je moet deze natuurlijk wel kunnen onderbouwen. Houd er wel rekening mee dat niet alleen de echte privékilometers meetellen, maar dat jouw woon-werkkilometers voor de btw ook als privékilometers worden gezien.
Voorbeeld:
De cataloguswaarde van de auto is ¤ 30.000,-
De bpm is ¤ 10.000,-
De btw is ¤ 6.300,-
Inclusief btw en bpm is de waarde van deze auto dus ¤ 46.300,-
In dat jaar trek je nog ¤ 300,- aan btw af voor onderhoud en brandstof. In totaal krijg je in dit voorbeeld van de Belastingdienst dat jaar dus ¤ 6.900,- aan btw terug (¤ 6.300,- aanschaf btw plus ¤ 300,- overige btw).
Je rijdt in dat jaar 20.000 kilometer, daarvan is 5.000 kilometer ‘echt’ privé en 1.000 kilometer ‘privé woon-werkverkeer’.
Berekening:
Allereerst bereken je de btw voor dat jaar. Dit is de in dat jaar afgetrokken btw op onderhoud en brandstof plus ⅕ deel van de aanschaf btw. Voor deze berekening moet je de aanschaf btw namelijk verdelen over vijf jaren.
⅕ deel aanschaf btw = ⅕ van ¤ 6.300,- = ¤ 1.260,-
Overige auto btw van dit jaar = ¤ 300,-
In totaal dus ¤ 1.560,-
Het werkelijke privégebruik is 6.000 kilometer.
Het totaal aantal kilometers is dat jaar 20.000.
Het privégebruik is dan 30%
De btw-correctie is in dit voorbeeld dan 30% van ¤ 1.560,-, ofwel ¤ 468,-.
Btw terugvorderen wanneer mijn Financial Lease auto privé is voor de bijtelling
Het terugvorderen van de btw is ook mogelijk wanneer je de auto voor de inkomstenbelasting niet op de balans hebt gezet maar privé hebt gehouden. In dat geval trek je voor het zakelijke gebruik 19 eurocent per kilometer van de winst af, én heb je geen bijtelling voor privégebruik. Die verwerking voor de inkomstenbelasting staat los van de btw. Voor de btw mag je de auto helemaal zakelijk blijven behandelen. Dat betekent dat je óók dan de volledige btw kunt aftrekken, met een jaarlijkse heffing over het privégebruik.
zodra er belasting of uberhaupt ambtenaren aan te pas komen is alles nodeloos ingewikkeldquote:
In de VS kun je beter naar de Vietnamees gaan, dat lijkt wat meer op de Hollandse Indo-Chineesquote:Op maandag 27 februari 2023 23:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangang
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel maar dat doen we lekker nietquote:Op maandag 27 februari 2023 23:15 schreef Koen66 het volgende:
[..]
zodra er belasting of uberhaupt ambtenaren aan te pas komen is alles nodeloos ingewikkeld
chinees in china is ook zeer matigquote:Op maandag 27 februari 2023 23:14 schreef Koen66 het volgende:
[..]
al die Nederlanders die in het buitenland vergeefs bij een Chinees vragen naar de Babi Pangang
Chinezen vreten alles zolang het maar beweegt/bewogen heeftquote:Op maandag 27 februari 2023 23:17 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
chinees in china is ook zeer matig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |