abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208140530
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208140620
quote:
Vrouwen krijgen vroeg of laat allemaal in meer of mindere mate osteoporose oftewel botontkalking. Als gevolg van hormonale veranderingen na de overgang neemt de botomvang en de sterkte van de botten af. Dit kan leiden tot ernstige problemen zoals botbreuken en pijn in de gewrichten. Gewichtheffen zorgt ervoor dat de spieren worden gestimuleerd. De spieren stimuleren op hun beurt weer de pezen die aan de botten vastzitten. Zo zorg je door krachttraining uiteindelijk ook voor sterkere botten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_208140631
OMG... ik zou me haast schuldig gaan voelen
pi_208140642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
OMG... ik zou me haast schuldig gaan voelen
Och, iedereen doet dingen niet die iedereen beter wel kan doen, en dingen wel die men beter niet doet.
pi_208140650
On that note at ik vanochtend een cronut.

Hij was wel lekker :9~
pi_208140656
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Och, iedereen doet dingen niet die iedereen beter wel kan doen, en dingen wel die men beter niet doet.
I know :) en ik heb een goede reden voor niet ;) Het kiezen tussen twee kwaden :)

En verder leef ik best gezond, dus ik ga me er niet druk om maken
pi_208140664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:48 schreef vlindertje89 het volgende:
On that note at ik vanochtend een cronut.

Hij was wel lekker :9~
Ik vroeg me even af wat voor sport cronut is...

maar ik weet wat een cronut is, alleen nog nooit gegeten
pi_208140679
Ik vind dat sporten best geinig tegenwoordig. Ik voel het als ik niet of weinig ga. Hopelijk lukt het deze week weer om twee keer te gaan. Ik wil binnenkort ook weer zwemmen.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 februari 2023 @ 15:51:23 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208140683
Ik zou het eigenlijk vaker krachttraining moeten doen. :s). Omdat het toch wel goed voor je is :Y.
Vandaag lekker uitgewaaid in het Groene Hart tussen Aarlanderveen en Reeuwijk. Incluis korte regen en hagelbui. Wandelen is goed voorzowel het lichaam als de geest :+.

In de stad nog toko en kaas gehaald. :)
Nu lekker fietsen kijken en vanavond eens kijken wat de streamingdiensten me te bieden hebben.

[ Bericht 23% gewijzigd door borisz op 25-02-2023 15:57:21 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208140704
-O- achttien jaar anorexia gehad, als ik ga sporten ben ik mentaal in een maand weer terug bij af, dussss dat gaan we niet doen :) Want ik heb het overwonnen *O* En dat is het enige dat ik moet laten
pi_208140711
Cronut heb ik opgezocht. Lijkt me matig.
Die bejubelde orzo had ik ook nog nooit van gehoord, maar blijkbaar ken ik die naam niet (toegegeven: ik ken er ook geen andere naam voor). Het type paste ken ik wel, al heel lang, uit Turkije, en haal ik bij de Turk. Ben er niet speciaal dol op, maar soms is het handig. In soep die wel gevuld maar niet gebonden moet worden met name.
pi_208140740
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:53 schreef sigme het volgende:
Die bejubelde orzo had ik ook nog nooit van gehoord, maar blijkbaar ken ik die naam niet (toegegeven: ik ken er ook geen andere naam voor). Het type paste ken ik wel, al heel lang, uit Turkije, en haal ik bij de Turk. Ben er niet speciaal dol op, maar soms is het handig. In soep die wel gevuld maar niet gebonden moet worden met name.
Is dat niet een zoete vulling dan voor wat hartigs?

(ik pleur altijd extra groente in de soep als hij niet gevuld genoeg is, maar ik ben niet super culinair aangelegd)
pi_208140745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vroeg me even af wat voor sport cronut is...

maar ik weet wat een cronut is, alleen nog nooit gegeten
Sport is over het algemeen niet iets wat je eet :+

Ik vind sporten erg fijn. Misschien zelfs wel het meest voor mn mentale gesteldheid en het sociale aspect, al merk ik ook wel aan m'n lijf als ik te lang niet ben geweest. Niet dat ik me dan dik voel ofzo, maar sneller last van mn rug bv en sneller moe. Mn figuur wordt er vast iets beter van, maar het voornaamste daarbij is idd wel wat ik allemaal in m'n mond stop, en pas daarna het effect van krachttraining op lichaamssamenstelling.
pi_208140773
Ja ik geef jullie groot gelijk :) Maar zoals mijn post wat hoger; het is mij de prijs niet waard. Maar sporten is verslavend lekker, I know.
pi_208140833
Het tweede deel van mn post was ook niet gerelateerd aan die van jou die ik had gequote :)

Lijkt me in jouw situatie idd zeer verstandig het achterwege te laten.
pi_208140848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Het tweede deel van mn post was ook niet gerelateerd aan die van jou die ik had gequote :)

Lijkt me in jouw situatie idd zeer verstandig het achterwege te laten.
^O^

Ach ik heb het overwonnen, nait soezen ;)
pi_208141022
Godverpielekes wat zit ik lekker te borrelen.
En niet omdat de port zo lekker is (is ie wel), maar om de kaas en worst en kaas en....

Wat een topdag
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208141029
Dan weet ik waar al het geluk van deze dag is gebleven, bij jou dus ;)

(hier een K-dag)
pi_208141039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:14 schreef Vanyel het volgende:
En niet omdat de port zo lekker is (is ie wel), maar om de kaas en worst en kaas en....

Wat een topdag
Lekker zonnetje er nog bij O+
pi_208141055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lekker zonnetje er nog bij O+
:Y
Ik kom net uit de kas, waar ik mijn eerste pepertjes verspeende om ruimte te maken voor de tomaten, dus de zon heb ik al gehad O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208141063
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:14 schreef Vanyel het volgende:

Wat een topdag
Godverpielekes!

Of hoe de postbode de kroegbaas werd.
pi_208141074
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dan weet ik waar al het geluk van deze dag is gebleven, bij jou dus ;)

(hier een K-dag)
Ik doe denk ik max 1 zo'n dag per kwartaal dus ik hou het allemaal angstvallig bij me
pi_208141080
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik doe denk ik max 1 zo'n dag per kwartaal dus ik hou het allemaal angstvallig bij me
Groot gelijk heb je
negen van de tien dagen zijn hier goed en vandaag even chagrijnig zonder reden, moet wel lachen om mezelf
pi_208141107
Voor @Isabeau en evt. anderen, die digitaal willen genieten van chocolade taartt😉
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn misbaksels zijn in het Baktopic te vinden.
pi_208141108
Ik ga mezelf maar eens onder de douche schoppen. We moeten zo nog uiteten :O
pi_208141171
@Leintjeuh 😂
pi_208141296
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Sport is over het algemeen niet iets wat je eet :+

Ik vind sporten erg fijn. Misschien zelfs wel het meest voor mn mentale gesteldheid en het sociale aspect, al merk ik ook wel aan m'n lijf als ik te lang niet ben geweest. Niet dat ik me dan dik voel ofzo, maar sneller last van mn rug bv en sneller moe. Mn figuur wordt er vast iets beter van, maar het voornaamste daarbij is idd wel wat ik allemaal in m'n mond stop, en pas daarna het effect van krachttraining op lichaamssamenstelling.
Omdat ik (misschien te) nieuwsgierig ben… hoe verhoudt dat zich tot je posts over de drempel die je regelmatig ervaart om met je personal coach te trainen? Of bedoel je het effect achteraf, of had je het nu alleen over hockey?

Misschien valt het me op omdat ik die drempel soort van herken. Niet in het kader van bang zijn om nadelige fysieke gevolgen ter plekke te ervaren. Bij mij is het zo simpel als Ik Heb Geen Zin En Vind De Oefeningen Stom :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208141314
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:53 schreef sigme het volgende:
Ik weet dus niet wat (een?) cronut is :D

Orzo heb ik vandaag nog in handen gehad. Een half pak ligt al tijden in mijn keukenkast te versloffen. Vergeet ik altijd te gebruiken of toe te voegen aan iets.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_208141412
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik weet dus niet wat (een?) cronut is :D

Orzo heb ik vandaag nog in handen gehad. Een half pak ligt al tijden in mijn keukenkast te versloffen. Vergeet ik altijd te gebruiken of toe te voegen aan iets.
Een soort donut maar dan een combinatie met een croissant. Nog nooit gehad, maar ik weet nog dat ze op televisie voorbij kwamen. Lijkt me nogal zonde van de kcals om eerlijk te zijn

Lekker laten verstoffen ;)
pi_208141469
Ik was vandaag op een heerlijk verstild plekje. Veel vogels gezien en gehoord, lekker veel bankjes ook. Mooie wandeling er naar toe en ook op de plek zelf mooi wandelen met hoogteverschillen en duin-bosrijk.

Ik was op een begraafplaatsje ;) op zoek naar graf van Godfried Bomans.
Het groene bloemetje is van mij :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208141493
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Omdat ik (misschien te) nieuwsgierig ben… hoe verhoudt dat zich tot je posts over de drempel die je regelmatig ervaart om met je personal coach te trainen? Of bedoel je het effect achteraf, of had je het nu alleen over hockey?

Misschien valt het me op omdat ik die drempel soort van herken. Niet in het kader van bang zijn om nadelige fysieke gevolgen ter plekke te ervaren. Bij mij is het zo simpel als Ik Heb Geen Zin En Vind De Oefeningen Stom :7
De grootste kick is toch vaak “ dat heb ik toch maar weer gedaan” *O* en een schouderklopje. Er zijn ook fijne motiverende instructeurs, die ik al jaren ken.
SPOILER
pi_208141504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:03 schreef Blues het volgende:
Ik was vandaag op een heerlijk verstild plekje. Veel vogels gezien en gehoord, lekker veel bankjes ook. Mooie wandeling er naar toe en ook op de plek zelf mooi wandelen met hoogteverschillen en duin-bosrijk.

SPOILER
O+
pi_208141533
Mijn nieuwe tekenboek is binnen, mijn potje "creatief" had genoeg geld.
Fijne Lijntjes. Echt elke cent waard. Morgen lekker tekenen en oefenen. Eerst de huisjes van Carla Kamphuis, daarna wat van GoudenLijntjes en dan uit het nieuwe boek Fijne Lijntjes.
En verder in mijn sketch journal... En als ik tijd over heb ga ik haken. En dan ben ik wel moe

We gaan los morgen *O*
pi_208141548
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:23 schreef AnneX het volgende:
Voor @:Isabeau en evt. anderen, die digitaal willen genieten van chocolade taartt😉
SPOILER
Oh dat ziet er fantastisch uit en met Toblerooooone! :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208141575
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:03 schreef Blues het volgende:

SPOILER
Het was ook geweldig weer voor een wandeling O+ (alhoewel borisz dus zo te lezen regen en zelfs hagel heeft gehad). Morgen wordt het weer zo mooi! Maar ja, ook dan moet ik slapen overdag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208141685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:12 schreef Isabeau het volgende:

Het was ook geweldig weer voor een wandeling O+ (alhoewel borisz dus zo te lezen regen en zelfs hagel heeft gehad). Morgen wordt het weer zo mooi! Maar ja, ook dan moet ik slapen overdag.
Hele week is lekker weer geloof ik O+ Dus ook een dag als je wakker bent *G*
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 17:24:58 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208141691
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 februari 2023 @ 17:30:59 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208141748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
2x een kwartier viel er wat uit de lucht. Regen was hevig. Hagel viel mee.
pi_208141779
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:24 schreef derLudolf het volgende:
@:dr_Flash was niet de enige teleurgestelde https://www.sikkom.nl/act(...)edrijf-28264321.html
Lekker dan :(
pi_208141795
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Een soort donut maar dan een combinatie met een croissant. Nog nooit gehad, maar ik weet nog dat ze op televisie voorbij kwamen. Lijkt me nogal zonde van de kcals om eerlijk te zijn

Lekker laten verstoffen ;)
Klinkt inderdaad als too much of a (fat) good thing _O-
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:37:35 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_208141821
O+ heeft butter chicken gemaakt, ik bapao. Het laatste werd in ieder geval al smakelijk ontvangen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208141874
Ennnn…. Eerste carnavals coronabesmetting in mijn omgeving *O*

Vriendinnetje van de jarige waar ik morgen op bezoek ga *O*

Gisteren had ze contact gehad met haar, vandaag heeft vriendin een plusje geswabbed *O*

Volle bak op het feestje met meer leeftijdsgenoten en hun ouders (wellicht ook de ouders van het positiefje, want die hoeven niet meer thuis te blijven bij negatieve test en ik las ook al iets van voorstel tot opheffen van het advies thuis te blijven als je zelf besmet bent) *O*

Ik hoorde iemand van die groep al zeggen dat ze tegenwoordig ‘bij een snotter’ niet meer test *O*

Geldt vast voor meer mensen *O*

Dus ik ga eerder. Koffiedrinken op afstand, geen knuffel etc en voordat iedereen binnenvalt weer weg :W
(want helemaal para qua afstand houden en vermijden, dat ben ik ook niet meer)

Wel een oprechte *O* voor het feit dat de jarige, ook al gaat het gezin er zelf losjes mee om, mij wel informeerde. Omdat ze weet dat ik daar wat anders in sta.
pi_208141911
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:37 schreef Troel het volgende:
O+ heeft butter chicken gemaakt, ik bapao. Het laatste werd in ieder geval al smakelijk ontvangen.
Ik ga liever bij O+ eten dan :+

Hier staat mijn O+ pasta te maken.
En hij heeft zojuist een klein grilloventje gekocht :D Omdat de grill van onze gewone oven kapoet is.
En hij blij wordt van keukendingen/koken enzo O+
pi_208141979
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Logische vraag!
De drempel om met PT te trainen is idd vooral angstgerelateerd (situatie waaruit ik niet zomaar ongezien/ongemerkt weg kan als ik ziek zou worden, want nou ja, die PT vraagt zich dan als het goed is af waar ik gebleven ben :+ - of bij buik over de zeik dat ik bv lang op de wc zou zitten, want wat zouden ze dan van me denken). Die geldt ook wel voor hockey overigens, al is de mate waarin meestal gelukkig stuk lager, en zeg ik moeilijker af (want teamsport) en is het vaker (2x per week) waardoor hij ook weer sneller omlaag gaat.

Het sporten zelf vind ik wel heel fijn, als ik eenmaal over die drempel heen ben gestapt.

Al heb ik die geen zin van tevoren vrijwel altijd hoor, ook bij hockey en ook als de bang-voor-ziekworden-drempel een periode op de achtergrond staat, die staat daar los van haha. Maar eigenlijk zodra ik eenmaal ben begonnen vind ik het hartstikke fijn. En achteraf al helemaal :). En ik merk ook dat als ik het regelmatig doe, ik mentaal ook lekkerder in m'n vel zit en allerlei dingen makkelijker gaan, wat motiveert om het te blijven doen. Dus die vooraf nooit zin herken ik ook zeker :P

Oh, en een cronut (bij mijn bakker) is gefrituurd croissantdeeg in donutvorm, opengesneden, een gele vulling (banketbakkersroom? Puddingvulling? Geloof zelfde als wat ze hier in de tompouce stoppen) ertussen en op de bovenste helft roze glazuur :9~

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 25-02-2023 17:58:04 ]
pi_208142045
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Logische vraag!
De drempel om met PT te trainen is idd vooral angstgerelateerd (situatie waaruit ik niet zomaar ongezien/ongemerkt weg kan als ik ziek zou worden, want nou ja, die PT vraagt zich dan als het goed is af waar ik gebleven ben :+ - of bij buik over de zeik dat ik bv lang op de wc zou zitten, want wat zouden ze dan van me denken). Die geldt ook wel voor hockey overigens, al is de mate waarin meestal gelukkig stuk lager, en zeg ik moeilijker af (want teamsport) en is het vaker (2x per week) waardoor hij ook weer sneller omlaag gaat.

Het sporten zelf vind ik wel heel fijn, als ik eenmaal over die drempel heen ben gestapt.

Al heb ik die geen zin van tevoren vrijwel altijd hoor, ook bij hockey en ook als de bang-voor-ziekworden-drempel een periode op de achtergrond staat, die staat daar los van haha. Maar eigenlijk zodra ik eenmaal ben begonnen vind ik het hartstikke fijn. En achteraf al helemaal :). En ik merk ook dat als ik het regelmatig doe, ik mentaal ook lekkerder in m'n vel zit en allerlei dingen makkelijker gaan, wat motiveert om het te blijven doen. Dus die vooraf nooit zin herken ik ook zeker :P

Oh, en een cronut (bij mijn bakker) is gefrituurd croissantdeeg in donutvorm, opengesneden, een gele vulling (banketbakkersroom? Puddingvulling? Geloof zelfde als wat ze hier in de tompouce stoppen) ertussen en op de bovenste helft roze glazuur :9~
Helder! En helder!
pi_208142102
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:31 schreef AnneX het volgende:
@:Leintjeuh 😂
Say no more :X :X :X
pi_208142214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:59 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Helder! En helder!
Fijn trouwens dat jij idd wel bent geïnformeerd door de jarige! Goed van haar dat ze rekening houdt met dat jij daar anders in staat.

Ik moet eerlijk zeggen, ik test ook niet altijd meer. Voornamelijk omdat ik chronisch verkouden ben. Ik heb sinds kerst al geen enkele compleet verkouden-vrije dag gehad, en daarvoor sinds de zomer ook al vrijwel onafgebroken in variërende mate verkouden, dus dan kan ik blijven testen (en sinds je als docent geen gratis testen meer krijgt, kost dat me dan bakken met geld). Ik test wel als ik ineens veel meer klachten krijg, of als ik naar kwetsbaren ga. Ik heb donderdag voor ik naar borstkankerziekenhuis ging bv wel getest. En als ik naar mn vriendin ga die als verpleegkundige op de oncologie afdeling werkt, en ik heb al even niet getest, dan check ik met haar en als ze liever heeft dat ik even test dan doe ik dat. Ik probeer dus balans te vinden tussen niet me onnodig helemaal suf testen, en wel rekening houden met mensen die kwetsbaar zijn, met kwetsbaren werken of er voorzichtiger mee zijn dan ik :)
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:30:04 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_208142385
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:23 schreef AnneX het volgende:
Voor @:Isabeau en evt. anderen, die digitaal willen genieten van chocolade taartt😉
SPOILER
Misbaksels horen mee genomen te worden naar een meet. O~) :Y)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_208142401
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:46 schreef Blues het volgende:
Ik ga liever bij O+ eten dan :+

Hier staat mijn O+ pasta te maken.
En hij heeft zojuist een klein grilloventje gekocht :D Omdat de grill van onze gewone oven kapoet is.
En hij blij wordt van keukendingen/koken enzo O+
Toevallig was de grill van onze oven ook stuk. Jross heeft op Amazon een grillelement gekocht voor 20 euro en die afgelopen woensdag in de oven gezet mbv een youtube instructiefilmpje en hij doet het weer :o Nooit verwacht dat je zoiets zelf kon doen. Ik dacht al aan een monteur en dure onderdelen en zo.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:39:44 #51
63722 z80
I fink you freaky
pi_208142485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Toevallig was de grill van onze oven ook stuk. Jross heeft op Amazon een grillelement gekocht voor 20 euro en die afgelopen woensdag in de oven gezet mbv een youtube instructiefilmpje en hij doet het weer :o Nooit verwacht dat je zoiets zelf kon doen. Ik dacht al aan een monteur en dure onderdelen en zo.
Alleen met een magnetron moet je oppassen. Ook als de stekker er al een have dag uit is kun je nog een behoorlijke stroomschok krijgen. Normaal zou de elco ontladen moeten zijn. Maar bij een defecte weerstand of los contact gebeurt dat niet.
De rest van de huishoudelijke apparaten, stekker er uit. Even 10 seconden wachten en open schroeven. Die tien seconden zijn om de restspanning te laten ontladen.
pi_208142521
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:39 schreef z80 het volgende:

[..]
Alleen met een magnetron moet je oppassen. Ook als de stekker er al een have dag uit is kun je nog een behoorlijke stroomschok krijgen. Normaal zou de elco ontladen moeten zijn. Maar bij een defecte weerstand of los contact gebeurt dat niet.
De rest van de huishoudelijke apparaten, stekker er uit. Even 10 seconden wachten en open schroeven. Die tien seconden zijn om de restspanning te laten ontladen.
Bedankt voor de tip, 3 dagen later ^O^
pi_208142550
:D
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 18:46:42 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208142567
Hier deed de Henry stofzuiger ook raar vandaag. Zoeken op YT leert dat het een PCB is. In het VK vind ik ze voor ¤15 en in NL amper. Tenminste, online niet. Of ik zoek verkeerd.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:51:44 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_208142631
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:46 schreef derLudolf het volgende:
Hier deed de Henry stofzuiger ook raar vandaag. Zoeken op YT leert dat het een PCB is. In het VK vind ik ze voor ¤15 en in NL amper. Tenminste, online niet. Of ik zoek verkeerd.
Zit daar elektronica in? Ik dacht enkel een motor met koolborstels. En dat buiten een kapot snoer dat het enige is dat slijt.
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:14 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208142662
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Zit daar elektronica in? Ik dacht enkel een motor met koolborstels. En dat buiten een kapot snoer dat het enige is dat slijt.
Schijnbaar
pi_208142733
Pffff wat een dag.
Vanochtend met een nichtje naar vlinderenbluescity voor een lunch met nog meer nichtjes. We zaten gezellig te natafelen toen we een telefoon hoorden gaan. Dat was de mijne. Mijn zus met "ik lig in rijnstate met een breuk"...en meteen huilen. Telefoon werd overgenomen door iemand anders. Ze is tijdens roeiinstructie gevallen met de fiets (zij fietst langs het water en geeft aanwijzingen), ze is met haar wil in een rail van een kraan vast komen te zitten -O-
Meteen weer primatour ingenomen en ondertussen broer gebeld die toevallig in de buurt van Arnhem was. Thuis zus weer gebeld en een lijst met spullen gekregen om op te halen
De roeimeneer (die de telefoon overnam) heeft mij opgehaald, en via haar huis naar het ziekenhuis gebracht waar gelijk mijn broer en schoonzus aankwamen. Zus gezocht (en gevonden). Ergens volgende week zal ze worden geopereerd, het is een complexe breuk die niet ieder chirurg kan opereren (meest enge afschuwelijke scenario is ook al genoemd). Dan nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven, 6 weken nietsdoen en dan zeker 6 maanden revalidatie.
We have far more in common than that which devides us..
pi_208142811
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff wat een dag.
Vanochtend met een nichtje naar vlinderenbluescity voor een lunch met nog meer nichtjes. We zaten gezellig te natafelen toen we een telefoon hoorden gaan. Dat was de mijne. Mijn zus met "ik lig in rijnstate met een breuk"...en meteen huilen. Telefoon werd overgenomen door iemand anders. Ze is tijdens roeiinstructie gevallen met de fiets (zij fietst langs het water en geeft aanwijzingen), ze is met haar wil in een rail van een kraan vast komen te zitten -O-
Meteen weer primatour ingenomen en ondertussen broer gebeld die toevallig in de buurt van Arnhem was. Thuis zus weer gebeld en een lijst met spullen gekregen om op te halen
De roeimeneer (die de telefoon overnam) heeft mij opgehaald, en via haar huis naar het ziekenhuis gebracht waar gelijk mijn broer en schoonzus aankwamen. Zus gezocht (en gevonden). Ergens volgende week zal ze worden geopereerd, het is een complexe breuk die niet ieder chirurg kan opereren (meest enge afschuwelijke scenario is ook al genoemd). Dan nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven, 6 weken nietsdoen en dan zeker 6 maanden revalidatie.
Gatsie wat naar... ik duim voor het beste scenario. Heel erg veel sterkte voor haar en jou en je familie. Dikke knuffel
pi_208142877
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Fijn trouwens dat jij idd wel bent geïnformeerd door de jarige! Goed van haar dat ze rekening houdt met dat jij daar anders in staat.

Ik moet eerlijk zeggen, ik test ook niet altijd meer. Voornamelijk omdat ik chronisch verkouden ben. Ik heb sinds kerst al geen enkele compleet verkouden-vrije dag gehad, en daarvoor sinds de zomer ook al vrijwel onafgebroken in variërende mate verkouden, dus dan kan ik blijven testen (en sinds je als docent geen gratis testen meer krijgt, kost dat me dan bakken met geld). Ik test wel als ik ineens veel meer klachten krijg, of als ik naar kwetsbaren ga. Ik heb donderdag voor ik naar borstkankerziekenhuis ging bv wel getest. En als ik naar mn vriendin ga die als verpleegkundige op de oncologie afdeling werkt, en ik heb al even niet getest, dan check ik met haar en als ze liever heeft dat ik even test dan doe ik dat. Ik probeer dus balans te vinden tussen niet me onnodig helemaal suf testen, en wel rekening houden met mensen die kwetsbaar zijn, met kwetsbaren werken of er voorzichtiger mee zijn dan ik :)
Nou, dat dus.
We zijn nu wel in een fase dat je per individu moet nagaan of testen echt nodig is.

‘Helaas’ zijn in het gezin van mijn jarige geen chronisch verkouden mensen. Dus als je het dan wel een keertje bent (als eerste in je gezin) dan vind ik het toch fijn als er wel getest wordt. Maja, ieders eigen keuze.

En de twee besmettingen die ik heb gehad komen zeker weten niet van hen dus tja.
pi_208142878
Ontopic: met al die tuinklussen die we aan het doen zijn, merk ik toch wel dat mijn lichaam weer wat sterker wordt. Vandaag 300 planten geplant :s) .
pi_208142911
quote:
Pffff wat een dag.
Narigheid -O-

Blijft ze tot de operatie in het ziekenhuis of kan ze tussendoor naar huis?
pi_208142946
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Narigheid -O-

Blijft ze tot de operatie in het ziekenhuis of kan ze tussendoor naar huis?
Ze had evt. naar huis gemogen. Maar ze woont alleen. Kan dus geen kant uit. En ze mocht blijven. Ik ben ook heel blij dat ze daar blijft want ik ken haar, die gaat dingen doen (door de pijn heen) die eigenlijk niet mogen.
pi_208142983
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze had evt. naar huis gemogen. Maar ze woont alleen. Kan dus geen kant uit. En ze mocht blijven. Ik ben ook heel blij dat ze daar blijft want ik ken haar, die gaat dingen doen (door de pijn heen) die eigenlijk niet mogen.
Germ. Maar idd fijn dat ze mag blijven, want alleen thuis met zo’n blessure is echt niet oké.
pi_208142996
Oh heftig Kaatje! Wat heeft ze gebroken?
pi_208143070
quote:
Pffff wat een dag.
Ohjee @Kaatje1 wat een schrik. Wat heeft je zus gebroken?
pi_208143078
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gelukkig wordt er voor haar gezorgd
  zaterdag 25 februari 2023 @ 19:21:37 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_208143094
quote:
Even google aangeslingert. Blijkt dus voor hoog/laag vermogen te zijn. Voor alleen hoog vermogen gebruik kan deze omgeleid worden. Plaatje van de bedrading.

En printje zelf kan bij ebay amazon of de gebruikelijke onderdelen leveranciers gevonden worden.EAN 5028965559970

En wat leesvoer. Waarschijnlijk slechts 1 onderdeel van een euro stuk. Moet je wel zelf kunnen solderen. (Triac, 12Amp rated)
https://www.vacuumland.org/cgi-bin/TD/TD-VIEWTHREAD.cgi?23499
pi_208143096
Jeetje @Kaatje1 wat een nare gevolgen van een val! Prettig idee dat ze idd daar kan blijven.

@Tuindier 300 planten :o goed bezig!

@Cat-astrophe lastig wel, als je daar zo anders in staat. Ik snap jouw mening goed, ik zou dat in zo'n geval zowel fijn vinden als ik in jouw positie zou zitten, als sowieso al doen als ik het zelf was. Extra fijn dat de jarige dan wél je op de hoogte stelde zodat jij dan iig je gedrag daarop aan kan passen!
pi_208143116
De linker bovenarm net boven de elleboog. Een van de roeiers die het eerst bij haar was (die zijn de wal opgegaan) lag ze 10 cm van een betonnen wand. Ze heeft dus ook heel veel geluk gehad.
pi_208143135
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:22 schreef Kaatje1 het volgende:
De linker bovenarm net boven de elleboog. Een van de roeiers die het eerst bij haar was (die zijn de wal opgegaan) lag ze 10 cm van een betonnen wand. Ze heeft dus ook heel veel geluk gehad.
Oh shit een arm...
En dat is idd een soort van geluk... soort van... ik duim en bid voor jullie
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 19:25:46 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208143150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Even google aangeslingert. Blijkt dus voor hoog/laag vermogen te zijn. Voor alleen hoog vermogen gebruik kan deze omgeleid worden. Plaatje van de bedrading.
[ afbeelding ]
En printje zelf kan bij ebay amazon of de gebruikelijke onderdelen leveranciers gevonden worden.EAN 5028965559970

En wat leesvoer. Waarschijnlijk slechts 1 onderdeel van een euro stuk. Moet je wel zelf kunnen solderen. (Triac, 12Amp rated)
https://www.vacuumland.org/cgi-bin/TD/TD-VIEWTHREAD.cgi?23499
De hoog/laag vermogen knop doet nu niets en de motor loopt nu heel onregelmatig. Een bypass zou nog beter zijn, want na inschakelen duurt het ca. 5 seconden voordat je vol vermogen kunt. Altijd al.
pi_208143159
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik hoop dat ze rechtshandig is :+
pi_208143184
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:26 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze rechtshandig is :+
Gelukkig wel ja. Anders was de ramp helemaal niet te overzien
pi_208143906
Jeetje Kaat, dat is heftig allemaal :{

Vandaag was redelijk. Ik kreeg migraine dus deed weinig behalve een beetje meedenken met het een en ander. Ook nog een paar wasjes. Maar mijn allerliefste ging enorm hard dus de keukenkastjes hangen, stopcontacten zitten weer op zijn plaats en nog veel meer.

Eind van de middag heb ik de pepers en paprika's nog gezaaid. Dat was de hoogste tijd.
Spoilers!
pi_208144072
Zo zeg, mijn WOZ is in een jaar met 45.000 omhoog gegaan :o
pi_208144219
Sterkte voor Kaatjezus :o Wat een ellende en toestanden meteen vandaag voor jullie :*

LS Migraine -O-
pi_208144261
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo zeg, mijn WOZ is in een jaar met 45.000 omhoog gegaan :o
Bij ons van 480.000 naar 551.000 _O-
Waarde van onze (vrije sector huur-) woning wordt op dit moment geschat op 604 - 668.000 op dit moment :o :o
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 20:34:59 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208144473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Bij ons van 480.000 naar 551.000 _O-
Waarde van onze (vrije sector huur-) woning wordt op dit moment geschat op 604 - 668.000 op dit moment :o :o
Dan hoop ik voor jullie verhuurder dat hij niet wordt belast ware jullie woning nu opnieuw verhuurd tegen de reguliere prijs.

Ik las iets over iemand die een pandje had in Amsterdam en een aantal appartementen daarin sociaal verhuurde. Die boerde achteruit omdat- volgens mij- de belastingdienst er van uit ging dat hij het appartement voor ¤1800 kon verhuren
pi_208144679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Iedereen zou ook spierversterkende oefeningen moeten doen en dat doe ik momenteel helemaal niet :7
Ik heb flinke kuiten door het fietsen hoor, vindt het vrouwtje ook nog eens leuk. :9

Maar fietsen, wandelen is heerlijk laagdrempelig en je kan er behoorlijk fit door worden. Helemaal herontdekt door corona en vorig jaar 9000 km op de fiets gezeten. Geen kilo door afgevallen want daarvoor vind ik andere dingen te lekker. o|O
pi_208145047
quote:
Pffff wat een dag.
Ik had ook een complexe breuk en kreeg ook alle bijbehorende nare scenario´s te horen, doen ze denk ik expres om je goed te informeren plus dat het achteraf dan alleen maar kan meevallen. Maar leuk is het nooit natuurlijk. :(
pi_208145062
Oei Kaatje…Au. Wat ongelooflijk naar zeg voor je zus.

Hier op de rij heerst volkomen willekeur in de woz beschrijvingen.
Zoals ieder jaar. Bijv. drie dezelfde tuinen hebben verschillende m2 😳
Een huis verderop is meer dan 2 x zo groot en evenveel grond en naar verhouding lage woz met onze rij.
pi_208145103
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:53 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik had ook een complexe breuk en kreeg ook alle bijbehorende nare scenario´s te horen, doen ze denk ik expres om je goed te informeren plus dat het achteraf dan alleen maar kan meevallen. Maar leuk is het nooit natuurlijk. :(
Daar hoop ik voor haar ook op.
pi_208145196
@Lucky-Strike helaasch van de migraine.
Wat zul jij / jullie nu al blij de keuken instappen iedere morgen w/
pi_208145262
Eerste hotel van de vakantie bekend.
De reviews zijn…. Matig. Op een paar Heel Positieve Fantastische na dan, maar die vertrouw ik niet zo :7 de andere reisdagen staan wat opties, maar dat kan blijkbaar nog wisselen dus die zoek ik niet na.

*kussensloop, lakenzak en pakjes vochtige washandjes vast klaarlegt*
pi_208145431
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste hotel van de vakantie bekend.
De reviews zijn…. Matig. Op een paar Heel Positieve Fantastische na dan, maar die vertrouw ik niet zo :7 de andere reisdagen staan wat opties, maar dat kan blijkbaar nog wisselen dus die zoek ik niet na.

*kussensloop, lakenzak en pakjes vochtige washandjes vast klaarlegt*
Hoe lang ga je?
pi_208145458
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:59 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky-Strike helaasch van de migraine.
Wat zul jij / jullie nu al blij de keuken instappen iedere morgen w/
Ach ja, migraine hoort er nou eenmaal bij. En in periodes van chaos komt het vaker voor. Mijn aanvallen zijn niet zo heel zwaar gelukkig.

We hebben allebei de neiging om het behang te aaien :D

Cat, waar ga je ook alweer naartoe?
Spoilers!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:14:07 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208145596
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:24 schreef derLudolf het volgende:
@:dr_Flash was niet de enige teleurgestelde https://www.sikkom.nl/act(...)edrijf-28264321.html
quote:
„Helaas kregen we zaterdagmiddag telefoon dat de terugweg geannuleerd was. Het werd nonchalant gebracht met de melding: volgende week gaat er weer één! Wij wilden naar huis dus dan moesten we maar met de boot naar Denemarken en dan 850 km terug rijden."
Oh mannnn wat kut :D

Je krijgt dan dus je geld terug van ticket en moet het verder maar uitzoeken. Wat ruk man!

Heb dit boot nog overwogen voor komende zomer maar (gelukkig, overigens onwetend hiervan) elders geboekt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208145806
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe lang ga je?
12 dagen. Ik overleef het vast wel :)

En wie weet valt het mee, is een deel gerenoveerd of zo. Want hun website ziet er tiptop uit _O-
pi_208145834
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ach ja, migraine hoort er nou eenmaal bij. En in periodes van chaos komt het vaker voor. Mijn aanvallen zijn niet zo heel zwaar gelukkig.

We hebben allebei de neiging om het behang te aaien :D

Cat, waar ga je ook alweer naartoe?
Jordanië *O*
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:14 schreef Molo het volgende:

[..]
[..]
Oh mannnn wat kut :D

Je krijgt dan dus je geld terug van ticket en moet het verder maar uitzoeken. Wat ruk man!

Heb dit boot nog overwogen voor komende zomer maar (gelukkig, overigens onwetend hiervan) elders geboekt
Ik heb hem deze zomer wel gedaan, boot deed wat hij moest doen.
Maar anders was ik die mopperaar geweest die alsnog over Denemarken naar huis had gemoeten.
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 21:24:50 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208145836
Hotels in Griekenland zijn wel erg goedkoop zeg. Dus maar wat luxere gepakt dus netto eigenlijk niets minder uitgegeven :+
pi_208146051
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En wie weet valt het mee, is een deel gerenoveerd of zo. Want hun website ziet er tiptop uit _O-
Oh. En daar is natuurlijk ook nog van alles te koop (gewone washandjes misschien niet)
pi_208146156
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:24 schreef derLudolf het volgende:
Hotels in Griekenland zijn wel erg goedkoop zeg. Dus maar wat luxere gepakt dus netto eigenlijk niets minder uitgegeven :+
Met hoeveel personen? Wrom niet in een huis met zwembad via Elisawashere? Inclusief auto.

Hard gelachen. Geen brief van de woz. Of zoek. 8)7
Dus mn.X logte in bij mijn overheid. 😂 😂 😂
Woz is nu 397.000 en het was 343.000

Al regelmatig gezegd toch, dat het een rijtje poppenhuisjes is. Met 87 m2. 😂
pi_208146223
Lekker hoor Cat met de vakantieplannen bezig zijn w/
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 21:41:22 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208146241
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Met hoeveel personen? Wrom niet in een huis met zwembad via Elisawashere? Inclusief auto.

In m'n eentje, een nacht. Hotel heeft ook een zwembad
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:43:29 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146275
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jordanië *O*
[..]
Ik heb hem deze zomer wel gedaan, boot deed wat hij moest doen.
Maar anders was ik die mopperaar geweest die alsnog over Denemarken naar huis had gemoeten.
Als het goed gaat, geen probleem natuurlijk. Maar als dit nu al zo vaak gebeurd is en zo kut geregeld is... De factor betrouwbaarheid bij zo'n boot moet gewoon top zijn wil je m pakken.
Het is ook niet alsof je de volgende over een uur kunt pakken, of dat er drie meter verder nog eentje van een andere toko gaat
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:44:06 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146286
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:24 schreef derLudolf het volgende:
Ligt er wel heel erg aan waar in Griekenland :+
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 21:46:17 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208146318
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Ligt er wel heel erg aan waar in Griekenland :+
Wat zijn hotels begin april in Thessaloniki goedkoop zeg ;)
pi_208146321
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh. En daar is natuurlijk ook nog van alles te koop (gewone washandjes misschien niet)
Het is meer het (gebrek aan) schoon water waar ik me zorgen om maak.
Iets wat goed genoeg is om bedlegerige cliënten dag in dag uit mee te verzorgen moet ook goed voor mij zijn voor een dag of wat. Indien nodig.

Hotel ligt in ieder geval centraal :+
pi_208146341
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 20:34 schreef derLudolf het volgende:

Dan hoop ik voor jullie verhuurder dat hij niet wordt belast ware jullie woning nu opnieuw verhuurd tegen de reguliere prijs.

Ik las iets over iemand die een pandje had in Amsterdam en een aantal appartementen daarin sociaal verhuurde. Die boerde achteruit omdat- volgens mij- de belastingdienst er van uit ging dat hij het appartement voor ¤1800 kon verhuren
Woningbouwvereniging hier.
pi_208146357
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Als het goed gaat, geen probleem natuurlijk. Maar als dit nu al zo vaak gebeurd is en zo kut geregeld is... De factor betrouwbaarheid bij zo'n boot moet gewoon top zijn wil je m pakken.
Het is ook niet alsof je de volgende over een uur kunt pakken, of dat er drie meter verder nog eentje van een andere toko gaat
Volgens het artikel is het een probleem wat de laatste weken een paar keer is voorgekomen.
Andere beaut die in de weg ligt. En dat is natuurlijk best slordig, zeker als je daarna als maatschappij niet thuis geeft bij reizigers.
pi_208146385
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

Jordanië! Hoe kom je daar nou op joh :D Bijzonder en interessant lijkt me :Y
Wanneer :?
pi_208146452
Oops. Linkje van het bootverhaal geappt naar buurvrouw.
April vorig jaar met zo’n beetje de eerste boot ging Zoon naar Noorwegen en maanden later terug. Het was alleen kiele kiele, omdat de trein bij Assen pech kreeg.

In april as. gaat Zoon 2 met de boot daarheen om stage te lopen. w/
pi_208146483
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het is meer het (gebrek aan) schoon water waar ik me zorgen om maak.
Iets wat goed genoeg is om bedlegerige cliënten dag in dag uit mee te verzorgen moet ook goed voor mij zijn voor een dag of wat. Indien nodig.

Hotel ligt in ieder geval centraal :+
Om te drinken? Dat zou ik gewoon kopen. En de standaard dingen, geen sla eten en andere dingen die bij het wassen aanhangend vocht vasthouden
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:56:04 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146503
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat zijn hotels begin april in Thessaloniki goedkoop zeg ;)
Aha, ja dat is extreem laagseizoen nog. Terwijl het er dan prachtig en heerlijk weer is natuurlijk O+
Leuk man, lekker naar uitkijken

Ik zat te loeren voor de herfstvakantie en moest beetje wenen van de prijzen :+
pi_208146540
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Jordanië! Hoe kom je daar nou op joh :D Bijzonder en interessant lijkt me :Y
Wanneer :?
Niet te ver weg, cultuur, warm(er dan hier) slapen in de woestijn. Check!

En nog wat andere bonus bestemmingen in de rondreis. Ik ga over twee weken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Om te drinken? Dat zou ik gewoon kopen. En de standaard dingen, geen sla eten en andere dingen die bij het wassen aanhangend vocht vasthouden
Drinkwater koop ik uiteraard per fles ^O^

Maar wassen met bruin of geel water of geen water (en ja, dat stond in redelijk recente reviews, waarbij gebrek aan beloofde WiFi echt niet het grootste issue was.…) is niet echt mijn ding.
Als het echt heet is is zo’n lap tussentijds snel over de kritieke delen halen ook fijn.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:58:53 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146548
Ja i
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Volgens het artikel is het een probleem wat de laatste weken een paar keer is voorgekomen.
Andere beaut die in de weg ligt. En dat is natuurlijk best slordig, zeker als je daarna als maatschappij niet thuis geeft bij reizigers.
Ja ik las het, als dit soort basale zaken al mis gaat, en dan idd niet bereikbaar. Lekker kut
pi_208146560
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Aha, ja dat is extreem laagseizoen nog. Terwijl het er dan prachtig en heerlijk weer is natuurlijk O+

Ik zat van de week te kijken, volgens mij was het mallorca, 8 dagen met wat wensen, hotel (incl vlucht) wat bovenaan stond was 3100, schrok me kapot. Gelukkig was het ook veruit het duurste :D
  zaterdag 25 februari 2023 @ 21:59:42 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146564
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:53 schreef AnneX het volgende:
April vorig jaar met zo’n beetje de eerste boot ging Zoon naar Noorwegen en maanden later terug. Het was alleen kiele kiele, omdat de trein bij Assen pech kreeg.

Stage in Noorwegen, tof!
pi_208146581
quote:

[..]

Daar ga ik in mei weer naartoe *O*

Met de nightjet. Waar we, na het boeken, ook best slechte reviews over lazen. Van slechte bedjes (verwacht) tot vreemden die je coupe in komen tot midden in de nacht van trein moeten wisselen om redenen :X _O-

Goed bezig ben ik, vakantiewise :')
pi_208146597
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:53 schreef AnneX het volgende:

Stage in Noorwegen O+
Wat gaat hij voor stage doen?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:01:22 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146598
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 21:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zat van de week te kijken, volgens mij was het mallorca, 8 dagen met wat wensen, hotel (incl vlucht) wat bovenaan stond was 3100, schrok me kapot. Gelukkig was het ook veruit het duurste :D
Kwam voor een redelijk eenvoudige trip van een week op zo'n ¤4000,- zonder autohuur en auto stallen op vliegveld

Tsja :')

Ik ga morgen maar weer zoeken naar wat ik het wel waard vind zeg maar
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:03:00 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146636
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Daar ga ik in mei weer naartoe *O*

Met de nightjet. Waar we, na het boeken, ook best slechte reviews over lazen. Van slechte bedjes (verwacht) tot vreemden die je coupe in komen tot midden in de nacht van trein moeten wisselen om redenen :X _O-

Goed bezig ben ik, vakantiewise :')
Ik zat in september voor werk in Zwitserland. Ik had de dagtrein gepakt. De groep mensen die de nachttrein hadden gepakt moesten ergens in Duitsland midden in de nacht uren wachten op een vervangende trein...
Die waren niet heel erg fit de eerste werkdag daar zeg maar :X
pi_208146674
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:01 schreef Molo het volgende:
I
[..]
Kwam voor een redelijk eenvoudige trip van een week op zo'n ¤4000,- zonder autohuur en auto stallen op vliegveld

Tsja :')

Ik ga morgen maar weer zoeken naar wat ik het wel waard vind zeg maar
Voor 3 of voor 1? En ik had ook geen auto bijbesteld en hoef ook geen auto te stallen (treinkaartje zat hier niet bij)
pi_208146694
Die prijzen :o

Ik vond 1600 euro inclusief vlucht voor mijn 12 dagen Jordanië best meevallen.
Geen maaltijden erbij, behalve ontbijt en de excursies veelal zelf betalen, dus al in al zo’n 2400 euro schat men.

Leven is al duur genoeg. Afgelopen week twee musicals geboekt in NL. Zowel in Wenen als Londen (najaar) wordt vast ook geïnvesteerd in cultuur. Dingen doen *O*

En ik zit nu in een cyclus van minimaal twee keer per week uit eten met diverse mensen. Stopt als ik op vakantie ga. Soort van.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:06:39 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Voor 3 of voor 1? En ik had ook geen auto bijbesteld en hoef ook geen auto te stallen (treinkaartje zat hier niet bij)
3, appartement trouwens, ik dacht ik kijk even voor simpel iets lekker even weg :')

Maar goed, we kijken verder
Heb je nu iets anders op het oog?
pi_208146715
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik zat in september voor werk in Zwitserland. Ik had de dagtrein gepakt. De groep mensen die de nachttrein hadden gepakt moesten ergens in Duitsland midden in de nacht uren wachten op een vervangende trein...
Die waren niet heel erg fit de eerste werkdag daar zeg maar :X
:X

Gelukkig hoeven wij alleen maar de toerist uit te hangen. Die eerste dag maar niks boeken qua vertier.
Ik denk wel dat we vooraf contact zoeken met de verhuurder, of we evt eerder kunnen inchecken :O
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:08:26 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146736
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:X

Gelukkig hoeven wij alleen maar de toerist uit te hangen. Die eerste dag maar niks boeken qua vertier.
Ik denk wel dat we vooraf contact zoeken met de verhuurder, of we evt eerder kunnen inchecken :O
Zie nu mijn taalfouten in mijn post, och ja :+

En ja, slim, altijd relaxt als dat kan ^O^
pi_208146742
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die prijzen :o

Ik vond 1600 euro inclusief vlucht voor mijn 12 dagen Jordanië best meevallen.
Geen maaltijden erbij, behalve ontbijt en de excursies veelal zelf betalen, dus al in al zo’n 2400 euro schat men.

Leven is al duur genoeg. Afgelopen week twee musicals geboekt in NL. Zowel in Wenen als Londen (najaar) wordt vast ook geïnvesteerd in cultuur. Dingen doen *O*

En ik zit nu in een cyclus van minimaal twee keer per week uit eten met diverse mensen. Stopt als ik op vakantie ga. Soort van.
Je kan in Jordanie nog best veel zonder tourtje doen eigenlijk. We hebben zelfs met een auto door het land gecrost. Taxi's bussen ging ook nog wel goed, wel een beetje plannen en uit eten gaan was daar goedkoop.
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 22:09:22 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208146759
quote:

[..]

Het was deze week al 23°C *O* was wel iets warmer dan gewoonlijk maar hé over een maand is het misschien nog wat warmer.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:10:20 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146776
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het was deze week al 23°C *O* was wel iets warmer dan gewoonlijk maar hé over een maand is het misschien nog wat warmer.
Lekker man, even er tussenuit ^O^
pi_208146791
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:08 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je kan in Jordanie nog best veel zonder tourtje doen eigenlijk. We hebben zelfs met een auto door het land gecrost. Taxi's bussen ging ook nog wel goed, wel een beetje plannen en uit eten gaan was daar goedkoop.
Het zal best een veilig land zijn en misschien ben ik wat kort door de bocht. Maar als vrouw alleen ga ik in zo’n land toch liever georganiseerd. Zeker omdat ik geen woord van de taal spreek.

Zat gelegenheid om zelf door stadjes te dwalen, maar geen uitzoekgedoe met excursies en gidsen en zo.
pi_208146852
Geen idee (nog) wat voor stage.
De vroegere buurvrouw is geëmigreerd naar Noorwegen met haar gezin lang geleden.
Ook weet ik niet wat “internationale stage” inhoudt voor een gymnasiast.
Volgende week eens belangstellend informeren. B-)

Mooie reis Cat, naar Jordanië.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:15:21 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146863
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Het zal best een veilig land zijn en misschien ben ik wat kort door de bocht. Maar als vrouw alleen ga ik in zo’n land toch liever georganiseerd. Zeker omdat ik geen woord van de taal spreek.

Zat gelegenheid om zelf door stadjes te dwalen, maar geen uitzoekgedoe met excursies en gidsen en zo.
Je kent deze gouwe ouwe toch wel? :o :o :o

Lekker potje Jordanees

pi_208146872
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:06 schreef Molo het volgende:

[..]
3, appartement trouwens, ik dacht ik kijk even voor simpel iets lekker even weg :')

Maar goed, we kijken verder
Heb je nu iets anders op het oog?
Ik was niet serieus aan het kijken, meer “wat kost een vakantie waarbij je veel luiert”
pi_208146885
quote:

[..]

O, dat begrijp ik volledig hoor. Je hoort wel eens vervelende verhalen uit Marokko, Egypte etc. dat mannen je lastig vallen met hun toeristische rotzooi maar ik ben weinig tot geen onvriendelijke mensen tegen gekomen in Jordanië. Ik heb zelfs mijn lekke autoband door de politie laten vervangen in de middle of nowhere :')

Kinderen ook heel vriendelijk met hun Welcome to Jordan telkens. :D

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik het een erg prettig land vond in een toch wat onrustige regio.
pi_208146905
quote:

[..]

In Amman heb ik de hele dag in mijn uppie rondgelopen, maar de rest is het gewoon hand (en tijdbesparend) om dat georganiseerd te doen inderdaad
pi_208146931
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:14 schreef AnneX het volgende:
Geen idee (nog) wat voor stage.
De vroegere buurvrouw is geëmigreerd naar Noorwegen met haar gezin lang geleden.
Ook weet ik niet wat “internationale stage” inhoudt voor een gymnasiast.
Volgende week eens belangstellend informeren. B-)

Mooie reis Cat, naar Jordanië.
O, zoon van de buurvrouw! Ik zat al met verbazing te lezen hoe weinig belangstelling je leek te hebben voor je kind :D
pi_208146943
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kent deze gouwe ouwe toch wel? :o :o :o

Lekker potje Jordanees

Ken ik ook niet verstoan :7
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:20:15 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146950
Ik had eigenlijk wel keer graag naar Moskou en Sint Petersburg gegaan, stond best hoog op mijn lijstje, maar ja :') :') :')
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:20:29 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208146956
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O, zoon van de buurvrouw! Ik zat al met verbazing te lezen hoe weinig belangstelling je leek te hebben voor je kind :D
_O-
pi_208146969
quote:
81s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:20 schreef Molo het volgende:
Ik had eigenlijk wel keer graag naar Moskou en Sint Petersburg gegaan, stond best hoog op mijn lijstje, maar ja :') :') :')
Je kan gewoon daar op bezoek gaan als je via Turkije vliegt.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:23:16 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208147002
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat zou kunnen ja. Lekker de sfeer en cultuur opsnuiven O+
pi_208147042
quote:
Ik was er voor het hele gedoetje.
Moskou heeft een paar leuke plekken, maar vooral veel beton en nare, onvriendelijke mensen.

St Petersburg daarentegen O+
Mooie stad, mooie musea, concert bijwonen in de hermitage na sluitingstijd _O_
Vriendelijke mensen _O_

En in het rondje ook nog twee andere, kleinere stadjes.

Dat was een toffe reis! Ook via een organisatie die het visumgedoe regelde en al het vervoer ter plekke. We reisden zelf van hotel naar hotel. Soms met een taxi, soms met de trein. Begeleid zelfstandig dus :+
  Moderator zaterdag 25 februari 2023 @ 22:28:18 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208147096
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker man, even er tussenuit ^O^
Jup, ben daar in het weekend voor de stichting en blijf nog een nachtje extra. Ben er toch *O*
pi_208147132
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, ben daar in het weekend voor de stichting en blijf nog een nachtje extra. Ben een toch *O*
Doe je goed ^O^
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:36:36 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208147274
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, ben daar in het weekend voor de stichting en blijf nog een nachtje extra. Ben er toch *O*
Gelijk heb je!
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:37:28 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208147296
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik was er voor het hele gedoetje.
Moskou heeft een paar leuke plekken, maar vooral veel beton en nare, onvriendelijke mensen.

St Petersburg daarentegen O+
Mooie stad, mooie musea, concert bijwonen in de hermitage na sluitingstijd _O_
Vriendelijke mensen _O_

En in het rondje ook nog twee andere, kleinere stadjes.

Dat was een toffe reis! Ook via een organisatie die het visumgedoe regelde en al het vervoer ter plekke. We reisden zelf van hotel naar hotel. Soms met een taxi, soms met de trein. Begeleid zelfstandig dus :+
Ja Rusland had ik voor de oorlog ook zeker niet onbegeleid gedaan. Alleen al vanwege de taal.

Maar goed, zat mooie plekken op aarde. Ga ik toch niet allemaal kunnen ontdekken in dit leven.
pi_208147363
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja Rusland had ik voor de oorlog ook zeker niet onbegeleid gedaan. Alleen al vanwege de taal.

Maar goed, zat mooie plekken op aarde. Ga ik toch niet allemaal kunnen ontdekken in dit leven.
We hadden geen reisgids of zo. Maar vanwege de taal dus wel alle accommodatie en vervoer laten regelen.
Dan is de truuk wel om nét op tijd door te hebben dat je hogesnelheidstrein opeens vanaf een ander perron vertrekt :X

Uiteindelijk kom je met handen, voeten en veel goede wil beiderzijds (behalve in Moskou :{w ) een heel eind. En met die ene min of meer Engelssprekende receptionist die in elk hotel wel ergens vandaan werd gehaald O+

Met Olga in de banja konden we prima overleggen met plaatjes. Masseer me dat onderdeel maar *wijst aan*.
Toen we daarna geslagen werden met berkentakken… dat was verrassend. Ze liet ons zien waar ze lagen , maar kon niet uitleggen dat twee mannen dat kwamen doen _O-

We waren met zijn tweetjes, dat maakt ook verschil. In mijn eentje had ik ook hier een groepsreis gedaan.
pi_208147378
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Doelen! Niet zo snel opgeven jij :P
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:52:49 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208147523
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Doelen! Niet zo snel opgeven jij :P
Ik hoef echt niet alles te zien, hele delen van de aardbol vind ik interessant maar zou ik geen moer om geven er niets elf heen te reizen. Boek erover is ook leuk :D

Berkentakken laten zwiepen door Oleg en Dimitri lijkt me dan wel weer best geinig eigenlijk :D
  zaterdag 25 februari 2023 @ 22:56:20 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208147580
'Una giornata particolare' gezien hier net.
Nou, dat voelt inmiddels ook niet meer als zooooo extreem historisch anders dan hedendaagse bewegingen elders in Europa en den wereld

Ik word oud en weemoedig geloof ik, gelukkig is er bier
pi_208147665
Een klassieker hoor, die film met Sophia en Marcello.

Uitsmijter van de dag: goeie reis @sigme en man en voorraad ab en yakult en zuurkool w/
pi_208147913
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik hoef echt niet alles te zien, hele delen van de aardbol vind ik interessant maar zou ik geen moer om geven er niets elf heen te reizen. Boek erover is ook leuk :D

Berkentakken laten zwiepen door Oleg en Dimitri lijkt me dan wel weer best geinig eigenlijk :D
Oleg en Dimitri waren hilarisch. En vonden ons ook hilarisch.
Hoe harder we gilden, hoe harder ze gingen meppen. Waarna we met een ferm OUT! OUT! naar buiten het dompelbad in werden gejaagd _O-

Daar stopte hun Engels ook wel, meer hadden ze ook niet nodig.
Hotel daar was ook geweldig, echt zo’n stasi, in de jaren 70 gemoderniseerd, hok. Inclusief kleurtjes O+

Kom daar maar eens om in de grote steden.
pi_208148032
Even een halfslachtige bijlees gedaan... vandaag 's ochtends lekker gewerkt en 's middags prachtig gewandeld in de Betuwe, langs de Linge en over Marienweerdt.

Krachttraining... is al weer even geleden. Zou wel weer goed zijn maar de moed zakt me soms in de schoenen omdat ik van zo veel dingen meer pijn krijg.

Ik ben helaas nog nooit in Sint Petersburg geweest, dat zou ik wel graag willen. Moskou wel, dat was nog een heel avontuur omdat het toch best lastig was om de metro te nemen als je de taal niet echt kunt lezen :D maar ik vond het toch erg leuk daar.

Morgen weer de hele dag werken, dus zo maar naar bed :O
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:36:31 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208148177
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:00 schreef AnneX het volgende:
Een klassieker hoor, die film met Sophia en Marcello.

Uitsmijter van de dag: goeie reis @:sigme en man en voorraad ab en yakult en zuurkool w/
Prachtig was ie, idd een klassieker. Nog nooit eerder gezien hier

Compenseert een beetje voor Cocaine Bear gisteren in de bioscoop. Want een hilarische slasher gore was dat zeg _O-
  zaterdag 25 februari 2023 @ 23:37:26 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208148187
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Oleg en Dimitri waren hilarisch. En vonden ons ook hilarisch.
Hoe harder we gilden, hoe harder ze gingen meppen. Waarna we met een ferm OUT! OUT! naar buiten het dompelbad in werden gejaagd _O-

Daar stopte hun Engels ook wel, meer hadden ze ook niet nodig.
Hotel daar was ook geweldig, echt zo’n stasi, in de jaren 70 gemoderniseerd, hok. Inclusief kleurtjes O+

Kom daar maar eens om in de grote steden.
Memories _O_

Zo, nu eens herinneringen verwerken vanuit horizontale positie
pi_208148273
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:36 schreef Molo het volgende:
Prachtig was ie, idd een klassieker. Nog nooit eerder gezien hier

Compenseert een beetje voor Cocaine Bear gisteren in de bioscoop. Want een hilarische slasher gore was dat zeg _O-
Ben je daarvoor naar de bioscoop geweest _O- Geweldig!
pi_208148440
:o @Kaatje1, wat een schrik van je zus! Jemig, dat is ook wel een abrupt einde van een leuke bijeenkomst.

En ik las over @Candaasje die leuke uitdagingen in haar werk tegenkomt. En over @Lonaa die keuzes maakte. En over goede dagen en niet zulke leuke dagen.
pi_208149536
Oowww…recht boven mijn hoofd: de Grote Beer.
Wat kan ik mij dan klein voelen. Héel klein. Overweldigend.
En maar doorklooien hier op aard’… :R
pi_208149707
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is jammer dat we zo druk met de Oscarfilms zijn want die lijkt me geweldig om als tussendoortje in de bios te zien :D
pi_208149728
Mogge!
Nu is het dan eindelijk mooi helder en fris en zonnig.

@Kaatje1 wat sneu en naar voor je zus!
pi_208149893
Voor iedereen die hier laatst verdrietig was over ben en Jerry s prijzen:
Ze zijn volgende week drie voor een tientje bij de ah. Zelfs die ene van 8 piek ofzo waar je een Pathe film bij krijgt.
  zondag 26 februari 2023 @ 08:49:37 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208149921
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ben je daarvoor naar de bioscoop geweest _O- Geweldig!
Jazekers, kwam zo uit en stelde niet teleur. Zaal zat ook hard te lachen, heerlijk
pi_208149970
Wij zijn ook voornemens volgende week naar Cocaine Bear te gaan. :+ Gisteren was F met een vriend bij die Winney the Pooh film. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 26 februari 2023 @ 09:08:23 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208150014
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Wij zijn ook voornemens volgende week naar Cocaine Bear te gaan. :+ Gisteren was F met een vriend bij die Winney the Pooh film. :+
Die lijkt me superraarrrrrrr :D
pi_208150044
Mijn man is afgelopen week begonnen aan een opleiding en nu maakt de opleiding bekend dat je het vanaf nu ook met het STAPbudget kan doen -O- beetje jammer.
  zondag 26 februari 2023 @ 09:25:27 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208150112
Morguh!

Wij gingen afgelopen week naar "a man called otto" super mooie film O+ er waren er weinig die het aan het eind van de film droog hielden

Nog even een shout-out naar Jordanië..wat een mooi land O+ we deden het zelf, auto huren en gaan.. mooie plekken gezien en dingen gedaan.. ga je ook in de dode zee zwemmen cat?

Verder hadden we sneeuw gister op de autobahn.. :o het heeft in nl vast ook lekker gevroren..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_208150234
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Die lijkt me superraarrrrrrr :D
Ze waren niet superenthousiast ook na afloop. Wel prima vermaak
pi_208150702
Hier is het koud, met harde wind maar het sneeuwt O+ was ook wel hard nodig, dit maakt het uitzicht een stuk mooier O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208150825
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:15 schreef Sarabi het volgende:
Mijn man is afgelopen week begonnen aan een opleiding en nu maakt de opleiding bekend dat je het vanaf nu ook met het STAPbudget kan doen -O- beetje jammer.
Moet je wel dat STAP-budget krijgen. Dat is volgens mij nogal een dingetje :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_208150835
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Moet je wel dat STAP-budget krijgen. Dat is volgens mij nogal een dingetje :P
Omdat het zo snel op is bedoel je?
Eind vorig jaar viel dat reuze mee, geen idee hoe het nu is.
  zondag 26 februari 2023 @ 10:57:24 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208150902
Dat hele STAP budget is toch echt de domste verkwisting van overheidswege die ik afgelopen jaar heb gezien :')
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 11:06:23 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208151020
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:57 schreef Molo het volgende:
Dat hele STAP budget is toch echt de domste verkwisting van overheidswege die ik afgelopen jaar heb gezien :')
Ik durfde het niet te zeggen hier. Als het nodig is voor werk kan de werkgever het betalen en voor de leuk betaal je maar uit eigen zak :@ Die kosten waren overigens al aftrekbaar. Cursussen/omscholing om mensen naar (ander) werk te brengen kunnen ook via het UWV
  zondag 26 februari 2023 @ 11:09:43 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151052
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik durfde het niet te zeggen hier. Als het nodig is voor werk kan de werkgever het betalen en voor de leuk betaal je maar uit eigen zak :@ Die kosten waren overigens al aftrekbaar. Cursussen/omscholing om mensen naar (ander) werk te brengen kunnen ook via het UWV
Via het UWV is wmb een prima idee, en dan check of het daadwerkelijk tot (ander) betaald werk kan leiden. Dan kun je ook een echte opleiding aanbieden ipv cursusjes van 'toevallig' net ¤1000,- waar niemand substantieel mee geholpen is.
pi_208151058
Of het verkwisting is of niet, ik vond het gewoon jammer dat iets nu 1000 euro kost en als hij een week later had ingeschreven niets.
pi_208151112
Ik heb van de vorige regeling (studiekosten als aftrekpost) wel echt dankbaar gebruik gemaakt tijdens meerdere jaren opleiding die mijn werkgever echt heus niet voor me ging betalen :') maar aan STAP zou ik daarmee ook niets gehad hebben.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:14:08 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151119
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:10 schreef Sarabi het volgende:
Of het verkwisting is of niet, ik vond het gewoon jammer dat iets nu 1000 euro kost en als hij een week later had ingeschreven niets.
Dan moest je maar net toevallig geluk hebben in de bak van 'hebbers' te vallen. Je grijpt er zo naast dus je kunt er niet op rekenen

Het had dan overigens hem niks gekost, maar de 'belastingbetaler'. Het is niet ineens gratis vanuit de aanbieder natuurlijk
  zondag 26 februari 2023 @ 11:15:17 #168
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_208151132
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:57 schreef Molo het volgende:
Ik las her en der dat het goedkoper is dan de eerdere regeling (de aftrekpost).
  zondag 26 februari 2023 @ 11:15:49 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151138
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb van de vorige regeling (studiekosten als aftrekpost) wel echt dankbaar gebruik gemaakt tijdens meerdere jaren opleiding die mijn werkgever echt heus niet voor me ging betalen :') maar aan STAP zou ik daarmee ook niets gehad hebben.
Dat was ook geen ideale situatie. Ik heb hetzelfde gedaan. Zelf betaalt en deel terug gekregen van de belasting, om uiteindelijk promotie te kunnen maken op werk en in soort werk. Dus was een goede investering

Maar STAP zou daarin niets betekenen idd, en nu zou ik dus toch aanzienlijk minder makkelijk de stap (hihaho) hebben kunnen zetten. Want echt veel geld

UWV zou prima poort kunnen zijn daarin
  zondag 26 februari 2023 @ 11:15:51 #170
63722 z80
I fink you freaky
pi_208151140
quote:
4s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 22:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Gaat je niet lukken. Visum aanvraag duurt 4 weken al zal voor een Nederlander geweigerd worden.
En ja ik heb ervaring met de visa aanvraag voor Rusland.
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 11:16:28 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208151144
quote:
Maar blijkbaar was het je het geld wel waard en kon je het betalen.

Maar goed, lullig is het wel.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:18:27 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151170
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik las her en der dat het goedkoper is dan de eerdere regeling (de aftrekpost).
Ja klopt
Dat is dan puur gekeken naar het geld dat de overheid uitgeeft. De doelmatigheid ervan echter....

Wat levert dit op

Voorheen wisten de lager betaalden de regelingen moeilijk te vinden, hoger betaalden wel en maakten er veel gebruik van. Als jij natuurlijk een tweede master gaat doen of een post master en teruggave vraagt, dan gaat dat wat harder dan een STAP budgetje.

Dan komt het boekhoudkundig wellicht goed uit, ik geloof er gewoon echt helemaal niets van dat mensen middels één of een paar STAP cursusjes een andere of betere baan kunnen krijgen.
pi_208151182
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:15 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat was ook geen ideale situatie. Ik heb hetzelfde gedaan. Zelf betaald en deel terug gekregen van de belasting, om uiteindelijk promotie te kunnen maken op werk en in soort werk. Dus was een goede investering

Maar STAP zou daarin niets betekenen idd, en nu zou ik dus toch aanzienlijk minder makkelijk de stap (hihaho) hebben kunnen zetten. Want echt veel geld

UWV zou prima poort kunnen zijn daarin
Bij mij was het ook een goede investering, maar 18k is nogal wat om te kunnen ophoesten. Dus die tegemoetkoming was prettig. Inmiddels mag het ook niet meer zelf betaald worden vanuit de beroepsvereniging en moeten werkgevers het terecht gewoon betalen. Ze krijgen er nota bene overheidssubsidie voor dus volslagen idioot dat ze ook nog eens geld van de opleiding gingen vragen :')
  zondag 26 februari 2023 @ 11:19:36 #174
13783 Anthraxx
pi_208151186
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:18 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja klopt
Dat is dan puur gekeken naar het geld dat de overheid uitgeeft. De doelmatigheid ervan echter....

Wat levert dit op

Voorheen wisten de lager betaalden de regelingen moeilijk te vinden, hoger betaalden wel en maakten er veel gebruik van. Als jij natuurlijk een tweede master gaat doen of een post master en teruggave vraagt, dan gaat dat wat harder dan een STAP budgetje.

Dan komt het boekhoudkundig wellicht goed uit, ik geloof er gewoon echt helemaal niets van dat mensen middels één of een paar STAP cursusjes een andere of betere baan kunnen krijgen.
We zijn het wel eens hoor :). Het is gewoon een bezuiniging in een 'mooi jasje' ;).
pi_208151189
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan moest je maar net toevallig geluk hebben in de bak van 'hebbers' te vallen. Je grijpt er zo naast dus je kunt er niet op rekenen

Het had dan overigens hem niks gekost, maar de 'belastingbetaler'. Het is niet ineens gratis vanuit de aanbieder natuurlijk
Daar heb je gelijk in.
Maar je snapt dat ik even wil klagen :+

quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Maar blijkbaar was het je het geld wel waard en kon je het betalen.

Maar goed, lullig is het wel.
Is ook gewoon iets waar we een tijd voor hebben moeten sparen.
Vandaar even mijn geklaag.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:22:03 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151219
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bij mij was het ook een goede investering, maar 18k is nogal wat om te kunnen ophoesten. Dus die tegemoetkoming was prettig. Inmiddels mag het ook niet meer zelf betaald worden vanuit de beroepsvereniging en moeten werkgevers het terecht gewoon betalen. Ze krijgen er nota bene overheidssubsidie voor dus volslagen idioot dat ze ook nog eens geld van de opleiding gingen vragen :')
Ja ok, eens. Dat specifieke gebeuren ook aantal keer meegemaakt, walgelijk was dat

Op mijn afdeling was het minimum wat aan scholing betaald moest worden vanuit de CAO al op als we reanimatietraining en eens in de vijf jaar een verplichte registratie deden dus kon er nooit iets anders.
Succes met je specialiseren of skills uitbreiden :')

De dagen dat ik dan hoorde 'je mag naar *insert cursus*! Is op zaterdagen dus eigen tijd, je krijgt je reiskosten vergoed top he!'
:') :')
  zondag 26 februari 2023 @ 11:22:32 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151222
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in.
Maar je snapt dat ik even wil klagen :+
[..]
Is ook gewoon iets waar we een tijd voor hebben moeten sparen.
Vandaar even mijn geklaag.
Ja snap ik vanuit jullie wel :P
  zondag 26 februari 2023 @ 11:23:35 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151232
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
We zijn het wel eens hoor :). Het is gewoon een bezuiniging in een 'mooi jasje' ;).
Ik kan nogal woest worden van deze soort overheidszaken :r

Je ziet echt gewoon vastlopen maar op papier glanst het vast fantastisch
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 februari 2023 @ 11:23:38 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208151233
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Idd. Bezuiniging van 120 miljoen oid.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:25:39 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151246
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:23 schreef borisz het volgende:

[..]
Idd. Bezuiniging van 120 miljoen oid.
Ben benieuwd of het ook nog doorgerekend is in de breedte
  zondag 26 februari 2023 @ 11:27:09 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208151254
Tijd voor de zon iig, die schijnt ongeacht welke overheid er zit *O*
pi_208151273
Gezwemmerd O+ Drie weken overgeslagen door werk en dingen.
En de komende drie weken ben ik er weer niet.

Ik merkte het verschil wel, mijn zwemmaatje (die de afgelopen weken door andere vrijwilligers begeleid werd) kon als vanouds alle gewichtjes opduiken, ik had halverwege geen lucht meer :')

STAP budget. Ja, leuke pot, toevallig dat zoveel ‘opleidingen’ precies het uitgekeerde bedrag kosten maar ik weet niet wat een cursus conversatie in het Frans gaat bijdragen aan baankansen….
pi_208151275
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja ok, eens. Dat specifieke gebeuren ook aantal keer meegemaakt, walgelijk was dat

Op mijn afdeling was het minimum wat aan scholing betaald moest worden vanuit de CAO al op als we reanimatietraining en eens in de vijf jaar een verplichte registratie deden dus kon er nooit iets anders.
Succes met je specialiseren of skills uitbreiden :')

De dagen dat ik dan hoorde 'je mag naar *insert cursus*! Is op zaterdagen dus eigen tijd, je krijgt je reiskosten vergoed top he!'
Oh, zo irritant is dat. Ons scholingsbeleid is nu gelijkgetrokken aan de medisch specialisten, maar de paramedici krijgen.... Een schijntje en twee (!) dagen 8)7 wat wil je nou van je medewerkers :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 februari 2023 @ 11:30:14 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208151276
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Ben benieuwd of het ook nog doorgerekend is in de breedte
Bovendien is de Belastingdienst blij dat ze van een aftrekpost af zijn. :+ Het is nu een ding voor Sociale Zaken. :P

Ik vind het vooral stom dat de overheid zegt Leven Lang Leren, maar dan ga je als overheid daar niet in investeren. :s)
pi_208151281
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:27 schreef Molo het volgende:
Zon *O*

Een kleedkamer vol vrouwen heeft net met me meegeleefd, ik ga vanmiddag foebal kijken ;(

Maar wel zon O+
  zondag 26 februari 2023 @ 11:31:27 #186
13783 Anthraxx
pi_208151288
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:30 schreef borisz het volgende:

[..]
Bovendien is de Belastingdienst blij dat ze van een aftrekpost af zijn. :+ Het is nu een ding voor Sociale Zaken. :P

Ik vind het vooral stom dat de overheid zegt Leven Lang Leren, maar dan ga je als overheid daar niet in investeren. :s)
Nou, een bestaande post onderhouden is makkelijker dan de rest van de ellende die je hoort :+
pi_208151290
quote:
Het is echt heerlijk weer O+

Zo maar eens de hortensia snoeien, want ik las van de week hier dat het daar tijd voor is :D #teamgeengroenevingers
pi_208151311
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 10:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Omdat het zo snel op is bedoel je?
Eind vorig jaar viel dat reuze mee, geen idee hoe het nu is.
Ik wil graag iets doen met STAP budget maar niet als ik geen budget krijg. Das wel een drempel om me in te schrijven :@
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 februari 2023 @ 11:33:25 #189
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208151315
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Nou, een bestaande post onderhouden is makkelijker dan de rest van de ellende die je hoort :+
Ik weet het :P. Ik krijg wel eens wat mee als we weer overleg hebben met het ANBI-team :+
Het was al knap dat we de standaardpublicatieformats hebben ontwikkeld en redelijk snel op de website hebben kunnen krijgen :P
Maar nu willen we een groter is en dan is het 'kom maar terug in 2026'.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:36:36 #190
63722 z80
I fink you freaky
pi_208151345
quote:
Hier begint het inmiddels behoorlijk bewolkt te worden.

Het is tot nu toe wel een dag met hindernissen.
PC die ineens in vga mode start. En dat is dan beroerd zoeken waar het probleem vandaan komt.
En koffie proberen te zetten zonder water in de machine te doen.
pi_208151450
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Gaat je niet lukken. Visum aanvraag duurt 4 weken al zal voor een Nederlander geweigerd worden.
En ja ik heb ervaring met de visa aanvraag voor Rusland.
Is dat recent gewijzigd dan? Ken een NL-er (wel samen met een Rus) die vorig jaar een aantal weken in Rusland was.
pi_208151557
@Sarabi ik zou daar ook flink van balen hoor!

Zon O+
Dat was goede inspiratie voor het afvinken van de to do lijst. Wc's en wastafels zijn weer schoon en spiegel in badkamer ook, de ramen in de keuken met glassex bewerkt van binnen en buiten, de robot is voor de tweede keer de vloer aan het dweilen, hele huis is gestofzuigd. Verzwaarde deken en hoes zijn netjes opgevouwen en in de verpakking waarin het kwam om straks teruggestuurd te worden. Zo nog even het Lidl pakket uitzoeken.
Blijft nog over (in willekeurige volgorde): pakketten op de post doen, pastasaus koken voor 4 dagen, klein beetje achterstallig werk omdat ik donderdag nauwelijks gewerkt heb en even naar de Decathlon om een lichte rugzak te kopen waar mn nieuwe werklaptop, flesje en lunch in past. Die ik nu heb zijn of net te klein, of veel te groot en dan is t zo zwaar.

Oh, en ontbijten. Dat moet ook nog.
  zondag 26 februari 2023 @ 11:57:46 #193
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208151562
quote:
Zeker balen ja!
pi_208151575
We zouden naar de kinderen vanmiddag, werd net afge-appt om redenen. -O-
Nu even schakelen.. bedenken waar ik zin in heb om te doen.

In ieder geval ff gekeken in de nestkasten van beleef de lente O+ Vandaag weer begonnen *G*

https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente
pi_208151583
:W

Net even een tekenlesje gedaan... nu moe en even bedenken wat ik wil/moet doen
pi_208151585
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:31 schreef Sarabi het volgende:

Het is echt heerlijk weer O+

Zo maar eens de hortensia snoeien, want ik las van de week hier dat het daar tijd voor is :D #teamgeengroenevingers
Afgelopen week al gedaan ja.
En ik zag 3 blommen in de Camelia O+

Balen van de cursus!
  zondag 26 februari 2023 @ 12:01:42 #197
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208151589
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik wil graag iets doen met STAP budget maar niet als ik geen budget krijg. Das wel een drempel om me in te schrijven :@
Ja dit. Plus dat je precies die data in de gaten moet houden. Als ik nu een interessante cursus zie moet ik wachten.
pi_208151595
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:32 schreef Vanyel het volgende:

Ik zou bijv wel eens een kunstgeschiedenis cursus willen doen. Die zijn best prijzig.
Weet niet of dat ook onder STAP zou kunnen vallen... ik ga eens op zoek.
pi_208151604
Ah NLP kan ook altijd nog :') _O-
pi_208151635
Ik word doodgegooid met STAP aanbiedingen...
pi_208151645
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja dit. Plus dat je precies die data in de gaten moet houden. Als ik nu een interessante cursus zie moet ik wachten.
Nou, je niet je dus wel inschrijven voor de cursus
Zonder te weten of je budget scoort
pi_208151707
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zowel flauw als logisch...
  zondag 26 februari 2023 @ 12:19:52 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208151821
quote:

[..]
Ja dus dan doe ik het niet _O-
pi_208152455
O-) ik vermoed dat mijn goedkope tekencursusjes er niet onder vallen ;)
  zondag 26 februari 2023 @ 13:37:11 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_208152853
Ik moet nog steeds het examen inplannen voor mijn stapbudgetcursus. Ik heb alles al afgerond, maar hik tegen het examen aan :')
Daar mag je tien dagen over doen (zitten ook praktische opdrachten bij), maar niemand kan me vertellen wat ik me erbij voor moet stellen, dus dat is nogal een dingetje.

Ik had meteen geluk bij de eerste STAP-uitkering.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 13:42:40 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208152950
quote:
Sint Petersburg schijnt mooier te zijn :Y maar ik heb beide ook op m'n lijstje staan.
pi_208153947
quote:
Al die inschrijvingen zijn onder voorbehoud van het stap-budget krijgen. Dus in het ergste geval heb je je dan voor niets ingeschreven. Tenminste, bij de dingen waar ik naar heb gekeken.
  zondag 26 februari 2023 @ 15:26:17 #208
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208154317
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:00 schreef Myraela het volgende:

[..]
Al die inschrijvingen zijn onder voorbehoud van het stap-budget krijgen. Dus in het ergste geval heb je je dan voor niets ingeschreven. Tenminste, bij de dingen waar ik naar heb gekeken.
Goed om te weten, toch maar eens in verdiepen *O*
pi_208154377
_O- ik heb weer eens een leuke cursus gespot, 130¤, dat is even een paar maanden sparen en ik weet zeker dat er geen STAP voor geldt _O-
Ik moet ophouden met internet en dingen tegenkomen :P
  zondag 26 februari 2023 @ 15:48:51 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208154670
En weer thuis. Het was leuk, zeker toen het weer eenmaal opklaarde. Hoe het ook zij, dat hotel was echt een aanfluiting. Niet te geloven. Maar goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 15:54:55 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208154761
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
En weer thuis. Het was leuk, zeker toen het weer eenmaal opklaarde. Hoe het ook zij, dat hotel was echt een aanfluiting. Niet te geloven. Maar goed.
Dermate een aanfluiting dat je een dag eerder naar huis ging? Dacht dat je tot maandag zou blijven.
  zondag 26 februari 2023 @ 16:01:59 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_208154863
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 15:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dermate een aanfluiting dat je een dag eerder naar huis ging? Dacht dat je tot maandag zou blijven.
verkeerd gedacht :s)
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 16:09:37 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208154975
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
verkeerd gedacht :s)
Denken zal ik in het vervolg aan een paard over laten. Die hebben de kop een stuk dikker.
  zondag 26 februari 2023 @ 16:21:21 #214
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208155146
Wilde net reserveren voor De Nieuwe Winkel. Leken wel kaartjes voor een concert ;(
Gewoon 5x datum aan kunnen klikken en niet kunnen betalen. Nu geen reservering ;(
  zondag 26 februari 2023 @ 16:31:18 #215
35189 Troel
scherp en bot
pi_208155293
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Denken zal ik in het vervolg aan een paard over laten. Die hebben de kop een stuk dikker.
hoofd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 16:36:52 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208155365
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:31 schreef Troel het volgende:

[..]
hoofd
:')
pi_208155553
Zus was een stuk beter te pas. Wel heel veel pijn maar kan zelf bed uitkomen. Naast de breuk in de bovenarm, als je de foto ziet moet ik meteen denken aan goed schuin afgesneden bloemstelen) zitten er ook 2 breuken in de elleboogkop. Maar ze had het al over vakantie, misschien niet half juli (gaat al jaren met dezelfde groep een week roeien) maar dan half september.

Maar het was heerlijk fietsweer, de frisse neus is ook weer binnen
  zondag 26 februari 2023 @ 17:08:40 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_208155851
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Sint Petersburg schijnt mooier te zijn :Y maar ik heb beide ook op m'n lijstje staan.
Moskou is exact dat wat je er van zou verwachten. Rodeplein met wisseling van de wacht. Een belachelijk duur winkelcentum in een oud gerenoveerd gebouw. Een vers aangelegd park. Daar omheen wat dure wolkenkrabbers en verder oude Oostblok dozen voor zo ver je kunt kijken. Aparte stad om een keer te zien. Maar daar houd het dan wel op. Hoe het uitgaansleven is weet ik niet. Daar hadden we geen tijd voor.
pi_208156043
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:21 schreef gcjoel het volgende:
Wilde net reserveren voor De Nieuwe Winkel. Leken wel kaartjes voor een concert ;(
Gewoon 5x datum aan kunnen klikken en niet kunnen betalen. Nu geen reservering ;(
Moest ff uitvissen wat t was.
Een restaurant dus :9

Balen!!
pi_208156193
De keuken is weer leeg voor ronde 2 van de klusserij. We hebben het plafond schoongemaakt, dat was echt een enorme klus. Fijn dat het gedaan is.

Er zijn ook weer 4 moestuin bakken gevuld en 16 bollen geplant.

Verder is 1 van 2 batches erwtensoep in de instantpot klaar. Om te testen heb ik eerst een vegetarische batch gemaakt. Smaakt best goed, is wel een beetje te vloeibaar. Straks batch 2 met karbonade en rookworst.

Straks broodje hamburger :9
Spoilers!
  zondag 26 februari 2023 @ 17:39:39 #221
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208156220
Omg ik at gister een hamburger met american pancakes als broodje. Met maple syrup en bacon en ei.
Was goddelijk O+
  zondag 26 februari 2023 @ 17:41:49 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208156242
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Moskou is exact dat wat je er van zou verwachten. Rodeplein met wisseling van de wacht. Een belachelijk duur winkelcentum in een oud gerenoveerd gebouw. Een vers aangelegd park. Daar omheen wat dure wolkenkrabbers en verder oude Oostblok dozen voor zo ver je kunt kijken. Aparte stad om een keer te zien. Maar daar houd het dan wel op. Hoe het uitgaansleven is weet ik niet. Daar hadden we geen tijd voor.
Ik zou me er dan wel compleet in onderdompelen, maar... tegen de tijd dat we daar weer normaal mee om kunnen gaan zal ik wel stokoud of dood zijn dus dit scheepje zal ik maar laten varen
  zondag 26 februari 2023 @ 17:42:31 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208156248
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:39 schreef gcjoel het volgende:
Omg ik at gister een hamburger met american pancakes als broodje. Met maple syrup en bacon en ei.
Was goddelijk O+
Uhm, wat? Hóe zit dat dan in elkaar? :D
  zondag 26 februari 2023 @ 17:50:14 #224
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208156341
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhm, wat? Hóe zit dat dan in elkaar? :D
pi_208156350
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:39 schreef gcjoel het volgende:
Was goddelijk O+
Vertel meer dan!

Edit: fascinerend. Was dit rund? Ik heb eens een kipburger met wafel en ahornsyroop gegeten. Dat was matig maar het was bij De Beer dus tja. Het smaakte vooral naar niets met zoet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lucky_Strike op 26-02-2023 18:02:51 ]
Spoilers!
pi_208156508
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
En bedankt nu heb ik weer honger
pi_208156555
Ik zit propvol van mijn avondeten en er staat nog chocoladetaart (jaja, AnneX *) ) in de koelkast. Dus ik laat de pancake-burger aan jullie ):O
  zondag 26 februari 2023 @ 18:04:30 #228
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208156561
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Vertel meer dan!

Edit: fascinerend. Was dit rund? Ik heb eens een kipburger met wafel en ahornsyroop gegeten. Dat was matig maar het was bij De Beer dus tja. Het smaakte vooral naar niets met zoet.
Ja dit was rund. Dit was bij fat greek in Tilburg. Was echt een goede combinatie O+
pi_208156575
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Zus was een stuk beter te pas. Wel heel veel pijn maar kan zelf bed uitkomen. Naast de breuk in de bovenarm, als je de foto ziet moet ik meteen denken aan goed schuin afgesneden bloemstelen) zitten er ook 2 breuken in de elleboogkop. Maar ze had het al over vakantie, misschien niet half juli (gaat al jaren met dezelfde groep een week roeien) maar dan half september.

Maar het was heerlijk fietsweer, de frisse neus is ook weer binnen
Mooi dat ze positief is O+ Hopelijk lukt het de chirurgen alles goed te zetten en geneest het voorspoedig.
  zondag 26 februari 2023 @ 18:09:05 #230
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208156617
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:02 schreef Sarabi het volgende:

[..]
En bedankt nu heb ik weer honger
Ik ook en wij eten zo spruitjes ;(
pi_208156743
Je kunt ook spruitjes roosteren en eten met maple syrup en iets gerookts (spek, tofu, amandelen)!
  zondag 26 februari 2023 @ 18:19:45 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208156765
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 17:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
_O- oh my god :D
pi_208156784
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik ook en wij eten zo spruitjes ;(
Wij aten 2u geleden al ons avondeten. Ik ga zo nog maar een boterham met pindakaas eten denk ik, verder is er niets in huis.
pi_208156809
Tussen de middag pasta gehad.
Nu braaf vier beschuitjes. Eet tussen de middag warm.
  zondag 26 februari 2023 @ 18:23:33 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208156825
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tussen de middag pasta gehad.
Nu braaf vier beschuitjes. Eet tussen de middag warm.
Beschuitjes??? Braaf? :?
pi_208156855
Mijn chocoladetaart was weer _O_
pi_208157051
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Beschuitjes??? Braaf? :?
Ik bedoel wat gezonds :) even opmaken voordat ze oud worden.
  zondag 26 februari 2023 @ 18:42:47 #239
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_208157097
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:17 schreef yinu het volgende:
Je kunt ook spruitjes roosteren en eten met maple syrup en iets gerookts (spek, tofu, amandelen)!
Ik doe altijd bruine suiker en spek _O-
pi_208157193
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik bedoel wat gezonds :) even opmaken voordat ze oud worden.
Slof!
  zondag 26 februari 2023 @ 18:54:49 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208157282
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Mijn chocoladetaart was weer _O_
Had u daar nog foto's van?

:9
pi_208157313

Het was deze met brownie bodem en truffel chocolade bavarois. En hij was goddelijk.
(die bakker is echt geweldig _O_ Jross wil nu baklava bij ze bestellen omdat het gebak zo lekker is, de eigenaren komen uit Iran)
pi_208157352
Bohhh. Baklava. Heb echt al tijden zin in. Hou me iedere keer in als ik langs de Turk fiets.
pi_208157378
Ik wil van de week een ovenschotel maken met witlof, aardappelpuree en kaas... Probeer me alleen te bedenken waar ik het recept heb gelaten
pi_208157484
Baklava, gisteren nog gehad. Mijn nichtje is getrouwd met een libanees en die had een vriend op bezoek en deze vriend had libanese baklava meegenomen. Een heel stuk minder zoet maar zo ontzettend lekker (je proefde van alles ipv alleen maar heel veel zoet.

Ik eet zo risotto uit de instant pot. Een dame die heel veel recepten daarvoor maakt gaat een "papieren" kookboek uitbrengen in het Nederlands en vroeg om testers. Heb er wel zelf (later nadat ik het recept braaf had gevolgd) gebakken kastanje champignons toegevoegd.
pi_208157511
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:21 schreef gcjoel het volgende:
First world problems _O_
  zondag 26 februari 2023 @ 19:10:09 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208157512
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:57 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

Het was deze met brownie bodem en truffel chocolade bavarois. En hij was goddelijk.
(die bakker is echt geweldig _O_ Jross wil nu baklava bij ze bestellen omdat het gebak zo lekker is, de eigenaren komen uit Iran)
Dat ziet er niet bepaald uit als straf :9
  zondag 26 februari 2023 @ 19:11:00 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208157524
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:10 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
First world problems _O_
Haven't we all
pi_208157553
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Haven't we all
Ja, neemt wel af met het verstrijken van de jaren.
pi_208157568
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 18:57 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Baklava klinkt eigenlijk nog beter dan chocolade taart
  zondag 26 februari 2023 @ 19:21:29 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208157724
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]
O+
Baklava klinkt eigenlijk nog beter dan chocolade taart
*Insert Why Not Both meme*
pi_208157842
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:21 schreef Molo het volgende:

[..]
*Insert Why Not Both meme*
:D zeker waar
pi_208157981
Chocoladetaaaaart :9~

Ik kreeg een taxiritje én etentje van mijn ouders. Etentje als in: satéschotel genuttigd in de snackbar, was dikke prima. Ga komende week al twee keer uitgebreid uit eten dus kom niks tekort.

Vóór de drukte uit te verjaardag geweest, daarna naar de foebal en daar sloot zowat het hele gezin aan. Inclusief ander bezoek wat later op de middag zou komen. Inclusief… de positief geteste vriendin.
Die na de wedstrijd ook meeging naar de verjaardag.

Ouders en ik :W
pi_208158086
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Chocoladetaaaaart :9~

Ik kreeg een taxiritje én etentje van mijn ouders. Etentje als in: satéschotel genuttigd in de snackbar, was dikke prima. Ga komende week al twee keer uitgebreid uit eten dus kom niks tekort.

Vóór de drukte uit te verjaardag geweest, daarna naar de foebal en daar sloot zowat het hele gezin aan. Inclusief ander bezoek wat later op de middag zou komen. Inclusief… de positief geteste vriendin.
Die na de wedstrijd ook meeging naar de verjaardag.

Ouders en ik :W
Dat :W had ik ook gedaan
Gisteren ook iemand aan de telefoon die nog niet begreep dat het "advies" nog geen "zo gaan we het nu doen" betekende.

Wat vond je van foebal? Daar had je toch niet veel zin in?
pi_208158124
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat :W had ik ook gedaan
Gisteren ook iemand aan de telefoon die nog niet begreep dat het "advies" nog geen "zo gaan we het nu doen" betekende.

Wat vond je van foebal? Daar had je toch niet veel zin in?
Het was sowieso al het plan en de afspraak, nu extra blij dat we het zo deden.

Foebal… tja, wedstrijd boeit me nog steeds niet. Zonnetje scheen lekker en met tig lagen kleding en zonnebril was het goed te doen. En gewonnen wedstrijd voor onze ploeg liet het gezelschap blij naar huis toe gaan.
pi_208158231
Boh, goeie taart Isa.
Spoilers!
pi_208158333
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil van de week een ovenschotel maken met witlof, aardappelpuree en kaas... Probeer me alleen te bedenken waar ik het recept heb gelaten
Heb je een oven? https://www.hellofresh.nl(...)8425c11e6425bb18ae72
Dit was heerlijk van de week :Y)

De halve punt chocoladetaart van de buurjongens gister was zó zwaar / machtig bij de thee vanmiddag.
Het kostte echt moeite om mij aan het koken te zetten.
Bij de koffie erna: niks. B-)
  zondag 26 februari 2023 @ 20:03:08 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_208158335
Ik had appeltaart. En die smaakte prima ook al zag het er niet uit. (Dat zijn vaak de lekkerste zelfgemaakte taarten). Maar nu heb ik zin in die taart van Isa :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208158336
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Boh, goeie taart Isa.
Ik negeer die taart :D
pi_208158352
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:02 schreef AnneX het volgende:

[..]

De halve punt chocoladetaart van de buurjongens gister was zó zwaar / machtig bij de thee vanmiddag.
Haha ja ik heb een fantastische oven
Alleen moet nou eerst de groene of de aardappels in de schaal
pi_208158386
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Haha ja ik heb een fantastische oven
Alleen moet nou eerst de groene of de aardappels in de schaal
De groente gaat (even) in de oven en de aard. stamp je ondertussen.
Spekjes heb ik erover heen gestrooid.
pi_208158645
De isataart _O_
pi_208158653
Dat recept met witlof lijkt me heerlijk, maar g houdt niet van én witlof én niet van kazige dinges. ;(
pi_208158656
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:06 schreef AnneX het volgende:

[..]
De groente gaat (even) in de oven en de aard. stamp je ondertussen.
Spekjes heb ik erover heen gestrooid.
Dank je wel
Ik eet vega maar ik strooi er andere eiwitten overeen... Denk dat feta wel lekker is bij witlof
pi_208158666
Had wel een rare middag.. kon maar moeilijk schakelen na de afzegging op laatste moment van de kinderen.
Morgen maar ff bellen om te feliciteren (zoon F is jarig) en mss horen wat er nou was :{
pi_208158864
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:23 schreef Blues het volgende:
Had wel een rare middag.. kon maar moeilijk schakelen na de afzegging op laatste moment van de kinderen.
Morgen maar ff bellen om te feliciteren (zoon F is jarig) en mss horen wat er nou was :{
Kan met voorstellen dat dit niet fijn voelt, hopelijk wat duidelijkheid voor jullie morgen
pi_208159517
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:23 schreef Blues het volgende:
Ja, kan me voorstellen dat dat dan door je hoofd blijft spoken als het onduidelijk is wat er aan de hand was. En je had je er natuurlijk op ingesteld.

quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 20:02 schreef AnneX het volgende:

Jammer dat we dat recept niet hebben gekozen deze week. Ik had wel een pakket teveel van HF en dacht aan een mystery meal, maar het was 2x hetzelfde recept. Wat helemaal niet erg was, want nu aardappels, sla en wortel over en we hadden een dubbele portie vis :9
  maandag 27 februari 2023 @ 07:45:50 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208161123
Giller van de week

Elke week al je kruidenpotjes schoonmaken (ja @minilot ik weet dat het eigenlijk meestal specerijenpotjes zijn :+ )

https://www.rtlnieuws.nl/(...)vieze-plek-je-keuken

_O- _O- _O-

Zijn die mensen die dit schrijven van de pot gerukt ofzo

Lekker laten indrogen en uitsterven die ziektekiemen. Hatsa, wat een gemiemel
pi_208161173
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:45 schreef Molo het volgende:
Giller van de week

Elke week al je kruidenpotjes schoonmaken (ja @:minilot ik weet dat het eigenlijk meestal specerijenpotjes zijn :+ )

_O- _O- _O-

Ze schrijven het ook alsof er ENORME risico's mee gemoeid zijn :')
Spoilers!
pi_208161210
Oh maar dat doen wij wel hoor.

SPOILER
  maandag 27 februari 2023 @ 08:02:10 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208161228
Ik verwonder me over de mensen achter zo'n artikel, en vooral over hun mentale staat
  maandag 27 februari 2023 @ 08:06:15 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208161233
Ok, opgezocht, tweedejaars stagiair vanuit journalistiek opleiding

I still haz a sad :')
  maandag 27 februari 2023 @ 08:16:40 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208161322
Morguh..
De komende 3 weken weer de stink collega naast me.. -O-

En blijkbaar ben ik de enige die er last van heeft, andere collega heeft er geen last van.. dus dan is het lastig er wat van te zeggen -O-
pi_208161338
Ik heb nog nooit al mijn kruidenpotjes schoongemaakt and I am still alive.
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 08:20:37 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208161362
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:45 schreef Molo het volgende:
Giller van de week

Elke week al je kruidenpotjes schoonmaken (ja @:minilot ik weet dat het eigenlijk meestal specerijenpotjes zijn :+ )

_O- _O- _O-

Ik was sowieso m'n handen voor ik een potje pak. Of met de andere hand dan waarmee ik zojuist in een bak met gehakt zat.
pi_208161372
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:02 schreef Molo het volgende:
Ik verwonder me over de mensen achter zo'n artikel, en vooral over hun mentale staat
Hier keek ik gisteren raar tegen aan:
quote:
Door de oorlog werd het aanbod verkleind, met prijsstijgingen als gevolg. Dat raakte bijvoorbeeld bakkers, maar ook broodliefhebbers die ineens een euro of zelfs meer betalen voor een brood.
Jeetje, moesten we plots maar liefst een euro (of zelfs meer!) betalen voor een brood! Bij de bakker!

...

Hadden ze daar de afgelopen jaren dan überhaupt brood voor ónder een euro? (of bedoelen ze dat een brood maar liefst een euro of meer duurder werd?)

artikel: https://www.nu.nl/economi(...)nze-portemonnee.html
pi_208161384
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:16 schreef Barreltje het volgende:
Morguh..
De komende 3 weken weer de stink collega naast me.. -O-

En blijkbaar ben ik de enige die er last van heeft, andere collega heeft er geen last van.. dus dan is het lastig er wat van te zeggen -O-
rip & sterkte. Snel verkouden worden een optie?
pi_208161386
Wat een gedrocht van een zin zeg
pi_208161400
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:22 schreef Lonaa het volgende:
Wat een gedrocht van een zin zeg
En al die tijd ongewijzigd. Hier moet je journalistiek voor hebben gestudeerd *O*
pi_208161410
Ga je de workout nog doen?
pi_208161427
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En al die tijd ongewijzigd. Hier moet je journalistiek voor hebben gestudeerd *O*
Blij dat ik geen journalistiek ben gaan studeren, dan kan ik in ieder geval nog gewoon redelijk normale zinnen maken.
pi_208161436
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Ga je de workout nog doen?
Ja. ;( Om 1600. RIP.

Gelukkig ook helemaal niet verkouden.
  maandag 27 februari 2023 @ 08:27:02 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208161440
Ik maakn kruidenpotjes aan de buitenkant schoon als ik verhuis.. that's about it
  maandag 27 februari 2023 @ 08:28:50 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208161461
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
rip & sterkte. Snel verkouden worden een optie?
Ik BEN chronisch verkouden _O-
pi_208161471
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ja. ;( Om 1600. RIP.

Gelukkig ook helemaal niet verkouden.
:* komt goed.
pi_208161474
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:28 schreef Barreltje het volgende:

_O- oh help, arme jij.
pi_208161494
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:* komt goed.
Jawel. Ik ga gewoon een kwartier rustig buffelen en dan til ik iets zwaars op. Klaar.
  maandag 27 februari 2023 @ 08:32:42 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208161514
Is dit weer voor die wedstrijd Loon?
pi_208161573
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:31 schreef Lonaa het volgende:
Jawel. Ik ga gewoon een kwartier rustig buffelen en dan til ik iets zwaars op. Klaar.
Komt het wel op neer :Y
pi_208161612
pi_208161619
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Sterkte. Ik ben bij verkoudheid een stuk gevoeliger voor geuren. Als dingen vreemd en vies ruiken is het vaak een teken van een naderende verkoudheid.
Spoilers!
pi_208161647
Eens per jaar ofzo vul ik al mijn kruidenpotjes weer bij vanuit de voorraad. Dan maak ik ook nieuwe kruidenmengsels. Dat is ook het moment waarop alles weer schoon de lade in gaat.

Het voordeel van de huidige klusronde is dat alles weer eens uit en in de kasten moet. Dat is best een tijd geleden geloof ik.
Spoilers!
pi_208161648
Ik heb zelfs bij het grondig schoonmaken van de keuken de kruidenpotjes niet schoongemaakt. De la waar ze in zitten wel, dat vond ik al heel wat.

Ik twijfel soms wel of ik met de verhuizing misschien gewoon alles eens weg moet doen en nieuw moet kopen. Ik let nooit op de houdbaarheid van die dingen. Maar dat voelt zo zonde. Misschien meenemen als we bij m'n schoonvader zitten, want die heeft 3 basic kruiden. Maar ook niet echt de ruimte voor mijn kruidenpotten.
pi_208161715
Goedemorgen lieve kruidenpotjes en specerijen-hetero's van me :W O+ Wat een heerlijke zonnige dag weer *O* Dat zal wel weer een fatsoenlijke lunchwandeling worden _O_
pi_208161730
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 07:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ze schrijven het ook alsof er ENORME risico's mee gemoeid zijn :')
Dat is ook!

JiJ gAaT de@Ud!
pi_208161754
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:32 schreef Barreltje het volgende:
Is dit weer voor die wedstrijd Loon?
Ja. Ik had m eigenlijk, met de rest, gewoon op zaterdag willen doen, maar toen was mijn lijf echt enorm naar de getver.
pi_208161762
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Komt het wel op neer :Y
Soms heeft het best zin om het niet groter te maken dan het is, zeg maar. Kan me er wel over opvreten, maar dat helpt niet.
pi_208161780
Ik kocht dure honing.

Pot open, geur :r :r
Dag honing.

Toen stapte ik in de auto, kwam de rotte eiergeur me tegemoet.
Moet die ook weer gecheckt. Eens kijken of dat nog binnen de garantie valt. Zal wel niet, met een nieuwe tweedehands }:|
pi_208161858
zal ik...
pi_208161868
Ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')